Hoe word ik een pro shooter

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185331

Topicstarter
Hallo, ik speel graag spelletjes, maar ik heb grote problemen met schiet spellen zoals battlefield 4. Het probleem is namelijk zo dat ik steeds direct wordt gekilt voordat ik het besef. Het lukt me namelijk niet om die poppetjes neer te knallen zonder dat ik tijd heb om te mikken. Heb waarschijnlijk 2 poppen in mijn leven kunnen killen, maar waarschijnlijk was dat puur geluk.

Nu vraag ik me af, hoe wordt ik beter zonder dat ik er teveel tijd moet spenderen om te oefenen?! Tegen de pc is het altijd makkelijk, maar multiplayer is het nooit makkelijk.

Ligt het misschien aan de hardware? Ik heb een high-end pc van vorig jaar, een logitec mouse RX1000, toetenbord van Medion (uit de aldi) en mijn muismat is een S&S steel (dus een pro muismat eigenlijk). Misschien speelt het beeldscherm ook een rol? Ik heb nog steeds een 17inc vierkant scherm (ik weet dat het nogal ouderwets is, maar toch wil ik hem blijven gebruiken tot die stuk gaat) en dan is mijn headset 7.1 surround compatibel (Plantronics GameCom 780 7.1).

Ik zou graag tips willen hoe ik pro shooter kan worden. Misschien leuk om te vertellen hoe jij het geleerd hebt en of je echt goed bent geworden daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:48

XanderDrake

Build the future!

Hoe goed is je verbinding? Wat is je ping?

De meeste hardware behalve je GPU (videokaart) is niet heel belangrijk. Hapert/schokt het spel?
Was het vorig jaar een high end PC dan moet het nog goed zijn. Zolang je scherm niet 10 jaar oud is (16ms+ refresh tijden) lijkt me het geen probleem.

Verder, hoe lang ben je al bezig? BF4 is niet het meest toegangelijke shooter om mee te beginnen. Misschien moet je gewoon nog meer oefenen? Misschien moet je als sniper te werk gaan, dan hoef je iets minder bang te zijn van inkomende kogels terwijl jij wel je gevoel voor richten kan trainen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:35
Ik ben begonnen met Counter Strike 1.6. Later op Counter Strike Source begonnen met deatmatch servers, 1000'en uren in gestopt uiteindelijk leer je het spel helemaal kennen en leer je waar je moet schieten, waar de vijanden vandaan komen, speel je op geluid de voetstappen van de enemies.
Nu speel is CS:GO, en mag mezelf wel een beetje pro noemen. Maar daar heb ik dan ook echt redelijk wat jaren voor moeten oefenen.

Het lijkt me dat dat voor bv. BF4 ook geldt, gewoon veel oefenen deathmatch servers voor het aimen en als je daar goed in bent 4vs4 en de wat kleinere maps om te leren spelen op geluid.
Anders moet je kijken naar een aimbot? Jk

[ Voor 38% gewijzigd door SgtElPotato op 03-03-2014 16:24 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 11:21
Anoniem: 185331 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:09:
Nu vraag ik me af, hoe wordt ik beter zonder dat ik er teveel tijd moet spenderen om te oefenen?!
Niet, gewoon oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:26

Eagle Creek

Breathing security

Nu vraag ik me af, hoe wordt ik beter zonder dat ik er teveel tijd moet spenderen om te oefenen?!
Niet.

Zoals met alles in het leven: oefening baart kunst.
En als je er niet de tijd in wilt steken, betaal je anderen die het voor je doen :).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 12:20

NIET

En trouwens, "speeld", echt???

Zelf ben ik in gamerstermen "oud" (30+) en speel World of Tanks, een 'alternatieve' shooter waarbij het minder aan komt op je snelheid en reflexen maar meer op je spelinzicht. Maar in ieder geval, zonder er tijd in te stoppen en veel te oefenen ga je in dat spel ook nooit goed worden.

Als je wil beter worden moet je vooral leren van je fouten.

[ Voor 40% gewijzigd door Inrage op 03-03-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 12:07

M2M

medicijnman

3000 uur Quake 3 instagib, 2000 uur unreal tournament 1, 500 uur UT3/4, 2500 uur BF2, 1000 uur BC2, 500 uur BF3 en nog steeds ben ik geen pro shooter. Maar misschien ligt dat aan mij :)

- oefenen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 22:50

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wil je een goede feeling voor een spel ontwikkelen, speel dan eerst de singleplayer campaign uit. Doe dit niet alleen op Easy of Normal, het spel leer je het best kennen in de moeilijkste modus.

Wil je een goede feeling voor online gamen ontwikkelen, ga dan véél online gamen. Bezoek LAN parties, kijk filmpjes, al dit soort dingen kunnen je nóg beter maken, maar oefenen is de enige echte manier om überhaupt op een niveau te komen waar je met regelmaat kills kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:03
Ik zou je 56k modem eens inwisselen... Als je die ook gebruikt tot hij stuk gaat :o

Maaruh, ik neem aan dat dit geen serieuze post is? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 18:45

auto660

1991 240 GL Brick

Ik denk dat je dit moet doen:
http://www.youtube.com/wa...ob Shows Us His Technique

[ Voor 11% gewijzigd door auto660 op 03-03-2014 16:31 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:01

Rmg

zolang je framerate een beetje fatsoenlijk (stabiel) is en je ping ook dan is het gewoon een gebrek aan skill.

Gooi singleplayer eens op de hoogste difficulty en kijk of het dan nog steeds zo gemakkelijk gaat.

Ben zelf geen battlefield speler, speelde wel QuakeLive en soms nog quakeworld. (tegenwoordig loadout en l4d) Keyboard maakt geen hol uit, muis is nog tot daar aan toe, el cheapo muizen willen wel eens raar doen bij snelle bewegingen. 7.1 headset is leuk maar daar heb jij op dit moment niets aan omdat je te snel dood gaat. Sowieso vind ik persoonlijk een x.1 headset overrated maar dat is een andere discussie.

Wat ik bij Quakelive/QW altijd deed is kijken naar replays van goeie spelers, en dan geen Uberl33tPro spelers die replays hebben van toernooien maar van mensen die een fatsoenlijke K/D ratio en mapkennis en dan kijken wat die anders doen. Daar leer je meer van dan van replays van toernooispelers die al 5 stappen verder denken dan de meeste spelers

Fixeer je eerst op een type speelstijl, dan wel offensief dan wel defensief. BF4 zal wel classes hebben denk ik? focus eerst op de meest basic klasse dan.

Oh en mapkennis, leer de layout van een map. waar kom je uit, waar komen de vijanden vandaan wat zijn de chokepoints. Als je geen mapkennis hebt sta je altijd op de verkeerde plek op het verkeerde moment en ben je dood voordat je er erg in hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Rmg op 03-03-2014 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Je kan trouwens ook mij gewoon observeren in BF4... Leer je het vanzelf :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-06 16:15

KipCurreh

Nightcrawler

Honderden uren in UT'99 (hiermee train je wel heel goed je reflexen en hand-oog-coördinatie ;) ) en af en toe eens afwisselen met een meer tactical shooter, de eerste Ghost Recon heb ik ook platgespeeld bv...
Enemy territory was ook lekker om spelen :)

Daarna de generatie Call Of Duty 4 (MW), World at war, MW2, Black Ops, MW3 & Black Ops 2 helemaal meegemaakt, om dan stilaan de overstap te maken naar Battlefield 3..

En als je van CoD naar BF3 gaat, kan ik je zeggen dat je eerste matches ook heel pijnlijk kunnen aflopen :)

Verder kan je idd beter eerst de singleplayer campagne eens doorlopen op moeilijkste setting, al is het maar om een eerste gevoel te krijgen hoe het spel werkt..

En dan gewoon online gaan, en bereid zijn om soms een serieuze tik te krijgen... Vergeet aub niet dat BF4 om veel meer draait dan kills alleen..

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 22:28
TheBrut3 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:28:
Ik zou je 56k modem eens inwisselen... Als je die ook gebruikt tot hij stuk gaat :o

Maaruh, ik neem aan dat dit geen serieuze post is? xD
Ik gok dat de TS een jaar of 13 is, neem het hem niet kwalijk ;).

OT: wat mij met bf4 veel geholpen heeft is om niet op een drukke 64 player server te gaan spelen, maar op een 32 man of minder. Wat bij BF heel belangrijk is is om niet als een kip zonder kop rond te gaan rennen maar je rustig voort te bewegen en goed om je heen te kijken. Je bent namelijk als je onder vuur ligt relatief snel dood, dus je wil het liefst je tegenstander eerder in de gaten hebben.

En verder is het vooral oefenen, je zal spelen tegen spelers met honderden uren ervaring en daar is niks aan te veranderen. Als je rustig blijft spelen wordt je vanzelf beter, en ook de maps leren kennen helpt altijd behoorlijk, dan kan je beter inschatten waar de vijanden vandaan kunnen komen. Maar is ook, je raad het al, veel spelen om de maps te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 22:15
Oefenen , oefenen en nog eens oefenen en vooral niet vergeten dat je het ook speelt omdat je het leuk vindt. Niet alleen maar goed willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Bartske schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:34:
[...]
Ik gok dat de TS een jaar of 13 is, neem het hem niet kwalijk ;).
Dat dacht ik ook tot ik naar de leeftijd van het account keek _/-\o_

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Bartske schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:34:
[...]

OT: wat mij met bf4 veel geholpen heeft is om niet op een drukke 64 player server te gaan spelen, maar op een 32 man of minder. Wat bij BF heel belangrijk is is om niet als een kip zonder kop rond te gaan rennen maar je rustig voort te bewegen en goed om je heen te kijken. Je bent namelijk als je onder vuur ligt relatief snel dood, dus je wil het liefst je tegenstander eerder in de gaten hebben.
Ohja dat is wel een goeie, niet op Pub Slaughterfests spelen, klinkt heel leuk 63 andere mensen om neer te schieten maar dat betekent ook 63 man die potentieel op jou schieten. En er zijn er altijd wel een handjevol die beter zijn dan de rest en dat prima kunnen uitbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Laatst online: 09-05 21:27
Oefenen is key to succes in dit geval. Mijn rit begon vroeger, met Tactical Ops, keihard en puur aimen voor het gewin.Dit deed ik met een Logitec Optical Mouse ( nog met zo'n rood lampie aan de onderkant ).

Nu 10 jaar later hevige skills opgebouwd. Meer dan 1000+ uur gestoken in onder andere de volgende shooters:

Call of Duty 1,2,3,4,5,6,7,8 ( Alle delen multiplayer )
Medal of Honor serie ( Alle delen online )
Unreal Tournament 2004

Je ziet het, oefenen en oefenen, dan kom je er wel.

/Edit, en natuurlijk zoals de rest zegt, niet gaan lopen raggen in 32+ players servers, maar eerst beginnen in Search & Destroy matches met 12 man. Natuurlijk mag je wel lopen raggen in public servers, maar begin bij het begin ;) dan zal je merken dat je in public 32+ servers veel beter presteert.

;)

[ Voor 23% gewijzigd door beunhaasbaas op 03-03-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 18:39
Veel Action Quake / Quake 2/3 en UT99 met instagib, low gravity, high jump en op de map face target practise spelen. :)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
Biersteker schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:42:
UT99 met instagib, low gravity, high jump en op de map face target practise spelen. :)
Dat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 05:05
UT99 meer dan 8 jaar elke avond spelen. Eurocup CTF alles.
Veel tijd ingestopt? Ja, verschrikkelijk veel.
Was ik zo goed omdat ik een talent was? Nee, gewoon heel veel spelen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 13:51
kaos- schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:45:
UT99 meer dan 8 jaar elke avond spelen. Eurocup CTF alles.
Veel tijd ingestopt? Ja, verschrikkelijk veel.
Was ik zo goed omdat ik een talent was? Nee, gewoon heel veel spelen.
Veel oefenen inderdaad.
En snel kunnen reageren is handig maar een beetje inzicht wil ook al veel helpen
Wat ook helpt is niet constant rennen, als je loopt ben je meestal net iets sneller met richten en schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Alle fancy shit in beeld uitzetten. Het gaat maar om 1 ding: kunnen mikken tov je tegenstander.

Daarom behoort minimaal 1000 uur speeluren in UT Instagib tot minimale mini-cursus om te beseffen wat ik schrijf. Zodra je dat onder de knie hebt en blindelings men neer kunt knallen, is het tijd om next level te gaan in andere games.

Mijn reflexen in Counterstrike source waren bestwel sick. Je schiet er eentje neer, je switched snel naar je handgun, ook die knal je leeg, vervolgens grijp je naar je mes om een laatste kill te maken alvorens je zelf de sjaak bent. Maar het gaat om die reflex in waarin je gewoon blind iemand weet te raken / om te leggen.

Tip: speel vooral op geluid met een goede stereo headset. Als je weet waar iemand loopt of hoort aankomen heb je de helft van het spel al in handen.

Hardware die je gebruikt is ook van belang. Geen AA of andere blurring meuk; gewoon straight toe vol FPS. Ook de muis moet voorzien zijn van een stevige, dikke muismat. Ik heb hier een muismat liggen van meer dan 6 jaar oud. Puur omdat die stevig is en op z'n plek ligt, en vooral met een MX518 (wordt al niet meer gemaakt zelfs) heerlijk in de hand ligt.

Qua keyboard; vind er eentje die perfect in je handen ligt. Vroeger de Logitech UltraX. Worden helaas ook niet meer gemaakt, maar vind je wel terug op ebay nog enzo. Ideaale toetsenborden. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 03-03-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
Heerlijk, direct maar even een filmpje uit de oude doos! Wie kent hem? ccKane, destijds een van de betere fragmovies! Heerlijk dit topic.

YouTube: Tactical Ops - ccKane High Quality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:14
Leer het spel door en door kennen en leer het spel spelen.
Zoals al wordt aangegeven is CoD geen BF en andersom.

Wat ik zelf merk is is dat ik in CoD als een idioot kan rushen en dik kan scoren, reflectie heel belangrijk. Zodra ik BF speel merk ik dat ik bagger ben totdat ik nu ga rushen. Neem alles rustig in je op en ga dan pas lopen. Maak je plan voordat je gaat rennen ofzo.

Ik wil gewoon aangeven van dat ieder spel een andere tactiek kent en leer die te beheersen en je wordt pro.

Zo was ik ook altijd goed in UT2K4 maar dat spel heeft weer gewoon oefening nodig omdat dat belachelijk snel gaat, daarom ben ik ook beter in CoD dan in BF want dat is meer tactiek.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 13:19

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Biersteker schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:42:
Veel Action Quake / Quake 2/3 en UT99 met instagib, low gravity, high jump en op de map face target practise spelen. :)
UT99 = helden spel (morpheus/deck16 :9~ ), Q3arena etc, fastpaced shooters leveren je verbetering in hand oog coordinatie en aim tactieken, maar je basis skill zal nooit veel hoger worden.

Als je matige hand oog coordinatie hebt en weinig tactisch inzicht zou ik iig geen bf4 gaan spelen, dan zal het niet echt leuk zijn gezien je 99% van de tijd afgeschoten wordt als een mak lammetje.

Oefenen zorgt voor betere mapkennis, wapenkennis etc. maar als je al een belabberde aim hebt zal dit niet veel beter worden.

Daarbij is niet een spel hetzelfde, UT, Quake, cod, counterstrike etc is twitchaim vooral belangrijk, groot deel mapkennis en positionering.
Bf, America's Army, ArmA is meer tactiek, omgaan met voertuigen, dekking en dynamische omgeving, recoil beheersing, inzicht in (gevechts)situaties, groot deel mapkennis en hoe te communiceren.

[ Voor 18% gewijzigd door SouLLeSSportal op 03-03-2014 16:53 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Uiteraard moet je wel een beetje oefenen.

Maar goed, het helpt vaak ook om een beetje te tweaken, in elk spel dezelfde cm/graden en field of view gebruiken bijvoorbeeld.

Verder kan je nog andere dingen doen, settings laag, pre rendered frames op minimum, hardware wil vaak ook wat helpen, rx1000 heb ik jaren mee gespeeld, daarna geswitched naar een elcheapo optische die je op 500 hz kon overclocken, en dat was een groot verschil. Met een crt scherm kan je ook gratis uitproberen of je iets aan een sneller scherm hebt.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

Zoals al vaker gezegd; oefening baart kunst!

Natuurlijk helpen een dikke PC, goede randapparatuur en een vlotte internetverbinding wel mee. Maar dat is procentueel gezien misschien maar het topje van de ijsberg.

Zou ik dan een lijstje moeten maken van wat je (qua hardware) zou willen hebben:
  • Tenminste mid-end hardware. Core i5'je, met een R9 270 (of hoger).
  • Snelle monitor, het liefst met ondersteuning voor 120 Hz.
  • Goede geluidskaart en ditto koptelefoon. Gewoon stereo met jacks, geen usb rommel.
  • Mechanisch toetsenbord met MX Red switches.
  • Logitech G400s muis, of andere muis met ditto sensor.
  • Degelijk bedraad netwerk, geen wireless dus. Goede switches en routers, aangesloten op een verbinding met lage ping. Dus geen tweedehands DSL providers.
Nog steeds niet het belangrijkste, maar mocht je aan je 'fysieke' en 'mentale' skill plafond zitten, dan kun je er met goede hardware misschien nog een klein beetje voordeel (op je tegenstander) uitpersen.

[ Voor 12% gewijzigd door TheNephilim op 03-03-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-05 16:14

Qon

Goed in shooters word je door te oefenen, heeeeeel veel te oefenen, zoals iedereen al aangeeft.
Maar als je 'pro' wilt worden, heb je toch ook echt een enorme hoeveelheid talent nodig.

Even een voorbeeld ter illustratie;
Ik speelde al zolang dat mariokart uit was mariokart en heb alle levels met alle sterren uitgespeeld. (ik was op dit moment zelf 22)

Vervolgens kreeg mijn neefje van 14 ook mariokart, speelde het één maand, en versloeg mij in 90% van de matches. Hij had gewoon talent. Ik denk dat je pas moet proberen 'pro' te worden zodra je een spel vind waarbij jij merkt dat je echt vanuit jezelf beter bent dan andere met dezelfde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Misschien moeten we maar eens een UT'99 iCTF potje houden voor de liefhebbers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
2 jaar geleden BF3 gekocht, het flink gespeeld en nu behoor ik tot de betere spelers. Zoals gezegd een kwestie van tijd. Maar ook een goede fps is belangrijk (rond de 60 is wenselijk, als je lager haalt schroef dan de kwaliteit naar beneden) net als de ping(die wil je niet veel hoger dan 50 hebben). Dan is een fatsoenlijke muis en een stevig toetsenbord ook nog wenselijk.

Besef ook dat speelstijl erg bepalend is in BF4. Al kun je nog zo goed aimen, je krijgt nog een slecht k/d als je de hele tijd roekeloos rond rent. Speel niet te aanvallend, leer de map en houdt je minimap in de gaten. Kijk anders ook eens wat youtube filmpjes van bijvoorbeeld jackfrags.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:07

ricardo246

Life's what you make it!

Ik ben oudje onder de gamers (uch 37 uch) maar heb nog wel een paar tips:
(ervan uitgaande dat het technisch snor zit met je ping, frame rate enzovoorts)
  • Speel de single player, dan leer je de wapens, de flow, de keyboard shortcuts en de engine vd game beter kennen. Dan kun je ook de instellingen zo zetten dat ze optimaal voor jou zijn (muis gevoeligheid, gamma etc)
  • Als er trainings-levels inzitten (zoals bij America's Army), speel ze een paar keer
  • ieder map heeft zo zijn tactische posities, zorg dat je de map van binnen en van buiten kent (in AA kun je mappen verkennen in je eentje) en kijk als observator hoe anderen het doen.
  • zorg dat je je wapens goed kent: single shot (minder last van recoil = beter mikken) en begin met een basis automatisch geweer (ik zie vele rondrennen met sniper-scopes waardoor ze nog minder zien wat er om hun heen gebeurd.
  • kijk op je map / compass / etc naar locaties van vijanden en luister naar je team maten zodat je kan anticiperen.
  • Schiet en verplaats: de meeste ervaren spelers hebben feilloos door waar je zit als je op ze vuurt.
  • niet te snel verplaatsen (rennen) maar kijken of het veilig is, langzaam bewegen is het motto @ het begin.
  • Zoals hierboven gemeld, begin op rustige servers, en kies daar (indien mogelijk) servers met minder ervaren spelers (in AA werken ze met honor punten, ik ben een 14, over het algemeen maak ik tegen 25+ vijanden geen schijn van kans)
  • play, die, repeat, oftewel oefenen.
@hieronder _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door ricardo246 op 03-03-2014 17:13 . Reden: Leesbaarheid [list] ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 13:51
ricardo246 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:06:
• zorg dat je je wapens goed kent: single shot (minder last van recoil = beter mikken) en begin met een basis automatisch geweer (ik zie vele rondrennen met sniper-scopes waardoor ze nog minder zien wat er om hun heen gebeurd.
[/list]
Dat zijn de handige knife kills. Vooral zo laten rondlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KipCurreh schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:02:
Misschien moeten we maar eens een UT'99 iCTF potje houden voor de liefhebbers :)
CTF-And-action :+

Ik slacht ieder op mijn pad. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

ricardo246 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:06:
Ik ben oudje onder de gamers (uch 37 uch) maar heb nog wel een paar tips:
(ervan uitgaande dat het technisch snor zit met je ping, frame rate enzovoorts)
  • Speel de single player, dan leer je de wapens, de flow, de keyboard shortcuts en de engine vd game beter kennen. Dan kun je ook de instellingen zo zetten dat ze optimaal voor jou zijn (muis gevoeligheid, gamma etc)
  • Als er trainings-levels inzitten (zoals bij America's Army), speel ze een paar keer
  • ieder map heeft zo zijn tactische posities, zorg dat je de map van binnen en van buiten kent (in AA kun je mappen verkennen in je eentje) en kijk als observator hoe anderen het doen.
  • kijk op je map / compass / etc naar locaties van vijanden en luister naar je team maten zodat je kan anticiperen.
  • Schiet en verplaats: de meeste ervaren spelers hebben feilloos door waar je zit als je op ze vuurt.
  • niet te snel verplaatsen (rennen) maar kijken of het veilig is, langzaam bewegen is het motto @ het begin.
  • Zoals hierboven gemeld, begin op rustige servers, en kies daar (indien mogelijk) servers met minder ervaren spelers (in AA werken ze met honor punten, ik ben een 14, over het algemeen maak ik tegen 25+ vijanden geen schijn van kans)
  • play, die, repeat, oftewel oefenen.
@hieronder _/-\o_
bovenstaande geldt vooral in de meer sim shooters als AA, ArmA etc. in bf etc is veel blijven bewegen, mits tactisch wel gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 23:44
Aimen is één ding en dat komt gewoon neer op goede hand-oog coordinatie en veel oefenen helpt daar bij (Of ga eens wat vaker tafelvoetballen), maar je hoeft niet per se heel goed te aimen om toch redelijk mee te kunnen komen in games zoals Battlefield. Daar is het gewoon het handigste om een squad te joinen van wat ervaren spelers en daarnaast een paar basic youtube filmpjes kijken. Veel bewegen is in een game zoals Battlefield zeker wel wenselijk, maar je moet op altijd op een paar dingen letten. Het belangrijkste van bewegen? Zorgen dat je altijd van cover naar cover beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-06 11:13

Gmount

Ecorunner lid

zoek eens wat tutorials op op youtube etc van de games die je speelt, sommige beginnen echt helemaal bij de basis(vanaf lopen met wasd :o ) en leggen dan alles uit, die moet je hebben.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Als je goed wilt worden in shooters zal je er toch de nodige uren in moeten steken. Er is geen magische oplossing om ineens van zero naar hero te gaan.

Je moet ook bepalen waar je probleem ligt. Draait het spel slecht? Denk hierbij aan lage framerate, stotteren of slechte netwerkverbinding. In dat geval zal het helpen om bijvoorbeeld je PC te upgraden, of om de settings van het spel naar beneden bij te stellen zodat het beter draait. Als je netwerksnelheid het probleem is moet je kijken of er niet servers dichter bij je in de buurt zijn. Tuurlijk kan je server in Japan joinen, maar je hebt dan al snel een ping van 200-300. Je bent in het nadeel dan.

Iets als een goede muis vind ik ook een must. Ik heb zelf een gaming muis. Logitec G5. Niet meer leverbaar voor zover ik weet, maar er zal vast een opvolger van zijn. Het voordeel van deze muis vind ik dat hij fijner glijdt, beetpakt en klikt dan reguliere muizen. Plus de extra knoppen komen van pas om meer functies op mijn muis te zetten. Erg handig, snelheid van handelen is soms alles.

Als het probleem je skills is, dan moet je oefenen. Er zijn educatieve video's te vinden op Youtube zoals deze van lvlcap.

Sommigen zijn van BF3, maar het idee blijft hetzelfde. Zo groot zijn de verschillen niet.

Ik vind persoonlijk de video's van lvlcap altijd erg informatief. Bekijk ook zijn wapen reviews, op die manier weet je welke combinatie van attachments betere resultaten zullen geven, maar ook hoe de wapens in het algemeen zich tot elkaar verhouden. Lvlcap doet daar gedegen onderzoek naar bijvoorbeeld.

Leer ook de kaarten kennen. Het is belangrijk om een gevoel te hebben bij een kaart, wat je waar kan vinden en welke onderdelen in een kaart je tot je voordeel kan gebruiken. En ook delen van een kaart waar je maar beter niet kan zijn.

Er is geen eenduidig antwoord op je vraag, maar ik hoop dat dit helpt.

--- Edit ----

Even nog als aanvulling, hier wat reviews van Lvlcap met betrekking tot diverse muizen. Toetsenbord maakt imho niet zo uit, ik heb een goedkope ramplank van 10 euro en die doet het prima genoeg. Maar je muis bepaald hoe je richt voor het merendeel. Muismat gebruik ik niet, persoonlijk heb ik daar een hekel aan maar goed, dat kan individueel zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door CMD-Snake op 03-03-2014 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Ik snap het probleem van TS, maar basicly komt het uiteindelijk neer op practice, practice, practice!

Ergens in 2005 raakte ik via mijn oudste zus into paintball. Ok, dit is real life FPS shooting, en heel wat anders dan de potjes BF1942/Quake 3/Unreal tournament wat ik destijds speelde. Iig, ik stopte totaal met online FPS gaming, kocht me lam aan wat er ook maar te krijgen was aan paintball guns, maar in het begin werd ik door iedereen ge-owned....

Hoort erbij, je gear van een honderden euro's zegt geen drol als je afgemaakt wordt door een speler met een ouwe paintballgun, ouwe trainingsbroek, en laarzen aan.

Uiteindelijk leer je wel, en uiteindelijk had ik ook zoiets van: WTF, ik heb niet een paintball geweer nodig die 30 ballen per seconde schiet, en ben ik gaan pumpen. (schieten, handmatig doorladen, schieten, het shotgun idee) Veel moeilijker dan spelen met een semi-automaat of electronisch machinegeweer... Lukte prima, met een leercurve. (voor de echte mannen: Pistol pump paintball, als je dat kan in een veld met alleen electro markers a.k.a. paintball guns dan kan je alles aan.)

TS heeft ook die leercurve te ondergaan wat betreft FPS gaming, mijn motto is altijd geweest dat je alles kan, als je maar wilt. Zou ik er de tijd en energie in steken, dan zou ik weer FPS kunnen gaan gamen. Maar helaas ontbreekt dat, en nu ben ik ook in de fase dat paintball me niet meer interesseert. Magoed, je kan een hoop bereiken met wilskracht, dat is iets wat ik je mee wil geven. :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 21:20
[trollmode] Zover wat ik gezien heb van bf4 is het rondjes lopen campen en rondjes lopen.
Dus als je pro bf4 wilt worden moet je gewoon dat doen.[/trollmode]
Als je echt skill based spel wilt spelen moet je inderdaad gewoon oefenen. Al kan je misschien beter je huiswerk wat meer oefenen dan games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo iedereen bedankt voor het reageren, al had ik nooit gedacht dat dit ineens 2 pagina's zou opleveren.

Ik heb de tijd genomen met Battlefield 3, eignelijk niet veel geoefend, m'n hart slaat tielt wanneer ik gekilt wordt waardoor ik vervolgens de game afsluit. Mijn hoop is snel over uiteraard, maar achteraf heb ik wel weer zin om nog eens te proberen.

Ik moet ook zeggen dat ik in battlefield 3 daar rond loop als een bange wezel en niet als een gepluimt kieken zonder kop etc. zoals iemand hier aangaf in het topic, ik verstop me namelijk overal achter elk hoekje en huisje om toch zo lang mogelijk mee te kunnen doen en zover mogelijk in de map te geraken. Echter kan ik toch geen 1 poppetje in het vizier houden om die te killen, want ik weet toch dat ik eerste wordt gekilt als ze mij zien.

Grappig nog van allemaal, is dat ik eens een poppetje heel goed in het vizier had, maar er kwam maar 1 kogel uit mijn machine geweer toen ik naar hem richtte... waarschijnlijk liet ik na 1 klik de muis meteen los zonder dat ik dit zelf had beseft. Vervolgens werd ik zelf gekilt door dat poppetje natuurlijk, want die had mij meteen opgemerkt. (wat zal die gelachen hebben)

Maar ik denk dus dat het puur aan de skills ligt, want het spel draait anders wel enorm goed. Ik ga de fps en ping nog wel eens een keer testen. Verder heb ik van UT99 nog wel gehoord, maar ik kan hem nergens vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 185331 op 03-03-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk dat het ook een beetje generatiekloof is. Iemand die van deze tijd voor het eerst achter BF3 / BF4 stapt en niet de gang van CSS / UT meegemaakt heeft zal het spel met een hele andere beleving ervaren.

Right? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:05
Anoniem: 58485 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:02:
Denk dat het ook een beetje generatiekloof is. Iemand die van deze tijd voor het eerst achter BF3 / BF4 stapt en niet de gang van CSS / UT meegemaakt heeft zal het spel met een hele andere beleving ervaren.

Right! Mijn nick is nog steeds, Urban Terror Bone.... vele en vele uren UT gespeeld.

Mijn tips:

Weet ten aller tijde waar je bent.
Zoek de hard to hit hoeken op
Voorkom gevaarlijke oversteek plaatsen
Goede muis
Lage ping
Beter lage grafische instellingen dan lag.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Ja dat is ook zo denk ik, want zij hebben ervaring daarmee opgegaan en kennen waarschijnlijk meer mensen die met elkaar goed kunnen communiceren en samenwerken.

Ik heb beta nog niet gespeeld, maar ik heet Titanfall toch van harte welkom! Ben benieuwd hoe dit zal worden. Deze heeft namelijk niet veel tactiek nodig om te kunnen schieten. (heb dat ergens gelezen)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 185331 op 03-03-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

hier zit miss wel iets in, games zoals CS of UT zijn toch meer arcade waar je handoog coördinatie en reflexes toch tot het max worden gedreven... In dit opzicht leunt miss CoD hier tegenwoordig nog het dichtste aan (?).

Je hebt ook wel een paar gelijkaardige hete standjes in BF, maar deze type game is toch net iets meer dan een pure adrenaline gebaseerde shooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Om te beginnen dit:

Dan zijn twee dingen heel belangrijk bij FPS games namelijk inzicht en tactiek. FPS games en dan met name de games zoals de BF series zijn veel meer dan simpel point en click. Dat is de basis maar echt goed zal je niet worden met alleen point en click.

Ik speel FPS altijd zo:
-Ik leer de mappen zo goed als mogelijk uit mijn hoofd.
-Ik kijk altijd snel de omgeving rond.
-Ik bedenkt me waar ik naartoe wil rennen voordat ik uit dekking ga en bedenkt me altijd de route en een backup route.
-Ik probeer altijd de lege flank op te zoeken als het kan.
-Als het nodig is dat ben ik juist in het midden te vinden om de aandacht op mij te vestigen. Als je met spelers zit die weten wat ze doen dan is dit zeer effectief omdat deze dan de kans krijgen te flanken.

Goed wordt je pas, zeker in BF als je nadenkt. Drop altijd ammo bij een greopje of health, flank, denk na en speel slim. Dan als laatste moet je zeer agressief spelen in BF4 omdat de netcode zo ongelooflijk slecht is dat verdedigen pure zelfmoord is. Je gaat vaak niet eens de tegenstander zien voordat hij je afschiet.

Veel succes. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 22:02
Die filmpje zijn natuurlijk dikke onzin. Hangt allemaal wat je zelf prettig vindt, van je muis en van je type muismat. Er is geen eenduidige heilig graal voor muis settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DanielWW2 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:18:
Dan als laatste moet je zeer agressief spelen in BF4 omdat de netcode zo ongelooflijk slecht is dat verdedigen pure zelfmoord is. Je gaat vaak niet eens de tegenstander zien voordat hij je afschiet.
Ah bedankt, die tip kende ik nog niet, dat geld waarschijnlijk ook voor BF3, toch? Maar moet je dan gewoon weg rennen? Hoe geraak je er dan vanaf als die net achter je staat, ook proberen weg rennen? Want tja, verdedigen is pure zelfmoord zeg je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
Ik speel spellen als BF4/Titanfall omdat ik er plezier in heb. Het boeit mij daarom totaal niet als ik tijdens een game veruit negatief in de K/D sta (9/10 potjes sta ik dat ook), als ik met mijn maten maar plezier heb beleefd tijdens het potje. Doe je dat niet, dan zie je het gamen niet als iets 'leuks' om te doen voor naast je andere hobby's/school.

Zolang je er plezier in hebt word je vanzelf beter. Kwestie van tijd maar zorg vooral dat je er plezier in blijft hebben en zie een positieve K/D niet als een must.

Gr.

[ Voor 4% gewijzigd door tweegroenethee op 03-03-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02
Anoniem: 185331 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:46:
[...]
Ah bedankt, die tip kende ik nog niet, dat geld waarschijnlijk ook voor BF3, toch? Maar moet je dan gewoon weg rennen? Hoe geraak je er dan vanaf als die net achter je staat, ook proberen weg rennen? Want tja, verdedigen is pure zelfmoord zeg je.
Je moet zorgen dat je niet in de situatie komt dat de tegenstander vlak achter je staat :+
Maar sommige mensen zijn gewoon niet zo geschikt voor dat soort spellen. Je zal gewoon een fatsoenlijke oog/hand coordinatie moeten hebben wil je een beetje uitstijgen boven de rest. Eerlijk gezegd zijn de huidige gamers gewoon een partij beroerd vergeleken bij vroeger toen er meer spellen waren met een fatsoenlijke netcode.Maar zoals al hierboven gezegd, leer de map kennen. Mensen zijn gewoontedieren. Pak ze hierop. (En waar gaat het uiteindelijk om? Dat je een mooie k/d ratio hebt in een map waarbij het gaat om domination? Het verliezen als team maar de beste van het team losers te zijn omdat iedereen voor de stats speelt? Zorg dat je plezier beleeft aan het spel, een mooie k/d ratio is niet alles.)

[ Voor 14% gewijzigd door Freezerator op 03-03-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Freezerator schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:54:
[...]

Je moet zorgen dat je niet in de situatie komt dat de tegenstander vlak achter je staat :+
Maar sommige mensen zijn gewoon niet zo geschikt voor dat soort spellen. Je zal gewoon een fatsoenlijke oog/hand coordinatie moeten hebben wil je een beetje uitstijgen boven de rest. Eerlijk gezegd zijn de huidige gamers gewoon een partij beroerd vergeleken bij vroeger toen er meer spellen waren met een fatsoenlijke netcode.Maar zoals al hierboven gezegd, leer de map kennen. Mensen zijn gewoontedieren. Pak ze hierop. (En waar gaat het uiteindelijk om? Dat je een mooie k/d ratio hebt in een map waarbij het gaat om domination? Het verliezen als team maar de beste van het team losers te zijn omdat iedereen voor de stats speelt? Zorg dat je plezier beleeft aan het spel, een mooie k/d ratio is niet alles.)
Ik heb een fatsoenlijke oog/hand coordinatie, het is m'n hartje die steeds te snel doet slaan, ik vind het zo ongeloofelijk spannend namelijk waardoor ik de spanning niet goed onder controle krijg.
Daan87423 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:49:
Ik speel spellen als BF4/Titanfall omdat ik er plezier in heb. Het boeit mij daarom totaal niet als ik tijdens een game veruit negatief in de K/D sta (9/10 potjes sta ik dat ook), als ik met mijn maten maar plezier heb beleefd tijdens het potje. Doe je dat niet, dan zie je het gamen niet als iets 'leuks' om te doen voor naast je andere hobby's/school.

Zolang je er plezier in hebt word je vanzelf beter. Kwestie van tijd maar zorg vooral dat je er plezier in blijft hebben en zie een positieve K/D niet als een must.

Gr.
Ik vind het leuk, maar ik kan de spanning niet goed aan. Daarom dat ik meteen pro shooter wil worden zodat ik zelfvertrouwen krijg en beter onder controle heb. Kan daar moeilijk pilletjes voor nemen hé.

Maarja, als het dan ook echt gaat om oefenen, dan zal het wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
invert de muis' Y-as (daar wen je snel genoeg aan) en ontwikkel een natuurlijke reflex.
Ten tweede: zorg ervoor dat je een map zo goed kent dat je hem achteruit kan doorlopen

[ Voor 18% gewijzigd door JJ Le Funk op 03-03-2014 21:21 ]

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Laatst online: 15:56
Ik gok dat je teveel nadenkt hierbij.

Meestal als ik een shooter speel denk ik vrij weinig na en is het meer instinct. Eventueel als BF4 te snel is kan je ook spellen zoeken die wat rustiger gaan zodat je wat meer kan oefenen.

En zoals iemand eerder zei. Ga de singleplayer campaign doen! Hierdoor leer je het meeste wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Anoniem: 185331 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:46:
[...]
Ik zou eens wat opzoeken over de netcode van BF4 op YT. ;)
Wat er in het kort gebeurd is dat er een behoorlijke delay is tussen een verversing van waar iedereen is. Als je verdedigd en stil staat dan veranderd jou positie niet. Komt iemand om de hoek rennen dan ziet hij jou meteen en jij krijgt vaak pas naar een paar honderd ms je tegenstander te zien. Dan ben je dus al dood. :/

BF3 is minder erg maar heeft dit nog steeds. Agressief zijn wordt beloont in BF3 en BF4, niet omdat het altijd een goed idee (dit is inschattingsvermogen) is maar omdat de netcode gewoon bagger is. Het is eigenlijk zeer treurig maar zodra je de netcode van BF3/BF4 begrijpt en kan misbruiken word je zo veel beter. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-03-2014 22:36 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Wat voor voordeel zou dat volgens jou op moeten leveren dan :? Prima als je het zo fijn vind spelen maar volgens mij zit daar echt geen enkel voordeel aan behalve dat als je het niet gewend bent je opnieuw moet leren spelen

[ Voor 28% gewijzigd door Rmg op 03-03-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
@FixUs, misschien heb je Gamen & Angst daar last van. Lees dat topic even door misschien dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rmg schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:59:
[...]
Wat voor voordeel zou dat volgens jou op moeten leveren dan :? Prima als je het zo fijn vind spelen maar volgens mij zit daar echt geen enkel voordeel aan behalve dat als je het niet gewend bent je opnieuw moet leren spelen
Omdat het de natuurlijk beweegrichting is kan je een snellere reflex ontwikkelen. Voorbeeld: stel je staat achter iemand en je duwt zijn/haar hoofd naar voren, dan kijkt die persoon vervolgens naar beneden. Trek aan het haar en de persoon kijkt omhoog.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:18

SomerenV

It's something!

Arie- schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:13:
@FixUs, misschien heb je Gamen & Angst daar last van. Lees dat topic even door misschien dat je er wat aan hebt.
Ik denk eerder dat het met stress te maken heeft dan met daadwerkelijke angst. Als je niet om kunt gaan met spanning raak je gestrest en gaat het veel sneller mis. Volgens mij (en zoals eerder aangehaald in dit topic) heeft het te maken met teveel nadenken. Als je teveel nadenkt verlies je het zicht op wat belangrijk is en word je de grond in getrapt. Hierdoor ga je weer stressen en begint het riedeltje van voor af aan.

Als ik jou was zou ik veel beginnen in de kleinere servers met mensen die wat lagere levels hebben. Daarnaast UT99 downloaden en gewoon elke dag wat oefenen met bots en steeds een beetje de moeilijkheid opschroeven. Die game ziet er vergeleken met BF4 niet meer uit maar helpt enorm je reflexen te oefenen. Gewoon kleine stapjes nemen en blijven oefenen. Ik heb heel wat uren in CS:S, UT99, Q3A en diverse andere shooters zitten maar ik werd ook genadeloos de pan in gehakt in BF3, al ging het na een paar potjes al een stuk beter :)

En uiteindelijk moet je niet alleen gaan voor het pure winnen, maar ook voor de ervaring en de sfeer. Een potje Battlefield bevat zoveel meer dan alleen maar moorden. Support bieden, teamgenoten beter maken, epische gevechten, mooie teammomenten, etc. Alles koesteren en genieten! Ook al ga je vaker dood dan dat je kills maakt _/-\o_

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Ten eerste moet je een goede FPS zonder drops hebben. Geen lag.
Je muis moet goed kunnen glijden en hij moet zo zijn ingesteld dat je er 'lekker' mee kan mikken. Dat gevoel is persoonlijk, experimenteer eens met lage en hoge waardes qua muissnelheid.

Het belangrijkste is dat het allemaal soepel moet gaan. Er mag dus geen (FPS en internet) lag zijn en je moet met je arm en muis in alle vrijheid en soepel over je muispad kunnen bewegen. In veel gevallen gaat het hier al mis. Toch is dit de belangrijkste basis.

De rest is oefenen, de maps leren kennen, tactisch inzicht hebben en vooral een goede reactiesnelheid hebben. Dat laatste is iets wat ook een beetje in je moet zitten. Maar met veel oefenen kan iedereen al een stuk beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 11:34
Ik denk ook dat de TS van een jongere generatie is =p Niets mis mee naar mijn mening, maar als BF4 als erg intens wordt ervaren ga ik er vanuit dat iemand of een onervaren gamer is of nog vrij jong is. Dan nog is het verbazend aangezien de gemiddelde tiener minder snel onder de indruk is van dingen dan ik lijkt het :)

Maar je lijkt alle belangrijke dingen te hebben man. Oefenen is helaas de enige optie die er is als je hardware goed is (zoals bij jou). Anders was ik ook al een aantal jaar een pro geweest =p Maar op een vrij hoog niveau in RTCW:ET (denk niet dat je het kent) na ben ik niet verder gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
TS geeft aan dat hij echt letterlijk geen drol kan raken, en hier komen direct weer mensen aan met de meest exotische adviezen, van zijn y-as inverteren tot simpelweg eerst puur andere spellen spelen. En natuurlijk de nieuwe generatie de schuld geven he, want vroegah speelde wij allemaal UT99 en dat was zo perfect dat we nu allemaal geweldig zijn. (Trouwens lol @ Joint ops netcode).

@Brutality, of jij hebt een compleet verkeerd beeld van danwel BF4 of de oudere shooters waarmee je het vergelijkt. Ik heb er toch een heel aantal gespeeld, en voor mij is BF4 toch bij de intensere. Tuurlijk het heeft niet de snelheid van een UT99, wat continue volle snelheid doorgaat. Maar tegelijkertijd heb ik in UT99 nooit gehad dat ik achter een muurtje zit en die explodeert gevolgd door een tank die volle snelheid door zijn nieuwe doorgang gaat.

Daarnaast, BF4 netcode is nogal makkelijk de schuld geven, maar hoe komt het dan dat al die andere hem wel doodschieten? Omdat die agressiever spelen? Laat me niet lachen. Ik verwacht eerder een omgekeerd probleem, te agressief spelen. Als je ergens heen rent waar geen dekking is ben je heel snel heel erg dood.

Maar wat precies zijn probleem is zal een combinatie van factoren zijn. Ik zou het iig met zijn setup niet bij hardware of internet zoeken. Oh kan wel wat lag nog in zitten, maar dat is geen reden om helemaal niks te raken. Net als muis settings, waar sowieso een gigantisch bereik in zit qua gevoeligheid die mensen gebruiken, tenzij hij echt extreem gevoelig zijn muis heeft.

Maar goed, kan ik dan goed advies geven? Waarschijnlijk ook niet echt. Zolang de reden waarom je problemen hebt niet bekend is, en die bestaat waarschijnlijk uit meerdere oorzaken, is het erg lastig. Zelfs als die bekend is doe je vaak weinig eraan behalve oefenen. Mikken? Oefenen. Bij BF4 in reguliere mode is het goed om een oog op je minimap te houden. Als een RTS speler lukt me dat prima, maar ook iets als je het actief gaat proberen dan let je waarschijnlijk niet meer op de rest van je scherm.

Wat dingetjes: Als je weet waar je tegenstander vandaan moet komen, mik daar al op, en kijk ook al door je scope: Bijvoorbeeld als jij door een tunnel loopt die naar rechts gaat, dan moet een tegenstander wel van rechts komen. Zorg dat je altijd dekking in de buurt hebt. Probeer te zorgen dat je een klein doelwit bent, achter een riggel langs lopen is altijd beter dan eroverheen lopen. Ga niet kloten met je geweer op semi-automatisch zetten, gewoon volautomatisch, en als het nodig is korte bursts. Maar als je hem op semi zet ga je gegarandeert krijgen dat er ineens tegenstander vlak voor je is en jij hem niet op volautomatisch hebt.
Weet welk gevecht je kan aangaan. Stel je voor jij loopt als assault richting een huisje op redelijke afstand, waarbij iemand op de eerste verdieping ineens door het raam op je gaat schieten. Als jij dan stil gaat staan om accuraat terug te schieten, dan kan hij je complete lichaam raken, en jij enkel zijn hoofd: hard wegrennen naar dekking is dan een stuk beter idee, met mogelijk wat terug sprayen (enkel om met wat geluk suppressed te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
SomerenV schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 00:14:
[...]
Ik denk eerder dat het met stress te maken heeft dan met daadwerkelijke angst. Als je niet om kunt gaan met spanning raak je gestrest en gaat het veel sneller mis. Volgens mij (en zoals eerder aangehaald in dit topic) heeft het te maken met teveel nadenken. Als je teveel nadenkt verlies je het zicht op wat belangrijk is en word je de grond in getrapt. Hierdoor ga je weer stressen en begint het riedeltje van voor af aan.
Niet onwaarschijnlijk wat je zegt. Op basis van zijn tweede reactie in dit topic (hieronder een stukje geciteerd), ging er bij mij een lampje branden betreffende dat oude topic. Misschien dat hij wat aan die informatie heeft.
Anoniem: 185331 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:56:
Ik heb de tijd genomen met Battlefield 3, eignelijk niet veel geoefend, m'n hart slaat tielt wanneer ik gekilt wordt waardoor ik vervolgens de game afsluit. Mijn hoop is snel over uiteraard, maar achteraf heb ik wel weer zin om nog eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:17
Ik moet ook altijd even inkomen met een nieuwe shooter, logisch eigenlijk.

Wat bij mij het beste werkt is eerst de single player campaign uitspelen zodat je goed kan wennen aan de controls. Daarna pas de multiplayer. En altijd de server joinen met de laagste ping (30-40ms)

Ping is vertraging van bijv. een speler die je op je scherm ziet lopen en waar die in het echt loopt. Met 30ms vertraging is er nauwelijks verschil. Maar bij bijv 100ms kan het zo zijn dat je een rennend poppetje neerschiet en dat het allemaal mis is omdat hij eigenlijk al 100ms verder rent. Zo moet je dat een beetje zien.

Elk beeldscherm heeft ook input lag. De tijd tussen het moment dat je een knopje indrukt en er ook daadwerkelijk iets gebeurd. Dan nog response time dat is de tijd van datgene wat er gebeurd is ook echt op je scherm komt. Bij de beste monitors van het moment kan die response tijd al tussen de 1ms en 5ms liggen en dat is ook het beste voor shooters.

Plasma tv's hebben haast geen response time, iets van 0.00001 ms ofzo. Maar goed. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Sony A1II hobby fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

DutchEZmoder schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:33:
Ik moet ook altijd even inkomen met een nieuwe shooter, logisch eigenlijk.

Wat bij mij het beste werkt is eerst de single player campaign uitspelen zodat je goed kan wennen aan de controls. Daarna pas de multiplayer. En altijd de server joinen met de laagste ping (30-40ms)

Ping is vertraging van bijv. een speler die je op je scherm ziet lopen en waar die in het echt loopt. Met 30ms vertraging is er nauwelijks verschil. Maar bij bijv 100ms kan het zo zijn dat je een rennend poppetje neerschiet en dat het allemaal mis is omdat hij eigenlijk al 100ms verder rent. Zo moet je dat een beetje zien.

Elk beeldscherm heeft ook input lag. De tijd tussen het moment dat je een knopje indrukt en er ook daadwerkelijk iets gebeurd. Dan nog response time dat is de tijd van datgene wat er gebeurd is ook echt op je scherm komt. Bij de beste monitors van het moment kan die response tijd al tussen de 1ms en 5ms liggen en dat is ook het beste voor shooters.

Plasma tv's hebben haast geen response time, iets van 0.00001 ms ofzo. Maar goed. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
zit wel een kern van waarheid in maar je mist hier compleet waar het om gaat, daarbij is bij bf je ping veel minder interessant dan bij bv UT, CS, COD of andere twitch games. die wordt gecompenseerd en de netcode is bij bf4 vooral nogthans dramatisch.

OT: Wat er voornamelijk bij FixUs naar voren komt is dat hij te overenthousiast/gespannen/opgewonden/bang/gestressed word als hij aan het spelen is. Dit is iets wat je moet kunnen beheersen en van je afzetten, onthoud: het is een spelletje, je kunt best boos zijn als iemand je killed, als je verliest of wat dan ook maar het is en blijft maar een spelletje, uiteindelijk moet je dit spelen omdat je het leuk vind. Als je de game afsluit als je (een paar keer) gekilled wordt, de zogenaamde ragequit, moet je toch goed achter je oren krabben of dit wel je soort game is. Als het is omdat je te opgewonden bent zul je gewoon even een moment rust moeten pakken, kijk even rustig je uitrusting na, denk even waarom je net neergeschoten bent en kalmeer jezelf. Een (risico) optie is een paar drankjes drinken op de avond, daarmee wordt je relaxter en minder opgefokt tijdens het spelen, helpt mij altijd vloeiender en makkelijker te spelen.

Ik heb zelf ook wel eens als je een mooie flankactie maakt dat je hart sneller klopt, de adrenaline door je heen giert omdat je kans hebt om het halve team van de vijand om te leggen. Vroeger ging dat dan faliekant fout en schoot ik op alles en iedereen en had ik maar nul of 1 of misschien 2 kills. Nu beheers ik mij, kijk ik eerst wat de beste manier is en ga ik veel rustiger te werk en kan je veel beter spelen.
Spreekwoord van SWAT is wel passend, slow is fast, dus rustig aan, denk eerst na voordat je als een kip zonder kop naar binnen rent, dat zorgt dat je uiteindelijk sneller en beter speelt. Dat betekend niet dat je niet snel moet reageren, je aim moet natuurlijk wel zo snel mogelijk zijn, maar schiet alleen als je ook wat kan raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Counteren op flashbangs in counterstrike source is er ook zo eentje. Net voordat je een kamertje in wilt rennen > Flits! ;w

Meestal hoor je met een goede headset wat er om je heen gebeurd. Zodra je die patronen herkent wordt je na verloop van tijd ook steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
- Speel altijd snelle spellen zodat je reactie sneller wordt.
- Zorg dat je in veel snelle actie zit, campen maakt je sloom. Je zal vaak dood gaan, maar leert veel.
- Zorg dat je je favo class + gear vindt en speel daar altijd mee.
- Zoek een clan met avg/goede spelers die jou het spel willen "leren".
- Zorg dat je de maps (en wapens, voertuigen enzo) door en door kent.
- Zorg voor een zo laag mogelijke ping ( max +/-20 in de BF4 lijst) en input lag. Ga dus niet in oostblok servers enzo. Ik sorteer mijn BF4 lijst altijd op ping.

Wat volgens mij minder helpt bij shooters: single player spelen (boeiuh...), filmpjes kijken (kan helpen voor mapkennis, maar is verder vooral nuttig bij spellen als LoL of WoW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Als je in BF4 zelfs niet bovenaan kunt komen, dan kan je het volgens mij maar beter opgeven. De drempel is zo laag in dat spel.

Neemt niet weg dat het spelen op hoog niveau je veel frustratie zal opleveren. Tegelijkertijd doodgaan met je vijand door 'intended gameplay' zal je veel tegenkomen. Ik raad je aan om BF4 te spelen in pubs, daar is het wel geschikt voor.

Dan kun je beter op een ander spel focussen dat zich wel serieus richt op eSports, zoals CS:GO. Veel streams kijken van pro's, configs van een ander proberen, veel oefenen met vrienden en een hecht team vormen. Dan zul je zien dat het een stuk beter gaat.

Film de potjes die je speelt en kijk waar het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Ben eind 2013 begonnen met CS: GO en probeer elke dag een aantal uurtjes vrij te maken, mede omdat ik het een erg toffe en uitdagende shooter vind. Ik ben Silver II, bak er dus niks van maar heb et naar me zin om met een leuk team en goede communicatie het beste ervan te maken.

Ik denk dat dat ook het grootste en belangrijkste punt is; heb er plezier in. Als je er plezier in hebt word je er automatisch ook beter van omdat je het blijft spelen. Top zal ik nooit worden omdat ik te weinig tijd/talent heb maar vermaak me toch heel erg met de game. Kortom; fun is het belangrijkst!

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Nu online
Anoniem: 316512 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:38:
Als je in BF4 zelfs niet bovenaan kunt komen, dan kan je het volgens mij maar beter opgeven. De drempel is zo laag in dat spel.
meh, als je in battlefield 4 hoog wilt eindigen moet je vooral voertuigen gebruiken, en daar is het totaal niet belangrijk of je snel kan mikken. Alleen het uiteindelijke schot goed inschatten.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Wat mij altijd helpt bij shooters/dota: beetje klooten met vrienden en anders lekker muziekje zoals iets van de Gorillaz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haarbal schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:04:
[...]

meh, als je in battlefield 4 hoog wilt eindigen moet je vooral voertuigen gebruiken, en daar is het totaal niet belangrijk of je snel kan mikken. Alleen het uiteindelijke schot goed inschatten.
Ligt maar net aan de map, en tanks etc worden over het algemeen zeer makkelijk uitgeschakeld met raketten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:45
dudee schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:06:
Wat mij altijd helpt bij shooters/dota: beetje klooten met vrienden en anders lekker muziekje zoals iets van de Gorillaz.
Dat is puur persoonlijk, maar zeker niet als tip voor een beginner lijkt me.

Heb het in het begin 2x voorbij zien komen. De beste tip die ik je kan geven -> geluid.
Het is een feit dat je met een headset 'meer' hoort dan bij het gebruik van je speakers. Met name het geluid van voetspoeren komt veel duidelijker over. Hierop kan je anticiperen en meer alert zijn. Was in CS 1.6 de key tot succes, maar geldt ook voor andere spellen.
Hoeft geen dure headset te zijn, zelfs bij eentje van twee tientjes hoor je verschillen ten opzichte van je speakers(afhankelijk hoe deze geconfigureerd zijn).

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:17
Ja een goede headset is erg belangrijk ja. Ik weet nog toen ik op school zat hadden een vriend en ik F.E.A.R. gekocht en daar kon je ook multiplayer mee doen. Ik had zo'n virtual 5.1 surround headset en m'n vriend oordopjes. Ik wachtte gewoon steeds ergens en aan de voetstappen hoorde ik waar hij was :P

Hij dacht dat ik cheats gebruikte, maar dat was gewoon goed geluid. Geloofde hij niet totdat hij ook een surround headset kocht :P

Ik heb nu een razer tiamat 7.1 en dat is echt 7.1 surround, en dat is een stuk beter dan virtual surround.

Zo weer een levensverhaal haha.

Sony A1II hobby fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

DutchEZmoder schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:08:
Ja een goede headset is erg belangrijk ja. Ik weet nog toen ik op school zat hadden een vriend en ik F.E.A.R. gekocht en daar kon je ook multiplayer mee doen. Ik had zo'n virtual 5.1 surround headset en m'n vriend oordopjes. Ik wachtte gewoon steeds ergens en aan de voetstappen hoorde ik waar hij was :P

Hij dacht dat ik cheats gebruikte, maar dat was gewoon goed geluid. Geloofde hij niet totdat hij ook een surround headset kocht :P

Ik heb nu een razer tiamat 7.1 en dat is echt 7.1 surround, en dat is een stuk beter dan virtual surround.

Zo weer een levensverhaal haha.
niet echt, virtual vs real surround ga jij met goede headset niet horen, dat is waar het verschil in zit, goede headsets vs bagger 5.1 headsets die kleine miniscule speakers gebruiken die allemaal net niet zijn, vs een goede stereo headset met goede speakers + virtual 7.1 is net zo goed zoniet beter.
Een goede true 5.1/7.1 headset biedt ook die dimensie dat je goed kan horen waar iets vandaan komt kwa geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Goede geluidsset doet idd wonderen, maar een setje goede reflexen en goede hand-oog coördinatie zijn nog belangrijker.

Dingen als een muis zijn natuurlijk ook wel belangrijk, maar belangrijker is dat je je muis kent en er goed mee kan werken. Mijn muis zal zo'n beetje de nachtmerrie zijn van iedere gamer: zeer gevoelig en positieve acceleratie, en ik gebruik geen fancy muismat, maar gewoon mijn niet-gelakte grenen bureau als muismat. Het werkt voor mij perfect, en daar gaat het om.

BF4 is overigens idd niet het meest moeilijke spel, echte twitch-shooters zijn heel wat vervelender. Bij BF4 gewoon de netcode lekker misbruiken, dus agressief spelen, let op lasers en flashlights en zorg ervoor dat jij die niet hebt en vindt uit wat een fijn wapen is voor welke map.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:54
Ik had zelf een tijd met Black ops 1, dat ik aardig op niveau was.
Zelf vind ik, dat je niet al te veel naar je hardware moet kijken. Het kan helpen, maar is niet bepalend, want dat ben je zelf!
Voor mij gelden een paar regels:
1: oefenen
2: Als je zo graag de beste wilt zijn, dan ga je dat gewoon worden..

Black ops, is dan wel het meest simpele geval van het hoopje :')

[ Voor 12% gewijzigd door Mosin op 04-03-2014 13:32 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Anoniem: 316512 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:38:
Kan je niet ergens anders gaan trollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Mosin schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:31:
2: Als je zo graag de beste wilt zijn, dan ga je dat gewoon worden..
Not really.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:54
Helaas, als jij jezelf niet kan motiveren...

[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 04-03-2014 14:28 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

DanielWW2 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:18:
Dan als laatste moet je zeer agressief spelen in BF4 omdat de netcode zo ongelooflijk slecht is dat verdedigen pure zelfmoord is. Je gaat vaak niet eens de tegenstander zien voordat hij je afschiet.

Veel succes. ;)
TS is beginner, denk niet dat hem zaken als gare netcode op gaan vallen...

Enige goed advies wat aan de TS gegeven kan worden is zoals al vaak gezegd: Oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

TS: Voeg anders wat tweakers die ook spelen toe (mijn BF3/4 nick is Meelobee, net als hier) en probeer daarmee wat samen te spelen. Zo leer je van andere spelers en heb je backup als er tegenstand komt :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Mosin schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:28:
[...]

mjah jou post stroomt nou ook niet over van argumenten en logica :F

De een is gewoon niet zo goed als de ander, anders zou iedereen een olympisch kampioen of topsporter zijn of multimiljonair. Sommige spelers zullen nooit boven een gem. niveau uitkomen hoeveel ze ook spelen en oefenen.
Dat jij *wellicht* boven het niveau dan gemiddeld kan uitkomen, is mooi voor je maar gaat niet op voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Belangrijkste is dat je jong bent.

Ik heb shitloads meer game ervaring dan vroegah, de reactiesnelheid van toen ben ik echter kwijt. Competief spelen in (twitch)FPS is er voor mij dan ook niet meer bij.
(als 12 jarige kneuter kont schoppen in Unreal, Quake en Soldier of Fortune, maar dat waren dan ook de gouden jaren van het shooter genre)
Daarnaast had ik toen een soort instinctmatige flow (soort van 0 inputlag tussen situatie zien en de knop indrukken) waar ik inkwam na een paar potjes kont schoppen, ook die ontbreekt maar dat kan aan de veranderingen van het genre liggen of de tijd die ik er tegenwoordig insteek.

Goede handoog-coordinatie en goede hardware (fatsoenlijke muis, scherm(inputlag) en voldoende fps daarop) zijn vereisten. Een goede headset is mijn inziens veel minder belangrijk.

[ Voor 41% gewijzigd door eL_Jay op 04-03-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:01
VasZaitsev schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:32:
Goede geluidsset doet idd wonderen, maar een setje goede reflexen en goede hand-oog coördinatie zijn nog belangrijker.
Laat TS nou maar gewoon eerst gaan oefenen zodat die in ieder geval een paar hits maakt op 50 meter. :P Een goede geluidsset is absoluut niet nodig om aim te krijgen. Sowieso de tips in dit topic (y-as inverteren) zijn om te lachen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 14:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

eL_Jay schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:41:
Belangrijkste is dat je jong bent.

Ik heb shitloads meer game ervaring dan vroegah, de reactiesnelheid van toen ben ik echter kwijt. Competief spelen in (twitch)FPS is er voor mij dan ook niet meer bij.
(als 12 jarige kneuter kont schoppen in Unreal, Quake en Soldier of Fortune, maar dat waren dan ook de gouden jaren van het shooter genre)
Daarnaast had ik toen een soort instinctmatige flow (soort van 0 inputlag tussen situatie zien en de knop indrukken) waar ik inkwam na een paar potjes kont schoppen, ook die ontbreekt maar dat kan aan de veranderingen van het genre liggen of de tijd die ik er tegenwoordig insteek.

Goede handoog-coordinatie en goede hardware (fatsoenlijke muis, scherm(inputlag) en voldoende fps daarop) zijn vereisten. Een goede headset is mijn inziens veel minder belangrijk.
Los van de zaken die je na de eerste zin schrijft (die snijden redelijk hout) is de eerste zin *kuchkuch*bullshit*kuchkuch*
Mijn oudste zoon is (nu) 23 en al jaaaaren geleden probeerde ie met UT2K4 van mij te winnen.. en nu (ik tik zowat de 55 aan..) gaat et em nog steeds niet lukken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Overigens net als eL-Jays opmerkingen, dat is het hele probleem hier niet. Allemaal leuk en aardig, maar als TS geen muur weet te raken op 5m afstand dan is het probleem echt niet of je muis 100 euro kost en of je scherm wel 120fps haalt met 1ms input lag.

En je reactiesnelheid de schuld geven omdat je ouder bent geworden is ook wel heel makkelijk excuus. Vooral in iets als BF4 is dat echt geen probleem, maar ook in andere spellen is het gewoon een excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Mosin schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:28:
[...]

Helaas, dat jij niet realistisch bent. Toch lastig als al die gamers die denken dat ze de beste worden, dat ook daadwerkelijk worden. Volgens mij is er toch nog maar één de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

gyedema schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:03:
[...]

Los van de zaken die je na de eerste zin schrijft (die snijden redelijk hout) is de eerste zin *kuchkuch*bullshit*kuchkuch*
Mijn oudste zoon is (nu) 23 en al jaaaaren geleden probeerde ie met UT2K4 van mij te winnen.. en nu (ik tik zowat de 55 aan..) gaat et em nog steeds niet lukken... ;)
hoewel hopeloos offtopic, betekent dat niet gelijk dat je daardoor niet minder goed aimt, wellicht is daar wel verschil in gekomen maar ut2k4 is ook erg afhankelijk van mapkennis en inzicht. 1 op 1 is het idd vaak twitch aim wins. (zeg ook niet dat het niet zo is hoor maar even ter uitbreiding van je punt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Euuuh, ff een praktische tip: (ik heb niet alles gelezen, duh 4 pagina's) Misschien is je mouse speed wel veeeeel te hoog?

Ik merk zelf dat bij mij die instelling altijd erg hoog staat. (logitech G3 muis) Elke kleine beweging schiet mijn muis 10cm over het scherm.

Goed aimen is dan onmogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Anoniem: 185331 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:56:
Grappig nog van allemaal, is dat ik eens een poppetje heel goed in het vizier had, maar er kwam maar 1 kogel uit mijn machine geweer toen ik naar hem richtte... waarschijnlijk liet ik na 1 klik de muis meteen los zonder dat ik dit zelf had beseft. Vervolgens werd ik zelf gekilt door dat poppetje natuurlijk, want die had mij meteen opgemerkt. (wat zal die gelachen hebben)
Waarschijnlijk stond je wapen modus op single shot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTB
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 10:24

VTB

Het is allemaal leuk en aardig, Maar TS zegt het spel af te sluiten naardat hij/zij dood is geschoten.

Volgens mij is de beste oefening om eerst maar eens een hele ronde te spelen zonder het spel af te sluiten. Dan ga je maar 100 keer dood. Boeiend.

En in Battlefield zou je ook nog als alternatief direct in een tank kunnen beginnen. Heb je normaal gesproken wat meer tijd met richten ed voordat je dood gaat. Wellicht schrik je dan minder.

Pro shooter technieken ga je je maar een keer in verdiepen als je doorgaands steeds in de top 3 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 521240

Hallo, ik speel graag spelletjes, maar ik heb grote problemen met schiet spellen zoals battlefield 4. Het probleem is namelijk zo dat ik steeds direct wordt gekilt voordat ik het besef. Het lukt me namelijk niet om die poppetjes neer te knallen zonder dat ik tijd heb om te mikken. Heb waarschijnlijk 2 poppen in mijn leven kunnen killen, maar waarschijnlijk was dat puur geluk.
Heel veel spelen.. iedereen begint ergens toch?

Bij de een duurt het langer dan de ander..

Tip 1:

probeer voor het potje begint na te denken welke plekken goed zijn en welk wapen erbij past: Close Quarter doe je met een mp7 of mp5 ( ik ken de BF4 guns niet..). Of met een shotgun.

Tip 2:

Speel het slim. Nadenken wat je enemy doet en gaat doen. lopen je friendly's ergens heen? loop met ze mee van een afstand.. als ze worden aangevallen kan jij support geven van een afstand en kan jij inschatten waarheen je kan lopen om hun van achteren te knallen.

Tip 3:

Heel
Veel
Proberen..

Elke gun heeft zijn voordelen en nadelen, probeer je eigen gun te vinden. Ik hou er bijvoorbeeld van om een snelle gun te hebben om ergens in te springen en dan ff 3 kills te maken..

Tip 4:

Oefenen baart kunst, Als je technieken uit probeert blijf het dan een tijdje doen. Zo worden bepaalde dingen makkelijk zoals reloaden op juiste momenten en knifen wanneer hij langs rent..
-------------------

Ik speel altijd enorm veel voordat ik echt goed ergens in word. Zoals in COD Ghost ben ik echt heeeeel noob nu.. ik sta 5 kills en 23 deaths ofzo.. maar in Black ops 2 speel ik 22 kills en 1 death..

Koop anders is een ander spel dan BF4.. Probeer meerdere games uit.. COD of APB reloaded..

De game wereld is groter dan BF4..

En als je het echt zat bent na een dag oefenen en zo, speel dan ff een ander spel zoals CIV5 of Skyrim.. Even wat afleiding. :)

Ik hoop dat het helpt en als je meer vragen hebt.. PM me dan even of add me op Skype om te praten!

goodluck soldier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 14:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:15:
[...]

hoewel hopeloos offtopic, betekent dat niet gelijk dat je daardoor niet minder goed aimt, wellicht is daar wel verschil in gekomen maar ut2k4 is ook erg afhankelijk van mapkennis en inzicht. 1 op 1 is het idd vaak twitch aim wins. (zeg ook niet dat het niet zo is hoor maar even ter uitbreiding van je punt :) )
Hoezo off-topic..?? TS vraagt "hoe wordt ik pro-shooter" en daar wordt o.a. op gereageerd met "belangrijkste is dat je jong bent" en daar ga ik op in. Lijkt me nog steeds on-topic. Reflexen als je jong bent: best belangrijk in een shooter, maar zo heel veel verschil tussen iemand van 15 of 35 (ik zeg maar wat) zal het niet maken. Spelinzicht, mapkennis, speelstijl: allemaal belangrijk, en leeftijd vind ik geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-06 10:18

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Inderdaad hopeloos off topic allemaal ranting op elkaar en noob adviezen.

Tip 1: Zorg dat je ten alle tijden met een druk op de knop achter beschutting kan gaan ten opzicht van de lijn met jouw tegenstander.

Tip 2: Kom niet tevoorschijn achter de hoek waar je net vandaan geschoten werd.

Tip 3: Probeer te burste tijdens het schieten ipv vol auto aangezien je accuracy een dip krijgt hiervan

Tip 3: Ga lekker met een sniper op een afstandje knallen

Tip 4: Ga lekker in een tank zitten

Tip 5: Team play, blijft een beetje achter je squad leden hangen als backup en schiet de mannetjes waar de sqaud al op aan het schieten is.

Tip 6: Als je niks kan raken zet dan je snelheid van je muis terug of omhoog.

Tip 7: Niet de hele dag op tweakers mensen helpen want anders heb ie lamme vingers aan het eind van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Tip 8: Nooit je vriendin vingeren, straks breek je een vinger. (of mag ik dat hier niet zeggen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Sissors schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:04:
Overigens net als eL-Jays opmerkingen, dat is het hele probleem hier niet. Allemaal leuk en aardig, maar als TS geen muur weet te raken op 5m afstand dan is het probleem echt niet of je muis 100 euro kost en of je scherm wel 120fps haalt met 1ms input lag.
Succes met een balmuis en lcd tv zonder game-modus, dan kan mijn niet gamende vriendin jouw EN je zoon nog wel kontschoppen met invoerapparatuur van 2 a 3 tientjes p.s.;)
Ik zeg niet dat TS topnotch hardware moet aanschaffen, maar een BEDRADE!!!!!!!! laser muis met >1000dpi en redelijk lage input lag zijn simpelweg een vereiste om ook maar enigszins competetief te spelen. (zonder raak ts de muur nog wel maar +/- een seconde te laat).

Daarnaast vraag ik me af hoeveel echte pro (dus inkomsten uit gaming en plaatsjes op de hoogste mondiale podia) fps gamers je kent van boven de 30.
(achterin de 20 is al zeldzaam afaik)

[ Voor 4% gewijzigd door eL_Jay op 04-03-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
eL_Jay schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:24:
[...]Daarnaast vraag ik me af hoeveel echte pro (dus inkomsten uit gaming en plaatsjes op de hoogste mondiale podia) fps gamers je kent van boven de 30.
(achterin de 20 is al zeldzaam afaik)
Eens, vaak zijn dit zeer jonge mannekes zie al lang (samen) spelen. Bij strategy-achtige spellen zie je vaak de wat oudere personen, denk aan Starcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 09:58

Pykow

Angelo OTR

Ik kan je mijn ervaring delen en kijk even of je er iets aan hebt.

Hoe ben ik begonnen
Mijn eerste gewelddadige game die ik heb gespeeld was Power Ranger op de SNES.
Mijn eerste multiplayer shooter was Quake II| Arena.Een game die heel erg snel is en een stuk moeilijker zijn dan de huidige moderne shooters zoals CoD,BF.

Ervaring opbouwen
Singleplayers zijn leuk, maar dit is computer bestuurd en vaak erg voorspelbaar, natuurlijk met een foute beweging kan je dood gaan, maar als je zeer langszaam speelt dan haal je het einde met gemak.
Ervaring krijg je gewoon door te spelen en spelen en nog eens te spelen, geef nooit op, na een tijdje leer je een heleboel.

Kills maken heeft geen prio
Het is net als bij voetbal, Verdedigen is de beste manier van aanvallen.
Waarom steeds gaan sprinten en springen naar voren en iedere keer maar kills willen maken. doe het eens lekker rustig aan, Vooral in BF4 wordt je beloond, door een wat rustige gamestijl, ondersteun je teammaten en na een tijdje ga je vanzelf een stapje naar voren. (TIP: Speel Team fortress 2 als medic en loop met je spelers mee)

Wiskunde WTF?..
Ondanks je leeftijd, weet je vast dat 2 meer is dan 1 en dat 5 meer is dan 3.
Dit is heel erg simpel en iedereen kan dit uit zijn hoofd leren en je zal me nu ook raar aankijken waarom ik dit benoem. Wiskunde is niet alleen rekenen, het is ook Logisch nadenken en inschatten.
Tijdens gamen doe je niets anders. Zal ik om dat hoekje springen of zal ik wachten op een teammaat.
Is deze gang wel een goed idee of zal ik toch om gaan lopen, dit alles heeft te maken met inschatten.

PIZZAAA
Heerlijk een pizza toch? Maar wat heeft het met gamen te maken vraag je je af.
Nou simpel, als ik om een hoekje kijk, hoeveel zie ik dan ? een kwart pizza een halve pizza ?
als ik ergens sta met me poppetje, hoeveel geef ik dan bloot ? een hele pizza of een halve pizza.
zo zie je maar, dat gamen ook goed is voor de luch,avondeten en daarom spelen we het ook zoveel.
Nee, het gaat erom dat je weet wat er om je heen kan gebeuren, dat je van beschutting tot beschutting loopt etc.
je loopt de maps door, maar in je achterhoofd speel je verstoppertje.

Game ervaring
De tips hierboven zorgen ervoor dat je in iedere game rustiger aan moet doen, de kills komen van zelf en dat je de bassis van postie moet leren kennen, Speel verstoppertje, maar wordt geen camper.
Er zijn verschillende games met hun eigen gameplay ervaring. Snel zoals in de Free2play game Loadout, of heel langzaam zoals in een ARMA III. Door om je heen te kijken naar andere spelers, leer je de game spelen.
Map,recoil,bullitdrops etc, leuke termen, maar dat leer je vanzelf.

laat die knop eens LOS
Waarom je linkermuisknop volop indrukken steeds ? waarom niet bursten, niet te lang de knop indrukken.
Hoe groter de afstand, hoe minder lang je de knop moet vasthouden. Je zult zien dat het al een stuk beter zal gaan.

Pro worden ?
Jou hoofdvraag, maar dit wordt je niet zomaar. Je moet er veel tijd instoppen.
bekijk filmpjes, leer recoil etc.
omdat je aangeeft vaak dood te gaan, dien je eerst de basis onder de knie te krijgen.
Vervolgens wordt het een tweede natuur en denk je er niet meer bij na en gaat alles vanzelf goed.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:25

Gundogan

Rip and tear, until it is done

TheBrut3 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:32:
[...]

Eens, vaak zijn dit zeer jonge mannekes zie al lang (samen) spelen. Bij strategy-achtige spellen zie je vaak de wat oudere personen, denk aan Starcraft.
Ook daar zijn het ook vaak 'jonge' mensen. Wat belangrijker is dan het afnemen van reflexen is het afnemen van motivatie en tijd. Als middelbare scholier kan je prima uren per dag spelen. Maar later heb je er veel minder tijd voor door werk en sociaal leven (kinderen, vriendin/vriend/man/vrouw ect). Dan kan je niet makkelijk 'pro' blijven. :)

En voor de rest sluit ik mij aan bij de rest: gewoon veel (serieus) spelen en bekijk ook gameplay van spelers die het goed doen. Hardware moet in ieder geval in het begin geen hinder voor je zijn. Dus redelijk hoge framerate (60+) en geen input lag of inconsistente performance van muis/keyboard/monitor.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sissors schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:35:
[...]

Kan je niet ergens anders gaan trollen?
Niet elk spel is moeilijk. BF is zo'n spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Anoniem: 185331 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:02:
[...]
Ik heb een fatsoenlijke oog/hand coordinatie, het is m'n hartje die steeds te snel doet slaan, ik vind het zo ongeloofelijk spannend namelijk waardoor ik de spanning niet goed onder controle krijg.
[...]

Ik vind het leuk, maar ik kan de spanning niet goed aan. Daarom dat ik meteen pro shooter wil worden zodat ik zelfvertrouwen krijg en beter onder controle heb. Kan daar moeilijk pilletjes voor nemen hé.
Dat je iets voelt bij het spelen van een spel is normaal, immers, dat willen de makers. Als jij apatisch naar het scherm kijkt hebben zij hun werk niet goed gedaan.

Persoonlijk ervaar ik geen stress tijdens het gamen. Hoogstens ben je op sommige momenten wat gespannen omdat je erg goed bezig bent en wil dat het goed afloopt, of je bent was boos omdat iemand net iets groots verpest heeft. Dat heeft iedereen wel eens. Wellicht dat je schrikt tijdens een goede horror game om iets wat er gebeurt.

Maar als je echt lam ligt door de spanning is het een heel ander verhaal. Of je moet jezelf leren ontspannen, het is slechts een spelletje. Maar mocht je tijdens dit en andere activiteiten bovenmatig veel stress of spanning ervaren dan kan je mogelijk toch eens overleggen met je huisarts. Stress stoornissen nemen veel vormen aan, mocht je daar toch last van hebben dan kan de huisarts je helpen of je verwijzen naar iemand die ja kan helpen.
Pagina: 1 2 3 Laatste