EliteGhost schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:59:
Nou, wat men wil doen is mijn bruto salaris verhogen met €150,- per maand ter compensatie van die 5 uur per week. Ik mag echter nog altijd geen 9 uur opschrijven. Dus het zal €2250,- op basis van 38 uur worden. En ik dien dan gewoon die 9 werkuur te maken.
Tja, ik heb een beetje dubbel gevoel. Aan de ene kant snap ik dat jij geen 9 uur mag maken (dan gaan al je collega's het namelijk ook doen en dan is het een iets grotere kostenpost dan 150 euro)
Aan de andere kant benadeel je nu jezelf qua pensioen / WW etc etc etc.
Oftewel ik zou het zien als het openen van onderhandelingen en hier niet mee akkoord gaan. Maar wel openstaan voor hogere biedingen en daarbij zou ik als minimum hanteren :
- Netto al je uren betaald (bruto klinkt leuk, maar als er 42% belasting over gaat dan heb je er al een stuk minder aan)
- Opslag voor het missen van de uren en daaruit voortvloeiende mogelijke toekomstige kortingen
- Opslag voor het stil houden van deze bonus tegenover je collega's
- Zwart op wit beschreven waar exact deze bonus voor is zodat ze niet later met een opslagronde kunnen zeggen : Die heb jij al gehad, of dat 1 van de 2 partijen later kan zeggen : Jij hebt gesjoemeld met je uren
Maar dat zou mijn insteek zijn als ik 100% punctueel was, het nadeel is echter dat jij (vanwege allerlei omstandigheden maar dat is even niet zo relevant) niet zo punctueel bent en dan zou ik ook graag nog een afspraak willen hebben over wat te doen met de uren over 40 uur die je vanwege reden x/y/z niet kan maken.
Dan maar misschien niet het maximale qua geld, maar 47 uur maken is ook weer overdreven (als je er 2 gemist hebt), wellicht 3/4 geld en 1/4 tijd voor tijd oid zodat je de files etc op kan vangen.
Want als jij extra betaald gaat krijgen voor die 45 uur dan zal er ook 100% verwacht worden dat je 45 uur aanwezig bent.
En ik zou in je achterhoofd houden dat je er waarschijnlijk na 1 jaar uitligt, want je bent nu waarschijnlijk voor je baas toch deels een probleemfiguur dus of je moet het komende jaar bewijzen dat je het echt waard bent of je hebt grote kans dat het probleemfiguur geen verlenging meer krijgt.
Is niet erg, maar betekent alleen maar dat je na 8 maanden oid eens rustig moet peilen of je nog wel mag blijven of dat je maar beter rond kan gaan kijken.
P.s. en ik zou een uitspraak vragen over het overwerk buiten deze 45 uur, want je spreekt er zo makkelijk over dat je best bereid bent om eens een uurtje over te werken, maar als je deze afspraak aangaat dan praat je qua uurtje overwerken dus over uurtje 46 en verder.
[
Voor 5% gewijzigd door
Gomez12 op 27-10-2015 21:19
]