[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 45 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:06

rvk

Zobat schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:29:
[...]
Die heb ik niet gehad want ik was al eerder vrijwillig overgegaan naar het 1.25 terra abo.
Dan kan het zijn dat je in een oude(re) regeling valt.

Uiteindelijk zullen ze de prijs natuurlijk wel gelijk willen trekken maar dat is dan misschien pas later.

Ik zou wel even gegevens (mail, screenafdruk uit webarchive e.d.) verzamelen voor het geval ze die prijs eerder verhogen.

Ps. prijzen kunnen ze natuurlijk altijd (en elk jaar) verhogen. Nergens staat dat deze prijs levenslang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Get!em schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:55:
[...]

Waarom? Gewoon elke registrar kan:
https://docs.microsoft.co...omain?view=o365-worldwide

In niet standaard ondersteunde varianten, voer je gewoon zelf je mx-records in, zoals je ook met Google Apps for Business moet doen. (helaas hebben ze bij GAB, bij de gratis variant, alle extra domeinen sinds een jaar geblokkeerd..... je kunt alleen nog alias domains toevoegen...)
Niet voor Office 365 Personal & Family.

En bij die 2 kan je ook geen catch-all aanzetten. :|

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik zie t ja, family is beperkt in domain zaken. Zelfs geen inlog op je gekozen domain accounts. En alleen godaddy als registrar. Er zijn ook geen werkende workarounds bekend. Excuses voor mijn verkeerde info eerder.

[ Voor 17% gewijzigd door Get!em op 08-12-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterCPB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:22
Zijn er meer mensen die ook een domeinnaam van TransIP aan de Stack gekoppeld hebben staan? Ik kreeg nu een nieuwe mail:
Beste STACK-gebruiker,

Op dinsdag 10 november hebben we je een e-mail gestuurd waarin we lieten weten dat we gaan stoppen met gratis STACK en waarom we tot dit besluit zijn gekomen. We zien echter dat je ook een domein aan je STACK-account hebt gekoppeld. Daarom bieden we je graag iets extra's als je besluit je STACK te upgraden.

Wanneer je een upgrade aanvraagt (of dit al gedaan hebt) van je gratis STACK naar een betaalde STACK krijg je niet alleen meteen 50% korting op de eerste 12 maanden op je STACK, maar ook 100% korting op de eerstvolgende verlenging van je domeinregistratie. Deze korting wordt dan automatisch toegepast.
Dit maakt de upgrade wel erg aantrekkelijk, waardoor ik één jaar aan 250gb opslag krijg voor minder dan 5 euro met mijn .com domeinnaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:31

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

MisterCPB schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:42:
Zijn er meer mensen die ook een domeinnaam van TransIP aan de Stack gekoppeld hebben staan? Ik kreeg nu een nieuwe mail:

[...]

Dit maakt de upgrade wel erg aantrekkelijk, waardoor ik één jaar aan 250gb opslag krijg voor minder dan 5 euro met mijn .com domeinnaam
Hmm, deze mail heb ik niet gehad. Wellicht omdat ik enkel mijn domeinen via Transip geregistreerd heb maar geen site host.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zit zwaar te twijfelen ook, besloten toch maar m'n Stack te upgraden met 50% korting, maar zie nog steeds ruim 14k mensen in die wachtrij. Ze zeggen m'n gratis stack niet op, maar geen backups, en m'n Stack zit vol (ging dus ook naar 2TB). Lekker dan.
Als ik kijk naar Office365 personal heb ik voor 7 euro per maand 1TB + E-mail hosting etc. Zit nu bij G-Apps, maar Google Drive is veel duurder. Iemand hier voor hetzelfde dilemma gestaan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

m-vw schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:22:
[...]

Hmm, deze mail heb ik niet gehad. Wellicht omdat ik enkel mijn domeinen via Transip geregistreerd heb maar geen site host.
Ik host ook geen site, maar gebruik stack.domeinnaam.nl voor mijn stack toegang. Ingesteld binnen Transip, hier heb ik ook diezelfde mailontvangen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 19:16
iemand zijn gratis stack al geupgrade gekregen. op 11-11 verzoek ingediend maar tot op heden niks gehoord behalve een mailtje met we gaan je stack upgraden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:33
MisterCPB schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:42:
Mail gehad, maar domein naam ook gemigreerd en nu laat ik die doorverwijzen naar Koofr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

fredgroes schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:11:
iemand zijn gratis stack al geupgrade gekregen. op 11-11 verzoek ingediend maar tot op heden niks gehoord behalve een mailtje met we gaan je stack upgraden....
Ja, vorige week ergens, op dag van email verzoek ingediend.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:28

Jrz

––––––––––––

DennusB schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:26:
Zit zwaar te twijfelen ook, besloten toch maar m'n Stack te upgraden met 50% korting, maar zie nog steeds ruim 14k mensen in die wachtrij. Ze zeggen m'n gratis stack niet op, maar geen backups, en m'n Stack zit vol (ging dus ook naar 2TB). Lekker dan.
Als ik kijk naar Office365 personal heb ik voor 7 euro per maand 1TB + E-mail hosting etc. Zit nu bij G-Apps, maar Google Drive is veel duurder. Iemand hier voor hetzelfde dilemma gestaan?
Geen dilemma.. ze hebben bij mij al een paar keer data loss gehad. Het productiesysteem draait op hetzelfde als de gratis variant. Daar zeggen ze van dat er van alles mis kan zijn.

Daarnaast betaal je best veel voor VPSen en domeinen, als je dat afneemt.

En dan de manier hoe er mee om wordt gegaan. Nee, ajuus. Ik heb een groot deel van mn domeinen ook weg verhuist. Scheelt 50%. Het enige wat me nog “bindt” is dat de VPSsen in NL staan, en dat ze een storage platform voor de VPSsen hebben ipv localstorage.

Ze halen dezelfde soort geintjes uit als bij bunq.

Toe de loe

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Zo maar eens Stack verwijderen, is er weer een plekje vrij mogelijk als ik sommige meningen zo lees... ;)

Mijn backup situatie eerder:
Telefoon photos -> Google
Telefoon photos -> SFTP Synology (wekelijks) -> JBOD disks -> Cloud sync naar Stack samen met non-telefoon photo backup
Documenten -> hyper backup naar usb drive. Meeste is oud, niet echt belangrijk.
Totaal 190GB

Acties:
1. Script om per map een zip te maken in photo share
2. Glacier backup voor long term strorage. Upload heeft 2 dagen geduurd
3. 190GB kost 2c per dag om daar te laten staan. Upload was 3c bij de eerste 2 dagen
3a. Let wel op de download kosten, je moet vooral geen haast hebben om het terug te halen
4. Cleanup van Synology disks (nog wat klein spul even apart gezet)
5. Delete van Volume en Storage Pool
6. Creatie van SHR pool & Volume
7. Download van alle Stack items via Cloud sync

Situatie nu:
Telefoon -> Google
Telefoon -> SFTP Synology (wekelijks) -> SHR disks
Glacier storage voor long term stale backup van oude photos
Documenten -> hyper backup naar usb drive.

Nog te doen, even denken hoe vaak ik nieuwe photos over zet naar Glacier.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:26:
Microsoft 365 Family bij Amazon aan € 5,20/maand en je hebt 6x 1TB (= per account)
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B086Q8LM5T?th=1

Edit: 4,33 euro momenteel zelf, is een deal lopende zo te zien

[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 17-12-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:05
Kixtart schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:36:
Zo maar eens Stack verwijderen, is er weer een plekje vrij mogelijk als ik sommige meningen zo lees... ;)

Telefoon photos -> SFTP Synology (wekelijks) -> JBOD disks -> Cloud sync naar Stack samen met non-telefoon photo backup
Totaal 190GB

Acties:
3. 190GB kost 2c per dag om daar te laten staan. Upload was 3c bij de eerste 2 dagen
3a. Let wel op de download kosten, je moet vooral geen haast hebben om het terug te halen

Situatie nu:
Telefoon -> Google

nieuws: Google stopt volgend jaar met gratis onbeperkte opslag van foto's

Of betaal jij al voor google photos?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Nee, maar wat er staat blijft er staan en de map van de telefoon past gewoon netjes in de gratis storage vooralsnog. Anders move ik die dan wel eruit als het nodig is :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:59

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hmm.. volgens mij is er wat begonnen...

De wachtrij staat nu op 13.817 upgrades, dat was eerst toch iets van 14k?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 20:16

TFHfony

Professional Weirdo

fredgroes schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:11:
10-11 aangevraagd
13-11 uitgevoerd

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 19:16
TFHfony schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:51:
[...]

10-11 aangevraagd
13-11 uitgevoerd
ok... ik wacht het nog even af tot eind dit jaar en dan ga ik wel eens contact opnemen of het allemaal wel goed gaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-09 07:56

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pl8EQDfILmTFpgallo6_O3S4VAY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5m7AMZcgdz3jVM4W4F7C7oWK.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6DXFHj9wXjTTmpquGT3Rdm5-N8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EKt1LcvQDZ5SPSrPmTTULz2J.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door MCP cloud op 16-12-2020 14:51 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WyriHaximus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-03 02:00
Vandaag ook gehad, bewoording klinkt alsof ze er van uitgaan dat het nog een maandje of twee kan duren voordat een hoop stacks over zijn.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Jrz schreef op maandag 14 december 2020 @ 01:37:
[...]

Geen dilemma.. ze hebben bij mij al een paar keer data loss gehad. Het productiesysteem draait op hetzelfde als de gratis variant. Daar zeggen ze van dat er van alles mis kan zijn.

[...]
Als je de betaalde variant hebt, dan wordt je data toch wel gebackupped? Ik begreep dat niet zozeer de defecte schrijven het probleem waren om de gratis variant te stoppen, maar dat ze geen backups hadden van de data op die defecte disks?
Die heb ik ook gehad. Ik begon hem al een beetje te knijpen, dus ik was wel blij dat te lezen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:28

Jrz

––––––––––––

Heroic_Nonsense schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:30:
[...]

Als je de betaalde variant hebt, dan wordt je data toch wel gebackupped? Ik begreep dat niet zozeer de defecte schrijven het probleem waren om de gratis variant te stoppen, maar dat ze geen backups hadden van de data op die defecte disks?

[...]

Die heb ik ook gehad. Ik begon hem al een beetje te knijpen, dus ik was wel blij dat te lezen.
Ik heb al een paar keer data integriteitsissues gehad mrt stack.
Daarnaast zijn backups leuk, maar je zit sowieso met een gap dat er data mist.

Dat zij geen backups hebben is NOG erger. Ze spoorden iedereen aan on je belangrijke data in stack op te slaan

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• TheOmen
  • Laatst online: 12:22
Ha, gisteren inderdaad ook het mailtje gehad dat @MCP cloud aanhaalt, en zojuist al de melding dat ik 'over' ben.
Beste klant,

Je bent uit de queue en je vernieuwde STACK is opgeleverd. Vanaf nu worden er van jouw data dagelijkse backups gemaakt, kun je gebruik maken van SFTP-toegang en zijn je snelheden flink verhoogd. Natuurlijk zijn we ook je korting niet vergeten en ontvang je vanaf nu een jaar lang 50% korting op je STACK-product.

Bedankt voor je vertrouwen in STACK! Klik hieronder om meteen aan de slag te gaan.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:43
TheOmen schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:00:
Ha, gisteren inderdaad ook het mailtje gehad dat @MCP cloud aanhaalt, en zojuist al de melding dat ik 'over' ben.

[...]
Nieuwsgierige vraag: welke datum had je de update aangevraagd? dan kan ik een beetje inschatten wanneer ik aan de beurt ben :)

• TheOmen
KNed schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:11:
[...]

Nieuwsgierige vraag: welke datum had je de update aangevraagd? dan kan ik een beetje inschatten wanneer ik aan de beurt ben :)
Ik kreeg de bevestiging van mijn aanvraag op 10 november.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
TheOmen schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:42:
[...]

Ik kreeg de bevestiging van mijn aanvraag op 10 november.
Ik was 20 dagen later dus dan zal het nog wel even duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb ook een mail gehad dat mij stack is geüpgraded.

Ik heb echter nooit betaal gegevens ingevoerd en er word nu ook niet omgevraagd.

Hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

MP3-Junky schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:40:
Ik heb ook een mail gehad dat mij stack is geüpgraded.

Ik heb echter nooit betaal gegevens ingevoerd en er word nu ook niet omgevraagd.

Hoe is dat bij jullie?
Met een paar dagen krijg je een mail met een betaallink. Je kan dan ook evt. automatische incasso aanzetten in je account.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:51

PnD

like in Pinda ^_^

Kixtart schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:36:

Totaal 190GB

Acties:

Situatie nu:
Telefoon -> Google

Glacier, heb dat jaren geleden een keer gebruikt. Wat ik er toen wat "eng" aan vond is dat je niet goed kon zien welke data er nu bij Amazon staat. Ik had toen een keer mijn synology vervangen of een crash gehad o.i.d.
Toen had ik zoiets van: Hmmm, staat mijn data er nu nog wel en kon ik dat niet makkelijk bevestigd krijgen.
Jij daar al ervaring mee of een beeld bij? Wellicht is het inmiddels helemaal anders geregeld en kan je eenvoudig zien welke mappen/bestanden er staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

PnD schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:11:
[...]

Glacier, heb dat jaren geleden een keer gebruikt. Wat ik er toen wat "eng" aan vond is dat je niet goed kon zien welke data er nu bij Amazon staat. Ik had toen een keer mijn synology vervangen of een crash gehad o.i.d.
Toen had ik zoiets van: Hmmm, staat mijn data er nu nog wel en kon ik dat niet makkelijk bevestigd krijgen.
Jij daar al ervaring mee of een beeld bij? Wellicht is het inmiddels helemaal anders geregeld en kan je eenvoudig zien welke mappen/bestanden er staan.
Zo te zien kan dat niet makkelijk nee. Het doel is voor mij long-term storage alléén in het geval als mijn Synology er mee ophoudt om een of andere reden (unrecoverable, beide disks kapot). Je kunt fastglacier gebruiken in Windows om de inventory te downloaden of aws cli gebruiken. Ik weet dat ik 190GB heb geupload in 48 delen (eigen gemaakte zips) en dat lijkt allemaal correct.

Vault Details as of the last inventory update:
Size: 190.7 GB
# of Archives: 48

Van de ene kant vertrouw ik het volledig, maar ga die inventory toch eens downloaden :+
https://stackoverflow.com...s-in-glacier-with-aws-cli

edit - heeft niet echt wat met Stack te maken, maar toch ff een edit mocht iemand dit zien. Ik ga er vanuit dat de fastglacier tool wat gemakkelijker is

Initiate download job - geeft job ID terug
aws glacier initiate-job --account-id <ID> --vault-name <vault name> --job-parameters '{"Type": "inventory-retrieval"}'

Status gezien het 24 uur kan duren:
aws glacier list-jobs --account-id <ID> --vault-name <vault name>

aws glacier get-job-output --account-id <ID> --vault-name <vault name> --job-id <job ID> output.json

edit2:
Voor synology heeft de default vault niet zoveel zin, gezien daar geen namen inzitten (wel filesize). Ik ben de _mapping vault nog even het proberen

"ArchiveId": "someID",
"ArchiveDescription": "",
"CreationDate": "2020-11-27T14:26:16Z",
"Size": 949462,

Laatste edit:
Mapping file toont ook niks interessants. Al met al geen filenames in de synology uploads.

[ Voor 26% gewijzigd door Kixtart op 24-12-2020 08:32 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Wat een leuk kerstcadeau! Mijn Stack is ook geüpgraded :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
TFHfony schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:22:
[...]

Met een paar dagen krijg je een mail met een betaallink. Je kan dan ook evt. automatische incasso aanzetten in je account.
Op 1/1 kreeg ik het betaalverzoek, halve maand nadat ik dus over ben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 14:54
Mijn is handmatig verwijderd, volgens email van vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Laatst online: 07-09 07:56

MCP cloud

Op het web sinds 1998

😀 dat Is snel ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/grKJaXtfjx7F0RTmjIdb4NEt6-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nwrgkf6ypbPir2P3eN9OqR8N.jpg?f=fotoalbum_large

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Snel? Wanneer heb je besteld? Ik sta ondertussen 1-1,5 maand in de queue.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Ik ben ook benieuwd naar hoe snel dat dan is. Ik heb de upgrade op 30 november aangevraagd en is nog niet uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:49

JanB

Het ken rotter !!!

Ik heb de mijne op 18 november aangevraagd en deze is vandaag opgeleverd.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:45
Zou wel mooi zijn als ze de functionaliteit ook nog wat meer naar het niveau van nextcloud zouden brengen. Vooral bestanden/ mappen delen met andere gebruikers van je stack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Precies, het lijkt alsof de development van STACK echt al jaren achterloopt, zelfs ownCloud is verder dan dit.

Zo was ik laatst op zoek naar een optie om een vorige versie van een bestand te herstellen maar dat kan helemaal niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Stack upgrade is binnen: 19 november aangevraagd en heb zojuist te horen gekregen dat upgrade is doorgevoerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:47
Uiteraard kan je dat doen. Voor mij part wissel je elke maand :P.

Ging mij er meer om dat ik het prijsverschil nogal groot vond tussen de aanbieding nu en de prijs nadien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Alternatieven voor Stack hoort hier niet thuis, maar in Het Online Backup Topic. Wederom weer een aantal posts verhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Hier ook opgeleverd.

18 november aangevraagd, 11 januari opgeleverd.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Haha, mijn luiheid wordt beloond:
Beste STACK-gebruiker,

Op dinsdag 10 november hebben we je een e-mail gestuurd waarin we lieten weten dat we gaan stoppen met gratis STACK en waarom we tot dit besluit zijn gekomen. Het lijkt dat je nog geen besluit hebt genomen en zouden je graag op het hart drukken dit alsnog te doen. Mocht je jouw beslissing al doorgegeven hebben, dan mag je deze mail als niet verzonden beschouwen.

Zoals aangegeven zal je gratis STACK {username} op 10 februari 2021 komen te vervallen. We bieden je graag nog de gelegenheid om te kiezen uit de volgende drie opties:

1. Je gratis STACK upgraden naar een betaalde STACK. Hierbij wordt er nadat je bent geüpgraded dagelijks een back-up gemaakt van je volledige STACK. Je krijgt dan meteen 50% korting voor de eerste 12 maanden.

{button}

2. Je gratis STACK-account opzeggen. Je data worden dan direct door ons verwijderd. Als je dit vóór 31 januari doet, krijg je een kortingscode van ons waarmee je bij een nieuw webhostingpakket het eerste jaar een gratis .nl, .be, .com, .eu of .net domein krijgt. Deze kortingscode is zes maanden te gebruiken en krijg je zodra je STACK definitief is verwijderd. Je krijgt hier via de e-mail een bevestiging van, in die mail staat ook je kortingscode.

Let op: Je krijgt de kortingscode alleen als je opzegt via de onderstaande knop en daarna bovenin voor 'Direct opzeggen' kiest.

{button}

3. Wil je wel je data behouden dan kan je nu alvast beginnen met downloaden. Hier lees je hoe je dit kunt doen. Op 10 februari worden je data door ons verwijderd.

Zoals aangegeven vinden we het vervelend dat we de keuze hebben moeten maken om te stoppen met gratis STACK. Het heeft ons en vele gebruikers veel plezier gebracht. Indien je het gemist hebt kun je in dit artikel meer lezen over de geschiedenis van STACK en hoe we tot dit besluit zijn gekomen.

Heb je naar aanleiding van deze mail nog vragen? Hier vind je meer details terug, geven we periodiek een statusupdate en staan de antwoorden op de meest gestelde vragen. Vind je daar niet het antwoord dat je zoekt? Dan is onze supportafdeling eveneens maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 24:00 uur beschikbaar voor je vragen.
TLDR; door op te zeggen via de knop in de mail krijg je een waardebon (wel icm met een pakket zo te zien -O- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:39
Wat een raar mailtje. Ze lijken je te willen verleiden om zelf op te zeggen, in plaats van dat zij de dienstverlening stopzetten.

Weet iemand wat daar de reden achter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

gebradenkip schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:38:
Tuurlijk. Ze willen zo snel mogelijk de beschikking hebben over de ruimte. Anders moeten ze tot februari wachten met verwijdering.

(Bij mij loopt de backup, inmiddels als 3e optie, ook nog naar de free stack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:45
Ook gewoon marketing natuurlijk, er zal altijd een groep zijn die denk, oh wacht nog even een abbo afsluiten....
gebradenkip schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:38:
Wat een raar mailtje. Ze lijken je te willen verleiden om zelf op te zeggen, in plaats van dat zij de dienstverlening stopzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-09 23:16
Als ik in de mail van transIP op de knop cancel mijn stack druk kom ik in een inlogscherm maar met de inloggegevens van mijn stack kom ik daar niet in. het opgegeven wachtwoord is incorrect.
Dit is gewoon correct want als ik inlog in stack doet ie het wel.
Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

ComTech schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:26:
Als ik in de mail van transIP op de knop cancel mijn stack druk kom ik in een inlogscherm maar met de inloggegevens van mijn stack kom ik daar niet in. het opgegeven wachtwoord is incorrect.
Misschien de inloggegevens van TransIP gebruiken (dat zijn andere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-09 17:17
Ik heb een vraag over het downloaden van de bestanden van Stack naar Synology NAS.
Ik probeer de gegevens van Stack naar de NAS te kopiëren voordat ik besluit of ik een betaalde upgrade bij TransIP neem. Ik heb hiervoor in File Station een WebDAV locatie aangemaakt, welke in File station als een map genaamd "Stack-map" wordt weergegeven. Als ik vervolgens de inhoud van de Stack-map kopieer en plak in een map op de schijf van de NAS, dan opent er een pop-up in de Synology taakbalk met de tekst "Kopiëren: Bezig met verwerken". Ruim 30 uur later staat dit er nog steeds en is de doelmap op de schijf van de NAS nog steeds leeg. Doe ik iets verkeerd of kan ik het beter op een andere manier downloaden?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:48
timmie1 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:16:
Ik heb een vraag over het downloaden van de bestanden van Stack naar Synology NAS.
Ik probeer de gegevens van Stack naar de NAS te kopiëren voordat ik besluit of ik een betaalde upgrade bij TransIP neem. Ik heb hiervoor in File Station een WebDAV locatie aangemaakt, welke in File station als een map genaamd "Stack-map" wordt weergegeven. Als ik vervolgens de inhoud van de Stack-map kopieer en plak in een map op de schijf van de NAS, dan opent er een pop-up in de Synology taakbalk met de tekst "Kopiëren: Bezig met verwerken". Ruim 30 uur later staat dit er nog steeds en is de doelmap op de schijf van de NAS nog steeds leeg. Doe ik iets verkeerd of kan ik het beter op een andere manier downloaden?
Ik denk dat je het op een synology nas een stuk makkelijker kan doen via de 'cloud sync' applicatie. Die gebruik ik om te kopieren naar Stack toe, maar de andere kan op kan natuurlijk ook :P

https://www.transip.nl/kn...logy-koppelen/#cloud_sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-09 17:17
unconnected schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:08:
[...]

Ik denk dat je het op een synology nas een stuk makkelijker kan doen via de 'cloud sync' applicatie. Die gebruik ik om te kopieren naar Stack toe, maar de andere kan op kan natuurlijk ook :P

https://www.transip.nl/kn...logy-koppelen/#cloud_sync
Ik heb dat gisteren geprobeerd, maar ik kan voor de WebDAV synchronization in cloud sync alleen een doelmap in de stack directories kiezen. :( Locale mappen/volumes staan dan niet in het rijtje waaruit je kunt kiezen.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:48
timmie1 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:14:
[...]

Ik heb dat gisteren geprobeerd, maar ik kan voor de WebDAV synchronization in cloud sync alleen een doelmap in de stack directories kiezen. :( Locale mappen/volumes staan dan niet in het rijtje waaruit je kunt kiezen.
Klopt, je kiest de doelmap en een lokale map en dan de synchronisatie-richting. Doelmap klinkt een beetje raar want dat is in jouw geval de bronmap eigenlijk. Als je hem hebt toegevoegd noemt Cloud Sync het ook ineens 'Lokaal pad' en 'Extern pad'. Als je bij de synchronisatie-richting maar het juiste kiest, en bij advanced iets met optie dat hij niets moet verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
timmie1 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:14:
[...]

Je kunt het ook via een omweg doen en de WebDAV locatie als Windows network location toevoegen, en de NAS ook als WebDAV / SFTP / SMB locatie en dan Windows laten kopiëren. Let wel op, er staat standaard een filesize limit voor webDAV aan in Windows, deze kun je verhogen in je registry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thandruil
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 22:23
Beste klant,

Hierbij willen we je informeren over een probleem met je STACK (...) dat sinds 15:14:54 optreedt. We houden je graag op de hoogte van de status van het incident via https://transnoc.nl/incident/160083ba4c8b5c/nl

Je ontvangt nogmaals een e-mail van ons wanneer het probleem is opgelost. Daarnaast bieden we je onze excuses aan voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

TransIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Heb je inmiddels al de betaalde variant? Want in dat geval bevalt dit zinnetje mij niet echt:

"Nadat dit proces is voltooid kunnen we de exacte impact vaststellen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandruil
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 22:23
TFHfony schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:57:
[...]

Heb je inmiddels al de betaalde variant? Want in dat geval bevalt dit zinnetje mij niet echt:

"Nadat dit proces is voltooid kunnen we de exacte impact vaststellen."
Nee, ik had nog de gratis variant. Gisteren kregen we een mail dat STACK binnenkort zou verlopen dus waarschijnlijk is iedereen direct begonnen met alles downloaden (waaronder ik zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:51

PnD

like in Pinda ^_^

Te lang gewacht met uitzoeken wat ik wil doen 🤪
Alle data al veilig op mijn NAS, maar voor het gemak eventjes verlengd met de betaalde variant.

Los van de betrouwbaarheidsissues alleen iets te klagen over de app.
Wat zijn jullie ervaringen met de automatische upload van video en foto's vanaf iOS en Android?

Bij mij heeft dat nooit goed gewerkt. Daarnaast zou een chromecast koppeling in de apps mooi zijn voor als je foto's wilt bekijken op de TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:21
PnD schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:43:
Alle data al veilig op mijn NAS, maar voor het gemak eventjes verlengd met de betaalde variant.

Wat zijn jullie ervaringen met de automatische upload van video en foto's vanaf iOS en Android?

Bij mij heeft dat nooit goed gewerkt. Daarnaast zou een chromecast koppeling in de apps mooi zijn voor als je foto's wilt bekijken op de TV.
Op Android werkte dat bij mij redelijk probleemloos.

Op iOS heb ik 3 jaar geleden de App PhotoSync gekocht, omdat de Stack App dit niet op de achtergrond kon. Photosync kan via WebDAV uploaden en ik heb hem zo ingesteld staan dat hij automatisch uploadt wanneer ik thuis met de Wifi verbind. En als ik eerder wil uploaden, heeft die app een eenvoudige mogelijkheid om alle nieuwe bestanden geforceerd te uploaden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:36
PnD schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:43:

Dat automatisch uploaden heeft bij mij ook nooit gewerkt. Opnieuw installeren helpt weer even maar na verloop van tijd gaat het weer mis (Android). Inmiddels maar overgestapt naar Onedrive voor het automatisch uploaden waarna deze weer in de Stack terecht komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Edit: ok mag blijkbaar niet.

[ Voor 98% gewijzigd door mkools24 op 29-01-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-09 11:27
Als je stack nu upgrade en ze kunnen het niet realiseren voor 10feb. wat gebeurd er dan met je account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
darksnake88 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:42:
Als je stack nu upgrade en ze kunnen het niet realiseren voor 10feb. wat gebeurd er dan met je account?
Zou dat even bij TransIP vragen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
bovenin het stack scherm staat de waarschuwing dat het stopt. maar dat dat niet geldt wanneer je de upgrade aangevraagd heb, zou dus safe moeten zijn.

Mijn Stack is gisteren omgezet. Was aangevraagd op 30 november

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 10:14
Zojuist bericht gehad dat de betaalde Stack geen ssh keys en rsync gaat ondersteunen. Zijn er mensen die hun stack onder linux gemount hebben en er rsnapshot of andere rsync functies mee gebruiken? Ik denk dat ik het op ga zeggen, het is een beetje te onbruikbaar. Ik zit nu elke keer te cp-en en daarbij een while loop open te houden anders word ik na 1 minuut uitgelogd. Ik krijg het idee dat ze liefst Stack helemaal op willen ruimen, ook de betaalde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Is dat niet een NAT timeout ?

Al geprobeerd met :

sshfs -o ServerAliveInterval=15 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

pennywiser schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:18:
Zojuist bericht gehad dat de betaalde Stack geen ssh keys en rsync gaat ondersteunen. Zijn er mensen die hun stack onder linux gemount hebben en er rsnapshot of andere rsync functies mee gebruiken? Ik denk dat ik het op ga zeggen, het is een beetje te onbruikbaar. Ik zit nu elke keer te cp-en en daarbij een while loop open te houden anders word ik na 1 minuut uitgelogd. Ik krijg het idee dat ze liefst Stack helemaal op willen ruimen, ook de betaalde.
Waar las je dat? Dat is wel erg matig.
Want ik zat net te denk om rsync te gaan gebruiken voor backups.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

darksnake88 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:42:
Anonymoussaurus in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
AW_Bos schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:56:
[...]

Waar las je dat? Dat is wel erg matig.
Want ik zat net te denk om rsync te gaan gebruiken voor backups.
Ik heb het explicitiet gevraagd, komt het nou wel of niet. Antwoord, zijn we niet mee bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
Ik heb goede ervaringen met rclone: Jogai in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

pennywiser schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:11:
[...]

Ik heb het explicitiet gevraagd, komt het nou wel of niet. Antwoord, zijn we niet mee bezig.
Broodje aap dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-09 08:46
Toch ook maar voor de zekerheid mijn Stack geupgrade, alleen nu zie ik dat er nog meer dan 10.000 aanvragen openstaan...

Wordt dit een kansloos verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik heb gevraagd of er ooit ssh key en rsync ondersteuning komt voor de betaalde Stacks, en daar zijn ze dus niet mee bezig. Letterlijk: " Er zijn momenteel geen plannen om deze functies te implementeren."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
GrooV schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:36:
Toch ook maar voor de zekerheid mijn Stack geupgrade, alleen nu zie ik dat er nog meer dan 10.000 aanvragen openstaan...

Hoezo? je komt gewoon in de wachtrij en tot die tijd gaan ze je oude stack niet opruimen.
Lees even teug in dit topic dan zie wat de wachttijd was van mensen die eerder besloten om over te gaan.
zie ook de site van tranip, waar duidelijk staat:
Nu de einddatum van gratis STACK dichterbij komt willen we benadrukken dat je STACK niet komt te vervallen als je een upgrade hebt aangevraagd. In dat geval hoe je je dus ook geen zorgen te maken dat je bestanden worden verwijderd. Zodra we je upgrade hebben doorgevoerd sturen we je een bevestiging per e-mail.

Heb je nog geen keuze gemaakt? Doe dit dan vóór 10 februari 2021 en stel je bestanden veilig.

[ Voor 34% gewijzigd door TheOmen op 02-02-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
GrooV schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:36:

Veel klanten dus, maar functionaliteit werken we niet aan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

pennywiser schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:42:
[...]

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik heb gevraagd of er ooit ssh key en rsync ondersteuning komt voor de betaalde Stacks, en daar zijn ze dus niet mee bezig. Letterlijk: " Er zijn momenteel geen plannen om deze functies te implementeren."
Ik was in de war met SFTP. Zolang dat maar voor mij ondersteund wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:23
Kunnen we hier geen gezamelijke aanvraag voor doen? Mijne is net omgezet maar ik wil eigenlijk ook bij voorkeur ssh+rsync gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
base_ schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:23:
[...]

Kunnen we hier geen gezamelijke aanvraag voor doen? Mijne is net omgezet maar ik wil eigenlijk ook bij voorkeur ssh+rsync gebruiken.
Stuur ze een mail en vraag het ze meteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:57
base_ schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:23:
[...]

er staan al tig feature requests voor open: https://www.transip.nl/kn...est-base/?query=rsync+ssh

ik zou zeggen like ze allemaal :P

[ Voor 4% gewijzigd door mcDavid op 02-02-2021 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:25
Ik ben momenteel een backup aan het maken naar mijn gratis stack account (ik heb de upgrade al aangevraagd), maar ik vind dat het nogal sloom gaat. Voorheen heb ik hier niet super veel last van gehad, maar nu wil ik best wel veel foto's en andere kleine bestanden uploaden naar mijn stack.

Ik doe dit momenteel als volgt. Ik benader stack op mijn windows 10 pc als netwerkschijf via webDAV. Vervolgens gebruik ik het programma FreeFileSync (wat ook door stack word aangeraden in een van hun tutorials) om de stack folder te synchroniseren met de folder op mijn pc. Er zit echter een flinke delay tussen het kopieren van bestanden waardoor hij momenteel maar 0,6 items/sec doet. Ik heb een upload snelheid van 200mbit/s dus daar ligt het niet aan. Aangezien het 25.000 files zijn met een totale grote van 7GB gaat dit nog wel even duren.

Is er een snellere manier om mijn bestanden op stack te zetten? Ik heb hier verder weinig ervaring mee dus alle suggesties zijn welkom. Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
@Skix_Aces Zoek even op rclone hier in het topic, dat lijkt het snelste te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Laatst online: 09:32
Over 7 dagen wordt jouw STACK verwijderd
Beste STACK-gebruiker,

Zoals eerder aangegeven zal je gratis STACK over 7 dagen komen te vervallen. We bieden je graag nog de gelegenheid om te kiezen uit de volgende twee opties:
  1. Je gratis STACK upgraden naar een betaalde STACK. Hierbij wordt er nadat je upgrade is doorgevoerd dagelijks een back-up gemaakt van je volledige STACK. Je krijgt dan meteen 50% korting voor de eerste 12 maanden.
    Upgrade mijn STACK
  2. 2. Wil je wel je data behouden maar niet upgraden naar een betaalde STACK, dan kan je deze nu nog downloaden. Hier lees je hoe je dit kunt doen. Op 10 februari worden je data door ons verwijderd.
Bedankt
Zoals aangegeven vinden we het vervelend dat we de keuze hebben moeten maken om te stoppen met gratis STACK. Het heeft ons en vele gebruikers veel plezier gebracht. Indien je het gemist hebt kun je in dit artikel meer lezen over de geschiedenis van STACK en hoe we tot dit besluit zijn gekomen.

Heb je naar aanleiding van deze mail nog vragen? Hier vind je meer details terug, geven we periodiek een statusupdate en staan de antwoorden op de meest gestelde vragen. Vind je daar niet het antwoord dat je zoekt? Dan is onze supportafdeling eveneens maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 24:00 uur beschikbaar voor je vragen.

Met vriendelijke groet,

Het STACK-team
Ik wacht nog steeds op een teken dat dit feature request uitgevoerd wordt. Ik denk dat mijn stack over 7 dagen weg is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Groentjuh
Morgen wordt jouw STACK verwijderd
Beste STACK-gebruiker,

Zoals eerder aangegeven zal je gratis STACK morgen komen te vervallen. We bieden je graag nog de gelegenheid om te kiezen uit de volgende twee opties:
  1. Je gratis STACK upgraden naar een betaalde STACK. Hierbij wordt er nadat je upgrade is doorgevoerd dagelijks een back-up gemaakt van je volledige STACK. Je krijgt dan meteen 50% korting voor de eerste 12 maanden.
    Upgrade mijn STACK
  2. Wil je wel je data behouden maar niet upgraden naar een betaalde STACK, dan kan je deze nu nog downloaden. Hier lees je hoe je dit kunt doen. Morgen worden je data door ons verwijderd.
Bedankt

Met vriendelijke groet,

Het STACK-team
Doei Stack!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Groentjuh schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:42:
[...]

Ik wacht nog steeds op een teken dat dit feature request uitgevoerd wordt. Ik denk dat mijn stack over 7 dagen weg is.
Dit is wat ze mij vorige week wisten te melden:
Het feit dat deze features nog niet op de planning staan betekent natuurlijk niet dat de ontwikkeling van STACK gestopt is. Integendeel, we zijn momenteel bezig met een groot project om de architectuur waarop STACK draait te moderniseren. Daarmee kunnen we coole nieuwe features als file versioning gaan aanbieden.
Geen woorden maar daden. Misschien komt dit in gang pas nadat alle gratis accounts opgeruimd zijn vanaf morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Ik heb hem voorlopig maar even aangehouden voor 1,25 per maand.

Status:
10.127 upgrades in de wachtrij.
2.165 TB capaciteit.

-O-

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Hier ook. Voor die 50% korting kan ik mooi verder zoeken naar een (betere) oplossing of deze aanhouden mocht ik niets vinden. Vind het ook belangrijk om een off-side backup te hebben van de belangrijkste bestanden.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Toch nog een mailtje!
Vandaag wordt jouw STACK verwijderd
Beste STACK-gebruiker,

Zoals aangegeven komt jouw gratis STACK vandaag te vervallen. We bieden je graag nog een laatste kans om dit te voorkomen door vandaag een upgrade aan te vragen naar een betaalde STACK.

Hierbij wordt er nadat je upgrade is doorgevoerd dagelijks een back-up gemaakt van je volledige STACK. Je krijgt dan ook direct 50% korting op de eerste 12 maanden.
Upgrade mijn STACK

Bedankt

Met vriendelijke groet,

Het STACK-team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

;w
De 'lifetime' gratis 1TB is dan nu toch echt op het einde van zijn leven. En eigenlijk het enige goede alternatief wat ik hier voorbij heb zien komen is met een stel bekenden een Office365 abonnement nemen.

Voorlopig heb ik even geen cloud backup. Ik heb geen vrienden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-09 20:43
MeltedForest schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:46:
[...]

;w
De 'lifetime' gratis 1TB is dan nu toch echt op het einde van zijn leven. En eigenlijk het enige goede alternatief wat ik hier voorbij heb zien komen is met een stel bekenden een Office365 abonnement nemen.

Voorlopig heb ik even geen cloud backup. Ik heb geen vrienden :P
En ook daar kun je kritisch over zijn: link. Ook Google lijkt zulke acties te doen. Ik ben zelf erg terughoudend in backuppen naar een cloud account dat ik ook voor andere zaken gebruik.

Backup account scheiden van prive account is een oplossing, encrypted backuppen (Duplicati ftw!) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
We zijn blij om te zien dat een forse meerderheid van deze e-mails ook daadwerkelijk geopend is en er tienduizenden klanten actie hebben ondernomen! Velen hiervan hebben besloten om niet te upgraden naar een betaalde STACK en hebben helaas afscheid genomen. Daartegenover staat dat bijna evenveel klanten hebben gekozen voor een upgrade: tegenover de ruim 32.000 actieve opzeggingen staan ruim 29.000 upgrades.
https://www.transip.nl/blog/stack-countdown/

Toch weer een mooie extra omzet door het afschaffen van de gratis Stacks.

Ik heb ook alleen maar geupgrade omdat ik een jaar gratis .nl domeinnaam erbij krijg (kost niet zoveel), maar vooral de snellere downloadsnelheid zodat ik er sneller weg kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Over and Out... :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlaqURN6-EnH6eWMR_F_q76lkwI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/d9TSFo6QpzRwTSNDnGsRzUWN.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

@CaptJackSparrow Ik neem aan dat je de gratis Stack had.
In dat geval mag TransIP wel een betere melding tonen met uitleg waarom je Stack opgeheven is. :P

Ik betaal er nu gewoon voor overigens. Als SFTP een beetje te doen is voor backups, zie ik een mooie doel voor mijn Stack.

[ Voor 70% gewijzigd door AW_Bos op 12-02-2021 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hier 2 weken terug ineens de upgrade (was rijkelijk laat met aanvragen). Vervolgens nog een pakket hoger gegaan en dat werd gelijk doorgezet. Heb dus nu de 2tb Stack. Werkt dikke prima, snelheid zou hoger mogen (zit op gigabit lijn hier).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

AW_Bos schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:58:
@CaptJackSparrow Tja, erg vervelend, maar heb je ook een context erbij waarom je volgens jou geblokkeerd bent? :? Of is je Stack gewoon verwijderd omdat je de gratis versie hebt?

In dat geval mag TransIP wel een betere melding tonen met uitleg waarom je Stack opgeheven is.
Ik betaal er nu gewoon voor overigens. Als SFTP een beetje te doen is voor backups, zie ik een mooie doel voor mijn Stack.
Ik krijg geen fatsoenlijke SFTP verbinding aan de praat, rscync en gekheden werken wel. Zodra je inlogt met username@stackstorage.com en password dan krijg je alsnog de melding dat je in moet loggen met <username>@stackstorage.com... Ook zonder @stackstorage.com krijg ik het niet voor elkaar. Vreemd.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Apart... Ik ga dat van het weekend even testen.
Anders hoeft die Stack van mij niet zo, als SFTP zo waardeloos werkt. :/

[ Voor 46% gewijzigd door AW_Bos op 12-02-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

AW_Bos schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:58:
@CaptJackSparrow Ik neem aan dat je de gratis Stack had.
In dat geval mag TransIP wel een betere melding tonen met uitleg waarom je Stack opgeheven is. :P

Gewoon einde van de gratis stack.

Ik krijg hier ook de melding als ik stack benader. Standaard na opheffing dus.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Kecin schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:04:
[...]

Ik krijg geen fatsoenlijke SFTP verbinding aan de praat, rscync en gekheden werken wel. Zodra je inlogt met username@stackstorage.com en password dan krijg je alsnog de melding dat je in moet loggen met <username>@stackstorage.com... Ook zonder @stackstorage.com krijg ik het niet voor elkaar. Vreemd.
Je inlognaam is je inlognaam@inlognaam volgens mijn controlpanel bij SFTP

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik heb wel even gezocht in het topic, maar kon het niet vinden :+.
Op 10 jan. STACK upgrade aangevraagd, op 17 feb. mail ontvangen over de bestelling en de oplevering van de STACK. Maar tot op heden nog niets over een factuur vernomen? Komt die in echt per post en hoort het zo lang te duren? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door True op 28-02-2021 22:59 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
True schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:59:
Op 10 jan. STACK upgrade aangevraagd, op 17 feb. mail ontvangen over de bestelling en de oplevering van de STACK. Maar tot op heden nog niets over een factuur vernomen? Komt die in echt per post en hoort het zo lang te duren? 8)7
Die komt gewoon per mail.
Even wachten dus.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
True schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:59:
Bij mij kwam de (maand)factuur 1 of 2 dagen na oplevering.
Je kan ook even inloggen bij Stack en kijken of de factuur in je control-panel klaar staat
Pagina: 1 ... 45 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic