[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 6 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zijn er meer mensen die een invite hebben kunnen claimen en na activeren de melding kregen dat het succesvol doorlopen is en dat je Stack wordt aangemaakt maar die even later in het Control Panel alleen maar te zien kregen dat er helaas geen invites meer zijn en als ze op STACK klikten de invitecode te zien kregen met de melding dat die al gebruikt was? En dat enige tijd later ook dat verdween en er geen spoor meer terug te vinden is van een succesvol geclaimde Stack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
CaptJackSparrow schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:35:
Zijn er meer mensen die een invite hebben kunnen claimen en na activeren de melding krijgen dat het succesvol doorlopen is en dat je Stack wordt aangemaakt maar die even later in het Control Panel alleen maar te zien krijgen dat er helaas geen invites meer zijn en als ze op STACK klikten de invitecode te zien kregen met de melding dat die al gebruikt was? En dat enige tijd later ook dat verdween en er geen spoor meer terug te vinden is van een succesvol geclaimde Stack?
Yep, is hier al een paar keer voorbij gekomen. Kwestie van geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Maar er staat ook niet dat je Stack wordt aangemaakt. En er staat dat je nog geen diensten hebt. Er is ook geen mail ontvangen dat je Stack aangemaakt zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
CaptJackSparrow schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:37:
Maar er staat ook niet dat je Stack wordt aangemaakt. En er staat dat je nog geen diensten hebt. Er is ook geen mail ontvangen dat je Stack aangemaakt zal worden.
Yep, dat had ik ook. Vond nergens iets. Alleen had ik wel een mailtje. Either way, gewoon afwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartB.
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:08
sww89 schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:28:
[...]

Zoals bartmatsko net ook al in zijn goed bedoelde reactie aangaf, zie je een banner bovenaan de homepage met de tekst "STACK MONDAY Geen invite? We delen er vandaag nog heel veel uit!" Soms is er voor ± een minuutje een blauwe knop op die banner te vinden om jouw invite te claimen o.i.d. en die vervangt dan de blauwe knop 'Ontdek STACK'. Duidelijker kan ik het niet uitleggen aangezien het niet altijd zichtbaar is ;)
Zo ziet dat er dus ongeveer uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DPvtmLr.jpg
CaptJackSparrow schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:35:
Zijn er meer mensen die een invite hebben kunnen claimen en na activeren de melding kregen dat het succesvol doorlopen is en dat je Stack wordt aangemaakt maar die even later in het Control Panel alleen maar te zien kregen dat er helaas geen invites meer zijn en als ze op STACK klikten de invitecode te zien kregen met de melding dat die al gebruikt was? En dat enige tijd later ook dat verdween en er geen spoor meer terug te vinden is van een succesvol geclaimde Stack?
Yep. Komt als het goed is binnen een (half)uurtje ofzo wel goed.

Als je 'm nog voor je hebt, bewaar dan in elk geval de invite-code. Heb op Twitter mensen langs zien komen waarbij het semi-misging en die via een supportticket een nieuwe invite-code hebben gekregen. Maar eigenlijk is dat alweer een stap te ver; je Stack wordt waarschijnlijk zometeen wel geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En er zijn weer nieuwe invites :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 23:02
Jeuj, gelukt. En direct een mail gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
YAY! Werkte hier ook met die knop :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 11:10
Hmm.. Kan hier op school ineens niet meer inloggen op de webinterface, Webdav werkt wel gewoon.

Krijg een 500 Internal Server Error. Heeft iemand anders dit probleem nu ook?

Afbeeldingslocatie: http://image.tf/2015-11-09_12-45-57.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
wesley17 schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:48:
Hmm.. Kan hier op school ineens niet meer inloggen op de webinterface, Webdav werkt wel gewoon.

[afbeelding]
Support call aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmatsko
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-08 08:18
wesley17 schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:48:

[afbeelding]
Ik krijg gewoon inlog pagina, dus denk dat het aan je schoolnetwerk ligt!

[ Voor 33% gewijzigd door bartmatsko op 09-11-2015 12:50 . Reden: Dubbele post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:05
Ik heb net, en ben nu een batch aan het uploaden via de webinterface, van meer dan 1GB (1,11 en even geleden 4,5GB). Hij geeft iig al max 1GB aan, als in:
600mb (50%) van de 1GB geupload.

Dat percentage komt wel wat meer in de buurt van de eigenlijke bestandsgrootte, dus dat zal wel kloppen.
Sleepte eerder met die 4,5 GB aan data (foto's) de hoofdmappen in mn stack, maar volgens mij pakt hij dan alleen die hoofdmap met onderliggende foto's. onderliggende mappen met weer daarin foto's (dus een laag dieper) lijkt hij niet te pakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 11:10
bartmatsko schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:50:
[...]

Ik krijg gewoon inlog pagina, dus denk dat het aan je schoolnetwerk ligt!
Ik kan zelf ook de inlog pagina zien, maar zodra ik op Inloggen klik pleurt ie op die 500 error :P

Kan via m'n mobiel wel succesvol inloggen, maar das op 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mijn Synology staat lekker stabiel met 13Mbit/s te syncen :) Werkt tot nu toe prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery02
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:03
nieuwe invites!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Er zijn weer 140 nieuwe!

13u18: nog 70 beschikbaar.

[ Voor 38% gewijzigd door KhaZ op 09-11-2015 13:17 ]

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 22:27
waar vind ik die codes dan !? ik krijg en zie niks !? :(

ik zie enkel dit: Helaas, er zijn nu geen invites beschikbaar.

We delen continu nieuwe invites uit. Houd het controlepaneel en je e-mail dus goed in de gaten!

[ Voor 59% gewijzigd door ExilaaHH op 09-11-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:08
Hebbes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Laatst online: 09-09 13:36
Eindelijk 1 kunnen claimen. Top! Is even zien hoe hard we kunnen syncen.
ExilaaHH schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:16:
https://www.transip.nl/

[ Voor 58% gewijzigd door Zenety op 09-11-2015 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
ExilaaHH schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:16:

ik zie enkel dit: Helaas, er zijn nu geen invites beschikbaar.

We delen continu nieuwe invites uit. Houd het controlepaneel en je e-mail dus goed in de gaten!
https://www.transip.nl/
en dan 'Claim direct jouw stack'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Laatst online: 13-09 22:27
Had ik al gezegd dat je geweldig was? nee? nou, je bent geweldig! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:10
Gebruikt iemand WebDAV CloudBackup Station op een Qnap nas? Ik krijg geen verbinding, alleen "Cloud storage authentication failed."

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geonosys
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 21:17
Zag dit topic toevallig voorbij komen, en net op tijd.
Claim binnengehaald en lijkt te werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:43
Ik zag helemaal niets. Zowel op de front pagina als in het CP helemaal niets. Raar....

Helaas, er zijn nu geen invites beschikbaar.

En de op de Front pagina:

"Ontdek STACK"

[ Voor 53% gewijzigd door debom op 09-11-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 17:01
debom schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:30:
Ik zag helemaal niets. Zowel op de front pagina als in het CP helemaal niets. Raar....
Hier hetzelfde hele dag al aant kijken zie alleen staan "ontdek Stack" button op de frontpage 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
jimmya3 schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:31:
[...]

Hier hetzelfde hele dag al aant kijken zie alleen staan ontdek Stack button op de frontpage 8)7
Misschien ligt het aan je cache?
Ik raad trouwens Firefox aan met de addon Check4change, dan hoef je zelf geen tijd eraan te besteden.
Die addon speelt een muziekje af als de tekst of knop veranderd, ligt eraan wat je selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 10:35
Bedankt iedereen voor het melden :). Hier nog een code geclaimd voor iemand die niet de hele tijd wilt refreshen:

[mo]https://www.transip.nl/cp/stack/activeren/prm/[/mo]

Als het goed is moet die het nog 5 minuten doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Exor op 09-11-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geonosys
jimmya3 schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:31:
[...]

Hier hetzelfde hele dag al aant kijken zie alleen staan ontdek Stack button op de frontpage 8)7
Oh? Ik kijk één keer op de site en kon gelijk claimen en aanmelden......
Lucky me, I guess >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:48
Exor schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:33:
Bedankt iedereen voor het melden :). Hier nog een code geclaimd voor iemand die niet de hele tijd wilt refreshen:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

is al gebruikt

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Exor schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:33:

Members only:

Thanks, geclaimed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 06:32

swv

Zou het kunnen dat je dan steeds naar een oude pagina in je cache aan het kijken bent? Ik heb tot nu toe elke keer raak als er in dit topic melding wordt gemaakt. Een agressieve adblocker valt wel uit te sluiten toch? Probeer eens in een andere browser dan...

Edit: Pistolebob was me voor :z

[ Voor 8% gewijzigd door swv op 09-11-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:39
Ik had voor twee vrienden (op hun verzoek, ik zit niet 'omdat het kan' die invites weg te harken ;) ) een invite bemachtigd, rond 10:29. Ze hebben beiden echter het 'Gefeliciteerd' mailtje nog niet ontvangen. Wel de "Belangrijke informatie over je bestelling".

Ik kreeg ook dat mailtje, maar een halfuurtje later al dat 'Gefeliciteerd' mailtje. Dat was echter rond 08:28 dat ik een invite had bemachtigd. Zou het door de drukte komen dat ze allebei nog niks hebben? De invite ID heb ik van beiden helaas niet bewaard, dus contact opnemen met support gaat dan niet lukken denk ik...

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 09-11-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
In tegenstelling tot uploaden via de OSX-app, werkt het uploaden van grote bestanden via de webinterface inderdaad prima. Via de app worden die vervolgens ook netjes zonder problemen naar m'n Macbook gedownload, dus dat werkt allemaal goed.

Nu maar eens met WebDAV gaan spelen, ook al is dat nog read-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

ThinkPadd schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:37:
Ik had voor twee vrienden (op hun verzoek, ik zit niet 'omdat het kan' die invites weg te harken ;) ) een invite bemachtigd, rond 10:29. Ze hebben beiden echter het 'Gefeliciteerd' mailtje nog niet ontvangen. Wel de "Belangrijke informatie over je bestelling".

Ik kreeg ook dat mailtje, maar een halfuurtje later al dat 'Gefeliciteerd' mailtje. Dat was echter rond 08:28 dat ik een invite had bemachtigd. Zou het door de drukte komen dat ze allebei nog niks hebben? De invite ID heb ik van beiden helaas niet bewaard, dus contact opnemen met support gaat dan niet lukken denk ik...
Spambox al gechecked? Was hier ook het probleem. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geonosys
Heeft bij mij ongeveer 10 minuten geduurd (om 13:30).

Edit: Upload van (Suse) DVD, 10 minuten. Lijkt gelimiteerd te worden door m'n verbinding hier (50Mbit). Vanavond eens even vanuit huis proberen. Ziet er in ieder geval goed uit :9~

[ Voor 15% gewijzigd door geonosys op 09-11-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:53

Arjan A

Cenosillicafoob

Zojuist even een davfs-mount aangemaakt naar mijn verse Stack-space. Helaas vind ik de snelheid niet echt geweldig. Het systeem reageert soms niet eens. Uploaden, downloaden en wijzigen gaan wel erg langzaam. Hopelijk werken de meegeleverde apps/programma's beter. Heb ik nu alleen geen tijd voor om te testen.
Wel een leuk gebaar, 1000GB gratis.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Arjan A schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:50:
Zojuist even een davfs-mount aangemaakt naar mijn verse Stack-space. Helaas vind ik de snelheid niet echt geweldig. Het systeem reageert soms niet eens. Uploaden, downloaden en wijzigen gaan wel erg langzaam. Hopelijk werken de meegeleverde apps/programma's beter. Heb ik nu alleen geen tijd voor om te testen.
Wel een leuk gebaar, 1000GB gratis.
Misschien is het platform nu gewoon mega druk omdat alle Tweakers hun hele NAS er heen zitten te pompen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmatsko
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-08 08:18
DennusB schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:54:
[...]

Misschien is het platform nu gewoon mega druk omdat alle Tweakers hun hele NAS er heen zitten te pompen xD
Waarschijnlijk wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Kijk, het is mij vanochtend ook gelukt om een invite te bemachtigen! Ben ook blij dat dit ook prima werkt met de standaard ownCloud integratie van GNOME 3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Om 10.33 uur vanmorgen dit mailtje ontvangen: "Op dit moment hebben we je bestelling P2015-****** helaas nog niet kunnen opleveren".

Maar even een ticket ingeschoten, beetje vaag dat het zo lang duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:39
hb96 schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:58:
Om 10.33 uur vanmorgen dit mailtje ontvangen: "Op dit moment hebben we je bestelling P2015-****** helaas nog niet kunnen opleveren".

ThinkPadd in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

Ik heb dus 2x hetzelfde. Gewoon geduld hebben denk ik maar? Laat maar even weten als je wat hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

hb96 schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:58:

Je bent de enige niet. Betekent dat je er nog even op moet wachten. Zal beredruk zijn nu. Geduld is een schone zaak enzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 17:15
CaptJackSparrow schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:59:
[...]

Je bent de enige niet. Betekent dat je er nog even op moet wachten. Zal beredruk zijn nu. Geduld is een schone zaak enzo. :P
Bij mij kwam het maitje 10 minuten later gefeliciteerd je account is aangemaakt. en je order is verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
ThinkPadd schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:59:
[...]

ThinkPadd in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

Ik heb dus 2x hetzelfde. Gewoon geduld hebben denk ik maar? Laat maar even weten als je wat hoort.
Mijn vriendin ook, ik heb voor haar de stack geactiveerd. Mijne werd binnen 10 minuten geactiveerd (en ontving geen mail), en zij kreeg een mailtje dat het nog even zou duren. Heeft misschien te maken omdat de activatie vanaf hetzelfde IP gebeurde?

Net ook op mijn VPS davfs2 geconfigureerd. Is even de snelheid testen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 17:01
sww89 schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:34:
Zou het kunnen dat je dan steeds naar een oude pagina in je cache aan het kijken bent? Ik heb tot nu toe elke keer raak als er in dit topic melding wordt gemaakt. Een agressieve adblocker valt wel uit te sluiten toch? Probeer eens in een andere browser dan...

Edit: Pistolebob was me voor :z
Eigenlijk kan dat niet heb het namelijk in 3 verschillende browsers geprobeerd (de draak van microsoft / firefox /chrome)

anders pech gehad en wachten totdat het gewoon publiekelijk beschikbaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Niet online
Zenety schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:02:
[...]

Mijn vriendin ook, ik heb voor haar de stack geactiveerd. Mijne werd binnen 10 minuten geactiveerd (en ontving geen mail), en zij kreeg een mailtje dat het nog even zou duren. Heeft misschien te maken omdat de activatie vanaf hetzelfde IP gebeurde?

Net ook op mijn VPS davfs2 geconfigureerd. Is even de snelheid testen! _/-\o_
Mijn eerste account was inderdaad ook binnen 2 minuten geactiveerd.
2e nog steeds niet, zoals je hierboven wel gelezen hebt.

Misschien dat activatie op zelfde IP wat moeilijk gaat. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
Zenety schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:02:
Het IP maakt niet uit. Ik denk dat het vrij willekeurig gaat, afhankelijk van de beschikbaarheid op dat moment. Er wordt natuurlijk voortdurend opgeschaald en het ene moment zal de beschikbaarheid iets groter zijn dan op het andere.

Vanochtend rond kwart over 8 werd de mijne acuut opgeleverd: direct na de klik stond er een mail met 'Gefeliciteerd' in mijn inbox. Eén minuut later de Stack voor mijn vriendin geactiveerd en zij kreeg wel een mail dat de stack nog niet opgeleverd kon worden. Maar die oplevering heeft uiteindelijk ook maar een halfuur geduurd.

De accounts van mij en mijn vriendin zijn op zelfde IP gebeurd (ik stond tegelijk ingelogd in beide accounts, in twee verschillende browsers). Ik heb m'n vader ook nog even getipt toen er invites klaar stonden, en ook hij moest even wachten voordat zijn Stack werd opgeleverd, terwijl op zijn IP nog geen enkele Stack is aangevraagd. Mijn conclusie is dus dat er totaal niet naar IP's gekeken wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik ben toch wel heel benieuwd wat voor infra ze hier voor neer hebben gezet... moet toch vrij fors zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Niet online
Goed geschreven conclusie BartB.
Denk dat het gewoon even wachten word, komt waarschijnlijk vanzelf wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-08 14:30
DennusB schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:54:
[...]

Was het maar zo maar op de Qnap werkt het nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
DennusB schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:09:
Ik ben toch wel heel benieuwd wat voor infra ze hier voor neer hebben gezet... moet toch vrij fors zijn..
Daar ben ik ook erg benieuwd naar, hopelijk doen ze hier nog eens wat uitspraken over. Aangezien ze al wat jaren bekend zijn met hun Big Storage platform:

https://www.transip.nl/vps/big-storage/

Denk ik dat ze echt een enorme capaciteit hebben :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:05

Ze hebben een controle ingebouwd om te voorkomen dat mensen meerdere Stack accounts krijgen. Wellcht doen ze dat op emailadres, telefoonnummer of zo.
Ik heb hier vanochtend via de klantenservice van TransIP contact over gehad. Uiteindelijk heb ik hierdoor toch nog een Stack voor mezelf kunnen bemachtigen.
Ik had er vorige week juist eentje voor een vriend geclaimd.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Erulezz schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:23:
[...]

Daar ben ik ook erg benieuwd naar, hopelijk doen ze hier nog eens wat uitspraken over. Aangezien ze al wat jaren bekend zijn met hun Big Storage platform:

https://www.transip.nl/vps/big-storage/

Denk ik dat ze echt een enorme capaciteit hebben :)
Heb ze op Twitter maar ff gevraagd er naar :) Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 18:13
DennusB schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:09:
Buiten de infra, vraag ik me ook af hoe ze 1TB gratis kunnen weggeven....Kost een kapitaal om dat draaiende te houden, dus hoe lang blijft dit gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
idef1x schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:29:
[...]

Buiten de infra, vraag ik me ook af hoe ze 1TB gratis kunnen weggeven....Kost een kapitaal om dat draaiende te houden, dus hoe lang blijft dit gratis?
Gewoon PR stunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
uiteraard, maar het zal toch betaald moeten worden uiteindelijk...

edit: overigens is 10 euri voor 2TB/maand ook niet veel eigenlijk...

[ Voor 35% gewijzigd door idef1x op 09-11-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
idef1x schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:31:
uiteraard, maar het zal toch betaald moeten worden uiteindelijk...
Als ze het voor 5p/m doen, dan zie ik daar wel voordelen in.
10,-- is net wat te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
5/maand is prima te doen ja...ik plomp alles nu op S3 en dan betaal je uiteindelijk toch wel meer voor 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
idef1x schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:29:
[...]

TransIP mikt op internationale bekendheid, en op deze manier gaat dat ze ook wel lukken. Door de 1 TB accounts gratis weg te geven, harken ze meteen betalende gebruikers binnen die voor de 2 en 10 TB opties gaan.

Plus ze boren op deze manier een hoop nieuwe, potentiële klanten aan voor wie de stap naar (bijvoorbeeld) een eigen domeinnaam, webhosting, etc. ook een stuk kleiner wordt.

Bedenk ook dat je voor tien gebruikers met een gratis 1 TB-account, niet per se 10 TB aan opslag paraat hoeft te hebben. Slechts een enkeling pleurt de hele handel ook daadwerkelijk vol. Het zou me verbazen als het merendeel van de gebruikers meer dan 50 gig verbruikt eerlijk gezegd, en dan schat ik het nog optimistisch in...

Edit: Hou het maar op 5 GB per gebruiker zelfs, zie dit artikel over de onbeperkte OneDrive-opslag. Een enkeling gooit 75(!) TB in de cloud, maar de gemiddelde gebruiker zit op 5,5 GB. Dat lijkt me zowel qua opslag als bandbreedte vrij goed te behappen voor een partij als TransIP.

[ Voor 16% gewijzigd door BartB. op 09-11-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
idef1x schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:34:
5/maand is prima te doen ja...ik plomp alles nu op S3 en dan betaal je uiteindelijk toch wel meer voor 1TB
Ik betaal bij Glacier (ook Amazon) voor 300GB iets van 4 dollar geloof ik, valt nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
Zo dan, net met Rsync een piek van 61MB/s met 1 vast bestand. Telt natuurlijk niet helemaal. Nu een echte folder syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
DennusB schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:35:
[...]

Ik betaal bij Glacier (ook Amazon) voor 300GB iets van 4 dollar geloof ik, valt nog mee.
Ja en dan komen de get/put requests enzo er nog bij zeker? Ik ziet nu rond de 10$/maand voor een 310GB en dan inclusief de maandelijkse traffic kosten..
BartB. schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:35:

Bedenk ook dat je voor tien gebruikers met een gratis 1 TB-account, niet per se 10 TB aan opslag paraat hoeft te hebben. Slechts een enkeling pleurt de hele handel ook daadwerkelijk vol. Het zou me verbazen als het merendeel van de gebruikers meer dan 50 gig verbruikt eerlijk gezegd, en dan schat ik het nog optimistisch in...
Ik gebruik dit soort cloudopslag anders voor mijn backups (foto's/videos zijn het grootste gros), voor mocht het huis affikken ofzo. Zit nu aan een 300GB en denk dat er wel meerdere zullen zijn/komen als je dit soort opslag gratis weggeeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
idef1x schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:41:
[...]

Ik gebruik dit soort cloudopslag anders voor mijn backups (foto's/videos zijn het grootste gros), voor mocht het huis affikken ofzo. Zit nu aan een 300GB en denk dat er wel meerdere zullen zijn/komen als je dit soort opslag gratis weggeeeft
Zie mijn edit over Microsoft's OneDrive. Daar gaven ze onbeperkte opslag weg voor Office 365-gebruikers. Een enkeling heeft daarvan geprofiteerd en er 75 TB op gedumpt, maar het gemiddelde kwam niet boven de 5,5 GB uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Waarom zouden ze dan de storage verlagen als toch nietmand het zou gebruiken op een enkeling na? Lijkt me juist een sellingpoint als je kunt zeggen onbeperkte opslag. Zit m.i. wat meer achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Zenety schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:40:
Zo dan, net met Rsync een piek van 61MB/s met 1 vast bestand. Telt natuurlijk niet helemaal. Nu een echte folder syncen.
Rsync werkt op Stack? Dat zou mooi zijn, kan ik m'n Synology daar laten backuppen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
TheOmen schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:46:
[...]

Rsync werkt op Stack? Dat zou mooi zijn, kan ik m'n Synology daar laten backuppen.
Als je de share mount via web2fs Davfs dan werkt natuurlijk elke manier van kopieren.

Weet iemand of er ook een web2fs Davfs alternatief beschikbaar is voor FreeBSD?

[ Voor 14% gewijzigd door narotic op 09-11-2015 16:32 ]

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

TheOmen schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:46:
[...]

Gaat ook prima met Cloud Sync toch? Ook wel met meerdere folders hoor. Kwestie van meerdere tasks aanmaken in de task list als je hem configt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Hooglander1 schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:49:
[...]

Gaat ook prima met Cloud Sync toch? Ook wel met meerdere folders hoor. Kwestie van meerdere tasks aanmaken in de task list als je hem configt :)
DSM 4.0 :+

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
idef1x schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:44:
Waarom zouden ze dan de storage verlagen als toch nietmand het zou gebruiken op een enkeling na? Lijkt me juist een sellingpoint als je kunt zeggen onbeperkte opslag. Zit m.i. wat meer achter
Ja, ben ik het met je eens. Ik moet zeggen dat ik dat ook vreemd vond inderdaad, aangezien ze ondanks de grootverbruikers (misbruikers, zeg maar) toch op een heel bescheiden gemiddelde per gebruiker zitten, maar daar zullen ze hun redenen wel voor hebben.

Het ging me er in ieder geval meer om dat ook bij TransIP het overgrote deel van de ruimte wel onbenut zal blijven. Maar dat neemt niet weg dat ook ik erg benieuwd ben naar hun infrastructuur ja! Wie weet maakt TransIP nog eens wat cijfertjes bekend. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basst85
  • Laatst online: 10-09 08:31
Er zijn weer invites..55 stuks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operationflash
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-08 08:29
nu te claimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:24
yes geclaimed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 06:32

swv

Eenmalige actie -weet niet of het de bedoeling is- maar voor diegene die niks krijgen te zien:

Edit: Tijd is om ;) Ik heb overigens nog steeds geen mailtje van mijn tweede aanvraag van 11:29 welke ook voor iemand anders bedoeld is. Alleen de bekende dat er nu niks opgeleverd kon worden etc.

[ Voor 73% gewijzigd door swv op 09-11-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 12:28

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Al geclaimed

ssst, sww89

[ Voor 80% gewijzigd door xleeuwx op 09-11-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Yeah. E i n d e l i j k..... heb ik een code kunnen verzilveren.
Gek genoeg ziet mijn collega niets.... lijkt wel of er een onderscheid gemaakt wordt in sessies....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
debom schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:28:
Yeah. E i n d e l i j k..... heb ik een code kunnen verzilveren.
Gek genoeg ziet mijn collega niets.... lijkt wel of er een onderscheid gemaakt wordt in sessies....
Misschien hebben ze caching aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Nope. heb ik gecheckt. Op mijn telefoon krijg ik dezelfde melding als mijn collega.... En daar heb transipnl nooit eerder bezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:13
Hier is het wel gelukt :) Voor de rest geen producten bij TransIP

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:20

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Hier nog steeds niks, terwijl ik wel een domein naampje met webhosting en SSL bij hun heb draaien. In het verleden ook meerdere VPS'en daar gedraait... Toch dan wel apart hoe ze bepalen wie een code krijgt, er lijkt geen enkele logica in te zitten gezien ik al vanaf dag 1 mijzelf heb ingeschreven :P

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
debom schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:31:
Nope. heb ik gecheckt. Op mijn telefoon krijg ik dezelfde melding als mijn collega.... En daar heb transipnl nooit eerder bezocht.
Kan serverside caching zijn zoals varnish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 21:54
Yariva schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:36:
Hier nog steeds niks, terwijl ik wel een domein naampje met webhosting en SSL bij hun heb draaien. In het verleden ook meerdere VPS'en daar gedraait... Toch dan wel apart hoe ze bepalen wie een code krijgt, er lijkt geen enkele logica in te zitten gezien ik al vanaf dag 1 mijzelf heb ingeschreven :P
Heeft het niets mee te maken, iedereen krijgt die uitnodigingen gewoon te zien. Je kijkt of op het verkeerde moment of op de verkeerde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

PatrickH89 schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:38:
[...]

Heeft het niets mee te maken, iedereen krijgt die uitnodigingen gewoon te zien. Je kijkt of op het verkeerde moment of op de verkeerde plek.
Of het is gewoon het lot... :+

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Laatst online: 10-09 08:31
Yariva schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:36:
Yep, inderdaad een beetje vreemd dat ze niet eerst de trouwe klanten invites sturen.
Maar waarschijnlijk doen ze het zo om nieuwe klanten te binden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Details over het Stack platform : http://www.lykledevries.n...is-stack-volgens-transip/ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:33
xleeuwx schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:22:
Members only:

ssst, sww89
Bah al te laat :P

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Laatst online: 04-09 18:23
Waar komen ze dan beschikbaar - op de site zelf? specifieke link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
paulus_01 schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:48:
Waar komen ze dan beschikbaar - op de site zelf? specifieke link?
Dat is nu zoveel herhaald. Kijk ook even wat posts hierboven. Gewoon op de homepage. Dus www.transip.nl ook als je klant bent DAAR kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
basst85 schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:39:
[...]

Yep, inderdaad een beetje vreemd dat ze niet eerst de trouwe klanten invites sturen.
Maar waarschijnlijk doen ze het zo om nieuwe klanten te binden...
De eerste 1000 invites waren voor de trouwe klanten, die zijn op 29 oktober uitgedeeld. Maar er zijn wel meer dan 1000 trouwens klanten, dus die waren in no-time weg. Zelf was ik er ook te laat voor (30 min. na de mailing).

Nu gaat het op basis van first come, first serve, ongeacht of je 10 jaar klant bent, 1 dag klant bent, of nog geen klant bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Perkouw schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:49:
[...]

Dat is nu zoveel herhaald. Kijk ook even wat posts hierboven. Gewoon op de homepage. Dus www.transip.nl ook als je klant bent DAAR kijken.
Misschien kunnen we dan de TS's post aanpassen met deze informatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Yariva schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:52:
[...]

Misschien kunnen we dan de TS's post aanpassen met deze informatie?
Ben bang dat mensen daar ook overheen lezen net zoals de paar posts die ze hierboven missen. Heb nog een berichtje lopen om de topicwaarschuwing aan te passen, wellicht dat die aanpassing iets helpt. ;)

Back ontopic! Maak hier welgeteld 0,95% gebruik van mijn opslagruimte. Eens zien wat daar morgen staat. Tot dusver nog erg tevreden over de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Perkouw schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:56:
[...]

Ben bang dat mensen daar ook overheen lezen net zoals de paar posts die ze hierboven missen. Heb nog een berichtje lopen om de topicwaarschuwing aan te passen, wellicht dat die aanpassing iets helpt. ;)

Back ontopic! Maak hier welgeteld 0,95% gebruik van mijn opslagruimte. Eens zien wat daar morgen staat. Tot dusver nog erg tevreden over de performance.
nog steeds 0.45% :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Synchroniseren met een Synology gaat hier uitstekend over WebDav. Ook meerdere shares in 1 keer is geen probleem (iig met DSM6 beta). Mijn Syno upload (met encryptie) met enkele megabytes per seconde, maar daarin is het echt de NAS die de bottleneck is qua CPU kracht. Non encrypted ging het hier al met 7 MB/s. Beetje afhankelijk van de grootte van de files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
narotic schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:48:

Weet iemand of er ook een web2fs alternatief beschikbaar is voor FreeBSD?
Geen ervaring mee, maar wellicht dat wdfs iets is? Zie: http://noedler.de/projekte/wdfs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:30
Hooglander1 schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:17:
Synchroniseren met een Synology gaat hier uitstekend over WebDav. Ook meerdere shares in 1 keer is geen probleem (iig met DSM6 beta). Mijn Syno upload (met encryptie) met enkele megabytes per seconde, maar daarin is het echt de NAS die de bottleneck is qua CPU kracht. Non encrypted ging het hier al met 7 MB/s. Beetje afhankelijk van de grootte van de files.
Hoe heb je alles ingesteld?
Heb zelf ook DSM 6.0 beta maar kan maar 1 map tegelijk syncen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

TerrorSource schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:20:
[...]

Hoe heb je alles ingesteld?
Heb zelf ook DSM 6.0 beta maar kan maar 1 map tegelijk syncen.
Je kan in de task list meerdere tasks instellen, daardoor kan je een volgende map selecteren :)

In de linkerkolom staat dus maar 1 "target" als het ware, maar die heeft dan meerdere sync tasks.

[ Voor 13% gewijzigd door Hooglander1 op 09-11-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Laatst online: 04-09 18:23
Eindelijk gelukt:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:48
Zojuist stond deze er weer.
Me stack geclaimed!

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:47
Ik heb er ook een kunnen claimen (Y) ben heel benieuwd!

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
idef1x schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:17:
[...]

Geen ervaring mee, maar wellicht dat wdfs iets is? Zie: http://noedler.de/projekte/wdfs/
Die had ik ook gevonden in de ports tree, maar het bevalt me niet echt aan dat de package niet meer ondersteund wordt (laatste versie uit 2007) en dat het op basis van fuse is.

(eerder bedoelde ik natuurlijk Davfs in plaats van web2fs!)

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duskwither
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:32
Zojuist een invite geclaimed. Was te snel om te zien hoeveel er nog over waren, maar nu is er dus weer een kans
Pagina: 1 ... 6 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic