• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:53
Harribo schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 21:48:
[...]

Ok bij Steam besteld. Actie 21 euro. Had ik zelf geen huisnummer opgegeven. Automatische invulformulieren.... Zucht
Pas bij een sorteercentrum hier vlakbij hadden ze bij dhl door dat het pakket geen huisnummer had.
Ik gelijk er achteraan gebeld. Ook gelijk een bericht naar steam gestuurd.

Stuurt Dhl het dagen later het gewoon terug. Kreeg ik het geld teruggestort door Steam.
Mocht ik weer opnieuw bestellen voor 54 euro. Ja daaaag. Heb gezegd dat ik dit hele slechte service vind maar daar zijn ze doof voor. In eerste instantie mijn fout maar heel erg klantvriendelijk zijn ze dan ook niet.
Dus tja toch maar bestellen dan bij game.co.uk....
DHL is echt een dramabedrijf. Heb ook al meerdere keren gezeik gehad met pakketjes, vaak (veel) te laat, pakketjes kwijt, o.a. als ik kan kiezen ga ik liever voor ELK ander logistiek bedrijf :P moet zeggen dat mijn Link laatst wel goed binnengekomen is :) via DHL. Het is ze gelukt :+ had wel m'n huisnummer ingevuld ;)

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:47

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik deed niet zoveel en accepteerde mijn lot. Later heb ik heb mijn resolutie aangepast zodat het overeenkomt met de tv, maar da's ook gedoe. Dus toen in game de resolutie verandert en toen werkte het wel goed.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-04 07:00

DarthDavy

Excellent!

FunFair schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:56:
[...]

Wat deed jij dan? Elke keer je desktop resolutie aanpassen?
Dan blijf je toch ook zwarte balken houden in de games?
Ik snap niet waar jullie een probleem rond maken? Ik heb hetzelfde: monitor is 1920x1200, tv is 1080. Games die ik via de link speel stel ik ingame in op 1920x1080. Games die ik op de PC speel stel ik in op 1920x1200. Als je natuurlijk en via de link en via de pc speelt, moet je de resolutie iedere keer switchen maar da's maar een kleine moeite en de meeste games speel ik gewoon exclusief via de link of exclusief via de pc, dus het is - voor mij toch - een non issue.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

FunFair schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:56:
[...]

Wat deed jij dan? Elke keer je desktop resolutie aanpassen?
Dan blijf je toch ook zwarte balken houden in de games?
Een aantal spellen dat DSR ondersteund (4K) geeft gewoon volledig beeld. Heb nog geen titel gehad die niet beeldvullend was. TV staat op 1080p en standaard desktop (3 schermen) staat ook op 1080p.

Bij mij zit de Link wel op de receiver en niet direct op de TV. (Alles is van Samsung).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:35

The Inquisitor

Greetings weaklings

DarthDavy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:08:
[...]

Ik snap niet waar jullie een probleem rond maken? Ik heb hetzelfde: monitor is 1920x1200, tv is 1080. Games die ik via de link speel stel ik ingame in op 1920x1080. Games die ik op de PC speel stel ik in op 1920x1200. Als je natuurlijk en via de link en via de pc speelt, moet je de resolutie iedere keer switchen maar da's maar een kleine moeite en de meeste games speel ik gewoon exclusief via de link of exclusief via de pc, dus het is - voor mij toch - een non issue.
Yup, dat is helemaal waar. Maar dat is denk ik wat funfair, op een sarcastische manier, ook bedoelde.
prutser001 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:14:
[...]

Een aantal spellen dat DSR ondersteund (4K) geeft gewoon volledig beeld. Heb nog geen titel gehad die niet beeldvullend was. TV staat op 1080p en standaard desktop (3 schermen) staat ook op 1080p.

Bij mij zit de Link wel op de receiver en niet direct op de TV. (Alles is van Samsung).
Als je TV 1080p is, dan staat de reso van de games ook op 1080p, dus het is logisch dat het schermvullend is.

Het maakt trouwens niet uit of je de Link aansluit op tv of via receiver.

• prutser001

prutser001

The Inquisitor schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:25:

[...]

Als je TV 1080p is, dan staat de reso van de games ook op 1080p, dus het is logisch dat het schermvullend is.

Het maakt trouwens niet uit of je de Link aansluit op tv of via receiver.
...

DOH!

Aangezien er mensen met problemen zijn gaf ik daar reactie op, ik mag er vanuit gaan dat de mensen die dus problemen ondervinden beide resoluties (desktop scherm res/game res/tv res) allemaal hetzelfde hebben want dan is het heeeeel logisch dat je balken hebt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

prutser001 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:29:
[...]

...

DOH!

Aangezien er mensen met problemen zijn gaf ik daar reactie op, ik mag er vanuit gaan dat de mensen die dus problemen ondervinden beide resoluties (desktop scherm res/game res/tv res) allemaal hetzelfde hebben want dan is het heeeeel logisch dat je balken hebt.
Mensen die verschillende reso's hebben, schenen niet te weten dat je de in-game resolutie moest aanpassen :9 Dat is een beetje de conclusie van alle laatste posts

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:07
Ok heb nu de steam link.
Maar nu schijnt mijn controller niet te werken met de games.
Terwijl dat toch een Logitech dual rumble pad is.

Op de site van de steam link staat bijvoorbeeld wel dat de Logitech Wireless F710 compatible is.
De overige compatible gamepads lijken mij niet fijn om mee te spelen.

Maar ik kan me moeilijk voor stellen dat die F710 wel werkt en die rumble pad van mij niet. Dat zijn toch zo'n beetje dezelfde gamepads?
Iemand ervaring met deze F710 icm steam link?

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:53
Harribo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:35:
Ok heb nu de steam link.
Maar nu schijnt mijn controller niet te werken met de games.
Terwijl dat toch een Logitech dual rumble pad is.

Op de site van de steam link staat bijvoorbeeld wel dat de Logitech Wireless F710 compatible is.
De overige compatible gamepads lijken mij niet fijn om mee te spelen.

Maar ik kan me moeilijk voor stellen dat die F710 wel werkt en die rumble pad van mij niet. Dat zijn toch zo'n beetje dezelfde gamepads?
Iemand ervaring met deze F710 icm steam link?
Is allemaal wel met Google te vinden hoor...

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoezo schijnt de controller niet werken? Krijg je geen signaal doorgestuurd?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:22

HaTe

haat niet

Zijn er meer mensen die last hebben dat hun xinput controller niet goed werkt als er een 2e wordt aangemeld/aangesloten?
Ik heb hier 2 Xiaomi Gamepads en het werkt perfect als ik er 1 gebruik, maar zodra ik de 2e inschakel, worden alle knoppen dubbel geregistreerd en van de 2e controller juist niks.

Dit is alleen het geval als ik "Generic X-Input controller configurator support" aan zet, wat ik wel graag wil, zodat ook de rumble werkt. Dus de twee controllers werken wel tegelijk in de Steam Link zelf en met deze optie uit.

Ik heb hier ook een topic aangemaakt: http://steamcommunity.com...ons/0/133255810027045725/

Verder vind ik de Steam Link een super apparaat, toch een heel stuk minder lag dan via Moonlight op de Android TV. Ik merk de lag eigenlijk niet, ik kan prima Rocket League spelen! Ook werkt de controller nu wel in GRID, waar dat via Moonlight niet goed werkte (geen analoge trigger input).

[Voor 18% gewijzigd door HaTe op 02-02-2017 12:26]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Harribo
MrVegeta schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:53:
Hoezo schijnt de controller niet werken? Krijg je geen signaal doorgestuurd?
De controller werkt in het steam gedeelte op de steam link. Zodra ik , in dit geval PES2017 (is een steam spel), opstart , dan werkt hij niet meer. Wat ik indruk, het spel reageert nergens op.
Ik heb nu niet het gevoel dat als ik die F710 gamepad koop, dat dan het probleem is opgelost. Dat gevoel mis ik.

Volgens mij werken er namelijk heel veel controllers met deze steam link? Veel meer dan die 5 die Steam zelf aankaart?
Of moet ik nog wat instellen?

[Voor 7% gewijzigd door Harribo op 02-02-2017 13:10]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Harribo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:09:
[...]

De controller werkt in het steam gedeelte op de steam link. Zodra ik , in dit geval PES2017 (is een steam spel), opstart , dan werkt hij niet meer. Wat ik indruk, het spel reageert nergens op.
Ik heb nu niet het gevoel dat als ik die F710 gamepad koop, dat dan het probleem is opgelost. Dat gevoel mis ik.

Volgens mij werken er namelijk heel veel controllers met deze steam link? Veel meer dan die 5 die Steam zelf aankaart?
Of moet ik nog wat instellen?
Toen ik FIFA 17 (en 16) aan de praat probeerde te krijgen had ik ook veel gedoe met de XBOX controllers. Wat volgens mij belangrijk is, is dat de Steam overlay beschikbaar is in game. Nou zou dat wel moeten werken als het een native Steam game is, maar misschien kan je het checken.

Dus als je op de home knop drukt moet de Steamoverlay over de game verschijnen, anders werkt de controller sowieso niet.

• Harribo
Bedankt
Welke home knop?

edit: ben er voor PES 2017 al achter. Bij settings moet je bij controller DirectInput veranderen naar XInput.
Ook heb ik VirtualHere ingeschakeld voor deze controller maar of dat verschil maakt weet ik niet

[Voor 117% gewijzigd door Harribo op 02-02-2017 21:14]

• Harribo
MrVegeta schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:44:
[...]

Toen ik FIFA 17 (en 16) aan de praat probeerde te krijgen had ik ook veel gedoe met de XBOX controllers. Wat volgens mij belangrijk is, is dat de Steam overlay beschikbaar is in game. Nou zou dat wel moeten werken als het een native Steam game is, maar misschien kan je het checken.

Dus als je op de home knop drukt moet de Steamoverlay over de game verschijnen, anders werkt de controller sowieso niet.
Ik ben nu FIFA 16 aan het toevoegen als test.
Daarvoor heb ik deze tutorial gevolgd: https://www.youtube.com/watch?v=VAaiRXEeleM

Ik krijg nu netjes Origin gestart op mijn tv via de steam link.
Alleen mijn controller werkt nog niet. Ik kan in Origin niets aanklikken en dus ook niet fifa starten.
Of doe je dat dan met een muis die aangesloten is op de Steam Link?

Ik zie dat in die video dat hij daar iets van Input Mapper software heeft gebruikt.
Hoe heb jij dat destijds gedaan dan?

edit: sorry voor de dubbel post

[Voor 8% gewijzigd door Harribo op 02-02-2017 21:59]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Harribo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:57:
[...]

Ik ben nu FIFA 16 aan het toevoegen als test.
Daarvoor heb ik deze tutorial gevolgd: https://www.youtube.com/watch?v=VAaiRXEeleM

Ik krijg nu netjes Origin gestart op mijn tv via de steam link.
Alleen mijn controller werkt nog niet. Ik kan in Origin niets aanklikken en dus ook niet fifa starten.
Of doe je dat dan met een muis die aangesloten is op de Steam Link?

Ik zie dat in die video dat hij daar iets van Input Mapper software heeft gebruikt.
Hoe heb jij dat destijds gedaan dan?

edit: sorry voor de dubbel post
Het punt is dat Origin de overlay van Steam "overschrijft". Hierdoor werkt de controller niet goed. Bij mij werd de XBOX controller gezien als muis. Om dit op te lossen heb ik in Origin bij settings Origin In Game uitgezet. En bij de instellingen van origin.exe de game op Windows 7 mode gezet. Als laatst heb ik bij FIFA 17 D:\Games\FIFA 17\FIFASetup\config.ini de volgende settings staan:

AUTO_LAUNCH = 1
LAUNCH_EXE = fifa17.exe
SETTING_FOLDER = 'FIFA 17'

AUTO_LAUNCH zorgt er voor dat je dat configuratiescherm overslaat en direct de game opstart.

Dit is hoe ik FIFA 17 aan de praat heb gekregen voor de Steamlink en XBOX controller.

• Harribo
MrVegeta schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:12:
[...]

Het punt is dat Origin de overlay van Steam "overschrijft". Hierdoor werkt de controller niet goed. Bij mij werd de XBOX controller gezien als muis. Om dit op te lossen heb ik in Origin bij settings Origin In Game uitgezet. En bij de instellingen van origin.exe de game op Windows 7 mode gezet. Als laatst heb ik bij FIFA 17 D:\Games\FIFA 17\FIFASetup\config.ini de volgende settings staan:

AUTO_LAUNCH = 1
LAUNCH_EXE = fifa17.exe
SETTING_FOLDER = 'FIFA 17'

AUTO_LAUNCH zorgt er voor dat je dat configuratiescherm overslaat en direct de game opstart.

Dit is hoe ik FIFA 17 aan de praat heb gekregen voor de Steamlink en XBOX controller.
Ok Thanks die config.ini moet ik nog aanpassen dan. De rest had ik al gedaan vanuit die video.

Maar heb jij dan niet de origin.exe toegevoegd aan Steam als nonsteam spel?
Ik zag in die video dat degene de origin.exe had toegevoegd en zo dan vanuit Origin het spel, in dit geval FIFA, koos. Ik kon mijn controller dus niet gebruiken binnen Origin. En daardoor dus ook niet FIFA aanklikken.
Jij hebt meteen direct dus de fifa17.exe toegevoegd begrijp ik?

[Voor 10% gewijzigd door Harribo op 02-02-2017 22:32]

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:22

HaTe

haat niet

Ik wilde laatst GTA V (non-Steam) spelen, maar hij detecteert het niet als spel ofzo, want input van de controller werkt niet.
Er lijken meer mensen last van te hebben: https://steamcommunity.co...ons/0/485623406958012595/

Iemand die dit heeft opgelost?

edit:
Blijkbaar is het heel simpel. Ik had ooit PlayGTAV.exe als admin uit laten voeren omdat hij vroeger juist niet wilde opstarten vanuit Steam zonder deze instelling. Heb nu weer de admin rechten weggehaald op PlayGTAV.exe en nu werkt alles! Er is hier een keer een patch voor uitgekomen die dit heeft opgelost.

[Voor 36% gewijzigd door HaTe op 15-02-2017 10:16]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• krypto936
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2022
Hij is weer in de aanbieding op steam voor mensen die hem willen.
Ik moet zeggen dat het goed werkt, merk eigenlijk niks van input lag hier.

[Voor 129% gewijzigd door krypto936 op 26-02-2017 11:58]

• Rava
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-05 23:57
Heeft iemand ervaring met het retourneren van de steam link, heb 2 adressen in hetzelfde retour autorisatie mailtje gekregen, 1 shipping label met een adres in duitsland, en 1 rma formulier met het verzoek om hem naar tilburg te sturen.
Het pakketje kwam uit tilburg dus dat lijkt mij wel te kloppen, echter als ik het shippinglabel gebruik hoef ik geen kosten voor het verzenden te betalen.

__
ow heb het antwoord inmiddels gevonden, moet het shipplinglabel gebruiken en dan wordt hij vanuit Duitsland weer naar Tilburg gestuurd.

[Voor 15% gewijzigd door Rava op 03-03-2017 09:21]

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hoe scroll ik eigenlijk in de Steam web browser. In YouTube lukt het me door de linker haptic feedback gevalding van de Steam controller te gebruiken, maar bij andere internetpagina's zoals Twitch lukt het niet. Rechts zie je een scroll bar, maar wat ik ook probeer, hij scrollt niet naar beneden..

[Voor 4% gewijzigd door JoeZuCK op 14-04-2017 22:47]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:38
Steam Link is nu in de aanbieding bij Steam voor 16,49 EUR.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:09
en bij Game.Co.Uk slechts £14,94 (€17,00) inclusief verzenden. Bij Steam zelf komt er nog €8,80 verzenden bij.

EDIT: Nu out of stock helaas zoals hieronder vermeld. Tijdens deze post was hij er nog wel aangezien ik de verzendkosten nog even berekend had ;)

[Voor 31% gewijzigd door Flapperbol op 23-06-2017 10:33]

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-06 10:02
Flapperbol schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:42:
en bij Game.Co.Uk slechts £14,94 (€17,00) inclusief verzenden. Bij Steam zelf komt er nog €8,80 verzenden bij.
{"errorCode":"","errorMessage":"We are unable to add the specific item to the basket as it is temporarily out of stock.","errorMessageKey":"_ERR_ADD_ITEM_NOT_IN_STOCK","errorMessageParam":"[Ljava.lang.Object;@2aca2aca","correctiveActionMessage":"","correlationIdentifier":"-210c4747:15cd2a7e04a:-140","exceptionData":"","exceptionType":"0","originatingCommand":"","systemMessage":""} /* { "errorCode": null, "errorMessage": "We are unable to add the specific item to the basket as it is temporarily out of stock.", "errorMessageKey": "_ERR_ADD_ITEM_NOT_IN_STOCK", "errorMessageParam": [], "correctiveActionMessage": "", "correlationIdentifier": "-210c4747:15cd2a7e04a:-140", "exceptionData": null, "exceptionType": "0", "originatingCommand": "", "systemMessage": "" } */
:(

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:17
Vandaag de Steam Link samen met de Steam Controller gekocht (gisteren was Sint Salario dus ik kon het niet laten). Moest een goede 12 euro betalen aan verzendkosten, toch wel erg hoog voor iets dat uit Tilburg wordt verzonden (en niet eens met PostNL).

Hoofddoel van de Link gaat toch wel het streamen van films zijn, met zo af en toe wat gamen. Ben benieuwd.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

XFlame schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:47:
Vandaag de Steam Link samen met de Steam Controller gekocht (gisteren was Sint Salario dus ik kon het niet laten). Moest een goede 12 euro betalen aan verzendkosten, toch wel erg hoog voor iets dat uit Tilburg wordt verzonden (en niet eens met PostNL).

Hoofddoel van de Link gaat toch wel het streamen van films zijn, met zo af en toe wat gamen. Ben benieuwd.
Als dat het hoofddoel is, waarom geen chromcast? Ondersteund Steamlink nu dingen zoals Plex?

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:17
Met de Link kan je Big Picture ook minimaliseren en kan je daarmee bij je desktop. Dan zou je (in theorie) ook bij Verkenner kunnen om je bestanden te openen.

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:42
Flapperbol schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:42:

EDIT: Nu out of stock helaas zoals hieronder vermeld. Tijdens deze post was hij er nog wel aangezien ik de verzendkosten nog even berekend had ;)
Jammer want voor die prijs wilde ik hem eigenlijk bestellen voor te streamen naar de slaapkamer en mss af en toe te gamen :)

Hopelijk komt hij snel weer op stock

• ItsNotRudy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-06 19:01
Vraagje voor mensen met een degelijk 100Mbps of hoger thuisnetwerk, hoe is de input lag op 1080p? Ik heb in het verleden wel eens via PC->Mediacenter Steam streaming gedaan, maar dat was via wifi. De input lag was niet heel erg, maar de grafische artifacts wel, dus uiteindelijk niets meer mee gedaan. Ik woon nu ergens anders en heb alles netjes bekabeld.

Helaas is meterkast->woonkamer 100Mbps, stel rukkers hebben bij de bouw bezuinigd op de ethernet-kabel. Nu neem ik niet aan dat games op 1080p meer dan 50Mbps gaan gebruiken, dus wat dat betreft prima.

Mijn Steam Link is nu onderweg, voor die twee tientjes kon ik het niet laten :P maar hoor graag wat de ervaringen zijn i.c.m. met volledig bekabeld netwerk en wat de optimate instellingen voor je zijn.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

XFlame schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:05:
Met de Link kan je Big Picture ook minimaliseren en kan je daarmee bij je desktop. Dan zou je (in theorie) ook bij Verkenner kunnen om je bestanden te openen.
Ja okay, maar de Chromecast werkt toch wel veel beter voor dat doel :).

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-06 06:34

multynoob

Steam: ThePunkPantherNL

Vandaag de steamlink binnen gekregen. Alleen ik heb geen geluid onder het gamen.
Alle instellingen al bekeken maar niks kunnen vinden. Heb ook geen aparte geluidskaart erin zitten (gelezen dat daar vaak het probleem zat). En alles upgedate. Dus weet niet wat het nog meer kan zijn.
Heeft iemand hier nog ideeën wat ik kan doen?

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 21:35
multynoob schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:32:
Vandaag de steamlink binnen gekregen. Alleen ik heb geen geluid onder het gamen.
Alle instellingen al bekeken maar niks kunnen vinden. Heb ook geen aparte geluidskaart erin zitten (gelezen dat daar vaak het probleem zat). En alles upgedate. Dus weet niet wat het nog meer kan zijn.
Hoe heb je het aangesloten? Via HDMI direct op je tv of via je reciever? Het kan zijn dat je reciever geen Audio over HDMI ondersteunt.

• multynoob

multynoob

CuBras schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:35:
[...]

Hoe heb je het aangesloten? Via HDMI direct op je tv of via je reciever? Het kan zijn dat je reciever geen Audio over HDMI ondersteunt.
Hij gaat direct naar mijn TV, dus dat is hem helaas ook niet.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

multynoob schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:32:
Ha, dit heb ik ook gehad, misschien maak je deze fout ook toevallig:

Heb je in de windows geluidsmixer de Steam client gemute of het volume (te) laag staan?
Volume > mixer > steam client

• multynoob

multynoob

The Inquisitor schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:21:
[...]

Ha, dit heb ik ook gehad, misschien maak je deze fout ook toevallig:

Heb je in de windows geluidsmixer de Steam client gemute of het volume (te) laag staan?
Volume > mixer > steam client
Dat was hem, het kan zo simpel zijn hè! 8)7 Dankjewel! :)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

multynoob schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:19:
[...]

Dat was hem, het kan zo simpel zijn hè! 8)7 Dankjewel! :)
Ik heb zelf ook een tijdje moeten zoeken Haha.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-10-2022
Wat was de levertijd van jullie steam link?
Ik heb de bundel besteld met controller en link op 25 juni maar beide zijn nog steeds niet verzonden...
Steam support al proberen contacteren maar krijg amper reactie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Boempatat schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:00:
Wat was de levertijd van jullie steam link?
Ik heb de bundel besteld met controller en link op 25 juni maar beide zijn nog steeds niet verzonden...
Steam support al proberen contacteren maar krijg amper reactie
Zaterdag besteld, dinsdag in huis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaleneet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-05 11:12
Ter info: ik had hem op 30-06 besteld en staat nog als "Wordt spoedig verzonden"

Collega van mij heeft hem 22-06 besteld en 27-06 ontvangen.
Het kan dus soms snel gaan!

[Voor 9% gewijzigd door kaleneet op 04-07-2017 20:47]

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:26
Ik heb hem bij game.co.uk uit het VK besteld. 17,71 euro inclusief 2 pond verzendskosten. Geen out of stock warning, 3-6 werkdagen levertijd, betaald met paypal. Bedankt voor de tip!

Ik snap niet waarom het 2.28 euro kost om dat ding uit Engeland te laten bezorgen in Nederland en 8,80 euro om hem vanuit Nederlands distributiecentrum te laten bezorgen in Nederland.

• kaleneet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-05 11:12
Vandaag eindelijk een track&trace code ontvangen, maar DHL heeft het pakket nog niet gescand. Hopelijk ontvang ik hem morgen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-05 13:32
ItsNotRudy schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:05:
Vraagje voor mensen met een degelijk 100Mbps of hoger thuisnetwerk, hoe is de input lag op 1080p? Ik heb in het verleden wel eens via PC->Mediacenter Steam streaming gedaan, maar dat was via wifi. De input lag was niet heel erg, maar de grafische artifacts wel, dus uiteindelijk niets meer mee gedaan. Ik woon nu ergens anders en heb alles netjes bekabeld.

Helaas is meterkast->woonkamer 100Mbps, stel rukkers hebben bij de bouw bezuinigd op de ethernet-kabel. Nu neem ik niet aan dat games op 1080p meer dan 50Mbps gaan gebruiken, dus wat dat betreft prima.

Mijn Steam Link is nu onderweg, voor die twee tientjes kon ik het niet laten :P maar hoor graag wat de ervaringen zijn i.c.m. met volledig bekabeld netwerk en wat de optimate instellingen voor je zijn.
Heb thuis alles bekabeld, en toen ik voor het eerst The Witcher 3 opstartte zag ik ook allerlei lelijke artifacts.
Even in de settings gekeken van Steam Link, en de bandbreedte op "most beautiful" (ofzoiets) gezet. Hij stond op gemiddeld om de lag te verminderen.
Voor zulke games vind ik de input lag goed te doen, maar als ik Thumper oid ga spelen waar milliseconden belangrijk zijn, dan ga je het wel een beetje merken denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ItsNotRudy
  • Laatst online: 03-06 19:01
striner schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:45:
[...]

Heb thuis alles bekabeld, en toen ik voor het eerst The Witcher 3 opstartte zag ik ook allerlei lelijke artifacts.
Even in de settings gekeken van Steam Link, en de bandbreedte op "most beautiful" (ofzoiets) gezet. Hij stond op gemiddeld om de lag te verminderen.
Voor zulke games vind ik de input lag goed te doen, maar als ik Thumper oid ga spelen waar milliseconden belangrijk zijn, dan ga je het wel een beetje merken denk ik.
Ik heb 'em binnen en kan niet veel van lag merken! Ik heb 'em gecapped op 30MBps Balanced, met hardware encoding/decoding aan, en dat werkt prima!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:36
Iemand anders met F1 ook veel merkbare inputlag op de (wireless) controller?

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 13:47

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Ik gebruik de steamlink / controller om zowel te gamen, als filmpjes mee te kijken.
Helaas heb ik van het weekend voor het eerst een beperking gevonden voor de laatste situatie.

Wanneer ik Ziggo kijk via de Ziggo app, of website, dan komt er alleen geluid via de steamlink binnen.
Dit komt vanwege een Digital ristriction management implementatie waardoor het beeld niet doorgestuurd wordt.

Voor de rest ben ik nog steeds super tevreden :)

Sometimes human's are...

• Harribo
Krijg FIFA 17 vooralsnog niet aan de praat onder steam link.
De optie AUTO_LAUNCH =1 toevoegen aan config.ini in map FifaSetup schijnt niet meer te werken.

Iemand nog tips?

• neonite
  • Laatst online: 05-06 23:22
Mochten mensen nog een Steam Link willen, via http://store.steampowered.com/bundle/5025/ICEY__Steam_Link_Bundle/ kan je hem kopen, samen met ICEY voor 9,49. Beschikbaar vanaf nu tot 21 oktober om 19:00. De verzendkosten worden tijdens het afrekenen toegevoegd.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

neonite schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:35:
Mochten mensen nog een Steam Link willen, via http://store.steampowered.com/bundle/5025/ICEY__Steam_Link_Bundle/ kan je hem kopen, samen met ICEY voor 9,49. Beschikbaar vanaf nu tot 21 oktober om 19:00. De verzendkosten worden tijdens het afrekenen toegevoegd.
Ja, dat laat ik niet liggen. Thanks O+

Default blanke hetero

• Huuskes
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Gisteren ook besteld!

Frappant dat ze verzenden vanuit Tilburg maar je toch wel even flinke verzendkosten mag betalen. Bijna net zoveel als de bundle zelf. 8)7

[Voor 8% gewijzigd door Huuskes op 20-10-2017 21:57]

Gentoo BTW

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

neonite schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:35:
Top! Nog ergens cheap een controller te krijgen?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nog eentje besteld voor de slaapkamer, hoef ik degene aan de woonkamer niet meer los te koppelen.

• bbr
  • Laatst online: 05-06 20:17

bbr

Silence is but another sound

Vraag me af waarom deze nergens in de winkel liggen.
En daarnaast,. waarom is hij ineens zo goedkopp? Zouden ze misschien een Gen-2 uit gaan brengen?

Listen to the voices in your head.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Grote kans; misschien een 4K versie met HDR of optical out. Maar goed voor een tientje wil ik er wel een erbij.

• Harribo
Als de verzendkosten ook bijna een tientje zijn, is het al met al weer een stuk duurder.

• bbr

bbr

Harribo schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:46:
Als de verzendkosten ook bijna een tientje zijn, is het al met al weer een stuk duurder.
yup, totaal prijs is ongeveer 22 euro.

• neonite
bbr schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:20:
[...]

hier 18 euro

• tekken4111
  • Laatst online: 00:33
Hier ook 18 euro, ik ga echter proberen de game te refunden (met het refund systeem). Mocht dat lukken dan was de link een 10tje.

• Harribo
bbr schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:20:
[...]
Beetje vern**keratief...

Zelfde als die keycode sites, prijzen zonder douane kosten, betaal je dus +21%

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

tekken4111 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:53:
[...]

Hier ook 18 euro, ik ga echter proberen de game te refunden (met het refund systeem). Mocht dat lukken dan was de link een 10tje.
Heb meteen een Refund aangevraagd na bestelling en binnen een uur toegewezen gekregen. Tientje voor een Link is een uitstekende prijs voor een tweede erbij (overigens de eerste gekocht voor €75)

• neonite
The Inquisitor schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:51:
[...]

Heb meteen een Refund aangevraagd na bestelling en binnen een uur toegewezen gekregen. Tientje voor een Link is een uitstekende prijs voor een tweede erbij (overigens de eerste gekocht voor €75)
Goede, heb het ook aangevraagd

• Huuskes
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Kan je dan niet beter wachten totdat je de Steam Link hebt? Lijkt me toch wat verstandiger als je de boel toch gaat besodemieteren.

Gentoo BTW

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Waarom zou ik. Het is toegestaan om te refunden en je koopt de link gewoon (€1 nog iets)

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Goed dat ik op deze thread stuik :) mijn steam link is ondertussen ook al in bestelling. Gek dat ze zo goedkoop zijn, opruimactie van oude voorraad voor de introductie van versie 2.0? Mij niet gelaten, dan kan ik nu mijn game pc naar boven verhuizen en wat plaats maken in de leefruimte.

En de game ziet er ook ok uit, niet iets wat ik zelf zou kopen maar ik zie het als een freebie bij een 19 euro kostende Link :)

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Damn, te laat. Als iemand er 2 heeft besteld toevallig (als dat al mogelijk is), let me know.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-02 19:47
Is er iemand waarbij zijn steam link al verstuurd is? Ik krijg net een mail die zegt dat er vertragingen gaan optreden door de grote belangstelling.

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:45
Ik heb hem binnen gekregen vandaag.

2e Steamlink. Deze komt op zolder. Mooi apparaat wat prima werkt.

• iantje31
Waah schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:21:
Ik heb hem binnen gekregen vandaag.

2e Steamlink. Deze komt op zolder. Mooi apparaat wat prima werkt.
Wanneer heb je deze besteld? Ook op zaterdag?

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:37
Ik kreeg net een mail dat ik langer moet wachten omdat ze op zijn, had het vrijdag besteld.

[Voor 15% gewijzigd door Mizgala28 op 24-10-2017 22:30]

• iantje31
Mizgala28 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:30:
Ik kreeg net een mail dat ik langer moet wachten omdat ze op zijn, had het vrijdag besteld.
Hier hetzelfde helaas. Maarja voor zn koopje kan ik zeker wel wat langer wachten

• Mizgala28
iantje31 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:31:
[...]

Hier hetzelfde helaas. Maarja voor zn koopje kan ik zeker wel wat langer wachten
Mee eens, heb er zelf geen haast mee.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:45
iantje31 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:24:
[...]

Wanneer heb je deze besteld? Ook op zaterdag?
Nee donderdag al zie ik nu.

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-06 11:02
laat maar :)

[Voor 93% gewijzigd door 2green op 25-10-2017 08:14]

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Idem over de mail vertraagde bezorging. Ook vrijdag besteld. Maakt mij weinig uit want heb toch geen tijd om te gamen, en heb er al 1. Toch fijn dat ik hm ga krijgen na refund van de game.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:51
Hier ook besteld en mailtje gehad dat het wat langer duurt :)

Overigens het spel gerefund, maar zie het nog niet terug op mijn paypal?? Kan het zijn dat dat even duurt?

Hier zal hij vooral gebruikt worden met het streamen van kodi vanaf de pc :D
Alleen hopen dat de 5.1 LPM goed meeverstuurd word..

[Voor 9% gewijzigd door timmie271 op 25-10-2017 12:04]

Gamertag: timmie271

• Harribo
Zijn er nog mensen die FIFA 18 werkende hebben gekregen met de Steam Link inclusief werkende controller??

Ik krijg alles voor elkaar behalve een goed werkende controller. FIFA ziet alleen het toetsenbord en muis wat ik ook probeer. En dus wordt de controller aan de Steam Link als muis gezien.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-06 20:24

MeNTaL_TO

The future is not set

Harribo schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:17:
Zijn er nog mensen die FIFA 18 werkende hebben gekregen met de Steam Link inclusief werkende controller??

Ik krijg alles voor elkaar behalve een goed werkende controller. FIFA ziet alleen het toetsenbord en muis wat ik ook probeer. En dus wordt de controller aan de Steam Link als muis gezien.
Helaas nog niet, zoek ook naar een methode om FIFA aan de praat te krijgen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 16:57
Wat hebben jullie al geprobeerd voor FIFA 18?

Klopt het dat FIFA 18 via Origin opstart? Dan kan het een 'overlay' probleem zijn. Of soms helpt het door het spel met admin rechten op te starten.

En ik had voor een paar Ubisoft spellen een powershell script die wel werkte. Volgens mij staat dat wel ergens in het topic hier.

• Harribo
Ik denk dat het probleem om FIFA 18 te kunnen spelen via de steam link de herkenning van de controller is.
Het zelf opstarten van fifa is een eitje. Zet zowel van origin als steam de overlay uit en voeg autorun regel toe aan config.ini.

FIFA ziet geen controller. Hij ziet dan alleen toetsenbord en muis. En steam link vertaalt de gamepad naar toetsenbord en muis.
Ik denk dat er iets van software oid nodig is om de controller aan de steam link te vertalen naar een gamepad apparaat zogenaamd geïnstalleerd onder Windows.

Gebruik nu een logitech dual action gamepad. Misschien dat het beter gaat met een officiële steam controller? Mensen ervaring?
Je kunt de gamepad ook als generiek aanzetten binnen steam, dan krijg je deze opties als met de steam controller. Maar bood nog geen soelaas tnt

FIFA kijkt volgens mij alleen naar de gamepad configuratie binnen Windows en ziet daar dan alleen toetsenbord muis.
Ik denk dat heel veel mensen blij zullen zijn als dit opgelost wordt

[Voor 31% gewijzigd door Harribo op 27-10-2017 13:38]

• FunFair
Die software heet volgens mij gewoon 'steam'. Door het spel vanuit Steam te starten zou alle input van de steamcontroller doorgegeven moeten worden naar de applicatie die ermee opgestart wordt.

Het kan alleen zijn, dat Steam deze doorzet naar de Origin Launcher, omdat deze als eerste opstart. Vervolgens start deze FIFA, maar sluit de launcher weer af. Steam denkt dan dus dat FIFA is afgesloten en deze krijgt vervolgens niets meer door.
De overlay van Origin kan daar ook roet mee in het eten gooien, omdat die kan conflicteren met de overlay van Steam (die ervoor zorgt dat de input goed wordt doorgestuurd of zoiets).

Ik had hier met GTAV ook last van dat de Rockstar Launcher afsloot, maar na een update (van GTAV) werkte het uiteindelijk wel goed. Tot die tijd had ik het wel voor elkaar via powershell. Het idee daarachter is namelijk dat de converteerde exe van het powershell script runt in de achtergrond actief blijft, totdat je het spel hebt afgesloten.

Zie deze post voor het script FunFair in "Steam Link ervaringen"
Bedoeling is dat je deze aanpast naar de specifieke game. Ik weet niet of je een origin game direct met de executable kan/mag starten. Maar je kunt hier ook de gegevens van de snelkoppeling die Origin aanmaakt op je desktop invullen.

[Voor 14% gewijzigd door FunFair op 27-10-2017 13:49]

• neonite
Ondanks het feit dat ik het spel heb terug geclaimed, heb ik de Steam Link vandaag ontvangen. Niet duur, een Steam Link voor 1,10

• Harribo
Ok dus als ik het goed begrijp, is het eventueel op te lossen met powershell? Das een scripttaal binnen steam?

Ben programmeur van origine maar ik hou niet van programmeren. Ergens een beetje hapklare script te vinden?

Anders wordt het rigoureus deze oplossing :
https://m.nl.aliexpress.com/s/item/32778308442.html
Mijn pc staat 3 meter van de steam link.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08

ZaZ

Tweakers abonnee

Harribo schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:53:
Ok dus als ik het goed begrijp, is het eventueel op te lossen met powershell? Das een scripttaal binnen steam?

Ben programmeur van origine maar ik hou niet van programmeren. Ergens een beetje hapklare script te vinden?

Ik denk dat je probleem opgelost is met VirtualHere
Dat kan je aanzetten in de steam link en installeren op de PC
Daarmee sluis je de fysieke usb poort door naar de steam link.
Heb op die manier zelfs een racestuurtje goed gekregen

Lekker op de bank

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:37
Harribo schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:31:
Ik denk dat het probleem om FIFA 18 te kunnen spelen via de steam link de herkenning van de controller is.
Het zelf opstarten van fifa is een eitje. Zet zowel van origin als steam de overlay uit en voeg autorun regel toe aan config.ini.

FIFA ziet geen controller. Hij ziet dan alleen toetsenbord en muis. En steam link vertaalt de gamepad naar toetsenbord en muis.
Ik denk dat er iets van software oid nodig is om de controller aan de steam link te vertalen naar een gamepad apparaat zogenaamd geïnstalleerd onder Windows.

Gebruik nu een logitech dual action gamepad. Misschien dat het beter gaat met een officiële steam controller? Mensen ervaring?
Je kunt de gamepad ook als generiek aanzetten binnen steam, dan krijg je deze opties als met de steam controller. Maar bood nog geen soelaas tnt

FIFA kijkt volgens mij alleen naar de gamepad configuratie binnen Windows en ziet daar dan alleen toetsenbord muis.
Ik denk dat heel veel mensen blij zullen zijn als dit opgelost wordt
FrankRicard schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:23:
Ik heb Origin en Uplay games wel aan de praat gekregen door de volgende stappen
- In-game Origin/Uplay overlay uitzetten
- Origin en Uplay afsluiten in desktop-modus of zorgen dat ze niet automatisch opstarten en zorgen dat ze afsluiten nadat de game afsluit. Dus ook zorgen dat die niet meer in de system tray staan. (Geen idee waarom dit nodig is, maar was bij mij wel nodig)
- In Steam een shortcut maken naar Origin/Uplay of direct naar de game werkt bij mij beide. Origin of bijvoorbeeld de Fifa-launcher opent waarbij mijn controller in mouse-modus zit, en als ik dan klik op play game (niet a, maar right-trigger) dan gaat de controller weer naar controller-modus
Steam overlay moet je volgens mij wel aan laten staan.

• FunFair
Harribo schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:53:

Powershell is van windows. Heeft niets met Steam te maken. Enige wat je nog met steam doet is die de exefile die je hebt gemaakt van je powershell script inladen in steam.
Het is nogal een omslachtige oplossing, maar voor mij werkte die.

• iantje31
neonite schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:50:
Ondanks het feit dat ik het spel heb terug geclaimed, heb ik de Steam Link vandaag ontvangen. Niet duur, een Steam Link voor 1,10
wanneer heb jij de bestelling geplaatst? ik heb deze zaterdag geplaatst maar heb nog nieteens een verzend bevestiging

Ook heb ik iets raars in het besteloverzicht. Ik zie namelijk dat deze spoedig verzonden wordt, maar er staat niet bij wat er verstuurd wordt, zie: https://imgur.com/a/DXlpo

Hebben jullie dit ook?

[Voor 21% gewijzigd door iantje31 op 27-10-2017 16:55]

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:34
iantje31 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:49:
[...]

wanneer heb jij de bestelling geplaatst? ik heb deze zaterdag geplaatst maar heb nog nieteens een verzend bevestiging

Ook heb ik iets raars in het besteloverzicht. Ik zie namelijk dat deze spoedig verzonden wordt, maar er staat niet bij wat er verstuurd wordt, zie: https://imgur.com/a/DXlpo

Hebben jullie dit ook?
Ik heb die van mij vrijdagavond besteld en deze is vanmiddag verzonden. Trackingnummer werkt inmiddels dus ik hoop dat ie morgen komt :). Jij zult dus nog iets langer moeten wachten. Ik schat dinsdag/woensdag voordat ie verzonden is.

Wat je in je screenshot toont is normaal. Waarschijnlijk zie je de afbeelding niet meer omdat de bundel waar de Steam Link in zit niet meer in het systeem van Steam zit.

• iantje31
djmaster329 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:36:
[...]

Ik heb die van mij vrijdagavond besteld en deze is vanmiddag verzonden. Trackingnummer werkt inmiddels dus ik hoop dat ie morgen komt :). Jij zult dus nog iets langer moeten wachten. Ik schat dinsdag/woensdag voordat ie verzonden is.

Wat je in je screenshot toont is normaal. Waarschijnlijk zie je de afbeelding niet meer omdat de bundel waar de Steam Link in zit niet meer in het systeem van Steam zit.
Fijn om te horen!
Heb jij ICEY ook gerefund voor deze verzonden werd?

• prutser001

prutser001

Inrage schreef op vrijdag 1 juli 2016 @ 14:53:
Is het nu de bedoeling dat de game zowel getoond wordt op m'n monitor als op m'n TV. Kan ik het niet zo instellen dat ik game op de TV en de PC nog voor iets anders gebruikt kan worden?

Verder toch een beetje teleurgesteld... Witcher 3 ziet er niet zo goed uit op de TV (monotor is 1920x1200) TV is full HD. Het verschil is echter enorm... Ik pas dan de game wel aan naar de reso van de TV, echter komt er dan een zwarte rand rond. Ik had voordien wel al ingesteld om Steam Link tot aan de randen weer te geven... De game ziet er gewoon veel minder duidelijk uit...

Ik krijg ook de controller niet ingesteld, gyro krijg ik niet aan de praat ook al selecteer ik een profiel waar het wel in staat.

Bij 'Limbo' heb ik na 20 minuten spelen steeds een vastloper, geluid begint te haperen, dan het beeld op de TV, 10 seconden later loopt het op de monitor ook vast... Enige oplossing, harde reset van de PC...

Bij Project Cars krijg ik de Steam Controller niet aan het werk. Geen enkele layout die ik selecteer werkt ingame. Ik heb ingame al verschillende imputs gekozen (want Steam Controller) staat er niet standard tussen, niks werkt. Ivm Witcher 3 ziet deze game er dan weer wel even goed uit op de TV als op de monitor...

Dus al bij al nog niet zo heel tevreden van mijn aankoop...
Ik weet niet of je PC het aan kan maar ik draai Witcher 3 op 4K DSR (Meeste settings op ultra) en dat ziet er echt geweldig uit op m'n TV (1080P Samsung) En volgens de 'debugger' blijft hij netjes op 1080P60fps.
Dit was puur een test om te kijken wat de Link kon.

Project cars niet geprobeerd, speel alleen Dirt series/Sonic all-star racing transformed/Trine2.
Ben erg onhandig met controller dus heb ik meestal gewoon draadloos kb/ms setje.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

iantje31 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 00:37:
[...]

Fijn om te horen!
Heb jij ICEY ook gerefund voor deze verzonden werd?
Had ik meteen gedaan na aankoop en gisterenavond verzendbevestiging. Ook ik heb vrijdags besteld dus het lijkt op volgorde van bestellingen te gaan, jij zult ongetwijfeld niet lang hoeven te wachten meer.

• iantje31
The Inquisitor schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:04:
[...]

Had ik meteen gedaan na aankoop en gisterenavond verzendbevestiging. Ook ik heb vrijdags besteld dus het lijkt op volgorde van bestellingen te gaan, jij zult ongetwijfeld niet lang hoeven te wachten meer.
Die van mij is ook gisterenavond verstuurd zie ik!
Alleen net te laat om m vandaag af te laten leveren :'(

• Harribo
Maar
ZaZ schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:06:
[...]

Bedankt. Zodra ik tijd heb zal ik er naar kijken.
Ik heb geen flauw idee hoe je dat nu precies hier zo bedoeld. Volgens mij moet dit andersom? : steam link doorsluizen naar een virtueel geïnstalleerd usb device?

Wat ik jammer vind is dat ik nergens een complete tutorial of zo hierover vind.
Daar zouden toch veel mensen blij mee zijn denk ik.
Mocht mij het lukken dan maak ik er misschien wel 1.

[Voor 14% gewijzigd door Harribo op 28-10-2017 13:42]

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:34
Vanmorgen de Steam Link ontvangen en uitgebreid getest. Ik had niet verwacht dat er naast de vier verwisselbare power plugs ook nog een netwerk- en HDMI kabel in de doos zat. Dat zie je niet zoveel meer tegenwoordig.

Installatie was ook een eitje: een kleine update installeren, verbinden met (reeds draaiende) Steam client op je PC d.m.v. een pincode en je bent klaar. Top!

• Harribo
ZaZ schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:06:
[...]

Ok, ik heb op de Steam Link mijn Logitech Gamepad enabled onder Settings->VirtualHere.
Daarna moet ik ergens volgens dit "Start Streaming" doen op de Steam Link. Die optie zie ik niet? Dat is zeker gewoon een connectie maken met mijn Windows pc?

Ik zie dat onder Windows apparaten er dan inderdaad een nieuw device/apparaat wordt aangemaakt, maar dat is een toetsenbord/muis apparaat. Niet een gamepad. Dus FIFA ziet nog steeds toetsenbord/muis ipv een gamepad.
Hoe los ik dit op? Of moet ik dan de volledige versie kopen van VirtualHere?

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08

ZaZ

Tweakers abonnee

Pfoe... Weet ik zo even niet uit mijn hoofd. Ik zit nu niet achter de computer dus kan niet kijken.
Je hoeft niet de volledige versie te kopen. Met 1 controller is het gratis, dus die kan je wegstrepen.

Lekker op de bank

• Mizgala28
Vandaag kwam de Link van mijn partner binnen wat vreemd is want de mijne is nog niet eens verzonden.

Dat terzijde, aansluiten was een eitje, PS4 controller koppelen en viola werkt perfect.

Enige waar je wel op moet letten is dat Steam niet altijd gelijk heeft met welke game wel of niet werkt met een gamepad of alleen toetsenbord, zo ik heb ik 4 games waarbij Steam beweert dat een gamepad niet werkt terwijl bij 1 van die games dat zelfs een must is.

Verder werkt het allemaal goed, alleen reageert hij net na het opstarten een beetje traag qua input (gewoon halve minuut geven en het probleem is weg).

Absoluut tevreden mee.

• bbr

bbr

Heb em gister binnen gekregen,. aangesloten op de UTP.
Werkt als een trein, ik zie geen/zo goed als geen input lag.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Speel maar geen fastpaced games erop zoals shooters of iets in de trant van Rocket League. Dat ga je wel merken.. :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-05 13:32
can confirm, Thumper is geen pretje, ook al is het bekabeld :P
Andere games is top.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 17:40
Hee leuk een steamlink topic. Wist niet dat die er was.

Ik gebruik ´m nu al een jaar ongeveer, ben er best tevreden over. Gebruik de X360 controller met kabel. Wil nog wel een keer een steam controller aanschaffen.

Games die ik momenteel o.a. speel zijn:
Pillars of Eternity
Wasteland 2
Mass Effect (2) <- met een controller mod.
Rocket League
Elite Dangerous

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Werkt de steam link ook met een PS4 dual shock 4 v2? Heb nu nog een xbox 360 met kabel aangesloten omdat de wireless receiver niet echt wilde werken. Verder viel mij op hoe ik na een gamessessie van 4 uur non-stop gamen de steamlink het beeld liet vastlopen op mijn tv, terwijl mijn pc monitor nog wel bleef werken. Dit was toen ik Tomb Raider 2013 aan het spelen was.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee