[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 9 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Perkouw schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:50:
Hm. Ik haal nu gewoon 10MB/s en hoger met files <1GB. Alweer 14GB verzet. Dus dat gaat lekker via de Stack applicatie.

Iemand die een snelle lijn heeft liggen en via de Stack applicatie (Windows) kan testen wat hij ziet als een map gesyncd wordt naar Stack met files van boven de 2GB? Ik ben wel benieuwd of dit probleem is te reproduceren bij iemand anders.
Het pingelt hier heen en weer tussen 10 en 30 mbit/s bij een file van 9 GB/s

Bijzonder, want met andere kleinere bestanden ging het inderdaad een stuk vlotter.

Stack is hier weer up. Had ook de internal server error. Na het aanmaken van een ticket was het binnen 10 minuten weer up. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hooglander1 op 11-11-2015 12:01 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
Onder Linux (of met cUrl voor Windows) kun je ook op de volgende manier bestanden uploaden:
curl -T <bestandsnaam> -u <gebruikersnaam>:<wachtwoord> -o /dev/stdout https://<gebruikersnaam>.stackstorage.com/remote.php/webdav/

Door de -o /dev/stdout zie je de upload voortgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Hooglander1 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:00:
[...]

Het pingelt hier heen en weer tussen 10 en 30 mbit/s bij een file van 9 GB/s

Bijzonder, want met andere kleinere bestanden ging het inderdaad een stuk vlotter.

Stack is hier weer up. Had ook de internal server error. Na het aanmaken van een ticket was het binnen 10 minuten weer up. :)
Inmiddels is het ingezakt naar zo'n 4 MB/s hier.....met 39GB van de 50GB gedaan. Dat had toch allang en breed klaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 13:45

ZeroCode

Woopie

Perkouw schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:04:
[...]

Inmiddels is het ingezakt naar zo'n 4 MB/s hier.....met 39GB van de 50GB gedaan. Dat had toch allang en breed klaar moeten zijn.
Ik hoop dat je een betaalde variant hebt. Als betalende klant mag je wel zulke hoge eisen hebben, maar als gratis gebruiker is 4MB/sec up nog steeds netjes. Vooral voor de space die je gratis krijgt.

Het is nu nog in de startup fase dus ik zou gewoon relax afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
ZeroCode schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:07:
[...]

Ik hoop dat je een betaalde variant hebt. Als betalende klant mag je wel zulke hoge eisen hebben, maar als gratis gebruiker is 4MB/sec up nog steeds netjes. Vooral voor de space die je gratis krijgt.

Het is nu nog in de startup fase dus ik zou gewoon relax afwachten.
Dan interpreteer je me berichten te negatief. Ik ben er gewoon leuk mee bezig en mee aan het testen. Maar het blijft op deze manier erg achter op de concurrentie. En het klopt niet als ik zie dat andere wel deftige snelheden halen.

M.a.w ik ben gewoon vrolijk aan het testen en ook met Stack hierover in gesprek. Alles behalve negatief of veeleisend bedoelt. Zie het dan ook niet als klagen a.u.b., want het is alles behalve zo bedoelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Perkouw schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:04:
[...]

1000M file gaat met 3 MB/s gemiddeld gezien. Maar failde op de laatste secondes (helemaal zuur als je een trage dsl uplink hebt. (zie nu dat de upload wel gelukt is, maar kreeg wel een foutmelding 8)7 )

100M file deed hij aan het einde ff parallel en die schoot naar 10MB/s (mijn max) en was binnen 10 seconden geupload.

Hoe groter het bestand, hoe langzamer de transfer lijkt het. Bijzondere is ook dat ik in task manager telkens pieken zie van 60 mbit en het dan weer zie dalen naar 0. Alsof het in chunks gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Hooglander1 op 11-11-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Hooglander1 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:12:
[...]

1000M file gaat met 3 MB/s gemiddeld gezien. Maar failde op de laatste secondes (helemaal zuur als je een trage dsl uplink hebt. (zie nu dat de upload wel gelukt is, maar kreeg wel een foutmelding 8)7 )

100M file deed hij aan het einde ff parallel en die schoot naar 10MB/s en was binnen 10 seconden geupload.

Hoe groter het bestand, hoe langzamer de transfer lijkt het. Bijzondere is ook dat ik in task manager telkens pieken zie van 60 mbit en het dan weer zie dalen naar 0. Alsof het in chunks gaat.
Je ziet inderdaad een heel wisselend bandbreedte gebruik. Heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb weer contact. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-10 10:02
lubbertkramer schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:53:
[...]

Inmiddels reactie van de support na het insturen van ticket met screenshots, zij weten het ook niet en hebben het doorgezet naar de technische dienst

[...]
Wellicht is er iets mis gegaan tussen verschillende users?
Ik heb momenteel meerdere users op mijn stack aangemaakt en bij de ene user krijg ik dit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-wFo8FWy21Dc/VkMkpbAEUKI/AAAAAAAABKM/pM5bSegP-6g/s800-Ic42/user1.png
en bij de andere user krijg ik het volgende te zien:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-cuBu-Gbi9nE/VkMkpWMtPRI/AAAAAAAABKQ/F-_l4t0wDAk/s800-Ic42/user2.png

en bij mijn control panel krijg ik dit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-B7_pOI4Ti_I/VkMl7VrUR0I/AAAAAAAABKk/P4DGty3T-E4/s800-Ic42/controlpanel.png

Het lijkt er dus op dat er een of meerdere users aan de verkeerde stack gekoppeld zijn waardoor je nog maar zo weinig space overhoudt.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
En nu krijg ik hier de melding; connection closed en op de webbrowser

Something didn't go as planned. We are on it.

Hello, IT.
Have you tried turning it off and on again?

Zijn ze de servers aan het upgraden of iets? :+ Bij de eerdere downtime geen last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Was trouwens even vergeten dat het synctooltje afgebroken overdracht kan hervatten. Had het vóór WinSCP ook maar één keertje gebruik voor een >3GB groot bestand omdat dat via de webinterface ook maar steeds faalde. Het is nu weer bezig om het resterende deel te uploaden. Jammer dat dat tooltje zo beperkt is qua functionaliteit. En jammer dat WinSCP blijkbaar geen afgebroken overdrachten kan hervatten. Of weet iemand een methode om dat wel te kunnen doen (instelling/add-on) of een ander programma dan WinSCP die dat wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
CaptJackSparrow schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:33:
Was trouwens even vergeten dat het synctooltje afgebroken overdracht kan hervatten. Had het vóór WinSCP ook maar één keertje gebruik voor een >3GB groot bestand omdat dat via de webinterface ook maar steeds faalde. Het is nu weer bezig om het resterende deel te uploaden. Jammer dat dat tooltje zo beperkt is qua functionaliteit. En jammer dat WinSCP blijkbaar geen afgebroken overdrachten kan hervatten. Of weet iemand een methode om dat wel te kunnen doen (instelling/add-on) of een ander programma dan WinSCP die dat wel kan?
https://winscp.net/eng/docs/resume
En er zal vast nog wel wat over te vinden zijn op Google. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
basst85 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:00:
Onder Linux (of met cUrl voor Windows) kun je ook op de volgende manier bestanden uploaden:
curl -T <bestandsnaam> -u <gebruikersnaam>:<wachtwoord> -o /dev/stdout https://<gebruikersnaam>.stackstorage.com/remote.php/webdav/

Door de -o /dev/stdout zie je de upload voortgang
En, omdat het kan, de inhoud van je STACK tonen:

curl --request PROPFIND -s -u <gebruikersnaam>:<wachtwoord> https://<gebruikersnaam>.stackstorage.com/remote.php/webdav/ | grep -Po "<d:href>/remote.php/webdav/\K.*?(?=</d:href>)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Perkouw schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:35:
[...]

https://winscp.net/eng/docs/resume
En er zal vast nog wel wat over te vinden zijn op Google. ;)
WinSCP supports resuming file transfers with SFTP and FTP protocols. SCP and WebDAV protocols do not allow it.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
My point exactly.

Transfer leek het weer te doen hier, kreeg diverse errors. Grappig is als ik nu mijn netwerkkaart bekijk zie ik 0 verkeer. Echter houd de app vol dat ik aan het uploaden ben met 4 MB/s. Lijkt dus iets aan de hand waardoor het helemaal niet goed meer gaat nu. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
Nu is Stack echt stuk, krijg alleen nog maar 500's

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier doet ie het prima :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:28
sig69 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:02:
Nu is Stack echt stuk, krijg alleen nog maar 500's
Hier nu ook. Webinterface is bij mij nu een blanco pagina en de OSX app geeft een internal server error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Spekkie88 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:29:
[...]

Wellicht is er iets mis gegaan tussen verschillende users?
Ik heb momenteel meerdere users op mijn stack aangemaakt en bij de ene user krijg ik dit te zien:
[afbeelding]
en bij de andere user krijg ik het volgende te zien:
[afbeelding]

en bij mijn control panel krijg ik dit te zien:
[afbeelding]

Het lijkt er dus op dat er een of meerdere users aan de verkeerde stack gekoppeld zijn waardoor je nog maar zo weinig space overhoudt.
Ziet eruit als soortgelijk probleem als wat ik heb, hier nog geen reactie van de technische dienst en nog steeds dezelfde problemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:00

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wellicht is het nu wel duidelijk dat de één problemen heeft en de ander niet? Echt discussiewaarde heeft het niet volgens mij, anders staat het lezen van het topic gelijk aan de statuspagina van TransIP F5'en. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 21:32
Er is een probleem en geeft ze even de tijd om een en ander te fixen.

Hierbij willen we je informeren dat de server waarop jouw STACK gehost wordt momenteel niet bereikbaar is. Dit wordt veroorzaakt door een combinatie van hardware- en softwarefalen. Hierdoor is jouw STACK sinds 10:09 niet bereikbaar. We werken op dit moment aan een oplossing. We verwachten dat jouw STACK binnen enkele uren weer bereikbaar zal zijn. Uiteraard houden we je op de hoogte van de voortgang.

Zolang je nog een mailtje hebt ontvangen dat alles weer gereed is kun en mag je niets verwachten.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
winwiz schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:28:
Er is een probleem en geeft ze even de tijd om een en ander te fixen.

Hierbij willen we je informeren dat de server waarop jouw STACK gehost wordt momenteel niet bereikbaar is. Dit wordt veroorzaakt door een combinatie van hardware- en softwarefalen. Hierdoor is jouw STACK sinds 10:09 niet bereikbaar. We werken op dit moment aan een oplossing. We verwachten dat jouw STACK binnen enkele uren weer bereikbaar zal zijn. Uiteraard houden we je op de hoogte van de voortgang.

Zolang je nog een mailtje hebt ontvangen dat alles weer gereed is kun en mag je niets verwachten.
Maar hier bijvoorbeeld geen mail gehad maar wel problemen zoals ik in dit topic plaatste, en anders dan de meesten hier hebben want ik kan wel gewoon inloggen / benaderen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghoo
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is weer opgelost:

Beste klant,

Het probleem is opgelost: jouw STACK is weer volledig bereikbaar. Het probleem op de server werd veroorzaakt door het falen van een harde schijf in combinatie met een software fout in de harde schijf controller.

We zullen contact opnemen met zowel de harde schijf- als controllerleverancier om de softwarefout te laten verhelpen.

Onze excuses voor de overlast.

Met vriendelijke groet,

TransIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 21:14
Yoghoo schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:42:
Is weer opgelost:

Beste klant,

Het probleem is opgelost: jouw STACK is weer volledig bereikbaar. Het probleem op de server werd veroorzaakt door het falen van een harde schijf in combinatie met een software fout in de harde schijf controller.

We zullen contact opnemen met zowel de harde schijf- als controllerleverancier om de softwarefout te laten verhelpen.

Onze excuses voor de overlast.

Met vriendelijke groet,

TransIP
Deze mail ook ontvangen, maar werkt hier nog steeds niet. Internal Server Error 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghoo
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Palm schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:44:
[...]

Deze mail ook ontvangen, maar werkt hier nog steeds niet. Internal Server Error 500
Wat testjes gedaan maar hier werkt het weer (iig met kleine bestanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Palm schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:44:
[...]

Dat is 'normaal'. :+ Toen het niet werkte kreeg ik 503 Service Unavailable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Houdt dit feitelijk in dat als een tweede schijf nu tijdens dit venster gesneuveld was je data foetsie was? Mooi spul. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Gonadan schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:13:
Houdt dit feitelijk in dat als een tweede schijf nu tijdens dit venster gesneuveld was je data foetsie was? Mooi spul. :D
RAID-6? Back-ups? Het feit dat ze bepaalde back-up faciliteiten niet beschikbaar stellen aan gebruikers wil niet zeggen dat ze dat zelf niet doen. Niets zo desastreus voor je reputatie als online storage provider als dataverlies. Daar zullen ze dus wel behoorlijk voor uitkijken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Lijkt mij héél sterk. Ze gebruiken ZFS dus sowieso geen raid. Nu kunnen ze best met dubbele parity werken, maar het baart mij wel zorgen dat zoveel stacks plat moeten liggen. Daarnaast is er geen bedrijf dat gratis backups gaat zitten faciliteren als daar een upsell voor aanwezig is. Om reputatie te borgen denk dat ze inderdaad wel moeite doen om de opslag levend te houden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Gonadan schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:13:
Dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn. Dat ligt volledig aan de opzet van de controller + aantal schijven + ZFS/RAID opstelling. Dat een RAID eruit knalt en daardoor niet gemount kan worden betekend uiteraard niet dat je ook gelijk al je data kwijt bent. Als dus door een software fout in de controller de RAID array eruit knalt bij het fysiek missen van een schijf zal dat er voor zorgen dat je inderdaad niet bij je data kan, maar niet dat gelijk al je data weg is.

Daarnaast zou het MOGELIJK ernstige gevolgen KUNNEN hebben als in dit window een 2e schijf kapot zou zijn gegaan die aan DEZELFDE controller hing.
Al met al acht ik die kans erg klein en dan nog ligt het er maar aan OF het falen van een 2e schijf data loss tot gevolg zou hebben...
Gonadan schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:23:
Lijkt mij héél sterk. Ze gebruiken ZFS dus sowieso geen raid. Nu kunnen ze best met dubbele parity werken, maar het baart mij wel zorgen dat zoveel stacks plat moeten liggen. Daarnaast is er geen bedrijf dat gratis backups gaat zitten faciliteren als daar een upsell voor aanwezig is. Om reputatie te borgen denk dat ze inderdaad wel moeite doen om de opslag levend te houden.
Hoezo ZFS dus geen RAID?

[ Voor 22% gewijzigd door Spekkie88 op 11-11-2015 14:27 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Precies wat ik zeg. ZFS, dus géén RAID. :)
Wil je dubbele parity zoals met RAID6? Dan kies je dus voor RAIDZ2. Met ZFS kan je dezelfde dingen als met RAID, maar dan beter. Het is echter dus géén RAID, kan je lezen in de link die je zelf geeft. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Gonadan schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:33:
[...]

Precies wat ik zeg. ZFS, dus géén RAID. :)
Wil je dubbele parity zoals met RAID6? Dan kies je dus voor RAIDZ2. Met ZFS kan je dezelfde dingen als met RAID, maar dan beter. Het is echter dus géén RAID, kan je lezen in de link die je zelf geeft. :P
RAIDZ is wel degelijk RAID. Alleen geen hardware RAID managed in een fysieke controller...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Volgens de betekenis van de afkorting RAID kan je het als gelijk beschouwen, het verschil tussen gewoon RAID en RAIDZ is echter levensgroot.

Zie ook: Het grote ZFS topic

[ Voor 16% gewijzigd door Gonadan op 11-11-2015 15:00 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 19:18
Op hun forum is nu ook een subforum over Stack;

https://www.transip.nl/forum/forum/prm/6

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Nu online
lubbertkramer schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:38:
[...]

Hier (ook) problemen op het moment, Sync van 190GB is gestopt ivm geen ruimte, in mijn stack zie ik staan (bij default user met quota default):
Je hebt 26.1 GB gebruikt van de beschikbare 33 GB

In mijn CP zie ik staan:
Ruimte 1000 GB
Beschikbaar 23GB
Gebruikt 977 GB

Heb een support ticket aangemaakt bij Transip, meer mensen met deze problemen?
Inmiddels een update vanuit Transip, het blijkt dus een probleem te zijn waar ze een hotfix voor uit gaan rollen.
Beste Lubbert,

Mijn collega hebben een hier een fix voor gemaakt welke dit op zou moeten lossen. Waarom zeg ik "op zou moeten lossen"? Dit zeg ik omdat het lokaal niet te reproduceren is en wij het niet met zekerheid kunnen zeggen.

Onze intentie is om de fix komende vrijdag uit te rollen en ik zou je dan ook willen verzoeken om het vrijdag aan het einde van de dag nogmaals te testen. Mocht je alsnog dezelfde problemen ondervinden, dan verneem ik dit uiteraard graag van je. Voor nu wens ik je alvast een fijne avond toe.

Met vriendelijke groet,
TransIP BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Perkouw schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:50:
Hm. Ik haal nu gewoon 10MB/s en hoger met files <1GB. Alweer 14GB verzet. Dus dat gaat lekker via de Stack applicatie.

Iemand die een snelle lijn heeft liggen en via de Stack applicatie (Windows) kan testen wat hij ziet als een map gesyncd wordt naar Stack met files van boven de 2GB? Ik ben wel benieuwd of dit probleem is te reproduceren bij iemand anders.
Ze geven bij TransIP aan dit niet te kunnen reproduceren. Iemand die in de gelegenheid is bovenstaand te testen met de Stack applicatie zelf op Windows?

M.a.w. gewoon een zooitje files van boven de 2GB te uploaden via de Stack applicatie en dan te kijken wat je snelheid is. Met een 50GB batch blijf ik rond de 1,5 MB/s hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het forum van TransIP staat dat het aan de FolderSync app ligt en raden aan om synchronise ultimate te gebruiken. Dit is flauwekul want bij synchronise ultimate krijg je dezelfde foutmelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die zag ik ook ja, maar ik heb met meerdere apps herrie, geen enkele verbindt met webdav.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:40:
Die zag ik ook ja, maar ik heb met meerdere apps herrie, geen enkele verbindt met webdav.
Lijkt me dan ook een nep account van TransIP zelf. Die post het probleem en de niet werkende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat lijkt me dan wel weer wat vergezocht.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Perkouw schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:42:
[...]

Ze geven bij TransIP aan dit niet te kunnen reproduceren. Iemand die in de gelegenheid is bovenstaand te testen met de Stack applicatie zelf op Windows?

M.a.w. gewoon een zooitje files van boven de 2GB te uploaden via de Stack applicatie en dan te kijken wat je snelheid is. Met een 50GB batch blijf ik rond de 1,5 MB/s hangen.
Vanmiddag kon ik het ook reproduceren. Hoe groter het bestand, hoe trager de transfer. Mijn stack uid is gelijk aan mijn Tweakers username mocht je het willen benoemen in je ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 20:44
Perkouw schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:42:
[...]

Gisteren gaf ik aan dat het uploaden via de applicatie bij mij langzamer ging, dan via WinSCP. Dit was met een 35GB bestand. Ik heb het nu even voor je met een 500MB bestand getest en daarmee haal ik mijn volledige snelheid (wat in mijn geval 1,5MB/s is) wel. Bij een 35GB bestand schommelt dit zo rond de 500 á 600 KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zou het te maken kunnen hebben met geheugen en bufferen? Ik doe maar een wilde gok, maar 500MB is peanuts voor een buffer of werkgeheugen, 35GB kan je weinig mee tenzij je het kunt splitsen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Pazzie schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:40:
[...]

Gisteren gaf ik aan dat het uploaden via de applicatie bij mij langzamer ging, dan via WinSCP. Dit was met een 35GB bestand. Ik heb het nu even voor je met een 500MB bestand getest en daarmee haal ik mijn volledige snelheid (wat in mijn geval 1,5MB/s is) wel. Bij een 35GB bestand schommelt dit zo rond de 500 á 600 KB/s.
Ik doel dan ook op mensen met een snelle verbinding. 1,5 MB/s haal ik ook zoals eerder aangegeven. ;)
Hooglander1 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:50:
[...]

Vanmiddag kon ik het ook reproduceren. Hoe groter het bestand, hoe trager de transfer. Mijn stack uid is gelijk aan mijn Tweakers username mocht je het willen benoemen in je ticket.
Thanks. Even doorgegeven. Zal ze morgen ook wat screenshots sturen als het zich nog voordoet.
Gonadan schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:46:
Zou het te maken kunnen hebben met geheugen en bufferen? Ik doe maar een wilde gok, maar 500MB is peanuts voor een buffer of werkgeheugen, 35GB kan je weinig mee tenzij je het kunt splitsen.
CPU nog mijn werkgeheugen doet niets.... Ook niet in de gevallen met kleine bestanden als ik wel wat meer snelheid bereik.

[ Voor 21% gewijzigd door Perkouw op 11-11-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Slecht gegokt dus. :+

Is het zowel up als down?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Gonadan schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:12:
Slecht gegokt dus. :+

Is het zowel up als down?
Download niet getest eerlijk gezegd. Kan ik ook eens naar kijken. Mijn scenario zal ook zijn dat ik er meer op stack dan dat ik actief sync tussen 2 devices. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 20:44
Perkouw schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:09:
[...]

Ik doel dan ook op mensen met een snelle verbinding. 1,5 MB/s haal ik ook zoals eerder aangegeven. ;)

[...]
Mijn excuses. Ik dacht dat het om het reproduceren van snelheidsverschil met betrekking tot het uploaden van grote en kleine bestanden ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:42

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Hoe lang duurt het voor je een invite krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35
Heeft iemand een davfs2 mount commando voor me voor Debian?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
Ik heb een support ticket gemaakt voor het 500 internal server error probleem, ze gaan er naar kijken.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:02
Hier al 2 dagen bezig om 32 GB aan bestanden (18.000, mix groot, klein en erg klein) via webdav weg te pompen, en nu op 17%. Dat is anderhalve dag op een 40/4 lijn, bekabeld, en halve dag op 50/35 (WiFi op 100/100 locatie). Dat deed OneDrive toch tamelijk sneller, al was dat natuurlijk via app. Naar netwerkschijf binnen LAN schrijven gaat ook fors vlotter - het is geen CPU/RAM load issue.

Ik ben vooralsnog niet heel erg onder de indruk, stiekem... Misschien is het sneller via andere methode, maar het mounten als netwerkschijf was voor mij juist het grote voordeel. En als ze het expliciet aanbieden, tsja, verwacht je er toch wat van. Kinderschoenen, zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

sander817 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:34:
Hoe lang duurt het voor je een invite krijgt?
Onbekend. De uitgave is willekeurig, of je moet hem zelf claimen. Ik ben maar het CP gaan F5'en toen ze daar nog stonden. Een e-mail heb ik nooit gehad.
pennywiser schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:36:
Als ik drie woorden uit die zin in google typ dan maakt hij de vraag al voor me af, is dat echt te veel moeite? :)
Twam schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:08:
Hier al 2 dagen bezig om 32 GB aan bestanden (18.000, mix groot, klein en erg klein) via webdav weg te pompen, en nu op 17%. Dat is anderhalve dag op een 40/4 lijn, bekabeld, en halve dag op 50/35 (WiFi op 100/100 locatie). Dat deed OneDrive toch tamelijk sneller, al was dat natuurlijk via app. Naar netwerkschijf binnen LAN schrijven gaat ook fors vlotter - het is geen CPU/RAM load issue.

Ik ben vooralsnog niet heel erg onder de indruk, stiekem... Misschien is het sneller via andere methode, maar het mounten als netwerkschijf was voor mij juist het grote voordeel. En als ze het expliciet aanbieden, tsja, verwacht je er toch wat van. Kinderschoenen, zullen we maar zeggen.
Dat is wel heul erg traag voor mijn gevoel. Op wifi zit ik gewoon lachend op 6 MB/s via de app.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
Gonadan schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:25:
Dat is wel heul erg traag voor mijn gevoel. Op wifi zit ik gewoon lachend op 6 MB/s via de app.
Joah, leek mij ook, maar ja...

Gewoon Win 10, als netwerklocatie gemapt, geheel volgens hun handleiding, stabiele internetverbindingen die met andere diensten wel normaal scoren... Geen intensieve dingen ernaast, enige user op m'n lijn, hier - er loopt duidelijk iets beetje maf, maar ik zou verder niet weten wat.

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:24
Is er echt geen manier om te voorkomen dat wanneer je je Stack via WebDAV als netwerklocatie koppelt in 'deze computer', dat ie dan je C:/ schijfruimte kopieert?

Heb sinds ik Fallout heb geïnstalleerd op mijn SSD maar 5GB meer over op mijn C, wat als gevolg heeft dat ik bestanden groter dan 5GB helemaal niet meer kan uploaden (door te slepen). Hij wil er zelfs niet aan beginnen omdat ie 'te weinig ruimte heeft'.

Moet ik echt speciaal voor deze 'bug' extra software gaan installeren?

• basst85
Satangel schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:09:
Is er echt geen manier om te voorkomen dat wanneer je je Stack via WebDAV als netwerkschijf koppelt in 'deze computer', dat ie dan je C:/ schijfruimte kopieert?

Heb sinds ik Fallout heb geïnstalleerd op mijn SSD maar 5GB meer over op mijn C, wat als gevolg heeft dat ik bestanden groter dan 5GB helemaal niet meer kan uploaden (door te slepen). Hij wil er zelfs niet aan beginnen omdat ie 'te weinig ruimte heeft'.

En als je hem als netwerklocatie koppelt i.p.v. netwerkschijf (Netwerkverbinding)?

Dit kan via "Deze Computer" -> rechtermuisklik -> "Een netwerklocatie toevoegen".
Geef in de wizard het volgende internetadres op: https://<gebruikersnaam>.stackstorage.com/remote.php/webdav

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:15
Is er echt geen manier om te voorkomen dat wanneer je je Stack via WebDAV als netwerkschijf koppelt in 'deze computer', dat ie dan je C:/ schijfruimte kopieert?

NetDrive2 kan ook webdav folders mounten. Meteen een voordeel dat die een cache heeft, waardoor voor mijn gevoel alles veel soepeler gaat. De totale opslag klopt nog steeds niet (10TB), maar iig niet meer een copy van C

There is no place like 127.0.0.1

• Satangel
basst85 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:17:
[...]

En als je hem als netwerklocatie koppelt i.p.v. netwerkschijf (Netwerkverbinding)?

Dit kan via "Deze Computer" -> rechtermuisklik -> "Een netwerklocatie toevoegen".
Geef in de wizard het volgende internetadres op: https://<gebruikersnaam>.stackstorage.com/remote.php/webdav
Vrij zeker dat ik dit gedaan heb, momenteel verschijnt ie als Schijf in 'deze computer'. Denk dat ik het zo heb toegevoegd, netwerklocatie dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basst85
Satangel schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:19:
[...]

Vrij zeker dat ik dit gedaan heb, momenteel verschijnt ie als Schijf in 'deze computer'. Denk dat ik het zo heb toegevoegd, netwerklocatie dus.
Als het er als schijf uitziet dan is hij gekoppeld als "Netwerkverbinding", niet als "Netwerklocatie".
Een Netwerklocatie ziet er uit als een gewone map.

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 20:30
Is er echt geen manier om te voorkomen dat wanneer je je Stack via WebDAV als netwerklocatie koppelt in 'deze computer', dat ie dan je C:/ schijfruimte kopieert?

Jup, dit is gewoon brakke implementatie van Windows. Met third party apps werkt dit gewoon perfect.

Wel leuk dat je dit als antwoord krijgt van Microsoft support:
Research on WebDAV protocol RFCs and verification from Microsoft's product team confirmed WebDAV protocol doesn’t support querying server’s disk capacity. With this constrain of WebDAV protocol, Windows client sets WebDAV mapping drive’s capacity the same as its System Drive.

https://support.microsoft.com/en-us/kb/2386902
Terwijl ik op mijn Ubuntu server netjes de schijfgroote krijg te zien als ik df -h doe..
Dannisi schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:19:
[...]

NetDrive2 kan ook webdav folders mounten. Meteen een voordeel dat die een cache heeft, waardoor voor mijn gevoel alles veel soepeler gaat. De totale opslag klopt nog steeds niet (10TB), maar iig niet meer een copy van C
Jammer dat je daar een licentie voor moet kopen :/

[ Voor 53% gewijzigd door Zenety op 12-11-2015 09:28 ]

• Dannisi
  • Laatst online: 15:15
Per map in de root van je ownCloud (Stack dus ook) krijg je netjes de used space en free space terug als je een PROPFIND naar de WebDav url van Stack stuurt.

There is no place like 127.0.0.1

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 19:18
Ik probeer nu al twee keer een 37 GB .zip te uploaden via de Synology, maar na een paar uur is de upload gestopt en ik kan echt nergens iets terugvinden van logs of errors. Ook niet in STACK zelf. Als ik kijk in het CP bij STACK is de beschikbare ruimte wel minder geworden met ongeveer 10 GB, maar als ik in STACK zelf kijk is de beschikbare ruimte niet veranderd.. :/

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Er zijn weer een paar invites beschikbaar, op dit moment nog 19.

Ik was ingelogd bij CP

[ Voor 17% gewijzigd door MikeOO op 12-11-2015 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenety
pennywiser schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:36:
Je moet in je fstab aangeven waar dit gemount moet worden.
Dus editen in /etc/fstab.

Deze lijn toevoegen:

code:
1
https://discnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/ "locatievoorjemount" davfs user,rw,noauto 0 0

Zonder de quotes.
Daarna kan je gewoon met mount "locatievanjemount" de schijf mounten.

Zorg wel dat het account die dit mount ook bij in de groep van davfs2 zit.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Voor de mensen met het foute vrije ruimte probleem. Is dit misschien een workaround?

Ik vroeg me af of als je via een Volume Mount Point (of equivalent op gebruikte File System) extra schijfcapaciteit toevoegt aan je systeemschijf dit transparant door het systeem dan ook als extra vrije ruimte wordt gerapporteerd. Als dat zo is dan kun je deze domme bug op deze manier te slim af zijn. :)

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Gerco schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:59:
Helaas heeft Stack nog geen support voor schrijven naar webdav onder Mac OS X. De Finder geeft de schijf als write-protected aan en de support gaf aan dat ze er nog aan werken.
Werkt dit wel met andere WebDAV clients? Zoals Transmit? (die kan ook mounten)

• FlorisD
  • Laatst online: 05-10 12:46
Pistolebob schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:50:
[...]

Werkt dit wel met andere WebDAV clients? Zoals Transmit? (die kan ook mounten)
Helaas niet, Transmit geeft een foutmelding als je probeert te connecten: "SSL handshake failed: SSL error: tlsv1 unrecognized name"

• Gonadan

Gonadan

Heeft iemand überhaupt al een andere mobiele app werkend gekregen naast die van TransIP zelf?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Zenety
Gonadan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:25:
Heeft iemand überhaupt al een andere mobiele app werkend gekregen naast die van TransIP zelf?
Ja, ES File Explorer.

• Gonadan

Gonadan

Niet! Hoe? Bij mij wil dat kreng niet. :(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 13:12
Ik krijg met enige regelmaat internal server error's. Nu ook onderstaande error:

Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/error%285%29.png

• Spekkie88
FlorisD schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:02:
[...]

Helaas niet, Transmit geeft een foutmelding als je probeert te connecten: "SSL handshake failed: SSL error: tlsv1 unrecognized name"
Dat is ook de exacte melding die ik krijg als ik duplicity direct aan webdav wil hangen...
Bij mij kan het komen omdat ik gebruik maak van ubuntu 14.04LTS die gebruik maakt van python 2.7.6 terwijl SNI support pas ingebakken zit vanaf 2.7.9...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:18
Is 260 tekens het maximale wat je kunt gebruiken voor lange bestandsnamen met webdav?

• Zenety
Gonadan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:34:
Niet! Hoe? Bij mij wil dat kreng niet. :(
Wat werkt er niet dan? Ik heb gewoon bij "Network" een webdav aangemaakt, server naam is je webdav adres, port 443 en je log-in gegevens. Werkte direct.
vj_slof schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:40:
Is 260 tekens het maximale wat je kunt gebruiken voor lange bestandsnamen met webdav?
260 is toch het maximale in Windows? Net even geprobeerd om in ES File Explorer een enorm lang pad te maken. En ik kon de hele tijd door blijven gaan.

[ Voor 36% gewijzigd door Zenety op 12-11-2015 15:08 ]

• Spekkie88
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Spekkie88 op 12-11-2015 15:09 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• Zenety
Is het misschien handig om de eerste post aan te vullen met informatie hoe je je stack kan mounten? (Windows/Linux/Android/iOS etc.)

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
markweb4871 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:43:
Ik krijg met enige regelmaat internal server error's. Nu ook onderstaande error:

[afbeelding]
Deze krijg ik nu ook de gehele dag als ik grotere files wil uploaden. Hij lijkt ze niet te willen finishen.
App sluiten, PC rebooten mag allemaal niet baten.

[ Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 12-11-2015 15:16 ]

• bartmatsko
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-10 12:07
Wat is dat het verschil of je Stack koppelt via network location of network drive?

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
bartmatsko schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:23:
Wat is dat het verschil of je Stack koppelt via network location of network drive?
https://www.google.nl/web...on%20or%20network%20drive

Eerste link. Drive letter krijgen of een locatie kunnen benaderen (shortcut dus in feite).

• bartmatsko
Perkouw schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:29:
[...]

https://www.google.nl/web...on%20or%20network%20drive

Eerste link. Drive letter krijgen of een locatie kunnen benaderen (shortcut dus in feite).
Ja dat dat het verschil is had ik zelf ook gevonden, bijna dezelfde zoekopdracht. Alleen snap ik niet wat het nut daarvan is? Waarom zou in een situatie beter voor location of drive kunnen kiezen?

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
bartmatsko schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:31:
[...]

Ja dat dat het verschil is had ik zelf ook gevonden, bijna dezelfde zoekopdracht. Alleen snap ik niet wat het nut daarvan is? Waarom zou in een situatie beter voor location of drive kunnen kiezen?
Dat wordt wat offtopic. Maar dat is dus geheel aan jou als gebruiker en je use case.

• bartmatsko
Perkouw schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:36:
[...]

Dat wordt wat offtopic. Maar dat is dus geheel aan jou als gebruiker en je use case.
In het geval van STACK?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rushcraft
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-03 16:36
Probeer gewoon voor je zelf wat voor jou het fijnste is. (persoonlijk kies ik liever voor network drive, is namelijk makkelijker te benaderen :)

[ Voor 35% gewijzigd door rushcraft op 12-11-2015 15:49 ]

|^^|

• bartmatsko
rushcraft schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:47:
[...]

Perkouw bedoelt dat de vraagt geen betrekking heeft op Stack (werking of funtionaliteit) dus is het Offtopic. ;)
Wel betrekking op via welke functie van STACK ik verbinding moet maken?
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack.

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
bartmatsko schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:50:
[...]

[...]
webdav in beide gevallen

• rushcraft
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-03 16:36
bartmatsko schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:50:
[...]

[...]
Last het verkeerd, heb mn antwoord hier op aangepast, waar je hopelijk iets mee kan ;)

|^^|

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35
Zenety schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:33:
[...]

Je moet in je fstab aangeven waar dit gemount moet worden.
Dus editen in /etc/fstab.

Deze lijn toevoegen:

code:
1
https://discnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/ "locatievoorjemount" davfs user,rw,noauto 0 0

Zonder de quotes.
Daarna kan je gewoon met mount "locatievanjemount" de schijf mounten.

Zorg wel dat het account die dit mount ook bij in de groep van davfs2 zit.
Dit is gelukt idd, ik mount slechts vanuit mijn rsync script dus niet in fstab. Wanneer backup gereed en gecheckt is wordt deze geumount.

Alleen staat er nu een sync aan over mijn HE ipv6 tunnel, want dat ondersteunt Stack ook. Helaas beetje traag. Ff kijken hoe ik dat regel.

• Gonadan

Gonadan

Zenety schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:03:
Wat werkt er niet dan? Ik heb gewoon bij "Network" een webdav aangemaakt, server naam is je webdav adres, port 443 en je log-in gegevens. Werkte direct.
Hij roept steeds FTP(stek.stackstorage.com) bestaat niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Zenety
Gonadan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:36:
[...]

Je vult dit zo in? Met jouw log-in gegevens dan ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oNnPrgi.png

[ Voor 23% gewijzigd door Zenety op 12-11-2015 16:45 ]

• Gonadan

Gonadan

Yup, aangenomen dat je de username hebt weggeknipt. Ook geprobeert met protocol ervoor en slash erachter en alle mogelijke vormen die ik kon bedenken. Steeds dezelfde melding. 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Satangel
basst85 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:21:
[...]

Als het er als schijf uitziet dan is hij gekoppeld als "Netwerkverbinding", niet als "Netwerklocatie".
Een Netwerklocatie ziet er uit als een gewone map.
Dit werkt, bedankt! Het ziet er iets lelijker uit maar ik moet tenminste geen extra software installeren, bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Ik heb op het Stack forum gelezen dat Mountain Duck (https://mountainduck.io/) wel goed kan mounten in OS X. Het lukt me alleen niet om een invite te krijgen, misschien heeft een van jullie meer geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Ik ben vandaag voor de gein eens een buffer grote bestanden gaan opknippen naar 300MB rar bestanden. Volgens de Stack applicatie haalde ik zo'n 7 á 8 MB/s al stortte dit snel in naar rond de 5 MB/s. Valt ook op dat wanneer je in task manager kijkt de snelheid enorm fluctueert. Even heel snel, zakt in en dan weer even heel snel. Dus echt bursts.

Uiteindelijk de bestanden naar 100MB rar files geconverteerd. Guess what, da ngaat het bijna twee keer zo snel. Al zie je nog steeds heel duidelijk de bursts in je netwerkverbinding. Eens zien of hij deze 50GB batch wel succesvol en sneller kan uploaden.

Edit: De bursts lijken weg en ik haal nu een constante snelheid van 10 MB/s. Ook in de taskmanager zie ik en constante load op mijn netwerkadapter. Interesting.

[ Voor 11% gewijzigd door Perkouw op 13-11-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
ThinkPadd schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:57:
Instellen op Synology NAS d.mv. WebDAV protocol & "Cloud Sync" package:
- URL https://jouwusername.stackstorage.com/remote.php/webdav invullen (met eigen username uiteraard)
Als aanvulling:

Als je bent gelogd bij Stacks en je klikt rechtsboven op je profielnaam dan opent een 2de menu.
Klik op instellingen en daar staat je persoonlijke Webdav link vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 08:27
Gonadan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:47:
Yup, aangenomen dat je de username hebt weggeknipt. Ook geprobeert met protocol ervoor en slash erachter en alle mogelijke vormen die ik kon bedenken. Steeds dezelfde melding. 8)7
Same here.. Zowel op 3g als (werk)wifi. Moet je hiervoor iets aan zetten op stack zelf? Remote mappen delen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ThinkPadd schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:57:
Instellen op Synology NAS d.mv. WebDAV protocol & "Cloud Sync" package:
Dank voor je moeite om een nette guide te posten d:)b Heb nooit echt gekeken naar dat syno-pakket, maar gisteravond eens ingesteld en in nog geen uur 19,5 GB overgeseind met encryptie aan. Nu nog een keer een backup terugzetten en kijken of dat 100% goed gaat en dan gaat m'n backup-folder op mijn NAS versleuteld naar Stack :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
Gonadan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:36:
[...]

MoiZie schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:39:
[...]

Same here.. Zowel op 3g als (werk)wifi. Moet je hiervoor iets aan zetten op stack zelf? Remote mappen delen of zo?
En je klikt wel echt op Webdav? En niet op FTP?

Welke versie van Android hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
Perkouw schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:26:
Ik ben vandaag voor de gein eens een buffer grote bestanden gaan opknippen naar 300MB rar bestanden. Volgens de Stack applicatie haalde ik zo'n 7 á 8 MB/s al stortte dit snel in naar rond de 5 MB/s. Valt ook op dat wanneer je in task manager kijkt de snelheid enorm fluctueert. Even heel snel, zakt in en dan weer even heel snel. Dus echt bursts.

Uiteindelijk de bestanden naar 100MB rar files geconverteerd. Guess what, da ngaat het bijna twee keer zo snel. Al zie je nog steeds heel duidelijk de bursts in je netwerkverbinding. Eens zien of hij deze 50GB batch wel succesvol en sneller kan uploaden.

Edit: De bursts lijken weg en ik haal nu een constante snelheid van 10 MB/s. Ook in de taskmanager zie ik en constante load op mijn netwerkadapter. Interesting.
O, dat is wel interessant om te weten. Aan de andere kant van het spectrum is mijn ervaring dat ik met duizenden 200-300kb bestanden niet boven de 800KB/s uitkom, en nu met 3-5 MB bestanden ook dat burst-patroon zie, met steeds even 3-5MB/s en dan weer even 100 KB/s. Via webdav, welliswaar, maar toch. Kennelijk ligt de sweet spot richting de 100 mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 21:11

miekol

erm

2Dutch schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:41:
[...]

Dank voor je moeite om een nette guide te posten d:)b Heb nooit echt gekeken naar dat syno-pakket, maar gisteravond eens ingesteld en in nog geen uur 19,5 GB overgeseind met encryptie aan. Nu nog een keer een backup terugzetten en kijken of dat 100% goed gaat en dan gaat m'n backup-folder op mijn NAS versleuteld naar Stack :)
Volgens mij stuurt de Cloud Sync app alleen de data encrypted over en decrypt hij het gelijk weer op je stack.

Zo ging het in ieder geval toen ik de encryptie optie probeerde icm Amazon Cloud Drive. Data was vanaf ACD webinterface gewoon te benaderen.

Geen client side encryption dus. Heb wel begrepen dat dat wel in de DSM 6 beta zit (als mogelijkheid bij Back-up/replicatie/rsync volgens mij, maar kan me vergissen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Twam schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:52:
[...]

O, dat is wel interessant om te weten. Aan de andere kant van het spectrum is mijn ervaring dat ik met duizenden 200-300kb bestanden niet boven de 800KB/s uitkom, en nu met 3-5 MB bestanden ook dat burst-patroon zie, met steeds even 3-5MB/s en dan weer even 100 KB/s. Via webdav, welliswaar, maar toch. Kennelijk ligt de sweet spot richting de 100 mb?
Ik heb nu aantal maal een korte drop gehad. Maar verder trekt hij 10 MB/s. Dat is een stuk beter dan de eerdere ~ 1 MB/s gemiddeld bij grote bestanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zenety schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:51:
En je klikt wel echt op Webdav? En niet op FTP?
Wat denk je zelf? }:|
Welke versie van Android hebben jullie?
Android: 5.1.1
ES File Explorer: 4.0.2.8

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 9 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic