Opzoek naar een goede shooter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Met een groep van 4 vrienden spelen wij af en toe online shooters. Tot nu toe hebben we altijd Call of Duty 2 en 4 gespeeld. Maar we zitten met een probleem, Call of Duty 2 vinden twee van de vier een vervelende gameplay hebben (Die zijn CoD1 gewend en dat is dood). En het probleem met CoD4 is dat de mensen die dat spelen voor 80% bestaand uit whiners, flamers en huilers. Daarnaast hebben we dat al lang genoeg gespeeld om te zorgen dat het gaat vervelen.

We zijn dus op zoek naar een nieuwe shooter om te spelen. En we hebben een redelijk uitgebreide eisenlijst.

- Realistische game (geen cartoon shooters)
- Dedicated servers
- Goede community
- Actieve playerbase op het gebied van practice wars
- Geen vehicles, dus een echte infantry shooter

Waar we zelf op zijn gekomen.

- Call of Duty: World at War (heerlijk WO2 spel, maar geen actieve warspelers)
- TF2 (wel tof, maar cartoon shooter)
- BF serie (top games, maar als infantry wordt je overlopen door tanks en dergelijke)
- Left 4 dead (mogelijke kandidaat, maar eigenlijk te onrealistisch)
- CSS (zou een goede zijn waar het niet dat de hitboxes echt heul slecht zijn)

En dan komt het, welke games passen er nog wel in ons straatje waar we zelf dus niet aan hebben gedacht? Ik snap dat het waarschijnlijk een heel erg moeilijk pakket is om nog iets te vinden, maar ik hoop dat er gewoon dingen zijn die ik niet ken.

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56
JelkeBart schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:56:
- TF2 (wel tof, maar cartoon shooter)
Dat cartoon/humor-gedoe verdwijnt vanzelf als je het een tijdje speelt en dan ben je alleen maar bezig met het genieten van een geweldige game. Ik heb TF2 nu vervangen door een ander spel (zie hieronder) maar het heeft me met een groep vrienden heel veel plezier en slaapgebrek opgeleverd.
- BF serie (top games, maar als infantry wordt je overlopen door tanks en dergelijke)
Met vier vrienden is dit echt een top-game, want je kan precies een squad maken. Het is geen "arcade-shooter" zoals MW2/MW3 (ja, dat is mijn mening) maar biedt veel meer teamplay mogelijkheden dan andere games. Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat je wordt "overreden" door de tanks en andere voertuigen want als je goed samenwerkt dan zijn die zo kapot. Daarnaast zijn er ook gamemodes waarbij de voertuigen geen grote rol spelen (Rush, Team Deatchmatch). Ik heb sinds een maandje BF3 en ik kan er geen genoeg van krijgen. BF3 is zo leuk dat ik voor een aantal vrienden BF3 heb gekocht zodat we samen (op de xbox) kunnen gamen in een squad. Wat mij betreft een aanrader voor jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:09

Gundogan

Rip and tear, until it is done

CS 1.6 of wachten op CS: Global Offensive?

Call of Duty Black Ops of Modern Warfare 3 (die heeft dedicated server support voor unranked en dus wars), hoewel je dan eigenlijk wel met hetzelfde probleem kan zitten als CoD4 (mindere community).

BF3 heeft ook een 4v4 infantry only squad rush mode met wars toch? Dus daar zou je ook naar kunnen kijken.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Thanks voor de replies. Dat van de infantry in BF3 wist ik bijvoorbeeld nog niet. En van de nieuwe CS ook niet, we gaan er naar kijken en ik laat nog weten wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:47

-tom-562

Oliesjeik

Als je veel met 4 vrienden speelt, is er maar 1 juist antwoord, en dat is BF3. En dan mooi altijd zelf een squad aanmaken met je maten.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca123
  • Laatst online: 17-12-2024

afca123

PSN Blasterus15

Maar bij BF3 is het ook handig als je een headset hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 11:28
BF3 inderdaad, er zijn genoeg Infantry only servers waar je ook Conquest kunt spelen. Mooi spel, met goede teamplay erg rewarding en voldoende te unlocken, strategisch te spelen of voluit te raggen. En dan heb ik het nog niet eens over de geluiden, geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Yup, Battlefield 3 Infanrty only servers en knallen maar! :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik spreek niet graag een voorkeur uit voor shooters, maar als ik een actieve groep vrienden voor shooters had dan zou ik inderdaad voor BF3 kiezen. BF zonder teamplay is prut, maar mét is het geweldig. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Met zn 4en? Battlefield zonder enige twijfel, echt een geweldige game. En voertuigen, tja daar leer je mee om gaan. Ik vind het juist wel leuk, het idee van Battlefield is je aan te passen aan iedere gevechtssituatie. En zeker met 4 man heb je een tank zo weg hoor!

Als je het echt niet wilt zijn er infantry only servers maar dat vind ik zonde.

[ Voor 13% gewijzigd door Mr Ton op 08-02-2012 13:04 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
BF3 heeft inderdaad gewone (TDM bijv.) servers zonder vehicles.

Daarnaast is de community van Black Ops nog erg actief, en zelf speel ik momenteel MW3 (toch meer mijn ding dan BF). Van whiners heb ik geen last, aangezien er een hele handige mute functie in de game zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArmA2 Infanrty only servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2024
Gears of War??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 13:10
Red Orchestra 2 misschien? Realistische WO2 game. Wellicht een minder actieve game community maar een geweldige game!

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:52
BF2: Project reality. Alleen dat is wel met vehicles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb niet echt nog iets toe te voegen want je hebt al een aardige lijst gemaakt maar ik zou toch battlefield 3 aanraden want als je t gwn op infatrie zet kun je zonder heel die tanks helicopters en jets. daarnaast wil ik wel zeggen dat je het gewoon een keer moet proberen battlefield is een moeilijk spel maar als je het even door hebt ( dat je ook dekking moet hebben, het geen paintbal is zoals cod ) dan zul je het wel leuk vinden waarschijnlijk. oh en als je het dan nog niet weet er komen een paar supergoeie titels aan. ik hou het allemaal bij via gamefly.com en tweakers (duh....)

in indergeval succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 10:14
Medal of honor 2010.. fijne game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 12:07
Tribes: Ascend misschien iets? Wel futuristisch maar het heeft geweldige gameplay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Borderlands,
4 man co-op. Oneindig veel wapens. Gemaakt voor 4 man co-op ook dat hele spel.

En als bij CSS de hitboxes zo heel slecht zijn, waarom is het dan al meer dan 10 jaar onafgebroken het meest gespeelde MP spel? Beetje argument van niks maar goed ik zou CS sowieso niet aanraden.

En zoals hier al gezegd, battlefield 3 of modern warfare 3. Allebei infantry heavy games of inf only (mw3). Bij bf3 zijn voertuigen ook maar ondergeschikt.

(overigens is realisme niet hetzelfde als realistisch eruit zien, je haalt die 2 nogal door elkaar).

[ Voor 49% gewijzigd door Postius op 10-02-2012 14:57 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Ik heb het ondertussen voor elkaar dat we in ieder geval BF3 gaan uit proberen. Het is even wachten op drie nieuwe PC's en dan kunnen we los.

Bedankt voor alle reacties, ik laat nog weten hoe BF bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
BF3
Er is geen betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

klinkt als een reclame slogan, zoiets als "game machines leven langer met, BF3"

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:17

StrongArmLance

Endless flow

MrJayMan schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:31:
[...]

klinkt als een reclame slogan, zoiets als "game machines leven langer met, BF3"
Klinkt misschien als: Miele, er is geen betere.
Ik zou eerder gaan voor de chocomel:

BF3, de enige echte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Even een oudje uit de kast trekken, America's Army. Het wordt volgens mij nog steeds geupdate en het is bovendien gratis en super realistisch.
Of je je maten in hetzelfde team krijg weet ik niet, ik heb het al zeker een jaar niet meer gespeeld :)

[ Voor 4% gewijzigd door daPet op 11-02-2012 11:06 ]

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:17

StrongArmLance

Endless flow

Red Orchestra 2?
Operation Flashpoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:13

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Als je realisme zoekt: Red Orchestra 2 - http://www.heroesofstalingrad.com/

Ik garandeerd je dat je geen realistischere shooter gaat vinden.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Crysis

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Postius schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:55:
En als bij CSS de hitboxes zo heel slecht zijn, waarom is het dan al meer dan 10 jaar onafgebroken het meest gespeelde MP spel? Beetje argument van niks maar goed ik zou CS sowieso niet aanraden.
:N laatst zat ik eens in de steam stats te neuzen. hoogste speler aantal 24 uur.

Current Players Peak Today Game

81,948 81,948 The Elder Scrolls V: Skyrim
75,396 75,510 Counter-Strike
66,472 66,472 Football Manager 2012
60,090 60,090 Counter-Strike: Source
59,118 59,118 Call of Duty Modern Warfare 3 - Multiplayer
53,329 60,896 Team Fortress 2
25,424 27,522 Sid Meier's Civilization V
21,204 23,587 Dota 2
15,142 15,142 Call of Duty: Modern Warfare 2 - Multiplayer
11,338 12,669 Left 4 Dead 2

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ nog 75000+ spelers voor een spelmod uit juli 1999 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door DECOY88 op 12-02-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Hitboxes in CS:S prut?

Nooit een probleem mee gehad eigenlijk... Het is gewoon simpelweg super-hardcore op clan-game niveau, het duurt gewoon maanden voordat je het mikken door hebt, maar daarna ben je ook een beest. Nu instappen betekend alleen wel dat 59.000 spelers beter zijn dan jij.

BF3 is gewoon goed, maar heeft ook wel wat issues. CS:S levert je gerust 400 fps met 16xAA, terwijl BF3 op een gelijke PC 40 doet. De hitboxes kunnen wel beter zijn, maar de server latency problemen geven weer andere issues.

L4D (1) met headsets en 4 spelers is voor mij nog steeds de leukste 4v4 game ervaring ooit geweest. Kwa graphics / performance level zit het ook goed: Mooi en sfeervol genoeg en het loopt nog steeds soepeltjes.
Niet realistisch zou ik niet willen zeggen. De physics zitten goed in elkaar, er zijn amper glitches en het voelt gewoon consistent aan. Af en doe kom je exploiters tegen, maar Valve heeft altijd goed gepatched. BF3, tja, EA heh...

Voor de prijs is Left4Dead 2 momenteel niet verkeerd. En hoe dan ook is het gewoon fun met z'n 4e. BF3 ook, maar toch frustrerender, minder afgewerkt en zo nu en dan ongeloofwaardig.

Daarbij moet ik wel zeggen dat BF3 momenteel de enige shooter is die ik nog actief speel. Tijd is niet eindeloos en gaat toch naar BF3... Levellen is toch ook gewoon leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 13:36
Kan het echt niet beter verwoorden.
BF3, zonder twijfel

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan ook het realisme laten varen en eens in de oude doos kijken:

Unreal Tournament (1999)
Quake 3 Arena (1999)
Soldier of Fortune 2: Double Helix (2003)

Die laatste is behoorlijk realistisch, maar wat ouder. Neemt niet weg dat het met een bot-mod lekker knallen is met een paar man.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou idd ook gaan kijken naar UT99 of CS 1.6/Source.

Deze games kosten niets of niet veel en zijn dus goedkoop uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31

The Zep Man

🏴‍☠️

Angeloonie schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:09:
Als je realisme zoekt: Red Orchestra 2 - http://www.heroesofstalingrad.com/

Ik garandeerd je dat je geen realistischere shooter gaat vinden.
Je doet je geloofwaardigheid niet veel goed. ;) Operation Flashpoint (de allereerste) is nog steeds realistischer dan Red Orchestra 2. En ik denk dat America's Army ook een eind komt.

[edit]
Lijstje uit de TS:
- Realistische game (geen cartoon shooters)
- Dedicated servers
- Goede community
- Actieve playerbase op het gebied van practice wars
- Geen vehicles, dus een echte infantry shooter
Het is niet 100% realistisch en kent geen 'wars', maar Killing Floor is in de aanbieding voor maar € 2,79. Geweldig co-op spel (maximaal 6 spelers zonder mods), zelf te hosten dedicated servers (ook onder Linux) en geen voertuigen. Draait ook op de iets oudere systemen omdat het spel gebruik maakt van de Unreal 2 engine.

[ Voor 40% gewijzigd door The Zep Man op 15-02-2012 22:06 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:37

Vrijdag

De Zwarte

nelizmastr schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:22:
Je kan ook het realisme laten varen en eens in de oude doos kijken:

Unreal Tournament (1999)
Quake 3 Arena (1999)
Soldier of Fortune 2: Double Helix (2003)

Die laatste is behoorlijk realistisch, maar wat ouder. Neemt niet weg dat het met een bot-mod lekker knallen is met een paar man.
Misschien is Nexuiz ook wel wat. Hoewel dat voor de TS misschien te veel sci/fi-onrealistisch is?
http://www.alientrap.org/games/nexuiz
http://www.nexuiz.com/

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 22-02-2012 14:19 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:15

j4y

Cod4 promod community is niks mis mee als je wat 'hoger' komt en de goede spelers gaat kennen.

[ Voor 20% gewijzigd door j4y op 23-02-2012 19:08 ]

Pagina: 1