[Cloud storage] "Stack" van TransIP

Pagina: 1 ... 13 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:52
Hulde aan TransIP! Had in het verleden een invite op mijn oude google email gekregen. Omdat ik mijn smartphone weer terug had (garantie) en daar Gapps (google apps, optioneel als je een custom rom heb) op zette ontving ik natuurlijk veel spam en dergelijke. Ik zag dus dat ik een invite had. 't was laat, kon m niet accepteren omdat ik bed in ging. Volgende ochtend blijkt dat de invite verlopen was en dat die maar 1 week geldig zijn. Later heb ik TransIP een mailtje gestuurd waar dit instond:
Beste [naam],

>Naar aanleiding van de Twitter-correspondentie die ik met jullie heb gehad (@Flippylosaurus) stuur ik jullie even dit bericht.
>
>Ik heb enkele weken terug een STACK invite gekregen. Helaas is die verlopen. Nadat ik heb geprobeerd mezelf weer in te schrijven, heb ik geen bevestiging gehad. Spijtig, ik kijk er zeer naar vooruit!
>
>Mvg,
>
>[mijnnaam]

Bedankt voor je bericht. Ik zie inderdaad dat je invite code reeds is verlopen. Bij deze heb je een nieuwe: [redacted]

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wens je nog een prettige dag.

Met vriendelijke groet,
[redacted]
TransIP BV

--
TransIP BV | http://www.transip.nl/

Op al onze diensten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Deze kun je vinden op https://www.transip.nl/algemene-voorwaarden/.
Oftewel: hulde!

@!GN!T!ON:
Ik moest best lang wachten, week of 5.

[ Voor 0% gewijzigd door SampleUser op 27-03-2019 18:57 . Reden: mijn irl naam verscheen op google ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:25

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik kreeg wel netjes een invite via mail (was al TransIP klant met een VPS, misschien scheelt dat).
Wel pas vandaag, nadat ik me op dag 1 al had aangemeld, was toen net de laat voor de eerste invites.

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-11-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:18

Perkouw

Moderator General Chat
!GN!T!ON schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:36:
Beetje dom hoor.. Ik heb mij een paar weken al aangemeld om een mailtje te krijgen als er nieuwe invites beschikbaar zijn. Ondertussen hier al 3, 4x acties en invites voorbij zien komen, maar mailtje krijgen ho maar... Niet zo heel netjes i.m.o.
Ik heb er netjes gewoon een in de mail gehad en zo ken ik er wel meerdere. Spam folder gechecked? En anders gewoon even geduld hebben of het beter in de gaten houden als je het zo graag wilt (no offence). Echt meer dan voldoende gelegenheid om er één te scoren hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 09:35
Ja klopt, ik heb ook geen mailtje gehad, behalve eentje toen ik mij aanmeldde (als bevestiging). Maar ik hou het nu gewoon goed in de gaten.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 19:01
Perkouw schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:38:
[...]

Ik heb er netjes gewoon een in de mail gehad en zo ken ik er wel meerdere. Spam folder gechecked? En anders gewoon even geduld hebben of het beter in de gaten houden als je het zo graag wilt (no offence). Echt meer dan voldoende gelegenheid om er één te scoren hoor. :)
Haha spam folder al gechecked inderdaad :9 Zat niks in. Het is ook niet zo dat ik er enorm op loop te springen ofzo. Maar ik zou wel verwachten dat je minstens een mailtje zou krijgen, he er worden nu op de site invites uitgedeeld. Ik heb helaas de tijd niet om constant die website in de gaten te houden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
!GN!T!ON schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:48:
[...]

Haha spam folder al gechecked inderdaad :9 Zat niks in. Het is ook niet zo dat ik er enorm op loop te springen ofzo. Maar ik zou wel verwachten dat je minstens een mailtje zou krijgen, he er worden nu op de site invites uitgedeeld. Ik heb helaas de tijd niet om constant die website in de gaten te houden >:)
Tijd of mogelijkheid? Gewoon een device neerzetten waar je af en toe op de refresh knop drukt of dat laat doen m.b.v. een scriptje/tooltje. :+

Back ontopic: Merk nog steeds wisselende snelheden met de Stack applicatie ook met het downloaden van files uit mijn Stack. So far is de beste optie voor mij nog om gewoon gebruik te maken van Stack in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 09:35
48 stuks :) nog!

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

Pinobigbird

doesn't share food!

Yup, binnen!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:47
Bedankt! Gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahoek
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ook binnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 19:19
Yup, ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5070daan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 14:16
Yeey!
Ik heb nr. 8 nog even snel kunnen bemachtigen
Jim423 nog bedankt voor het melden dat er weer codes waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 11:55
gielie schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:02:
[...]

Ik probeer dit te doen, naar een map in stack maar helaas lukt dat niet, alles wat ik na webdav/ invul pikt hij niet, ik wel eerst die map aangemaakt op stack maar het lijkt erop dat je alleen in de root de data kan zetten.

iemand hier een oplossing voor
Hiervoor heb je DMS 6.0 BETA nodig. Op 5.x kan je namelijk niet syncen naar een map toe..

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ns4n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Snel zijn! 60..25 stuks nog! En weer op!

[ Voor 54% gewijzigd door 1ns4n3 op 27-11-2015 15:43 ]

.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olslov
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 12:29
Bedankt 1ns4n3! Heb er 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zou de IP check er nog zijn ?
Ik heb eigenlijk nog een stack nodig voor mijn oudste ....

Aangezien ik van thuis uit al een stack draaiende heb ....
Zo eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:08
FreshMaker schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:54:

Zo eens proberen ;)
Ja die is er nog. Ik probeerde net een invite te claimen voor een vereniging waar ik voorzitter van ben. Netjes ingevuld dat ik een zakelijke gebruiker ben enz. Maar een bericht dat ze hebben geconstateerd dat ik onder meerdere accounts een gratis invite probeer te verzilveren. Dat kan alleen door een IP-check zijn gebeurd. Merkwaardig, maar ik begrijp het wel. Je kunt dus geen accounts voor je partner, kinderen etc aanmaken of je moet even een ander ip-adres gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

FreshMaker schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:54:

Zo eens proberen ;)
Maak een account voor hem aan binnen je eigen stack? :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Hooglander1 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:19:
[...]

Maak een account voor hem aan binnen je eigen stack? :)
Dat kan, maar de magische 1000GB trekt hem meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Op dit moment vind ik de desktop client niet prettig werken. Hij geeft min of meer aan te synchroniseren van Stack naar de locale map. Dan de waarschuwing dat niet aangevinkte mappen verwijderd zullen worden. Ik heb een partitie geselecteerd om te uploaden en lang niet alle mappen worden weergegeven door de desktop client. Hij gaat dan wel uploaden. Er zijn schijnbaar willekeurig een aantal lege mappen aangemaakt. Er word wel geupload maar naar maar een enkele map. Bestanden naar een andere map heb ik gezien als zijnde geupload in de client en later als geannuleerd in de client. Vreemd. Het geeft mij geen vertrouwen.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:37

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Er zijn weer invites, ik had er net nog 26 over...

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:33
Ik heb er vandaag ook eindelijk een kunnen bemachtigen.

Alleen nu heb ik onder windows een netwerk schijf aangemaakt , maar hij geeft aan bij eigenschappen dat ie 121 GB groot is en met dat PDF-je er in nog maar 38 GB beschikbaar is.

Is dat een bekend probleem? dat de grote niet goed word weer gegeven onder windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:56
Dancis schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:45:
Ik heb er vandaag ook eindelijk een kunnen bemachtigen.

Alleen nu heb ik onder windows een netwerk schijf aangemaakt , maar hij geeft aan bij eigenschappen dat ie 121 GB groot is en met dat PDF-je er in nog maar 38 GB beschikbaar is.

Is dat een bekend probleem? dat de grote niet goed word weer gegeven onder windows 10
Ja, komt helaas door Windows. Staat in de FAQ ;)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:33
Erulezz schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:45:
[...]

Ja, komt helaas door Windows. Staat in de FAQ ;)
Aaah oke , want op android was het wel goed. Oke maar mee leren leven dus :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Nog 14 over!

En ze zijn weer op :')

[ Voor 53% gewijzigd door Achilles op 27-11-2015 18:46 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Go .. 120 stuks .. ;)

IP 'probleem' opgelost dmv via mobiel netwerk aanmaken account + claim ;)

Freshmaker jr. ook gelukkig ...

[ Voor 72% gewijzigd door FreshMaker op 27-11-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 08:17

elsinga

=8-)

Ze checken niet heel grondig... ik kreeg ook 1 claim retour, maar een andere op hetzelfde IP ging prima. Ik heb nu Stacks voor beide kinderen en mezelf. :)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 11:06

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Zojuist een hele nare ervaring met STACK gekregen.

Ik zag de mooie Black Friday aanbieding, waar je 2TB voor 5 euro per maand zou krijgen, dus ik dacht ik ga eens kijken, en druk op upgrade.
Ik vroeg mij af of je dan 5 euro bleef betalen op de volgende factuur, dus ik drukte ook op bevestigen, en vervolgens werd mijn 2TB al geactiveerd, en kreeg ik een factuur van 12,10 euro, wat 5 hoorde te zijn.
Naast dat wou ik het nog helemaal niet geactiveerd hebben, maar verwachtte ik dat ik nog netjes een overzicht zou krijgen van wat te betalen, en het betalen zelf, niet dus.

Vervolgens heb ik via de site de 2TB Stack opgezegd, om het ongedaan te maken, en nu is mijn hele Stack account weg, en kan ook niet meer bij mijn 260GB aan bestanden komen.

Heb ze zojuist een mailtje gestuurd, en heb enige contact met ze via Twitter, maar nog geen antwoord of ik daadwerkelijk mijn bestanden kwijt ben.

Spannende tijd is dus aangebroken.
Wordt vervolgt...

EDIT: Zojuist mail gekregen dat ze mijn bestanden terug zetten naar een 2TB STACK, en ben dus niet mijn bestanden kwijt.
De kosten worden ook gecrediteerd.

Heb de instructie gekregen om de bestanden van mijn STACK te halen, en de 2TB STACK vervolgens op te zeggen.
Dan zouden ze maandag voor mij een nieuwe 1TB STACK optuigen.

Echter is het probleem juist dat ik niet zit te wachten om mijn data opnieuw te uploaden, want daar was ik al sinds afgelopen zondag mee bezig.
Waarom kunnen ze het niet terug zetten naar een 1TB STACK |:(
Maargoed, heb ze al terug gemaild met die vraag.

[ Voor 23% gewijzigd door Joshoon op 27-11-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzorby
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 17:43
Ik ben al even aan het uploaden, via het programma odrive. Ondertussen al bijna 200 GB netjes overgezet met een stabiele 1.6 MB/s. Alleen kom ik tijdens het uploaden niet netjes de webapp binnen; soms krijg ik een blanke pagina, andere keren een fout en vaak ook deze notificatie:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ewAnsUX.png?1
Iemand anders daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

43 invites beschikbaar

[ Voor 20% gewijzigd door albino71 op 27-11-2015 23:26 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
nvm. got it 35

[ Voor 26% gewijzigd door serdadu op 27-11-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

22:34 uur nog 14

[ Voor 84% gewijzigd door albino71 op 27-11-2015 23:31 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Ik krijg de hele tijd 'connection closed' en 'stack losgekoppeld' meldingen, waar zou dit aan kunnen liggen? Kan nergens iets over deze meldingen vinden.

Dat is met stack Version 2.0.2 (build 252).

[ Voor 13% gewijzigd door Temraakle op 28-11-2015 03:25 ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Zojuist een update gekregen van Solid Explorer ( android ) en nu werkt de "cloudkoppeling" owncloud ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 11:50
Gister ook eindelijk een invite kunnen claimen voor STACK. Gister toegevoegd in Cloud Sync op mijn synology en dat werkte prima. Gister die link weer verwijderd, omdat ik het anders wilde inrichten. Maar nu krijg ik steeds authorization failed. Gewone weblogin werkt wel.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 12:28
PhilipsFan schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:17:
[...]

Ja die is er nog. Ik probeerde net een invite te claimen voor een vereniging waar ik voorzitter van ben. Netjes ingevuld dat ik een zakelijke gebruiker ben enz. Maar een bericht dat ze hebben geconstateerd dat ik onder meerdere accounts een gratis invite probeer te verzilveren. Dat kan alleen door een IP-check zijn gebeurd. Merkwaardig, maar ik begrijp het wel. Je kunt dus geen accounts voor je partner, kinderen etc aanmaken of je moet even een ander ip-adres gebruiken.
Toch klopt dat niet helemaal. Ik heb op één IP-adres in een tijdspanne van een minuut ook twee stacks geclaimd op twee verschillende accounts (op naam van verschillende personen op verschillende adressen). Voor mijn vader geldt hetzelfde; hij heeft bij hem thuis ook op twee accounts (op verschillende namen) een stack geactiveerd, op uiteraard hetzelfde IP.

Wellicht zijn ze de IP-checks pas later uit gaan voeren, nadat wij onze stacks al geactiveerd hadden, of de checks zijn niet helemaal waterdicht en wij hebben geluk gehad, dat zou ook kunnen.

Hoe dan ook vind ik het sowieso vreemd om meerdere aanvragen op één IP per definitie af te wijzen. Het gaat er in mijn ogen meer om dat één persoon slechts één gratis Stack kan claimen lijkt mij. Of iemand z'n internetverbinding met een ander deelt lijkt me iets minder relevant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Het is inderdaad na een upgrade niet meer mogelijk om je Stack te downgraden. Waarom dit niet kan weet ik, helaas, ook nog niet.

[ Voor 75% gewijzigd door Perkouw op 28-11-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• placemaster
  • Laatst online: 23-07 15:38
Zie hier uit de FAQ van TransIP.

Downgraden
Op dit moment is een downgrade van STACK nog geen mogelijkheid. De reden hiervoor is omdat wij niet kunnen zien welke sectoren van de toegewezen schijfruimte op onze storage-server wel en niet in gebruik zijn. Daardoor is de kans erg groot dat er bij een downgrade dataverlies / datacorruptie zou optreden wat wij uiteraard ten alle tijden willen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:13
Ze kunnen dan toch migreren, of anders doe je het zelf. Tijdelijk even 2 stacks. Zeg je de ander daarna op. Het kan wel met ZFS, wat ze geloof ik gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door pennywiser op 28-11-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een IP check is inderdaad veel te simpel. Met 10 man op een kantoor. Studentenhuis met gedeeld internet. Alle mensen via dezelfde VPN (heb ik wel eens praktijkvoorbeeld van gehoord). Noem maar op. Dan ga je met zo'n vrij domme IP check gigantisch de mist in.

Het zou overigens voor diverse zaken handig zijn als je 'intern' van de ene Stack naar de andere zou kunnen kopiëren zonder dat dit via een verbinding 'buitenom' zou gaan. Dat moet razendsnel kunnen. Dan zijn zaken als zo'n downgrade veel simpeler af te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
BartB. schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:20:
[...]

Toch klopt dat niet helemaal. Ik heb op één IP-adres in een tijdspanne van een minuut ook twee stacks geclaimd op twee verschillende accounts (op naam van verschillende personen op verschillende adressen). Voor mijn vader geldt hetzelfde; hij heeft bij hem thuis ook op twee accounts (op verschillende namen) een stack geactiveerd, op uiteraard hetzelfde IP.

Wellicht zijn ze de IP-checks pas later uit gaan voeren, nadat wij onze stacks al geactiveerd hadden, of de checks zijn niet helemaal waterdicht en wij hebben geluk gehad, dat zou ook kunnen.

Hoe dan ook vind ik het sowieso vreemd om meerdere aanvragen op één IP per definitie af te wijzen. Het gaat er in mijn ogen meer om dat één persoon slechts één gratis Stack kan claimen lijkt mij. Of iemand z'n internetverbinding met een ander deelt lijkt me iets minder relevant...
Ik had in de eerste week ergens zo'n afwijzing gekregen.
Dat account werkte ook niet meer daarna ( tijdens nieuwe invites, of tijdens black friday )
Dus die check was er al sinds het begin.
Deze zal tzt wel vervallen, als het meer publiek beschikbaar wordt ( of misschien vervalt het gratis aanbieden wel, en zijn we "speciaal" )
Een check op IPadres is vooralsnog relatief de makkelijkste manier van filteren, en inderdaad voor sommige mensen nadelig uit te leggen.

Ik heb nu ( voorlopig ) voldoende stack's, creatief omgaan met postcode's en beschikbare dataverbindingen werkt prima ( kpn, ziggo, ziggo hotspot, kpn fon, werk één en werk vpn, maar ook kpn mobiel geeft bij elke inlog een ander IPadres op als je maar even wisselt tussen 3G en 4G )
Al een paar collega's blij kunnen maken, en mijn vrouw en kinderen, en natuurlijk mijzelf - zei de gek - met 2 accounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik heb nu ook meerdere stacks (ikzelf en 2 kinderen), maar de username is bij allemaal gelijk... En dat terwijl de URL wel netjes de naam die ik opgaf laat zien en ik ook op dat account ingelogd was tijdens het claimen. Niet dat het nu al wat uitmaakt, maar als de kinderen het huis uitgaan (de eerste na komende zomer) dan wordt het al wat onpraktisch... ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dovo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-08 12:23
Nog eens wat snelheids-tests gedaan vanaf een universitair netwerk, bandbreedte genoeg! (backbone is 4+ Gbit Belnet)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P6uh9pB.png
Uploaden van een bestand gaat tegen iets van een 50 mbit.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EL2W2pyl.png
Downloaden daarentegen gaat tegen een 150 mbit, al is de snelheid echt wel helemaal niet stabiel.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6j36aNpl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om een FreeNas nas te verbinden met STACKS? het liefst zou ik de stacks locatie willen mounten in freenas en daar mijn foto schijf op backupen (encripted snapshots?)

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
elsinga schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:07:
Ik heb nu ook meerdere stacks (ikzelf en 2 kinderen), maar de username is bij allemaal gelijk... En dat terwijl de URL wel netjes de naam die ik opgaf laat zien en ik ook op dat account ingelogd was tijdens het claimen. Niet dat het nu al wat uitmaakt, maar als de kinderen het huis uitgaan (de eerste na komende zomer) dan wordt het al wat onpraktisch... ;)
Je kan in de instelling pagina toch accounts maken ?
Ik heb dat sowieso gedaan, omdat de stack-naam ook de inlognaam is, dus daar 'eigen' inlog gemaakt.

De hoofdaccount voorzien van een lastig gegenereerd wachtwoord, zodat de "admin" iets meer beschermd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

@FreshMaker, dank, ga ik dat doen. Zelf nog niet aan gedacht... <voelt zich blont>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Ik heb Stack als webdav target ingesteld op een windows 10 machine en probeer Crashplan er naartoe weg te laten schrijven maar dat is nog niet echte en succes zeg maar. Constant verbinding kwijt en in een nacht pas 6GB gedaan mete en 100mbit lijn.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 23:43
Ik ben ook wel opzoek naar een invite want ik kom er maar niet in.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

raydekok schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:14:
Ik ben ook wel opzoek naar een invite want ik kom er maar niet in.
Misschien morgen weer met 'Cyber Monday'? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Heeft er al iemand ervaring opgedaan om de stack als mediaopslag te gebruiken ?
Is de downloadsnelheid voldoende om files af te laten spelen ?

Mijn schoonmoeder heeft een 32GB ssd in haar pc, als ik films/series op de stack zet, zou ze die dan moeiteloos kunnen afspelen ?
( ja, de pc kan het aan ... alleen de opslag niet )
Want dan kan ik via de webdav -> windows netwerkverbinding de boel makkelijk opzetten voor haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Aangezien Crashplan het niet helemaal snapt. Wie weet er een backup pakket dat fatsoenlijk en incremental naar Stack weg kan schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dovo
FreshMaker schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:38:
Heeft er al iemand ervaring opgedaan om de stack als mediaopslag te gebruiken ?
Is de downloadsnelheid voldoende om files af te laten spelen ?

Mijn schoonmoeder heeft een 32GB ssd in haar pc, als ik films/series op de stack zet, zou ze die dan moeiteloos kunnen afspelen ?
( ja, de pc kan het aan ... alleen de opslag niet )
Want dan kan ik via de webdav -> windows netwerkverbinding de boel makkelijk opzetten voor haar.
Zojuist geprobeerd en mijn bevindingen zijn:
  • afspelen via de preview modus online gaat prima, video speelt terwijl hij wordt geladen. Vooruitspoelen kan enkel maar zover de video al geladen is in de browser
  • Afspelen via webdav in windows: VLC reageert niet voor heel het videobestand lokaal gecached is. Nauwelijks bruikbaar
  • afspelen met netdrive mount: vrij vlot, beeld start na een 10 a 15 sec. Durf wel af en toe te haperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
magneet schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:20:
Aangezien Crashplan het niet helemaal snapt. Wie weet er een backup pakket dat fatsoenlijk en incremental naar Stack weg kan schrijven?
Duplicati ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

ben nu met de v2 aan het testen, heb https://www.maxsyncup.com/ ook al getest en die werkt ook best ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 22-09 14:28
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat je wat van hun hoort na het aanmelden?
Ik wacht nog steeds op bericht na een maand...

Modbreak:Misschien toch maar de topic waarschuwing lezen de volgende keer ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Equator op 30-11-2015 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Hier in Linux de stack gemount met davfs2. Hoe gaat het uploaden bij jullie? Hier freezen er een aantal processen tijdens de upload. Uploaden gaat wel goed op zich. Al gespeeld met cache size, maar dat verhelpt het niet. Iemand dezelfde problemen gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:41

Arjan A

Cenosillicafoob

pennywiser schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:14:
Hier in Linux de stack gemount met davfs2. Hoe gaat het uploaden bij jullie? Hier freezen er een aantal processen tijdens de upload. Uploaden gaat wel goed op zich. Al gespeeld met cache size, maar dat verhelpt het niet. Iemand dezelfde problemen gezien?
Ja, exact dezelfde problemen. De serverload liep ook steeds verder op, wat de reden was dat ik het weer uit had gezet.
Ook de laatst-gewijzigd-data kloppen niet. Of dat specifiek een eigenschap van webDAV is, weet ik eerlijk gezegd niet. Ik had geen zin meer om het uit te zoeken, nadat de load op het laatst boven de 4 uit kwam.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:18
Van het weekend Synchronize Ultimate even ingesteld. Werkt goed.
Bij het instellen gekozen voor 'OwnCloud'. WebDAV was ook mogelijk, maar ik weet niet wat daar beter/slechter aan is t.o.v. OwnCloud.

Ik had hem eerst op "Instant sync (listener)" staan, maar dat vrat behoorlijk batterij. Heb nu een start/stop rule ingesteld: interval van elke 2 uur. Verder nog een 'stop' rule dat hij moet stoppen als de WiFi-verbinding weg is.

Ook kun je restricties instellen, ik heb ingesteld dat hij alleen mag uploaden als er WiFi-verbinding is.

Verder een aantal notificaties verwijderd, ik wil alleen maar notificaties als het fout is gegaan.

Als je meer mappen / condities e.d. wilt toevoegen moet je de betaalde versie kopen. Die is met €2,49 goed betaalbaar. Ik red mij voorlopig eerst nog wel met de gratis versie.

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 30-11-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:22
Heb nu een vreemd verschijnsel waardoor ik begin te twijfellen aan de betrouwbaarheid van mijn gegevens op STACK.
Gisteren een vakantie film ge-exporteerd naar een ISO bestand, deze vervolgens zelf gestest via Kodi en Win Media player door ISO te mounten, werkte allemaal prima!!
Vervolgens ISO naar mijn NAS gekopieerd welke op zijn beurt weer wordt gesynchroniseerd met STACK

Nu wilde ik vanmorgen nog even snel testen voor ik de ISO ging delen met iemand om er vervolgens achter te komen dat deze ergens in het process corrupt is geraakt!! :(

Nu is mijn bandbreedte op dit moment niet genoeg om hem van me desktop op te halen en of NAS dus kan niet testen welke nu corrupt geraakt is maar voelt niet goed. Zeker niet omdat ik voor het uploaden naar NAS hem nog uitvoerig getest heb.

Zou het misschien kunnen komen doordat ik een eerdere versie welke o pNAS stond verwijderd heb en een nieuwe met zelfde naamgeving (dus geen nieuwe unieke naam) weer terug geplaatst heb en dat STACK hier niet helemaal goed mee overweg kan?
Overigens was de tijd tussen verwijderen en opnieuw uploaden ruim voldoende om zowel de NAS als STACK hun ding te laten doen wat verwijderen betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001

Quakie

quakelen

schumi2004 schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:17:
Heb nu een vreemd verschijnsel waardoor ik begin te twijfellen aan de betrouwbaarheid van mijn gegevens op STACK.
Gisteren een vakantie film ge-exporteerd naar een ISO bestand, deze vervolgens zelf gestest via Kodi en Win Media player door ISO te mounten, werkte allemaal prima!!
Vervolgens ISO naar mijn NAS gekopieerd welke op zijn beurt weer wordt gesynchroniseerd met STACK

Nu wilde ik vanmorgen nog even snel testen voor ik de ISO ging delen met iemand om er vervolgens achter te komen dat deze ergens in het process corrupt is geraakt!! :(

Nu is mijn bandbreedte op dit moment niet genoeg om hem van me desktop op te halen en of NAS dus kan niet testen welke nu corrupt geraakt is maar voelt niet goed. Zeker niet omdat ik voor het uploaden naar NAS hem nog uitvoerig getest heb.

Zou het misschien kunnen komen doordat ik een eerdere versie welke o pNAS stond verwijderd heb en een nieuwe met zelfde naamgeving (dus geen nieuwe unieke naam) weer terug geplaatst heb en dat STACK hier niet helemaal goed mee overweg kan?
Overigens was de tijd tussen verwijderen en opnieuw uploaden ruim voldoende om zowel de NAS als STACK hun ding te laten doen wat verwijderen betreft!
Misschien (indirect) hetzelfde probleem, maar ik had ook corrupte files zodra NAS gelijk gaat syncen terwijl je eigen copy actie nog loopt.. Misschien is dat hier ook het geval? Waarschijnlijk zal versie op je NAS gewoon goed zijn. Heb je al file grootte gecheckt? Er zijn stack apps beschikbaar, misschien dat je dat zo kan checken. Waarschijnlijk is versie van STACK kleiner.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Quakie schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:22:
[...]

Misschien (indirect) hetzelfde probleem, maar ik had ook corrupte files zodra NAS gelijk gaat syncen terwijl je eigen copy actie nog loopt.. Misschien is dat hier ook het geval? Waarschijnlijk zal versie op je NAS gewoon goed zijn. Heb je al file grootte gecheckt? Er zijn stack apps beschikbaar, misschien dat je dat zo kan checken. Waarschijnlijk is versie van STACK kleiner.
Ow dat is een goeie tip om te checken.
De size is idd iets of wat kleiner ja, +/- 100MB op de 4GB.
Ik denk dat ik mijn NAS maar schedule om toch maar op gezette tijden te synchen om dit te voorkomen.
Ben ik alleen benieuwd wat er nog meer corrupt is want heb een vermoeden dat er geen md5/hash achtige check gedaan wordt dus.
Alles maar verwijderen van STACK en opnieuw laten uploaden om zeker te zijn dan maar.

/edit:
Nu vind ik dat cloudstation op Synology ook niet helemaal lekker qua mogelijkheden.
Zo zit er dus een generieke setting voor

refetch locally deleted files
en
delete locally deleted files remote

maar niets er tussenin :?

Is er niet een betere en betrouwbaardere manier om je files te synchen?

[ Voor 20% gewijzigd door schumi2004 op 30-11-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Perkouw schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:34:
[...]

Het is inderdaad na een upgrade niet meer mogelijk om je Stack te downgraden. Waarom dit niet kan weet ik, helaas, ook nog niet.
Volgens de mannen bij TransIP komt dat omdat de boel versleuteld is, en daardoor kunnen zij de storage niet verkleinen, en dat zal ook nooit mogelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Joshoon schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:40:
[...]

Volgens de mannen bij TransIP komt dat omdat de boel versleuteld is, en daardoor kunnen zij de storage niet verkleinen, en dat zal ook nooit mogelijk worden.
Staat overigens ook gewoon in hun FAQ hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Okay, dus eenmaal upgraded zit je er aanvast tenzij je hem opzegt?
Is toch handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• placemaster
Perkouw schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:52:
[...]

Staat overigens ook gewoon in hun FAQ hoor. :+
Had ik vorige week al gemeld 8) zie placemaster in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Vandaar ook de :+ in mijn bericht. ;)
schumi2004 schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:58:
Okay, dus eenmaal upgraded zit je er aanvast tenzij je hem opzegt?
Is toch handig om te weten.
Check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik neem aan dat ze dan wel mee denken met hun klant.
Lijkt me sterk dat er geen optie is om een 2e stack aan te maken en die beschikbaar te stellen.
Naar alle waarschijnlijkheid zal je wel alles opnieuw moeten uploaden...

Lijkt me beter dan je klant maar op te laten zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Quakie schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:16:
Ik neem aan dat ze dan wel mee denken met hun klant.
Lijkt me sterk dat er geen optie is om een 2e stack aan te maken en die beschikbaar te stellen.
Naar alle waarschijnlijkheid zal je wel alles opnieuw moeten uploaden...

Lijkt me beter dan je klant maar op te laten zeggen..
Ik kan je uit ervaring vertellen dat ze hier wel in meedenken en zelf een oplossing aandragen. Dus verwacht dat ze dat bij andere mensen ook zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• placemaster
Perkouw schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:10:
[...]

Vandaar ook de :+ in mijn bericht. ;)

[...]

Check!
I know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Heb inmiddels een stack met een van de invites van afgelopen black friday.

Een familielid wilde het ook graag en dus heb ik voor hem vandaag een account aangemaakt en zijn emailadres opgegeven.

Komen er nog cybermonday invites, of is het nu wachten op een invite per email?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Quakie schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:22:
[...]

Ik bedenk me net iets stoms wat misschien wel eens de reden zou kunnen zijn. Het enablen van encryption op synology |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

schumi2004 schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:48:
[...]

Ik bedenk me net iets stoms wat misschien wel eens de reden zou kunnen zijn. Het enablen van encryption op synology |:( |:(
oei, klopt, ook dat geeft dit soort problemen... Ik ben redelijk makkelijk en heb het dus uitgezet. Indien er iemand mee kijkt, dan zien ze leuke familie foto's/video's.

ISowieso werkt het niet is mijn ervaring.. Ik heb het getest met dropbox, one drive en google drive, maar op alle drie werkt encryptie niet waardoor ik er vanuit ga dat probleem aan de kant van Synology ligt. Bij STACK heb je daadwerkelijk sync issues, en dat heb je bij de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Die Stack invite codes worden alleen per mail verstrekt? Of kun je die ook ergens anders vinden? Ik wilde namelijk ook een tweede stack account aanmaken voor m'n zus, maar dat kon niet omdat het account op hetzelfde IP adres was aangemaakt. En via het CP kan ik ook geen invite meer claimen vanwege het IP dat gekoppeld is aan mijn eigen account. Dus het enige wat nu nog werkt is via een invite code stack activeren (of een nieuw account aanmaken, maar dan moet ik een ander e-mail adres gebruiken. Liever gewoon dit account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01-2022

xer

pennywiser schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:14:
Ook bij loopt de davfs2 niet lekker. Vooral met grote bestanden gaat het niet soepel.
Al met al gebruikt ik het (nog) niet als betrouwbaar backup medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ok, hebben meerdere dus. Support vind ik ook wisselend hoor. Doe je een suggestie krijg je binnen 10 minuten te horen dat je het voorlopig moet doen met wat je gekregen hebt. Alsof ik ondankbaar ben oid.

Ik weet niet of webdav beter werkt met betaalde stacks, maar ik heb de indruk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:42

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Hoe lang duurt het ongeveer voor je een invite krijgt? Heb me begin november aangemeld, maar nog steeds niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
sander817 schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:01:
Hoe lang duurt het ongeveer voor je een invite krijgt? Heb me begin november aangemeld, maar nog steeds niks
Ze delen ze heel random uit en dus niet op basis first come first get, ik had me vlak na de aankondiging aangemeld, maar nooit wat ontvangen.
Gelukkig afgelopen vrijdag een invite weten te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
sander817 schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:01:
Beste is om de homepage en als je bent ingelogd het Control Panel in de gaten te houden. Op deze twee plekken worden regelmatig invites aangeboden.

Per email gebeurt er nog weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dovo
Zorg ook zeker dat je vanaf een Nederlands ip surft. Via een Belgisch of eender wel ander land krijg je nooit te zien of er invites zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Geen probleem met webdav mounten via davfs2 en dan er naartoe rsyncen. Ik doe het vanaf een router met een davfs2 cache van 15gb. Wat ik wel merkte was dat --progress de boel erg vertraagde i.t.t. het rsyncen naar een remote rsync daemon.

Verder zie ik dat de cache wel vol blijft lopen (mount.davfs: open files exceed max cache size by xxx) ipv dat davfs deze zelf purged moet ik nu steeds handmatig een purge doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Furfoot op 01-12-2015 11:15 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik vind het nogal traag werken via webdav en mac os x. Het is prima als backup lokatie maar ik zou hem niet willen inzetten als directe storage oplslag. Het duurt letterlijk seconden om inhoud van een folder weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik maak sinds kort gebruik van deze dienst. Waar ik alleen nog naar opzoek ben is een manier om mijn bestanden te versleutelen en te uploaden naar de cloud. Dit is mogelijk d.m.v. mijn NAS (Synology) die deze bestanden encrypted en upload. Echter blijf je dan nog steeds de bestandnaam zien. Ik heb geen ervaring met dit stukje software (boxcryptor) maar hiermee is het mogelijk. Is er iemand die uit eigen ervaring dit encrypted?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Volgens mij ligt STACK er momenteel uit.
Hij wil via de browser en via de applicatie geen verbinding meer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Joshoon schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:48:
Jouwe dan, mijne doet t prima :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

DennusB schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:49:
[...]

Jouwe dan, mijne doet t prima :P
Had contact met ze opgenomen via Twitter, zojuist een Tweet van ze terug gekregen:
TransIP @TransIP
@Joshoon Er was inderdaad een kleine hiccup op de server van jouw STACK. Hij is nu weer volledig bereikbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rushcraft
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-03 16:36
Joshoon schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:48:
Dit soort kleine kinderziektes komt af en toe voor. (Helaas) Doordat de stacks gebouwd zijn per server heeft niet iedereen er tegelijk last van :)

|^^|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

rushcraft schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:53:
[...]

Dit soort kleine kinderziektes komt af en toe voor. (Helaas) Doordat de stacks gebouwd zijn per server heeft niet iedereen er tegelijk last van :)
Nee precies, ik neem het ze dan ook absoluut niet kwalijk.
Het staat nog in de kinderschoenen, en ze hebben het zeer snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rushcraft
Joshoon schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:57:
[...]

Nee precies, ik neem het ze dan ook absoluut niet kwalijk.
Het staat nog in de kinderschoenen, en ze hebben het zeer snel opgelost.
Ben het met je eens, moet heel eerlijk zeggen dat ik het ze goed vind doen (ondanks dat het in de kinderschoenen staat toch vrij weining problemen er mee hebben), plus dat de support van TransIP altijd razend snel is.

|^^|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

rushcraft schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:00:
[...]

Ben het met je eens, moet heel eerlijk zeggen dat ik het ze goed vind doen (ondanks dat het in de kinderschoenen staat toch vrij weining problemen er mee hebben), plus dat de support van TransIP altijd razend snel is.
Klopt.
Enige probleem wat is dus laatst had was dat ik zonder opzet mijn STACK had geüpgraded, maar dat was mijn eigen schuld 8)7
Heb daarna netjes een nieuwe STACK gekregen, en toen mijn STACK verloren was wouden ze zelfs mijn bestanden nog terug zetten op een 2TB STACK, en mij de tijd geven om het allemaal te downloaden. _/-\o_

Bij mij op kantoor zetten veel collega's nog wel vraagtekens bij STACK.
Met als reden 'Omdat het van TransIP is'.
Ik heb ze die opmerking nog niet laten onderbouwen, maar volgens mij hebben ze niet echt vertrouwen in TransIP, terwijl zij toch wel een hosting zijn met de betere service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 13:17
Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met Stack. Enige wat bij mij niet lijkt te werken is het slepen van mappen naar de browser. Er wordt dan niet geüpload, althans de teller begint niet te lopen.

Ben wel aan het nadenken om te upgraden naar de 2TB variant, puur voor de backup. Als er nu iets gebeurd bij TransIP ben ik alles kwijt :')

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

ChokingHazard schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:22:
Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met Stack. Enige wat bij mij niet lijkt te werken is het slepen van mappen naar de browser. Er wordt dan niet geüpload, althans de teller begint niet te lopen.

Ben wel aan het nadenken om te upgraden naar de 2TB variant, puur voor de backup. Als er nu iets gebeurd bij TransIP ben ik alles kwijt :')
Nee, dat is niet het geval.

Zie deze Tweet
TransIP @TransIP
@Joshoon Jouw STACK draait in een veilige RAIDZ set-up. Dat betekent dat als er een schijf faalt al jouw data nog gewoon veilig staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Joshoon schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:23:
[...]

Nee, dat is niet het geval.

Zie deze Tweet

[...]
Oh dat scheelt al :) Thnx!

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Furfoot schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:43:
Geen probleem met webdav mounten via davfs2 en dan er naartoe rsyncen. Ik doe het vanaf een router met een davfs2 cache van 15gb. Wat ik wel merkte was dat --progress de boel erg vertraagde i.t.t. het rsyncen naar een remote rsync daemon.

Verder zie ik dat de cache wel vol blijft lopen (mount.davfs: open files exceed max cache size by xxx) ipv dat davfs deze zelf purged moet ik nu steeds handmatig een purge doen.
Ik heb tot nu toe eigenlijk gewoon een cp gedaan omdat met Rsync ik ook freezes had. Wat is jouw rsync commando? En wat bedoel je met 15 GB davfs2 router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Die 'backup' functionaliteit betekent volgens mij niet meer dan dat je als eindgebruiker nog eerdere versies van bestanden tot je beschikking hebt voor het geval jij een bestand lokaal vernaggelt door bijv. 100 pagina's van een document van 120 pagina's per ongeluk te wissen en dat op te slaan waarmee je je volledige document overschrijft. Als je dat verminkte bestand dan ook al 'heel veilig' naar je Stack hebt geback-upt en ook daar je complete versie overschreven hebt dan hang je.

Die 'functionele' back-ups zullen waarschijnlijk net zo goed ter ziele gaan als er bij TransIP iets gigantisch mis zou gaan. Daarvoor heeft men daar naar ik mag aannemen intern adequate back-up voorzieningen die wellicht nog wat verder gaan dan RAID-Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:38:
[...]

Die 'backup' functionaliteit betekent volgens mij niet meer dan dat je als eindgebruiker nog eerdere versies van bestanden tot je beschikking hebt voor het geval jij een bestand lokaal vernaggelt door bijv. 100 pagina's van een document van 120 pagina's per ongeluk te wissen en dat op te slaan waarmee je je volledige document overschrijft. Als je dat verminkte bestand dan ook al 'heel veilig' naar je Stack hebt geback-upt en ook daar je complete versie overschreven hebt dan hang je.

Die 'functionele' back-ups zullen waarschijnlijk net zo goed ter ziele gaan als er bij TransIP iets gigantisch mis zou gaan. Daarvoor heeft men daar naar ik mag aannemen intern adequate back-up voorzieningen die wellicht nog wat verder gaan dan RAID-Z.
Klopt helemaal wat je zegt.
Het is inderdaad puur om oudere versies, of verwijderde bestanden terug te halen.

Ik heb de back-up functie deels gezien, en je kan een gehele back-up maken van je STACK.
Verder heb ik het nog niet bekeken.
Komt er dus in ieder geval op neer dat je backups kan maken wanneer en zo veel je zelf wilt.
Mocht er echt iets zo erg mis gaan, dan gaan die back-ups ook wel verloren lijkt mij (Zeker niet van uit gaan), want die zullen wel op de zelfde manier met RAID-Z opgeslagen zijn.

Al met al heb je de back-ups niet nodig als je gewoon je bestanden veilig wil kunnen opslaan.
Zoals ze al zeiden maken ze gebruik van RAID-Z, en is het dus nog altijd veiliger opgeslagen dan een harde schijf in je PC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Bedankt voor de toelichting beide!

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rushcraft
Dit had ik afgelopen weekend ook, teller ging niet lopen, maar uiteindelijk waren de bestanden toch geupload. Lijkt een bugje in de interface.

|^^|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01-2022

xer

Furfoot schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:43:
Zelfde probleem met de cache.
Ik zal het nog eens proberen zonder --progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE9SMS
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:12:
ik maak sinds kort gebruik van deze dienst. Waar ik alleen nog naar opzoek ben is een manier om mijn bestanden te versleutelen en te uploaden naar de cloud. Dit is mogelijk d.m.v. mijn NAS (Synology) die deze bestanden encrypted en upload. Echter blijf je dan nog steeds de bestandnaam zien. Ik heb geen ervaring met dit stukje software (boxcryptor) maar hiermee is het mogelijk. Is er iemand die uit eigen ervaring dit encrypted?
Ik doe dat met 7-zip, die is op je Synology vanuit een terminal (telnet/ssh) met het commando 7z te gebruiken. 7-zip kan AES256 (ook op de filenames) en kan tevens grote files splitten. Als je ook nog eens nohup voor je 7z commando zet kun je je telnet sessie exitten zonder dat je het 7z proces killt.

Ik vraag me wel af welke soort encryptie Cloud Sync nou toepast, heb dat nog niet kunnen vinden.

Graag zou ik zien dat ze bij TransIP een server side md5 hash oid implementeren zodat ik kan controleren of de upload gelukt is. ipv dat ik de data maar weer moet downloaden om dat te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

PE9SMS schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:16:
Graag zou ik zien dat ze bij TransIP een server side md5 hash oid implementeren zodat ik kan controleren of de upload gelukt is. ipv dat ik de data maar weer moet downloaden om dat te controleren.
Dat is een suggestie die ik ook al heel snel bij ze geopperd heb als onderdeel van de problemen in het begin. Zodat ik kon checken of de grote files die er wél door kwamen er ook correct stonden. Met WinSCP kon ik later in elk geval de exacte bestandsgrootte zien wat al een hele verbetering was.

Ik vind ook dat ze daar hoge prioriteit aan moeten geven. Hoe moeilijk kan het zijn?
Pagina: 1 ... 13 ... 47 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de functies en performance van Stack en is niet bedoeld voor het bespreken van alternatieven, dat kan beter in: Het Online Backup Topic