[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 8 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 22:40
GAITii schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:23:
Voor iedereen waarmee het niet lukt onder Server 2012 R2:

- Installeer Desktop Experience
- Start de WebClient services
- Wijzig het registersleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WebClient\Parameters ---> BasicAuthLevel naar 2
- Reboot
- Mount de WebDAV
Dit gaf voor mij geen verschil. Tevens zorgt dit ervoor dat basic auth (kale platte tekst als auth) ook over HTTP kan gaan. Echt een no-brainer om het niet te doen (in my book anyway).

Edit: Ps ik denk dat Windows Server 2012 R2 geen SNI op WebDAV client connections kan uitvoeren. Gezien de opzet va Stack, vereisen ze wel SNI.

http://www.vioreliftode.c...rver-name-indication-sni/

Ik denk dat de reden waarom het op mijn Win10 wel werkt, is een nieuwere IE / WebDAV redirection client (WebClient service) die wel SNI aankan?

Om dat te dubbelchecken zou je aan de gang moeten met Fiddler echter deze breekt weer TLS zo ver dat SNI niet meer uitmaakt en het wel werkt.

Edit2: Zie ook de manual van OwnCloud over WebDAV:

Problem
Windows does not connect using HTTPS.
Solution 1
The Windows WebDAV Client might not support Server Name Indication (SNI) on encrypted connections. If you encounter an error mounting an SSL-encrypted ownCloud instance, contact your provider about assigning a dedicated IP address for your SSL-based server.
Solution 2
The Windows WebDAV Client might not support TSLv1.1 / TSLv1.2 connections. If you have restricted your server config to only provide TLSv1.1 and above the connection to your server might fail. Please refer to the WinHTTP documentation for further information.

Case in point: Zoals al heel lang bekend, blijft WebDAV een probleemkind, zeker onder native Windows. Ik denk dat vrijwel iedere SharePoint beheerder ter wereld dat ook kan beamen.

[ Voor 58% gewijzigd door MMaster23 op 10-11-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 20:30
ThinkPadd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:12:
Dus misschien wil twee invites (ikzelf + vriendin) nog, maar is 4 teveel.
Helaas werkt zelfs 2 niet.. Mijn vriendin gaf aan dat ze te druk bezig was om op te letten op de website. Dus heb ik het voor haar snel even gedaan. Had nog gehoopt dat later de stack geclaimed zou worden. Maar helaas. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
2Dutch schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:52:
Viel mij op, omdat een maatje van me zoiets had van: waar is de downloadknop, rot op met die viewer :+
Ben zelf ook niet zo van de viewers, ik download alles zelf en kies daarna wel wat ik ermee doe. Maar blijft vreemd dat het dus op idem machine bij mij in Safari dan niet zo werkt, maar de knop pleite is. Geen man overboord verder hoor, gewoon even voor mij+maatje onverwacht gedrag :) Schiet em alsnog in voor de die-hard Safari-gebruikers (ik gebruik Safari alleen voor getfirefox.com :+ )
Snap ik wel hoor, ik wil zelf ook bepalen wat ik gebruikt. Oprotten met die ingebouwde viewers, ook die van Windows zelf. Die-hard safarigebruikers moeten ook maar eens met hun tijd mee gaan. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geonosys
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 21:17
Gonadan schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:25:
@EWK en geonosys:

Nu maar even gekeken wat ik precies doe en wanneer het wel werkt:
• verkenner openen
• rechtermuisknop op netwerk
• netwerkverbinding maken
• invullen volgens advies van TransIP

Wat werkt niet:
• rechtermuisknop op 'Deze pc'
• netwerkverbinding maken

Wat werkt ook niet:
• rechtermuisknop op 'Deze pc'
• netwerklocatie toevoegen

Hopelijk helpt het. :)
Ik geef het bij windhoos 7 maar op, webdav is daar wel erg brak |:(

Heb het nu op W10 gedaan, werkt in 1 keer 8)7 Geeft dan de volgende verbinding:
\\<username>.stackstorage.com@SSL\DavWWWRoot\remote.php\webdav
Voor W7 pak ik winSCP, werkt wel........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Opeens was mijn Stack er mee gekapt, kon nog wel via de webinterface er bij maar via WebDav (Windows & Synology) werkte niet meer... TransIP gaf als tip het wachtwoord te resetten en toen werkte het opeens weer... vaag

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
geonosys schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:29:
[...]

Ik geef het bij windhoos 7 maar op, webdav is daar wel erg brak |:(

Heb het nu op W10 gedaan, werkt in 1 keer 8)7 Geeft dan de volgende verbinding:
\\<username>.stackstorage.com@SSL\DavWWWRoot\remote.php\webdav
Voor W7 pak ik winSCP, werkt wel........
Wat ik zal zei, volgens mij heeft de WebDAV client van 7/8/2012/2012r2 geen goede support voor de gebruikte TLS opstelling (met o.a. SNI). Hierdoor werkt deze niet goed.

Windows 10 --> Prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Windows 8.1 --> Prima

Dus ik weet niet zo goed waar je die bewering op baseert. :)

Maken jullie trouwens gebruik van losse gebruikers? Ik ben er net mee aan het spelen maar dacht dat de eerste een soort administrator was, nou niet dus. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenety
Binnenhalen van een ubuntu iso en direct wegschrijven naar de stack d.m.v rsync gaat behoorlijk snel!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/j47BYjM.png

[ Voor 3% gewijzigd door Zenety op 10-11-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 19:29

Perkouw

Moderator General Chat
Zenety schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:06:
Binnenhalen van een ubuntu iso en direct wegschrijven naar de stack d.m.v rsync gaat behoorlijk snel!

[afbeelding]
Deftige resultaten. Ik haal hier echt belabberde snelheden op Windows 7, maar ook Windows 8. Al gebruik ik WebDav al dan niet via WinSCP. Maar zelfs de applicatie zelf komt niet verder dan 5 MB/s. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:58:
[...]
Maken jullie trouwens gebruik van losse gebruikers? Ik ben er net mee aan het spelen maar dacht dat de eerste een soort administrator was, nou niet dus. :D
Ja, ik heb de NAS een eigen account gegeven, evenals m'n telefoon. Op die manier houd je de data mooi gescheiden en kan de NAS nooit bij de data van de telefoon (en het perongeluk verwijderen / overschrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 20:44
Perkouw schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:22:
[...]

Deftige resultaten. Ik haal hier echt belabberde snelheden op Windows 7, maar ook Windows 8. Al gebruik ik WebDav direct al dan niet via WinSCP. Maar zelfs de applicatie zelf komt niet verder dan 5 MB/s. :/
Hier haal ik met WinSCP een betere snelheid, dan via de Stack (of OwnCloud) applicatie. Bij de applicatie van Stack haal ik zo'n 500 KB/s á 600 KB/s en met WinSCP meer dan het dubbele (wat ongeveer mijn uploadsnelheid is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Pazzie schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:36:
[...]

Hier haal ik met WinSCP een betere snelheid, dan via de Stack (of OwnCloud) applicatie. Bij de applicatie van Stack haal ik zo'n 500 KB/s á 600 KB/s en met WinSCP meer dan het dubbele (wat ongeveer mijn uploadsnelheid is)
Met de applicatie zelf behaal ik nu de meeste snelheid. Maar dat werkt niet echt handig en is ook nog maar 5 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

ThinkPadd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:32:
[...]

Ja, ik heb de NAS een eigen account gegeven, evenals m'n telefoon. Op die manier houd je de data mooi gescheiden en kan de NAS nooit bij de data van de telefoon (en het perongeluk verwijderen / overschrijven).
Wel jammer dat je data niet kan uitwisselen wat dat betreft tussen accounts. Ik heb nu zaken geupload via één account, terwijl dat nu misschien helemaal niet zo handig is. Account control zou dan geen overbodige luxe zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:55
Hooglander1 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:42:
[...]

Deze optie heb je niet in DSM 5.2? Indien niet, wel in DSM6 beta
[afbeelding]
Heb jij hier ingesteld dat hij in STACK naar een aparte map sync? Zo ja, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Krijg het niet voor elkaar... Nu sync hij alles naar de root van STACK.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

BaZnGaNL schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:39:
[...]

Heb jij hier ingesteld dat hij in STACK naar een aparte map sync? Zo ja, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Krijg het niet voor elkaar... Nu sync hij alles naar de root van STACK.
Eerst in Stack een map aanmaken, dat kan niet in de interface van Synology. Zodra die er is kan je hem selecteren tijdens het aanmaken van de share. Naderhand wijzigen lukt mij ook niet zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Hooglander1 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:42:
[...]

Eerst in Stack een map aanmaken, dat kan niet in de interface van Synology. Zodra die er is kan je hem selecteren tijdens het aanmaken van de share. Naderhand wijzigen lukt mij ook niet zie ik nu.
Dus bijvoorbeeld: https://jouwusername.stackstorage.com/remote.php/webdav/test

Hierin is "test" een map. Zo moet het dus werken? Of zie ik dit verkeerd? Draai btw DSM 5.2

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

BaZnGaNL schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:50:
[...]

Dus bijvoorbeeld: https://jouwusername.stackstorage.com/remote.php/webdav/test

Hierin is "test" een map. Zo moet het dus werken? Of zie ik dit verkeerd? Draai btw DSM 5.2
Nee, ik zie het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/675Vd1ZLUhKOErjbLxdH9pk0/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:28
2Dutch schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:52:
[...]

Viel mij op, omdat een maatje van me zoiets had van: waar is de downloadknop, rot op met die viewer :+
Ben zelf ook niet zo van de viewers, ik download alles zelf en kies daarna wel wat ik ermee doe. Maar blijft vreemd dat het dus op idem machine bij mij in Safari dan niet zo werkt, maar de knop pleite is. Geen man overboord verder hoor, gewoon even voor mij+maatje onverwacht gedrag :) Schiet em alsnog in voor de die-hard Safari-gebruikers (ik gebruik Safari alleen voor getfirefox.com :+ )
Ik heb vanochtend ook meteen even een ticket ingeschoten hierover, ben ik hier nog vergeten te melden. Hun reactie:
quote: (TransIP Technische support 10 november 2015 11:54)
Dank voor het doorgeven van de feedback! Ik zal dit doorzetten naar onze developers zodat zij dit na kunnen kijken. Omdat wij meer feedback hebben ontvangen kan het even duren voordat er naar gekeken kan worden maar wij zullen dit zeker gaan reproduceren.

Mocht je meer vragen hebben of tegen andere dingen aanlopen laat het ons dan zeker weten!

Ik hoop je voldoende geïnformeerd te hebben en wens je een prettige dag toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

BartB. schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:03:
[...]

Ik heb vanochtend ook meteen even een ticket ingeschoten hierover, ben ik hier nog vergeten te melden. Hun reactie:
[...]
Ah, top! Thx. Ze blijven er heel strak opzitten ondanks de aardige drukte, nice.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Zelf zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8R0qekpGkLXvRrLVkWqQem06/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenTimmers
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-10 15:36
Zenety schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:22:

Hoeveel ruimte heb je over op je bootschijf? (C:\?) Ik probeerde een bestand van 50GB over te kopieren maar ik had nog 40GB over op mijn SSD. Hij weigerde het bestand om die reden te kopieren. Wat is de implementatie van Webdav op Windows ongelofelijk dom zeg.. Alleen al een regedit voor het vegroten van het upload limiet, en dan ook nog eens de status van je bootschijf kopieren als status voor een netwerkschijf..
Bijna 30GB vrij op de bootschijf...
Bedankt Windows! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat word upgraden naar DSM6 beta dan gok ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ThinkPadd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:32:
Mja, feitelijk zou ik het juist handig vinden om een deel van mijn telefoon de syncen met een deel van de stack. Dat deel is dan vanaf thuis ook gewoon benaderbaar. Maar dan wel vanaf de telefoon de mogelijkheid hebben om bij andere zaken te komen zonder dat ik direct de hele stack publiek maak voor mijn telefoon.

Wat dat betreft is het nog wel wat beperkt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ben ik de enige die het niet slim vind dat ze bij TransIP op hun forum nog geen eigen plekje hebben ingeruimd voor Stack? Dan kunnen daar de problemen van mensen heel handig in eigen topics behandeld worden. Kun je snel zien of bepaalde problemen bekend zijn en wat daar de respons van TransIP op is. Scheelt hun ook weer tig meldingen over hetzelfde probleem die ze individueel moeten lezen en beantwoorden en bespaart de gebruikers de moeite om überhaupt iets uitgebreid te melden als ze zien dat het allang adequaat beschreven is. Eventueel polletjes erbij waar mensen aan kunnen geven of ze het ook ervaren zodat TransIP veel beter inzicht in de omvang van het probleem kan krijgen qua aantal gebruikers dat er tegenaan loopt. Ook kan men dan veel handiger inventariseren wat de gebruikers graag als extra functionaliteit toegevoegd zouden zien. Nu zijn er een paar berichtjes geplaatst in het algemene deel maar het noodt niet echt uit zo.

Hoeveel tijd kost het om daar even een nieuw subforum aan te maken? Vijf minuten? Twee? Een? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:12

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Waarom zouden ze, we hebben hier straks meer kennis rondlopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Equator schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:23:
Waarom zouden ze, we hebben hier straks meer kennis rondlopen :P
Als ze hier iemand van TransIP officieel mee laten doen vind ik het ook prima. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Hooglander1 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:17:
[...]

Vanavond maar eens ff een upgrade naar DSM6.0 Beta doen. Neem aan dat alle bestanden gewoon bewaard blijven? En hoe lang doet hij ongeveer over deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28

sanderr

duh!

Heeft iemand al een ownCloud sync app aan een Stack geknoopt? Als dat werkt, zou dat ideaal zijn, want de laatste oC desktop sync client (vanaf v2.0) is multi-account. Scheelt weer een extra client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:28
sanderr schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:43:
Heeft iemand al een ownCloud sync app aan een Stack geknoopt? Als dat werkt, zou dat ideaal zijn, want de laatste oC desktop sync client (vanaf v2.0) is multi-account. Scheelt weer een extra client.
Lijkt hier op OSX prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het is gewoon ownCloud, dus dit zou geen enkel probleem moeten zijn. Probeer het en laat het ons weten zou ik zeggen.

Heeft iemand al ervaring met een betaalde variant van Stack? Er word genoemd dat je dan backups krijgt, is dit in de vorm van een versioning systeem? Of is het slechts dat je gehele stack zo af en toe een backup krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
Dat werkt hier al prima met de Windows client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-10 10:02
Zenety schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:06:

[afbeelding]
Maar zo te zien heb je dan je stack gemount via davfs2?
Ik probeerde namelijk eerst direct met duplicity naar webdav te schrijven, maar dat kreeg ik tot nu toe nog niet voor elkaar...
Maar ach, mounten via fstab en dan "lokaal" wegschrijven via duplicity gaat dan weer wel goed...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:46
Ik kreeg zonet een mailtje van transip met een invite code :'). Terwijl ik sinds gisterochtend een code van de site had gekregen. Nu dus twee stacks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Ik heb ook een invite code gekregen!

Maar: Is er een manier om snel bestanden te delen via een publieke http link zoals dat met dropbox ook kon in de shared folder? Dat is eigenlijk het enige dat ik nog mis. En automatische foto uploads in de app, maargoed dat zit er sowieso niet in.

[ Voor 15% gewijzigd door Hoiz op 10-11-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 19:18
Hoiz schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 18:40:

Maar: Is er een manier om snel bestanden te delen via een publieke http link zoals dat met dropbox ook kon in de shared folder? Dat is eigenlijk het enige dat ik nog mis. En automatische foto uploads in de app, maargoed dat zit er sowieso niet in.
Als je de map selecteert op de site dan staat daar een optie delen. Je kunt er ook een wachtwoord opzetten.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
Erulezz schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 18:47:
[...]

Als je de map selecteert op de site dan staat daar een optie delen. Je kunt er ook een wachtwoord opzetten.
Op dropbox kan je dat ook gewoon vanuit windows explorer doen (rechtermuisklik, directe (download)link naar bestand creëren.. Ik hoopte dat dat met Stack ook kon. Ik ben niet zo'n fan van webinterfaces ;(

[ Voor 7% gewijzigd door Hoiz op 10-11-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 19:18
Het is nog een gloednieuwe dienst, zou wel gek zijn als het er uiteindelijk niet inkomt ;) Anders even een suggestie insturen, is zo gedaan.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenety
Spekkie88 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:52:
[...]

Maar zo te zien heb je dan je stack gemount via davfs2?
Ik probeerde namelijk eerst direct met duplicity naar webdav te schrijven, maar dat kreeg ik tot nu toe nog niet voor elkaar...
Maar ach, mounten via fstab en dan "lokaal" wegschrijven via duplicity gaat dan weer wel goed...
Klopt inderdaad, en heb nu net een cron job gemaakt voor een auto-backup met rsync. Best tof eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 21:11

miekol

erm

Ik gok dat als je de OwnCloud iOs of Android app download en daar je STACK in connect je de automatische upload functionaliteit van de OwnCloud app gewoon kunt gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
miekol schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:26:
[...]

Ik gok dat als je de OwnCloud iOs of Android app download en daar je STACK in connect je de automatische upload functionaliteit van de OwnCloud app gewoon kunt gebruiken...
Cool! :)

Ik kan natuurlijk mijn Dropbox syncmap daar kletteren, maar dat is wel dubbelop allemaal.

Hoe uploaden jullie trouwens bestanden? Ik heb het idee dat de files via webdav uploaden nogal stottert, hij blijft vaak hangen op het einde. Of komt dat omdat hij nog moet uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:45
Tweakers is in ieder geval al opgemerkt door TransIP:

Voor het instellen van externe clients kan ik je helaas niet helpen. Echter weet ik wel dat hier al het één en ander is gepost in een thread op tweakers.net ([Cloud storage] "Stack" van TransIP) en ik raad je dan ook aan om dit door te bladeren.

Hopende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben wens ik je nog een fijne avond toe.

Met vriendelijke groet,
knip
TransIP BV

--
TransIP BV | http://www.transip.nl/

Op al onze diensten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Deze kun je vinden op https://www.transip.nl/algemene-voorwaarden/.

[ Voor 1% gewijzigd door Equator op 11-11-2015 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand vroeg iets over de betaalde versie en backups, hierbij het antwoord:

Beste XYZ,

Wij zijn erg blij om te horen dat je blij bent met STACK! Betreft backups backen wij je data vijf keer per dag om de vier uur op. Wij hebben dus nog een extra backup van je data mocht er onverhoopt iets fout gaan. Mochten er verdere vragen zijn dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,
XXXXXXXX
TransIP BV

--

Op al onze diensten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Deze kun je vinden op https://www.transip.nl/algemene-voorwaarden/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:19:

Beste XYZ,

Wij zijn erg blij om te horen dat je blij bent met STACK! Betreft backups backen wij je data vijf keer per dag om de vier uur op. Wij hebben dus nog een extra backup van je data mocht er onverhoopt iets fout gaan. Mochten er verdere vragen zijn dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,
XXXXXXXX
TransIP BV

--

Dat klinkt op zich goed. Al geeft het nog niet heel veel transparantie over hoe lang ze dat nu echt opslaan. Maar in ieder geval interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om terug te komen bij het gebruik van STACK i.c.m. de Android app FolderSync. Vorige week heb ik na aanraden van TransIP, de developers van de app benaderd. Dit heb ik gedaan door een logfile te produceren, deze via de app te versturen en te voorzien van uitleg.
Zojuist het volgende antwoord gekregen: The webdav url queried doesn't return valid http response it seems.

Dit zou toch betekenen dat het probleem wel degelijk bij TransIP ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
Hoiz schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:45:
[...]
Hoe uploaden jullie trouwens bestanden? Ik heb het idee dat de files via webdav uploaden nogal stottert, hij blijft vaak hangen op het einde. Of komt dat omdat hij nog moet uploaden?
Ik krijg bij grotere bestanden (meerdere GBs) vaak een 500 internal server error aan het einde van het bestand via webdav, dus dat klinkt bekend

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik heb volgens mij een kleine bug gevonden. Ik heb gisterochtend iets geupload, maar de stack app voor Windows geeft aan dat het al 6 dagen geleden is. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23

Beste XYZ,

Met vriendelijke groet,
XXXXXXXX
TransIP BV

--

Hoe meer ik hoor over de "backups", hoe meer ik denk dat het hardware-level snapshots zijn. Als je kijkt naar de beschrijvingen, eerder in dit topic, zie je eigenschappen zoals geen item-level restore en alleen naar specifieke punten terug kunnen gaan. Tevens gaan de backups (die jij kan beheren iig) niet verder terug (paar uur tot een dag).

Vermoedelijk zijn het dus snapshots waar ze ervanuit gaan dat je in de delta-tijd (4 uur-isch) niet bizar veel mutaties doet. Hierdoor is de differencating load best laag en kunnen ze het aanbieden.

Als ze het met dagen, weken, maanden zouden aanbieden, zakt performance compleet in. Beetje alsof je een VM snapshot maakt en daar een jaar op draait. (The horror :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 21:11

miekol

erm

MMaster23 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 23:44:
[...]

Hoe meer ik hoor over de "backups", hoe meer ik denk dat het hardware-level snapshots zijn. Als je kijkt naar de beschrijvingen, eerder in dit topic, zie je eigenschappen zoals geen item-level restore en alleen naar specifieke punten terug kunnen gaan. Tevens gaan de backups (die jij kan beheren iig) niet verder terug (paar uur tot een dag).

Vermoedelijk zijn het dus snapshots waar ze ervanuit gaan dat je in de delta-tijd (4 uur-isch) niet bizar veel mutaties doet. Hierdoor is de differencating load best laag en kunnen ze het aanbieden.

Als ze het met dagen, weken, maanden zouden aanbieden, zakt performance compleet in. Beetje alsof je een VM snapshot maakt en daar een jaar op draait. (The horror :X )
Ik ben er niet helemaal in thuis, maar draait het geheel niet op ZFS RAID en is één van de voordelen daarvan niet dat je snapshots kan maken? Dus dan zou je weleens gelijk kunnen hebben denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
HvanderT schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 23:17:
Ik heb volgens mij een kleine bug gevonden. Ik heb gisterochtend iets geupload, maar de stack app voor Windows geeft aan dat het al 6 dagen geleden is. Vreemd.
Toch frappant als zij aangeven de max filesize (zo ver ik weet?) onbeperkt is. Zal wel een foutje zijn dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:06
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:24:
Om terug te komen bij het gebruik van STACK i.c.m. de Android app FolderSync. Vorige week heb ik na aanraden van TransIP, de developers van de app benaderd. Dit heb ik gedaan door een logfile te produceren, deze via de app te versturen en te voorzien van uitleg.
Zojuist het volgende antwoord gekregen: The webdav url queried doesn't return valid http response it seems.

Dit zou toch betekenen dat het probleem wel degelijk bij TransIP ligt?
Het leek me sowieso al dat het aan Stack lag, want FolderSync werkt perfect met mijn eigen ownCloud

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 12:54

geerttttt

Manisch positief

Ik heb stack ook ondertussen en ik gebruik het ook met davfs2 en rsync om het een en ander te backuppen. Een onderdeel daarvan is een video van 11 gig.

Nu is de rsync opdracht allang klaar, maar volgensmij is davfs2 nog aan het bufferen ofzo want hij pakt afgelopen hele nacht nog steeds 100%/CPU en ongeveer 20mbit upload.

Ook staan er nog 2 bestanden in de cache map van davfs2, die van 11 gig en een van 3 gig. Dus je zou zeggen dat hij die nog steeds aan het verwerken is. Opzich prima, ware het niet dat ik op mijn router kan zien dat er sinds vannacht al 53 gig is geüpload. Dit terwijl ik zeker weet dat vannacht dezelfde 2 bestanden toen ook al in de cache map stonden.

Iemand ervaring hiermee?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMaster23 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 23:44:
[...]

De achterliggende reden dat ik dit vroeg aan hen is omdat ik dagelijks met bestanden werk die wijzigen. Middels een script worden de bestanden om de X uur naar Dropbox gekopieerd die dat vervolgens (met versioning) backupt. Ik kon dus altijd uren / dagen / weken / maanden terug. Echter, 1TB aan opslag. Stack biedt voor minder, 2TB aan opslag _/-\o_ én met backups ( dacht ik ). Ik heb/had namelijk ook een VPS draaien waarbij ik zelf kon bepalen wanneer ik een snapshot maak. Mijn idee was om dan de boel te uploaden, snapshot maken en dit dan op dagelijkse / wekelijkse basis bij te houden. Nu blijkt / kom ik erachter dat zij zelf om de x uur een snapshot maken en dat ik daar zelf geen controle in heb. Plus dat zij de data niet echt redundant ergens hebben staan ofzo. Dat maakt mijn inziens Stack puur en alleen een 'netwerk harde schijf' in plaats van een backup systeem. :-( En ja tuurlijk heb ik zelf ook nog een extra backup op een externe harde schijf maar heb het liever ook nog ergens 'extern' staan. Dit bij elkaar doet me toch overwegen om weer terug te gaan naar Dropbox.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 07:42:
[...]

De achterliggende reden dat ik dit vroeg aan hen is omdat ik dagelijks met bestanden werk die wijzigen. Middels een script worden de bestanden om de X uur naar Dropbox gekopieerd die dat vervolgens (met versioning) backupt. Ik kon dus altijd uren / dagen / weken / maanden terug. Echter, 1TB aan opslag. Stack biedt voor minder, 2TB aan opslag _/-\o_ én met backups ( dacht ik ). Ik heb/had namelijk ook een VPS draaien waarbij ik zelf kon bepalen wanneer ik een snapshot maak. Mijn idee was om dan de boel te uploaden, snapshot maken en dit dan op dagelijkse / wekelijkse basis bij te houden. Nu blijkt / kom ik erachter dat zij zelf om de x uur een snapshot maken en dat ik daar zelf geen controle in heb. Plus dat zij de data niet echt redundant ergens hebben staan ofzo. Dat maakt mijn inziens Stack puur en alleen een 'netwerk harde schijf' in plaats van een backup systeem. :-( En ja tuurlijk heb ik zelf ook nog een extra backup op een externe harde schijf maar heb het liever ook nog ergens 'extern' staan. Dit bij elkaar doet me toch overwegen om weer terug te gaan naar Dropbox.....
Precies .. het is geen backup dienst. Het is een netwerk schijf.
Het voordeel is dat je vrij flexibel de dienst mag gebruiken (WebDAV, eigen clients, syncen op verschillende platformen etc). Echter het is wel gevoelig voor uitval, (menselijke) fouten en malware.

Een cryptolocker bijvoorbeeld kan al vrij snel je stack om zeep helpen indien je de drive mapped op je systeem. Je hebt dan nog maar uren (max 1 dag) om een backup terug te zetten. Mijn persoonlijk advies: Zet alleen op je Stack wat je kunt missen of elder ook nog hebt staan. Je mag zelf bepalen hoe secure of encrypted je dat wilt doen.

Mocht je echt backup willen, kun je beter kijken naar Backblaze en Crashplan. Hier mag je vaak onbeperkt opslaan (beetje met de gedachte dat ze toch niet veel meer hoeven te backuppen dan dat jij lokaal aan storage hebt.. zeg max 10tb in praktische theorie. . in praktijk amper 300GB) en houden ze wel versies van bestanden bij. Item-level restore werkt daar heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
geerttttt schreef op woensdag 11 november 2015 @ 07:41:
Ik heb stack ook ondertussen en ik gebruik het ook met davfs2 en rsync om het een en ander te backuppen. Een onderdeel daarvan is een video van 11 gig.

Nu is de rsync opdracht allang klaar, maar volgensmij is davfs2 nog aan het bufferen ofzo want hij pakt afgelopen hele nacht nog steeds 100%/CPU en ongeveer 20mbit upload.

Ook staan er nog 2 bestanden in de cache map van davfs2, die van 11 gig en een van 3 gig. Dus je zou zeggen dat hij die nog steeds aan het verwerken is. Opzich prima, ware het niet dat ik op mijn router kan zien dat er sinds vannacht al 53 gig is geüpload. Dit terwijl ik zeker weet dat vannacht dezelfde 2 bestanden toen ook al in de cache map stonden.

Iemand ervaring hiermee?
Ik weet niet hoe davfs omgaat met timeouts en dergelijke?
Dit klinkt een beetje als davfs probeert te uploaden, knalt er halverwege ergens uit en begint weer geheel overnieuw...
Maar ik zeg al ik weet niet hoe davfs omgaat met connection timeouts.

Zelf heb ik vannacht een duplicity backup gedraaid naar mijn davfs mount van in totaal 100+GB zonder problemen.
Het grote verschil is dat mijn data door duplicity verpakt wordt in pakketten van 25MB per stuk, waardoor upload timeouts een minder groot probleem zijn...

EDIT:
zoals ik al dacht, hier wat meer info over davfs/webdav
In WebDAV the HTTP-method PUT is used to transfer files from the client to the server. This method only can transfer complete resources (files). Incremental upload is not defined in the specification (different from ranged requests in GET). There may be servers that allow ranged PUT, but I don't know them and most servers don't.

[ Voor 14% gewijzigd door Spekkie88 op 11-11-2015 12:11 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Hooglander1 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:17:
[...]

Denk dat ik toch maar wacht totdat DSM 6.0 officieel uit komt. Of ervaar jij geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb voor veel problemen met davfs. Server wordt traag en reageert slecht.
Ik heb nu mijn initele duplicity geupload met een bash script icm curl. Dat gaat nu 3,5MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Ging vanochtend hier zo waar erg lekker met 10 MB/s+. Nu zit ik al een hele tijd rond de 1 MB/s... :/
Win7 en gebruik van de Stack App....

[ Voor 15% gewijzigd door Perkouw op 11-11-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Eigenlijk moet je een script hebben voordat je duplicity runt die check of je fotos nog steeds foto's zijn.
Checken op een hash is een stap maar of jpeg nog steeds een jpeg is is natuurlijk ook wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

BaZnGaNL schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:27:
[...]

Denk dat ik toch maar wacht totdat DSM 6.0 officieel uit komt. Of ervaar jij geen problemen?
Geen enkel probleem, maar ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met de beta versie's van Synology.
Perkouw schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:32:
Ging vanochtend hier zo waar erg lekker met 10 MB/s+. Nu zit ik al een hele tijd rond de 1 MB/s... :/
Win7 en gebruik van de Stack App....
Heb je veel kleinere bestanden of is het 1 grote file? Wel bijzonder dat jij er zo'n "last" van hebt, de snelheden zijn hier tot nu toe behoorlijk stabiel geweest. Al was het bij meer kleinere bestanden uiteraard trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Hooglander1 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:45:
[...]

Geen enkel probleem, maar ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met de beta versie's van Synology.

[...]

Heb je veel kleinere bestanden of is het 1 grote file? Wel bijzonder dat jij er zo'n "last" van hebt, de snelheden zijn hier tot nu toe behoorlijk stabiel geweest. Al was het bij meer kleinere bestanden uiteraard trager.
Het frappante is nog wel dat hij nu traag is met een enkele file van een paar GB. 522 KB/s op het moment en dat schiet dan af en toe naar een paar MB/s. Het begin van mijn batch vanochtend ging als een speer en piekte meer dan eens over de 10 MB/s. En dat met een zwik files van 100MB en kleiner....

Kom er ook echt niet uit waar het aan ligt. Bedraad aangesloten, speedtests gerund en alles is stabiel en snel. Upload ik elders ergens naar toe dan gaat het gewoon met de volledige verbinding.

[ Voor 13% gewijzigd door Perkouw op 11-11-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het is zo simpel, maar de halve wereld gaat de mist in: Cloud is géén back-up!

Beste XYZ,

Met vriendelijke groet,
XXXXXXXX
TransIP BV

--

Hmm, dat zegt mij toch echt nog te weinig, feitelijk weten we alleen het interval. Wat is de retentie? Is het een snapshot wat je in zijn geheel terug zet, of kan je file level restore doen? Zijn de verschillende sets individueel te benaderen zodat je ook gewoon terug kunt kijken? Kan je bij een bestand de historie zien? De uitleg elke vier uur back-up zegt mij veel te weinig. Ik ben bang dat het sowieso tegen gaat vallen en dat je beter zelf voor backups kunt worden, de stack is dan niets meer dan een offsite replicatie van je backups.

In de app zit toch gewoon foto upload? Helaas weinig instelbaar maar het zit er wel in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

rushcraft schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:36:
Voor de geintreseede:
De backup functie die voor betalende gebruikers aanwezig is maakt om ongeveerd de 4 uur een backup van jou Stack. Er worden maximaal 5 back-ups van je Stack bewaard, dit houd dus weer in dat je 20 uur terug in de tijd kan om data terug te halen.
Tijdens het restoren van je Stack is het niet mogelijk om hem te benaderen. (Dit is althans mijn ervaring). een brick level restore lijk voor alsnog niet mogelijk. Na het restoren van een Stack Backup komen de rest van de gemaakte backups te vervallen. Het is dus echt een nood greep om een backup terug te zetten! ;)
5 backups, interval 4 uur. En je kan alleen de gehele snapshot terugzetten en geen delen er van.

Niet bepaald een echt goede backup. Ook zijn er nog posts die gokken dat de "backup" gewoon op dezelfde fysieke locatie staan, wat dus helemaal geen backup is.

Helaas is dankzij het gebrek aan versioning het niet helemaal geschikt als backup locatie. Leuk als off-site backup van je niet kritische bestanden, maar als je server iets doms doet als je 48 uur weg bent is ook meteen je backup weg. Niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
En ik heb een nieuwe test draaien. Bestanden die niet groter zijn dan pak en beet 500MB. En ik zit nu strak boven de 7 MB/s. Met in totaal 463 bestanden. Snelheid is nog niet optimaal, maar wel vele malen beter.

Voor nu lijkt de applicatie dus, gek genoeg, moeite te hebben met grote files (say 2GB en groter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Bij mij werkt stack niet meer.. Heel vreemd. Zowel de website als de app voor windows..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tTrCINW.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 08:56
HvanderT schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:34:
Bij mij werkt stack niet meer.. Heel vreemd. Zowel de website als de app voor windows..

[afbeelding]
Hier (ook) problemen op het moment, Sync van 190GB is gestopt ivm geen ruimte, in mijn stack zie ik staan (bij default user met quota default):
Je hebt 26.1 GB gebruikt van de beschikbare 33 GB

In mijn CP zie ik staan:
Ruimte 1000 GB
Beschikbaar 23GB
Gebruikt 977 GB

Heb een support ticket aangemaakt bij Transip, meer mensen met deze problemen?

[ Voor 27% gewijzigd door lubbertkramer op 11-11-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Die heb ik ook gehad, maar daar heb ik nog geen melding van gemaakt. Dat was trouwens nadat ik gebruiker had toegevoegd binnen mijn eigen stack, foto's uploaden van een paar MB per stuk, het lukte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rushcraft
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-03 16:36
HvanderT schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:34:

[afbeelding]
Geen probleem hier met inloggen op de pagina openen. Als je het eens via een andere verbinding probeert?

[ Voor 7% gewijzigd door rushcraft op 11-11-2015 10:41 ]

|^^|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Nope, geen succes. Zowel via het schoolnetwerk (eduroam) als via 4G hotspot (KPN) krijg ik geen verbinding, maar bovenstaande foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
HvanderT schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:40:
Die heb ik ook gehad, maar daar heb ik nog geen melding van gemaakt. Dat was trouwens nadat ik gebruiker had toegevoegd binnen mijn eigen stack, foto's uploaden van een paar MB per stuk, het lukte niet.
En hoe heb je dat opgelost dan? Ik heb geen andere gebruikers binnen mijn stack alleen de default die je aanmaakt bij het aanmaken van je stack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rushcraft
HvanderT schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:42:
Nope, geen succes. Zowel via het schoolnetwerk (eduroam) als via 4G hotspot (KPN) krijg ik geen verbinding, maar bovenstaande foutmelding.
Hmmm, even een ticket bij ze inschieten dan, De support van TransIP reageerd over het algemeen erg snel.
Heb even de Windows App getest (just to be sure), en bij mij worden mijn files wel netjes geupload.

|^^|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Beste klant,

Hierbij willen we je informeren dat de server waarop jouw STACK gehost wordt momenteel niet bereikbaar is. Dit wordt veroorzaakt door een combinatie van hardware- en softwarefalen. Hierdoor is jouw STACK sinds 10:09 niet bereikbaar. We werken op dit moment aan een oplossing. We verwachten dat jouw STACK binnen enkele uren weer bereikbaar zal zijn. Uiteraard houden we je op de hoogte van de voortgang.

Onze excuses voor de overlast.

Met vriendelijke groet,

TransIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
lubbertkramer schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:43:
[...]

En hoe heb je dat opgelost dan? Ik heb geen andere gebruikers binnen mijn stack alleen de default die je aanmaakt bij het aanmaken van je stack
Niet. Ik had nog geen actie ondernomen. Wilde er zojuist naar gaan kijken, maar ik kan er nu dus helemaal niet meer inkomen. Ik krijg dus de foutmelding dat er iets mis is.

Daarnaast werden tijd en de beschikbare ruimte verkeerd weergegeven in de Windows applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:02
HvanderT schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:42:
Troost je, ik kom er ook niet meer in, opeens. Net nog bestanden uit het overpompen, nu diezelfde foutmelding.

In m'n explorer geeft ie "Geen toegang tot schijf - mogelijk beschadigd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:26
Zojuist mail gehad van Stack die wellicht wat klachten kunnen verklaren:
Beste klant,

Hierbij willen we je informeren dat de server waarop jouw STACK gehost wordt momenteel niet bereikbaar is. Dit wordt veroorzaakt door een combinatie van hardware- en softwarefalen. Hierdoor is jouw STACK sinds 10:09 niet bereikbaar. We werken op dit moment aan een oplossing. We verwachten dat jouw STACK binnen enkele uren weer bereikbaar zal zijn. Uiteraard houden we je op de hoogte van de voortgang.

Onze excuses voor de overlast.

Met vriendelijke groet,

TransIP

[ Voor 3% gewijzigd door BiggyB op 11-11-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hooglander1 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:58:
Niet bepaald een echt goede backup. Ook zijn er nog posts die gokken dat de "backup" gewoon op dezelfde fysieke locatie staan, wat dus helemaal geen backup is.
Back-up betekent niet meer dan het bestaan van een reservekopie. Retentie, locatie, actualiteit etc. zegt wel iets over de kwaliteit van de backupoplossing. Maar gewoon een kopietje van je bestanden op dezelfde schijf is feitelijk ook gewoon backup.
Helaas is dankzij het gebrek aan versioning het niet helemaal geschikt als backup locatie. Leuk als off-site backup van je niet kritische bestanden, maar als je server iets doms doet als je 48 uur weg bent is ook meteen je backup weg. Niet ideaal.
Daarom ben ik van plan mij server lokaal aan versioning te gaan laten doen. Feitelijk gaat die backups maken en lokaal opslaan. (doet 'ie al) Daarnaast wil ik de stack dan gaan gebruiken om de lokale backups naar te syncen zodat ze óók off-site opgeslagen staan. Sterker nog, ik denk dat ik hem twee backups ga laten maken, één lokaal en één ofsite. Juist om te zorgen dat een sync niet de fouten van lokaal naar off-site kan transporteren en andersom. Zit nog wel even wat werk in ben ik bang. :P

Beetje jammer dat dat webdav ertussen zit, thuis heb ik ook gewoon ZFS. Kan ik gewoon snapshots over pompen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rushcraft
[...]

5 backups, interval 4 uur. En je kan alleen de gehele snapshot terugzetten en geen delen er van.

Precies wat ik ook bedoel. Ze adverteren leuk dat er backup gemaakt worden maar geven niet aan (zo ver ik kon vinden) hoeveel het er zijn en hoelang ze bewaard blijven. Hopelijk gaan ze deze functie nog aanpakken :)

|^^|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 21:32
We hebben geen SLA dus dan maar geduldig wachten.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Hm. Ik haal nu gewoon 10MB/s en hoger met files <1GB. Alweer 14GB verzet. Dus dat gaat lekker via de Stack applicatie.

Iemand die een snelle lijn heeft liggen en via de Stack applicatie (Windows) kan testen wat hij ziet als een map gesyncd wordt naar Stack met files van boven de 2GB? Ik ben wel benieuwd of dit probleem is te reproduceren bij iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

winwiz schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:49:
We hebben geen SLA dus dan maar geduldig wachten.
Zie hier dus de eerder door mij genoemde nadelen van een (gratis) clouddienst. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik heb de mail nog niet ontvangen. Ze zullen wel aan het kijken zijn wie er allemaal zijn getroffen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 21:32
Ach ik gebruik het puur voor een extra offsite backup. Mocht het een dag later beschikbaar is er ook geen man over boord. Wil je 99.9999% uptime willen hebben zul je moeten dokken.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
[...]

Dat ligt er maar net aan hoe je het inricht...
En heb je niet ALTIJD het probleem dat als je server iets doms doet als je weg bent dat je dan de sjaak bent...
Hetzelfde geldt als je een VPS als offsite backup gebruikt met mooie redundantie en die doet iets doms als je even niet oplet ;w

Ik gebruik nu mijn stack als offsite backup icm met duplicity waarbij iedere maand een full en daarna iedere dag een incremental gedaan wordt. Daarnaast blijft de backup van vorige maand staan waardoor ik dus tot 2 maanden terug kan.

Op die manier moet er flink wat mis gaan wil ik data echt kwijt zijn...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Spekkie88 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:54:
[...]

Dat ligt er maar net aan hoe je het inricht...
En heb je niet ALTIJD het probleem dat als je server iets doms doet als je weg bent dat je dan de sjaak bent...
Hetzelfde geldt als je een VPS als offsite backup gebruikt met mooie redundantie en die doet iets doms als je even niet oplet ;w

Ik gebruik nu mijn stack als offsite backup icm met duplicity waarbij iedere maand een full en daarna iedere dag een incremental gedaan wordt. Daarnaast blijft de backup van vorige maand staan waardoor ik dus tot 2 maanden terug kan.

Op die manier moet er flink wat mis gaan wil ik data echt kwijt zijn...
Dan werkt het inderdaad wel, maar als je het als syncfolder gebruikt niet. Helaas kan mijn Synology niet echte backups maken naar webdav. Anders zou ik het ook anders kunnen inrichten. Het jammere is wel dat ze de backups wel "verkopen", maar de implementatie wel heel erg beperkt is. En dat is wel een gemiste kans voor een verder (tot nu toe) uitstekend platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als je hem als syncfolder gebruikt is het niet erg als hij even weg is, dat trekt later wel bij. Gebruik je hem als externe netwerkschijf dan wordt het wat vervelender. :P

OwnCloud heeft bij mijn weten zelf wel een soort versioning, wellicht is daar nog iets mee te doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 13:09
Ook mijn betaalde stack is nu offline :(

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
rushcraft schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:49:
[...]

Precies wat ik ook bedoel. Ze adverteren leuk dat er backup gemaakt worden maar geven niet aan (zo ver ik kon vinden) hoeveel het er zijn en hoelang ze bewaard blijven. Hopelijk gaan ze deze functie nog aanpakken :)
Voor zover ik begrepen (en ergens gelezen) heb, worden enkel de laatste 5 backups bewaard. Met een interval van 4 uur komt dat er dus op neer dat je slechts backups van maximaal 20 uur oud kunt restoren.*

Maar ik heb het idee dat het hele backupsysteem sowieso enkel bedoeld is als laatste redmiddel in het geval van hardwarefalen o.i.d. aan hun kant, en niet om domme fouten aan gebruikerszijde te ondervangen. Voor versioning is het in ieder geval totaal ongeschikt.

* Een bron hiervoor heb ik niet, voor zekerheid hierover beter even de TIP support contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
Inderdaad zoals de meeste anderen mijn stack offline. Geen mail ontvangen, als hij later op de dag weer online was gekomen had ik er ook niks van gemerkt eerlijk gezegd. Hopelijk raakt er niets verloren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rushcraft
BartB. schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:04:
[...]

Voor zover ik begrepen (en ergens gelezen) heb, worden enkel de laatste 5 backups bewaard. Met een interval van 4 uur komt dat er dus op neer dat je slechts backups van maximaal 20 uur oud kunt restoren.*

Maar ik heb het idee dat het hele backupsysteem sowieso enkel bedoeld is als laatste redmiddel in het geval van hardwarefalen o.i.d. aan hun kant, en niet om domme fouten aan gebruikerszijde te ondervangen. Voor versioning is het in ieder geval totaal ongeschikt.

* Een bron hiervoor heb ik niet, voor zekerheid hierover beter even de TIP support contacten.
Heb de backup functie van Stack in de eerste dagen dat het uit was getest dus de informatie kwam van mij zelf :+ :D

|^^|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rushcraft
Zenety schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:05:
Inderdaad zoals de meeste anderen mijn stack offline. Geen mail ontvangen, als hij later op de dag weer online was gekomen had ik er ook niks van gemerkt eerlijk gezegd. Hopelijk raakt er niets verloren ;)
Zuur voor TransIP dat dit nu (al) gebeurd, hiermee maken ze natuurlijk geen goede beurt tegen over de klanten. Hoop dat het voor iedereen zijn data en TransIP verder geen gevolgen heeft.

|^^|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bij het downloaden van de Stack client app voor Windows geeft mijn Symantec EndPoint Security een signaal af dat de executable niet vertrouwd wordt vanwege een "Reputation" signature.

Is een van de gebruikers hier op het forum ook tegen deze waarschijnlijke false positive aangelopen zijn? Zo ja...wat is jouw motivatie geweest om deze executable dan wel te vertrouwen? Of zo nee: hoe gebruik je Stack dan op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
rushcraft schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:05:
[...]

Heb de backup functie van Stack in de eerste dagen dat het uit was getest dus de informatie kwam van mij zelf :+ :D
Oh sorry, ik zie nu dat ik totaal gemist had dat het maximum van 5 backups allang genoemd was. :D My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:29

Ravefiend

Carpe diem!

Vooralsnog geen probleem hier, nog steeds mogelijk om te verbinden met WinSCP.

Gisteren had ik al eens geprobeerd een bestand van zo'n 3,2 GB te uploaden met WinSCP maar die brak af op het einde. Deze ochtend weer eens gelanceerd en ook weer geen succes. De upload gaat helemaal tot op het einde maar eindigt met een HTTP/1.1 500 Internal Server Error.

Grotere bestanden lijken vooralsnog niet echt goed te gaan. Iemand die er wel in geslaagd is via WinSCP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mijn Stack draait lekker door. :P
BartB. schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:04:

Stack is gebaseerd op ZFS, binnen ZFS kan je gewoon snapshots maken. Die kosten geen tijd, amper ruimte (alleen diffs) en zijn op fileniveau te benaderen. Het zou dus een prachtige dienst kunnen zijn maar ze bieden het niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Laatst online: 04-10 17:55

P!m

Ik probeer grote bestanden (6,2GB, 5,8GB, 4GB) te uploaden via WebDAV in Windows 10. Deze verschijnen allemaal als 0KB bestand in Stack.

Als ik m'n netwerkverbinding monitor, dan zie ik wel dat er met een snelheid van +/- 220 Mbps wordt geüpload. Maar waar alles blijft wat ik aan het uploaden ben, ik heb geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik zit blijkbaar ook op de foute server. Zal mij benieuwen of zal alles weer netjes zonder dataverlies in de lucht zullen krijgen.

Was net een bestand van 0,5GB via hun eigen Windows Synctooltje aan het uploaden nadat het iets van 7 keer via WinSCP mislukt was met 500 internal server error. Ik heb in drie dagen iets van 9GB overgestuurd maar dat file (dat wel de grootste is) gaat consequent mis. Was nou juist benieuwd of het wel met dat synctooltje zou lukken. Gaat dus wéér 1,5 uur kosten. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:29

Ravefiend

Carpe diem!

Jij dus ook last van die Internal Server Error. Ik heb er ondertussen een ticket voor aangemaakt met daarbij ook de WinSCP log file. Hopelijk kunnen ze daar iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rushcraft
Vraagje gesteld aan TansIP met betrekking tot de backup functionaliteit en of deze nog gaat veranderen. Had binnen no-time antwoord van ze :)
De back-up functionaliteit maakt inderdaad enkel elke 4 uur een back-up van je data, welke je tot 20 uur terug kunt herstellen.
Daar waren op GoT zelf ook al achter, maar het word nog interessanter :)
In een later stadium wensen wij ook versioning te gaan implementeren zodat je terug kunt naar een eerdere versie van hetzelfde bestand.

Hopende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben wens ik je nog een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,
*Paulus de Boskabouter*
TransIP BV
Ben benieuwd wat hoelang bij TransIP "een later stadium" betekend. 8)

|^^|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

rushcraft schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:35:
Ben benieuwd wat hoelang bij TransIP "een later stadium" betekend. 8)
Dat zal sterk afhangen van hoeveel geld de dienst gaat genereren gok ik zomaar. Het product word nu live gebracht en dan word het kijken hoeveel mensen gaan betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
lubbertkramer schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:38:
Hier (ook) problemen op het moment, Sync van 190GB is gestopt ivm geen ruimte, in mijn stack zie ik staan (bij default user met quota default):
Je hebt 26.1 GB gebruikt van de beschikbare 33 GB

In mijn CP zie ik staan:
Ruimte 1000 GB
Beschikbaar 23GB
Gebruikt 977 GB

Heb een support ticket aangemaakt bij Transip, meer mensen met deze problemen?
Inmiddels reactie van de support na het insturen van ticket met screenshots, zij weten het ook niet en hebben het doorgezet naar de technische dienst
Lubbert

Bedankt voor je bericht.

Je bericht is doorgestuurd naar onze technische dienst die dit verder zal analyseren.

Zodra er meer informatie bekend is zullen wij je hierover informeren.

Met vriendelijke groet,
TransIP BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Moet zeggen dat het bij mij nu vrij vlekkeloos gaat, al 190GB via Synology overgezet :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Pagina: 1 ... 8 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic