Heb je dit al doorgelezen.?
Asus ROG GL552 Test/Review
Als ik het goed begrijp ben je opzoek naar een laptop voor je opleiding waar je het liefst ook op kunt gamen.
Maar die Asus ROG is in principe een desktop vervanger en is niet gemaakt om elke dag mee te sjouwen naar school. Tas in tas uit, op de fiets etc. (Zal natuurlijk wel meevallen in het begin qua slijtage)
Ik heb het gevoel dat je nu je prioriteiten door elkaar haalt. Van laptop voor school, voor laptop om mee te gamen die ook voor je opleiding moet dienen.
Ben zelf ook een afgestuurde ICT'er en voor je opleiding heb je ruim voldoende aan een laptop met een i5 processor, niet al te zware GPU en een SSD. Hier ben je max (met de BTW dagen) tussen de € 500 en € 700 voor kwijt.
Ik heb ook lang gezocht naar een laptop om mee te gamen maar qua value for money kan niks op tegen een Desktop pc. Voor ongeveer € 850 / € 950 heb je een i5 4690 (quadcore) GTX 970 en 8GB geheugen en een SSD die je voor het gamen kunt gebruiken. Spaar ff door en je kunt er een laptop van ongeveer € 600 bij nemen.
In jou geval zou ik eerst voor een laptop gaan die niet game gericht is en wanneer het geld het toelaat een desktop pc voor het gamen samen stellen..
Dit is mijn mening en zo dacht ik er toen (en nu) over. De beslissing is uiteraard aan jou
EDIT: De eerste 2/3 jaar van de opleiding zal je de laptop voor 90% alleen gebruiken voor tekstdocumenten, Notulen maken voor projecten en websites maken HTML/CSS in notepad+. Zelfs daar gebruik je vaak computers in de lokalen voor.
[
Voor 9% gewijzigd door
Liber8 op 27-01-2016 11:52
]
Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz