Zet hem hier ff neer als het werkt als je wilSpekkie88 schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:32:
Tof! ik heb er nu ook 1. Vanavond gelijk mijn Duplicity cron eens ombouwen naar webdav. Will report back!
Dat lukt ook met de gratis versie?DennusB schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:07:
Mijn Synology staat lekker stabiel met 13Mbit/s te syncenWerkt tot nu toe prima!
Hoi!
Zeker
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik zag het zelf alleen maar op de voorpagina van de Transip website, niet in mijn cp. Gelukkig wel een kunnen bemachtigenvDorst schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:35:
Kom de invite teller in het control panel te staan of op de website waar je je kan aanmelden?
Verder wel leuk om te zien dat je gebruikers kan aanmaken binnen je eigen stack.
Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.
Ze stonden inderdaad op de hoofdpagina, en zo te zien gaan er nog meer invites komen vandaag!
[ Voor 24% gewijzigd door Yahiko750 op 09-11-2015 16:38 ]
Vooral als je je bedenkt dat ik helaas vorige week donderdag al heb besloten te gaan hunten.Yahiko750 schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:38:
Yes, gelukt! En was me al aan het voorbereiden om te gaan "hunten", toevallig 2 min na dat besluit stond er een tellertje. Kom ik goed mee weg.
Ze stonden inderdaad op de hoofdpagina, en zo te zien gaan er nog meer invites komen vandaag!
Wat wil je weten? Ik heb het even getest door gebruik te maken van deja-dup front-end. Wat bij mij volgens mij eerst het probleem was dat ik gelijk in de root folder iets wilde neerzetten. Dit leek niet te lukken maar ik heb de volgende instellingen:pennywiser schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:34:
[...]
Zet hem hier ff neer als het werkt als je wil
Storage location: WebDAV
Server: xyz.stackstorage.com
Use secure connection: aangevinkt
port: 443
Folder: /remote.php/webdav/test (test is dus een map in mijn root)
Username: xyz
Oef, en nog steeds niet gelukt? Ik leef met je mee ...BartB. schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:39:
[...]
Vooral als je je bedenkt dat ik helaas vorige week donderdag al heb besloten te gaan hunten.
Cloudopslag is niets meer dan gewone opslag aangeboden in versimpelde vorm zodat de klant niet meer na hoeft te denken over schijven of opslagvolumes. Het is een marketingterm die een type dienst beschrijft, achter de schermen is het gewoon opslag die in verschillende vormen kan voorkomen.bartmatsko schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:53:
Omdat ik een 120GB SSD heb, heb ik niet erg veel ruimte over voor bijvoorbeeld foto's. Nu leek het mij handig deze dan op STACK te zetten, maar bij de gratis versie (meer dan genoeg ruimte) staat dat er geen backups mogelijk zijn. Ik snap niet helemaal wat dat inhoud. Want als je iets verwijderd kan je het wel terug halen en ik dacht altijd dat cloud opslag op meerdere datacentrums werd gezet zodat data niet kwijt kan raken. Waarvoor heb je die backups dan nodig?
De beschikbaarheid en betrouwbaarheid van de opslag zal verschillen per dienst die je afneemt. Cloud betekent absoluut niet dat je ineens garanties hebt op beschikbaarheid, nergens heb ik een garantie qua uptime gelezen. Daarnaast heb ik nergens garanties gelezen over de veiligheid van je data, geen garanties over redundantie, schaduwkopieën of backup. Wellicht staat er wel iets over in de voorwaarden, maar ik heb er niet grondig naar gezocht. Kan je het niet vinden dan betekent het feitelijk dat ze gewoon plat kunnen liggen voor een paar dagen of je data kwijt kunnen raken, je kunt ze dan niets maken want ze hebben je ook niets gegarandeerd. Dat is de consequentie van een gratis dienst zonder garanties gebruiken.
Daarnaast heb je het over backup, Cloud is géén backup. Cloud is slechts een gemakkelijk benaderbare, centrale opslagmethode. Niets meer, niets minder. Je kunt cloudopslag wel gebruiken om back-ups op te slaan zodat je data ook buitenshuis veilig gesteld wordt. Dan zorg je dus dat je zowel thuis als in de cloud een kopie hebt van de data. Data op één plek is nooit backup.
Daarnaast spreek je nog over het verwijderen van data en het terughalen daarvan, waarschijnlijk doel je hier op de prullenbakfunctionaliteit. Back-up houdt in dat je over een langere periode nog data kunt terug halen die je per ongeluk verwijderd hebt of om andere redenen bent kwijt geraakt. Daarnaast kan je ook oudere versies van bestanden terug halen, als je toch spijt hebt van het wegknippen van hoofdstukken uit je document bijvoorbeeld. Een prullenbak werkt alleen als je je er bewust van bent dat je iets per ongeluk weggegooid hebt, én als je op tijd bent en hij nog niet automatisch of door jezelf geleegd is. Misschien ruim je foto's op en krijg je twee maanden later toch spijt, backup kan je dan redden, een prullenbak is meestal al leeg.
Maak trouwens ook niet de fout te denken dat een sync naar online storage gelijk is aan backup. Als je het document zowel lokaal als in de cloud hebt staan houdt de sync hem gelijk. Maak je dus lokaal een domme fout dan zal die ook naar online gesynct worden en ben je alsnog je data kwijt.
Lang verhaal kort: back-up en cloud zijn twee heel verschillende dingen.
WebDAV is een protocol waarmee je kunt communiceren met de Stack. Ook de applicatie van Stack gebruikt dit protocol. Het verschil zit hem in de tool waarmee je verbindt met de stack. De applicatie van TransIp zelf imiteert het DropBox gedrag waarbij lokale folders gelijk worden gehouden met online, dus continue sync via WebDAV.Daarnaast vraag ik me af wat het grote verschil is tussen de Applicatie STACK en Webdav. Als je synchroniseert via de applicatie van STACK dan synchroniseert die applicatie een lokale map met je STACK cloud. Dus alle bestanden moeten ook op je pc staan wat ruimte inneemt. Hoe werkt dat met webdav? Staan de bestanden dan ook op je pc of kan je er echt alleen bij als je een internet verbinding hebt?
Gebruik je een andere tool zoals WinSCP (soort commander kloon) dan kan je het gewoon benaderen als online opslag en op commando bestanden heen en weer kopieëren. Ditzelfde geldt voor het configureren van een netwerkschijf middels WebDAV.
Afhankelijk van welke tool je gebruikt en hoe je die instelt heb je dus zowel lokaal als in de cloud de bestanden staan, of heb je ze alleen in de cloud en kan je ze direct benaderen. Uiteindelijk gaat alles gewoon via het WebDAV protocol.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zodra ik voor linux iets heb zet ik het hier neer..
krijn1985 schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:43:
[...]
Wat wil je weten? Ik heb het even getest door gebruik te maken van deja-dup front-end. Wat bij mij volgens mij eerst het probleem was dat ik gelijk in de root folder iets wilde neerzetten. Dit leek niet te lukken maar ik heb de volgende instellingen:
Storage location: WebDAV
Server: xyz.stackstorage.com
Use secure connection: aangevinkt
port: 443
Folder: /remote.php/webdav/test (test is dus een map in mijn root)
Username: xyz
Jawel, heb vanochtend om kwart over 8 de eerste invite-ronde mee kunnen pakken gelukkig.Yahiko750 schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:44:
[...]
Oef, en nog steeds niet gelukt? Ik leef met je mee ...
Net een foldertje foto's uit 2011 neergezet met de archive-optie van rsync, en daarna waren er meerdere foto's die toch 9 november 2015 als timestamp hadden...
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Bedankt voor de goede en heldere uitleg. Nu nog een vraag. Als ik mijn foto's en video's op de cloud zet van Trans IP omdat dit makkelijk is en ik gebruik maak van de applicatie van Trans IP waardoor de bestanden in feite al op 2 plekken staan (op mijn computer & in de cloud) is het dan echt nodig om backups te maken? Even vanuit gaan dat ik niet perrongelijk alles verwijder en na 2 maanden het weer terug wil hebben of iets dergelijks.Gonadan schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:44:
Hopelijk is binnenkort iedereen op Tweakers voorzien van een invite, kunnen we eindelijk inhoudelijk over functies en performance gaan discussiëren.
[...]
Cloudopslag is niets meer dan gewone opslag aangeboden in versimpelde vorm zodat de klant niet meer na hoeft te denken over schijven of opslagvolumes. Het is een marketingterm die een type dienst beschrijft, achter de schermen is het gewoon opslag die in verschillende vormen kan voorkomen.
De beschikbaarheid en betrouwbaarheid van de opslag zal verschillen per dienst die je afneemt. Cloud betekent absoluut niet dat je ineens garanties hebt op beschikbaarheid, nergens heb ik een garantie qua uptime gelezen. Daarnaast heb ik nergens garanties gelezen over de veiligheid van je data, geen garanties over redundantie, schaduwkopieën of backup. Wellicht staat er wel iets over in de voorwaarden, maar ik heb er niet grondig naar gezocht. Kan je het niet vinden dan betekent het feitelijk dat ze gewoon plat kunnen liggen voor een paar dagen of je data kwijt kunnen raken, je kunt ze dan niets maken want ze hebben je ook niets gegarandeerd. Dat is de consequentie van een gratis dienst zonder garanties gebruiken.
Daarnaast heb je het over backup, Cloud is géén backup. Cloud is slechts een gemakkelijk benaderbare, centrale opslagmethode. Niets meer, niets minder. Je kunt cloudopslag wel gebruiken om back-ups op te slaan zodat je data ook buitenshuis veilig gesteld wordt. Dan zorg je dus dat je zowel thuis als in de cloud een kopie hebt van de data. Data op één plek is nooit backup.
Daarnaast spreek je nog over het verwijderen van data en het terughalen daarvan, waarschijnlijk doel je hier op de prullenbakfunctionaliteit. Back-up houdt in dat je over een langere periode nog data kunt terug halen die je per ongeluk verwijderd hebt of om andere redenen bent kwijt geraakt. Daarnaast kan je ook oudere versies van bestanden terug halen, als je toch spijt hebt van het wegknippen van hoofdstukken uit je document bijvoorbeeld. Een prullenbak werkt alleen als je je er bewust van bent dat je iets per ongeluk weggegooid hebt, én als je op tijd bent en hij nog niet automatisch of door jezelf geleegd is. Misschien ruim je foto's op en krijg je twee maanden later toch spijt, backup kan je dan redden, een prullenbak is meestal al leeg.
Maak trouwens ook niet de fout te denken dat een sync naar online storage gelijk is aan backup. Als je het document zowel lokaal als in de cloud hebt staan houdt de sync hem gelijk. Maak je dus lokaal een domme fout dan zal die ook naar online gesynct worden en ben je alsnog je data kwijt.
Lang verhaal kort: back-up en cloud zijn twee heel verschillende dingen.
[...]
WebDAV is een protocol waarmee je kunt communiceren met de Stack. Ook de applicatie van Stack gebruikt dit protocol. Het verschil zit hem in de tool waarmee je verbindt met de stack. De applicatie van TransIp zelf imiteert het DropBox gedrag waarbij lokale folders gelijk worden gehouden met online, dus continue sync via WebDAV.
Gebruik je een andere tool zoals WinSCP (soort commander kloon) dan kan je het gewoon benaderen als online opslag en op commando bestanden heen en weer kopieëren. Ditzelfde geldt voor het configureren van een netwerkschijf middels WebDAV.
Afhankelijk van welke tool je gebruikt en hoe je die instelt heb je dus zowel lokaal als in de cloud de bestanden staan, of heb je ze alleen in de cloud en kan je ze direct benaderen. Uiteindelijk gaat alles gewoon via het WebDAV protocol.
Zelf nog niet getest maar bij eerder onderzoek kwam ik dit tegen betreffende duplicity scripts:pennywiser schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:47:
Sorry ik dacht dat je een scriptje nodig had, maar Synology heeft natuurlijk iets in de webinterface staan..
Zodra ik voor linux iets heb zet ik het hier neer..
[...]
klik 1
klik 2
Duplicity draai ik al lokaal. Daarbij wordt alles al geencrypt. Dus webdav is een kleine stap.
Ben er net ook doorheen gekomen
Spuit 11 zie ik...
[ Voor 14% gewijzigd door frumper op 09-11-2015 17:06 ]
Life is what happens while you're busy making other plans
Of dat nodig is kan alleen jij beoordelen. Je creëert feitelijk redundante opslag zonder backup of historie. Een aantal scenario's dek je hiermee af:bartmatsko schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:52:
Bedankt voor de goede en heldere uitleg. Nu nog een vraag. Als ik mijn foto's en video's op de cloud zet van Trans IP omdat dit makkelijk is en ik gebruik maak van de applicatie van Trans IP waardoor de bestanden in feite al op 2 plekken staan (op mijn computer & in de cloud) is het dan echt nodig om backups te maken? Even vanuit gaan dat ik niet perrongelijk alles verwijder en na 2 maanden het weer terug wil hebben of iets dergelijks.
• je eigen PC doet boem en is volledig verloren.
• je eigen PC wordt gestolen.
• je huis fikt af.
• TransIp sloopt per ongeluk je account.
Een aantal scenario's dek je er niet mee af, want dit wordt dan ook gesynct:
• je verwijdert per ongeluk bestanden of slaat wijzigingen op waar je spijt van hebt.
• ransomware encrypt je bestanden of andere malware beschadigt ze
• je schijf genereert fouten en je bestanden raken corrupt
• iemand achterhaalt je logingegevens en sloopt je online bestanden
Je kunt weer een aantal zaken tegen gaan door automatische sync uit te zetten, maar dat beperkt ook weer de voordelen van cloud. Het is heel persoonlijk hoe je ermee om wilt gaan en hoe ver je wilt gaan.
Ter illustratie mijn beoogde opstelling:
Ik zelf sync gewoon mijn documenten tussen verschillende clients. Mijn thuisserver maakt lokaal historische backups zodat ik ook fouten of wijzingen weer terug kan gaan halen als ik dat wil. Die thuisserver zal de backup ook periodiek op de stack plaatsen om te zorgen dat ik ook buitenshuis mijn belangrijke documenten zoals foto's heb staan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
weg in 10 minuten
Land van het eeuwige vuur
- "Cloud Sync" package van Synology installeren
- Plusje klikken, helemaal naar rechts bladeren in de beschikbare diensten en dan 'WebDAV' kiezen
- De URL die je moet invullen is als volgt:
https://username.stackstorage.com/remote.php/webdav
De 'username' is altijd de gebruikersnaam waarop je het account op hebt geregistreerd, niet een account die je binnen Stack nog weer hebt aangemaakt!
- Username en password invullen
- Map kiezen die je wilt syncen en hoe je hem wilt syncen (alleen van NAS naar Stack, of beide richtingen)
- Kiezen of je de bestanden wilt encrypten als ze op Stack geplaatst worden ja/nee
Getest op een DS715 met DSM 5.2-5644 en Cloud Sync 1.0-0468
Opmerkingen
Ik heb echter niet m'n hoofdaccount toegevoegd, maar eerst een aparte user aangemaakt voor de NAS. Op deze manier houd je de boel mooi gescheiden en kan een f*ckup van je NAS (of cryptolocker) niet je hele Stack slopen. Je vult in de URL echter wel altijd de hoofdusername in.
1-way sync & encryptie
Bij het toevoegen van m'n fotoshare gekozen voor 1-way sync ("Upload local changes only"), ik wil dat de NAS altijd leidend is, zodat er nooit door een foutje bij TransIP ineens andersom gesynct kan worden en bestanden overschreven/verwijderd raken. Encryptie kun je aanzetten, zorg wel dat je de sleutel en de keyfile goed bewaard, zodat je de data ook kunt ontsleutelen als je Synology defect is geraakt.
Task Scheduler om package overdag te stoppen
Verder kun je via de Task Scheduler op de Synology nog instellen dat de Cloudsync package automatisch op door jou gekozen tijdstippen gestart/gestopt wordt. Dit doe ik om te voorkomen dat hij m'n hele upload dichttrekt overdag. Kun je doen via Control Panel --> Task Scheduler --> Create --> Service
Je kunt in het Cloudsync package wel een max. uploadsnelheid instellen, maar geen schema dus dan zal hij altijd tegen die limiet aanlopen, wat weer niet handig is. Hij mag 's nachts gerust m'n hele upload dichttrekken, dan slaap ik toch.
Andere shares / telefoons backuppen
Als je nog een share hebt die je ook wilt uploaden/syncen naar Stack dan kun je die volgens mij ook gewoon toevoegen op dezelfde manier (niet getest). Edit: Dit schijnt helaas niet te werken in DSM 5.2 en ouder, zie: Riesjard in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"
In DSM 6 beta wel: Hooglander1 in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"
Ook hier is het aan te raden om weer een aparte user voor aan te maken, zo houd je de boel mooi gescheiden. Voor backup vanaf bijv. je telefoon naar Stack hetzelfde.
[ Voor 59% gewijzigd door ThinkPad op 19-01-2017 15:16 ]
zoiets had ik bedacht, maar nu crashed mijn cloudsync van DSM 5.2 steeds, iemand anders ook last van ? Kan nu dus ook niet meer unlinken. Zolang ik in DSM de applicatie cloudsync niet start blijft het goed gaan.ThinkPadd schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:57:
Zonet even ingesteld op m'n Synology NAS. Toegevoegd via deze settings: sweebee in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"
Ik heb echter niet m'n hoofdaccount toegevoegd, maar eerst een aparte user aangemaakt voor de NAS. Op deze manier houd je de boel mooi gescheiden en kan een f*ckup van je NAS (of cryptolocker) niet je hele Stack slopen.
Cloudsync
Daarna m'n shared folder met foto's toegevoegd in de Cloudsync package van Synology. Daar gekozen voor 1-way sync ("Upload local changes only"), ik wil dat de NAS altijd leidend is. Encryptie uitgezet, ik ben eerder bang dat ik zelf de encryptiesleutel vergeet dan dat er iemand in m'n data gaat neuzen.
Verder kun je via de Task Scheduler op de Synology nog instellen dat de Cloudsync package automatisch op door jou gekozen tijdstippen gestart/gestopt wordt. Dit doe ik om te voorkomen dat hij m'n hele upload dichttrekt. Kun je doen via Control Panel --> Task Scheduler --> Create --> Service
Je kunt in het Cloudsync package wel een max. uploadsnelheid instellen, maar geen schema. Hij mag 's nachts gerust m'n hele upload dichttrekken, dan slaap ik toch.
Als je nog een share hebt die je ook wilt uploaden/syncen naar Stack dan kun je die volgens mij ook gewoon toevoegen. Ook hier is het aan te raden om weer een aparte user voor aan te maken, zo houd je de boel mooi gescheiden. Voor apparaten hetzelfde.
edit: hmm even wacht is het devies en dan lukt het wel. ?

Signature
Used space: 198GB
Free space: 34.7GB
Capacity: 232GB
Er staat letterlijk nog helemaal niets in Stack, lijkt me niet helemaal kloppen?
Lijkt me ook niet, maar je zou al 1TB moeten zien en geen 232GBsig69 schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:42:
Als ik via webdav mount in Windows 7 zegt hij dit bij properties:
Er staat letterlijk nog helemaal niets in Stack, lijkt me niet helemaal kloppen?
sig69 schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:42:
"Wanneer je echter jouw STACK als schijf toegevoegd hebt en je klikt op de 'Eigenschappen' van de schijf, dan zul je zeer waarschijnlijk geen 1, 2 of 10TB zien als capaciteit zien. In plaats daarvan zie je exact dezelfde schijfruimte als de schijf waarop Windows zelf geïnstalleerd is (dus vrijwel altijd C:). Dit komt omdat het WebDAV protocol geen ondersteuning biedt voor "querying server’s disk capacity" zoals ook te lezen is in de knowledgebase van Microsoft."xleeuwx schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:44:
[...]
Lijkt me ook niet, maar je zou al 1TB moeten zien en geen 232GB
Hier meer info:
https://www.transip.nl/vr...werkschijf-onder-windows/
Kijk hier eventjes:sig69 schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:42:
Spuitelf.
Dat is inderdaad als je hem via een programma gebruikt, echter kan je hem ook als webshare gebruiken:Androide schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:55:
[...]
[...]
"Wanneer je echter jouw STACK als schijf toegevoegd hebt en je klikt op de 'Eigenschappen' van de schijf, dan zul je zeer waarschijnlijk geen 1, 2 of 10TB zien als capaciteit zien. In plaats daarvan zie je exact dezelfde schijfruimte als de schijf waarop Windows zelf geïnstalleerd is (dus vrijwel altijd C:). Dit komt omdat het WebDAV protocol geen ondersteuning biedt voor "querying server’s disk capacity" zoals ook te lezen is in de knowledgebase van Microsoft."
Hier meer info:
https://www.onemetric.com...-a-webdav-share-windows-7
Thanks, erg handig. Nu alleen nog een manier zien te vinden om die @eaDir mappen niet te laten syncen/laten zien in stackThinkPadd schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:57:
Instellen op Synology NAS d.mv. WebDAV protocl & "Cloud Sync" package:
- "Cloud Sync" package van Synology installeren
- Plusje klikken, helemaal naar rechts bladeren in de beschikbare diensten en dan 'WebDAV' kiezen
- URL https://jouwusername.stackstorage.com/remote.php/webdav invullen (met eigen username uiteraard)
- Username en password invullen
- Map kiezen die je wilt syncen en hoe je hem wilt syncen (alleen van NAS naar Stack, of beide richtingen)
- Kiezen of je de bestanden wilt encrypten als ze op Stack geplaatst worden ja/nee
Getest op een DS715 met DSM 5.2-5644 en Cloud Sync 1.0-0468
Opmerkingen
Ik heb echter niet m'n hoofdaccount toegevoegd, maar eerst een aparte user aangemaakt voor de NAS. Op deze manier houd je de boel mooi gescheiden en kan een f*ckup van je NAS (of cryptolocker) niet je hele Stack slopen. Je vult in de URL echter wel altijd de hoofdusername in.
1-way sync & geen encryptie
Bij het toevoegen van m'n fotoshare gekozen voor 1-way sync ("Upload local changes only"), ik wil dat de NAS altijd leidend is, zodat er nooit door een foutje bij TransIP ineens andersom gesynct kan worden en bestanden overschreven/verwijderd raken. Encryptie uitgezet, ik ben er eerder bang voor dat ik zelf de encryptiesleutel vergeet dan dat er iemand in m'n data gaat neuzen.
Verder kun je via de Task Scheduler op de Synology nog instellen dat de Cloudsync package automatisch op door jou gekozen tijdstippen gestart/gestopt wordt. Dit doe ik om te voorkomen dat hij m'n hele upload dichttrekt overdag. Kun je doen via Control Panel --> Task Scheduler --> Create --> Service
Je kunt in het Cloudsync package wel een max. uploadsnelheid instellen, maar geen schema dus dan zal hij altijd tegen die limiet aanlopen, wat weer niet handig is. Hij mag 's nachts gerust m'n hele upload dichttrekken, dan slaap ik toch.
Als je nog een share hebt die je ook wilt uploaden/syncen naar Stack dan kun je die volgens mij ook gewoon toevoegen op dezelfde manier (niet getest). Ook hier is het aan te raden om weer een aparte user voor aan te maken, zo houd je de boel mooi gescheiden. Voor backup vanaf bijv. je telefoon naar Stack hetzelfde.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Per share op je Syno moet je een nieuw account aanmaken, cloud sync accepteert niet meer dan één verbinding naar hetzelfde accountAndere shares / telefoons backuppen
Als je nog een share hebt die je ook wilt uploaden/syncen naar Stack dan kun je die volgens mij ook gewoon toevoegen op dezelfde manier (niet getest). Ook hier is het aan te raden om weer een aparte user voor aan te maken, zo houd je de boel mooi gescheiden. Voor backup vanaf bijv. je telefoon naar Stack hetzelfde.
Thanks maar onderhuids heeft dat hetzelfde probleem. Ik probeer er in een keer 87GB heen te kopieren namelijk, en dan zegt ie dat er niet genoeg vrije ruimte is. Heb het nu draaien mbv xcopy.Wel vrij traag die webdav verbinding..xleeuwx schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:01:
[...]
Dat is inderdaad als je hem via een programma gebruikt, echter kan je hem ook als webshare gebruiken:
https://www.onemetric.com...-a-webdav-share-windows-7

Meer mensen waarbij dit gebeurd is?
Verder haalt het uploaden zonder moeite 1 gigabit, maar ik word na tien seconden uploaden eruit gegooid (0MB/s). Na een minuut of twee gaat 'ie dan weer verder met uploaden op volle snelheid.
[ Voor 29% gewijzigd door DiedB op 09-11-2015 19:28 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Beste *****,ThinkPadd schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:59:
[...]
ThinkPadd in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"
Ik heb dus 2x hetzelfde. Gewoon geduld hebben denk ik maar? Laat maar even weten als je wat hoort.
Ik begrijp dat je vragen hebt over de bestelling die je hebt gedaan voor 1TB STACK.
Het is ons opgevallen dat je onder meerdere accounts een invite voor een gratis STACK hebt verzilverd. Omdat wij op dit moment zoveel mogelijk invites willen uitdelen hanteren wij een maximum van 1 gratis STACK per persoon. Om deze reden kunnen wij de verzilverde STACK invite onder account "*****" helaas niet verder in behandeling nemen.
Ik hoop dat je begrijpt waarom wij dit doen en wens je nog een fijne dag toe.
Met vriendelijke groet,
TransIP BV
Dus voor meer die hier tegen aanlopen, is het eigenlijk ook wel logisch natuurlijk, viel te proberen. Naam die ik nu heb voor stackstorage vind ik namelijk niet zo geweldig...
Wat heb je precies gedaan dan? Onder één TransIP account meerdere invites geprobeerd te claimen? Dat is wel logisch dat ze dat niet toelaten idd.hb96 schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:52:
[...]
Dus voor meer die hier tegen aanlopen, is het eigenlijk ook wel logisch natuurlijk, viel te proberen. Naam die ik nu heb voor stackstorage vind ik namelijk niet zo geweldig...
Ik heb voor 3 anderen een account aangemaakt (op eigen verzoek) en dat deed ik telkens in een incognito venster. Eerst een TransIP-account aangemaakt en daarna snel de invite claimen. Werkt prima.
In jouw situatie kun je misschien beter vragen of ze je huidige Stack kunnen verwijderen en dan weer hier blijven opletten tot er weer invites zijn denk ik.
[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 09-11-2015 20:01 ]
De Webdav implementatie van Microsoft dan ofzo? Want met WinSCP kan ik het volgende doen:Androide schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:55:
[...]
"Wanneer je echter jouw STACK als schijf toegevoegd hebt en je klikt op de 'Eigenschappen' van de schijf, dan zul je zeer waarschijnlijk geen 1, 2 of 10TB zien als capaciteit zien. In plaats daarvan zie je exact dezelfde schijfruimte als de schijf waarop Windows zelf geïnstalleerd is (dus vrijwel altijd C:). Dit komt omdat het WebDAV protocol geen ondersteuning biedt voor "querying server’s disk capacity" zoals ook te lezen is in de knowledgebase van Microsoft."
Hier meer info:
Session> Server/Protocol Information> Capabilities
Space available tabje en via Copy to clipboard':
Remote system = Apache
File transfer protocol = WebDAV
Cryptographic protocol = TLS/SSL Implicit encryption, TLSv1.2
Encryption algorithm = TLSv1/SSLv3: ECDHE-RSA-AES128-GCM-SHA256, 2048 bit RSA
Compression = No
------------------------------------------------------------
Certificate fingerprint
b9:bf:9d:92:dd:f5:77:42:dd:cb:bf:18:c5:ed:2f:d8:95:ea:0d:f0
Can change permissions = No
Can change owner/group = No
Can execute arbitrary command = No
Can create symlink/hardlink = No/No
Can lookup user groups = No
Can duplicate remote files = No
Can check available space = Yes
Can calculate file checksum = No
Native text (ASCII) mode transfers = No
Additional information
The server supports these WebDAV extensions:
1, 3, extended-mkcol
Total bytes on device = Unknown
Free bytes on device = Unknown
Total bytes for user = 975 GB (1.046.627.170.118 B )
Free bytes for user = 968 GB (1.038.434.875.392 B )
Bytes per allocation unit = Unknown.
Heb niet gecheckt wat die Webdav extensies "1, 3, extended-mkcol" inhouden.
Weet niet of dat nou uitbreidingen zijn die wel of niet onderdeel zijn van het Webdav protocol.
Hebben jullie ook nog wat te doen.
Welke settings gebruik jij om te verbinden naar Stack d.m.v. WinSCP ?CaptJackSparrow schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:00:
[...]
De Webdav implementatie van Microsoft dan ofzo? Want met WinSCP kan ik het volgende doen:
Session> Server/Protocol Information> Capabilities
[...]
Welke URL & encryptie ja/nee ?
Defaults zodra je WebDAV kiest: TLS/SSL Implicit encryptionThinkPadd schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:04:
[...]
Welke settings gebruik jij om te verbinden naar Stack d.m.v. WinSCP ?
Welke URL & encryptie ja/nee ?
En als je de complete webdav link zoals bij je instellingen bij Stack staat: https....webdav/ in het Host name vakje plakt splitst WinSCP dat zelf netjes op en plakt hij het pad in het juiste vakje onder het 'Advanced' knopje (directories).
Omdat je accountnaam van TranIP blijkbaar werd meegenomen naar stackstorage (niet blij mee), heb ik een 2e account aangemaakt met een naam die ik wel voor stackstorage wilde gebruiken. De naam die ik nu gebruik voor TransIP vind ik persoonlijk niet gepast voor stackstorage, dus vandaar dat ik dus een andere naam wilde en dus automatisch een ander account heb aangemaakt.ThinkPadd schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:58:
[...]
Wat heb je precies gedaan dan? Onder één TransIP account meerdere invites geprobeerd te claimen? Dat is wel logisch dat ze dat niet toelaten idd.
Ik heb voor 3 anderen een account aangemaakt (op eigen verzoek) en dat deed ik telkens in een incognito venster. Eerst een TransIP-account aangemaakt en daarna snel de invite claimen. Werkt prima.
In jouw situatie kun je misschien beter vragen of ze je huidige Stack kunnen verwijderen en dan weer hier blijven opletten tot er weer invites zijn denk ik.
Hierop is het dus wel gelukt om een invite te claimen, echter ging dit dus niet helemaal volgens de regels. Wat achteraf gezien eigenlijk ook misschien wel logisch was, maar goed.
Heb wel weer gereageerd om het bericht van de support met een voorstel, zien hoe ze daar op gaan reageren
Edit: Inmiddels is het een en ander omgezet en heb ik nu de naam voor stackstorage die ik graag wilde hebben
[ Voor 4% gewijzigd door hb96 op 09-11-2015 21:38 ]
Bedankt, het is geluktCaptJackSparrow schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:10:
[...]
Defaults zodra je WebDAV kiest: TLS/SSL Implicit encryption
En als je de complete webdav link zoals bij je instellingen bij Stack staat: https....webdav/ in het Host name vakje plakt splitst WinSCP dat zelf netjes op en plakt hij het pad in het juiste vakje onder het 'Advanced' knopje (directories).
Ik had eerst alleen https://gebruikersnaam.stackstorage.com, maar je moet dus https://gebruikersnam.stackstorage.com/remote.php/webdav/ gebruiken
1 day(s), 2 hours.
Ok....
De netwerknaam die ik gebruik is https://gebruikersnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/ en een vinkje geplaatst bij beide opties (opnieuw verbinding maken + verbinding met refernties).
Ik zie niet wat fout doe, iemand een idee?
Hoi!
Edit: in het Engels is het "Connect using different credentials". Die moet inderdaad aan staan. Als Nederlandse versie "verbinding met referenties" is zou dat uit moeten.
[ Voor 37% gewijzigd door rud op 09-11-2015 20:49 ]
Interessant, precies volgens het boekje maar no go (ik dus ook niet). Kreeg na twee keer klikken wel een login popup. Alleen werden mijn credentials niet geaccepteerd......EWK schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:39:
Ik krijg de netwerkschijf niet toegevoegd op windows 8.1: foutcode 0x80070043, kan netwerknaam niet vinden.
De netwerknaam die ik gebruik is https://gebruikersnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/ en een vinkje geplaatst bij beide opties (opnieuw verbinding maken + verbinding met refernties).
Eens even verder neuzen.
Probeer het eens zonder / aan het einde.EWK schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:39:
Ik krijg de netwerkschijf niet toegevoegd op windows 8.1: foutcode 0x80070043, kan netwerknaam niet vinden.
https://username.stackstorage.com/remote.php/webdav
Krijg je dezelfde foutcode als je op details klikt?geonosys schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:46:
[...]
Interessant, precies volgens het boekje maar no go (ik dus ook niet). Kreeg na twee keer klikken wel een login popup. Alleen werden mijn credentials niet geaccepteerd......
Eens even verder neuzen.
Hoi!
Hiermee kun je ook prima syncen met STACK (is tenslotte owncloud in een ander jasje).
Yep.EWK schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:48:
[...]
Krijg je dezelfde foutcode als je op details klikt?
Deze gechecked: http://blogs.msdn.com/b/j...t-service-in-windows.aspx
En deze: http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=15123
Maar geen sjoege
"This site works only in browsers with SNI support."
Hoewel Server Name Indication een geweldig systeem is dat drastisch IP adres gebruik moet beperken bij hostingproviders lijkt dit me vrij onhandig voor een dienst als dit, namelijk:
- Het is niet nodig, er staan zo te zien drie systemen dedicated te loadbalancen voor dit product bij TransIP (gezien het aantal A en AAAA record resolvende op een [username].stackstorage.com host
- Het is onhandig voor wat oudere devices die bv webdav gebruiken. Op deze devices zit vaak geen support voor SNI en er is blijkbaar geen fallback geconfigureerd naar een primair certificaat als er geen SNI support aanwezig is in de client.
Verder ziet het er goed uit, en vooral veel bewondering dat TransIP dit zomaar even op poten heeft gezet.
Dan doe je het vanuit verkenner en netwerk of zo? Had ik ook eerst, toen vond ik en andere plek bij je computer (ook in verkenner) en daar deed hij het wel. Exacte termen ben ik uiteraard helemaal vergeten.geonosys schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:46:
[...]
Interessant, precies volgens het boekje maar no go (ik dus ook niet). Kreeg na twee keer klikken wel een login popup. Alleen werden mijn credentials niet geaccepteerd......
Eens even verder neuzen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gonadan schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:50:
[...]
Dan doe je het vanuit verkenner en netwerk of zo? Had ik ook eerst, toen vond ik en andere plek bij je computer (ook in verkenner) en daar deed hij het wel. Exacte termen ben ik uiteraard helemaal vergeten.
Hoi!
Een andere plek bij mijn computer !?Gonadan schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:50:
[...]
Dan doe je het vanuit verkenner en netwerk of zo? Had ik ook eerst, toen vond ik en andere plek bij je computer (ook in verkenner) en daar deed hij het wel. Exacte termen ben ik uiteraard helemaal vergeten.
*firewall checken doet*
Maar serieus, denk nog even hard na. Je hebt nu dus een (netwerk) verbinding in file explorer?
HOE DAN!!!!11!!1!1!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoe ik het nu doe (en waarbij het dus niet lukt): deze pc -> computer -> netwerkverbinding maken.Gonadan schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:00:
Ja ik had hem als netwerkschijf gekoppeld. Eerst geprobeerd via netwerklocaties of zo, dat ging niet. Als je dan in verkenner op deze computer klikte of zo dan kreeg je een andere optie waar het wel lukte. Meer kan ik er nu even niet van maken ben ik bang, moet je toch echt wachten tot ik er weer achter zit.
Ik ben heel benieuwd hoe jij het geregeld hebt.
Hoi!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Welke URL gebruik je hier dan? Je kunt de juiste URL vinden in je instellingen. Als je die URL gebruikt samen met je username en wachtwoord moet het gewoon werken.EWK schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:01:
[...]
Hoe ik het nu doe (en waarbij het dus niet lukt): deze pc -> computer -> netwerkverbinding maken.
Ik ben heel benieuwd hoe jij het geregeld hebt.
(In regedit al gekeken en daar staat een limiet van 50,000,000kb, dus dat zal wel goed zijn)
Ik gebruik https://mijnusername.stackstorage.com/remote.php/webdav/ zoals in mijn instellingen te vinden is.Duskwither schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:04:
[...]
Welke URL gebruik je hier dan? Je kunt de juiste URL vinden in je instellingen. Als je die URL gebruikt samen met je username en wachtwoord moet het gewoon werken.
Hoi!
No sweatGonadan schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:00:
Ja ik had hem als netwerkschijf gekoppeld. Eerst geprobeerd via netwerklocaties of zo, dat ging niet. Als je dan in verkenner op deze computer klikte of zo dan kreeg je een andere optie waar het wel lukte. Meer kan ik er nu even niet van maken ben ik bang, moet je toch echt wachten tot ik er weer achter zit.
Maar ik heb zo'n beetje alle opties nu wel geprobeerd met het zelfde resultaat
Heb ook maar een call ingeschoten bij transip, zijn schijnbaar nog steeds mensen aan het werk daar

Let me knowgeonosys schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:08:
[...]
No sweat![]()
Maar ik heb zo'n beetje alle opties nu wel geprobeerd met het zelfde resultaat![]()
Heb ook maar een call ingeschoten bij transip, zijn schijnbaar nog steeds mensen aan het werk daar
Hoi!
Welke URL gebruik jij dan?Duskwither schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:04:
[...]
Welke URL gebruik je hier dan? Je kunt de juiste URL vinden in je instellingen. Als je die URL gebruikt samen met je username en wachtwoord moet het gewoon werken.
Op mijn server/laptop kon ik niet inloggen. Op mijn desktop pakt ie hem meteen.Mijn desktop is ook via de stack software aan het uploaden, misschien kan het maar vanaf 1 client tegelijk ofzo? Heel raar.
Desktop doet het nu dus wel, laptop/server nog niet.
Hoi!
Een vergelijkbare als EWK gepost heeft, alleen dan met mijn username. Ik heb dat zojuist in windows 10 gedaan en dat lijkt te werken.
http://blogs.msdn.com/b/j...t-service-in-windows.aspx ook al gevonden?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Hoeveel ruimte heb je over op je bootschijf? (C:\?) Ik probeerde een bestand van 50GB over te kopieren maar ik had nog 40GB over op mijn SSD. Hij weigerde het bestand om die reden te kopieren. Wat is de implementatie van Webdav op Windows ongelofelijk dom zeg.. Alleen al een regedit voor het vegroten van het upload limiet, en dan ook nog eens de status van je bootschijf kopieren als status voor een netwerkschijf..BenTimmers schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:05:
Heb de Stack gekoppeld as netwerk schijf maar ik kan niet niks van af kopiereen, als ik dit probeer blijf ik de melding krijgen dat er te weinig schijfruimte is. Bestanden van een paar MB lukt het wel maar bij ongeveer 100mb gaat hij moeilijk doen, iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
(In regedit al gekeken en daar staat een limiet van 50,000,000kb, dus dat zal wel goed zijn)
Yep, 17.2 heeft 14.04 als codebase toch? Zou het gewoon moeten doen.Standeman schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:15:
Hmmm.. ik zit even te kijken naar de linux clients. Ik draai zelf mint 17.2 LTS, kan ik dan het beste de ubuntu 15.04 pakken?
[ Voor 14% gewijzigd door Zenety op 10-11-2015 08:26 ]
Nu maar even gekeken wat ik precies doe en wanneer het wel werkt:
• verkenner openen
• rechtermuisknop op netwerk
• netwerkverbinding maken
• invullen volgens advies van TransIP
Wat werkt niet:
• rechtermuisknop op 'Deze pc'
Wat werkt ook niet:
• netwerklocatie toevoegen
Hopelijk helpt het.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja, dat is waar ookZenety schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:22:
[...]
Hoeveel ruimte heb je over op je bootschijf? (C:\?) Ik probeerde een bestand van 50GB over te kopieren maar ik had nog 40GB over op mijn SSD. Hij weigerde het bestand om die reden te kopieren. Wat is de implementatie van Webdav op Windows ongelofelijk dom zeg.. Alleen al een regedit voor het vegroten van het upload limiet, en dan ook nog eens de status van je bootschijf kopieren als status voor een netwerkschijf..
[...]
Yep, 17.2 heeft 14.04 als codebase toch? Zou het gewoon moeten doen.

Volgende keer even nadenken
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Als het goed is moet je deze te zien krijgen.Gonadan schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:25:
@EWK en geonosys:
• verkenner openen

Ik dacht dat je eerst op de link "Connect to a website" moest klikken. Maar dan werkt het dus niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 10-11-2015 08:30 ]
Misschien een andere soort client gebruiken hiervoor zodat je ook het C-schijf limiet weg hebt? Of weet iemand iets anders hiervoor?
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231
Het is nog vroegStandeman schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:27:
[...]
Ja, dat is waar ook![]()
Volgende keer even nadenken
Hmm erg vreemd, vanaf ubuntu samen met rsync gaat het echt super snel. Met Windows heb ik alleen nog enorm grote bestanden geupload. Als je via de explorer bestanden kopieert gaat het dan wel sneller?Perkouw schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:29:
Vandaag even via WinSCP (WebDav) bestanden aan het uploaden. Kom niet hoger dan 1.5 MB/s (piek op 2.2 MB/s).....dat duurt wel erg lang zo. Via het web een map met ~400 bestanden (goed voor 50GB) geprobeerd. Dan pakt hij niet meer dan 99 bestanden en rond de 10GB aan data totaal dus dat schiet ook niet op.
Geen Windows gebruiken?GAITii schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:30:
Misschien een andere soort client gebruiken hiervoor zodat je ook het C-schijf limiet weg hebt? Of weet iemand iets anders hiervoor?
Explorer ging juist al erg traag, dus dacht pak dan maar WinSCP. Maar dat schiet ook niet echt op. Zo duurt 50GB wel erg lang. Dat zou zo geüpload moeten zijn. Het wil alleen echt niet vlotten...Zenety schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:32:
[...]
Het is nog vroeg
[...]
Hmm erg vreemd, vanaf ubuntu samen met rsync gaat het echt super snel. Met Windows heb ik alleen nog enorm grote bestanden geupload. Als je via de explorer bestanden kopieert gaat het dan wel sneller?
[...]
Geen Windows gebruiken?
Die krijg je dus bij twee van de door mij beschreven opties te zien, slechts één daarvan werkt daadwerkelijk.Zenety schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:28:
Als het goed is moet je deze te zien krijgen.
[afbeelding]
Ik dacht dat je eerst op de link "Connect to a website" moest klikken. Maar dan werkt het dus niet.

Zou er ooit een topic over software of diensten zijn waar zulks niet in terug komt?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Helaas werkt dit met DSM 5.2 niet zo.ThinkPadd schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:57:
Wanneer je een 2e share op dezelfde manier synt naar Stack geeft DSM een foutmelding:
U hebt al een verbinding met deze publieke cloudaccount. Selecteer een andere.
Of het zou in DSM mogelijk moeten worden om meerdere shares in 1 Cloud sync opdracht mee te geven of DSM zou moeten toestaan om meerdere keren met Stack te verbinden.
Dat is jammer, ik zal een linkje naar je bericht in de handleiding erbij zetten.Riesjard schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:49:
[...]
Helaas werkt dit met DSM 5.2 niet zo.
Wanneer je een 2e share op dezelfde manier synt naar Stack geeft DSM een foutmelding:
Of het zou in DSM mogelijk moeten worden om meerdere shares in 1 Cloud sync opdracht mee te geven of DSM zou moeten toestaan om meerdere keren met Stack te verbinden.
Iemand enig idee wat ik nog kan doen om het te versnellen? Web is kennelijk geen optie, want die slikt de hoeveelheid bestanden dan wel de totale grootte hiervan niet.
En de officiële app dan? https://mirror.transip.ne.../Stack-windows-latest.exePerkouw schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:12:
Om alles uit te sluiten even een aantal Ubuntu iso's gedownload. Ging met 10 MB/s+. Nu uploaden via WinSCP en dat geeft een maximale upload van 1,3 MB/s op het moment van schrijven.
Iemand enig idee wat ik nog kan doen om het te versnellen? Web is kennelijk geen optie, want die slikt de hoeveelheid bestanden dan wel de totale grootte hiervan niet.
Deze optie heb je niet in DSM 5.2? Indien niet, wel in DSM6 betaRiesjard schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:49:
[...]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Helaas, hij blijft om user/pass vragen.Gonadan schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:25:
@EWK en geonosys:
• verkenner openen
Wat werkt niet:
Wat werkt ook niet:
• netwerklocatie toevoegen
Hopelijk helpt het.
Even verder neuzen.
Probeer dat nu even met een selective sync. Al vind ik via WebDav dan wel de browser bestanden 'stacken' een stuk handiger. Nu zit ik alsnog met een dropbox like applicatie die ik niet wil gebruiken.Zenety schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:38:
[...]
En de officiële app dan? https://mirror.transip.ne.../Stack-windows-latest.exe
Upload piekt hem dan in ieder geval rond de 5 MB/s. Nog even met wat grote files checken. Maar een flinke omweg dit hoor.
[ Voor 13% gewijzigd door Perkouw op 10-11-2015 09:56 ]
Het uploaden van een iso ging ongeveer met 7,7 MB/s
- Installeer Desktop Experience
- Start de WebClient services
- Wijzig het registersleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WebClient\Parameters ---> BasicAuthLevel naar 2
- Reboot
- Mount de WebDAV
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ook even getest met een PDF:2Dutch schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:33:
Gek iets waar ik net achter kwam: had een pdf voor een vriend geüpload en gedeeld: opent in FF en Chrome in een viewer, geen downloadknopje of keuze. In Safari zie ik wel het bestand genoemd worden, daar zou je een downloadknopje onder verwachten maar er staat er geen.. Pak ik een .iso: wel een downloadknop in beeld. Owncloud bug?
- FF opent in viewer, met bovenin een rij download/print/etc-knoppen.
- Safari laat inderdaad alleen de bestandsnaam en bestandsgrootte zien in een wit vlak. Geen downloadknop of andere manier om hem te openen zichtbaar.
- Chromium (SRWare Iron) laat hetzelfde zien als Safari bij mij.
- Opera opent hem zoals in FF.
Een andere browser heb ik op dit systeem niet geïnstalleerd staan. Maar lijkt me sowieso een bug dat de downloadknop (in bepaalde browsers) ontbreekt, ja.
Edit: Grappig detail. Als ik de source bekijk in Safari/Iron, zie ik wel een <div class="directDownload"> staan met een download-button, die inderdaad onder de bestandsnaam zou moeten staan. Op de pagina zelf is die echter niet te zien.
[ Voor 11% gewijzigd door BartB. op 10-11-2015 10:58 ]
Thx voor het testen, gereproduceerd:yesBartB. schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:52:
[...]
Ook even getest met een PDF:
- FF opent in viewer, met bovenin een rij download/print/etc-knoppen.
- Safari laat inderdaad alleen de bestandsnaam en bestandsgrootte zien in een wit vlak. Geen downloadknop of andere manier om hem te openen zichtbaar.
- Chromium (SRWare Iron) laat hetzelfde zien als Safari bij mij.
- Opera opent hem zoals in FF.
Een andere browser heb ik op dit systeem niet geïnstalleerd staan. Maar lijkt me sowieso een bug dat de downloadknop (in bepaalde browsers) ontbreekt, ja.
Edit: Grappig detail. Als ik de source bekijk in Safari/Iron, zie ik wel een <div class="directDownload"> staan met een download-button, die inderdaad onder de bestandsnaam zou moeten staan. Op de pagina zelf is die echter niet te zien.
Zal em vanavond of morgen even richting TransIP schoppen als bugje. Misschien komt het ook wel bij andere bestandsnamen voor, maar heb niet zo'n veelzijdige collectie geüpload
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Zeiss Distagon 21 f/2.8
maak een 2e account aan op je stack en gebruik deze, dan werkt het wel, iig tot je DSM 6 hebt.Riesjard schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:49:
[...]
Anders moet je allerlei symbolic links in je synology maken dat is ook niet handig.
Signature
We bedoelen als je een share-linkje krijgt van iemand naar een pdf op Stack, dan krijg je midden in beeld normaal de bestandsnaam te zien met een downloadknop eronder, maar bij een pdf is daar in Safari iig geen knoppie bij te zien en de rest van de browsers schiet (ondanks andere instellingen) meteen door naar een viewer.Gonadan schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:18:
Chrome hier, in de bestandslijst krijg ik gewoon de downloadknop als ik een vinkje zet of op de PDF klik.
Safari testen gaat voor mij wat lastig.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Viel mij op, omdat een maatje van me zoiets had van: waar is de downloadknop, rot op met die viewerGonadan schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:39:
Ah zo, de viewer geeft inderdaad gewoon een downloadknop. Wat is er mis met naar de viewer gaan? Je krijgt niet een PDF direct geserveerd als 'content-type' 'application/pdf' maar gewoon een link naar de stack waar ze kiezen om het via een viewer te tonen. Da's geen bug.
Safari testen gaat voor mij wat lastig.
Ben zelf ook niet zo van de viewers, ik download alles zelf en kies daarna wel wat ik ermee doe. Maar blijft vreemd dat het dus op idem machine bij mij in Safari dan niet zo werkt, maar de knop pleite is. Geen man overboord verder hoor, gewoon even voor mij+maatje onverwacht gedrag
[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 10-11-2015 11:53 ]
Helaasch. Zo te zien is er in DSM 6.0 meer mogelijk dan in 5.2Hooglander1 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:42:
[...]
Deze optie heb je niet in DSM 5.2? Indien niet, wel in DSM6 beta
[afbeelding]
Deze optie werkt wel. Thanks!Eboman schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:20:
[...]
maak een 2e account aan op je stack en gebruik deze, dan werkt het wel, iig tot je DSM 6 hebt.
Anders moet je allerlei symbolic links in je synology maken dat is ook niet handig.
Applicatie Stack -> Gemiddeld rond de 4 á 5 MB/s
WinSC -> Gemiddeld rond de 1,5 MB/s
Voor de hoeveelheid data die ik wil overzetten niet echt om van te juichen. Via de applicatie zelf werkt nog het best al is dat een aardige omweg als je alleen data wil uploaden.
[ Voor 16% gewijzigd door Perkouw op 10-11-2015 13:13 ]
Gisterochtend voor twee vrienden een Stack geclaimd (op verzoek). Ze kregen wel beiden het mailtje "Belangrijke informatie over je bestelling .... nog niet kunnen opleveren", maar daarna niks meer.
Eén van m'n kameraden heeft met TransIP gemaild en die gaven als reden dat er meerdere verzoeken voor een Stack invite vanaf één IP-adres waren binnengekomen en daardoor niet gehonoreerd konden worden.
Beetje domme maatregel

Ik snap dat ze misbruik tegen willen gaan, maar of dit nou zo handig is?
Mocht je dus eenzelfde situatie hebben en de geclaimde invites worden maar niet geactiveerd, dan weet je waaraan het ligt. Voor m'n vriendin overigens ook vanaf hetzelfde IP-adres een Stack geclaimd en die heeft wel het 'Gefeliciteerd' mailtje ontvangen. Dus misschien wil twee invites (ikzelf + vriendin) nog, maar is 4 teveel.
[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 10-11-2015 13:23 ]
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic