[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 38 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:36

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Ryan_ schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:55:
[...]

WebDAV moet je daarvoor ook niet gebruiken. De Stack client en SFTP werkt hiervoor het beste en het snelst.
Wist niet dat er zulke snelheidsverschillen bestaan tussen de diverse opties.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:01
(next client werkt ook snel, zonder moeite 50mbit/s, vaak zelfs meer op mijn gratis stack)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:36

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Brent schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:11:
(next client werkt ook snel, zonder moeite 50mbit/s, vaak zelfs meer op mijn gratis stack)
Next Client of Next Cloud? Next Client werkt niet zo lekkker in Google...

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
m-vw schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:47:
[...]

Next Client of Next Cloud? Next Client werkt niet zo lekkker in Google...
next cloud client, sorry :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Vraagje, kan je nu wel of niet je eigen domein naam koppelen aan stack ?

ik zie alleen verhalen dat je domein naam bij transip geregistreerd moet zijn, maar lees ook weer oudere berichten dan het wel zou kunnen, beetje onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:04
Slux schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:32:

ik zie alleen verhalen dat je domein naam bij transip geregistreerd moet zijn, maar lees ook weer oudere berichten dan het wel zou kunnen, beetje onduidelijk.
Hoezo is dat onduidelijk? Ja het kan. Ja de domeinnaam moet dan wel bij transip staan. Beiden is waar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
mcDavid schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:36:
[...]

Hoezo is dat onduidelijk? Ja het kan. Ja de domeinnaam moet dan wel bij transip staan. Beiden is waar :P
Lekker duidelijk :P

Maar als ik mijn domein niet bij transip heb staan kan het dus niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Dan moet je 'm naar TransIP verhuizen. Anders kan het idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:13
Er is weer een update van de Android Stack app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 08:26

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

DoeEensGek schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:14:
[...]

https://cyberduck.io is een opensource gratis variant die bijna hetzelfde doet.
Voor mij zit de meerwaarde inderdaad in 't bijna, cyberduck is 'gewoon' een (s)ftp client van de oude stempel.

Mocht je bijv direct met een bestand willen werken vanuit een programma dan is dit niet te doen zonder eerst de client te openen en het bestand te downloaden.

Mountainduck 'mount' als een 'echte' hardeschijf in je systeem met oa. het voordeel dat je met elke willekeurig programma direct kan werken aan je bestanden. Dit vind ik kwa workflow (sinds dropbox, onedrive, icloud e.d.) toch iets waar ik niet zonder kan.

Tevens kreeg ik de email dat de 2,50 aanbieding stopt op 1 mei. Wat zal er gebeuren na deze aanbieding? Alleen 10euro voor 2TB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:07

Quakie

quakelen

Ik twijfel om mijn gratis stack te upgraden naar de 3,03 euro variant (het is 2,5 ex btw).... Echter staat er duidelijk bij dat je niet kan downgraden..Dit weerhoudt mij eerlijk gezegd. Stel dat ik het wil beeindigen zit er niks anders op dan je gratis stack up te geven. Begrijp ik dit goed?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-05 20:57
Quakie schreef op donderdag 18 april 2019 @ 08:54:
Ik twijfel om mijn gratis stack te upgraden naar de 3,03 euro variant (het is 2,5 ex btw).... Echter staat er duidelijk bij dat je niet kan downgraden..Dit weerhoudt mij eerlijk gezegd. Stel dat ik het wil beeindigen zit er niks anders op dan je gratis stack up te geven. Begrijp ik dit goed?
Klopt als een bus. Maar ik heb het toch maar gedaan, ik vind het idee van back-ups toch wel een lekker gevoel. En je krijgt nog eens 250GB extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 16:25
dehardstyler schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:07:
[...]

Klopt als een bus. Maar ik heb het toch maar gedaan, ik vind het idee van back-ups toch wel een lekker gevoel. En je krijgt nog eens 250GB extra.
En SFTP ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-05 20:57
En dan vergeet ik die inderdaad ook nog! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:51
die erg traag is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Hier totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
welke snelheid haal je dan? qua upload

[ Voor 16% gewijzigd door raven22 op 18-04-2019 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 07:07

Quakie

quakelen

ik gebruik het als mijn extern backup locatie van mijn synology nas.. Versie beheer via backup programma,

Ik ben nu 18GB aan het restoren als test.. Dit gaat tegen mijn maximale snelheid van 5MB.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik vind het wel leuk dat het in Windows 10 integreert als een netwerkschijf. Maar is het normaal dat als ik iets wil kopiëren dat ik meteen een voortgangsbalkje zie die naar 99% schiet en dan moet afwachten totdat de upload voltooid is, waarna hij naar 100% schiet en dan klaar is?

Ik zou eerder een voortgangsbalk verwachten die echt laat zien hoever hij is. Is dit een issue van WIndows 10, of van WEBdav?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:59
AW_Bos schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:38:
Ik vind het wel leuk dat het in Windows 10 integreert als een netwerkschijf. Maar is het normaal dat als ik iets wil kopiëren dat ik meteen een voortgangsbalkje zie die naar 99% schiet en dan moet afwachten totdat de upload voltooid is, waarna hij naar 100% schiet en dan klaar is?

Ik zou eerder een voortgangsbalk verwachten die echt laat zien hoever hij is. Is dit een issue van WIndows 10, of van WEBdav?
Is volgens mij deel van het WEBdav-protocol dat gebruikt wordt.
Net als dat de grootte die weergegeven wordt in de verkenner, deze is als van je schijf waar Windows op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mschamp schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:44:
[...]

Is volgens mij deel van het WEBdav-protocol dat gebruikt wordt.
Net als dat de grootte die weergegeven wordt in de verkenner, deze is als van je schijf waar Windows op staat.
Dus een fatsoenlijke uploadoverdracht bekijken is dus niet mogelijk?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 20:18

Arjan A

Cenosillicafoob

Hier ook. Is ook bekend hoeveel sFTP-connecties je gelijktijdig open mag hebben? Ik kreeg in FileZilla in eerste instantie een hele hoop errors omdat de bestanden niet aankwamen. Daarna het aantal connecties op 1 gezet, dat gaat wel goed.

Maar. Wel. Enorm. Traaaag...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Slux schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:32:

CNAME gebruiken?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
Arjan A schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:59:
[...]

Hier ook. Is ook bekend hoeveel sFTP-connecties je gelijktijdig open mag hebben? Ik kreeg in FileZilla in eerste instantie een hele hoop errors omdat de bestanden niet aankwamen. Daarna het aantal connecties op 1 gezet, dat gaat wel goed.

Maar. Wel. Enorm. Traaaag...
In februari kreeg ik dit bericht van de transip helpdesk:
Voor gratis 1.000 GB STACKs, zoals jij die nu hebt, geldt een maximum up- en downloadsnelheid van 5 MB/s. Voor betaalde STACKs ligt deze snelheid dubbel zo hoog met maximaal 10 MB/s. Via SFTP kan deze snelheid momenteel nog lager uitvallen, maar we zullen dat natuurlijk verhelpen voordat STACK in de productie-fase komt.

Blijkbaar is dit nog niet voor iedereeen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 13:07
raven22 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:33:
[...]

Voor gratis 1.000 GB STACKs, zoals jij die nu hebt, geldt een maximum up- en downloadsnelheid van 5 MB/s. Voor betaalde STACKs ligt deze snelheid dubbel zo hoog met maximaal 10 MB/s. Via SFTP kan deze snelheid momenteel nog lager uitvallen, maar we zullen dat natuurlijk verhelpen voordat STACK in de productie-fase komt.

10 hele MBits :'( Dan moet je wel even geduld hebben. Kreeg ook het aanbod om te upgraden maar als dat betekent dat het nog steeds maar 10 MBit is sla ik wel over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
MB is MByte, scheelt toch een beetje, toch 80Mbit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
matty___ schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:13:
[...]

10 hele MBits :'( Dan moet je wel even geduld hebben. Kreeg ook het aanbod om te upgraden maar als dat betekent dat het nog steeds maar 10 MBit is sla ik wel over.
MBits bestaan niet, MBytes daarentegen wel en 10 ervan zijn niet super snel maar ook zeker niet slecht, oftewel 80Mbits (let op de B/b ;))

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 13:07
RGAT schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:22:
[...]

MBits bestaan niet, MBytes daarentegen wel en 10 ervan zijn niet super snel maar ook zeker niet slecht, oftewel 80Mbits (let op de B/b ;))
Idd dat scheelt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Kennet, want je kunt Transip niet instrueren die ergens heen te forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Laatst online: 27-02 20:18
Brent schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:52:
[...]

Kennet, want je kunt Transip niet instrueren die ergens heen te forwarden.
ook niet naar https://jeeigenstacknaam.stackstorage.com ?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 10:49
Dat kan wel maar dan matched je certificaat niet.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Uh, ja als we creatieve oplossingen gaan zoeken, misschien haproxy ertussen zetten of zo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Niet alleen cert, maar stack heeft je domein helemaal niet in hun records. CNAME is geen 301 redirect he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-05 15:32
Ik heb ook een stack..maar eigenlijk gebruik ik liever dropbox...
werkt bij mij sneller

en foto upload via dropbox werkt beter als slack...bij jullie ook ( ik werk met een iPhone en osx)

twijfel nu dus ook om te upgraden..als het hierdoor net zo snel gaat als mijn dropbox zit ik wel zitten..
1000gb of dadelijk 1250 is wel een hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

wwwmarcel schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:38:
Ik heb ook een stack..maar eigenlijk gebruik ik liever dropbox...
werkt bij mij sneller

en foto upload via dropbox werkt beter als slack...bij jullie ook ( ik werk met een iPhone en osx)

twijfel nu dus ook om te upgraden..als het hierdoor net zo snel gaat als mijn dropbox zit ik wel zitten..
1000gb of dadelijk 1250 is wel een hoop
Ik heb vandaag toch maar de upgrade gedaan omdat de alternatieven gewoon veeeeel duurder zijn (onedrive, dropbox etc.) al bieden zij wel een veeeeel betere client-experience.

oa. photo upload blijft de achilleshiel van stack (en dat is ook terug te zien in de kosten).
Ik zou zelf nooit de volle 10 euro betalen voor stack, want dan kan je net zo goed onedrive incl office nemen met de client-omgeving die wel perfect werkt.

Voor de 3,03euro voor 1TB +250GB is het kwa opslag wel een koopje. Maar je moet wel wat extra uitgeven (zoals mountainduck, photosync, foldersync etc..) om een klein beetje kwa experience in de buurt te komen van de alternatieven. Voordeel is dat de losse clients wel weer meer ondersteuning bieden aan meer protocollen, dus je kan later (of nu) ook nog extra backups naar andere plekken wegschrijven, of makkelijk later transip vervangen met een (nog?) goedkopere oplossing.

Dus het ligt nu een beetje aan de weg die je wil bewandelen. Perfecte oplossing voor weinig geld is er niet helaas:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
CT schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:14:
[...]

Ik heb vandaag toch maar de upgrade gedaan omdat de alternatieven gewoon veeeeel duurder zijn (onedrive, dropbox etc.) al bieden zij wel een veeeeel betere client-experience.

oa. photo upload blijft de achilleshiel van stack (en dat is ook terug te zien in de kosten).
Ik zou zelf nooit de volle 10 euro betalen voor stack, want dan kan je net zo goed onedrive incl office nemen met de client-omgeving die wel perfect werkt.

Voor de 3,03euro voor 1TB +250GB is het kwa opslag wel een koopje. Maar je moet wel wat extra uitgeven (zoals mountainduck, photosync, foldersync etc..) om een klein beetje kwa experience in de buurt te komen van de alternatieven. Voordeel is dat de losse clients wel weer meer ondersteuning bieden aan meer protocollen, dus je kan later (of nu) ook nog extra backups naar andere plekken wegschrijven, of makkelijk later transip vervangen met een (nog?) goedkopere oplossing.

Dus het ligt nu een beetje aan de weg die je wil bewandelen. Perfecte oplossing voor weinig geld is er niet helaas:)
als slack mijn photo upload (instant upload) goed zou doen...zou ik gelijk helemaal overstappen....lukt het jou dan wel met die extra's? photosync, foldersync?

het grote nadeel vind ik ook, dat als het niet bevalt, ik dan niet meer terug kan...hoewel slechter als het nu, zal het niet worden, alleen iedere maand 3,03...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:10

iMars

Full time prutser

Ik heb mijn stack gekoppeld aan mijn webserver en maak backups over davs://. Moet zeggen, is niet super traag. Een backup van 65GB in 3,5 uur, dat is gemiddeld 5MB/s. Gebeurd toch in de nacht ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
kan iemand misschien bevestigen of de instant photo upload ook beter gaat?

Of is die nog steeds waardeloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

wwwmarcel schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:16:
[...]

als slack mijn photo upload (instant upload) goed zou doen...zou ik gelijk helemaal overstappen....lukt het jou dan wel met die extra's? photosync, foldersync?

het grote nadeel vind ik ook, dat als het niet bevalt, ik dan niet meer terug kan...hoewel slechter als het nu, zal het niet worden, alleen iedere maand 3,03...
Tot nu toe heb ik nog geen oplossing die "set and forget" is zoals OneDrive, alle opties hebben toch iets afwijkends helaas. Handmatig de boel syncen werkt over het algemeen wel.

Toevallig ben ik 'professioneel' oa. android developer, en heb het photo-sync verhaal al op mijn lijst gezet als toekomstig thuis-hobby project om is te kijken of het echt niet beter kan, lijkt mij haast van wel, want dit moet gewoon op te lossen zijn. Voor iOS geen idee.

En de 3,03 heb ik nu als upgrade omdat het blijkbaar ook een tijdelijke deal is, ik heb geen idee "waarom" Maar het kan goed zijn dat ze de gratis accounts langzaam uitfaseren of wellicht een ultimatum gaan geven, en het volgende aanbod kan minder goed zijn dan wat ik nu heb afgesloten. En de SFTP kan ik wel goed gebruiken (icm sshfs op de server is dit erg handig vind ik) en de backups/SLA, want ik heb er nu toch wel een aantal backups die ik daar opsla waar ik iets meer zekerheid bij wil.
wwwmarcel schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:32:
kan iemand misschien bevestigen of de instant photo upload ook beter gaat?

Of is die nog steeds waardeloos?
Ik merk weinig verschil. Sowieso is de photo-upload vanuit de App een soort halfbakken implementatie. Je merkt het bij alle foefjes die de app uithaalt. Bij deze update is bijv. ook niks gedaan aan de folder selectie, eigenlijk is er volgens mij niks gedaan behalve 'logging' toegevoegd zodat ze wat info gaan verzamelen omdat niemand bij transip snapt wat er moet gebeuren.

[ Voor 17% gewijzigd door CT op 26-04-2019 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
hmmm..ik heb update ook maar gedaan...
een hoop dat het beter gaat, mijn dropbox werkt ideaal, alleen die is niet zo groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:48

M-ThijZ

Riding on Rails

Misschien dat ik het ook nog wel doe. Op zich heb ik die extra 250GB (nog) niet nodig, maar het is wel de enige off-site back-up van mijn belangrijkste data. Dus voor mij heeft het wel waarde.

Ik plaats er encrypted back-ups, dat zou eventueel op elke random cloud provider kunnen zonder mij zorgen te maken over veiligheid. Maar ik moet er ook vanuit kunnen gaan dat ik er in een noodgeval weer bij kan, daarvoor geloof ik wel in de betrouwbaarheid van TransIP.

Thuis staat gewoon een NAS, alle devices synchroniseren daarmee. Vanaf de NAS gaat het dan richting Stack. Ik heb dus niet te maken met hun client software.

Er is nu ook nog de mogelijkheid om meteen een upgrade te doen naar 3TB voor €10,- p.m. Zou die optie blijven bestaan?

Edit: Kun je inmiddels ook rsync gebruiken? Ik zie dat er sFTP support is voor de betaalde STACK.

[ Voor 6% gewijzigd door M-ThijZ op 26-04-2019 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-03 08:50
M-ThijZ schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:09:
Misschien dat ik het ook nog wel doe. Op zich heb ik die extra 250GB (nog) niet nodig, maar het is wel de enige off-site back-up van mijn belangrijkste data. Dus voor mij heeft het wel waarde.

Ik plaats er encrypted back-ups, dat zou eventueel op elke random cloud provider kunnen zonder mij zorgen te maken over veiligheid. Maar ik moet er ook vanuit kunnen gaan dat ik er in een noodgeval weer bij kan, daarvoor geloof ik wel in de betrouwbaarheid van TransIP.

Thuis staat gewoon een NAS, alle devices synchroniseren daarmee. Vanaf de NAS gaat het dan richting Stack. Ik heb dus niet te maken met hun client software.

Er is nu ook nog de mogelijkheid om meteen een upgrade te doen naar 3TB voor €10,- p.m. Zou die optie blijven bestaan?

Edit: Kun je inmiddels ook rsync gebruiken? Ik zie dat er sFTP support is voor de betaalde STACK.
Je kan niet rechtstreeks rsync gebruiken, je moet je stack eerst mounten via SSHFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-05 13:13
M-ThijZ schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:09:

Ik denk het niet. Op de website staan alleen pakketten van 10 TB, 2 TB en 250 GB. Denk dat dat de pakketgroottes zijn waar je uit kan kiezen als er geen aanbieding meer is.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Ja klopt. Blijft jammer dat de betaalde STACK geen officiële support heeft voor Synology Hyper Backup. Dan was de upgrade een no-brainer geweest.
(Volgens de bekende handleiding heb ik 't wel werkend gekregen, maar voelt als een hack.)

Een cloud sync voegt voor mij niet zoveel toe. Offsite back-ups (archival) heeft voor mij meer waarde.

Voor die € 3 per maand 1.250GB opslag is natuurlijk nog steeds geen geld vergeleken met andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
Ik merk niks van een evt. dubbele download...

Een andere work-around zou nog kunnen zijn, automatische fotoupload van dropbox, die daarna wordt gekopieerd naar stack..

Ik werk met OSX...zou misschien kunnen met automator..of heeft iemand anders nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
M-ThijZ schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:32:
Ja klopt. Blijft jammer dat de betaalde STACK geen officiële support heeft voor Synology Hyper Backup. Dan was de upgrade een no-brainer geweest.
(Volgens de bekende handleiding heb ik 't wel werkend gekregen, maar voelt als een hack.)

Een cloud sync voegt voor mij niet zoveel toe. Offsite back-ups (archival) heeft voor mij meer waarde.

Voor die € 3 per maand 1.250GB opslag is natuurlijk nog steeds geen geld vergeleken met andere aanbieders.
Uit nieuwsgierigheid: waarom voegt cloud sync voor jou niet zoveel toe?
Ik laat mijn foto's 1x per week gecodeerd naar stack schrijven. Idd geen versies, maar dit is voor mij een extra backup (buiten een offsite cold en offsite hot mbv Synology hyper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Hulliee schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:29:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: waarom voegt cloud sync voor jou niet zoveel toe?
Ik laat mijn foto's 1x per week gecodeerd naar stack schrijven. Idd geen versies, maar dit is voor mij een extra backup (buiten een offsite cold en offsite hot mbv Synology hyper)
Omdat ik Stack juist daarvoor wil inzetten als primaire off-site back-up.

Mijn Synology NAS gebruik ik als centrale opslag voor mijn foto's (die staan dus niet nog ergens op een pc of laptop). Daarom wil ik dagelijks een back-up taak uitvoeren die nieuwe foto's (en wijzigingen in documenten) upload naar een off-site locatie.

Als alles met sync's aan elkaar hangt en je wordt getroffen door malware / ransomware of een tekort aan caffeine waardoor je 'rm -rf' verkeerd typt, dan ben je 1 sync verwijderd van het deleten van je belangrijke data.

Daarom is een echte back-up oplossing met dagelijkse en wekelijkse snapshots zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
M-ThijZ schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:43:
[...]

Omdat ik Stack juist daarvoor wil inzetten als primaire off-site back-up.

Mijn Synology NAS gebruik ik als centrale opslag voor mijn foto's (die staan dus niet nog ergens op een pc of laptop). Daarom wil ik dagelijks een back-up taak uitvoeren die nieuwe foto's (en wijzigingen in documenten) upload naar een off-site locatie.

Als alles met sync's aan elkaar hangt en je wordt getroffen door malware / ransomware of een tekort aan caffeine waardoor je 'rm -rf' verkeerd typt, dan ben je 1 sync verwijderd van het deleten van je belangrijke data.

Daarom is een echte back-up oplossing met dagelijkse en wekelijkse snapshots zo belangrijk.
Ok, duidelijk. Ik heb daarvoor een kleine goedkope Synology Nas gekocht die ik elders heb staan. Ik heb alles geautomatiseerd waarmee ik de menselijke-foutfactor heb verkleind. Stack als extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

@Hulliee Ja, dat was ik in eerste instantie ook precies zo van plan. Totdat ik bedacht dat ik Stack hier ook voor zou kunnen inzetten. Tot nu toe werkt het prima (met de workaround van Gijs).

Kosten wegen voor mij niet op tegen een tweede NAS onderhouden. 't Zal wel een stuk langer duren om een volledige back-up terug te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik zit er ook aan te denken om mijn stack te upgraden (vooral voor de SFTP functie, zodat ik beelden van mijn beveiligingscamera's naar de stack kan uploaden)

Maar bij bevestiging staat (o.a.):
Het is niet mogelijk om een STACK te downgraden.
Zal dit inhouden dat ik nooit meer terug kan naar mijn "gratis" stack nadat ik geupgrade heb?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Imnoa schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:22:
Ik zit er ook aan te denken om mijn stack te upgraden (vooral voor de SFTP functie, zodat ik beelden van mijn beveiligingscamera's naar de stack kan uploaden)

[...]

Zal dit inhouden dat ik nooit meer terug kan naar mijn "gratis" stack nadat ik geupgrade heb?
De titel van de pagina is "TransIP | STACK - Jouw online cloud opslag." Het woord "cloud" komt er in voor, dus het is ook per minuut naar beneden toe schaalbaar. Op de pagina zelf komt het woord "cloud" niet voor, dus kan het inderdaad kloppen dat je niet naar beneden kan schalen. Wellicht kun je een ticket inschieten met de vraag of het cloud is of niet, want de titel spreekt de inhoudelijke tekst tegen.

De VPS machines worden niet cloud genoemd. Die kunnen immers niet per minuut naar beneden worden geschaald en zijn dus niet in de cloud.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 06-05-2019 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Trommelrem schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:31:
[...]

De titel van de pagina is "TransIP | STACK - Jouw online cloud opslag." Het woord "cloud" komt er in voor, dus het is ook per minuut naar beneden toe schaalbaar. Op de pagina zelf komt het woord "cloud" niet voor, dus kan het inderdaad kloppen dat je niet naar beneden kan schalen. Wellicht kun je een ticket inschieten met de vraag of het cloud is of niet, want de titel spreekt de inhoudelijke tekst tegen.

De VPS machines worden niet cloud genoemd. Die kunnen immers niet per minuut naar beneden worden geschaald en zijn dus niet in de cloud.
Heb inderdaad een ticket ingeschoten, ik zag het antwoord hier delen :)

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22

[...]

ja, daarom krijg je ook dit aanbod _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

[...]

Dat klopt; je kunt niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
TwArbo schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:11:
[...]

Dat klopt; je kunt niet meer terug.
Krijg inderdaad net bericht terug van TransIP:
Dat klopt inderdaad! Wanneer je jouw gratis STACK upgradet naar een betaalde STACK, dan kun je niet meer terug. Het is dus niet mogelijk om alleen de upgrade op te zeggen, of weer een nieuwe gratis 1.000 GB STACK aan te vragen.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Let op: er zijn wat voorwaarden veranderd
Gebruikers van gratis diensten dienen minimaal één keer per jaar in te loggen om hun gratis diensten te behouden. Tussentijds zullen we je eraan herinneren om op tijd in te loggen. Zie artikel 5 lid 2.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-05 17:48
Moet er dan echt ingelogd worden op het gebruikersaccount of is het mounten van de stack ook voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-05 13:13
vj_slof schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:44:
Moet er dan echt ingelogd worden op het gebruikersaccount of is het mounten van de stack ook voldoende?
Ik zou voor de zekerheid gewoon even inloggen in de webinterface. Zeker als ze je ook herinneren lijkt me dat niet teveelgevraagd?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Het zou wel fijn zijn als ze voor iOS eindelijk ondersteuning toevoegen voor de vestanden app. Dan zal ik 1 keer per dag in loggen :Y

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

vj_slof schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:44:
Zoals gezegd, zie artikel 5 lid 2:
Je bent verplicht bij het gebruik van gratis Diensten minimaal éénmaal per jaar een activiteit te verrichten (door bijvoorbeeld in te loggen op de Dienst).

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zolang ze even een mailtje sturen voor de tijd vind ik het goed

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 23:08
Dat zeggen ze te zullen gaan doen, ik heb dus gelijk even mijn login opgezocht en ingelogd. Jammer dat je de storage niet kunt gebruiken om plaatjes in een website te hosten.Enkel als downloadable file met de delen link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 15:59

aex351

I am the one

[...]

Volgens mij kan het niet. En als je voor een betaalde oplossing gaat dan zou ik eerst naar andere diensten kijken. Aangezien Stack gebaseerd is op een oude Owncloud versie. En eigenlijk helemaal niet lekker out-of-the-box werkt met Synology. Dus handig als gratis dump-plek. Maar meer ook niet. Ik ben zojuist weer 25 minuten zoet geweest om te onderzoeken hoe ik precies een nieuwe Hyper back-up taak kan aanmaken.

Mooie oplossing: https://c2.synology.com/en-us/backup#tab_plan, nagenoeg goede integratie met de NAS en goedkoper dan Stack. 10 euro voor 100 GB per jaar (10 cent per GB) versus 30 euro voor 250 GB per jaar (12 cent per GB).

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Laatst online: 23-05 13:00
aex351 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:42:
[...]

Volgens mij kan het niet. En als je voor een betaalde oplossing gaat dan zou ik eerst naar andere diensten kijken. Aangezien Stack gebaseerd is op een oude Owncloud versie. En eigenlijk helemaal niet lekker out-of-the-box werkt met Synology. Dus handig als gratis dump-plek. Maar meer ook niet. Ik ben zojuist weer 25 minuten zoet geweest om te onderzoeken hoe ik precies een nieuwe Hyper back-up taak kan aanmaken.

Mooie oplossing: https://c2.synology.com/en-us/backup#tab_plan, nagenoeg goede integratie met de NAS en goedkoper dan Stack. 10 euro voor 100 GB per jaar (10 cent per GB) versus 30 euro voor 250 GB per jaar (12 cent per GB).
Na inderdaad het nodige lees- en sleutelwerk kun je binnen Synology een redelijk makkelijk script aanmaken waarmee de hele NAS of delen van de NAS backups (op ingestelde tijden) naar Stack kan uploaden/backuppen.
Stack en haar webdav protocol zijn redelijk traag waardoor ik het eigenlijk nergens anders voor gebruik dan dit soort automatische nachtelijke backups van mijn NAS.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 15:59

aex351

I am the one

Theo74 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 16:08:
[...]
Na inderdaad het nodige lees- en sleutelwerk kun je binnen Synology een redelijk makkelijk script aanmaken waarmee de hele NAS of delen van de NAS backups (op ingestelde tijden) naar Stack kan uploaden/backuppen.
Stack en haar webdav protocol zijn redelijk traag waardoor ik het eigenlijk nergens anders voor gebruik dan dit soort automatische nachtelijke backups van mijn NAS.
En wanneer je over 6 maanden of langer weer iets wil doen, mag je weer gaan uitzoeken hoe het ook alweer zat. Dat overkwam mij vanmiddag dus ook. In elk geval is het jammer dat TransIP Stack niet upgrade naar een nieuwere versie van Owncloud.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Laatst online: 23-05 13:00
aex351 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:07:
[...]

En wanneer je over 6 maanden of langer weer iets wil doen, mag je weer gaan uitzoeken hoe het ook alweer zat. Dat overkwam mij vanmiddag dus ook. In elk geval is het jammer dat TransIP Stack niet upgrade naar een nieuwere versie van Owncloud.
Dat euvel heb ik met meer programma's, Apps en instellingen. Als je het voor elkaar krijgt weet het prima maar als je na een aantal maanden zaken opnieuw moet doen, of aan moet passen dan kun je weer van vooraf aan beginnen met het hoe-zat-het-ook-alweer uitzoeken.
Eigenlijk moet je dit soort dingen gelijk opschrijven in een digitale notitie maar ja, de mensch is soms makkelijk.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Het is wat OT, maar ik heb al jaaaren gelee bedacht dat mijn desktop environment snel wil kunnen herinitialiseren, in case of update, crash, etc. Oftewel, gebruik van tools als ninite (zijn tegenwoordig meer opties), een vaste directory structuur, met o.a. een folder portable apps, zodat ik die niet eens hoef te installeren. Verder ook configuratie vermijden tenzij nodig, en indien nodig inderdaad beschrijven of een config file symlinken oid. Uiteindelijk bespaart dit me veel tijd en is het een kwestie van een uur of twee en ik ben weer helemaal up en running. Ben nu geheel over op Linux, en daar is het nog een stuk makkelijker om dit te doen (leve package managers).

Ja, het vergt enige discipline, maar het resultaat is eigenlijk nooit meer tijdverlies of vreemde problemen debuggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
raven22 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:33:
[...]

Dit was 12.5 mb/s (100 mbit) want ik heb vorig jaar een paar mooie downloads gedaan. Snap niet waarom ze nu de snelheid limiteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 15:43
Help: ik heb een macbook (MacOS Mojave) en wil Stack gebruiken om mijn Mac user profiel map te backuppen. Ik heb de Stack app voor Mac geinstalleerd en alles ging soepel: ik kan een Sync Connection aanmaken, mijn profielmap selecteren (Macintosh HD / Users / Myname /) en een stack map kiezen.

Maar het syncen wil niet starten:
Synchronizing with local folder
"CSync failed due to unhandled permission denied".

Lijkt erop dat de Stack app geen permissies heeft maar daar ook niet om vraagt.

Nu hoef ik helemaal geen realtime sync te hebben. 1x per dag op een moment dat de laptop aanstaat en niet heel veel doet mag hij van mij al syncen. Maar dat alles kan je niet instellen in de app. Ben benieuwd hoe anderen dit oplossen op een Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-05 21:39
Net via de handleiding van Transip zelf een Sync taak aangemaakt tussen mijn Synology NAS en hun Stackstorage dienst. Backup deed ik nu met een batchbestandje vanaf mijn PC, maar direct vanaf de NAS is natuurlijk toch wel erg makkelijk :).

Voor degenen die nog niet wisten dat dit kon, handleiding van TransIP staat hier:
https://www.transip.nl/kn...k-mijn-synology-koppelen/

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Laatst online: 23-05 23:26

Res-q

Redder in nood?

Ik ben ook een fervent stack gebruiker, en tot nu toe naar volle volledigheid. Ik heb dit op een aantal laptops en telefoons geïnstalleerd, en dat werkt prima.

Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat de hoeveelheid data op Stack groter begint te worden dan vrije ruimte beschikbaar op 1 van de laptops. Door de sync met Stack worden alle bestanden ook op de laptop bijgehouden.

Dat is wat mij betreft niet zo nodig. Ik zag wel een eerder bericht in dit topic met een vergelijkbare vraag, maar op basis hiervan kom ik nog niet echt verder.

Wat ik graag zou willen is dat de bestanden in de file explorer benaderbaar zijn op het moment dat ik on-line ben, maar wat mij betreft mogen ze best onbereikbaar zijn als ik niet online ben - dat laatste gebeurt bijna nooit.

Momenteel gebruik ik de stack app voor mobiel (ios) en Windows-toepassing op de laptops. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:12
Res-q schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:46:
Ik ben ook een fervent stack gebruiker, en tot nu toe naar volle volledigheid. Ik heb dit op een aantal laptops en telefoons geïnstalleerd, en dat werkt prima.

Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat de hoeveelheid data op Stack groter begint te worden dan vrije ruimte beschikbaar op 1 van de laptops. Door de sync met Stack worden alle bestanden ook op de laptop bijgehouden.

Dat is wat mij betreft niet zo nodig. Ik zag wel een eerder bericht in dit topic met een vergelijkbare vraag, maar op basis hiervan kom ik nog niet echt verder.

Wat ik graag zou willen is dat de bestanden in de file explorer benaderbaar zijn op het moment dat ik on-line ben, maar wat mij betreft mogen ze best onbereikbaar zijn als ik niet online ben - dat laatste gebeurt bijna nooit.

Momenteel gebruik ik de stack app voor mobiel (ios) en Windows-toepassing op de laptops. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
'Gewoon' via webdav mounten binnen windows als schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vraag me af of er naar aanleiding van dit nieuws nog iets gaat veranderen? Wellicht doeken ze de hele gratis Stack wel op? nieuws: TransIP fuseert met Belgische hostingbedrijf Combell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Vraagje over Stack sync op Windows.

Ik heb de gebruikersmap van windows gesynct met Stack. Nu wil ik echter dat sommige mappen (contacts, downloads etc.) niet mee worden genomen. Wanneer ik die nu uitvink, dan verwijdert Stack lokaal alle bestanden. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Hoe voorkom ik dat?

Kan er niet veel over vinden en het enige wat ik mij kan bedenken is om voor elke map die ik wél wil syncen een individuele synchronisatie verbinding voor aan te maken. Daarna de oude verbinding deleten en op Stack zelf die mappen, die ik dus niet meer syncen, handmatig verwijderen.

Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Freakster86 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:14:

Ik heb de gebruikersmap van windows gesynct met Stack. Nu wil ik echter dat sommige mappen (contacts, downloads etc.) niet mee worden genomen. Wanneer ik die nu uitvink, dan verwijdert Stack lokaal alle bestanden. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Hoe voorkom ik dat?
Dat verwijderen doet ie ook niet, hij zal gewoon stoppen met syncen.
Iemand tips?
Niet je gebruikersmap in zijn geheel sharen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Brent schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:36:
[...]

Dat verwijderen doet ie ook niet, hij zal gewoon stoppen met syncen.
Dat doet hij toch wel, even uitgetest met een folder met een dummy bestand.

Er staat ook onderaan als ik iets uitvink: "Niet geselecteerde mappen worden verwijderd van uw lokale bestandssysteem en worden niet meer gesynchroniseerd met deze computer".
[...]

Niet je gebruikersmap in zijn geheel sharen ;)
Dacht achteraf folders te kunnen uitvinken, hetzelfde als bij Synology Cloud Station. Helaas lijkt dat dus niet te kunnen, zonder de data lokaal te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Freakster86 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:40:
[...]

Dacht achteraf folders te kunnen uitvinken, hetzelfde als bij Synology Cloud Station. Helaas lijkt dat dus niet te kunnen, zonder de data lokaal te verliezen?
Ik verplaats dan de data naar een map die niet gesynct wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ryan_ schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:08:
[...]

Ik verplaats dan de data naar een map die niet gesynct wordt.
Heb het uiteindelijk opgelost door individuele synchronisatie verbindingen op te zetten voor de betreffende mappen. Toch raar dat Stack je überhaupt niet de optie geeft om de data lokaal te bewaren wanneer je een selectie van de synchronisatie verbinding uitzet. Gewoon stop sync en verder niets... zo moeilijk kan dat toch niet zijn :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karel1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb bij Stack / TransIP de volgende feature request gedaan. Daar kun je op stemmen en dan ... Wie weet.
https://www.transip.nl/kn...ength-verhogen-naar-bijv/

Ik werk met Stack door het Command-line programma rclone te gebruiken. Dat is er voor Linux, Windows en OSX. Ik gebruik het met Linux en OSX.

De ontwikkelaar van rclone, heeft geholpen om het probleem van de 405 Method Not Allowed- error waardoor de file niet wordt ge-PUTd te verduidelijken. Het lijkt er op dat doordat rclone encryptie toepast op het path en filename er lange filenamen ontstaan. En die worden geweigerd door Stack. ('moeilijke' tekens gaan helemaal goed bij Stack WebDAV, unencrypted gaan ze al goed, en encrypted spelen ze helemaal geen rol!)

En dat komt dan weer doordat Stack een unencrypted max filelength van 148 heeft en een encrypted van 79. Ter vergelijking: Google Drive Encrypted max filelength is 2047.

Voorstel: verhoog de max filelenght naar bijv. 512.

Dit feature request heb ik gedaan na overleg met de support desk van TransIP over die error.

[ Voor 11% gewijzigd door karel1 op 14-08-2019 17:34 ]

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:13
Sinds vandaag is er weer een stack update voor android.
Hopelijk gaan de uploads nu we goed en blijven niet hangen.
We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorilla
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-05 17:52
Is het iemand al gelukt naar Stack te backuppen met Macrium Reflect? Duplicati werkt prima, maar ondersteunt geen incremental full system image backup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Je zou er een tweetraps raket van kunnen maken: veeam of Macrium backup + upload (incremental) naar Stackstorage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorilla
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-05 17:52
Bedankt voor de tip; echter kost het me dan harde-schijfruimte, wat ik juist wil vermijden door de backup rechtstreeks in de cloud te uploaden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 14:52
Vraagje, Linux Mint 19.2, Stack, Duplicati 2.0.4.23_beta_2019-07-14

Ik wil een (eerste) backup toevoegen, maar krijg de foutmelding bij het testen van de verbinding:
Failed to connect: Error: TrustFailure (The authentication or decryption has failed.)

Het werkt wél als ik accept-any-ssl-certificate toevoeg bij de advanced settings. Maar waarom?

/edit: oplossing gevonden, pakket ca-certificates-mono moest geïnstalleerd worden

[ Voor 52% gewijzigd door DeadMetal op 18-09-2019 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:44
Vraagje: ik heb sindskort ook Stack. Door middel van de Windows 10 client wil ik van mijn hele C schijf een backup maken.

Via de Stack desktop client heb ik C:/ proberen te synchroniseren, maar dan krijg ik de foutmelding: "Unable to open or create the local sync database. Make sure you have write acces in the sync folder".

Hoe hebben anderen dit aangepakt? Ik wil gewoon mijn hele C schijf back-uppen, maar op deze manier krijg ik dit niet voor elkaar. Elke map afzonderlijk gaan instellen met sync verbinding is ook ondoenlijk.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dat wat je wil kan niet, gezien de local cache op dezelfde schijf staat. Geldt ook voor de duplicati manier van werken.

Beste is de folders aan te wijzen welke je echt wilt behouden. Een cliënt als duplicati kan je daar enigszins bij helpen, omdat je daarin een incrementele backup maakt, i.p.v. een synch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-05 16:52

IkWilbert

Het is mij!

Mijn stack werkt niet meer sinds gisteren.... Kreeg zojuist een mail van transip.

27 september 201912:44

Gisteren heeft er onderhoud plaatsgevonden aan de noodstroomvoorziening van ons datacenter. Het datacenter heeft drie soorten stroomvoorzieningen: netstroom, noodaccu's en noodaggregaten. Dit onderhoud werd specifiek gepleegd aan de noodaccu's.

De noodaccu's zijn aanwezig om de stroomvoorziening direct over te kunnen nemen wanneer de netstroom uitvalt. De noodaccu's hebben genoeg stroom om het datacenter gedurende 30 minuten van stroom te kunnen voorzien. Dit geeft ons tijdens een stroomstoring genoeg tijd om over te schakelen op de noodaggregaten, welke de stroomvoorziening daarna kunnen overnemen.

Omdat de noodaccu's in directe verbinding staan met netstroom zijn deze tijdens het onderhoud afgekoppeld. Dit betekent dat het datacenter op dat moment zijn stroom ontvangt van de noodaggregaten.

Spijtig genoeg is één van de noodaggregaten uitgevallen tijdens het onderhoud. Omdat de noodaccu's in onderhoud waren is er overgeschakeld op netstroom. Dit heeft enkele seconden geduurd, waardoor de server waarop jouw STACK staat uitviel. Als gevolg hiervan kon de server niet meer juist opstarten en is jouw STACK onbereikbaar geworden.

Onze systeembeheerders zijn gisteren de hele dag bezig geweest om jouw data veilig te stellen en hebben een manier gevonden om alle data op de server te verplaatsen naar een nieuwe server. Door de grote hoeveelheid data op de server is onze verwachting dat dit ongeveer 10 dagen duurt. Hierbij worden de STACKs met de minste hoeveelheid data het eerst verplaatst. STACKs met een grotere hoeveelheid data worden later verplaatst.

Dit betekent dat je afhankelijk van de hoeveelheid data op jouw STACK wellicht vandaag weer toegang hebt. Mocht je vandaag nog niet bij je STACK kunnen, dan willen we een beroep doen op je geduld.

Wij gaan in gesprek met ons datacenter om uit te zoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren. Zij zullen ons voorzien van een incident-rapport met meer informatie. Mocht dit rapport meer relevante informatie bevatten, dan zullen wij dit op deze pagina delen. Ook bieden we je nogmaals onze excuses aan voor het ongemak.
/ Update #1

26 september 201916:53

Rond 16:00 kwam de server weer online. Kort daarop deed er zich echter opnieuw een kernel panic voor waardoor de server zich weer herstartte. Onze systeembeheerders doen hun uiterste best de server zo snel mogelijk weer up and running te krijgen.

Zodra er meer bekend is plaatsen we een update op deze pagina.
/ Aanmelding

26 september 201915:51

Eerder deze morgen heeft er tijdens gepland onderhoud aan de noodaccu's van ons datacenter een korte stroomonderbreking plaatsgevonden.

Kort daarop ontvingen onze systeembeheerders een melding van onze monitoringsystemen dat er problemen zijn met het bestandssysteem van de server waarop jouw STACK gehost wordt. Hierdoor is jouw STACK momenteel onbereikbaar.

Onze systeembeheerders werken hard aan een oplossing. We houden je op de hoogte en zullen binnen een uur een update plaatsen.

Onze excuses voor het ongemak.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik krijg "405 Method not Allowed" als ik grote bestanden (> 2GB maar geen sparse files) upload via Cyberduck.
De eerste paar .part1 .part2 files gingen goed maar daarna stopt het. Als ik het via Chrome handmatig doe werkt het wel. Snap er niets van. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
karel1 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:20:
Ik heb bij Stack / TransIP de volgende feature request gedaan. Daar kun je op stemmen en dan ... Wie weet.

Ik werk met Stack door het Command-line programma rclone te gebruiken. Dat is er voor Linux, Windows en OSX. Ik gebruik het met Linux en OSX.

De ontwikkelaar van rclone, heeft geholpen om het probleem van de 405 Method Not Allowed- error waardoor de file niet wordt ge-PUTd te verduidelijken. Het lijkt er op dat doordat rclone encryptie toepast op het path en filename er lange filenamen ontstaan. En die worden geweigerd door Stack. ('moeilijke' tekens gaan helemaal goed bij Stack WebDAV, unencrypted gaan ze al goed, en encrypted spelen ze helemaal geen rol!)

En dat komt dan weer doordat Stack een unencrypted max filelength van 148 heeft en een encrypted van 79. Ter vergelijking: Google Drive Encrypted max filelength is 2047.

Voorstel: verhoog de max filelenght naar bijv. 512.

Dit feature request heb ik gedaan na overleg met de support desk van TransIP over die error.

Toch wel raar want ik krijg op "backup.vorigeweek.part1" ook 405 errors terwijl dat ver onder die 79 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:50
Ik ben bezig om mijn transip stack te gaan gebruiken als offline storage. Ik doe dit doormiddel van davfs2 de omgeving te mounten in mijn server. Met rsync of cp copieer ik dan de directory structuur naar de mount toe, althans dat probeer ik.

Het lijkt er sterk op dat davfs2 alles lokaal cached (alleen de file structuur met lege bestanden wordt aangemaakt) en daarna gaat hij pas de "vullings" slag doen. ik heb al wat lopen klooien met de davfs.conf, maar zou graag willen zien dat als ik iets naar de mount copieer dat hij dit dan meteen doet. Ik heb er geen problemen mee als het geheel wat trager is.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Wordt de timestamp van een bestand behouden wanneer het via sftp is geupload naar TransIP's Stack?

Ik vraag dit omdat ik momenteel gebruik maak van de gratis account van Stack, dus zonder de mogelijkheid te verbinden via sftp. Uploaden via WebDAV zorgt ervoor dat de bestanden opgeslagen worden met een timestamp van het moment van upload. Upgraden naar een betaald account met sftp is mogelijk, maar terug downgraden kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 20:18

Arjan A

Cenosillicafoob

Dr. Prozac schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 18:15:
Wordt de timestamp van een bestand behouden wanneer het via sftp is geupload naar TransIP's Stack?

Ik vraag dit omdat ik momenteel gebruik maak van de gratis account van Stack, dus zonder de mogelijkheid te verbinden via sftp. Uploaden via WebDAV zorgt ervoor dat de bestanden opgeslagen worden met een timestamp van het moment van upload. Upgraden naar een betaald account met sftp is mogelijk, maar terug downgraden kan niet.
Ik heb sftp daar, maar de timestamp is het moment van uploaden, dus niet de originele datum. Ik weet niet of ik daar nog aparte dingen voor moet instellen, ik upload altijd met Filezilla.

Net even voor je getest, je kan daar de originele timestamp meegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Arjan A op 17-10-2019 21:31 ]

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-02 12:34

mjmbult

Mike

Pietje555 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:14:
Zucht...upload 2 MB/s. Nog 620 Gig te gaan. Echt snel gaat het niet ondanks mijn glasvezel.

Ook een aantal keer de melding gehad dat "de server heeft het laatste deel niet bevestigd (er was geen e-tag aanwezig). Zijn betreffende bestanden betrouwbaar geupload of zijn ze corrupt?
Ik heb deze meldingen nu ook op sommige bestanden.Heb je al (of iemand anders) hier een oplossing voor gevonden?

https://twitch.tv/madmikeplays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
mjmbult schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 20:15:
[...]

Ik heb deze meldingen nu ook op sommige bestanden.Heb je al (of iemand anders) hier een oplossing voor gevonden?
Dit had ik ook met mijn filerun installatie. Het werd snel opgepakt door de developer, maar de oorzaak weet ik niet. https://feedback.filerun....ag-was-present-on-filerun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-02 12:34

mjmbult

Mike

raven22 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 20:59:
[...]

Dit had ik ook met mijn filerun installatie. Het werd snel opgepakt door de developer, maar de oorzaak weet ik niet. https://feedback.filerun....ag-was-present-on-filerun
Dank je voor je reactie. Ik heb er z4lf niet heel veel verstand van, maar ik gebruik geen Nextcloud maar gewoon de Stack desktop applicatie.

https://twitch.tv/madmikeplays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
mjmbult schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:09:
[...]

Dank je voor je reactie. Ik heb er z4lf niet heel veel verstand van, maar ik gebruik geen Nextcloud maar gewoon de Stack desktop applicatie.
stack en filerun zijn beide gebaseeerd op nextcloud (volgens mij ergens gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-05 20:41

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb zonet geüpgraded naar het 1.25 TB abo zodat ik SFTP-toegang heb.

Kun je geen public keys toevoegen zodat je passwordless in kan loggen? Ik probeer STACK nu op een Linux-bak via sshfs te mounten, maar dat gaat zeer lastig (non-interactief) zonder key-based login.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
raven22 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:03:
stack en filerun zijn beide gebaseeerd op nextcloud (volgens mij ergens gelezen)
Stack was toch gebaseerd op Owncloud?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Compizfox schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:55:
Ik heb zonet geüpgraded naar het 1.25 TB abo zodat ik SFTP-toegang heb.

Kun je geen public keys toevoegen zodat je passwordless in kan loggen? Ik probeer STACK nu op een Linux-bak via sshfs te mounten, maar dat gaat zeer lastig (non-interactief) zonder key-based login.
Niet bij https://jestacknaam.stackstorage.com/settings/tokens ?

lol, op de pagina als je hierboven op klikt
Hello, IT.
Have you tried turning it off and on again?

[ Voor 11% gewijzigd door Vorkie op 02-11-2019 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-05 20:41

Compizfox

Bait for wenchmarks

Daar kan ik een "token" aanmaken, wat dat dan ook moge zijn. Ik geloof niet dat dat een SSH-key is, maar de documentatie is daar niet duidelijk over. Vandaar dat ik het hier vraag.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1 ... 38 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic