[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 21:48
rowicom schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:11:
Een nas die permanent aanstaat en 30 Watt trekt, kost je 60 euro per jaar.
Permanent aan staan?!? Het is een back-up NAS. Die staat niet continu aan. Althans die van mij niet. Die gaat elke avond op een vast tijdstip gedurende een bepaalde tijd aan binnen welk timeframe de backup gedraaid wordt.

Edit: @Verwijderd zie mijn post van 16:17 uur. Het gaat hier om een back-up NAS op een externe locatie!

[ Voor 11% gewijzigd door RicoK op 10-11-2020 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 15:07
rowicom schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:11:
[...]

Een nas die permanent aanstaat en 30 Watt trekt, kost je 60 euro per jaar.
30 watt is wel veel hoor voor een nas, misschien een met 4 schijven die continu draaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 13:33
Iets met stront en een trechter zeg, een exacte sluit datum geven ze in de mail niet "binnen 3 maanden" hopelijk is alle data binnen, binnen die "3 maanden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Titusvh schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:10:[sub]
Alle gratis accounts opdoeken vanwege dataverlies klinkt echt als een slap smoesje. Als je weet dat de gratis accounts niet gebackupt worden kan je daar gewoon rekening meehouden. Laat die keuze bij mij!
[...]

Ik bepaal toch zelf met welk doel ik mijn stack-zonder-backup gebruik?

Het is een beetje een dejavu... ..........

Het argument "niet klagen want gratis" gaat wat mij betreft niet op. Ze doen een belofte, waarvan ze best de financiële gevolgen op de langere termijn hadden kunnen doorrekenen.[sub]
Mss was het een slimme marketing truc om servers/apparatuur (schijven) die toch afgeschreven waren hier voor in te zetten... en als ze dan omvallen komt dit plan B te voorschijn.... aangezien er altijd een percentage gebruikers gewend eraan gewend is... en anders toch ook naar een andere betaalde service over moeten gaan, toch wel het nodige "gedoe"... is de kans redelijk dat een toch nog steeds interessant deel dan ene betaalde klant wordt....

Nadeel van zo een strategie is dat je dit maar 1x uit kunt halen.... ik zie diverse olifanten geheugens van andere cases voorbij komen ... die blijkbaar nu toch deels weer verrast zijn....
Voor mij was het gelukkig er alleen maar "erbij" met maar een kleine load die nog 2-4x gebackupt is, oa op onze eigen webdav servers.

Ben benieuwd of er nog meerdere alternatieven voor bij komen (gratis?)
Sterkte met het overzetten voor wie er echt veel last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:35
Dacuuu schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:29:
Iets met stront en een trechter zeg, een exacte sluit datum geven ze in de mail niet "binnen 3 maanden" hopelijk is alle data binnen, binnen die "3 maanden"
Had je dan belangrijke data niet meer lokaal maar alleen op een gratis cloud service gezet waarvan je weet dat er geen backups van zijn?
Toen ik de gratis stack nog had, zag ik het als extra backup. Dus naast mijn andere backups, ook een extra backup in de vorm van stack. Nu met betaalde account, maakt stack ook backups van mijn data, dus nu is het een volwaardige backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 00:19
Hier had ik de 1TB Stack als foto back-up op mijn NAS. Die gaat nu dus vervallen. Nu dus upgraden, in de wachtrij etc. veel te veel gedoe.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:00

rvk

TFHfony schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:40:
[...]

Volgens mij is de actie een groot succes:
[Afbeelding]
Denk je echt dat die aantallen in 10 minuten tijd van 5 naar 2294 gesprongen zijn? Ik denk eerder dat ze hier een fictief aantal ingezet hebben want "5" klinkt zo zielig :+

Tevens staat er op die pagina
Bovenstaande gegevens worden eens in de 24 uur geüpdatet.
Terwijl de stand nu op 2632 staat. Dus ze passen het echt handmatig aan. Ik geloof er niks van.

[ Voor 16% gewijzigd door rvk op 10-11-2020 19:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:07
Achja, ik had m’n foto’s als 2e backup op STACK staan. Die pleur ik daar dus gewoon maar weg. Stond logischerwijs niets op wat ik niet ook ergens anders heb staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 20:58
Smobbo schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:27:
Achja, ik had m’n foto’s als 2e backup op STACK staan. Die pleur ik daar dus gewoon maar weg. Stond logischerwijs niets op wat ik niet ook ergens anders heb staan...
Hier exact hetzelfde :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:33
Smobbo schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:27:
waar hebben jullie de 1e online backup staan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
route99 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:49:
[...]
Mss was het een slimme marketing truc om servers/apparatuur (schijven) die toch afgeschreven waren hier voor in te zetten... en als ze dan omvallen komt dit plan B te voorschijn....
Op één of andere manier komt altijd weer dat verhaal terug dat ze stack draaien op oude hardware en afgeschreven disks...

Misschien was dat voor de eerste paar stacks het idee, maar ze hadden 250.000 x 1 TB gratis en wie weet hoeveel betaalde stacks nog... Ik weet niet wat mensen denken maar 250 petabyte aan storage heb je niet zomaar even "over". Daar staan echt corridors vol met storage servers voor te draaien.

Ik snap dus ook wel dat ze niet ff n.a.v. een incident met een disk zo'n serverpark eventjes verdubbelen om alles te kunnen backuppen.

Anyway so long and thanks for the fish, ik ga mijn boeltje denk ik maar verplaatsen naar de nas van mijn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

chimera2 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:50:

waar hebben jullie de 1e online backup staan als ik vragen mag?
Lokaal in de schuur op een 2e NAS.
2e backup staat bij Google Drive (Business)
3e backup stond bij STACK.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 22:57

copykat

Good copy isn't bad

Laatst ook gekeken naar een 5 a 6 TB cloud waar eh geen Amerikaanse snuffelaar op zit.
Niet gevonden voor acceptable prijs.
Die 1TB was vooral een extra synced backup van mijn pc dataschijf. Als ik er voor moet betalen moet de interface en werking en up en download snelheid behoorlijk verbeteren. Nu denk ik it's free so freetime.
5 euro per maand is nog steeds 60 per jaar wat na 1 jaar 120 euro word.

Ben onaangenaam verrast zeg maar.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Binnenkort ook Black Friday ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 18:09
copykat schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:09:
Laatst ook gekeken naar een 5 a 6 TB cloud waar eh geen Amerikaanse snuffelaar op zit.
Niet gevonden voor acceptable prijs.
Die 1TB was vooral een extra synced backup van mijn pc dataschijf. Als ik er voor moet betalen moet de interface en werking en up en download snelheid behoorlijk verbeteren. Nu denk ik it's free so freetime.
5 euro per maand is nog steeds 60 per jaar wat na 1 jaar 120 euro word.

Ben onaangenaam verrast zeg maar.
Wel veel data opgeslagen willen hebben in de cloud, maar het eigenlijk voor noppes willen is ook een illusie. Je betaalt nou eenmaal voor wat opslag. Het zelf beheren met een NAS kost je ook meer dan de NAS + schijven alleen. Je wil ook back-ups, mocht er iets fout gaan.

Als je data iets waard is, is die 5 euro of meer het misschien toch wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Met uitwonende kids kun je een 2-zijdige constructie opzetten die je tov ruimte huren zo terugverdiend hebt (we hebben dus 2 identieke servers met dezelfde data, dus een echte baclup).
Als alle data encrypted zijn heb je mogelijk meer relatie-ruimte om zoiets op te zetten?

[ Voor 16% gewijzigd door route99 op 10-11-2020 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:18
Backups kosten gewoon geld, je kan vaak een goede deal zoeken maar verwacht niet dat het eeuwig zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 09:43
@YorrickNL Scherp! Je hebt gelijk. Prijs per TB is dus niet minder geworden, maar de stappen kleiner, waardoor het voor de "voorheen-gratis" abbo's iets aantrekkelijker wordt om te blijven. Ik ben op zich tevreden over Stack, dus ik ga ws voor de "upgrade".
YorrickNL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:14:
[...]

Het lijkt er op alsof ze de pakketten iets hebben aangepast.
10TB (€50) -> 2TB (€10)
2TB (€10) -> 1TB (€5)
In feite dus de 10TB vervangen door 1TB als ik het zo goed zie.

Dit is de "oude" prijsstelling:

[Afbeelding]

Kan de pagina voor nieuwe klanten nog niet zien omdat die er uit ligt.
Ik ben overigens ook benieuwd naar de alternatieven die concurreren en of Stack dan voordeliger is of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:42

m-vw

Dus?

Dacuuu schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:29:
Als je op de upgrade knop drukt en dan op
Bestel STACK-opslagruimte zie je drie keuzes bij de laatste staat wel een datum.

Bij mij staat onder 'Download je bestanden' 10 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-09 11:17
Ik heb nog wat zooi op Stack staan en wil het overpompen naar dropbox oid. Zijn daar tegenwoordig handige tools zodat ik het niet eerst op mijn PC moet downloaden en dan uploaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

De schuur staat los van het huis, is afgesloten en de data is encrypted. Ideaal is het niet, maar het kan slechter :)
tony-stark schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:16:
Ik heb nog wat zooi op Stack staan en wil het overpompen naar dropbox oid. Zijn daar tegenwoordig handige tools zodat ik het niet eerst op mijn PC moet downloaden en dan uploaden?
Theoretisch zou dat mogelijk moeten zijn met rclone. Daarmee kun je data on the fly tussen cloud providers kopiëren. Zie: https://rclone.org/

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ik heb naar aanleiding van de berichten over dataverlies, 3 weken geleden besloten dat ik wel graag backups wil en dus het 250 GB abonnement afgesloten voor €3,- per maand, waardoor ik nu 1.250 GB opslagruimte heb. Ik ben zo te zien even duur uit als mensen die nu 1.000 GB nemen, en 250 GB cadeau krijgen. Ik ben wel benieuwd of men in de toekomst nog die "gratis" 1.000 GB die ik dus nog heb, er alsnog af wil halen. Maar TransIp kennende, kon dat best eens meevallen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09 17:52

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Jammer daar gaat mijn nas backup. Maar is het o365 alternatief bekijken.
Stack zou ik niet nemen met de huidige data. Neem aan dat ze mijn data dan gewoon lekker op dezelfde array laten staan welke schijven heeft die aan het eind van zijn leven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Ook net mail binnen. Ik snap dat ze het recht hebben, maar hiermee zetten ze zichzelf wel buitenspel denk ik. Voor mij is het in iedergeval voldoende om nooit meer met ze in zee te gaan omdat ik dit onbetrouwbaar gedrag vind, en dat past een bedrijf slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 13:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Dit topic is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven voor Stack. Dat hoort thuis in: Het Online Backup Topic. Ik heb er nu nog wat berichten naar toe verhuisd, maar vanaf nu worden offtopic berichten verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Als je upgradet kom je in een wachtrij te staan.
Zo houden we grip op de beschikbare capaciteit en zorgen we dat het upgraden zo vloeiend mogelijk verloopt.

2632 in de wachtrij.

Goh, gisteren nog 5.

:')

Try SCE to Aux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeDooieVent
Had wel netjes geweest als ze de downloadsnelheid tot 10 feb wat hoger hadden ingesteld voor diegenen die hun data willen terughalen...

wat een clowns... sorry hoor... die neem ik nooit meer serieus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
mcDavid schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:50:
[...]

Op één of andere manier komt altijd weer dat verhaal terug dat ze stack draaien op oude hardware en afgeschreven disks...

Misschien was dat voor de eerste paar stacks het idee, maar ze hadden 250.000 x 1 TB gratis en wie weet hoeveel betaalde stacks nog... Ik weet niet wat mensen denken maar 250 petabyte aan storage heb je niet zomaar even "over". Daar staan echt corridors vol met storage servers voor te draaien.

Ik snap dus ook wel dat ze niet ff n.a.v. een incident met een disk zo'n serverpark eventjes verdubbelen om alles te kunnen backuppen.

Anyway so long and thanks for the fish, ik ga mijn boeltje denk ik maar verplaatsen naar de nas van mijn ouders.
Je denkt toch niet dat STACK daadwerkelijk 250PB aan schijven beschikbaar heeft? Als het meer dan 100PB is, zou ik verbaasd zijn. Nog steeds veel natuurlijk, maar ze hebben echt geen 250PB beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:59
mcDavid schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:50:
[...]

Precies. Niet alleen een paar harde schijven, die schijven moeten ook aan een server, een server heeft stroom nodig, het moet aan het internet, het kost toch tijd en aandacht van medewerkers.

Voor mij was het een extra externe reserve van mijn muziekbibliotheek. Goede ervaring om dit te integreren in mijn Linux systeem, ik heb er wat van geleerd.

Toen ik vorig jaar las over de overname/samenwerking dacht ik meteen dat dit wel eens het einde van deze speeltuin kon betekenen. Andere belangen, kosten-beheersing, rationalisering, noem maar op.

Van mijn kant geen hard feelings. Het is jammer dat het voorbij gaat, maar het was gratis, het was vrijblijvend, ik heb altijd netjes antwoord op mijn vragen gekregen en down-time kan ik me niet herinneren. Ik heb er plezier van gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Bitzer op 11-11-2020 09:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• striper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 09:43
Ik vind wel dat TransIP iets langer over dit scenario had moeten nadenken; Doordat iedereen op dezelfde dag de mail krijgt, gebeurt er dit:
  • iedereen gaat in dezelfde periode zijn account bekijken -> Transip Controlepaneel overbelast
  • iedereen gaat in dezelfde periode zijn stack upgraden -> je komt in een wachtrij te staan
  • iedereen gaat in dezelfde periode zijn data downloaden -> Stack overbelast
Eergisteren haalde ik nog 5-9MB/s, nu nog 400kB/s :(
En de reden van deze actie is volgens TransIP dat de gratis Stack niet aan hun kwaliteitseisen voldoet. Ik vind dat ze dit transitieplan dan ook even aan deze eisen hadden mogen toetsen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Bitzer schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:37:
Van mijn kant geen hard feelings.
moa, ik wel. Dat ze de boel zo de nek om draaien is op zijn zachtst onbetrouwbaar te noemen. Dat ze de download snelheid als gevolg van dat besluit niet opschroeven tot 10 februari is op zijn zachtst gezegd onbeschoft.

Voor onbetrouwbare en onbeschofte bedrijven als deze zou eigenlijk geen ruimte moeten zijn.

Het spijt me zeer, maar ik hoop oprecht dat ze failliet gaan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 30-09 00:19
Na er nog een nachtje er over geslapen te hebben, vind ik het ronduit beschamend hoe dit gaat. Zit er zelfs aan te denken mijn domeinen en hosts weg te halen en ergens anders onder te brengen. Dit schept weinig vertrouwen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Dit, het beeindigen van de dienst is hun goed recht, maar de manier waarop en de geboden faciliteiten om je data terug te krijgen zijn ronduit onbeschoft. TransIP is hierdoor in mijn ogen een door en door onbetrouwbare organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Mijn vriendin gebruikt ook stack en wil dit graag blijven gebruiken dus ben maar overstag gegaan, heb net dus upgrade geklikt. Vervolgens moet ik via ideal mijn bank kiezen en vervolgens... niks

Ik hoef niks te verifiëren bij mijn bank maar Transip zegt wel dat ik in de wachtrij sta voor de upgrade. Ben benieuwd of dat goed komt

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-09 20:07

dijkmane

biertje ?

het was leuk zolang als het leuk was.
en nu door naar een andere oplossing.

inmiddels heb ik een oude NAS bij mn ouders in de meterkast staan waar ik de belangrijke zaken naartoe sync en een Onedrive Business account van 2Tb waarnaar in hetzelfde encrypted doe.
Stack dus niet meer nodig.

specs : wil je niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyduck
  • Laatst online: 22-07-2022
*knip* Alternatieven bespreken hoort dus niet hier thuis, zie topicwarning en modbreaks.

[ Voor 101% gewijzigd door rens-br op 11-11-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
ben je sinds 6 uur aan het downloaden om je data te redden, ligt de server eruit

wat een amateuristische*knip*, mag beetje minder :D

man man man man

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 11-11-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
DeDooieVent schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:24:
wat een amateuristische[mbr]*knip*, mag beetje minder [/] :D
poezenbende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
dehardstyler schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:35:
[...]

Je denkt toch niet dat STACK daadwerkelijk 250PB aan schijven beschikbaar heeft? Als het meer dan 100PB is, zou ik verbaasd zijn. Nog steeds veel natuurlijk, maar ze hebben echt geen 250PB beschikbaar.
Ze zullen wel flink oversellen ja, maar dat doet niet af aan het punt. Al was het maar 25 PB. Het gaat echt over honderden (zoniet duizenden) storageservers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:54

Perkouw

Moderator General Chat
mcDavid schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:39:
[...]

Ze zullen wel flink oversellen ja, maar dat doet niet af aan het punt. Al was het maar 25 PB. Het gaat echt over honderden (zoniet duizenden) storageservers.
Dat zal wel loslopen. Als je alleen al kijkt naar een backblaze, dan heb je 4u-behuizingen waar 60 disks in kunnen. Doe dat keer 14TB dan zit je al aan 840TB. Pak je 18 TB disks zit je aan 1.080TB (bruto).

Duizenden servers? Denk het niet. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 11-11-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Perkouw schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:43:
[...]

Dat zal wel loslopen. Als je alleen al kijkt naar een backblaze, dan heb je 4u-behuizingen waar 60 disks in kunnen. Doe dat keer 14TB dan zit je al aan 840TB. Pak je 18 TB disks zit je aan 1.080TB (bruto).

Ja, dat kan natuurlijk ook. Maar dan heb je het over heel gespecialiseerde hardware en (voor 2020-begrippen) hele grote disk. Dat strookt al helemáál niet met het verhaal dat het "draait op afgeschreven VPS hardware" of zo.

Overigens, ik zie ook niet helemaal in waarom je nu in paniek je data zou gaan downloaden? Die data heb je ook wel ergens lokaal toch? Althans data waar je zelf geen backup van hebt alléén op een gratis stack zetten was nooit echt een slim idee. Al zullen er ongetwijfeld mensen zijn die dat toch deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
mcDavid schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:49:

Overigens, ik zie ook niet helemaal in waarom je nu in paniek je data zou gaan downloaden?
Al zullen er ongetwijfeld mensen zijn die dat toch deden.
Zo te zien beantwoord je je vraag gewoon zelf toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 22:03
Dan zou ik vooral een paar dagen/weken wachten en dan het weer eens proberen. Je hebt nog tot 10 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Perkouw schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:43:

Maar als ik naar de getallen kijk die TransIP vrijgeeft, vraag ik me wel af aan hoeveel overselling ze doen. Ze hebben zelfs zo'n groot capaciteitstekort, dat je momenteel als nieuwe klant geen nieuwe Stack kan afsluiten. Dan is het wel erg nijpend lijkt me.

Momenteel staan er 2632 accounts in de wachtrij om geupgradet te worden en ze geven aan 673.220 GB capaciteit te hebben.
Deze 2632 accounts zijn dus allemaal gratis Stack accounts die overstappen naar de betaalde variant. Aangezien de gratis variant 1TB aan opslag ruimte gaf, neem ik aan dat het merendeel overstapt naar de betaalde variant van 1250GB omdat je anders wellicht te weinig ruimte hebt voor al je data. Laten we voor het gemak aannemen dat 75% overstapt op de betaalde variant van 1250GB en 25% op de betaalde 250GB variant. Zonder overselling kom je dan uit op een benodigde capaciteit van: ((0.75x2632)x1250) + ((0.25x2632)x250)) = 2.632.000 GB
Laten we voor het gemak stellen dat ze dus 2.000.000GB 'tekort' komen als ze niet zouden oversellen, dat is echt een gigantische gap als je 't mij vraagt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeDooieVent
Beste ...,

Ik ga niet in op je opmerkingen of onze beslissing over STACK nader onderbouwen, dat is al genoeg toegelicht in de press releases en ook op onze website. Je hebt sinds 2016 gratis kunnen genieten van 1TB cloudspace ten koste van onze stroom, hardware en met hetzelfde support als bij alle betaalde diensten. En je voelt je opgelicht? Ok.

Als je dit niet kunt waarderen, dan hetzij zo. Veel geluk verder!

Met vriendelijke groet,
...
Niet ingaan op de belofte levenslang 1TB

wat een gasten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Freekers schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:01:
[...]

Maar als ik naar de getallen kijk die TransIP vrijgeeft, vraag ik me wel af aan hoeveel overselling ze doen. Ze hebben zelfs zo'n groot capaciteitstekort, dat je momenteel als nieuwe klant geen nieuwe Stack kan afsluiten. Dan is het wel erg nijpend lijkt me.

Momenteel staan er 2632 accounts in de wachtrij om geupgradet te worden en ze geven aan 673.220 GB capaciteit te hebben.
Deze 2632 accounts zijn dus allemaal gratis Stack accounts die overstappen naar de betaalde variant. Aangezien de gratis variant 1TB aan opslag ruimte gaf, neem ik aan dat het merendeel overstapt naar de betaalde variant van 1250GB omdat je anders wellicht te weinig ruimte hebt voor al je data. Laten we voor het gemak aannemen dat 75% overstapt op de betaalde variant van 1250GB en 25% op de betaalde 250GB variant. Zonder overselling kom je dan uit op een benodigde capaciteit van: ((0.75x2632)x1250) + ((0.25x2632)x250)) = 2.632.000 GB
Laten we voor het gemak stellen dat ze dus 2.000.000GB 'tekort' komen als ze niet zouden oversellen, dat is echt een gigantische gap als je 't mij vraagt...
Lastige. Kan dit alleen maar doen op basis van aannames. In jou voorbeeld zou ik dan zeggen als het alleen maar gratis klanten zijn, dan hoef je toch alleen maar 2632 x 250GB extra te reserveren dan je voorheen deed? :+ Zo kan je het ook bekijken.

Dus ja, geen idee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Freekers schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:01:
[...]

Zo werkt het natuurlijk niet. Een nieuwe STACK die verkocht wordt begint met 0GB data en dat zal geleidelijk oplopen. Zo kunnen ze dus geleidelijk capaciteit toevoegen naar mate mensen hun data vullen.

Wat er nu echter gebeurt is dat ze *ineens* 2632 accounts die al vol met data staan, moeten gaan backuppen. Wat betekent dat de benodigde capaciteit daarvoor in één klap verdubbelt. Dat houd je niet bij met geleidelijk capaciteit toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Perkouw schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:10:
Lastige. Kan dit alleen maar doen op basis van aannames. In jou voorbeeld zou ik dan zeggen als het alleen maar gratis klanten zijn, dan hoef je toch alleen maar 2632 x 250GB extra te reserveren dan je voorheen deed? :+ Zo kan je het ook bekijken.

Dus ja, geen idee. :+
Gratis accounts werden niet gebackupped, dus 2632 x 250GB extra reserveren is niet voldoende omdat daar nog geen backup capaciteit bij zit ;)
mcDavid schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:13:
Zo werkt het natuurlijk niet. Een nieuwe STACK die verkocht wordt begint met 0GB data en dat zal geleidelijk oplopen. Zo kunnen ze dus geleidelijk capaciteit toevoegen naar mate mensen hun data vullen.

Wat er nu echter gebeurt is dat ze *ineens* 2632 accounts die al vol met data staan, moeten gaan backuppen. Wat betekent dat de benodigde capaciteit daarvoor in één klap verdubbelt. Dat houd je niet bij met geleidelijk capaciteit toevoegen.
Klopt idd, vandaar dat ik me afvroeg hoeveel overselling ze doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeDooieVent schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:07:
[...]

Heb je een bron van die levenslange belofte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Freekers schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:16:
[...]

Gratis accounts werden niet gebackupped, dus 2632 x 250GB extra reserveren is niet voldoende omdat daar nog geen backup capaciteit bij zit ;)

[...]

Klopt idd, vandaar dat ik me afvroeg hoeveel overselling ze doen :)
Mja wie zegt dat de genoemde capaciteit inc of exc. back-up is. Dus ja, blijft koffiedik kijken als we op aannames gaan rekenen. :+
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:17:
[...]

Staan een paar referenties in dit topic van o.a. Twitter.

[ Voor 19% gewijzigd door Perkouw op 11-11-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:17:
[...]

media destijds, deze bijvoorbeeld:

https://techpulse.be/nieu...g-met-nieuwe-clouddienst/

er zijn wel meer berichten terug te vinden op google
Stack is een cloudopslagdienst die iedere gebruiker levenslang 1 TB aan gratis opslag cadeau doet. Vanaf vandaag is de dienst in België beschikbaar en kan je zelf je terabyte claimen. https://www.clickx.be/nie...is-cloudopslag-met-stack/
:D

komen ze na 5 jaar hun cadeau terughalen, zou ik al niet pikken van een vriend, laat staan een organisatie.

Ennee, dit is geen semantiek, levenslang is levenslang.

Stellen dat levenslang slaat op het leven van de dienst is stellen dat een levenslang veroordeelde vast zit tot de gevangenis instort :')

*knip*. Zo kan die wel weer. De strekking is duidelijk. Het is niet nodig om dat meerdere keren te blijven herhalen.

[ Voor 58% gewijzigd door rens-br op 12-11-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeDooieVent schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:19:
[...]

media destijds, deze bijvoorbeeld:

https://techpulse.be/nieu...g-met-nieuwe-clouddienst/

er zijn wel meer berichten terug te vinden op google
Perkouw schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:17:
[...]

Staan een paar referenties in dit topic van o.a. Twitter.
Ik zie het idd. Ik had er overheen gelezen.

Ik snap de frustratie wel maar het is zo oud als de wereld. "Levenslang is de levensduur van de dienst". Of, anders geredeneerd. "De 1GB blijft gratis maar we bieden hem niet meer aan dus niet van toepassing".

Ik durf zelf nog geen pepernootje te backuppen op een gratis dienst. Maar dat is mijn persoonlijke stokpaardje, geldt ook voor andere diensten.

Zelfs dan nog, vind ik het niet per se onbetrouwbaar of onbeschoft of wat dan ook. De berichten hier trekken nogal van leer zeg, "ik ga allemaal verhuizen" 8)7 je hebt meer vrije tijd dan ik in ieder geval :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

DeDooieVent schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:19:
[...]

komen ze na 5 jaar hun cadeau terughalen, zou ik al niet pikken van een vriend, laat staan een organisatie.

Ennee, dit is geen semantiek, levenslang is levenslang.

*knip*
*knip*

[ Voor 41% gewijzigd door rens-br op 12-11-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:24:
Ik zie het idd. Ik had er overheen gelezen.

Ik snap de frustratie wel maar het is zo oud als de wereld. "Levenslang is de levensduur van de dienst". Of, anders geredeneerd. "De 1GB blijft gratis maar we bieden hem niet meer aan dus niet van toepassing".
Ik ben van mening dat belofte schuld maakt minstens net zo oud is

Het is van de zotte om iets cadeau te doen en het dan terug te nemen, kinderachtig zelfs, en dat door een naar ik aanneem zichzelf respecterend bedrijf.

Microsoft flikte een paar jaar ook zoiets, maar gaf je wel de keuze om de grote onedrive te houden, maar met mitsen en maren, prima.

TransIP had bestaande accounts een veel gunstiger aanbod moeten doen om hun gezicht te redden, geen nieuwe meer, prima. Maar een betaalde dienst voor het tweevoudige van deoude prijs aanbieden als 50% korting... werkelijk... dat is onbeschoft en onbetrouwbaar.

En frustratie, neuh het is meer verbijstering dat een bedrijf zich zo sneu kan opstellen. Hoog van de toren blazen in de media met claims, en deze niet waarmaken.

Dat is echt bijzonder treurig in mijn ogen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

DeDooieVent schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:32:
[...]

Ik ben van mening dat belofte schuld maakt minstens net zo oud is

Het is van de zotte om iets cadeau te doen en het dan terug te nemen, kinderachtig zelfs, en dat door een naar ik aanneem zichzelf respecterend bedrijf.

Microsoft flikte een paar jaar ook zoiets, maar gaf je wel de keuze om de grote onedrive te houden, maar met mitsen en maren, prima.

TransIP had bestaande accounts een veel gunstiger aanbod moeten doen om hun gezicht te redden, geen nieuwe meer, prima. Maar een betaalde dienst voor het tweevoudige van deoude prijs aanbieden als 50% korting... werkelijk... dat is onbeschoft en onbetrouwbaar.

En frustratie, neuh het is meer verbijstering dat een bedrijf zich zo sneu kan opstellen. Hoog van de toren blazen in de media met claims, en deze niet waarmaken.

Dat is echt bijzonder treurig in mijn ogen.
De discussie is niet heel zinvol als je blijft hangen op "een cadeau en dan terugnemen". Het is een dienst die ze aanbieden voor gratis. Het is hun goed recht om daarmee te stoppen. Frustrerend ja, irritant ja, netjes? Mwoah. Onbeschoft? Lol. Onbetrouwbaar? Lol. Je gaat nog steeds een overeenkomst aan die zij ook mogen opzeggen.

Het blijft gewoon gratis. Als je wilt blaffen over een cadeau dat ze terugnemen en bla bla bla dan moet je ook accepteren dat je krijgt waar je voor betaalt.

Je vergeet voor het gemak ook even dat de betaalde dienst extra features en mogelijkheden heeft. Webdav, backups, etc.

Ik schiet zelf een beetje in de verbazing over je reactie. "Een bedrijf maakt reclame, hoe durven ze". Je wilt ze nu de vrijheid afpakken om hun eigen bedrijfsvoering te doen.

De wereld verandert. TransIP ook. En het was gewoon een gratis dienst. Dan sta je onderaan de lijst met "klanten om rekening mee te houden".

En begin nou niet over "ik ga ze vanaf nu nooit meer aanraden" want die discussie ken ik ook.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

DeDooieVent schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:07:
[...]

Dat je überhaupt een reactie hebt gekregen pleit al voor ze, nadat je ze voor oplichters hebt uitgemaakt. En ze dan nog onbeschoft noemen ook...

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Je zou ook kunnen redeneren: Je hebt lifetime 1TB op de gratis dienst. De dienst houdt op te bestaan. 1TB lifetime dus ook.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:39
NoahAmber schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:01:
Je zou ook kunnen redeneren: Je hebt lifetime 1TB op de gratis dienst. De dienst houdt op te bestaan. 1TB lifetime dus ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yw6thDZfqKqHpAhlnIGdgkBPXRg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vJhBiX0eiI1ZXHzxQroMuVU2.jpg?f=user_large

De hele situatie doet mij denken aan deze strip van jaren terug :D

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel_VE
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-09 13:50
Ik heb ook de 1TB van Stack en heb daar een paar jaar dankbaar gebruik van mogen maken.

Ze ontdekken nu dat de redundantie te slecht is om data-garantie te kunnen geven.

Maar...

Die GAVEN ze toch ook niet?
Ze verkochten het als 1TB gratis zonder backup.

Wat ik dan NIET snap is dat ze dat gewoon niet blijven hanteren.
Oke dan gáát er een keer een schijf kapot. De "klant" draagt in dit geval het risico.

Het lijkt er dus inderdaad op dat ze dit incident van 2 defecte schijven gebruiken als een trigger om hun verkoopstrategie aan te passen. En wat mij betreft is dat hun goed recht.

Ik ga me er dan ook niet om drukmaken.

De 1TB was voor mij een "opslag erbij".
Intussen heb ik mijn data op 4 andere plekken staan (intussen zit daar ook zakelijke data bij door het starten van een onderneming).
1. Eigen Desktop + laptop
2. Externe SSD
3. 2e externe SSD in externe kluis.

Het wordt hoog tijd om mijn backup strategie weer 's onder de loep te nemen.

Dat lijkt er nu een mooi moment voor te zijn :)

Wat ik me wel afvraag:
Mocht een gebruiker gedupeerd zijn en zijn stack-data kwijt te zijn door die hdd crashes, is het dan ook zo dat zijn lokale data ook verwijderd wordt dmv de stack-app die alles gesychroniseerd houdt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 13:37

TFHfony

Professional Weirdo

Ach, het is hetzelfde als de "life time maps" van TomTom: https://www.rtlnieuws.nl/...20TomTom%20zelf%20bepaald.

Ik heb er jaren met plezier gebruik van gemaakt en ga nu vrolijk upgraden naar het 1,25TByte pakket.
Hadden ze het netter communiceren? Ja... Maar de reacties die ik hier af en toe lees vind ik erger...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Michel_VE schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:08:
Ik heb ook de 1TB van Stack en heb daar een paar jaar dankbaar gebruik van mogen maken.

Ze ontdekken nu dat de redundantie te slecht is om data-garantie te kunnen geven.

Maar...

Die GAVEN ze toch ook niet?
Ze verkochten het als 1TB gratis zonder backup.

Wat ik dan NIET snap is dat ze dat gewoon blijven hanteren.
Oke dan gáát er een keer een schijf kapot. De "klant" draagt in dit geval het risico.

Het lijkt er dus inderdaad op dat ze dit incident van 2 defecte schijven gebruiken als een trigger om hun verkoopstrategie aan te passen. En wat mij betreft is dat hun goed recht.
Sja geen garantie geven betekent niet dat je geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen. Als een automaker gratis auto's uitleent zonder garantie, dan zeur je niet als zo'n auto een keer niet wil starten. Maar als ineens van een hoop van die auto's de remmen niet blijken te werken, dan verwacht je toch dat er ingegrepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:33

MsG

Forumzwerver

En bovendien heb je ook zoiets als slechte associatie. Ook al is het gratis, dan kun je toch denken, "hmm de backup van mijn gratis versie is gesneuveld, die partij heeft het wellicht dan toch niet zo goed op orde. Laat ik mijn bedrijfsmatige aanbesteding toch maar niet door hen laten doen."

Ben hem nu ook leeg aan het trekken, maar duurt nog wel even met 100Mbit internet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:39:
[...]

Sja geen garantie geven betekent niet dat je geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen. Als een automaker gratis auto's uitleent zonder garantie, dan zeur je niet als zo'n auto een keer niet wil starten. Maar als ineens van een hoop van die auto's de remmen niet blijken te werken, dan verwacht je toch dat er ingegrepen wordt.
Als ik iets van de Sint mag krijgen dit jaar is het toch wel een soort instaban op Tweakers voor het gebruik van metaforen die nergens op slaan.

Ze nemen hun verantwoordelijkheid: ze stoppen. Ze hebben iedereen spullen nog proberen te redden ook. Hadden ze ook niet hoeven doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MsG schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:42:
Ben hem nu ook leeg aan het trekken, maar duurt nog wel even met 100Mbit internet.
Mijn belangrijkste was een gevulde Stack met foto's ;)

met 8 draadjes en rclone duurde het zo'n 24u

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDoqzzBdaxA_j94bI9Th2nqJIgY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZrCWNfqzovzavA3D5LFui7Vb.png?f=user_large

Uiteindelijk toch zo'n 28u in beslag genomen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPqvCyHtTNK2lnJWiWITtQjP1z4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oug1lCZ2B7HIZfx1RCjgMOCF.png?f=user_large

Even voor de zoekenden ...
Onder windows gebruik ik rclone browser
https://kapitainsky.github.io/RcloneBrowser/

en ism WINFsp 'mount' ik ze op een schijfletter.

De configuratie in rclone doe ik op basis van de owncloud-config
https://rclone.org/webdav/#owncloud

[ Voor 44% gewijzigd door FreshMaker op 12-11-2020 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
Hmm..ik ben wel content met Stack

(afgezien dat foto upload vanuit iOS niet echt lekker ging)

Kan ik mijn TB ook opdelen in 2 gedeeltes/partities?
Ik wilde mijn dochter ook wat GB's laten vullen..maar als ik de app Stack op haar iPhone zette, kreeg ze de gehele TB, wat niet lekker werkt...

Het mooiste zou zijn, dat ik dan een aantal appen zou kunnen aanvinken,.of juist afvinken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Beaves

Usque ad Finem

Je kan meerdere users aanmaken, als je dan een user aanmaakt voor je dochter en die een quota geeft van bijvoorbeeld 10GB dan ziet ze alleen haar mappen en kan ze niet je hele stack vullen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Een tijd geleden stond er nog bij de gratis Stack variant dat de download- en uploadlimit 5MB/s is volgens mij. Bij de upgradepagina zie ik er echter niets over staan. Wat is het download- en uploadlimiet bij de betaalde varianten?

Heb dit gevonden, maar weet niet of dit outdated informatie is of niet: https://www.transip.nl/kn...,hoog%20met%2010%20MB%2Fs. Lijkt me wel als de post uit augustus 2020 stamt...

[ Voor 38% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-11-2020 13:58 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 17:12
En bovendien heb je ook zoiets als slechte associatie. Ook al is het gratis, dan kun je toch denken, "hmm de backup van mijn gratis versie is gesneuveld, die partij heeft het wellicht dan toch niet zo goed op orde. Laat ik mijn bedrijfsmatige aanbesteding toch maar niet door hen laten doen."

Ieder zo zijn eigen mening en recht op hoe daarmee om te gaan, maar je vergelijkt een gratis dienst nu met een betaalde? Want gratis is niet op orde dus de betaalde ook niet? Wat een onzin. Ik heb de betaalde variant en mijn betaalde backups zijn niet gesneuveld. Bij gratis diensten heb ik zo het idee van ik kan er van genieten zoalng het duurt...nou de gratis STACK dus niet meer. Wat is dat toch met het idee dat gratis net zo "perfect" moet werken als een betaalde dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:33

MsG

Forumzwerver

idef1x schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:28:
[...]

Ieder zo zijn eigen mening en recht op hoe daarmee om te gaan, maar je vergelijkt een gratis dienst nu met een betaalde? Want gratis is niet op orde dus de betaalde ook niet? Wat een onzin. Ik heb de betaalde variant en mijn betaalde backups zijn niet gesneuveld. Bij gratis diensten heb ik zo het idee van ik kan er van genieten zoalng het duurt...nou de gratis STACK dus niet meer. Wat is dat toch met het idee dat gratis net zo "perfect" moet werken als een betaalde dienst?
Verdiep je eens in beeldvorming, zo werkt dat gewoon bij velen, dat je mentaal een slechtere associatie krijgt als een gratis voorproefje al minder goed werkt. Veelal is een gratis of probeerversie ook een lokkertje tot de volledige aankoop, en niet zozeer een slechtere variant van het product. Daarom vind ik de beslissing ook wel een goede, en had dit zelf nooit als levenslang geadverteerd, maar dat is blijkbaar hip tegenwoordig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Voor mensen die slecht of helemaal niet lezen en vervolgens dat soort dingen verzinnen kun je het nooit goed doen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:24
Ik ben inmiddels geüpgrade. Heb nu het €2,50 abbo maar wel met 1500Gb. Ik vind het prima en zal er maar niks over zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

ik vond vooral t mailtje een beetje koud op t dak vallen.
en 50% korting op een 5euro ex btw voor 1 jaar maakt t netjes als "overgangsjaar" kan je rustig verder kijken wat je wilt maar als ze dan geen crash backup maken is het niet echt een aanbieding.
Betalen voor het zelfde wat eerst gratis was. (lijkt of ze de rekening van de reparatie en HDD recoverykosten via deze manier willen terug verdienen. (wat hun goed recht is maar nogal eh apart gecommuniceerd.)

120/jaar exbtw voor 2 TB is ook niet goedkoop te noemen.
60/jaar exbtw voor 1250GB geen 1500Gb overigens klinkt best aardig maar als je dat deelt in een groep/family is een office365 family veel aantrekkelijker. 6 onedrive's 30 pc's 6TB.

(los van t feit dat t een Amerikaans bedrijf is dan.)
als t op Europese servers staat en encrypted is for user only prima maar Homeland security masterlogin is wat minder.

Ach heb nog 3 maanden om iets te bedenken.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Laatst online: 29-09 12:35
Incognitum schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:06:
Ik ben inmiddels geüpgrade. Heb nu het €2,50 abbo maar wel met 1500Gb. Ik vind het prima en zal er maar niks over zeggen.
Hoe heb jij de 1500 GB voor elkaar gekregen, ik heb hem gisteren n.a.v. de mail geüpgraded maar ik had voor dat bedrag alleen de keuze van 1250 GB?

Gaat dan om het eerste jaar voor 2,50 en daarna 5 euro per maand.

[ Voor 8% gewijzigd door knorde op 11-11-2020 21:25 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:24
knorde schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:24:
[...]

Hoe heb jij de 1500 GB voor elkaar gekregen, ik heb hem gisteren n.a.v. de mail geüpgraded maar ik had voor dat bedrag alleen de keuze van 1250 GB?

Ja ik heb dezelfde. In mijn overzicht van de app staat 250Gb verbruikt van de 1487,29Gb.

Edit: wanneer ik inlog op de pc, staat er 1250Gb. Nu weet ik het zelf ook even niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Incognitum op 11-11-2020 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:03
Verkeerde topic...

[ Voor 91% gewijzigd door lolgast op 11-11-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

De wachtrij groeit hard

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OtUwol8.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

knorde schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:24:
[...]

Verneukeratief die exbtw getallen voor particuliere users. Een zaak zou niet vaak een gratis account hebben dus waarom die grote exbtw getallen en de kleine lettertjes er onder.
Tis 3,03euro en 6,05 euro per maand.
Maak t dan gewoon 3 en 6 als transIP zijnde.
Veel betere helderdere communicatie.

De Makro is voor bedrijven dus dan snap ik het maar TransIP mailt nu denk ik 90% particulieren om ze te vertellen dat hun ooit per invitatie gekregen gratis cloud ophoud te bestaan en dan in hun hoofd 21% valse korting extra geeft...🤔
Niet echt helder en eerlijke communicatie/advertentie in mijn ogen.

(bewijs hier boven hardnekkige 2,50 en 5 euro per maand totdat je de afschrijving ziet op je rekening.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 13:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da gaat nie passen nie....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

mcDavid schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:49:
[...]

Overigens, ik zie ook niet helemaal in waarom je nu in paniek je data zou gaan downloaden? Die data heb je ook wel ergens lokaal toch? Althans data waar je zelf geen backup van hebt alléén op een gratis stack zetten was nooit echt een slim idee. Al zullen er ongetwijfeld mensen zijn die dat toch deden.
Dit. Voor mij was STACK een mooie backup voor mijn nas, maar ik heb alle data nog gewoon lokaal staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-09 20:43
jup ik snap ook niet helemaal waarom mensen ineens in paniek hun data gaan downloaden. Ik gebruikte stack als een backup van een backup. Dus eh, ik heb alles al ergens anders staan, geen reden om dit weer te gaan downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hoesnel gaat die wachtrij? Dagen, weken?
Volgens mij zullen ze bij TransIP nu alle zeilen bijzetten om extra capaciteit te maken.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:05

aex351

I am the one

Ik gebruik Stack als een back-up locatie voor mijn NAS. Echt veel vertrouwen in die dienst, dat gebaseerd is op een aangepaste versie van Owncloud, heb ik verder niet. Zit er nu aan te denken dat zodra de gratis versie van Stack stopt om over te stappen naar Synology C2. Ik was verder al bezig weg te migreren van andere betaalde diensten van TransIP. Dus dit kan er ook nog wel bij. De bedrijfsvoering stoort me wel steeds meer. Ook nu presteren ze het om niet duidelijk te zijn, waarbij de nadruk op de prijs excl. btw ligt. Er staat doodleuk 1.000 GB € 2,50 *p.m. (grote tekst) incl. btw: € 3,03 * (kleine tekst) *De bovenstaande korting geldt voor 12 maanden, is maandelijks opzegbaar en is alleen van toepassing als je een gratis STACK upgradet. (in het klein/grijs onderaan de pagina). Dus je mag zelf uitrekenen wat je na 12 maanden mag betalen? Volgens mij is dat wettelijk niet eens toegestaan. Dus ook dat zegt iets over TransIP.

[ Voor 60% gewijzigd door aex351 op 12-11-2020 05:35 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
AW_Bos schreef op donderdag 12 november 2020 @ 01:31:
[...]

Hoesnel gaat die wachtrij? Dagen, weken?
Volgens mij zullen ze bij TransIP nu alle zeilen bijzetten om extra capaciteit te maken.
én hoeveel mensen per direct hun stack opzeggen lijkt me

• wwwmarcel
Beaves schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:55:
Je kan meerdere users aanmaken, als je dan een user aanmaakt voor je dochter en die een quota geeft van bijvoorbeeld 10GB dan ziet ze alleen haar mappen en kan ze niet je hele stack vullen.
waar kan ik die meerdere accounts aanmaken?

in mijn eigen account...op los op stack en dan verwijzen naar mijn account?

• mcDavid
@wwwmarcel als je in de stack webinterface rechtsboven op je gebruikersnaam klikt, dan naar "gebruikers"

• wwwmarcel
mcDavid schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:26:
@wwwmarcel als je in de stack webinterface rechtsboven op je gebruikersnaam klikt, dan naar "gebruikers"
Top Thanks....ik zat in mijn controle panel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:35
Nog berichtje gekregen van Stack wanneer ik mijn betaalde account kan upgraden:
Het bestellen van nieuwe STACK's of her-upgraden van reeds betaalde STACK's is op dit moment nog niet mogelijk tot wij alle Gratis>Betaald STACK's hebben verwerkt. In verband met de enorme drukte is hiervoor nu een queue ontstaan. Probeer svp over 1 á 2 weken opnieuw. Excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,
TransIP BV

• rens-br
  • Laatst online: 13:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Wederom een aantal berichten verhuisd naar het goede topic. Dit is niet de plek om alternatieven te bespreken.

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
1TB gratis was natuurlijk te mooi om echt lifetime te zijn. Echter de transitie kan fraaier en zoals vaker aangehaald zal het hier niet bij blijven. Ik had voorheen ook een Bunq account, maar wat ze daar met prijswijzigingen hebben gedaan... Nee ik overweeg nu zelfs mijn domeinen bij transip weg te halen, uiteraard is winst maken van levensbelang voor ieder bedrijf. Maar de manier van handelen die bij Bunq speelt en nu ook bij transip lijkt door te werken blijf ik verre van.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Google foto's gaat ook veranderen per 2021 juni. (iets met miljarden foto's die geupload worden.)
lijkt wel of alle "cloudserver bedrijven" door de economische malaise hun voorwaarden herwaarderen.
Daar is ook wel iets voor te zeggen: de mobiele camera files worden steeds groter en iedereen vlogt/klikt er op los. Al die foto's moeten in de cloud.

Ze hebben ons eerst "afhankelijk" gemaakt en nu gaan ze blijkbaar inhalen. We kunnen wel spartelen maar uit eindelijk moeten we ergens onze cloud ruimte kopen. voor backup en device syncing.

ik ga nu eerst rustig bedenken welke doelen(mijn verwachtingen en eisen) ik stel voor een cloud dienst en welke restricties ik mee akkoord ga.
TransIP staat niet echt boven aan in mijn lijstje door hun actie, die hierboven ook niet overigens (grabbelaars)
(downloaden zipfiles hoeft niet tis een backup, dus op laatste moment "delete" is genoeg.)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raydo88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09 19:45
AW_Bos schreef op donderdag 12 november 2020 @ 01:31:
[...]

Alle werknemers zitten WD MyBooks te shucken waarschijnlijk. :+

Ik snap heel goed dat ze van die gratis storage af wilden. Misschien hoopten ze aanvankelijk dat er conversie zou komen van gratis naar betaald, maar dat doen mensen gewoon niet. De meesten gebruiken het als 2e of 3e backup en geven dus niet veel om de extra betalende functies. Bovendien, die falende RAIDZ1-pools zijn een grote liability omdat het hen telkens slechte publiciteit oplevert als er weer eens dataverlies optreedt. Dan maar beter die gifbeker in één teug leeg, zullen ze gedacht hebben.

Wat ik dan niet begrijp, is dat er gelijk even op slinkse wijze een verdubbeling van de prijs wordt doorgevoerd (na het kortingsjaar). Daarmee lijkt de argumentatie die ze op Twitter geven ("We doen dit puur en alleen omdat we bezorgd zijn over de veiligheid van de data van onze gratis STACK-gebruikers.") complete zwans.

• wwwmarcel
mcDavid schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:26:
Kan het zijn, dat ik dit extra gebruikers gedeelte niet kan benaderen via de Stack app?
ik heb een map aangemaakt voor lola...maar als ik dit in de app ingeef, krijg ik de melding : je startadres lijkt niet juist

mijnnaam.lola.stackstorage.com

via de browser, kom ik er wel...ik krijg wel de melding dat de site niet veilig is

8)7
--gevonden...het is mijn stack adres met de inlog en ww van lola

[ Voor 5% gewijzigd door wwwmarcel op 12-11-2020 22:44 ]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DwGJ5y1.png

Ehm, wait a minute. De capaciteit is... gekrompen? Of is dat getal de beschikbare capaciteit? Indien dat laatste snap ik niet waarom er nog 8k mensen in de wachtrij staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Freekers schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:48:
[...]

[Afbeelding]

Ehm, wait a minute. De capaciteit is... gekrompen? Of is dat getal de beschikbare capaciteit? Indien dat laatste snap ik niet waarom er nog 8k mensen in de wachtrij staan.
Ik vind dit ook onduidelijk. Is het de capaciteit die in de wachtrij staat om ingericht te worden of de capaciiteit die ze beschikbaar hebben? In het tweede geval, waarom überhaupt een wachtrij?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:05

aex351

I am the one

Capaciteit zegt volgens mij iets over wat er nog over is qua hoeveelheid. 548.980,00 GB is niet voldoende voor de hoeveelheid klanten in de 'wachtrij'. Daarvan kunnen 2195 klanten op wanneer zij 250 GB per maand afnemen of slechts 548 klanten wanneer zij een 1 TB pakket afnemen.

In elk geval lijkt dit dus iets te zeggen dat TransIP momenteel onvoldoende capaciteit heeft. Al snap ik niet zo goed wat we er nou mee moeten. Voor een bedrijf dat cloud diensten verkoopt lijken ze dus behoorlijk achter de feiten aan te lopen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

aex351 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:02:
Capaciteit zegt volgens mij iets over wat er nog over is qua hoeveelheid. 548.980,00 GB is niet voldoende voor de hoeveelheid klanten in de 'wachtrij'. Daarvan kunnen 2195 klanten op wanneer zij 250 GB per maand afnemen of slechts 548 klanten wanneer zij een 1 TB pakket afnemen.
Dan ga je er van uit dat ze niet aan overprovisioning doen, wat denk ik met zo'n grote omvang eerder regel dan uitzondering is.

• mcDavid
Freekers schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:48:
[...]

[Afbeelding]

Dat is toch logisch als ze hard bezig zijn backups te maken? Tot ze nieuwe servers toevoegen zal die capaciteit alleen maar krimpen.

Dat de wachtrij groeit betekent dat er sneller back-ups worden aangevraagd dan dat ze ze kunnen maken. Zulke grote hoeveelheden data tover je niet instant over naar een andere server.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

En je moet ook niet vergeten dat er mensen zijn die hun gratis Stack opzeggen. Dan komt er ook natuurlijk weer ruimte vrij.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Anonymoussaurus schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:18:
En je moet ook niet vergeten dat er mensen zijn die hun gratis Stack opzeggen. Dan komt er ook natuurlijk weer ruimte vrij.
Dat mag ik niet hopen, tenzij ze die hardware ook vervangen voor nieuwe hardware. "We doen dit, want falende schijven" en dan vervolgens betalen voor ruimte op dezelfde falende schijven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ardj schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:09:
[...]

Dat mag ik niet hopen, tenzij ze die hardware ook vervangen voor nieuwe hardware. "We doen dit, want falende schijven" en dan vervolgens betalen voor ruimte op dezelfde falende schijven :+
Ja maar met backups ;-)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic