Voor statsposters inderdaad handig, voor mensen die een paar keer per dag (ofzo) willen kijken wat hun score op dat moment is, is het natuurlijk minder handig als ze iedere keer "gisteren" voorgeschoteld krijgen. Maar er valt wel wat voor te zeggen om default "gisteren" te gebruiken als de Create RML knop wordt gebruikt. Of dat standaard de RML al is ingevuld en je alleen een andere dag hoeft te selecteren, mits dat niet een grote vertragende actie is. Ik zal eens wat gaan experimenteren. Bovendien zit er nog een kleine bug in de Create RML knop.
Sowieso is de website traag, maar ik ben er nog niet helemaal over uit op welk punt die traagheid wordt veroorzaakt. Somehow vergeet mijn modem nog wel eens de ipv6 forwarding aan te houden, wat mogelijk wachttijd voor een browser oplevert, om het daarna maar in ipv4 te proberen, of dat het de proxy is van Apache naar IIS (of terug), of dat het de database is, die inmiddels aardig groot is* en de code er misschien niet efficient mee omgaat. Of misschien nog wel iets anders....
* Toen Digik-Oz het nog beheerde, had hij niet meer dan 1GB databaseruimte bij zijn hostpartij, zo uit mijn hoofd. Daarom had hij een geschiedenis die niet ouder dan ~een jaar was, en er dus sowieso minder data op te halen was.
Edit: sterker nog, na een jaar de boel bij mij te draaien, moest ik de default databaseinstelling van max 2GB in SQL Server Express** voor een database oprekken. Inmiddels zit er voor ruim 3 jaar aan data in de database. Net ook nog even gauw gekeken, Apache liet snel een pagina zien, IIS liet de meer statische pagina's ook snel zien. Een project met weinig data ging ook nog vrij vlot, maar F@H laadde traag. Lijkt er dus inderdaad op dat vooral de datahoeveelheid voor veel vertraging zorgt met de huidige code. Helaas leest de code niet heel makkelijk, dus dat verbeteren vergt goede concentratie, iets wat ik doordeweeks meestal niet meer heb als ik thuis kom van een werkdag programmeren.
**Ik moet eens gaan kijken om deze te upgraden naar SQL Server Developer. Scheelt misschien ook al iets.
[Voor 26% gewijzigd door Bubbles op 25-07-2018 10:27]