Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:52
EliteGhost schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:12:
[...]

Daar ben ik dus een beetje voorzichtig mee. Ik kom net op de arbeidsmarkt.
Dat is juist wat ze willen, jij bent hun slaaf, en walsen heerlijk over je heen aangezien je er toch niet van durft te zeggen
Ik ken je situatie hoor, ik zat in een soort gelijke situatie ;)

Nieuw op de arbeidsmarkt zegt helemaal niets, af en toe is verfrissing wel goed voor een bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:13
Je moet voor jezelf opkomen TS. Je zult er versteld van staan hoeveel er mogelijk is als je, op een normale manier, aangeeft wat voor jou de opties zijn. Praat er over. Het liefst waar iedereen bij is, zodat de hele groep zijn zegje kan doen.

Mocht er uiteindelijk toch niets lukken, dan ga je toch op zoek naar een nieuwe baan. Als je echt van deze baan afhankelijk bent, dan accepteer je het nog even tot die tijd en als je er niet van afhankelijk bent, neem je direct ontslag. Maar je moet je wel realiseren dat dit geen goede baas is.

[ Voor 5% gewijzigd door FreeShooter op 26-10-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:24

St@m

@ Your Service

Je hebt helemaal niets te maken met de opdrachtgever. Nouja, in ieder geval weinig.
De cultuur binnen het bedrijf van je opdrachtgever ga je niet veranderen. Ook niet door "niet zo makkelijk over je heen te laten lopen". Die mensen werken daar gewoon 45 uur. Klaar. Hun probleem.
Als jij daar wordt gedetacheerd wordt er van jou verwacht dat je netjes meeloopt met de rest.

Je hebt te maken met je werkgever. Ga daar maar eens aan de bel trekken.
Je kunt imo twee dingen doen. Schikken dat je gewoon met de pas meeloopt, en dus 45 uur werkt bij de opdrachtgever. De 5 overuren die je dagelijks maakt krijg je wel uitbetaald van je werkgever.

Het nog verder opspelen en conform contract gewoon naar huis gaan na 8 uur. Je zal dan weggestuurd worden van je opdracht wegens werkweigering o.i.d. Hierna ga je lekker "op de bank" en vang je centen van je werkgever. Je zult waarschijnlijk nog wel een officiële waarschuwing krijgen, maar naar mijn mening heb je ook nog wel kans om die succesvol aan te vechten.

Punt is, bij je opdrachtgever ga je het echt niet voor elkaar krijgen. Die huurt gewoon in en verwacht dat alle eisen en wensen bij de ingehuurde bekend zijn, en dat dit verder geregeld is door de detacheerder.

En zolang jij het niet hard gaat spelen zal het je werkgever roesten.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

EliteGhost schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:41:
[...]

Jazeker, m'n begeleider van het bedrijf trok de handen er vanaf en die van het detacheringsbureau zou eens gaan overleggen maar praat er nu niet meer over.

Overigens kreeg ik net te horen dat de 2 uurtjes die ik vorige week niet heb gemaakt (door een file, dus ik had een 43 urige werkweek) in moet gaan halen. Dus dat wordt een 47 urige week of 2x 46.
Het is een mooie leerschool voor je. Ik ben allang geen junior meer, maar dit blijf je houden, het is zo herkenbaar. Zolang jij je bek houdt vinden ze het allemaal wel prima. Zit sinds begin dit jaar weer bij een nieuwe detacheerder en dus ook een nieuwe klant. Ik ga niet specifiek op de situatie in, maar bij de intake had ik al het idee dat er voor een deel van de werkzaamheden die ik ging doen "iets" geregeld moest worden (denk aan standby of reistijd of overwerk. Iets arbeidsvoorwaardelijk iig). Meteen aangegeven bij detacheerder, die "zou ermee aan de slag gaan". Nooit meer wat gehoord. Totdat het een paar maanden later ineens actueel werd. Gevraagd of ze al iets geregeld hadden. Nee dus. Heb ook hemel en aarde moeten bewegen om voor mezelf op te komen. Uiteindelijk is het wel gelukt. Maar ook als senior kun je hier dus tegenaan lopen...

In jouw geval zou ik (als je de energie ervoor hebt) proberen te regelen dat die 5 uur ergens terugkomen. Hetzij in extra salaris, maar nog beter in tijd-voor-tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 26-10-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Nou het wordt steeds mooier: net nog maar eens gebeld aangezien het 2 weken geleden is sinds ik met mijn detacherings adviseur daarover heb gesproken. Komt de beste persoon met 'oh ja sorry, ben ik vergeten'.

Nou ik heb meteen erna maar even m'n voormalig stagebureau gebeld (goede referentie daar en hadden destijds geen plek): goed dat ik zo bel in plaats van een open sollocitatie, ze gaan voor me kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

EliteGhost schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:36:
Nou het wordt steeds mooier: net nog maar eens gebeld aangezien het 2 weken geleden is sinds ik met mijn detacherings adviseur daarover heb gesproken. Komt de beste persoon met 'oh ja sorry, ben ik vergeten'.

Nou ik heb meteen erna maar even m'n voormalig stagebureau gebeld (goede referentie daar en hadden destijds geen plek): goed dat ik zo bel in plaats van een open sollocitatie, ze gaan voor me kijken.
Ja, natuurlijk is hij/zij het vergeten ;) veel te lastig. Dus even bevestigen per mail. Wanneer krijg je een antwoord? Die dag weer bellen, wederom bevestigen per mail. Ja, het is lastig. Ja je bent vervelend (zo wordt je ervaren). Maarja, zolang je niets doet heb je inmiddels al (6 weken keer 5 dagen keer 5 uur) 150 uur kosteloos voor ze gewerkt. Dat is volgende week een maandsalaris.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:21
St@m schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:39:
[...]

Ja, natuurlijk is hij/zij het vergeten ;) veel te lastig. Dus even bevestigen per mail. Wanneer krijg je een antwoord? Die dag weer bellen, wederom bevestigen per mail. Ja, het is lastig. Ja je bent vervelend (zo wordt je ervaren). Maarja, zolang je niets doet heb je inmiddels al (6 weken keer 5 dagen keer 5 uur) 150 uur kosteloos voor ze gewerkt. Dat is volgende week een maandsalaris.
Het gaat om 6 weken x 5 uur extra in de week he ;) Niet om werkdagen van 13 uur in plaats van 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ohja, haha
30 uur dan :+

[ Voor 42% gewijzigd door St@m op 26-10-2015 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:54
St@m schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:23:
Je hebt helemaal niets te maken met de opdrachtgever. Nouja, in ieder geval weinig.
De cultuur binnen het bedrijf van je opdrachtgever ga je niet veranderen. Ook niet door "niet zo makkelijk over je heen te laten lopen". Die mensen werken daar gewoon 45 uur. Klaar. Hun probleem.
Als jij daar wordt gedetacheerd wordt er van jou verwacht dat je netjes meeloopt met de rest.

Je hebt te maken met je werkgever. Ga daar maar eens aan de bel trekken.
Je kunt imo twee dingen doen. Schikken dat je gewoon met de pas meeloopt, en dus 45 uur werkt bij de opdrachtgever. De 5 overuren die je dagelijks maakt krijg je wel uitbetaald van je werkgever.

Het nog verder opspelen en conform contract gewoon naar huis gaan na 8 uur. Je zal dan weggestuurd worden van je opdracht wegens werkweigering o.i.d. Hierna ga je lekker "op de bank" en vang je centen van je werkgever. Je zult waarschijnlijk nog wel een officiële waarschuwing krijgen, maar naar mijn mening heb je ook nog wel kans om die succesvol aan te vechten.

Punt is, bij je opdrachtgever ga je het echt niet voor elkaar krijgen. Die huurt gewoon in en verwacht dat alle eisen en wensen bij de ingehuurde bekend zijn, en dat dit verder geregeld is door de detacheerder.

En zolang jij het niet hard gaat spelen zal het je werkgever roesten.
Vind dat je de opdrachtgever wel erg makkelijk vrijpleit. Waarom betalen zij voor 40u terwijl de norm 45u is? Dat kun je je beter afvragen. Hoe dan ook, TS moet zich gewoon aan hetgeen vasthouden wat contractueel ondertekend is, en dat is 40u. Als de opdrachtgever daar een probleem mee heeft, dan moeten ze maar zorgen dat er een nieuwe overeenkomst opgesteld wordt die geen problemen geeft volgens hun.

Lekker interessant wat de standaard werktijden zijn. Totaal niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:37
Ik werk zelf in de detachering en bij mijn rol moet ik helaas ook vaak 'meer' werken dat mijn contracturen. Ik noem dit geen overwerk. Overwerk doe ik op verzoek, en daar hoort een ander tarief bij.

Voor mijn opdrachtgever hou ik simpelweg bij hoeveel uur ik op een dag maak. Aan het einde van de maand schrijf ik enkel de contracturen. De meerwerkuren maak ik ook inzichtelijk en laat ik aftekenen.

Op de manier krijg ik dus een fictief potje vakantie uren. Als ik vakantie neem, dan factureer ik gewoon door en trek ik deze uren af van mijn fictief potje.

Ik ben van mening dat je geen dingen moet doen omdat het zo hoort, en dat je best mag aangeven wat je van iets vindt. Je moet vooral jezelf niet tekort doen en zaken onnodig opkroppen. Een goed gesprek lost vaak al veel op, anderzijds hoef je ook niet keihard op je strepen te staan.

Let wel, deze methode werkt op basis van goed vertrouwen en goed overleg. Misschien het proberen waard?

[ Voor 17% gewijzigd door Lumics op 26-10-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:29
[...]
Overigens kreeg ik net te horen dat de 2 uurtjes die ik vorige week niet heb gemaakt (door een file, dus ik had een 43 urige werkweek) in moet gaan halen. Dus dat wordt een 47 urige week of 2x 46.
Dat maakt de zaak wel heel eenvoudig, toch? Men probeert je te besodemieteren. Gewoon niet aan meewerken. Dat zullen ze je kwalijk nemen. Het zij zo. Als jij door file te laat was, moet je die uren inderdaad inhalen. Dat wordt de komende week dus geen 35-urige, maar een 37-urige werkweek.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

Is het arbeidsrechtelijk niet zo geregeld dat als je structureel overwerkt en dat kunt aantonen, je arbeidsovereenkomst aangepast dient te worden? (Ik heb niet de hele topic doorgenomen).

Jouw werkgever heeft afspraken met de opdrachtgever, daar stopt het.

Echter, dien je wel consequentie te aanvaarden als je weigert over te werken. Competentie; 'flexibel zijn' of 'prestatiegericht werken' komen zo wel minder positief aan het daglicht.

Keuzes...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:24
Laat je niet naaien... Als je je baan erdoor verliest is het nu klote maar op termijn zul je er blij om zijn. Als je jezelf tekort doet kan dat jaren tegen je zin doormodderen worden. Daar wordt je echt niet gelukkig van en het is hét recept voor overspannenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:12
MarcoC schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:55:
[...]

Dit topic gaat niet over de aanschaf van een nieuwe deurmat.
[...]
Stoer verhaal.
Heeft niets met stoer verhaal te maken. Maar er is geen enkele werkgever die het OK vind dat een werknemer regelmatig (dat zijn z'n eigen woorden). 10-20 minuten te laat komt. Als dat je regelmatig overkomt dan plan je gewoon je route en tijd verkeerd in.

Een werkgever die het niet zo nauw neemt kan dan ook snel genoeg denken als TS het niet zo nauw neemt met het contract met betrekking tot werktijden, waarom zou ik dan wel het volgens de letter volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
EliteGhost schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:36:

Sorry maar je moet, mijns inziens, daar echt weg!

Gelijk een hele reeks andere detacheerders bellen:
Brunel
MT&V
USGprofessionals
TMC group
Maandag

Gewoon overal je CV verspreiden en met iedereen babbelen. Dat je junior bent is zowel een nadeel als een voordeel. Je hebt wellicht weinig ervaring maar je bent nog redelijk blanco en je bent gretig. Ik herhaal ook nog maar eens wat ik al eerder heb gezegd: je bent technisch geschoold. Dat is een voordeel wat heel veel anderen niet hebben. Niet bang zijn!

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
MarcoC schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:50:
[...]
Vind dat je de opdrachtgever wel erg makkelijk vrijpleit. Waarom betalen zij voor 40u terwijl de norm 45u is? Dat kun je je beter afvragen. Hoe dan ook, TS moet zich gewoon aan hetgeen vasthouden wat contractueel ondertekend is, en dat is 40u. Als de opdrachtgever daar een probleem mee heeft, dan moeten ze maar zorgen dat er een nieuwe overeenkomst opgesteld wordt die geen problemen geeft volgens hun.

Lekker interessant wat de standaard werktijden zijn. Totaal niet relevant.
De afspraken tussen de detacheringsbureau en de opdrachtgever zijn niet bekend. De opdrachtgever is simpelweg geen partij voor de TS*. Hij moet klagen bij zijn werkgever, die bepaalt de werktijden en compensatie.

* Alleen voor inhoudelijk werk gerelateerde zaken kan hij zich bij de opdrachtgever melden. Dit is overduidelijk een HR dingetje en hoort thuis bij zijn werkgever.

[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 26-10-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Jwlb schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:53:
[...]

Heeft niets met stoer verhaal te maken. Maar er is geen enkele werkgever die het OK vind dat een werknemer regelmatig (dat zijn z'n eigen woorden). 10-20 minuten te laat komt. Als dat je regelmatig overkomt dan plan je gewoon je route en tijd verkeerd in.

Een werkgever die het niet zo nauw neemt kan dan ook snel genoeg denken als TS het niet zo nauw neemt met het contract met betrekking tot werktijden, waarom zou ik dan wel het volgens de letter volgen?
Die tijd haal ik uiteindelijk ook net zo goed weer in. Bovendien ben ik zeker niet altijd te laat. Het is gewoon bijna onmogelijk om op mijn route niet in de file te belanden.
Overigens werk ik dan nog altijd meer uren dan ik betaald krijg. Maar die onbetaalde uren moet ik wel inhalen?

[ Voor 6% gewijzigd door EliteGhost op 26-10-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

TS werkt dus op die dagen alsnog 40-50 minuten over, en dat vind jij dan een goede reden dat hij stelselmatig een uur per dag moet overwerken, omdat hij sommige dagen slechts 40-50 minuten overwerkt? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
Sissors schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:15:
[...]

TS werkt dus op die dagen alsnog 40-50 minuten over, en dat vind jij dan een goede reden dat hij stelselmatig een uur per dag moet overwerken, omdat hij sommige dagen slechts 40-50 minuten overwerkt? |:(
Waar zeg ik dat ik het gedrag van de werkgever/detacheerder goedkeur? Ik waarschuw alleen dat als jezelf ook niet leeft naar je contract, dat dat in dergelijke gevallen ook tegen je gebruikt kan worden.

Ik vind het overigens een drogreden dat je dankzij file niet op tijd kan zijn. File is een gegeven in Nederland. Ik weet ook dat ik altijd 20 minuten vertraging. Daarom vertrek ik standaard een half uur eerder.

Zou zonde zijn als je, in de ogen van de werkgever, net zo min je afspraken nakomt. Ik spreek dan ook over een werkgever die het niet zo nauw neemt. Die kan dit soort punten oppakken om er een welles/nietus van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Jwlb schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:42:
[...]

Waar zeg ik dat ik het gedrag van de werkgever/detacheerder goedkeur? Ik waarschuw alleen dat als jezelf ook niet leeft naar je contract, dat dat in dergelijke gevallen ook tegen je gebruikt kan worden.

Ik vind het overigens een drogreden dat je dankzij file niet op tijd kan zijn. File is een gegeven in Nederland. Ik weet ook dat ik altijd 20 minuten vertraging. Daarom vertrek ik standaard een half uur eerder.

Zou zonde zijn als je, in de ogen van de werkgever, net zo min je afspraken nakomt. Ik spreek dan ook over een werkgever die het niet zo nauw neemt. Die kan dit soort punten oppakken om er een welles/nietus van te maken.
Mag ik vragen hoe laat jij dan vertrekt als je een half uur eerder vertrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit je eerste baan? Zo ja: maak het jaar vol voor de ervaring en ga aan het eind van het jaar op zoek naar iets anders. Kun je ook meteen een stap in salaris maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

EliteGhost schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:48:
[...]

Laat dit nou geen spelletje van "ja maar ik moet eerder opstaan" worden.. Heb je al gebeld met je manager? Dat lijkt me iets belangrijker. Tips zijn er voldoende gegeven. Je zal nu zelf actie moeten ondernemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
St@m schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:06:
[...]

Laat dit nou geen spelletje van "ja maar ik moet eerder opstaan" worden.. Heb je al gebeld met je manager? Dat lijkt me iets belangrijker. Tips zijn er voldoende gegeven. Je zal nu zelf actie moeten ondernemen
Je hebt gelijk.

In een eerder commentaar meldde ik dat ik vandaag nog maar eens gebeld heb. De laatste keer dat ik daarover met hem belde was 2 weken terug.
Zijn reactie was (en ik citeer): "Oh goed dat je het zegt want het is me ontglipt". Hij zei verder dat hij het allemaal zo snel mogelijk in orde zou maken.

:O

Heb meteen erna maar gebeld met een contactpersoon van het bedrijf waar ik mijn afstudeerstage heb gelopen. Heb daar een goede referentie (op een andere vestiging). Gevraagd of zij nog iets hadden en het antwoord was meteen positief (nog niks concreets).

[ Voor 16% gewijzigd door EliteGhost op 26-10-2015 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
EliteGhost schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:48:
[...]

Dat mag. Dat eerder opstaan is voor mijn diensten van 09.00 tot 17.00. Dan sta ik om 07.00 op.

Echter meestal draai ik vroege diensten waar ik om 07.00 begin en dus om 05.45 naast mijn bed sta. Voor dagdiensten trek ik dus drie kwartier extra uit. Ontbijtje meegerekend.

[ Voor 14% gewijzigd door Jwlb op 26-10-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Jwlb schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:15:
[...]

Dat mag. Dat eerder opstaan is voor mijn diensten van 09.00 tot 17.00. Dan sta ik om 07.00 op. Echter ook geen problemen met mijn vroege diensten die ik 3x in week draai waar ik om 07.00 begin en dus om 05.45 naast mijn bed sta.
Dan sla ik het vorige advies even in de wind en maak ik er een spelletje van: jouw tijd van opstaan voor je vroege dienst is mijn normale tijd. Ben vervolgens ook pas om ongeveer 1900 weer thuis.

Dus vergeef me als ik 10 - 20 minuten te laat ben, minuten die ik vervolgens gewoon inhaal. Bij uitstek is het gewoon flink te laat. Twee maal gebeurd tot nu toe door een serie ongelukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jwlb
EliteGhost schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:20:
[...]

Dan sla ik het vorige advies even in de wind en maak ik er een spelletje van: jouw tijd van opstaan voor je vroege dienst is mijn normale tijd. Ben vervolgens ook pas om ongeveer 1900 weer thuis.

Dus vergeef me als ik 10 - 20 minuten te laat ben, minuten die ik vervolgens gewoon inhaal. Bij uitstek is het gewoon flink te laat. Twee maal gebeurd tot nu toe door een serie ongelukken.
Ik hoef er niet een spelletje te maken van "wie staat het vroegste op". Ik heb jarenlang 5 of 6 dagen in de week die tijd gedraaid als wekkertijd en langere dagen gemaakt. Helaas is lange dagen in de horeca net zo'n onderdeel als dat in de bouwsector blijkt te zijn. Ik putte echter enorm veel motivatie uit mijn werk, waardoor ik de werktijden nooit als probleem heb gezien. Als jij dat niet hebt moet je überhaupt kritisch naar je huidige werk kijken en misschien verder kijken.

Ik wilde je alleen waarschuwen dat die mening/insteek een bepaalde motivatie laat zien bij je werkgever waardoor je positie zeer zeker niet sterker wordt. Aangezien mijn mening juist is dat je het dialoog met je werkgever aan moet gaan, met als doel dat je uren in één of andere vorm uitbetaald moeten worden (danwel tijd voor tijd, danwel extra salaris). Dit soort gesprekken zijn vele malen makkelijker als je zelf een schone lei mee brengt.

Leg het naast je neer als je jezelf er niet in herkend. Ik probeer je alleen te helpen ook de keerzijde te laten zien.

Nogmaals, belangrijkste is het dialoog aan te gaan. In de eerste instantie met je detacheerder. Hij is tenslotte jou echte werkgever. Als de opdrachtgever je wilt hebben voor 45 uur, dan is dat mogelijk. Moet echter wel eerste de opdracht aangepast worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Jwlb op 26-10-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat ik als 1e zou doen is :
EliteGhost schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:19:
Wat het nog erger maakt is dat ik niet eens 45 uur op mag schrijven. Op het interne formulier kan ik wel lekker 45 uur schrijven, maar zodra het om een urenregistratie formulier van het detacheringsbureau gaat willen ze 8 uur per dag zien staan.
Schrijf je uren op het formulier naar het detacheringsbureau, dan wordt die maar niet afgetekend, maar dan heb je wel zwart-op-wit staan wat je werkt.

In wezen probeer je nu een persoon bij het detacheringsbureau te bereiken over dat je 45 uur werkt terwijl je op elk formulier aangeeft 40 uur te werken.
In wezen lieg je nu tegen het detacheringsbureau en daarmee bind je hun handen, want hun hebben nergens zwart op wit staan dat jij 45 uur werkt. Oftewel het detacheringsbureau gaat straks met je baas praten en die gaat het probleem niet zien, want kijk maar hier zijn 6 werkbriefjes waarop elke keer staat dat er maar 40 uur gewerkt is en die zijn ondertekend door baas en werknemer, wat is nu exact het probleem en dat staat de detachering met de mond vol tanden.

Oftewel zorg eerst dat de boel zwart op wit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Jwlb schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:32:
[...]

Ik hoef er niet een spelletje te maken van "wie staat het vroegste op". Ik heb jarenlang 5 of 6 dagen in de week die tijd gedraaid als wekkertijd en langere dagen gemaakt. Helaas is lange dagen in de horeca net zo'n onderdeel als dat in de bouwsector blijkt te zijn. Ik putte echter enorm veel motivatie uit mijn werk, waardoor ik de werktijden nooit als probleem heb gezien. Als jij dat niet hebt moet je überhaupt kritisch naar je huidige werk kijken en misschien verder kijken.

Ik wilde je alleen waarschuwen dat die mening/insteek een bepaalde motivatie laat zien bij je werkgever waardoor je positie zeer zeker niet sterker wordt. Aangezien mijn mening juist is dat je het dialoog met je werkgever aan moet gaan, met als doel dat je uren in één of andere vorm uitbetaald moeten worden (danwel tijd voor tijd, danwel extra salaris). Dit soort gesprekken zijn vele malen makkelijker als je zelf een schone lei mee brengt.

Leg het naast je neer als je jezelf er niet in herkend. Ik probeer je alleen te helpen ook de keerzijde te laten zien.

Nogmaals, belangrijkste is het dialoog aan te gaan.
Dat snap ik, maar als mijn werkgever niet snapt dat ik een lange weg heb waarin het verkeer mij tegen kan zitten en denkt dat ik niet wil dan is er iets anders mis.

Gelukkig was het maar éénmalig dat het hoofd van personeelszaken mij even aansprak toen ik echt te laat was en nu met die 2 gemiste uren in een week. Maar verder zijn ze zeer begripvol en malen ze niet over die 10 minuten.

Een dialoog ben ik al lang aangegaan en geen van beide partijen wil schuiven. Nogmaals: ik vind het niet erg om langer door te werken (lees: overwerken), maar niet structureel onbetaald 5 uur per week, die zij vervolgens kantooruren noemen.

Dus ik werk gewoon de uren die zij willen (althans, zo veel mogelijk proberen) en ondertussen ben ik blijven porren bij mijn adviseur die blijkbaar vergeten is dat ik met dat probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
EliteGhost schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:20:
[...]

Met die uren zou ik waarschijnlijk binnen 2 weken met een burnout thuis zitten.

Dat uur gratis vast overwerken vind ik echt niet kunnen, maar je reistijd is dan (imo) weer geen probleem van de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:01:
Is dit je eerste baan? Zo ja: maak het jaar vol voor de ervaring en ga aan het eind van het jaar op zoek naar iets anders. Kun je ook meteen een stap in salaris maken.
Ik ben geneigd het hier wel mee eens te zijn.

Net als dat ik het met iedereen eens ben dat TS niet over zich heen moet laten lopen en de werkgever en opdrachtgever smerig spel spelen door TS (en andere werknemers) uit te leven.

Maar.... TS heeft nog geen cv. Deze opdracht biedt wel een inkomen en de mogelijkheid ervaring op te bouwen. TS is voor de opdrachtgever vervangbaar en de detacheerder draagt door dat 0-uren contract al helemaal geen risico als TS zijn opdracht beëindigd wordt.
Daarom, gewoon braaf doen wat er gevraagd wordt. Ondertussen een beetje rond kijken en als zich echt iets beters aandient wegwezen. (maar kijkuit, het gras bij de buren lijkt altijd groener. )

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Ankona schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:08:
[...]

Ik ben geneigd het hier wel mee eens te zijn.

Net als dat ik het met iedereen eens ben dat TS niet over zich heen moet laten lopen en de werkgever en opdrachtgever smerig spel spelen door TS (en andere werknemers) uit te leven.

Maar.... TS heeft nog geen cv. Deze opdracht biedt wel een inkomen en de mogelijkheid ervaring op te bouwen. TS is voor de opdrachtgever vervangbaar en de detacheerder draagt door dat 0-uren contract al helemaal geen risico als TS zijn opdracht beëindigd wordt.
Daarom, gewoon braaf doen wat er gevraagd wordt. Ondertussen een beetje rond kijken en als zich echt iets beters aandient wegwezen. (maar kijkuit, het gras bij de buren lijkt altijd groener. )
Dat is ook wat ik nu aan het doen ben :) Ik ben me bewust van m'n positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
EliteGhost schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:36:
[...]
Dat snap ik, maar als mijn werkgever niet snapt dat ik een lange weg heb waarin het verkeer mij tegen kan zitten en denkt dat ik niet wil dan is er iets anders mis.
Tja, eerlijk gezegd. Interesseert het mij als werkgever niet echt hoe voor jou het verkeer is.
Deze situatie heb ik ook wel eens meegemaakt met sollicitanten die op grote afstand woonden, dan zeg ik ook tegen ze : Weet je zeker dat je het voor jezelf red? Want aan het einde van de rit interesseert mij jou woon-werk verkeer niet, mij interesseert het dat ik op tijdstip x y man personeel moet hebben zitten...
Gelukkig was het maar éénmalig dat het hoofd van personeelszaken mij even aansprak toen ik echt te laat was en nu met die 2 gemiste uren in een week. Maar verder zijn ze zeer begripvol en malen ze niet over die 10 minuten.
Hoe structureel is het nou eigenlijk? Want je hebt het de hele tijd over 10 a 20 minuten en zo af en toe, maar nu is het ineens 2 uur in 1 week (dat is meer dan 20 minuten per dag) en je zit nog maar rond week 7 of 8.
Dus ik werk gewoon de uren die zij willen (althans, zo veel mogelijk proberen) en ondertussen ben ik blijven porren bij mijn adviseur die blijkbaar vergeten is dat ik met dat probleem zit.
Zoals ik al zei, voor jouw adviseur heb je geen probleem, want jij werkt volgens wat je zelf zwart-op-wit neerzet maar 40 uur.
Ik zou er eerst eens voor zorgen dat jouw adviseur het probleem zwart op wit inzichtelijk heeft (want dan heeft hij namelijk ook een probleem, dan is er een uren-verantwoording van 45 uur maar er komt daar maar voor 40 uur geld binnen).

Je lijkt vooralsnog te veel te leiden aan wat een collega vroeger noemde "Het bambi-effect".
Je bent een hert en je staat midden op de snelweg en je ziet 2 koplampen op je afkomen.
Je staat verstijfd en je vraagt je van alles af :
- Wat is het?
- Kan ik er overheen springen?
- Kan ik er onderdoor kruipen?
- Zal ik links gaan?
- Zal ik rechts gaan?
En dan weet je het opeens : Ik ga ...... splatsh

Oftewel doe iets en stop met zeggen dat je van alles wilt doen zonder dat je iets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
[...]

Er is geen enkele werknemer die zich druk maakt over hoe laat werknemers op kantoor verschijnen als ze goed presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Gomez12 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:13:

Oftewel doe iets en stop met zeggen dat je van alles wilt doen zonder dat je iets doet.
Doe iets? Ik ben al een hele poos bezig. Critisch commentaar is goed, maar het moet wel ergens op slaan.

Hoe structureel is het? Ik kom soms 10 tot 20 min te laat. Die tijd haal ik ook in. Het is 2 maal voor gekomen dat ik door ernstige verkeershinder een uur te laat was. Het is ook 3 maal voor gekomen dat ik dagen van 11 uur maakte. Die uren over mijn contracturen krijg ik ook niet.

Ik werk nog altijd structureel meer dan mijn contracturen.

Als mijn werkgever van mening is dat ik door mijn reizen niet effectief deel kan uitmaken van zijn personeel had hij me ten eerste niet aan kunnen nemen en ten tweede kan hij er nu nog altijd wat van zeggen.
Als ik uren in moet halen omdat ik te laat ben: helemaal terecht. Maar als deze toch al onbetaald zijn ga ik protesteren.

[ Voor 94% gewijzigd door EliteGhost op 26-10-2015 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brain75
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-04 22:13
Ik heb helaas ook de nodige ervaring hiermee.

Ooit tussen twee studies in gewerkt, ook via detachering, voor een groot logistiek bedrijf. Ik begon als simpele orderpicker, maar binnen een maand was ik teamleider. En nee, niet omdat ik briljant was in wat ik deed. Ik was toevallig een van de weinige hoger opgeleiden daar en blijkbaar was dat al voldoende om in de chaos daar binnen no-time promotie te maken. Wat is daar allemaal mis gegaan?

Nou, die promotie zag ik niet terug in mijn salaris. Daarnaast was de chaos daar op een gegeven moment zo groot dat er wel eens een werkdag van 24 aan een gesloten uren is gewerkt. Heel apart: je begint om 7 uur in de ochtend en....je vertrekt ook weer om 7 uur in de ochtend. Met als resultaat dat ik uren briefjes inleverde bij het uitzendbureau die ze daar simpelweg niet geloofden (80 uur in een week kwam wel eens voor). Na veel gezeur kreeg ik die uren (zonder toeslagen, gewoon standaard loon) wel uit betaald. De chaos bleef echter: toen beloofde het bedrijf premies voor wie niet wegliep. Eigenlijk hield ik als uitzendkracht dit bedrijf minder of meer draaiende (met nog een aantal andere idioten). Premie was mondeling toe gezegd door de crisismanager. Je raad het al: die heb ik nooit op mijn rekening terug gezien. Uiteraard bij het uitzendbureau geklaagd maar daar is nooit wat uit terug gekomen.

Dit alles duurde maar een half jaar, maar het was een wijze les. Wees nooit gekker met een werkgever dan hij met jou is. Een baan is een zakelijke overeenkomst: jij levert kennis en arbeid en je werkgever stelt daar een beloning tegenover. Dit alles kom je gezamenlijk overeen binnen de wettelijke kaders die er bestaan.

Heb ik daarna nooit meer mijn neus gestoten? Jawel, nog twee maal zelfs. Maar ik had daar wel het lef om duidelijk voor mijzelf een grens te trekken. Toen die grens over schreden werd heb ik twee maal een andere baan gezocht en gevonden: tweemaal was dat een stap waar ik niet slechter van geworden ben.

[ Voor 0% gewijzigd door brain75 op 26-10-2015 21:41 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Wat een bizar verhaal zeg, ik snap wel dat je in een lastige positie zit. Volgens mij zit je nu al min of meer in de modus van het rondkijken naar iets beters - en volgens mij is dat de beste keuze.

Tot die tijd zou ik in elk geval proberen om ook 9 uur per dag te declareren. Dat is wat je werkt en werk moet beloond worden. Simple as that. Ik weet niet of je digitaal je uren moet declareren maar als daarbij 8 uur per dag het maximum is direct mailen dat je het daar niet mee eens bent. En probeer daarbij de 'normale' werktijden van je werk ook even in de mail te krijgen van je huidig leidinggevende (lijdinggevende eigenlijk). Dan sta je direct sterk.

Af en toe wat meer werken (zonder in rekening te brengen) doe ik ook in mijn detachering. Volgens mij is dat iets wat bij een detachering min of meer 'normaal' is. Even inlezen in iets nieuws of als je geen volledige weken werkt ook de telefoon op de andere dagen opnemen.
Dat dit bedrijf dit structureel vraagt - ook van iemand die via detachering werkt - terwijl het schijnbaar goed met ze gaat vind ik erg bijzonder. Op die manier kan elke idioot een bedrijf goed laten lopen, gewoon iedereen 90% van zijn gewerkte uren uitbetalen... Wat is de volgende stap, zelf koffie mee brengen? Meebetalen aan onderhoud van de lift? In toerbeurt het hele kantoor schoonmaken in het weekend? Idioterie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Tehh schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:52:
Wat een bizar verhaal zeg, ik snap wel dat je in een lastige positie zit. Volgens mij zit je nu al min of meer in de modus van het rondkijken naar iets beters - en volgens mij is dat de beste keuze.

Tot die tijd zou ik in elk geval proberen om ook 9 uur per dag te declareren. Dat is wat je werkt en werk moet beloond worden. Simple as that. Ik weet niet of je digitaal je uren moet declareren maar als daarbij 8 uur per dag het maximum is direct mailen dat je het daar niet mee eens bent. En probeer daarbij de 'normale' werktijden van je werk ook even in de mail te krijgen van je huidig leidinggevende (lijdinggevende eigenlijk).

Af en toe wat meer werken (zonder in rekening te brengen) doe ik ook in mijn detachering.
...
Ik kan geen 9 uur declareren omdat mijn urenverantwoording ondertekend moet worden door mijn begeleider/afdelingshoofd van de opdrachtgever.
Die weigert om iets te tekenen waar 9 uur op staat. Ik kreeg zelfs te horen 'daar hoort 8 uur te staan'.

Ik heb ook zeker niks tegen het doorwerken als dat moet. Geen punt, dat hoort bij de functie. Maar structureel onbetaalde uren draaien? Nee.

Dus ik ben al een hele tijd in gesprek met beide partijen (momenteel alleen met het detacheringsbureau).

De opdrachtgever krijgt mijn verantwoording waar de daadwerkelijk gewerkte uren op staan en het detacheringsbureau krijgt een hun versie met allemaal 8 uurtjes per dag erop.

Ik ga ze morgen maar eens de lijst met niet ondertekende registraties sturen. Mijn daadwerkelijke uren. Eens kijken wat er komt.

Nu maar snel slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
EliteGhost schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:05:
[...]

Ik kan geen 9 uur declareren omdat mijn urenverantwoording ondertekend moet worden door mijn begeleider/afdelingshoofd van de opdrachtgever.
Die weigert om iets te tekenen waar 9 uur op staat. Ik kreeg zelfs te horen 'daar hoort 8 uur te staan'.

Ik heb ook zeker niks tegen het doorwerken als dat moet. Geen punt, dat hoort bij de functie. Maar structureel onbetaalde uren draaien? Nee.

Dus ik ben al een hele tijd in gesprek met beide partijen (momenteel alleen met het detacheringsbureau).

De opdrachtgever krijgt mijn verantwoording waar de daadwerkelijk gewerkte uren op staan en het detacheringsbureau krijgt een hun versie met allemaal 8 uurtjes per dag erop.

Ik ga ze morgen maar eens de lijst met niet ondertekende registraties sturen. Mijn daadwerkelijke uren. Eens kijken wat er komt.

Nu maar snel slapen :)
Dan maar geen krabbel. Dan heeft jouw werkgever plotseling ook een probleem: hij kan niet meer factureren. Wellicht forceer je daar een oplossing mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brain75
  • Laatst online: 25-04 22:13
Stoere actie! Ik ben benieuwd wat daaruit gaat komen. Mocht het allemaal niks worden: houd je eigenwaarde en kijk om je heen. Wel in die volgorde: de schoorsteen thuis moet immers ook roken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Het is vrij simpel. Als je detacheringsbedrijf geen 9 uur wil declareren op een dag dan krijgen ze dat extra uur op een andere manier wel vergoed. Detacheringsbedrijven die niet MINIMAAL de uren betaald willen krijgen die jij werkt op een klus voor ze zonder dat ze op een of andere manier betaald worden BESTAAN NIET. Detacheringsbedrijven die standaard >12% genaaid worden op het aantal uren en dat pikken BESTAAN NIET.

Jij werkt voor je detacheringsbedrijf en jouw taak is er voor te zorgen dat jouw detacheringsbedrijf zo veel mogelijk geld verdient. Dat is je baan.

[ Voor 28% gewijzigd door BikkelZ op 26-10-2015 22:26 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

[...]

Oh, dat had ik niet helemaal meegekregen, dan zou ik het toch wat harder bij de opdrachtgever gaan spelen..en ondertussen alle acties melden bij je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
BikkelZ schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:21:
Het is vrij simpel. Als je detacheringsbedrijf geen 9 uur wil declareren op een dag dan krijgen ze dat extra uur op een andere manier wel vergoed. Detacheringsbedrijven die niet MINIMAAL de uren betaald willen krijgen die jij werkt op een klus voor ze zonder dat ze op een of andere manier betaald worden BESTAAN NIET.
Ehhh, doe eens wat uitleg? Het mag dan "vrij simpel" zijn, en ik dacht met 15 jaar detachering wel het een en ander gezien te hebben, maar blijkbaar heb ik toch wat gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:16

reiker

dan jij!

Misschien op elk urenbriefje weer "proberen" de 9 uur ondertekend te krijgen? En dan ook elke keer dat ze weigeren je detacheerder bellen of mailen dat ze weigeren te tekenen voor de werkelijke uren... Zo gaan er wellicht bij de detacheerder wat meer bellen rinkelen.

[ Voor 14% gewijzigd door reiker op 26-10-2015 22:28 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

bszz schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:26:
[...]

Ehhh, doe eens wat uitleg? Het mag dan "vrij simpel" zijn, en ik dacht met 15 jaar detachering wel het een en ander gezien te hebben, maar blijkbaar heb ik toch wat gemist...
Een detacheerder wil gewoon geld verdienen en het liefste zo veel mogelijk. Waar verdienen ze geld mee? Jouw declarabele uren. Dus des te meer uren je declareert des te meer ze verdienen. Waarom zou je detacheerder het pikken dat ze structureel onderbetaald worden? Dat doet geen enkele toko, daar moeten op zijn minst afspraken over zijn gemaakt. Anders loop je je werkgever gewoon te naaien door acht uur te laten tekenen waar ze er negen zouden moeten krijgen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
BikkelZ schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:28:
[...]

Een detacheerder wil gewoon geld verdienen en het liefste zo veel mogelijk. Waar verdienen ze geld mee? Jouw declarabele uren. Dus des te meer uren je declareert des te meer ze verdienen. Waarom zou je detacheerder het pikken dat ze structureel onderbetaald worden? Dat doet geen enkele toko, daar moeten op zijn minst afspraken over zijn gemaakt. Anders loop je je werkgever gewoon te naaien door acht uur te laten tekenen waar ze er negen zouden moeten krijgen.
Dat is een behoorlijk kortetermijnvisie waarmee je op lange termijn zowel klanten als competente medewerkers verliest Vele (goede) detacheerders werken anders. Als gedetacheerde heb je de complexe taak om op een zo goed mogelijke en evenwichtige manier de belangen van zowel je werkgever als de klant te behartigen, het liefst zonder jezelf tekort te doen. Zo simpel als jij voorstelt is dat dus niet en zeker niet zo zwart-wit. Ik kan mij eerder voorstellen dat deze gang van zaken het resultaat is van een creatief onderhandelingsproces waarbij de rekening uiteindelijk bij de werknemer wordt neergelegd. Mogelijk motief is dat deze opdracht anders "lost" zou zijn en wellicht een handje geholpen door een bonussysteem voor accountmanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
prein2 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 07:17:
gewoon naar je werk gaan en niet zeuren. Er zijn mensen die veel meer overwerken zonder het betaald te krijgen. Ii vind t niet van de juiste mentaliteit getuigen om daarover te klagen
Er zullen vast sukkels zijn die dat doen.

Of om tijdelijk voor je gezin het hoofd boven water te houden.

Niemand gaat zich toch structureel laten misbruiken. Snap de detacheerder trouwens ook niet. Die zou z'n mensen toch moeten beschermen? Dit draait toch ook voor de kosten op als iemand ziek wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

bszz schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:39:
[...]

Mogelijk motief is dat deze opdracht anders "lost" zou zijn en wellicht een handje geholpen door een bonussysteem voor accountmanagement.
Ik vermoed dus ook dat er afspraken gemaakt zijn over zijn hoofd heen. Maar hij mag best kritisch zijn of gewoon een eerlijke uitspraak vragen vanuit de detacheerder daar over. 45 uur per week werken op een full-time contract is niet zo gek maar je moet je mannetje niet zo laten bungelen met een half verhaal bij een klant. Uiteindelijk is iemand die niet echt gelukkig is op zijn werk minder gemotiveerd en dan maakt het ook geen reet meer uit dat je hem nog een uurtje extra per dag laat rennen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lekkere werkgever hier wordt gewoon ouderwets de werknemer uitgebuit. Waarschijnlijk is er geen enkele vorm van werkoverleg of OR. Succes en het vervelende is wel dat in het huidige werkklimaat lees je hebt niet zomaar een andere baan de werkgever ermee weg komt. Ben benieuwd of er een OR is of een vertrouwens persoon. Bedrijf is vast VCA gecertificeerd dan moet er wat op papier zijn. Maar let op als je deze vragen gaat stellen kan het snel met je gedaan zijn, lees exit.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Laatst online: 17-09 14:37
[...]

hahaha dat kan dus niet! Onmogelijk en mag dus volgens de wet niet....

Maar goed, we kunnen blijven praten. De detacheerder laten optreden en alle eerdere uren ook nog laten factureren, je hebt dus nog wat te goed. Nogmaals onmogelijk dat ze dit eisen..Je werkte al meer dan 10% extra elke week en als je 43 uur hebt gewerkt heb je al teveel uren gemaakt.

Oh en ik zou vanaf nu dus maar 8 uur werken per dag want je wilt toch niet nog verder genaait worden.

[ Voor 7% gewijzigd door rikoos op 26-10-2015 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Over welk detacheringsbureau gaat het hier? Mag in DM.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]

Heel super simplistisch gezegd : Je draait geen onbetaalde uren, je werkt geen 9 uur per dag. Kijk maar op je urenverantwoordingen.

Zolang jij die urenverantwoordingen blijft tekenen op 8 uur is er geen probleem.

Heel zwart-wit gezien zeg jij : Ik sjoemel met mijn urenverantwoordingen waardoor iedereen weet dat die niet kloppen, maar ik moet wel meer uitbetaald krijgen dan er op die urenverantwoordingen staat...
Voor het verleden verwacht ik dat er niets gaat komen, want de opdrachtgever gaat gewoon terugkomen met briefjes waarop staat 40 uur gewerkt ondertekend door beide partijen. Punt uit en over.
Alleen voor de toekomst kan je hier iets mee doen, door gewoon enkel nog maar briefjes met daadwerkelijk gewerkte tijd te overleggen, willen ze deze niet tekenen dan schakel je het detacheringsbureau in dat ze niet willen tekenen en dan gaat het gesprek op een heel ander niveau plaatsvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Waarom is het jou taak om hier iets aan te doen? Is er niet iemand van het detacheringsbureau die zulke problemen met de werkgever/opdrachtgever moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Laatst online: 07-05 12:39
Het probleem is dus met de opdrachtgever die 45 uur verlangt maar 40 uur wil betalen. Dat is iets waar je als detacheerder nooit in mee wilt gaan want je verliest 5 declarabele uren.

Ik werk zelf voldoende over. Daar krijg ik niets voor (part of the job zeggen ze hier), maar ieder uurtje dat ik werk voor een klant gaat naar de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Goodfellas schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:33:
Het probleem is dus met de opdrachtgever die 45 uur verlangt maar 40 uur wil betalen. Dat is iets waar je als detacheerder nooit in mee wilt gaan want je verliest 5 declarabele uren.

Ik werk zelf voldoende over. Daar krijg ik niets voor (part of the job zeggen ze hier), maar ieder uurtje dat ik werk voor een klant gaat naar de klant.
Ik heb ook niks tegen overwerken. Echter gelden mijn uren van 730 tm 1730 als vaste kantooruren. Het onbetaalde uur per dag moet ik als een 'resultaatsverplichting' zien (woorden van het hoofd personeelszaken).

In een mail tussen het hoofd personeelszaken en mij staat:

"Afgelopen week heb ik nog even contact gehad met (**Adviseur**) vanuit (**Detacheringsbedrijf**) betreffende onze ‘werk-week-tijden’. Zoals vorige week al besproken werken we van 07:30 tot 17:30 uur met een uur pauze. Deze tijden gelden als een 8-urige werkdag binnen (**Bedrijf**) , zie het als een soort van inspanningsverplichting welke in het loon inbegrepen zit. Uren hierbuiten worden als overwerk gezien. Bij de registratie van de uren naar (**Detacheringsbedrijf**) dien je dus 8 uur per dag in te vullen bij een standaard werkdag."

In mijn contract staat echter dat overuren (meer dan die 40 uur) in overleg plaats kunnen vinden.

Die 'resultaatsverplichting' zie ik niet als overleg.

[ Voor 27% gewijzigd door EliteGhost op 27-10-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Goodfellas schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:33:
Daar krijg ik niets voor (part of the job zeggen ze hier)
Ze hebben je mooi gehersenspoeld in ieder geval. Ze laten je extra werk verrichten voor niets en je ook nog laten geloven dat het zo hoort.

[ Voor 17% gewijzigd door RodeStabilo op 27-10-2015 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:58

Guusjee

Omdat ik groot ben..

EliteGhost schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:29:
[...]

Ik heb ook niks tegen overwerken. Echter gelden mijn uren van 730 tm 1730 als vaste kantooruren. Het onbetaalde uur per dag moet ik als een 'resultaatsverplichting' zien (woorden van het hoofd personeelszaken).

In mijn contract staat echter dat overuren (meer dan die 40 uur) in overleg plaats kunnen vinden.

Die 'resultaatsverplichting' zie ik niet als overleg.
Heb je dan een resultaat staan in je contract? Dat lijkt mij niet.. En als je dat wel hebt, dan maakt het toch geen fluit uit of je het in 30, 40 of 50 uur doet..?

[ Voor 7% gewijzigd door Guusjee op 27-10-2015 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Guusjee schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:35:
[...]

Heb je dan een resultaat staan in je contract? Dat lijkt mij niet.. En als je dat wel hebt, dan maakt het toch geen fluit uit of je het in 30, 40 of 50 uur doet..?
Alleen dat ik mijn aangewezen werkzaamheden naar behoren uit dien te voeren. Iets dat gewoon logisch is, ben hier niet om er met de pet naar te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee

Guusjee

Omdat ik groot ben..

EliteGhost schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:49:
[...]

Alleen dat ik mijn aangewezen werkzaamheden naar behoren uit dien te voeren. Iets dat gewoon logisch is, ben hier niet om er met de pet naar te gooien.
Dat snap ik, maar je kan je afvragen of 45u in de week werken een resultaatsverplichting is of dat je werk goed doen een resultaatsverplichting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
EliteGhost schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:19:
Nu blijkt sinds afgelopen week dat ik lang niet de enige ben die daar problemen mee heeft. Afgelopen week kwam het ter sprake dat iedereen van mijn afdeling daar moeite mee heeft.
^^ En daar zit je sterke punt. Stap als groep naar de baas, want de baas vangt wel gewoon voor 9 uur geld voor jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
EliteGhost schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:29:
[...]
In een mail tussen het hoofd personeelszaken en mij staat:

"Afgelopen week heb ik nog even contact gehad met (**Adviseur**) vanuit (**Detacheringsbedrijf**) betreffende onze ‘werk-week-tijden’. Zoals vorige week al besproken werken we van 07:30 tot 17:30 uur met een uur pauze. Deze tijden gelden als een 8-urige werkdag binnen (**Bedrijf**) , zie het als een soort van inspanningsverplichting welke in het loon inbegrepen zit. Uren hierbuiten worden als overwerk gezien. Bij de registratie van de uren naar (**Detacheringsbedrijf**) dien je dus 8 uur per dag in te vullen bij een standaard werkdag."
Ok, nu heb je het dus zwart op wit op mail staan als ik het goed begrijp, dan forward je deze naar het detacheringsbureau of deze per mail kunnen bevestigen dat dit klopt, zoja dan forward je het naar een advocaat waar je eens mee moet gaan praten. Want alletwee de partijen kunnen niet zonder jou beslissen dat je maar 9 uur moet werken en 8 uur uitbetaald moet krijgen.

Houdt er wel rekening mee dat als je dit traject ingaat dat je niet je volledige contractjaar gaat afmaken (maar dat ze wel het volledige contractjaar moeten betalen waarschijnlijk)
RemcoDelft schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:59:
[...]
^^ En daar zit je sterke punt. Stap als groep naar de baas, want de baas vangt wel gewoon voor 9 uur geld voor jullie!
Ik betwijfel of dit nog nut heeft, als de personeelschef het op de mail durft te zetten dan ben je als bedrijf redelijk ver heen en overtuigd dat de rest er niets van gaat zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gomez12 op 27-10-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Laatst online: 29-09 19:30
Heb ooit ook in een soortgelijke situatie gezeten. Mijn advies, start met actief om je heen kijken naar een andere baan. Win advies in van een juridisch loket/advocaat. Documenteer alles, neem desnoods (telefoon)gesprekken op. Zoek medestanders binnen het bedrijf maar vooral; blijf je werk goed doen!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Update:

Ik heb dus een mailtje gestuurd waarin ik duidelijk maak dat ik niet langer mee werk aan het invullen van 8 uur waar ik er meer werk.

Kreeg even later een telefoontje dat ze mijn contract niet kunnen veranderen, maar me wel een compensatie kunnen bieden voor de uren die ik meer werk.
Dat is mooi, maar ik kijk nog even naar de details. Ik moet namelijk 8 uur blijven schrijven. M'n adviseur wilde uiteraard meteen al weten of ik akkoord ga.

[ Voor 7% gewijzigd door EliteGhost op 27-10-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Werkgevers waar ik bij heb gewerkt hadden ook kantoortijden van 07:30 - 17:30. Echter betekende dit dat tussen die uren het gebouw open was en je binnen kantoortijden je 40 uur maakt. Ook kon het zijn het gewenst was dat je om 07:30 begint (wegens bezetting op een servicedesk bijvoorbeeld), maar dan kun je dus om 16:00 (8 uur + 30 min pauze) naar huis. Op geen enkel moment was het zo dat je 10 uur op kantoor aanwezig moest zijn en maar betaald krijgt voor 8.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Laatst online: 30-09 17:19
EliteGhost schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:39:
Update:

Ik heb dus een mailtje gestuurd waarin ik duidelijk maak dat ik niet langer mee werk aan het invullen van 8 uur waar ik er meer werk.

Kreeg even later een telefoontje dat ze mijn contract niet kunnen veranderen, maar me wel een compensatie kunnen bieden voor de uren die ik meer werk.
Dat is mooi, maar ik kijk nog even naar de details. Ik moet namelijk 8 uur blijven schrijven. M'n adviseur wilde uiteraard meteen al weten of ik akkoord ga.
Ook voor de uren die je in het verleden meer hebt gewerkt?

Geldt dit ook voor je collega's?

[ Voor 75% gewijzigd door nielsn op 27-10-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Update:

Dat is een mooi begin. Ik zou zeker niet nu al akkoord gaan. Leg hem uit dat je dit graag op een goede manier wilt regelen, dus gewoon conform de arbeidsvoorwaarden en uiteraard met terugwerkende kracht, en dat je een concreet voorstel op papier of per e-mail zou willen ontvangen. Ik zou me kunnen voorstellen dat je intern bijvoorbeeld nog 5 uur/week schrijft. Daarnaast zijn dit natuurlijk geen overuren maar is het structureel. De vraag is of je dat gezien je persoonlijke situatie en reistijd wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik begrijp overigens nu waarom je baas maar 8 uur wilt aftekenen ipv 9 uur

Ik heb eens gekeken hoe vaak je "niet" aan het werk bent (omdat je op Tweakers in dit topic aan het schrijven bent).
In werktijd (ervan uitgaande dat je tegen 8:00 uur begon) heb je 17 (!!!) reacties gegeven... Naast het reageren zal je ook bijna alles wel gelezen hebben.

De tijden "verbazen" mij soms ook, aangezien ze soms redelijk dicht op elkaar zitten (wat mij doet denken dat je steeds aan het refreshen bent om te kijken of er een reactie is)

Een overzicht van de tijden van je reacties (alleen die van gisteren)
6:17 uur (vermoed dat je nog thuis bent)
7:58 uur (vermoed dat je net je conputer heb opgestart omdat je er minimaal 1,5 uur reistijd hebt zonder file volgens je OT)
8:07 uur
8:29 uur
8:37 uur
8:58 uur
9:19 uur
9:26 uur
10:16 uur
11:12 uur
13:19 uur
13:41 uur
13:50 uur
14:50 uur
15:41 uur
16:05 uur
16:12 uur
16:36 uur (inmiddels al 17 reacties onder werktijd)
19:14 uur (vermoed dat je weer thuis bent)

Als ik zo vaak mijn mensen wat anders zie doen dan werken, begrijp ik wel dat er maar 8 uur geschreven mag worden ipv 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Laatst online: 17-09 14:37
nielsn schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:50:
[...]

Ook voor de uren die je in het verleden meer hebt gewerkt?

Geldt dit ook voor je collega's?
Dat dacht ik ook gelijk .... Blijft belachelijk dat bedrijven zo misbruik maken van mensen anno 2015.

Ik erger me trouwens aan de mensen die zeggen niet zeuren, part of the job. Wat een onzin is dat zeg. Overwerken en incidenteel overwerken okay maar als het zo extreem is als in dit geval spoor je niet helemaal als je dat normaal gaat vinden. Helemaal omdat je uren moet opnemen die je niet gewerkt hebt buiten de 40 uur !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
BastaRhymez schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:55:

[.....]

7:58 uur (vermoed dat je net je conputer heb opgestart omdat je er minimaal 1,5 uur reistijd hebt zonder file volgens je OT)

Als ik zo vaak mijn mensen wat anders zie doen dan werken, begrijp ik wel dat er maar 8 uur geschreven mag worden ipv 9
Dat jij tijd stopt in het samenstellen van dit overzicht! En verder behoorlijk offtopic. Werkgever dwingt structureel zijn werknemers en inhuurkrachten om 5 uur per week gratis te werken. Dat is het onderwerp, niet hoe productief mensen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:11

Ik heb eens gekeken hoe vaak je "niet" aan het werk bent (omdat je op Tweakers in dit topic aan het schrijven bent).
In werktijd (ervan uitgaande dat je tegen 8:00 uur begon) heb je 17 (!!!) reacties gegeven... Naast het reageren zal je ook bijna alles wel gelezen hebben.

De tijden "verbazen" mij soms ook, aangezien ze soms redelijk dicht op elkaar zitten (wat mij doet denken dat je steeds aan het refreshen bent om te kijken of er een reactie is)

[...]

Lol wat een dooddoener.... :O

[ Voor 23% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 27-10-2015 10:09 ]

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar dat overwerk standaard in de 40 urige werkweek zit is vrij normaal, echter voorzover ik weet gaat het dan om incidenteel wat langer werken, voorbeeld je moet een keer 20 minuten langer op je werk aanwezig zijn omdat er vlak voor tijd een calamiteit is ontstaan, dan is het niet de bedoeling dat je daar direct voor gaat schrijven. Echter als er sprake is van structureel langer werken, dan komt een bedrijf daar niet mee weg, anders zou elk bedrijf je wel 45 uur laten werken.

Of je dit moet aankaarten? Tjah de economie is nog steeds niet in orde en en je zit in een kwetsbare situatie, wat ik wel zou doen is heel zorgvuldig je eigen uren administreren zodat wanneer je daar weg gaat, wellicht alsnog een claim kunt neerleggen.

Heeft het bedrijf eigenlijk een OR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gadverdamme zeg, ga jij TS zo persoonlijk aanvallen, blijf uit het topic weg a.u.b. !
Zeker een kleinbedrijf werkgever... Hypocriet, want wat doe jij op dit forum onder werktijd (als we jouw criteria aanhouden)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022

Wat kinderachtig zeg, misschien was hij wel vrij, of heeft hij tussen 2 klussen een reis als bijrijder waar hij even tijd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Laatst online: 07-05 12:39
Friespeuk schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:32:
[...]

Ze hebben je mooi gehersenspoeld in ieder geval. Ze laten je extra werk verrichten voor niets en je ook nog laten geloven dat het zo hoort.
Ik heb niet gezegd dat ik daar gelukkig mee ben, maar het is wel de standaard in de branch waar ik werk. Bij alle vergelijkbare werkgevers. Daar ga ik voor nu mee akkoord omwille van mijn carriere perspectief, dus in mijn ogen is het niet helemaal voor niets.

Maar het probleem van de TS zit in eerste instantie bij het bedrijf dat niet wil betalen voor ingehuurde diensten. Maar goed, zo te zien zit er schot in de zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Update:

Goed om te horen dat er schot in de zaak zit! Ben wel benieuwd hoe ze om gaan met de afgelopen weken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zou zelf niet al te moeilijk doen over de afgelopen weken. Het is mooi meegenomen als ze met terugwerkende kracht iets doen, maar het allerbelangrijkst is dat het voor de toekomst goed geregeld is.

Ik vraag met trouwens af waar je dan akkoord mee zou moeten zijn volgens je "adviseur"? Want ze hebben toch nog niets concreet voorgesteld?

Het allermooiste zou natuurlijk zijn dat je dit als tijd-voor-tijd krijgt. Maar dat zal er niet inzitten, want dan spaar je een week vakantie op in pakweg 2 maanden. Dat zou betekenen dat je in 10 maanden tijd zoveel uren opgebouwd hebt dat je de rest van het jaar bijna vrij kan nemen. Daar zit zo'n stuk omzetverlies in voor je detacheerder dat ze daar niet mee akkoord zullen gaan, het is voor hun veel goedkoper om je gewoon een financiele compensatie te geven.

Je moet kijken wat je liever hebt, geld of vrije tijd. Geld is simpel, dan betalen ze gewoon je uurloon uit over de extra uren. Maar als je wat vrije tijd op wilt bouwen (zou mijn voorkeur hebben, zeker met jouw werk- en reistijden) kun je ook in onderhandeling gaan. Zoals ik hierboven al schreef. Ze zullen nooit akkoord gaan met 5 uur opbouw per week, dan heb je over een paar maanden een stuwmeer aan dagen. Grofgezegd bouw je in een jaar tijd zo'n 235 uur op, dat zijn 30 dagen. Dat gaan ze je echt niet geven, dat is 30 dagen omzetverlies. Maar wees creatief. Je kan bijvoorbeeld voorstellen dat je eens in de 2 of 3 weken een dag "gratis" vrij bent. Dan pak je zelf een "verlies" van 2 uur of 7 uur, maar kom je hun ook een beetje tegemoet. En je kunt zelf jezelf weer een beetje opladen eens in de zoveel tijd. Of maak een rekensom van het aantal uur wat je op zou bouwen en doe dan een goed en reeel voorstel van 15 tot 20 extra vakantiedagen in de periode dat je bij die klant zit.

Het is nog steeds niet ideaal, maar het is ook een beetje geven en nemen. En het is beter voor je carriere om in ieder geval in de meewerkmodus te blijven zitten, maar niet tot het uiterste natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Mijn dank voor het logboek.

Om het maar even uit te leggen:
Maandag zat ik, zoals anderen al zeiden, deels als bijrijder in een auto. Niks te doen dus.

Vervolgens had ik andere werkzaamheden (A0 tekeningen uitdraaien etc), waar nogal wat tijd in gaat zitten. Het was nogal een berg. Bij gebrek aan nevenactiviteiten: even kijken.

Heb zeker niet alles gelezen.

Ik heb verder al mijn taken netjes voltooid dus wat jij er verder van vindt laat mij koud. Doen de medewerkers eens aan 'multitasking', loopt er nog iemand te zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Joh, daar ga je toch niet eens op reageren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Lekker laten trollen. Hij zit ook tijdens werktijd een overzicht te maken.

8 uur lang productief is weinig mensen gegeven (laat staan 9). De een gaat staan oewehoeren bij de koffie-automaat, de ander gaat een krantje lezen en weer een ander gaat roken. Jij kijkt ff op GOT. Big deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nog sterker de werkgever houdt er al rekening mee dat de t's twee uur per dag niets doet. Zou dat dus zeker gaan aanhouden.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Nou, wat men wil doen is mijn bruto salaris verhogen met €150,- per maand ter compensatie van die 5 uur per week. Ik mag echter nog altijd geen 9 uur opschrijven. Dus het zal €2250,- op basis van 38 uur worden. En ik dien dan gewoon die 9 werkuur te maken.

Nou wil ik een gegeven paard niet in de bek kijken, maar die €150,- is nog niet eens (verspreid over die 5 uur per week) een uurloon.

Het feit dat ik geen 9 uur mag schrijven blijft scheef. Is mooi voor hun administratie, maar het klopt niet.

Ze willen ook niet van de term 'ingecalculeerde overuren' afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 23:11

The_Scarabial

MTB for life!

Je hebt dus een contract op basis van 38 uur, dus je dient gewoon 7 uur extra per week betaald te krijgen ipv. 5.
7x12,80x4 weken= 360,- extra zou je dus minimaal extra moeten krijgen.
2100+360=2460,- per 4 weken en je gaat lachend die overuurtjes weer werken :D

Spreek gewoon af met jou werkgever dat je alle overuren bijhoudt en die uitbetaald wil krijgen.
Hoe jou werkgever dit regelt met de klant is zijn probleem.

Veel moeilijker moet je het niet maken volgensmij

[ Voor 47% gewijzigd door The_Scarabial op 27-10-2015 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
The_Scarabial schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:40:
Je hebt dus een contract op basis van 38 uur, dus je dient gewoon 7 uur extra per week betaald te krijgen ipv. 5.
7x12,80x4 weken= 360,- extra zou je dus minimaal extra moeten krijgen.
2100+360=2460,- per 4 weken en je gaat lachend die overuurtjes weer werken :D

Spreek gewoon af met jou werkgever dat je alle overuren bijhoudt en die uitbetaald wil krijgen.
Hoe jou werkgever dit regelt met de klant is zijn probleem.

Veel moeilijker moet je het niet maken volgensmij
Nee wacht even, het is op basis van 38 uur en je werkt 40. Die 2 uur per week bouw je op als vrije uren die je op kan nemen als je vrij wil hebben. Zo bouwen mensen meer vakantie op, bovenop de ATV dagen (24 in mijn geval) die ze al hebben. Dat is gewoon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[...]
...Overigens kreeg ik net te horen dat de 2 uurtjes die ik vorige week niet heb gemaakt (door een file, dus ik had een 43 urige werkweek) in moet gaan halen. Dus dat wordt een 47 urige week of 2x 46.
De brutaliteit zeg. Ze buiten je uit en als je een keer wat minder werkt doen ze ook nog of die uitbuiting de normaalste zaak van de wereld is.

Mar inderdaad kom voor jezelf op. Het bedrijf heeft macht omdat jij het hen geeft. En voor degenen die zeggen een uurtje moet kunnen, dat is zo als het geven en nemen is. Niet als een bedrijf wil dat je overuren in gaat halen die je had moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:29

Garyu

WW

Als je die uren officieel niet werkt (want niet schrijft), hoe zit dat dan met verzekering, arbo, etc? Het is zwart werk en ook nog onbetaald - win-win voor de werkgever, maar lose-lose voor jou en de staat..

Nee, lijkt me simpel dat dat op verschillende niveaus duidelijk not done is. Of contract aanpassen, of uitbetalen, of minder werken, maar de huidige situatie lijkt me niet OK.

Ik krijg mijn overuren ook niet uitbetaald, daar heb ik in overleg voor gekozen en staat ook zo in mijn contract, die uren schrijf ik dus ook, heb er alleen niet veel aanaan. Maar contractueel/juridisch is het ok en conform de CAO..

[ Voor 23% gewijzigd door Garyu op 27-10-2015 20:19 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Garyu schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:17:
Als je die uren officieel niet werkt (want niet schrijft), hoe zit dat dan met verzekering, arbo, etc? Het is zwart werk en ook nog onbetaald - win-win voor de werkgever, maar lose-lose voor jou en de staat..

Nee, lijkt me simpel dat dat op verschillende niveaus duidelijk not done is. Of contract aanpassen, of uitbetalen, of minder werken, maar de huidige situatie lijkt me niet OK.

Ik krijg mijn overuren ook niet uitbetaald, daar heb ik in overleg voor gekozen en staat ook zo in mijn contract, die uren schrijf ik dus ook, heb er alleen niet veel aanaan. Maar contractueel/juridisch is het ok en conform de CAO..
Wat betreft verzekering is dat wel geregeld, arbotechnisch mag het niet, vandaar dat ze willen dat ik 8 uur op schrijf. Die 5 uur zijn onbetaald dus ook niet zwart.

Overuren mag ook, zolang het in overleg is en niet structureel (staat ook zo in m'n contract). Bij mij is het echter zonder overleg en structureel.
Als ik een dag of een week lang een uurtje langer door moet werken (dus overuren) omdat het druk is of omdat iets af moet was hier ook geen probleem geweest als ik de week erop weer conform contract zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
EliteGhost schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:59:
Nou, wat men wil doen is mijn bruto salaris verhogen met €150,- per maand ter compensatie van die 5 uur per week. Ik mag echter nog altijd geen 9 uur opschrijven. Dus het zal €2250,- op basis van 38 uur worden. En ik dien dan gewoon die 9 werkuur te maken.
Tja, ik heb een beetje dubbel gevoel. Aan de ene kant snap ik dat jij geen 9 uur mag maken (dan gaan al je collega's het namelijk ook doen en dan is het een iets grotere kostenpost dan 150 euro)

Aan de andere kant benadeel je nu jezelf qua pensioen / WW etc etc etc.

Oftewel ik zou het zien als het openen van onderhandelingen en hier niet mee akkoord gaan. Maar wel openstaan voor hogere biedingen en daarbij zou ik als minimum hanteren :
- Netto al je uren betaald (bruto klinkt leuk, maar als er 42% belasting over gaat dan heb je er al een stuk minder aan)
- Opslag voor het missen van de uren en daaruit voortvloeiende mogelijke toekomstige kortingen
- Opslag voor het stil houden van deze bonus tegenover je collega's
- Zwart op wit beschreven waar exact deze bonus voor is zodat ze niet later met een opslagronde kunnen zeggen : Die heb jij al gehad, of dat 1 van de 2 partijen later kan zeggen : Jij hebt gesjoemeld met je uren

Maar dat zou mijn insteek zijn als ik 100% punctueel was, het nadeel is echter dat jij (vanwege allerlei omstandigheden maar dat is even niet zo relevant) niet zo punctueel bent en dan zou ik ook graag nog een afspraak willen hebben over wat te doen met de uren over 40 uur die je vanwege reden x/y/z niet kan maken.
Dan maar misschien niet het maximale qua geld, maar 47 uur maken is ook weer overdreven (als je er 2 gemist hebt), wellicht 3/4 geld en 1/4 tijd voor tijd oid zodat je de files etc op kan vangen.

Want als jij extra betaald gaat krijgen voor die 45 uur dan zal er ook 100% verwacht worden dat je 45 uur aanwezig bent.

En ik zou in je achterhoofd houden dat je er waarschijnlijk na 1 jaar uitligt, want je bent nu waarschijnlijk voor je baas toch deels een probleemfiguur dus of je moet het komende jaar bewijzen dat je het echt waard bent of je hebt grote kans dat het probleemfiguur geen verlenging meer krijgt.
Is niet erg, maar betekent alleen maar dat je na 8 maanden oid eens rustig moet peilen of je nog wel mag blijven of dat je maar beter rond kan gaan kijken.

P.s. en ik zou een uitspraak vragen over het overwerk buiten deze 45 uur, want je spreekt er zo makkelijk over dat je best bereid bent om eens een uurtje over te werken, maar als je deze afspraak aangaat dan praat je qua uurtje overwerken dus over uurtje 46 en verder.

[ Voor 5% gewijzigd door Gomez12 op 27-10-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaldair
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
In ieder geval even rechtsbijstand afsluiten. Het liefst 1 waar je geen wachttijd hebt.

Mocht je besluiten dat je gewoon 40uur gaat werken, en het bedrijf de pot op kan, en ze besluiten je te ontslaan wegens niet werken. Dan is dit een leuke voor je rechtsbijstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Yaldair schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:17:
In ieder geval even rechtsbijstand afsluiten. Het liefst 1 waar je geen wachttijd hebt.

Mocht je besluiten dat je gewoon 40uur gaat werken, en het bedrijf de pot op kan, en ze besluiten je te ontslaan wegens niet werken. Dan is dit een leuke voor je rechtsbijstand.
RBS heeft volgens mij geen zin meer hoor.

Die accepteren geen lopende zaken. En dit loopt nu al. En als jij 40 uur gaat werken gaat het bedrijf je echt niet officieel ontslaan omdat je niet de extra onbetaalde uren wilt werken, dan wordt je gewoon weggepest oid. Dan weet iedereen de reden, maar die staat nergens zwart op wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 23:11

The_Scarabial

MTB for life!

EliteGhost schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:01:
[...]

Nee wacht even, het is op basis van 38 uur en je werkt 40. Die 2 uur per week bouw je op als vrije uren die je op kan nemen als je vrij wil hebben. Zo bouwen mensen meer vakantie op, bovenop de ATV dagen (24 in mijn geval) die ze al hebben. Dat is gewoon :)
ah ok, naja veranderd alleen het eerste getalletje in het formuletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 10:55
EliteGhost schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:59:

Nou wil ik een gegeven paard niet in de bek kijken, maar die €150,- is nog niet eens (verspreid over die 5 uur per week) een uurloon.

Het feit dat ik geen 9 uur mag schrijven blijft scheef. Is mooi voor hun administratie, maar het klopt niet.

Ze willen ook niet van de term 'ingecalculeerde overuren' afwijken.
Van wie is dat aanbod? En wie wil niet van de term ingecalculeerde overuren afwijken? Want dat (imo karige)aanbod lijkt me van je detacheerder, maar die term kwam van de opdrachtgever toch?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
MrAngry: het aanbod komt van de detacheerder.

Gomez12: overuren zijn geen probleem als ik 40 uur zou werken. Met 45 uur ga ik niet nog eens overuren maken (wel al een paar keer gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gaat echt een topcarrière tegemoet. Als je bij je eerste baan binnen zes weken al een onoplosbaar probleem krijgt dan is er aan jouw zijde toch ook echt wel iets mis hoor. En ja, de werkgever deugt hier echt niet hoor.

Heb geduld en laat je oren niet teveel hangen naar je collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
EliteGhost schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:04:
Gomez12: overuren zijn geen probleem als ik 40 uur zou werken. Met 45 uur ga ik niet nog eens overuren maken (wel al een paar keer gedaan).
Dat is dus wat ik zeg, daar moet je een afspraak over maken. Want het staat wel in je contract dat het je gevraagd kan worden en dan zul je het eens moeten doen.

Dit soort onderhandse afspraken waar niemand later over mag praten zijn leuk, maar je contract waar je voor getekend hebt blijft dan wel gewoon staan. Oftewel je moet een uitspraak krijgen over die overuren want die afspraak blijft anders gewoon staan en dan is het overuren bovenop die 45 uur.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:06:
Je gaat echt een topcarrière tegemoet. Als je bij je eerste baan binnen zes weken al een onoplosbaar probleem krijgt dan is er aan jouw zijde toch ook echt wel iets mis hoor. En ja, de werkgever deugt hier echt niet hoor.

Dat jij graag het sloofje wilde zijn op je 1e baan zegt uiteraard niets over iemand anders, niet iedereen laat bij zijn 1e baantje over zich heenlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:36:
[...]

Dat jij graag het sloofje wilde zijn op je 1e baan zegt uiteraard niets over iemand anders, niet iedereen laat bij zijn 1e baantje over zich heenlopen.
Niet te winnen conflicten vermijden en je vooral niet voor het karretje van je collega's laten spannen is anders ook een waardevolle eigenschap. Hij werkt er zes weken en heeft waarschijnlijk geen idee wat voor arbeidsvoorwaarden tegenover deze op zijn minst eigenaardige regeling staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Voor jezelf op kunnen komen/voor jezelf kunnen zorgen en niet slaafs doen wat er van je gevraagd wordt zijn ook waardevolle eigenschappen.

En gezien de houding van z'n collegae staan er geen waardevolle arbeidsvoorwaarden tegenover deze eigenaardige regeling.

En problemen hebben in je eerste baan, wil niet zeggen dat dat aan jou ligt. Als het 3 banen op 'n rij zijn, ja, dan moet je je eens achter je oren gaan krabben. Maar 1 keer, of het nou je eerste baan is, of je tiende, dat kan gewoon domme pech zijn. Geen reden om TS van alles toe te dichten.

En dit soort dingen moet je juist zsm aanpakken, dus inderdaad als je er 6 weken werkt. Als je het een half jaar laat gaan, heb je het kennelijk nooit belangrijk gevonden, is 't dan.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:46

RvL

[...]

Wat doe jij hier dan onder werktijd? En al die andere reactie onder werktijd? Beetje krom wat je hier nu doet en vooral zeer kinderachtig.

Als ik het topic zo even lees, is het een ouderwetse werkgever die verlangt dat je op de tijden die hij verwacht aanwezig bent. Nu kan het zo zijn dat dat binnen de bouw vrij normaal is, daar heb ik namelijk geen ervaring mee, maar structureel meer werken dan je contracturen is bij mij een no-go. Zelf ben ik een enorme voorstander van het nieuwe werken, met flexibele uren. Ik begin vrij regelmatig later, bijvoorbeeld als ik de kinderen naar school moet brengen. Dan ben ik er vaak pas om 9.30. Betekent dus ook dat ik op die dagen of later naar huis ga, of thuis nog een paar uurtjes doorwerk. Dat laatste is zeker geen uitzondering. Er zijn ook dagen bij dat ik 's morgens het licht aan doe op kantoor, om 6.30. En als het nodig is, is overwerk ook geen probleem maar voor niets gaat de zon op. Dat kan dan d.m.v. tijd voor tijd gecompenseer worden of financieel. Dan heb ik het niet over een uurtje overwerk maar voor een werkweek van 56 uur zie ik graag enige compensatie. Flexibele werktijden is voor mij ook min of meer een eis wil ik ergens aan de slag gaan en in mijn sector kan het gelukkig ook.

Binnen mijn team stimuleer ik het ook. Ik stuur veel meer op prestatie en kwaliteit dan op 40 uur werken. Stuur naar kwaliteit en de kosten dalen, stuur op kosten en de kwaliteit daalt. Waar men het werk doet en wanneer interesseert me niet zo. Er zijn een aantal vaste contactmomenten waarbij ik iedereen graag aanwezig heb.

Deze werkwijze zouden veel meer werkgevers eens moeten gaan toepassen. Dat vereist wel een bepaalde mate van verantwoordelijkheid van je werknemers maar op HBO niveau mag je dat ook wel verwachten.

Natuurlijk is het nieuwe werken lang niet in ieder sector mogelijk. Een weg leg je natuurlijk niet zo gemakkelijk vanuit huis aan :). Ook in de zorgsector is het een heel stuk lastiger.

Goed dat je in ieder geval niet over je heen laat lopen. Assertiviteit is erg belangrijk in de huidige arbeidsmarkt. Ook het aanbod van €150 extra zou ik eerst een goed over nadenken. Je geeft aan structureel 5 uur per week extra te moeten. Dus 20 uur per 4 weken en je krijgt betaald per 4 weken. Je 'uurloon' had je al berekend op €12,80. Om financieel gezien volledig voor de extra uren gecompenseerd te worden zou je er dus €256 op vooruit moeten gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door RvL op 28-10-2015 08:38 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC

Ben jij de werkgever of opdrachtgever van TS? Nee? Ok, mond houden dan. Arrogante kwast.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:06:

Gedeeltelijk mee eens. TS komt voor zichzelf op en heeft een eigen mening waar hij niet van afwijkt, tenzij daar goede argumenten tegenover staan. Dat zijn 10x waardevollere eigenschappen dan iemand die slaafs gratis werk gaat doen.

Ben het dus eens dat TS een topcarrière tegemoet gaat, ben het er niet mee eens dat er iets mis is met TS. Gratis werken doe je maar bij een vrijwilligersvereniging. Er is geen enkele reden om respect op te brengen voor een bedrijf dat structureel contractbreuk pleegt.

[ Voor 24% gewijzigd door MarcoC op 28-10-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ben het eens met RvL.

Als jij een (junior) project assistent functie hebt dan kan ik me zo voorstellen dat je vooral veel moet regelen en documenteren. Natuurlijk is het niet handig als jij niet bereikbaar bent, maar of je nou 7.30 of 7.40 aan je bureau zit? Lekker boeiend. Ik had hiervoor ook zo'n opdrachtgever, zat daar op een HBO klus en maakt mijn uurtjes wel. Werkte ook thuis nog weleens als dat nodig was, zonder uren te schrijven. Zat er een goed half jaar toen de teamleider me in zijn kantoortje riep. Had hij een excelletje bijgehouden en ik was in 6 maanden tijd toch zeker wel 9 keer te laat geweest. Klus zat op 60km, dusja, soms heb je dan een beetje file. Het ging elke keer overigens om 5 tot 10 minuten, enige uitschieter was een uur (verslapen). Het thuis nog ff iets afmaken was toen uiteraard ook klaar en ben gewoon op de minuut af gaan werken. Wat een gezever. Naar de tandarts gaan, bandenwissel lease-auto, dokter. Het was allemaal zwaar problematisch daar. Er werd enorm gestuurd op aanwezigheid.

Zit nu gelukkig op een klus waar er amper naar werktijden wordt gekeken, veel meer naar resultaat. Natuurlijk moet je de kantjes er niet aflopen en kun je niet om 11:00 binnen komen wandelen. Maar als je ergens tussen 7:00 en 9:00 begint is het prima. Zit ook in het buitenland af en toe, dat valt natuurlijk helemaal niet te controleren, qua tijden. Wel op resultaat uiteraard....

Die gezette werktijden is leuk in een fabriek of bij de helpdesk. Maar je komt op een punt dat je daar uit groeit en je gemeten wordt aan de hand van prestaties ipv aanwezigheid....

Overigens is het voorstel van de detacheerder zo slecht nog niet, als de berekening van RVL klopt. Zie het als een opening. Vergeet niet dat zij er ook geen omzet op zien (wat eigenlijk gewoon dom is). Ik zou zelf inzetten op het bedrag van RvL en dan hopen dat je op 200 ofzo uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
FreakNL schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:05:
Die gezette werktijden is leuk in een fabriek of bij de helpdesk. Maar je komt op een punt dat je daar uit groeit en je gemeten wordt aan de hand van prestaties ipv aanwezigheid....
Helemaal met je eens. Ik ben ook van mening dat organisaties die op tijd aan sturen erg ouderwets zijn en geen lang leven hebben in onze toekomstige samenleving en economie. Bij bepaalde erg operationele werkzaamheden kan tijd nog een factor zijn, maar zeker bij HBO/WO jobs is output in vele gevallen veel belangrijker.

Ik had als consultant ook ooit zo'n klant die strikt op uren aanstuurde; niet verrassend wat dat de minst productieve organisatie die ik ooit heb gezien door de starre, inflexibele houding jegens professionals. Mensen gaan dan ook vertikken om een stap harder te zetten als ze op de minuut als kinderen aangesproken worden en dat maakte de werksfeer ook niet echt plezierig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet het simpel zien:
  • Je bent niet in dienst bij het aannemerbedrijf, maar bij het detacheringsbedrijf.
  • Het aannemersbedrijf laat je 45 uur werken terwijl zij een 40 uurs contract hebben afgesloten met het detacheringsbedrijf. Het detacheringsbedrijf loopt dus 5 uur omzet mis. Of het is anders geregeld.
  • Jij moet 45 uur werken terwijl je een 40 uurs contract hebt met het detacheringsbedrijf.
Ik heb begrepen dat je aan het begin staat van je loopbaan. Is het werk dat je doet nuttig om ervaring op te doen en leer je er veel van? Dan zou ik die 5 uur extra zien als investering in jezelf. Ofwel, heb je er bij latere opdrachten baat bij dat je die ervaring hebt opgedaan? Dan zou ik die kans grijpen om zolang het voor je nuttig is die 5 uur extra te slikken. Later in je loopbaan betaalt zich dat dan dubbel en dwars terug.

Mocht dat niet het geval zijn, kan het geen kwaad de discrepantie aan te kaarten bij je werkgever (de detacheerder). Die lopen ofwel omzet mis of ze hebben de 5 uur extra al doorberekend in hun tarieven. Je kunt in het laatste geval dan met hen bespreken dat ze dat dan ook doorberekenen in jouw salaris. Maak in elk geval het vraagstuk maar een probleem van je werkgever. Deze moet ervoor zorgen dat er een goede oplossing komt.

Mocht het werk zowel niet nuttig zijn voor je loopbaan en/of je wordt niet daarvoor adequaat gecompenseerd, dan zou ik maar om je heen gaan kijken of je niet iets anders/beters kan vinden....
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.