Members only: ben nog in gesprek
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 4% gewijzigd door kaasaanfiets op 04-11-2015 18:10 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 4% gewijzigd door kaasaanfiets op 04-11-2015 18:10 ]
Ik zou even verder zoeken. Gezien je opleiding, je leeftijd en de certificeringen die je al wel hebt, lijkt mij dit aan de ernstig lage kant. Op jouw leeftijd verdiende ik aanzienlijk meer met minder opleiding al wel met ervaring. Maar dat verschil zit echt niet alleen in wel of geen ervaring.kaasaanfiets schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:57:
Members only: ben nog in gesprek
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Voor een WO-er is dat salaris plus lease-auto niet heel slecht, maar echt top is het niet inderdaad. Belangrijker is: heb je een beeld van je salarisgroei de komende tijd bij het bedrijf? Als auditor bij een Big 4 krijg je een vergelijkbaar pakket maar het groeipad is wel vrij goed als je de promotierondes haalt.Karrespoor schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:47:
Ik ben niet werkzaam in ICT o.i.d. maar vond het toch wel interessant om even te vergelijken hier.
Members only:
Bedankt voor je bericht!Anoniem: 236493 schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:28:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): WO Master Embedded Systems
Werkervaring: 4.5 jaar; dit is mijn eerste werkgever
Senior Software Engineer (C++)
Wat denken jullie? Toch niet zo slecht? Naar wat anders zoeken? Zeggen dat ik opstap als het niet richting de 4000 gaat?
Hoe kan je Senior zijn met minder dan 5 jaar werkervaring????Anoniem: 236493 schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:28:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): WO Master Embedded Systems
Certificaten: -
Werkervaring: 4.5 jaar; dit is mijn eerste werkgever
Werkgever: Scheepsbouw
Huidige functie: Senior Software Engineer (C++)
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 40
13/14e maand of winstuitkering: 2% vast + 0-10%
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 40
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Land: Nederland
Regio: Dordrecht
Reistijd: 5 min fiets
Maand salaris (bruto): 3300
Zelf ben ik hier niet erg tevreden over. Het is al wel redelijk wat hoger dan toen ik binnenkwam (2011, 2450e), wat helemaal laag was. Destijds dacht ik dat het door goede prestaties echt hoger te krijgen was, maar het bedrijf hanteert een CAO waardoor dit amper gebeurt. Begin dit jaar stap naar Senior software engineer gemaakt, maar hier zat geen loonsverhoging bij ("dat is beleid").
Heb veel vakantiedagen. De reistijd is zo laag omdat ik na mijn studie hier ben gaan wonen; als ik ergens heen ging, dan maar dicht bij de zaak
Wat denken jullie? Toch niet zo slecht? Naar wat anders zoeken? Zeggen dat ik opstap als het niet richting de 4000 gaat?
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Anoniem: 236493
Heeft er deels mee te maken dat er geen medior functie is bij mijn werkgever, ontwikkelaars zijn developer, senior of lead.Wylana schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:29:
[...]
Hoe kan je Senior zijn met minder dan 5 jaar werkervaring????
Mijn inziens ben je dan nog Medior!.
Maar als je de functie en titel wel gekregen hebt. Vooral zo houden!
Beide vind ik eigenlijk erg mager. Bij het nieuwe aanbod ga je er naar mijn mening weinig op vooruit; half uur extra reistijd, minder vakantiedagen en met name het ontbreken van pensioen zou ik niet blij mee zijn. (dus eigenlijk de secundaire arbeidsvoorwaarden in het algemeenVicTheTrader schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:47:
Leeftijd: 32
Opleiding(en): WO Computer Science
Werkervaring: 4,5 jaar
Het is lastig voor mij om het oude bedrijf te verlaten, maar het aanbod lijkt me heel goed.
Helaas was het niet mogelijk aan het nieuwe baan om meer vakantiedagen te krijgen, maar de salaris klinkt mooi. Toch, ben ik benieuwd wat jullie denken.
[ Voor 24% gewijzigd door Jeroen V op 08-11-2015 11:03 ]
[ Voor 3% gewijzigd door hsb85 op 08-11-2015 18:30 . Reden: Members only ]
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Is dit je top in deze functie qua salaris? Wat een salaris voor iemand die 30 is iig. Goed gedaan.yeshin schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:23:
Ben ook niet werkzaam in de IT, maar dacht laat ik het ook nog even delen, vind deze topics op Tweakers altijd erg interessant
edit: hoe krijg ik dit hier onder trouwens members only?
Leeftijd: 30
Opleiding(en): MSc in Accountancy
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: holding
Huidige functie: Financial Controller
Vakantiegeld: ja 8%
Vakantiedagen: 25 (+2 bij geen ziekte in het jaar)
13/14e maand of winstuitkering: 15% bonus
Laptop: ja
GSM: ja, tot max 150 euro per maand
Leaseauto: nee, 100% vergoeding OV
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja, erg goede
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 1x per kwartaal naar Stockholm en Edinburgh
Regio: Amsterdam
Reistijd: 45 min (fiets + trein + fiets)
Maand salaris (bruto): 5.418
Thanks, heb er wel 7 jaar voor gestudeerd tijdens een full time baan.ptholemy schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:09:
[...]
Is dit je top in deze functie qua salaris? Wat een salaris voor iemand die 30 is iig. Goed gedaan.
[ Voor 1% gewijzigd door moske op 08-11-2015 23:21 . Reden: edit gemiddeld aantal dagen van 20 naar 19 gezet gemiddeld werk je 220 dagen per jaar 220 / 12 = 18.33 -> 19 dagen ]
Ja, de nieuwe salaris is effectief ongeveer € 100 kleiner omdat er geen pensioenregeling is. Ik ben niet helemaal blij mee, ook over minder vakantiedagen.Jeroen V schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:59:
[...]
Beide vind ik eigenlijk erg mager. Bij het nieuwe aanbod ga je er naar mijn mening weinig op vooruit; half uur extra reistijd, minder vakantiedagen en met name het ontbreken van pensioen zou ik niet blij mee zijn. (dus eigenlijk de secundaire arbeidsvoorwaarden in het algemeen)
Ik heb nog lust om zelf dingen te bouwen, en ik wil ook wat meer ervaring krijgen voordat ik naar project management functie of zo ga. Op mijn huidige baan heb ik een beetje project management gedaan en ik viel me als ik meer kennis nodig heb om de zaak goed te regelen. Ook moet ik nog aan mijn Nederlands weten, zoals je kunt zien is Nederlands niet mijn moedertaal.Wat ik eigenlijk niet snap is dat je een WO opleiding hebt, en dan na 4.5 jaar nog steeds software developer bent. Ik denk dat je eens hard moet nadenken waar je jezelf over 10 jaar ziet. Ik kan me niet voorstellen dat je jezelf dan nog steeds in een dergelijke functie ziet.
Wel loyaliteit, idd. Als ik dat schrijft ben ik bewust hoe dom het klinktedit: waarom is het moeilijk om het oude bedrijf te verlaten? Loyaliteit? Ik kan niet beoordelen of je wel of niet goed bent in je werk, maar als een bedrijf een medewerker met WO niveau na 4.5 jaar nog steeds een salaris geeft dat naar mijn mening onder marktconform voor HBO niveau ligt dan moet je echt even achter je oren krabbelen.
Natuurlijk, maar is die keuze altijd makkelijk voor je? In elk geval, bedankt voor je reactie, heb ik wel food for thought van gekregen.Ik heb wat dat betreft een erg eenvoudige houding; ik doe het werk voor mezelf niet voor mijn werkgever. Zolang ik in dienst ben, dan ben ik loyaal aan mijn werkgever, maar zodra ik ergens een beter voorstel zou krijgen (en dat hoeft niet alleen financieel te zijn) dan kies ik voor mezelf en niet voor de werkgever.
Waarom verhuis je niet?moske schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:14:
Reistijd: 4 uur (totaal)![]()
Maand salaris (bruto): Variabel door aantal gewerkte dagen per maand 390 x gemiddeld 19 dagen = €7410
[ Voor 5% gewijzigd door VicTheTrader op 08-11-2015 23:48 ]
Hangt een beetje van de persoon afVicTheTrader schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:47:
[...]
In 10 jaar? Geen ideeik ben zeker dat ik nog niet alle mogelijkheden voor vooruitgang weet. Wat doen zeer ervarende WO programmeurs?
Als het echt vrienden zijn, dan kan je toch nog prima met ze blijven omgaan?VicTheTrader schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:47:
[...]
Wel loyaliteit, idd. Als ik dat schrijft ben ik bewust hoe dom het klinkthet is mijn eerste echte baan en collega's zijn bijna vrienden, we zijn een dicht team. Maar ja, er is wel over het algemeen ontevredenheid met salarissen. Toch ben ik de eerste die ga verlaten.
Ik heb zelf die keuze al een paar keer gemaakt, en ik zal niet zeggen dat het gemakkelijk is, maar zoals ik al eerder zei kies ik toch echt voor mezelf. (en dan is het overhandigen van de ontslagbrief aan je leidinggevende best wel lastig, dat geef ik wel toe) De eerste keer zat ik me vreselijk te vervelen omdat het werk totaal geen uitdaging meer gaf en de tweede keer was ik ontevreden geworden over mijn salaris ondanks beloften van werkgever...VicTheTrader schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:47:
[...]
Natuurlijk, maar is die keuze altijd makkelijk voor je? In elk geval, bedankt voor je reactie, heb ik wel food for thought van gekregen.
Ik ben totaal niet bekend met jouw sector, maar het lijkt mij dat jouw uurtarief toch wel aardig aan de lage kant is. Als ik dat vergelijk met tarieven in de techniek, dan kost iemand inhuren al gauw tussen de 60 en 120 per uur, en een schade-expert heeft doorgaans een uurtarief van tussen de 100 en 200. Want van de 7,5k moet jij nog de nodige afdracht doen aan belastingen, maar ook auto, verzekeringen (arbeidsongeschiktheid is erg duur) en een oudedagsvoorziening betalen. Ik vermoed dat er niet veel meer over blijft dan bij een loondienst.moske schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:26:
Verhuizen is uitgesloten heb nl een eigen woning die ik niet wil verkopen.
[ Voor 3% gewijzigd door AllSeeyinEye op 09-11-2015 09:29 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dus je bent ZZP'er? Daar is een ander topic voor. Voornamelijk omdat het bruto salaris geen afspiegeling is omdat daar nog een hoop belasting en verzekeringen afgaan etc
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
moske schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:14:
Werkweek: 38 uur
Land: Belgie
Regio: Brussel
Maand salaris (bruto): Variabel door aantal gewerkte dagen per maand 390 x gemiddeld 19 dagen = €7410
Als vuistregel kan je 10% wel aanhouden.KappuhH schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:30:
Dat is een forse verhoging! Maar hoeveel ben je daarvan nog aan je pensioen kwijt?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
4500 + zorgverzekering+pensioen om een beetje prutser te zijn? Lijkt me niet verkeerdadis schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:49:
Ok, na lang meelezen, wordt het nu tijd om zelf mijn info te posten:
Members only: Log in om mijn info te bekijken
Ik ben er wel blij mee
inderdaad, waar kan ik solliciteren?!Cue_ schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:12:
[...]
4500 + zorgverzekering+pensioen om een beetje prutser te zijn? Lijkt me niet verkeerd
10% bruto ja, daar krijg je weer een deel van terug in Box 1. 450 bruto is 220 netto.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 06:39:
[...]
Als vuistregel kan je 10% wel aanhouden.
Denk dat je met je leeftijd en ervaring al wel een stuk hoger (+ €300/400) mag zitten, zelfs in de detachering.AMDnerd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:50:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): Servicedeskmedewerker ICT (Niveau 2 MBO) , Medewerker Beheer ICT (Niveau 3 MBO) , Netwerkbeheerder ICT (Niveau 4 MBO)
Certificaten: ITIL V3
Werkervaring: 4 jaar (waarvan 2 jaar stage als Werkplekbeheerder)
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Senior Servicedesk Medewerker
Vakantiegeld: 7%
Vakantiedagen: 24 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto*: Ja, middenklasser geen eigen bijdrage voor privé alleen bijtelling (+ 15.000 prive p.jaar)
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 10 studiedagen p.jaar. bruto verhoging van €50,- per behaalde certificaat
Regio: Utrecht
Reistijd**: 45min enkele reis
Maandsalaris (bruto): €1793,-
Ik weet dat ik achterloop met mijn certificaten, maar los van dat: Is dit een normale salaris gebasseerd op werkervaring/functie?
Bedankt voor je reactie,mattie_333 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:38:
[...]
Denk dat je met je leeftijd en ervaring al wel een stuk hoger (+ €300/400) mag zitten, zelfs in de detachering.
625164
True, mag zeker niet klagen.t_captain schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:59:
1800 + middenklasse auto is zeker niet slecht voor een servicedesk medewerker.
Ik denk dat het wel realistisch is, het verschilt natuurlijk per werkgever. Detacheerders betalen wel meer als jij meer certificaten laat zien maar dat is zo te zien al wel bekendAMDnerd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:45:
[...]
Bedankt voor je reactie,
Daar zat ik zelf ook aan te denken. Wellicht dat ik op kort termijn een overstap kan maken naar een andere detacheerder. €2200,- bruto incl leaseauto. is dat een beetje realistisch bij het onderhandelen?
Dit zijn mooie voorwaarden! Is dit gerelateerd aan de branche? Of loop je voor?625164 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:48:
* ZroBioNe heeft een nieuwe baan, start 1 december !
Opleiding(en): HBO Technische Bedrijfskunde, MSc Business Administration
Certificaten: Six Sigma Black Belt (ism University of Chicago), ISO/TS Certified Lead Auditor (Lloyd's Register)
Werkervaring: 5 6 jaar
Werkgever: Automotive OEM
Huidige functie: Customer Quality Manager
Vakantiegeld: 8%
Vakantie: 320 uur (27 vak, 13 adv)
13/14e maand of winstuitkering: 2% winstdeling.
Lease auto: Ja. Volvo V60 Twin Engine R-Design Plus Line, op naam in 2015, 2 maanden oude pool auto van vorige functionaris op dezelfde functie. 25K prive/jaar toegestaan.
Overige faciliteiten: Telefoon/Laptop type nog onbekend.
Werkweek: Officieel 40 uur (effectief waarschijnlijk een stuk meer, overuren onbetaald) Effectief 50% op reis (20% global, 30% local (met de auto))
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: n/a
Land: NL
Regio: Noord Brabant
Reistijd:75 minuten (tijd om te verhuizen?)
Maandsalaris: €5700 bruto
De auto was een mazzeltje. Ik had ook zelf mogen kiezen, maar kreeg dit aanbod omdat ze met deze auto in de maag zaten, dus het was of een stuk kleinere/goedkopere naar eigen keuze, of deze. De keuze is snel gemaakt.
Is wel iets minder dan 10%. Ongeveer 300 euro, maar dit is bruto. Komt neer op ongeveer 175 euro netto.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 06:39:
[...]
Als vuistregel kan je 10% wel aanhouden.
[ Voor 4% gewijzigd door Muuh87 op 10-11-2015 14:23 ]
625164
Ik loop aardig voor. Een aantal keer de juiste keuze gemaakt en keihard werken. En netwerk is alles. Deze baan Is via een relatie van mij gelopen. Nepotisme for the win.ZroBioNe schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:07:
[...]
Dit zijn mooie voorwaarden! Is dit gerelateerd aan de branche? Of loop je voor?
[ Voor 7% gewijzigd door 625164 op 10-11-2015 16:47 ]
Apple | LEGO | Sony Playstation
Op basis van je werkervaring en leeftijd zit je wel aan de lage kant, daarnaast heb je ook geen leaseauto/laptop of GSM. Als beginnend ICT'er raad ik je aan om te beginnen met ITIL V3 vervolgens moet je een keuze maken of je de technische kant op wil of de management kant. voor de technische kant zou ik gaan voor Windows 8.1 / Windows 10 en daarna Windows Server 2008 of 2012, mocht je toch de management kant op willen dan zou ik gaan voor Prince2 -> BISL -> ASL. Maar sowieso eerst ITIL V3.Mark Rasing schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:47:
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Sport, Gezondheid & Management
Certificaten: Geen (bij tekenen vast contract mogelijk tot opleiding/certificaten)
Werkervaring: Bijna 3 jaar bij dit bedrijf
Werkgever: Tussenpersoon verzekeringen
Huidige functie: 1e lijns helpdeskmedewerker (junior)
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto: -
Pensioenregeling: kleine maandelijkse bijdrage
Regio: Gelderland
Reistijd: 10 minuten rijden
Maand salaris (bruto): 1569,- (wordt bij vast contract 1750,-)
Heb deze maand na bijna 3 jaar tijdelijke contracten een vast contract aangeboden gekregen met bovenstaand maandsalaris.
Is dit een reëel salaris gebaseerd op mijn werkervaring/functie?
En welke certificaten raden jullie aan als beginnend ICT'er? Lees veel over ITIL, Prince2, BISL, ASL
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Alleen al gezien je opleidingsniveau is dit salaris een lachertje. Daarnaast is het ongeveer €45,= meer dan het minimumloon van een 23 jarige.Mark Rasing schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:47:
Opleiding(en): HBO Sport, Gezondheid & Management
Certificaten: Geen (bij tekenen vast contract mogelijk tot opleiding/certificaten)
Werkervaring: Bijna 3 jaar bij dit bedrijf
Werkgever: Tussenpersoon verzekeringen
Huidige functie: 1e lijns helpdeskmedewerker (junior)
Vakantiedagen: 26
Laptop: -
Leaseauto: -
Pensioenregeling: kleine maandelijkse bijdrage
Regio: Gelderland
Reistijd: 10 minuten rijden
Heb deze maand na bijna 3 jaar tijdelijke contracten een vast contract aangeboden gekregen met bovenstaand maandsalaris.
Is dit een reëel salaris gebaseerd op mijn werkervaring/functie?
En welke certificaten raden jullie aan als beginnend ICT'er? Lees veel over ITIL, Prince2, BISL, ASL
Ik betwijfel ff of je dat zo maar mag zeggen. Je moet inkomen ook zien in verhouding tot de kosten van leven (onderhoud) in een bepaald land. Je mag niet zomaar e.e.a. naar € omrekenen en dat dan in de Nederlandse context plaatsen.VorCha schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:10:
[...]
Alleen al gezien je opleidingsniveau is dit salaris een lachertje.
Dont work hard, just party!
Alleen sloeg die reactie niet op de post uit Polen, maar op een HBO-er die tegen minimumloon werkt.NitroTec schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:05:
[...]
Ik betwijfel ff of je dat zo maar mag zeggen. Je moet inkomen ook zien in verhouding tot de kosten van leven (onderhoud) in een bepaald land. Je mag niet zomaar e.e.a. naar € omrekenen en dat dan in de Nederlandse context plaatsen.
Wat is het gemiddeld inkomen van vergelijkbare functies & leeftijd in Polen? Daarmee moet je toch vergelijken!?
AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:19:
[...]
Alleen sloeg die reactie niet op de post uit Polen, maar op een HBO-er die tegen minimumloon werkt.
Bensimpel
Positieve meneer
Je moest nog wakker worden denk ikNitroTec schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:05:
[...]
Ik betwijfel ff of je dat zo maar mag zeggen. Je moet inkomen ook zien in verhouding tot de kosten van leven (onderhoud) in een bepaald land. Je mag niet zomaar e.e.a. naar € omrekenen en dat dan in de Nederlandse context plaatsen.
Wat is het gemiddeld inkomen van vergelijkbare functies & leeftijd in Polen? Daarmee moet je toch vergelijken!?
😆 - Denk ook eens om ;)
Maximaal aantal tijdelijke contracten is in dit geval mogelijk nog geen sprake van de regels waar je nu naar linkt. Hij heeft zijn laatste tijdelijke jaar contract wellicht eind 2014 gekregen onder de oude regels. En nu moet hij dan een vast contract krijgen onder de oude regels. Overigens geeft hij juist aan dat hij nu een vast contract aangeboden heeft gekregen.VorCha schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:10:
[...]
Alleen al gezien je opleidingsniveau is dit salaris een lachertje. Daarnaast is het ongeveer €45,= meer dan het minimumloon van een 23 jarige.
Lees ook even deze link over het maximale aantal tijdelijke contracten https://www.fnv.nl/themas...2-nieuw-contract-in-2014/
Ik betwijfel of men jou nog een tijdelijk contract mag aanbieden, doen ze dat wel dan is het alsnog een vast contract. Ik heb al eens eerder in zo'n situatie gezeten, en dat werkte uiteindelijk in mijn voordeel.
Sorry, de post is verwarrend, hij schrijft namelijk het volgendeShinji schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:46:
[...]
Maximaal aantal tijdelijke contracten is in dit geval mogelijk nog geen sprake van de regels waar je nu naar linkt. Hij heeft zijn laatste tijdelijke jaar contract wellicht eind 2014 gekregen onder de oude regels. En nu moet hij dan een vast contract krijgen onder de oude regels. Overigens geeft hij juist aan dat hij nu een vast contract aangeboden heeft gekregen.
Voor de rest qua salaris en overige arbeidsvoorwaarden: eens!
[ Voor 85% gewijzigd door Rukapul op 12-11-2015 13:11 ]
Ik vind 3500 voor iemand met maar 3 jaar relevante werkervaring zeer veel. Zeker aangezien je eigenlijk enkel Mavo hebt afgerond. Denk dat je dan opsich al blij mag zijn met 2800 rond je 29e (aangezien veel HBO'ers dat ong krijgen)aegis schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:19:
Members only:
Nooit jezelf al van te voren wegcijferen. Als jij denkt dat je het waard bent, en dat ook met voorbeelden hard kan maken (apps met miljoenen downloads, goed begin!) ga er dan gewoon voor. Denk aan de uitspraak dat mensen willen dat je het goed doet, maar niet te goedaegis schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:19:
werd al aangekaart dat ik geen papiertje waardoor ik niet zoveel zou moeten verwachten,
Wat vind jij jezelf waard?aegis schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:19:
Members only:
Mea Culpa.....niet goed gelezen!AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:19:
[...]
Alleen sloeg die reactie niet op de post uit Polen, maar op een HBO-er die tegen minimumloon werkt.
Dont work hard, just party!
gefeliciteerd me tje nieuwe baan! Dat ziet er toch zeker goed uit. Ik zie dat je reistijd inderdaad lang is, afhankelijk van je situatie zou ik verhuizen absoluut overwegen.625164 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:48:
* Fr33z heeft een nieuwe baan, start 1 december !
Opleiding(en): HBO Technische Bedrijfskunde, MSc Business Administration
Certificaten: Six Sigma Black Belt (ism University of Chicago), ISO/TS Certified Lead Auditor (Lloyd's Register)
Werkervaring: 5 6 jaar
Werkgever: Automotive OEM
Huidige functie: Customer Quality Manager
Vakantie: 320 uur (27 vak, 13 adv)
13/14e maand of winstuitkering: 2% winstdeling.
Lease auto: Ja. Volvo V60 Twin Engine R-Design Plus Line, op naam in 2015, 2 maanden oude pool auto van vorige functionaris op dezelfde functie. 25K prive/jaar toegestaan.
Overige faciliteiten: Telefoon/Laptop type nog onbekend.
Werkweek: Officieel 40 uur (effectief waarschijnlijk een stuk meer, overuren onbetaald) Effectief 50% op reis (20% global, 30% local (met de auto))
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: n/a
Land: NL
Regio: Noord Brabant
Reistijd:75 minuten (tijd om te verhuizen?)
Maandsalaris: €5700 bruto
De auto was een mazzeltje. Ik had ook zelf mogen kiezen, maar kreeg dit aanbod omdat ze met deze auto in de maag zaten, dus het was of een stuk kleinere/goedkopere naar eigen keuze, of deze. De keuze is snel gemaakt.
Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip
Is dit je omzet? Dat is een tarief van 50 piek, misschien is het verstandig om snel wat certificaten te gaan halen zodat je je omzet naar een beter niveau trekt.pennenlikker schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:21:
Leeftijd: 28
Maand salaris (bruto): 6200
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
[ Voor 4% gewijzigd door Supermario16 op 12-11-2015 20:30 ]
Inderdaad. En daarbij, 6200 omzet is niet zo spannend. Daar gaat nog een hoop vanaf tov loondienst. Ik zit, alles bij elkaar opgeteld en dan weer teruggerekend per maand, ook wel op 4400 tot 4700 per maand, en dan komt mijn leaseauto er nog bij.. Zou dat niet zo snel inwisselen voor 6200. Bedrag lijkt leuk, maar waarschijnlijk kost het een stuk meer dan 40 uur/week en er gaat nog van alles af...,Jeroen V schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:35:
Misschien is het handig om bovenstaande gegevens in het zzp-er topic te plaatsen... De door jou genoemde 6200,- omzet is namelijk totaal niet te vergelijken met een bruto salaris.
Nee dit is geen omzet maar winst, en dat moet ook wel aangezien je een stuk meer risico loopt als ondernemer. Dankzij allerlei voordelen qua belasting ongeveer 4000 euro netto per maand.JaQ schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:15:
[...]
Is dit je omzet? Dat is een tarief van 50 piek, misschien is het verstandig om snel wat certificaten te gaan halen zodat je je omzet naar een beter niveau trekt.
[ Voor 33% gewijzigd door pennenlikker op 13-11-2015 09:23 ]
Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip
[ Voor 8% gewijzigd door VR46 op 14-11-2015 14:25 ]
2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l
[ Voor 0% gewijzigd door Xmasman op 16-11-2015 14:23 . Reden: Membersonly-tag toegevoegd ]
Je zou minder op enkel salaris kunnen letten en ook kijken wat je er daarbuiten nog kunt leren. Goed dat je er financieel op vooruit bent gegaan natuurlijk, maar ik denk niet dat je elke keer zo een verhoging eruit kunt halen.Vernuft schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:14:
..... Ik ben ook een tijd geleden gevraagd om lid te worden van het MES team en een training te volgen in Amerika, maar ik heb dat voorstel niet aangenomen, omdat het zomaar op mijn dak kwam vallen. Ze hebben geen verhoging van salaris aangeboden om daar deel van uit te maken. Ik ga dat natuurlijk niet doen zonder er iets voor terug te krijgen......
Ik hoop over een jaar weer een verhoging te krijgen door meer te richten op het kwaliteit van mijn werk(documentatie, rapportages en communicatie).
Waar zou ik eventueel nog op kunnen letten en/of doen?
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...
App developers is gewoon een gekke markt, omdat er veel vraag naar is en je relatief weinig werkervaring kan hebben en toch een hoog salaris. Als je aan grote apps hebt gewerkt, moet je goed kunnen aangeven wat je hebt gedaan (alleen de schermpjes of ook aan de architectuur). Hoe meer je aan de architectuur hebt gewerkt, hoe meer salaris je kan vragen. Ga er ook van uit dat hoe meer salaris je vraagt, hoe meer verantwoordelijkheden je krijgt. Deze verantwoordelijkheden moet je ook kunnen dragen, en dat kan lastig zijn met zo weinig relevante werkervaring en scholing.aegis schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:19:
Members only:
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:08 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:07 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
37 vakantie dagen inderdaad een paar daar van zijn verplicht. in de CAO staat gewoon 21 jaar vervolgde vakopleiding 1740 bruto.JCE schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:12:
[...]
Heb je 37 vakantiedagen? Dat vind ik best wel veel. Wat staat er vast qua CAO? Jouw exacte bedrag?
2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l
in september zeiden ze voor jou 10 anderen. je kan het verder aankaarten op de eindejaars gesprekken. Vandaar dat ik het nu vraag. Meer is altijd beterReynouts schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:07:
Waarom zouden ze, volgens jou, meer voor jou moeten betalen? Als je daar goede antwoorden op hebt kan je nadenken hoe je dat het beste kan verpakken.
Mij lijkt het na 2,5 maand in dienst te zijn niet echt het juiste moment.. In september heb je een onderhandelingsmoment gehad.
Je weet dat ccna 1,2,3,4 aka ccna exploration, niet DE ccna certificering is? Verder is die lijst met certificaten natuurlijk een beetje dubbele info, de gemiddelde scholier heeft deze na zijn MBO ICT-beheer/netwerkbeheer niveau 4 standaard.Certificaten:ITIL 70-640 70 -680- 70-642 70-646 ECDL Aries Cisco ccna 1,2,3,4 Linux, Security essentials
Ik denk dat hij met zijn certificeringen wel boven de gemiddelde mbo ICT scholier zit hoor.emilestegeman schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:22:
[...]
Je weet dat ccna 1,2,3,4 aka ccna exploration, niet DE ccna certificering is? Verder is die lijst met certificaten natuurlijk een beetje dubbele info, de gemiddelde scholier heeft deze na zijn MBO ICT-beheer/netwerkbeheer niveau 4 standaard.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:07 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
Anoniem: 709164
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 709164 op 17-11-2015 09:52 ]
Heb je twee abonnementen die allebei door je werkgever worden betaald?Anoniem: 709164 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:33:
GSM: Ja abbo privé en zakelijk van de zaak
Anoniem: 406479
Misschien heb ik het mis, maar PHP'ers zijn toch erg gewild deze tijd?Anoniem: 406479 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:29:
Maandsalaris (bruto): 2000,-
Naar mijn gevoel kan dit nog wel wat omhoog. Wat vinden jullie van het salaris? Werkzaakheden kunnen voor grote klanten zijn zoals bijvoorbeeld Zeeman, Centerparcs, Coolcat. Ik onderhoud voornamelijk de koppelingen die wij leggen met verschillende systemen van onze klanten om vanuit onze campagnes leads te verwerken. Hierbij komt ook een stuk communicatie bij kijken.
Ik weet natuurlijk niet wat je niveau is qua PHP, maar als je de taal goed beheerst en zelfstandig je weg kan vinden kun je zeker weten meer salaris vragen. Helemaal als je geen pensioen of leaseauto hebt.Anoniem: 406479 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:29:
Opleiding(en): Mediatechnologie Webdevelopment ( MBO Niveau 4 )
Werkervaring: 3 Jaar
Werkgever: Marketing / Lead Generation
Huidige functie: PHP Developer
Vakantiedagen: 24 Dagen
Laptop: Macbook Pro Retina ( Mid 2012 )
Leaseauto*: -
Pensioenregeling: -
Regio: Utrecht
Reistijd**: +/- 20 minuten enkele reis
Maandsalaris (bruto): 2000,-
Naar mijn gevoel kan dit nog wel wat omhoog. Wat vinden jullie van het salaris? Werkzaakheden kunnen voor grote klanten zijn zoals bijvoorbeeld Zeeman, Centerparcs, Coolcat. Ik onderhoud voornamelijk de koppelingen die wij leggen met verschillende systemen van onze klanten om vanuit onze campagnes leads te verwerken. Hierbij komt ook een stuk communicatie bij kijken.
Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963
Op basis van 40 uur zit je zelfs op ruim 3600,- ;-)Anoniem: 709164 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:33:
Ik heb het gevoel onderbetaald te zijn maar kan het niet helemaal goed beoordelen. Kunnen jullie mij advies geven? Naar mijn gevoel zou ik zeker op 3500 moeten zitten.
Werkweek: 36 uur
Maand salaris (bruto):3300
Jeroen V schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:40:
[...]
Op basis van 40 uur zit je zelfs op ruim 3600,- ;-)
Maar ik begrijp dit niet goed; je zegt dat je het gevoel hebt onderbetaald te worden, maar het gaat feitelijk om slechts zo'n 5% wat je erbij zou willen. Zou je dat gevoel niet meer hebben als je die 200 euro erbij zou krijgen?
Anoniem: 195318
[ Voor 105% gewijzigd door Sloeser op 06-12-2015 23:00 ]
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq