[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 39 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom de Meijer
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-03 21:34
IkWilbert schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:08:
Mijn stack werkt niet meer sinds gisteren.... Kreeg zojuist een mail van transip.

27 september 201912:44

Gisteren heeft er onderhoud plaatsgevonden aan de noodstroomvoorziening van ons datacenter. Het datacenter heeft drie soorten stroomvoorzieningen: netstroom, noodaccu's en noodaggregaten. Dit onderhoud werd specifiek gepleegd aan de noodaccu's.

De noodaccu's zijn aanwezig om de stroomvoorziening direct over te kunnen nemen wanneer de netstroom uitvalt. De noodaccu's hebben genoeg stroom om het datacenter gedurende 30 minuten van stroom te kunnen voorzien. Dit geeft ons tijdens een stroomstoring genoeg tijd om over te schakelen op de noodaggregaten, welke de stroomvoorziening daarna kunnen overnemen.

Omdat de noodaccu's in directe verbinding staan met netstroom zijn deze tijdens het onderhoud afgekoppeld. Dit betekent dat het datacenter op dat moment zijn stroom ontvangt van de noodaggregaten.

Spijtig genoeg is één van de noodaggregaten uitgevallen tijdens het onderhoud. Omdat de noodaccu's in onderhoud waren is er overgeschakeld op netstroom. Dit heeft enkele seconden geduurd, waardoor de server waarop jouw STACK staat uitviel. Als gevolg hiervan kon de server niet meer juist opstarten en is jouw STACK onbereikbaar geworden.

Onze systeembeheerders zijn gisteren de hele dag bezig geweest om jouw data veilig te stellen en hebben een manier gevonden om alle data op de server te verplaatsen naar een nieuwe server. Door de grote hoeveelheid data op de server is onze verwachting dat dit ongeveer 10 dagen duurt. Hierbij worden de STACKs met de minste hoeveelheid data het eerst verplaatst. STACKs met een grotere hoeveelheid data worden later verplaatst.

Dit betekent dat je afhankelijk van de hoeveelheid data op jouw STACK wellicht vandaag weer toegang hebt. Mocht je vandaag nog niet bij je STACK kunnen, dan willen we een beroep doen op je geduld.

Wij gaan in gesprek met ons datacenter om uit te zoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren. Zij zullen ons voorzien van een incident-rapport met meer informatie. Mocht dit rapport meer relevante informatie bevatten, dan zullen wij dit op deze pagina delen. Ook bieden we je nogmaals onze excuses aan voor het ongemak.
/ Update #1

26 september 201916:53

Rond 16:00 kwam de server weer online. Kort daarop deed er zich echter opnieuw een kernel panic voor waardoor de server zich weer herstartte. Onze systeembeheerders doen hun uiterste best de server zo snel mogelijk weer up and running te krijgen.

Zodra er meer bekend is plaatsen we een update op deze pagina.
/ Aanmelding

26 september 201915:51

Eerder deze morgen heeft er tijdens gepland onderhoud aan de noodaccu's van ons datacenter een korte stroomonderbreking plaatsgevonden.

Kort daarop ontvingen onze systeembeheerders een melding van onze monitoringsystemen dat er problemen zijn met het bestandssysteem van de server waarop jouw STACK gehost wordt. Hierdoor is jouw STACK momenteel onbereikbaar.

Onze systeembeheerders werken hard aan een oplossing. We houden je op de hoogte en zullen binnen een uur een update plaatsen.

Onze excuses voor het ongemak.
Hmm, wel verdacht.
Rond deze tijd is bijna heel mijn schijf met foto's gewist. (circa 500 GB)
Heb een recovery moeten maken om alles terug te zetten.
Toch maar lokaal ook nog een backup aan leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:12
Er is een request om als datum niet de upload datum te pakken: https://www.transip.nl/kn...binterface-behoud-datums/ Misschien even stemmen?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 10:12
Tom de Meijer schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:03:
[...]

Hmm, wel verdacht.
Rond deze tijd is bijna heel mijn schijf met foto's gewist. (circa 500 GB)
Heb een recovery moeten maken om alles terug te zetten.
Toch maar lokaal ook nog een backup aan leggen...
Uhhh... Als je je bestanden niet lokaal hebt, is de cloud-opslag sowieso geen "backup" he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 05:20
Hi,
ff checken wat jullie huidige ervaring is met de Stack snelheid.
Hier is het prut (betaald account) via Ziggo 250/25. Lijkt wel of half NL naar stack aan het schrijven is |:(
Ben bezig een nieuwe initiele backup te maken vanaf mijn server met duplicati maar dat kan zo nog een paar weken duren!
Backup snelheid duplicati

Heb even tussendoor een groot bestand via de browser naar Stack gegooid vanaf een andere computer. De upload van Duplicati daalde toen gedurende de upload. De kort door de bocht conclusie is dan dat de upload snelheid niet door Duplicati of mijn server (connectie) werd beperkt.
Wat zijn jullie ervaringen de afgelopen dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:04

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb sinds een aantal weken ook problemen met STACK. Ik had hem altijd via WebDAV (davfs2) gemount op m'n servers om er zo backups naartoe te maken met Borg en Duplicity.

Backups maken lukt totaal niet meer, overal time-outs; het gaat al fout bij het verkrijgen van een lock.

Ik ben laatst overgestapt naar de betaalde versie met SFTP-support en dacht dat het daaraan lag, maar ook met davfs2 lukt het niet.

Ik zal TransIP eens contacteren binnenkort...

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
Compizfox schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:28:
Ik heb sinds een aantal weken ook problemen met STACK. Ik had hem altijd via WebDAV (davfs2) gemount op m'n servers om er zo backups naartoe te maken met Borg en Duplicity.

Backups maken lukt totaal niet meer, overal time-outs; het gaat al fout bij het verkrijgen van een lock.

Ik ben laatst overgestapt naar de betaalde versie met SFTP-support en dacht dat het daaraan lag, maar ook met davfs2 lukt het niet.

Ik zal TransIP een contacteren binnenkort...
Dank, zelfde ervaring dus!
De reden dat ik nu een intiële backup met Duplicati maak is omdat het backuppen met Borg niet meer lukte! Borg deed ik via webdav en een poging via sshfs was nog erger (maar heeft ook een jaar goed gewerkt). In Duplicati zit native sftp. Webdav/sshfs maakten mijn server niet stabieler (waarschijnlijk door de shabby connectie met Stack).

Ik zal ook een support call aanmaken bij Transip.
Edit: call aangemaakt bij Transip. Wordt vervolgd.

[ Voor 2% gewijzigd door oeps op 28-12-2019 21:53 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39
oeps schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:17:
Hi,
Hier is het prut (betaald account) via Ziggo 250/25. Lijkt wel of half NL naar stack aan het schrijven is |:(
Ben bezig een nieuwe initiele backup te maken vanaf mijn server met duplicati maar dat kan zo nog een paar weken duren!
[Afbeelding: Backup snelheid duplicati]

Heb even tussendoor een groot bestand via de browser naar Stack gegooid vanaf een andere computer. De upload van Duplicati daalde toen gedurende de upload. De kort door de bocht conclusie is dan dat de upload snelheid niet door Duplicati of mijn server (connectie) werd beperkt.
Toen ik het uitzocht (Stack was toen net nieuw), was de own/nextcloud client dramatisch sneller dan tools zoals duplicati. Ik herinner me dat dat kwam doordat die clients een bepaalde schrijfstrategie toepassen (misschien vind je het nog terug in dit topic).

In elk geval kan ik prima mijn 100mbit dichtsleuren, maar enkel met de own/nextcloud software.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Brent schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:48:
[...]

Toen ik het uitzocht (Stack was toen net nieuw), was de own/nextcloud client dramatisch sneller dan tools zoals duplicati. Ik herinner me dat dat kwam doordat die clients een bepaalde schrijfstrategie toepassen (misschien vind je het nog terug in dit topic).

In elk geval kan ik prima mijn 100mbit dichtsleuren, maar enkel met de own/nextcloud software.
In mijn geval (en ik denk dat ik ook voor @oeps mag spreken?) is STACK momenteel zo traag dat het compleet onbruikbaar is en er wel iets aan de hand moet zijn. Vroeger (een paar weken terug) heeft het altijd zonder problemen gewerkt.

Ik heb ook een ticket aangemaakt en heb ondertussen reactie terug: ze zeggen dat er "mogelijk momenteel onderhoud gepleegd wordt aan de server waarop mijn STACK gehost wordt" en komen er later nog op terug. Even afwachten dan maar.

[ Voor 14% gewijzigd door Compizfox op 29-12-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:02
Compizfox schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:36:
[...]

In mijn geval (en ik denk dat ik ook voor @oeps mag spreken?) is STACK momenteel zo traag dat het compleet onbruikbaar is en er wel iets aan de hand moet zijn. Vroeger (een paar weken terug) heeft het altijd zonder problemen gewerkt.

Ik heb ook een ticket aangemaakt en heb ondertussen reactie terug: ze zeggen dat er "mogelijk momenteel onderhoud gepleegd wordt aan de server waarop mijn STACK gehost wordt" en komen er later nog op terug. Even afwachten dan maar.
Ik heb hier ook last van idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
Compizfox schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:36:
[...]
Vandaag contact gehad met Transip en wat testjes gedaan voor ze vanaf mijn Ubuntu server:
  1. Transip zegt dat sftp beta is bij hen. Ik neem aan dat dit dan betekent dat het langzaam kan zijn! Klopt met mijn bovenstaande ervaring en ook dat een mount met sshfs regelmatige freezes geeft op mijn ubuntu server.
  2. sftp via de command line zou sneller moeten zijn volgens Transip en op verzoek een test gedaan met 1GB file en heb dan een upload van rond de 2MB/s. Inderdaad sneller dan met Duplicati met sftp.
  3. ik heb de connectie van Duplicati omgezet van sftp naar webdav via https en nu heb ik een upload van 1,5 - 2 MB/s. 3 a 4 keer sneller dan met Duplicati/sftp! Heel vreemd omdat je van webdav dat meer overhead heeft een slechtere upload verwacht. Hopelijk lossen ze het 'beta' van sftp snel op.
  4. Er wordt op dit moment gewerkt aan de sftp implementatie schreef de Transip medewerker. Geen indicatie wanneer dit iets gaat opleveren voor ons.
  5. Er draaide mogelijk een onderhoudsproces op de omgeving waar ik zit was ook een antwoord. Dat is dan geen best proces want het is al dagen/weken langzaam!. Speculeren: Het hangt een beetje af van wat voor een storage omgeving dit is maar bij systemen waar compressie/dedup niet inline is lopen er vaak batch processen die dit doen (en als wij het vol pompem met encrypted data valt er niet veel te deduppen op storage niveau 8)7 ). Als het goed is lopen dat soort batch processen alleen in de rustige uren. Die processen lopen meestal slechter als de storage bakken bijna vol zitten. Ik weet niet of Stackstorage op dedicated storage dozen draait of op meer generieke servers met veel lokale disk.
  6. Heel snelle respons van Transip op een zondag! 3x antwoord/respons gehad vandaag. Top!
Duplicati laat ik nu lekker op webdav zitten en duurt de upload slechts ongeveer een week in plaats van 3 weken met sftp. Nu hopen dat Duplicati goed dedupt en het flink minder is dan een TB upload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-05 13:37
Ik ervaar ook sinds een week of 3 problemen met Stack.
Ik gebruik duplicity om backups te maken (vanaf mijn server).

De originele settings die ik gebruikte waren:
code:
1
duplicity --full-if-older-than 1M --volsize 500 --timeout 60 /home/storage/Bla webdavs://me@me.stackstorage.com/remote.php/webdav/Backups/Bla/

Daarmee kreeg ik de volgende meldingen:
code:
1
Attempt 1 failed. timeout: The read operation timed out

en
code:
1
Giving up after 5 attempts. timeout: The read operation timed out

Nieuwe settings zijn:
code:
1
duplicity -v5 --asynchronous-upload --full-if-older-than 1M --volsize 50 --timeout 120 /home/storage1/Personal/Media/Video webdavs://brhahlen@brhahlen.stackstorage.com/remote.php/webdav/Backups/Media/Video/

Krijg nu heel veel van deze meldingen:
code:
1
Attempt 1 failed. timeout: The read operation timed out

en
code:
1
Giving up after 5 attempts. timeout: The read operation timed out

en
code:
1
2
3
GPGError: GPG Failed, see log below:
===== Begin GnuPG log =====
===== End GnuPG log =====

Denk dat ik met hetzelfde euvel te maken heb als de posters hierboven mij.
Het is in ieder geval knap irritant, omdat ik nu niet weet of de backups kloppen.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

@oeps Bij mij maakt het niet uit of ik SFTP of WebDAV gebruik. Ik dacht inderdaad in de eerste instantie ook dat het aan SFTP lag, maar met WebDAV ligt de verbinding ook meteen plat als ik iets probeer te uploaden.

@Ben.Hahlen Ik heb inderdaad dezelfde problemen als jij met Duplicity: alleen maar time-outs. Ik kan je wel verklappen dat je backups niet "kloppen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 16:15
hier ook problemen met de standaard stack client (voor linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 22-05 13:37
Compizfox schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:12:
@Ben.Hahlen Ik heb inderdaad dezelfde problemen als jij met Duplicity: alleen maar time-outs. Ik kan je wel verklappen dat je backups niet "kloppen" ;)
Daar was ik al bang voor ja...

Is iig heel irritant en hoop dat ze het snel oplossen...
Maar ja, gratis, dus "you get what you pay for"

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ben.Hahlen schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:41:
Is iig heel irritant en hoop dat ze het snel oplossen...
Maar ja, gratis, dus "you get what you pay for"
Ik betaal er sinds een tijdje dus wel voor, voornamelijk voor de SFTP-support zelfs...

Ik heb zojuist (net als @oeps) bericht gekregen dat er een "onderhoudsproces" loopt. Ze gaan m'n STACK migreren naar een andere server en dan zou het opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39
Nog even de post opgezegd waarin onthuld wordt waarom webdav icm own/nextcloud clients het snelste is:

CheckItOut in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"
Ze slaan het updaten van last modified (or accessed) timestamp over.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
raven22 schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:05:
hier ook problemen met de standaard stack client (voor linux)
Zoals eerder gemeld ook hier issues met stack client. Steeds vastlopers en de interface die niet wilde opstarten. Contact gezocht met support. Krijg als antwoord dat ze stack client op linux niet meer ondersteunen........

Heb ik om te testen eens de nextcloud app voor linux geinstalleerd en die werkt prima op linux mint 19.3 (ubuntu 18.04 lts). Krijg alleen een melding dat de stack server van transip verouderd is. Maar zoals gezegd werkt uitstekend dus ik gebruik die voorlopig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met het synchroniseren van een iPhoto library van ~60GB? Ik overweeg Stack als offside backup voor met name deze foto's. Waar ik een beetje bang voor ben is dat de iPhoto library als één bestand wordt gezien, en die 60GB dus bij elke kleine wijziging moet worden geüpload. Liever zou ik dat uiteraard netjes per bestand zien.

Of is de enige oplossing hiervoor het mounten als webdav en de library vanuit daar openen en gebruiken?

[ Voor 13% gewijzigd door n9iels op 02-01-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
raven22 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:25:
[...]

Zoals eerder gemeld ook hier issues met stack client. Steeds vastlopers en de interface die niet wilde opstarten. Contact gezocht met support. Krijg als antwoord dat ze stack client op linux niet meer ondersteunen........

Heb ik om te testen eens de nextcloud app voor linux geinstalleerd en die werkt prima op linux mint 19.3 (ubuntu 18.04 lts). Krijg alleen een melding dat de stack server van transip verouderd is. Maar zoals gezegd werkt uitstekend dus ik gebruik die voorlopig wel.
Brent schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:11:
Nog even de post opgezegd waarin onthuld wordt waarom webdav icm own/nextcloud clients het snelste is:

CheckItOut in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"
Ze slaan het updaten van last modified (or accessed) timestamp over.
Ik heb mijn NAS (Synology met HyperBackup) een extra 30GB (brongrootte) laten backuppen, dat gaat gewoon met 2 / 2,5 MB/s. Ik denk inderdaad dat het aan de client ligt want met de Stack servers is niks mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:09

GG85

.......

Is er een mogelijkheid om hashes te vergelijken dmv WebDAV en/of SFTP?

WebDAV dmv rclone geeft rclone een melding dat hashing niet wordt ondersteund.
SFTP dmv rclone resulteert in elk bestand helemaal downloaden en dan vergelijken wat ook niet op schiet.

Nu kan ik alleen maar zien dat het aanta files gelijk is maar wil graag weten of de inhoud ook hetzelfde is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 20:33

TFHfony

Professional Weirdo

oeps schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:17:
Hi,
[Afbeelding: Backup snelheid duplicati]

Ik heb hier net even een nieuwe backup gedraaid en haalde gemiddeld zo rond de 140 a 150mbit/sec. Dus als het goed is geen snelheidsproblemen (meer).

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
TFHfony schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 22:25:
[...]

Ik heb hier net even een nieuwe backup gedraaid en haalde gemiddeld zo rond de 140 a 150mbit/sec. Dus als het goed is geen snelheidsproblemen (meer).
Is dat via webdav? of sftp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:54
TerrorSource schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:34:
[...]
Ik heb het nu zo gedaan:
1. Gedeelde map op synology gemaakt genaamd "stack_backup"
2. Webdav geinstalleerd, ingesteld op lokaal doel en "stack_backup"als doelmap
3. Externe verbinding gemaakt naar Stack en "stack_backup" map gemaakt
4. "NAS02_2.hbk" vanuit synology gedeelde map "stack_backup" gekopieerd naar externe verbinding stack in map "stack_backup"
5. Komt wel een foutmelding maar deze schijn je weg te kunnen drukken
6. Webdav server aangepast naar: https://accountnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/ met username/password.
6. opslaan lukt, alleen staat bij server geen / aan het einde en doel is "Off-line"

EDIT: opgelost!
De map "NAS02_2.hbk" moet je niet via Synology kopieren naar Stack maar via Windows pc
Ik ben ook aan de slag gegaan met een backup op m'n Stack. Via bovenstaand stappenplan en de handleiding van Gijs kom ik een heel eind echter de stack blijft offline in Hyper backup.
Aan de hand van deze opmerking in de blog van Gijs en Gbrandsma in "[Synology] Backup strategieën en tools" heb ik zitten zoeken naar het sequence_id of /Pool/bucketID.counter.1 bestand. Dat kan ik echter niet vinden.

In \\XXX\stack_backup\XXX_temp.hbk\Control\@writer staat bij mij maar één bestand, v1.1.-1.0.0.none.none.cinfo. Deze is leeg. Waar kan ik het juiste bestand vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
musicfreak schreef op zondag 2 februari 2020 @ 09:22:
[...]

Ik ben ook aan de slag gegaan met een backup op m'n Stack. Via bovenstaand stappenplan en de handleiding van Gijs kom ik een heel eind echter de stack blijft offline in Hyper backup.
Aan de hand van deze opmerking in de blog van Gijs en Gbrandsma in "[Synology] Backup strategieën en tools" heb ik zitten zoeken naar het sequence_id of /Pool/bucketID.counter.1 bestand. Dat kan ik echter niet vinden.

In \\XXX\stack_backup\XXX_temp.hbk\Control\@writer staat bij mij maar één bestand, v1.1.-1.0.0.none.none.cinfo. Deze is leeg. Waar kan ik het juiste bestand vinden?
Waarom gebruik je niet Cloud Sync met WebDav? ..../stackstorage.com/remote.php/webdav invullen, bestandsmappen in takenlijst aangeven, eventueel encrypten van bestanden zodat ze onleesbaar zijn op stack en gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frosty15
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
musicfreak schreef op zondag 2 februari 2020 @ 09:22:
[...]

Laat je hem bij stap 2 ook de backup uitvoeren?
Dit is tegenwoordig wel nodig.

Ik kwam erachter door een opmerking op de guide.
Thomas Devoogdt
August 17, 2019 at 07:11

In the user guide, It’s stated to not backup immediately as it is not necessary. For me, it didn’t work and I had to perform the first backup. My target medium wasn’t larger enough, so I just started it, waited until Synology created all the database files and config files and then I just aborted the backup task. At that moment I copied the .hbk folder to Stack. Then I had to remove the lock file that Synology has placed under /Control/lock. And now, everything works fine!

For those having difficulties to upload a folder, it’s not needed to get the client app or use the web browser. Under Linux, WebDAV FS can be mounted immediately.
Ubuntu (Nautilus): davs://username@username.stackstorage.com/remote.php/webdav
Kubuntu (Dolphin): webdav://username@username.stackstorage.com/remote.php/webdav
More info: https://doc.owncloud.com/...cessing-files-using-linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 14:42
Hulliee schreef op zondag 2 februari 2020 @ 09:40:
[...]

Waarom gebruik je niet Cloud Sync met WebDav? ..../stackstorage.com/remote.php/webdav invullen, bestandsmappen in takenlijst aangeven, eventueel encrypten van bestanden zodat ze onleesbaar zijn op stack en gaan.
Vraagje, deze methode gebruik ik inderdaad. Maar ik loop al enkele tijd er tegen aan dat ik geen tool kan vinden om de bestanden te decrypten, om steekproefsgewijs te controleren of de backup is geslaagd. Ik heb de keys uiteraard maar kan alleen gratis linux tools vinden. Weet jij iets wat makkelijk in gebruik is hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Hulliee schreef op zondag 2 februari 2020 @ 09:40:
[...]
Waarom gebruik je niet Cloud Sync met WebDav?
Geen idee eigenlijk, dacht dat Hyperbackup beter geschikt was voor deze taak. Je kan in ieder geval meer bij instellen maar het is de vraag of ik dat nodig heb voor mijn foto backup. :)
Heb nu Cloud Sync ook ingesteld, kan ik een beetje vergelijken.
Frosty15 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 09:47:
[...]
Laat je hem bij stap 2 ook de backup uitvoeren?
Dit is tegenwoordig wel nodig.

Ik kwam erachter door een opmerking op de guide.
Kijk, dat is een toptip. Hiermee lukte het uiteindelijk. Yes!
Welke guide bedoel je?

[ Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 02-02-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty15
  • Niet online
musicfreak schreef op zondag 2 februari 2020 @ 10:55:
[...]

Geen idee eigenlijk, dacht dat Hyperbackup beter geschikt was voor deze taak. Je kan in ieder geval meer bij instellen maar het is de vraag of ik dat nodig heb voor mijn foto backup. :)
Heb nu Cloud Sync ook ingesteld, kan ik een beetje vergelijken.

[...]

Kijk, dat is een toptip. Hiermee lukte het uiteindelijk. Yes!
Welke guide bedoel je?
Ik ging er van uit dat je de guide van Gijs.io gevolgd had, ik zag pas later dat dat niet zo was.
https://gijs.io/2018/02/0...per-backup-transip-stack/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
nino_070 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 10:51:
[...]

Vraagje, deze methode gebruik ik inderdaad. Maar ik loop al enkele tijd er tegen aan dat ik geen tool kan vinden om de bestanden te decrypten, om steekproefsgewijs te controleren of de backup is geslaagd. Ik heb de keys uiteraard maar kan alleen gratis linux tools vinden. Weet jij iets wat makkelijk in gebruik is hiervoor?
Volgens mij de tools van Synology hiervoor. Je versleutelt het in Cloud Sync en ontsleutelt met hun tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Hulliee schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:14:
[...]

Volgens mij de tools van Synology hiervoor. Je versleutelt het in Cloud Sync en ontsleutelt met hun tool.
Ja snap ik, je kan een hele backup terugzetten met de encryption key. Maar wat als ik in Stack 1 bestand wil bekijken met die key, hoe kan dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
nino_070 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:48:
[...]

Ja snap ik, je kan een hele backup terugzetten met de encryption key. Maar wat als ik in Stack 1 bestand wil bekijken met die key, hoe kan dat?
Ik heb het even opgezocht voor je: met Synology Cloud Sync Decryption Tool:

https://www.synology.com/..._utility_help&version=1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Frosty15 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:08:
[...]
Ik ging er van uit dat je de guide van Gijs.io gevolgd had, ik zag pas later dat dat niet zo was.
https://gijs.io/2018/02/0...per-backup-transip-stack/
Ik kende deze guide wel, maar had de opmerking over het starten van de backup naar de WebDAV server gemist. Mooi dat het zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Hulliee schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:54:
[...]

Ik heb het even opgezocht voor je: met Synology Cloud Sync Decryption Tool:

https://www.synology.com/..._utility_help&version=1.0
Tsjongejonge, thanks. Ik googlede niet specifiek op iets van Synology maar iets om deze encryptiemethode sowieso te ontsleutelen. Uiteindelijk is het dus een commandline tooltje van Synology wat ergens in een zipje staat weggestopt in de krochten van hun website :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Was een tijdje niet op mijn Stack geweest via de PC maar het net use commando werkte niet wat eerder wel werkte. Via mijn Iphone en de tablet werkt het allemaal perfect.
Ik kreeg deze foutmelding:
Foutbericht ' de gebruiker is niet geverifieerd ' wanneer u probeert toegang te krijgen tot een netwerkstation dat is toegewezen aan een webshare
Dus ff gegoogled op de fout melding en het blijkt vaker voor te komen, kon het in dit topic en de rest v/h forum nog niet terug vinden, wellicht dus handig om te delen dat het met de aanpassing dus weer werkt:
https://support.microsoft...er-when-you-try-to-access

Mijn net use ziet er nu zo uit (voorbeeld) voor Windows 10 versie 1909 (update van 21/01/2020):
code:
1
C:\WINDOWS\system32\net use Z: https://inlognaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/ /User:inlognaam wachtwoord

Ik gebruik maar 1 naam bij stack.
De genoemde fix hoeft alleen voor Vista dus ik heb alleen de tekst v/d bovenstaande MS-link gevolgd
  1. Klik op Start, typ regedit in het vak zoekopdracht starten en druk op Enter.
  2. Zoek de volgende subsleutel en klik erop:
  3. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WebClient\Parameters
  4. Wijs Nieuwaan in het menu bewerken en klik vervolgens op waarde met meerdere tekenreeksen.
  5. Typ Authforwardserverlist en druk op Enter.
  6. Klik op Wijzigen in het menu Bewerken.
  7. Typ in het vak waarde datum de URL van de server die als host fungeert voor de webshare en klik vervolgens op OK. Opmerking U ook een lijst met Url's typen in het vak waardedatum . Zie de sectie ' voorbeeld-URL-lijst ' voor meer informatie.
  8. Sluit de Register-editor af.
Screenshotje: Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SxKTKVF/stack2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 03-02-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

GG85 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:47:
Is er een mogelijkheid om hashes te vergelijken dmv WebDAV en/of SFTP?

WebDAV dmv rclone geeft rclone een melding dat hashing niet wordt ondersteund.
SFTP dmv rclone resulteert in elk bestand helemaal downloaden en dan vergelijken wat ook niet op schiet.

Nu kan ik alleen maar zien dat het aanta files gelijk is maar wil graag weten of de inhoud ook hetzelfde is....
Iemand?

Valt me trouwens op dat de uploadsnelheid naar STACK toe drastisch omhoog is gegaan. Van ~6MBytes/s maximaal naar ~35MBytes/s momenteel 8) _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:32
GG85 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:13:
[...]

Iemand?

Valt me trouwens op dat de uploadsnelheid naar STACK toe drastisch omhoog is gegaan. Van ~6MBytes/s maximaal naar ~35MBytes/s momenteel 8) _/-\o_ :9~
Ik gebruik deze zelf. Zit een size check in.
/usr/bin/rclone -P --log-level=INFO --log-file=/tmp/rclone-$date1.txt -L --size-only [nog wat server info van waar en waar naartoe]
--size-only is wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

slommer schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:21:
[...]

Ik gebruik deze zelf. Zit een size check in.
/usr/bin/rclone -P --log-level=INFO --log-file=/tmp/rclone-$date1.txt -L --size-only [nog wat server info van waar en waar naartoe]
--size-only is wat je zoekt.
Maar dmv --size-only check je alleen nog maar op name en filesize? Is dat niet minder betrouwbaar dan de default van rclone die op zowel name als mod-time als size lijkt te checken (en op ckesum maar dat ondersteund STACK niet)?

[ Voor 15% gewijzigd door GG85 op 04-02-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
[...]

De hogere snelheid is dat via webdav of sftp? Gratis of betaalde versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

raven22 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:29:
[...]

De hogere snelheid is dat via webdav of sftp? Gratis of betaalde versie?
WebDAV betaald.

Ik zie nu trouwens dat als je nu van gratis naar betaald overstapt je ipv 2TB, je 3 TB krijgt?
STACK-gebruikers die nog een oud account bezitten met 1.000 GB aan gratis opslag, hebben ook een reden om over te stappen naar onze betaalde pakketten. Je kunt in dat geval kiezen uit 1.250, 3.000 of 11.000 GB opslagruimte.
(https://www.transip.nl/bl...n-van-stack-onlineopslag/ helemaal onderaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]

Iemand?

Ik heb net even een account aangemaakt en upload nu vanuit de Windows app met 150-250 Mbps van de 500 die ik max heb hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 04-02-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Hebben ze spijt van het weggeven van gratis ruimte of lijkt dat maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
GG85 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:31:
[...]

WebDAV betaald.

Ik zie nu trouwens dat als je nu van gratis naar betaald overstapt je ipv 2TB, je 3 TB krijgt?

(https://www.transip.nl/bl...n-van-stack-onlineopslag/ helemaal onderaan)
Bedankt voor de tip, stond net op het punt om een 2TB te bestellen maar heb nog een gratis 1TB account. Ga ik die even upgraden naar 3TB :)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

ReVision. schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:09:
[...]

Bedankt voor de tip, stond net op het punt om een 2TB te bestellen maar heb nog een gratis 1TB account. Ga ik die even upgraden naar 3TB :)
Welcome :). Ik heb ze even een mailtje gedaan of dit ook met terugwerkende kracht geldt. Begin 2018 mn gratis STACK geupgrade naar 2TB. Sinsdien een hoop mooie black friday aanbiedingen langs zien komen en nu dus dit maar blijkbaar val ik steeds net buiten de boot. Wie weet upgraden ze hem alsnog naat 3TB O-)

edit:
Helaas bestaat er geen upgrade-pad van een 2.000 GB STACK naar een 3.000 GB STACK. Ook zijn er inmiddels geen invitecodes voor gratis 1.000 GB STACKs meer beschikbaar, dus ook op die manier kan ik je niet tegemoetkomen
Helaas, bestaande 2TB users die ooit van een 1TB gratis STACK kwamen krijgen geen update naar 3TB :(

[ Voor 23% gewijzigd door GG85 op 04-02-2020 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
GG85 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:51:
[...]

Helaas, bestaande 2TB users die ooit van een 1TB gratis STACK kwamen krijgen geen update naar 3TB :(
Dat is dan wel erg jammer inderdaad.

Ik heb inmiddels mijn 3TB in gebruik. Ik merk wel dat uploaden niet altijd even lekker loopt.
Zowel via WebDav (netwerklocatie in windows) als via SFTP via Filezilla.

- Bij WebDav bij grote bestanden foutmeldingen dat er niet genoeg ruimte zou zijn. Tevens is de upload traag
- Bij SFTP is de snelheid hoog maar continue disconnects en interruptions.

Het meest stabiele blijkt voor mij toch uploaden via de webinterface van stackstorage.com te zijn.
De snelheid is redelijk maar krijg geen foutmeldingen of disconnects.

Hoe ervaren andere mensen dit eigenlijk?

[ Voor 7% gewijzigd door ReVision. op 05-02-2020 10:50 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Ik heb alleen de gratis GB en heb rclone gebruikt om zonder grote problemen grote files te verzenden. Er is wel een issue dat altijd alles gesynced wordt: https://github.com/rclone...26#issuecomment-486608469 maar voor een eenmalige kopie werkt het wel.

code:
1
2
jogai@host:~$ rclone copy ~/Photos/ stack:Photos/ -P
Transferred:      156.155M / 38.950 GBytes, 0%, 3.067 MBytes/s, ETA 3h35m54s

[ Voor 22% gewijzigd door Jogai op 05-02-2020 12:14 . Reden: Output console toegevoed zodat snelheid zichtbaar is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Valt mij op dat ik echt letterlijk nergens (behalve een derde partij als allestoringen) de server-status kan vinden. Iemand die dit weet?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chloortablet
  • Niet online

Chloortablet

Atoomnummer 17

Anonymoussaurus schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:33:
Valt mij op dat ik echt letterlijk nergens (behalve een derde partij als allestoringen) de server-status kan vinden. Iemand die dit weet?
https://www.transnoc.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Thanks! Raar dat dat en niet op hun website staat én niet te vinden is via Google.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

De "te weinig ruimte" of het steeds trager worden van de upload gevolgd door een time-out kan ook door een te kleine Webdav upload limiet instelling van Windows zelf komen.
Is ooit 4-5 jaar geleden wel eens langs gekomen, tijd voor een "opfrisser".
https://www.transip.nl/kn...verkenner-gebruik-webdav/

Ik kreeg de time-out melding, nu niet meer tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-05 17:10
Ik heb een RARbestand van 500GB. wat is de beste methode om deze op mijn gratis stack te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Eenmalig: Gewoon met je account in de browser inloggen en uploaden
Je opslaglocatie ziet er wrs zo uit qua webnaam
https://jouwinlognaam.stackstorage.com/files
BTW: Dit soort info kun je ook zelf super eenvoudig vinden bij hen.
https://www.transip.nl/kn...-wil-inloggen-mijn-stack/

Als je het vaker doet kun je een schijfletter onder Windows mounten.
Open via het menu de dos-terminal of via Window+R-toets en type daar:
code:
1
cmd
en geef een enter.
Dan deze code en pas de account inlog naam aan.
code:
1
C:\WINDOWS\system32\net use Z: https://jouwinlognaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/ /User:jouwinlognaam

Nu krijg je een vraag om een wachtwoord.. invullen..
Als je eigen pc goed ingesteld staat werkt het...

Of je gebruikt de gratis Netdrive V1.3, hogere versies zijn niet meer gratis.
Stack heeft ook een tool, geen ervaring.

[ Voor 48% gewijzigd door route99 op 23-02-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:06

Perkouw

Moderator General Chat
sgouman schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:18:
Ik heb een RARbestand van 500GB. wat is de beste methode om deze op mijn gratis stack te krijgen?
Nog een keer een rar/zip van maken (zonder compressie -> opslaan functie gebruiken) en dan opdelen in kleinere files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Das een optie, of je past de limiet voor webdav v/d bestandsgrootte onder Windows aan.
Pas nog voorbij gekomen.
route99 in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

Tip: Met PeaZip (Open Source) kun je alle mappen die je wilt zippen apart laten zippen, vinkje zetten!, en meteen een wachtwoord meegeven. En dan alle zips uploaden....

Als je niks van dat alles wilt is het mounten van Stack via cmd-line of via Netdrive 1.3 een prettige optie, de Stack ruimte lijkt dan exact als een normale Windows schijf. Met een dual-pane (dubbel venster) bestandsmanager, TotalCommander of FreeCommander of MultiCommander kun je zo van links naar recht copyen (of andersom als je dat wilt).

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 23-02-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
route99 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 11:31:
Das een optie, of je past de limiet voor webdav v/d bestandsgrootte onder Windows aan.
Pas nog voorbij gekomen.
route99 in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

Tip: Met PeaZip (Open Source) kun je alle mappen die je wilt zippen apart laten zippen, vinkje zetten!, en meteen een wachtwoord meegeven. En dan alle zips uploaden....

Als je niks van dat alles wilt is het mounten van Stack via cmd-line of via Netdrive 1.3 een prettige optie, de Stack ruimte lijkt dan exact als een normale Windows schijf. Met een dual-pane (dubbel venster) bestandsmanager, TotalCommander of FreeCommander of MultiCommander kun je zo van links naar recht copyen (of andersom als je dat wilt).
Volgens de stack website kan je max naar 4GB verhogen via webdav? kan dat ook gewoon naar 500 of werkt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Splitten naar meerdere bestanden heeft sowieso diverse voordelen. Bijvoorbeeld makkelijker hervatten van upload als het fout gaat en ook pauzeren is niet zo'n probleem. Met een 500GB file...tja...bovendien duurt het sowieso als je het er al in krijgt ruim een dag om te uploaden er van uitgaande dat je constant de limiet van Stack pakt en vast weet te houden.

Enfin. Just 2 my cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Mee eens, zou het niet doen, 1 bestand van 500GB . Een hik die te lang duurt en je loopt het risico opnieuw te moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Perkouw schreef op zondag 23 februari 2020 @ 11:37:
Splitten naar meerdere bestanden heeft sowieso diverse voordelen. Bijvoorbeeld makkelijker hervatten van upload als het fout gaat en ook pauzeren is niet zo'n probleem. Met een 500GB file...tja...bovendien duurt het sowieso als je het er al in krijgt ruim een dag om te uploaden er van uitgaande dat je constant de limiet van Stack pakt en vast weet te houden.

Enfin. Just 2 my cents.
Ik heb nu 1 RARbestand van 500GB Moet ik deze eerst uitpakken om daarna weer automatisch in kleinere gedeeltes te laten inpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
sgouman schreef op zondag 23 februari 2020 @ 11:45:
[...]

Ik heb nu 1 RARbestand van 500GB Moet ik deze eerst uitpakken om daarna weer automatisch in kleinere gedeeltes te laten inpakken?
Dat hoeft niet. Google maar even hoe het moet op basis van welke tool je gebruikt.
Bij bijvoorbeeld Winrar kan je gewoon Winrar zelf openen en vanaf daar je archive maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Mijn voorkeur: als dat je enige bestand is... en je knipt hem op en er raakt 1 bit corrupt... krijg je hem nooit meer hersteld.
In mijn perceptie is het apart zippen van mappen een betere oplossen, waarbij je wel in gaten moet houden dat 1 map niet bijv al 400 GB groot is... dan zou je daar aparte zips van kunnen maken.
Of je verbetert de backup strategie. Elders nog een backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
route99 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 11:56:
Mijn voorkeur: als dat je enige bestand is... en je knipt hem op en er raakt 1 bit corrupt... krijg je hem nooit meer hersteld.
In mijn perceptie is het apart zippen van mappen een betere oplossen, waarbij je wel in gaten moet houden dat 1 map niet bijv al 400 GB groot is... dan zou je daar aparte zips van kunnen maken.
Of je verbetert de backup strategie. Elders nog een backup.
Heb je toevallig voor mij netdrive 1.3 kan hem nergens vinden op hun officiele site en wil hem niet zomaar van een andere site afplukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
dankje,

Ik krijg echter alleen steeds een error met login failed please check internet connection. Terwijl ik zeker weet dat het wachtwoord en gebruikersnaam kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Zover ik weet, kan het vaak hier mee opgelost worden:
Haal het vinkje weg bij "automatisch instellingen detecteren" bij Configuratiescherm-> Internet opties"....
Heb je in Netdrive ook de "Advanced" opties wel ingevuld? Met 443 als poort nummer achter de dubbele punt?

[ Voor 29% gewijzigd door route99 op 23-02-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
route99 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 12:32:
Zover ik weet, kan het vaak hier mee opgelost worden:
[...]

Heb je in Netdrive ook de "Advanced" opties wel ingevuld? Met 443 als poort nummer achter de dubbele punt?
Staat helaas al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Wat bedoel je met "uit"? Gebruik je hem niet of???
PS: gebruik svp de Quickreply ipv de quote.. het wordt zo onoverzichtelijk....

edit: de cmd line werkt bij mij ook.

[ Voor 13% gewijzigd door route99 op 23-02-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-05 11:31
Hoi! Ik heb nu al een hele tijd de gratis 1TB van Stack en ik wil het proberen in te zetten voor een back-up van mijn foto's naast Google Photos. Op dit moment heb ik al mijn foto's van mijn iPhone ook in iCloud staan, maar deze 70GB aan data kan ik ook gratis opslaan in Stack.

Ik ben opzoek naar een app die WEBDAV ondersteund voor het back-uppen van mijn iPhone foto's met behoud van de Live Photos functie. Er zijn cloud opslag diensten die dit aanbieden en ondersteunen, maar ik wil Stack gebruiken.

Heeft iemand enig idee wat een goede app is? Het moet foto's en video's kunnen back-uppen en terugvinden, zoals Google Foto's.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
Jannick schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:08:
Hoi! Ik heb nu al een hele tijd de gratis 1TB van Stack en ik wil het proberen in te zetten voor een back-up van mijn foto's naast Google Photos. Op dit moment heb ik al mijn foto's van mijn iPhone ook in iCloud staan, maar deze 70GB aan data kan ik ook gratis opslaan in Stack.

Ik ben opzoek naar een app die WEBDAV ondersteund voor het back-uppen van mijn iPhone foto's met behoud van de Live Photos functie. Er zijn cloud opslag diensten die dit aanbieden en ondersteunen, maar ik wil Stack gebruiken.

Heeft iemand enig idee wat een goede app is? Het moet foto's en video's kunnen back-uppen en terugvinden, zoals Google Foto's.
Ik gebruik al een jaar of 10 naar tevredenheid PhotoSync. Ondersteunt webdav maar ook vele clouddiensten, geofencing, date/time notaties zijn configurabel (per backupdoel).

In het geval van livephotos upload het zowel de foto als de video

Edit: ik zie nou wel dat de pricing plans veranderd zijn. Ik kocht toen gewoon de app tegen iets va 5€, nu werkt het met abonnementen volgens mij :/

[ Voor 11% gewijzigd door nino_070 op 26-02-2020 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Werkt dit niet? Heb het zelf nog niet, maar vond het hier.
https://www.transip.nl/kn...46-de-stack-app-voor-ios/
Als je de 'Instant Upload'-functie binnen 'Instellingen' hebt ingeschakeld, zullen foto's die je met je camera maakt meteen geüpload worden naar STACK en in de map 'InstantUpload' verschijnen.

In het 'Foto's'-tabblad worden HEIC-bestanden niet getoond. Dit type bestand wordt op dit moment namelijk nog niet door STACK herkend als afbeelding.

Als je een HEIC-bestand hebt geüpload, zal deze wel gewoon in het 'Bestanden'-tabblad aanwezig zijn.
Meer:
https://www.appletips.nl/1tb-online-opslag-stack/

[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 26-02-2020 22:15 ]

• FreshMaker
  • Niet online
sgouman schreef op zondag 23 februari 2020 @ 12:06:
[...]

Heb je toevallig voor mij netdrive 1.3 kan hem nergens vinden op hun officiele site en wil hem niet zomaar van een andere site afplukken.
Je kan evt rclone & rclone browser gebruiken.

https://github.com/kapitainsky/RcloneBrowser

Ik gebruik deze nu al een tijdje, met Stack en andere online bronnen
( ik vermoed dat Netdrive dezelfde techniek gebruikt )

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-05 11:31
nino_070 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:07:
[...]

Ik gebruik al een jaar of 10 naar tevredenheid PhotoSync. Ondersteunt webdav maar ook vele clouddiensten, geofencing, date/time notaties zijn configurabel (per backupdoel).

In het geval van livephotos upload het zowel de foto als de video

Edit: ik zie nou wel dat de pricing plans veranderd zijn. Ik kocht toen gewoon de app tegen iets va 5€, nu werkt het met abonnementen volgens mij :/
Kun je daarmee ook foto’s bekijken die bijvoorbeeld op Stack staan? Ik weet dat Stack geen .HEIC ondersteund dus met de Stack app zelf zal dat ook niet gaan.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

• route99

route99

@FreshMaker En kun je daar naast het syncen, ook een drive letter mee aanmaken, want dat zie ik niet zo snel.
Het aanmaken van een drive letter vind ik persoonlijk prettiger omdat je dan in principe met bijna elke tool die met een drive letter overweg iets kunt doen wat jou interesseert.

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 27-02-2020 07:37 ]

• nino_070
Jannick schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 07:03:
[...]

Kun je daarmee ook foto’s bekijken die bijvoorbeeld op Stack staan? Ik weet dat Stack geen .HEIC ondersteund dus met de Stack app zelf zal dat ook niet gaan.
Nee, dat kan niet. Enkel de transfer kan in PhotoSync. Helaas ondersteunt de ios Files.app ook geen webdav

• route99

route99

Als er apps of Win-progs zijn die zowel webdav en iOS transfer ondersteunen dan ben ik wel erg benieuwd naar.
Heb ook nog nooit een Win-prog gezien die van een iCloud webdrive een volledig lokale Windows drive/mapping kan maken, de door Apple geleverde Windows tool is alleen een sync tool met pijltjes up en down, zeer rudimentair.
Maar mss heb ik niet goed genoeg gezocht....

• FreshMaker
  • Niet online
route99 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 07:36:
@FreshMaker En kun je daar naast het syncen, ook een drive letter mee aanmaken, want dat zie ik niet zo snel.
Het aanmaken van een drive letter vind ik persoonlijk prettiger omdat je dan in principe met bijna elke tool die met een drive letter overweg iets kunt doen wat jou interesseert.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/m5r2zBg/image.png

Webdav naar Stack

Alleen auto-mount heb ik (nog) niet voor elkaar gekregen, maar ook niet echt gemist.
Ik mount over het algemeen de betreffende config die ik nodig heb.

Je kan dit ook op de cli, en in een bat.file, en deze dan autostart als service, wil je het permanenter.

icloud-drive synced de fotos, en gaan 'handmatig' eens per week naar Stack.
Op de PC van mijn wederhelft download icloud ze in een synced folder gekoppeld aan de stack-client

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

FreshMaker schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:53:
Webdav naar Stack
Alleen auto-mount heb ik (nog) niet voor elkaar gekregen, maar ook niet echt gemist.
Ik mount over het algemeen de betreffende config die ik nodig heb.
Heb dat allemaal werkend.
Je kan dit ook op de cli, en in een bat.file, en deze dan autostart als service,
Das geen probleem als het nodig is.
icloud-drive synced de fotos, en gaan 'handmatig' eens per week naar Stack.
Op de PC van mijn wederhelft download icloud ze in een synced folder gekoppeld aan de stack-client
Zo bij gebrek aan een rechtstreekse support van rclone voor iCloud...
Daar is niks anders dan de rudimentaire tool van Windows.....

Heb je voor de rclone naar Stack een code gemaakt? Of is handmatig copy/paste?

Voor MacOS doen ze het in connectie Iphone -> lokale folder... zo dus een work around.
https://github.com/rclone...78#issuecomment-472586018
Not exactly the same and macOS specific, but found a workaround in the meantime. Just use the local filesystem to sync:

ln -s ~/Library/Mobile\ Documents/com~apple~CloudDocs ~/iCloud
rclone sync gdrive:foo ~/iCloud/bar
Of Rclone dit ook onder Windows doet? je moet de Windows versie van deze hebben... (eens over nadenken).
code:
1
~/Library/Mobile\ Documents/com~apple~CloudDocs ~/iCloud

Edit: Was ff een mooie trial om het werkend te krijgen, rclone met mijn stack. De mount heb ik ook werkend gekregen. Automount niet uitgezocht. Ben ik ook niet zo happig op... ik wil eigenlijk dat liever niet ivm potentiële risico's. Ook al encrypt rclone het ww... dan moet er toch ook weer een ww op de config. Kan wel zag ik. Maar dan is het mounten van webdav onder Windows voor Stack net zo handig.
Wel: De google drive zo mounten das wel handig, dat heb ik cm-line onder Windows nog nooit uitgezocht. Alleen die G-drive gebruik ik amper....
Als je dit niet dagelijks doet.... toch wel weer fijn als het weer lukt....

[ Voor 17% gewijzigd door route99 op 01-03-2020 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik gebruik rclone op mijn seedbox, media op een unlimited drive, en mergerFS die de gdrive en local als 'één' folder wegzet.

De Stack-rclone heb ik erbij gezet om te testen, en als het nodig is te mounten voor een backup ( settings e.s )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Cool..... 8)
Heb wel eens even naar LVM gekeken maar vond het niks (ben toch "maar" een hobbyist..).
mergerFS nog niets mee gedaan, iets om in de gaten te houden, heb nu voor webdav de data per schijf apart laten mounten, de pro-gebruiker is allang blij dat ie wereldwijd sinds 2011 zo bij zijn data kan en dat er een volledige backup server is. Dat gedonder met een veel te kleien NAS en allemaal losse schijven vond ik maar niks....
https://www.teknophiles.c...g-in-linux-with-mergerfs/

Wat ik hier doe is puur voor mijzelf, heb ook mijn data (vnl docs, en de family foto's), op de server als aparte schijf, maar Stack is voor "snel" en even zaken die later mogelijk op de server mogen en Stack is handig om te sharen, dat doen we op onze data server niet voor anderen.... zet de pro-gebruiker eerst ff over naar een G-drive en shared die wel. Geen risico nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:07
Ik heb een probleem. Zojuist is mijn gehele Stack volledig gewist. Vanochtend kon ik via webDAV op m'n telefoon nog alle bestanden benaderen, maar zojuist is mijn Ubuntu desktop applicatie begonnen alle bestanden weer te synchroniseren.

Ervaren meer mensen op dit moment deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Raling schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:17:
Ik heb een probleem. Zojuist is mijn gehele Stack volledig gewist. Vanochtend kon ik via webDAV op m'n telefoon nog alle bestanden benaderen, maar zojuist is mijn Ubuntu desktop applicatie begonnen alle bestanden weer te synchroniseren.

Ervaren meer mensen op dit moment deze problemen?
Hier niets aan de hand gelukkig. Kijk anders even in je prullenbak voor het terughalen van data!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raling
Perkouw schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:17:
[...]

Hier niets aan de hand gelukkig. Kijk anders even in je prullenbak voor het terughalen van data!
Haha, dat ik daar nog niet aan gedacht heb. Alle bestanden die ik mis staan inderdaad in de prullenbak, gelukkig met een heel makkelijk knopje om alles terug te zetten. Daar staat dan ook bij dat alles 'één uur geleden' was verwijderd. En dat is gek, want ongeveer een uur geleden kwam ik erachter dat de client juist alles aan het syncen was... Er is een kans dat ik eerder op de ochtend per ongeluk via webDAV alles verwijderd heb, maar dat is zeker 3 à 4u geleden. Daarnaast ben ik ook niet ingelogd geweest op de website.

Nu is dus wel de desktopclient nog alles aan het syncen en heb ik nu dubbelde mapjes (omdat ie al even bezig was)... Maar goed, dat is niet onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Blij dat het nog terug te zetten is voor je. Heel flauw wellicht, maar....is het belangrijke data? Als je de mogelijkheid hebt probeer dan echt een back-up te regelen. Cloud is dat niet. :) #ikbedoelhetgoed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raling
Bedankt voor de waarschuwing. Nee, ik heb er op dit moment geen heel erg belangrijke data op staan. Bijna de gehele Stack stond ook op mijn laptop, vandaar dat de client dus alles begon te syncen ;)

Ik ben wel van plan binnenkort dezelfde data off-site op een Synology NAS op te slaan. Misschien is dit wel een goede reden om dat binnenkort maar eens op te gaan zetten.

Maar dat neemt niet weg dat het vreemd is dat alles opeens weg was. Ik heb de vraag ook even bij TransIP zelf neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zojuist popup gekregen met mededeling dat er een update beschikbaar is: 2.4.1.70454 -> 2.6.2.20200306

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Op de server die ik draai wil ik graag via duplicity de data als backup naar Stack overzetten. Helaas lijkt het niet goed te gaan met authenticatie. Als hier iemand mee kan kijken is dat heel gewenst :)

Technisch draaien alle sites in een docker container en wil ik niets op de host installeren. Daarom gebruik ik ook een container waar duplicity in zit. Voor duplicity maakt het niet zoveel uit, het enige is dat je niet een webdav mount in je container kan maken en je voor duplicity dus met webdav(s):// moet werken.

Ik zie dat het @royduin wel lukt via een webdavs:// mount. Hier gaat het anders:

Start de container:
$ docker run -it --rm --name backup-test --hostname backup \
  -v ~/backup-test:/mnt/backuprc/test \
  -e OPTIONS="--verbosity debug" \
  tecnativa/duplicity

Maak de backup:
$ docker exec -e FTP_PASSWORD="XXXXX" backup-test \
  dup /mnt/backup/src \
  webdavs://username@username.stackstorage.com/remote.php/webdav/backup

Ik krijg alleen maar authenticatie-errors:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
Executing: ['duplicity', '--verbosity', 'debug', '--metadata-sync-mode', 'partial', '/mnt/backup/src', 'webdavs://username@username.stackstorage.com/remote.php/webdav/backup']
Using archive dir: /root/.cache/duplicity/8ce14b26894432e426f9a28ed146705b
Using backup name: 8ce14b26894432e426f9a28ed146705b
GPG binary is gpg, version (2, 2, 19)
Import of duplicity.backends.adbackend Succeeded
Import of duplicity.backends.azurebackend Succeeded
Import of duplicity.backends.b2backend Succeeded
Import of duplicity.backends.botobackend Succeeded
Import of duplicity.backends.cfbackend Succeeded
Import of duplicity.backends.dpbxbackend Succeeded
Import of duplicity.backends.gdocsbackend Succeeded
Import of duplicity.backends.giobackend Succeeded
Import of duplicity.backends.hsibackend Succeeded
Import of duplicity.backends.hubicbackend Succeeded
Import of duplicity.backends.imapbackend Succeeded
Import of duplicity.backends.jottacloudbackend Succeeded
Import of duplicity.backends.lftpbackend Succeeded
Import of duplicity.backends.localbackend Succeeded
Import of duplicity.backends.mediafirebackend Succeeded
Import of duplicity.backends.megabackend Succeeded
Import of duplicity.backends.multibackend Succeeded
Import of duplicity.backends.ncftpbackend Succeeded
Import of duplicity.backends.onedrivebackend Succeeded
Import of duplicity.backends.par2backend Succeeded
Import of duplicity.backends.pcabackend Succeeded
Import of duplicity.backends.pydrivebackend Succeeded
Import of duplicity.backends.rsyncbackend Succeeded
Import of duplicity.backends.ssh_paramiko_backend Succeeded
Import of duplicity.backends.ssh_pexpect_backend Succeeded
Import of duplicity.backends.swiftbackend Succeeded
Import of duplicity.backends.sxbackend Succeeded
Import of duplicity.backends.tahoebackend Succeeded
Import of duplicity.backends.webdavbackend Succeeded
Using WebDAV protocol http
Using WebDAV host username.stackstorage.com port None
Using WebDAV directory /remote.php/webdav/backup
Main action: inc
Acquiring lockfile /root/.cache/duplicity/8ce14b26894432e426f9a28ed146705b/lockfile
================================================================================
duplicity $version ($reldate)
Args: /usr/local/bin/duplicity --verbosity debug --metadata-sync-mode partial /mnt/backup/src webdavs://username@username.stackstorage.com/remote.php/webdav/backup
Linux backup 4.15.0-66-generic #75-Ubuntu SMP Tue Oct 1 05:24:09 UTC 2019 x86_64 
/usr/local/bin/python 2.7.17 (default, Dec 21 2019, 07:24:06) 
[GCC 8.3.0]
================================================================================
Using temporary directory /tmp/duplicity-yk3D5X-tempdir
Registering (mkstemp) temporary file /tmp/duplicity-yk3D5X-tempdir/mkstemp-UQVVTL-1
Temp has 20815593472 available, backup will use approx 272629760.
WebDAV create connection on 'username.stackstorage.com'
WebDAV PROPFIND /remote.php/webdav/backup request with headers: {u'Connection': u'keep-alive', u'Depth': u'1'} 
WebDAV data length: 95 
WebDAV response status 401 with reason 'Unauthorized'.
WebDAV retry request with authentification headers.
WebDAV PROPFIND /remote.php/webdav/backup request2 with headers: {u'Connection': u'keep-alive', u'Depth': u'1', u'Authorization': u'Basic XXXXX'} 
WebDAV data length: 95 
WebDAV response2 status 404 with reason 'Not Found'.
WebDAV PROPFIND /remote.php/ request with headers: {u'Connection': u'keep-alive', u'Depth': u'1', u'Authorization': u'Basic XXXXX'} 
WebDAV data length: 4 
WebDAV response status 302 with reason 'Found'.
WebDAV redirect to: /login 
WebDAV create connection on 'None'
Releasing lockfile /root/.cache/duplicity/8ce14b26894432e426f9a28ed146705b/lockfile
Removing still remembered temporary file /tmp/duplicity-yk3D5X-tempdir/mkstemp-UQVVTL-1
Releasing lockfile /root/.cache/duplicity/8ce14b26894432e426f9a28ed146705b/lockfile
Backend error detail: Traceback (innermost last):
  File "/usr/local/bin/duplicity", line 101, in <module>
    with_tempdir(main)
  File "/usr/local/bin/duplicity", line 87, in with_tempdir
    fn()
  File "/usr/local/lib/python2.7/site-packages/duplicity/dup_main.py", line 1532, in main
    do_backup(action)
  File "/usr/local/lib/python2.7/site-packages/duplicity/dup_main.py", line 1554, in do_backup
    action).set_values()
  File "/usr/local/lib/python2.7/site-packages/duplicity/dup_collections.py", line 719, in set_values
    backend_filename_list = self.backend.list()
  File "/usr/local/lib/python2.7/site-packages/duplicity/backend.py", line 374, in inner_retry
    raise e
 FatalBackendException: WebDAV Unknown URI scheme: 

FatalBackendException: WebDAV Unknown URI scheme: 

Regel 49-61 is het relevante webdav stuk. Ik heb verschillende pogingen gedaan:
  1. Voor duplicity de FTP_PASSWORD variabele gebruikt en ook webdavs://<username>:<password>@host gedaan
  2. Een token password gebruikt of mijn eigen wachtwoord geprobeerd
  3. Naast webdavs:// ook webdav:// en https:// geprobeerd
Ik heb na een avond staren geen idee meer welke andere mogelijkheden er zijn. Omdat het dus een docker container is kan ik niet via davfs een mount aanleggen, helaas. Zijn er nog andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Heb je de https zo gedaan?
code:
1
https://username.stackstorage.com/remote.php/webdav/ /User:username
daarna komt de wachtwoord vraag.... om die in te vullen.
Dat werkt bij mij om de webdav van Stack te mounten op Win10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 21:29
Goedendag,

Ik heb een nieuwe laptop met windows 10 en daarbij heb ik de laatste stack desktop applicatie geinstalleerd.
Alleen nu valt mij op dat ik in verkenner niet meer meer het groene vinkje in het icoon te zien krijgt maar dat het icoon compleet is vervangen door het stack logo, doe ik iets fout of is dat nieuw ?

Tevens wil ik de complete gebruikers maps met documenten/afbeeldingen in de stack zetten alleen het probleem is hij blijft syncen en dat de map is 2 Gb groot terwijl er niets in staat. Is hij soms ook verborgen bestanden aan het syncen ? Is er een hoop veranderd bij de nieuwe desktop applicatie ?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@JBnl Gebruik de desktop applicatie zelf al even niet, maar heb je toevallig ook nog andere zaken geïnstalleerd. Ik moet namelijk gelijk denken aan een OneDrive welke wellicht op je nieuwe laptop meeloopt dus misschien voor een conflictje kan zorgen w.b.t. de icoontjes.

Dat gezegd hebbende. Hij blijft syncen, wat zie je in de applicatie? Daar moet vrij snel te achterhalen zijn wat hij aan het doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
JBnl schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:22:
Goedendag,

Ik heb een nieuwe laptop met windows 10 en daarbij heb ik de laatste stack desktop applicatie geinstalleerd.
Alleen nu valt mij op dat ik in verkenner niet meer meer het groene vinkje in het icoon te zien krijgt maar dat het icoon compleet is vervangen door het stack logo, doe ik iets fout of is dat nieuw ?

Tevens wil ik de complete gebruikers maps met documenten/afbeeldingen in de stack zetten alleen het probleem is hij blijft syncen en dat de map is 2 Gb groot terwijl er niets in staat. Is hij soms ook verborgen bestanden aan het syncen ? Is er een hoop veranderd bij de nieuwe desktop applicatie ?

Mvg
De laatste weken is er een nieuwe versie uitgerold. Wellicht zit daar nog een probleem in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Ik weet eigenlijk niet of het al eens gemeld is hier, maar Openmediavault 5 heeft nu dmv een nieuwe versie van de remote-mount extras uitbreiding een eenvoudige manier gekregen om Stack te mounten via davfs.
En daardoor ook heel eenvoudig een rsync of rsnaphot ingesteld kan worden om een backup van bestanden naar stack te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Meer mensen waarbij Stack op dit moment niet te bereiken is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwe2qOr6ZAxWpjcOG5x2mjBS3SI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hDjtKa4hQX4mJxAFpaxCeSGl.png?f=user_large

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
ReVision. schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:40:

[Afbeelding]
Works fine here. . .
Onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:49
ReVision. schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:40:

[Afbeelding]
Ik heb al ruim 'n week problemen met mijn stack. Timeout vreemde foutmeldingen etc. vrijwel niet te gebruiken, heel merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:28
Ik ook. De synchronisatie app staat bijna altijd met een rood kruis in het systeemvakje met onduidelijke foutomschrijvingen.
"An error occured while opening a folder Operation Cancelled"
"An error occured while opening a folder Host not found"

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Inmiddels werkt het hier nu sinds een uurtje weer normaal.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ik ervaar de laatste week steeds problemen met de stack applicatie op Windows. Ook WebDav krijg ik niet werkend. Ervaren jullie dit ook?

Als Stack opgestart is probeert hij te connecten met mijn stack storage, maar dit lukt niet en krijg een timeout terug. Dit gebeurt sinds een week, in het begin af en toe en nu vrijwel altijd. Toen dacht ik slim te zijn en dan maar een netwerk schijf aan te maken met WebDav, maar dat werkt ook niet. Kan ook geen connectie maken.

Via de browser kom ik er wel in en werkt alles goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Tarabass schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:46:
Ik ervaar de laatste week steeds problemen met de stack applicatie op Windows. Ook WebDav krijg ik niet werkend. Ervaren jullie dit ook?

Als Stack opgestart is probeert hij te connecten met mijn stack storage, maar dit lukt niet en krijg een timeout terug. Dit gebeurt sinds een week, in het begin af en toe en nu vrijwel altijd. Toen dacht ik slim te zijn en dan maar een netwerk schijf aan te maken met WebDav, maar dat werkt ook niet. Kan ook geen connectie maken.

Via de browser kom ik er wel in en werkt alles goed.
Wellicht idee om even aan TransIP support te vragen? Heb 't idee dat er aan hun kant iets misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Als anderen het niet ervaren is dat denk ik het beste dat ik kan doen..

Edit:
Vandaag de laptop weer aangezet en de stack applicatie werd opgestart. Echter kreeg ik nu een nieuw extra scherm met een knop om opnieuw in te loggen. Als ik daarop klikte werd er een webpagina geopend in de browser en werd ik ingelogd. Ik mocht het tabblad sluiten en het zou goed moeten zijn. Echter kwam weer dat extra scherm en ik zat in een loop. Alles afgesloten en in mijn stack omgeving gekeken. Daar stonden heel veel tokens die zojuist waren aangemaakt. Die allemaal weggegooid en in de stack applicatie in plaats van op inloggen op account toevoegen geklikt. En nu lijkt alles weer te werken, al was ik wel mijn settings/sync folders kwijt. Even aankijken nu..

[ Voor 82% gewijzigd door Tarabass op 14-05-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:48
Ik heb een vraagje over Stack icm webdav backup vanaf een Synology.

Ik voer al tijden succesvolle backups uit, maar mijn Stack loopt vol. Nu kan ik natuurlijk bijkopen, maar eerst wilde ik even kijken of het anders kon. Wat mij opvalt is dat files die ik lokaal verwijder NIET weg gaan van Stack.

Het vinkje bij (de NL versie) van:

"Don't remove files in the destination folder when they are removed in the source folder."

Staat uit en toch treedt dit op.

Is iemand hier bekend mee? En hoe zou ik dit kunnen proberen op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
MiKeZZa schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:12:
Ik heb een vraagje over Stack icm webdav backup vanaf een Synology.

Ik voer al tijden succesvolle backups uit, maar mijn Stack loopt vol. Nu kan ik natuurlijk bijkopen, maar eerst wilde ik even kijken of het anders kon. Wat mij opvalt is dat files die ik lokaal verwijder NIET weg gaan van Stack.

Het vinkje bij (de NL versie) van:

"Don't remove files in the destination folder when they are removed in the source folder."

Staat uit en toch treedt dit op.

Is iemand hier bekend mee? En hoe zou ik dit kunnen proberen op te lossen?
Waarmee maak je de backup op je synology? Geeft die zou de files moeten verwijderen vanuit de taak

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:48
HKLM_ schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:13:
[...]

Waarmee maak je de backup op je synology? Geeft die zou de files moeten verwijderen vanuit de taak
Ah. Dat had ik er best even bij mogen zetten 8)7

Ik gebruik Cloud Sync. Betere alternatieven mogen ook aangedragen worden, mocht dat de sleutel zijn...
Pagina: 1 ... 39 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic