Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeKever schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:08:
Ik overweeg de Asus ROG GL552VW-CN108T te kopen. Het intern geheugen is 8GB.Volgens de pricewatch is het maximale geheugen 16 GB. Volgens coolblue is het intern geheugen echter niet uitbreidbaar. Hoe zit dit?
Dat verhaal van dat die van Coolblue opeens niet uitbreidbaar zou zijn vond ik ook raar, ik heb daar 'n mailtje over gestuurd, en als ik meer weet dan laat ik het horen.

Zelf ben ik ook aan het overwegen om Asus ROG GL552VW-CN273T of de CN108T aan te schaffen. Dan moet die CN108T alleen wel uit te breiden zijn naar 16GB, dus ik wacht nog even het antwoord af. Daarnaast ben ik er nog niet zeker van of ik wil beginnen aan het overzetten van m'n OS naar de SSD, maar daar kom ik vast wel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:29

WouterB

3680 Wp

Ik heb sinds gisteren de GL552VW-CN108T gekocht; meteen een m2 2280 SSD (crucial MX200 250GB) erbij besteld en erin geschoeft.

Mijn model heeft 2x 4 GB aan ram, in 2 sloten. Ik vermoed dat daar het coolblue-verhaal vandaan komt: RAM is upgradebaar naar 16 (2x8), maar dan moet je dus wel 2 repen van 8 kopen.

Ik heb met Acronis (kwam een licentie voor mee met de SSD) de HDD gecloned en overgezet. Dit was vrij snel gelukt, maar draaide niet stabiel: Ik kreeg geen desktop, of de desktop was aan het 'knipperen', samen met een (idle) CPU die al snel naar 50-75% schoot... Ik kon niet echt iets vinden, dus daarna heb ik maar een clean install op de SSD gedaan, dat was eigenlijk nauwelijks meer werk dan het clonen. Drivers staan netjes bij ASUS, maar vooralsnog heb ik alleen het ATK-package (oa. voor de hotkeys) en de nVidia-drivers geinstalleerd.

Laptop is tot nu erg stil (al heb ik nog niet echt spelletjes gespeeld), bij een performancetest kon ik wel iets fangeluid horen, maar lang niet zo erg als ik verwacht had.

Beeldscherm is prima. Had nog wat helderder gekund, maar kleuren zijn prima. Beeldscherm-behuizing is inderdaad wat wiebelig, maar niet storend. Ik heb een klein beetje backlight-bleeding linksboven, maar dat is alleen zichtbaar bij hele donkere beelden, stoor me er tot nu toe niet aan.

De batterij is wel aan de kleine kant, maar ik verwacht goed genoeg om gewoon een avond surfend op de bank vol te kunnen houden.

Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
Hier zijn een aantal zeer goede Laptops voor een goede prijs, "Prebuilds" en zulke dingen zijn vaar veel te overpriced voor wat er in zit..

https://www.bto.eu/
http://www.xoticpc.com/cu...tebooks-ct-95_51_162.html

Ik ken mensen die van deze 2 allebei laptops gekocht hebben (mijne is zelf van BTO waar ik een review over gemaakt heb)

Aangezien ik nog zit met een GTX765M, i7 4700mq en (geupgrade) 16GB RAM.. Ik kan falllout op LOW alles draaien, hierin zit ik vaak rond de 30-50 FPS, 1080p resolutie en alle het andere op low of uit.

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurgh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-03 17:40
ik heb van eht weekend ook de rog gehaald. de laptop komt extreem alngzaam uit slaapstand en de snelheid van de HDD is echt extreem inconsistent. het ene moment is het met 5 mbps volgens taakbeheer max en is het tergend langzaam, een ander moment schrijft hij 40mbps weg zonder dat taakgbeheer hem op 100% aangeeft. het enige wat is eignelijk heb veranderd is er eens schone evrsie van win10 op zetten - heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken? mijn oude laptop was extreem slecht maar zelfs die disk zat niet 24/7 capped op 100% diskgebruik die constant veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ff weten hoe ie is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de pricewatch: MSI Gaming Series GE72 6QD-019NL. Gisteren heb ik hem mogen ontvangen. Een paar opmerkingen:

- De bouwkwaliteit is echt zeer goed, vele malen beter dan ik had verwacht. Mijn vorige laptop was een Dell uit ongeveer dezelfde prijsklasse, maar het verschil is dag en nacht. Geen fouten in de productie, behalve 1: het oplichtende logo met draak heeft een puntje in de tekst dat ook licht geeft wanneer de laptop aanstaat wat niet hoort.
- Het scherm is absoluut subliem.
- De MSI heeft echt veel waardevolle customisatie-opties. Zelfs de SteelSeries Kinzu V3 muis die ik er gratis bij kreeg wordt hierin meegenomen. Het is echt een totaalpakketje. En ja, de instelbare kleuren op het toetsenbord zijn echt supertof :)
- Tot nu toe mis ik de SSD niet. Dit komt natuurlijk ook doordat ik een SSD ook niet gewend ben.
- De laptop oogt zeer classy en zelfs ingetogen, maar met een bite. Foto's zijn echt niet representatief. In het echt is 'ie veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBCDEFG
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-06 22:31
De Lenovo Y700 is eindelijk in Nederland. Wel alleen nog de 17" versie voor 1499 helaas.

http://shop.lenovo.com/nl...apad/y700-series/y700-17/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-09 21:30

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Ik ben nog steeds uiterst tevreden over de ROG die ik gehaald heb. Oude laptop nog voor 300 euro weggedaan dus een hele goede deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Dell Inspiron 15 - 7000 reeks is er weer zie ik. De versie met 4k scherm en SSD niet, ben erg aan het twijfelen om de full hd versie aan te schaffen en er dan een geheugenreepje en aparte ssd naast aan te schaffen..

http://www.dell.com/nl/p/...-7559-laptop/pd?ref=PD_OC

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

• JBCDEFG
Lenovo heeft wat kortingen op hun website lopen nu.

Ik heb de 15" Y700 gekocht voor 1259euro.

http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/ideapad/y700-series/
Processor
Intel Core i7-6700HQ Processor( 2.60GHz 2133MHz 6MB)
Operating system
Free-DOS
Display type
15.6" FHD IPS LED 1920x1080
System Graphics
NVIDIA GeForce GTX 960M 4GB
Total memory
16.0GB PC4-17000 DDR4 2133 MHz
Hard drive device
256GB SSD M.2
Warranty
Two year
Pointing device
ClickPad
Battery
4 Cell Li-Cylindrical
Heeft dus geen Windows 10 maar ik heb zelf gelukkig nog een licentie.

Verwijderd

JBCDEFG schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:54:
Lenovo heeft wat kortingen op hun website lopen nu.

[...]

Heeft dus geen Windows 10 maar ik heb zelf gelukkig nog een licentie.
Goede koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag zijn de Black Friday deals bij knip ingegaan. Daar staan ook een 6 tal afgeprijste laptops bij +Macbook

[ Voor 45% gewijzigd door br00ky op 26-01-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:12

Ten langen leste heb ik deze ook maar besteld. Hij lijkt mij qua specs flink duurder, dan de asus rog... 108, maar dan had ik maar eerder moeten toeslaan. Nu duurt het me te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrolfr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:38
Deze thread had ik even gemist. Mij was de pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN273T ook al opgevallen, helemaal door het prijsverschil met concurrenten en de CN104T (+200 euro voor 8gb extra geheugen?).

Mijn eerste indruk was dat het vast niet kon kloppen, zo'n laptop voor die prijs. Maar na het het lezen van jullie reacties, en de review van Waseland (thanks!), hoop ik dat Paradigit hem gaat kunnen leveren volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBCDEFG
DeKever schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:52:
[...]

Ten langen leste heb ik deze ook maar besteld. Hij lijkt mij qua specs flink duurder, dan de asus rog... 108, maar dan had ik maar eerder moeten toeslaan. Nu duurt het me te lang.
Deze heeft een SSD van 256GB een M2 dus je kan er nog een normale 1TB 2.5" HDD erin proppen. Hij heeft ook 8GB meer RAM dan die rog. Volgens mij is die ROG een 960GTX met 2GB deze heeft 4GB. Maar de allerbelangrijkste reden voor mij is de bouwkwaliteit. Ik heb die ROG terug moeten sturen omdat die bijna uitelkaar viel als je er naar keek. De kwaliteit van het plastic is te vergelijken met dat bakje waar je je patat in krijgt bij de snackbar. En de lightbleed was niet normaal je zag gewoon grote gele vlekken in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:12
Bedankt voor je poging mij goed te doen voelen ;)

Bouwkwaliteit wordt toch behoorlijk verschillend beoordeeld of gewogen merk ik. Lastig, zulke subjectieve dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBCDEFG
DeKever schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:17:
Bedankt voor je poging mij goed te doen voelen ;)

Bouwkwaliteit wordt toch behoorlijk verschillend beoordeeld of gewogen merk ik. Lastig, zulke subjectieve dingen.
Kijk de review hier en beoordeel zelf. YouTube: Asus ROG GL552VW review

Review van die Y700: YouTube: Lenovo Ideapad Y700 GTX 960M Review en YouTube: Lenovo Y700 15.6" Gaming Laptop Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ASUS ROG GL552VW-CN273T is weer beschikbaar bij Paradigit. Ik ben nog steeds erg tevreden over deze laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-09 11:34
Zelf heb ik de GL552VW-CN108T en kan mij absoluut niet vinden in de reviews over de bouwkwaliteit.
Sowieso is het geheel een stuk steviger dan veel andere plastic notebooks.

Bij mij is het scherm bijvoorbeeld absoluut niet 'wiebelig'. Bij het typen beweegt het scherm niet. Daardoor krijg ik het gevoel dat die mensen op YouTube een maandagochtend exemplaar hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Ro-Me op 21-12-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ro-Me schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:31:
[...]

Zelf heb ik de GL552VW-CN108T en kan mij absoluut niet vinden in de reviews over de bouwkwaliteit.
Sowieso is het geheel een stuk steviger dan veel andere plastic notebooks.

Bij mij is het scherm bijvoorbeeld absoluut niet 'wiebelig'. Bij het typen beweegt het scherm niet. Daardoor krijg ik het gevoel dat die mensen op YouTube een maandagochtend exemplaar hebben.
Subjectieve dingen. In reviews van de laptop die ik heb wordt het touchpad flink afgekraakt, terwijl het de beste is die ik ooit heb mogen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-08 14:29
Ik zit ook naar een GL552VW-CN108T te kijken toen ik deze zag pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN322T echter kan ik nergen iets vinden over deze laptop behalve bij 4launch. Het lijkt om een niet bestaand type te gaan en hij heeft DDR3 geheugen wat volgens de Asus site niet mogelijk is. Ik heb wel een zwak voor alumminium laptops maar bij de specs van deze begon ik toch een beetje te tweifelen iemand die hier iets over weet ?

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TunefulDJ_Mike schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:28:
Ik zit ook naar een GL552VW-CN108T te kijken toen ik deze zag pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN322T echter kan ik nergen iets vinden over deze laptop behalve bij 4launch. Het lijkt om een niet bestaand type te gaan en hij heeft DDR3 geheugen wat volgens de Asus site niet mogelijk is. Ik heb wel een zwak voor alumminium laptops maar bij de specs van deze begon ik toch een beetje te tweifelen iemand die hier iets over weet ?
Ik heb contact gehad met 4launch toen dit model net bij hen beschikbaar was. Het gaat dus niet om een aluminium versie:

"Na controle bij de https://www.4launch.nl/product/381807 is gebleken dat het hier om een plastic behuizing zal gaan..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-08 14:29
Oke dan ga ik ook gewoon voor de CN108T ☺

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-08 19:02
Guys coolblue biedt exact hetzelfde asus rog type aan maar dan met 4 gb vram geheugen in plaats van 2 + 16gb ram geheugen + 1 terabyte hdd + 128 ssd voor zelfde prijs 1299. Dat is wel heel vervelend voor de mensen die exact hetzelfde bedrag betaald hebben en het maar met 2 vram geheugen moeten doen. Hier is de link. knip, geen referral (zie specificaties)

[ Voor 19% gewijzigd door br00ky op 26-01-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
up
En dit al helemaal niet.

[ Voor 89% gewijzigd door br00ky op 26-01-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 20:45
Na lezen van deze draad heb ik het toch aangedurfd om een medion in huis te halen. ik wilde een game laptop voor onder de 1000 euro. Het is deze geworden MEDION ERAZER P6661 i7 gaming laptop voor 999 Euro:
http://www.medion.com/nl/...ng-laptop-30019551a1.html. (pricewatch link).

Ik weet, medion is risky wat betreft aftersales.. Maar prijs is goed voor wat er in zit. Het is toch ook een beetje Lenovo. Eerste indruk valt niet tegen - ik ben op mijn werk de dure dell latitudes gewend en dit is allemaal plastic - alles buigt. Toetsenbord voelt losjes aan. Dat is denk ik normaal voor dit soort behuizingen. Hij is wel erg stil en snel. Komt met twee weken bedenktijd en gratis retourneren....

Als iemand meer wil weten vraag maar..

[ Voor 8% gewijzigd door RwinG op 21-01-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
!

[ Voor 100% gewijzigd door tottianovic op 22-01-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
RwinG schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 00:56:
Na lezen van deze draad heb ik het toch aangedurfd om een medion in huis te halen. ik wilde een game laptop voor onder de 1000 euro. Het is deze geworden MEDION ERAZER P6661 i7 gaming laptop voor 999 Euro:

Ik weet, medion is risky wat betreft aftersales.. Maar prijs is goed voor wat er in zit. Het is toch ook een beetje Lenovo. Eerste indruk valt niet tegen - ik ben op mijn werk de dure dell latitudes gewend en dit is allemaal plastic - alles buigt. Toetsenbord voelt losjes aan. Dat is denk ik normaal voor dit soort behuizingen. Hij is wel erg stil en snel. Komt met twee weken bedenktijd en gratis retourneren....

Hoezo niet de asus rog GL522VW cn108t voor 999 met een betere videokaart en processor voor de zelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
RwinG schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 00:56:

Weet je zeker dat je de juiste post hebt? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
waseland schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:38:
[...]
Weet je zeker dat je de juiste post hebt? :$
Uhhh, nu niet meer :P Als je zoekt op recente topics "gaming", "laptop" en "1000 euro" kom je hier. Jouw vraag was beantwoord maar inmiddels staat er nog veel meer info in dus ik dacht.. gooi de medion er eens in. Ik wilde niet jouw post stelen ...
tottianovic schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:19:
[...]
Hoezo niet de asus rog GL522VW cn108t voor 999 met een betere videokaart en processor voor de zelfde prijs?
Omdat de asus geen extra SSD heeft. Dat is wel prettig. Maar zeker goed alternatief. De GPU 960M is 10% sneller dan de 950M. De i7-6700HQ is wel een echte quad core de 6500U is een hyperthreading dual core ... Mmm dat had ik even niet gezien.. Keuze is dus of SSD of twee cores extra.. Als je nog de keuze hebt en je wilt meer fps voor je geld dan zou ik inderdaad toch voor de asus gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door RwinG op 23-01-2016 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
RwinG schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:24:
[...]

Uhhh, nu niet meer :P Als je zoekt op recente topics "gaming", "laptop" en "1000 euro" kom je hier. Jouw vraag was beantwoord maar inmiddels staat er nog veel meer info in dus ik dacht.. gooi de medion er eens in. Ik wilde niet jouw post stelen ...

[...]

Omdat de asus geen extra SSD heeft. Dat is wel prettig. Maar zeker goed alternatief. De GPU 960M is 10% sneller dan de 950M. De i7-6700HQ is wel een echte quad core de 6500U is een hyperthreading dual core ... Mmm dat had ik even niet gezien.. Keuze is dus of SSD of twee cores extra.. Als je nog de keuze hebt en je wilt meer fps voor je geld dan zou ik inderdaad toch voor de asus gaan.
Ja idd. Daarbij is het zo dat je een 250 ssd voor 90 euro al kan kopen en erin kan klikken. Zo makkelijk gaat het. Dan ben je in totaal 1080 euro kwijt. Maaaaaaar aanstaande woensdag heeft mediamarkt 21 procent btw vrij actie. Dan wordt de prijs 810 euro. Waarom heb jij niet gewacht op MM actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
tottianovic schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 02:58:
[...]
Waarom heb jij niet gewacht op MM actie?
Bij de MM was de i7 niet te krijgen. Alleen de i5. De BTW aktie is leuk dan heb je wel een hele goeie deal kwa prijs/hardware! Voor mij te laat in ieder geval. Impulsaankoop denk ik :)

[ Voor 18% gewijzigd door RwinG op 24-01-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
RwinG schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:08:
[...]

Bij de MM was de i7 niet te krijgen. Alleen de i5. De BTW aktie is leuk dan heb je wel een hele goeie deal kwa prijs/hardware! Voor mij te laat in ieder geval. Impulsaankoop denk ik :)
Offtopic , maar wanneer is de BTW actie eigenlijk >?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• versay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 19:35
Vanaf aankomende woensdag, 27ste dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
RwinG schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:08:
[...]

Staat de i7 niet op de webshop van MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
tottianovic schreef op maandag 25 januari 2016 @ 04:06:
[...]

Staat de i7 niet op de webshop van MM?
Van medion de i7 6500U wel (dual core) de i7 6700HQ (quad core) niet! En die twee schelen nogal wat:
http://cpuboss.com/cpus/I...HQ-vs-Intel-Core-i7-6500U

Oppassen dus met kiezen van een "i7 laptop". Intel maakt het er niet makkelijker op.

Tevens stoppen fabrikanten vaak de 6700HQ in laptops met een groot 17" scherm. Of ze stoppen er een grote 256 GB SSD bij. Of 16 GB RAM. Of allemaal tegelijk. Heb je niet echt nodig voor casual gaming rond de 1000 euro. Asus heeft dat begrepen met de Asus ROG GL552VW serie. Als enige zo lijkt het. Ik kan geen andere laptop vinden in die prijsklasse met een 6700HQ. Vraag me af waarom dat is.

De asus-rog-gl552vw-cn108t-1404282 staat er wel trouwens. Als je die zonder BTW kan krijgen heb je daar heel veel plezier van.

[ Voor 15% gewijzigd door RwinG op 25-01-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieX
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-07-2021
Wie weet wat het verschil is tussen

ASUS ROG GL552VW-CN108T en ASUS ROG GL552VW-CN471T
Allebei te koop bij de Mediamarkt

heeft de CN471T een 7200rpn hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
bertieX schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:32:
Wie weet wat het verschil is tussen

ASUS ROG GL552VW-CN108T en ASUS ROG GL552VW-CN471T
Allebei te koop bij de Mediamarkt

heeft de CN471T een 7200rpn hdd?
De HDD lijkt het enige verschil, geen idee waarom ze dezelfde prijs zijn haha, maar dan zou ik voor de 471 gaan ^^ (en daar nog een SSD inzetten :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
ASUS ROG GL552VW-CN108T heeft 1x 8gb Ram en ASUS ROG GL552VW-CN471T 2 x 4GB (volgens MM webshop)
ASUS ROG GL552VW-CN108T heeft volgens Tweakers specs alleen verlicht keyboard.

[ Voor 29% gewijzigd door slayerrp op 26-01-2016 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
helaas verkoopt MM deze niet Asus ROG GL552VW-CN273T. Had ik graag willen halen tijdens btw vrij dagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
boemmie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:29:
helaas verkoopt MM deze niet Asus ROG GL552VW-CN273T. Had ik graag willen halen tijdens btw vrij dagen..
Je kunt er altijd een eigen SSD inzetten d.m.v een HDD caddy :)
http://hddcaddy.com/nl/as...us-gl552vw-hdd-caddy.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
hoop knutsel werk en hdd wipe nodig hiervoor, maar price wise is dat zeker op de te vangen aangezien je bijna 300 eu uitspaart door de btw actie en niet de de 1099 versie te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
boemmie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:39:
[...]

hoop knutsel werk en hdd wipe nodig hiervoor, maar price wise is dat zeker op de te vangen aangezien je bijna 300 eu uitspaart door de btw actie en niet de de 1099 versie te kopen.
"Hoop knutsel werk"

Met deze laptop had ik het binnen 10 minuten voor elkaar (zonder ervaring) + je hebt inderdaad een hdd wipe nodig om je OS op de SSD te zetten. DIt is de reden waarom ik de CN273 heb :)

Maar heb er een extra 500gb SSD ingezet ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
waseland schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:19:
[...]

"Hoop knutsel werk"

Met deze laptop had ik het binnen 10 minuten voor elkaar (zonder ervaring) + je hebt inderdaad een hdd wipe nodig om je OS op de SSD te zetten. DIt is de reden waarom ik de CN273 heb :)

Maar heb er een extra 500gb SSD ingezet ^^
welke tool heb je daarvoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
boemmie schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:23:
[...]

welke tool heb je daarvoor gebruikt?
Ik hoefde mijn OS niet over te zetten, aangezien er in de CN273 al een 128gb SSD zit met Windows erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
vandaar dat ik dus die versie graag had gehad. maar mm verkoopt die dus niet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomhap
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-07 21:00
Hey iedereen. Ik denk er zelf ook aan om mijn Dell Inspiron 15r SE 7520 te vervangen met de BTW vrije dagen bij mediamarkt. Zat zelf ook te kijken naar de ASUS ROG gl552vw cn471t.

Dit is dan ook zo'n beetje de beste laptop onder de (basisprijs) 1000 eur die je voor dat geld kan halen bij de MM? Vind het wel mooi dat hij dezelfde prijs is als de 108t aangezien er toch een andere (betere?) ramdistributie en een betere harde schijf in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Tomhap schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:56:
Hey iedereen. Ik denk er zelf ook aan om mijn Dell Inspiron 15r SE 7520 te vervangen met de BTW vrije dagen bij mediamarkt. Zat zelf ook te kijken naar de ASUS ROG gl552vw cn471t.

Dit is dan ook zo'n beetje de beste laptop onder de (basisprijs) 1000 eur die je voor dat geld kan halen bij de MM? Vind het wel mooi dat hij dezelfde prijs is als de 108t aangezien er toch een andere (betere?) ramdistributie en een betere harde schijf in zitten.
Jep, zou voor de CN471 gaan mits deze voldoende aanwezig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
slayerrp schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:04:
ASUS ROG GL552VW-CN108T heeft 1x 8gb Ram en ASUS ROG GL552VW-CN471T 2 x 4GB (volgens MM webshop)
ASUS ROG GL552VW-CN108T heeft volgens Tweakers specs alleen verlicht keyboard.
wat bedoel je met het woordje 'alleen', de rest heeft toch ook verlichting van keyboard (andere varianten van dezelfde asus gl552vw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
Tomhap schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:56:

hoe weet jij dit? waar haal je dit vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomhap
tottianovic schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:37:
[...]

hoe weet jij dit? waar haal je dit vandaan?
Bij vergelijkingtools staat dat de 108 1x8GB heeft, en de 471 2x4GB. Ik weet niet welke in het algemeen beter is. Even googelen zegt dat 2x4 een klein voordeel heeft in niche situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:07
De Asus rog met de 970m is nu bij bcc verkrijgbaar voor 1200 (: (g75jt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
Wouter lucassen schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:48:
De Asus rog met de 970m is nu bij bcc verkrijgbaar voor 1200 (: (g75jt)
1449 bedoel je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Nee zodra je m in de winkelwagen doet verandert de prijs naar 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomhap
Ik ga morgenavond de asus rog gl552vw-cn471t halen bij de Mediamarkt.

Heeft iemand nog tips over een leuke ssd die ik erin kan. (Dat zou toch makkelijk kunnen door de dvd lezer eruit te halen?)

[ Voor 78% gewijzigd door Tomhap op 26-01-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
Tomhap schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:25:
Ik ga morgenavond de asus rog gl552vw-cn471t halen bij de Mediamarkt.

Heeft iemand nog tips over een leuke ssd die ik erin kan. (Dat zou toch makkelijk kunnen door de dvd lezer eruit te halen?)
Welk mediamarkt als ik vragen mag. Hebben ze m op voorraad?? Want ik ben overal langs gegaan bij de MM, ze hebben m niet meer op voorraad (toevallig). Trouwens zijn de sdd's ook btw vrij morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:04

Ttje

"We shall never surrender"

Ik ben ook van plan de GL552 te gaan kopen. Het enigste wat me tegenhoudt is de dikte, is dit met maarliefst 4cm niet heel veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versay
Ik zit nog steeds te twijfelen. Ik ga voor de GL552 of de Y700. Maar naar het kijken van deze review over de GL552 (YouTube: Asus ROG GL552VW review) heb ik sterk de neiging om voor de Lenovo Y700 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Tomhap schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:11:
[...]

Bij vergelijkingtools staat dat de 108 1x8GB heeft, en de 471 2x4GB. Ik weet niet welke in het algemeen beter is. Even googelen zegt dat 2x4 een klein voordeel heeft in niche situaties.
Dual channel 2x kaartjes is over het algemeen sneller omdat het RAM dan sneller informatie kan ophalen omdat het uit beide slots kan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Wat vindt men van die Asus Rog 751JT voor 1197?
Iemand hier ervaring mee? Tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierdm
  • Laatst online: 18-09 21:21
Heeft de gl552vw-cn471t een plastic of metalen deksel? Aangezien een deel van de foto's op de mediamarkt een metalen deksel laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versay
wierdm schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:35:
Heeft de gl552vw-cn471t een plastic of metalen deksel? Aangezien een deel van de foto's op de mediamarkt een metalen deksel laten zien.
Dit was mij nog niet eens opgevallen. Ik ga morgen is bellen. Als het de metalen is ga ik waarschijnlijk daarvoor ipv de Lenovo Y700. Op de mobiel zag ik alleen de plastic deksel.

Ik laat wel in het forum weten om welke het gaat ;)

Edit:
Ik heb via twitter gevraagd of het om de metalen backplate gaat, dit zullen ze morgen na vragen.

[ Voor 9% gewijzigd door versay op 26-01-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierdm
Ah bedankt! Ondertussen heb ik ook een mailtje verstuurd naar de mediamarkt, ben benieuwd naar de reactie.

Ik zit ook te twijfelen tussen GL552VW en de Y700. De meerprijs ten opzichte van de Asus is wel fors terwijl ze dezelfde specs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
Ik heb de GL552VW-CN417T net besteld. Ik was bang namelijk dat morgen om 18:00 ze 'opeens' uitverkocht (truc van mediamarkt bijv) zijn. Ik heb ze gebeld en gevraagd of ik prijsverschil morgen kan halen. Ze zeiden dat dit gewoon mogelijk was. Als dit niet zo is dan breng ik het terug en krijg ik mijn 999 terug. Zouden jullie ook moeten doen, want ervaring leert dat mediamarkt het uurtje tijdens 17:00 tot 18:00 gebruikt om 'populaire' producten te bestempelen als uitverkocht (om 18:00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierdm
tottianovic schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:32:
Ik heb de GL552VW-CN417T net besteld. Ik was bang namelijk dat morgen om 18:00 ze 'opeens' uitverkocht (truc van mediamarkt bijv) zijn. Ik heb ze gebeld en gevraagd of ik prijsverschil morgen kan halen. Ze zeiden dat dit gewoon mogelijk was. Als dit niet zo is dan breng ik het terug en krijg ik mijn 999 terug. Zouden jullie ook moeten doen, want ervaring leert dat mediamarkt het uurtje tijdens 17:00 tot 18:00 gebruikt om 'populaire' producten te bestempelen als uitverkocht (om 18:00).
Kun je het de btw korting op een webshopbestelling in de winkel weer terugvragen, of moet dit via de klantenservice van de webshop? Bij mijn weten is webshop en winkel namelijk aardig gescheiden bij de Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versay
Ik heb de Y700 net gehaald. Ik durf het toch niet aan met de Asus ROG, qua bouwkwaliteit (neem de laptop veel mee) en ik had heb ook mijn twijfels met de backlight bleeding.

Bij een webshop bestelling moet je ook gewoon naar een mediamarkt winkel gaan en daar kun je je btw terug krijgen binnen de btw dagen.

Net wat tottianovic zegt, ik ben ook bang dat hij opeens niet meer in de webshop staan. Want in de winkel lagen ze hier niet. Dus dan maar in de aankomende dagen een keer lang in de rij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
@versay welke vestiging heb je het dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareltjel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-02-2023
Maar is de bouwkwaliteit van de Asus Rog zo slecht dan? Zit zelf ook te denken aan de Asus, maar moet hem wel iedere dag meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierdm
Kareltjel schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:12:
Maar is de bouwkwaliteit van de Asus Rog zo slecht dan? Zit zelf ook te denken aan de Asus, maar moet hem wel iedere dag meenemen.
Gister heb ik bij de Mediamarkt de Asus ff uit kunnen proberen. Ik vind het het nog wel meevallen, met uitzondering van het scherm. Deze is namelijk erg flexibel. De rest van de laptop is stevig, maar de kwaliteit van een behuizing het is natuurlijk erg subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
@wierdm ik neem aan dat het over de plastic versie gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierdm
boemmie schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:24:
@wierdm ik neem aan dat het over de plastic versie gaat?
Ja, het gaat hier om de plastic versie. De metalen hadden ze niet op voorraad.

Ik ben benieuwd of het scherm van de metalen versie steviger is. Dat zou voor mij namelijk de doorslag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Ik kan met zekerheid zeggen dat de laptop gewoon stevig is, ik neem hem elke dag mee naar stage (wel in een laptoptas) en dat gaat perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
ben zo gek om zo nog ff langs de mm te gaan. beslis daar wel of het de versie wordt zonder standaard ssd. plaats dan zelf wel een ssd, tenzij ze in de winkel wel de ssd versie hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Heb je dit al doorgelezen.?

Asus ROG GL552 Test/Review

Als ik het goed begrijp ben je opzoek naar een laptop voor je opleiding waar je het liefst ook op kunt gamen.

Maar die Asus ROG is in principe een desktop vervanger en is niet gemaakt om elke dag mee te sjouwen naar school. Tas in tas uit, op de fiets etc. (Zal natuurlijk wel meevallen in het begin qua slijtage)

Ik heb het gevoel dat je nu je prioriteiten door elkaar haalt. Van laptop voor school, voor laptop om mee te gamen die ook voor je opleiding moet dienen.

Ben zelf ook een afgestuurde ICT'er en voor je opleiding heb je ruim voldoende aan een laptop met een i5 processor, niet al te zware GPU en een SSD. Hier ben je max (met de BTW dagen) tussen de € 500 en € 700 voor kwijt.

Ik heb ook lang gezocht naar een laptop om mee te gamen maar qua value for money kan niks op tegen een Desktop pc. Voor ongeveer € 850 / € 950 heb je een i5 4690 (quadcore) GTX 970 en 8GB geheugen en een SSD die je voor het gamen kunt gebruiken. Spaar ff door en je kunt er een laptop van ongeveer € 600 bij nemen.

In jou geval zou ik eerst voor een laptop gaan die niet game gericht is en wanneer het geld het toelaat een desktop pc voor het gamen samen stellen..

Dit is mijn mening en zo dacht ik er toen (en nu) over. De beslissing is uiteraard aan jou ;)

EDIT: De eerste 2/3 jaar van de opleiding zal je de laptop voor 90% alleen gebruiken voor tekstdocumenten, Notulen maken voor projecten en websites maken HTML/CSS in notepad+. Zelfs daar gebruik je vaak computers in de lokalen voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Liber8 op 27-01-2016 11:52 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
heb zo'n flauw vermoeden dat deze niet leverbaar gaan zijn. Als ik naar de site van de BCC kijk(doet half mee met die btw actie) zijn de versies die ze hebben allemaal niet leverbaar. Zie MM daar wel in mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
Net de Asus ROG GL552VW-CN108T besteld zonder BTW bij de MM: € 826,31. Dus ja hij is er (nog).
Nou mag hij dan wel van plastic zijn en minder degelijk, met de hardware zit het wel goed. Muisje erbij, prima voor casual gamen in de huiskamer. Of af en toe voor onderweg / lan party.

Nu nog een SSD erbij zoeken.. wat gaat daar eigenlijk in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieX
Als het goed is heb ik Asus ROG GL552VW-CN108T bestelt via de IPad van mijn vrouw

m2 slot voor ssd

[ Voor 4% gewijzigd door bertieX op 27-01-2016 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomhap
Ik heb met in de winkel ook een 108t opgehaald. In zwolle waren daar er 10 van in de voorraad. Jammer dat de 471t niet in de winkel noch webwinkel lag.

Nu ook maar mezelf orienteren op een ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerfan
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-07 10:19
Ik heb ook een ROG 108t kunnen bemachtigen bij mm, hij was eruit met de melding 'niet leverbaar op dit moment' kort daarvoor stond levertijd ervan op 4 weken.

Net weer de pagina opnieuw herladen en prompt staat de laptop er weer op met levertijd 1 tot 4 werkdagen!

Heb nog wel een vraag, is het m2 slot pci of sata 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
Tomhap schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:55:
Ik heb met in de winkel ook een 108t opgehaald. In zwolle waren daar er 10 van in de voorraad. Jammer dat de 471t niet in de winkel noch webwinkel lag.

De vraag is, wil je alleen je systeem er op of wil je er ook spellen op. Ik dacht aan deze:
pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 120GB

Maar voor een paar tientjes meer heb je 250GB:
pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 250GB

Maakt wat snelheid betreft niet veel uit behalve bij schrijven van kleine bestanden, dan is de 250GB meer dan 2x zo snel:
reviews: Drie Samsung 850 EVO-varianten vergeleken - Wat is de snelste EVO-dr...

Jammer dat ze bij de MM geen M2 SSDs hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieX
Hebben ze wel maar niet zoveel deze hebben ze wel SAMSUNG SSD 850 EVO M.2 500GB.
850pro doen het dacht ik niet.

Maar ssd doen niet mee in de actie.

[ Voor 14% gewijzigd door bertieX op 27-01-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
tukkerfan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:31:

Heb nog wel een vraag, is het m2 slot pci of sata 3?
Ik vond ergens dat het een M.2 M-key slot is.

De samsung EVO M.2 is een "B & M Key". Dus die moet passen kwa slot. Die heeft een SATA interface. Over een M-Key slot staat op wikipedia: "PCIe ×4, SATA and SMBus" en "while the M.2 modules with only one notch in the M position use up to four PCI Express lanes". Dus .. ik denk dat dit wel gaat passen en dat we SATA3 6Gbit/s snelheden kunnen verwachten... hoop ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
Tomhap schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:55:

Ik had de 471t versie gister besteld online. Vandaag ontvangen en net prijsverschil opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
RwinG schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:35:
Net de Asus ROG GL552VW-CN108T besteld zonder BTW bij de MM: € 826,31. Dus ja hij is er (nog).
Nou mag hij dan wel van plastic zijn en minder degelijk, met de hardware zit het wel goed. Muisje erbij, prima voor casual gamen in de huiskamer. Of af en toe voor onderweg / lan party.

Nu nog een SSD erbij zoeken.. wat gaat daar eigenlijk in..
Hoezo heb je niet de 'betere' rog GL522VW cn471t gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
bij mij was alles op
geen enkele fysiek aanwezig of maar enig beeld van die versie.
Dus ga dan maar voor een MSI 62 leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerfan
RwinG schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:01:
[...]

Ik vond ergens dat het een M.2 M-key slot is.

De samsung EVO M.2 is een "B & M Key". Dus die moet passen kwa slot. Die heeft een SATA interface. Over een M-Key slot staat op wikipedia: "PCIe ×4, SATA and SMBus" en "while the M.2 modules with only one notch in the M position use up to four PCI Express lanes". Dus .. ik denk dat dit wel gaat passen en dat we SATA3 6Gbit/s snelheden kunnen verwachten... hoop ik 8)
Dus alleeen sata 3 en geen pci express?

Heb liever wel pci gezien de zeer hoge read / write snelheden zou ik genoeg hebben aan een 128gb sticky voor windows en een paar develop programma's :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
tottianovic schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:07:
[...]

Hoezo heb je niet de 'betere' rog GL522VW cn471t gekocht?
Nee ... de site was supertraag om 18:00 toen de actie van start ging. Ik ben voor de eerste de beste GL522VW gegaan die beschikbaar was. Het enige verschil is een snellere HD? Hij is nu in ieder geval niet te krijgen. Jij had het beter geregeld door vooraf te bestellen wist niet dat dat kon.

[ Voor 8% gewijzigd door RwinG op 27-01-2016 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomhap
[...]

Ik had de 471t versie gister besteld online. Vandaag ontvangen en net prijsverschil opgehaald.
Netjes. Ik post dit vanaf mijn 108t. Zeker geen spijt gehad van mijn aankoop.

Tip voor degenen die nu dus een nieuwe laptop hebben. Via Ninite.com kan je gemakkelijk installers halen voor verschillende veelgebruikte programmas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
tukkerfan schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:09:
[...]

Dus alleeen sata 3 en geen pci express?

Heb liever wel pci gezien de zeer hoge read / write snelheden zou ik genoeg hebben aan een 128gb sticky voor windows en een paar develop programma's :p
Je bedoelt zoiets:
pricewatch: Samsung SM951 (AHCI) 256GB Ze zijn inderdaad veel sneller maar ook duurder. En de absolute snelheidswinst wordt steeds minder nuttig; of je windows nu opstart in 5 seconden of in 3 - die 2 seconden dat maakt niet zoveel meer uit.. Maar ok we zijn tweakers dus ... "niet omdat het moet ..."

Ik weet niet of dat past in de GL522 serie.. dat is dus jouw vraag. Zou ik ook wel willen weten. Het zou wel moeten passen want de asus heeft een M.2 2280 M-key PCIe x4 slot. Maar die PCIe x4 weten we niet van Asus zelf, of die lanes wel aangesloten zijn. Dus dat blijft een gok.

Ik ben me maar eens aan het inlezen, hier en daarna hier.

[ Voor 19% gewijzigd door RwinG op 27-01-2016 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 18:22
Als je bij de mediamarkt gaat bestellen, check dan even goed je accessoires, indien je die meebesteld.
Kijk naar dit voorbeeld:
http://www.mediamarkt.nl/...-80r500cumh--1415892.html

661.03 zonder accessoires, voeg je er een accessoire van 39.99 bij, wordt het totaalbedrag 838.99.
Misschien niet het juiste topic, maar aangezien jullie aan het bestellen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerfan
RwinG schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:46:
[...]

Je bedoelt zoiets:
pricewatch: Samsung SM951 (AHCI) 256GB Ze zijn inderdaad veel sneller maar ook duurder. En de absolute snelheidswinst wordt steeds minder nuttig; of je windows nu opstart in 5 seconden of in 3 - die 2 seconden dat maakt niet zoveel meer uit.. Maar ok we zijn tweakers dus ... "niet omdat het moet ..."

Ik weet niet of dat past in de GL522 serie.. dat is dus jouw vraag. Zou ik ook wel willen weten. Het zou wel moeten passen want de asus heeft een M.2 2280 M-key PCIe x4 slot. Maar die PCIe x4 weten we niet van Asus zelf, of die lanes wel aangesloten zijn. Dus dat blijft een gok.

Ik ben me maar eens aan het inlezen, hier en daarna hier.
In dat topic lees ik ook nogal veel onduidelijkheid over de interface, dan maar nog even wachten op meer duidelijkheid.

In ieder gaval laat ik de 1tb hdd zitten en ga ik nog een hdd caddy bestellen voor dit type.

http://hddcaddy.com/nl/as...us-gl552vw-hdd-caddy.html

Hier komt dan een 850evo in die ik mee neem uit mijn huidige laptop :) .

Hoop dat mediamarkt een beetje rap is met verzenden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierdm
[...]

Nu ben ik wel benieuwd. Heeft de 471t een plastic of metalen deksel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
wierdm schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:58:
[...]

Nu ben ik wel benieuwd. Heeft de 471t een plastic of metalen deksel?
Plastic. Zelfde als Gl552vw-cn108t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
Hebben meerdere mensen last van backlight bleeding boven op beeldscherm (gl552vw). Je kan het goed zien als het super donker is en naar een zwart achtergrond kijkt bijv. Zouden jullie even een kijkje willen nemen en ons op de hoogte willen houden. Die van mij heeft een beetje last van backlightbleeding.

[ Voor 3% gewijzigd door tottianovic op 27-01-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje

Ttje

Ik heb ook een 108T gekocht.
Zijn inmiddels allemaal bij MM uitverkocht!
Eens zien of hij nog deze week komt...

[ Voor 3% gewijzigd door Ttje op 27-01-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdizzy12
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 23:13
Ttje schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:43:
Ik heb ook een 108T gekocht.
Zijn inmiddels allemaal bij MM uitverkocht!
Eens zien of hij nog deze week komt...
Pfoe daar heb je geluk. Ik zit er ook aan te denken om hem te kopen, maar als ik deze actie van MM niet mee kan pikken heeft dat natuurlijk weinig haast verder.

Zijn er andere leuke laptops onder de €1000 bij MM die goed zijn afgeprijsd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje

Ttje

xdizzy12 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:17:
[...]

Pfoe daar heb je geluk. Ik zit er ook aan te denken om hem te kopen, maar als ik deze actie van MM niet mee kan pikken heeft dat natuurlijk weinig haast verder.

Zijn er andere leuke laptops onder de €1000 bij MM die goed zijn afgeprijsd?
Qua specs natuurlijk niet echt. Veder vind ik de Zenbooks wel leuk geprijsd nu! Alleen weer houdt de hardware (core M / i7 5500U / 128 gb / 4gb ) me van de koop. In dat opzicht is de ROG zeker heel leuk geprijsd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdizzy12
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 23:13
By the way, ik kom toevallig iets tegen.

pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN471T

Nu heeft deze in vergelijking met de CN108T geloof ik geen IPS panel (staat niet aangegeven op tweakers), en ontbreken wat netwerk eigenschappen.

Maar wat de CN471T wel heeft is: Snellere USB (3.1 ipv 3.0), snellere HDD (7200 ipv 5400), meer RAM capaciteit (mocht je ooit naar 32GB willen gaan),

En verder is alles - inclusief de prijs - hetzelfde.

Wat voor feedback hebben jullie hierbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomhap
xdizzy12 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 00:00:

Nu heeft deze in vergelijking met de CN108T geloof ik geen IPS panel (staat niet aangegeven op tweakers), en ontbreken wat netwerk eigenschappen.

Maar wat de CN471T wel heeft is: Snellere USB (3.1 ipv 3.0), snellere HDD (7200 ipv 5400), meer RAM capaciteit (mocht je ooit naar 32GB willen gaan),

Deze hebben we eerder in het topic vermeld. Via de webshop was hij iig bij de mediamarkt niet meer te bestellen nadat de site offline ging (bij start van de actie). Hji lag ook niet in veel winkels.

Het is wel duidelijk de betere keus, weet je zeker dat hij geen IPS paneel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
xdizzy12 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 00:00:

ik heb m zelf vandaag gekocht de cn471 versie en hij heeft gewoon IPS panel maar wat voor netwerk eigenschappen ontbreken er dan?
Pagina: 1 2 3 Laatste