Hoe word ik een pro shooter

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Uren maken en op niveau spelen. Op de middelbare school veel cs gespeeld. Met een vaste club elke avond pcw's en cup matches gespeeld. Half uurtje inschieten op pubs en dan gewoon matches spelen. Daar wordt je beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb aantal tips gevolgd en vaker mijn intuitie gevolgd. Ik heb net battlefield 3 gespeeld en ineens 5 KILLS! :D 3 Kills in het metro stations en dan nog 2 kills in elk 1 map. Jammer genoeg werd ik op het laatst noob genoemd omdat ik op het eind terug wat wild begon te worden en heb toen het spel weer afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:22

bAdmuTs

mAzE

Ik speel al shooters sinds Wolfenstein 3d en ben nog steeds geen pro :P.

Oefenen, oefenen en oefenen. Wel tegen betere tegenstanders anders heb je er nog vrij weinig aan ;).

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:09
Damn de tijd die ik aan Q3A heb gespendeerd...

Dit ; YouTube: LKFF THE MOVIE HIGH QUALITY part 1 of 3

Dat ; YouTube: LKFF THE MOVIE HIGH QUALITY part 2 of 3

Zo ; YouTube: LKFF THE MOVIE HIGH QUALITY 3 3

ClanBase ( www.lkff.nl ) does where the days...inbellen met 2 lijnen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UT99 schijnt niet meer te werken btw.... ?!? Of is er een aangepaste versie? Waar vind ik die?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2014 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:30
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:40:
UT99 schijnt niet meer te werken btw.... ?!?
Begin nou maar niet aan UT99 :')

Ga gewoon COD en BF spelen en maak daar eens 20 kills in een potje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Hier nog een oudgediende. Quake I, II, III, UT99, RTCW, ET, CoD1, CoD2 en later ook HL-engine zoals TF classic, CS, DoD en later source-spellen.

Ik ben een matige aimer en had nooit mega veel tijd om te oefenen en compenseer met:
- mapkennis
- voorspelbaarheid van mensen
- teamplay (ons bb4e-ouwelullen squad won van broekies op rust, ervaring, kennis, strategie en tactiek)
- graphics zo simpel mogelijk maken. ET zag er bij mij niet uit. Heerlijk :)
- en zolang ik dood was snel de scores kijken en de beste speler op dat moment volgen

[ Voor 8% gewijzigd door Jazzper op 04-03-2014 20:53 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Ik mis de CoD2 en CoD4 scene toch best wel, jammer dat die games zo goed als dood zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thelanorth
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04 09:54
Ik speel best regelmatig Call of Duty. Dan voornamelijk Black Ops (de oude ja) Daar heb ik 2.6 k/d dit is opzich best heel hoog. Dit heb ik denk ik bereikt door onder andere veel filmpjes op youtube te kijken en te weten wat elk wapen kan. Wat elke map inhoud qua spel technieken en afstanden en routes.
Verder is mijn gunskill zwaar ondermaats, faire gunfights win ik niet heel vaak.Omdat niet goed kan mikken, speel welis waar al 3 jaar op een PS3 (daarvoor altijd PC Battlefield 1942!) Dus het eerst wat ik leerde was de knopjes...
Maar zoals ik zei ik kan niet goed mikken, noch met pc noch met PS3 controller. Dus vraag je je misschien af hoe ik dan aan zo'n K/D kom. Ik denk dat ook de metagame heel belangrijk is. Leer de veel gebruikte paden, chokepoints, flank routes en nade spots. Als je een beetje je tegenstander kunt inschatten helpt dit aardig.
Tot slot wat ik denk dat het aller belangrijkst is, leer de spawns in elke situatie. Dus als je ziet op de map waar je teammates zijn en calculeer dan waar de enemies spawnen. Let hierbij wel op de killfeed. Als er niemand sterft lopen ze dus weg van hun spawn.
Ik hoop dat iemand hier nog wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Wat mij trouwens heel veel geholpen heeft is het spelen zonder geluid, heb een aantal jaar cs gespeeld met alleen muziek aan wat in mijn geval mijn reactiesnelheid ten goede is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

UT99 schijnt niet meer te werken btw.... ?!? Of is er een aangepaste versie? Waar vind ik die?
UT 99 komt uit 1999, dus niet echt heel nieuw ;) laat die maar voor wat het is, ik denk dat je daar helemaal gek in wordt.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
eL_Jay schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:24:
[...]

Succes met een balmuis en lcd tv zonder game-modus, dan kan mijn niet gamende vriendin jouw EN je zoon nog wel kontschoppen met invoerapparatuur van 2 a 3 tientjes p.s.;)
Ik zeg niet dat TS topnotch hardware moet aanschaffen, maar een BEDRADE!!!!!!!! laser muis met >1000dpi en redelijk lage input lag zijn simpelweg een vereiste om ook maar enigszins competetief te spelen. (zonder raak ts de muur nog wel maar +/- een seconde te laat).
Niet mijn zoon hoor. Balmuis is wel heel retro, maar ik durf te wedden dat ik daarmee meer dan 1 of 2 kills in een potje haal, en dat is het probleem van TS. En met een LCD TV pak je dan wel de allerslechtste optie. Maar dan nog steeds weet ik zeker als gewoon redelijke speler ik over TS heen wandel. Qua muis heb ik lang met goedkope Trust muizen gespeeld. Ging prima, maar kreeg genoeg van muisvoetjes die ze daar niet goed vast kunnen lijmen.

Overigens is het redelijk algemeen geaccepteerd dat DPI niet veel uitmaakt, en optische muizen beter zijn dan lasermuizen. Lag van een bedrade muis zou 0 moeten zijn.
Daarnaast vraag ik me af hoeveel echte pro (dus inkomsten uit gaming en plaatsjes op de hoogste mondiale podia) fps gamers je kent van boven de 30.
(achterin de 20 is al zeldzaam afaik)
Behalve dat ondanks zijn titel dat niet echt het doel van TS is, maar meer die muur op 5m kunnen raken, komt dat natuurlijk ook grotendeels door tijd die je ervoor hebt. Je wordt al geen pro als je 30 bent, simpelweg door tijdgebrek. En waarschijnlijk gaan mensen die al pro zijn toch wel nadenken erover dat ze toch beter eens een studie/opleiding kunnen gaan afmaken om ook op lange termijn nog werk te hebben.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:25:
[...]

Niet elk spel is moeilijk. BF is zo'n spel.
Nou gefeliciteerd, maar niet iedereen is zo'n geweldige speler als dat jij uiteraard bent :'( . Wel makkelijk overigens, je hoeft alleen beetje te willen en je bent direct nummer 1 in de server? Enige vraag: wat als één van de 63 andere spelers ook bovenaan wilt eindigen?

Het advies hier: caanova1984 in "Hoe word ik een pro shooter", vind ik wel goed, goede lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik ben van mening dat om beter te worden dan gemiddeld bij shooters, je niet persé goed hoeft te kunnen richten.. Probeer niet te lopen en wanneer je iemand ziet, richten en schieten.. Probeer te bedenken: waar zullen de tegenstanders zijn, wat gaan de tegenstanders doen, waar zijn ze op geconcentreerd. Op deze manier kun je veel beter inschatten wanneer de kans groot is dat je een tegenstander ziet en ben je beter voorbereid, waardoor je veel meer tijd krijgt om te richten..

Als je dat wat beter onder controle hebt kun je nog andere dingen gaan doen, zoals manouvreren zoals de tegenstander juist niet verwacht. Vaak kun je ze dan schieten terwijl ze nog geen enkel idee hebben waar jij bent.

Zelf heb ik altijd slechte aim gehad.. In call of duty 1/uo was ik een 'goede' speler (ik zat niet in een clan, maar in public servers won ik 'altijd', zelfs vaak als ik in servers van top clans speelde). In CS:Go kan ik redelijk mee komen, maar echt goed ben ik niet. Dit spel is echter erg op aim gebaseerd, dus net mijn zwakke punt.

[ Voor 19% gewijzigd door aicaramba op 05-03-2014 08:29 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:45
Dat zal eerder aan jou (computer) liggen, wij spelen nogsteeds UT99 op lanpartys. Het ziet er niet uit, maar instagib blijft leuk O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:14:
[...]

Niet mijn zoon hoor. Balmuis is wel heel retro, maar ik durf te wedden dat ik daarmee meer dan 1 of 2 kills in een potje haal, en dat is het probleem van TS. En met een LCD TV pak je dan wel de allerslechtste optie. Maar dan nog steeds weet ik zeker als gewoon redelijke speler ik over TS heen wandel. Qua muis heb ik lang met goedkope Trust muizen gespeeld. Ging prima, maar kreeg genoeg van muisvoetjes die ze daar niet goed vast kunnen lijmen.

Overigens is het redelijk algemeen geaccepteerd dat DPI niet veel uitmaakt, en optische muizen beter zijn dan lasermuizen. Lag van een bedrade muis zou 0 moeten zijn.

[...]

Behalve dat ondanks zijn titel dat niet echt het doel van TS is, maar meer die muur op 5m kunnen raken, komt dat natuurlijk ook grotendeels door tijd die je ervoor hebt. Je wordt al geen pro als je 30 bent, simpelweg door tijdgebrek. En waarschijnlijk gaan mensen die al pro zijn toch wel nadenken erover dat ze toch beter eens een studie/opleiding kunnen gaan afmaken om ook op lange termijn nog werk te hebben.

[...]

Nou gefeliciteerd, maar niet iedereen is zo'n geweldige speler als dat jij uiteraard bent :'( . Wel makkelijk overigens, je hoeft alleen beetje te willen en je bent direct nummer 1 in de server? Enige vraag: wat als één van de 63 andere spelers ook bovenaan wilt eindigen?

Het advies hier: caanova1984 in "Hoe word ik een pro shooter", vind ik wel goed, goede lijst.
Nou goed, voor jou is BF blijkbaar wel moeilijk. Kan natuurlijk. Ik ben nog steeds van mening dat je beter een spel als CS kan spelen, om beter te worden in shooters. BF is imo een laagdrempelige instapshooter geworden dat niets meer met skill te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Als je geen kills kunt maken in BF kun je dat al helemaal niet in CS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:49
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:25:
[...]

Niet elk spel is moeilijk. BF is zo'n spel.
Geef anders even je BF4 profiel, valt vast wat op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Awsom schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:12:
Als je geen kills kunt maken in BF kun je dat al helemaal niet in CS :P
Persoonlijk vind ik CS 'makkelijker' dan BF.. Niet zozeer dat het een makkelijker spel is, maar het is veel gestructureerder, zodat je makkelijker met alle dingen rekening kan houden.. BF vind ik vaak nogal rommelig en vind ik het moeilijk om mijn draai te vinden.

Iets wat me bij CoD heel erg is opgevallen is dat de hele slechte spelers vaak op een bepaalde manier spelen:
- rond lopen tot ze iemand zien;
- stil gaan staan en goed de tijd nemen om te aimen (soms zelfs wachten tot het target stil staat);
- Wanneer ze er 'zeker' van zijn dat ze raak schieten, pas beginnen te schieten.

Vaak worden ze tijdens het richten al neergeschoten door iemand anders.

Nu weet ik niet of dit ook de TS zn speelstijl is, mocht dit het geval zijn.

Speel optimistisch. Je mag ook mis schieten.. Zelfs als je niet zeker weet dat je raak schiet mag je al schieten..
Blijf bewegen. Iemand die 5 seconde stil staat om op iemand te richten is een erg makkelijk target. Echter is het in sommige spellen wel beter om stil te staan om niet te veel aandacht te trekken.
Blijf niet te gefocussed op de ene tegenstander die je ziet.. Blijf om je heen opletten. Als iemand te gevaarlijk is om te killen (bijvoorbeeld door de aandacht die je trekt) en de kans dat je hem gaat hebben is klein.. Laat hem lekker lopen.

[ Voor 53% gewijzigd door aicaramba op 05-03-2014 11:01 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bAdmuTs schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 21:16:
Wat mij trouwens heel veel geholpen heeft is het spelen zonder geluid, heb een aantal jaar cs gespeeld met alleen muziek aan wat in mijn geval mijn reactiesnelheid ten goede is gekomen.
Dat heb ik totaal niet! Voetstappen in COD zijn erg goed te horen dus weet jij waar de enmy loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gyedema schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:03:
[...]

Los van de zaken die je na de eerste zin schrijft (die snijden redelijk hout) is de eerste zin *kuchkuch*bullshit*kuchkuch*
Mijn oudste zoon is (nu) 23 en al jaaaaren geleden probeerde ie met UT2K4 van mij te winnen.. en nu (ik tik zowat de 55 aan..) gaat et em nog steeds niet lukken... ;)
offtopic:
Komen er bij zo'n 'heroïsche' strijd tussen vader en zoon niet gewoon extra krachten in je los, omdat je niet wil verliezen? ;)

Ontopic: Allereerst leren met verlies om te gaan. In een competitieve game is het gewoon to kill or to be killed.

Je kan ook overwegen om bijvoorbeeld een game op te starten waarbij je in spectator mode kan kijken hoe anderen spelen en waardoor zij het beter doen. Verder kun je tips vragen aan vrienden en hen om een demonstratie vragen op je PC.

Btw, UT99 = Unreal Tournament (alweer uit 1999). Ik vind het persoonlijk een geweldige game, maar het speelt veel sneller dan Call of Duty en Battlefield. Ik zou het daarom niet echt aanraden wanneer jij aangeeft dat je hart al snel een tikkie harder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:33
1) Talent: je moet een goeie hand-oog coördinatie hebben.
2) Hardware: minimaal steady 60 fps met drops van max 50. Een 120 hertz monitor en een muis met hoge DPI.
3) Spelen en genieten

Als je 1 en 2 hebt, dan merk je bij 3 dat je binnen en afzienbare tijd redelijke scores neer zal zetten. En met afzienbare tijd bedoel ik ongeveer 2-3 dagen. En met redelijke score bedoel ik gemiddeld top 3.

Het enige spel waar ik problemen mee heb is CS: GO. Maar wat je je alleen wel af kan vragen is: wanneer ben je een pro? En wat heb je er aan om zoveel tijd in games te steken? Games zijn leuk voor ontspanning, maar sporten kan ook ontspannen en samen met studeren leuk zijn.

Dus ik zeg: geniet met mate ;)

[ Voor 12% gewijzigd door IngamerX op 05-03-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
bAdmuTs schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 21:16:
Wij hadden een gast in onze cs clan die doof was. Dikke reactievermogen had hij. Wel irritant met voicecomm etc. Wel een toffe peer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
IngamerX schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:18:
1) Talent: je moet een goeie hand-oog coördinatie hebben.
2) Hardware: minimaal steady 60 fps met drops van max 50. Een 120 hertz monitor en een muis met hoge DPI.
3) Spelen en genieten

Als je 1 en 2 hebt, dan merk je bij 3 dat je binnen en afzienbare tijd redelijke scores neer zal zetten. En met afzienbare tijd bedoel ik ongeveer 2-3 dagen. En met redelijke score bedoel ik gemiddeld top 3.
Want zonder 1 en 2 kun je niet 5 kills maken in een casual potje BF? 8)7 Waarom heb je een muis met hoge DPI nodig? Is 10.000 DPI beter dan 800 of 1600?

Als je geen last hebt van <10FPS,>200ms ping of andere hardware issues dan kan iedereen na oefening kills pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:56
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:27:
Ik heb aantal tips gevolgd en vaker mijn intuitie gevolgd. Ik heb net battlefield 3 gespeeld en ineens 5 KILLS! :D 3 Kills in het metro stations en dan nog 2 kills in elk 1 map. Jammer genoeg werd ik op het laatst noob genoemd omdat ik op het eind terug wat wild begon te worden en heb toen het spel weer afgesloten.
Gefeliciteerd met je kills :D
Heeft bij mij ook vrij lang geduurd voordat ik in BF3 een paar kills per match kon maken. En luister maar niet naar wat mensen roepen daar, hoor. 90% van de spelers daar lopen alleen maar te haten en te schelden.
Wat ik zou doen als ik jou was is single player shooters uitgebreid spelen. Dan leer je meer hoe je wapens reageren en is het spel vergeeflijk. Ik heb een tijdje terug bijvoorbeeld Bioshock: Infinite gespeeld. De eerste gevechten (die eigenlijk makkelijker zouden moeten zijn) schiet ik veel naast, maar richting het einde van het spel schiet ik in een fractie van een seconde iemands hoofd eraf. Je muis en daarmee wat er op het scherm gebeurd is dan meer een verlenging van je lichaam en je voelt je er dan veel lekkerder bij. Maar dat lukt je pas als je of héél veel uren in BF3 hebt gemaakt of wanneer je wat single player games in jouw tempo hebt gespeeld.
Edit: En laat je niet gek maken door die lui over pro hardware. Zolang de boel niet schokt of heel traag is kan je alles. Een beginnende karter pakt ook geen Formule 1-wagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ample Energy op 05-03-2014 18:31 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:36:
[...]

Want zonder 1 en 2 kun je niet 5 kills maken in een casual potje BF? 8)7 Waarom heb je een muis met hoge DPI nodig? Is 10.000 DPI beter dan 800 of 1600?

Als je geen last hebt van <10FPS,>200ms ping of andere hardware issues dan kan iedereen na oefening kills pakken.
Een hoge dpi muis is nergens voor nodig, ik speel alle games met 750 dpi. Vooral Tribes Ascend, maar BF speel ik ook met deze lage dpi.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:50:
[...]

Een hoge dpi muis is nergens voor nodig, ik speel alle games met 750dpi.
Een hoog DPI icm een lage mouse sensitivity zorgt voor een veel accuratere beleving, nou verschilt het per persoon hoeveel je hier aan hebt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt maar net aan de game, bij Tribes Ascend is het juist beter een lage dpi met lage sensitivity te hebben. Overigens is het vaak handiger om te kijken naar je cm/360, bij Tribes Ascend is die van mij 37cm/360

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, nu totaal 5 uren BF3 gespeeld en totaal 7 kills gemaakt, ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden eigenlijk, moet ik nu blij zijn met die 7 kills dat ik in 5 uren heb gemaakt of niet? Als dit goed is, kan ik dan al zeker beter worden?

Het viel me wel op dat ik met het gewone basis pistooltje beter kan schieten, echt gaar, want dat pistooltje is eigenlijk een basis wapen die iedereen heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Nu online
D4NG3R schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:53:
[...]

Een hoog DPI icm een lage mouse sensitivity zorgt voor een veel accuratere beleving, nou verschilt het per persoon hoeveel je hier aan hebt.
Hoge dpi heb je alleen wat aan als je een enorm lage cm/360 (dus effectief hoge sensitivity) gebruikt.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 14:58

MikeVM

- Baloo -

die dpi in muizen is voor de doorsnee gamers echt geen meerwaarde, +2000Dpi heb je niet nodig imo..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:49
sommige mensen kunnen bepaalde soort games nou eenmaal niet hebben.
Mijn vriendin kan bv Flappy Bird niet eens 1x voltooien, 1000x geprobeerd ofzo en misschien 3x met geluk door de eerste pijp gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doe eens lief

[ Voor 95% gewijzigd door BM op 06-03-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 17:37

MonkeySleeve

It's just Monkey business

*snip*

[ Voor 95% gewijzigd door BM op 06-03-2014 15:42 ]

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MonkeySleeve schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:39:
[...]

En wie ben jij om hem te ontmoedigen om beter te worden in iets?
Zoals ik al eerder zei: ik vind dat helemaal geen slecht idee, en ik wil hem ook niet ontmoedigen. Dachten maar meer mensen zo. Ik denk alleen dat BF4 gewoon niet een geschikt spel is hiervoor.

Farmvile was natuurlijk een grapje.

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 06-03-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 17:37

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:37:
[...]
Zoals ik al eerder zei: ik vind dat helemaal geen slecht idee, en ik wil hem ook niet ontmoedigen. Dachten maar meer mensen zo. Ik denk alleen dat BF4 gewoon niet een geschikt spel is hiervoor.

Farmvile was natuurlijk een grapje.
Dat BF4 geen geschikt spel is had je dan ook gewoon kunnen zeggen en een ander spel aan kunnen bieden, je zegt tenslotten 'serieus' en vervolgens geef je farmvile als antwoord :') Beetje tegenstrijdig.

Maar goed, misschien is COD BO, MW3, COD BO2 of Ghost iets en dan met alleen maar bots spelen.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 14:55

Silence

Godlike

CS:GO met bots is ook wel goed te doen (en geen duur spel).
Maar denk eerder dat dit hele topic een troll topic is...

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Laatst online: 12:49
Battlelog ID please :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Silencex schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:58:
CS:GO met bots is ook wel goed te doen (en geen duur spel).
Maar denk eerder dat dit hele topic een troll topic is...
Dat denk ik dus ook, zeker na z'n laatste post over die kills :F

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
Modbreak:Het niveau in dit topic mag wel wat omhoog. Als er geen serieus advies gegeven kan worden dan gaat dit topic gewoon dicht

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:49
Ik zou zeggen geef je battelog id eens even want het begint aardig op een troll te lijken. Opzich een nuttig topic met goede tips maar je kan geen 7 kills in 5 uur battlefield maken. Dan gaat er iets goed fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Om op hoog niveau shooters te kunnen spelen zijn een aantal zaken belangrijker dan anderen. Weet wel dat Battlefield 4 als serieuze (qua gunplay) shooter compleet rot is. Dat moet niet je referentiepunt zijn, de beste shooter spelers ter wereld hebben nog moeite om (zonder gerevived te worden of te campen als sniper) consequent 2+ k/ds te halen. De uitkomst van de vuurgevechten in BF4 bevatten door bugs en ronduit slecht gamedesign een enorm aantal random factoren die je niet kan beïnvloeden. CoD is ook een lachertje wat dat betreft met reflexen als belangrijkste onderscheid tussen spelers.

Shooters die beter representatief zijn voor hoe goed je bent zijn games als CS:GO of Quake/Unreal Tournament achtige spellen. Als je daar goed in bent, dan zijn alle andere shooters een eitje.

De hardware is maar een klein onderdeel. Het is wat dat betreft net als elke andere sport, de hardware helpt maar is niet doorslaggevend voor het verschil tussen een pro en een amateur, maar laten er daarmee beginnen:

1) Méér frames is ALTIJD beter, liefst ruim 2x de frequentie van je monitor
2) Beperk input-lag zoveel mogelijk. Zorg voor een scherm met <5 ms vertraging. Slechte schermen of tv's hebben vertragingen die op kunnen lopen tot 100 ms of meer, dat ga je merken.
3) Bedraad toetsenbord en muis
4) Goede gaming muis die goed aansluit bij je grip (ben je een palm-er, een claw-er of daar tussenin?)
5) Goede muismat: steelseries QCK zijn enorme aanraders voor weinig geld
6) Zorg dat je je monitor in 1 keer kan overzien, zonder teveel met je hoofd te moeten bewegen (liefst minimap en crosshair in zelfde ogenblik)
7) Bedraad internet, wireless is uit den boze

Wat algemene software instellingen tips:
1) GEEN muisacceleratie linksom of rechtsom. Dus in windows op 6/11, pointer precision uit, geen acceratie in je muis drivers, en de MarkC mousefix toepassen. De in-game muisinstellingen net zolang aanpassen tot je niet meer te ver doorschiet of te vroeg eindigt. Je moet elke keer in 1 beweging precies de crosshair kunnen hebben waar je wil. Zo snel mogelijk.
2) In-game settings altijd op low/minimal voor de zichtbaarheid en minimale input-lag: hoge grafische instellingen zorgen voor input-lag, Vsync is ALTIJD onacceptabel vanwege de input lag.
3) Zo weinig mogelijk processen op de achtergrond hebben draaien die op wat voor manier dan ook je game kunnen beïnvloeden

Maar al dit bovenstaande maakt helemaal nul komma nul verschil als je het spelletje niet door en door kent en begrijpt. Daarom moet je heel veel oefenen en misschien gewoon eens inlezen of tutorials op youtube gaan bekijken.

1) (mini)Map awareness: hoe snel doe je er over om ergens op de map te zijn en veel belangrijker hoe lang doet je tegenstander er over. Hoe beweeg je zo snel mogelijk over de map? Waar gaan spelers heen en waarom zijn ze daar?
2) Looproutes: hoe bewegen de meeste spelers over de map en hoe bewegen de allerbesten? Hoe kan je je daarop anticiperen? Ik heb vanaf de start van de ronde een mental map in m'n hoofd waar iedereen is, hoe iedereen (de meesten) bewegen naar de volgende objectives etc. etc.
3) Hoe werken de gamemechanics, de hitboxes en het damagemodel precies? Hoe en waar moet je schieten voor de kortste TTK (Time to kill). Hier vallen ook geluiden, jumps en noem maar op onder. Je moet de engine door en door kennen.
4) Ontspanning en gezonde zelfkennis: wat kan je wel en wat kan je niet? Wat zijn je sterke punten (maak daar gebruik van) en wat zijn je zwakke punten (oefenen oefenen oefenen op die punten)? Zijn er gedeeltes van de map waar je beter doet dan andere? Speel daar dan meer. Is je recoil controle een probleem? Join dan een lege server en probeer de recoil voor de wapens waarmee je speelt te compenseren net zolang tot je praktisch geen recoil meer hebt en je er niet meer overna denkt
5) Is je aim een probleem? OEFENEN OEFENEN OEFENEN op de website http://aim400kg.ru/en/ staan alle oefeningen die je moet hebben.
6) Speel op servers waar het niveau vlák boven jouw niveau ligt. De meest effectieve manier om beter te worden is om tegen mensen te spelen die beter dan jou zijn, maar waarvan je nog wel kan begrijpen WAT ze beter doen. Vraag je na elke death hardop af waarom ging ik dood? Wat had ik anders kunnen doen?

Owja, aanleg speelt ook zeker mee. Net zoals met elke sport: ik kan oefenen wat ik wil, slikken/spuiten wat ik wil, het beste materieel hebben of het beste team hebben maar dan nog zal ik nooit de Tour de France winnen. Wees reëel tegen jezelf en stel haalbare doelen, alleen dan wordt je beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mensen die direct "goed materiaal" aanraden: dat is echt onzin.
Als je nog geen game ervaring hebt weet je ook nog niet wat voor hardware jou het best ligt.

Start dus met normaal materiaal, een normale muismat, normale muis, normaal toetsenbord, en probeer vooral op LAN parties zoveel mogelijk verschillende spullen uit!
Alleen qua muismat al: houd je van glad, stroef, hard, zacht, stof, plastic, metaal, glas, groot, klein? Voor elk materiaal is wat te zeggen en ook elk soort muismat is beter/slechter geschikt voor bepaalde muistypes.

Dus nooit beginnen met hardware aanschaffen, dat is doodzonde van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 14:58

MikeVM

- Baloo -

Awsom schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:36:
[...]

alles boven 2000 DPI is imo voor meeste gamers een nadeel dan een voordeel.

- css is een goed spel om de basics te leren, maar je kan beter naar csgo gaan, daar zijn de hitboxes veel beter.
- COD MW2 is tot op heden nog altijd het beste spel voor pure shooting. (ok er zit ook speelgoed in) maar dat is niet hetzelfde als al die tanks en vliegtuigen in BF)
- de nieuwste COD is denk ik ook zo een shooter als MW2

- fps van 60 is basis, van 80-100+ maakt het niet meer zoveel uit
- 120Hz zal wel iets doen, maar ik denk dat je kills niet met 10% zullen stijgen
- Ping (stabiele connectie is super belangrijk om te leren, aangezien je directe feedback wil of je hits hebt of niet)
- kijken naar anderen
- gebruik een niet te hoge sensitivity. zeker als je weinig speelt lijkt hoge sens niet handig.

ikzelf speel met hoge sens, en ik merk dat ik beter met lage sens zou moeten spelen,maar ik raak het na 12 jaar spelen niet meer gewoon.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloMeow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 20:17
Thrackan schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:32:
Mensen die direct "goed materiaal" aanraden: dat is echt onzin.
Als je nog geen game ervaring hebt weet je ook nog niet wat voor hardware jou het best ligt.
Sowieso zijn "game" muizen en toetsenborden niet nodig. Los van de extra knopjes en gimmicks hebben ze tegenwoordig niet veel te bieden. Ik speel met een toetsenbord van 20 euro en een muis van 10 euro. Gewoon een fatsoenlijke logitech muis met een dpi van 1000, zonder bullshit.

Daarmee heb ik bijvoorbeeld bij BF3 een accuracy van 23%, wat voor die game hoog is. Daar gaat een muis van 80 euro niets aan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
KoningStoma schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:11:
[...]

Sowieso zijn "game" muizen en toetsenborden niet nodig. Los van de extra knopjes en gimmicks hebben ze tegenwoordig niet veel te bieden. Ik speel met een toetsenbord van 20 euro en een muis van 10 euro. Gewoon een fatsoenlijke logitech muis met een dpi van 1000, zonder bullshit.

Daarmee heb ik bijvoorbeeld bij BF3 een accuracy van 23%, wat voor die game hoog is. Daar gaat een muis van 80 euro niets aan verbeteren.
Aha, het vertrouwde "ik merk geen verschil, dus er zijn geen verschillen" argument.

Maakt hardware het verschil tussen een goede of een slechte speler? Absoluut niet en het heeft pas de allerlaatste prioriteit. Er is een hele hoop rommel op de markt en een hele boel 'game features' op hardware zijn onnodig of ronduit slecht.

Maar er zijn ook een hele hoop zaken die een erg goede speler nét iets beter kunnen maken. Om maar een paar voorbeelden te noemen:

-Optische sensoren (en dan zit er ook nog een groot verschil tussen sensoren zelf) in plaats van laser
-PS/2 t.o.v. USB toetsenborden
-Mechanisch vs gewone toetsenborden. Mechanisch zijn veel responsiever voor nauwkeuriger movement
-Een muis hoeft niet persé van een game merk te zijn, maar hij moet wel comfortabel zijn en blijven, goede kabel etc.
-Goede bijbehorende muismat,
-144 Hz 1 ms schermen ten opzichte van 60 hz 8+ ms schermen is een wereld van verschil

Ik heb ook geen mechanisch toetsenbord, ps2 bord of 144 hz scherm, gewoon omdat de prestatiewinst voor mij niet opweegt ten opzichte van de prijs. Maar zodra je echt voor de knikkers gaat spelen en iedereen de beste hardware heeft, dan geef je jezelf gewoon een extra nadeel met 'mindere' hardware. Net zoals in elke sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

houd de latency van je hardware zo laag mogelijk:

• glasvezel internet (zuivere up+down-stream met voldoende bandbreedte en lage ping)
• directe UTP connectie naar je router
• geef gaming-verkeer de hoogste prio op je router
• PS/2 keyboard
• zet de polling frequentie van de USB-poort waar je je muis op aansluit minimaal op 500 Hz
• monitor refreshrate >60Hz en gray-to-gray response time <8ms

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Nu online
KoningStoma schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:11:
[...]

Mwah, er zijn een aantal muizen die wel echt beter zijn. Er zijn ook legio gamemuizen die slechter presteren dan een 10 jaar oude budget logitech optical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 14:03

Gmount

Ecorunner lid

wat is precies het voordeel van een ps/2 toetsenbord tov een usb versie?
Ik heb nog een oud logitech toetsenbord (met win xp logo ;) ) aangesloten maar deze registreert slechts 3 aanslagen tegelijk. Dat ligt dan aan het toetsenbord neem ik aan?

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloMeow
  • Laatst online: 20-09 20:17
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:03:
[...]

Aha, het vertrouwde "ik merk geen verschil, dus er zijn geen verschillen" argument.
Dat is niet wat ik zeg. Mijn punt was dat een aantal verschillen grotendeels verwaarloosbaar zijn. Een groot deel is voorkeur en gewenning en daardoor is "betere" hardware niet per definitie duurder of geavanceerder.

Dat gaat niet voor alles op. Dat het verschil tussen 60 en 120 of 144 fps verwaarloosbaar is, hoor je mij niet zeggen.
haarbal schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:30:
[...]

Mwah, er zijn een aantal muizen die wel echt beter zijn. Er zijn ook legio gamemuizen die slechter presteren dan een 10 jaar oude budget logitech optical.
Ik heb vooral gemerkt dat er een hoop muizen en toetsenborden zijn, die slechter zijn. Er is een bepaald punt waarna het voordeel van betere precisie of response tijd dramatisch afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:09
Ik heb sinds een week een Roccat Arvo tobo en moet zeggen dat is wel een stuk beter dan

me ( budget ) Microsoft Wired 600 tobo !

Dit --> http://azerty.nl/producte...n-us.html?channel_code=40

Maar ja voor € 10,-- en in nieuwstaat bij de lokale Kringloop Winkel kon ik hem niet laten liggen... _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 07-03-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Gmount schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:41:
wat is precies het voordeel van een ps/2 toetsenbord tov een usb versie?
Ik heb nog een oud logitech toetsenbord (met win xp logo ;) ) aangesloten maar deze registreert slechts 3 aanslagen tegelijk. Dat ligt dan aan het toetsenbord neem ik aan?
Het is een ander systeem, grofweg kan je het als volgt zien:

Als je een knop indrukt op een PS2 toetsenbord wordt er direct een signaal verzonden richting de CPU. USB controleert om de zoveel 100 ms of er een knop is ingedrukt en zoja dan wordt dit, via een ander systeem verstuurd naar de CPU. PS2 is wat dat betreft sneller en directer. (Zijn ook wel weer workarounds voor met software en twee USB aansluitingen, maar blijft minder dan PS2)

Een ander nadeel is dat USB maar een beperkt aantal toetsen tegelijk kan registeren en een aantal hiervan zijn gereserveerd voor ctrl, alt, caps etc. Ergo soms loop je tegen ghosting aan, oftewel je toetsen kunnen en worden niet gelijktijdig geregistreerd. PS2 heeft geen enkele beperking wat dat betreft.
KoningStoma schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:43:
[...]

Dat is niet wat ik zeg. Mijn punt was dat een aantal verschillen grotendeels verwaarloosbaar zijn. Een groot deel is voorkeur en gewenning en daardoor is "betere" hardware niet per definitie duurder of geavanceerder.

Dat gaat niet voor alles op. Dat het verschil tussen 60 en 120 of 144 fps verwaarloosbaar is, hoor je mij niet zeggen.

Ik heb vooral gemerkt dat er een hoop muizen en toetsenborden zijn, die slechter zijn. Er is een bepaald punt waarna het voordeel van betere precisie of response tijd dramatisch afneemt.
Ah dan zitten we op 1 lijn wat dat betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:00:
[...]

Het is een ander systeem, grofweg kan je het als volgt zien:

Als je een knop indrukt op een PS2 toetsenbord wordt er direct een signaal verzonden richting de CPU. USB controleert om de zoveel 100 ms of er een knop is ingedrukt en zoja dan wordt dit, via een ander systeem verstuurd naar de CPU. PS2 is wat dat betreft sneller en directer. (Zijn ook wel weer workarounds voor met software en twee USB aansluitingen, maar blijft minder dan PS2)

Een ander nadeel is dat USB maar een beperkt aantal toetsen tegelijk kan registeren en een aantal hiervan zijn gereserveerd voor ctrl, alt, caps etc. Ergo soms loop je tegen ghosting aan, oftewel je toetsen kunnen en worden niet gelijktijdig geregistreerd. PS2 heeft geen enkele beperking wat dat betreft.

[...]

Ah dan zitten we op 1 lijn wat dat betreft :)
Mijn tobo is mechanisch, maar ook via usb, daar kan ik weet ik hoeveel toetsen in drukken qua combinatie, dus lijkt me meer een beperking van goedkope niet mechanische usb tobos?
Ik moet zeggen dat ik nooit een verschil gemerkt heb in usb vs ps2, het lijkt me in de meeste shooters ook niet zo relevant tov de snelheid van je muisrefresh reactietijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, het werkt nu heel goed! Ik kan al 5 kills maken in 1 potje en dan ben ik ook amper dood, ik ben voorzichtiger geworden, niet altijd lopen etc., maar tegelijk moet je soms erg snel zijn. Ik merk ook als je bijvoorbeeld double kill hebt gemaakt dat je die plek ook zo snel mogelijk moet verlaten, omdat je sowieso moet reloaden en de vijand is heel dicht bij waar de double kill gebeurde. Maarja, ik reload echt constant, ik merk dat dit namelijk belangrijk is om je tegenstander te kunnen killen, de gun is echt snel leeg als je niet hebt gereload en de vijand is niet gekilt met een niet volledig reloaded gun.

Eigenlijk wel jammer dat deze tips nergens in dit topic is vermeld geweest, maar heb dit wel zelf kunnen ontdekken. Waarschijnlijk moet ik ze zelf toch maar uitzoeken. Daarnaast heb ik die blur motion ook moeten uitschakelen in de opties, want daar werd ik ook veel te zenuwachtig van.

Iig het ligt dus helemaal niet aan de hardware, want ik wordt echt beter! Misschien heb ik wel een breedbeeld scherm nodig van 27 inc ofzo, maar dat is dan ook het enige. Ik voel me toch nu al een pro worden na 3tal dagen oefenen hahaha! :D

Ik heb mij trouwens ook vergist, origin zegt dat ik battlefield 5 uren in het totaal heb gespeeld, maar dat klopt niet, in mijn profiel van battlelog staat dat ik maar 4,46 uren heb gespeeld. Dus eigenlijk was het rond de 3 uren vanaf ik dit topic had gemaakt.

Ohja! Ik wil vooral meelobee bedanken voor de tips die ik via origin chat heb meegekregen! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 23:05
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:45:
Oké, het werkt nu heel goed! Ik kan al 5 kills maken in 1 potje en dan ben ik ook amper dood, ik ben voorzichtiger geworden, niet altijd lopen etc., maar tegelijk moet je soms erg snel zijn. Ik merk ook als je bijvoorbeeld double kill hebt gemaakt dat je die plek ook zo snel mogelijk moet verlaten, omdat je sowieso moet reloaden en de vijand is heel dicht bij waar de double kill gebeurde. Maarja, ik reload echt constant, ik merk dat dit namelijk belangrijk is om je tegenstander te kunnen killen, de gun is echt snel leeg als je niet hebt gereload en de vijand is niet gekilt met een niet volledig reloaded gun.

Ohja! Ik wil vooral meelobee bedanken voor de tips die ik via origin chat heb meegekregen! :D
In een game als BF4 is het voorzichtiger spelen inderdaad aan te raden. Je reload verhaal is een beetje een ander verhaal. Te vaak reloaden zorgt ervoor dat je in situaties terecht komt dat je niet kunt schieten omdat je aan het herladen bent. Efficienter - ofwel beter - schieten is dan toch echt de oplossing. In plaats van 20 kogels sprayen is 2-5 richting hoofd echt genoeg. Dit is inderdaad voor als je begint een stuk moeilijker maar is wel waar een shooter in essentie om draait: wie kan het beste richten en efficient spelen.

Om hier beter in te worden moet je eigenlijk ervaring opdoen in shooters die wat 'directer' spelen. Quake, UT, zelfs counter-strike (wel 1.6 dan)

Het draait dus allemaal om snelheid, efficientie en richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Gewoon oefen inderdaad. Dit kan handig zijn: http://www.twitch.tv/bitey/c/3720070

Het gaat om reflexen, realiseer waar de speler is etc.

Hardware kan 'wel' een factor zijn, maar niet in dit geval. Met competive shooters is 50+ fps wel het minimum. Input lag moet je niet willen.

[ Voor 34% gewijzigd door Chris Smoove op 08-03-2014 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:11

codex

Geen OpenAI agent :)

Waarom is een hoge DPI per definitie slechter? Als je een muis hebt die een native DPI van 3500 heeft en dus niet met upscaling dat niveau bereikt, waarom niet gewoon de ingame sensitivity laag zetten ipv met 800dpi spelen en de ingame sensitivity hoog zetten? Ik heb namelijk sterk het vermoeden dat optie 1 beter is maar het in de kop wordt gedrukt door low sens spelers die nu eenmaal goed hebben gescoord met de oude lage DPI game muizen en dit als heilige graal hebben verklaart. Ik heb daar nooit een zinnige verklaring voor gezien. Misschien is het zelfs wel exact hetzelfde, maar daarvoor heb ik niet voldoende kennis van hoe game sensitivity wordt geïmplementeerd vanuit de ontwikkelaars. Het valt mij namelijk op dat de "pro gamers" het wel eens zijn dat de afstand voor een 360 graden draai niet onder een X aantal cm kan liggen om een goede aim te houden, maar de 1 roept dat je niet boven de 400dpi moet spelen, de ander 800dpi en weer een ander roept dat 2000dpi de sweetspot is.

Kleine edit: Ik zit nu eens rond te neuzen en het is ook sterk afhankelijk van de muis die je hebt. De Razer 3,5G(die ik zelf heb ;) ) schijnt geen rare mallfunctions te hebben bij hoge DPI, waar veelandere muizen dat wel hebben boven de 800 dpi.

[ Voor 11% gewijzigd door codex op 08-03-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Nu online
reemprive schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 08:32:
Als je een muis hebt die een native DPI van 3500 heeft
Dat heb je dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:11

codex

Geen OpenAI agent :)

Wat ik gelezen heb is de DPI van de Deathadder 3.5G inderdaad niet 3500 maar 1800 dpi native.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:19
Enige wat ik als tips kan geven is wat andere mensen ook al opgenoemd hebben. Maar hier een kleine samenvatting:

- Kies 1 game (ga geen 10 spellen tegelijk spelen en het jezelf onnodig lastig maken)
- Zorg dat je goede apparatuur in huis haalt (goed gereedschap is het halve werk)
(Wat goed is verschillen de mensen nogal over maar je kan research doen naar muis, toetsenbord en monitor. Ook moet je natuurlijk een goede computer hebben om bijvoorbeeld de benodigde fps te halen)
- Veel oefenen

Voor de rest is het hopen dat je er een beetje gevoel voor hebt. Sommige mensen spelen erg veel en zijn gewoon kapot slecht. Kan het helaas niet mooier maken dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Klein tipje.
Gebruik een demper op je wapen, zien ze je niet op de minimap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Eagle Creek

Breathing security

MrJayMan schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:27:
houd de latency van je hardware zo laag mogelijk:

• glasvezel internet (zuivere up+down-stream met voldoende bandbreedte en lage ping)
• directe UTP connectie naar je router
• geef gaming-verkeer de hoogste prio op je router
• PS/2 keyboard
• zet de polling frequentie van de USB-poort waar je je muis op aansluit minimaal op 500 Hz
• monitor refreshrate >60Hz en gray-to-gray response time <8ms
No troll, maar je kunt ook doorslaan.
Ik weet dat de TS vraagt hoe hij PRO shooter wordt maar voor de gemiddelde weekend warrior die het leuk vindt een positieve KD te hebben kan het ook allemaal wat proportioneler :).

Daarbij ben ik van mening dat de hardware absoluut niet het startpunt is. Natuurlijk moet je geen aftandse tweeknopsmuis uit 1995 en dito toetsenbord gebruiken maar €200 uitgeven aan allerlei pro-gadgets als je de basics nog niet onder de knie hebt heeft geen zin.

Datzelfde merk je ingame met wapens. "Pro" shooters schieten vaak met andere wapens dan de beginners en dat zijn niet per se wapens die je het laatste unlockt. En als je voor het eerst met zo'n wapen gaat spelen ga je niet automatisch 5 k/s omhoog.

Als je weet hoe het werkt en je weet wat je doet, vanaf dan gaan de hardware (en ingame hardware) een rol spelen m.i.
Vreselijke video... Hij is constant enorm bewegelijk, hij is telkens afgeleid en weet niet wat 'ie zelf zegt, zit ondertussen chats en muziek zitten wijzigen.. Erg irritant om te volgen als training video.

Ik ben afgehaakt..

[ Voor 42% gewijzigd door Eagle Creek op 08-03-2014 13:13 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe je een pro shooter word?
Oefenen oefenen en nog eens oefenen, dat zijn ook de wijze woorden van Fatal1ty op de vraag hoe hij toen een pro shooter werd. Laat je hardware geen bottleneck zijn :P, en geloof het of niet, sinds ik weer terug ben gegaan van laser ( vele modellen) naar een optische muis - Steelseries Kana V2 met een Mass muismat - heb ik de perfecte muis/muismat combo gevonden, wat gewoon een soort van openbaring was.De Rival moet ik nog steeds proberen,maar een goede muis/muismat combo kan zoveel schelen.
Probeer zoveel mogelijk muizen en muismatten uit zou ik zeggen.
Natuurlijk is aanleg ook iets wat je mee kan hebben. :).
Maar of je er een dikke boterham mee kan verdienen is de vraag. Of je zou in Zuid-Korea je ding doen, waar gamers een soort van popster status hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:23
Laat ik mijn tip eens doen. Begin niet op een te hoge instelling met je mouse sensitivity. Probeer een punt te vinden wat je fijn vind, oefen daar veel mee, en wanneer je beter wordt zet je hem stapsgewijs steeds een stukje hoger.

Voornamelijk is het veel oefenen, 60hz vs 120hz monitor is leuk. Maar iemand die goed is kan je met beiden inmaken. Een goede muis zou ik dan wel weer aanraden. Het hoeft zeker niet een hele dure muis te zijn. (Weer, als iemand goed is kan hij je met beiden inmaken). Maar een echt goedkope muis speelt ook niet fijn.

Door veel te oefenen leer je ook hoe de kaarten zijn ingedeeld, en waar de spelers waarschijnlijk vandaan komen, daarop moet je ook gewoon anticiperen.

[ Voor 12% gewijzigd door ZpAz op 08-03-2014 13:30 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb logitech rx1000 met s&s steelpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:31:
Heb logitech rx1000 met s&s steelpad
Wat is je battlelog? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Belangrijker dan je gear blijft alsnog hoe veel je hebt geoefend en hoe goed je de mappen kent en daarop inspeelt. Vooral het laatste maakt een groot verschil naar mijn mening. Zelf merk ik dat mijn k/d ratio veel hoger is wanneer ik de map goed ken, je weet dan de plekken waar men langskomt en waar men zich verschuilt.

Terwijl je dan over de map beweegt kan je dus je crosshair al richten op de plekken waar waarschijnlijk de mensen vandaan komen (niet ingezoomd, want dan loop je langzamer). En dan op de hoogte waar het hoofd van een speler ongeveer zal gaan zitten. Want het is in veel spellen van belang om op het hoofd te schieten. Een kleiner doel, maar veel sneller fataal.

[ Voor 6% gewijzigd door ZpAz op 08-03-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals al 100X gezegd hierboven goed oefenen!

maar let ook op dat je misschien in beginners servers gaat spelen waar ook alleen mensen onder rank 10 in kunnen. dan speel je in servers waar ook andere (slechte) beginners zijn. dan leer je het veel beter!
zelf speel ik altijd battlefield play4free & BF3. op play4free zie ik dat ook: zelf ben ik lvl 12 daar dus ik ga natuurlijk niet spelen met mensen die lvl 30+ zijn!

ook moet je tactisch spelen. en jezelf goed verstoppen. als jij midden op een open plein gaat staan dan is het logisch dat je zo dood bent. en ik BF4 maak gebruik van voertuigen (of andersom als je het haat dat er een tank noob je de hele tijd killed ga in servers zonder tanks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
(of andersom als je het haat dat er een tank noob je de hele tijd killed ga in servers zonder tanks).
Dit vind ik altijd zo typisch (niet zo zeer direct tegen jouw gericht) maar als een persoon goed is met wapen x, waarom ben is het dan een "tube noob" of "tank noob?". Als jij dan echt zo goed bent, dan weet je daar wel iets tegen te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door ZpAz op 08-03-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UT en zeker UT3 was een goeie leerschool voor mij als het gaat om anticiperen in een game.
Soms ook offline tegen bots, het aantal lekker hoog ,zet het op Godlike en dan.........Als je denkt dat dat makkelijk is, dan kan je gamen.Met die game leerde ik WASD en Spatie als met geen andere shooter kennen denk ik.Lol.
Nogmaals, oefenen met een doel voor ogen,please zonder energydrinks :P en als iemand daar waar je financieel tekort komt je kan sponseren in je droom, graag ,want dikke hardware is toch ook heel belangrijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:08:
[...]

Dit vind ik altijd zo typisch (niet zo zeer direct tegen jouw gericht) maar als een persoon goed is met wapen x, waarom ben is het dan een "tube noob" of "tank noob?". Als jij dan echt zo goed bent, dan weet je daar wel iets tegen te doen.
ik zeg niet dat ik super goed ben!
maar voor de meeste mensen die net beginnen zijn mensen die de hele tijd in tanks zitten wel echt ****.
maar aan de ene kant heb jij natuurlijk ook gelijk hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Tip: ga naar LAN-evenementen en praat met de "Pro's" daar op lokatie.

Ik ben zelf aanwezig op TP12 en kan je ook wel wat basic tips geven (ben zelf oud-CSS speler)
(stoel 01 vak DE)

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Mortum schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 16:22:
Tip: ga naar LAN-evenementen en praat met de "Pro's" daar op lokatie.

Ik ben zelf aanwezig op TP12 en kan je ook wel wat basic tips geven (ben zelf oud-CSS speler)
(stoel 01 vak DE)
Heb je de eerste post ook gelezen? TS kan nog geen olifant raken. Een LAN-party is wel de laatste plek waar TS heen moet om beter te worden }:O TS moet gewoon uren achter zijn computer besteden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Je kunt wel naar lan gaan en advies vragen, maar dan kom je geen stap verder.

Bf4 is gewoon map knowledge en veel twitch aim oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 22:56
Het systeem van jou is goed genoeg, ik game op een laptop met een kleine rot muis, schuin op de bank zitten via wifi en game via (redelijk slecht) wifi en heb bij CoD BO2 een points per minute van 400 en een ratio van 1,8 :). Verder heb ik ongeveer 400 uur in het spel zitten. Als ik jou was zou ik op youtube naar pro spelers kijken en hun spel analyseren, wat doen zij anders dan ik doe? Voor de rest is kennis van maps heel belangrijk, je moet weten waar vaak spelers zitten en van waar je ze uit kan schakelen, hiervoor zijn vast en zeker genoeg youtube filmpjes. Als wapen zou ik een gemiddelde assault rifle proberen, daar kan eigenlijk niks mis mee gaan. Veel bewegen is ook belangrijk alleen je moet niet de hele map over rennen, dat overleef je niet lang. Altijd cover zoeken en altijd genoeg kogels in je magazijn hebben en je moet eigenlijk al weten waar de vijand is voordat je gaat aimen, En als je (ver weg) een vijand ziet, flip hem niet uit en ga meteen op hem schieten, wees rustig, je kan er beter 0,2 seconden langer over het aimen doen dan je positie verraadden door wild te gaan schieten. En heel belangrijk is, weet waar je vijanden (kunnen) en teamgenoten zijn! Vaak op de mini-map kijken en daaruit kunnen concluderen waar de vijanden kunnen zijn, en daaruit natuurlijk een goede richtig bepalen om in te lopen. Nooit in je eentje aan het front staan, het is soms slim om al te aimen wanneer je een hoekje om komt, en ik denk dat ik alles nu wel gezegd heb.

En ervaring natuurlijk ;)

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:06
Ik hoor hier de term twitch aim steeds vallen, maar belangrijker is gewoon zorgen dat je oog/hand/muis coordinatie gewoon goed is. En een goede aim krijg je door veel te spelen. Jaren cs_l33_sk33t spelen en scoutzknives in cs 1.6 :) Als je daar iedereen wegknalt, dan pas andere FPS games gaan spelen.

2 random filmpjes:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Als ik een tip mag geven.

Probeer Renegade X eens. F2P en heeft een wat meer oldschool gevoel.

Train daar eerst je reflexes eens dan denk ik dat het veel beter zal gaan in andere games.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:37

Saven

Administrator

En je moet niet vergeten dat jij waarschijnlijk net begint, tegenover al die gamers die al sinds de release de multiplayer spelen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het belangrijkste is denk ik leren je doel te raken. Dingen als tactiek komen later wel.

Als ik een game speel en ik zie een vijand gaat de crosshair automatisch binnen 1 sec naar de juiste plek. Dit is iets wat je alleen kan leren door veel te oefenen. De juiste muisnelheid is hierbij wel belangrijk. Te snel zorgt er voor dat je minder precies kan mikken. Te langzaam zorgt er voor dat je niet snel genoeg kan reageren. Ik heb mijn muis zo staan dat ik met 1 beweging 180 graden kan draaien. Meer dan dat is niet nodig, minder is ook niet handig.

Edit: Een ander belangrijk punt is denk ik ook hoe je de muis vast hebt. Met een clawgrip blijft je pols altijd op dezelfde plek en kan je heel snel met je vingers de muis bewegen. Ik denk niet dat wanneer je de hele muis beweegt met je hand er plat op door de hele arm te bewegen dat je dan snel kan zijn.

Zie onderstaande afbeelding.
Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/5669/mousegriphu7.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 08-03-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Het belangrijkste is denk ik leren je doel te raken"
Dat was dus iets wat Fatal1ty ook zei in een interview. Ik haal hem nogmaals weer ff aan omdat hij zo'n enorme inpact heeft gehad binnen de game wereld.Zijn hand,muis coordinatie was zo verbluffend dat hij zonder uberhaupt te hoeven "kijken" wist waar de linkermuisklik heen ging.
Leg dat maar eens uit aan een leek, maar het was wel zo.
Discipline, training, support van zijn omgeving heeft de man gebracht waar hij lange tijd heeft geruled als geen ander.Pure topsport.
Het is als gitaar spelen zonder nog te hoeven kijken naar je vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Wat soms ook voor mensen helpt is de knop om te vuren aan een toetsenbord knop te binden. Sommige mensen bewegen hun muis op het moment als ze klikken. Ik denk dat de TS gewoon het moet houden bij de palm grip gezien je voor de claw grip nog meer fijne motoriek moet hebben om dat goed te beheersen. Ook denk ik persoonlijk dat de grip afhankelijk is van welk spel je speelt. Persoonlijk alles met palm en hoge sens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sommige mensen bewegen hun muis op het moment als ze klikken.
Grappig dat je dat zegt. Ik kom er daardoor net achter wat ik doe als ik schiet.

Ik hou mijn muis dus vast met de clawgrip maar laat deze ook niet de muismat raken. Met mijn pink zit ik aan de zijkant van de muis en die zit iets lager waardoor mijn pink de mat raakt en niet met de muis. De muis zweeft dus altijd een klein stukje boven de mat. Nu kom ik er net achter dat wanneer ik schiet ik de muis hoger hou waardoor de sensor niets meer doet. Dan kan ik klikken wat ik wil en de muis beweegt hierdoor ook wel alleen maakt dat dus niets uit omdat de sensor te hoog zit om iets te doen.

Nooit geweten dat ik dit op deze manier deed :P

Edit: Wat ik met de muis doe werkt trouwens niet met een laser muis. Ik heb eens een Logitech G3 gekocht en de volgende dag weer verkocht omdat het niet speelbaar was met mijn speelstijl. Als je een optische muis van de mat af tilt en terug zet beweegt de crosshair iets van 2mm op het scherm. Met laser muis is dit 2cm wat het voor mij totaal onspeelbaar maakt.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 08-03-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Freezerator schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 21:38:
Ik hoor hier de term twitch aim steeds vallen, maar belangrijker is gewoon zorgen dat je oog/hand/muis coordinatie gewoon goed is. En een goede aim krijg je door veel te spelen. Jaren cs_l33_sk33t spelen en scoutzknives in cs 1.6 :) Als je daar iedereen wegknalt, dan pas andere FPS games gaan spelen.

2 random filmpjes:

[video]
[video]
Geweldige maps waren dit, heb heel wat uren in deze maps zitten :D. Deze en zo nog een aantal waren zeker goed voor je aim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik speel nu 7 uren battlefield en heb in het totaal 114 kills en 356 Deaths. Is dit normaal voor iemand die nog nooit een shoot game heeft gespeeld?

Voor alle duidelijkheid, het ligt niet aan de hardware en/of internet verbinding. Het ligt puur aan mezelf.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:34

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:37:
Oké, ik speel nu 7 uren battlefield en heb in het totaal 114 kills en 356 Deaths. Is dit normaal voor iemand die nog nooit een shoot game heeft gespeeld?

Voor alle duidelijkheid, het ligt niet aan de hardware en/of internet verbinding. Het ligt puur aan mezelf.
Ik vind 114 kills meer dan wat ik had verwacht van je. Je vertelde dat je "af en toe iemand per ongeluk dood kreeg". 114 keer geluk hebben is niet meer "geluk hebben" ;)
Met een kill:death ration van 1:3 ben je volgens mij lang niet de slechtste speler op GoT, waarschijnlijk ook niet de slechtste speler per server.

Met maar 7 uur achter de rug kan je nog veel verder groeien! Dat is niet eens voldoende om een map 100% uit je hoofd te kennen. Gewoon stug door gaan.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XanderDrake schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:47:
[...]

Ik vind 114 kills meer dan wat ik had verwacht van je. Je vertelde dat je "af en toe iemand per ongeluk dood kreeg". 114 keer geluk hebben is niet meer "geluk hebben" ;)
Met een kill:death ration van 1:3 ben je volgens mij lang niet de slechtste speler op GoT, waarschijnlijk ook niet de slechtste speler per server.

Met maar 7 uur achter de rug kan je nog veel verder groeien! Dat is niet eens voldoende om een map 100% uit je hoofd te kennen. Gewoon stug door gaan.
Ja, ik was ook super slecht de eerste 3tal uren, echt niet normaal, ik kon echt geen 1 iemand raken! Ik voel het ook aan dat ik sneller wordt na paar uren oefenen en ik merk ook dat ik één en ander moet verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:03:
[...]

-Optische sensoren (en dan zit er ook nog een groot verschil tussen sensoren zelf) in plaats van laser
-PS/2 t.o.v. USB toetsenborden
-Mechanisch vs gewone toetsenborden. Mechanisch zijn veel responsiever voor nauwkeuriger movement
-Een muis hoeft niet persé van een game merk te zijn, maar hij moet wel comfortabel zijn en blijven, goede kabel etc.
-Goede bijbehorende muismat,
-144 Hz 1 ms schermen ten opzichte van 60 hz 8+ ms schermen is een wereld van verschil
Een aantal van deze argumenten heb ik vaker voorbij zien komen maar zouden in de praktijk eigenlijk niets mogen uitmaken. De rede is als volgt:

Een standaard 60Hz scherm laat elke 16ms een nieuw plaatje zien. Elke handeling die verricht word binnen die 16ms is pas in de volgende frame te zien. Als je dan een muis hebt die 5ms sneller is door een hogere pollingrate of een mechanisch tobo wat net ff 3 ms sneller is met zijn aanslag, dan ga je daar alsnog nog niets van merken omdat de refreshrate te traag is.

Dit is ook de rede waarom zero inputlag schermen eigenlijk niet bestaan. Je zit namelijk altijd met die 16ms.

Overigens geldt dit ook voor 120Hz schermen echter is hier de refreshrate wat korter (8ms).

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
Aim for the head! En verder blijf in cover.

Als je het van je monitor moet gaan hebben heb je het niet onder de knie. Ik zit hier te gamen op een cheap tobo en muisje die bedoeld is voor MMOG shit games dus ook niet erg optimaal. Mijnscherm is een van d eerste 22''tft's met bijbehorende trage technieken. Alleen mijn pc is redelijk hihg end net als mijn internet connectie. En hiermee kan ik redelijk poppen zegmaar.

[ Voor 81% gewijzigd door warhamstr op 10-03-2014 16:02 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:37:

Wat vind je er zelf van? Het ligt maar net aan je tegenstanders, welke gamemodes je speelt. In principe is een positieve kill death ratio natuurlijk hetgeen waar je voor wil gaan. Ter vergelijking, ik heb momenteel een kill death ratio van 27 geloof ik.

Dat zou een stuk lager zijn als ik bijv. 24/7 metro zou spelen. Het ligt maar net aan je gamestyle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:03:
[...]
Wat vind je er zelf van? Het ligt maar net aan je tegenstanders, welke gamemodes je speelt. In principe is een positieve kill death ratio natuurlijk hetgeen waar je voor wil gaan. Ter vergelijking, ik heb momenteel een kill death ratio van 27 geloof ik.

Dat zou een stuk lager zijn als ik bijv. 24/7 metro zou spelen. Het ligt maar net aan je gamestyle.
Een ratio van 27? 2:7 of 1:0,27?
verder is het natuurlijk waar dat je naar gelang de tegenstanders etc, het afhangt wat je kan halen qua kills. Soms heb je veel goede spelers tegen je en is het gewoon lastig om uberhaupt een beetje normale k/d te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:03:
[...]

Ja ik ben wel tevreden over die 114 kills, maar niet tevreden over de deaths. Vooral de snipers krijgen mij snelst te pakken. En die knife only maps zijn ook erg vervelend, die doe ik nooit meer, want dat heeft veel deaths gekost! Ik oefen door, wie weet dat ik de aantal deaths ooit nog kan inhalen.

Ander vraagje, als ik BF3 blijf verder oefenen, kan ik dat ook meenemen naar bv battlefield 4, 5 ,6...? Of moet je dan zogezegt opnieuw beginnen met oefenen. Ja, ok, die maps is sowieso oefenen, maar het richten en schieten blijft toch hetzelfde manier als bij battlefield 3 veronderstel ik?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SouLLeSSportal schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:17:
[...]

Een ratio van 27? 2:7 of 1:0,27?
verder is het natuurlijk waar dat je naar gelang de tegenstanders etc, het afhangt wat je kan halen qua kills. Soms heb je veel goede spelers tegen je en is het gewoon lastig om uberhaupt een beetje normale k/d te halen.
27 kills per death dus.
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:18:
[...]
Ja ik ben wel tevreden over die 114 kills, maar niet tevreden over de deaths. Vooral de snipers krijgen mij snelst te pakken. En die knife only maps zijn ook erg vervelend, die doe ik nooit meer, want dat heeft veel deaths gekost! Ik oefen door, wie weet dat ik de aantal deaths ooit nog kan inhalen.
Maar welke gamemodes speel je? Je wil een pro worden in BF4 (god knows why), dat betekent dat je voor objectives moet spelen.

K/d is van onderschikt belang daarin. Nou is een 3 keer dood gaan per kill ook slecht voor je ticketcount als je conquest speelt, maar niet heel erg dramatisch.

Zolang niet duidelijk is welke gamemodes je speelt, is het moeilijk advies te geven om beter te worden. Of bedoel je met pro zijn "goede stats hebben"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:21:
[...]
27 kills per death dus.

[...]
Maar welke gamemodes speel je? Je wil een pro worden in BF4 (god knows why), dat betekent dat je voor objectives moet spelen.

K/d is van onderschikt belang daarin. Nou is een 3 keer dood gaan per kill ook slecht voor je ticketcount als je conquest speelt, maar niet heel erg dramatisch.

Zolang niet duidelijk is welke gamemodes je speelt, is het moeilijk advies te geven om beter te worden. Of bedoel je met pro zijn "goede stats hebben"?
Ja goede stats hebben, pro zijn is wat overdreven, dat moet ik wel toegeven, dus eigelijk klopt de titel van dit topic helemaal langs geen kanten.8)7 Maar ik dacht ineens de moeilijkste weg te nemen zodat ik snel goed wordt.

Maar goed, voorlopig heb ik altijd al TEAM DM gespeeld met 32/32 en vaak in de map Noshahr Canals. Ik heb dit bewust gekozen, heb namelijk deze handleiding (werkt ook in BF3) gelezen voor beginnenende spelers van Battlefield. Die handleiding heeft mij het best opgebracht dan alle andere handleidingen die op het internet staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 22:21:
Edit: Een ander belangrijk punt is denk ik ook hoe je de muis vast hebt. Met een clawgrip blijft je pols altijd op dezelfde plek en kan je heel snel met je vingers de muis bewegen. Ik denk niet dat wanneer je de hele muis beweegt met je hand er plat op door de hele arm te bewegen dat je dan snel kan zijn.

Zie onderstaande afbeelding.
[afbeelding]
Ik krijg al pijnscheuten door m'n hele onderarm als ik naar die "claw-grip" kijk, laat staan als ik zo m'n muis een uur meet beethouden. Met een vlakke hand gaat het net zo goed, omdat je je pols beweegt en niet je hele arm. Afhankelijk van je sensitivity moet dat alvast geen enkel probleem zijn. Het is niet alsof ik traag reageer of veel mis mik met een vlakke hand.
Doe wat natuurlijk voelt, ga zeker niet die grip zitten forceren omdat die sneller zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:21:
[...]
27 kills per death dus.

[...]

Zie niemand een kd hebben van 27. Of je komt uit Oostenrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:26:
[...]
Ja goede stats hebben, pro zijn is wat overdreven, dat moet ik wel toegeven, dus eigelijk klopt de titel van dit topic helemaal langs geen kanten.8)7 Maar ik dacht ineens de moeilijkste weg te nemen zodat ik snel goed wordt.

Maar goed, voorlopig heb ik altijd al TEAM DM gespeeld met 32/32 en vaak in de map Noshahr Canals. Ik heb dit bewust gekozen, heb namelijk deze handleiding (werkt ook in BF3) gelezen voor beginnenende spelers van Battlefield. Die handleiding heeft mij het best opgebracht dan alle andere handleidingen die op het internet staan!
Dan raad ik je aan gewoon een lekker wapen te kiezen wat je ligt, en door te blijven gaan. Niet teveel naar je stats kijken.
Chris Smoove schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:37:
[...]

Zie niemand een kd hebben van 27. Of je komt uit Oostenrijk...
Kan kloppen, ik ben op een account gaan spelen dat een stat reset heeft gehad (premium). Dus voordat het account in de top rankings komt zijn we wel wat dagen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
LFB. Een hoge K/D hebben in een spel zoals BF4 waar teamplay belangrijker is dan de individu. Ga dan een spel spelen zoals Quake waar dat wel iets is om trots op te zijn. Het is nogal zinloos om hierover te discussieren.

De TS is onderhand ook tot de conclusie gekomen dat het zin heeft om meer te spelen zodat het spel leert kennen. En zo te horen is er prima hoop voor hem, maar het belangrijkste is dat hij er plezier in heeft en hopelijk ook begrijpt dat je niks helpt in een potje conquest of domination dat je toevallig de hoogste k/d ratio hebt als je de map daarna als team verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:41:
[...]
Dan raad ik je aan gewoon een lekker wapen te kiezen wat je ligt, en door te blijven gaan. Niet teveel naar je stats kijken.

[...]
Kan kloppen, ik ben op een account gaan spelen dat een stat reset heeft gehad (premium). Dus voordat het account in de top rankings komt zijn we wel wat dagen verder.
lol een kd van 27-1... enige manier dat te halen is 24/7 AA tank gebruiken. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
SouLLeSSportal schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:57:
[...]

lol een kd van 27-1... enige manier dat te halen is 24/7 AA tank gebruiken. :')
hijs gewoon de 1e keer in een noob server gegaan en heeft een score van 27-1 gehaald en daarna nooit meer gespeeld

een ratio van 27 volhouden na 100 games in random pubs is niet mogelijk

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 09:34
Vraag me alleen af waarom de TS een "pro" shooter wilt worden. Als ik zijn beschrijving lees van zijn eerste online ervaringen (dermate gestressed worden dat je de computer uitzet) getuigd nou niet echt dat je het speelt voor de lol. Ik kan het helemaal mis hebben, maar mijnsinziens wil je beter in een spel worden omdat je het leuk vindt, en niet omdat het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
Dat is idd wel een goed punt. Sterker nog "Pro-shooter" is een inhoudsloos iets. Als je goed scoort ben je gewoon goed in het spelletje. Weinig Pro's aan, gewoon veel doen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Pagina: 1 2 3 Laatste