Vanaf aankomende woensdag, 27ste dus!
Staat de i7 niet op de webshop van MM?RwinG schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:08:
[...]
Bij de MM was de i7 niet te krijgen. Alleen de i5. De BTW aktie is leuk dan heb je wel een hele goeie deal kwa prijs/hardware! Voor mij te laat in ieder geval. Impulsaankoop denk ik
Van medion de i7 6500U wel (dual core) de i7 6700HQ (quad core) niet! En die twee schelen nogal wat:tottianovic schreef op maandag 25 januari 2016 @ 04:06:
[...]
Staat de i7 niet op de webshop van MM?
http://cpuboss.com/cpus/I...HQ-vs-Intel-Core-i7-6500U
Oppassen dus met kiezen van een "i7 laptop". Intel maakt het er niet makkelijker op.
Tevens stoppen fabrikanten vaak de 6700HQ in laptops met een groot 17" scherm. Of ze stoppen er een grote 256 GB SSD bij. Of 16 GB RAM. Of allemaal tegelijk. Heb je niet echt nodig voor casual gaming rond de 1000 euro. Asus heeft dat begrepen met de Asus ROG GL552VW serie. Als enige zo lijkt het. Ik kan geen andere laptop vinden in die prijsklasse met een 6700HQ. Vraag me af waarom dat is.
De asus-rog-gl552vw-cn108t-1404282 staat er wel trouwens. Als je die zonder BTW kan krijgen heb je daar heel veel plezier van.
[ Voor 15% gewijzigd door RwinG op 25-01-2016 22:32 ]
Wie weet wat het verschil is tussen
ASUS ROG GL552VW-CN108T en ASUS ROG GL552VW-CN471T
Allebei te koop bij de Mediamarkt
heeft de CN471T een 7200rpn hdd?
De HDD lijkt het enige verschil, geen idee waarom ze dezelfde prijs zijn haha, maar dan zou ik voor de 471 gaan ^^ (en daar nog een SSD inzettenbertieX schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:32:
Wie weet wat het verschil is tussen
ASUS ROG GL552VW-CN108T heeft 1x 8gb Ram en ASUS ROG GL552VW-CN471T 2 x 4GB (volgens MM webshop)
ASUS ROG GL552VW-CN108T heeft volgens Tweakers specs alleen verlicht keyboard.
[ Voor 29% gewijzigd door slayerrp op 26-01-2016 09:06 ]
helaas verkoopt MM deze niet Asus ROG GL552VW-CN273T. Had ik graag willen halen tijdens btw vrij dagen..
Je kunt er altijd een eigen SSD inzetten d.m.v een HDD caddyboemmie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:29:
helaas verkoopt MM deze niet Asus ROG GL552VW-CN273T. Had ik graag willen halen tijdens btw vrij dagen..
http://hddcaddy.com/nl/as...us-gl552vw-hdd-caddy.html
hoop knutsel werk en hdd wipe nodig hiervoor, maar price wise is dat zeker op de te vangen aangezien je bijna 300 eu uitspaart door de btw actie en niet de de 1099 versie te kopen.waseland schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:32:
[...]
Je kunt er altijd een eigen SSD inzetten d.m.v een HDD caddy
"Hoop knutsel werk"boemmie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:39:
[...]
hoop knutsel werk en hdd wipe nodig hiervoor, maar price wise is dat zeker op de te vangen aangezien je bijna 300 eu uitspaart door de btw actie en niet de de 1099 versie te kopen.
Met deze laptop had ik het binnen 10 minuten voor elkaar (zonder ervaring) + je hebt inderdaad een hdd wipe nodig om je OS op de SSD te zetten. DIt is de reden waarom ik de CN273 heb
Maar heb er een extra 500gb SSD ingezet ^^
welke tool heb je daarvoor gebruikt?waseland schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:19:
[...]
"Hoop knutsel werk"
Met deze laptop had ik het binnen 10 minuten voor elkaar (zonder ervaring) + je hebt inderdaad een hdd wipe nodig om je OS op de SSD te zetten. DIt is de reden waarom ik de CN273 heb
Maar heb er een extra 500gb SSD ingezet ^^
Ik hoefde mijn OS niet over te zetten, aangezien er in de CN273 al een 128gb SSD zit met Windows erop.
vandaar dat ik dus die versie graag had gehad. maar mm verkoopt die dus niet:)
Hey iedereen. Ik denk er zelf ook aan om mijn Dell Inspiron 15r SE 7520 te vervangen met de BTW vrije dagen bij mediamarkt. Zat zelf ook te kijken naar de ASUS ROG gl552vw cn471t.
Dit is dan ook zo'n beetje de beste laptop onder de (basisprijs) 1000 eur die je voor dat geld kan halen bij de MM? Vind het wel mooi dat hij dezelfde prijs is als de 108t aangezien er toch een andere (betere?) ramdistributie en een betere harde schijf in zitten.
Dit is dan ook zo'n beetje de beste laptop onder de (basisprijs) 1000 eur die je voor dat geld kan halen bij de MM? Vind het wel mooi dat hij dezelfde prijs is als de 108t aangezien er toch een andere (betere?) ramdistributie en een betere harde schijf in zitten.
Jep, zou voor de CN471 gaan mits deze voldoende aanwezig isTomhap schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:56:
Hey iedereen. Ik denk er zelf ook aan om mijn Dell Inspiron 15r SE 7520 te vervangen met de BTW vrije dagen bij mediamarkt. Zat zelf ook te kijken naar de ASUS ROG gl552vw cn471t.
wat bedoel je met het woordje 'alleen', de rest heeft toch ook verlichting van keyboard (andere varianten van dezelfde asus gl552vw?slayerrp schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:04:
ASUS ROG GL552VW-CN108T heeft 1x 8gb Ram en ASUS ROG GL552VW-CN471T 2 x 4GB (volgens MM webshop)
hoe weet jij dit? waar haal je dit vandaan?Tomhap schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:56:
Bij vergelijkingtools staat dat de 108 1x8GB heeft, en de 471 2x4GB. Ik weet niet welke in het algemeen beter is. Even googelen zegt dat 2x4 een klein voordeel heeft in niche situaties.tottianovic schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:37:
[...]
hoe weet jij dit? waar haal je dit vandaan?
De Asus rog met de 970m is nu bij bcc verkrijgbaar voor 1200 (: (g75jt)
1449 bedoel je??Wouter lucassen schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:48:
De Asus rog met de 970m is nu bij bcc verkrijgbaar voor 1200 (: (g75jt)
Nee zodra je m in de winkelwagen doet verandert de prijs naar 1200.
Ik ga morgenavond de asus rog gl552vw-cn471t halen bij de Mediamarkt.
Heeft iemand nog tips over een leuke ssd die ik erin kan. (Dat zou toch makkelijk kunnen door de dvd lezer eruit te halen?)
Heeft iemand nog tips over een leuke ssd die ik erin kan. (Dat zou toch makkelijk kunnen door de dvd lezer eruit te halen?)
[ Voor 78% gewijzigd door Tomhap op 26-01-2016 19:27 ]
Welk mediamarkt als ik vragen mag. Hebben ze m op voorraad?? Want ik ben overal langs gegaan bij de MM, ze hebben m niet meer op voorraad (toevallig). Trouwens zijn de sdd's ook btw vrij morgen?Tomhap schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:25:
Ik ga morgenavond de asus rog gl552vw-cn471t halen bij de Mediamarkt.
Ik ben ook van plan de GL552 te gaan kopen. Het enigste wat me tegenhoudt is de dikte, is dit met maarliefst 4cm niet heel veel?
Ik zit nog steeds te twijfelen. Ik ga voor de GL552 of de Y700. Maar naar het kijken van deze review over de GL552 (YouTube: Asus ROG GL552VW review) heb ik sterk de neiging om voor de Lenovo Y700 te gaan.
Dual channel 2x kaartjes is over het algemeen sneller omdat het RAM dan sneller informatie kan ophalen omdat het uit beide slots kan werkenTomhap schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:11:
[...]
Bij vergelijkingtools staat dat de 108 1x8GB heeft, en de 471 2x4GB. Ik weet niet welke in het algemeen beter is. Even googelen zegt dat 2x4 een klein voordeel heeft in niche situaties.
Wat vindt men van die Asus Rog 751JT voor 1197?
Iemand hier ervaring mee? Tevreden?
Iemand hier ervaring mee? Tevreden?
Heeft de gl552vw-cn471t een plastic of metalen deksel? Aangezien een deel van de foto's op de mediamarkt een metalen deksel laten zien.
Dit was mij nog niet eens opgevallen. Ik ga morgen is bellen. Als het de metalen is ga ik waarschijnlijk daarvoor ipv de Lenovo Y700. Op de mobiel zag ik alleen de plastic deksel.wierdm schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:35:
Heeft de gl552vw-cn471t een plastic of metalen deksel? Aangezien een deel van de foto's op de mediamarkt een metalen deksel laten zien.
Ik laat wel in het forum weten om welke het gaat
Edit:
Ik heb via twitter gevraagd of het om de metalen backplate gaat, dit zullen ze morgen na vragen.
[ Voor 9% gewijzigd door versay op 26-01-2016 22:09 ]
Ah bedankt! Ondertussen heb ik ook een mailtje verstuurd naar de mediamarkt, ben benieuwd naar de reactie.
Ik zit ook te twijfelen tussen GL552VW en de Y700. De meerprijs ten opzichte van de Asus is wel fors terwijl ze dezelfde specs hebben.
Ik zit ook te twijfelen tussen GL552VW en de Y700. De meerprijs ten opzichte van de Asus is wel fors terwijl ze dezelfde specs hebben.
Ik heb de GL552VW-CN417T net besteld. Ik was bang namelijk dat morgen om 18:00 ze 'opeens' uitverkocht (truc van mediamarkt bijv) zijn. Ik heb ze gebeld en gevraagd of ik prijsverschil morgen kan halen. Ze zeiden dat dit gewoon mogelijk was. Als dit niet zo is dan breng ik het terug en krijg ik mijn 999 terug. Zouden jullie ook moeten doen, want ervaring leert dat mediamarkt het uurtje tijdens 17:00 tot 18:00 gebruikt om 'populaire' producten te bestempelen als uitverkocht (om 18:00).
Kun je het de btw korting op een webshopbestelling in de winkel weer terugvragen, of moet dit via de klantenservice van de webshop? Bij mijn weten is webshop en winkel namelijk aardig gescheiden bij de Mediamarkt.tottianovic schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:32:
Ik heb de GL552VW-CN417T net besteld. Ik was bang namelijk dat morgen om 18:00 ze 'opeens' uitverkocht (truc van mediamarkt bijv) zijn. Ik heb ze gebeld en gevraagd of ik prijsverschil morgen kan halen. Ze zeiden dat dit gewoon mogelijk was. Als dit niet zo is dan breng ik het terug en krijg ik mijn 999 terug. Zouden jullie ook moeten doen, want ervaring leert dat mediamarkt het uurtje tijdens 17:00 tot 18:00 gebruikt om 'populaire' producten te bestempelen als uitverkocht (om 18:00).
Ik heb de Y700 net gehaald. Ik durf het toch niet aan met de Asus ROG, qua bouwkwaliteit (neem de laptop veel mee) en ik had heb ook mijn twijfels met de backlight bleeding.
Bij een webshop bestelling moet je ook gewoon naar een mediamarkt winkel gaan en daar kun je je btw terug krijgen binnen de btw dagen.
Net wat tottianovic zegt, ik ben ook bang dat hij opeens niet meer in de webshop staan. Want in de winkel lagen ze hier niet. Dus dan maar in de aankomende dagen een keer lang in de rij staan.
Bij een webshop bestelling moet je ook gewoon naar een mediamarkt winkel gaan en daar kun je je btw terug krijgen binnen de btw dagen.
Net wat tottianovic zegt, ik ben ook bang dat hij opeens niet meer in de webshop staan. Want in de winkel lagen ze hier niet. Dus dan maar in de aankomende dagen een keer lang in de rij staan.
@versay welke vestiging heb je het dan over?
Maar is de bouwkwaliteit van de Asus Rog zo slecht dan? Zit zelf ook te denken aan de Asus, maar moet hem wel iedere dag meenemen.
Gister heb ik bij de Mediamarkt de Asus ff uit kunnen proberen. Ik vind het het nog wel meevallen, met uitzondering van het scherm. Deze is namelijk erg flexibel. De rest van de laptop is stevig, maar de kwaliteit van een behuizing het is natuurlijk erg subjectief.Kareltjel schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:12:
Maar is de bouwkwaliteit van de Asus Rog zo slecht dan? Zit zelf ook te denken aan de Asus, maar moet hem wel iedere dag meenemen.
@wierdm ik neem aan dat het over de plastic versie gaat?
Ja, het gaat hier om de plastic versie. De metalen hadden ze niet op voorraad.boemmie schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:24:
@wierdm ik neem aan dat het over de plastic versie gaat?
Ik ben benieuwd of het scherm van de metalen versie steviger is. Dat zou voor mij namelijk de doorslag geven.
Ik kan met zekerheid zeggen dat de laptop gewoon stevig is, ik neem hem elke dag mee naar stage (wel in een laptoptas) en dat gaat perfect
ben zo gek om zo nog ff langs de mm te gaan. beslis daar wel of het de versie wordt zonder standaard ssd. plaats dan zelf wel een ssd, tenzij ze in de winkel wel de ssd versie hebben
Heb je dit al doorgelezen.?
Asus ROG GL552 Test/Review
Als ik het goed begrijp ben je opzoek naar een laptop voor je opleiding waar je het liefst ook op kunt gamen.
Maar die Asus ROG is in principe een desktop vervanger en is niet gemaakt om elke dag mee te sjouwen naar school. Tas in tas uit, op de fiets etc. (Zal natuurlijk wel meevallen in het begin qua slijtage)
Ik heb het gevoel dat je nu je prioriteiten door elkaar haalt. Van laptop voor school, voor laptop om mee te gamen die ook voor je opleiding moet dienen.
Ben zelf ook een afgestuurde ICT'er en voor je opleiding heb je ruim voldoende aan een laptop met een i5 processor, niet al te zware GPU en een SSD. Hier ben je max (met de BTW dagen) tussen de € 500 en € 700 voor kwijt.
Ik heb ook lang gezocht naar een laptop om mee te gamen maar qua value for money kan niks op tegen een Desktop pc. Voor ongeveer € 850 / € 950 heb je een i5 4690 (quadcore) GTX 970 en 8GB geheugen en een SSD die je voor het gamen kunt gebruiken. Spaar ff door en je kunt er een laptop van ongeveer € 600 bij nemen.
In jou geval zou ik eerst voor een laptop gaan die niet game gericht is en wanneer het geld het toelaat een desktop pc voor het gamen samen stellen..
Dit is mijn mening en zo dacht ik er toen (en nu) over. De beslissing is uiteraard aan jou
EDIT: De eerste 2/3 jaar van de opleiding zal je de laptop voor 90% alleen gebruiken voor tekstdocumenten, Notulen maken voor projecten en websites maken HTML/CSS in notepad+. Zelfs daar gebruik je vaak computers in de lokalen voor.
Asus ROG GL552 Test/Review
Als ik het goed begrijp ben je opzoek naar een laptop voor je opleiding waar je het liefst ook op kunt gamen.
Maar die Asus ROG is in principe een desktop vervanger en is niet gemaakt om elke dag mee te sjouwen naar school. Tas in tas uit, op de fiets etc. (Zal natuurlijk wel meevallen in het begin qua slijtage)
Ik heb het gevoel dat je nu je prioriteiten door elkaar haalt. Van laptop voor school, voor laptop om mee te gamen die ook voor je opleiding moet dienen.
Ben zelf ook een afgestuurde ICT'er en voor je opleiding heb je ruim voldoende aan een laptop met een i5 processor, niet al te zware GPU en een SSD. Hier ben je max (met de BTW dagen) tussen de € 500 en € 700 voor kwijt.
Ik heb ook lang gezocht naar een laptop om mee te gamen maar qua value for money kan niks op tegen een Desktop pc. Voor ongeveer € 850 / € 950 heb je een i5 4690 (quadcore) GTX 970 en 8GB geheugen en een SSD die je voor het gamen kunt gebruiken. Spaar ff door en je kunt er een laptop van ongeveer € 600 bij nemen.
In jou geval zou ik eerst voor een laptop gaan die niet game gericht is en wanneer het geld het toelaat een desktop pc voor het gamen samen stellen..
Dit is mijn mening en zo dacht ik er toen (en nu) over. De beslissing is uiteraard aan jou
EDIT: De eerste 2/3 jaar van de opleiding zal je de laptop voor 90% alleen gebruiken voor tekstdocumenten, Notulen maken voor projecten en websites maken HTML/CSS in notepad+. Zelfs daar gebruik je vaak computers in de lokalen voor.
[ Voor 9% gewijzigd door Liber8 op 27-01-2016 11:52 ]
Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz
heb zo'n flauw vermoeden dat deze niet leverbaar gaan zijn. Als ik naar de site van de BCC kijk(doet half mee met die btw actie) zijn de versies die ze hebben allemaal niet leverbaar. Zie MM daar wel in mee gaan.
Net de Asus ROG GL552VW-CN108T besteld zonder BTW bij de MM: € 826,31. Dus ja hij is er (nog).
Nou mag hij dan wel van plastic zijn en minder degelijk, met de hardware zit het wel goed. Muisje erbij, prima voor casual gamen in de huiskamer. Of af en toe voor onderweg / lan party.
Nu nog een SSD erbij zoeken.. wat gaat daar eigenlijk in..
Nou mag hij dan wel van plastic zijn en minder degelijk, met de hardware zit het wel goed. Muisje erbij, prima voor casual gamen in de huiskamer. Of af en toe voor onderweg / lan party.
Als het goed is heb ik Asus ROG GL552VW-CN108T bestelt via de IPad van mijn vrouw
m2 slot voor ssd
m2 slot voor ssd
[ Voor 4% gewijzigd door bertieX op 27-01-2016 18:38 ]
Ik heb met in de winkel ook een 108t opgehaald. In zwolle waren daar er 10 van in de voorraad. Jammer dat de 471t niet in de winkel noch webwinkel lag.
Nu ook maar mezelf orienteren op een ssd.
Ik heb ook een ROG 108t kunnen bemachtigen bij mm, hij was eruit met de melding 'niet leverbaar op dit moment' kort daarvoor stond levertijd ervan op 4 weken.
Net weer de pagina opnieuw herladen en prompt staat de laptop er weer op met levertijd 1 tot 4 werkdagen!
Heb nog wel een vraag, is het m2 slot pci of sata 3?
Net weer de pagina opnieuw herladen en prompt staat de laptop er weer op met levertijd 1 tot 4 werkdagen!
De vraag is, wil je alleen je systeem er op of wil je er ook spellen op. Ik dacht aan deze:Tomhap schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:55:
Ik heb met in de winkel ook een 108t opgehaald. In zwolle waren daar er 10 van in de voorraad. Jammer dat de 471t niet in de winkel noch webwinkel lag.
pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 120GB
Maar voor een paar tientjes meer heb je 250GB:
pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 250GB
Maakt wat snelheid betreft niet veel uit behalve bij schrijven van kleine bestanden, dan is de 250GB meer dan 2x zo snel:
reviews: Drie Samsung 850 EVO-varianten vergeleken - Wat is de snelste EVO-dr...
Jammer dat ze bij de MM geen M2 SSDs hebben.
Hebben ze wel maar niet zoveel deze hebben ze wel SAMSUNG SSD 850 EVO M.2 500GB.
850pro doen het dacht ik niet.
Maar ssd doen niet mee in de actie.
850pro doen het dacht ik niet.
Maar ssd doen niet mee in de actie.
[ Voor 14% gewijzigd door bertieX op 27-01-2016 19:43 ]
Ik vond ergens dat het een M.2 M-key slot is.tukkerfan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:31:
De samsung EVO M.2 is een "B & M Key". Dus die moet passen kwa slot. Die heeft een SATA interface. Over een M-Key slot staat op wikipedia: "PCIe ×4, SATA and SMBus" en "while the M.2 modules with only one notch in the M position use up to four PCI Express lanes". Dus .. ik denk dat dit wel gaat passen en dat we SATA3 6Gbit/s snelheden kunnen verwachten... hoop ik
Ik had de 471t versie gister besteld online. Vandaag ontvangen en net prijsverschil opgehaald.Tomhap schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:55:
Hoezo heb je niet de 'betere' rog GL522VW cn471t gekocht?RwinG schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:35:
Net de Asus ROG GL552VW-CN108T besteld zonder BTW bij de MM: € 826,31. Dus ja hij is er (nog).
bij mij was alles op
geen enkele fysiek aanwezig of maar enig beeld van die versie.
Dus ga dan maar voor een MSI 62 leopard.
geen enkele fysiek aanwezig of maar enig beeld van die versie.
Dus ga dan maar voor een MSI 62 leopard.
Dus alleeen sata 3 en geen pci express?RwinG schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:01:
[...]
Ik vond ergens dat het een M.2 M-key slot is.
De samsung EVO M.2 is een "B & M Key". Dus die moet passen kwa slot. Die heeft een SATA interface. Over een M-Key slot staat op wikipedia: "PCIe ×4, SATA and SMBus" en "while the M.2 modules with only one notch in the M position use up to four PCI Express lanes". Dus .. ik denk dat dit wel gaat passen en dat we SATA3 6Gbit/s snelheden kunnen verwachten... hoop ik
Heb liever wel pci gezien de zeer hoge read / write snelheden zou ik genoeg hebben aan een 128gb sticky voor windows en een paar develop programma's
Nee ... de site was supertraag om 18:00 toen de actie van start ging. Ik ben voor de eerste de beste GL522VW gegaan die beschikbaar was. Het enige verschil is een snellere HD? Hij is nu in ieder geval niet te krijgen. Jij had het beter geregeld door vooraf te bestellen wist niet dat dat kon.tottianovic schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:07:
[...]
Hoezo heb je niet de 'betere' rog GL522VW cn471t gekocht?
[ Voor 8% gewijzigd door RwinG op 27-01-2016 20:20 ]
Netjes. Ik post dit vanaf mijn 108t. Zeker geen spijt gehad van mijn aankoop.tottianovic schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:07:
[...]
Ik had de 471t versie gister besteld online. Vandaag ontvangen en net prijsverschil opgehaald.
Tip voor degenen die nu dus een nieuwe laptop hebben. Via Ninite.com kan je gemakkelijk installers halen voor verschillende veelgebruikte programmas.
Je bedoelt zoiets:tukkerfan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:09:
[...]
Dus alleeen sata 3 en geen pci express?
Heb liever wel pci gezien de zeer hoge read / write snelheden zou ik genoeg hebben aan een 128gb sticky voor windows en een paar develop programma's
pricewatch: Samsung SM951 (AHCI) 256GB Ze zijn inderdaad veel sneller maar ook duurder. En de absolute snelheidswinst wordt steeds minder nuttig; of je windows nu opstart in 5 seconden of in 3 - die 2 seconden dat maakt niet zoveel meer uit.. Maar ok we zijn tweakers dus ... "niet omdat het moet ..."
Ik weet niet of dat past in de GL522 serie.. dat is dus jouw vraag. Zou ik ook wel willen weten. Het zou wel moeten passen want de asus heeft een M.2 2280 M-key PCIe x4 slot. Maar die PCIe x4 weten we niet van Asus zelf, of die lanes wel aangesloten zijn. Dus dat blijft een gok.
Ik ben me maar eens aan het inlezen, hier en daarna hier.
[ Voor 19% gewijzigd door RwinG op 27-01-2016 21:01 ]
Als je bij de mediamarkt gaat bestellen, check dan even goed je accessoires, indien je die meebesteld.
Kijk naar dit voorbeeld:
http://www.mediamarkt.nl/...-80r500cumh--1415892.html
661.03 zonder accessoires, voeg je er een accessoire van 39.99 bij, wordt het totaalbedrag 838.99.
Misschien niet het juiste topic, maar aangezien jullie aan het bestellen zijn...
Kijk naar dit voorbeeld:
http://www.mediamarkt.nl/...-80r500cumh--1415892.html
661.03 zonder accessoires, voeg je er een accessoire van 39.99 bij, wordt het totaalbedrag 838.99.
Misschien niet het juiste topic, maar aangezien jullie aan het bestellen zijn...
In dat topic lees ik ook nogal veel onduidelijkheid over de interface, dan maar nog even wachten op meer duidelijkheid.RwinG schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:46:
[...]
Je bedoelt zoiets:
pricewatch: Samsung SM951 (AHCI) 256GB Ze zijn inderdaad veel sneller maar ook duurder. En de absolute snelheidswinst wordt steeds minder nuttig; of je windows nu opstart in 5 seconden of in 3 - die 2 seconden dat maakt niet zoveel meer uit.. Maar ok we zijn tweakers dus ... "niet omdat het moet ..."
Ik weet niet of dat past in de GL522 serie.. dat is dus jouw vraag. Zou ik ook wel willen weten. Het zou wel moeten passen want de asus heeft een M.2 2280 M-key PCIe x4 slot. Maar die PCIe x4 weten we niet van Asus zelf, of die lanes wel aangesloten zijn. Dus dat blijft een gok.
Ik ben me maar eens aan het inlezen, hier en daarna hier.
In ieder gaval laat ik de 1tb hdd zitten en ga ik nog een hdd caddy bestellen voor dit type.
Hier komt dan een 850evo in die ik mee neem uit mijn huidige laptop
Hoop dat mediamarkt een beetje rap is met verzenden

Nu ben ik wel benieuwd. Heeft de 471t een plastic of metalen deksel?tottianovic schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:07:
[...]
Ik had de 471t versie gister besteld online. Vandaag ontvangen en net prijsverschil opgehaald.
Plastic. Zelfde als Gl552vw-cn108twierdm schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:58:
[...]
Nu ben ik wel benieuwd. Heeft de 471t een plastic of metalen deksel?
Hebben meerdere mensen last van backlight bleeding boven op beeldscherm (gl552vw). Je kan het goed zien als het super donker is en naar een zwart achtergrond kijkt bijv. Zouden jullie even een kijkje willen nemen en ons op de hoogte willen houden. Die van mij heeft een beetje last van backlightbleeding.
[ Voor 3% gewijzigd door tottianovic op 27-01-2016 22:22 ]
Ik heb ook een 108T gekocht.
Zijn inmiddels allemaal bij MM uitverkocht!
Eens zien of hij nog deze week komt...
[ Voor 3% gewijzigd door Ttje op 27-01-2016 22:43 ]
Pfoe daar heb je geluk. Ik zit er ook aan te denken om hem te kopen, maar als ik deze actie van MM niet mee kan pikken heeft dat natuurlijk weinig haast verder.Ttje schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:43:
Ik heb ook een 108T gekocht.
Zijn er andere leuke laptops onder de €1000 bij MM die goed zijn afgeprijsd?
Qua specs natuurlijk niet echt. Veder vind ik de Zenbooks wel leuk geprijsd nu! Alleen weer houdt de hardware (core M / i7 5500U / 128 gb / 4gb ) me van de koop. In dat opzicht is de ROG zeker heel leuk geprijsdxdizzy12 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:17:
[...]
Pfoe daar heb je geluk. Ik zit er ook aan te denken om hem te kopen, maar als ik deze actie van MM niet mee kan pikken heeft dat natuurlijk weinig haast verder.
Zijn er andere leuke laptops onder de €1000 bij MM die goed zijn afgeprijsd?
By the way, ik kom toevallig iets tegen.
pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN471T
Nu heeft deze in vergelijking met de CN108T geloof ik geen IPS panel (staat niet aangegeven op tweakers), en ontbreken wat netwerk eigenschappen.
Maar wat de CN471T wel heeft is: Snellere USB (3.1 ipv 3.0), snellere HDD (7200 ipv 5400), meer RAM capaciteit (mocht je ooit naar 32GB willen gaan),
En verder is alles - inclusief de prijs - hetzelfde.
Wat voor feedback hebben jullie hierbij?
Nu heeft deze in vergelijking met de CN108T geloof ik geen IPS panel (staat niet aangegeven op tweakers), en ontbreken wat netwerk eigenschappen.
Maar wat de CN471T wel heeft is: Snellere USB (3.1 ipv 3.0), snellere HDD (7200 ipv 5400), meer RAM capaciteit (mocht je ooit naar 32GB willen gaan),
Deze hebben we eerder in het topic vermeld. Via de webshop was hij iig bij de mediamarkt niet meer te bestellen nadat de site offline ging (bij start van de actie). Hji lag ook niet in veel winkels.xdizzy12 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 00:00:
Het is wel duidelijk de betere keus, weet je zeker dat hij geen IPS paneel heeft?
ik heb m zelf vandaag gekocht de cn471 versie en hij heeft gewoon IPS panel maar wat voor netwerk eigenschappen ontbreken er dan?xdizzy12 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 00:00:
Zoals ik zei, zo stond het op tweakers. Maar een andere user heeft al aangegeven dat dit wel het geval is dus ik trek die statement in.Tomhap schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 01:11:
[...]
Het is wel duidelijk de betere keus, weet je zeker dat hij geen IPS paneel heeft?
Ik noemde alleen maar even wat ik zag in specs. Maar valt wel mee. Tweakers is niet compleet.tottianovic schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 01:20:
[...]
ik heb m zelf vandaag gekocht de cn471 versie en hij heeft gewoon IPS panel maar wat voor netwerk eigenschappen ontbreken er dan?
Idd, de Samsung 850 EVO M.2 werkt met de GL552VW-CN108T. Ik heb die in mijn GL552VW-CN108T.RwinG schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:01:
[...]
Ik vond ergens dat het een M.2 M-key slot is.
Alleen even opletten dat er helaas geen schroefje zowel bij de laptop als de Samsung SSD zit.
Zelf heb ik het opgelost door middel van een schroefje van de Wifi-kaart uit een oude laptop
Hebben hier de mensen die tijdens de BTW actie de GL552VW hebben gekocht, hun status van de bestelling ook nog steeds op in behandeling staan?
Ik verwachtte wel dat het wat sneller ging. Hopelijk komt MM dadelijk niet met het verhaal dat ze niet uitgeleverd kunnen worden....
Ik verwachtte wel dat het wat sneller ging. Hopelijk komt MM dadelijk niet met het verhaal dat ze niet uitgeleverd kunnen worden....
Tom Clancy - The division is hier.
Ik heb zelf een lenovo y50-y70 met een gtx 960m kaart erin.
Aangezien dit hele forum over gamen gaat met name met een gtx 960m post ik even een video van de performance.
Op de asus rog g552 / lenovo y700 zou een soort gelijke performance verkrijgbaar moeten zijn, aangezien de processor / videokaart nagenoeg gelijk is.
Voor verzoekjes van games stuur me een PB en op mijn youtube channel zie je meer performance games met de lenovo y50.
Division gameplay part 1: YouTube: Lenovo y50 - y70 GTX 960m - The Division Beta Part 1
meer op kanaal: YouTube: baelrog
Ik heb zelf een lenovo y50-y70 met een gtx 960m kaart erin.
Aangezien dit hele forum over gamen gaat met name met een gtx 960m post ik even een video van de performance.
Op de asus rog g552 / lenovo y700 zou een soort gelijke performance verkrijgbaar moeten zijn, aangezien de processor / videokaart nagenoeg gelijk is.
Voor verzoekjes van games stuur me een PB en op mijn youtube channel zie je meer performance games met de lenovo y50.
Division gameplay part 1: YouTube: Lenovo y50 - y70 GTX 960m - The Division Beta Part 1
meer op kanaal: YouTube: baelrog
Net even ingelogd bij de MM, dit staat er bij mij.
Levering binnen 1 tot 4 werkdagen
in behandeling
Aangemaakt
Uw bestelling wordt voorbereid voor verzending.
in behandeling
Aangemaakt
Idem hier (voor twee bestellingen)bertieX schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:37:
Net even ingelogd bij de MM, dit staat er bij mij.
in behandeling
Aangemaakt
Bij mij was de bestelling de volgende dag direct in huis. Was wel de outlet.
Wie heeft de Lenovo Y700 gekocht en kan me wat vertellen over het scherm? In een review zag ik dat het scherm ene anti-glare film heeft die uiteindleijk loslaat en er beter af kan. Maar dan eindig je dus met een Glossy scherm wat ik altijd irritant als ik t bij andere zie.
Ik heb via de btw actie een y700 gekocht.. Ik zie persoonlijk de 'folie' niet zitten, vraag me af hoe je dat er dan fatsoenlijk af krijgt en daarnaast heeft Lenovo het zo bedoeld dat de folie erop blijft. Ik moet zeggen het scherm is van prima kwaliteit, als de zon erin schijnt heeft het wat reflectie maar het is absoluut niet glossy.
en hoe zijn de ervaringen na een paar dagen? De ROG functioneerd goed en geen last van wibbelend scherm?
Ja de ROG functioneert goed. Wiebelend scherm valt hard mee, iets erger dan de metalen N551 en met een Samsung 850 Evo m.2 ssd is de laptop super snel.
Ik heb alleen een klein beetje last van backlit bleeding bovenaan het scherm.
Ik heb alleen een klein beetje last van backlit bleeding bovenaan het scherm.
Helaas kan ik daar nog geen antwoord op geven, de laptop is nog niet geleverd.
Inmiddels wel een status update. Bestelling verzonden naar magazijn
Inmiddels wel een status update. Bestelling verzonden naar magazijn
klinkt goed, nu maar even gaan bedenken welke versie ik ga aan schaffen als deze nog ergens te leveren is
Rog GL552VW cn471t is echt perfect. Ben er super tevreden mee. Ik heb er geen ssd in zitten maar hij start alsnog op binnen 5 seconden. Super vreemd aangezien ik er geen SSD in heb zitten. Voor de rest is tie super snel en ook ik heb een klein beetje last van backlight bleeding boven op het scherm. Mijn broer heeft 'm ook gekocht en ook hij heeft er (een klein beetje) last van bleeding.
Heb jij hem gekocht tijdens de btw dagen?tottianovic schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:09:
Rog GL552VW cn471t is echt perfect. Ben er super tevreden mee. Ik heb er geen ssd in zitten maar hij start alsnog op binnen 5 seconden. Super vreemd aangezien ik er geen SSD in heb zitten. Voor de rest is tie super snel en ook ik heb een klein beetje last van backlight bleeding boven op het scherm. Mijn broer heeft 'm ook gekocht en ook hij heeft er (een klein beetje) last van bleeding.
In de mail die ik van mediamarkt kreeg stond: levertijd binnen 1 tot 4 (werk)dagen.
Besteld op woensdag 27-1-2016.
Vandaag is de 3de werkdag.
Zal maximaal vandaag dus een mail moeten ontvangen dat de laptop verstuurd is.
Ben benieuwd of mediamarkt zijn belofte qua levertijd waar maakt.
Verwijderd
Vorig weekend een 'El Cheapo' Lenovo G50-80 besteld (Celeron 3215U) waarvan de levertijd ook 1 tot 4 werkdagen was. Op vrijdag rond 14:30 besteld, de zaterdag erna al om 11:00 in huis.tukkerfan schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:53:
In de mail die ik van mediamarkt kreeg stond: levertijd binnen 1 tot 4 (werk)dagen.
Zaterdag 30-01-2016 besteld, Maandag 01-02 ontvangen.tukkerfan schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:53:
Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz
Mediamarkt gaf aan telefoon geen gehoor. 50 minuten aan de lijn gehangen. Net een mail ontvangen. Levertijd week 10. Vanaf 7 maart dus. In m'n factuur stond levertijd 1 tot 4 dagen. Gefeliciteerd Mediamarkt, jullie zijn een klant kwijt.
Dell Inspiron 15 7559
Intel Skylake Quadcore (i5 of i7, en ja vanaf Skylake zijn er ook i5 quadcores voor laptops
)
8GB Ram (eventueel zelf uitbreidbaar)
1080p, 15.6 Inch
Niet te zwaar
Strak uiterlijk
Toetsenbord/touchpad schijnt wel wat minder te zijn.
999 euro als ik het me goed herinner. Je kan er eventueel zelf een SSD inzetten doormiddel van het vrije M.2 slot. bijvoorbeeld: pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 250GB
Komt het bedrag alsnog onder de 1100 uit.
Intel Skylake Quadcore (i5 of i7, en ja vanaf Skylake zijn er ook i5 quadcores voor laptops
8GB Ram (eventueel zelf uitbreidbaar)
1080p, 15.6 Inch
Niet te zwaar
Strak uiterlijk
Toetsenbord/touchpad schijnt wel wat minder te zijn.
999 euro als ik het me goed herinner. Je kan er eventueel zelf een SSD inzetten doormiddel van het vrije M.2 slot. bijvoorbeeld: pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 250GB
Komt het bedrag alsnog onder de 1100 uit.
Heb je een link naar het door jou bestelde artikel, of weet je of het artikel populair is.? Waarschijnlijk meer verkocht dan op voorraad aanwezig was.. Flink balen inderdaad.. Zou niet mogen gebeuren..tukkerfan schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:43:
Mediamarkt gaf aan telefoon geen gehoor. 50 minuten aan de lijn gehangen. Net een mail ontvangen. Levertijd week 10. Vanaf 7 maart dus. In m'n factuur stond levertijd 1 tot 4 dagen. Gefeliciteerd Mediamarkt, jullie zijn een klant kwijt.
Gaat dit om de Asus GL552?tukkerfan schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:43:
Vandaag is mijn status update veranderd naar verzonden naar magazijn. We gaan het zien.
Haha, weet niet wat ze doen bij MM, maar mijn status is al stuk of 4 keer gewijzigd vandaag.
Vanmorgen stond er verzonden naar magazijn, toen weer aangemaakt, daarna weer verzonden naar magazijn en nu staat er weer aangemaakt
Lol nu staat er weer verzonden naar magazijn.
Vanmorgen stond er verzonden naar magazijn, toen weer aangemaakt, daarna weer verzonden naar magazijn en nu staat er weer aangemaakt
Lol nu staat er weer verzonden naar magazijn.
[ Voor 9% gewijzigd door bertieX op 02-02-2016 21:54 ]
Dag voordat actie van start ging. Expres, want ik wist dat tie gelijk uitverkocht zou zijn. Dag erna was het woensdag en toen ging ik bij de MM langs om het verschil terug te krijgen. Ik heb t gelijk gekregen terwijl het een aankoop bij de webshop is.
Ik helemaal blij.
Hier ook nog niets gezien. 7 maart is wel heel extreem laat. Bij mij wil de klantenservice pagina niet eens laden die zit in een soort rare loop terwijl de rest van de site wel werkt.tukkerfan schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:43:
ik heb hem zelf besteld bij alternate, volgende dag gelijk binnen.
wel tevreden met de laptop, alleen last van onstabiele videokaart drivers. Zoals gewoonlijk komt dat weer doordat windows 2 videokaarten ziet in de laptop. Een of ander intel ding en de 960m...
wel tevreden met de laptop, alleen last van onstabiele videokaart drivers. Zoals gewoonlijk komt dat weer doordat windows 2 videokaarten ziet in de laptop. Een of ander intel ding en de 960m...
Dat heet hybrid graphics. De "intel" is de GPU die bij je processor zit. Dat is een Intel HD Graphics 530. Die is niet zo heel snel maar doet simpele of oude spelletjes al prima. Hij gebruikt weinig energie dus je batterij gaat lang mee. Je kunt voor games overschakelen naar de 960m videokaart. Die is helemaal niet zuinig maar wel veel krachtiger. Het omschakelen kun je automatisch laten doen of zelf per applicatie kiezen. Je kunt ook de interne GPU helemaal uitzetten (voorkeur zetten in windows of misschien in je bios?) maar dan doe je niet lang met je accu want dan loopt zelfs de windows desktop op de onzuinige 960m.boemmie schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 08:29:
ik heb hem zelf besteld bij alternate, volgende dag gelijk binnen.
http://gpu.userbenchmark....op-Skylake/m27242vsm33102
Kan je ook de gtx 960m uitschakelen?
Vast wel.. bijvoorbeeld:tottianovic schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:05:
Kan je ook de gtx 960m uitschakelen?
Je kunt in het nvidia control panel de globale setting veranderen zodat je programma's altijd de interne intel GPU gebruiken.
Je kunt in je bios de 960m uitschakelen (hangt van bios / model af of dit kan)
Je kunt je nvidia drivers de-installeren. Zonder drivers zal windows de kaart niet kunnen gebruiken. En dan in hardware setings de kaart uitschakelen..
Je kunt je laptop openschroeven en de gtx960m kaart eruit halen. Dat kan alleen met die dikke game notebooks met een mxm slot. In de dunnere zit de 960m op het moederbord gesoldeerd.
Geheel onverwacht is mijn GL552V vandaag opeens bezorgd! Kwam zeker direct uit een container uit Azië want de ASUS doos die in de MM doos zat was aan de buitenkant nat van de condens. Eerst maar even laten drogen en opwarmen voordat ik hem aanzet..tukkerfan schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:43:
Mazzel! Ik heb inmiddels de bestelling geannuleerd. Bij een filiaal bij mij in de buurt is de laptop gewoon op voorraad & op de website van MM staat dat je hem ook kan afhalen in de winkel. Contact gehad met beidde winkel en webshop en het is niet mogelijk om de laptop op te halen omdat deze tijdens btw dagen is besteld. Ik kreeg de optie om het geld terug te krijgen en om vervolgens de laptop te kopen in dit filiaal, echter dan wel voor de volle mep, inclusief de 'btw' dus! Belachelijk natuurlijk, maar ja Mediamarkt je bent toch niet gek! Of toch wel..RwinG schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:00:
[...]
Geheel onverwacht is mijn GL552V vandaag opeens bezorgd! Kwam zeker direct uit een container uit Azië want de ASUS doos die in de MM doos zat was aan de buitenkant nat van de condens. Eerst maar even laten drogen en opwarmen voordat ik hem aanzet..

Ga nu toch voor de dell(4k scherm, 8gb ram ,geen ssd variant):
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-7559-laptop/pd
Is nu met korting(7% valentijnskorting?) te krijgen voor geïnteresseerden
Kreeg een paar uur geleden een verzend bevestiging! Volgens hun komt de laptop morgen.
We zullen zien!
We zullen zien!