Ik heb geen ervaring met Cloud Sync helaas, maar als je automatisch files uit je backup verwijdert als je het origineel verwijdert, dan is m.i. toch een belangrijk aspect van je backup disfunctioneel? Als je iets onbedoeld verwijderd heb je dan alsnog niets.
Ik zou afstappen van Cloud Sync en kijken naar iets als HyperBackup van Synology. Dat is echt bedoelt als gebruik voor backups. Dat gezegd hebbende, ondersteund stack bepaalde bestanden hiervan niet. Echter zou er een workaround moeten zijn zie https://www.transip.nl/kn...k-mijn-synology-koppelen/ en https://gijs.io/2018/02/0...per-backup-transip-stack/MiKeZZa schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:14:
[...]
Ah. Dat had ik er best even bij mogen zetten![]()
Ik gebruik Cloud Sync. Betere alternatieven mogen ook aangedragen worden, mocht dat de sleutel zijn...
Thanks. Op zich interessant, maar ik vind op zich de huidige werkwijze ook een voordeel hebben; zonder gedoe met poorten open zetten e.d. kan ik bij mijn bestanden. Dat kan met HyperBackup niet. Dat is écht een backup, niet simpelweg een kopie van de files, als ik het zo zie.Perkouw schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:29:
[...]
Ik zou afstappen van Cloud Sync en kijken naar iets als HyperBackup van Synology. Dat is echt bedoelt als gebruik voor backups. Dat gezegd hebbende, ondersteund stack bepaalde bestanden hiervan niet. Echter zou er een workaround moeten zijn zie https://www.transip.nl/kn...k-mijn-synology-koppelen/ en https://gijs.io/2018/02/0...per-backup-transip-stack/
Dus deze switch wil ik best overwegen, maar mocht er een oplossing zijn voor CloudSync is dat voor mij ook wel een prettige optie.
In principe heb je daar ook nog een 30-dagen prullenbak. Dus zou in mijn beleving prima moeten zijn....mcDavid schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:20:
Ik heb geen ervaring met Cloud Sync helaas, maar als je automatisch files uit je backup verwijdert als je het origineel verwijdert, dan is m.i. toch een belangrijk aspect van je backup disfunctioneel? Als je iets onbedoeld verwijderd heb je dan alsnog niets.
Overigens misschien interessant voor de mensen die dit ooit gaan tegenkomen via bijvoorbeeld Google; ik heb ontdekt dat als je een folder van naam wijzigt op de Synology en hem vervolgens terug hernoemt gaat hij de folder opnieuw syncen. Bij grote mappen trekt hij natuurlijk wel ff een paar uurtjes door over je internetlijntje, maar hij bouwt hem dan wel opnieuw op en je bent direct weer bij in de situatie van dat moment...
Een vreemde gaan van zaken, maar het werkt wel. In de prullenak zie je vervolgens de files die recent verwijderd zijn.
Een vreemde gaan van zaken, maar het werkt wel. In de prullenak zie je vervolgens de files die recent verwijderd zijn.
Hoe stel ik Stack in op mn Android met de Nextcloud app? Als ik Nextcloud probeer in te stellen, kom ik op de Stack website terecht na het invullen van de server URL. Ik moet inloggen, en zie dan de Stack website, maar kom niet verder in de app (kan geen syncmappen instellen bijv.)
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Volgens mij kan je de Owncloud app gebruiken. Nextcloud heb ik nog niet echt iemand over gehoord?Brent schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:28:
Hoe stel ik Stack in op mn Android met de Nextcloud app? Als ik Nextcloud probeer in te stellen, kom ik op de Stack website terecht na het invullen van de server URL. Ik moet inloggen, en zie dan de Stack website, maar kom niet verder in de app (kan geen syncmappen instellen bijv.)
En anders gewoon de App van TransIP zelf voor Stack?
Owncloud werkt ook niet, want die accepteert het versienummer van Stack niet.Perkouw schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:51:
[...]
Volgens mij kan je de Owncloud app gebruiken. Nextcloud heb ik nog niet echt iemand over gehoord?
En anders gewoon de App van TransIP zelf voor Stack?
Over de Stack client lees ik alleen maar probleemverhalen hier, dus wilde die liever niet gebruiken. Lijkt niks anders op te zitten

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Mijn eigen use-case:
Vanuit Linux (docker container) ongeveer max 600B syncen; veel kleine files (documenten en foto's). Dit als externe backup. Opties die ik nu weet uit dit topic:
- https://rclone.org/webdav/
- davfs + rsync
Zijn er mensen die beide geprobeerd hebben, ervaringen (of zelfs scripts) kunnen delen om automatisch te mounten bij starten van backup etc? Dat scheelt denk ik een hoop mensen uitzoekwerk.
Vanuit Linux (docker container) ongeveer max 600B syncen; veel kleine files (documenten en foto's). Dit als externe backup. Opties die ik nu weet uit dit topic:
- davfs + rsync
Zijn er mensen die beide geprobeerd hebben, ervaringen (of zelfs scripts) kunnen delen om automatisch te mounten bij starten van backup etc? Dat scheelt denk ik een hoop mensen uitzoekwerk.
Hier stukje van mijn script wat vast beter kan. Incl overdag langzamer upload ivm thuiswerk.xces schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:57:
Mijn eigen use-case:
- davfs + rsync
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| #/bin/bash #Settings startdate=`date +%Y%m%d_%H:%M` startTime=${SECONDS} date1=`date +%Y%m` yesterday=$(date --date="yesterday" +"%y%m%d") rsynccmd='/usr/bin/rclone -P --bwlimit 07:00,400 --bwlimit 23:59,10M --log-level=INFO --log-file=/tmp/rclone-$date1.txt -L --size-only sync --exclude logs/ --exclude .git/ --exclude cache/' #make datedir /usr/bin/rclone mkdir stack:/$date1 echo "rsync mysql backup" /usr/bin/rclone mkdir stack:/$date1/mysqldaily /usr/bin/rclone delete --min-age 3d stack:/$date1/mysqldaily /usr/bin/rclone -P --bwlimit 07:00,400 --bwlimit 23:59,10M --log-level=INFO -L --size-only --include "*$yesterday.gz" sync /backup/mysqldaily/ stack:/$date1/mysqldaily |
@Brent Ik gebruik WebdavNav Lite, werkt op iOS en Android voor Stack.
https://seanashton.net/webdav/sync/
De lite versie kan niet zo veel, maar je kunt wel kijken of het werkt.
Zoek uit of de betaal versie kan wat je wilt.
https://seanashton.net/webdav/sync/
De lite versie kan niet zo veel, maar je kunt wel kijken of het werkt.
Zoek uit of de betaal versie kan wat je wilt.
Docker container met Duplicati is wat ik gebruik. Dat is denk ik de meest simpele methode.xces schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:57:
Mijn eigen use-case:
- davfs + rsync
Nice; doet dat ook incrementals?chielmi schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:00:
[...]
Docker container met Duplicati is wat ik gebruik. Dat is denk ik de meest simpele methode.
- AWS variant
- Docker image van LinuxServer,io
- Windows guide (richting Stack)
Jazeker, dat is 1 vd core features van Duplicatie. Ik gebruik idd het image van Linuxserver. Configuratie was simpel, sindsdien draait het al enkele jaren probleemloos.xces schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:50:
[...]
Nice; doet dat ook incrementals?
- AWS variant
- Docker image van LinuxServer,io
- Windows guide (richting Stack)
Snelheid is niet echt hoog (denk dat dat vooral aan Stack ligt), maar bij maandelijkse incrementele en nachtelijke backups is dat voor mij geen issue.
Ik neem aan bij maandelijkse full en nachtelijke incrementals?chielmi schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:52:
[...]
... bij maandelijkse incrementele en nachtelijke backups is dat voor mij geen issue.
Neexces schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:57:
[...]
Ik neem aan bij maandelijkse full en nachtelijke incrementals?
Heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht of incrementele backups wel de beste methode is...
Bij incrementals en een full restore ben je wel even bezig.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ik gebruik tecnativa/duplicity op meerdere hosts die naar Stack (via webdav) backuppen. Dagelijks incrementals, wekelijks een full en na 4 weken opschonen. Dat werkt heel erg goed.
En zorg inderdaad dat je regelmatig een full maakt, want incrementals zorgen voor lange restore-tijden. Daarnaast kan je na een full weer oude backups verwijderen. Met enkel incrementals zal je ook alle incrementals moeten houden en kan je geen opschoonactie doen.
En zorg inderdaad dat je regelmatig een full maakt, want incrementals zorgen voor lange restore-tijden. Daarnaast kan je na een full weer oude backups verwijderen. Met enkel incrementals zal je ook alle incrementals moeten houden en kan je geen opschoonactie doen.
Ik heb opeens een vreemd probleem met Stack (1 TB gratis account).
Ik wilde gisteren via Cloud Sync op mijn Synology zo'n 100 GB naar mijn Stack copieren, maar
deze was bijna vol. Ik heb daarom eerst wat oude files op Stack gedelete om ruimte te maken
(en ja: ook de Trash Bin van Stack leeggemaakt!).
Stack gaf aan dat er daarna nog 815 GB in gebruik zijn, dus ruimte zat om 100 GB op te slaan.
Daarna Cloud Sync gestart, maar rond 80 GB liep deze vast met de opmerking:
"Error. Your public cloud quota limit reached".
Vervolgens op een Windows PC mijn Stack als drive gemapped mbv. WebDrive.
Deze geeft aan:
"Volume Quota (limit=815.04 GB, used=815.04 GB, free=0 Bytes)"
Zo'n kleine 200 GB is dus om onbekende reden niet beschikbaar. Als ik probeer meer ruimte
vrij te maken door files te deleten, gaat used omlaag, maar de limit ook, zodat er nog steeds
0 Bytes free overblijven!
Het lijkt er op dat Stack via WebDav een verkeerde limit rapporteert, of er wordt ruimte gebruikt
door iets wat mij niet bekend is. De Trash Bin is dus leeg, en er zijn geen andere users aangemaakt.
Er zijn geen quota voor de huidige user ingesteld. Forceren van de quota naar 999 GB helpt niet.
Files oploaden via de web interface van Stack werkt ook niet meer, er is gewoon geen vrije ruimte
ondanks deleten van files.
Herkent iemand dit probleem? Ik heb het nooit eerder gezien.
Ik wilde gisteren via Cloud Sync op mijn Synology zo'n 100 GB naar mijn Stack copieren, maar
deze was bijna vol. Ik heb daarom eerst wat oude files op Stack gedelete om ruimte te maken
Stack gaf aan dat er daarna nog 815 GB in gebruik zijn, dus ruimte zat om 100 GB op te slaan.
Deze geeft aan:
Zo'n kleine 200 GB is dus om onbekende reden niet beschikbaar. Als ik probeer meer ruimte
vrij te maken door files te deleten, gaat used omlaag, maar de limit ook, zodat er nog steeds
Het lijkt er op dat Stack via WebDav een verkeerde limit rapporteert, of er wordt ruimte gebruikt
door iets wat mij niet bekend is. De Trash Bin is dus leeg, en er zijn geen andere users aangemaakt.
Er zijn geen quota voor de huidige user ingesteld. Forceren van de quota naar 999 GB helpt niet.
Files oploaden via de web interface van Stack werkt ook niet meer, er is gewoon geen vrije ruimte
Ik heb ook zoiets, afgelopen week zat m'n 1tb vol, toen wat verwijderd, en de file opnieuw geupload, maar het lukte maar niet. Heb webdav en de stack webinterface probeer. Heb er verder nog niet naar gekeken, maar ik denk je issue wel te herkennen.ReneK schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:05:
Ik heb opeens een vreemd probleem met Stack (1 TB gratis account).
Deze geeft aan:
Thanks, goed om te weten. Het probleem lijkt dus bij Stack te liggen, dan hoef ik niet verder te zoeken
of er aan mijn kant iets verkeerd gaat.
Edit: Ik herinner me trouwens dat er een paar jaar geleden een soortgelijk probleem was met Stack: leegmaken van de Trash Bin resulteerde niet direct in meer vrije ruimte, maar het duurde even een dag of wat voordat de ruimte werd vrijgegeven. Dit hebben ze indertijd wel opgelost.
Zou kunnen dat dit weer een soortgelijk probleem is, alleen merkwaardig dat en nu steeds exact 0 bytes free
overblijven.
of er aan mijn kant iets verkeerd gaat.
Edit: Ik herinner me trouwens dat er een paar jaar geleden een soortgelijk probleem was met Stack: leegmaken van de Trash Bin resulteerde niet direct in meer vrije ruimte, maar het duurde even een dag of wat voordat de ruimte werd vrijgegeven. Dit hebben ze indertijd wel opgelost.
Zou kunnen dat dit weer een soortgelijk probleem is, alleen merkwaardig dat en nu steeds exact 0 bytes free
overblijven.
[ Voor 59% gewijzigd door ReneK op 12-08-2020 08:32 ]
Een oud bericht en ik zag dat je ook al een oplossing had gevonden, maar ik had dit probleem ook met Cloud Sync kwam ik laatst achter.MiKeZZa schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:12:
Ik heb een vraagje over Stack icm webdav backup vanaf een Synology.
Ik voer al tijden succesvolle backups uit, maar mijn Stack loopt vol. Nu kan ik natuurlijk bijkopen, maar eerst wilde ik even kijken of het anders kon. Wat mij opvalt is dat files die ik lokaal verwijder NIET weg gaan van Stack.
Het vinkje bij (de NL versie) van:
"Don't remove files in the destination folder when they are removed in the source folder."
Staat uit en toch treedt dit op.
Is iemand hier bekend mee? En hoe zou ik dit kunnen proberen op te lossen?
Ik heb het opgelost door de sync taak te verwijderen en opnieuw aan te maken. Vreemd is het wel.
Ik gebruik Duplicati met Smart Retention en die schoont oude backups gewoon op, ook al doe ik alleen incremental backups.mithras schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:30:
Ik gebruik tecnativa/duplicity op meerdere hosts die naar Stack (via webdav) backuppen. Dagelijks incrementals, wekelijks een full en na 4 weken opschonen. Dat werkt heel erg goed.
Zojuist blijkt e.e.a. weer goed te werken: free bytes staat niet meer op nul, maar klopt weer. Totaal is nuDacuuu schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:09:
[...]
Ik heb ook zoiets, afgelopen week zat m'n 1tb vol, toen wat verwijderd, en de file opnieuw geupload, maar het lukte maar niet. Heb webdav en de stack webinterface probeer. Heb er verder nog niet naar gekeken, maar ik denk je issue wel te herkennen.
weer 1 TB bruikbaar.
Het lijkt erop dat TransIP het probleem heeft opgelost ;-)
Ik heb dit vandaag opnieuw aan de hand gehad (in het verleden ook al zo'n 3 keer). Ik synchroniseer mijn Aldi MEDION-NAS met de Stack-client onder Windows. Met het stofzuigen heb ik vermoedelijk tegen de NAS aangetikt (ja, ik weet hetRaling schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:17:
Ik heb een probleem. Zojuist is mijn gehele Stack volledig gewist. Vanochtend kon ik via webDAV op m'n telefoon nog alle bestanden benaderen, maar zojuist is mijn Ubuntu desktop applicatie begonnen alle bestanden weer te synchroniseren.
Ervaren meer mensen op dit moment deze problemen?

Een vorig probleem had ik aan de hand rond april-mei-juni. Ik heb toen én Stack én mijn NAS en een externe HD manueel gesynchroniseerd. Nu merk ik op dat ik sindsdien toch nog een deel bestanden ben kwijtgeraakt (vooral foto's). Gelukkig zal ik deze wel terugvinden op mijn externe harde schijven, maar ik vraag me toch af wat er gebeurd is dat ik deze al meer dan een maand geleden (maar na het vorige probleem in april-mei-juni) ben kwijtgeraakt (want niet terug te vinden in de prullenbak van Stack...
Wat mij betreft is het na een maand automatisch wissen van de prullenbak in Stack een groot probleem... Ik zou het graag manueel willen instellen dat de prullenbak niet automatisch na een maand gewist wordt (zoals het vroeger was)...
het zou nooit zo mogen zijn dat als je pc de schijven in de nas niet herkent dat dan alles wordt gewist. Ik zou nog eens goed naar je instellingen in de client kijken.
Bij mij werkt het ook niet zo, heb net een schijf vervangen in mijn pc en de client begint netjes alle bestanden van Stack terug te schrijven naar de PC en niet omdat de disk niet herkent wordt, Stack te wissen.
Bij mij werkt het ook niet zo, heb net een schijf vervangen in mijn pc en de client begint netjes alle bestanden van Stack terug te schrijven naar de PC en niet omdat de disk niet herkent wordt, Stack te wissen.
Ik heb een vraag, ik heb de desktop applicatie onder windows 10 draaien en zo ingesteld dat hij de mappen zichtbaar zijn in de verkenner.
Als ik windows verkenner openen zie ik mijn directory met daaronder mijn stack mappen, alleen onder total commander zie ik ze totaal niet.
Wat doe ik fout ?
Als ik windows verkenner openen zie ik mijn directory met daaronder mijn stack mappen, alleen onder total commander zie ik ze totaal niet.
Wat doe ik fout ?
Sinds vorige keer is de bug gefixed, en snelheid is ook ok.Jogai schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:46:
Ik heb alleen de gratis GB en heb rclone gebruikt om zonder grote problemen grote files te verzenden. Er is wel een issue dat altijd alles gesynced wordt: https://github.com/rclone...26#issuecomment-486608469 maar voor een eenmalige kopie werkt het wel.
code:
1 2 jogai@host:~$ rclone copy ~/Photos/ stack:Photos/ -P Transferred: 156.155M / 38.950 GBytes, 0%, 3.067 MBytes/s, ETA 3h35m54s
code:
1
2
3
4
5
| jogai@ubuntu:~/src/elodie$ rclone copy ~/Photos/ stack:Photos/ -P Transferred: 9.102G / 9.102 GBytes, 100%, 3.508 MBytes/s, ETA 0s Checks: 15228 / 15228, 100% Transferred: 2071 / 2071, 100% Elapsed time: 44m17.7s |
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Perfect. Dank voor deze update. Ik zat ivm de bug al maanden met flagJogai schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:05:
[...]
Sinds vorige keer is de bug gefixed, en snelheid is ook ok.
code:
1 2 3 4 5 jogai@ubuntu:~/src/elodie$ rclone copy ~/Photos/ stack:Photos/ -P Transferred: 9.102G / 9.102 GBytes, 100%, 3.508 MBytes/s, ETA 0s Checks: 15228 / 15228, 100% Transferred: 2071 / 2071, 100% Elapsed time: 44m17.7s
code:
te syncen.
1
| --size-only |
Als TC geen Webdav plugin heeft doe je niks fout....JBnl schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:27:
Als ik windows verkenner openen zie ik mijn directory met daaronder mijn stack mappen, alleen onder total commander zie ik ze totaal niet. Wat doe ik fout ?
Zonder plugin geen Webdav onder TC...
Lees de Webdav sectie eens na of jedat wel in orde hebt...
http://users.telenet.be/g...%20T&T-Revision%20002.pdf
Zonder dat OK te hebben lukt dat niet.
En wordt de Webdav van Stack ook ondersteund? (dat zou wel moeten).
Dus loop eea ff na, want dat is uit jouw korte vraag niet te halen.
[ Voor 31% gewijzigd door route99 op 06-09-2020 17:56 ]
Jammerlijk 1TB data "weg" door hardware falen op de server die mijn stack mocht hosten..
heb die data nog wel elders.. maar niet zo 1/2/3 voor het digitaal grijpen
heb die data nog wel elders.. maar niet zo 1/2/3 voor het digitaal grijpen
404 Signature not found
Nou ja zeg... Geen backups gemaakt door TransIP?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Whut, heb je meer info? Lijkt me dat er dan wel wat meer mensen last van hebben.SMSfreakie schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:02:
Jammerlijk 1TB data "weg" door hardware falen op de server die mijn stack mocht hosten..
heb die data nog wel elders.. maar niet zo 1/2/3 voor het digitaal grijpen![]()
dat waren de updates die ansigh publiekelijk te zien zijn../ Aanmelding
17 september 202010:13
Op dit moment is jouw STACK niet bereikbaar door een probleem met de server waarop deze gehost wordt. Onze engineers doen hun uiterste best om jouw STACK zo snel mogelijk weer online te brengen.
Over uiterlijk 60 minuten plaatsen we een update op deze pagina. Onze excuses voor de overlast.
/ Update #1
17 september 202011:02
Onze engineers hebben de oorzaak nog niet gevonden. Zodra er meer bekend is laten we het weten.
/ Update #2
17 september 202012:55
Onze engineers hebben geconstateerd dat één van de schijven in de server defect is. Ze zijn nu druk bezig om de data hierop veilig te stellen. Daarna kunnen ze je STACK weer beschikbaar maken.
We houden je op de hoogte.
/ Update #3
17 september 202013:52
Het veiligstellen van de data volgens de gebruikelijke methode blijkt lastiger dan gedacht. Onze engineers bekijken nu of er andere opties zijn om je STACK snel weer beschikbaar te maken.
Zodra er meer bekend is laten we het weten via een update op deze pagina.
/ Update #4
17 september 202017:39
Vanmorgen rond 08:30 meldden onze monitoringsystemen een probleem met de server waarop jouw STACK staat. Door dit probleem was jouw STACK tijdelijk onbereikbaar.
Een herstart van de server zorgde ervoor dat jouw STACK weer netjes online kwam.
Na de herstart meldden onze monitoringsystemen echter nog steeds problemen met de bereikbaarheid van data op de server. Nader onderzoek wees uit dat deze melding werd veroorzaak door een defecte schijf in de server.
Het is belangrijk om te weten dat alle STACK-servers gebruik maken van RAID-Z. Dit is een techniek om de redundantie van de data op de server te verhogen door de data te verdelen over verschillende schijven. Hierdoor heeft één defecte schijf geen invloed op de integriteit van de data.
Wanneer een schijf kapot gaat, wordt deze automatisch vervangen. De data worden daarna opnieuw verdeeld over de schijven. Dit proces duurt meestal anderhalve week.
Eerder deze week is echter al een andere schijf defect geraakt in dezelfde poel met schijven. Omdat er nu opnieuw een schijf defect is geraakt in dezelfde poel terwijl het herverdelen van de data nog niet voltooid was, is de integriteit van de data aangetast en is jouw STACK onbereikbaar geworden.
Omdat het herstellen van de schijf die vandaag defect is geraakt lastiger blijkt dan gedacht hebben we besloten een externe partij in te schakelen met expertise op dit gebied. Zij gaan aan de slag om de data op de schijf zo snel mogelijk veilig te stellen. Het is momenteel nog niet duidelijk hoe lang dit zal duren. Om deze reden kunnen we helaas nog niet zeggen wanneer je STACK weer beschikbaar zal zijn.
Morgen plaatsen we een update omtrent de ontwikkelingen van dit incident. We weten dat dit een vervelende situatie is en zijn ons ervan bewust dat je hierdoor overlast ervaart. Hiervoor bieden we onze excuses aan.
Mocht je aan de hand van dit bericht verdere vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via een bericht in je controlepaneel.
Update #5
18 september 202013:34
De externe partij heeft de defecte schijf vanmiddag rond 13:00 opgehaald. Hierna zijn ze direct begonnen met hun werkzaamheden, deze zijn tweeledig.
Eerst onderzoeken ze de impact van de schade aan de schijf. Aan de hand van die informatie kunnen we je meer informatie geven over de duur van het herstelproces. Na het vaststellen van de impact gaan ze over op het herstellen van de data.
Helaas nemen beide processen veel tijd in beslag door de zorg die besteed wordt aan het veiligstellen van de data. De kans is daardoor groot dat we vandaag geen indicatie krijgen over de duur van het herstelproces.
Zodra er meer bekend is laten we het weten via een update op deze pagina.
/ Update #6
18 september 202018:27
Zoals verwacht hebben we vandaag geen indicatie ontvangen van de duur van het herstelproces. De externe partij geeft aan dat deze informatie op zijn vroegst beschikbaar is op maandagochtend.
/ Update #7
21 september 202017:38
Eerder deze middag hebben we bericht ontvangen van de externe partij nadat zij de staat van de defecte schijf hebben beoordeeld. Om de data zo snel mogelijk veilig te stellen is er besloten om een zo nauwkeurig mogelijke kopie te maken van de data op de schijf. Als dit proces is voltooid leveren zij de data bij ons aan. We verwachten de data dan binnen enkele dagen te ontvangen.
Onze engineers zullen de data vervolgens kopiëren naar een nieuwe schijf. Dit proces zal naar verwachting ongeveer een halve dag in beslag nemen. Zodra de data op de nieuwe schijf staan, kan de schijf in gebruik genomen door de server waarop jouw STACK staat. Onze engineers zullen de situatie op dat moment beoordelen en bepalen of er nog andere handelingen moeten worden uitgevoerd voor je STACK weer online gebracht kan worden.
Mocht het de externe partij niet lukken om een bruikbare kopie te maken van de data op de defecte schijf, dan zullen onze engineers een ultieme poging doen om de data te herstellen.
Zodra er meer bekend is laten we het weten.
/ Update #8
23 september 202013:02
Zoals bekend hebben wij een externe partij ingeschakeld om een zo nauwkeurig mogelijke kopie te maken van de data op de defecte schijf.
We hebben dagelijks contact met deze partij. Helaas is het voor hen nog niet mogelijk om met zekerheid te zeggen wanneer ze de kopie kunnen opleveren. Om deze reden moeten we helaas een beroep blijven doen op je geduld. Dit is een uitzonderlijke situatie en we begrijpen dat het vervelend is dat je al een aantal dagen geen gebruik kunt maken van je STACK.
Dit incident heeft voor ons de hoogste prioriteit. We doen onze uiterste best om je tussentijds zo goed en snel mogelijk te informeren.
Mocht je nog vragen hebben over de situatie, dan kun je ons altijd een bericht sturen via je controlepaneel.
/ Update #9
24 september 202014:22
De externe partij heeft inmiddels een kopie gemaakt van de data op de defecte schijf. Helaas is de kwaliteit van deze kopie dermate slecht, dat hiermee onmogelijk alle data hersteld kunnen worden.
Daarom hebben we gekozen voor een alternatieve werkwijze die mogelijk tot een betere kopie leidt. Deze werkwijze neemt echter opnieuw veel tijd in beslag. De verwachting is momenteel dat deze kopie over ongeveer een week klaar is.
We begrijpen dat je graag weer toegang wilt tot je bestanden. Helaas kunnen we op dit moment nog niet met zekerheid zeggen of dat gaat lukken. Je mag ervan uitgaan dat we er alles aan doen om jouw STACK en alle data daarop weer beschikbaar te maken.
/ Update #10
28 september 202019:00
Er is nog geen nieuws over het herstelproces. De externe partij geeft aan dat het nog een aantal dagen kan duren voor er meer informatie is.
in mn controle paneel :-)Goedemiddag,
Je ontvangt dit bericht naar aanleiding van het incident dat zich sinds 17-09-2020 voordoet en waardoor jouw STACK nog steeds niet bereikbaar is.
De externe partij die we hebben ingeschakeld om een kopie te maken van de data op de defecte schijf heeft gisteren aangegeven dat het ook met de alternatieve werkwijze niet is gelukt om een bruikbare kopie te maken. Dit betekent helaas dat we nu zeker weten dat een deel van de data op de server niet meer hersteld kan worden.
Om je STACK zo snel mogelijk weer beschikbaar te maken hebben we besloten om deze opnieuw op te leveren op een andere server. Dit betekent dat je STACK nu weer beschikbaar is, maar je data staan er niet op.
Om weer gebruik te kunnen maken van je STACK is het noodzakelijk dat je het wachtwoord van je STACK-gebruiker(s) opnieuw instelt. Via de onderstaande link leggen we uit hoe je dat doet.
https://www.transip.nl/kn...n/#via_het_controlepaneel
Als je 2FA hebt ingesteld op je STACK, dan is het belangrijk om te weten dat de 2FA-instellingen van je STACK zijn gereset. Als je 2FA weer in wilt schakelen, dan vind je de instructies daarvoor via de onderstaande link.
https://www.transip.nl/kn...on_voor_stack_inschakelen
We doen er nu alles aan om zoveel mogelijk van je data te herstellen. Als dit is gelukt, dan zetten we deze alsnog op je STACK. Om te voorkomen dat we daarmee nieuwe, door jou geplaatste bestanden overschrijven, zetten we de herstelde data in een aparte map op je STACK. Hoe dan ook sturen we je de komende weken een bericht waarin we aangeven welke data we van je hebben kunnen herstellen.
Onze excuses voor het lange wachten en de onzekerheid tijdens dit incident. Je mag ervan uitgaan dat we onze uiterste best doen om zoveel mogelijk van je data te herstellen. Daarnaast informeren we je tussentijds zo goed en zo snel mogelijk.
Mocht je naar aanleiding van dit bericht nog vragen hebben, dan staan we voor je klaar.
Met vriendelijke groet,
404 Signature not found
Mijn stack is nog gevuld hoor.
Die maken ze wel degelijk, maar niet voor de gratis STACKJassy schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:34:
Nou ja zeg... Geen backups gemaakt door TransIP?
Gisteren ineens 300GB aan data verwijderd van mijn PC. Alles staat nog wel op Stack.
Dacht misschien een foutje dus Stack en PC herstart maar tevergeefs.
Nu probeer ik alles weer op m'n PC te zetten, maar hij gaat in elke online map kijken (en dat zijn er veel) of er wijzigingen zijn. Ik wil gewoon dat 'ie alles wat verwijderd is, weer hersteld...
Dat controleren op wijzigingen duurt namelijk zo belachelijk lang, vanochtend om 08:30 begonnen en hij is nog bezig.
De reden dat Stack van alles heeft verwijderd is (denk ik) omdat het vinkje bij "Vraag om bevestiging bij mappen groter dan 500mb" aanstond. Dit heb ik zelf niet gedaan, en kort ervoor heb ik Stack geupdated dus wellicht komt het daardoor. Maar goed alle mappen die groter waren dan 500 mb zijn dus verdwenen en dat is zowat alles..
Baal hier echt van.
Meer mensen die dit zomaar hadden?
Nu probeer ik alles weer op m'n PC te zetten, maar hij gaat in elke online map kijken (en dat zijn er veel) of er wijzigingen zijn. Ik wil gewoon dat 'ie alles wat verwijderd is, weer hersteld...
Dat controleren op wijzigingen duurt namelijk zo belachelijk lang, vanochtend om 08:30 begonnen en hij is nog bezig.
De reden dat Stack van alles heeft verwijderd is (denk ik) omdat het vinkje bij "Vraag om bevestiging bij mappen groter dan 500mb" aanstond. Dit heb ik zelf niet gedaan, en kort ervoor heb ik Stack geupdated dus wellicht komt het daardoor. Maar goed alle mappen die groter waren dan 500 mb zijn dus verdwenen en dat is zowat alles..

Nu ja, is dat zo erg? Denk dat je met name even het verschil tussen gratis <> betaald moet kijken. Dan zie ik hier niet zo'n probleem in?bhartman schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:15:
Alleen RAID-Z voor een file hoster
Ben blij dat ik daar geen klant ben....
Factoren zoals de snelheid van je eigen netwerk en disk(s) spelen hierbij ook een rol. Dat kan inderdaad even duren. . .GiannoezNL schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:15:
[ Voor 45% gewijzigd door Perkouw op 02-10-2020 13:17 ]
Logisch ook, ik heb alleen het idee dat het controleren niet helemaal goed werkt.Perkouw schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:16:
[...]
Factoren zoals de snelheid van je eigen netwerk en disk(s) spelen hierbij ook een rol. Dat kan inderdaad even duren. . .
Ik heb voor de grap gekeken waar hij aan het controleren was, en in die map een bestand of map aangemaakt in de webversie van Stack. Op mijn mobiele app zie ik hem meteen verschijnen, maar op m'n PC komt het maar niet tevoorschijn, gister geprobeerd en staat er nu nog steeds niet op..
Denk dat je echt even zal moeten wachten tot de hele sync weer rond is wil je dergelijke zaken ook direct op je PC zien verschijnen tbh. Even geduld houden, als het dan klaar is weer die test doen. Werkt het dan nog niet dan kan er mogelijk wat anders aan de hand zijn.GiannoezNL schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:22:
[...]
Logisch ook, ik heb alleen het idee dat het controleren niet helemaal goed werkt.
Ik heb voor de grap gekeken waar hij aan het controleren was, en in die map een bestand of map aangemaakt in de webversie van Stack. Op mijn mobiele app zie ik hem meteen verschijnen, maar op m'n PC komt het maar niet tevoorschijn, gister geprobeerd en staat er nu nog steeds niet op..
Ja, dit is iets dat ik in de loop van de voorbije jaren geregeld aan de hand heb gehad en zeer vervelend vond.GiannoezNL schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:15:
Gisteren ineens 300GB aan data verwijderd van mijn PC. Alles staat nog wel op Stack.
De reden dat Stack van alles heeft verwijderd is (denk ik) omdat het vinkje bij "Vraag om bevestiging bij mappen groter dan 500mb" aanstond. Dit heb ik zelf niet gedaan, en kort ervoor heb ik Stack geupdated dus wellicht komt het daardoor. Maar goed alle mappen die groter waren dan 500 mb zijn dus verdwenen en dat is zowat alles..Baal hier echt van.
Kijk eens in de Prullenbak? Daar vond ik alles terug en kon ik dan ook herstellen in Stack (waarna het opnieuw gesynchroniseerd moest worden met mijn NAS, want daar was het al verdwenen alvorens ik dat door had...)
Aan de link met de optie die je beschrijft, heb ik nog nooit echt gedacht, maar dat zou dus wel eens de oorzaak kunnen zijn, inderdaad...
Succes, Guy
Zeker! en als ik naar betaald zou gaan denk ik niet dat ik voor Stack zou gaan eigenlijk :-)Perkouw schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:16:
[...]
Nu ja, is dat zo erg? Denk dat je met name even het verschil tussen gratis <> betaald moet kijken. Dan zie ik hier niet zo'n probleem in?
404 Signature not found
Nog steeds bezig om map voor map alles binnen te halen. Alles in 1x aanvinken kost teveel tijd want hij gaat alle mappen met een vinkje zowel online als lokaal controleren en dat doet ie steeds als Stack start.Perkouw schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:54:
[...]
Denk dat je echt even zal moeten wachten tot de hele sync weer rond is wil je dergelijke zaken ook direct op je PC zien verschijnen tbh. Even geduld houden, als het dan klaar is weer die test doen. Werkt het dan nog niet dan kan er mogelijk wat anders aan de hand zijn.
Ik laat 'm op de achtergrond syncen en dat gaat tot op zekere hoogte prima, soms loopt Stack alleen vast en dat heb ik niet altijd gelijk door. Kwestie van Stack herstarten en het controleren kan weer beginnen...
Kan dat controleren niet op een andere manier? Kan me niet voorstellen (en herinneren) dat dit bij alle (bekende) filehosters ook zo gaat, in ieder geval niet zo traag...
Je zou misschien rclone kunnen proberen ?GiannoezNL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:43:
[...]
Nog steeds bezig om map voor map alles binnen te halen. Alles in 1x aanvinken kost teveel tijd want hij gaat alle mappen met een vinkje zowel online als lokaal controleren en dat doet ie steeds als Stack start.
Ik laat 'm op de achtergrond syncen en dat gaat tot op zekere hoogte prima, soms loopt Stack alleen vast en dat heb ik niet altijd gelijk door. Kwestie van Stack herstarten en het controleren kan weer beginnen...
Kan dat controleren niet op een andere manier? Kan me niet voorstellen (en herinneren) dat dit bij alle (bekende) filehosters ook zo gaat, in ieder geval niet zo traag...
Met een webdav-connect kan je hem met rclone-browser mounten als lokale hdd.
https://rclone.org/commands/rclone_serve_webdav/
Wel rekening houden met de lengte van de filename (mag volgens mij niet langer zijn dan 170 karakters )
Ik mount de mappen van stack op mijn server, en voer ze daarna naar mijn plexserver
Zojuist geplaatst in de nieuws sectie: nieuws: TransIP Stack-opslagdienst is door twee defecte schijven deel van dat...
Over dat vinkje bij 'Vraag om bevestiging bij mappen groter dan XXmb'. Als dat aan staat, dan moet je toch nog steeds akkoord geven voor verwijdering? Daardoor kan toch geen data ongemerkt verdwijnen?
Over dat vinkje bij 'Vraag om bevestiging bij mappen groter dan XXmb'. Als dat aan staat, dan moet je toch nog steeds akkoord geven voor verwijdering? Daardoor kan toch geen data ongemerkt verdwijnen?
Terugbericht gehad en van de ruim 800GB is 90 % verloren. Ik heb alles hier nog staan, maar stel dat dit cold storage was geweest.
Tja ik moet dan ook wel eerlijk zeggen, als je belangrijke cold storage host op een gratis service dan verdien je het ook wel een beetjepennywiser schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:04:
Terugbericht gehad en van de ruim 800GB is 90 % verloren. Ik heb alles hier nog staan, maar stel dat dit cold storage was geweest.

Hoewel ik het vrij kneuzig vind van TransIP (nog eens vrij slechte bad rep ook!) blijft het een gratis service.
Wel prachtig dat sommige mensen er in de comments vinden dat ze niet alleen gratis 1 TB mogen opslaan, maar dat er ook nog ff gratis 1TB backupruimte ingericht had moeten worden en daarbovenop eigenlijk ook nog gratis 1TB tape-backups...smiba schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Tja ik moet dan ook wel eerlijk zeggen, als je belangrijke cold storage host op een gratis service dan verdien je het ook wel een beetje![]()
Hoewel ik het vrij kneuzig vind van TransIP (nog eens vrij slechte bad rep ook!) blijft het een gratis service.
Volgens mij zijn ze altijd vrij helder geweest dat gratis stacks niet gebackupt worden. Mijn vrouw heeft juist om die reden een betaalde stack, terwijl ik het met een gratis variant doe (ik gebruik het alleen voor file-sync). Niet dat we getroffen zijn, maar een incident als dit maakt wel pijnlijk duidelijk dat dat idd iets is waar je wel over na moet denken.
Allemachtig, dit is toch wel een doemscenario
Dit deed me er aan herinneren dat ik ook zo'n Stack heb. Ooit eens aangevraagd, omdat ik toen nog wel eens fotografeerde. Echter, nooit wat verder mee gedaan eigenlijk. Zojuist even ingelogd. Volgens mij is alles wat ik had upgeload nog wel aanwezig. Maar dat is zo weinig....
Werd iedereen die het betrof persoonlijk benaderd door TransIP?
Dit deed me er aan herinneren dat ik ook zo'n Stack heb. Ooit eens aangevraagd, omdat ik toen nog wel eens fotografeerde. Echter, nooit wat verder mee gedaan eigenlijk. Zojuist even ingelogd. Volgens mij is alles wat ik had upgeload nog wel aanwezig. Maar dat is zo weinig....
Ik heb ze vandaag even zelf benaderd, mijn "server" is gelukkig niet geraakt door deze ellende. Tijd voor een extra backup.
Owner of DBIT Consultancy
Ik heb een tijdje terug mijn gratis Stack geupgrade naar betaald. Heb nu 1250GB voor 3€ per maand. En backup inclusief!
Volgens mij is iedereen die getroffen is persoonlijk gecontacteerd. Als je dus geen bericht hebt is er niets aan de hand.RicoK schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:22:
Allemachtig, dit is toch wel een doemscenario![]()
ik wacht nog op extra info.. enige wat ik wil weten welke files er stonden.. dan weet ik zelf wel weer genoegpennywiser schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:04:
404 Signature not found
Damn. De term "balen als een stacker" is het eerste wat in me op komt. I feel for youpennywiser schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:04:
Hier gelukkig niet impacted, maar het zet je wel aan het denken. Hoe zat mijn config ook alweer in elkaar, en is dit nog wel een goed idee als er geen backup is.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Heheh, nou ik heb alles nog, maar kan kan alles weer opnieuw gaan backuppen. Gelijk maar naar die 1250 GB gegaan. Nu SFTP toegang in elk geval, helaas nog geen rsync maar ik kan in elk geval wat beter scripten nu. En mijn glas upload vol aan snelheid.The Eagle schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:05:
[...]
Damn. De term "balen als een stacker" is het eerste wat in me op komt. I feel for you![]()
Hier gelukkig niet impacted, maar het zet je wel aan het denken. Hoe zat mijn config ook alweer in elkaar, en is dit nog wel een goed idee als er geen backup is.
Triggered. Vol aan snelheid, wat voor abonnement heb je? Dacht dat er bij gratis een cap was van 5 MB/s en bij betaald 10 MB/s?pennywiser schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:31:
[...]
Heheh, nou ik heb alles nog, maar kan kan alles weer opnieuw gaan backuppen. Gelijk maar naar die 1250 GB gegaan. Nu SFTP toegang in elk geval, helaas nog geen rsync maar ik kan in elk geval wat beter scripten nu. En mijn glas upload vol aan snelheid.
Ik heb 100/100 KPN, dus of het hun of mijn cap is kan ik je niet zeggen.Perkouw schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:32:
[...]
Triggered. Vol aan snelheid, wat voor abonnement heb je? Dacht dat er bij gratis een cap was van 5 MB/s en bij betaald 10 MB/s?
Werd dit ook gemailed? Of zijn de gedupeerden enkel via hun control-panel bereikt?SMSfreakie schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:41:
[...]
dat waren de updates die ansigh publiekelijk te zien zijn..
[...]
in mn controle paneel :-)
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
weet iemand of rsnapshot of rsync inmiddels werkt of ooit gaat werken?
Ik ben ook gemaild keer of 2.AW_Bos schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:36:
[...]
Werd dit ook gemailed? Of zijn de gedupeerden enkel via hun control-panel bereikt?
rsync kan toch gewoon middels WebDav of mis ik iets?pennywiser schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:39:
Ninjaedit: lees net dat het traag performed aldus diverse users.
[ Voor 12% gewijzigd door Perkouw op 07-10-2020 22:31 ]
Blij dat ik onlangs voor Backblaze gekozen heb ipv Stack...
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Hoezo als ik vragen mag?TommyGun schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:38:
Blij dat ik onlangs voor Backblaze gekozen heb ipv Stack...
Als betaalde klant had je toch sowieso geen issue bij TransIP? Sorry als ik wat Pro-TransIP overkom hoor, maar betaalde klanten hebben voor zover ik weet alleen wat downtime gehad wat bij elke speler kan voorkomen.
Gratis variant en dan data kwijt, ja dat is een bummer maar dan moeten we ook eerlijk gratis andere diensten vergelijken. . .
Nou, eerlijk gezegd denk ik meer dat het mazzel (voor TransIP) is dat het bij niet betalende klanten is gebeurd. Geeft mij iig geen vertrouwen in TransIP...Perkouw schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:40:
[...]
Hoezo als ik vragen mag?
Als betaalde klant had je toch sowieso geen issue bij TransIP? Sorry als ik wat Pro-TransIP overkom hoor, maar betaalde klanten hebben voor zover ik weet alleen wat downtime gehad wat bij elke speler kan voorkomen.
Gratis variant en dan data kwijt, ja dat is een bummer maar dan moeten we ook eerlijk gratis andere diensten vergelijken. . .
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Een aantal betalende klanten is het ook overkomen voor zover ik begreep. Daar was echter een back-up van dus die hadden alleen wat downtime?TommyGun schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:41:
[...]
Nou, eerlijk gezegd denk ik meer dat het mazzel (voor TransIP) is dat het bij niet betalende klanten is gebeurd. Geeft mij iig geen vertrouwen in TransIP...
Eerder pech lijkt me. Als er alleen betalende klanten getroffen waren hadden ze voor iedereen de backup teruggezet en waren ze er vanaf geweest. De enige reden dat het nu nieuws is is dat er ook gratis accounts getroffen zijn.TommyGun schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:41:
[...]
Nou, eerlijk gezegd denk ik meer dat het mazzel (voor TransIP) is dat het bij niet betalende klanten is gebeurd. Geeft mij iig geen vertrouwen in TransIP...
Je bedoelt dat je 1000 GB gratis en 250 GB betaald (3,= pm) hebt. Waarvan de backup alleen voor de 250 GB geldt. Want die 1000 GB wordt toch niet samengevoegd met die 250 GB tot één abonnement?raven22 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:48:
Ik heb een tijdje terug mijn gratis Stack geupgrade naar betaald. Heb nu 1250GB voor 3€ per maand. En backup inclusief!
Jawel, wordt samengevoegd en dus mee in de backupEastend schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:38:
[...]
Je bedoelt dat je 1000 GB gratis en 250 GB betaald (3,= pm) hebt. Waarvan de backup alleen voor de 250 GB geldt. Want die 1000 GB wordt toch niet samengevoegd met die 250 GB tot één abonnement?
/f/image/vNuaAS5lIdFseNupa1EQrbMc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SJRC8tbPyiN46CelFEwCdCIi.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door bluewalk op 08-10-2020 06:39 ]
Het is inderdaad zoals @bluewalk beschrijft. De 1000GB gratis wordt bij de 250GB betaald gevoegd. Je krijgt dus een betaald abo van 1250GB voor de prijs van 250GB.Eastend schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:38:
[...]
Je bedoelt dat je 1000 GB gratis en 250 GB betaald (3,= pm) hebt. Waarvan de backup alleen voor de 250 GB geldt. Want die 1000 GB wordt toch niet samengevoegd met die 250 GB tot één abonnement?
Ik gebruik rclone, en dat werkt nu goed, zie Jogai in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"pennywiser schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:39:
Misschien een aardig alternatief voor rclone?
Klopt en dit gegeven trok mij dan ook over de streepraven22 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:24:
[...]
Het is inderdaad zoals @bluewalk beschrijft. De 1000GB gratis wordt bij de 250GB betaald gevoegd. Je krijgt dus een betaald abo van 1250GB voor de prijs van 250GB.
Ga ik naar kijken tnx.Jogai schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:38:
[...]
Ik gebruik rclone, en dat werkt nu goed, zie Jogai in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"
Misschien een aardig alternatief voor rclone?
En je krijgt SFTP toegang, werkt in combinatie met bv Duplicati echt perfect. Incremental backups staan netjes op STACK.pennywiser schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:45:
[...]
Klopt en dit gegeven trok mij dan ook over de streep
Hmmm... Zojuist een abo van 250GB afgenomen, en die wordt als een aparte stack toegevoegd, niet samengevoegd met de bestaande gratis 1000GB. Zouden ze meelezen hier?raven22 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:24:
[...]
Het is inderdaad zoals @bluewalk beschrijft. De 1000GB gratis wordt bij de 250GB betaald gevoegd. Je krijgt dus een betaald abo van 1250GB voor de prijs van 250GB.
Je moet geen nieuwe afnemen maar je gratis SACK upgraden.mrwolf schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:57:
[...]
Hmmm... Zojuist een abo van 250GB afgenomen, en die wordt als een aparte stack toegevoegd, niet samengevoegd met de bestaande gratis 1000GB. Zouden ze meelezen hier?
Althans, kan zijn dat het toen een actieperiode was hoor (zoiets staat mij nog bij).
Ik wilde net mijn post edit-en ja. Stom, ik had voor upgrade moeten kiezen. Nu zie ik wel '1.250 GB voor € 2,50 p.m.' staan.bluewalk schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:58:
[...]
Je moet geen nieuwe afnemen maar je gratis SACK upgraden.
Althans, kan zijn dat het toen een actieperiode was hoor (zoiets staat mij nog bij).
Dan neem je die alsnog en zeg je de 250 weer op.mrwolf schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:59:
[...]
Ik wilde net mijn post edit-en ja. Stom, ik had voor upgrade moeten kiezen. Nu zie ik wel '1.250 GB voor € 2,50 p.m.' staan.
Wat denk je dat ik net gedaan hebpennywiser schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:00:
[...]
Dan neem je die alsnog en zeg je de 250 weer op.
Wanneer ik via upgrade in de instellingen van mijn Stack kijk zie ik het volgende staan:mrwolf schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:57:
[...]
Hmmm... Zojuist een abo van 250GB afgenomen, en die wordt als een aparte stack toegevoegd, niet samengevoegd met de bestaande gratis 1000GB. Zouden ze meelezen hier?
/f/image/UvtFJFVrx6NBWCNiEb6RAwIq.png?f=fotoalbum_large)
Dit maakt het zeker interessant om een lopende extra backup te maken met snapshots
Heeft SFTP voordelen boven gebruik van WebDAV i.c.m. Stack ?bluewalk schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:56:
[...]
En je krijgt SFTP toegang, werkt in combinatie met bv Duplicati echt perfect. Incremental backups staan netjes op STACK.
Webdav is wat mij betreft pak onstabieler tov sftp. Ben gestopt met dit te gebruiken met stack.AlterEgo schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:07:
[...]
Heeft SFTP voordelen boven gebruik van WebDAV i.c.m. Stack ?
Plus dat TransIP nul support geeft op Webdav. Sinds vorig jaar is er een probleem met Synology en Webdav connectie op Stack, en dit probleem is echt alleen daar (andere providers geen last). TransIP wijst naar Synology voor een oplossing, maar dat is echt zinloos want hun hebben het probleem zelf veroorzaakt (van de ene op de andere dag werkte het niet meer, Synology had al weken geen update gehad).Yarisken schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:12:
[...]
Webdav is wat mij betreft pak onstabieler tov sftp. Ben gestopt met dit te gebruiken met stack.
Ga nu ook overwegen om die upgrade te doen. Niet dat ik het veel gebruik, maar wel fijn gevoel voor de toekomst.
Uit mijn ervaring werkt dat net niet perfect. Duplicati plaatst helaas alle bestanden in 1 map, en na verloop van tijd werden dat er zo veel dat de directory listing bij Stack langer duurder dan waar Duplicati op wou wachten. Toen het vastliep was de backup ongeveer 150GB groot.bluewalk schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:56:
[...]
En je krijgt SFTP toegang, werkt in combinatie met bv Duplicati echt perfect. Incremental backups staan netjes op STACK.
Windows 10. Laatste Chrome en Edge browser.
Enig idee hoe ik via de webinterface gehele directories met alles daaronder kan uploaden? Het lijkt alsof ik nu alleen nog maar files kan uploaden. Volgens mij heeft dit eerder wel gewerkt?
Bij het slepen van Explorer naar de webinterface heb ik hetzelfde probleem.
Enig idee hoe ik via de webinterface gehele directories met alles daaronder kan uploaden? Het lijkt alsof ik nu alleen nog maar files kan uploaden. Volgens mij heeft dit eerder wel gewerkt?
Bij het slepen van Explorer naar de webinterface heb ik hetzelfde probleem.
👉🏻 Blog 👈🏻
Zijn er mensen die sshfs onder Linux goed hebben draaien met Stack?
[ Voor 8% gewijzigd door pennywiser op 08-10-2020 13:03 ]
Je kan de Remote Volume Size groter zetten, dan maakt hij grotere, maar ook minder bestanden.dcm360 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:29:
[...]
Uit mijn ervaring werkt dat net niet perfect. Duplicati plaatst helaas alle bestanden in 1 map, en na verloop van tijd werden dat er zo veel dat de directory listing bij Stack langer duurder dan waar Duplicati op wou wachten. Toen het vastliep was de backup ongeveer 150GB groot.
Of (in de global settings) 'http-operation-timeout' en 'http-readwrite-timeout' langer zetten.
Mijn grootste backup is ~200GB, en die gaat zelfs over een VPN vanuit China nog goed. Ik heb die http timeouts wel op 60 minuten staan.
Edit ik zie nu dat jullie het over SFTP hadden... ik heb nog een gratis Stack met webdav.
[ Voor 5% gewijzigd door Dannisi op 08-10-2020 13:22 ]
There is no place like 127.0.0.1
Standaard gebruikt Duplicatie 50mb bestanden, als je dat verhoogt naar 500mb heb je al 10x minder bestanden. Of is dat te simpel gedacht.dcm360 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:29:
[...]
Uit mijn ervaring werkt dat net niet perfect. Duplicati plaatst helaas alle bestanden in 1 map, en na verloop van tijd werden dat er zo veel dat de directory listing bij Stack langer duurder dan waar Duplicati op wou wachten. Toen het vastliep was de backup ongeveer 150GB groot.
De risico's van een gratis software zeker. Stack is uit zichzelf begonnen complete mappen te verwijderen van mijn PC. Gelukkig staan ze dan nog in de stack prullenbak, maar waar slaat dat zelfs op...
Ongeveer 150 gigabyte aan bestanden die van mijn harde schijf zijn verwijderd en die ik nu moet herstellen uit de prullenbak
Ongeveer 150 gigabyte aan bestanden die van mijn harde schijf zijn verwijderd en die ik nu moet herstellen uit de prullenbak
[ Voor 24% gewijzigd door Bio op 07-11-2020 18:02 ]
Zag net dit blog van TransIP, gratis Stack gaat stoppen
Heb zelf geen mail gehad:
https://www.transip.nl/blog/verhaal-achter-stack/
https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff
Hmm, ik heb deze e-mail ook niet gehad...
Maar eens een ticket aanmaken. Wil er best voor betalen, maar dan wel graag die 50% korting het eerste jaar.
Maar eens een ticket aanmaken. Wil er best voor betalen, maar dan wel graag die 50% korting het eerste jaar.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik heb ook geen mail gehad, maar ben toevallig vorige maand overgestapt van de gratis 1TB naar de upgrade van 1250GB voor 2,50 per maand. Ik ben benieuwd wat daar mee gaat gebeuren, ik heb net Amazon Cloud Drive opgezegd.
Ik kan mijn versie ook niet upgraden zie ik, die optie is uitgezet.
[ Voor 13% gewijzigd door mrwolf op 10-11-2020 11:10 ]
Ik zie ook dat de 1250 versie niet meer te kiezen is. Alleen de 2TB versie...mrwolf schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:06:
Ik heb ook geen mail gehad, maar ben toevallig vorige maand overgestapt van de gratis 1TB naar de upgrade van 1250GB voor 2,50 per maand. Ik ben benieuwd wat daar mee gaat gebeuren, ik heb net Amazon Cloud Drive opgezegd.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Als je nu bij een gratis account op "Upgrade" klikt dan heb je een optie van 1,51 (inclusief BTW) voor 250GB.TFHfony schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:06:
Hmm, ik heb deze e-mail ook niet gehad...
Dat is dus net wat te weinig. Ik heb er zo'n 400/500GB staan. Dus ik zou graag de 1000+250 versie willen, maar dat lijkt dus niet te lukken.Groentjuh schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:14:
[...]
Als je nu bij een gratis account op "Upgrade" klikt dan heb je een optie van 1,51 (inclusief BTW) voor 250GB.
/edit/
en nu krijg ik bij zo'n beetje alles wat ik doe een internal server error...
[ Voor 10% gewijzigd door TFHfony op 10-11-2020 11:19 ]
Hier de mail nog niet gehad. Kan me er wel wat bij indenken dat ze willen stoppen met de gratis variant, dat kost gewoon knaken en levert nauwelijks niets op denk ik.
Klopt. Krijg ik ook 'generiek'. M.a.w. bij diverse pagina's.TFHfony schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:18:
[...]
/edit/
en nu krijg ik bij zo'n beetje alles wat ik doe een internal server error...
[ Voor 45% gewijzigd door Perkouw op 10-11-2020 11:22 ]
Ook hier (nog) geen e-mail gehad. Jammer dat ze gaan stoppen, maar gebruikte het zelf niet echt meer. Gebruik al een hele tijd OneDrive. Dat kost omgerekend €0,77 per maand, inclusief Office.Spiff schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:58:
Zag net dit blog van TransIP, gratis Stack gaat stoppen![]()
[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 10-11-2020 11:51 ]
Hier ook geen mail gehad. Jammer dat ze stoppen, logisch natuurlijk dat dit niet levensvatbaar is.
Toch ook wel irritant dat ze (zoals dit soort acties altijd beginnen?) eerst aangeven dat dit permanent gratis is en vervolgens gooien ze de boel amper 2 jaar later dicht...
Toch ook wel irritant dat ze (zoals dit soort acties altijd beginnen?) eerst aangeven dat dit permanent gratis is en vervolgens gooien ze de boel amper 2 jaar later dicht...
Hier ook al geen mail gehad... En wel balen dat het gaat stoppen. Maar eens kijken of ik dan nog wil upgraden of toch maar ergens anders parkeren...
Hier ook nog geen mail gehad, misschien dat dit ligt aan het feit dat ik wel andere betaalde diensten afneem bij TransIP?
Hoewel ik het jammer vind begrijp ik de keuze wel. Een dataverlies zoals een paar maanden terug kan erg slecht zijn voor je reputatie en ik kan me goed voorstellen dat dit 'gratis' niet te back-uppen valt. Binnenkort maar eens opnieuw naar mijn back-up strategie gaan kijken
Hoewel ik het jammer vind begrijp ik de keuze wel. Een dataverlies zoals een paar maanden terug kan erg slecht zijn voor je reputatie en ik kan me goed voorstellen dat dit 'gratis' niet te back-uppen valt. Binnenkort maar eens opnieuw naar mijn back-up strategie gaan kijken
Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic