Kijk eens op het profiel van @Freeaqingme. Daar staat zijn naam en Google op zijn naam. Ik denk dat hij wel weet hoe het zitaex351 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:50:
[...]
Lijkt mij niet. Het is een fork van Owncloud, op basis van de 8.2.x release waar ze een aantal veranderingen in hebben aangebracht. En een van die "verbeteringen", zoals ik hier lees in deze thread en waar ik zelf ook de voordelen van pluk, is een gelimiteerde Webdav implementatie. Eentje die geen sparse files ondersteund.
Ik kan niet tot de conclusie komen dat het getimmer van Transip aan Owncloud nou een vooruitgang is. Functionaliteit is ook beperkter.
Het kan natuurlijk zijn dat ze inmiddels een Enterprise license hebben. Dan kunnen ze de source aanpassen zoveel ze willen. (Staat overigens ook in die link.)aex351 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:06:
Ik vraag mij eigenlijk af in hoeverre Transip inbreuk maakt door Owncloud uit te geven onder een eigen naam.
https://owncloud.com/ownc...cloud-commercial-license/ Aangezien er nadrukkelijk staat dat elke wijziging ook terug gemerged moet worden naar de Open Source code.
All of our Enterprise only modules are also shipped using this license, which means that full Source Code is available and can be freely modified without the need to publish. This gives our customers, partners and users across the globe the possibility to choose to either publish any and all modifications and extensions to the original ownCloud Core, or purchase a Commercial License which means that this requirement is omitted!
Ik denk het niet. Tenzij hij bij Transip werkt en betrokken is bij dit product.TwArbo schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:00:
[...]
Kijk eens op het profiel van @Freeaqingme. Daar staat zijn naam en Google op zijn naam. Ik denk dat hij wel weet hoe het zit.
Ja, dat zal het denk ik wel zijn.ddaffy schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:27:
[...]
Het kan natuurlijk zijn dat ze inmiddels een Enterprise license hebben. Dan kunnen ze de source aanpassen zoveel ze willen. (Staat overigens ook in die link.)
[...]
Edit:
code:
1
2
| 'string "8.2.11" edition "Enterprise" |
[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 31-01-2019 23:33 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Daarom had je even moeten Googlen. Maar zullen we stoppen met dit welles/nietes verhaal en weer focus leggen op Stack?aex351 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:38:
[...]
Ik denk het niet. Tenzij hij bij Transip werkt en betrokken is bij dit product.
...
De focus ligt ook op Stack cq Owncloud.TwArbo schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:56:
[...]
Daarom had je even moeten Googlen. Maar zullen we stoppen met dit welles/nietes verhaal en weer focus leggen op Stack?
< dit stukje webruimte is te huur >
1 ding is zeker, de laatste 2 jaar is er zo goed als niets veranderd in de 'Stack' client, de Stack website of features in de servers (bijv, Nextcloud bied End2End, maar helaas vereist dat serversupport). Performance tuning en Sftp access, dat is het wel zo'n beetje
Niet dat ik er niet blij mee ben, maar bij Nextcloud heeft men ook niet stil gezeten.
[ Voor 17% gewijzigd door Brent op 01-02-2019 10:50 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Net ook geupgrade naar 1250 icm sFTP. Dat laatste was 't me om te doen, aangezien ik iets te vaak tegen cacheproblemen aanliep met davfs2.
Maar dit gaat nog niet bepaald snel..

Ik zie nu ook de mogelijkheid om voor €2,50 per maand, de gratis 1.000 GB te verhogen naar 1.250 GB.
Als ik in het upgrade-scherm klik op "Andere upgrade opties", dan zie ik ook de mogelijkheid om voor € 10,- p.m. de opslagruimte te verhogen naar 3.000 GB.
Is dit een eenmalige aanbieding of kan ik op een later moment ook nog van 1.250 GB → 3.000 GB voor € 10,- p.m?
Om dit te overwegen als serieuze back-up-oplossing, vind ik het wel een vereiste om versioned back-ups vanaf mijn Synology NAS te kunnen maken. Anders is het niet meer dan een sync en beschermd het niet tegen ransomware, crypto-lockers of gebruikersfouten.
Het risico op een menselijke fout is misschien wel groter dan hardware-falen, brand of inbraak.
De betaalde STACK heeft "Back-ups" en "SFTP ondersteuning".
Back-ups: Deze back-ups worden elke dag aangemaakt en blijven tot maximaal 5 dagen bewaard (dus totaal 5 back-ups).
Wat mij betreft is deze retentie onvoldoende. Er zou maar iets gebeuren tijdens je vakantie of tijdens een drukke werkweek waarin je niet met privédocumenten bezig bent.
Ik had liever (nog) een aantal weekly snapshots gezien.
SFTP ondersteuning
Is dit gelijk aan rsync ondersteuning?
Kan ik hiermee in Hyper Backup een "Remote rsync Server"-taak aanmaken en daarbij gebruik maken van de backup rotation om zelf versioning toe te voegen?
Ik heb ook deze blogpost van gijs.io over Hyper Backup gelezen middels WebDAV. Dat er vanuit TransIP geen directe ondersteuning is maakt mij wat huiverig.
Als ik in het upgrade-scherm klik op "Andere upgrade opties", dan zie ik ook de mogelijkheid om voor € 10,- p.m. de opslagruimte te verhogen naar 3.000 GB.
Is dit een eenmalige aanbieding of kan ik op een later moment ook nog van 1.250 GB → 3.000 GB voor € 10,- p.m?
Om dit te overwegen als serieuze back-up-oplossing, vind ik het wel een vereiste om versioned back-ups vanaf mijn Synology NAS te kunnen maken. Anders is het niet meer dan een sync en beschermd het niet tegen ransomware, crypto-lockers of gebruikersfouten.
Het risico op een menselijke fout is misschien wel groter dan hardware-falen, brand of inbraak.
Back-ups: Deze back-ups worden elke dag aangemaakt en blijven tot maximaal 5 dagen bewaard (dus totaal 5 back-ups).
Wat mij betreft is deze retentie onvoldoende. Er zou maar iets gebeuren tijdens je vakantie of tijdens een drukke werkweek waarin je niet met privédocumenten bezig bent.
SFTP ondersteuning
Kan ik hiermee in Hyper Backup een "Remote rsync Server"-taak aanmaken en daarbij gebruik maken van de backup rotation om zelf versioning toe te voegen?
Ik heb ook deze blogpost van gijs.io over Hyper Backup gelezen middels WebDAV. Dat er vanuit TransIP geen directe ondersteuning is maakt mij wat huiverig.
@M-ThijZ, zoek eens op "CloudSync" in dit topic. Dat werkt eigenlijk best prima.
Als je instelt dat jouw NAS geen bestanden verwijderd op de target (stack), dan is dit best een veilige optie:

Als je instelt dat jouw NAS geen bestanden verwijderd op de target (stack), dan is dit best een veilige optie:

@Kaspers Nu heb ik ook een one-way sync ingesteld met Cloud Sync.
Twee nadelen van de optie "Don't remove files in the destination folder when they are removed in the source folder." zijn in mijn ogen:
Twee nadelen van de optie "Don't remove files in the destination folder when they are removed in the source folder." zijn in mijn ogen:
- Geen bescherming tegen ransomware. Een file overschrijven / vervangen is gelijk update.
- Je back-up wordt een "rommeltje" bij verplaatsen en herstructureren van de bron-directory. Met daarbij onnodig dubbel ruimte-gebruik binnen STACK.
[ Voor 7% gewijzigd door M-ThijZ op 03-02-2019 15:08 ]
De optie "Don't remove files in the destination folder when they are removed in the source folder." hoef je niet aan te zetten, mocht je bestanden verwijderen/herplaatsen komen ze in de prullenmand van je stack terecht.M-ThijZ schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:04:
@Kaspers Nu heb ik ook een one-way sync ingesteld met Cloud Sync.
- Geen bescherming tegen ransomware. Een file overschrijven / vervangen is gelijk update.
- Je back-up wordt een "rommeltje" bij verplaatsen en herstructureren van de bron-directory. Met daarbij onnodig dubbel ruimte-gebruik binnen STACK.
Is het niet makkelijker om lokaal ' op synology' een hyper backup te maken en de ' netbackup' map te syncen met webdav naar transip?M-ThijZ schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:30:
Ik zie nu ook de mogelijkheid om voor €2,50 per maand, de gratis 1.000 GB te verhogen naar 1.250 GB.
SFTP ondersteuning
En om veilig te zijn voor ransomware zou ik nas op pc alleen koppelen met read only acc, en weinig gebruikte bestanden uploaden middels 'files' via browser.
De homedirs kan je volgens mij met bovenstaande oplossen, ga het zelf eens testen. Je vraag zet mij aan het denken
[ Voor 6% gewijzigd door HvanL op 03-02-2019 19:30 ]
Ik heb een tijdje terug de 250GB stack variant geprobeerd (naast mijn 1TB gratis), juist om de sftp mogelijkheid. Maar die was zo traag dat ik gelijk weer heb opgezegd.Kaspers schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:21:
Net ook geupgrade naar 1250 icm sFTP. Dat laatste was 't me om te doen, aangezien ik iets te vaak tegen cacheproblemen aanliep met davfs2.
[Afbeelding]
TransIP gaf deze reactie:
We zijn er inderdaad mee bekend dat het uploaden van mappen en bestanden via SFTP voor sommige gebruikers traag is. Helaas is hier op dit moment nog geen directe oplossing voor, maar we zullen dit probleem natuurlijk verhelpen voordat SFTP in de productie-fase komt.
Een groot deel van de Stack gebruikers om mij heen klaagt inmiddels over trage uploadsnelheden via de app op telefoon. Ik merk inmiddels zelf ook dat uploads vanaf PC's via WebDAV een stuk trager gaan dan voorheen. Vroeger werden files via PC met een stabiele 2.0/2.5MB/s verstuurd, nu ben ik blij als het hoger dan 1.0MB/s is. De app heb ik zelf nooit gebruikt, maar ik kreeg te horen dat het om en nabij de 250kB ligt daarmee.
Heeft TransIP toevallig de snelheid verlaagd van de gratis Stack abonnees?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Want verkopen aan klanten is geen productie-fase???raven22 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:36:
[...]
maar we zullen dit probleem natuurlijk verhelpen voordat SFTP in de productie-fase komt.
Dus als klant betaal je voor het 'voorrecht om te mogen testen' of wat is hier precies de bedoeling?
Ik heb vandaag via de e-mail ook de aanbieding gekregen om mijn Slack te upgraden naar de 1250GB versie. Als ik de voorwaarden goed lees, is het niet mogelijk om terug te gaan naar de gratis versie. Dit is iets wat mij op dit moment behoorlijk tegenhoudt om te upgraden.
Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Bij de voordelen zie ik wel "Dubbele snelheid" staan, maar dit vind ik wel heel vrijblijvend. Door de sftp toegang zou het wel een hele mooie backupomgeving zijn, maar dan moet de snelheid natuurlijk wel voldoende zijn.Het is op elk moment mogelijk om een verhoging (upgrade) van de productspecificaties aan te vragen. Een verlaging (downgrade) is alleen mogelijk wanneer je jouw huidige overeenkomst opzegt en vervolgens een nieuwe aangaat.
Ik heb de snelheid net even getest (4 TB upload vanaf een Synology met Cloud Sync),[b]timmie1 in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"
en ik meet een vrijwel constante upload snelheid van ca. 5.2 MB/s.
Nog steeds dezelfde snelheid die ik vroeger altijd had met de gratis versie van Stack.
Hier ook de mail gehad. Op verschillende accounts. Maar blijf bij de gratis 1TB Stack. Voor mij geen noodzaak om dubbele snelheid te hebben, gezien het type data dat ik op Stack plaats. En zelfs voor de films en series die ik stream (sporadisch, meeste content staat op m'n Intel NUC en andere storage) vanaf Stack (middels Infuse op m'n Apple TV) is de standaard snelheid méér dan voldoende.HielkeJ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:45:
Ik heb vandaag via de e-mail ook de aanbieding gekregen om mijn Slack te upgraden naar de 1250GB versie. Als ik de voorwaarden goed lees, is het niet mogelijk om terug te gaan naar de gratis versie. Dit is iets wat mij op dit moment behoorlijk tegenhoudt om te upgraden.
[...]
Bij de voordelen zie ik wel "Dubbele snelheid" staan, maar dit vind ik wel heel vrijblijvend. Door de sftp toegang zou het wel een hele mooie backupomgeving zijn, maar dan moet de snelheid natuurlijk wel voldoende zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 04-02-2019 15:28 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik had gehoopt dat het +1250 is, maar het is +250.....
Zit al tegen de 900GB aan en ben in combinatie met de trash al meerdere malen tegen de limiet gelopen. Die trash moeten ze echt beter implementeren trouwens. Het is nu al autoclean, wat helpt. Maar zelfs als je actief 400GB weggooit, blijft via de API nog ongeveer een dag (niet exact getest) het antwoord gegeven worden dat het vol is, en krijg je een error.
Zit al tegen de 900GB aan en ben in combinatie met de trash al meerdere malen tegen de limiet gelopen. Die trash moeten ze echt beter implementeren trouwens. Het is nu al autoclean, wat helpt. Maar zelfs als je actief 400GB weggooit, blijft via de API nog ongeveer een dag (niet exact getest) het antwoord gegeven worden dat het vol is, en krijg je een error.
Ach, wat mij betreft is voor backup en restore een 5MB/s -verbinding echt meer dan voldoende voor een privé repository. Het is tenslotte goedkope opslag voor €30,00 per jaar, met backup en sftp verbinding.
Momenteel voldoet mijn huidige configuratie met een webdav-mount op mijn qnap die iedere nacht een rsync start en dus niet de gehele internet-verbinding loopt te "hoggen". Voor die paar foto's en filmpjes die mijn telefoon iedere nacht gaat syncen is dit meer dan voldoende. Het enige dat nog miste was een version history. Dat is nu dus ook afgedekt door TransIP! Ik zal het dus overwegen.
Zou WebDAV nu dan ook sneller zijn geworden als SFTP ook sneller is? Ik zou haast zeggen van wel, gezien de data op dezelfde server zou moeten staan, correct?
Momenteel voldoet mijn huidige configuratie met een webdav-mount op mijn qnap die iedere nacht een rsync start en dus niet de gehele internet-verbinding loopt te "hoggen". Voor die paar foto's en filmpjes die mijn telefoon iedere nacht gaat syncen is dit meer dan voldoende. Het enige dat nog miste was een version history. Dat is nu dus ook afgedekt door TransIP! Ik zal het dus overwegen.
Zou WebDAV nu dan ook sneller zijn geworden als SFTP ook sneller is? Ik zou haast zeggen van wel, gezien de data op dezelfde server zou moeten staan, correct?
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
Heb 3 Stack accounts dus in totaal 3TB.ddaffy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:35:
En als 1000GB niet genoeg is, dan zal 1250GB ook niet genoeg zijn
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dan laat je toch elke dag het scriptje lopen die jouw trashbin op STACK leegmaaktGet!em schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:46:
Ik had gehoopt dat het +1250 is, maar het is +250.....
code:
Gebruik:1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| if [ $# -ne 3 ]; then echo Usage: "$(basename "$0") <stackdrive> <username> <password>" echo -- exit 0 fi echo Login curl -Ls -o /dev/null -c cookies.txt -b cookies.txt \ -d "username=$2&password=$3&pre2FAToken=&topt-token=" https://$1.stackstorage.com/login echo Remove trashbin curl -c cookies.txt -b cookies.txt \ -u $2:$3 \ -H "Content-Type: application/json" \ -X POST \ -d '[{"action":"delete","all":true,"path":"","query":""}]' \ https://$1.stackstorage.com/api/trashbin echo . echo Logout curl -Ls -o /dev/null -c cookies.txt -b cookies.txt https://$1.stackstorage.com/logout rm cookies.txt |
scriptnaam <stackdrive> <username> <password>
Maar als je inderdaad op 900GB zit dan zul je daar op een gegeven moment ook echt wel overheen gaan. Misschien moet je dan minder backup-points bewaren. Of op een gegeven moment naar de 2000GB abo gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door rvk op 04-02-2019 18:33 ]
Dan kan daarna wel iedereen in 'ps waux' output zien wat je wachtwoord is. Dan is het al iets veiliger om het in een environment variable te zetten, maar ook dan kan iedereen die toegang heeft tot je procfs die uitlezen.ddaffy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:04:
[...]
Dan laat je toch elke dag het scriptje lopen die jouw trashbin op STACK leegmaakt![]()
code:
1 [...]// Awesome snippet
Gebruik:
scriptnaam <stackdrive> <username> <password>
Kan je niet beter op STDIN vragen om 't wachtwoord, en dan 't resulterende cookie in een bestand opslaan dat je chownt met 0400?
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Punt is, dat als je via webinterface 400GB weggooit, en je daarna de trash leegt, dit via webdav pas de volgende dag effectief vrij is. Tot die tijd krijg je een disk full error.ddaffy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:04:
[...]
Dan laat je toch elke dag het scriptje lopen die jouw trashbin op STACK leegmaakt
Moet ook. Maar geen zin dit al vroeg te doen.je inderdaad op 900GB zit dan zul je daar op een gegeven moment ook echt wel overheen gaan. Misschien moet je dan minder backup-points bewaren. Of op een gegeven moment naar de 2000GB abo gaan.
Backuppoints kosten overigens in het versiebeheer van Duplicati niet veel extra ruimte.
Niemand heeft toegang tot mijn server dus ps aux is geen probleem.Freeaqingme schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:07:
[...]
Kan je niet beter op STDIN vragen om 't wachtwoord, en dan 't resulterende cookie in een bestand opslaan dat je chownt met 0400?
Vragen op STDIN kan natuurlijk maar de bedoeling was dit op te nemen in het backupscript dat elke nacht draait. Daar staat voor webdav ook het wachtwoord in en 's-nachts zit je niet achter de server om het wachtwoord in te voeren
Dat begreep ik. Maar als je dit elke dag doet na de backup, dan is de ruimte voor de volgende backup weer beschikbaar.Get!em schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:14:
[...]
Punt is, dat als je via webinterface 400GB weggooit, en je daarna de trash leegt, dit via webdav pas de volgende dag effectief vrij is. Tot die tijd krijg je een disk full error.
Overigens in de webversie is de ruimte wel direct zichtbaar maar ik begrijp van jou dat die dan nog niet beschikbaar is in webdav. Maar misschien moet je de cache van webdav ook forceren om de nieuwe informatie (en vrije ruimte) op te halen.
Edit: ik moet inderdaad de webdav drive opnieuw mounten om de vrije ruimte te zien. Maar dan werkt het wel direct bij mij. Net met 100GB uitgeprobeerd en die is na unmount en mount weer direct beschikbaar in webdav.
[ Voor 13% gewijzigd door rvk op 04-02-2019 20:43 ]
Anoniem: 44129
Ook een aanbod gekregen, maar Stack is er gewoon nog niet:
488.76kB/s upload via SSHFS mount t.o.v. 18.13MB/s naar m'n Google Drive rsync mount. Heb 500/500 glas.
488.76kB/s upload via SSHFS mount t.o.v. 18.13MB/s naar m'n Google Drive rsync mount. Heb 500/500 glas.
Klopt. Ik heb veel meer te backuppen dan 1TB, ik zou een gratis Stack account of 6 a 8 nodig hebben...rvk schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:35:
En als 1000GB niet genoeg is, dan zal 1250GB ook niet genoeg zijn
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Jammer, ik zou STACK graag gebruiken als primaire off-site back-uplocatie. Ik ga nog eens proberen om Hyper Backup met WebDAV in te richten.
Mijn belangrijkste documenten passen voor mij net binnen de 1TB. Dan vind ik het ook logisch om daar een maandelijks bedrag voor te betalen. (if you are not paying, you are the product)
TransIP is een van de weinige partijen die ik zelfs overweeg te vertrouwen met een onversleutelde back-up. Dit is immers bescherming tegen gevalletje huis in de fik. Dan moet je je afvragen of je je met een encryptiesleutel je op dat moment zelf niet buitensluit.
Mijn belangrijkste documenten passen voor mij net binnen de 1TB. Dan vind ik het ook logisch om daar een maandelijks bedrag voor te betalen. (if you are not paying, you are the product)
TransIP is een van de weinige partijen die ik zelfs overweeg te vertrouwen met een onversleutelde back-up. Dit is immers bescherming tegen gevalletje huis in de fik. Dan moet je je afvragen of je je met een encryptiesleutel je op dat moment zelf niet buitensluit.
Mijn mening:M-ThijZ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:03:
Jammer, ik zou STACK graag gebruiken als primaire off-site back-uplocatie. Ik ga nog eens proberen om Hyper Backup met WebDAV in te richten.
waar wil je tegen beschermen met je encryptie?
- doorgedreven zoekactie van de veiligheidsdiensten
- transip/google/... die even snel een scan doet van alles wat op hun hds staat om gerichter reclame te kunnen sturen
Als voor die eerste niet nodig is, en het vooral om de tweede gaat dan is encryptie met paswoord '1234' al ruim zat, transip of google of ... gaat echt geen rekenkracht inzetten voor een bruteforce te doen.
Persoonlijk hanteer ik voor de gezinsbackups dus de 2e, in de hoop dat mijn vrouw niet stiekem achter mijn rug terroristische activiteiten aan het bekokstoven is
En moest het huis affikken, dan kan ik me echt wel '1234' herinneren tegen dat die backup gerestored is.
Beschermen tegen user error. Iemand die het verkeerde documentje in de verkeerde share zet net nu iemand daar een backdoor heeft oid. Encryptie betekent een hele klasse aan problemen buitensluiten.roeleboel schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:18:
[...]
Mijn mening:
waar wil je tegen beschermen met je encryptie?
Ik gebruik rclone om te backuppen naar Stack (gratis versie) via webdav (kies remote = owncloud of nextcloud) en heb in de regel een constante snelheid van +/- 2 MB/s. Voor mijn doeleinden is dat snel genoeg maar vraag me wel af of sftp sneller is want dat wordt ook ondersteunt door rclone dat wat slimme dingen heeft om sneller te synchroniseren.
En backuppen vanaf de telefoon naar stack. Doet iemand dat?
Ik gebruik alleen de sync client om mijn foto's te syncen.DoeEensGek schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:29:
Uiteindelijk komen die ook in een backup terecht, maar voor de rest backup ik eigenlijk niets van mijn telefoon. Staat weinig boeiends op wat niet cloud-based is.
Die functie heb ik ook gebruikt maar stack ging veel batterij eten. Het automatisch backuppen van foto's is hetgeen waar het mij omging.mcDavid schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:12:
[...]
Ik gebruik alleen de sync client om mijn foto's te syncen.
Uiteindelijk komen die ook in een backup terecht, maar voor de rest backup ik eigenlijk niets van mijn telefoon. Staat weinig boeiends op wat niet cloud-based is.
Ik heb een poosje een alternatieve synchronisatie app gebruikt, maar sinds kort weer de stack app zelf (voor Android). Sinds de laatste updates werkt ie eindelijk gewoon goed.DoeEensGek schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:26:
[...]
Die functie heb ik ook gebruikt maar stack ging veel batterij eten. Het automatisch backuppen van foto's is hetgeen waar het mij omging.
Weet iemand of de Stack Android app werkt op Android 9 Pie? Ik gebruik de Stack app op een Oneplus 5 met Android 9, maar de instant upload werkt niet. Op Android 8 werkte het wel.
Ik gebruik deze op Android Pie. Ik heb er geen probleem mee....
Net ff geprobeerd op mijn Mi Pad 4 met LineageOS, lijkt goed te werken (al kan ik na 2 minuten nog niet zeggen of het super stabiel is natuurlijk)
Is het toevallig mogelijk om vanaf je VPS een directory te uploaden naar stack van transip?
Het is mij wel gelukt om een map/folder te syncen/mounten die op Stack staat naar een specifieke folder op mijn VPS. Wanneer ik dan bestand X kopieer naar die specifieke folder op mijn VPS dan is deze ook zichtbaar op de Stack.
Maar ik vind het fijner als die drive niet gemount is op mijn VPS. Daarom dus mijn vraag of het mogelijk is om met webdav een volledige map/folder naar stack te uploaden
Het is mij wel gelukt om een map/folder te syncen/mounten die op Stack staat naar een specifieke folder op mijn VPS. Wanneer ik dan bestand X kopieer naar die specifieke folder op mijn VPS dan is deze ook zichtbaar op de Stack.
Maar ik vind het fijner als die drive niet gemount is op mijn VPS. Daarom dus mijn vraag of het mogelijk is om met webdav een volledige map/folder naar stack te uploaden
Ik wilde wat beter in te stellen functionaliteit om mappen op de telefoon te synchroniseren met STACK, maar ook al is dat prima in de Nextcloud-app ingebakken, je kunt die niet gebruiken voor STACK (dat de oudere OwnCloud 8.x API gebruikt).DoeEensGek schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:29:
Met https://play.google.com/s...t.android.foldersync.lite werkt 't echter uitstekend.
Batch kopiëren van de Stack Windows software gesynchroniseerde bestanden
Voor wie net zoals ik een tooltje zocht om regelmatig als batchopdracht de bestanden, die de Stack software als virtuele map weergeeft, te kunnen synchroniseren met een echte fysieke map binnen het Windows bestandssysteem: https://freefilesync.org/...topic=schedule-batch-jobs
NB: normaal gebruik ik Robocopy met een scheduler, maar Robocopy en andere commandline tooltjes kunnen de virtuele map niet zien
Een optie is misschien om een Webdav koppeling te maken, maar mogelijk geeft dat hetzelfde probleem. Dit werkt prima.
Voor wie net zoals ik een tooltje zocht om regelmatig als batchopdracht de bestanden, die de Stack software als virtuele map weergeeft, te kunnen synchroniseren met een echte fysieke map binnen het Windows bestandssysteem: https://freefilesync.org/...topic=schedule-batch-jobs
NB: normaal gebruik ik Robocopy met een scheduler, maar Robocopy en andere commandline tooltjes kunnen de virtuele map niet zien
Een optie is misschien om een Webdav koppeling te maken, maar mogelijk geeft dat hetzelfde probleem. Dit werkt prima.
https://rclone.org bijvoorbeeld. Erg fijn project.Waterkoker schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 02:18:
Is het toevallig mogelijk om vanaf je VPS een directory te uploaden naar stack van transip?
Tenzij het als een extra (beveiligings)buffer dient, snap ik niet zo goed waarom je nog een apart tooltje moet hebben draaien om dit te bewerkstelligen; je kunt in de STACK client uitstekend individueel de "echte fysieke" mappen voor synchronisatie instellen.Frij5fd schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:13:
Batch kopiëren van de Stack Windows software gesynchroniseerde bestanden
Bovendien is er helemaal niets virtueels aan de map die STACK standaard voorstelt
En als je het dan toch allemaal in de standaard voorgesteld STACK-map wilt houden, maak dan gewoon symlinks naar die STACK-mappen aan op de locaties die jij "fysieke mappen" noemt
[ Voor 31% gewijzigd door guillaume op 09-02-2019 21:18 ]
Inderdaad. Snel op te zettenguillaume schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 21:04:
[...]
https://rclone.org bijvoorbeeld. Erg fijn project.
[...]
Klopt, en het is sinds 13 uurtjes geledenWaterkoker schreef op zondag 10 februari 2019 @ 01:43:
[...]
Inderdaad. Snel op te zettenkan nu eenvoudig met enkele crontabs backups van databases maken en wegzetten naar stack. Thanks voor de tip!
Dit weekend ben ik er eens voor gaan zitten om Synology Hyper Backup i.c.m. met STACK uit te proberen met behulp van de volgende handleiding: https://gijs.io/2018/02/0...per-backup-transip-stack/
Achteraf gezien was het heel eenvoudig en voor zover ik kan beoordelen werkt het prima.
Ik heb nu documenten van twee computers (eerst via Cloud Station Backup naar de Synology) en een gedeelde netwerkshare toegevoegd aan de backup. Neemt in totaal nu zo'n 80GB in beslag.
Compressie en client-side encryption aangezet en mijn (inmiddels wat gedateerde) DS213 had hier geen enkel probleem mee. Met Hyper Backup Explorer heb ik een aantal files en directories teruggezet. Dat gaat niet zo snel, maar 't werkt uiteindelijk naar behoren.
Er wordt een dagelijkse backup gemaakt volgens een "Smart Recycle" rotatie schema (één maand dagelijks, daarna wekelijks, een snapshot).
Naar mijn mening een goede oplossing voor een offsite back-up.
Achteraf gezien was het heel eenvoudig en voor zover ik kan beoordelen werkt het prima.
Ik heb nu documenten van twee computers (eerst via Cloud Station Backup naar de Synology) en een gedeelde netwerkshare toegevoegd aan de backup. Neemt in totaal nu zo'n 80GB in beslag.
Compressie en client-side encryption aangezet en mijn (inmiddels wat gedateerde) DS213 had hier geen enkel probleem mee. Met Hyper Backup Explorer heb ik een aantal files en directories teruggezet. Dat gaat niet zo snel, maar 't werkt uiteindelijk naar behoren.
Er wordt een dagelijkse backup gemaakt volgens een "Smart Recycle" rotatie schema (één maand dagelijks, daarna wekelijks, een snapshot).
Naar mijn mening een goede oplossing voor een offsite back-up.
Ik de upgrade gedaan van gratis naar 1250GB + SFTP. Ik heb glasvezel 1gbit up/down van tweak.nl. Heel tevreden over Stack en de downloadsnelheid met SFTP is prima; rond de 200mbit. Nu valt me op de uploadsnelheid wel wat aan de lage kant is. Ik haal maximaal 20 mbit op verschillende tijdstippen (ook snachts).Via command line geprobeerd en programma flashfxp. Naar andere servers haal ik met een SFTP upload altijd min. rond de 150-200 mbit. Hoe zijn jullie ervaringen met uploaden via sftp?
Edit: Misschien kan het ook aan de routering liggen of iets dergelijks.Ik ga dit nog even uitsluiten door vanaf een server naar stackstorage te uploaden
Edit: Misschien kan het ook aan de routering liggen of iets dergelijks.Ik ga dit nog even uitsluiten door vanaf een server naar stackstorage te uploaden
[ Voor 14% gewijzigd door 1nsert op 21-02-2019 17:27 ]
Dat komt omdat je, als je upgrade, de download en upload worden verdubbeld. Volgens mij is het standaard (met gratis 1TB invite) 20 mbps upload, dus nu is het waarschijnlijk 40mbps.1nsert schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:23:
Ik de upgrade gedaan van gratis naar 1250GB + SFTP. Ik heb glasvezel 1gbit up/down van tweak.nl. Heel tevreden over Stack en de downloadsnelheid met SFTP is prima; rond de 200mbit. Nu valt me op de uploadsnelheid wel wat aan de lage kant is. Ik haal maximaal 20 mbit op verschillende tijdstippen (ook snachts).Via command line geprobeerd en programma flashfxp. Naar andere servers haal ik met een SFTP upload altijd min. rond de 150-200 mbit. Hoe zijn jullie ervaringen met uploaden via sftp?
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Gaat van 5 naar 10 mbps. Iets minder helaas.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:48:
[...]
Dat komt omdat je, als je upgrade, de download en upload worden verdubbeld. Volgens mij is het standaard (met gratis 1TB invite) 20 mbps upload, dus nu is het waarschijnlijk 40mbps.
edit:
Zie bericht hieronder over de snelheid
Zie bericht hieronder over de snelheid
[ Voor 8% gewijzigd door TwArbo op 22-02-2019 10:14 ]
Yikes. Dat vind ik toch wel een groot nadeel van Stack. Helemaal als ik straks naar 1000/1000 ga upgraden.TwArbo schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:52:
[...]
Gaat van 5 naar 10 mbps. Iets minder helaas.
Nee. Van 5 naar 10 MB/s. Dus van 40 naar 80 Mbps.TwArbo schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:52:
[...]
Gaat van 5 naar 10 mbps. Iets minder helaas.
Vraagje.
Ik heb met veeam een backup gemaakt en wil syncen naar stack doormiddel van hun tool.
Nu heb ik alles aangegeven en stack geeft ook aan:
0 seconden over, 32kb van 128, bestand 1 van 2.
Nu is 1 bestand dus 32kb en die synched die wel alleen het andere bestand van 128 gb niet.
Hoe kan dit? hij staat niet in de deny list van bestanden.
Ik heb met veeam een backup gemaakt en wil syncen naar stack doormiddel van hun tool.
Nu heb ik alles aangegeven en stack geeft ook aan:
0 seconden over, 32kb van 128, bestand 1 van 2.
Nu is 1 bestand dus 32kb en die synched die wel alleen het andere bestand van 128 gb niet.
Hoe kan dit? hij staat niet in de deny list van bestanden.
Hoe lang loopt je sync al en welke ''tool'' gebruik je nu precies om te syncen?
Ik gebruik de stack sync desktopapplicatie.Perkouw schreef op zondag 24 februari 2019 @ 12:21:
Hoe lang loopt je sync al en welke ''tool'' gebruik je nu precies om te syncen?
Hij zegt gewoon 0 seconden over en gaat niet verder. hij staat nu zeker een uur aan.
Ik zie ook geen foutmeldingen of iets.
Als ik een map wil syncen met alleen maar een iso erin blijft die ook op 0 seconden over, 0b van 3.8gb, bestand 0 van 1.
Als ik daarintegen een uitgepakte iso van windows pak doet die het wel.
[ Voor 26% gewijzigd door sgouman op 24-02-2019 13:01 ]
@sgouman Hm, zelf nooit geprobeerd een dergelijk grootte file te uploaden altijd <100gb. Durf het je zo ook 123 even niet te zeggen wat het kan zijn. Wellicht even support ticket openen bij TransIP.
WebDav heeft standaard wel een limiet en die kan je ''handmatig'' verhogen naar 4GB uit het hoofd. Daar zou de applicatie volgens mij weer geen last van moeten hebben, al weet ik niet of er een limiet is ingesteld en zo ja wat deze is...Kan dit helaas zo snel niet vinden.
WebDav heeft standaard wel een limiet en die kan je ''handmatig'' verhogen naar 4GB uit het hoofd. Daar zou de applicatie volgens mij weer geen last van moeten hebben, al weet ik niet of er een limiet is ingesteld en zo ja wat deze is...Kan dit helaas zo snel niet vinden.
Is er een manier dat de Stack app wel de bestanden laat zien meer niet synced en al je er op klikt pas binnen haalt?
Eigenlijk files on demand zoals met OneDrive..
Eigenlijk files on demand zoals met OneDrive..
De nieuwe nextcloud client kan dat, ik geloof zelfs zonder serversupport. Heb het zelf niet uitgeprobeerd, maar volgens mij geef je het aan bij het toevoegen van een nieuwe share.
Weet iemand misschien wat de maximale bestandsgrootte is op Stack? Ik zou graag enkele bestanden van 50gb per stuk willen uploaden, maar vind het een beetje zonde van de brandbreedte en tijd om het te zomaar proberen.
Desnoods kun je ze zippen met 7zip en een zip-file maximaal 1 GB (oid) groot laten zijn, dan krijg je meerdere ZIP-bestanden en heb je het bestand effectief gesplitst.
Is het normaal dat je bij gebruik van Webdav in de windows verkenner bij het openen van elk bestand of wijzigen van map opnieuw je gegevens moet invullen?
Ik heb bij het aanmaken van de netwerkdrive (webdav) gekozen voor de functie "verbinding maken met andere referenties". Toch staat er telkens weer opnieuw de loginnaam van mijn microsoft-account, terwijl ik deze hier nooit heb ingevuld. Super irritant.
Weet iemand een oplossing?
Ik heb bij het aanmaken van de netwerkdrive (webdav) gekozen voor de functie "verbinding maken met andere referenties". Toch staat er telkens weer opnieuw de loginnaam van mijn microsoft-account, terwijl ik deze hier nooit heb ingevuld. Super irritant.
ik hak mijn filesets (+-50GB) ook in stukjes... voor uploaden doet t weinig voor mij...Pimmeh schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:43:
Desnoods kun je ze zippen met 7zip en een zip-file maximaal 1 GB (oid) groot laten zijn, dan krijg je meerdere ZIP-bestanden en heb je het bestand effectief gesplitst.
maar bij het downloaden kan je immers nog altijd 5 files naast elkaar downloaden
en 5x 40mbit (wat de speedcap lijkt te zijn) is nog altijd beter dan 1x 40mbit bij een grotere hoeveelheid data
404 Signature not found
Klopt. Een BAT file in je startup folder zorgt ervoor dat je dit probleem niet meer hebt. Heel veilig is het niet maar wel effectief.daanNL schreef op zondag 10 maart 2019 @ 16:06:
Is het normaal dat je bij gebruik van Webdav in de windows verkenner bij het openen van elk bestand of wijzigen van map opnieuw je gegevens moet invullen?
Ik had Stack even het voordeel van de twijfel gegeven, maar op 12u tijd kreeg ik slechts 13GB van mijn 45GB gesynchroniseerd... Aan mijn internet ligt het niet, maar ik heb wel echt het gevoel dat ze hun belofte qua uploadsnelheid niet kunnen garanderen. Gelijk terug gecancelled.
Beetje eigenaardig, mijn VPS bij TransIP met een Nextcloud instance kan dat veel vlotter.
Beetje eigenaardig, mijn VPS bij TransIP met een Nextcloud instance kan dat veel vlotter.
Wie heeft er een alternative voor de android applicatie voor foto's upload ?
Ik gebruik nu de app van Stack zelf, maar deze loopt vast of stopt met uploaden.
Ook de instant upload doet dat.
Heeft iemand een andere sync programma die wel goed werkt en ook overweg kan met de stack en voor android ?
Ik gebruik nu de app van Stack zelf, maar deze loopt vast of stopt met uploaden.
Heeft iemand een andere sync programma die wel goed werkt en ook overweg kan met de stack en voor android ?
Ik gebruik NextcloudJBnl schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:26:
Wie heeft er een alternative voor de android applicatie voor foto's upload ?
I intend to live forever. So far, so good.
@JBnl jup ik gebruik de app foldersync. Ondersteunt WebDAV en werkt als een malle.
Momenteel heb ik de stack app zelf weer in gebruik maar je hebt gelijk, hij loopt nog steeds af en toe vast. Zal support nog eens contacten, maar in de tussentijd misschien toch maar foldersync weer aan.
Momenteel heb ik de stack app zelf weer in gebruik maar je hebt gelijk, hij loopt nog steeds af en toe vast. Zal support nog eens contacten, maar in de tussentijd misschien toch maar foldersync weer aan.
Ja er zitten echt verschrikkelijk veel bugs in die app. Heb het ook heel veel met afspelen van video's; als je circa 4 keer skipped dan laadt hij gewoon niks meer totdat je de app opnieuw opstart. Met 'laadt hij gewoon niks meer' bedoel ik dat er simpelweg geen data meer ontvangen of verstuurd wordt.
De Stack apps zijn bevroren forks van owncloud circa 3 jaar geleden. Er is veel veranderd, neem dus vooral de Nextcloud clients en negeer de server-waarschuwing. Werkt veel beter.
Bedankt voor de tips, hier ga ik mee aan de slag.
In de Play store nog steeds veel opmerkingen van mensen waarvan de auto-upload blijkt hangen.Brent schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:15:
De Stack apps zijn bevroren forks van owncloud circa 3 jaar geleden. Er is veel veranderd, neem dus vooral de Nextcloud clients en negeer de server-waarschuwing. Werkt veel beter.
Op dit moment ben ik enorm aan het twijfelen. Ik wil binnenkort de hele foto/video collectie van ons gezin gaan opslaan in de cloud. Aangezien dit aardig wat GB's gaat zijn wil ik wel de juiste keuze maken. Stack ziet er goed uit maar kom ook veel negatieve berichten tegen betrekking tot bijvoorbeeld snelheid.
Belangrijk is dat de foto's/video's makkelijk benaderbaar en in te zien zijn voor het gezin. Ik neig nu toch meer naar Google One. Dit lijkt gewoon out of the box te werken maar ik heb een hekel aan Drive en zijn interface.
Keuzes, keuzes keuzes.
@Ryan_ Ik zou gewoon voor een eigen NAS oplossing gaan, maar wie ben ik. 
Weet iemand wat nu precies die snelheid caps zijn bij de gratis variant?
Edit:
https://www.transip.nl/kn...ploaden-downloaden-stack/
Dat is best laag, verklaard wel waarom het uploaden bij mij langer duurde dan verwacht.
Weet iemand wat nu precies die snelheid caps zijn bij de gratis variant?
Edit:
https://www.transip.nl/kn...ploaden-downloaden-stack/
Dat is best laag, verklaard wel waarom het uploaden bij mij langer duurde dan verwacht.

[ Voor 39% gewijzigd door HollowGamer op 20-03-2019 10:50 ]
Met de Nextcloud clients ben ik zeer tevreden over de dienst, haal prima snelheden en gebruik het als dropbox vervanger en ook als foto en muziek archief. Ik kan prima de 50mbit/s halen met mijn gratis account.
Om een foto slideshow aan familie te laten zien laat de website te wensen over inderdaad, en een goeie app daarvoor ken ik ook niet.
Om een foto slideshow aan familie te laten zien laat de website te wensen over inderdaad, en een goeie app daarvoor ken ik ook niet.
Begrijp ik nou goed dat je de Nextcloud client kan gebruiken voor je Stack Storage?Brent schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:15:
Zou idd een fijne oplossing zijn voor het probleem met automatisch uploaden van foto's.
Net even geprobeert maar hij accepteerd username en wachtwoord van Stack niet kennelijk (getest op Stack controlpaneel, en daar werkt de login nog wel). Moet je iets instellen om dit werkend te krijgen?
Wat ik nu heb gedaan is gewoon op Login gedrukt. Bij het server adres gewoon mijn Stack adres ingevuld, en bij username en password, je raad het al, mijn Stack username en password ingevuld.
Gek, bij mij werkt dit prima. Hoef niets speciaals ervoor te doen. Doe je wel https in je URL?Erik070 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:45:
[...]
Begrijp ik nou goed dat je de Nextcloud client kan gebruiken voor je Stack Storage?
Zou idd een fijne oplossing zijn voor het probleem met automatisch uploaden van foto's.
Net even geprobeert maar hij accepteerd username en wachtwoord van Stack niet kennelijk (getest op Stack controlpaneel, en daar werkt de login nog wel). Moet je iets instellen om dit werkend te krijgen?
Wat ik nu heb gedaan is gewoon op Login gedrukt. Bij het server adres gewoon mijn Stack adres ingevuld, en bij username en password, je raad het al, mijn Stack username en password ingevuld.
Erik070 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:45:
[...]
Begrijp ik nou goed dat je de Nextcloud client kan gebruiken voor je Stack Storage?
code:
1
| https://username.stackstorage.com/remote.php/webdav/ |
Zou ik ook graag willen. Maar dit is wel weer een flinke investering.HollowGamer schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:47:
@Ryan_ Ik zou gewoon voor een eigen NAS oplossing gaan, maar wie ben ik.
[ Voor 15% gewijzigd door Ryan_ op 20-03-2019 14:09 ]
Had eerst zonder https gedaan (notitie erboven leek te suggereren dat die altijd ingevuld wordt). Nu ook met en ook zoals wordt gesuggereerd met remote.php/webdav en ook zonder deze toevoeging, maar username en pasword nog steeds incorrect. Heel vreemd dit.Brent schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:50:
[...]
Gek, bij mij werkt dit prima. Hoef niets speciaals ervoor te doen. Doe je wel https in je URL?
Houd even rekening met het volgende:Erik070 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:42:
[...]
Had eerst zonder https gedaan (notitie erboven leek te suggereren dat die altijd ingevuld wordt). Nu ook met en ook zoals wordt gesuggereerd met remote.php/webdav en ook zonder deze toevoeging, maar username en pasword nog steeds incorrect. Heel vreemd dit.
Dus je wachtwoorden kunnen verschillend zijn.ge-flopt schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:44:
Nevermind fout tussen stoel en toetsenboerd: Je account naam van transip en transstorage zijn misschien wel het zelfde, maar zijn 2 losse accounts.
[ Voor 3% gewijzigd door ge-flopt op 20-03-2019 14:44 ]
Yup, dat is het inderdaad. Pff, die fout maak ik elke keer als ik weer eens Stack probeer te gaan gebruiken. Naam gewijzigd in controlpanel, maar die lijkt niet direct actief....en kennelijk heb ik 2FA ingesteld ondanks dat ik zonder 2FA prima de Stack app op Android werkend heb. Ik snap er werkelijk helemaal niets meer van met TransIP en Stack, zo onduidelijk en niet logisch allemaal.
Contact opgenomen met TransIP. Hopelijk wordt het dan duidelijk en kan ik eindelijk die opslag gaan gebruiken via Nextcloud.
Contact opgenomen met TransIP. Hopelijk wordt het dan duidelijk en kan ik eindelijk die opslag gaan gebruiken via Nextcloud.
[ Voor 14% gewijzigd door Erik070 op 20-03-2019 15:05 ]
Ja, lijkt erop dat ik lekker aan het stumperen ben met Stack. Om 1 of andere rede wil dit nooit lekker werken bij mij. Kan momenteel helemaal niet meer inloggen op de storage vanwege 2FA waar ik niet bij kan...Ryan_ schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:13:
Zojuist via de Nextcloud app in één keer in kunnen loggen.
Ouch. SuccesErik070 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:18:
[...]
Ja, lijkt erop dat ik lekker aan het stumperen ben met Stack. Om 1 of andere rede wil dit nooit lekker werken bij mij. Kan momenteel helemaal niet meer inloggen op de storage vanwege 2FA waar ik niet bij kan...
ik ben ook wel benieuwd hoe en of het gelukt is.Erik070 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:56:
Yup, dat is het inderdaad. Pff, die fout maak ik elke keer als ik weer eens Stack probeer te gaan gebruiken. Naam gewijzigd in controlpanel, maar die lijkt niet direct actief....en kennelijk heb ik 2FA ingesteld ondanks dat ik zonder 2FA prima de Stack app op Android werkend heb. Ik snap er werkelijk helemaal niets meer van met TransIP en Stack, zo onduidelijk en niet logisch allemaal.
wil ook de owncloud app wel gebruiken. Echter ik krijg ook inlognaam/wachtwoord verkeerd. Ook 2FA aan staan.
[edit]
nog even verder gekeken. Je moet inloggen op je stack storage. En daar moet je onder instellingen een WEBDAV Token maken. Dat is dan je wachtwoord.
[ Voor 9% gewijzigd door -ET- op 20-03-2019 15:36 ]
Inmiddels gelukt, geen Webdav token nodig gehad en gewoon https://stackname.stackstorage.com als adres gebruikt.-ET- schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:31:
[...]
ik ben ook wel benieuwd hoe en of het gelukt is.
wil ook de owncloud app wel gebruiken. Echter ik krijg ook inlognaam/wachtwoord verkeerd. Ook 2FA aan staan.
[edit]
nog even verder gekeken. Je moet inloggen op je stack storage. En daar moet je onder instellingen een WEBDAV Token maken. Dat is dan je wachtwoord.
2FA via support uit kunnen zetten. Moet wel weer aan, weet alleen niet of dat met Nextcloud client gaat werken. Voor nu maar even een heeeeel sterk wachtwoord gebruiken....
Als je nextcloud met 2FA wil gebruiken dan heb je dus een token nodig. Althans dat werkte bij mij.
Hebben jullie wel eens dat als je grote bestanden naar Stack gooit (eg 500-600GB) dat ie dan als ie klaar is opeens een foutmelding geeft dat de upload mislukt is? (Vooral fijn omdat je vanwege die poeptrage upload limieten al eeuwen moet wachten voor het er is.
) De bestanden zijn dan vaak niet terug te vinden, soms komen ze later opeens uit het niets tevoorschijn. Maar dan kan je niet controleren of de upload wel succesvol was (er is geen hashingfunctie.) dus dat voelt niet prettig.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Werkt die auto-upload functie met Nextcloud icm Stack bij jullie wel? Ik krijg wat ik ook doe een "unknown error" wanneer Nextcloud probeert te uploaden. Folder mag ik wel aanmaken maar bestanden uploaden (ook handmatig) wordt geweigerd. Zal wel een permissie issue zijn, wat opzich gek is aangezien ik gewoon met mijn account inlog.
Bij mij hetzelfde. Automatisch uploaden geeft 'unknow error'Werkt die auto-upload functie met Nextcloud icm Stack bij jullie wel? Ik krijg wat ik ook doe een "unknown error" wanneer Nextcloud probeert te uploaden.
Misschien is dat de reden waarom de Stack cliënt zelf ook zoveel problemen daarmee heeft?
auto upload functie gebruik ik niet. De handmatig upload functie van Nexcloud werkt wel altijd goed. In tegenstelling tot die van de Stack client.
Ook die doet het bij mij niet. Eens kijken of er wat anders aan de hand is.De handmatig upload functie van Nexcloud werkt wel altijd goed
Anoniem: 52706
Ik heb 1 1/2 jaar geleden al eens navraag gedaan (toen werkte het n.l. ook al niet) en begreep van een medewerker dat alleen de eigen cliënt wordt ondersteund. Anders zou het ook mogelijk zijn om je Stack te koppelen aan bijv. NextCloud/OwnCloud wat niet de bedoeling is.bastro schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 23:39:
[...]
Ook die doet het bij mij niet. Eens kijken of er wat anders aan de hand is.
Of dit nu nog van toepassing is weet ik niet, ik heb inmiddels gewoon een NextCloud installatie waarbij de Data-directory gewoon een webdav-mount met Stack is.
Ik gebruik nu FolderSync en dat werkt tot zover prima.
Gisteren toch maar de keuze gemaakt om Stack te upgraden. Tot zover een goede keuze geweest. Voor die €2,50 p.m een hoop profijt. Vooral de backups en dubbele snelheid vind ik erg fijn. SFTP werkt ook lekker.
Gisteren toch maar de keuze gemaakt om Stack te upgraden. Tot zover een goede keuze geweest. Voor die €2,50 p.m een hoop profijt. Vooral de backups en dubbele snelheid vind ik erg fijn. SFTP werkt ook lekker.
Zelf twijfel ik ook, gebruik nu onedrive (en had altijd de 1 euro upgrade daar, die ze helaas de nek hebben omgedraait) en die werkt echt altijd prima met sync (op android).Ryan_ schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:12:
Ik gebruik nu FolderSync en dat werkt tot zover prima.
Met webdav en eigen (nas) systemen niks dan problemen al jaaaren met die photo sync.
En op transip lees ik ook nog steeds allemaal ellende dat het niet goed werkt, en het moet gewoon -GOED- werken (niet half of soms of meestal etc.)
Meeste mensen verwijzen naar foldersync, maar wat doen die dan anders dan de anderen?
De app ziet er ook wat crappy uit, waardoor ik al mijn twijfels heb of dit wel het gouden ei is?
Want ook daar lees ik niet dat iedereen probleem loos is.
Ik gebruikte ook altijd Onedrive of Dropbox. Het was altijd maar net waarvan ik een promo had. Nu wordt de collectie dusdanig groot (over de jaren heen) dat ik nu toch een solid plek zoek om alles bij elkaar te gooien.CT schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:29:
[...]
Zelf twijfel ik ook, gebruik nu onedrive (en had altijd de 1 euro upgrade daar, die ze helaas de nek hebben omgedraait) en die werkt echt altijd prima met sync (op android).
Met webdav en eigen (nas) systemen niks dan problemen al jaaaren met die photo sync.
En op transip lees ik ook nog steeds allemaal ellende dat het niet goed werkt, en het moet gewoon -GOED- werken (niet half of soms of meestal etc.)
Meeste mensen verwijzen naar foldersync, maar wat doen die dan anders dan de anderen?
De app ziet er ook wat crappy uit, waardoor ik al mijn twijfels heb of dit wel het gouden ei is?
Want ook daar lees ik niet dat iedereen probleem loos is.
Stack lijkt me een goede keus daarvoor. TransIP is in mijn ogen een betrouwbare partij en in Nederland. Ook niet geheel onbelangrijk.
Geen idee wat te betreft FolderSync. Ik had een tijd terug al de premium aangeschaft. Daarna alsnog een keer de Stack app geprobeerd maar zonder succes. Nu weer terug naar FolderSync
Overigens las ik op de website van FolderSync het volgende in de FAQ:
Wellicht dat wij daarom allemaal problemen hebben met de instant upload?Common issues
- Google Drive authentication - if you have issues authenticating with Google Drive, please ensure Chrome browser is installed and it is the default browser. Also try with custom Chrome tab option on account screen. If issue persist try clearing data for Chrome browser in Android App settings. Firefox has also been reported by some users to work. Simple browsers on app store that use an internal standard WebView with not be able to work with the security measures Google is enforcing.
- Instant sync issues - on Android 6.x/7.x instant sync functionality will not work for most devices for external SD card. This is an Android bug or perhaps a new undocumented limitation by Google. Nothing we can do about it unfortunately.
- Writing to external SD card - if you are using a newer version of Android and have issues writing to external SD card please see here for more info.
- Bad request errors or failing folderpairs - please try to re-authenticate account. In some cases you also need to re-select to remote folder for folderpairs, since the path structure on the remote end has changed because of usages of new API versions. Just re-select the folder you are already using, so the remote folder info can be refreshed.
- OwnCloud connections issues may be caused by streamlining of the configuration into two account types for ownCloud 6⁄7 and 8 respectively. Please reconfigure your accounts accordingly. If you get something like “refused stream” error for HTTP/2 you need to upgrade to latest nginx web server and version 2.9.4, where this is fixed.
- OwnCloud upload issues may be caused by incomplete account configuration. Make sure you specify the correct protocol in server name field, either HTTP or HTTPS - this should match the server endpoint. If your server redirects HTTP to HTTPS, this will not always work for uploads for example, so make sure this configured correctly
- HTTP connection errors can happen on newer Android devices, since deprecated encryption ciphers are no longer enabled by default with OkHttp/Android to increase security. This means, if you are connecting to an insecure web server using WebDAV or ownCloud, the connection may fail. You can either upgrade your server or try to enable self-signed certificates for you WebDAV/ownCloud account. Se here which protocols/ciphers are supported on which Android versions: https://developer.android...vax/net/ssl/SSLEngine.htm
Heb nu Mountain Duck weer uit de mottenballen gehaald en gebruik deze nu met Stackstorage, gaat ineens best goed. Heb vannacht alle data van onedrive al overgezet in een Cryptomator (ingebouwde feature) Vault via Mountain Duck op windows.
Ik zie dat er een versie3 aankomt waarbij je net zoals onedrive nu bestanden 'persistant' kan downloaden per stuk, ook op osx (wat nu bij onedrive alleen op windows werkt). Dus dat is wel een mooie plus.
Ben nu aan het experimenteren met de app photosync, deze gebruikte ik ook op iOS voordat ik een android telefoon had en die werkte altijd prima. Hopelijk ook op android, anders test ik foldersync ook.
Mocht dit allemaal prima gaan dan neem ik denk ik het 2,50 upgrade abbo zodat er ook backups zijn. SFTP is weer handig zodat ik makkelijker backups vanaf mijn servers kan wegschrijven elke nacht via een script.
Ik zie dat er een versie3 aankomt waarbij je net zoals onedrive nu bestanden 'persistant' kan downloaden per stuk, ook op osx (wat nu bij onedrive alleen op windows werkt). Dus dat is wel een mooie plus.
Ben nu aan het experimenteren met de app photosync, deze gebruikte ik ook op iOS voordat ik een android telefoon had en die werkte altijd prima. Hopelijk ook op android, anders test ik foldersync ook.
Mocht dit allemaal prima gaan dan neem ik denk ik het 2,50 upgrade abbo zodat er ook backups zijn. SFTP is weer handig zodat ik makkelijker backups vanaf mijn servers kan wegschrijven elke nacht via een script.
https://cyberduck.io is een opensource gratis variant die bijna hetzelfde doet.CT schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:00:
Heb nu Mountain Duck weer uit de mottenballen gehaald en gebruik deze nu met Stackstorage, gaat ineens best goed. Heb vannacht alle data van onedrive al overgezet in een Cryptomator (ingebouwde feature) Vault via Mountain Duck op windows.
cyberduck gebruik ik ook voor het downloaden van mn data..
uploaden vind ik toch weer fijner met CrossFTP alleen die heeft een hekel aan bepaalde bestandsnamen..
(met een + teken er in kan die om onduidelijke redenen wel uploaden.. maar niet meer downloaden..)
uploaden vind ik toch weer fijner met CrossFTP alleen die heeft een hekel aan bepaalde bestandsnamen..
404 Signature not found
Heb gisteravond via WebDAV mijn stack als netwerkschijf toegevoegd om even snel wat zaken over te zetten.
Nou snel werd het niet. 1,5 uur over 650MB. Dat is (grote stappen snel thuis) 0,12MB/s.
Nou snel werd het niet. 1,5 uur over 650MB. Dat is (grote stappen snel thuis) 0,12MB/s.
Garmin FR245M + HRM-RUN
WebDAV moet je daarvoor ook niet gebruiken. De Stack client en SFTP werkt hiervoor het beste en het snelst.m-vw schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:49:
Heb gisteravond via WebDAV mijn stack als netwerkschijf toegevoegd om even snel wat zaken over te zetten.
Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic