[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 10 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 13:12
Ik heb op dit moment problemen met de applicatie die aangeeft internal server error en inloggen via webdav werkt ook niet. Gaat dus nog niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 20:30
Gonadan schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:09:
[...]

Wat denk je zelf? }:|

[...]

Android: 5.1.1
ES File Explorer: 4.0.2.8
Omdat je in je reactie zei FTP bestaat niet. Dacht ik dat even. Heb echt werkelijk geen idee waarom hij het niet zou doen, enige verschil is dat ik 6.0 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

miekol schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:55:
[...]
Volgens mij stuurt de Cloud Sync app alleen de data encrypted over en decrypt hij het gelijk weer op je stack.

Zo ging het in ieder geval toen ik de encryptie optie probeerde icm Amazon Cloud Drive. Data was vanaf ACD webinterface gewoon te benaderen.

Geen client side encryption dus. Heb wel begrepen dat dat wel in de DSM 6 beta zit (als mogelijkheid bij Back-up/replicatie/rsync volgens mij, maar kan me vergissen).
Je hebt gelijk, had het verkeerd in m'n hoofd, alles staat onversteuteld op Stack (toch eerst niet spannende data gepakt). Ben wel benieuwd naar al die extra's in DSM 6, want veel gebruiksvriendelijke opensource versleuteltools die kunnen syncen zijn er niet (voor de Mac althans). De DSM beta begin ik nog even niet aan (vriend van me gebruikte die en z'n Sickbeard/SAB dood) maar Synology kennende zal het niet al te lang duren voordat het stabiel beschikbaar wordt :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:27
Zenety schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:51:
En je klikt wel echt op Webdav? En niet op FTP?
Welke versie van Android hebben jullie?

:+

Nee Android 6 zou het kunnen zijn, maar toch vreemd. Andere tweakers die het even via ES file explorer willen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:33
Heeft er iemand ook last van het volgende:

Ik gebruik de IOS app van Stack en van owncloud.
In beide gevallen wordt ik na onbepaalde tijd uitgelogd (Bij Stack gebeurd dat sneller dan bij de Owncloud app) en moet ik alle gegevens weer opnieuw invoeren. Alsof je de app voor de eerste keer opstart.

Met als gevolg dat het account twee maal onder Instellingen wordt weergegeven. Ik kan dan een van de twee accounts dan weer verwijderen.
Daarbij moet ik alle opties (Directe upload en pin) weer opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 18:14

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zenety schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:11:
Omdat je in je reactie zei FTP bestaat niet. Dacht ik dat even. Heb echt werkelijk geen idee waarom hij het niet zou doen, enige verschil is dat ik 6.0 heb.
Dat is het vreemde inderdaad, hij geeft in de melding dat FTP niet bestaat terwijl er toch echt voor WebDAV gekozen is. Dat staat zelfs in de titelbalk van het configuratievenster.

Mogelijk is de achterliggende WebDAV implementatie van Android 5 gewoon kut? Het is in mijn ogen niet helemaal toevallig dat beide syncapps die ik geprobeerd heb weigeren. In FolderSync kreeg ik een foutmelding waar blijkt dat hij de mappenstructuur niet snapt. Een ander probeerde nog een derde app en die werkte ook niet. Mogelijk maken alle apps gebruik van onderdelen van Android die gewoon niet werken?

@MoiZie: _O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Perkouw schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:55:
[...]

Ik heb nu aantal maal een korte drop gehad. Maar verder trekt hij 10 MB/s. Dat is een stuk beter dan de eerdere ~ 1 MB/s gemiddeld bij grote bestanden...
Komt helemaal overeen met mijn testjes met 100M, 1000M en 10000M files.

Daar zit ergens toch echt iets niet goed nog bij Stack.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:18

Perkouw

Moderator General Chat
Hooglander1 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:49:
[...]

Komt helemaal overeen met mijn testjes met 100M, 1000M en 10000M files.

Daar zit ergens toch echt iets niet goed nog bij Stack.
Ik krijg nu alleen via de tickets ineens te horen webdav dit en dat. Gaat volgens mij wat langs elkaar heen nu daar. Test nu alleen nog maar met de Stack applicatie en dan zie je toch echt het gedrag wat ik hierboven al omschreef. Even zien wat hun respons straks is. Maar lijkt me inderdaad echt iets niet goed te zitten...

Batch van 50GB er inmiddels bijna doorheen. 100MB files, af en toe een drop maar over het algemeen rond de 10 MB/s en redelijk stabiel....dat is toch echt heel anders dan de halve dag over een 3GB file doen...

Edit en alles succesvol geüpload. Nu kijken wat er gebeurt als ik dezelfde batch uitvoer zonder de files te splitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 13-11-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 17:27

Rmg

MoiZie schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:34:
[...]

[...]

:+

Nee Android 6 zou het kunnen zijn, maar toch vreemd. Andere tweakers die het even via ES file explorer willen proberen?
Done, werkt hier prima.

Afbeeldingslocatie: https://raz.stackstorage.com/index.php/s/cRI4DsAFYpxNrNT/download

Afbeeldingslocatie: https://raz.stackstorage.com/index.php/s/bzDjAUciM6fDLuC/download

Android 5.1.1 en ES explorer 4029 (Market)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hij staat bij FTP. :D

Maar het werkt nu in één keer. Snap er geen kloot van. Zou het kunnen dat als je het een keer fout getypt hebt alle opvolgende pogingen sowieso mislukken?

FolderSync wil nog steeds niet helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 13-11-2015 11:30 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 19:18
Ik heb een ticket aangemaakt met dat een .zip bestand van 37 GB altijd faalt na een paar gig, kleine bestanden van 3-4 GB gaan prima. Hun antwoord:
Bedankt voor je geduld. Via deze weg willen we je een kleine update geven inzake de problemen met erg grote bestanden en een Internal Server Error. Mijn collega's zijn druk bezig met dit probleem en er is een mogelijke oplossing gevonden die momenteel getest wordt. Ik kan nog geen garanties geven, maar de verwachting is dat deze problemen waarschijnlijk volgende week in een nieuwe patch voor STACK verholpen kunnen worden.

Mocht je nog verdere vragen hebben dan beantwoord ik deze graag en ik wil je verder nog een fijne dag toe wensen.
Dus nog even afwachten :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Erulezz schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:13:
Ik heb een ticket aangemaakt met dat een .zip bestand van 37 GB altijd faalt na een paar gig, kleine bestanden van 3-4 GB gaan prima. Hun antwoord:

[...]

Yep ze zijn er druk mee bezig. Nu ook weer opnieuw aan he testen met files van 2GB en groter en die gaan enorm traag. Split ik ze op naar 100MB bestanden dan staat het binnen no-time op Stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Als een bestand faalt of als je een internal server error krijgt is dan de schijfruimte wel verminderd met het aantal GB dat wel goed geupload is? Ik heb het nu een paar keer geprobeerd en als ik in het CP bij Stack kijk zie ik dat ik 214 GB in gebruik heb en als ik bij Stack zelf kijk zie ik;

Je hebt 179.6 GB gebruikt van de beschikbare 949.5 GB

De beschikbare ruimte moet toch altijd 1000GB blijven of niet? Telkens als ik een error kreeg ging die ruimte wel omlaag terwijl het bestand niet in Stack staat. Heb daar nog geen antwoord op gekregen, maar laat ze het eerst maar oplossen dan komt dit daarna wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Erulezz schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:18:
Als een bestand faalt of als je een internal server error krijgt is dan de schijfruimte wel verminderd met het aantal GB dat wel goed geupload is? Ik heb het nu een paar keer geprobeerd en als ik in het CP bij Stack kijk zie ik dat ik 214 GB in gebruik heb en als ik bij Stack zelf kijk zie ik;

Je hebt 179.6 GB gebruikt van de beschikbare 949.5 GB

De beschikbare ruimte moet toch altijd 1000GB blijven of niet? Telkens als ik een error kreeg ging die ruimte wel omlaag terwijl het bestand niet in Stack staat. Heb daar nog geen antwoord op gekregen, maar laat ze het eerst maar oplossen dan komt dit daarna wel :)
Bij mij staat er in het CP van TransIP ook dat ik meer data in gebruik heb dan daadwerkelijk het geval volgens Stack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 21:11

miekol

erm

2Dutch schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:17:
[...]

Je hebt gelijk, had het verkeerd in m'n hoofd, alles staat onversteuteld op Stack (toch eerst niet spannende data gepakt). Ben wel benieuwd naar al die extra's in DSM 6, want veel gebruiksvriendelijke opensource versleuteltools die kunnen syncen zijn er niet (voor de Mac althans). De DSM beta begin ik nog even niet aan (vriend van me gebruikte die en z'n Sickbeard/SAB dood) maar Synology kennende zal het niet al te lang duren voordat het stabiel beschikbaar wordt :)
Ja ik had namelijk precies dezelfde gedachte bij de optie encryptie in DSM :) Wat ik er van begreep komt DSM 6 pas in maart oid uit. In oktober is de beta begonnen en ze doen 3 stappen van elk 2 maanden voor release begreep ik.

Ik gebruik voor mijn desktop zelf Arq backup voor client side encrypted incremental backups. Is niet freeware, maar er is geloof ik wel een freeware tool om te decrypten (voor het geval Arq er in de toekomst 'niet meer is.'). Dat is wel netjes.

Daarnaast heb je geloof ik nog Duplicity toch? Schijn je ook op je Synology te kunnen draaien maar zonder GUI...

[ Voor 6% gewijzigd door miekol op 13-11-2015 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als ik op mijn telefoon kijk zie ik dat buiten het profiel met je bestanden nog extra mappen staan zoals tmp. Wellicht is dit op de stackstorage niet anders en staat er buiten je eigen map nog spul wat wel ruimte kost. Bij een foute upload kan ik mij voorstellen dat de tmp later geleegd wordt bijvoorbeeld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het werkt nu bij mij op Android zowel met ES File Explorer als Total Commander. Niet met Ghost Commander. Die schijnt moeite te hebben met HTTPS.

Ik had eerst ook die rare foutmelding in ES met FTP erin terwijl ik toch echt een WebDAV vebinding koos. Kon niet kijken waar die terecht was gekomen want weer verwijderd. TC werkte ook eerst niet.

Als je in ES de / aan het einde weglaat vult ES die zelf weer aan. In TC werkt het allebei.

Het lijkt mij dat er aan de kant van TransIP iets veranderd is waardoor het nu wel werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door CaptJackSparrow op 13-11-2015 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat gevoel heb ik ook. Nu nog een app vinden die naast verbinden ook wil syncen, dan ben ik klaar voor mijn mobiel. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
Reactie van TransIP betreffende het 500 internal server error probleem:
Via deze weg willen we je een kleine update geven inzake de problemen met erg grote bestanden en een Internal Server Error. Mijn collega's zijn druk bezig met dit probleem en er is een mogelijke oplossing gevonden die momenteel getest wordt. Ik kan nog geen garanties geven, maar de verwachting is dat deze problemen waarschijnlijk volgende week in een nieuwe patch voor STACK verholpen kunnen worden.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

sig69 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:55:
Reactie van TransIP betreffende het 500 internal server error probleem:

[...]
Lijkt verdacht veel op:
Erulezz schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:13:

[...]

;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:26:
Op het forum van TransIP staat dat het aan de FolderSync app ligt en raden aan om synchronise ultimate te gebruiken. Dit is flauwekul want bij synchronise ultimate krijg je dezelfde foutmelding...
Ik las dat je dit ook op het TransIP forum hebt gepost, weet je zeker dat je het niet gewoon fout gedaan hebt? Zojuist heb ik tegen jouw advies in Ultimate Sync geïnstalleerd en op dit moment staat hij mijn telefoon met de stack te syncen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 22:05
Het is weer zover! Server 500 fout... Kan wederom mijn bestanden niet meer bekijken/synchroniseren of downloaden.. Zal zometeen wel weer een mailtje krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
ExilaaHH schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:28:
Het is weer zover! Server 500 fout... Kan wederom mijn bestanden niet meer bekijken/synchroniseren of downloaden.. Zal zometeen wel weer een mailtje krijgen :)
Jep hier ook, gehele subdomein bestaat ineens niet meer :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Laatst online: 01-10 22:05
hb96 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:29:
[...]

Jep hier ook, gehele subdomein bestaat ineens niet meer :O
Inmiddels is hij weer tot leven gekomen, maar het gaat nog niet soepeltjes deze week, ook eerder al met die storing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Ik heb toenet in een ticket te horen gekregen dat er vanmiddag waarschijnlijk een patch wordt uitgerold voor die problemen, dus het kan daarmee te maken hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
ExilaaHH schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:32:
[...]

Inmiddels is hij weer tot leven gekomen, maar het gaat nog niet soepeltjes deze week, ook eerder al met die storing...
Werkt inderdaad weer. Upload gelijk weer goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 03:38

Eboman

Ondertitel

Ik heb met mijn synology ook problemen met cloud-sync en grote bestanden, heb een paar video bestanden van 1.48GB welke continue opnieuw beginnen zonder reden. Helaas logt synology hier niets van, maar ik vermoed dus ook een 500 foutmelding.

even zitten grutten in de daemon.log :

[ERROR] webdav-client-handler.cpp(232): WebDAVHandler: Failed to upload file at 'xxx' with error = 'Undefined http status code'

seems like we have a winner.

[ Voor 30% gewijzigd door Eboman op 13-11-2015 18:59 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb de afgelopen dagen ik denk bijna 10 keer een bestand van 0,5GB niet over kunnen krijgen met WinSCP vanwege de 500 error. Het lukte gewoon absoluut NIET! Nu loopt het weer. Ben benieuwd of ze nu inderdaad e.e.a. gepatcht hebben. Vingers maar even gekruist houden. :p

Met de eigen Sync tool werkt het overbrengen van grote bestanden wel. Weet iemand wat dat nou voor protocol gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

miekol schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:40:
[...]
Ik gebruik voor mijn desktop zelf Arq backup voor client side encrypted incremental backups. Is niet freeware, maar er is geloof ik wel een freeware tool om te decrypten (voor het geval Arq er in de toekomst 'niet meer is.'). Dat is wel netjes.

Daarnaast heb je geloof ik nog Duplicity toch? Schijn je ook op je Synology te kunnen draaien maar zonder GUI...
Arq werkt niet voor webdav helaas, duplicity is commandline, niet dat ik daar niet mee wil stoeien, maar ik wil bij dit soort spul gaan voor gemak: opensource tool, handige gui voor sync map 1 naar map 2 met wachtwoord/key x. Easier said than done...weinig keus @ Mac :) Ach ja heb geen haast, pruts wel ff heen :+
Zit gewoon op m'n dooie gemak even Stack voller te maken met van die files waarvan ik denk: handig om overal bij te kunnen maar als t foetsie is is er geen man overboord (screenshots van games bv, ook al 4 GB van, gaat best hard :P )

[ Voor 12% gewijzigd door 2Dutch op 13-11-2015 22:01 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brend5
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-10-2023
heeft iemand de client op ubuntu 15.10 draaiend? krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Laatst online: 13:18
2Dutch schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:59:
[...]

Arq werkt niet voor webdav helaas, duplicity is commandline, niet dat ik daar niet mee wil stoeien, maar ik wil bij dit soort spul gaan voor gemak: opensource tool, handige gui voor sync map 1 naar map 2 met wachtwoord/key x. Easier said than done...weinig keus @ Mac :) Ach ja heb geen haast, pruts wel ff heen :+
Zit gewoon op m'n dooie gemak even Stack voller te maken met van die files waarvan ik denk: handig om overal bij te kunnen maar als t foetsie is is er geen man overboord (screenshots van games bv, ook al 4 GB van, gaat best hard :P )
Probleem speelt niet alleen op de mac.
Ik ben ook een beetje aan het worstelen met de beste manier om STACK in te zetten..

Heb zelf een virtuele OmniOS Napp-IT appliance draaien en daar staan al m'n foto's ed op...heb ook nog geen lekkere manier gevonden om m'n data van m'n ZFS on the fly encrypted te repliceren naar STACK te krijgen...

Dat CryptSync tooltje werkt aardig maar dan ben je weer gebonden aan de freespace op de C:\drive van de VM van waar je het tooltje draait. (heb met m'n 2008R2 VM de STACK webdav nog niet als network location kunnen mappen wel als netwerk drive)

Heb ook nog een virtuele Synology draaien en had gehoop dat als ik daar m'n CIFS share zou inhangen ik kon repliceren met Cloud Sync maar dat werkt niet met "externe shares"...weet het even niet meer.
Misschien dat duplicity 'ns proberen vanaf een linux vm..

EDIT
Misschien nog een alternatief...een boxcryptor installatie doen en dan met good old robocopy een replicatie slag doen vanaf ZFS -> Boxcyptor..weet niet of het gaat werken maar misschien nog een idee.. (als Boxcryptor geen limieten heeft mbt het maximaal aantal encrypted bestanden)

[ Voor 10% gewijzigd door NIK0 op 14-11-2015 11:45 ]

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 21:11

miekol

erm

2Dutch schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:59:
[...]

Oh ja dat vergeet ik telkens van Arq. Gebruik het zelf via SFTP.

Je hebt ook nog http://www.immortalfiles.com/ wat wel via WebDav werkt maar heb ik zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

miekol schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:54:
[...]

Oh ja dat vergeet ik telkens van Arq. Gebruik het zelf via SFTP.

Je hebt ook nog http://www.immortalfiles.com/ wat wel via WebDav werkt maar heb ik zelf geen ervaring mee.
Die kende ik nog niet :) Hij lijkt niet goed te kunnen wegschrijven, weet niet of dat iets tijdelijks is of Stack-eigen..maar wel thx voor het meedenken :) Ga eens zien of het voor schrijven naar externe disk/remote NAS geschikt is/wel werkt.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/141601/201511318_1211-CapturFiles.png
De meeste tools focussen zich op normale grote cloudaanbieders: dat snap ik wel, maar ja daar hebben de meeste mensen geen 100 GB / betaald account. En laten we vooral maar niet beginnen over Microsoft en het terugschroeven van de hoeveelheid opslag op OneDrive :P

[ Voor 20% gewijzigd door 2Dutch op 14-11-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
idef1x schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:17:
[...]

Geen ervaring mee, maar wellicht dat wdfs iets is? Zie: http://noedler.de/projekte/wdfs/
Gezien er geen alternatieven zijn heb ik uiteindelijk toch wdfs moeten installeren. Helaas is de huidige versie in de ports collectie niet 100% functioneel op het moment, het is namelijk niet mogelijk is files te creeren.

Ik heb dat probleem inmiddels weten op te lossen en contact opgenomen met de maintainer van de port om de patch in de ports collectie op te nemen. Mocht iemand geinteresseerd zijn, dan wil ik best de svn diff al via PM sturen.

Overigens valt de performance me ietwat tegen, op het moment sync ik met gemiddeld 60-100Mbit/s. Dit is juist vanaf een VPS gehost bij TransIP zelf (met standaard 1Gbit/s verbinding), vandaar dat ik wel iets meer snelheid verwacht had.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik had hier eerder gemopperd over het feit dat de QNAP cloudbackup niet werkte met STACK. Kennelijk is er iets aangepast want nadat ik hier daarstraks las over patches heb ik het nog maar weer een keer geprobeerd.

De eerste sync job draait nu en beter dan op de andere manieren die ik had geprobeerd: zit nu op 530 bestanden van bij elkaaar 1,5 GB @1,5 Mbps :) vanaf mijn NAS is dat meer dan prima. Nog 1,45 TB te gaan...

Ben er wel blij mee, ik had i.v.m. erg veel data nl. direct een 2TB account genomen. Begon al aardig spijt te krijgen...

[ Voor 3% gewijzigd door timag op 14-11-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Eboman schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:39:
Ik heb met mijn synology ook problemen met cloud-sync en grote bestanden, heb een paar video bestanden van 1.48GB welke continue opnieuw beginnen zonder reden. Helaas logt synology hier niets van, maar ik vermoed dus ook een 500 foutmelding.

even zitten grutten in de daemon.log :

[ERROR] webdav-client-handler.cpp(232): WebDAVHandler: Failed to upload file at 'xxx' with error = 'Undefined http status code'

seems like we have a winner.
vandaag nogmaals geprobeerd, krijg nu iig een duidelijke foutmelding terug :

Nov 15 12:55:12 [ERROR] webdav-error.cpp(118): Undefined error : 500
Nov 15 12:55:12 [ERROR] webdav-protocol.cpp(145): Server error: status='500', msg = 'Undefined http status code'

Maar opgelost is het dus nog niet.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:35
In de iOS app kun je 'Directe upload' aanvinken om foto's gelijk naar Stack te uploaden. Maar in tegenstelling tot de Android versie kun je nu niet kiezen dat hij alleen over WiFi mag uploaden. Terwijl het wel in de "Welkom bij Stack" PDF-staat :? Daar staat ook dat je een map kunt kiezen, dat zie ik ook niet?
Zal het even bij TransIP melden, ben benieuwd.

Heb ook nog gekeken om in iOS onder Instellingen > Mobiel netwerk > Gebruik mobiele data voor:
de app uit te zetten zodat hij alleen over WiFi werkt. Maar de Stack app staat daar helemaal niet tussen :?

Iemand hier ervaring mee? Wil niet dat hij over mobiel internet gaat uploaden, dan ben je zo door je bundel heen...

Edit: Reactie van TransIP gekregen:
quote: TransIP
Bedankt voor je terugkoppeling.

Het klopt inderdaad dat deel van de PDF / handleiding niet klopt (de functies zitten overigens wel in de Android App) en dit is inmiddels in nieuwe versies ook verwijderd. Er wordt met de ontwikkelaars van de App gekeken of wij dit in de toekomst alsnog kunnen laten toevoegen voor iOS gebruikers.

Excuses voor de verwarring en ik wil je verder nog een fijne dag toe wensen.
Kent iemand een app die dit wel zou kunnen en die met Stack werkt? In theorie is het gewoon OwnCloud / WebDAV, dus er zal vast wel iets zijn toch? Ik ben niet zo bekend met iOS (gaat om toestel van m'n vriendin in dit geval).

[ Voor 62% gewijzigd door ThinkPad op 16-11-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Ik knal hier ook weer eens een update neer. Grote bestanden tot vandaag mee getest, maar dat blijft problematisch. Nu voor de gein dezelfde batch weer eens via de browser geprobeerd en inmiddels zit ik al ruim over de 25% heen.

Resumé. Stack applicatie no-go voor grote files. Web versie lijkt voor klein + grote files en grote batches nu tip-top in orde. Zowel dat hij alles pakt als dat de snelheid naar behoren is!

Edit: te vroeg gejuicht. De ene na de andere 'internal server error'. Ach we blijven proberen! :+

[ Voor 10% gewijzigd door Perkouw op 16-11-2015 13:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groene
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-10 21:39
Voor degene die nog een invite nodig hebben, via CP zijn er weer invites te bemachtigen (zojuist nog 48).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:58:

Kent iemand een app die dit wel zou kunnen en die met Stack werkt? In theorie is het gewoon OwnCloud / WebDAV, dus er zal vast wel iets zijn toch? Ik ben niet zo bekend met iOS (gaat om toestel van m'n vriendin in dit geval).
En de owncloud app zelf ?

Ik kon onder windows beide apps installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 18:03
En ook eindelijk een invite. Waren er nog 20 beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:58
Wouter_96 schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:48:
En ook eindelijk een invite. Waren er nog 20 beschikbaar!
en ik maar wachten wachten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Perkouw schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:03:
Ik knal hier ook weer eens een update neer. Grote bestanden tot vandaag mee getest, maar dat blijft problematisch. Nu voor de gein dezelfde batch weer eens via de browser geprobeerd en inmiddels zit ik al ruim over de 25% heen.

Resumé. Stack applicatie no-go voor grote files. Web versie lijkt voor klein + grote files en grote batches nu tip-top in orde. Zowel dat hij alles pakt als dat de snelheid naar behoren is!

Edit: te vroeg gejuicht. De ene na de andere 'internal server error'. Ach we blijven proberen! :+
Hier gaat het vanuit m'n Synology ook telkens mis met grote files, hij blijft nu gewoon in een soort loop zitten omdat ie die grote files niet weggeschreven krijgt... en het dan nogmaals gaat proberen. Ideaal haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:39
wessel145 schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:50:
[...]

en ik maar wachten wachten wachten
Een account aanmaken bij transip, inloggen en naar je ControlPanel gaan.
Als er invites zijn, kun je daar één claimen.
Via Twitter geven ze aan wanneer er nieuwe zijn.

Je kunt ook blijven wachten tot je er één per mail krijgt.. maar dat kan nog wel ff duren (gok ik).

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:13
DennusB schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:52:
[...]

Hier gaat het vanuit m'n Synology ook telkens mis met grote files, hij blijft nu gewoon in een soort loop zitten omdat ie die grote files niet weggeschreven krijgt... en het dan nogmaals gaat proberen. Ideaal haha
Hier hetzelfde. Grote files krijgt ie niet weg. Ook niet met app op android. Start ook telkens opnieuw op.
Lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ze sturen net naar mij :
Wij zijn er momenteel mee bezig om dit nader te onderzoeken. Wij hopen deze problemen spoedig te hebben verholpen en ik zou je dan ook willen vragen om dit over een paar dagen nogmaals te testen. Ik verwacht namelijk dat je bij deze bestanden te maken hebt met een internal server error.
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Laatst online: 05-10 13:12
Alleen met behulp van Total Commander icm de webdav plugin krijg ik de grote bestanden weggeschreven. Dit gaat dan wel met slechts 5mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisschr17
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-08 17:50
Zojuist ook een invite gekregen, maar eens even uitproberen.

Kan iemand misschien kort een samenvatting geven hoe stabiel de service is, en of er ook adders onder het gras zitten (waarom is het gratis?)

Edit: Het lijkt erop dat grote bestanden worden opgedeeld in een heleboel kleinere blokjes, die vervolgens sequentieel geüploaded worden. Kijk ik gezellig mee met de data in Wireshrak, dan zie ik dat de bps (bits per second) van mij laptop naar de server van TransIP op ongeveer 8300000 zit. Dit komt dus neer op ongeveer 1 Mb/s. In de task manager zie ik dat pieken boven de 30 Mb/s worden gehaald. Dit moet toch wel sneller kunnen met mijn gigabit internet....

[ Voor 53% gewijzigd door dennisschr17 op 16-11-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
dennisschr17 schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:26:
Zojuist ook een invite gekregen, maar eens even uitproberen.

Kan iemand misschien kort een samenvatting geven hoe stabiel de service is, en of er ook adders onder het gras zitten (waarom is het gratis?)
Met bestanden tot 4 GB werkt het hier perfect, upload snelheid is altijd de max. Grote bestanden werken momenteel niet echt lekker (staat veel over in de laatste pagina's). Ze zijn er mee bezig om dat zo snel mogelijk op te lossen. Het is verder gratis denk ik zodat je ook direct kennis maakt met hun andere producten en naamsbekendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisschr17
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-08 17:50
Erulezz schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:47:
[...]

Met bestanden tot 4 GB werkt het hier perfect, upload snelheid is altijd de max. Grote bestanden werken momenteel niet echt lekker (staat veel over in de laatste pagina's). Ze zijn er mee bezig om dat zo snel mogelijk op te lossen. Het is verder gratis denk ik zodat je ook direct kennis maakt met hun andere producten en naamsbekendheid.
Ah oke. Ik was inderdaad al tegengekomen dat grote bestanden problemen geven (zie mijn edit). Ik ga even kleinere bestanden testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 16:22
Mmmmm lekker dan, zojuist een invite gekregen (via mail) en geregistreerd krijg ik direct een mail dat bestelling niet opgeleverd kon worden :(
Heb ik weer.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 16-11-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

schumi2004 schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:25:
Mmmmm lekker dan, zojuist een invite gekregen (via mail) en geregistreerd krijg ik direct een mail dat bestelling niet opgeleverd kon worden :(
Heb ik weer.
Kreeg ik ook. Uurtje later alsnog een mailtje dat hij opgeleverd was.

Alleen als je er twee probeert te scoren krijg je deze mail en vervolgens nooit meer een reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
We wachten maar geduldig af dan, heb toch geen tijd het één en ander in te richten op Synology ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:41

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zo, vandaag de invite gekregen en meteen maar een account aangemaakt. Ik loop nu wel tegen de beperking van DSM 5.2 aan, dus ik hoop op korte termijn dat DSM 6 uitkomt. Of ik moet maar de bèta gaan draaien. NU kan ik maar 1 map syncen.

Nog een klein dingetje: Als je de webdav link kopieert, zorg dan dat er geen "/" achter staat. Dat accepteert Cloud Sync niet.. (10 minuten weggegooid :( )

Upload loopt niet heel snel, 1,5MB/s dus rond de 15Mbps maar ik vind het helemaal prima zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Equator schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:18:
Zo, vandaag de invite gekregen en meteen maar een account aangemaakt. Ik loop nu wel tegen de beperking van DSM 5.2 aan, dus ik hoop op korte termijn dat DSM 6 uitkomt. Of ik moet maar de bèta gaan draaien. NU kan ik maar 1 map syncen.

Nog een klein dingetje: Als je de webdav link kopieert, zorg dan dat er geen "/" achter staat. Dat accepteert Cloud Sync niet.. (10 minuten weggegooid :( )

Upload loopt niet heel snel, 1,5MB/s dus rond de 15Mbps maar ik vind het helemaal prima zo :)
Meerdere mappen met DSM en die / staan allemaal in het topic ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 20:36
Meer mensen die er last van hebben dat de verbinding weg valt naar STACK?

Vanavond echt om te huilen bij mij.
Backup draaien van directory telkens een error 500.

Nu probeer ik een bestand van 10GB te uploaden, en gaat met 100KB/s.

Dit alles gaat via de STACK-programma op windows.

Als ik dit bestand via een webdav koppeling in windows doe, word dit automatisch een bestand van 0MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
durkp schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 00:42:
Meer mensen die er last van hebben dat de verbinding weg valt naar STACK?

Vanavond echt om te huilen bij mij.
Backup draaien van directory telkens een error 500.

Nu probeer ik een bestand van 10GB te uploaden, en gaat met 100KB/s.

Dit alles gaat via de STACK-programma op windows.

Als ik dit bestand via een webdav koppeling in windows doe, word dit automatisch een bestand van 0MB.
Bekend issue. Zijn ze ook mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 16:32
Webdav onder Windows 7 is wel echt rete traag. Valt niet mee te werken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:28
Vannacht geprobeerd om een 50 GB truccrypt-container te uploaden via webdav. Helaas, 500 error. De client stopt na circa 6 GB en doet alsof er niks meer te synchroniseren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Ik heb Stack toegevoegd als een Drive. Kopieren gaat super snel tot hij bij de 99% aankomt. Dan loopt hij helemaal vast en zit er geen beweging meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Wouter_96 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:09:
Ik heb Stack toegevoegd als een Drive. Kopieren gaat super snel tot hij bij de 99% aankomt. Dan loopt hij helemaal vast en zit er geen beweging meer in.
Bij de 99% wordt het pas echt op de netwerkschijf gezet, wat daarvoor gebeurt is lokale verplaatsing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Pistolebob schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:14:
[...]

Bij de 99% wordt het pas echt op de netwerkschijf gezet, wat daarvoor gebeurt is lokale verplaatsing :P
Denk dat inderdaad het probleem zal zijn. Er worden wel enkele kleinen bestandjes bij geschreven. Maar zodra hij aan de grote gaat beginnen klapt hij er helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Voorlopig gebruik ik het als de opvolger van mijn dropbox.
Mijn hele map overgezet, en op mobiel ook zo ingezet ( stack-android app ) dat hij wat datafolders continu bijhoudt
De grootste files zijn op het moment 3GB ( worden met de windows-app gesynced )
Backups schrijf ik weg in passworded archief bestanden ( rar ) van max 3GB.

Waar ik tegen aangeloop, is nu dat de photo-upload een extra map aanmaakt voor hij gaat verzenden, en deze niet verwijderd achteraf.
En de favorieten die gewijzigd worden op de mobiel worden niet geupload.
( minimale probleempjes dus )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Perkouw schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 07:35:
[...]

Bekend issue. Zijn ze ook mee bezig.
Vandaar dat gisteren na dat later mijn stack toch geactiveerd was er niets mee te doen was, zo'n beetje alles mislukte via Windows App.

/edit:
Klopt het dat ik via de windows app ook maar 1 folder kan opgeven?
Althans, ik heb een ROOT folder met daarin meerdere folders zitten maar ik begrijp uit het Synology verhaal dat ik verschillende folders (in DSM6.0 weliswaar) zou moeten kunnen opgeven verspreid over het systeem, dus niet via een ROOT folder?

/edit2:
Iemand STACK al toegevoegd aan zijn Kodi client?
Deze zou ook Webdav moeten ondersteunen.

[ Voor 42% gewijzigd door schumi2004 op 17-11-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
schumi2004 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:57:
[...]

Vandaar dat gisteren na dat later mijn stack toch geactiveerd was er niets mee te doen was, zo'n beetje alles mislukte via Windows App.

/edit:
Klopt het dat ik via de windows app ook maar 1 folder kan opgeven?
Althans, ik heb een ROOT folder met daarin meerdere folders zitten maar ik begrijp uit het Synology verhaal dat ik verschillende folders (in DSM6.0 weliswaar) zou moeten kunnen opgeven verspreid over het systeem, dus niet via een ROOT folder?

/edit2:
Iemand STACK al toegevoegd aan zijn Kodi client?
Deze zou ook Webdav moeten ondersteunen.
Als je een 'root' toevoegt pakt hij gewoon de subfolders mee hoor.
Of dat nu je schijf is of gewoon een folder, alles wat er onder ligt pakt hij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Perkouw schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:42:
[...]

Als je een 'root' toevoegt pakt hij gewoon de subfolders mee hoor.
Of dat nu je schijf is of gewoon een folder, alles wat er onder ligt pakt hij mee.
Ik begreep juist dat ik met DSM6 voor Synology folders kon toevoegen als /volume1/public en /volume2/storage enz, mappen verspreid over verschillende volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
schumi2004 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:45:
[...]

Ik begreep juist dat ik met DSM6 voor Synology folders kon toevoegen als /volume1/public en /volume2/storage enz, mappen verspreid over verschillende volumes.
* Perkouw had het dan ook over de Windows app. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
TransIP vertelt mij net dat ze het issue met grote files vandaag of morgen gaan patchen... ze zijn het nu aan het doortesten. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Laatst online: 16-07 19:56
Zo irritant dat ik nog geen invite heb (vanaf begin ingeschreven) en dat ik vervolgens allemaal mensen om mij heen Stack zie gebruiken en dat zij de invite hebben gekregen door precies op het juiste moment in te loggen op het cp... Alsof ik niks beters te doen heb dan te turen naar een cp. Is er iemand die een mail heeft gehad met een invite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Saybia schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:34:
Zo irritant dat ik nog geen invite heb (vanaf begin ingeschreven) en dat ik vervolgens allemaal mensen om mij heen Stack zie gebruiken en dat zij de invite hebben gekregen door precies op het juiste moment in te loggen op het cp... Alsof ik niks beters te doen heb dan te turen naar een cp. Is er iemand die een mail heeft gehad met een invite?
Kennelijk is dat momenteel wel de bedoeling, twitter geeft regelmatig de hint dat er weer invites zijn.
Met alle respect, maar ik denk niet dat Transip iets geeft om de inzet van jouw tijd ;)

Zelfs dit topic heeft al een keer of 3 / 4 gewaarschuwd dat ze er weer zijn.

Met de techniek van nu, kun je de boel automatiseren ?
Ik had via ifttt een twitter waarschuwing gemaakt, die me een update verstuurde bij postings vanaf transip

* FreshMaker heeft ondertussen al voor mijzelf en 2 anderen een stack opgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
FreshMaker schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:04:
[...]

Kennelijk is dat momenteel wel de bedoeling, twitter geeft regelmatig de hint dat er weer invites zijn.
Met alle respect, maar ik denk niet dat Transip iets geeft om de inzet van jouw tijd ;)

En dan was ik nog te laat... Vandaar mijn vraag of er ook invites per mail zijn verstuurd. Krijg sterk de indruk dat dit niet het geval is.
Ik had via ifttt een twitter waarschuwing gemaakt, die me een update verstuurde bij postings vanaf transip
Bedankt voor de ifttt tip! Dat ga ik ook maar doen want anders zit ik volgens mij tot sint juttemis te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Saybia schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:15:
[...]

En dan was ik nog te laat... Vandaar mijn vraag of er ook invites per mail zijn verstuurd. Krijg sterk de indruk dat dit niet het geval is.

[...]

Bedankt voor de ifttt tip! Dat ga ik ook maar doen want anders zit ik volgens mij tot sint juttemis te wachten.
Ja die zijn ook verstuurd. Dat is ook in dit topic terug te vinden. Even advocaat van de duivel hoor. Maar als je er zo van baalt, dan had je toch ook wat tijd kunnen investeren om het even in de gaten te houden? Klagen in dit topic gaat niet helpen. Kwestie van geduld en TransIP/Twitter/dit topic in de gaten houden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:12
Ik heb thuis via de Windows app allemaal mappen met foto's toegevoegd, gaat prima. Nu probeer ik op het werk, ook weer met de Windows app, te syncen. Hij vertikt het echter om mappen met een grootte van meer dan 1 gb te syncen, zonder uitleg...

Iemand een idee? Ik kan wel thuis de mappen opknippen tot mappen van max 900 mb, maar dat lijkt me wat omslachtig..?

Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
Perkouw schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:43:
[...]

Ja die zijn ook verstuurd. Dat is ook in dit topic terug te vinden. Even advocaat van de duivel hoor. Maar als je er zo van baalt, dan had je toch ook wat tijd kunnen investeren om het even in de gaten te houden? Klagen in dit topic gaat niet helpen. Kwestie van geduld en TransIP/Twitter/dit topic in de gaten houden nu.
Doe ik! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik was er volgens mij niet eens vroeg bij en gister een invite gehad via mail.
Ik had destijds een tweede adres op gegeven maar deze heeft (nog) niets gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Zelf ook via de mail ingeschreven maar geen invite gehad. Keek toevallig op het moment dat er nog een aantal invites beschikbaar waren. Correct me if wrong maar volgensmij worden ze meestal rond het middaguur online gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:55
Wouter_96 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:08:
Zelf ook via de mail ingeschreven maar geen invite gehad. Keek toevallig op het moment dat er nog een aantal invites beschikbaar waren. Correct me if wrong maar volgensmij worden ze meestal rond het middaguur online gezet?
Kijk hiervoor ff op Twitter: TransIP. Hier melden ze het wanneer er weer invites beschikbaar zijn.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoLFjuh
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:22
WoLFjuh schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:18:
"This site works only in browsers with SNI support."
Zo te zien is dit aangepast, Qualys SSL Labs test geeft geen SNI meer aan! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Waar ik eerder de schuld legde bij STACK dat mijn synchronisatie niet tot nauwelijks werkte lijkt het toch een lokaal probleem te zijn.
Via mijn wireless thuis netwerk mislukt zo'n beetje elke upload die over de 100MB zit, via wireless bedrijfsnetwerk wandelt ie er met gemak doorheen.
Weer een uitdaging te achterhalen wat er nu aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basst85
  • Laatst online: 10-09 08:31
Ik heb een simpel programma gemaakt om bestanden te uploaden naar je STACK ruimte.
Download: https://basst.stackstorage.com/index.php/s/HgMVp5DnEHTIHOZ
Broncode: https://github.com/basst85/SimpleSTACK

Afbeeldingslocatie: https://basst.stackstorage.com/index.php/apps/files_sharing/ajax/publicpreview.php?x=1912&y=749&a=true&file=SimpleSTACK_screenshot.png&t=0ydLZomhsH6HxpT&scalingup=0

Het toont enkel de inhoud van je STACK en je kunt er bestanden mee uploaden.
Bij mij gaat het uploaden met gemiddeld 9MB/s.

Niet mogelijk: Bestanden downloaden, bestanden verwijderen, uploaden naar mappen, mappen uploaden, en mappen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
WoLFjuh schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:10:
[...]

Zo te zien is dit aangepast, Qualys SSL Labs test geeft geen SNI meer aan! _/-\o_
Goed om te zien dat TransIP de https verbindingen goed op orde heeft :) Echt heel veel sites scoren nog heel slecht.. Wat voor probleem had je met SNI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:17
ThinkPadd schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:57:

...knip...

Opmerkingen
Ik heb echter niet m'n hoofdaccount toegevoegd, maar eerst een aparte user aangemaakt voor de NAS. Op deze manier houd je de boel mooi gescheiden en kan een f*ckup van je NAS (of cryptolocker) niet je hele Stack slopen. Je vult in de URL echter wel altijd de hoofdusername in.

...knip...
Uitstekende instructie _/-\o_

Wellicht aanvullend: zorg ervoor dat het wachtwoord van deze aparte user óók voldoet aan de gestelde eisen aan het wachtwoord van het hoofdaccount. Grappigerwijs kan je bij het aanmaken van users een willekeurig wachtwoord (bv alleen kleine letters en cijfers) aanmaken, echter als je daarmee probeert in te loggen, toetst Stack wel op de regeltjes en wijst 't wachtwoord af, er hoort immers ook een hoofdletter in te zitten.

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoLFjuh
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:22
Erulezz schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:42:
[...]

Goed om te zien dat TransIP de https verbindingen goed op orde heeft :) Echt heel veel sites scoren nog heel slecht..
En terwijl er een hele goede site (cipherli.st) bestaat die voor de meeste applicaties passende configs heeft voor een mooie score!
Wat voor probleem had je met SNI?
Zie mijn eerdere post over SNI en Stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 12:43
WoLFjuh schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:10:
[...]

De Qnap WebDAV Cloud Backup Station app werkt nu ook!
Edit: hij werkt, maar het is een waardeloze app. Ik zeg dat hij map X moet backuppen naar /backups/X, en dan gaat hij dus vervolgens naar /backups/QNAP/CloudBackup/X/Backup/X. Wtf?
Ik heb maar een topic geopend op het Qnap forum maar ben bang dat we er nooit meer iets van horen (had ik maar een Synology moeten kopen)

[ Voor 28% gewijzigd door sig69 op 18-11-2015 12:04 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Ik merk hier dat er al een aantal grote bestanden toch zijn doorgekomen. Nu een 10tal bestanden tussen de 2 en 4 GB op Stack staan. Helaas lukt het nog niet bij alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik probeer een bestand van ongeveer 6GB te uploaden, maar rond de 75% mislukt ie en begint ie weer opnieuw. Jammer.

Dit was trouwens in de webinterface. Uploaden gaat met 2,5MB/s (20mbit upload). Zal nu eens via webdav proberen. Als ik een map met foto's en kleine bestanden wil uploaden, gaat dat maar met een paar kb/s...

Via webdav gaat het met 225MB/s.. :') Windows.. Dat werkt dus ook niet goed.

[ Voor 10% gewijzigd door krakendmodem op 18-11-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

HvanderT schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:48:
Ik probeer een bestand van ongeveer 6GB te uploaden, maar rond de 75% mislukt ie en begint ie weer opnieuw. Jammer.

Dit was trouwens in de webinterface. Uploaden gaat met 2,5MB/s (20mbit upload). Zal nu eens via webdav proberen. Als ik een map met foto's en kleine bestanden wil uploaden, gaat dat maar met een paar kb/s...

Via webdav gaat het met 225MB/s.. :') Windows.. Dat werkt dus ook niet goed.
Dat is alleen de lokale verplaatsing ;)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
EWK schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:57:
[...]

Dat is alleen de lokale verplaatsing ;)
Wat ik bedoelde is dat Windows Explorer gewoon crashte.. Niks reageerde meer. :P. Ik had wel door dat het lokale verplaatsing is, had liever gewoon een balkje met de resterende tijd en niet een uur lang op 99% blijft staan. Maar dat is een Windows-iets volgens mij.

[ Voor 28% gewijzigd door krakendmodem op 18-11-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wouter_96 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:17:
Ik merk hier dat er al een aantal grote bestanden toch zijn doorgekomen. Nu een 10tal bestanden tussen de 2 en 4 GB op Stack staan. Helaas lukt het nog niet bij alles.
Dat 0,5GB bestand dat eerder wel 10 keer niet lukte met na 100% uploaden de beruchte 500 internal server error met WinSCP is er nu vanavond eindelijk door gekomen. Zou de patch die uitgevoerd zou zijn dan eindelijk zo niet een volledige oplossing dan toch op zijn minst een flinke verbetering opgeleverd hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op mijn Synology draait versie 5.2, en ik heb een aparte gedeelde map aangemaakt, Stackup. Die laat ik via Cloudsync synchroniseren. Dit gaat prima met bestanden die ik kopieer naar deze gedeelde map. Maar symlinks die ik aanmaak worden niet gesynchroniseerd, alsof hij ze niet ziet. Herkent iemand dit?

edit: ah, ik zie dat de file manager van de Synology die symlinks niet ziet, en dan zal Cloudstation deze ook wel niet zien. Via Putty zie ik ze wel, en kan ik ze ook benaderen.

[ Voor 22% gewijzigd door mrwolf op 18-11-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:47
Hallo,

Ik heb me wel aangemeld bij TransIP, maar nog geen invite gekregen. Ondertussen heb ik toch een vraag waar iemand misschien een kant en klaar antwoord op heeft. Ik gebruik CobianBackup en wil daarmee een backup.zip met FTP naar Stack uploaden. Kan dat? Werkt dat? Ook met grote bestanden, of loop ik daar tegen een probleem aan?
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
Hendrik55 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:39:
Hallo,

Ik heb me wel aangemeld bij TransIP, maar nog geen invite gekregen. Ondertussen heb ik toch een vraag waar iemand misschien een kant en klaar antwoord op heeft. Ik gebruik CobianBackup en wil daarmee een backup.zip met FTP naar Stack uploaden. Kan dat? Werkt dat? Ook met grote bestanden, of loop ik daar tegen een probleem aan?
Iemand hier ervaring mee?
FTP werkt helaas niet met STACK. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Erulezz schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:00:
[...]

FTP werkt helaas niet met STACK. :)
maar cobian kan ook direct naar een schijfkoppeling wegschrijven, kwestie dus van webdav koppeling maken.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

FreshMaker schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:04:
[...]

* FreshMaker heeft ondertussen al voor mijzelf en 2 anderen een stack opgezet
Gezien ik je geen PM kan sturen(?), zou je ifttt recipe willen delen? Ik heb er nu een opgezet via de search van twitter maar ik geloof niet dat ik dit helemaal goed gedaan heb.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:07
Hoe kan ik mappen uploaden naar stack? Kan alleen maar losse bestanden selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
hikhakhok schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:59:
Hoe kan ik mappen uploaden naar stack? Kan alleen maar losse bestanden selecteren?
Je gebruikt de web interface ipv een webdav mount of de Stack client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:07
Pistolebob schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:01:
[...]

Je gebruikt de web interface ipv een webdav mount of de Stack client?
Wou het gebruiken als backup van mijn telefoon opslag. Maar via de app van Stack kan ik alleen bestanden selecteren geen mappen. Kan het ook niet vinden via google.
Moet ik daar webversie dan voor gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

hikhakhok schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:18:
[...]

Wou het gebruiken als backup van mijn telefoon opslag. Maar via de app van Stack kan ik alleen bestanden selecteren geen mappen. Kan het ook niet vinden via google.
Moet ik daar webversie dan voor gebruiken?
Het Synchronize Ultimate appje lijkt behoorlijk capabel en veelzijdig te zijn. Je kunt daar eens naar kijken.

• Boompje123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-05 20:12
basst85 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:37:
[...]

En, omdat het kan, de inhoud van je STACK tonen:

curl --request PROPFIND -s -u <gebruikersnaam>:<wachtwoord> https://<gebruikersnaam>.stackstorage.com/remote.php/webdav/ | grep -Po "<d:href>/remote.php/webdav/\K.*?(?=</d:href>)"
Werkt goed! Dank hiervoor. Is er ook een manier om een map (+ files) te uploaden?

Dank voor je hulp!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
CaptJackSparrow schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:39:
[...]

Het Synchronize Ultimate appje lijkt behoorlijk capabel en veelzijdig te zijn. Je kunt daar eens naar kijken.
I second that, na 2 minuten gebruik heb ik de volledige app gekocht (€ 2,50 dacht ik). Je kan zeer flexibel profielen opzetten die mappen in de gaten houden en onder condities (wifi aan/uit, tijd, etc) deze profielen laten triggeren of juist niet. De sync gaat middels de Owncloud API maar kan ook via WebDav als je dat liever hebt.

Absoluut een aanrader!

"Find what you love and let it kill you"

Pagina: 1 ... 10 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic