In mijn klantenpaneel zie ik -> Helaas, er zijn nu geen invites beschikbaar.
Dank, gelukt!BartB. schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:20:
Er zijn NU invites beschikbaar op de website, snel claimen dus voor iedereen die nog niets heeft!
Kan het aanmelden alleen voor transip klanten of ook al voor iedereen?
Kon me namelijk wel registreren voor stack maar nooit meer iets van gehoord.
Kon me namelijk wel registreren voor stack maar nooit meer iets van gehoord.
Is alleen op transip.nlPerkouw schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:24:
In mijn klantenpaneel zie ik -> Helaas, er zijn nu geen invites beschikbaar.
Ik zit op transip binnen mijn controlepaneel....
M.a.w. https://www.transip.nl/cp/
[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 09-11-2015 08:29 ]
Net gelukt. op de main site idd: www.transip.nl
Ik had al een account aangemaakt en was dus al ingelogd.
Waren net nog 33 beschikbaar
Edit: Mailtje:
[quote]Op dit moment hebben we je bestelling <XXXXXX> helaas nog niet kunnen opleveren. Wij doen ons best deze zo snel mogelijk uit te voeren. Je hoeft hiervoor verder niets te doen.
Mocht je bestelling toch niet op korte termijn worden uitgevoerd dan zullen we hierover contact met je opnemen.[/quote]
Komt het nu alsnog goed of heb ik alsnog pech gehad
?
[quote]Op dit moment hebben we je bestelling <XXXXXX> helaas nog niet kunnen opleveren. Wij doen ons best deze zo snel mogelijk uit te voeren. Je hoeft hiervoor verder niets te doen.
Mocht je bestelling toch niet op korte termijn worden uitgevoerd dan zullen we hierover contact met je opnemen.[/quote]
[ Voor 59% gewijzigd door ThinkPad op 09-11-2015 08:42 ]
Flex thanks, werkt! 24 nog beschikbaar...ThinkPadd schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:29:
Net gelukt. op de main site idd: www.transip.nl
En als je nu gewoon de homepage pakt?Perkouw schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:29:
[...]
Ik zit op transip binnen mijn controlepaneel....
M.a.w. https://www.transip.nl/cp/
Thanks voor de tip! Was er ook op tijd bij.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Yes, gelukt thanks. Begreep even niet dat jullie de homepage bedoelde. Bericht van Thinkpad deed pas een lichtje branden hier. Maandag hé.....keesroeiboot schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:29:
[...]
En als je nu gewoon de homepage pakt?
Het is een beetje verneukeratief eigenlijk dat ze alleen maar op de homepage te vinden zijn. Ik heb ook continu mijn CP in de gaten zitten houden, maar op Twitter werd gehint naar de homepage.
Heb het vermoeden dat ze er in deze batch 100 invites op hebben gezet. Ik keek 3 minuten na de Twitter-post en zag dat er toen nog 87 op stonden, inmiddels zijn het er nog maar 13.
Ik heb net twee Stacks geactiveerd (een voor mezelf, een voor iemand anders). Toevallig is de mijne direct opgeleverd (kreeg een mail met logininformatie) en voor die andere account is dezelfde mail verstuurd als die jij hebt ontvangen.
Neem aan dat binnen 24 uur o.i.d. je Stack wel actief is.
Heb het vermoeden dat ze er in deze batch 100 invites op hebben gezet. Ik keek 3 minuten na de Twitter-post en zag dat er toen nog 87 op stonden, inmiddels zijn het er nog maar 13.
Dat komt nog wel goed. Je hebt je invite gewoon geactiveerd, dus die Stack komt eraan.ThinkPadd schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:29:
[...]
Ik heb net twee Stacks geactiveerd (een voor mezelf, een voor iemand anders). Toevallig is de mijne direct opgeleverd (kreeg een mail met logininformatie) en voor die andere account is dezelfde mail verstuurd als die jij hebt ontvangen.
Neem aan dat binnen 24 uur o.i.d. je Stack wel actief is.
[ Voor 44% gewijzigd door BartB. op 09-11-2015 08:37 ]
Thanks 
En het is idd verneukeratief, ik zat ook al twee weken lang het CP in de gaten te houden, elk uur te F5en
En het is idd verneukeratief, ik zat ook al twee weken lang het CP in de gaten te houden, elk uur te F5en

Ze hebben zelfs het plaatje aangepast. Komen er vandaag dus nog meer beschikbaar.
[ Voor 32% gewijzigd door Perkouw op 09-11-2015 08:50 ]
Yep...tlpeter schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:48:
Ik zie niks, zijn ze al weer op?
Een kwartier geleden ongeveer waren ze allemaal weer vergeven, maar zo te zien gaan er nog wel meer rondes komen vandaag.tlpeter schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:48:
Ik zie niks, zijn ze al weer op?
Zie ook:

Weet iemand of je de URL ook kunt aanpassen?
Net in alle hectiek een Stack bemachtigd, maar had liever een andere URL gehad. Heb wel m'n profielnaam kunnen wijzigen, had verwacht dat de URL mee zou veranderen maar dat is helaas niet het geval zie ik.
Edit: Shit, nog niet dus:
Net in alle hectiek een Stack bemachtigd, maar had liever een andere URL gehad. Heb wel m'n profielnaam kunnen wijzigen, had verwacht dat de URL mee zou veranderen maar dat is helaas niet het geval zie ik.
Edit: Shit, nog niet dus:
https://www.transip.nl/vr...kersnaam-stack-aanpassen/Kan ik mijn STACK gebruikersnaam of de STACK-URL aanpassen?
Op dit moment is de gebruikersnaam van je TransIP-account ook meteen het eerste deel van je STACK-URL. De reden hiervoor is omdat wij deze gebruikersnaam overal in onze systemen gebruiken, deze is namelijk 'uniek' binnen TransIP.
Wij snappen echter dat niet iedereen heel erg blij is met zijn gebruikersnaam en dit dat bij het delen van bestanden in je STACK niet altijd even prettig en handig kan zijn. Op dit moment biedt ons systeem echter nog geen mogelijkheden om je gebruikersnaam aan te passen (en de kans is groot dat bij meer dan 100000 accounts je gewenste naam ook al in gebruik is).
Daarom staat hoog op onze feature-request lijst om in de nabije toekomst je eigen (sub)domein hieraan te koppelen, zoals bijvoorbeeld https://stack.jouwdomeinnaam.nl.
[ Voor 65% gewijzigd door ThinkPad op 09-11-2015 09:03 ]
Vreemd, ik zie in mijn CP nog altijd "Helaas, er zijn nu geen invites beschikbaar.". Zelfs met een CTRL-F5...
Edit: Op de website zelf stonden ze dus wel. Bedankt!
Edit: Op de website zelf stonden ze dus wel. Bedankt!
[ Voor 20% gewijzigd door narotic op 09-11-2015 09:11 ]
- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -
Er zijn weer nieuwe op de homepage beschikbaar.
Bedankt voor de info. Activatie is gelukttlpeter schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:06:
Ze zijn er weer
[ Voor 29% gewijzigd door basst85 op 09-11-2015 09:09 ]
En het is opgeleverd. Dat ging snel. Nu maar eens wat uploaden over dit 5Mbit lijntje 
Niet slecht: uploaden met 650Kb/s. 105MB in net geen 3min geüpload. Je kan merken dat de upload volledig dicht wordt getrokken, websites laden in stukje langzamer.
Niet slecht: uploaden met 650Kb/s. 105MB in net geen 3min geüpload. Je kan merken dat de upload volledig dicht wordt getrokken, websites laden in stukje langzamer.
[ Voor 48% gewijzigd door krakendmodem op 09-11-2015 09:21 ]
Ben tot dusver bijzonder te spreken over de snelheid, interface etc. Even kijken of ik hier over een 'x' periode nog even enthousiast over ben. Maar dan zeg ik dag Dropbox, Mega etc. Goed bezig TransIP!
Overigens een test gedaan met een 1,2GB file. Als ik deze verwijder staat deze netjes in de prullenbak. Ik zie dit alleen niet terug in mijn gebruikte ruimte? M.a.w. het telt niet mee bij de 1000GB die je krijgt. Is dat ook de bedoeling?
Overigens een test gedaan met een 1,2GB file. Als ik deze verwijder staat deze netjes in de prullenbak. Ik zie dit alleen niet terug in mijn gebruikte ruimte? M.a.w. het telt niet mee bij de 1000GB die je krijgt. Is dat ook de bedoeling?
[ Voor 37% gewijzigd door Perkouw op 09-11-2015 09:27 ]
Ze zijn nu al weer op toch? Hopen dat ik straks wel op tijd ben.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Yep, same here. Mijn eerste bevindingen zijn ook bijzonder positief. Erg prettige online interface ook.Perkouw schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:25:
Ben tot dusver bijzonder te spreken over de snelheid, interface etc. Even kijken of ik hier over een 'x' periode nog even enthousiast over ben. Maar dan zeg ik dag Dropbox, Mega etc. Goed bezig TransIP!
Enige nadeel op dit moment is dat ik privé voornamelijk met OSX werk, en ik mijn Stack op dit moment dus nog niet zo goed als netwerkschijf kan mounten. Voor zover ik heb begrepen is dat nu alleen nog maar read-only, maar dan heeft 'ie niet zo heel erg veel nut natuurlijk.
Nog even afwachten dus hoe snel dit met OSX gefixt gaat worden. Zodra dat gebeurd is, is elke andere cloud voor mij volstrekt overbodig geworden.
Ik ben sinds een paar dagen ook aan het testen. Helaas erg veel problemen gehad. O.a. 501 internal server errors en dat mijn Stack URL niet beschikbaar was.
Ook duurde het erg lang voordat 2 bestanden (van 5 en 10 Gb) overgezet waren. Zowel met webinterface als met WebDav geprobeerd. Werd vaak onderbroken door errors.
Ga het nog even verder testen voordat ik er 'serieus' gebruik van ga maken.
Ook duurde het erg lang voordat 2 bestanden (van 5 en 10 Gb) overgezet waren. Zowel met webinterface als met WebDav geprobeerd. Werd vaak onderbroken door errors.
Ga het nog even verder testen voordat ik er 'serieus' gebruik van ga maken.
Ik probeer op dit moment STACK uit en heb een paar vraagjes en denk dat jullie mij wel kunnen helpen 
Omdat ik een 120GB SSD heb, heb ik niet erg veel ruimte over voor bijvoorbeeld foto's. Nu leek het mij handig deze dan op STACK te zetten, maar bij de gratis versie (meer dan genoeg ruimte) staat dat er geen backups mogelijk zijn. Ik snap niet helemaal wat dat inhoud. Want als je iets verwijderd kan je het wel terug halen en ik dacht altijd dat cloud opslag op meerdere datacentrums werd gezet zodat data niet kwijt kan raken. Waarvoor heb je die backups dan nodig?
Daarnaast vraag ik me af wat het grote verschil is tussen de Applicatie STACK en Webdav. Als je synchroniseert via de applicatie van STACK dan synchroniseert die applicatie een lokale map met je STACK cloud. Dus alle bestanden moeten ook op je pc staan wat ruimte inneemt. Hoe werkt dat met webdav? Staan de bestanden dan ook op je pc of kan je er echt alleen bij als je een internet verbinding hebt?
Omdat ik een 120GB SSD heb, heb ik niet erg veel ruimte over voor bijvoorbeeld foto's. Nu leek het mij handig deze dan op STACK te zetten, maar bij de gratis versie (meer dan genoeg ruimte) staat dat er geen backups mogelijk zijn. Ik snap niet helemaal wat dat inhoud. Want als je iets verwijderd kan je het wel terug halen en ik dacht altijd dat cloud opslag op meerdere datacentrums werd gezet zodat data niet kwijt kan raken. Waarvoor heb je die backups dan nodig?
Daarnaast vraag ik me af wat het grote verschil is tussen de Applicatie STACK en Webdav. Als je synchroniseert via de applicatie van STACK dan synchroniseert die applicatie een lokale map met je STACK cloud. Dus alle bestanden moeten ook op je pc staan wat ruimte inneemt. Hoe werkt dat met webdav? Staan de bestanden dan ook op je pc of kan je er echt alleen bij als je een internet verbinding hebt?
Die eerste weet ik even geen antwoord op. Die ander is juist.bartmatsko schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:53:
Ik probeer op dit moment STACK uit en heb een paar vraagjes en denk dat jullie mij wel kunnen helpen
Stack app = data lokaal, data cloud
Webdav = data cloud
Geen backups = als de server waar jouw data op staat in de hens vliegt, of iets anders mee gebeurt dan is het pech gehad. Als je een dienst neemt met backupmogelijkheid dan staat je data veel veiliger omdat er naast de data waar jij bij kan, nog ergens een backup is.
De Stack applicatie lijkt mij meer zoals Dropbox, een lokale map die constant heen- en weer wordt gesynchroniseerd. Bij WebDAV staan je bestanden alleen op de externe server en dus niet op je PC.
De Stack applicatie lijkt mij meer zoals Dropbox, een lokale map die constant heen- en weer wordt gesynchroniseerd. Bij WebDAV staan je bestanden alleen op de externe server en dus niet op je PC.
[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 09-11-2015 10:03 ]
Ik denk eerder dat hun "Back-up" werkt als een soort shadowcopy. Oudere versies en verwijderde bestanden terughalen. Met de gratis versie is dat dus niet mogelijk.ThinkPadd schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:01:
Geen backups = als de server waar jouw data op staat in de hens vliegt, of iets anders mee gebeurt dan is het pech gehad. Als je een dienst neemt met backupmogelijkheid dan staat je data veel veiliger.
Verwijderde bestanden terug halen is met de gratis versie wel mogelijk, oudere versies zou inderdaad wel kunnen...nickbouwhuis schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:03:
[...]
Ik denk eerder dat hun "Back-up" werkt als een soort shadowcopy. Oudere versies en verwijderde bestanden terughalen. Met de gratis versie is dat dus niet mogelijk.
Ik zou het niet weten, ik heb nog steeds geen invite (terwijl ik al jaren trouwe klant ben).bartmatsko schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:04:
[...]
Verwijderde bestanden terug halen is met de gratis versie wel mogelijk, oudere versies zou inderdaad wel kunnen...
Het is nu gewoon een kwestie van 'wie het eerst komt, die het eerst maalt'. Ik ben er ook al jaren klant en heb mij na de eerste aankondiging binnen 30 min. ingeschreven, maar op de invite kun je wachten tot je een ons weegt. Via de mail krijg je die gewoon niet. Er worden wel invites via de mail verstuurd, maar die gaan willekeurig en niet op volgorde van inschrijving, dus dan moet je maar net die ene uit tienduizenden inschrijvingen zijn...nickbouwhuis schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:06:
[...]
Ik zou het niet weten, ik heb nog steeds geen invite (terwijl ik al jaren trouwe klant ben).
Zelf vandaag de TransIP-homepage in de gaten houden is het beste. Of dit topic natuurlijk, hier wordt het ook altijd wel geroepen als er weer nieuwe invites zijn.
jeeej, er waren er net 132..
[ Voor 69% gewijzigd door w0utje89 op 09-11-2015 10:26 ]
Het zijn er nu meer dan 100 trouwens... Zie er nu nog 108 staan namelijk.
Er zijn er weer 118, zie ik net. Eens kijken 
Edit: man, man, man, multi-ninja'd hier zeg
Let je even niet op...
Edit: man, man, man, multi-ninja'd hier zeg
Let je even niet op...
[ Voor 44% gewijzigd door Twam op 09-11-2015 10:31 ]
Respons terug van TransIP.Perkouw schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:25:
''Volgens onze technische dienst dient de prullenbak gewoon gebruik te maken van de schijfruimte van je STACK. Mogelijk dat de correcte waardes nog niet volledig up-to-date zijn.''
Even in de gaten houden. Items nu weer terug gezet, maar tot dusver ging het niet van mijn ruimte af.
krijgen jullie ook een mailtje met deze tekst? "Op dit moment hebben we je bestelling ***** helaas nog niet kunnen opleveren. Wij doen ons best deze zo snel mogelijk uit te voeren. Je hoeft hiervoor verder niets te doen."
automation fanboy
Had even de eerste zin in de zoekfunctie gegooid. Ja dit krijgen meer mensen. Kwestie van even geduld hebben.Punkbuster schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:30:
krijgen jullie ook een mailtje met deze tekst? "Op dit moment hebben we je bestelling ***** helaas nog niet kunnen opleveren. Wij doen ons best deze zo snel mogelijk uit te voeren. Je hoeft hiervoor verder niets te doen."
haha ik zie het.. het is al toegevoegd bij mijn account
..
automation fanboy
Yes! 55 stuks over. Eentje geclaimed.
De mijne is direct/gelijk aangemaakt, dus geen probleem hier!Punkbuster schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:30:
Bij mijn vriendin is haar Stack binnen een uur alsnog opgeleverd, don't worry.Punkbuster schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:30:
Edit: never mind, je hebt 'm al zie ik.
[ Voor 4% gewijzigd door BartB. op 09-11-2015 10:35 ]
Ook eentje aan weten te maken....duurt kennelijk wel even voor de URL is aangemaakt...nou ja nog even geduld dan maar...zal wel niet de enige zijn
Blijf het op zich wel jammer vinden dat het wat Dropbox functionaliteit mist zoals gedeelde mappen aanmaken zodat je met meerdere mensen die allemaal hun eigen stack hebben toch in bestanden kan werken die onderling gedeeld zijn.
Jammer... Maar even wachten op een mailtje dan.Helaas, er zijn nu geen invites beschikbaar.
[ Voor 29% gewijzigd door ReTechNL op 09-11-2015 10:37 ]
Ik kan me voorstellen dat die functionaliteit nog wel wordt toegevoegd. Stack staat nog erg in de kinderschoenen natuurlijk, en dit lijkt me sowieso een van de belangrijke feature requests.TerrorSource schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:36:
Blijf het op zich wel jammer vinden dat het wat Dropbox functionaliteit mist zoals gedeelde mappen aanmaken zodat je met meerdere mensen die allemaal hun eigen stack hebben toch in bestanden kan werken die onderling gedeeld zijn.
Ik ben enkele gigabytes aan het overpompen maar merk toch op dat het niet vlekkeloos verloopt.
Lijkt wel of ze zoveel data moeten verwerken dat de storage er nog niet is en on demand aangemaakt moet worden.
Lijkt wel of ze zoveel data moeten verwerken dat de storage er nog niet is en on demand aangemaakt moet worden.
Wat bedoel je met niet vlekkeloos? Tot dusver nog nul problemen hier (lees max. uploadsnelheid).webgangster schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:45:
Ik ben enkele gigabytes aan het overpompen maar merk toch op dat het niet vlekkeloos verloopt.
[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 09-11-2015 10:48 ]
Heb nu ook eindelijk mijn stack account voor elkaar.
Kan ik vanaf mijn samsung smart tv ook bij deze share komen, zodat ik bijvoorbeeld films en foto's kan bekijken direct vanaf mijn tv?
Kan ik vanaf mijn samsung smart tv ook bij deze share komen, zodat ik bijvoorbeeld films en foto's kan bekijken direct vanaf mijn tv?
Wat heb je zelf al opgezocht en gevonden? Begrijp me niet verkeerd. Maar hier kunnen we natuurlijk weinig me. Welke TV heb je? Welke opties heeft je TV (doe even research). Kan je WebDav koppelen bijv?G.Scholtens schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:49:
Mijn eerste reactie: Nee.
Poah, wat gaat het hard met de invites zeg. Was dit even compleet vergeten. Ben benieuwd wanneer er weer nieuwe komen.
Vind het een beetje raar dat er elke keer een x-aantal mensen kunnen joinen via de site maar je via de mail geen enkele reactie krijgt. Ik zal wel iets niet helemaal goed snappen of zo maar de euforie is nu wel geheel weg eigenlijk
Nickname does not reflect reality
De laatste twee rondes waren om 9 uur en 10:30, dus misschien elke 1.5 uur vandaag?Zenety schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:55:
Poah, wat gaat het hard met de invites zeg. Was dit even compleet vergeten. Ben benieuwd wanneer er weer nieuwe komen.
Als je TV DLNA ondersteunt zou je het wellicht via een U-bocht daarmee kunnen regelen (dus WebDAV mounten op een computer, en die map dan weer delen met de tv via DLNA). Iets anders zou sterk afhankelijk zijn van wat je TV precies ondersteunt qua communicatiemogelijkheden.G.Scholtens schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:49:
@Bratt Pitt : ik kon me aanmelden en me ingeschreven voor stack laten...Later op de site een invite weten te claimen..Via mail krijg je die kennelijk niet nee..
[ Voor 4% gewijzigd door idef1x op 09-11-2015 10:59 ]
Ik kreeg mijn invite via de email een paar dagen terug. Dus dat gebeurt ook wel!Brad Pitt schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:56:
Vind het een beetje raar dat er elke keer een x-aantal mensen kunnen joinen via de site maar je via de mail geen enkele reactie krijgt. Ik zal wel iets niet helemaal goed snappen of zo maar de euforie is nu wel geheel weg eigenlijk
Tip voor mensen die een invite willen. Als je je CV stuurt naar transip via jobs@transip.nl krijg je ook een Stack invite. (Althans, de eerste 500 mensen die dit doen)
Voor degene die hem als webdav willen mounten....de url is inderdaad gelijk als bij owncloud:
https://<url>/remote.php/webdav/
Nu eens kijken of dat wat wil perfomen....moet lukken met slechts 4Mbps upload
https://<url>/remote.php/webdav/
Nu eens kijken of dat wat wil perfomen....moet lukken met slechts 4Mbps upload
Om 12:00 dus maar keihard F5enbasst85 schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:57:
[...]
De laatste twee rondes waren om 9 uur en 10:30, dus misschien elke 1.5 uur vandaag?
Eerder vandaag heb ik een map met veel kleine bestanden (foto's, 7 MB per stuk) getest en dit ging vlekkeloos, maar nu ik één groot groter bestand test (film, 2 GB) gaat het bij mij mis.
Na een tijdje uploaden zie ik in mijn log staan:
10:23 "The server did not acknowledge the last chunk (no e-tag were present)"
10:35 "Operation canceled"
10:36 "Error downloading https://***.stackstorage.com/bladibla - server replied: Internal Server Error"
Zolang dit soort meldingen verschijnen is Stack nog niet betrouwbaar genoeg als vervanger van andere clouds, maar we houden het nog even op kinderziektes.
10:36 "Error downloading https://***.stackstorage.com/bladibla - server replied: Internal Server Error"
Zolang dit soort meldingen verschijnen is Stack nog niet betrouwbaar genoeg als vervanger van andere clouds, maar we houden het nog even op kinderziektes.
Van wat ik zo gemerkt heb, heb je over het algemeen 10 tot 15 minuten de tijd voordat de invites weer weg zijn, dus dat is je window of opportunity.
TV is een Samsung F6770 serie, deze ondersteunt DLNA.FlorisD schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:57:
[...]
Als je TV DLNA ondersteunt zou je het wellicht via een U-bocht daarmee kunnen regelen (dus WebDAV mounten op een computer, en die map dan weer delen met de tv via DLNA). Iets anders zou sterk afhankelijk zijn van wat je TV precies ondersteunt qua communicatiemogelijkheden.
Denk als ik plex erop zet en deze laat kijken naar de stack url.
Ik begrijp de webinterface nu om grotere bestanden te uploaden, dat gaat merkbaar beter maar je merkt nog steeds dat de verbinding niet optitmaal is. Als hij het doet gaat hij snel, heel snel. Ik heb liever een constante verbinding dat minder snel is.BartB. schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:13:
Eerder vandaag heb ik een map met veel kleine bestanden (foto's, 7 MB per stuk) getest en dit ging vlekkeloos, maar nu ik één groot groter bestand test (film, 2 GB) gaat het bij mij mis.
[...]
Van wat ik zo gemerkt heb, heb je over het algemeen 10 tot 15 minuten de tijd voordat de invites weer weg zijn, dus dat is je window of opportunity.
Thanks, geclaimed!basst85 schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:29:
Er zijn weer invites..
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Er zijn nu alweer invites, dus het is niet elk 1.5 uur... misschien toch random
Thanks!basst85 schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:29:
Er zijn weer invites..
Ik vroeg het net ook al. Maar wat bedoel je met niet optimaal? Hier trek ik de upload dus gewoon 100% dicht zonder problemen. Transfers van kleine files dan wel grote files gaan dan ook op zijn zachts gezegd vlotjes.webgangster schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:29:
[...]
Ik begrijp de webinterface nu om grotere bestanden te uploaden, dat gaat merkbaar beter maar je merkt nog steeds dat de verbinding niet optitmaal is. Als hij het doet gaat hij snel, heel snel. Ik heb liever een constante verbinding dat minder snel is.
hmmm wacht al een tijdje op de invite code van transip
hadden ze die niet meteen kunnen sturen?
Life is what happens while you're busy making other plans
Bij mij staat er nochtans nog steeds dat er geen invites beschikbaar zijn (autorefresh staat op 1min)
Je kijkt wel op www.transip.nl en niet in je controlepaneel zoals ik eerst ook deed? Die blijft namelijk de melding geven dat er geen invites beschikbaar zijn.Zer0CooL schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:33:
[...]
Bij mij staat er nochtans nog steeds dat er geen invites beschikbaar zijn (autorefresh staat op 1min)
https://www.transip.nlZer0CooL schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:33:
[...]
Met niet optimaal bedoel ik het volgende: Als ik grote bestanden wil uploaden via webdav koppeling dan kan hij in 1 keer veel data overpompen en stopt het vervolgens weer voor een tijdje, en na verloop van tijd gaat hij weer als een speer. En telkens bij het voltooien van een opdracht (kan meerdere bestanden zijn) hangt hij.Perkouw schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:31:
[...]
Ik vroeg het net ook al. Maar wat bedoel je met niet optimaal? Hier trek ik de upload dus gewoon 100% dicht zonder problemen. Transfers van kleine files dan wel grote files gaan dan ook op zijn zachts gezegd vlotjes.
ja! dat was 'm dus... duizendmaal dank!Perkouw schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:35:
[...]
Je kijkt wel op www.transip.nl en niet in je controlepaneel zoals ik eerst ook deed? Die blijft namelijk de melding geven dat er geen invites beschikbaar zijn.
Maar je gaf net aan dat de verbinding ook niet optimaal was bij het gebruik van de webinterface.webgangster schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:35:
[...]
Met niet optimaal bedoel ik het volgende: Als ik grote bestanden wil uploaden via webdav koppeling dan kan hij in 1 keer veel data overpompen en stopt het vervolgens weer voor een tijdje, en na verloop van tijd gaat hij weer als een speer. En telkens bij het voltooien van een opdracht (kan meerdere bestanden zijn) hangt hij.
darn net op tijd nog 4 beschikbaar dank voor de tip dat je NIET in je controle paneel moet kijken
Er waren er net nog 6, nu weer een minder
nu geeft hij wel aan dat deze invite code reeds gebruikt is...
maar hij wordt ondertussen aangemaakt...
yay
testen maar!
maar hij wordt ondertussen aangemaakt...
yay
testen maar!
Ze hebben de homepagina ook aangepast en daar staat groot: "STACK MONDAY Geen invite? We delen er vandaag nog heel veel uit!"
Dus ik zou vandaag even goed de website in de gaten houden!
Volgens de FAQ van TransIP:webgangster schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:35:
[...]
Met niet optimaal bedoel ik het volgende: Als ik grote bestanden wil uploaden via webdav koppeling dan kan hij in 1 keer veel data overpompen en stopt het vervolgens weer voor een tijdje, en na verloop van tijd gaat hij weer als een speer. En telkens bij het voltooien van een opdracht (kan meerdere bestanden zijn) hangt hij.
" Windows kent overigens nog een andere weergave 'bug': wanneer je een of meerdere bestanden uploadt via WebDAV (dus als netwerkschijf), dan zullen de grafieken voor het wegschrijven van de data niet kloppen. Per bestand zal er namelijk eerst een 'burst' zijn waarbij de data klaar wordt gezet, maar tijdens het daadwerkelijke uploaden laat Windows dit niet zien. Hierdoor zal het bij grote bestanden net lijken alsof er niets meer gebeurt, maar er is wel degelijk dataoverdracht."
Ik heb de boel nu werkende volgens bovenstaande stappenplan en uploaden gaat vooralsnog zonder problemen. Wel slim om er speciaal een lokale backup map voor aan te maken op de NAS zodat je wat selectiever documenten e.d. kan backuppen. Om er nou films en software mee te backuppen is niet helemaal de bedoeling lijkt mijsweebee schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:12:
[...]
Had het in het synology topic al geplaatst:
Ik heb het volgende gedaan:
Gedeelde map maken met bijv de naam Backup.
Via backup en replica backups maken daar deze gedeelde map
Vervolgens even cloudsync installeren en de gedeelde map koppelen aan webdav (die keuze krijg je bij openen van cloudsync).
Vul de url als volgt in: https://sweebee.stackstorage.com/remote.php/webdav
dus de / na webdav weghalen (eg: https://sweebee.stackstorage.com/remote.php/webdav/)
beste kun je dit eigenlijk doen op een Back-up synology.
Dat meen je nietbartmatsko schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:39:
Ze hebben de homepagina ook aangepast en daar staat groot: "STACK MONDAY Geen invite? We delen er vandaag nog heel veel uit!"

Dit forum in de gaten houden?sww89 schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:48:
[...]
Dat meen je nietWat denk je dat iedereen hier aan het doen is
Ik zal wel blind zijn, kijk al bijna de hele ochtend over de hele website van transip maar zie nooit een melding hiervoor

Met dank aan Perkauw :Zenety schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:08:
[...]
[...]
Ik zal wel blind zijn, kijk al bijna de hele ochtend over de hele website van transip maar zie nooit een melding hiervoor
Je kijkt wel op www.transip.nl en niet in je controlepaneel zoals ik eerst ook deed? Die blijft namelijk de melding geven dat er geen invites beschikbaar zijn.
Ik keek eerst inderdaad op mijn controle paneel, maar ik refresh de homepage bijna op het moment dat Zeef postte dat er 11 over waren. Heeft het misschien ook nog te maken met hoe oud je account is? En anders blijf ik nog rustig refreshenZer0CooL schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:11:
[...]
Met dank aan Perkauw :
Ik zal nog eens kijken hoe het bij mij via de webinterface gaat inderdaad. De OSX app blijft bij mij errors strooien en ik krijg het 2GB bestand er simpelweg niet mee geüpload.webgangster schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:29:
[...]
Ik begrijp de webinterface nu om grotere bestanden te uploaden, dat gaat merkbaar beter maar je merkt nog steeds dat de verbinding niet optitmaal is. Als hij het doet gaat hij snel, heel snel. Ik heb liever een constante verbinding dat minder snel is.
Ik heb het idee dat in elk geval de OSX app op dit moment nog te veel last heeft van andere processen die het bestand locken, of wijzigen terwijl de synchronisatie nog bezig is. Zo heb ik ook nog een paar keer "Local file changed during sync" in mijn log staan (wat kan kloppen, omdat ik nog bezig was het bestand naar de Stack-map te kopiëren, maar de Stack-app ondertussen al wel was begonnen met synchroniseren). Vervolgens een onduidelijke error bij 100%. En even later weer een andere error: "Error downloading ..... - server replied: Locked (target file is locked by another process).
Daar is nog wel wat werk aan de winkel dus... Hoewel de OSX-app bij mij toch de deur uit gaat zodra ik 'm met WebDAV kan mounten natuurlijk.
Zoals bartmatsko net ook al in zijn goed bedoelde reactie aangaf, zie je een banner bovenaan de homepage met de tekst "STACK MONDAY Geen invite? We delen er vandaag nog heel veel uit!" Soms is er voor ± een minuutje een blauwe knop op die banner te vinden om jouw invite te claimen o.i.d. en die vervangt dan de blauwe knop 'Ontdek STACK'. Duidelijker kan ik het niet uitleggen aangezien het niet altijd zichtbaar isZenety schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:13:
[...]
Ik keek eerst inderdaad op mijn controle paneel, maar ik refresh de homepage bijna op het moment dat Zeef postte dat er 11 over waren. Heeft het misschien ook nog te maken met hoe oud je account is? En anders blijf ik nog rustig refreshen
Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic