Heb je dan officieus dan niet onbeperkte opslag? Heb een keer ergens gelezen dat er geen controle is op de 6x1tb limiet, of is dat alleen zakelijk?rens-br schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:03:
[...]
[...]
Ik hou de aanbiedingen van Office 365 Family een beetje in de gaten en daardoor koop ik het voor zo'n 55 euro per jaar via Amazon. Je kan dat met 6 personen gebruiken, waardoor je dus uitkomt op de volgende berekening: 55 / 6 / 12 = €0,76
https://www.amazon.com/gp...l?nodeId=GGU2SU8Y22DZYRMQwisselwerking schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:18:
[...]
Misschien lees ik er over heen, maar is dit alleen voor jpg? Of vallen RAW bestanden hier ook onder?
Yep, ik dus ook, en daarom dus hier aan het kijken naar een knap alternatief, want straks 6 euro / maand vind ik een beetje veel worden.caspertje19 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:49:
Krijg net een mailtje dat Stack stopt met de gratis accounts en je het om kan zetten naar een betaalde versie. Denk dat een hoop mensen hier nog een gratis account hadden met 1 TB opslag.
Bron:
[Afbeelding]
Ik heb geen idee. Je hebt gewoon 6 losse accounts met 1TB, ik deel dat met een aantal mensen (en de prijs delen we ook) Ik kan in de OneDrive app ook gewoon een limiet zien van 1TB, dus ik gok dat het wel een harde limiet is.Dacuuu schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:19:
[...]
Heb je dan officieus dan niet onbeperkte opslag? Heb een keer ergens gelezen dat er geen controle is op de 6x1tb limiet, of is dat alleen zakelijk?
Net ook de mail. Gun ze de upgrade wel na jarenlang gratis plezier. Destijds met handmatig werk de backup op de synology aan de praat gekregen. Werkt dat nu met de betaalde versie out of the box? Ik zie "backups" in het feature rijtje, had iets te maken met sparse files ondersteunen oid.
Backups is dat rijtje wil zeggen dat ze de bestanden op Stack voor je backuppen en in het geval van een disk failure je data nog kunnen terugzetten. Gratis accounts hebben dit niet.jaspov schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:20:
Ik zie "backups" in het feature rijtje, had iets te maken met sparse files ondersteunen oid.
Verwijderd
Is gewoon een harde limiet inderdaad, ben er enkele keren tegenaan gehuppeld en net wanneer ik dacht dat de transfer klaar was kreeg ik een foutmelding dat het limiet bereikt was.rens-br schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:20:
[...]
Ik heb geen idee. Je hebt gewoon 6 losse accounts met 1TB, ik deel dat met een aantal mensen (en de prijs delen we ook) Ik kan in de OneDrive app ook gewoon een limiet zien van 1TB, dus ik gok dat het wel een harde limiet is.
Daarom is 'lifetime' ook vrijwel altijd aangegeven als zijnde ded dienst, niet jouw lifetimeRannasha schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:15:
Een dienst beloven die je leven lang gratis blijft is natuurlijk een garantie voor drama. Maar nu het opheffen van de gratis Stack direct na de dataverlies-incidenten komt, is het geen goede PR voor Stack / TransIP.
Maar goed, ik gebruikte mijn gratis Stack enkel als extra backup-laag (naast desktop, server, externe hdd) en het overgrote gedeelte van het volume van die backup bestaat uit foto-bestanden die ik inmiddels onbeperkt bij Amazon kan stallen (ingebegrepen bij Prime abo).
Natuurlijk baal ik hier ook van, maar het komt niet geheel onverwacht ( all be it iets te snel
Amazon is voor mijn opslag geen optie, ik wil mijn data encrypted opslaan, zodat ik bepaal wie en wat er gezien wordt.
Dat ging bij Stack prima, ik maakte mijn foto-folders aan, propte die in een true/veracrypt container, en daarna op de opslaglocaties.
Amazon ondersteund dat niet, die willen nog enige analyse uitvoeren op de bestanden, net als alle andere cloud opslag diensten
Ik neig nu naar een googledrive unlimited, maar ook daar zitten haken en ogen aan.
Vooralsnog gaat die éne TB wel weer offline opgeslagen worden, op wat externe hdd's hier en daar
Ook dan.. de dienst blijft bestaan, dus..FreshMaker schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:22:
[...]
Daarom is 'lifetime' ook vrijwel altijd aangegeven als zijnde ded dienst, niet jouw lifetime
Maar je hebt gelijk hoor. Leuk zolang het duurde.
Ik had er alleen een extra backup staan, dus voor mij geen probleem.
Maar toch een zoeken naar alternatief. Mag ook betaald, maar geen transIP.
Niet de meest fijne toko
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Lol wat een reden: "we maken geen backups dus daarom yeeten we eenzijdig deze gratis dienst, en daarmee doen we jou een plezier"
Lekker betrouwbaar.
Lekker betrouwbaar.
[ Voor 12% gewijzigd door oheng op 10-11-2020 13:26 ]
Jarenlang blij gebruik van gemaakt. Wel jammer dat het nu gaat stoppen en vooral op een dergelijke korte termijn,
Ik gebruik slechts 100gb dus 200 gb zou al genoeg zijn. Ik vind de app niet veel bijzonders dus wellicht toch switchen naar Google Drive
Upgraden is wellicht ook een optie, maar ik kan nog niet eens op die site komen tot dusver..
Ik gebruik slechts 100gb dus 200 gb zou al genoeg zijn. Ik vind de app niet veel bijzonders dus wellicht toch switchen naar Google Drive
Upgraden is wellicht ook een optie, maar ik kan nog niet eens op die site komen tot dusver..
[ Voor 15% gewijzigd door Steefmeister op 10-11-2020 13:28 ]
Hoe? ik zie dat dit een stuk duurder is? Zit overal rond de 5 euro per maand per account?Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:05:
ie hierboven, niks illegaals... gewoon legit Office 365 6-gebruikers nemen. Ik betaalde € 54,82 de afgelopen paar jaar, gevolg... per account € 0,77 per maand kwijt.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Komt niet als een volslagen verrassing.
Gelukkig heb ik toch al O365 Business Premium met 1TB, dus ik red me wel.
Leert maar weer dat je altijd voorzichtig moet zijn met beloftes die je mogelijk niet waar kunt/wilt maken.
Bye bye TransIP.
Gelukkig heb ik toch al O365 Business Premium met 1TB, dus ik red me wel.
Leert maar weer dat je altijd voorzichtig moet zijn met beloftes die je mogelijk niet waar kunt/wilt maken.
Bye bye TransIP.
Hier bijvoorbeeld?Cyberpope schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:28:
[...]
Hoe? ik zie dat dit een stuk duurder is? Zit overal rond de 5 euro per maand per account?
https://www.amazon.de/Mic...t-Download/dp/B00B4142MQ/
70/12= 5.83 voor 6 users. 5.83/6 = 0.97 euro per maand voor 1 user.
Of zit ik nu te slapen? Ik wacht iig op de black friday deal op amazon, gaat hij vaak richting de 50 euro.
Ik moet wel ergens hebben waar het geen probleem is om een backup van mijn CD's op te slaan.
Is allemaal legaal, want ik heb ze, maar wil ze niet opnieuw rippen. Dat is me echt te veel werk.
Maar dan moet ik niet hebben dat ze me eruit gooien omdat ik "copyricht" materiaal heb staan.
Is allemaal legaal, want ik heb ze, maar wil ze niet opnieuw rippen. Dat is me echt te veel werk.
Maar dan moet ik niet hebben dat ze me eruit gooien omdat ik "copyricht" materiaal heb staan.
Verwijderd
@rens-br checkt Amazon begreep ik, ik koop het zelf al enkele jaren bij Goedkoopste Antivirus en/of Goedkope Antivirus.Cyberpope schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:28:
[...]
Hoe? ik zie dat dit een stuk duurder is? Zit overal rond de 5 euro per maand per account?
Ja beide sites die ik noem zijn het zelfde, zelfde bedrijf zit erachter en toch zitten tussen die twee ook nog wel eens prijsverschillen. Op dit moment kost Microsoft Office 365 Family | 6 gebruikers | 1 jaar, € 73,96 waarmee je dus op € 1,02-€ 1,03 per maand komt voor 1TB opslag.
pricewatch: Microsoft Office 365 Home NLCyberpope schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:28:
[...]
66 Euro voor met zijn 6-en, dus 11 euro per persoon per jaar.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Moet je wel maar net 5 andere mensen zo gek vinden die er ook interesse in hebben, pas dan geldt die prijs. In mijn vriendenkring vindt echt niemand dat belangrijk genoeg om er maandelijks geld aan uit te geven.LightPhoenix schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:32:
[...]
Hier bijvoorbeeld?
Of zit ik nu te slapen? Ik wacht iig op de black friday deal op amazon, gaat hij vaak richting de 50 euro.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Hoe bedoel je dat? Mijn nas backupped momenteel met client-side encryption naar Azure Storage, waar het eens in de zoveel dagen van cold storage naar archive storage wordt gezet. Dat is een hele normale use case en Microsoft gaat dat niet verbieden verder.FreshMaker schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:22:
[...]
Amazon is voor mijn opslag geen optie, ik wil mijn data encrypted opslaan, zodat ik bepaal wie en wat er gezien wordt.
Dat ging bij Stack prima, ik maakte mijn foto-folders aan, propte die in een true/veracrypt container, en daarna op de opslaglocaties.
Amazon ondersteund dat niet, die willen nog enige analyse uitvoeren op de bestanden, net als alle andere cloud opslag diensten [...]
Gezien er in mijn gehele familie iig 10 die hard Stack gebruikers zitten (die ik toen TransIP begon direct door mij van invites zijn voorzien) is dat niet zo'n probleemMetalfreak schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:40:
[...]
Moet je wel maar net 5 andere mensen zo gek vinden die er ook interesse in hebben, pas dan geldt die prijs. In mijn vriendenkring vindt echt niemand dat belangrijk genoeg om er maandelijks geld aan uit te geven.
Ja ik heb de mail ook zojuist gekregen. Erg jammer dat dit gestopt wordt. Heb er al mijn foto's op geback-upt. Nu zoeken naar een alternatief. Al bieden ze wel een aardige actie voor 2,50 per maand a 1250 GB. Dit geld alleen het eerste jaar.caspertje19 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:49:
Krijg net een mailtje dat Stack stopt met de gratis accounts en je het om kan zetten naar een betaalde versie. Denk dat een hoop mensen hier nog een gratis account hadden met 1 TB opslag.
Bron:
[Afbeelding]
Voor de mensen die de stack client niet geïnstalleerd hebben en waarbij de website van transip niet functioneert. https://mirror.transip.ne.../Stack-windows-latest.exe
Hier ook de mail van Stack gehad.
De website loopt nu even niet meer lekker
Maar denk dat ik voor een jaar de actie van 50% pak.
Staan nu alleen foto's in de opslag, maar wil ze wel behouden.
De actie is voor een jaar kan ik op mijn gemak even kijken of ik nog een andere aanbieder vindt.
Al is de aanbieding van stack wel een mooie vergeleken met bijvoorbeeld onedrive
De website loopt nu even niet meer lekker
Maar denk dat ik voor een jaar de actie van 50% pak.
Staan nu alleen foto's in de opslag, maar wil ze wel behouden.
De actie is voor een jaar kan ik op mijn gemak even kijken of ik nog een andere aanbieder vindt.
Al is de aanbieding van stack wel een mooie vergeleken met bijvoorbeeld onedrive
2250 WP Zuid PVoutput
@Rannasha had het over foto's bij Amazon Photo opslaan - en dan unlimitedCaelorum schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:41:
[...]
Hoe bedoel je dat? Mijn nas backupped momenteel met client-side encryption naar Azure Storage, waar het eens in de zoveel dagen van cold storage naar archive storage wordt gezet. Dat is een hele normale use case en Microsoft gaat dat niet verbieden verder.
Daar maak ik liever geen gebruik van, aangezien er dan nog veel data-harvesting op gebeurt, al dan niet duidelijk op de achtergrond.
Dit gebeurt bij vrijwel alle 'gratis' diensten, begrijpelijk want er moet uiteindelijk wat verdiend worden
Ik heb een betaalde account met 1.25GB maar de upgrade button is grijs, zijn er meer mensen die hier last van hebben?
"Dit item is alleen beschikbaar voor klanten in Duitsland."LightPhoenix schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:32:
[...]
Hier bijvoorbeeld?
of kijken ze daar niet naar ?
specs : wil je niet weten
Ah Ok, ja ik woon in Duitsland dus dat probleem zie ik niet. Maar ik zie hierboven dat er ook in NL aanbieders rond de 65 euro hangen. Dus wellicht dat dan een optie?dijkmane schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:52:
[...]
"Dit item is alleen beschikbaar voor klanten in Duitsland."
of kijken ze daar niet naar ?
Het hele controlpanel werkt momenteel amper. Maar volgens mij hebben ze upgrades tijdelijk uitgeschakeld en zijn alleen upgrades van gratis accounts naar betaalde accounts toegestaan. Mogelijk kunnen ze dat amper aan en willen ze daarom niet het risico lopen dat betalende klanten in de problemen komen tijdens het upgraden.Red devil schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:50:
Ik heb een betaalde account met 1.25GB maar de upgrade button is grijs, zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Een belofte maakt schuld, toch?Compizfox schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:04:
[...]
Mensen, deze service is je al die tijd gratis aangeboden. Wees daar dankbaar voor in plaats van zo entitled te doen nu ze ermee stoppen. Zolang je niks betaalt is TransIP je niks verschuldigd.
Las net de mail. Jammer maar niks aan te doen. Heb er toch fijn gebruik van kunnen maken tot nu.
Ik gebruikte het als tussen-opslag / sync tussen twee muziekstudio's (een opname en ander voor mixing). Ook prettig idee dat het ergens als backup staat.
Toch maar een andere dienst zoeken of 'ouderwets' weer naar een NAS.
Ik gebruikte het als tussen-opslag / sync tussen twee muziekstudio's (een opname en ander voor mixing). Ook prettig idee dat het ergens als backup staat.
Toch maar een andere dienst zoeken of 'ouderwets' weer naar een NAS.
Deze mailing lijkt wel een gratis load test voor de TransIP site

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ik wil ook weg bij TransIP en zat te kijken naar B2 Cloud Storage. Ik gebruikte TransIP alleen maar voor backups dus de kosten voor downloads blijven laag. Heeft iemand hier ervaring met B2 Cloud Storage in combinatie met Duplicati?
Ik kies ook eerst voor 1250 GB bij Stack voor 2,50 ex BTW.
Zie wel in dat jaar hoe de aanbieders zich ontwikkelen.
De website van TransIP heeft het er kennelijk erg druk mee...
Zie wel in dat jaar hoe de aanbieders zich ontwikkelen.
De website van TransIP heeft het er kennelijk erg druk mee...
Misschien is Hubic (OVH) een alternatief: https://hubic.com/nl/offers/
5 euro per maand voor 10TB is wel ok.
En het lijkt ook een own/nextcloud rebrand. Weet iemand of je bij Hubic met webdav kan verbinden? Of restic?
/edit: ok, dikke bummer ik had niet door geklikt en het blijkt niet meer beschikbaar te zijn...
En het lijkt ook een own/nextcloud rebrand. Weet iemand of je bij Hubic met webdav kan verbinden? Of restic?
/edit: ok, dikke bummer ik had niet door geklikt en het blijkt niet meer beschikbaar te zijn...
[ Voor 18% gewijzigd door michielRB op 10-11-2020 14:40 ]
Volgens mij is als alternatief voor de 1TB van Stack het Strato HiDrive 1TB plan wel een goede; eerste jaar slechts 12 euro in totaal.
1 euro per maand dus voor 1 TB, inclusief een breed scala aan interfaces.
Ik overweeg hem in ieder geval nu de gratis Stack ermee stopt
Bijzonder jammer natuurlijk.
Ik gebruikte de stack als backup voor de NAS en ging er sowieso niet vanuit dat er nooit iets kon misgaan. Dat ze dit dus nu als reden gebruiken om te stoppen (omdat sommigen wel de professionele features/support van de betaalde variant verwachtten?) is voor mij pijnlijk.
Meteen rijst dan dan ook de vraag of er vergelijkbare alternatieven zijn:
-Gratis.
-Meerdere 100GB (ik kwam bijlange niet an 1TB, maar ademruimte is altijd fijn).
-Compatible met backup programma's zoals synology hyperbackup (webdav, ondersteuning sparse files,...).
-Liefst geen of ruime limieten van trafiek per dag of maand of verplicht inloggen om de X dagen.
-Privacy is minder van belang aangezien alles versleuteld opgeslaan word.
Voorlopig nog niets vergelijkbaar kunnen vinden. De meeste gratis diensten bieden maar enkele 10tallen GB aan in het beste geval en/of hebben kleine addertjes zoals verplicht inloggen om de zoveel tijd of alles kwijt.
Ik gebruikte de stack als backup voor de NAS en ging er sowieso niet vanuit dat er nooit iets kon misgaan. Dat ze dit dus nu als reden gebruiken om te stoppen (omdat sommigen wel de professionele features/support van de betaalde variant verwachtten?) is voor mij pijnlijk.
-Gratis.
-Compatible met backup programma's zoals synology hyperbackup (webdav, ondersteuning sparse files,...).
-Liefst geen of ruime limieten van trafiek per dag of maand of verplicht inloggen om de X dagen.
Voorlopig nog niets vergelijkbaar kunnen vinden. De meeste gratis diensten bieden maar enkele 10tallen GB aan in het beste geval en/of hebben kleine addertjes zoals verplicht inloggen om de zoveel tijd of alles kwijt.
[quote]ThinkPadd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:46:
nieuws: TransIP introduceert Dropbox-concurrent met 1 terabyte gratis opslag
Helaas gaat de gratis dienst stoppen... heb er jaren met plezier gebruik van gemaakt, inclusief gratis .nl domeinnaam.
Wordt nu omgezet naar betaalde service of je mag opzeggen. Is niet per se goedkoop: EUR 2,50/mnd/250 GB ex BTW (en voor overstappers vanuit een gratis account 12 mnd 50% korting)
nieuws: TransIP introduceert Dropbox-concurrent met 1 terabyte gratis opslag
Helaas gaat de gratis dienst stoppen... heb er jaren met plezier gebruik van gemaakt, inclusief gratis .nl domeinnaam.
Wordt nu omgezet naar betaalde service of je mag opzeggen. Is niet per se goedkoop: EUR 2,50/mnd/250 GB ex BTW (en voor overstappers vanuit een gratis account 12 mnd 50% korting)
We have therefore decided to stop developing hubiC and suspend the creation of new accountsmichielRB schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:07:
Misschien is Hubic (OVH) een alternatief: https://hubic.com/nl/offers/
Our very rapid growth, in line with the requirements of the professional markets, has forced us to make this difficult decision about a product that is outside the scope of our main activity.
Since we will continue to use hubiC for our own requirements the service will be maintained. Therefore, although the creation of new accounts has been suspended, existing customers can continue to use their services for an indefinite period, under the same terms and conditions.
Het lijkt er op alsof ze de pakketten iets hebben aangepast.striper schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:05:
De prijzen lijken wel naar beneden bijgesteld te zijn. Volgens mij was 1TB voorheen 10 euro per maand (ex BTW), nu dus 5 euro en het eerste jaar 50% korting 🤨
[Afbeelding]
10TB (€50) -> 2TB (€10)
2TB (€10) -> 1TB (€5)
In feite dus de 10TB vervangen door 1TB als ik het zo goed zie.
Dit is de "oude" prijsstelling:
/f/image/v8ilXxDjTi1Ge2DzRM3Uyu5b.png?f=fotoalbum_large)
Kan de pagina voor nieuwe klanten nog niet zien omdat die er uit ligt.
Ik ben overigens ook benieuwd naar de alternatieven die concurreren en of Stack dan voordeliger is of niet.
[ Voor 9% gewijzigd door YorrickNL op 10-11-2020 14:18 ]
Bekijk ook eens mijn productreviews!
Voor zover ik kan zien blijft Stack toch uniek met webdav/sftp ondersteuning voor deze prijs.
Hier zelfde probleem, als betaalde klant kan ik niet updaten. Wil wel de 2TB voor 6 euro per maand, dat is prima prijs.YorrickNL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:14:
Kan de pagina voor nieuwe klanten nog niet zien omdat die er uit ligt.
Ik ben overigens ook benieuwd naar de alternatieven die concurreren en of Stack dan voordeliger is of niet.
Was dit idd vergeten en deze feature maakt het zo makkelijk om te koppelen met Synology volgens mij? Want ik heb stack gekoppeld op die manier aan mijn XPenology server en zodra je iets upload naar de NAS wordt het gelijk naar Stack gestuurd. Mooi systeem.Furfoot schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:20:
Voor zover ik kan zien blijft Stack toch uniek met webdav/sftp ondersteuning voor deze prijs.
Wellicht nog een alternatief: iDrive. Via deze link kost het eerste jaar slechts $ 3,48 voor 5TB opslag (voor het gehele jaar). Daarna kost het $ 69,50 per jaar voor 5TB: https://www.idrive.com/id...rd-us-4097291251937177600
Ik heb zelf iDrive jaren geleden gebruikt. Destijds ondersteunden ze nog geen Synology, maar dat lijkt nu wel mogelijk m.b.v. het officiele iDrive package: https://www.synology.com/nl-nl/dsm/packages/IDrive
Ik heb zelf iDrive jaren geleden gebruikt. Destijds ondersteunden ze nog geen Synology, maar dat lijkt nu wel mogelijk m.b.v. het officiele iDrive package: https://www.synology.com/nl-nl/dsm/packages/IDrive
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Het lijkt dat TransIP ook nog niet eens alle Stacks kan gaan overzetten naar betaalde stacks..
Doet mij wel een beetje achter de oren krabben over de betrouwbaarheid/schaalbaarheid van het bedrijf in zijn geheel.. Als 200 mensen een 2TB abonnement nemen dan zijn er slechts 237 spots over voor een 1TB-Stack?
Er zijn 250.000 gratis invites weggegeven... Als ook maar 0,25% daarvan upgrade naar een 1TB abonnement zit het dus al bijna vol? (625 mensen * 1000 GB = 625.000 GB )? Begrijp ik dit verkeerd?
Doet mij wel een beetje achter de oren krabben over de betrouwbaarheid/schaalbaarheid van het bedrijf in zijn geheel.. Als 200 mensen een 2TB abonnement nemen dan zijn er slechts 237 spots over voor een 1TB-Stack?
Er zijn 250.000 gratis invites weggegeven... Als ook maar 0,25% daarvan upgrade naar een 1TB abonnement zit het dus al bijna vol? (625 mensen * 1000 GB = 625.000 GB )? Begrijp ik dit verkeerd?
/f/image/Npk9bwJYo9Rt5Xx5Eo7EV5AZ.png?f=fotoalbum_large)
Lang niet iedereen zal de volledige capaciteit gebruiken. Maar los daarvan valt de totale gebruikte capaciteit mij ook tegen.YorrickNL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:28:
Het lijkt dat TransIP ook nog niet eens alle Stacks kan gaan overzetten naar betaalde stacks..
[Afbeelding]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Goede eisenlijst. Ik gebruik zelf Stack ook als backup van de NAS. Natuurlijk niet essentieel, maar wel gewoon handig. Ik zou er op zich ook nog wel voor willen betalen. Echter geeft dit verhaal me helaas niet erg veel vertrouwen in TransIP. Ook de prijs is vaak wel een dingetje. Zo'n abonnement is toch al gauw 5-10 euro per maand en het is eigenlijk voor iets wat je nooit actief nodig denkt te hebben..MaT schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:09:
Bijzonder jammer natuurlijk.
-Gratis.
Ik gebruik sinds mei Idrive personal 5TB (destijds 14 dollar voor 1 jaar). Werkt perfect. Toentertijd was er nog geen officieel package via Synology maar je kon wel al een custom package downloaden van idrive en dat werkte (en werkt nog steeds) prima. Voor 3,50 is het echt een nobrainer.Freekers schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:28:
Wellicht nog een alternatief: iDrive. Via deze link kost het eerste jaar slechts $ 3,48 voor 5TB opslag (voor het gehele jaar). Daarna kost het $ 69,50 per jaar voor 5TB: https://www.idrive.com/id...rd-us-4097291251937177600
Ik heb lang, lang geleden iDrive gebruikt. Indertijd was hun app erg instabiel (zeer vaak opnieuw moeten inloggen), werkte het backuppen van externe drives niet en na het loskoppelen van zo'n drive, verdween deze uit het programma en dus ook binnen 30 dagen laten was je backup exit.PhWolf schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:36:
[...]
Ik gebruik sinds mei Idrive personal 5TB (destijds 14 dollar voor 1 jaar). Werkt perfect. Toentertijd was er nog geen officieel package via Synology maar je kon wel al een custom package downloaden van idrive en dat werkte (en werkt nog steeds) prima. Voor 3,50 is het echt een nobrainer.
Maar goed, dat is allemaal lang geleden...
Tja, het gaat er niet om hoeveel capaciteit ze nog over hebben. Dat wil je namelijk zo laag mogelijk hebben, want dat scheelt kosten en dus kan de prijs omlaag. Wat belangrijker is hoe snel ze kunnen opschalen.YorrickNL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:28:
Doet mij wel een beetje achter de oren krabben over de betrouwbaarheid/schaalbaarheid van het bedrijf in zijn geheel.. [...]
Om even een voorbeeld te geven. In het afgelopen half jaar is Microsoft 3x!!!!! door de VMs heen geweest in West Europe. Dan krijg je dus gewoon requests die niet worden afgehandeld en een algemene melding in de Azure portal dat er degraded service is. Die staat er dan een uurtje of 2 of 3 en dan is het weer weg. Heeft Microsoft weer een aantal nieuwe racks geïnstalleerd in de datacenters. En dan hebben we het hier dus over de tweede grootste cloudprovider ter wereld die door de resources heen loopt (tijdelijk).
Er zijn overigens genoeg andere reden om TransIp dan maar even links te laten liggen nu.
[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 10-11-2020 14:40 ]
Hmm nog even gekeken naar alternatieven met enigszins leuke prijsstellingen als je meer dan 10GB wilt maar max 100 GB ofzo.
Google Drive kan je weer niet makkelijk photo's syncen tussen Android en Mac.
OneDrive Mac app is huilen met de pet op.
Dropbox mag je meteen een groot abonnement nemen.
Nee denk dat ik het toch op Stack hou dan. Mac app werkt erg goed en sync vanaf Android ook.
Nee denk dat ik het toch op Stack hou dan. Mac app werkt erg goed en sync vanaf Android ook.
Dat was wel midden tijdens de eerste covid-19 golf, toen WFH het nieuwe normaal werd. Dat kan ik ze niet echt kwalijk nemen.Caelorum schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:40:
Om even een voorbeeld te geven. In het afgelopen half jaar is Microsoft 3x!!!!! door de VMs heen geweest in West Europe. Dan krijg je dus gewoon requests die niet worden afgehandeld en een algemene melding in de Azure portal dat er degraded service is. Die staat er dan een uurtje of 2 of 3 en dan is het weer weg. Heeft Microsoft weer een aantal nieuwe racks geïnstalleerd in de datacenters. En dan hebben we het hier dus over de tweede grootste cloudprovider ter wereld die door de resources heen loopt (tijdelijk).
Er zijn overigens genoeg andere reden om TransIp dan maar even links te laten liggen nu.
Ik heb inmiddels Synology C2 afgenomen, 300 GB voor 25,- per jaar.
Heb je iDrive al eens bekeken? Heeft ook mobile apps voor Android en iOS: https://www.idrive.com/mobile/Vincentio schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:43:
Hmm nog even gekeken naar alternatieven met enigszins leuke prijsstellingen als je meer dan 10GB wilt maar max 100 GB ofzo.
Heb er voor de rest geen aandelen in overigens.
De meeste upgrades gaan van 1GB (gratis) naar 1,25GB betaald. Een toename van 250GB. Met jouw berekening zou je dan dus het 4-voudige kwijt kunnen. TransIP wil zich niet in de vingers snijden zo te zien. Zolang ze niet zeker weten wie zijn Stack account wil upgraden gaan ze de storage niet enorm vergrootten. De huidige capaciteit is blijkbaar voldoende om normaal gesproken goed te kunnen schalen.YorrickNL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:28:
[Afbeelding]
Volgens mij is als alternatief voor de 1TB van Stack het Strato HiDrive 1TB plan wel een goede; eerste jaar slechts 12 euro in totaal.
En daarna 7 euro per maand, wat dan meteen niet meer zo goedkoop issmirrrie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:45:
Android developer & dürüm-liefhebber
daarna 7,50, dus dan is het weer erg prijzigsmirrrie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:45:
It's me Mario
dat klopt.. tegen die tijd kijk ik weer verder denk ikMavamaarten schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:45:
[...]
En daarna 7 euro per maand, wat dan meteen niet meer zo goedkoop is
Stuk duurder ook meteen weer, want ook geen kleine packages voor personal use.Freekers schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:44:
[...]
Heb je iDrive al eens bekeken? Heeft ook mobile apps voor Android en iOS: https://www.idrive.com/mobile/
Heb er voor de rest geen aandelen in overigens.
1.250 GB opslag was € 3,03 inc BTW per maand. Ofwel ze hebben hun prijzen verdubbeld met dit "actie"
GoT, You have to love it!
Ik hoop dat ze inderdaad ook gelijk 1TB alloceren als je 1TB koopt (terwijl je misschien 150GB gebruikt), want anders loopt mijn berekening hard opTFHfony schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:32:
[...]
Lang niet iedereen zal de volledige capaciteit gebruiken. Maar los daarvan valt de totale gebruikte capaciteit mij ook tegen.
Geen idee hoe het wordt berekend, maar als leek interpreteer ik het zo inderdaad. Zou mooi zijn als ze inderdaad met "toenames" werken, alleen de informatie over hoe de overgebleven ruimte wordt berekend staat (voor zover ik weer) nergens. Misschien wel een marketing truckje (urgentie creëren)? Who knows..3raser schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:44:
[...]
De meeste upgrades gaan van 1GB (gratis) naar 1,25GB betaald. Een toename van 250GB. Met jouw berekening zou je dan dus het 4-voudige kwijt kunnen. TransIP wil zich niet in de vingers snijden zo te zien. Zolang ze niet zeker weten wie zijn Stack account wil upgraden gaan ze de storage niet enorm vergrootten. De huidige capaciteit is blijkbaar voldoende om normaal gesproken goed te kunnen schalen.
Met Google One krijg je Google Photo's er bij (toch?) Of vind je dat juist niet lekker werken?Vincentio schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:43:
[ Voor 19% gewijzigd door YorrickNL op 10-11-2020 14:53 ]
Ja en met Android kan je dus wel syncen naar Google Photo's.YorrickNL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:52:
[...]
Ik hoop dat ze inderdaad ook gelijk 1TB alloceren als je 1TB koopt (terwijl je misschien 150GB gebruikt), want anders loopt mijn berekening hard op![]()
[...]
Geen idee hoe het wordt berekend, maar als leek interpreteer ik het zo inderdaad. Zou mooi zijn als ze inderdaad met "toenames" werken, alleen de informatie over hoe de overgebleven ruimte wordt berekend staat (voor zover ik weer) nergens. Misschien wel een marketing truckje (urgentie creëren)? Who knows..
[...]
Met Google One krijg je Google Photo's er bij (toch?) Of vind je dat juist niet lekker werken?
Maar de foto's dan weer automatisch naar je Mac laten komen kan niet. Want Google Photo's integreert niet meer in Drive en die Mac App kan niet meer dan de Drive sync'en.
Als je dan toch voor strato hidrive wil gaan als jaartje overbrugging, gebruik dan ook gelijk een van de aanbiedingen waarmee de kosten voor het eerste jaar uitkomen op eenmalig 1 euro setupkosten:smirrrie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:45:
https://www.strato.de/clo...ag/?ref=hidrive-aktion-ct
https://www.strato.de/cloud-speicher/cobi/
1 euro voor een jaar... dank voor de linkYaMaL! schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:58:
[...]
Als je dan toch voor strato hidrive wil gaan als jaartje overbrugging, gebruik dan ook gelijk een van de aanbiedingen waarmee de kosten voor het eerste jaar uitkomen op eenmalig 1 euro setupkosten:
https://www.strato.de/clo...ag/?ref=hidrive-aktion-ct
https://www.strato.de/cloud-speicher/cobi/
Om mezelf maar even te quoten, ik heb ondertussen een testje gedaan en dit werkt perfect. B2 Cloud Storage wordt dus mijn nieuwe backup platform. Met Duplicatie is dit zeer eenvoudig werkend te krijgen.3raser schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:04:
Ik wil ook weg bij TransIP en zat te kijken naar B2 Cloud Storage. Ik gebruikte TransIP alleen maar voor backups dus de kosten voor downloads blijven laag. Heeft iemand hier ervaring met B2 Cloud Storage in combinatie met Duplicati?
[Edit] Dit hoorde dus eigenlijk in Het Online Backup Topic. Excuses.
[ Voor 8% gewijzigd door 3raser op 10-11-2020 15:04 ]
Alle gratis accounts opdoeken vanwege dataverlies klinkt echt als een slap smoesje. Als je weet dat de gratis accounts niet gebackupt worden kan je daar gewoon rekening meehouden. Laat die keuze bij mij!
Het is een beetje een dejavu... Bij andere speeltje van Ali Niknam, Bunq bank, werden de gratis gebruikers er ook uitgeknikkerd.
Sterker, daar werd geschiedvervalsing gepleegd door oude webpagina's aan te passen. Daarop stonden "levenslange" beloften die gebruikers tegen Bunq zouden kunnen gebruiken.
Het argument "niet klagen want gratis" gaat wat mij betreft niet op. Ze doen een belofte, waarvan ze best de financiële gevolgen op de langere termijn hadden kunnen doorrekenen.
Ik bepaal toch zelf met welk doel ik mijn stack-zonder-backup gebruik?Maar aangezien het steeds meer geschikt werd om ook data op te zetten waaraan actief gewerkt wordt, strookte de werkelijkheid niet meer met het doel zoals we die in 2015 voor ogen hadden.
Het is een beetje een dejavu... Bij andere speeltje van Ali Niknam, Bunq bank, werden de gratis gebruikers er ook uitgeknikkerd.
Sterker, daar werd geschiedvervalsing gepleegd door oude webpagina's aan te passen. Daarop stonden "levenslange" beloften die gebruikers tegen Bunq zouden kunnen gebruiken.
Het argument "niet klagen want gratis" gaat wat mij betreft niet op. Ze doen een belofte, waarvan ze best de financiële gevolgen op de langere termijn hadden kunnen doorrekenen.
[ Voor 16% gewijzigd door Titusvh op 10-11-2020 16:20 . Reden: citaat toegevoegd ]
Het is inderdaad vreemd dat ze dit gebruiken om plots al de accounts te verwijderen.Titusvh schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:10:
Alle gratis accounts opdoeken vanwege dataverlies klinkt echt als een slap smoesje. Als je weet dat de gratis accounts niet gebackupt worden kan je daar gewoon rekening meehouden. Laat die keuze bij mij!
Het was nu ook niet dat iedereen zo'n gratis account kon aanmaken. Er waren maar een beperkt aantal.
Ik heb er een maar zeer weinig gebruikt. Best wel jammer.
Het is me niet geheel duidelijk voor degene die vorig jaar al voor de actie van 1000MB > 1250MB met dubbele SFTP snelheid & backup voor 2,50 p/mnd. Ik krijg hier ook geen rode meldings balk bovenin als ik inlog mbt stoppen gratis STACK
Van mijn gratis account heb ik een mailtje ontvangen maar dus niet van bovenstaande account?!
Van mijn gratis account heb ik een mailtje ontvangen maar dus niet van bovenstaande account?!
Ik heb zojuist hierover contact opgenomen met TransIP omdat ik dezelfde vraag had, je behoudt je 1250 MB gewoon voor € 2,50. Antwoord van TransIP:MT08 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:19:
Het is me niet geheel duidelijk voor degene die vorig jaar al voor de actie van 1000MB > 1250MB met dubbele SFTP snelheid & backup voor 2,50 p/mnd. Ik krijg hier ook geen rode meldings balk bovenin als ik inlog mbt stoppen gratis STACK
Je betaald [sic] nu voor een 1250GB STACK omgeving, dit is nu 1 contract geworden wat betekent dat je alles blijft behouden.
We stoppen slechts met de gratis 1000GB STACKs, en die gebruik je niet. Jij hoeft in dit geval dus niets te doen en je behoudt je 1250GB opslag.
[ Voor 10% gewijzigd door lkkmpn op 10-11-2020 15:24 ]
Dank, ik wacht nog het antwoord af of ik ook naar 2TB kan upgraden, zit nu op de max van 1250GB.lkkmpn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:23:
[...]
Ik heb zojuist hierover contact opgenomen met TransIP omdat ik dezelfde vraag had, je behoudt je 1250 MB gewoon voor € 2,50. Antwoord van TransIP:
[...]
Tot ze die prijs volgend jaar natuurlijk weer gelijk gaan trekken met de andere die geupdrade hebben en dit € 5,00 wordt. (Niets zou me inmiddels meer verbazen bij die jongens.)lkkmpn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:23:
[...]
Ik heb zojuist hierover contact opgenomen met TransIP omdat ik dezelfde vraag had, je behoudt je 1250 MB gewoon voor € 2,50. Antwoord van TransIP:
[...]
Verwijderd
Niet in combinatie met Duplicati maar met borg backup en dat bevalt prima.3raser schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:04:
Ik snap niet helemaal waarom een bedrijf haar businessplan ineens niet mag aanpassen omdat het jou slecht uitkomt. Iets goedkoop aanbieden om markt te veroveren, en dan de prijs omhoog gooien is iets dat bedrijven al doen sinds de eerste neanderthaler bronzen messen ging verkopen.Titusvh schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:10:
Nou ben ik het ook niet met Ali eens over de geschiedschrijving, dat is gewoon dom. Maar sorry, het is 2020, en iedereen die er nu nog intrapt en denkt dat een gratis product voor eeuwig gratis en beschikbaar blijft is gewoon niet kritisch genoeg.
Ze rekenen de gevolgen door en wat wil je dan? Dat ze failliet gaan?
Ik sta er ook van te kijken dat iedereen in dit topic zoekt naar alternatieven gebaseerd op de prijs. Maar klagen over de betrouwbaarheid. Had verwacht dat iedereen zoekt naar betrouwbaarheid, los van de prijs. Maargoed, het ging wel om de gratis users natuurlijk.
Ik heb inmiddels een 3-2-1 strategie met B2 en Stack. Stack is mijn write-only archief met alles ook zoveel mogelijk geencrypt. Wordt tevens gesynct naar een B2 bucket met behulp van Borg backup.
Nextcloud draait lokaal op een machine en gaat naar een andere bucket op B2. Van B2 heb ik tevens het consumententooltje om mijn Appeltje makkelijk te backuppen. Kan bijna nietmeer fout gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2020 15:42 ]
Kun je dan nu als spijtoptant alsnog voor deze optie kiezen? Van 1000 naar 1250 voor € 2,50 p/m ??lkkmpn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:23:
[...]
[...]
Nee, het lijkt erop dat deze niet meer beschikbaar is. Je kan wel naar 1250 GB voor € 5 p/m, met het eerste jaar 50% korting.rowicom schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:45:
[...]
Kun je dan nu als spijtoptant alsnog voor deze optie kiezen? Van 1000 naar 1250 voor € 2,50 p/m ??
Ook ik, net als de rest hier, heb de email van Stack gekregen.
Heel erg jammer! Ik gebruikte de dienst om mijn Snyology te backuppen.
Nu ben ik dus op zoek naar een mooie vervanger.
Low cost (gratis is mooi maar ik geloof er niet zo veel meer in
Moet werken op een Synology, liefst met de HyperBackup app.
Zou ook mooi zijn als ik meerdere machines kan backuppen naar dezelfde dienst, op dit moment gaan de machine backups naar de Synology en de Synology stuurt ze naar Stack. Liefst Linux en Windows.
Snelheid moet wel een beetje OK zijn, restore en backup.
Liefste EU based.
Encryptie moet mogelijk zijn.
Iemand ideeën?
Zou ook mooi zijn als ik meerdere machines kan backuppen naar dezelfde dienst, op dit moment gaan de machine backups naar de Synology en de Synology stuurt ze naar Stack. Liefst Linux en Windows.
Liefste EU based.
Iemand ideeën?
[ Voor 11% gewijzigd door WRT54G op 10-11-2020 15:57 ]
Verwijderd
Ik ben eerlijkgezegd benieuwd waar en wanneer deze beloften zijn gedaan en waar deze te lezen zijn/waren.Titusvh schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:10:
Ik heb al een beetje gezocht maar op aankondiging is daarover niets terug te lezen. Tijdens het aanmelden voor de invite werd dit destijds evenmin vermeld en in de e-mails die men ontving stond ook niets over levenslang. Het enige dat ik hierover ben tegengekomen is op andere websites geweest.
Ik zou zeggen laat je mening hier horen:
https://www.google.com/se...7:0x521cc098a31287b5,3,,,
https://www.google.com/se...7:0x521cc098a31287b5,3,,,
Uit een quote van ghostman:Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:55:
[...]
Ik ben eerlijkgezegd benieuwd waar en wanneer deze beloften zijn gedaan en waar deze te lezen zijn/waren.
ghostman in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"De gratis 1TB zal gedurende je gehele leven gratis blijven. Wij hebben geen plannen om dit om te gaan zetten in een betaalde dienst. Je zal dus enkel kosten maken wanneer je meer dan 1TB nodig blijkt te hebben.
Ik neem aan dat het dan wel ergens op een site of mail gestaan heeft.
Uiteraard gaat volgend jaar de prijs omhoog.rvk schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:33:
[...]
Tot ze die prijs volgend jaar natuurlijk weer gelijk gaan trekken met de andere die geupdrade hebben en dit € 5,00 wordt. (Niets zou me inmiddels meer verbazen bij die jongens.)
synology cloud zelf? tientje voor 100 GB (jaar)WRT54G schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:54:
Ook ik, net als de rest hier, heb de email van Stack gekregen.
Liefste EU based.
Iemand ideeën?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
@paQ
Daar heb ik idd over nagedacht maar is natuurlijk puur alleen op mijn Syno. Geen Windows en/of Linux client.
Daar heb ik idd over nagedacht maar is natuurlijk puur alleen op mijn Syno. Geen Windows en/of Linux client.
Dit is een mooie gelegenheidWRT54G schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:54:
Liefste EU based.
Iemand ideeën?
Zo heb ik al enkele jaren mijn DS112+ bij mijn broer staan (en zijn back-up NAS bij mij) waarop ik dan de backups draai van mijn DS114.
Dus ik moet ook nog in de wachtrij gaan staan om gebruik te kunnen maken van een gratis dienst waarvoor ik ineens moet betalen?/ STACK wachtrij.
Als je upgradet kom je in een wachtrij te staan.
Zo houden we grip op de beschikbare capaciteit en zorgen we dat het upgraden zo vloeiend mogelijk verloopt.
5 in de wachtrij.
673.220 GB capaciteit.
Try SCE to Aux
geen gek idee eigenlijkRicoK schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:17:
[...]
Dit is een mooie gelegenheideen nieuwe Syno NAS aan te schaffen om zo je huidige NAS op een externe locatie te plaatsen (bij familie/kinderen/goede vriend(in)) om zo een back-up te kunnen draaien.
Zo heb ik al enkele jaren mijn DS112+ bij mijn broer staan (en zijn back-up NAS bij mij) waarop ik dan de backups draai van mijn DS114.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Hier van het @TransIP twitter account. Waarin werd werd gevraagd of je na verloop van tijd voor die 1TB STACK zou moeten gaan betalen.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:55:
[...]
Ik ben eerlijkgezegd benieuwd waar en wanneer deze beloften zijn gedaan en waar deze te lezen zijn/waren.
Ik heb al een beetje gezocht maar op aankondiging is daarover niets terug te lezen. Tijdens het aanmelden voor de invite werd dit destijds evenmin vermeld en in de e-mails die men ontving stond ook niets over levenslang. Het enige dat ik hierover ben tegengekomen is op andere websites geweest.
Het antwoord was:
En nu mag je upgraden naar een 1TB STACKVoor 1TB STACK hoef je nooit te betalen. Wanneer je upgrade naar 2TB of 10TB dan wordt er inderdaad wel een vergoeding gevraagd.

@RicoK
Dat is idd het overwegen waard en geen gek idee.
Echter is de initiële aankoop wel wat hoog. De schijven die ik nu in de NAS heb zijn net nieuw en zouden mee verhuizen naar een nieuwe NAS. Dus er moeten sowieso dan schijven gekocht worden.
Dat is idd het overwegen waard en geen gek idee.
Echter is de initiële aankoop wel wat hoog. De schijven die ik nu in de NAS heb zijn net nieuw en zouden mee verhuizen naar een nieuwe NAS. Dus er moeten sowieso dan schijven gekocht worden.
Nee, echt, is een erg goed idee
Elke avond op een vast moment draait de hyper-backup zijn riedeltje. Werkt super.
Oke, oke, je moet dan natuurlijk wel een nieuwe NAS gaan aanschaffen, wat een uitgave/investering kan zijn, maar wie wil er nou niet iets nieuws aanschaffen
Edit: @WRT54G
Iets nieuws is natuurlijk nooit verkeerd! 
Ik ga het iig eens overwegen. Kijken wat de kosten zijn en wat me dat over een aantal jaar dan zou kosten.
Ik ga het iig eens overwegen. Kijken wat de kosten zijn en wat me dat over een aantal jaar dan zou kosten.
Verwijderd
Hmm, zie net dat ze het 1.25TB pakket hebben omgedoopt naar 1TB en 250GB cadeau doen. Maar dan nog geldt in principe dat gratis in combinatie met levenslang niet bestaat.Snowbank schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:20:
Hier van het @TransIP twitter account. Waarin werd werd gevraagd of je na verloop van tijd voor die 1TB STACK zou moeten gaan betalen.
Het antwoord was:
En nu mag je upgraden naar een 1TB STACK
Ik blijf erbij, dit is totaal geen verrassing en hadden mensen allang en breed op hun vingers na kunnen tellen. voorspelling
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2020 16:41 ]
Wat je ook zou kunnen overwegen is uit te kijken naar een gebruikte, wat ouder model, NAS. Omdat de backup NAS in principe geen performance NAS hoeft te zijn kunnen hiermee misschien de kosten worden gedrukt.WRT54G schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:25:
Iets nieuws is natuurlijk nooit verkeerd!
En ja, het is sowieso een investering, maar je hebt wel zo alles in eigen hand en bent niet afhankelijk van een derde partij waar je wellicht je gevoelige data neerlegt.
Ik heb er al weer een tijd een prettig gevoel bij
Die 1.25TB is dus een 1TB STACK waarbij ze met 250GB cadeau doen. Dus er is nog steeds een 1TB STACK.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:28:
[...]
Precies, voor 1TB hoef je dus ook nooit te betalen. Ze stoppen gewoon met de 1TB variant en bieden 1.25TB aan die wel betaald moet worden Door te stoppen met het aanbieden van 1TB kunnen ze het niet aanbieden en kun je dus ook niet aan levenslang voldoen.
Eigenlijk juridisch helemaal zo slecht niet bekeken door ze om het op die wijze aan te pakken.
Dat is idd zo. Het is wel prettig om data "eigen" te houden. Is zeker een plus!
als je echt veel (onbeperkt) wil backupen is backblaze wellicht ook een optie. Backuppen betekent dat je het alleen in geval van calimiteiten weer uit de cloud wil restoren. Kosten 60 dollar per jaar.
als je echt gesyncte cloudstorage wil kun je misschien volstaan met google drive (gratis 15 GB of 100GB voor 20 euro per jaar) of one drive (microsoft personal of family voor 69-99 euro per jaar)
als je echt gesyncte cloudstorage wil kun je misschien volstaan met google drive (gratis 15 GB of 100GB voor 20 euro per jaar) of one drive (microsoft personal of family voor 69-99 euro per jaar)
[ Voor 3% gewijzigd door maxtrash op 10-11-2020 16:37 ]
Ik trek mijn Stack nu leeg maar het gaat behoorlijk langzaam.. Ik haal stabiel amper nog 25Mbit. Hoe gaat dit bij jullie?
Ik heb op zich best veel ruimte vrij op mijn NAS, maar op Stack had ik zaken geparkeerd die ik bijna nooit nodig heb en zelden gebruik. Eens zien hoe ik dit op ga lossen.
Ik heb op zich best veel ruimte vrij op mijn NAS, maar op Stack had ik zaken geparkeerd die ik bijna nooit nodig heb en zelden gebruik. Eens zien hoe ik dit op ga lossen.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Volgens mij is de actie een groot succes:
:fill(white):strip_exif()/f/image/WZ7TYCzstHmo3e7Rljw3ovtU.png?f=user_large)
Verwijderd
Heb hier gewoon op m'n server aangegeven dat ie van de Stack van mijn vrouw, naar haar OneDrive moet synchroniseren. Zie dat dit met 2.378 MBytes/s geschied dus snel is het niet maar langzaam ook niet echt.Jassy schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:36:
Ik trek mijn Stack nu leeg maar het gaat behoorlijk langzaam.. Ik haal stabiel amper nog 25Mbit. Hoe gaat dit bij jullie?
Via de server was het even de shit starten en cli beëindigen zodat ik er verder geen omkijken naar heb :-)
valt mij ook op dat het niet meer vooruit te branden is. 242KB/sJassy schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:36:
Een nas die permanent aanstaat en 30 Watt trekt, kost je 60 euro per jaar.RicoK schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:31:
[...]
Wat je ook zou kunnen overwegen is uit te kijken naar een gebruikte, wat ouder model, NAS. Omdat de backup NAS in principe geen performance NAS hoeft te zijn kunnen hiermee misschien de kosten worden gedrukt.
Dat is goed nieuws, ik zie dit dan ook als positief. Hoop dat ze ook goed gaan doorontwikkelen, want STACK loopt nu echt mijlen ver achter op bv de laatste versies van Nextcloud.lkkmpn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:23:
[...]
[...]
Verwijderd
Exclusief de schade die je ondervind in geval van een calamiteit zoals diefstal, inbraak, brand. Dus zul je naast die NAS die als back-up dient daarnaast alsnog een alternatief moeten zoeken om buitenshuis een back-up te hebben op een geheel onafhankelijke plek.rowicom schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:11:
[...]
Een nas die permanent aanstaat en 30 Watt trekt, kost je 60 euro per jaar.
Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic