[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 44 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb gisteren geupgraded, en ik sta nu in de wachtrij. :)

Maar ik moest wel even aangeven dat ik met moest betalen. iDeal en mijn bank aangeklikt, en plop... geen betalingsscherm en direct terug in mijn account met de mededeling dat ik in de wachtrij sta. Ik neem aan dat mij later wordt gevraagd om de betaling uit te voeren zodra de ruimte beschikbaar is?

Meer mensen met dit?

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 13-11-2020 11:40 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:19

jdh009

FP ProMod
AW_Bos schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:40:
Ik heb gisteren geupgraded, en ik sta nu in de wachtrij. :)

Maar ik moest wel even aangeven dat ik met moest betalen. iDeal en mijn bank aangeklikt, en plop... geen betalingsscherm en direct terug in mijn account met de mededeling dat ik in de wachtrij sta. Ik neem aan dat mij later wordt gevraagd om de betaling uit te voeren zodra de ruimte beschikbaar is?

Meer mensen met dit?
Yup, hier ook. Vroeg me precies hetzelfde af. Denk dat als het ingaat de betaallink vanzelf wel komt.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:24

IkWilbert

Het is mij!

Ik ben nu geupgrade naar 1250GB stack, heb gekozen voor een jaar 50% korting. Kijk ik in dat jaar wel hoe verder te gaan.

Krijg een mail van hen met daarin een offerte... voor 3,03 euro incl btw. Geen idee wat ik daarmee moet.
Staat ook niet bij dat ik moet betalen... en hoe ik dat dan eventueel kan doen.

Beetje wazig allemaal.

[ Voor 14% gewijzigd door IkWilbert op 13-11-2020 11:58 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 20:33
Had ik hem nu maar verkocht toen het kon, nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:48
donaldk schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:25:
Had ik hem nu maar verkocht toen het kon, nooit gebruikt.
Wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 20:17

TFHfony

Professional Weirdo

Gisteren overgezet, vanochtend een e-mail dat de factuur klaar stond in mijn account.
Vanuit daar betaald en gelijk automatische incasso geactiveerd.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 20:33
Ik kreeg pm hier een tijd terug nadat ik postte dat ik mijn gratis stack nog nooit had gebruikt. Met de vraag of ze hem konden overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ik snap het even niet goed meer. Op de website en in het artikel zeiden ze dat de accounts per 10 februari worden stopgezet. Echter staat er op de site "uiterlijk 10 februari". Kan dus ook zijn dat je account morgen ineens foetsie is dus?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/55IRB3UpwfqXvDStUCww4z8ttxo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gHUOtJnH40Z6d3U3ZTV6VId1.png?f=user_large

Heb nog een vraag: wat nou als je op 10 februari of later nog steeds in de wachtrij staat. Wat dan?

Kan het ook aan support vragen, maar dat duurt langer.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 18:54
TFHfony schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:53:
Gisteren overgezet, vanochtend een e-mail dat de factuur klaar stond in mijn account.
Vanuit daar betaald en gelijk automatische incasso geactiveerd.
*knip*. Dit voegt niks toe. Maak de volgende keer even een TR aan als je denkt dat de reactie hier niet thuis hoort.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 18-11-2020 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ik zag dat meer mensen vroegen naar hoe e.e.a. zat qua betaling, dus vandaar.
Verder valt het mij op dat je op dit moment zo te zien alleen kan upgraden. Stack kopen als nieuwe klant lijkt niet te kunnen. Waarschijnlijk omdat ze het al erg druk hebben.
Mijn gok is trouwens dat het getal welke ze noemen als gebruikte capaciteit op de Stack pagina alleen voor de de gratis accounts geldt en dat deze daarom afneemt.
Overigens 10K klanten in de wachtrij? Dan wordt het wellicht zo maar ineens een goed renderend geheel ipv een activiteit waar waarschijnlijk best wel geld bij moest.

[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 18-11-2020 09:35 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Anonymoussaurus schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:26:
Ik snap het even niet goed meer. Op de website en in het artikel zeiden ze dat de accounts per 10 februari worden stopgezet. Echter staat er op de site "uiterlijk 10 februari". Kan dus ook zijn dat je account morgen ineens foetsie is dus?

[Afbeelding]

Heb nog een vraag: wat nou als je op 10 februari of later nog steeds in de wachtrij staat. Wat dan?

Kan het ook aan support vragen, maar dat duurt langer.
Ik heb antwoord op m'n vragen via de website en support. Wil het hier ook even delen, voor de anderen.

1. Kreeg dit als antwoord per e-mail:
De 'uiterlijk' slaat op het onderscheid die we maken tussen inactieve en actieve STACKs, waar de inactieve STACKs minder tijd hebben om de data veilig te stellen. Als jij geen e-mail hebt ontvangen met een andere datum, hoef je geen zorgen te maken. Jouw data zal pas op 10 februari verwijderd worden als je besluit niet te upgraden. Ik heb je feedback wel doorgestuurd naar de betreffende afdeling, mogelijk moeten we dit beter formuleren. Dank daarvoor!
2. Antwoord op tweede vraag op website gevonden:
Ik heb mijn gratis STACK geüpgraded. Moet ik nog iets doen om te voorkomen dat mijn STACK wordt opgezegd?
Nee, je hoeft niks meer te doen. Wanneer je de upgrade hebt aangevraagd in het controlepaneel, blijft je STACK behouden. Zodra de upgrade is uitgevoerd krijg je van ons bericht dat je van de extra functionaliteiten gebruik kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:47:
Ik heb antwoord op m'n vragen via de website en support. Wil het hier ook even delen, voor de anderen.
1. Kreeg dit als antwoord per e-mail:
Ik vind hun antwoord onduidelijk. Wanneer is een stack volgens hun dan inactief?

Als blijkbaar alleen de actieve stacks een mailtje hebben gekregen waarom dan deze verwarring zaaien door een tekst op te nemen die op inactieve stacks slaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb wederom een aantal posts verhuisd naar Het Online Backup Topic. Het bespreken van alternatieven hoort hier niet thuis, maar in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De upgrade van 2,50 voor net iets minder via een verkapte "kortingsactie" en dan maar 250GB krijgen vind ik erg matig. Als je een upgrade aanbiedt van gratis naar betaald, zorg dan dat het ook minstens dezelfde hoeveelheid opslagruimte is.

[ Voor 8% gewijzigd door W00fer op 18-11-2020 20:04 ]

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 12:02
zojuist deze email van TransIp ontvangen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Beste STACK-gebruiker,

Vorige week hebben we je gemaild dat we helaas gaan stoppen met het aanbieden van gratis STACK. Gebruikers van deze dienst krijgen drie maanden de tijd om hun data van STACK te downloaden, waarna wij op 10 februari 2021 het STACK-account en de data die er nog op staat zullen verwijderen.

Een belangrijke uitzondering hierop zijn alle STACK-gebruikers die langer dan een jaar hun STACK niet hebben gebruikt. Voor deze groep gebruikers geldt dat hun STACK-account en data op korte termijn definitief verwijderd worden.

Volgens onze gegevens ben jij één van deze gebruikers. Omdat je nog geen actie hebt ondernomen sinds onze eerste e-mail gaan we je STACK in de komende dagen preventief op alleen-lezen zetten. Dit betekent dat je nog wel je data kunt downloaden, maar geen aanpassingen meer kunt maken of nieuwe bestanden kunt uploaden. We willen je eraan herinneren dat je STACK-account met alle data die zich hierop bevindt over 5 dagen, op 24 november 2020 definitief verwijderd wordt. Tot die tijd heb je de mogelijkheid om via de STACK-app of de STACK-website je data te downloaden.

wel netjes dat ze het op deze manier aangeven!

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nou, ik vind het allemaal erg kort dag hoor. Eerst aankondigen dat het februari 2021 is, en een week later is het ineens binnen 5 dagen!

Ik weet wel dat ze zeiden 'uiterlijk februari 2021', maar er is nogal een verschil tussen 3 maanden en 2 weken ;)

Ik heb gelukkig een maand of 2 geleden geüpgraded naar 1250GB om die ellende van geen backup niet meer te hebben.

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

mrwolf schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:21:
Nou, ik vind het allemaal erg kort dag hoor. Eerst aankondigen dat het februari 2021 is, en een week later is het ineens binnen 5 dagen!

Ik weet wel dat ze zeiden 'uiterlijk februari 2021', maar er is nogal een verschil tussen 3 maanden en 2 weken ;)

Ik heb gelukkig een maand of 2 geleden geüpgraded naar 1250GB om die ellende van geen backup niet meer te hebben.
Stond ik ook van te kijken inderdaad. Ben nu mijn zooi aan het binnenhalen... Onvoorspelbaar allemaal. Erg rommelig!

...en waarom?

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Maar als je er langer dan een jaar niet meer naar hebt omgekeken, dan is 2x een mail toch prima?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dijkmane
  • Laatst online: 29-09 20:07

dijkmane

biertje ?

maar, wat moet je nu nog downloaden dan ?
het is toch een backup, die zeggen zij op, nou als je niet verder gaat met Stack, dan laat je t toch gewoon staan, ze deleten het vanzelf wel.

dat iedereen nu aan het downloaden is, betekend dus dat Stack echt de enige plek is waar je die data hebt staan !

specs : wil je niet weten

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:10
dijkmane schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:50:

dat iedereen nu aan het downloaden is, betekend dus dat Stack echt de enige plek is waar je die data hebt staan !
Inderdaad, ik krijg het gevoel dat sommige mensen belangrijke informatie ALLEEN bij Stack hebben staan. Terwijl je wist dat er daar geen backups worden gemaakt. Want die krijg je pas bij betaalde account. Wat een risico!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Younes schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:43:
[...]

Stond ik ook van te kijken inderdaad. Ben nu mijn zooi aan het binnenhalen... Onvoorspelbaar allemaal. Erg rommelig!
Was al bekend:
Danfoss in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 15:50

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsAtPpKwVt8cacIrk7-ELXSgjNk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3YgglsEPNyXE63N64bPfKFoX.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TrZ6Tc2O6h9DERfVVvK_0uegRJY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pitHojMGZxSQBR2K9bIKqyo1.jpg?f=user_large

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

MAdD schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:59:
zojuist deze email van TransIp ontvangen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Beste STACK-gebruiker,

Vorige week hebben we je gemaild dat we helaas gaan stoppen met het aanbieden van gratis STACK. Gebruikers van deze dienst krijgen drie maanden de tijd om hun data van STACK te downloaden, waarna wij op 10 februari 2021 het STACK-account en de data die er nog op staat zullen verwijderen.

Een belangrijke uitzondering hierop zijn alle STACK-gebruikers die langer dan een jaar hun STACK niet hebben gebruikt. Voor deze groep gebruikers geldt dat hun STACK-account en data op korte termijn definitief verwijderd worden.

Volgens onze gegevens ben jij één van deze gebruikers. Omdat je nog geen actie hebt ondernomen sinds onze eerste e-mail gaan we je STACK in de komende dagen preventief op alleen-lezen zetten. Dit betekent dat je nog wel je data kunt downloaden, maar geen aanpassingen meer kunt maken of nieuwe bestanden kunt uploaden. We willen je eraan herinneren dat je STACK-account met alle data die zich hierop bevindt over 5 dagen, op 24 november 2020 definitief verwijderd wordt. Tot die tijd heb je de mogelijkheid om via de STACK-app of de STACK-website je data te downloaden.

wel netjes dat ze het op deze manier aangeven!
Die heb ik ook gekregen, maar dat zou niet mogen. Ik heb mijn STACK namelijk direct laten verwijderen zodra ze aangaven te stoppen met de free accounts.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/121FSrE.png

Is mijn STACK (en bij behorende data) nu wel of niet opgeheven?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@Freekers Heb je die bevestiging ook gehad dan? Zo nee, dan bestaat je account blijkbaar nog.

Wel bijzonder. Ben Stack-"""gebruiker""" van 't 1e uur, maar heb geen enkele mail gehad :X

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Osiris schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:45:
@Freekers Heb je die bevestiging ook gehad dan? Zo nee, dan bestaat je account blijkbaar nog.

Wel bijzonder. Ben Stack-"""gebruiker""" van 't 1e uur, maar heb geen enkele mail gehad :X
Ja, zie de screenshot die ik in m'n post had geplakt.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:20

Perkouw

Moderator General Chat
Freekers schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:48:
[...]

[Afbeelding]

Ehm, wait a minute. De capaciteit is... gekrompen? Of is dat getal de beschikbare capaciteit? Indien dat laatste snap ik niet waarom er nog 8k mensen in de wachtrij staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvQ02ZpM-SD4ondvguHBUAPM8GQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YJBx1jDaZo7s6inBRv7R3eBw.png?f=user_large

Interessant. Bijna een week verder. Capaciteit blijft hetzelfde, aantal wachtende is flink opgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik heb zo'n vermoeden dat ze niet perse extra capaciteit bijkopen om de upgrades door te voeren, maar zoveel mogelijk (en zo snel mogelijk) de inactieve gratis gebruikers willen wieberen. De schijfruimte die dan vrijkomt wordt weer gebruikt om de wachtrij te verminderen.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Perkouw schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:08:
[...]

[Afbeelding]

Interessant. Bijna een week verder. Capaciteit blijft hetzelfde, aantal wachtende is flink opgelopen.
Ik gok dat die capaciteit alleen die van de "gratis" gebruikers weergeeft en dus dalende is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Freekers schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:04:
[...]

Ja, zie de screenshot die ik in m'n post had geplakt.
Dat is de bevestiging van het opzeggen, ik bedoelde de bevestiging van het verwijderen wat in je screenshot genoemd wordt. Je hebt dus twee bevestigingen gekregen als het goed is.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

JeroenE schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:25:
[...]
Ik vind hun antwoord onduidelijk. Wanneer is een stack volgens hun dan inactief?

Als blijkbaar alleen de actieve stacks een mailtje hebben gekregen waarom dan deze verwarring zaaien door een tekst op te nemen die op inactieve stacks slaat?
Staat in de FAQ: https://www.transip.nl/stack/faq/ :
Wat gebeurt er als ik mijn gratis STACK al meer dan een jaar niet heb gebruikt?
Gratis STACKs die al meer dan een jaar niet zijn gebruikt, worden preventief vergrendeld, per 12 november. Als je binnen 14 dagen inlogt in het controle paneel, heb je alsnog drie maanden de tijd (tot 10 februari) om de data uit je gratis STACK te downloaden of om over te stappen op een betaalde STACK. Doe je dit niet, dan wordt je data op 24 november definitief verwijderd.
mrwolf schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:21:

Ja, en dat was wat ik juist gevraagd had, zie hier: Anonymoussaurus in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP". Er is dus een onderscheid tussen inactieve accounts en actieve accounts en de beëindiging daarvan.

• JeroenE
  • Niet online
Aha, dan heb ik dus geen inactief account. Nu weet ik niet welke mailtjes ze dan naar zulke accounts hebben gestuurd, maar eerlijk gezegd vind ik zo maar je data weg gooien als je niet binnen 2 weken iets doet behoorlijk slechte dienstverlening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 00:48

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
mrwolf schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:21:
Ik heb zo'n vermoeden dat ze niet perse extra capaciteit bijkopen om de upgrades door te voeren, maar zoveel mogelijk (en zo snel mogelijk) de inactieve gratis gebruikers willen wieberen. De schijfruimte die dan vrijkomt wordt weer gebruikt om de wachtrij te verminderen.
Dat zou bijzonder zijn aangezien de ruimte voor de gratis accounts eigenlijk al hardware was die richting uitgang ging. Als ze dat dan nu alsnog voor de betaalde stacks gaan inzetten is dat een extra reden om ergens anders heen te gaan. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:24:
[...]

Dat zou bijzonder zijn aangezien de ruimte voor de gratis accounts eigenlijk al hardware was die richting uitgang ging. Als ze dat dan nu alsnog voor de betaalde stacks gaan inzetten is dat een extra reden om ergens anders heen te gaan. :D
Die conclusie is geheel voor eigen rekening, die durfde ik er niet neer te zetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Osiris schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:01:
Dat is de bevestiging van het opzeggen, ik bedoelde de bevestiging van het verwijderen wat in je screenshot genoemd wordt. Je hebt dus twee bevestigingen gekregen als het goed is.
Oops, my bad, je hebt helemaal gelijk. Excuses!
Die tweede bevestiging heb ik inderdaad nooit gekregen. Ik vraag me af wanneer ik die zou mogen verwachten... zouden ze gewoon alle accounts alsnog pas deleten in februari? Ik kan iig niet meer inloggen en mn Stackstorage URL werkt ook niet meer.
Gonadan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:24:
Volgens mij blijft het onderliggen platform c.q. de hardware hetzelfde. Het enige verschil is dat je data nu ook gebackupped wordt en daar zit het prijsverschil in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Freekers schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:21:
Volgens mij blijft het onderliggen platform c.q. de hardware hetzelfde. Het enige verschil is dat je data nu ook gebackupped wordt en daar zit het prijsverschil in :)
Qua techniek is er inderdaad geen verschil, qua gebruikte specifieke hardware wel hoop ik. Zo niet dan zou ik er sowieso nooit voor betalen.

Als er helemaal geen verschil zou zijn dan was er ook geen reden geweest om de dienst te beëindigen toch? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:52

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Gonadan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:43:
[...]

Als er helemaal geen verschil zou zijn dan was er ook geen reden geweest om de dienst te beëindigen toch? ;)
Een gratis dienst waar de gebruiker geen committent heeft en wellicht data heeft staan waarvan ze niet eens weten dat het er staat is niet heel efficiënt,

Best kans dat ze het huidige platform in de lucht houden, inactieve gebruikers verwijderen om de load te verlagen en er additioneel een back-up aan knopen.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Qua techniek is er inderdaad geen verschil, qua gebruikte specifieke hardware wel hoop ik. Zo niet dan zou ik er sowieso nooit voor betalen.

Zover ik begrijp uit hun FAQ is de gebruikte hardware gelijk:

"Gebruiken jullie dezelfde harde schijven voor de betaalde accounts?
Ja, we gebruiken dezelfde harde schijven voor de betaalde en gratis accounts."
Bron: https://www.transip.nl/stack/faq/

Het verschil is dus enkel de backups...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Freekers schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:26:
[...]

Zover ik begrijp uit hun FAQ is de gebruikte hardware gelijk:

"Gebruiken jullie dezelfde harde schijven voor de betaalde accounts?
Ja, we gebruiken dezelfde harde schijven voor de betaalde en gratis accounts."
Bron: https://www.transip.nl/stack/faq/
Waarschijnlijk zijn dan onderhand alle wat oudere spullen wel uitgefaseerd. Op zich ook niet gek na al die jaren als ik er nu over nadenk. :P
Het verschil is dus enkel de backups...
Dat is sowieso niet waar, maar dat terzijde.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Laatst online: 22:53
De cloud is de computer van een ander, dat zie je maar weer. Ik ga mijn Stack opzeggen en het wordt tijd voor een NAS in huis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:17
glnk schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:57:
De cloud is de computer van een ander, dat zie je maar weer. Ik ga mijn Stack opzeggen en het wordt tijd voor een NAS in huis. :)
Vergeet dan niet meteen even een backup voor het geval je disks het begeven of afbranden. Backup van je nas naar de cloud kost geen kapitalen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik heb wat post verwijderd. Alternatieven bespreken hoort hier niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
glnk schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:57:
De cloud is de computer van een ander, dat zie je maar weer.
Te kort door de bocht; hoeveel HDDs ga jij in je NAS prakken en je backups regelen? In cloud staat t misschien wel verspreid over 1000+ HDDs zonder dat je t doorhebt. Amazon S3 heeft bijvoorbeeld 99.999999999% Durability en 99.99% Availability, dat ga je thuis niet snel voor elkaar krijgen.

Ik had Stack voor erbij als extra backup, primair gebruik ik S3 Glacier. Ben dan ook niet van plan om Stack aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardnoot91
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06 14:32
Perkouw schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:08:
[...]

[Afbeelding]

Heb mijn gratis STACK account maar even handmatig opgezegd. Hopelijk komt er dan weer wat capaciteit vrij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hostname
  • Laatst online: 29-09 21:21
Cartman! schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:50:
[...]

Te kort door de bocht; hoeveel HDDs ga jij in je NAS prakken en je backups regelen? In cloud staat t misschien wel verspreid over 1000+ HDDs zonder dat je t doorhebt.
Data verspreid over meer harddisks maakt je alleen maar gevoeliger voor verlies van (een deel van) de data als een van die disks ermee ophoudt. Wat relevant is, is hoeveel kopieën ze aanhouden, en dat zal in de cloud niet hoger zijn dan je zelf met een degelijke opstelling kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
hostname schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:08:
[...]

Data verspreid over meer harddisks maakt je alleen maar gevoeliger voor verlies van (een deel van) de data als een van die disks ermee ophoudt. Wat relevant is, is hoeveel kopieën ze aanhouden, en dat zal in de cloud niet hoger zijn dan je zelf met een degelijke opstelling kan bereiken.
Enerzijds doel op "het is maar een computer bij n ander" maar dat gaat niet op voor grote cloud diensten want het is niet een enkele computer waar het op staat. Anderzijds zeg ik dat je thuis 99.999999999% vrijwel niet voor elkaar krijgt terwijl een partij als Amazon dat wel kan. Dus ja, zeker eens wat je zegt maar thuis ga je dat niet bereiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:53

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb mijn data inmiddels gedownload van mijn Stack. Ik ga het tijdelijk om mijn NAS er bij zetten totdat ik een definitief plan heb wat ik er mee ga doen.
Ik had verder alleen een domeinregistratie bij Transip staan. Deze heb ik inmiddels van GoDaddy verhuisd. Waarom? Simpel. Ik ben er niet van gecharmeerd dat ze stoppen met iets wat ze levenslang kosteloos aan zouden bieden. Verder overweeg ik om een O365 family abonnement te nemen en daar mijn mail ook onder te brengen (momenteel via wat vroeger Google Apps for Domains was). Tevens krijg je dan een 1TB OneDrive voor ongeveer het zelfde bedrag als wat Stack kost. De voorwaarde om je mail daar te kunnen hebben is dat je domeinregistratie via GoDaddy loopt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

E-Vix schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:18:
De voorwaarde om je mail daar te kunnen hebben is dat je domeinregistratie via GoDaddy loopt.
Waarom? Gewoon elke registrar kan:
https://docs.microsoft.co...omain?view=o365-worldwide

In niet standaard ondersteunde varianten, voer je gewoon zelf je mx-records in, zoals je ook met Google Apps for Business moet doen. (helaas hebben ze bij GAB, bij de gratis variant, alle extra domeinen sinds een jaar geblokkeerd..... je kunt alleen nog alias domains toevoegen...)

[ Voor 30% gewijzigd door Get!em op 23-11-2020 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
hostname schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:08:
[...]

Uhh, nee dan snap je niet helemaal hoe pariteit werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Gonadan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:07:
Dat is sowieso niet waar, maar dat terzijde.
Ik heb het voor je nagevraagd. Zie hieronder het statement van TransIP:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V3Xc3sY.png

Ergo, de gebruikte hardware van de gratis en betaalde STACKS is gelijk. Het enige verschil, hardwaretechnisch, is dus enkel de backups.
Qua functionaliteit zit er inderdaad nog meer verschil tussen de gratis en betaalde STACKS, zoals SFTP, maar dat was niet de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Freekers schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:22:
[...]

Ik heb het voor je nagevraagd. Zie hieronder het statement van TransIP:

[Afbeelding]

Ergo, de gebruikte hardware van de gratis en betaalde STACKS is gelijk. Het enige verschil, hardwaretechnisch, is dus enkel de backups.
Qua functionaliteit zit er inderdaad nog meer verschil tussen de gratis en betaalde STACKS, zoals SFTP, maar dat was niet de vraag.
Tja dat was nu precies mijn punt. De schijven zelf waren we al over uit, maar als je puur naar hardware kijkt dan valt back-up daar niet onder en is er dus geen verschil. Kijk je naar functioneel dan valt er naast back-up nog veel meer onder.
Ergo: dat back-up het enige verschil is, is sowieso niet waar. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Gonadan schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:29:
Tja dat was nu precies mijn punt. De schijven zelf waren we al over uit, maar als je puur naar hardware kijkt dan valt back-up daar niet onder en is er dus geen verschil. Kijk je naar functioneel dan valt er naast back-up nog veel meer onder.
Ergo: dat back-up het enige verschil is, is sowieso niet waar. ;)
Deze hele discussie is begonnen n.a.v. deze quote:
Dus ik begrijp je reactie niet zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Freekers schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:31:
Deze hele discussie is begonnen n.a.v. deze quote:

[...]

Dus ik begrijp je reactie niet zo goed.
Het ging over de hardware, dat was de discussie tot ik mij bedacht dat de initiële hardware al jaren geleden was en onderhand waarschijnlijk vervangen. Daarom ging ik op dat moment met je mee in het feit dat het hardwarematig gelijk is.

Back-up is geen hardware, back-up is een dienst of functionaliteit, net hoe je wilt. Vandaar dat ik daarop reageerde dat back-up niet het enige verschil is, functioneel is er namelijk veel meer verschil. Aangezien jij back-up blijkbaar als hardware zag snap ik de verwarring, maar dat is het niet. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:04

JanB

Het ken rotter !!!

Heel Stack wat je afneemt is een dienst. Hoe dat samengesteld is doet eigenlijk niet ter zake.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Laatst online: 29-09 21:21
mcDavid schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:10:
[...]

Uhh, nee dan snap je niet helemaal hoe pariteit werkt.
Jawel, elke extra parity stripe is effectief een kopie. Durability is nog steeds afhankelijk van het aantal parity stripes dat je hebt, niet het aantal data stripes.

[ Voor 3% gewijzigd door hostname op 23-11-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Osiris schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:01:
Ik heb zojuist de tweede bevestiging ontvangen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R01YXg6.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JanB schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:42:
Heel Stack wat je afneemt is een dienst. Hoe dat samengesteld is doet eigenlijk niet ter zake.
Daar denk ik toch wel anders over, zeker als het gaat om diensten waar ik blind op moet kunnen vertrouwen.
Genoeg partijen die zich als fijne online storage neerzetten en daar een soort van garanties op geven (meestal niet keihard) en dan wil ik toch weten of ze dat waar kunnen maken. Zeker bij back-updiensten moet je altijd na gaan wat voor technieken ze gebruiken en beoordelen of hun claims ergens op gebaseerd zijn. Of je moet daadwerkelijk keiharde garanties op je data krijgen, voorzien van boeteclausule. Maar dat zie je vaak alleen in de zakelijke markt.
Maar goed, ik snap dat niet iedereen daar zin in heeft. Het is alleen zo zuur als achteraf blijkt dat je dienstverlener het toch niet helemaal op orde had. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik vond het maar een zwak verhaal in die mail en een volstrekt belachelijk korte tijd die ze hanteren voordat ze accounts gaan verwijderen.

Die twee keer een beetje data verliezen klinkt als de grootste k*tsmoes van het jaar om een als levenslang beloofde dienst na 5 jaar al op te doeken en is makkelijk genoeg te ondervangen. Trouwens. Ook bij een gratis dienst, waar er genoeg van zijn, is er sprake van een overeenkomst tussen twee partijen en voorzover ik weet mogen beide partijen daar zekere rechten aan ontlenen. Ik weet niet hoe goed ze zich hebben ingedekt bij de oorspronkelijke overeenkomst maar ik vraag me toch af of ze hier wel zo makkelijk mee weg kunnen komen.

Ik denk dat iedereen wel kan begrijpen dat je van een gratis dienst niet eenzelfde SLA kunt verwachten als van een betaalde dienst. Dus informeer je de mensen expliciet hierover en dat mensen geen data in hun STACK moeten opslaan die ze niet ook elders op nog minstens een andere plaats hebben staan, liefst op nog meer plaatsen. En dat ze mensen bij dergelijke dataverliezen onmiddellijk zullen informeren over zo'n dataverlies zodat mensen die data weer opnieuw kunnen uploaden. Dus de dienst niet met 100% zekerheid tegen dataverlies aanbieden en dan zie je wel hoeveel mensen er wel of niet gebruik van willen blijven maken. Dat zou net zo goed een realistische oplossing zijn waarbij je niet je belofte aan vele mensen maar even achteloos breekt. Dat is ook hele slechte PR en komt je reputatie niet bepaald ten goede. Hoeveel mensen zullen hierdoor besluiten nooit meer zaken te willen doen met Trans-IP omdat ze het een te onbetrouwbare partij vinden? Een goede reputatie is een zeer kostbaar goed die jaren kost om op te bouwen en die je in een seconde weer kunt vernietigen.

Dit blijft daar voor mij altijd het meest sprekende voorbeeld van:
Wikipedia: Gerald Ratner

Het voelt gewoon alsof men het maximale aantal overstappers naar de betaalde variant uit de gratis gebruikers heeft geoogst en de rest is ballast die alleen maar geld kost en die men liever kwijt is. Niet bepaald netjes na zo'n belofte voor een levenslange gratis dienst.

Ik vraag me ook af of het niet voor een grotere partij aantrekkelijk kan zijn om deze dienst over te nemen, gewoon om zichzelf mee te promoten. KPN wellicht? Dan krijgen mensen meer behoefte aan snelle upload met glasvezel bijvoorbeeld. Of XS4All? Die zouden 1TB opslag, of misschien wel meer, als onderdeel van hun Internetpakketten kunnen gaan aanbieden. Nu heb je al 10GB aan ruimte voor een eigen homepage en hun 'webdisk' en er loopt nu een pilot voor XS4All 'Drive' die ook 10GB geeft. Dus een X hoeveelheid gratis met de optie voor betaalde uitbreiding. Misschien geen gek idee voor hun om hier ook in uit te breiden. STACK's gratis gebruikers overnemen is dan een makkelijk begin met meteen een hoop gebruikers erbij. Dan kun je een relatie met de eigen Internetabonnementen op diverse manieren inkleden maar je zou die hier zeker ondersteunend voor kunnen gebruiken. Bestaande STACK only gebruikers bijv. 1TB. Als je KPN of XS4All internet erbij neemt dan 1,5 of 2TB bijv. en met telefonie of TV erbij weer meer.

Dat zou best eens commercieel gewoon rendabel kunnen zijn. Lijkt het jullie wat KPN/XS? Iemand anders? Ik geef het idee niet cadeau natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:02
Met totale verontwaardiging heb ik ook de beruchte mail van 10 november gelezen.

Het gaat mij niet om gratis stack, het gaat mij om de belofte dat het niet tijdelijk zou zijn. Er zou geen geld aan verdiend willen worden en het aantal accounts zou niet oneindig zijn.

Maar nee, keihard de belofte breken doet geen goed aan de naam TransIP die ik hoog had zitten. Een flinke deuk in mijn vertrouwen in dat bedrijf.

Die paar euro die het nu moet gaan kosten interesseert me helemaal niets! Het gaat om de betrouwbaarheid, welke begon te falen in de h/w, maar nu ook in de naam.

Jammer. Wat mij betreft een flinke faal van het bedrijf.

Edit, de beloftes:
https://www.rtlnieuws.nl/...is-1-terabyte-cloudopslag

[ Voor 9% gewijzigd door Praetorian op 29-11-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Cartman! schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:50:
[...]

Te kort door de bocht; hoeveel HDDs ga jij in je NAS prakken en je backups regelen? In cloud staat t misschien wel verspreid over 1000+ HDDs zonder dat je t doorhebt. Amazon S3 heeft bijvoorbeeld 99.999999999% Durability en 99.99% Availability, dat ga je thuis niet snel voor elkaar krijgen.

Ik had Stack voor erbij als extra backup, primair gebruik ik S3 Glacier. Ben dan ook niet van plan om Stack aan te houden.
Je vergelijkt nu wel een archiveringsdienst met een cloud opslagdienst. Ik wil niet 4 uur wachten totdat ik bij m’n data kan.. of je gaat alweer meer betalen en dan wacht je nog enkele minuten... afhankelijk van hoeveel tapes de robot eruit moet halen voordat je aan de beurt bent waarschijnlijk. Heeft natuurlijk zijn use case..maar een erg lage WAF ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Montaner schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:00:
[...]

Je vergelijkt nu wel een archiveringsdienst met een cloud opslagdienst. Ik wil niet 4 uur wachten totdat ik bij m’n data kan.. of je gaat alweer meer betalen en dan wacht je nog enkele minuten... afhankelijk van hoeveel tapes de robot eruit moet halen voordat je aan de beurt bent waarschijnlijk. Heeft natuurlijk zijn use case..maar een erg lage WAF ;).
Amazon S3 kun je gewoon direct bij hoor, alleen bij Glacier duurt het langer, misschien ben je daarmee in de war? S3 heeft ook versioning dat je kunt aanzetten, beveiliging tegen verwijderen etc.

Stack wel goedkoper voor de ruimte die je krijgt maar qua betrouwbaarheid zet ik in op Amazon.

Nog als aanvulling: je kunt met life cycle rules op S3 ook bepalen na hoeveel tijd items alsnog naar "Infrequent Access" of Glacier gaan waardoor het veel goedkoper wordt. Je kunt dan je belangrijke documenten altijd direct beschikbaar hebben maar minder belangrijke dingen zet je gewoon op Glacier.

[ Voor 22% gewijzigd door Cartman! op 29-11-2020 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Laatst online: 00:42
Nav de verhalen hier over OneDrive met gevaar voor spontaan afsluiten toch maar een U bocht gemaakt en m'n Stack geupgrade naar 1TB( 1,25).
Sta nu in de wachtrij.

Wel gek, ik moest aangeven dat ik via iDeal wilde betalen en vervolgens kreeg ik geen betaalscherm. Op m'n controlepaneel pagina is wel te zien dat ik in de wachtrij sta. Ik wacht het wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

KNed schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:59:
Nav de verhalen hier over OneDrive met gevaar voor spontaan afsluiten toch maar een U bocht gemaakt en m'n Stack geupgrade naar 1TB( 1,25).
Sta nu in de wachtrij.

Wel gek, ik moest aangeven dat ik via iDeal wilde betalen en vervolgens kreeg ik geen betaalscherm. Op m'n controlepaneel pagina is wel te zien dat ik in de wachtrij sta. Ik wacht het wel af.
Zelfde hier, gok dat je pas gaat betalen als de upgrade doorgevoerd gaat worden?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 00:19:
[...]

Zelfde hier, gok dat je pas gaat betalen als de upgrade doorgevoerd gaat worden?
Dat had ik ook. Dat denk ik ook, en dat is wel erg netjes dan.
Waarom zou je betalen voor iets wat je nog niet kan gebruiken?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Heb wat Offtopic posts verplaatst naar Het Online Backup Topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gisteren eerste factuur van Stack in de bus. Die 2,50 per maand voor 1250GB blijkt dus ex btw te zijn :/
Niet dat me die halve euro nou uitmaakt, maar particuliere klanten een aanbod ex BTW doen is volgens mij principieel onjuist.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

The Eagle schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:51:
Gisteren eerste factuur van Stack in de bus. Die 2,50 per maand voor 1250GB blijkt dus ex btw te zijn :/
Niet dat me die halve euro nou uitmaakt, maar particuliere klanten een aanbod ex BTW doen is volgens mij principieel onjuist.
Alle communicatie van TransIP is ex BTW. Is hier ook al meerdere keren voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TFHfony schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:53:
[...]

Alle communicatie van TransIP is ex BTW. Is hier ook al meerdere keren voorbij gekomen.
Dat zal ik dan compleet gemist hebben :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

The Eagle schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:26:
[...]

Dat zal ik dan compleet gemist hebben :+
Zo'n beetje alle hosting bedrijven geven hun prijzen tegenwoordig ex BTW. Beetje flauw eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

@Osiris kun je wellicht de TS bijwerken met het laatste nieuws dat de gratis Stack gaat verdwijnen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
TFHfony schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:31:
[...]

Zo'n beetje alle hosting bedrijven geven hun prijzen tegenwoordig ex BTW. Beetje flauw eerlijk gezegd.
Waarschijnlijk om te kunnen concurreren met buitenlandse aanbieders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritkramer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-09 09:32
Sta nu in de wachtrij.

Mag ik vragen hoe je op 1.25 uitkomt? de kosten zijn voor mij 3 euro voor 1 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27

FlashBang

Hoi.

jorritkramer schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:49:
[...]

Mag ik vragen hoe je op 1.25 uitkomt? de kosten zijn voor mij 3 euro voor 1 TB
Hij doelt op de 250 MB 'gratis', waarmee je op 1.25 TB komt ipv 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

TFHfony schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:31:
[...]

True, maar het mag niet volgens de ACM, of vinden ze Stack echt een zakelijke oplossing?
https://www.acm.nl/nl/ond...rmelden/prijzen-vermelden

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:57

copykat

Good copy isn't bad

Wolly schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:41:
[...]

Waarschijnlijk om te kunnen concurreren met buitenlandse aanbieders?
moet je dan uiteindelijk niet ook btw betalen met buitenlandse hosting?
(of douanebelasting :+)

stack is nu 1,25Tb voor 3.03 euro en volgend jaar 6,05 euro. plus de luiheid van alles blijft als t is geen weggooien en opnieuw instellen.... dat is nu maar ff mijn keus.
ook al vond en vind ik de communicatie en inderdaad de kleine tekst met psst exbtw je moet 21% extra betalen slecht. maar goed transip heeft al die tijd gewoon probleemloos mn pc gebackupped in realtime als hij aan stond. (duplicati) dus zal straks ook wel werken.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 15:42

aex351

I am the one

TFHfony schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:53:
[...]

Ze weten de facturen wel heel duidelijk inclusief btw te vermelden.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 22:26
copykat schreef op woensdag 2 december 2020 @ 00:14:
[...]

moet je dan uiteindelijk niet ook btw betalen met buitenlandse hosting?
(of douanebelasting :+)

stack is nu 1,25Tb voor 3.03 euro en volgend jaar 6,05 euro. plus de luiheid van alles blijft als t is geen weggooien en opnieuw instellen.... dat is nu maar ff mijn keus.
ook al vond en vind ik de communicatie en inderdaad de kleine tekst met psst exbtw je moet 21% extra betalen slecht. maar goed transip heeft al die tijd gewoon probleemloos mn pc gebackupped in realtime als hij aan stond. (duplicati) dus zal straks ook wel werken.
offtopic maar test wel eens je duplicatie backup, was voor mij de reden om er vanaf te stappen omdat het gewoon te traag is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Freekers schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:40:
@Osiris kun je wellicht de TS bijwerken met het laatste nieuws dat de gratis Stack gaat verdwijnen :) ?
I would if I could! Door de mod-edit kan ik m'n eigen bericht niet meer aanpassen. Zal een topic report maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:57

copykat

Good copy isn't bad

GrooV schreef op woensdag 2 december 2020 @ 00:53:
[...]

offtopic maar test wel eens je duplicatie backup, was voor mij de reden om er vanaf te stappen omdat het gewoon te traag is
Nee, ik heb 1 of 2 twee keer opnieuw moeten starten omdat er iets fout ging en dan duurt uploaden wel een paar dagen ja.
of bedoel je dat niet?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Freekers schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:40:
Done.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
Blijkbaar willen ze nog sneller van de gratis accounts af... Een week om een server te kopiëren... 🙄

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgKjocScCocGl0GHKdEMmKOaJcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYcdXcgp3FmYJ4nMEXScHTOz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ze willen niet nog een keer een failure tijdens een rebuild en verplaatsen alle data van dat cluster dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
Jaerock schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:21:
Ze willen niet nog een keer een failure tijdens een rebuild en verplaatsen alle data van dat cluster dan maar?
Ze hebben er blijkbaar plotseling massale uitval van schijven..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 15:19
680x0 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:17:
Blijkbaar willen ze nog sneller van de gratis accounts af... Een week om een server te kopiëren... 🙄

[Afbeelding]
het klinkt allemaal wel steeds 'betrouwbaarder' he daar :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Hmmm, ik heb inmiddels wel een betaald account en deze melding niet gekregen. Maar wat een geneuzel zeg; ik neem een clouddienst af, ik wil als klant toch helemaal niet lastig gevallen worden met woorden als server en harde schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

mrwolf schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:05:
Hmmm, ik heb inmiddels wel een betaald account en deze melding niet gekregen. Maar wat een geneuzel zeg; ik neem een clouddienst af, ik wil als klant toch helemaal niet lastig gevallen worden met woorden als server en harde schijven?
Wellicht omdat je niet getroffen bent? Hier werkt mijn betaalde stack namelijk ook nog prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

680x0 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:17:

[Afbeelding]
Dit grapje kan dus ook gebeuren met betaalde stacks. Die draaien immers op dezelfde hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Sta nu in de wachtrij.

Waar kun je dat zien? ik kan het niet vinden...

Edit laat maar, al gevonden

[ Voor 3% gewijzigd door MP3-Junky op 06-12-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 11:53
copykat schreef op woensdag 2 december 2020 @ 00:14:
[...]

stack is nu 1,25Tb voor 3.03 euro en volgend jaar 6,05 euro.
Waar baseer je dat op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27

FlashBang

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Tenzij je al het 1.25TB abbo had voor 3.03 euro, dan veranderd er volgend jaar niets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Laatst online: 00:42
bluewalk schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:11:
[...]

Tenzij je al het 1.25TB abbo had voor 3.03 euro, dan veranderd er volgend jaar niets :D
Dat denk je, TransIp belooft wel vaker iets... :)
We gaan het zien. Ik zou er maar vast rekening mee houden dat je over kortere of langere tijd toch meer zal moeten gaan betalen.

[ Voor 37% gewijzigd door KNed op 07-12-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
KNed schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:16:
[...]

Dat denk je, TransIp belooft wel vaker iets... :)
We gaan het zien. Ik zou er maar vast rekening mee houden dat je over kortere of langere tijd toch meer zal moeten gaan betalen.
We gaan het zien, voor nu hoop ik dat het klopt wat ze Ikkmpn verteld hebben lkkmpn in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

bluewalk schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:11:
Nee want dan zit je al op de nieuwe prijs :)

[ Voor 21% gewijzigd door Freekers op 07-12-2020 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Freekers schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:27:
[...]

Nee want dan zit je al op de nieuwe prijs :)
Nee? Dit betaal ik al ruim een jaar waarbij TransIP aangeeft dat daar niets aan zal veranderen. Maar goed, net zoals KNed zegt, ze veranderen wel eens van standpunt (doen een bunqje). We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
unconnected schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:51:
[...]

het klinkt allemaal wel steeds 'betrouwbaarder' he daar :|
Heb STACK altijd een twijfelgeval gevonden, ook al heb ik er maar één keer echt problemen gehad.
Het werd destijds letterlijk gelanceerd "zodat we onze HDD's niet weg hoeven te gooien", nadat ze alle VPS/Webhosting servers naar SSD gemigreerd hadden. Ook was en is het altijd gewoon een ownCloud kloon geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
Daar lees ik niets over de prijzen van volgend jaar? Of kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:00

rvk

Zobat schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:53:
[...]
Daar lees ik niets over de projzen van volgend jaar? Of kijk ik niet goed?
Bij de prijzen staat een sterretje.
* De bovenstaande korting geldt voor 12 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
rvk schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:57:
[...]

Bij de prijzen staat een sterretje.

[...]
ahh, right. Dat is niet hoe ze het mij verkocht hebben een maand of wat geleden.

[ Voor 16% gewijzigd door Zobat op 07-12-2020 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:00

rvk

Zobat schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:18:
[...]
ahh, right. Dat is niet hoe ze het mij verkocht hebben een maand of wat geleden.
In de mail van 10 november heb ik dit staan.
1. Je gratis STACK upgraden naar een betaalde STACK. Hierbij wordt er dagelijks een back-up gemaakt van je volledige STACK. Je krijgt dan meteen 50% korting voor de eerste 12 maanden.
Lijkt me dus vrij duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zobat
rvk schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:25:
[...]

In de mail van 10 november heb ik dit staan.

[...]

Lijkt me dus vrij duidelijk.
Die heb ik niet gehad want ik was al eerder vrijwillig overgegaan naar het 1.25 terra abo.
Pagina: 1 ... 44 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic