Toon posts:

[Stats] roarnet.nl - meld hier bugs & feature request

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:02

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter

Meldingen

geen :*)

Nieuwe statsserver, oude vertrouwde stats
Zoals velen inmiddels wel weten: DigiK-oz' statssite is opgehouden te bestaan. Die heb ik overgenomen en hosts ze nu op mijn server: roarnet.nl/iis/dpc/Default.aspx

Zeker tijdens de start van deze overname verwacht ik wat probleempjes en dit is de plek om die te bespreken. Ook verzoekjes indienen is hier mogelijk. Ik moet per geval kijken of en hoe snel ik deze wijzigingen kan doen (ik heb ook nog een leven ;) ).

Dus. Go! :)

Bekende problemen:
  • Server lijkt soms onbereikbaar/geen repsons/oneindig wachten - Workaround: surf naar http://roarnet.nl:8080/iis/dpc/Default.aspx Het probleem lijkt veroorzaakt te worden door Apache, via deze weg benader je IIS direct.
  • traagheid met laden - Komt door de hoeveelheid data en de datastructuur die daar niet op geoptimaliseerd is. Dat oplossen is een complete overhaul van datebase en code, won't do

Openstaande verzoeken:
  • Optimalisatie ophalen RML (default gisteren tonen/standaard RML meeladen)
  • Anchor tags voor maanden toevoegen
  • Subteam-/individuele stats klikbaar maken in RML
  • WCG stats toevoegen in de lijst met beschikbare stats.
  • SoB stats toevoegen in de lijst met beschikbare stats.
  • RC5 stats toevoegen in de lijst met beschikbare stats.

[Voor 156% gewijzigd door Bubbles op 14-04-2020 15:40. Reden: TS en andere post omgewisseld na merge]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-03 21:08

Theadalus

Nostalgist

Kan WCG ook in het rijtje opgenomen worden? :D

Computing...

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Poeh! Een nieuw project toevoegen is wel een van de meer complexere dingen die je kan doen. Er kan ongetwijfeld wel code worden geleend van andere BOINC projecten, maar het is een heel stuk intensiever dan bijvoorbeeld de wijziging waar AtHomer om vraagt.

Ik heb het deze week en volgende week in ieder geval te druk om daar naar te kijken. Daarna krijg ik weer iets meer tijd beschikbaar en zal ik eens zien hoeveel werk dit gaat zijn.

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:07
Volgens mij werkt WCG ook niet hetzelfde als andere projecten, anders was deze vast al wel opgenomen in het geheel. Ik weet dat iemand binnen ons subteam bezig is om WCG stats te ontwikkelen. Ook dit is geheel op vrijwillige basis en zal dus niet in een paar dagen klaar zijn. Maar goed, zoals gezegd, er is iemand mee bezig alleen is er dus geen deadline wanneer het klaar is.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:37
Huh? Een project toevoegen is een kwestie van een row aan een tabel toevoegen? Mits het formaat van dit project al bekend is, natuurlijk (BOINC bijvoorbeeld).

Nou exporteert WCG wel BOINC-formaat stats, maar deze kloppen niet met de "echte" stats zoals ze op de WCG website staan. WCg is wat dat betreft een buitenbeentje, wat ook gelijk (samen met de beperkte database-ruimte) voor mij een reden was om WCG niet mee te nemen.

Whatever

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Ah check, ik dacht dat ik daar ook nog custom inleeslogica voor moest schrijven in statscmd. Ik zal nog eens kijken hoe dat dan wel in elkaar zit.

• DigiK-oz
WCG is dan weer wel een lastige, helaas. Daar zit wel wat custom code aan vast. Ze exporteren ook de stats zoals ze op hun website staan wel in BOINC formaat, maar niet in de files die alle andere BOINC projecten gebruiken. Je kan de bestaande classes voor BOINC-formaat dus (grotendeels?) wel gebruiken, maar het ophalen van de data is compleet anders.

Ieder ander BOINC project is een kwestie van 1 row in de projects table toevoegen.

[Voor 10% gewijzigd door DigiK-oz op 27-10-2015 12:58]

Whatever

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Handig om te weten. :)

• ERBrouwer
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-07-2018
Ligt het aan mij maar ik heb het heel regelmatig dat ik http://roarnet.nl/iis/dpc/dcTeamStats.aspx niet kan openen. Nu ook niet trouwens

• Witlof
Ik heb dat ook wel eens gehad. Lijkt tijdens updates te zijn (lees: ergens rond de hele uren op de klok)

• Bold_Seeker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05-2018

Bold_Seeker

Vault hunter & RAID-er

idem hier: nieuwe teamstats URL werkt niet.

Please run...so we can hunt you down!

• Anoniem: 321707
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Werkt weer hier.

• Bold_Seeker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05-2018

Bold_Seeker

Vault hunter & RAID-er

yup confirmed

Please run...so we can hunt you down!

• Witlof
Ik heb net inderdaad wat problemen gehad op de normale/standaard poort 80. Met poort 8080 kreeg ik wel weer stats te zien.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
AtHomer schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:12:
Nog bedankt voor het fixen van de badges. Mogen we hier ook feature requests plaatsen eigenlijk? :P

Het zou handig zijn om elke dag een [anchor=maandag etc. bij de RML in te hebben. :9 Voel je niet verplicht, maar mocht je er plezier in hebben dan heb je wat te doen ;)
Hehe. :)

Featurerequest zal ik per geval bekijken of ik dat wel of niet ga doen: de code is op een manier opgezet die ik zelf niet zou hebben gedaan. Nou heeft iedere programmeur zo z'n eigen stijl, maar DigiK-oz was zelf ook al zo vriendelijk om toe te geven dat deze code geen schoonheidsprijs verdient. ;) Een en ander betekent wel dat onderhoudbaarheid en aanpasbaarheid niet in het achterhoofd zijn gehouden toen het werd geschreven en dat bemoeilijkt nu natuurlijk ook eventuele wijzigingen of aanvullingen.

Concreet m.b.t. jouw verzoek: moet ik even kijken. Het lijkt me niet al te moeilijk om te doen, maar er zit wel een probleem aan: anchor tags werken niet over meerdere pagina's. Als een topic vanwege vele reacties op pagina 2 belandt, heb je er ineens niets meer aan en zit het zelfs in de weg. Daarnaast kunnen mensen verschillende instellingen hebben van hoeveel posts ze per pagina willen zien, dus ook daar kan je onverwacht gedrag krijgen hier op het forum. Aangeraden wordt dan ook om de message-tag te gebruiken: die werkt wel feilloos. ;)

[Voor 91% gewijzigd door Bubbles op 28-10-2015 16:56]

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Seventeen or Bust toevoegen aan de lijst met beschikbare stats? :D

[Dan heb je ze zo'n beetje allemaal]

Computing...

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Op verzoek een zooi postings uit een ander topic hier naar toe gemoved. Helaas worden ze standaard op datum ingekopt. Daar kan ik helaas niks aan veranderen.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Danku. Betere scheiding van onderwerpen zo. :)

@Theadalus: toegevoegd aan de TS.

Also, TS weer op z'n plek teruggezet en de inhoud die daar even stond, naar een andere post verplaats. :)

[Voor 39% gewijzigd door Bubbles op 28-10-2015 16:57]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:38
RC5 rc5 please :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Wat is er eigenlijk dan mis met de stats die NightBird maakt van RC5 en OGR of de SoB-stats van Dukebox???
Beetje spreiding is statsbakkers is wel handig voor het geval er een server crasht ofzo

• Witlof
Daarom misschien ook. Back-up, mirror of hoe je het ook noemen wilt.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Backup kan inderdaad geen kwaad. Vroeger hadden alle officiële DPC projecten minstens 1 backup statsengine. Helaas zijn er sinds die tijd meer statsbakkers gestopt dan erbij gekomen.

Ik neem ze even mee in de lijst, maar dat is geenzins garantie dat het er ook daadwerkelijk komt.

[Voor 15% gewijzigd door Bubbles op 29-10-2015 10:12]

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

KuuKe schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:56:
Wat is er eigenlijk dan mis met de stats die NightBird maakt van RC5 en OGR of de SoB-stats van Dukebox???
Beetje spreiding is statsbakkers is wel handig voor het geval er een server crasht ofzo
Heeeelemaal niks mis mee! :)

Maar het is wel handig om alle projecten stats op 1 plaats te hebben, en aangezien de DigiK-oz site bijna alle (actieve) projecten al heeft, dan kunnen die laatste paar er ook wel bij. ;)

Spreiding ook niks mee, maar dan moeten het wel "backups" zijn van elkaar, en niet de een SoB, en de ander WCG, want dan helpt het nog weinig.

Begrijp me niet verkeerd; ik ben blij met iedere vorm van stats die wordt aangeboden!

Computing...

• DigiK-oz
Er zit een nieuw project in DC-Vault, namelijk Universe@home. Is een BOINC project, kan dit worden toegevoegd aan de beschikbare projecten?

Whatever

• DigiK-oz
Hmmm, ze zijn bij de vault een boel nieuwe projecten aan het toevoegen (waar wij als DPC erg laag staan :-( )

Kan distributedDataMining er ook bij?

Whatever

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Lijstje is bijgewerkt. Ik heb deze vrijdag weer wat tijd (afgelopen 2 weken ineens wat spoedjes van werk). Dan zal ik even kijken wat ik er zo bij kan hobbyen. :)

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:00

hansR

koffie zwart graag

DigiK-oz schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:10:
Hmmm, ze zijn bij de vault een boel nieuwe projecten aan het toevoegen (waar wij als DPC erg laag staan :-( )

Kan distributedDataMining er ook bij?
Wat is een boel? Weet alleen Universe en distributedDataMining. Welke nog meer?

badges

• DigiK-oz
2 is best een boel, als je ziet dat we 54e en 100e staan (hoofdzakelijk dankzij jou, anders was het nog veeeeeel erger) in de toegevoegde projecten :P

Maar concreet zijn het deze 2, ja. Hoewel op het forum threads zijn om er nog meer toe te voegen (maar dat is eigenlijk altijd wel zo).

[Voor 12% gewijzigd door DigiK-oz op 09-11-2015 16:14]

Whatever

• DigiK-oz
Nog een project erbij in dc-vault : DENIS@Home

Whatever

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Hoei, ik heb morgen wat te doen. :D

Hebben mensen trouwens nog last van haperende beschikbaarheid op het reguliere adres (dus niet port 8080)? Ik bekijk zelf de stats niet heel regelmatig, maar heb er de afgelopen week eigenlijk geen last meer van gehad.

[Voor 76% gewijzigd door Bubbles op 12-11-2015 11:57]

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Nope :)

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Universe@home, distributedDataMining en DENIS@Home staan in de database erbij. Hopelijk worden ze bij de komende statsrun ook meegenomen, dan kunnen ze in de TS van de lijst af. :)

• DigiK-oz
Universe zie ik nog niet, voor de andere twee hebben we stats! _/-\o_

Whatever

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Vaag, de linkjes in de DB staan wel goed. Maar eens de logfiles erop naslaan waarom die niet mee wordt gepakt.

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Het heelal laat zich niet zo gemakkelijk pakken hoor :)

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Gevonden! M'n virusscanner op m'n server vond de website van Universe@home gevaarlijk en wilde er dus niets van ophalen. Volgende statsrun zou het beter moeten gaan. :)

• DigiK-oz
Oei, waarschijnlijk heeft de virusscanner aliens gevonden en daarom de site geblocked _O-

Bij de projectstats is Universe inmiddels aanwezig, bij de team/user stats komt dat dan vanzelf goed .

[Voor 37% gewijzigd door DigiK-oz op 14-11-2015 17:28]

Whatever

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
En ook daar is 'ie inmiddels terug te vinden. :P

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
AtHomer schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:12:
Nog bedankt voor het fixen van de badges. Mogen we hier ook feature requests plaatsen eigenlijk? :P

Het zou handig zijn om elke dag een [anchor=maandag etc. bij de RML in te hebben. :9 Voel je niet verplicht, maar mocht je er plezier in hebben dan heb je wat te doen ;)
En deze zit er nu ook in. :)

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-03 14:24

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Het zou misschien wel handig zijn als deze pagina ook een update krijgt;
http://dpch.leijdeckers.nl/#MainRML

Nu verwijst deze pagina nog naar de stats van DigiK-oz ipv Bubbles.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Wat ik heb begrepen van Kuuke laat die pagina zich niet zo makkelijk aanpassen, maar kan hij alleen worden aangevuld. Het is niet voor niets dat we bezig zijn met een nieuwe landingspagina voor dutchpowercows.org. Dan kan daar ook gelijk een overzicht in komen te staan van wie welke stats waar host. :)

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bubbles schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:20:
[...]

En deze zit er nu ook in. :)
Dank u! :)

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• AtHomer
  • Niet online
Bugje gevonden in de anchors. Bij de stats van vandaag (of eigenlijk dus gisteren) stond er [anchor=maandag, waar dat dus dinsdag moet zijn.

Verder moet de anchor-tag ook worden afgesloten denk ik, of is dat alleen voor puristen? :P

Ik deed altijd:
code:
1
[anchor=maandag][/]

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Die anchor-tags hoeven niet geopend/afgesloten te worden. Verder ben ik wel met je eens dat de anchors de verkeerde dagen aangeven. Had vanochtend ook even een WTF- is dit nu weer-momentje :)

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Mja, het is maar net vanuit welk punt je er naar kijkt. ;) De stats waar je het over hebt zijn die van de dag ervoor. Dus als je op dinsdag de stats post, kijk je naar de getallen van maandag. Maar ik zal even kijken of ik dat nu nog snel kan aanpassen. :) fixed! :+

[Voor 3% gewijzigd door Bubbles op 18-11-2015 00:38]

• AtHomer
  • Niet online
Muchas gracias! Zo kost het nog minder tijd om stats te posten en houd ik tijd over om andere dingen te doen, zoals... overwerken! :*) :+

• DigiK-oz
Ik moest net weer de "8080 truc" gebruiken, anders geen stats (eindeloos waiting for .....).

Whatever

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DigiK-oz
Zou je VGTU project@Home kunnen toevoegen? (BOINC project) : http://boinc.vgtu.lt/vtuathome/

Is een mogelijke kandidaat voor de vault. Maar dus nog geen idee wat voor naam ze het project daar gaan geven áls het wordt toegevoegd.

Whatever

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Staat in het lijstje erbij. Ik denk dat ik morgenavond wel even wat tijd kan vinden om ernaar te kijken en toe te voegen.

Ik kwam er trouwens achter dat de create/hide RML knop toch nog een bug bevat (ontstaan door m'n laatste wijziging daaraan), dus daar zal ik dan ook nog even naar kijken. :)

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
VGTU project@Home staat er inmiddels bij. Duurde even wat langer dan ik had gehoopt, maar heb hem gisteravond in de lijst erbij gedrukt. :)

Bugje in de rml knop kijk ik later nog een keer naar.

• DigiK-oz
Thanks! Onze vrienden @DC-Vault hebben weer een kandidaat voor toevoeging aan de vaullt : http://www.vdwnumbers.org/index.php (Van Der Waerden Numbers). Kan je die ook toevoegen?

Whatever

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Nederlands wiskundige. dat zouden we ons eigenlijk aan moeten gaan trekken :)

• DigiK-oz
DigiK-oz schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:57:
Thanks! Onze vrienden @DC-Vault hebben weer een kandidaat voor toevoeging aan de vaullt : http://www.vdwnumbers.org/index.php (Van Der Waerden Numbers). Kan je die ook toevoegen?
Schop :)

Whatever

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Hoei! Heb die helemaal gemist. :D Ik zal vanavond even kijken!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Ik heb hem gisteravond in de database toegevoegd, maar ik zie hem nu nog niet terugkomen in de lijst van beschikbare projecten. Vanavond nog maar eens even kijken in de logging wat daar fout gaat.

Edit: gevonden. Website werd geblokkeerd op m'n server. Zou na de volgende run beter moeten gaan. :)

[Voor 20% gewijzigd door Bubbles op 13-04-2016 20:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DigiK-oz
De vault statistics zijn een beetje stuque :'(

Whatever

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Ik zie het. Ik begrijp alleen niet waarom. Statscmd haalt netjes dingen op en geeft er geen foutmeldingen over. In de database zie ik ook recente informatie staan in de vaultstatsdata tabel. :?

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Waarschijnlijk zijn de problemen opgelost. Er bleek een database limiet van ~2000MB te zijn ingesteld. Die is er nu af. :)

• Anoniem: 321707
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Dank Bubbles. :)
Sommige projecten schijnen nog wel een kickstart te moeten krijgen.
Enne DPC staat niet in de lijst van de Vault-stats. :'(

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 321707 op 13-06-2016 19:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Niet alle projecten hebben even regelmatig updates. Die werden wel in de tussentijd gedownload, dus de tool die dat deed, denkt gewoon dat 'ie bij is. Met een dagje zou alles weer als vanouds moeten werken. :)

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
De server is de komende paar uurtjes even down vanwege werkzaamheden hier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
En de server is weer up. *O*

• Damic
Bubbles schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:46:
Waarschijnlijk zijn de problemen opgelost. Er bleek een database limiet van ~2000MB te zijn ingesteld. Die is er nu af. :)
Damn 2GB voor wat stats :o

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Kijk even hoe groot de lijst van projecten is. Bedenk daarna even hoeveel leden er per project zijn (ook alle inactieve!). Iedere dag voor ieder project voor ieder lid opslaan hoeveel punten er die dag zijn gescoord. Dan schiet het wel op. ;)

Maargoed, ik weet nu ook dat ik over een kleine 4 jaar oude data uit de database moet gaan gooien. MSSQL Express heeft een limiet van 10GB per database. :+

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-03 22:39
Als ik de stats wil opzoeken for Folding@home kom ik alleen tot 04-09-2016, van 05-09-2016 en 06-09-2016 is nog niks opgehaald ?

Check dit en help mee!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Aangezien andere projecten wel stats hebben van de afgelopen 2 dagen, vermoed ik dat de stats van F@H zelf (op de servers van stanford dus) niet zijn geupdate. Ik heb helaas pas donderdag fatsoenlijk tijd om er naar te gaan kijken, mocht er wat anders aan de hand zijn.

[Voor 6% gewijzigd door Bubbles op 06-09-2016 23:44]

• DaMoUsYs
Bubbles schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:43:
Aangezien andere projecten wel stats hebben van de afgelopen 2 dagen, vermoed ik dat de stats van F@H zelf (op de servers van stanford dus) niet zijn geupdate. Ik heb helaas pas donderdag fatsoenlijk tijd om er naar te gaan kijken, mocht er wat anders aan de hand zijn.
Lijkt weer te werken, kan nu alleen maar de gegevens van 07-09-2016 00:00 selecteren
Dus morgen pas weer stats dan denk ik ?

Check dit en help mee!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Daar ga ik dan wel van uit ja. Als er geen statsfiles waren de afgelopen 2 dagen, kunnen daar ook geen stats van gemaakt worden. ;)

• DaMoUsYs
dat is inderdaad logisch ja

Check dit en help mee!

• DigiK-oz
Zou je TN-grid kunnen toevoegen? http://gene.disi.unitn.it/test/index.php

Staat op de nominatie om in dc-vaultopgenomen te worden.

Whatever

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Staat er in. Eens kijken of 'ie hem wilt oppakken met de komende statsrun. :)

• DigiK-oz
worx, thanks! d:)b

Whatever

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Er is momenteel een internetstoring bij mij. Geen idee wanneer die opgelost is, en ik ben een groot deel van het weekend weg, dus kan het ook niet in de gaten houden. Eventjes dus geen stats beschikbaar.

• DigiK-oz
Kun je SRBase toevoegen? DC-Vault genomineerd...

Whatever

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
En zo kijk je even niet, en dan vergeet je vervolgens dingen te doen. Do'h! |:(
Anyway, ik heb hem erbij gezet, zal waarschijnlijk morgen zichtbaar worden. :)

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-02 08:06
@Bubbles

Kan het zijn dat de site down is? ik kan hem nu al een paar dagen niet bereiken

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
thedon46 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:59:
@Bubbles

Kan het zijn dat de site down is? ik kan hem nu al een paar dagen niet bereiken
Doet het bij mij hier op mijn werk op dit moment prima, dus dan zit er iets niet lekker in jou verbinding, ben ik bang.

• DigiK-oz
Hier ook al tijden prima bereikbaar d:)b

Whatever

• Damic
Vraagje, is RC5 stats zo veel moeilijker dan OGR stats?

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Ik heb geen idee. :D

• Witlof
Vraagje, wij gebruiken ook roarnet.nl voor onze eigen subteam hitparades, maar de laatste tijd lijken onze links niet meer te werken. Is er iets veranderd? We gebruiken dit overzicht: http://hitparades.divisionbrabant.nl/

• DigiK-oz
Als ik zo eens een paar linkjes in dat overzicht klik, lijkt het gewoon te werken? Er is wel een bekend issue dat soms de pagina's niet reageren (iets met apache die de pagina's naar IIS doorstuurt als een proxy), misschien dat jullie daar tegenaan lopen? Is een workaround voor (poort 8080 gebruiken, die gelijk naar IIS gaat zonder dat apache ertussen zit).

@Bubbles , correct me if I'm wrong :)

Whatever

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Ik heb, toen ik de boel overnam, wat aangepast aan linkjes om het proxystuk goed af te kunnen vangen (o.a. eruit slopen van :8080 in linkjes), maar verder heb ik daar eigenlijk niets meer mee gedaan. En inderdaad, wat DigiK-oz al aangeeft, er zijn soms wat issues dat apache wat loopt te bokken in de proxy naar IIS, maar daar heb ik het laatste jaar eigenlijk al zo goed als geen last meer van gehad.

Edit: als ik zo even een stel van jullie linkjes volg, zie ik nogal eens dat er projectlinkjes tussen zitten waar geen stats van worden getoond. Ietsje verder door proberen lijkt het erop dat dat gebeurd als er voor die specifieke dag geen stats zijn.

Seti als voorbeeld: vandaag zijn daar stats van en de subteampagina van jullie doet het dan prima. In het overzicht op jullie site wordt nu echter gelinkt naar de stats van gisteren, maar die zijn (om wat voor een reden dan ook) niet beschikbaar/verwerkt, dus krijg je alleen een overzichtje te zien in welke projecten jullie wat hebben gedaan maar geen getalletjes.

[Voor 44% gewijzigd door Bubbles op 22-03-2017 15:41]

• Witlof
Dus als we een 'daily hitparade' (DPCH) willen posten, moeten we naar de dag van vandaag ipv gisteren? Normaal moet je toch dan juist de dag van gisteren hebben om de score van een complete dag/24h te hebben :? Heb daar nogal mijn best voor moeten doen om de dag van gisteren in de linkjes te krijgen destijds :+

En ik kan dus ook beter de :8080 aan de linkjes toevoegen omdat dat sneller/zonder vertraging (apache) werkt?

Ga ik de lijst maar weer eens een update geven :P Bedankt d:)b

[Voor 22% gewijzigd door Witlof op 22-03-2017 16:14]

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Nee, daar heb je wat verkeerd begrepen. Toevallig dat er bij een stel projecten gisteren geen stats waren, waaronder Seti.

Wat betreft een andere port gebruiken/vertraging/sneller: het kan, maar normaliter maakt het niet uit en schakelt apache het request gelijk door.

• DigiK-oz
Ik heb de laatste tijd wel weer regelmatig dat de site geen response geeft, en het toevoegen van port 8080 lost dat dan direct op, behalve voor de grafieken. Vandaag eigenlijk al de hele dag (zie ook de SETI hitparade van deze week, er hebben meer mensen last van).

Whatever

• Damic
Deze morgen heb ik de seti stats nog gezien, gisteren ook :)

• DigiK-oz
@Bubbles , kan je deze toevoegen? https://sech.me/boinc/Amicable/

Whatever

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Staat erin. Moet als het goed is zodadelijk (of morgen) zichtbaar worden. :)

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:02

jeroenathome

Een regel tekst

Nu het einde van de maand er weer aankomt, heb ik nog een verzoek.
Is het mogelijk om voor de maandcijfers ook een anchortag bijv. [ anchor=maart] mee te geven? Voor de dagelijkse cijfers is dit al gedaan.

Vroeger kreeg ik honger van 7083170, nu draait het beeld

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Zou ik eens naar kunnen kijken ja. Komende week heb ik wat meer tijd. :)

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-03 16:26

Balachmar

The truth is out there

Is dat spul eigenlijk allemaal open source?
Wellicht zou het niet een gek idee zijn als er een tweede server mee draait, als een soort backup.
Als je fancy wilt gaan doen, zou je er nog een load balancer voor kunnen zetten zodat je zonder downtime (en user verandering) een update kan doen aan 1 van de servers.

En als het open source is, zouden anderen ook pull requests kunnen doen voor features.
Ik wilde ook aangeven zelf te kunnen hosten, maar ik lees al iets over .net enzo. Daar heb ik nog nooit wat mee gedaan. En geen idee hoe makkelijk dat aan de praat te krijgen is op een linux bak.

[Voor 19% gewijzigd door Balachmar op 27-03-2017 13:36]

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Het is inderdaad .net (VB2005-2008) code. Ik zou niet proberen het op een linuxserver te draaien, dan ben ik bang dat je echt tegen een hel van problemen aanloopt. De code zelf is niet zozeer open source alswel dat het gewoon niet op een svn (of git) repo staat. Dat is natuurlijk wel een mogelijkheid, maar dan zou er eerst e.e.a. opgeschoont moeten worden (o.a. password voor de database). Daarnaast heb ik voor mijn server wat specifieke code voor moeten (her)schrijven, omdat ik m'n IIS server ontsluit via m'n Apache server en daar anders dingen niet lekker in zouden zitten.

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Dank je voor de uitleg.
Ik vrees dat ik dan niet echt nuttig kan zijn, niet voor hosten en niet voor extra features toevoegen.
Alleen als we eens andere grafieken ofzo willen, zou ik misschien wel wat kunnen betekenen met mijn ervaring met R en data analyse.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:37

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@Balachmar
Zoveel werk is het anders niet om stats te bouwen.. op zich stelt het helemaal niet veel voor.

Totaal score in een array en aftellen voor de totaal plek. Dag score is totaal vandaag - totaal gister in een array aftellen voor de dag plek.

Het gaat er voornamelijk om hoe je de data opslaat, leg je de 'intelligentie' al tijdens de import of doe je dat achteraf in de frontend.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

@DukeBox
Dat weet ik op zich ook wel, maar om nu van scratch werk te dupliceren vind ik ook weer zoiets.
Als ik het zou doen, dan zou ik het waarschijnlijk in Python doen met Flask-diamond.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:37

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@Balachmar Met welke DB engine ? Dat is eigenlijk nog het meest belangrijk.

@Bubbles Kan je voor de stampede anders ieder uur een update doen ?

[Voor 44% gewijzigd door DukeBox op 29-03-2017 15:29]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
@DukeBox Zou ik even moeten kijken of er speciale afhandeling is voor de seti-stats. De harvester loopt ieder uur (of zelfs ieder half uur, weet ik even niet zeker) en controleerd normaalgesproken of het aanwezige statsbestand nieuwer is dan de laatst gedownloade versie. Als die niet vaker wordt geupdate houdt het natuurlijk op. :)

• DigiK-oz
Het is met wat configureren mogelijk om (alleen de userstats) frequenter te laten updaten zelfs als het project maar eens per dag een "officiele" update doet. Maar dan krijg je dus verschillen tussen de userstats en de teamstats.

Maar A-Jay bakt toch stampedestats?

Whatever

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

@DukeBox daar kun je dan zelf mee kiezen. (als het maar gesupport wordt door sqlalchemy)
Ikzelf heb veel ervaring met postgres, je kan dan ook nog kijken naar AWS redshift, als je wil kunnen scalen zonder issues. Maar dat lijkt me overkill.
Ook MonetDB wordt gesupport, wat ook wel een leuke database is. Daarmee zou je zelfs de R analyse in de database kunnen draaien. (Heb ik ook al eens gedaan voor een klant)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee