Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-09 21:30

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga deze laptop gebruiken voor mijn opleiding HBO ICT. Dus hij zal een goede processor/RAM moeten hebben. Ook zou ik het fijn vinden om een aantal matig grafische spellen erop te kunnen spelen zoals League of Legends, CSGO etc.

Wat is je budget?
+- 1000-1200 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Op school hebben wij overal stopcontacten dus een enorm lange accuduur is optioneel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb geen speciaal merk wat mij meer ligt. Ik heb tot nu toe altijd Asus gehad.

Heb je nog overige aanmerkingen?
Ik heb een paar vraagjes en een paar opmerkingen.

Opmerkingen:
- Graag met een SSD (groot genoeg voor Windows + Software)
- 8GB RAM (Misschien DDR4?)
- 15.6 inch
- Middelmatige videokaart (GTX 960m?)
- i7 processor (Skylake?)

Vragen:
Deze laptop zal ik pas nodig hebben per 1 februari 2016 dus ik vroeg mij ook af of het waard is even te wachten en of er nog laptops aankomen die de moeite waard zijn. (Skylake processors + pricedrops).

Wat heb je zelf gevonden?

1. pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN108T
+ Skylake processor
+ GTX 960M
+ DDR4
+ Goedkoop
- Geen SSD (Misschien zelf inbouwbaar)

2. pricewatch: MSI Gaming Series GE62 2QC-600NL
+ MSI
+ GTX 960M
+ Gratis Logitech headset bij Alternate
+ SSD
- Geen DDR4
- Geen Skylake

Ik hoor graag jullie reacties en of jullie tips voor mij hebben. Moet ik wachten? Zijn er andere laptops die ik over het hoofd heb gezien. Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ook een optie:

pricewatch: Dell Inspiron 15-7559 (CN95701)

Op dit moment 999 euro voor de basisconfiguratie. Helaas geen SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:36:
Dit is ook een optie:

pricewatch: Dell Inspiron 15-7559 (CN95701)

Op dit moment 999 euro voor de basisconfiguratie. Helaas geen SSD.
Helaas ook geen winkels die hem verkopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Ik hou je topic in de gaten... heb ook alle 3 de laptops op het oog.

Een ssd m.2 kan je later nog inbouwen evenals 8gb extra geheugen.

Mijn vraag hoe zit het onderling met de kwaliteit? en ondersteuning van drivers e.d.

de dell versie met uhd en touchscreen kost 150 euro meer is dit het geld waard?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de Dell primair gebruikt om te gamen lijkt het mij niet verstandig om voor de UHD versie te gaan. De GTX 960M is daar te zwak voor.

Wat ik over de pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN108T lees schijnt de kwaliteit tegen te vallen.

Het lastige aan deze prijscategorie is dat het lijkt alsof er ook modellen zijn die overpriced zijn (bijvoorbeeld de Acer Aspire V15 Nitro's, of de HP Pavilion 15 Gaming Edition die er aan zit te komen: http://www.bol.com/nl/p/h...-laptop/9200000048733283/), in ieder geval t.o.v. bijvoorbeeld de Dell Inspiron 7559 wat betreft specificaties.

De vraag is dan: zijn ze ook overpriced, of is het een tradeoff kwaliteit/prestaties?

UPDATE: Overigens, mocht je gebruikersontwikkelingen willen volgen rondom de Dell Inspiron 7559, dan is dit een leuk draadje: http://forum.notebookrevi...piron-7559.782286/page-38.

UPDATE2: Wat ik begrijp komt Lenovo binnenkort ook met een laptop in deze prijsklasse met vergelijkbare specs (Ideapad Y700). Ik weet alleen niet of deze ook in Nederland beschikbaar komt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Dankje voor je reactie, ik zag ook een paar negatieve dingen maar er zijn nog niet veel reviews uit voor de Asus ROG GL552VW-CN108T. Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe Lenovo series. Ik hoop dat meerdere mensen dit topic zullen zien en hier op zullen reageren met hun meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
De bouwkwaliteit van de Asus ROG GL552VW-CN108T lijkt iets minder te zijn als ik de reviews bekijk, met name het wiebelt het scherm als hij openstaat en dat is naar mijn mening vaak het zwakke punt bij laptops.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:01:
Als je de Dell primair gebruikt om te gamen lijkt het mij niet verstandig om voor de UHD versie te gaan. De GTX 960M is daar te zwak voor.

Ik ben opzoek naar vervanging van mijn huidige achterhaalde laptop, ik ga de laptop gebruiken voor wat tekenwerk, renderingen, eventueel wat gaming.

Uhd en touch zou alleen extra zijn.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het de vraag of die extra's je 150 euro waard zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Is over nadenken, zijn er nog kortings mogelijkheden bij Dell? lees nl dat je 10% korting kan krijgen? maar hoe?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder kon dat met het VIP-programma. Weet niet hoe het nu werkt, aangezien VIP niet meer(?) bestaat.

Misschien even in de Dell Kortingscode thread kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Kortingscodes e.d. worden niet meer afgegeven voorlopig... helaas.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Levertijd volgens dhr. harrath van Dell via de chat ongeveer 22 december !!!! bijna 2 maanden levertijd, lijkt wel een auto.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei, dat is wel balen zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-06-2024
Dell kan je de 10% korting volgens mij krijgen als je aangeeft/ met de customer support gaat praten dat je een student bent. Dan moet je volgens mij je studenten email-adres geven en dan controleren zij dat(weet niet of dat nu nog zo gaat).

Daarnaast, ik heb er zelf geen ervaring mee, heb ik ook gekeken naar een duitse aanbieder van clevo-barebones (ceg-hardcorecustom.com). Deze kan je dan zo configureren dat je een 970m hebt voor 1200 euro. Let wel op dat ik nog niemand heb gezien/gehoord wie daar heeft besteld!

http://www.ceg-hardcorecustom.com/product/ceg-clevo-p655se

Het is wel zo dat je met een oudere i7 4770hq zit, en ik weet niet helemaal zeker of je daar nou een qwertz toetsenbord krijgt of niet

[ Voor 10% gewijzigd door DaanfunnyQ op 27-10-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:30
Zit op dit moment met dezelfde afweging - maar dan niet voor school ;).

Volgens mij komen mijn vereisten wel redelijk overeen? 15" / i7 / 8gb / redelijke GPU (940-950-960) / ssd+hdd (geen hybrid!). Dan kom je automatisch (misschien onbedoeld?) bij de instap-game-laptops.

Acer Aspire V7 Nitro Black Edition (VN7-572-511V)
Erg mooi uiterlijk. Helaas slechts de basis i5 Skylake, 6200U. En daarmee zit je al tegen de €1100 aan.

MSI Apache (GE62-2QC-232NL)
Bij Alternate met gratis (dure) headset - cooblue heeft er 1 voor €860 staan bij retour/2e kans.
Lijkt totaal wel in orde, maar de reviews zijn matig. Let op: de 232NL lijkt het goede scherm te hebben - de 600NL niet (mbt kijkhoek).

Asus ROG (GL522VW-CN273T)
Komt over 1-2 weken naar NL. Beste qua specs onder de €1100, i7 6700HQ, GTX960, DDR4..etc. Heeft nu mijn voorkeur, maar hij is wel wat..lelijk.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:04

Ttje

"We shall never surrender"

In tegenstelling tot sommige reviews dat de kwaliteit slecht zou zijn, ik heb even aan iemand gevraagd die de laptop in bezit heeft. Volgens hem is de kwaliteit juist prima...
Over dat 'flexibele' scherm, ik snap niet dat dat altijd als minpunt wordt beschouwd? Alsof we altijd tijdens gebruik aan dat scherm zitten te wiebelen ;)

Ben zelf ook geïnteresseerd in de ROG. Vooral de aanwezigheid van DDR4, skylake processor en USB-C doen me toch neigen naar deze laptop. Ik wacht zelf nog ff de reviews af.

[ Voor 22% gewijzigd door Ttje op 28-10-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Dankje voor al jullie reacties. Mijn keuze loopt nog steeds tussen de MSI Apache (GE62-2QC-232NL) en de Asus ROG (GL522VW-CN273T). We zullen zien, misschien komt er wel een leuke kerstaanbieding tegen die tijd haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben deze ook nog tegengekomen: pricewatch: Toshiba Satellite P50-C-17F. Heeft wel een rustig en deftig uiterlijk! En een SSD. Geen idee of de GTX 950M krachtig genoeg is. Ik twijfel zelf ook tussen de 950M of de 960M.

Toshiba een mail geprobeerd te sturen of de 950M in dit model de GDDR5 versie is en of DDR4 RAM eventueel ook wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de ASUS ROG bij Paradigit gereserveerd in de winkel. Hopelijk kan ik hem snel halen! Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:27:
Ik heb zojuist de ASUS ROG bij Paradigit gereserveerd in de winkel. Hopelijk kan ik hem snel halen! Ik houd jullie op de hoogte!
Ben zeer benieuwd naar de kwaliteit van de behuizing van dat model. En hoe de HDD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09 20:56
Olrac.Srednjim schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:29:
De bouwkwaliteit van de Asus ROG GL552VW-CN108T lijkt iets minder te zijn als ik de reviews bekijk, met name het wiebelt het scherm als hij openstaat en dat is naar mijn mening vaak het zwakke punt bij laptops.
Hier wil ik toch graag even op reageren, ik heb zelf de Asus ROG GL552VW-CN104T en ik vind de reviews die het over de bouwkwaliteit hebben een beetje bullshit. Waarom? Ja, het beeldscherm heeft flex als hij dicht is. Hebben meerdre laptops dit? Ja, zelfde de nieuwere alu versies van Asus en andere merken. Zelf getest bij de MediaMarkt en in de klas (meerdere mensen met Lenovo, Toshiba, Asus etc.)

Het echte nadeel?
-Touchpad, is gewoon niet goed voor veel gebruik
(-Hij is wat dikkig, ik vind het persoonlijk niet erg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de ASUS ROG vanavond ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Ik ben benieuwd naar je ervaring, en wat je van de bouwkwaliteit vind.

http://www.paradigit.nl/a...Mfx1JWI8sgCFacewwodHqwHpg

Deze heb je gekocht toch?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb de laptop binnengekregen. Werkt top! Stuk sneller dan de Lenovo Y50. De bouwkwaliteit van het scherm viel me nog helemaal niet tegen. Er zit wel wat flex in, maar ik zie hier geen problemen van..

Wat wel een minder punt is, is dat de backlight van het keyboard niet werkt. Alles al geprobeerd. De ATK package in meerdere versies geinstalleerd, maar geen van allen werken. De Fn + F3/F4 geeft wel aan dat het de verlichting feller wordt, maar de verlichting blijft uit...
Olrac.Srednjim schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:35:
Ik ben benieuwd naar je ervaring, en wat je van de bouwkwaliteit vind.

http://www.paradigit.nl/a...Mfx1JWI8sgCFacewwodHqwHpg

Deze heb je gekocht toch?
Die heb ik inderdaad gekocht. Nogmaals, ik vind de bouwkwaliteit zeker niet slecht. Het plastic voelt vrij duurzaam. Echter, qua games en grafische performance heb ik nog weinig kunnen testen. FarCry 4 is nu aan het installeren...

Scherm is goed! Wel is er sprake van een klein beetje backlight bleeding bovenin het scherm, maar deze is alleen te zien wanneer het scherm zwart is.

De opstartsnelheid is fenomenaal. Zeer snel. Het lijkt wel alsof je hem uit slaapstand haalt, zo snel start ie op.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Mooi om te lezen! ben benieuwd naar je game ervaring op deze laptop?
Wil je misschien nog wat foto's dumpen van je laptop?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlij kan ik WEER terug naar de Paradigit. ASUS geeft aan dat de keyboard backlight (of het ontbreken ervan) waarschijnlijk een hardware probleem is... Ik tref het ook altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Wat een klotezooi... er gaat tegenwoordig maar heel weinig goed lijkt het wel!
Ik hoop dat je hem 1 op 1 kan omwisselen en dat hij niet wordt opgestuurd ter reparatie?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Waarschijnlijk wordt hij omgewisseld. Heb zelf in de klantenservice sector gewerkt en volgens mij is het een regel dat als je je aankoop binnen 7 of 14 werkdagen defect teruggeleverd hebt geld het als risico van het bedrijf dus hoef je niet te wachten op een reparatie maar krijg je (als hij op voorraad is) gewoon een nieuwe.

Zo ging dit bij ons altijd. De klant zo min mogelijk in problemen brengen en daarna zelf met de laptop naar Asus gaan voor reparatie. Zo hoeft de klant niet te wachten en kun je rustig de reparatie afhandelen zonder: "Is hij al binnen", "Ik vind dit geen goede service", "Ik heb dit product toch bij jullie gekocht" uitspraken.

Maarja, ik kan dus niet zeggen of dit bij de Paradigit ook zo gaat. Ook moet ik zeggen dat hij daar erg scherp geprijsd is. Moet ik misschien toch maar eens een kijkje gaan nemen!

EDIT:
Wilde eventjes melden dat ze deze laptop binnenkort bij Coolblue ook binnenkrijgen (http://www.laptopshop.nl/...s-rog-gl552vw-cn273t.html)

[ Voor 8% gewijzigd door waseland op 03-11-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waseland schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:17:
Waarschijnlijk wordt hij omgewisseld. Heb zelf in de klantenservice sector gewerkt en volgens mij is het een regel dat als je je aankoop binnen 7 of 14 werkdagen defect teruggeleverd hebt geld het als risico van het bedrijf dus hoef je niet te wachten op een reparatie maar krijg je (als hij op voorraad is) gewoon een nieuwe.

Zo ging dit bij ons altijd. De klant zo min mogelijk in problemen brengen en daarna zelf met de laptop naar Asus gaan voor reparatie. Zo hoeft de klant niet te wachten en kun je rustig de reparatie afhandelen zonder: "Is hij al binnen", "Ik vind dit geen goede service", "Ik heb dit product toch bij jullie gekocht" uitspraken.

Maarja, ik kan dus niet zeggen of dit bij de Paradigit ook zo gaat. Ook moet ik zeggen dat hij daar erg scherp geprijsd is. Moet ik misschien toch maar eens een kijkje gaan nemen!

EDIT:
Wilde eventjes melden dat ze deze laptop binnenkort bij Coolblue ook binnenkrijgen (http://www.laptopshop.nl/...s-rog-gl552vw-cn273t.html)
Mij is bij mijn vorige laptop inderdaad verteld dat deze binnen 14 dagen direct omgewisseld wordt.

Op de website zie ik dat geen enkele op voorraad is voor de aankomende 32 werkdagen!!

Het zou toch niet zo zijn dat ik nu weer een andere moet kiezen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Dan zou ik proberen om mijn geld terug te krijgen...

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik zou contact opnemen en misschien kun je er iets uitslepen wat duurder is;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Proberen kan geen kwaad. Met een rustige stem en medeleven naar de medewerkers kun je veel maken. We horen wel hoe en wat! Veel succes er nog mee in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanbod wordt op de een of andere manier steeds kariger. De Insprion 7559 is bij Dell (tijdelijk) van de website gehaald. Alternate had een mooie aanbieding op de pricewatch: MSI Gaming Series GE62 2QC-232NL die jammer genoeg is uitverkocht. De enige die er dan nog over blijft met een i7-6700HQ en een GTX 960M is de Asus dan lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst de Lenovo Y50-70 gekocht voor €999,-. De ASUS kostte €1099 en heb geregeld dat ik niet bij hoefde te betalen. Ik weet niet of ik dat nog een keer voor elkaar krijg. Plus het feit dat er ook boven deze prijs weinig keus is.

Ik heb eerst de vraag even op Facebook uitgezet bij Paradigit. Ivm werk kan ik nu even niet op het gemak bellen met de klantenservice.

Ik houd jullie op de hoogte van deze soap.

Tips zijn uiteraard altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:48:
Aanbod wordt op de een of andere manier steeds kariger. De Insprion 7559 is bij Dell (tijdelijk) van de website gehaald. Alternate had een mooie aanbieding op de pricewatch: MSI Gaming Series GE62 2QC-232NL die jammer genoeg is uitverkocht. De enige die er dan nog over blijft met een i7-6700HQ en een GTX 960M is de Asus dan lijkt me?
Ze hebben deze laptop nog wel onder een andere naam (sneaky) https://www.alternate.nl/...7&utm_source=tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus bijna hetzelfde model, maar net anders. Sowieso zit daar een ander scherm in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
De ASUS ROG gl552vw cn273t is op het moment weer op vooraad bij Coolblue (zie link hieronder)

http://www.laptopshop.nl/...s-rog-gl552vw-cn273t.html

CPU: I7 6700HQ
GPU: GTX 960m
MOBO: Intel HM170
RAM: 1x8gb DDR4 SODIMM
SSD: 128GB
HDD: 1TB 5400RPM

- 15.6 inch
- IPS scherm
- Toetsenbordverlichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
http://www.laptopshop.nl/...s-rog-gl552vw-cn273t.html
http://www.laptopshop.nl/...s-rog-gl552vw-cn104t.html

Ik kan eigenlijk geen verschil in deze 2 laptops vinden?

****edit****

8 gb werkgeheugen verschil?

[ Voor 15% gewijzigd door Olrac.Srednjim op 04-11-2015 15:26 ]

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=45202244,noline]

Ik kan eigenlijk geen verschil in deze 2 laptops vinden?

****edit****

8 gb werkgeheugen verschil?
Dat is inderdaad het verschil (voor zover ik het kon zien).

Net een half uur met de Paradigit klantenservice aan de lijn gehangen. De boden me aan om voor het geld een nieuwe uit te zoeken of te wachten tot de 20e tot ie weer op voorraad was.

Met beide opties niet akkoord gegaan, omdat ik vertelde dat ie bij Coolblue wel op voorraad was.

Toen ging de beste jongen met z'n supervisor overleggen. Uiteindelijk kwamen ze tot de oplossing dat ik de laptop mag opsturen en mijn geld terug ontvang.

Daarna de laptop maar bij CoolBlue bestellen... Hopen dat ie daar dan niet weer out of stock is.

Je bent er maar goed druk mee met zo'n nieuwe laptop kopen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Ik ben aan het kijken voor een Dell xps met iets minder specs...maar heb nu al op een aantal plaatsen gelezen dat de service belabberd is bij Dell?
Zucht zoveel keuzes maar wat is goed? mag toch wel verachten dat je met een apparaat van 1500 euro een beetje service geleverd wordt bij defect oid.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olrac.Srednjim schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:54:
Ik ben aan het kijken voor een Dell xps met iets minder specs...maar heb nu al op een aantal plaatsen gelezen dat de service belabberd is bij Dell?
Zucht zoveel keuzes maar wat is goed? mag toch wel verachten dat je met een apparaat van 1500 euro een beetje service geleverd wordt bij defect oid.
Mijn ervaring met Dell is dat ze erg toegankelijk zijn, maar dat je wel geluk moet hebben met wie je aan de lijn krijgt.

Verder vind ik de XPS 15 wel erg duur, maar van wat ik het begrijp is het een hoogstandje wat design betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Heb nu al een paar keer contact gehad via de online chat maar die beste meneer werkt niet echt mee en op het botte af qua reactie.

Ik ga het net nog maar eens verder afzoeken op ervaringen.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Ik bestel de Asus ROG GL552VW-CN273T van Coolblue vanavond, dus hopelijke dat ik hem morgen binnen heb zodat ik hem vrijdag kan testen voor jullie!

EDIT:
Besteld!

[ Voor 6% gewijzigd door waseland op 04-11-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waseland schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:39:
Ik bestel de Asus ROG GL552VW-CN273T van Coolblue vanavond, dus hopelijke dat ik hem morgen binnen heb zodat ik hem vrijdag kan testen voor jullie!

EDIT:
Besteld!
Check aub of de backlight van het toetsenbord werkt haha! Dan weet ik dat het niet aan Windows 10 oid ligt.

Ik heb mijn laptop gisteren aangemeld ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:21:
[...]

Check aub of de backlight van het toetsenbord werkt haha! Dan weet ik dat het niet aan Windows 10 oid ligt.

Ik heb mijn laptop gisteren aangemeld ter reparatie.
Dat is het eerste wat ik ga nachecken ^^ Verder nog iets gehoord van je Laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waseland schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:39:

EDIT:
Besteld!
Ik zag dit model in een filmpje op Youtube. Moet zeggen dat het er beter uitziet op film dan op de foto's. Felrode keyboard backlight, ook. Wel stijlvol. Wat ik van het grijze vlak op de klep vind weet ik nog niet.

Ben dus zeer benieuwd naar jouw indruk.

Als ik het goed begrijp komt er ook nog een versie met aluminium i.p.v. plastic en een 256GB SSD. Vraag me af wat deze dan gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16

m0nk

16-09-2003 15.15

Zal wel een stuk duurder zijn. Ik heb de ROG net overigens ook besteld bij coolblue. Wordt vanavond geleverd. Zal mijn bevindingen hier ook wel posten.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0nk schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:39:
Zal wel een stuk duurder zijn. Ik heb de ROG net overigens ook besteld bij coolblue. Wordt vanavond geleverd. Zal mijn bevindingen hier ook wel posten.
Top! Als het aanbod de komende weken niet beter wordt dan ga ik denk ik ook voor de ROG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:37:
[...]

Ik zag dit model in een filmpje op Youtube. Moet zeggen dat het er beter uitziet op film dan op de foto's. Felrode keyboard backlight, ook. Wel stijlvol. Wat ik van het grijze vlak op de klep vind weet ik nog niet.

Ben dus zeer benieuwd naar jouw indruk.

Als ik het goed begrijp komt er ook nog een versie met aluminium i.p.v. plastic en een 256GB SSD. Vraag me af wat deze dan gaat kosten.
Klopt, de MediaMarkt Enschede heeft beide versies. De aluminium en de plastic. Ook heeft de alu versie alleen een SSD en geen normale HDD. Prijs was €1299.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobKJ schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:13:
[...]

Klopt, de MediaMarkt Enschede heeft beide versies. De aluminium en de plastic. Ook heeft de alu versie alleen een SSD en geen normale HDD. Prijs was €1299.
Wat is jouw indruk van de alu versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens jongens, niet allemaal voor de ROG gaan, dan is ie straks voor mij niet meer beschikbaar ;).

Ik heb mijn laptop aangemeld als DOA en kan hem morgen inleveren bij een Kiala point.

Dan krijg ik binnen 5 dagen mijn geld terug. Wanneer ik van jullie hoor dat de backlight werkt, dan bestel ik hem ook bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:14:
[...]

Wat is jouw indruk van de alu versie?
Ik heb getwijfeld tussen de alu versie en de plastic versie en ik vond het verschil niet dermate groot dat het de meerprijs waard was. Er zat iets minder flex in het toetsenbord, maar dezelfde flex in de case van het beeldscherm. Zowel de plastic versie als de alu versie hebben last van vingervlekken trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
m0nk schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:39:
Yay laptopbuddies!
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:24:
Jongens jongens, niet allemaal voor de ROG gaan, dan is ie straks voor mij niet meer beschikbaar ;).

Ik heb mijn laptop aangemeld als DOA en kan hem morgen inleveren bij een Kiala point.

Dan krijg ik binnen 5 dagen mijn geld terug. Wanneer ik van jullie hoor dat de backlight werkt, dan bestel ik hem ook bij Coolblue.
Je kan vragen of ze hem reserveren voor je. Coolblue is vrij redelijk qua klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waseland schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:23:
[...]

Yay laptopbuddies!

[...]

Je kan vragen of ze hem reserveren voor je. Coolblue is vrij redelijk qua klantenservice.
En is ie al binnen? Ik heb besloten dat als jullie geen problemen hebben, ik hem vanavond ook direct bestel. Ik wil weer lekker aan de gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb hem net binnen, vanmorgen besteld ;)
Toetsenbord verlichting werkt bij mij gewoon bij het installeren van W10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:46:
[...]

En is ie al binnen? Ik heb besloten dat als jullie geen problemen hebben, ik hem vanavond ook direct bestel. Ik wil weer lekker aan de gang :)
Nou hier is die dan! Hij was inderdaad gisteren bezorgd maar ik was werken en had 's avonds borrel 8)7

Vanochtend speciaal voor jullie wat vroeger opgestaan om hem voor mijn werk nog even te testen:

De magische doos! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X8mpOqj.png

Eerste keer opstarten (nog geen toetsenbord verlichting)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B9OVjcU.png

Na het indrukken van de "FN-knop" + "F3" ging de toetsenbord verlichting aan!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e7a9xld.png

Ik heb de laptop ingesteld en daarna herstart. Dit ging enorm snel. Ook zat bij mij Windows 10 er standaard op.

Ik zal vanavond meer onderzoek doen aangezien ik geen tijd meer had vanochtend, ik was al bijna te laat aangefietst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Nice!

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit heren! Ik heb die van mij ook in bestelling gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb inmiddels ook Windows 10 pro erop gezet en de drivers los geinstalleerd. Ik heb 24gb van mijn 128gb SSD afgesnoept en die ingesteld als SSD cache voor de 1TB disk die erbij zit. Enige wat ik wel vind is dat het geluid uit de speakers niet echt goed is. Klinkt een beetje blikkerig in vergelijking met mijn oude Lenovo waar JBL speakers in zitten. Merk het vooral bij games zoals LoL of Blackops III. Die laatste loopt trouwens strak op 60fps met alles op high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
m0nk schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:06:
Ik heb inmiddels ook Windows 10 pro erop gezet en de drivers los geinstalleerd. Ik heb 24gb van mijn 128gb SSD afgesnoept en die ingesteld als SSD cache voor de 1TB disk die erbij zit. Enige wat ik wel vind is dat het geluid uit de speakers niet echt goed is. Klinkt een beetje blikkerig in vergelijking met mijn oude Lenovo waar JBL speakers in zitten. Merk het vooral bij games zoals LoL of Blackops III. Die laatste loopt trouwens strak op 60fps met alles op high.
Ben zelf ook niet van plan de boxen van mijn laptop te gaan gebruiken. Heb altijd wel een stel oorjtes/headset bij de hand haha. Toch bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Ik heb dit topic met veel plezier gevolgd, heb uiteindelijk toch voor de Dell XPS gekozen.
Vanmorgen besteld, 300 euro duurder en een core i5 quad skylake, helaas iets minder specs maar ik kan niet wennen aan de game uitstraling van de asus rog.

Al iemand een spelletje gespeel op jullie nieuwe speeltje?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin96
  • Laatst online: 05-09 19:15
RobKJ schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:13:
[...]

Goed om te horen dat de metalen versie al beschikbaar is in Nederland, ik heb talloze mailtjes gestuurd naar Asus en verschillende webshops maar niemand kon mij een antwoord geven. Ik hoop dat deze binnenkort ook in de schappen komen te liggen in Heerlen/Maastricht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Olrac.Srednjim schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:36:
Ik heb dit topic met veel plezier gevolgd, heb uiteindelijk toch voor de Dell XPS gekozen.
Vanmorgen besteld, 300 euro duurder en een core i5 quad skylake, helaas iets minder specs maar ik kan niet wennen aan de game uitstraling van de asus rog.

Zeker, Project Cars op 1080P met hoogste settings, Cities Skyline op 1080P met hoogste settings, WRC5 idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Olrac.Srednjim schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:36:

Dankuwel! Uitstraling is heel belangrijk inderdaad en smaken verschillen (anders zou alles ook zo saai zijn). Ik heb helaas nog niet veel kunnen doen op mijn laptop aangezien ik geen tijd heb gehad. Maar ik zal vanavond en morgen zoveel mogelijk testen en benchmarks doen en daarna zal ik een review schrijven op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Hoe is het geluid bij jullie uit de laptop speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 20:32
Omdat deze topic over gaming laptops gaat in een bepaalde prijs klassen post ik hier toch eventjes.

Ik heb de lenovo y50 aangeschaft die paradigit verkoopt voor €950,- met een gtx 960m.
Op mijn youtube kanaal heb ik gamevideos geupload, zodat je kan zien hoe games draaien op een gtx 960m videokaart.

Zojuist 2 videos van Black Ops 3 erop gezet: een met medium - high graphics andere met high - extra.
Vanaf volgende week komen er fallout 4 videos uiteraard bij.

Enjoy:
YouTube: Lenovo y50 gtx960m Black Ops 3 (medium - high) en YouTube: Lenovo y50 gtx960m Black Ops 3 (high - extra)

YouTube: baelrog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
m0nk schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:56:
Hoe is het geluid bij jullie uit de laptop speakers?
Ik merk geen problemen, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik nog geen laptop boxen gewend ben. Maar ik hoor geen krakeling ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Beste allemaal, ik heb een kleine review van de laptop op tweakers gezet.

Deze kun je hier vinden: productreview: Asus ROG GL552VW-CN273T review door waseland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Toch nog even over de speakers. Waar komt het geluid bij jullie vandaan? Bij mij lijkt het alsof het geluid van onder de laptop vandaan komt.. Geluid is wat blikkerig, niet echt helder bij mij. Vershillende drivers geprobeer maar het geluid blijft slecht. Als ik aan de achterkant luister klinkt het het best (bij de scharnier van het scherm). Uit de speakers boven het toetsenbord hoor ik niet direct geluid komen. Maar even contact opgenomen met Coolblue. Als het zo hoort dan stuur ik deze terug en ga ik voor iets anders kijken.

[ Voor 61% gewijzigd door m0nk op 07-11-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
m0nk schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 08:15:
Toch nog even over de speakers. Waar komt het geluid bij jullie vandaan? Bij mij lijkt het alsof het geluid van onder de laptop vandaan komt.. Geluid is wat blikkerig, niet echt helder bij mij. Vershillende drivers geprobeer maar het geluid blijft slecht. Als ik aan de achterkant luister klinkt het het best (bij de scharnier van het scherm). Uit de speakers boven het toetsenbord hoor ik niet direct geluid komen. Maar even contact opgenomen met Coolblue. Als het zo hoort dan stuur ik deze terug en ga ik voor iets anders kijken.
Je hebt gelijk, het geluid lijkt inderdaad van onder het toetsenbord te komen i.p.v de openingen boven het toetsenbord.Qua krakeligheid kan ik geen mening geven. Ik vind het geluid niet slecht. Ik heb een gevoel dat dit zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

waseland schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:01:
[...]

Je hebt gelijk, het geluid lijkt inderdaad van onder het toetsenbord te komen i.p.v de openingen boven het toetsenbord.Qua krakeligheid kan ik geen mening geven. Ik vind het geluid niet slecht. Ik heb een gevoel dat dit zo hoort.
Ja dat denk ik ook idd. Heb er een Lenovo Y510p met JBL speakers naast staan. Die geeft echt een heel helder geluid. Dan valt dit echt tegen. Vooral met filmpjes of games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn nieuwe ook weer binnen en de lampjes branden :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Heb besloten hem terug te sturen. Vind het persoonlijk echt irritant dat geluid. Ik moest ook nog een nieuwe headset hebben dus heb net bij Alternate een MSI gekocht met ongeveer dezelfde specs (kreeg er een Logitech G633 gaming headset bij) alleen 8gb geheugen meer en een 7200RPM disk ipv een 5400. Jammer want ik was echt tevreden over die Asus verder.

[ Voor 7% gewijzigd door m0nk op 07-11-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:48:
Ik heb mijn nieuwe ook weer binnen en de lampjes branden :)!
Welcome to the club!
m0nk schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:24:
Heb besloten hem terug te sturen. Vind het persoonlijk echt irritant dat geluid. Ik moest ook nog een nieuwe headset hebben dus heb net bij Alternate een MSI gekocht met ongeveer dezelfde specs (kreeg er een Logitech G633 gaming headset bij) alleen 8gb geheugen meer en een 7200RPM disk ipv een 5400. Jammer want ik was echt tevreden over die Asus verder.
Vervelend om te horen, succes met je nieuwe laptop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand FallOut 4 al op de ASUS gespeeld? Ik heb nu GTA V, FarCry 4 en Black Ops III gespeeld. Allemaal zeer vloeiend! Fallout is nu aan het downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Ik heb de dell xps 15 met een 960 kaart 2gb en i5 6300HQ besteld, ben benieuwd of ik deze spellen ook kan spelen? in jullie laptop zit een snellere cpu en meer geheugen op de graka.

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olrac.Srednjim schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:44:
Ik heb de dell xps 15 met een 960 kaart 2gb en i5 6300HQ besteld, ben benieuwd of ik deze spellen ook kan spelen? in jullie laptop zit een snellere cpu en meer geheugen op de graka.
Onze gpu heeft ook 2gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
oke, dan zou het alleen de cpu zijn die langzamer is.
Daar verwacht ik geen problemen mee! vol spanning wacht ik af ;)

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik speel Fallout op een MSI Ge62 6QD. vrijwel dezelfde specs, alleen 16g ram ipv 8. Draait soepel op High.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:30

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Waar heb je de dell xps besteld? (Neem aan de 7 serie) op de site van dell is die tijdelijk niet te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 20:32
Fallout 4 op een lenovo y50 ook met een gtx960m en vergelijkbare specs:

YouTube: Lenovo y50 (gtx 960m) Fallout 4 HIGH SETTINGS avg. 40 fps

andere video's volgen vanavond.

op high fps 35-45
op medium 57-60

edit: YouTube: Lenovo y50 (gtx 960m) Fallout 4 MEDIUM SETTINGS 60 FPS en YouTube: Lenovo y50 (gtx 960m) Fallout 4 HIGH / ULTRA SETTINGS 30+ FPS 1st video

meer volgt in de loop van de avond, enjoy!

[ Voor 36% gewijzigd door Odysseus87 op 10-11-2015 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
Chrosser schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:10:
Waar heb je de dell xps besteld? (Neem aan de 7 serie) op de site van dell is die tijdelijk niet te bestellen?
Via de Dell site...www.dell.nl. ;)

Nee geen 7 serie, maar de Xps serie.

Je hebt van laag naar hoog:
3 serie
5 serie
7 serie
Xps serie

Ik wilde eerst voor de 7 serie 15" gaan maar die is tijdelijk niet leverbaar.
Ik ben toen gaan kijken naar de alternatieven maar kwam eigenlijk elke keer uit op game laptops uit qua uitstraling, niks tegen de gamelaptop uitstraling maar dat wilde ik deze keer niet.
Zag toen de xps staan iets duurder maar wel heel strak :) het is maar net wat je smaak is en welk budget je heb.

Maar als de 7 serie beschikbaar was had ik waarschijnlijk die genomen.

Dell XPS 15 9550 FHD

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
De pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN273T is helaas weer overal uitverkocht, ben benieuwd waarneer ze weer binnenkomen.

Verwijderd

De aluminium versie is binnenkort wel te krijgen: pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN322T voor een prijs van 1149 euro.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:59:
De aluminium versie is binnenkort wel te krijgen: pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN322T voor een prijs van 1149 euro.
Let wel dat dit alleen met een 256GB SSD is. Met games als GTA V gaat het al gauw hard!
waseland schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:21:
De pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN273T is helaas weer overal uitverkocht, ben benieuwd waarneer ze weer binnenkomen.
Paradigit vertelde mij dat ie 20-11 weer binnenkomt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 10:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:08:
[...]

Let wel dat dit alleen met een 256GB SSD is. Met games als GTA V gaat het al gauw hard!
Ja, klopt. Is voor mij geen probleem. Ik speel eigenlijk maar twee/drie spellen.

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:08:

[...]

Paradigit vertelde mij dat ie 20-11 weer binnenkomt.
Maar wij hebben hem lekker al O+ Bevalt hij goed? Ik kan hem nog niet dag en nacht uittesten omdat ik op het moment niet naar school moet. Dat komt pas weer in februari. En mijn desktop is toch een beetje sneller dan de laptop haha

Verwijderd

waseland schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:11:
[...]

Maar wij hebben hem lekker al O+ Bevalt hij goed? Ik kan hem nog niet dag en nacht uittesten omdat ik op het moment niet naar school moet. Dat komt pas weer in februari. En mijn desktop is toch een beetje sneller dan de laptop haha
Ja hij bevalt prima! Echter heb ik hem ook nog niet lang achter elkaar kunnen testen. Druk druk druk. Vanavond maar eens een avondje FarCry 4, Fallout 4 en GTA V. (Iemand nog meer gametips?)

Alles wat ik er tot nu toe op heb gedaan, werkt zeker naar behoren. Ik vind de laptop een stuk prettiger dan de Y50 die ik eerst had (no offense). Sneller (opstarten is echt heel snel), beter toetsenbord, stiller, beter scherm. Prima.

Daarnaast moet ik zeggen dat de flex in het scherm mij tot nu nog nooit is opgevallen. Je doet je laptop open en dat is het. Ik heb nog nooit m'n laptopscherm proberen te buigen, dus daar heb ik echt totaal geen last van..

Stiekem soort blij dat ik de Y50 in kon ruilen voor deze zonder bij te betalen.

Verwijderd

Kijk dit dan: http://www.bol.com/nl/p/a...-laptop/9200000047694791/.

Voor 749,99? Klinkt echt heel erg ongeloofwaardig.

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:04

Ttje

"We shall never surrender"

http://www.laptopshop.nl/...s-rog-gl552vw-cn108t.html

Coolblue heeft de ROG van €1000 met alleen een hdd nu ook op voorraad. Dmv van een m.2 sata slot zet je er zelf gemakkelijk een ssd in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Was een foutje, heeft bol.com wel vaker, prijs staat nu gewoon op 1049,- (zonder SSD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Ttje schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:33:
http://www.laptopshop.nl/...s-rog-gl552vw-cn108t.html

Coolblue heeft de ROG van €1000 met alleen een hdd nu ook op voorraad. Dmv van een m.2 sata slot zet je er zelf gemakkelijk een ssd in!
Dat klopt, alleen zit je daarna weer met het overzetten van je OS. Daar had ik geen zin in dus vandaar dat ik die met SSD heb besteld haha. Maar inderdaad, je kan er zelf ook een SSD inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

waseland schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:13:
[...]

Dat klopt, alleen zit je daarna weer met het overzetten van je OS. Daar had ik geen zin in dus vandaar dat ik die met SSD heb besteld haha. Maar inderdaad, je kan er zelf ook een SSD inzetten.
Dat is eigenlijk best zonde.. overzetten van je OS is zo gebeurd en je kan zo 150 euro goedkoper uit zijn als je zelf die SSD er in stopt (en dan heb je nog een grotere SSD ook)

Ik heb de Asus al een maand, ben er erg blij mee.. superrap ding.. Als je Geforce experience je fallout instellingen laat doen dan loopt hij op 50-60 FPS en ziet alles er prima uit.. Als je ze high of medium kiest dan heb je wat lagere framerates (is mijn ervaring)

Al met al.. prima ding voor prima prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Alcmaria schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:07:
[...]

Dat is eigenlijk best zonde.. overzetten van je OS is zo gebeurd en je kan zo 150 euro goedkoper uit zijn als je zelf die SSD er in stopt (en dan heb je nog een grotere SSD ook)

Ik heb de Asus al een maand, ben er erg blij mee.. superrap ding.. Als je Geforce experience je fallout instellingen laat doen dan loopt hij op 50-60 FPS en ziet alles er prima uit.. Als je ze high of medium kiest dan heb je wat lagere framerates (is mijn ervaring)

Al met al.. prima ding voor prima prijs!
Ik heb 1 probleempje met deze laptop, het lijkt erop dat mijn Nvidia Control Panel instellingen missen, ik zie hier alleen maar 3d opties. Maar geen opties voor kleuren enzo.

Dit is het enige wat ik zie: http://forum.notebookrevi...nts/nvcontrol-png.117179/

Enig idee waar mijn settings heen zijn? Op mijn PC heb ik er een hoop meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:52
Ik overweeg de Asus ROG GL552VW-CN108T te kopen. Het intern geheugen is 8GB.Volgens de pricewatch is het maximale geheugen 16 GB. Volgens coolblue is het intern geheugen echter niet uitbreidbaar. Hoe zit dit?

[ Voor 11% gewijzigd door DeKever op 13-11-2015 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland

waseland

War... war never changes

Topicstarter
DeKever schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:08:
Ik overweeg de Asus ROG GL552VW-CN108T te kopen. Het intern geheugen is 8GB.Volgens de pricewatch is het maximale geheugen 16 GB. Volgens coolblue is het intern geheugen echter niet uitbreidbaar. Hoe zit dit?
Er zit 1 Sodimm slot in van 8gb, er zitten 2 sloten in de laptop.
Source: https://www.alternate.nl/...book/html/product/1218056
"RAM geheugen Capaciteit Totaal 8 GB (waarvan 8 GB ingebouwd )
Max. ondersteund 16 GB (waarvan 16 GB verwisselbaar )
Slots 2 geheugenbanken beschikbaar waarvan bezet 1 geheugenbank"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:52
Hartelijk dank voor de reactie.

Helaas ben ik een n00bb en snap ik bovenstaande niet geheel. Misschien stelde ik mijn vraag wat onnozel, maar ik bedoel: kan ik later nog extra geheugen in de laptop zetten mocht dit noodzakelijk worden (over 2 jaar bijv.)?

René
Pagina: 1 2 3 Laatste