[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 14 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:56
Ik ben nu wel benieuwd wat ze allemaal in de eerste maand hebben gedaan :) Het draait voor mij nu allemaal erg soepel en ook erg grote bestanden komen er gelijk doorheen. Hopelijk zetten ze dat blog door waarin ze nieuwe versies e.d. beschrijven want volgens mij zijn er best veel feature requests gedaan. :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 11:06

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Heb nu vrij trage upload, al gedurende de laatste twee dagen.
Upload blijft voornamelijk hangen tussen de 300 en 600 kb/s.
Ik moet minstens 1.2mb/s halen.

EDIT:

Zojuist dit antwoord gekregen van TransIP.
Beste Joshua,

Wij hebben het nagekeken en zien inderdaad dat de snelheid in deze gedaald is. Wij zijn hiervan op de hoogte en gaan aan de slag om de snelheid weer te verbeteren. Mocht je tegen andere dingen aanlopen of feedback hebben op STACK dan horen wij dat graag.

Ik hoop je voldoende geïnformeerd te hebben en wens je een prettige avond toe.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 59% gewijzigd door Joshoon op 01-12-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

PE9SMS schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:16:
[...]
Ik doe dat met 7-zip, die is op je Synology vanuit een terminal (telnet/ssh) met het commando 7z te gebruiken. 7-zip kan AES256 (ook op de filenames) en kan tevens grote files splitten. Als je ook nog eens nohup voor je 7z commando zet kun je je telnet sessie exitten zonder dat je het 7z proces killt.

Ik vraag me wel af welke soort encryptie Cloud Sync nou toepast, heb dat nog niet kunnen vinden.

Graag zou ik zien dat ze bij TransIP een server side md5 hash oid implementeren zodat ik kan controleren of de upload gelukt is. ipv dat ik de data maar weer moet downloaden om dat te controleren.
Hoe gebruiksvriendelijk is deze 7z methode? Is dat te automatiseren? (Door een leek)
En wat is de status van de ingebouwde encryptie op de synology? (Ik moet de synology ds215j nog kopen dus kan het zelf nog niet testen)

Werkt de synology methode niet wanneer dit tegelijk gebeurd wanneer de bestanden ook vanaf een andere plek benaderd worden? Of werkt het uberhaubt gewoon slecht?

Want ik vind het prima als hij elke nacht of om de paar dagen in de nacht een backup maakt van bepaalde mappen. Bestandsnaam hoeft niet perse onherkenbaar zijn, als de bestanden maar encrypted zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 06:37
Heel blij met stack hier!

Ik kan alleen nergens vinden hoe ik meerdere stack gebruikers in osx kan instellen.
Weet iemand dat?
In de mobiele app kan het wel heel makkelijk.
En kan iemand me zeggen of (en hoe) ik stack niet op mijn ssd opstartschijf zet, maar op een andere interne disk met meer opslagruimte?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een Synology kan je dit eenvoudig instellen d.m.v. Cloud Sync. Bestanden worden dan automatisch geupload en encrypted door je Nas. Hier heb je dan geen omkijken meer naar.

https://www.transip.nl/vr...k-mijn-synology-koppelen/

Ik ben zelf aan het kijken naar Veracrypt waarbij je de mogelijkheid hebt om een encrypted volume te maken. Binnen deze encrypted container kan je dan weer bestanden plaatsen. Als je dit bestand dan vervolgens upload naar de cloud dan leg je er een 2e schil overheen.

Op deze manier is het aan de bestandnaam niet meer te herleiden welke informatie er in zit.
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:52:
[...]

Hoe gebruiksvriendelijk is deze 7z methode? Is dat te automatiseren? (Door een leek)
En wat is de status van de ingebouwde encryptie op de synology? (Ik moet de synology ds215j nog kopen dus kan het zelf nog niet testen)

Werkt de synology methode niet wanneer dit tegelijk gebeurd wanneer de bestanden ook vanaf een andere plek benaderd worden? Of werkt het uberhaubt gewoon slecht?

Want ik vind het prima als hij elke nacht of om de paar dagen in de nacht een backup maakt van bepaalde mappen. Bestandsnaam hoeft niet perse onherkenbaar zijn, als de bestanden maar encrypted zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:42:
Met een Synology kan je dit eenvoudig instellen d.m.v. Cloud Sync. Bestanden worden dan automatisch geupload en encrypted door je Nas. Hier heb je dan geen omkijken meer naar.

https://www.transip.nl/vr...k-mijn-synology-koppelen/

Ik ben zelf aan het kijken naar Veracrypt waarbij je de mogelijkheid hebt om een encrypted volume te maken. Binnen deze encrypted container kan je dan weer bestanden plaatsen. Als je dit bestand dan vervolgens upload naar de cloud dan leg je er een 2e schil overheen.

Op deze manier is het aan de bestandnaam niet meer te herleiden welke informatie er in zit.

[...]
Maar ik las hier dat die encryptie niet goed werkt vanuit Synology:
Quakie schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:55:
[...]

oei, klopt, ook dat geeft dit soort problemen... Ik ben redelijk makkelijk en heb het dus uitgezet. Indien er iemand mee kijkt, dan zien ze leuke familie foto's/video's.

ISowieso werkt het niet is mijn ervaring.. Ik heb het getest met dropbox, one drive en google drive, maar op alle drie werkt encryptie niet waardoor ik er vanuit ga dat probleem aan de kant van Synology ligt. Bij STACK heb je daadwerkelijk sync issues, en dat heb je bij de andere niet.
edit: en een tweede vraag. Kun je Stack ook via FTP client benaderen?
edit 2: ik heb een ftp/webdav client gevonden. Een testen of dit sneller werkt dan via stack als netwerkdrive

[ Voor 5% gewijzigd door Markos op 02-12-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:01
Hebben meer mensen "last" van de melding van Bitdefender dat de stack website besmet is met malware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Ik kamp helaas nog steeds met enorme snelheidsproblemen bij het uploaden.
Ging eerst nog prima met een nette 1,4mb/s (Moet zelf 1,5 kunnen halen), en zit nu weer op max 500kb/s met uploaden.

Zo gaat het uploaden van 850GB niet bepaald snel =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01-2022

xer

xer schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:14:
[...]

Zelfde probleem met de cache.
Ik zal het nog eens proberen zonder --progress
zelfs zonder --progress blijft het traag, de foutmeldingen blijven het zelfde.
Als Trans-ip dit niet verbeterd, zal ik er geen gebruik van maken.
Over een paar weken probeer ik het wel weer, mogelijk zijn dan de problemen weg.????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 09:35
Joshoon schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:01:
Ik kamp helaas nog steeds met enorme snelheidsproblemen bij het uploaden.
Ging eerst nog prima met een nette 1,4mb/s (Moet zelf 1,5 kunnen halen), en zit nu weer op max 500kb/s met uploaden.

Zo gaat het uploaden van 850GB niet bepaald snel =/
Zelfde problemen, ik haal nu nog maar 250 KB/s. Maarja voor iets wat gratis is ga ik niet teveel lopen mopperen :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Jim423 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:53:
[...]

Zelfde problemen, ik haal nu nog maar 250 KB/s. Maarja voor iets wat gratis is ga ik niet teveel lopen mopperen :)
Nee dat is misschien wel zo, maar het is ook niet bepaald motiverend om dan te upgraden naar 2TB.
Met zo'n grote opslag wil je nou eenmaal dat het er ook redelijk snel op kan komen, en dat gaat helaas niet lukken met 200kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ja ik vraag me af of je dan niet meer snelheid krijgt. Het kan zijn dat ze gewoon QoS toepassen voor free users en dat de linken een beetje vol zitten 's avonds.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Jim423 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:43:
Ja ik vraag me af of je dan niet meer snelheid krijgt. Het kan zijn dat ze gewoon QoS toepassen voor free users en dat de linken een beetje vol zitten 's avonds.
Lijkt me dan wel dat ze dat ergens zouden aangeven, toch? Zou namelijk een goede truc zijn om mensen naar 2TB te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 16:22
Zou het niet aan het systeem kunnen liggen?
Voor mijn gevoel doet bv mijn NAS het sneller als mijn Windows desktop/laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

schumi2004 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:47:
Zou het niet aan het systeem kunnen liggen?
Voor mijn gevoel doet bv mijn NAS het sneller als mijn Windows desktop/laptop.
Ik draai de STACK applicatie op Mac OS, en voorheen ging het prima.
Voor mijn STACK (per ongeluk, door mijzelf) was verwijderd, heb ik het een week gedaan met een stabiele 1,5 mb/s, en had binnen een week zo'n 260GB geüpload (Zit doordeweeks op kantoor en daar is het trager), en nu doe ik al bijna een week over 50GB.

Wat mij opvalt is dat zodra ik de applicatie opnieuw opstart, of ik het syncen opnieuw opstart, hij eerst enkele minuten netjes met 1,5mb/s upload, en vervolgens steeds verder omlaag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik ga nu testen met een upload van 200GB vanaf een Synology (cloudsync-webdav); ben benieuwd...

Het fluctueert nu tussen de 1.5 en 2.2

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

albino71 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:03:
Ik ga nu testen met een upload van 200GB vanaf een Synology (cloudsync-webdav); ben benieuwd...

Het fluctueert nu tussen de 1.5 en 2.2
Zit nu al een tijdje net boven de 1mb/s, max 1,2mb/s, en valt soms enkele seconden even terug naar 500kb/s.

Begin toch mijn vermoedens te krijgen dat het te maken heeft met het belasten van hun servers, want het lijkt er op dat zodra het wat later in de avond wordt, de snelheden hoger zijn dan vanmiddag en aantal uren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Joshoon schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:12:
[...]

Zit nu al een tijdje net boven de 1mb/s, max 1,2mb/s, en valt soms enkele seconden even terug naar 500kb/s.

Begin toch mijn vermoedens te krijgen dat het te maken heeft met het belasten van hun servers, want het lijkt er op dat zodra het wat later in de avond wordt, de snelheden hoger zijn dan vanmiddag en aantal uren geleden.
Voor mijn gevoel is de snelheid met tijden echt rampzalig. Volgens mij kunnen de servers het niet aan omdat alles filebased op het HTTP protocol gaat.
Zelf ook altijd dezelfde ervaring gehad met OwnCloud.

Ben inmiddels al meer dan een week bezig met een rsync backup van een website te maken. Terwijl deze al met al niet heel groot is, bevat deze wel heeuuul veel bestanden. (met davfs2)

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 08:17

elsinga

=8-)

Ik ben al een tijdje mijn Stacks aan het vullen, haal maximaal 1.5MB/s op een 20Mb/s upload. Let op: 1.5MegaByte per seconde op een 20 MegaBit per seconde verbinding. Is dus helemaal niet slecht. Helaas zakt die snelheid ook nog wel eens wat in, met name in de drukkere uren. Ook niet raar, maar daardoor duurt het uploaden van TerraBytes wel iets langer. ;)

Is allemaal overigens met CloudSync op een DS412+.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Ik zit op dit moment ook weer op een stabiele 1,4mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Vanaf gisteravond 22.30 uur (ca. 38000 sec geleden) is er 68GB gekopieerd naar mijn stack.

Ik heb een WebDav verbinding gemaakt in File Station van de Synology en van daaruit een kopieeractie gestart.

Gemiddeld 1,8 MB/s op die manier dus.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 08:17

elsinga

=8-)

Met File Station kreeg ik vaak een verbroken verbinding... Ik doe alles met CloudSync dus, die doet wel een retry als er een hik is. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dovo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-08 12:23
Hier loopt cloudsync ook al 3 dagen te uploaden
Gaat bijna altijd tegen 1.2 MB/s gemiddeld op een een 12 mbit lijn.
Snelheid is nu wel de laatste dagen iets minder stabiel geworden, maar al 142 GB is al vlekkeloos geüpload.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bgs65zF.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-10 12:45
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:42:

[...]
Hoe ben je van plan dat aan te gaan pakken, puur uit interesse! Ik wil namelijk ook zo iets, maar weet niet hoe ik het een beetje kan "automatiseren". Geen zin om elke keer een nieuwe container te moeten uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 15:48
Beste heer, mevrouw,

Allereerst willen we je bedanken voor jouw belangstelling voor STACK. Om de groei van STACK beheersbaar te houden en de stabiliteit van het platform te garanderen is STACK op dit moment alleen beschikbaar voor aanvragen vanuit Nederland. Helaas kunnen wij daarom je aanvraag voor STACK op dit moment niet verder in behandeling nemen.

We snappen uiteraard dat dit erg vervelend is en wij hopen in de toekomst STACK ook voor klanten buiten Nederland aan te kunnen bieden, mocht je hier nog verdere vragen over hebben dan zien wij deze graag tegemoet.

We hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wensen je nog een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,
Tristan Lambregts
TransIP BV
Discriminatie :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Laatst online: 06-10 12:45
Met een VPN kan je ook een STACK aanvragen ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dovo
dehardstyler schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:13:
[...]

Met een VPN kan je ook een STACK aanvragen ;) :*)
Inderdaad, gaat perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Niemand die antwoord weet hoe je meerdere stacks in osx kunt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kun je niet gewoon meerdere stacks als netwerkschijf toevoegen zoals hier is uitgelegd?
https://www.transip.nl/vr...erkschijf-toevoegen-mijn/

[ Voor 35% gewijzigd door NIMIC op 03-12-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
NIMIC schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:49:
Kun je niet gewoon meerdere stacks als netwerkschijf toevoegen zoals hier is uitgelegd?
https://www.transip.nl/vr...erkschijf-toevoegen-mijn/
Dat zou misschien wel kunnen ja.
Heb toevallig gister 1 van de Stacks zo benaderd, maar toen was de snelheid erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is mijn opgevallen dat bij de instellingen van mijn Stack account het volgende staat:

Je hebt 48 GB gebruikt van de beschikbare 984.2 GB

Zou dat geen 1000GB moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 11:55
magnifor schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:38:
Het is mijn opgevallen dat bij de instellingen van mijn Stack account het volgende staat:

Je hebt 48 GB gebruikt van de beschikbare 984.2 GB

Zou dat geen 1000GB moeten zijn?
Hier ook. Maar lijkt mij best wel logisch...

Als jij een USB stick van 32GB koopt, dan is de daadwerkelijke opslag ook niet 32GB. Denk dat het dus ook zo met STACK gaat.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Toch wel beetje vreemd, want met zogenaamd 1000 bytes in een kilobyte ipv 1024 bytes kom ik op 931 'echte' GiB uit.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-12-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Is het mogelijk om de Stack folder op mijn desktop te verplaatsen? Of kan die alleen op de opstartschijf staan? Dat is namelijk een redelijk kleine SSD, wil hem op een andere interne schijf hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Voor men die soms last hebben van trage upload (zoals ik), hierbij een update van TransIP:
Beste Joshua,

We gaan binnenkort een nieuwe package van de desktop app uitbrengen die je performance wellicht kan verbeteren. Uiteraard houden wij je hiervan op de hoogte en horen wij dan ook graag jouw bevindingen via een reactie op dit bericht.

In afwachting van je reactie.

Met vriendelijke groet,
Heb nu zelf ook weer een vreselijke uploadsnelheid van 300kb/s :(
kesj schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:28:
Is het mogelijk om de Stack folder op mijn desktop te verplaatsen? Of kan die alleen op de opstartschijf staan? Dat is namelijk een redelijk kleine SSD, wil hem op een andere interne schijf hebben.
Misschien interessant om eens na te vragen bij TransIP!

[ Voor 34% gewijzigd door Joshoon op 03-12-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
kesj schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:28:
Ik denk dat de makkelijkste manier is, om opnieuw te installeren van het programma
Bij toevoegen account, krijg je op het laast een venster met selectieve sync en daaronder het icoon "lokale map"
Klik in het balkje hierachter, en je kan de de map naar keuze kiezen

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/2015-12-03%2018_31_24-ownCloud%20Verbindingswizard_zpsfgs49zqs.png

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/2015-12-03%2018_36_32-Lokale%20synchronisatiemap_zpsaav5jfbl.png

Kwestie van niet te snel door alle vensters te klikken ..... klik - klik - klik -- OK

* FreshMaker gebruikt btw de owncloud client, doet hetzelfde, je kan alleen meerdere stacks tegelijk gebruiken ;)

https://owncloud.com/products/desktop-clients/

[ Voor 21% gewijzigd door FreshMaker op 03-12-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
FreshMaker schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:35:
[...]

Ik denk dat de makkelijkste manier is, om opnieuw te installeren van het programma
Bij toevoegen account, krijg je op het laast een venster met selectieve sync en daaronder het icoon "lokale map"

[afbeelding]

[afbeelding]

Kwestie van niet te snel door alle vensters te klikken ..... klik - klik - klik -- OK

* FreshMaker gebruikt btw de owncloud client, doet hetzelfde, je kan alleen meerdere stacks tegelijk gebruiken ;)

Thanks!

Morgen eens kijken of dat met OSX ook zo werkt.
Laat het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 12:28
Tot mijn vreugd ondersteunt de webdav-mount in OSX inmiddels zowel lezen als schrijven in plaats van alleen lezen, dus dat betekent dat voor mij de OSX-app de deur uit kan. :)

Nu zit ik alleen met het volgende probleem in de categorie first-world problems: als ik mijn Stack-webdav in mijn Finder onder 'Favorites' wil zetten, werkt deze snelkoppeling alleen bij de eerste poging. Daarna krijg ik een "can't be opened because the original item can't be found" error.

Vreemd is dan wel dat wanneer ik een van de mappen uit mijn Stack in mijn favorites zet, die wel gewoon benaderbaar blijft. Waarom kan dit niet met de rootmap of, beter nog, met de map 'webdav'? Meer mensen met dit probleem, of die wellicht een fix weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
BartB. schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:14:
Tot mijn vreugd ondersteunt de webdav-mount in OSX inmiddels zowel lezen als schrijven in plaats van alleen lezen, dus dat betekent dat voor mij de OSX-app de deur uit kan. :)

Nu zit ik alleen met het volgende probleem in de categorie first-world problems: als ik mijn Stack-webdav in mijn Finder onder 'Favorites' wil zetten, werkt deze snelkoppeling alleen bij de eerste poging. Daarna krijg ik een "can't be opened because the original item can't be found" error.

Vreemd is dan wel dat wanneer ik een van de mappen uit mijn Stack in mijn favorites zet, die wel gewoon benaderbaar blijft. Waarom kan dit niet met de rootmap of, beter nog, met de map 'webdav'? Meer mensen met dit probleem, of die wellicht een fix weten?
Hoe is bij jou de snelheid als je je Stack mount?
Als ik folders benader dan is het veel trager dan via de OSX app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

BartB. schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:14:

Ik vind de app juist wel meerwaarde hebben bij het uploaden van grote hoeveelheden aan GB's.
Zodra je je Mac afsluit of in standby gaat, en je hem weer opstart, gaat hij verder met waar hij was gebleven.

Ik laat mijn PC/Mac 's nacht s namelijk niet aan, dus de app is voor mij een goede uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:05
ik krijg nu de fout "unable to write" met de windows client van Stack. En hij gaat niet meer verder met uploaden.
Iemand dit ook gehad en wat zou de reden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

maxtrash schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:51:
ik krijg nu de fout "unable to write" met de windows client van Stack. En hij gaat niet meer verder met uploaden.
Iemand dit ook gehad en wat zou de reden zijn?
Heb je de applicatie al proberen te herstarten? Of het syncen te pauzeren en te hervatten?
Heb zelf ook wel een fouten, en deze gaan normaal gezien naar kleine 2 minuten vanzelf weer weg, maar de app herstarten of het syncen pauzeren en hervatten versnelt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Laatst online: 28-09 01:27

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Er zal wel een piek aan de gang zijn op stack. Op dit moment komt mijn download niet hoger als 70KB/s... laatste keer dat ik gebruik maakte van mijn stack, kon ik gewoon gebruik maken van mijn maximale snelheid..

Weet iemand trouwens of de premium versie sneller is, omdat ze daar misschien QOS op draaien, of premium op een andere server(s) draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:05
na afsluiten en/of pauzeren / herstarten gaat ie even verder (45 MB/s)..
vervolgens stopt hij.
en nu is hij wel vanzelf weer begonnen en gelijk weer gestopt.
misschien is het inderdaad te druk bij de vrienden van transip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

TVH7 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:41:
Er zal wel een piek aan de gang zijn op stack. Op dit moment komt mijn download niet hoger als 70KB/s... laatste keer dat ik gebruik maakte van mijn stack, kon ik gewoon gebruik maken van mijn maximale snelheid..

Weet iemand trouwens of de premium versie sneller is, omdat ze daar misschien QOS op draaien, of premium op een andere server(s) draaien?
De boel loopt niet zo lekker bij TransIP volgens mij.
Het is gewoon ff wachten op die software update :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

elsinga schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:39:
Met File Station kreeg ik vaak een verbroken verbinding... Ik doe alles met CloudSync dus, die doet wel een retry als er een hik is. ;)
Grrrr, inderdaad.

Check ik het net, is de verbinding al een tijd verbroken en de rest van de kopieerqueue is pleite.

Naja, weet ik dat ook weer.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:30
Ik ben bezig met een eigen tooltje te schrijven om bestanden naar Stack te synchroniseren want ik kon zo snel niets vinden wat aan mijn eisen voldeed. Het lijkt alsof je soms op een andere "node" of iets dergelijks komt, want de ene keer doet hij tijdens het debuggen makkelijk 6-7 MB/s, en de andere keer red ik de 1 niet eens. Ik ga ook nog even experimenteren met meerdere uploads tegelijk, eens kijken of dat nog scheelt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Niet online

Trucker Her

Joshoon schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:08:
[...]

De boel loopt niet zo lekker bij TransIP volgens mij.
Het is gewoon ff wachten op die software update :9
Ik heb de betaalde versie. En haal ongeveer dezelfde snelheden als jullie. Dus daarin zit geen verschil ;)

Echter vanaf een server in een ander datacenter met ca. 190.000 bestanden die naar stack moeten is ie al zo'n 2.5 week bezig, desondanks dat dat op een gigabit verbinding staat ;) En het lijkt steeds erger te worden. :?

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Trucker Her schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:32:
[...]

Ik heb de betaalde versie. En haal ongeveer dezelfde snelheden als jullie. Dus daarin zit geen verschil ;)

Echter vanaf een server in een ander datacenter met ca. 190.000 bestanden die naar stack moeten is ie al zo'n 2.5 week bezig, desondanks dat dat op een gigabit verbinding staat ;) En het lijkt steeds erger te worden. :?
Zo'n vermoeden had ik al.

Ik ben over 2 dagen een week bezig met 80GB.
Het lijkt bij mij ook steeds erger te worden.
Dus het enige wat we kunnen doen is wachten op te update :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Laatst online: 28-09 01:27

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Trucker Her schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:32:
[...]

Thanks voor de info. Lijkt er dus op dat ze alles op een grote 'stack' draaien, en waarschijnlijk de hoeveelheid publiciteit en gebruikers niet verwacht hebben. Backup vanaf mijn gigabit server heb ik nog niet eens geprobeerd, omdat dat dan zonde is van een cron die eeuwig blijft draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Joshoon schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:34:
[...]

Zo'n vermoeden had ik al.

Ik ben over 2 dagen een week bezig met 80GB.
Het lijkt bij mij ook steeds erger te worden.
Dus het enige wat we kunnen doen is wachten op te update :P
Dat is wel heel erg traag. M'n tooltje draait nu en volgens zijn berekening zou hij de 77GB die hij moet uploaden in 5 uur en een beetje moeten kunnen afronden.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

sig69 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 00:16:
[...]

Dat is wel heel erg traag. M'n tooltje draait nu en volgens zijn berekening zou hij de 77GB die hij moet uploaden in 5 uur en een beetje moeten kunnen afronden.
Dat is inderdaad traag, maar logisch met 300-500kb/s.
Zit nu wel weer op een gekke 900kb/s - 1.7mb/s (schommelt nogal), en dat terwijl ik maar 1,5mb/s aan moet kunnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Apart, in fases ben ik rond de 500GB aan het uploaden en ik zie schommelingen tussen 3KB en 19MB, maar gemiddeld denk ik rond de 11MB. Dit vind ik super voor een gratis NL dienst. Ik doe het CloudSync op een Synology. Er lopen dan continue 3 upload linkjes. Ik ben nu met video bezig dus grote bestanden en per link zie ik nu 3MB.
Ik heb ook webdav via Mac OS X geprobeerd maar dat vind ik super traag werken.. Dan kan ik beter gewoon mijn nas ervoor gebruiken. Die zorgt er wel voor dat het ook bij Stack terecht komt.

"vroeger" werd er niet zoveel ruimte gegeven en met een kleine maximum qua bestandsgrootte in verband met het delen van illegale content..
Hoe word daar nu mee omgegaan? Niet dat ik het van plan ben, maar ik neem aan dat sommige dit weer een ideaal vinden om gauw content uit te wisselen.

[ Voor 0% gewijzigd door Quakie op 04-12-2015 10:41 . Reden: zal je zien: zit je op te scheppen met 11MB, knalt het in naar 0KB 8)7 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Ik heb het idee dat het nu weer wat sneller gaat. Maar volgens mij is de reden hiervan vooral de grootte van de bestanden.
In het begin was mijn Synology documenten aan het uploaden. Dus veel bestanden tussen de 1 en 100 KB.

Nu worden er foto's geupload tussen de 2MB en 10MB. Dat gaat een stuk sneller.
Inmiddels is er nu sinds black friday 220BG geupload over een ADSL lijn. Het duurt wel lang, maar is meer te wijten aan mijn upload (nu zo'n 500-750 KB/s).
Idd via Synology Cloud sync via WEBDAV 3 uploads tegelijk.

Wellicht dat de software om te uploaden ook parten kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Ik wou net melden dat ik nu wel de volle snelheid haal al voor een half uur maar terwijl ik dat aan het typen was kreeg ik een error "operation failed" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 21:18
Nadat ik mijn invite verzilverde die ik vanmorgen heb ontvangen kreeg ik een E-Mail dat mijn product niet geleverd kon worden .... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:13
Snelheid blijft hier steken op 350kB/sec. Niet te doen zo. Met WinSCP

[ Voor 8% gewijzigd door pennywiser op 04-12-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 12:28
Joshoon schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:22:
[...]

Ik vind de app juist wel meerwaarde hebben bij het uploaden van grote hoeveelheden aan GB's.
Zodra je je Mac afsluit of in standby gaat, en je hem weer opstart, gaat hij verder met waar hij was gebleven.

Ik laat mijn PC/Mac 's nacht s namelijk niet aan, dus de app is voor mij een goede uitkomst.
De app heeft wel voordelen, maar ik wil mijn Stack voornamelijk gebruiken voor de opslag van niet-cruciale data waar ik toch vanaf m'n Macbook bij wil kunnen, zonder dat het mij opslagruimte op de Macbook zelf kost. Nu heb ik in de app ingesteld dat hij bepaalde mappen (waar veel te veel data in staat) moet negeren zodat hij die dus niet lokaal synchroniseert, want via de webdav kwam ik daar toch al wel in (met alleen leesrechten) als ik het nodig had. De data daarheen uploaden deed ik in eerste instantie via de webapplicatie en vanaf nu ga ik dat dus ook proberen via de webdav-mount.

Ik kraak de app niet af hoor, die vind ik juist prima, maar voor mij biedt de webdav-manier meer voordelen. Dan kan ik m'n harde schijf lokaal wat schoner houden. Voor bepaalde dingen die ik ook offline wil kunnen benaderen (en dus lokaal gesynchroniseerd wil hebben) hou ik nog altijd Dropbox ernaast, de 9 GB die ik daar heb is voor dat gebruik voor mij afdoende.
kesj schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:18:
[...]

Hoe is bij jou de snelheid als je je Stack mount?
Als ik folders benader dan is het veel trager dan via de OSX app.
Uploadsnelheid met grote bestanden moet ik nog testen, dus daar kan ik weinig over zeggen. Wel zit er een merkbare vertraging in wanneer ik een map voor het eerst open in de webdav. Soms duurt het even voordat de inhoud van de map tevoorschijn komt; eenmaal een keer geladen is er voor mij geen merkbaar verschil meer t.o.v. lokale mappen.

Voor mij is dit echter m'n eerste ervaring met een webdav-mount, dus ik heb eerlijk gezegd geen idee of die vertraging in het laden van de inhoud normaal is of niet. Ideaal zou natuurlijk zijn als er daadwerkelijk geen verschil te merken was met lokale mappen, maar omdat het voor mij om data gaat waar ik niet dagelijks bij hoef te komen, kan ik er op deze manier goed mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 15:45
roelbb schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:54:
[...]

opgelost met een logon script.
map aanmaken en deze sharen als "Netlogon"

in deze map het volgende bestand aanmaken:
logon.bat
net use <driveletter>: https://<stackname>.stackstorage.com/remote.php/webdav /user:<username> <password>

in de windows home versie is eenmalig commando nodig:
open CMD als administrator, dan :
net user <username> /scriptpath:logon.bat

in de pro versie
open de MMC
user properties
profile
script: logon.bat
Ik zou ook graag het "probleem" oplossen dat hij vanzelf inlogt bij opstarten.
Heb je een iets uitgebreidere beschrijving van hoe je dat precies gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dovo
Hier is vanochtend cloud station op de synology uitgevallen en ik krijg de sync nu niet meer aan de gang...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OBsvX58l.png
170 GB tot nu toe kunnen uploaden. (van een map van 200 GB groot)
Systeem maar eens herstart, eens zien of dat het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

BartB. schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:05:
[...]

De app heeft wel voordelen, maar ik wil mijn Stack voornamelijk gebruiken voor de opslag van niet-cruciale data waar ik toch vanaf m'n Macbook bij wil kunnen, zonder dat het mij opslagruimte op de Macbook zelf kost. Nu heb ik in de app ingesteld dat hij bepaalde mappen (waar veel te veel data in staat) moet negeren zodat hij die dus niet lokaal synchroniseert, want via de webdav kwam ik daar toch al wel in (met alleen leesrechten) als ik het nodig had. De data daarheen uploaden deed ik in eerste instantie via de webapplicatie en vanaf nu ga ik dat dus ook proberen via de webdav-mount.

Ik kraak de app niet af hoor, die vind ik juist prima, maar voor mij biedt de webdav-manier meer voordelen. Dan kan ik m'n harde schijf lokaal wat schoner houden. Voor bepaalde dingen die ik ook offline wil kunnen benaderen (en dus lokaal gesynchroniseerd wil hebben) hou ik nog altijd Dropbox ernaast, de 9 GB die ik daar heb is voor dat gebruik voor mij afdoende.
Ik geef je helemaal gelijk hoor!
Mijn mening was meer gebaseerd op het uploaden alleen.
Ik moet nu een ontzettend grote hoeveelheid (zo'n 850GB) op STACK zien te krijgen, en dan is de applicatie wel een goede uitkomst.

Zodra dat klaar is, zet ik bijna bij alle mappen het syncen uit, op schoolwerk na, want dan kan ik dat ook bereiken als ik nog eens geen netwerkverbinding heb.
Voor de rest zal ik webdav ook gewoon gebruiken, en uiteindelijk knikker ik de applicatie er misschien ook wel af :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Dat webdav protocol is niet heel efficient volgens mij, ik ben alleen maar aan het uploaden naar Stack, maar toch heb ik meer gedownload dan geupload:
Afbeeldingslocatie: https://davidlibido.stackstorage.com/index.php/s/GLKvuvxPF3AHdFp/download

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:13

HaTe

haat niet

Ik heb een probleem met de synchronisatie. Ik gebruikte eerst enkel de WebDAV client, maar ik kom er pas achter dat de Stack Windows client ook mappen op verschillende locaties kan synchroniseren wat eigenlijk veel handiger is.

Nu had ik dus 60GB aan foto's naar Stack gekopieerd, maar hierbij zijn alle datums van de foto's geüpdatet en nu denkt de Stack client dat deze foto's (op de Stack) nieuwer zijn dan de versies op mijn PC. Hij download dus alle foto's van Stack naar mijn PC terwijl dat helemaal niet nodig is.

Op te lossen? Volgens mij niet of wel? (zonder alle foto's van Stack te verwijderen)

[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 04-12-2015 18:39 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Dat is dus een van de redenen dat ik zelf met een tooltje bezig ben. Ik wil gewoon dom één kant op synchroniseren, met een check of filename en filesize, meer niet.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Ik klaag niet snel over iets wat ik gratis krijg, maar als je het mij vraagt heeft TransIP toch echt een grote fout begaan met Black Friday en het aantal invites wat ze op die dag hebben weggegeven.

De servers lijken wel zwaar overbelast.
In de ochtend ging ik nog prima met 1,4 tot 1,5mb/s upload, en hoe verder we in de middag kwamen, hoe langzamer het werd.
Ik zit nu op een zwakke 130-200kb/s.

Hiermee krijg ik mijn 850GB nooit in de cloud. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 13:41

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Bij anderen moet je flink betalen voor die 850 GB...Vind het wel mooi dat een Nederlands bedrijf de concurrentie aangaat met een gigant als dropbox :) en op eigen infrastructuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Niet online

Trucker Her

TVH7 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:45:
[...]

Thanks voor de info. Lijkt er dus op dat ze alles op een grote 'stack' draaien, en waarschijnlijk de hoeveelheid publiciteit en gebruikers niet verwacht hebben. Backup vanaf mijn gigabit server heb ik nog niet eens geprobeerd, omdat dat dan zonde is van een cron die eeuwig blijft draaien :P
Zo te zien gebruiken ze wel meerdere servers voor het owncloud/web gedeelte. (verschillende IP's).
Maar backend is het zelfde - dit draait op hun BigStorage platform.

Heb daar ook een VPS met BigStorage, zal zometeen eens kijken of de performance daarnaartoe wel gewoon goed is gebleven. Even uit nieuwschierigheid.

Ik vermoed dat het komt door de overhead en processing power die webdav veroorzaakt omdat alles over de webservers & http e.d. heen loopt. Vandaar dat waarschijnlijk ook de performance voor veel kleine bestanden echt 3x niks is.

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Gewoon even geduld hebben, het wordt vanzelf weer rustiger. Iedereen is nu bezig omdat er sinds Black Friday zoveel invites zijn uitgedeeld. Over 4 dagen zit mijn 1TB vol dus ik verwacht dat het uiterlijk over een week een stuk beter gaat. Ik upload nonstop sinds Black Friday. Ik heb liever dat wat meer mensen ervan kunnen genieten en dat het iets trager is dan dat het full speed gaat en maar 1/5 toegang heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Niet online

Trucker Her

Jim423 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 22:11:
Gewoon even geduld hebben, het wordt vanzelf weer rustiger. Iedereen is nu bezig omdat er sinds Black Friday zoveel invites zijn uitgedeeld. Over 4 dagen zit mijn 1TB vol dus ik verwacht dat het uiterlijk over een week een stuk beter gaat. Ik upload nonstop sinds Black Friday. Ik heb liever dat wat meer mensen ervan kunnen genieten en dat het iets trager is dan dat het full speed gaat en maar 1/5 toegang heeft ;)
Mee eens, maar dan nog zou een platform als deze de drukte wel aan moeten kunnen.
Wel direct een mooie live test natuurlijk, en ik denk ook dat ze heel hard werken om meer capaciteit toe te voegen en de performance omhoog te schroeven. Dat zit wel snor bij de heren van TransIP.

Echter had ik voordat de drukte begon dezelfde resultaten - eigenlijk direct vanaf de releasedag van STACK zo'n beetje :X

Al met al nog steeds sneller dan Dropbox op de slechte momenten, want dat is qua snelheid helemaal een drama imho. :'(

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
De snelheid boeit me op zich niet eens zo (en valt hier best mee), ik gebruik het toch alleen als backup (en imagehost, maar daar staat nog niks) dus als het er eenmaal staat dan staat het er. Wat ik wel irritant vind is dat de grotere uploads nog steeds fout gaan. Na een x aantal GB wordt ik elke keer gedisconnect.

[ Voor 3% gewijzigd door sig69 op 04-12-2015 22:18 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Niet online

Trucker Her

sig69 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 22:17:
De snelheid boeit me op zich niet eens zo (en valt hier best mee), ik gebruik het toch alleen als backup (en imagehost, maar daar staat nog niks) dus als het er eenmaal staat dan staat het er. Wat ik wel irritant vind is dat de grotere uploads nog steeds fout gaan. Na een x aantal GB wordt ik elke keer gedisconnect.
Is mij ook opgevallen. Alleen is het me toch gelukt om ook 10+ gig bestanden te uploaden. Het kostte alleen wat meer tijd door het steeds disconnecten. Vooral op de rustigere momenten ging dit prima.

Edit:
Zojuist dezelfde set bestanden via rsync naar het BigStorage platform van TransIP over gezet, dit gaat zeer vloeiend. Haal snelheden (writes) van 80MB/s (piek), en netwerk komt gemiddeld tussen de 4 en 60 mbit/s. (10kb files, each, ongeveer).

Daar waar STACK met davfs2 er ca. een kwartier over deed heb ik dat op deze wijze met zo'n 2-3 minuut volbracht. Daaruit concludeer ik in ieder geval dat het storage platform niet door STACK gepiekt wordt en/of gebruikt. Dit werkt namelijk als een raket :'D

[ Voor 29% gewijzigd door Trucker Her op 04-12-2015 22:34 ]

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dovo
dovo schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:56:
Hier is vanochtend cloud station op de synology uitgevallen en ik krijg de sync nu niet meer aan de gang...
[afbeelding]
170 GB tot nu toe kunnen uploaden. (van een map van 200 GB groot)
Systeem maar eens herstart, eens zien of dat het oplost.
Ik heb het probleem gevonden. Blijkbaar wil hij geen bestanden synchroniseren met de naam .htaccess en een ander bestand met de naam "aangifte comedy.pdf, versie- Signature162,Ondertekend door com.apple.idms.appleid.prd.39794b6339666f4c304e59416d79364775776c7436413d3d,2013.10.17 17-10-17 +02'00'.pdf" was stack ook niet zo blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Niet online

Trucker Her

dovo schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 00:21:
[...]

Ik heb het probleem gevonden. Blijkbaar wil hij geen bestanden synchroniseren met de naam .htaccess en een ander bestand met de naam "aangifte comedy.pdf, versie- Signature162,Ondertekend door com.apple.idms.appleid.prd.39794b6339666f4c304e59416d79364775776c7436413d3d,2013.10.17 17-10-17 +02'00'.pdf" was stack ook niet zo blij.
Klopt die staan in de ignore lijst. Ze zijn wel bezig om daar wat mee te doen, want als je 't gebruikt voor een backup van je vps/website dan is het wel praktisch dat je je .htaccess bestanden en dergelijke kwijt kunt.

Zie ook: https://www.transip.nl/vr...gen-bestandstypen-syncen/

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dovo
Handig om te weten! Ik heb .htaccess nu op de ignore list gezet, geen problemen meer.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hQdUesV.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
code:
1
2
Uploading XXXXXXXXXXX to XXXXXXXXXX, (12019MB)...
9874/12019MB, 82.15%, 0.78MB/s

Zover ben ik al een tijd niet gekomen, zou het gaan lukken?? :X
Edit: nope, weer disconnected :(
Wat me nu opvalt: allebei m'n backup processen werden tegelijk gedisconnect. Weer gestart en nu gaan ze allebei supersnel. Lijkt er op dat iets aan de Transip kant overloaded raakt en alle verbinden er uit gooit of iets dergelijks.

[ Voor 46% gewijzigd door sig69 op 05-12-2015 15:50 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 22:24
sig69 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:11:
[...]

De Qnap WebDAV Cloud Backup Station app werkt nu ook!
Edit: hij werkt, maar het is een waardeloze app. Ik zeg dat hij map X moet backuppen naar /backups/X, en dan gaat hij dus vervolgens naar /backups/QNAP/CloudBackup/X/Backup/X. Wtf?
Ik heb maar een topic geopend op het Qnap forum maar ben bang dat we er nooit meer iets van horen (had ik maar een Synology moeten kopen)
vandaag ook een invite kunnen activeren. en wilde kijken of dit een vervanging is voor Amazon S3 backup waar ik toch bijna 20 euro per maand voor moet aftikken.

maar dit lukt kennelijk nog niet zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
In principe wel, alleen de Qnap WebDAV Cloud Backup Station app maakt er een zooitje van.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

sig69 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:39:
code:
1
2
Uploading XXXXXXXXXXX to XXXXXXXXXX, (12019MB)...
9874/12019MB, 82.15%, 0.78MB/s

Zover ben ik al een tijd niet gekomen, zou het gaan lukken?? :X
Edit: nope, weer disconnected :(
Wat me nu opvalt: allebei m'n backup processen werden tegelijk gedisconnect. Weer gestart en nu gaan ze allebei supersnel. Lijkt er op dat iets aan de Transip kant overloaded raakt en alle verbinden er uit gooit of iets dergelijks.
Dat idee heb ik dus ook.
Niet alleen wordt de uploadsnelheid steeds trager in de loop van de middag (nu 250kb/s), maar ook stopt hij er regelmatig mee, Timed Out geeft hij dan aan, en vervolgens start hij het syncen weer opnieuw en gaat hij weer verder.

Gaat hier om de Mac OS applicatie overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Inderdaad, en zo blijft het dus een soort continue ddos attack :) Snelheid is hier ook alweer aardig ingekakt zo te zien.
Edit: dit is wel de mooiste tot nu toe:
code:
1
2
3
4
5
Uploading XXXX
to XXXX...
7818/7818MB, 99.99%, 2.05MB/s
ERROR: The underlying connection was closed: A connection that was expected to b
e kept alive was closed by the server.

So close...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

sig69 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 18:04:
Inderdaad, en zo blijft het dus een soort continue ddos attack :) Snelheid is hier ook alweer aardig ingekakt zo te zien.
Edit: dit is wel de mooiste tot nu toe:
code:
1
2
3
4
5
Uploading XXXX
to XXXX...
7818/7818MB, 99.99%, 2.05MB/s
ERROR: The underlying connection was closed: A connection that was expected to b
e kept alive was closed by the server.

So close...
Jeetje, nog een dikke 2.05MB/s?!
Ik zit hier nu op 110kb/s... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:44

JT

VETAK y0

Ik zit zo even te denken...Stel, je pakt een RPi 2.
- Mount via WebDav je Stack lokaal
- Installeer OwnCloud met opslag op je Stack mount. Configureer server-side encryptie (clientside kan niet met OwnCloud)

Dan heb je je eigen cloudserver die je helemaal zelf beheert en met offsite opslag maar wel alles versleuteld op je Stack terwijl je de key op je Pi2 hebt :D Effectief client side als in, niemand behalve jij komt bij de data. En ik weet niet hoe lokaal mounten werkt, dat moet ik nog doen maar als je de grootte van je cacheformaat met lokale snelheid op kunt slaan dan haal je met een fatsoenlijk sdkaartje de 100mbit (maximale snelheid Pi2 NIC).

Als je dat doet met een user die alleen bij de OwnCloud gegevens kan komen dan kun je met een andere user periodieke backups maken middels een script. Offsite cloudopslag inclusief backup én "clientside" encrypted via een device dat hoogstens een paar watt pakt. Customizable to the max!

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Afgelopen dagen lukt het telkens niet om een 19 GB .zip te uploaden. Telkens connection closed. Ga het vannacht nog wel eens proberen, misschien lukt het als het wat rustiger is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Zou het 's nachts echt rustiger zijn? Dan staan doorgaans juist de backups gescheduled (die van mij wel in ieder geval).

[ Voor 15% gewijzigd door sig69 op 05-12-2015 18:51 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

sig69 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 18:51:
Zou het 's nachts echt rustiger zijn? Dan staan doorgaans juist de backups gescheduled (die van mij wel in ieder geval).
Ja, 's nachts en vooral in de ochtend is de snelheid nog prima.
Het is nu zo erg dat ik nu nog maar met 15-40kb/s aan het uploaden ben.

Begin langzaam te denken aan een alternatief voor STACK. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Joshoon schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 18:59:
[...]

Ja, 's nachts en vooral in de ochtend is de snelheid nog prima.
Het is nu zo erg dat ik nu nog maar met 15-40kb/s aan het uploaden ben.

Begin langzaam te denken aan een alternatief voor STACK. ;(
Heb je je upload snelheid getest nu met andere diensten? Want ik haal nu wel constant 1.5 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Erulezz schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 19:28:
[...]

Heb je je upload snelheid getest nu met andere diensten? Want ik haal nu wel constant 1.5 MB/s
Ja, mijn snelheid is prima in orde.
Gek genoeg haal ik nu ineens wel weer 900kb/s tot 1.3mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Probeer al langere tijd een file van 25 GB te uppen via de app, maar na verloop van tijd gaat het richting inbelsnelheid, erg frustrerend. Ziet er naar uit dat ik het alleen maar met files tot max 10 GB kan gebruiken via de browser, maar merk regelmatige extreme snelheidsfluctuaties. Jongens, ze hebben het te druk met al onze Stacks :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

2Dutch schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 21:07:
Probeer al langere tijd een file van 25 GB te uppen via de app, maar na verloop van tijd gaat het richting inbelsnelheid, erg frustrerend. Ziet er naar uit dat ik het alleen maar met files tot max 10 GB kan gebruiken via de browser, maar merk regelmatige extreme snelheidsfluctuaties. Jongens, ze hebben het te druk met al onze Stacks :+
Ze hadden er beter beta van kunnen maken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Joshoon schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 21:09:
[...]
Ze hadden er beter beta van kunnen maken :F
Bekt wel lekker, BetaStack :P Naja je mag eigenlijk een gegeven paard niet in de bek kijken, maar goed als wij er al last van hebben, dan ook de mensen die er dus wel voor betalen. Dat zou ik dan weer niet zo heel erg jofel vinden als ik elke maand er geld voor zou overmaken :/

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 05-12-2015 21:11 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

2Dutch schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 21:10:
[...]

Bekt wel lekker, BetaStack :P Naja je mag eigenlijk een gegeven paard niet in de bek kijken, maar goed als wij er al last van hebben, dan ook de mensen die er dus wel voor betalen. Dat zou ik dan weer niet zo heel erg jofel vinden als ik elke maand er geld voor zou overmaken :/
Zodra je betaald krijg je idd niet meer snelheid, ze zitten als het goed is op de zelfde snelheid als wij.
Erg naar als je er voor betaald en zulke snelheid krijgt.

Als ze er inderdaad BetaSTACK van hadden gemaakt, dan hadden we het kunnen begrijpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TransIP geeft op in de FAQ aan hoe backups van een vps (of server) gemaakt kunnen worden: mounten van Stack via davfs2 en vervolgens een rsync.

Dit gaat echter nimmer werken, via webdav is het niet mogelijk de last modified times mee te geven tijdens de sync. Een volgende rsync heeft dus tot gevolg dat weer alles getransfered wordt. Wellicht niet boeiend als de backup enkele gb's bedraagt, maar onwerkbaar met tientallen gb's.

Ik las in eerdere posts dat de snelheid zo hoog leek met gebruik van davfs2 / rsync. Echter, wanneer rsync allang klaar lijkt, is davfs2 nog volop in de achtergrond bezig met uploaden, en dat kan met tientallen gb's dus dagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn invite is ook binnen! _O_ Uiteraard heb ik deze storage meteen aan mijn Synology gekoppeld.

Waar ik niet aan uit kom: via de site heb ik een bestand gedeeld (dan krijg je een URL terug), maar ik kan nergens vinden hoe je dat delen kunt stoppen. Iemand een idee? (Als ik in het gedeeld-overzichtje kijk dan staat er wat er gedeeld is maar ik zie geen optie om het deel te stoppen.)

Dank @ hieronder! _O_

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 06-12-2015 11:31 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:59
@pven

Is inderdaad niet zo duidelijk.

Als je een map of bestand selecteert met het vinkje wat ervoor staat, verschijnt rechts een menu met mogelijkheden.
Als je daar delen aanklikt, vouwt de regel uit, en kan je het delen in- en uitschakelen. En bijvoorbeeld ook een wachtwoord instellen, en uploaden toestaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik ook nog een beetje mee aan het stoeien. Ook ik voel er weinig voor om steeds een nieuwe container te uploaden als daar iets in is veranderd. Volgens mij zijn er niet veel opties als ik het zo even snel heb bekeken.

En anders laat ik het aan mijn Synology over die wel kan syncen en encrypten naar de cloud. Voor alsnog heeft nog weinig zin om grote data naar Stack te uploaden gezien de vele reacties dat je upload traag is. Eerst maar eens kijken of Stack binnen nu en 2 a 3 weken de boel een beetje knap op de rit heeft kwa snelheid.
dehardstyler schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:56:
[...]

Hoe ben je van plan dat aan te gaan pakken, puur uit interesse! Ik wil namelijk ook zo iets, maar weet niet hoe ik het een beetje kan "automatiseren". Geen zin om elke keer een nieuwe container te moeten uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Webdav is bij mij ook heel erg traag op de Mac.
Zodra ik een map open, duurt het heel erg lang voordat hij de inhoud van de map weergeeft.

Is daar iets aan te doen? Of heeft dat ook met de servers van STACK te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:13
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:44:
Ik las in eerdere posts dat de snelheid zo hoog leek met gebruik van davfs2 / rsync. Echter, wanneer rsync allang klaar lijkt, is davfs2 nog volop in de achtergrond bezig met uploaden, en dat kan met tientallen gb's dus dagen duren.
Haha tuurlijk net als met Onedrive.

Rsync en Wwebdav veroorzaakt bij mij hangende processen gedurende de upload. Onbruikbaar zo. Hoe heb jij het gemount btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
FreshMaker schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:35:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Late reactie, maar super goede tip, thanks!

Wel nog een vraag:
Ik had de Transip app al draaien op meerdere computers.
Nu wil ik de Owncloud client op al die computers installeren en de Transip app verwijderen.
Maar hoe de-installeer ik de Transip software zonder mijn data in de cloud te verwijderen?
En kan ik zonder problemen op 1 computer de Owncloud client draaien en op de andere de Transip client?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik kan me niet voorstellen dat als je het programma verwijderd je data ook verwijderd wordt, dat zou wel een enorme fuckup zijn...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:05
Hmm inmiddels 250+ GB geupload naar mijn Stack via mijn Synology DS412+ en Cloud Sync.
Midden in de sync is hij er mee gestopt en wil niet meer verder. Cloud Sync opnieuw gestart, geen sjoege. Synology opnieuw gestart, nog steeds doet ie niks.

Helpdesk van TransIP gemaild. Helaas niet echt een oplossing gekregen behalve dat ik moest proberen de koppeling te verwijderen en opnieuw aan te maken. 250GB uploaden met 12mbit up... Lijkt me nu niet echt een top optie...

Hij blijft op 3 bestanden hangen, welke hij niet wil uploaden.
Maar tussen de 20.000 bestanden kan ik erg moeilijk zien welke 3 het zijn...

Iemand nog een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door WRT54G op 06-12-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dovo
Probeer eens te hoveren over recently synced files.
Ik kon daar zien welke files problemen veroorzaakten.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6AdQxLx.png
Pagina: 1 ... 14 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic