[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 41 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 15:07
Op zich begrijpelijke actie van Transip, maar wel lullig dat ze nu niet meer de upgrade naar 1250GB aanbieden.

Blij dat ik dat een paar maanden terug nog gedaan heb.

Pcloud lijkt nu nog het beste alternatief: https://www.pcloud.com/eu

[ Voor 1% gewijzigd door raven22 op 10-11-2020 11:38 . Reden: 1250GB upgrade lijkt nu wel weer te kunnen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Net bericht gehad van TransIP. Ze hebben inderdaad nog geen mails gestuurd. Ze hebben eerst alles online gezet en dan gaan de mails er uit.
Inmiddels trouwens wel kunnen upgraden naar 1250GB. We gebruiken de dienst regelmatig, dus... dan geen problemen mee om er voor te betalen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 13:41

3raser

⚜️ Premium member

raven22 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:33:
Op zich begrijpelijke actie van Transip, maar wel lullig dat ze nu niet meer de upgrade naar 1250GB aanbieden.

Blij dat ik dat een paar maanden terug nog gedaan heb.

Pcloud lijkt nu nog het beste alternatief: https://www.pcloud.com/eu
Ik kan de upgrade naar 2,50 nog wel doen. Maar dat is maar tijdelijk zo te zien. Er staan overal sterretjes (*) bij om iets aan te duiden maar nergens correcte informatie. Volgens mij krijg je een jaar lang 50% korting. Oftewel, de werkelijk prijs is 1.250MB voor 5 euro EXCL BTW per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:12
Ook geen mail gehad echter net geüpgrade naar de 1250. Sta wel in een wachtrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:49

Perkouw

Moderator General Chat
3raser schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:42:
[...]

Ik kan de upgrade naar 2,50 nog wel doen. Maar dat is maar tijdelijk zo te zien. Er staan overal sterretjes (*) bij om iets aan te duiden maar nergens correcte informatie. Volgens mij krijg je een jaar lang 50% korting. Oftewel, de werkelijk prijs is 1.250MB voor 5 euro EXCL BTW per maand.
Klopt. De korting is al verrekend op het moment dat je naar die pagina gaat.
Regulier € 5 pmnd exc.
Korting € 2,50 pmnd exc.

Voor zover ik kan zien is dit van toepassing voor het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Perkouw schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:43:
[...]

Klopt. De korting is al verrekend op het moment dat je naar die pagina gaat.
Regulier € 5 pmnd exc.
Korting € 2,50 pmnd exc.

Voor zover ik kan zien is dit van toepassing voor het eerste jaar.
Voor 2,50 had ik er nog over nagedacht. Maar 5 euro per maand (oftewel, 6,05 euro incl BTW) vind ik iets teveel van het goede voor 1.250MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
3raser schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:42:
[...]

ik betaal zonder korting 2,50 ex btw per maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Het was natuurlijk fantastisch dat de gratis versie steeds meer richting de betaalde pakketten was gegroeid en daardoor nieuwe mogelijkheden bood, maar tegelijkertijd kwamen we tot de ontdekking dat de doorontwikkeling eigenlijk niet meer paste bij de infrastructuur en setup zoals die oorspronkelijk opgezet was. Dat er voor gratis STACK geen back-ups gemaakt werden, was een bewuste keuze omdat deze versie primair bedoeld was als ‘reserveplek’ voor je data. Maar aangezien het steeds meer geschikt werd om ook data op te zetten waaraan actief gewerkt wordt, strookte de werkelijkheid niet meer met het doel zoals we die in 2015 voor ogen hadden.
Dat klinkt een beetje alsof ze hun eigen product om zeep hebben geholpen. Balen, want nu zijn de daadwerkelijk backup-gebruikers (zoals ik) er de dupe van. En ja, het is gratis dus ik mag niet klagen. Maar een beetje zuur is het wel als je dit leest.

Ik sta open voor alternatieven. Waar kan ik mijn data vanaf nu kwijt? Ik gebruikte WebDAV maar SFTP is ook geen probleem. Zolang 1TB opslag voor een redelijke prijs maar tot de mogelijkheden behoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mf3v3t3N5os0QNL1GQ9VDWbfWA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RIxTCBf9NHuw2XRf5AX1dhni.png?f=fotoalbum_large

Zo, dan is het voor iedereen gelijk zichtbaar en duidelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Dat is ook lekker, hebben ze gelijk ook maar de prijs verdubbeld.
Leuke 50% korting zo.............

Ik heb een paar maanden terug de upgrade gedaan en betaal 2,50.
Hoop niet dat ze dat nu ook naar 5 ophogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-09 19:55
Ik heb in ieder geval geen enkele mail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 13:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik neig naar die upgrade, maar ik wil weten hoe lang ik er dan aan vast zit. Is er een minimale contractuur? Kon ik nergens zo snel terugvinden namelijk.

Edit: ah, gevonden. Stond in de comments onderaan hierzo: https://www.transip.nl/kn...l-mijn-diensten-opzeggen/

Gaat dus per maand, en ook opzeggen per maand.

[ Voor 38% gewijzigd door The Eagle op 10-11-2020 11:59 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:12
The Eagle schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:55:
Ik neig naar die upgrade, maar ik wil weten hoe lang ik er dan aan vast zit. Is er een minimale contractuur? Kon ik nergens zo snel terugvinden namelijk.
https://www.transip.nl/stack/

Hier staat onder de 1250GB kolom 12 maanden. Nu is de vraag of de korting maximaal 12 maanden geldt, of je minimaal 12 maanden moet afnemen. Goede vraag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 13:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lekker dan....."(1200) Het maximaal aantal pogingen is bereikt. Probeer het a.u.b. later nogmaals of neem contact op met support. 10-11-2020 12:02"

Stelletje prutsers :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
raven22 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:48:
[...]

ik betaal zonder korting 2,50 ex btw per maand
Ik ook, dat was destijds de upgrade versie voor 1TB + 250GB. Dus effectief 1.25TB voor 2.50 ex btw per maand. Ben benieuwd/bezorgd of daar nu ook iets aan gaat veranderen.
Ik ga er van uit van niet, je hebt immers een contract lopen voor dat betreffende product. In ieder geval nog geen mail gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door bluewalk op 10-11-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dan staat er wel mooi
50% korting *
maar de toelichting bij dat sterretje ontbreekt... is dit 1 maand, 6 maanden, lifetime? Nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:41

weebl

YARR!

Ik heb ook net de upgrade gedaan. Hier maakt de NAS dagelijks een backup van de FOTO-share naar Stack, voor het geval het huis in de fik vliegt of de NAS gejat wordt oid. Vind het geen probleem hier voor te betalen, maar zolang het gratis was, was het wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:50
Laten we het zo doen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_iaXSm9Le31DQv1X0IcBFdU1PIU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ltbh8sJHNSqmABYWxDYorqIQ.png?f=fotoalbum_large
Dus korting voor 1 jaar, maandelijks opzegbaar.

[ Voor 31% gewijzigd door Groentjuh op 10-11-2020 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:37

IkWilbert

Het is mij!

Net ook maar geuprade naar de 1250GB versie.
Vind het toch wel handig, het was mooi zolang het gratis was.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:23:
[...]

Ook hier (nog) geen e-mail gehad. Jammer dat ze gaan stoppen, maar gebruikte het zelf niet echt meer. Gebruik al een hele tijd OneDrive. Dat kost omgerekend €0,77 per maand, inclusief Office.
Hoe heb je dit voor een dergelijke lage prijs voor elkaar gekregen?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:46
Even snel gekeken.
Bij Google One en Microsoft Onedrive betaal je voor 100 GB 2 Euro per maand.
Dan is de upgraden naar 1000+250 GB hier voor 2,50 Euro ex BTW (ofwel € 3,03 incl. BTW) per maand (in het eerste jaar) helemaal nog niet zo gek.

[ Voor 7% gewijzigd door tazmaniankoala op 10-11-2020 12:25 . Reden: Prijs aangepast ]

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

wcduck schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:22:
[...]

Waarschijnlijk door te doen alsof hij in India/Pakistan oid woont.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:42
edit: <laat maar>

[ Voor 98% gewijzigd door ReneK op 10-11-2020 12:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-09 20:24
Ik kreeg ook dat mailtje binnen, dus ik moet ook naar een alternatief. Dit zal zeker geen TransIP worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:01
TransIP gaat hard achteruit. Denk dat ik alles overgooi naar Jottacloud ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 21:45
ReneK schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:37:
Kreeg dit net binnen:

/ Stopzetten van gratis STACK-accounts
Beste klant,

In september en oktober zijn we opgeschrikt door een tweetal incidenten met STACK. Door het tegelijk defect raken van meerdere harde schijven, is een deel van de data van enkele gratis STACK-accounts aangetast. Van de gratis STACKs worden geen back-ups gemaakt, wat ertoe heeft geleid dat er bestanden verloren zijn gegaan. Dat betreuren we zeer.

De STACK-infrastructuur is zo opgezet dat een kapotte harde schijf automatisch wordt overgenomen door een reserveschijf. Data wordt zodanig verdeeld dat bij een defect deze data hersteld wordt. Sinds de start van STACK heeft dat nooit tot problemen geleid, tot afgelopen september. Door het tegelijk kapotgaan van meerdere harde schijven op één storageserver zijn STACKs aangetast. Een kleiner, maar vergelijkbaar incident heeft zich vervolgens voorgedaan in oktober.

Daaruit blijkt dat wij de data-integriteit van gratis STACK niet meer kunnen garanderen, wat niet past bij de kwaliteitseisen die we stellen aan onze producten. Daarom hebben we de moeilijke keuze moeten maken om op korte termijn te stoppen met de gratis 1TB STACK-accounts.

Wat betekent dit voor jou?
Binnen drie maanden zullen alle gratis STACK-accounts worden stopgezet. We geven je in deze periode graag meerdere opties om je data veilig op te slaan. Dit zijn:
1. Je gratis STACK upgraden naar een betaalde STACK. Hierbij wordt er dagelijks een back-up gemaakt van je volledige STACK. Je krijgt dan meteen 50% korting voor de eerste 12 maanden.
Upgrade mijn STACK

2. Je gratis STACK-account opzeggen. Je data wordt dan direct door ons verwijderd.
Cancel mijn STACK

3. Wil je wel je data behouden dan kan je nu alvast beginnen met downloaden. Op 10 februari wordt je data door ons verwijderd.
Lees het artikel

We vinden het vervelend dat we deze keuze hebben moeten maken. Gratis STACK heeft ons en vele gebruikers veel plezier gebracht. In dit artikel vertellen we je meer over de geschiedenis van STACK en hoe we tot dit besluit zijn gekomen.

Heb je naar aanleiding van deze mail nog vragen? Hier vind je meer details terug, geven we een dagelijkse statusupdate en staan de antwoorden op de meestgestelde vragen. Vind je daar niet het antwoord dat je zoekt? Dan is onze supportafdeling eveneens maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 24:00 uur beschikbaar voor je vragen.

Met vriendelijke groet,

Frank Schreuder
Managing Director TransIP

Best wel balen!
Ik ook, mooi klote. Misschien toch maar eens nadenken over een NAS (of twee, elk op een andere locatie). Alleen jammer dat dit naast de aanschafkosten ook gepaard moet gaan met een duurder internetabonnement. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:26
3raser schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:50:
[...]

Dat klinkt een beetje alsof ze hun eigen product om zeep hebben geholpen. Balen, want nu zijn de daadwerkelijk backup-gebruikers (zoals ik) er de dupe van. En ja, het is gratis dus ik mag niet klagen. Maar een beetje zuur is het wel als je dit leest.

Ik sta open voor alternatieven. Waar kan ik mijn data vanaf nu kwijt? Ik gebruikte WebDAV maar SFTP is ook geen probleem. Zolang 1TB opslag voor een redelijke prijs maar tot de mogelijkheden behoort.
Voor langdurige backups gebruik ik Azure Archive Storage, 0,00152 per GB. Vanuit de portal kan je ze naar cool/warm storage halen mocht het nodig zijn.

https://www.bursky.net/in...th-azure-archive-storage/

[ Voor 6% gewijzigd door GrooV op 10-11-2020 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 13:33
Mooi ruk dit, ben ffe flink boos zeg. Krijg net de mail binnen dat de gratis stack gaat stoppen. Tabee er mee transip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njinje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 15:39
Ook net mail gehad. Eerst data foetsie en nu dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 08:18
Zucht.. Hier ook, ik gebruikte het voor offsite backup van de NAS. Op zoek naar iets anders nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:39
en hun website ligt ook al plat
Something didn't go as planned. We are on it.
Hello, IT.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Wel weer apart dat je dit via Tweakers moet vernemen hè. Eerst alles online zetten en dan pas je klanten informeren... Dit zou ik toch echt andersom doen, maar je ziet het helaas vaker op deze manier gebeuren.

Gebruik zelf Stack puur voor een van de backups van mijn server, zo'n 300 tot 400GB. Gezien de prijs gaat dat zeker geen Stack worden. BackBlaze B2 Cloud Storage bijvoorbeeld is al goedkoper vergeleken met Stack mét de korting meegerekend. Maar dat zal per gebruiker verschillen.

Mogelijk dat anderen ook iets hebben aan Office 365. Dat zal niet veel meer kosten per jaar dan Stack en dan heb je 6TB + office voor 6 gebruikers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:39

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hoewel ik het op zich wel snap dat ze dik in de shit zitten met de hoeveelheid gratis accounts dat ze hebben uitgedeeld lost dit nog altijd de problemen niet op. Stel dan stevige limieten in of haal wat features weg, maar je "LEVENSLANG GRATIS" omzetten in een betaalde subscription, tja, daar jaag je natuurlijk je gebruikers mee weg.

Iemand een ander gratis of betaalbaarder alternatief? Ik zie dat pCloud wel goed aangeschreven staat maar ik zoek het nog een tikkeltje goedkoper.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:01
Volledige verhaal was gister al op de blog blijkbaar:
https://www.transip.nl/blog/verhaal-achter-stack/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik had dit al zien aankomen. Dhr Niknam is de laatste tijd hard bezig alle niet winstgevende producten de nek om te draaien, zoals het Bunq free account en nu dus ook de gratis Stack accounts. De storing van afgelopen maand was een mooi excuus voor een easy way out. Want zeg nou zelf; een hosting provider die geen RAID array kan onderhouden? Kom op nou.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Jammer dat beloftes van bedrijven dus nooit wat waard zijn...

ghostman in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"
De gratis 1TB zal gedurende je gehele leven gratis blijven. Wij hebben geen plannen om dit om te gaan zetten in een betaalde dienst. Je zal dus enkel kosten maken wanneer je meer dan 1TB nodig blijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXe86HSmVhXYuZ3YukJmTiEguKM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nPBZ6EJgkrutpJ1dVOacksOV.png?f=user_large

Nou, het was leuk voor zo lang het heeft geduurd. Ik leg al wel snel de relatie met de bunq-praktijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:26
Ach, ze zijn er mee begonnen als marketing. Is natuurlijk volledig uit de klauwen gelopen, toen konden er geen nieuwe gratis STACK's uitgedeeld worden en was het marketing effect weg. Dan zit je nog met een flink storage server park te kijken wat geen drol meer opbrengt en na 5 jaar is afgeschreven.

Ik vind dat ze het nog lang hebben vol gehouden.

@TereZz joh thnx voor je huge screenshot, gaat al pagina's over in dit topic, eerst lezen :)

[ Voor 16% gewijzigd door GrooV op 10-11-2020 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Freekers schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:44:
Ik had dit al zien aankomen. Dhr Niknam is de laatste tijd hard bezig alle niet winstgevende producten de nek om te draaien, zoals het Bunq free account en nu dus ook de gratis Stack account. De storing van afgelopen maand was een mooi excuus voor een easy way out. Want zeg nou zelf; een hosting provider die geen RAID array kan onderhouden? Kom op nou.
Ehm, hij maakt Stack nu juist winstgevend door gratis eruit te knikkeren?
Betaald had gewoon al back-ups, gratis niet.

Dus ik zie hier eigenlijk alleen maar een logische keuze vanuit het bedrijf gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Perkouw schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:48:

Ehm, hij maakt Stack nu juist winstgevend door gratis eruit te knikkeren?
Betaald had gewoon al back-ups, gratis niet.

Dus ik zie hier eigenlijk alleen maar een logische keuze vanuit het bedrijf gezien.
Precies, dat is wat ik zeg :)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bio schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:46:
Jammer dat beloftes van bedrijven dus nooit wat waard zijn...

ghostman in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

[...]
Inderdaad..

Nou maar eens kijken wat een leuk alternatief is.. (sowieso werd 1TB me wat krapjes)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:40
Krijg net een mailtje dat Stack stopt met de gratis accounts en je het om kan zetten naar een betaalde versie. Denk dat een hoop mensen hier nog een gratis account hadden met 1 TB opslag.

Bron:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEWFAAUKDSaO2yMD7b_mEyve9x8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VuGaDNkwOsnIrDU7S76kckMw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 10-11-2020 14:19 . Reden: Afbeelding verkleind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Had juist laatst gemigreerd naar Stack nu ipv Dropbox. Heb geen 1TB nodig, 100 GB is genoeg en Dropbox heeft gewoon geen kleine betaalde plans.

Stack draait best goed op MacOS en op Android, dus dat is fijn. Voorlopig is denk ik prijs technisch de 250 GB betaalde variant nog steeds de beste beschikbare optie.

Google Drive en OneDrive sync op de Mac heb ik altijd issues mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

SMSfreakie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:49:
[...]

Inderdaad..

Nou maar eens kijken wat een leuk alternatief is.. (sowieso werd 1TB me wat krapjes)
Na 5 jaar kunnen inzichten veranderen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat zijn evt goede alternatieven voor STACK? Het toeval wil dat ik na jaren inactiviteit nu net vorige week mn NAS heb ingeregeld om een sync naar STACK te doen..
Verwacht aan 200GB wel genoeg te hebben, maar wil iets dat wel goed support wordt door Synology, encryptie doet en ook versioning doet (zodat je een evt cryptolocker-aanval kunt repareren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Freekers schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:49:
[...]

Daar heb je wel gelijk in.

404 Signature not found

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Stuur vooral MASSAAL (negatief) feedback door op het icoontje onder aan de mail te drukken.
In het verleden hebben ze een lifetime free account beloofd. Dat wordt met deze beslissing gewoon de nek om gedraaid. Zeer kwalijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheOmen
  • Laatst online: 16:32
Pff, je biedt een gratis dienst aan met het voorbehoud dat er bij storing geen garantie wordt gegeven op de kwaliteit van je data. Prima, teken ik voor.
Om dan een storing aan te grijpen om de dienst af te breken gaat er bij mij niet in. Zeg dan gewoon dat het te duur is om vol te houden.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Freekers schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:49:
[...]

Daarom moet je dat soort uitspraken ook gewoon niet doen. Dat schept verkeerde verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
TheOmen schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:52:
Pff, je biedt een gratis dienst aan met het voorbehoud dat er bij storing geen garantie wordt gegeven op de kwaliteit van je data. Prima, teken ik voor.
Om dan een storing aan te grijpen om de dienst af te breken gaat er bij mij niet in. Zeg dan gewoon dat het te duur is om vol te houden.
al zouden ze het op JBOD opslaan ipv enige andere vorm van RAID

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
Bio schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:53:
[...]

Daarom moet je dat soort uitspraken ook gewoon niet doen. Dat schept verkeerde verwachtingen.
Of in elk geval met een disclaimer. Maar goed, nu maar eens op zoek naar een betaalbaar alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:54

Jrz

––––––––––––

wtf.. dataloss op stack?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkvdKlundert
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-09 21:15
Nou toch maar een een externe HD kopen dan..... Black Friday komt er aan :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
MarkvdKlundert schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:55:
Nou toch maar een een externe HD kopen dan..... Black Friday komt er aan :p
of een andere cloudstorage die een dikke blackfriday / cybermonday deal doet :)

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Bio schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:53:
[...]

En haalt je betrouwbaarheid als partij omlaag. Als je iets belooft, dan moet je dat nakomen. En de reden die nu wordt gegeven is wel heel bijzonder.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninaomi
  • Laatst online: 06-05 15:45
Ja ja Transip
5 minuten voor de mail een VPS crash
daarna de mail
en nu werkt jullie eigen website ook niet meer,

valt allemaal samen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
SMSfreakie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:54:
[...]

al zouden ze het op JBOD opslaan ipv enige andere vorm van RAID
Al zat er iemand bij Stack de hele dag floppies te wisselen, hoe ze 't doen maakt me niet uit :9

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 21:48
Edit: zojuist dezelfde mail ook ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:00

rvk

Daaruit blijkt dat wij de data-integriteit van gratis STACK niet meer kunnen garanderen, wat niet past bij de kwaliteitseisen die we stellen aan onze producten. Daarom hebben we de moeilijke keuze moeten maken om op korte termijn te stoppen met de gratis 1TB STACK-accounts.
Hier geven ze dus zelf toe niet echt berekend te zijn op schaalbaarheid. Dan zou je dus ook kunnen twijfelen aan het hele product. Goed... het wegknikkeren van alle gratis gebruikers zal wel weer even lucht geven, maar of dat veel vertrouwen wekt voor de hele infrastructuur 😒

Inderdaad website inmiddels plat. Duidelijk dat ze hier niet mee om weten te gaan :+

Gelukkig heb ik wel een paar NASsen op twee locaties waar ik op terug kan vallen.

[ Voor 13% gewijzigd door rvk op 10-11-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 29-09 21:46
Gebruik al sinds maart de encrypted Cloudstorage van SYNC.
Betaalbaar, opslag buiten de VS en alleen toegang voor wie de encryption key heeft, de gebruiker dus.
Nadeel: ben je de sleutel kwijt dan jammer!!!

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:27
Dataverlies kan een incident zijn maar om dan meteen maar in zijn gehaal te stoppen met alle gratis accounts...
Komt ze wel heel goed uit dat er wat harde schijven uitvielen. Lijkt me een vrij normale zaak en een bekend probleem van de huidige technologie na een paar jaar, niet een reden om een dienst stop te zetten.

Ze hadden het wel wat netter af kunnen bouwen door de opslagcapaciteit te beperken bij accounts die niet die volle 1TB gebruiken of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ninaomi schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:56:
Ja ja Transip
5 minuten voor de mail een VPS crash
daarna de mail
en nu werkt jullie eigen website ook niet meer,

valt allemaal samen.
TransIP website is inderdaad tergend langzaam a.t.m. Blijkbaar kunnen ze load niet aan van de mensen die de blogpost willen lezen. Had beter verwacht van deze 'premium hoster' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninaomi
volgens mij ondervinden ze nu een ddos of aanval of iets, kan amper op de site komen.
tja zo zie je maar, worden ze overgenomen word het zoals gebruikelijk allemaal RUK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Daar gaat m'n storage... wel een slechte aanpak van TransIP zeg. Dit gaat geen goede reviews achterlaten ..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Het probleem is waarschijnlijk dat nu na x jaar er teveel failures komen, ze hebben dit opgezet uitgedeeld en dan is de hardware ouder geworden. En nu zullen ze moeten massaal investeren in hardware, dus dit is een eenvoudige manier, gratis er uit. Gedaan met geen backups en veel minder hardware. En dat verlies van klanten nemen ze er wel bij.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Balen natuurlijk. Waar kan ik (niet transip) 1TB afnemen met SFTP of webdav toegang krijgen voor rond de 2 euro per maand? Al die object based onzin met eigen tooltjes, wil gewoon rsyncen :)

Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:53
Ninaomi schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:59:
volgens mij ondervinden ze nu een ddos of aanval of iets, kan amper op de site komen.
tja zo zie je maar, worden ze overgenomen word het zoals gebruikelijk allemaal RUK
of iedereen is nu z'n stack aan 't leeg trekken. zoals ik ....

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pu9vAK4.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
michielRB schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:52:
Stuur vooral MASSAAL (negatief) feedback door op het icoontje onder aan de mail te drukken.
In het verleden hebben ze een lifetime free account beloofd. Dat wordt met deze beslissing gewoon de nek om gedraaid. Zeer kwalijk.
Thanks, even gedaan. Niet schelden, maar zeker niet in nette woorden. pfffff :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Heeft dit ook te maken met de redelijk vaak voorkomende problemen bij de VPSsen op hun "storageplatform" ?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:35
Jongens wees blij dat je zo lang heb kunnen genieten van 1TB (!) aan gratis cloud storage.
Gebruikte het i.c.m. een XPenlogy, automatische updates, ging perfect. Sinds een tijdje al betaalde account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:13

Aapje

Opel-beun
Moet zeggen, had dit eigenlijk al zien aankomen. Had eigenlijk daarom al het kleinste pakket bij de stack betaald afgenomen naast mijn gratis stack. Ik gebruik overigens niet de volle TB aan opslag, amper 200gb... puur ter backup van m'n vakantiefoto's. Dus kwam prima uit met 't betaalde kleinste pakket. Had alleen meer verwacht dat TransIP 't zou gaan afbouwen, naar bijv. 100gb... niet zo abrupt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 12:06

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Wat een *** bedrijf is TransIP ook..

"Inactief gebruik
STACKs die meer dan een jaar niet zijn gebruikt worden op 12 november vergrendeld. Als je binnen 14 dagen inlogt in het controlepaneel, heb je alsnog drie maanden de tijd (tot 9 februari) om de data uit je gratis STACK te downloaden of om over te stappen op een betaalde STACK. Doe je dit niet, dan wordt je data op 24 november definitief verwijderd."

Dus als je het als cold storage gebruikt en een jaar niet ingelogd bent geweest moet je binnen 14 dagen na de mail inloggen anders ben je al je data kwijt. Je zal maar net op vakantie zijn.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
De site van ze is in ieder geval weer online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 15:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
TFHfony schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:26:
wcduck schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:22:
[...]

Ik hou de aanbiedingen van Office 365 Family een beetje in de gaten en daardoor koop ik het voor zo'n 55 euro per jaar via Amazon. Je kan dat met 6 personen gebruiken, waardoor je dus uitkomt op de volgende berekening: 55 / 6 / 12 = €0,76

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 10-11-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninaomi
PROnline schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:01:
[...]

[Afbeelding]
Stack zal echt niet gekoppeld zijn aan de hoofd website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:13

Aapje

Opel-beun
DennusB schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:02:
De site van ze is in ieder geval weer online
Valt vies tegen, probeer al een kwartier iets te regelen op m'n VPS controlpanel :') Volgens mij hebben ze zichzelf geddos't door iedereen een mail te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb de betaalde variant van de stack. Iemand toevallig een idee of het de moeite is om te vragen of ik ook voor 12 maanden met 50% korting in aanmerking kom? (Als de site het deed, dan had ik al een ticket gelogd.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ninaomi schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:03:
[...]

Stack zal echt niet gekoppeld zijn aan de hoofd website
Wel aan hun uplink gok k ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009

Compizfox

Bait for wenchmarks

Red devil schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:01:
Jongens wees blij dat je zo lang heb kunnen genieten van 1TB (!) aan gratis cloud storage.
Inderdaad. Wat een reacties hier, allemachtig.

Mensen, deze service is je al die tijd gratis aangeboden. Wees daar dankbaar voor in plaats van zo entitled te doen nu ze ermee stoppen. Zolang je niks betaalt is TransIP je niks verschuldigd.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 09:43
De prijzen lijken wel naar beneden bijgesteld te zijn. Volgens mij was 1TB voorheen 10 euro per maand (ex BTW), nu dus 5 euro en het eerste jaar 50% korting 🤨

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-r7G1fOgS71el3vbHg8HuCi1zQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qva2nShLwn4CaRinVwT0TU8e.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat vele mensen nu zo verbaasd zijn.
Gratis bestaat niet, en als het al bestaat is het veelal van korte duur.

Wat ik in 2016 al aangaf blijkt dus een keiharde feit;
Blijft ook niet gratis. Wie dat gelooft is steken blind en snapt niet hoe het bedrijfsleven in elkaar steekt.
bron
tazmaniankoala schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:22:
Even snel gekeken.
Bij Google One en Microsoft Onedrive betaal je voor 100 GB 2 Euro per maand.
Dan is de upgraden naar 1000+250 GB hier voor 2,50 Euro ex BTW (ofwel € 3,03 incl. BTW) per maand (in het eerste jaar) helemaal nog niet zo gek.
Ik heb 'm hier ook voor € 0,77 per maand * 12 * 6 = € 54,82 per jaar. Op dit moment kost het € 1,02 per maand * 12 * 6 = € 73,96 per per jaar.

Hoe? Gewoon Office 365 voor 6 gebruikers afnemen. Heb je 6x 1TB.
Zo simpel kan het in principe zijn :-)
TFHfony schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:26:
Zie hierboven, niks illegaals... gewoon legit Office 365 6-gebruikers nemen. Ik betaalde € 54,82 de afgelopen paar jaar, gevolg... per account € 0,77 per maand kwijt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LiquidSebbey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-09 11:53
Ook net de mail gekregen. Na de crash had ik gelukkig al mijn files nog @ stack.

Dat de reden "een moeilijk besluit" is naar mijn mening net zo moeilijk als de klanten die je nog wél hebt tevreden te houden. Ik hoop eigenlijk dat iedereen nu vertrekt bij TransIP (en Stack). TransIP had net zo goed de gratis klanten die ze nog wel hebben *zonder damage* naar hun platform gratis kunnen schuiven (met backups, hand in eigen boezem stekende -- levenslang gratis is levenslang gratis was het toch?) en voor de klanten met damage diep, maar dan ook diep door het stof mogen gaan.

In plaats daarvan vragen ze nu iedereen (damage of geen damage) een betaalde dienst bij ze af te nemen. Ronduit belachelijk. TransIP is dus gewoon 100% *niet* te vertrouwen. Ik ben nu al mijn bestanden aan het downloaden en ga weg bij die lui en blijf ver bij ze uit de buurt. (En zal ook al mijn relaties adviseren er weg te gaan en te blijven, of het nou voor een domeinnaam, hosting of cloudstorage is)

Goed, genoeg geërgerd weer op de dinsdagochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Compizfox schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:04:
[...]

Mensen, dit product is je al die tijd gratis aangeboden. Wees daar dankbaar voor in plaats van zo entitled te doen nu ze ermee stoppen. Zolang je niks betaalt is TransIP je niks verschuldigd.
Gratis gaat het mij niet om. De hebben meerdere malen dataloss gehad. Ik heb daarnaast nog een betaalde stack, maar als er zo vaak problemen zijn met storage (stack, maar OOK elke paar maanden op hun webhosting en VPS platform, zie ik eerlijk gezegd niet meer de toegevoegde waarde van TransIP vergeleken met andere aanbieders van VPSSen die een stuk flexibeler en goedkoper zijn.. bijv. Hetzner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Niet online
Jeroenneman schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:56:
[...]

En haalt je betrouwbaarheid als partij omlaag. Als je iets belooft, dan moet je dat nakomen. En de reden die nu wordt gegeven is wel heel bijzonder.
Ik vraag me af wat ze binnenkort nog meer de nek omdraaien? Ik zit bij Transip, net zoals mijn familieleden die een simpele Wordpress site hebben, omdat het altijd betrouwbaar was. Begin me nu wel af te vragen wat het volgende is wat afgekapt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkvdKlundert
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-09 21:15
Stack is Stuc misschien heeft de Lidl een oplossing.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TheOmen
[...]

Mensen, dit product is je al die tijd gratis aangeboden. Wees daar dankbaar voor in plaats van zo entitled te doen nu ze ermee stoppen. Zolang je niks betaalt is TransIP je niks verschuldigd.
Prima, niet klagen, maar een bedrijf dat een dienst aanbiedt waarvan ze zelf zeggen dat die voor altijd gratis zal zijn, en die dan bij de eerste hiccup de stekker eruit trekken, daar mag je toch wel even lichtelijk verbaasd over zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Laatst online: 25-06-2024
[...]

Ik snap de frustratie wel. Voor mij was het een derde backup (SD kaart -> NAS -> Stack) en ben dus niet meteen rouwig om verloren data en zoek wel een andere 3e backup mogelijkheid. Maar dat je als professioneel storage bedrijf data van klanten kwijtraakt is gewoon amateuristisch. Of je er nu voor hebt betaald of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joesv
  • Niet online
Danfoss schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:02:
Wat een *** bedrijf is TransIP ook..

"Inactief gebruik
STACKs die meer dan een jaar niet zijn gebruikt worden op 12 november vergrendeld. Als je binnen 14 dagen inlogt in het controlepaneel, heb je alsnog drie maanden de tijd (tot 9 februari) om de data uit je gratis STACK te downloaden of om over te stappen op een betaalde STACK. Doe je dit niet, dan wordt je data op 24 november definitief verwijderd."

Dus als je het als cold storage gebruikt en een jaar niet ingelogd bent geweest moet je binnen 14 dagen na de mail inloggen anders ben je al je data kwijt. Je zal maar net op vakantie zijn.
Of deze email missen. 2 week tijd is zeer krap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
[...]

[Afbeelding]
Erg rap gaat het niet..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iciuvDT.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Laatst online: 30-09 18:45
michielRB schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:52:
Feedback is hier beter zichtbaar: https://play.google.com/s...tails?id=nl.transip.stack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
of je doet het via Rclone ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8T_bBRUytU4-wucoecr_fVH6ZEI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Hw56Yvan2pz1jXbOX4fGZka1.png?f=user_large

4 aparte accounts aan het ophalen ;)
Even inventarisatie maken van welke familieleden ik nog wat moet inregelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009

Compizfox

Bait for wenchmarks

Jrz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:06:
[...]
Gratis gaat het mij niet om. De hebben meerdere malen dataloss gehad.
Dat is kut inderdaad, maar als dat zo kritiek is en je garantie wilt op dat vlak moet je een betaalde service nemen vind ik. Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken.

Precies dit is denk ik ook de reden dat ze er nu mee kappen: het is een gigantische liability voor TransIP en het levert niets op.
Ik heb daarnaast nog een betaalde stack, maar als er zo vaak problemen zijn met storage (stack, maar OOK elke paar maanden op hun webhosting en VPS platform, zie ik eerlijk gezegd niet meer de toegevoegde waarde van TransIP vergeleken met andere aanbieders van VPSSen die een stuk flexibeler en goedkoper zijn.. bijv. Hetzner)
Hetzner kan ik ook aanraden. Heb een klein VPSje daar, bevalt heel goed!

TheOmen schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:07:
[...]

Prima, niet klagen, maar een bedrijf dat een dienst aanbiedt waarvan ze zelf zeggen dat die voor altijd gratis zal zijn, en die dan bij de eerste hiccup de stekker eruit trekken, daar mag je toch wel even lichtelijk verbaasd over zijn?
Daar geef ik je gelijk in. Die belofte hadden ze natuurlijk ook helemaal nooit moeten doen, want je kunt wel nagaan dat ze dat niet voor de eeuwigheid waar kunnen maken.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
TransIP site is nog steeds half kapot hier, super onhandig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Compizfox schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:11:
[...]

Dat is kut inderdaad, maar als dat zo kritiek is en je garantie wilt op dat vlak moet je een betaalde service nemen vind ik. Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken.

Precies dit is denk ik ook de reden dat ze er nu mee kappen: het is een gigantische liability voor TransIP en het levert niets op.

[...]

Hetzner kan ik ook aanraden. Heb een klein VPSje daar, bevalt heel goed!

[...]

Daar geef ik je gelijk in. Die belofte hadden ze ook helemaal niet moeten doen, want je kunt wel nagaan dat ze dat niet voor de eeuwigheid waar kunnen maken.
nee maar was dan begonnen met het schrappen van alle INACTIEVE accounts.. nu voor alles meer dan 12maand.. dan met een jaartje ofzo eens naar 6 maanden schuiven.... en dan nog eens een jaartje later naar 3 maanden.. en dan later maak je er op mijn part van dat je elke week een keer moet inloggen

*jaartje als idee.. al zou het 9 maand zijn op mijn part..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

bvk1983 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:07:
[...]

Ik snap de frustratie wel. Voor mij was het een derde backup (SD kaart -> NAS -> Stack) en ben dus niet meteen rouwig om verloren data en zoek wel een andere 3e backup mogelijkheid. Maar dat je als professioneel storage bedrijf data van klanten kwijtraakt is gewoon amateuristisch. Of je er nu voor hebt betaald of niet.
Het werd overigens ook niet gepromoot als "Backup Space", maar: "Jouw Online Hardeschijf"

Wat is stack?
STACK is de online opslagdienst waar je veilige opslagruimte op Nederlandse servers krijgt. Dat kan met STACK al vanaf 250 GB. Zeeën van ruimte waarmee je duizenden foto's, video's of documenten online opslaat. Maar wat kan je allemaal nog meer met STACK?
...
Bedrijfsdocumenten

Als je ’s avonds een goede uitbreiding in gedachten hebt voor een bedrijfsdocument, bewerk je dit document dankzij synchronisatie gelijk op je thuiscomputer. Zet je de volgende ochtend op werk je bedrijfscomputer aan, dan ga je direct aan de slag waar je de vorige avond gebleven was.

...
Een virtuele kluis
Als je op zoek bent naar een virtuele kluis voor je bestanden, dan ben je bij STACK aan het juiste adres.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 17:23

Rannasha

Does not compute.

Een dienst beloven die je leven lang gratis blijft is natuurlijk een garantie voor drama. Maar nu het opheffen van de gratis Stack direct na de dataverlies-incidenten komt, is het geen goede PR voor Stack / TransIP.

Maar goed, ik gebruikte mijn gratis Stack enkel als extra backup-laag (naast desktop, server, externe hdd) en het overgrote gedeelte van het volume van die backup bestaat uit foto-bestanden die ik inmiddels onbeperkt bij Amazon kan stallen (ingebegrepen bij Prime abo).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 15:25
[...]

Mensen, deze service is je al die tijd gratis aangeboden. Wees daar dankbaar voor in plaats van zo entitled te doen nu ze ermee stoppen. Zolang je niks betaalt is TransIP je niks verschuldigd.
Dat maakt niet uit. Als jij een gratis parkeerkaart krijgt van de gemeente als je in het centrum woont met de belofte dat dit ook altijd gratis zal blijven dan ben je ook niet blij als de gemeente na 5 jaar bepaald dat er toch betaald moet worden voor de kaart. Tuurlijk, fijn dat het tot dat moment altijd gratis is geweest, maar dat is wel zuur. Zeker omdat het alternatief veel duurder is. Als ze dan ook geen hele goede reden geven en ook nog eens het reguliere tarief van die kaart aan jou als "actie" proberen te verkopen... Sorry, maar nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Laatst online: 25-06-2024
Rannasha schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:15:
Maar goed, ik gebruikte mijn gratis Stack enkel als extra backup-laag (naast desktop, server, externe hdd) en het overgrote gedeelte van het volume van die backup bestaat uit foto-bestanden die ik inmiddels onbeperkt bij Amazon kan stallen (ingebegrepen bij Prime abo).
Ik ga dat met mijn foto verzameling ook doen denk ik, ik zit alleen nog met 40GB aan zelf geschoten video bestanden die ik ergens kwijt moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
Rannasha schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:15:
Een dienst beloven die je leven lang gratis blijft is natuurlijk een garantie voor drama. Maar nu het opheffen van de gratis Stack direct na de dataverlies-incidenten komt, is het geen goede PR voor Stack / TransIP.

Misschien lees ik er over heen, maar is dit alleen voor jpg? Of vallen RAW bestanden hier ook onder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006

IkWilbert

Het is mij!

I intend to live forever. So far, so good.

Pagina: 1 ... 41 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic