Toon posts:

[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 2 3 ... 46 Laatste
Acties:

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-06 12:03
Vandaag voor 50GB aan back-up op Stack gezet om het maar te testen en gratis back-up is nooit verkeerd :P

Snelheid is constant, helaas niet helemaal lekker kunnen meten aangezien het van een HDD naar Stack gaat en het veel bestanden waren. Waar ik best blij mee ben is dat het formaat van het bestand niet uitmaakt. Bij OneDrive mag 1 bestand (uit mijn hoofd) 2GB zijn. Lekker als je als je bestanden van 10GB of meer hebt.

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:19
Zijn er ook nog mensen hier die (nieuwe) invites hebben gekregen? Krijg het idee dat ze niet meer zo actief aan het uitdelen zijn..

[Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 02-11-2015 21:22]

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:32
Krijg de backups van Synology toch nog niet echt lekker werkend.

Heb een remote syno, vanaf daar kan ik wel Cloud Sync gebruiken naar Stack toe, alleen dit is niet time-managed. Ik wil dat er alleen s'nachts wordt gesynct en niet continue.

Heb wel de Stack WebDAV aan me syno hangen maar dan kan je via "Backup & Restore" geen backup taak maken.

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 20:24
TerrorSource schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:22:

Heb een remote syno, vanaf daar kan ik wel Cloud Sync gebruiken naar Stack toe, alleen dit is niet time-managed. Ik wil dat er alleen s'nachts wordt gesynct en niet continue.

Heb wel de Stack WebDAV aan me syno hangen maar dan kan je via "Backup & Restore" geen backup taak maken.
Je kan de polling rate aanpassen, ik heb hem bijv. om de twee uur gezet. Maar daarmee heb je idd nog niet de controle over wanneer het gebeurt.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:09
TerrorSource schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:22:

Met de time planner kan je applicaties op gewenste tijden uit en aan zetten op je Synology

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:25
netvista schreef op maandag 02 november 2015 @ 08:56:
[...]

Hostname/IP : xxxx.stackstorage.com
Port: 443
Path: remote.php/webdav/
Account name: <je user account>
Password: <Je password>
Use webdav HTTPS connection: Check

Verder geen instellingen nodig. Zou moeten werken zo. Tenzij je port 443 dicht hebt gezet natuurlijk ;)
_/-\o_
Thanks

• eggda
  • Laatst online: 19:25
lubbertkramer schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:51:
Een van jullie inmiddels gelukt, hier blijf ik namelijk "connection refused" krijgen
Heb je de poort 443 openstaan in External Access, Router Configuration?

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

HvanderT schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:22:
Zijn er ook nog mensen hier die (nieuwe) invites hebben gekregen? Krijg het idee dat ze niet meer zo actief aan het uitdelen zijn..
ja, vrijdag aangemeld, en vanmiddag de invite ontvangen.

• harmpie21
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:07
M a r c o schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:44:
[...]

ja, vrijdag aangemeld, en vanmiddag de invite ontvangen.
Per mail of in de CP? Zelf ook vrijdag middag aangevraagd (mail), maar nog niks ontvangen helaas..

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

mail,
maar ik was wel mis met de aanvraag datum zie ik. Dat bleek donderdagavond geweest te zijn.

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:55
rushcraft schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:35:
[...]

Folder sync ga ik eens testen, kijken of het hier wel lukt.

Edit: Werkt hier ook niet. Misschien heeft het te maken met het feit dat TransIP een hoop zelf er aan heeft zitten knutselen.
Werkt hier ook niet helaas. Wat gek is, want de normale ownCloud client werkt met Stack en ook elke andere WebDav client die ik geprobeerd heb.

There is no place like 127.0.0.1

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 17:07
rushcraft schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:35:
[...]

Folder sync ga ik eens testen, kijken of het hier wel lukt.

Edit: Werkt hier ook niet. Misschien heeft het te maken met het feit dat TransIP een hoop zelf er aan heeft zitten knutselen.
Dank voor het testen in ieder geval!

"Find what you love and let it kill you"

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
HvanderT schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:22:
Ik heb vrijdagochtend om 7:50 aangemeld voor een invite, maar nog geen gekregen helaas. Ook had ik nog een account bij TransIP en kijk ik af en toe in het controlepaneel, maar telkens staat er dat alle invites zijn vergeven. Nouja afwachten maar, meer kan ik toch niet doen.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:30
Anoniem: 646678 schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:16:
[...]

Mij is het gelukt, post eens wat je invult.
eggda schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:42:
[...]

Heb je de poort 443 openstaan in External Access, Router Configuration?
Poort 443 stond open maar ik bleef een foutmelding krijgen maar vervolgens zat ik even later in filestation en wat ziet mijn oog daar, kennelijk wel succesvol weten te mounten. Ik kan hem in ieder geval benaderen en lezen/schrijven.

Nu nog maar eens nadenken over hoe ik de stack kan inzetten als backup want via cloudsync vind ik niet echt een oplossing. Files corrupt op de NAS en de NAS maar naar de stack uploaden waardoor daar de boel ook corrupt is, nee dank je :)
ThinkPadd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 07:27:
[...]

Ik heb vrijdagochtend om 7:50 aangemeld voor een invite, maar nog geen gekregen helaas. Ook had ik nog een account bij TransIP en kijk ik af en toe in het controlepaneel, maar telkens staat er dat alle invites zijn vergeven. Nouja afwachten maar, meer kan ik toch niet doen.
Op willekeurige momenten veranderd dat dus in dat er enkele invites zijn, gisteren zelf nav een hint van Transip op twitter een weten te bemachtigen. Zelf donderdag na de mail direct ingeschreven maar invites blijken per mail niet op volgorde te gaan

[Voor 27% gewijzigd door lubbertkramer op 03-11-2015 07:34]

• resma
  • Laatst online: 24-05 17:33
Op 29 oktober de aanvraag gedaan en vanmorgen de invite ontvangen. Meteen de stack succesvol geactiveerd. Ik ga meteen testen...

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 00:00
Heb net als bestaande klant ook maar eens een invite aangevraagd, ben benieuwd of ik er één krijg.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 09:51
fast-server schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:38:
Heb net als bestaande klant ook maar eens een invite aangevraagd, ben benieuwd of ik er één krijg.
Maakt helaas niet uit..invites worden aan iedereen verstrekt maakt niet uit of je 10+ jaar betalend klant bent of niet..
Is een bewuste keuze van Transip geweest..

share the knowledge, share the power..!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

In m'n controlepaneel zegt ie dat ik 0 GB gebruikt heb, terwijl er toch zo'n 7 a 8 GB aan data op staat.
Dat met die (beschikbare) ruimte werkt niet helemaal lekker :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• krakendmodem
M a r c o schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 00:19:
mail,
maar ik was wel mis met de aanvraag datum zie ik. Dat bleek donderdagavond geweest te zijn.
Ik heb 'm ook donderdagavond aangevraagd. Maar nog niks binnen :P. Hmm, afwachten maar.

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben ook één van de "gelukkigen". Heb Stack nu een paar dagen en ben tot nu toe geen problemen tegengekomen. Benadering vanaf de iOS app verloopt prima en ook het mounten in Mac OSX ging probleemloos.

Heb nog geen grote bestanden geüpload, daar ga ik nog mee aan de slag.

Nu zoek ik nog een manier om foto's uit m'n fotorol (iOS) automatisch te syncen met Stack (net zoals je bij Dropbox kan instellen)... iemand een idee of dat (al) kan?

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:32
Gitarist schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:18:
Ik ben ook één van de "gelukkigen". Heb Stack nu een paar dagen en ben tot nu toe geen problemen tegengekomen. Benadering vanaf de iOS app verloopt prima en ook het mounten in Mac OSX ging probleemloos.

Nu zoek ik nog een manier om foto's uit m'n fotorol (iOS) automatisch te syncen met Stack (net zoals je bij Dropbox kan instellen)... iemand een idee of dat (al) kan?
Dit schijnt wel al te kunnen via de Stack iOS app

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

• resma
Gitarist schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:18:

In de PDF file die je in de stack drive vind (handleiding) hoofdstuk 9 wordt de iOS app beschreven. Op pagina 30 staat hoe je de automatische upload van gemaakte foto's kunt aanzetten.

Ik heb zelf een Android toestel, dus ik kan het niet voor je nakijken...

• resma
Tot dusver geen problemen. Onder Windows en OSX alles snel en goed aan de praat. Ik ben wel zeeeeeeer benieuwd hoe lang de Linux client op zich laat wachten...

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:55
Geen ervaring met Linux, maar zit hier niks bij?: https://software.opensuse...p&package=owncloud-client

There is no place like 127.0.0.1

231483

Ik begreep dat ze nog bezig zijn met de library's en dat dat niet zo heel lang nog zou moeten duren. Pin me er niet op vast overigens.

• bartmatsko
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-05 01:19
Is dit net zo veilig als Google Drive of zo iets? Niet qua privacy maar voor hackers?

• ghostman
bartmatsko schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:01:
Is dit net zo veilig als Google Drive of zo iets? Niet qua privacy maar voor hackers?
https://www.transip.nl/stack/
- Opgeslagen met een 256bit AES sleutel
- Opgeslagen in Nederland
- Geen analyse van je bestanden

De website, software en WebDAV heeft allemaal SSL voor de verbinding dus volgens mij het redelijk veilig.

231483

En mocht je nog zelf twijfels hebben dan kun je het vooraf encrypten.

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 23:32
ghostman schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:11:
[...]

https://www.transip.nl/stack/
- Opgeslagen met een 256bit AES sleutel
- Opgeslagen in Nederland
- Geen analyse van je bestanden

De website, software en WebDAV heeft allemaal SSL voor de verbinding dus volgens mij het redelijk veilig.
HTTPS (niet SSL, das pre-historisch oud :))

Echter dat zegt alleen iets over de transport laag (en eventueel hoe de drive encrypted is die bij TransIP staat). Mocht je dus de hardware van TransIP te pakken hebben (zeer onwaarschijnlijk), kun je er niks mee.

Echter, er is geen documentatie of informatie hoe de informatie in rust er uit ziet. Het feit dat je een WebDAV verbinding kunt maken met een simpele username/pass geeft aan dat er of geen encryptie is of encryptie op basis van je username/pass.

Dat laatste betwijvel ik aangezien ze dan alle storage moeten her-crypten nadat je een wachtwoord wijziging doorvoert. Wat veel waarschijnlijker is, is een systeem zoals Dropbox. Een grote masterkey per account of zelfs voor de gehele dienst waarmee je data / iedereen zijn data versleuteld wordt.

Bij diverse diensten, bijvoorbeeld Crashplan, mag je zelf een key invoeren. (Alm folie hoedje: Ja maar slaan ze die key niet stiekem ook op in de cloud via een backdoor??) Ook al heb je dan mijn username/pass te pakken, of weet je de hele dienst te hacken, heb je nog alleen maar een hoop blobjes die niet veel zeggen. Bij crashplan mag je ervoor kiezen:

- Automatisch key management (onbekende key per account)
- Eigen key instellen maar wel resetbaar via je account (bekende key per account, ook bekend bij Crashplan en daardoor te recoveren)
- Je eigen key instellen en niet delen (or so they say >:) )

De laatste is het veiligste echter mocht je hem dus ooit kwijt zijn, heb je helemaal niks meer.
Tevens moet je afvragen of je metadata ook wilt beveiligen. Ook al heb je bestanden geencrypt, bevat de metadata niet al genoeg privacy gevoelige info?

Denk aan:

- Ontslagbrief medewerker x.docx
- BelastingAangifte2015.txt
- PlaatjesVanJeEx.zip
- BlockBusterSuperFilmIn4K.mkv

Meningen hierover zijn verdeeld, maar persoonlijk ben ik meer fan van zogeheten zero knowledge. Storage providers mogen zich druk maken over het zo efficient mogelijk opslaan van mijn bitjes en bytejes maar onder geen enkele voorwaarde weten wat er in mijn bestandenopslag bevind.

(Laten we de discussie "Maar je hebt toch niks te verbergen" maar even skippen _/-\o_ )

De reden waarom storage provider geen fan zijn van zero knowledge heeft minder met privacy en meer met simpele storage technieken te maken. Veel data binnen een klant en al helemaal data tussen verschillende klanten hebben (op block niveau) overeenkomende data. Iedereen heeft wel een kopietje van een grappig filmpje of een specifiek mp3tje in zijn verzameling die echt wel meer dan een keer voorkomt. Moderne storage technieken kunnen op die manier onwijs veel data opslag besparen en daardoor een betere en kost effectievere dienst verlenen. Tevens kan compressie veel helpen.

Encryptie zorgt ervoor dat beide deduplicatie alsmede compressie vrijwel onmogelijk worden.
Dit is de reden waarom bedrijven zoals Dropbox je data wel versleuteld met een grote master key. Encryptie op hetzelfde bestand tussen meerdere klanten met dezelfde keys, zal altijd dezelfde blocks opleveren. Deduplicatie is hierdoor weer mogelijk.

Tel daar ook nog bij op dat het meezeulen van je key niet heel verstandig is en onpraktisch op bijvoorbeeld mobile toepassingen. Een username/pass is vele malen makkelijker dan u/p/k (van 256 karakters).

Zelf gebruik wel eens CloudDrive (https://stablebit.com/CloudDrive). Deze kan meedere providers gebruiken om een virtuele schijf te maken (opgeslagen in kleine mini geencrypte bestanden) en op die manier veilig en secuur werken met zero knowledge voor de provider. Het zorgt er echter wel voor dat je altijd deze software moet draaien op je lokale server of PC om je data ook daadwerkelijk benaderbaar te maken. Laatst voor de gein lokale cache leeggehaald en een 1080p demo film rechtstreeks van zo'n cypto-cloud-drive gestreamd. Ging prima :9

231483

MMaster23 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:33:
[...]

Echter dat zegt alleen iets over de transport laag (en eventueel hoe de drive encrypted is die bij TransIP staat). Mocht je dus de hardware van TransIP te pakken hebben (zeer onwaarschijnlijk), kun je er niks mee.

Echter, er is geen documentatie of informatie hoe de informatie in rust er uit ziet. Het feit dat je een WebDAV verbinding kunt maken met een simpele username/pass geeft aan dat er of geen encryptie is of encryptie op basis van je username/pass.

Dat laatste betwijvel ik aangezien ze dan alle storage moeten her-crypten nadat je een wachtwoord wijziging doorvoert. Wat veel waarschijnlijker is, is een systeem zoals Dropbox. Een grote masterkey per account of zelfs voor de gehele dienst waarmee je data / iedereen zijn data versleuteld wordt.

Bij diverse diensten, bijvoorbeeld Crashplan, mag je zelf een key invoeren. (Alm folie hoedje: Ja maar slaan ze die key niet stiekem ook op in de cloud via een backdoor??) Ook al heb je dan mijn username/pass te pakken, of weet je de hele dienst te hacken, heb je nog alleen maar een hoop blobjes die niet veel zeggen. Bij crashplan mag je ervoor kiezen:

- Automatisch key management (onbekende key per account)
- Eigen key instellen maar wel resetbaar via je account (bekende key per account, ook bekend bij Crashplan en daardoor te recoveren)
- Je eigen key instellen en niet delen (or so they say >:) )

De laatste is het veiligste echter mocht je hem dus ooit kwijt zijn, heb je helemaal niks meer.
Tevens moet je afvragen of je metadata ook wilt beveiligen. Ook al heb je bestanden geencrypt, bevat de metadata niet al genoeg privacy gevoelige info?

Denk aan:

- PlaatjesVanJeEx.zip

Meningen hierover zijn verdeeld, maar persoonlijk ben ik meer fan van zogeheten zero knowledge. Storage providers mogen zich druk maken over het zo efficient mogelijk opslaan van mijn bitjes en bytejes maar onder geen enkele voorwaarde weten wat er in mijn bestandenopslag bevind.

(Laten we de discussie "Maar je hebt toch niks te verbergen" maar even skippen _/-\o_ )

De reden waarom storage provider geen fan zijn van zero knowledge heeft minder met privacy en meer met simpele storage technieken te maken. Veel data binnen een klant en al helemaal data tussen verschillende klanten hebben (op block niveau) overeenkomende data. Iedereen heeft wel een kopietje van een grappig filmpje of een specifiek mp3tje in zijn verzameling die echt wel meer dan een keer voorkomt. Moderne storage technieken kunnen op die manier onwijs veel data opslag besparen en daardoor een betere en kost effectievere dienst verlenen. Tevens kan compressie veel helpen.

Encryptie zorgt ervoor dat beide deduplicatie alsmede compressie vrijwel onmogelijk worden.
Dit is de reden waarom bedrijven zoals Dropbox je data wel versleuteld met een grote master key. Encryptie op hetzelfde bestand tussen meerdere klanten met dezelfde keys, zal altijd dezelfde blocks opleveren. Deduplicatie is hierdoor weer mogelijk.

Tel daar ook nog bij op dat het meezeulen van je key niet heel verstandig is en onpraktisch op bijvoorbeeld mobile toepassingen. Een username/pass is vele malen makkelijker dan u/p/k (van 256 karakters).

Zelf gebruik wel eens CloudDrive (https://stablebit.com/CloudDrive). Deze kan meedere providers gebruiken om een virtuele schijf te maken (opgeslagen in kleine mini geencrypte bestanden) en op die manier veilig en secuur werken met zero knowledge voor de provider. Het zorgt er echter wel voor dat je altijd deze software moet draaien op je lokale server of PC om je data ook daadwerkelijk benaderbaar te maken. Laatst voor de gein lokale cache leeggehaald en een 1080p demo film rechtstreeks van zo'n cypto-cloud-drive gestreamd. Ging prima :9
Dit dus! Zelf gebruik ik 7-zip en die encrypt ook filenames. Kwestie van de files hernoemen naar bijvoorbeeld 1.7zip 2.7zip en dan apart in de hoofdmap een tekstbestandje, ook ge-encrypted die als inhoudsopgave functioneert. Als ik wat moet hebben dan download ik het tekstbestandje, decrypt het. Zoek het programma / film / bestand en download de bijbehorende file. Toegegeven, een BEETJE omslachtig maar wel safe in mijn optiek.

• miekol
  • Laatst online: 02-06 20:20
231483 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:38:
[...]

Dit dus! Zelf gebruik ik 7-zip en die encrypt ook filenames. Kwestie van de files hernoemen naar bijvoorbeeld 1.7zip 2.7zip en dan apart in de hoofdmap een tekstbestandje, ook ge-encrypted die als inhoudsopgave functioneert. Als ik wat moet hebben dan download ik het tekstbestandje, decrypt het. Zoek het programma / film / bestand en download de bijbehorende file. Toegegeven, een BEETJE omslachtig maar wel safe in mijn optiek.
Ik weet niet waar je backups staan, maar een backup tool als Arqbackup heb je dezelfde veiligheid en heel veel minder werk...

• Gitarist
  • Niet online
TerrorSource schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:23:
[...]

Dit schijnt wel al te kunnen via de Stack iOS app
resma schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:29:
[...]

In de PDF file die je in de stack drive vind (handleiding) hoofdstuk 9 wordt de iOS app beschreven. Op pagina 30 staat hoe je de automatische upload van gemaakte foto's kunt aanzetten.

Ik heb zelf een Android toestel, dus ik kan het niet voor je nakijken...
Dat had ik idd ook gelezen, maar ik krijg op m'n iPhone zodra ik "Directe upload" aanzet geen opties te zien (versie 3.4.5), zoals volgens de handleiding wel het geval zou moeten zijn. Wel zie ik dat er om m'n locatievoorzieningen wordt gevraagd. Als ik dat toesta wordt m'n locatie continue opgevraagd en dat vind ik dan weer onnodig en ik begrijp vooralsnog niet het hoe en het waarom.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee of er ook een limiet zit aan het dataverkeer van/naar Stack? Ik bedoel ik kan me best voorstellen dat mensen dit heel handig vinden om films op te delen/vanaf te streamen met vrienden.

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 21:52
DennusB schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:02:
Iemand enig idee of er ook een limiet zit aan het dataverkeer van/naar Stack? Ik bedoel ik kan me best voorstellen dat mensen dit heel handig vinden om films op te delen/vanaf te streamen met vrienden.
Nee.
https://www.transip.nl/vragen/110000547-geldt-limiet-voor-dataverkeer-stack/

• ghostman
MMaster23 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:33:
[...]

Ik word oud :P
...
Mee eens, maar in hoe verre kun je van een gratis dienst verwachten dat alles gigantisch super goed beveiligd is? Als je echt gigantisch gevoelige informatie heb dan ga je niet naar een gratis cloud oplossing kijken, maar kijk je wel naar iets beters.

Als er mensen/bedrijven zijn die denken dat het hun probleem niet is aangezien de hoster de cloud regelt zouden ze niet eens gevoelige informatie moeten hebben imho.

Denk aan:

- PlaatjesVanJeEx.zip
Niet dat ik hier echt veel van af weet, maar als ze weten hoe het bestand heet, maar er niet bij kunnen snap ik het probleem niet zo erg. Leuk dat ze weten dat mijn belasting aangifte er in zit, maar als ze niet kunnen zien wat er in staat hebben ze er niet veel aan, toch?
Beetje zoals het eerste, kun je dit van een gratis cloud provider verlangen? Als je 2K per jaar neer legt, oké, maar niet als je niks betaald. Zal wel mooi zijn gratis en goede beveiliging
Maar ik heb toch niks te verbergen :+

Begrijp me niet verkeerd. Zelf heb ik alles wat niet echt boeit zoals vakantie foto's/random bestanden er gewoon op staan. Als ik iets heb wat wel wat gevoelig is is dat gewoon netjes geëncrypt (inclusief metadata)

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 23:32
ghostman schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:36:
[...]

Ik word oud :P

[...]

Mee eens, maar in hoe verre kun je van een gratis dienst verwachten dat alles gigantisch super goed beveiligd is? Als je echt gigantisch gevoelige informatie heb dan ga je niet naar een gratis cloud oplossing kijken, maar kijk je wel naar iets beters.

Als er mensen/bedrijven zijn die denken dat het hun probleem niet is aangezien de hoster de cloud regelt zouden ze niet eens gevoelige informatie moeten hebben imho.

[...]

Niet dat ik hier echt veel van af weet, maar als ze weten hoe het bestand heet, maar er niet bij kunnen snap ik het probleem niet zo erg. Leuk dat ze weten dat mijn belasting aangifte er in zit, maar als ze niet kunnen zien wat er in staat hebben ze er niet veel aan, toch?

[...]

Beetje zoals het eerste, kun je dit van een gratis cloud provider verlangen? Als je 2K per jaar neer legt, oké, maar niet als je niks betaald. Zal wel mooi zijn gratis en goede beveiliging

[...]

Maar ik heb toch niks te verbergen :+

Begrijp me niet verkeerd. Zelf heb ik alles wat niet echt boeit zoals vakantie foto's/random bestanden er gewoon op staan. Als ik iets heb wat wel wat gevoelig is is dat gewoon netjes geëncrypt (inclusief metadata)
There is no such thing as free. Er is altijd een catch.
Tel er bij op dat dit wel degelijk een commerciele dienst is gezien er betaalde pakketten zijn. Dat er een gratis versie bestaat en meelift op de techniek, is puur een lokkertje.

Als TransIP deze dienst had gelanceerd vanaf 10 euro per maand, had niemand er naar omgekeken. Zelfs al kreeg je meerdere gigabytes gratis, vind niemand het boeiend.

Maar hey, een hele terabyte voor noppes?! Headlines!
Case in point: Doel bereikt.

Hoeveel invites denk je dat er ook echt verzonden zijn?
Hoeveel terabyte zijn ze echt kwijt? Zeg dat het ze 100 euro per terabyte kost om te hosten (aanschaf hw, onderhoud, kosten etc).. kun je 100 klanten gratis 1TB geven voor de komende tijd voor nog geen 10k euro. Gezien dat een gemiddelde reclame campagne / banner ook al gauw 10k tot 50k kost, kost ze dit vrijwel niks.

Gratis beta testing, happy klanten, promo op iedere nieuwssite als zijnde het nieuwe cloudalternatief met een mager marketingbudget? Gemiddelde marketeer zou erom staan springen :9

Of is er iemand echt oprecht verbaasd dat de invites op zijn?

• JanvdVeer
  • Laatst online: 29-05 14:24
MMaster23 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:53:
[...]
Naar mijn weten worden er dagelijks nog invites verzonden.

• ghostman
MMaster23 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:53:
[...]

There is no such thing as free. Er is altijd een catch.
Tel er bij op dat dit wel degelijk een commerciele dienst is gezien er betaalde pakketten zijn. Dat er een gratis versie bestaat en meelift op de techniek, is puur een lokkertje.

Als TransIP deze dienst had gelanceerd vanaf 10 euro per maand, had niemand er naar omgekeken. Zelfs al kreeg je meerdere gigabytes gratis, vind niemand het boeiend.

Maar hey, een hele terabyte voor noppes?! Headlines!
Case in point: Doel bereikt.
Dat is toch het hele doel van spullen gratis weg geven? Dat is bij elk bedrijf zo, je geeft het weg voor publiciteit of vind wel een manier om als nog je geld terug te verdienen op die manier (data analyse).
Hoeveel invites denk je dat er ook echt verzonden zijn?
Hoeveel terabyte zijn ze echt kwijt? Zeg dat het ze 100 euro per terabyte kost om te hosten (aanschaf hw, onderhoud, kosten etc).. kun je 100 klanten gratis 1TB geven voor de komende tijd voor nog geen 10k euro. Gezien dat een gemiddelde reclame campagne / banner ook al gauw 10k tot 50k kost, kost ze dit vrijwel niks.

Gratis beta testing, happy klanten, promo op iedere nieuwssite als zijnde het nieuwe cloudalternatief met een mager marketingbudget? Gemiddelde marketeer zou erom staan springen :9

Ik denk zelf wel dat er echt elke dag 1000 invites worden verstuurd. Hou er wel rekening mee dat niet iedereen ook echt 1TB gebruikt. Kijk eens hoeveel mensen het alleen gebruiken voor normale bestand (max 3GB oid), kijk naar mensen die een invite hebben maar het gewoon niet gebruiken (0GB). Volgens mij zijn er maar heel weinig mensen die ook daadwerkelijk 1TB vol hebben.

• harmpie21
Zojuist contact gehad met TransIP met betrekking tot STACK:

Hierbij hun reactie:
Ik begrijp uit je bericht dat je vragen hebt met betrekking tot een invitecode voor ons nieuwe opslagproduct STACK.

Het was ons plan om in eerste instantie slechts 1000 invites weg te geven aan reeds bestaande klanten en dit vervolgens voor het publiek open te stellen. Vanwege de enorme vraag zijn dit er echter inmiddels al meer dan 3000, maar wij hebben nu meer dan 40000 aanvragen mogen ontvangen. Daarnaast is de toewijzing ook deels random, dus het kan soms voorkomen dat iemand die zich later aanmeldt eerder een code ontvangt.

Uiteindelijk zal iedereen die zich ervoor aangemeld heeft een code mogen ontvangen (dus hou je mail in de gaten!), maar gezien de grote vraag kan ik je nog geen toezeggingen doen over hoe lang dat zal duren.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en ik wil je verder nog een fijne dag toe wensen.

Met vriendelijke groet,
Medewerker
TransIP BV
Met andere woorden, geduld hebben! Iedereen krijgt een invite.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:17
[b]harmpie21 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:13:
Vanwege de enorme vraag zijn dit er echter inmiddels al meer dan 3000, maar wij hebben nu meer dan 40000 aanvragen mogen ontvangen.
WOW. De internationale aandacht is in ieder geval gelukt :+

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:17

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Neuh, je kunt je e-mailadres gewoon meerdere keren opgeven. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:13
Er staan weer invites in het CP!

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Er zijn invites beschikbaar!

"Gefeliciteerd! Je STACK wordt binnen enkele minuten opgeleverd."

Yay :D Het F5-en kan eindelijk ophouden :P

[Voor 14% gewijzigd door Erulezz op 03-11-2015 14:52]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• prettynifty
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 12:33
Wat Erulezz zegt!!

Er zijn weer invites.

• harmpie21
INVITES!!! Op moment van schrijven ongeveer nog 40 beschikbaar...

• dehardstyler
Mooi hoe snel iedereen erachter komt :) Zit iedereen hier zo fanatiek te F5'en? :+

• prettynifty
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 12:33
via twitter een melding gekregen ;)

toch nog nuttig die zut.....

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 11:29
Net nog 12....oh nee...11... >:)

[Voor 4% gewijzigd door consono_md110 op 03-11-2015 15:09]

• miekol
Bedankt voor de heads up, waren er net nog 20. Nu eentje minder :+

Heb zelf ook nog een OwnCloud ergens draaien dus wel nieuwsgierig of ze echt alleen een skin hebben toegevoegd of ook echt eigen functionaliteiten.

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
haha inderdaad wat een drukte zeg, nog 17 toen ik hem pakte net

• Gonadan

Gonadan

Leugenaar! Bij mij stond er ook 17. :P
Ik heb zo'n vermoeden dat die getalletjes niet helemaal kloppen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• xibalba
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-07-2021
Wow....ik keek toevallig net in mijn CP vanwege de opmerkingen eerder in dit topic. Yes! Invite gescoord. :)

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-06 01:13
Dus als ik het goed begrijp werkt het koppelen als netwerkschijf op OSX via WebDAV nog niet. Of zijn er al oplossingen?

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:08
Damn, wéér te laat! :'(

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 19:47
XhaiKhaL ik weet hoe jij je voelt.

Kennelijk doe ik iets niet goed;
Inschrijven: Check
Mail ontvangen: Check
Wachten: Check

Geen idee waarom jullie op F5 drukken

My life is in 2D, How about yours?

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 11:29
Inloggen bij TransIP en in het controlepaneel op F5 drukken...

[Voor 8% gewijzigd door consono_md110 op 03-11-2015 15:35]

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:20
miekol schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:56:
[...]
Ik weet niet waar je backups staan, maar een backup tool als Arqbackup heb je dezelfde veiligheid en heel veel minder werk...
Voor de duidelijkheid; Arqbackup onderteunt (nog) geen owncloud en dus Stack, toch? Als Arqbackup STack zou ondersteunen zou ik wel gelukkig worden.

Weet je toevallig van tools zoals Arqbackup die wel owncloud ondersteunen?

• Jaerock
  • Niet online
Klopt ik had het controlpanel en twitter open staan. Had als bestaande klant vorige week donderdagmiddag een mail met de aankondiging van de dienst, maar toen waren de invites al op. Direct ingeschreven, maar nog geen mail ontvangen. Vandaar vandaag op het 2e scherm de boel maar even open gezet, vanavond de dienst eens bekijken. Als je niet kan wachten is twitter volgen is de beste tip denk ik.

• Erulezz
  • Nu online
BroederM schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:33:
XhaiKhaL ik weet hoe jij je voelt.

Kennelijk doe ik iets niet goed;
Inschrijven: Check
Mail ontvangen: Check

Geen idee waarom jullie op F5 drukken
Ik heb geen mail ontvangen dat er een invite klaar stond, maar in het Controlepaneel stonden ze wel ;)

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 06:39
Werkt wel lekker, ik mis alleen een belangrijke feature: namelijk de mogelijkheid om specifieke gebruikers aan een map toewijzen waarna ze via webdav kunnen verbinden en alleen de toegewezen folder(s) kunnen zien en bewerken. Nu is het zo dat 1 gebruiker gelijk toegang tot alles heeft.

Het "delen" op STACK gaat via een interface, ik wil het gewoon via webdav zodat ik backups vanaf diverse servers kan automatiseren en kan uploaden naar STACK. Server 1 moet bijvoorbeeld geen toegang hebben tot de backup folder van server 2.

Weet iemand of zoiets al mogelijk is in STACK?

• krakendmodem
Erulezz schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:40:
[...]

Ik heb geen mail ontvangen dat er een invite klaar stond, maar in het Controlepaneel stonden ze wel ;)
Ben ik de hele middag al in dat CP aan het kijken:

Helaas, alle invites zijn vergeven.

Wil je een invite? Geef dan hier je e-mail adres op.

:(

• rushcraft
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 09:46
In dit gehele topic ben ik nog niet veel mensen tegen gekomen die een betaalde Stack hadden aangeschaft (ben er zelf wel 1 van). Waarom word dit niet gedaan? en zit iedereen zo te aasen op die invites... 8)7 Of mis ik iets :)
Ik weet dat we Nederlanders zijn en dat ook zullen blijven. :9

Als je de prijs alleen al gaat vergelijken met een concurent (Dropbox) ben je in verhouding goedkoper uit. (Dropbox prijs is 9.99 euro per maand (of 99.99 euro per jaar) voor 1TB). Je kan van TransIP netjes met iDeal betalen en de kosten worden per maand afgeschreven. Dus wie zo graag wil proberen, koop een 2TB stack om te kijken of het wat voor je is :D. Door die 12,10 uit te geven zijn we toch niet meteen platzak ;)
And remember: voor niets gaat de zon op :+

|^^|

231483

rushcraft schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:15:
In dit gehele topic ben ik nog niet veel mensen tegen gekomen die een betaalde Stack hadden aangeschaft (ben er zelf wel 1 van). Waarom word dit niet gedaan? en zit iedereen zo te aasen op die invites... 8)7 Of mis ik iets :)

Als je de prijs alleen al gaat vergelijken met een concurent (Dropbox) ben je in verhouding goedkoper uit. (Dropbox prijs is 9.99 euro per maand (of 99.99 euro per jaar) voor 1TB). Je kan van TransIP netjes met iDeal betalen en de kosten worden per maand afgeschreven. Dus wie zo graag wil proberen, koop een 2TB stack om te kijken of het wat voor je is :D. Door die 12,10 uit te geven zijn we toch niet meteen platzak ;)
And remember: voor niets gaat de zon op :+
Je bent niet de enige hoor. Hard bezig om mijn 2 TB vol te pompen , 8,24% as we speak 8)

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:20
Ik heb al een hubic account van 10TB, dus de komende 11 maanden blijf ik daar nog even. Daarna is Stack wel een serieuze kandidaat hoor......

• Jaerock
  • Niet online
In dit gehele topic ben ik nog niet veel mensen tegen gekomen die een betaalde Stack hadden aangeschaft (ben er zelf wel 1 van). Waarom word dit niet gedaan?
Iedereen wordt aangetrokken door gratis 1TB natuurlijk. Daarbij hebben velen ook al allerlei andere diensten/abonnementen lopen. Zelf heb ik sinds een maand strato HiDrive (100GB) en hubiC (gratis 25GB), die ben ik nu aan het testen icm mijn Synology als extra backup. Stack is vanmiddag het 3e alternatief geworden voor de cloud, een offsite backup middels een extra synology heb ik al.

Of het geschikt is om te backuppen weet ik niet, maar proberen kan geen kwaad. Als het bevalt dan overweeg ik (zoals ik donderdag de 29e al aangaf) ook de betaalde variant met interne backup te nemen. Las overigens wel dat die maar (zeer) beperkt terugging.

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 15:18
Stroopwafels schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:45:
Werkt wel lekker, ik mis alleen een belangrijke feature: namelijk de mogelijkheid om specifieke gebruikers aan een map toewijzen waarna ze via webdav kunnen verbinden en alleen de toegewezen folder(s) kunnen zien en bewerken. Nu is het zo dat 1 gebruiker gelijk toegang tot alles heeft.

Het "delen" op STACK gaat via een interface, ik wil het gewoon via webdav zodat ik backups vanaf diverse servers kan automatiseren en kan uploaden naar STACK. Server 1 moet bijvoorbeeld geen toegang hebben tot de backup folder van server 2.

In de betaalde versie krijgt verschillende gebruikers eigen omgevingen. Data is default niet gedeeld tussen gebruikers. Je kan per gebruiker de opslagruimte verdelen.

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:12
Is er een bepaalde lengte die de bestandsnamen / mappen mogen hebben op Stack? Ik upload via Cyberduck op OSX en met lange bestandsnamen gaat het regelmatig fout. Zou het helpen als ik Cyberduck zo instel dat ie UTF-16 ipv UTF-8 coding zou gebruiken?

• rushcraft
Jaerock schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:25:
[...]

Of het geschikt is om te backuppen weet ik niet, maar proberen kan geen kwaad. Als het bevalt dan overweeg ik (zoals ik donderdag de 29e al aangaf) ook de betaalde variant met interne backup te nemen. Las overigens wel dat die maar (zeer) beperkt terugging.
Cloud is in mijn ogen geen backup, maar dat daar gelaten :)
Ik kan je inderdaad vertellen dat de backup functie die bij de betaalde versie van Stack maar 20 uur terug gaat. Iedere 4 uur word er een backup gemaakt van jou Stack. Het meest verveleden aan de backup is ook nog eens dat als je een restore gedaan heb al je backups die gemaakt zijn verdwijnen.

Een mede tweaker wist naast mijn bevindingen ook nog te melden dat het ging om een on-site backup die gemaakt werd.

|^^|

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 19:47
Ik zie de gratis 1TB als old school "shareware" niets mis met gratis uit proberen toch?

Daarnaast heb ik behoefte aan 500/750 Gig dus 2TB kopen is echt overkill.

Mijn andere kandidaten waren:
- NAS bouwen
- Office 365 + 1TB
- Mirror externe HDD's

Voor €10,- p/m x 12maanden = €120 = 2x externe HDD

Dus de meerprijs moet gemak en toegankelijkheid goedpraten.

- Office 365 Home + 1TB Onedrive = €75,00

Dus ja, 1TB gratis is wel het meest aantrekkelijke

My life is in 2D, How about yours?

• Jaerock
  • Niet online
rushcraft schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:52:
[...]

Cloud is in mijn ogen geen backup, maar dat daar gelaten :)
Ik kan je inderdaad vertellen dat de backup functie die bij de betaalde versie van Stack maar 20 uur terug gaat. Iedere 4 uur word er een backup gemaakt van jou Stack. Het meest verveleden aan de backup is ook nog eens dat als je een restore gedaan heb al je backups die gemaakt zijn verdwijnen.

Een mede tweaker wist naast mijn bevindingen ook nog te melden dat het ging om een on-site backup die gemaakt werd.
Cloud is natuurlijk een breed begrip, ik gaf ook aan dat ik zoek naar optie voor een cloud backup. Een dienst als dropbox of onedrive, en ook stack op het eerste gezicht, is geen backup oplossing. Ik maak zelf ook gebruik van onedrive (makkelijk in windows) en dropbox (makkelijk met delen). Daarnaast run ik mijn eigen cloud op de synology.

Crashplan bijvoorbeeld is ook cloud, maar dan wel specifiek gericht op backup. Maar als je op cloud backup zoekt vind je alle diensten door elkaar. Ik zoek iets waar ik snel naar kan uploaden met mijn glasvezel verbinding (helaas crashplan) dat kan functioneren als extra kopie (backup) in de cloud. De backup rule of 3 voldoe ik al aan, toch geeft een extra cloud backup een goed gevoel.

Als ik er zo over nadenk misschien toch Amazon Glacier nog eens heroverwegen, hoewel de recover cost mij tot dusver daarvan weerhouden hebben. Afijn, dit hoort meer in Het Online Backup topic thuis.
timag schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:36:
[...]

In de betaalde versie krijgt verschillende gebruikers eigen omgevingen. Data is default niet gedeeld tussen gebruikers. Je kan per gebruiker de opslagruimte verdelen.
Dit werkt volgens mij ook zo in de gratis 1TB variant.

[Voor 10% gewijzigd door Jaerock op 03-11-2015 17:20]

• Dw1-nl
  • Laatst online: 05-06 13:28

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Heb het van de week even bekeken, leuke dienst :) Misschien handig om als white label uit te brengen, een extra dienst voor mijn klanten.

• ghostman
Stroopwafels schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:45:

Heb hierom contact gehad met TransIP, ze zeggen dat het inderdaad nog niet mogelijk is, maar het staat wel heel hoog op het lijstje om het er in te bouwen. Dus nog even afwachten dus :)
Heb het (nog) niet gedaan omdat ik nu aan 1TB genoeg heb. Zit momenteel op 600GB gebruikt, denk dat ik tegen het einde van het jaar wel ga kijken naar 2TB of 10TB af te nemen. Even wachten tot alles vol zit dus :P

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-06 01:13
Is er een mogelijkheid om mijn iPhoto(foto's) app te syncen met STACK? Zonder het te verplaatsen naar de stacks folder?

• Gonadan

Gonadan

Die app kan ook geen kont zeg, is zuiver om je stack makkelijk te benaderen. :(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• harmpie21
Is het ook mogelijk om te syncen naar STACK vanaf Synology en dan in STACK een map voor aan te maken? Dus dat hij naar een bepaalde map toe sync ivp nu de root.

[Voor 22% gewijzigd door harmpie21 op 04-11-2015 11:58]

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:15

Fixer

FP ProMod
Er zijn weer een aantal invites! Druk net op F5, staat de teller opeens op 21 (control panel). 1 minuut geleden een invite geclaimd :)

[Voor 6% gewijzigd door Fixer op 03-11-2015 19:13]

• -WarAx-
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09-2022
Fixer schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:12:
Er zijn weer een aantal invites! Druk net op F5, staat de teller opeens op 21 (control panel). 1 minuut geleden een invite geclaimd :)
Danku! Hierdoor net een invite kunnen claimen! :)

• JanvdVeer
  • Laatst online: 29-05 14:24
Nu nog 16 als het goed is, heb er ook eindelijk eentje weten te bemachtigen :)

• Saiboth
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Helaas, ze zijn alweer op :'(

• Gonadan

Gonadan

Krijg die webdav niet aan de praat, ondanks al die handige posts in dit topic. Volgens mij mis ik toch nog ergens iets.

Ja hoor, en dan doet 'ie het ineens wel. :(

Nu nog op de telefoon. :P

[Voor 25% gewijzigd door Gonadan op 03-11-2015 20:38]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• resma
Ik heb wat getest met het uploaden van een groot bestand. Ik krijg een uploadsnelheid van gemiddeld zo'n 800KB/s. Dat is volgens mij heel behoorlijk, temeer daar op dit tijdstip vast meer mensen aan het testen zijn...

• miekol
garp schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:36:
[...]

Voor de duidelijkheid; Arqbackup onderteunt (nog) geen owncloud en dus Stack, toch? Als Arqbackup STack zou ondersteunen zou ik wel gelukkig worden.

Weet je toevallig van tools zoals Arqbackup die wel owncloud ondersteunen?
Oh ja, dat was ik even vergeten, Arq heeft alleen paar grote diensten + SFTP, sorry.

Ik gebruik zelf Syncovery voor het syncen van bepaalde mappen naar mijn NAS. Volgens mij ondersteunt dat sindskort ook backup (naar Webdav).

Daarnaast heb je nog Immortal Files, zelf geen ervaring mee > http://www.immortalfiles.com/.

Maar we gaan nu wel erg off-topic! Meer iets voor het Online Backup Topic

[Voor 7% gewijzigd door miekol op 04-11-2015 00:42]

• Hogu
  • Laatst online: 09:50
Ik lees hier ervaringen met Synology maar heeft iemand al ervaring met qnap?

Ik gebruik de WebDav cloud back-up station uit hun eigen app-center.
Helaas loop ik tegen een probleem aan.
Ik krijg geen verbinding met mijn stack. "authenticatie cloudopslag mislukt"

Ik gebruik de volgende url https://discnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav (zonder de / op het einde want anders pakt hij hem al niet) qnap zelf geeft aan dan de url met een poort nummer opgebouwd moet zijn.
Zo dus: https://discnaam.stackstorage.com:443/remote.php/webdav

Maar beide wegen werken niet.
Heeft iemand dit ook gehad en opgelost? Of andere eventuele gedachten?

• Ancoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-10-2021
Hogu schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:43:

Ik gebruik de volgende url https://discnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav (zonder de / op het einde want anders pakt hij hem al niet) qnap zelf geeft aan dan de url met een poort nummer opgebouwd moet zijn.

Neem aan dat je wel discnaam aangepast heb op jou gebruikersnaam? (zelfde als subdomein als dat je browser gebruikt om bij jou stack te komen?
Bij ubuntu moest ik trouwens https:// in davs:// veranderen

• Gonadan

Gonadan

Hetzelfde heb ik met apps op mijn telefoon die kunnen verbinden met webdav of owncloud, ze zijn niet aan de praat te krijgen en ik heb geen idee waarom. De stack software doet het wel en op mijn PC doet de webdav het wel. Maar die is zo bagger (ik haat webdav) dat ik liever de client gebruik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hogu
  • Laatst online: 09:50
Ancoo schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:15:
[...]

Neem aan dat je wel discnaam aangepast heb op jou gebruikersnaam? (zelfde als subdomein als dat je browser gebruikt om bij jou stack te komen?
Bij ubuntu moest ik trouwens https:// in davs:// veranderen
Zeker.
En als ik davs:// gebruik accepteert hij het niet meer waardoor ik ook niet door kan naar de stap waar de verbinding wordt getest.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:23

Tortelli

mixing gas and haulin ass

resma schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:42:
Ik heb wat getest met het uploaden van een groot bestand. Ik krijg een uploadsnelheid van gemiddeld zo'n 800KB/s. Dat is volgens mij heel behoorlijk, temeer daar op dit tijdstip vast meer mensen aan het testen zijn...
Zoiets moet je laten testen door iemand met een dikke glasverbinding (of een server op Gbit). Maar zag in o.a. het Synology topic al dat iemand piekte op 25MB/s.

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

• Gonadan

Gonadan

Via mappen als netwerkdrive kwam ik ook op zo'n 800KB/s, via de software ging het al een stuk sneller. En dat is gewoon via wifi. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik wil inloggen en de site zegt dat mijn mail niet geregistreerd is.
Ik heb toch echt de bevestiging in mijn mailbox.

• Erulezz
  • Nu online
Ernemmer schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:38:
Ik wil inloggen en de site zegt dat mijn mail niet geregistreerd is.
Ik heb toch echt de bevestiging in mijn mailbox.
Probeer je in te loggen in het controlepaneel of direct in stack?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ben niet meer helemaal wakker, ik kan nu in mijn account.
Net nog maar een keer mijn mail ingevuld voor een invite, hopen dat t niet te lang duurt voor ik m krijg.

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 15:18
Hogu schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:43:
Ik lees hier ervaringen met Synology maar heeft iemand al ervaring met qnap?

Ik gebruik de WebDav cloud back-up station uit hun eigen app-center.
Helaas loop ik tegen een probleem aan.
Ik krijg geen verbinding met mijn stack. "authenticatie cloudopslag mislukt"

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb ook geprobeerd om wat andere WebDAV sites te verbinden met deze QNAP app/qpkg en daar krijg ik dezelfde foutmelding. Ik heb al eens eerder gehad dat een app niet goed geïnstalleerd werd bij mij maar zonder kennis van de qpkg is dat lastig troubleshooten. Ik heb dit issue ook gepost op het QNAP forum. Daar zijn meer mensen met zo'n probleem maar voorlopig helaas nog even geen oplossing. Op die plek kijken ook de ontwikkelaars van deze apps dus misschien helpt het als mensen hier met een vergelijkbaar issue daar even een "me too" posten om het wat hoger bij QNAP op de prio lijst te krijgen.

In windows krijg ik dit met dezelfde credentials en pad zonder moeite gemapt.
Gonadan schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:27:
Via mappen als netwerkdrive kwam ik ook op zo'n 800KB/s, via de software ging het al een stuk sneller. En dat is gewoon via wifi. :P
Ik heb net geprobeerd om even een groot bestand via een gemapte schijf in Windows te uploaden en ik kwam tot de conclusie dat Windows kennelijk niet goed meet. Ik kwam op gemiddeld 65Mb/s. Beetje vreemd want mijn upload is maar 20Mbit...

[Voor 13% gewijzigd door timag op 03-11-2015 23:08]

• Gonadan

Gonadan

Windows en voortgangsbalkjes... we weten er alles van. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:08
Gonadan schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 23:08:
Windows en voortgangsbalkjes... we weten er alles van. :P
Die hebben maar één zekerheid .. wat er weergegeven wordt .. is het zeker niet :+

• dehardstyler
Tortelli schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:21:
[...]

Zoiets moet je laten testen door iemand met een dikke glasverbinding (of een server op Gbit). Maar zag in o.a. het Synology topic al dat iemand piekte op 25MB/s.
Zal vanavond even testen op 250/250 :*)

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
Net even een 1000MB test bestand van m'n Stack gedownload naar een server met 1000Mbps link. 49MB/s was de gemiddelde snelheid, oftewel 392Mbps.

• rushcraft
darksnake88 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:21:
Is er een mogelijkheid om mijn iPhoto(foto's) app te syncen met STACK? Zonder het te verplaatsen naar de stacks folder?
Je zal de foto's allemaal moeten uploaden naar je Stack. Wat je wel kan aanzetten is de optie Directe Uploads (zowel voor foto's als voor video's). Dit werkt helaas alleen voor foto's die je vanaf dat moment maakt.

|^^|

• dehardstyler
Rub147 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:39:
Net even een 1000MB test bestand van m'n Stack gedownload naar een server met 1000Mbps link. 49MB/s was de gemiddelde snelheid, oftewel 392Mbps.
Niks te klagen dus, zeker niet omdat het gratis is. Denk dat ik mijn Google Drive maar ga migreren naar Stack.

• Gonadan

Gonadan

Conflicten even gesimuleerd, die worden nog steeds op de 'fijne' owncloud manier opgepakt, gewoon de oudste hernoemen en apart zetten. Hier heb ik vroeger nog wel heel veel ruzie mee gehad als je twee clients had die gelijk werkten of een mismatch in 'versheid'. Dan heb je zomaar een hele grote bak met nodeloze conflicten. Hopelijk is dit onderhand wel beter geworden want dat is de reden dat ik toentertijd van OwnCloud afgestapt ben.
Plus het kansloos gare en inefficiënte webdav protocol wat gebruikt wordt. :r
Hopelijk doet die het ook wat beter onderhand. O-)

De actualiteit van de bestanden wordt tegenwoordig wel veel beter geborgd, volgens mij haakt hij nu in op je OS. Opslaan van bestanden triggert per direct een sync, wijzigingen in de stack worden binnen een minuut binnen gehaald.

Nu nog eens testen in hoeverre de agressieve locking bepaalde programma's dwars zit. Zo heb ik met werken in Lightroom nog wel eens problemen gehad omdat synctools zichzelf belangrijker vonden dan de software die de bestandswijzigingen wil doen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:08
Ik heb een backupbestand van 70GB
- webdav niet mogelijk (c: schijf is 120GB maar 8GB vrij, dat zijn dus de waardes ook voor webdav)
- via http niet mogelijk
Enige optie (?) sync programma
- gisteren eind van de middag gestart: prognose: 1 dag + 10 uur:
Vanmorgen:
: Internal Server Error69 GB
Eerste ervaring
- waardeloos :-)

suggestie's?
Pagina: 1 2 3 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee