• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:48

The Inquisitor

Greetings weaklings

six-shooter schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:46:
Hoeveel beter werkt dit dan een laptop met Steam aan je tv hangen (met een controller en bedrade verbinding)? En in hoeverre ligt dat aan je laptop-specs?

Ik heb namelijk een Asus T100 laptop/tablet over en een USBhubje + USB-LAN + Muis + Rumblepad controller. Dit alles aan de TV-aansluiten; heb ik dan eigenlijk ook niet een so0rt van Steam Link, al dan niet met windows 10 + Steam.
In theorie werkt dat hetzelfde, in de praktijk is mijn ervaring dat de Link beter werkt.

Het gedeelte waar je laptop (receiver) verantwoordelijk voor is, is eventueel netwerkkaart (met een brakke Wifi kaart ga je zeker geen resultaat boeken, en LAN heeft altijd de voorkeur). En videokaart, deze moet de x264 stream decoden (nadat het encoded is door de host pc).

• six-shooter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10-2022
The Inquisitor schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:07:
[...]

In theorie werkt dat hetzelfde, in de praktijk is mijn ervaring dat de Link beter werkt.

Het gedeelte waar je laptop (receiver) verantwoordelijk voor is, is eventueel netwerkkaart (met een brakke Wifi kaart ga je zeker geen resultaat boeken, en LAN heeft altijd de voorkeur). En videokaart, deze moet de x264 stream decoden (nadat het encoded is door de host pc).
Is dat heel zwaar? en zo ja, voor de CPU of GPU?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

six-shooter schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:18:
[...]

Is dat heel zwaar? en zo ja, voor de CPU of GPU?
Niet bijzonder zwaar, decoden wordt als het goed is door de GPU gedaan
Met een laptop als 'link' gebruik heb je alleen meer variabelen zoals drivers e.d.. Het is mijn ervaring dat de Link betere performance haalt dan mijn Surface Pro (toch geen goedkoop laptopje). De Surface heeft het zelfs eens gepresteerd om helemaal onspeelbaar te zijn (allemaal happeringen), wat waarschijnlijk een driver probleem was.

Dus het is een beetje van beide: als je geen geld wilt uitgeven is inhouse streaming via een laptop prima. Kun je het geld missen en wil je gemak (geen hdmi meer aansluiten oid, gewoon controller pakken en klaar) dan is de Link een uitstekende optie.

• six-shooter
The Inquisitor schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:25:
[...]

Niet bijzonder zwaar, decoden wordt als het goed is door de GPU gedaan
Met een laptop als 'link' gebruik heb je alleen meer variabelen zoals drivers e.d.. Het is mijn ervaring dat de Link betere performance haalt dan mijn Surface Pro (toch geen goedkoop laptopje). De Surface heeft het zelfs eens gepresteerd om helemaal onspeelbaar te zijn (allemaal happeringen), wat waarschijnlijk een driver probleem was.

Dus het is een beetje van beide: als je geen geld wilt uitgeven is inhouse streaming via een laptop prima. Kun je het geld missen en wil je gemak (geen hdmi meer aansluiten oid, gewoon controller pakken en klaar) dan is de Link een uitstekende optie.
Cool man, thanks voor de uitleg! Ik ga dit weekend even spelen met de laptop om te zien hoe dat gaat. Anders komt er misschien een keer een Steam Link :)

Laatst was ie 25 euro als aanbieding op steam, dus gewoon even wachten op volgende aanbieding.

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:34

KipCurreh

Nightcrawler

six-shooter schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:33:
[...]

Cool man, thanks voor de uitleg! Ik ga dit weekend even spelen met de laptop om te zien hoe dat gaat. Anders komt er misschien een keer een Steam Link :)

Laatst was ie 25 euro als aanbieding op steam, dus gewoon even wachten op volgende aanbieding.
Vanavond beginnen de Steam Sales als het goed is, de link en controller zullen wellicht wel weer in de afslag staan zoals in de meeste sales afgelopen tijd.. Voor zo'n prijs kan je 't dan toch gerust proberen ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Nitro+ RX5700XT Asus Prime X470 Pro

• six-shooter
KipCurreh schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:44:
[...]

Vanavond beginnen de Steam Sales als het goed is, de link en controller zullen wellicht wel weer in de afslag staan zoals in de meeste sales afgelopen tijd.. Voor zo'n prijs kan je 't dan toch gerust proberen ;)
inderdaad, dan maar een keertje minder spareribsexpress bestellen :9~

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

six-shooter schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:33:
[...]

Yup, dat is echt een uitstekende prijs. Ik had geen zin om te wachten op de aanbieding en heb gewoon 67 (incl verzenden) betaald.Mooi apparaatje hoor! Ik speel op het moment nauwelijks games vanwege werk, maar heb er alsnog geen spijt van gehad.

Ik gebruik de Link namelijk wel af en toe als draadloze HDMI stick als het ware. HBO GO aan op de host, keyboard en muis zitten aangesloten op de Link, dat werkt uitstekend :D

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-03 11:39

zerocool82

Ignorance causes chaos

The Inquisitor schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:20:
[...]

Yup, dat is echt een uitstekende prijs. Ik had geen zin om te wachten op de aanbieding en heb gewoon 67 (incl verzenden) betaald.Mooi apparaatje hoor! Ik speel op het moment nauwelijks games vanwege werk, maar heb er alsnog geen spijt van gehad.

Ik gebruik de Link namelijk wel af en toe als draadloze HDMI stick als het ware. HBO GO aan op de host, keyboard en muis zitten aangesloten op de Link, dat werkt uitstekend :D
Inmiddels weer in de aanbieding bij de Steam Store (+- 31 euro inclusief verzending) en bij Game.co.uk (betalen in ponden, ik heb 23,14 euro betaald).

• six-shooter
zerocool82 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:22:
[...]

Inmiddels weer in de aanbieding bij de Steam Store (+- 31 euro inclusief verzending) en bij Game.co.uk (betalen in ponden, ik heb 23,14 euro betaald).
Vet, via mijn laptopje liep het niet helemaal lekker. toen stond de kwaliteit nog op balanced ipv performance.
Vanmiddag maar even kijken hoe het met performance-modus loopt. Hij herkende mijn El Cheapo controller ook niet via mijn laptopje (ASUS T100) :'(

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

six-shooter schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:56:
[...]

Vet, via mijn laptopje liep het niet helemaal lekker. toen stond de kwaliteit nog op balanced ipv performance.
Vanmiddag maar even kijken hoe het met performance-modus loopt. Hij herkende mijn El Cheapo controller ook niet via mijn laptopje (ASUS T100) :'(
Link herkent bijna alle controllers :D Zo mooi, zelfs mijn PS3 controller.
De kwaliteit ligt volgens mij aan de encoderings kwaliteit van de Host. Moet deze snel of langzaam coderen? (Afhankelijk hoe snel de GPU dat in real time kan handelen)

Maar dit is een verzameling aan gegevens die ik overal en nergens heb gelezen. Dus het zou kunnen dat ik me hier en daar vergis :P

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:14
[...]

Bedankt voor de tip. Heb even zitten rekenen voor de bundel van controller en link. Bij Steam is het 66 euro inclusief verzenden en bij Game.co.uk kom ik op ongereken 60 euro momenteel.

Voor die 6 euro denk ik dat ik em waarschijnlijk liever direct bij Steam afneem, maar dat is een persoonlijke voorkeur.

[Voor 9% gewijzigd door Morrar op 23-12-2016 09:36]

• six-shooter
The Inquisitor schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:20:
[...]

Link herkent bijna alle controllers :D Zo mooi, zelfs mijn PS3 controller.
De kwaliteit ligt volgens mij aan de encoderings kwaliteit van de Host. Moet deze snel of langzaam coderen? (Afhankelijk hoe snel de GPU dat in real time kan handelen)

Maar dit is een verzameling aan gegevens die ik overal en nergens heb gelezen. Dus het zou kunnen dat ik me hier en daar vergis :P
Mja, ik gok dat coderen wel snel gaat, maar vooral het decoderen niet zo vlot (het is immers maar een laptopje met nul aan kracht). Ik ga vanavond wel klooien met performance-modues, en kijken of hard-encoding/decoding iets doet ten voordele van stabiliteit. Het lijkt namelijk echt een encode/decode ding.

[Voor 12% gewijzigd door six-shooter op 23-12-2016 09:41]

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:27

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Zijn er veel games waarvan je zegt die speel ik
Liever op de tv met de link en controler dan achter je pc?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

six-shooter schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:38:
[...]

Mja, ik gok dat coderen wel snel gaat, maar vooral het decoderen niet zo vlot (het is immers maar een laptopje met nul aan kracht). Ik ga vanavond wel klooien met performance-modues, en kijken of hard-encoding/decoding iets doet ten voordele van stabiliteit. Het lijkt namelijk echt een encode/decode ding.
Dat zou kunnen. Zolang de host makkelijk real-time kan encoden gaat de performance nauwelijks tot niet achteruit bij hogere kwaliteit encoding.

Je laptopje heeft een oude IGP toch? Waarschijnlijk ook nog niet met Intel QuicSync.
Coldbullet schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:55:
Zijn er veel games waarvan je zegt die speel ik
Liever op de tv met de link en controler dan achter je pc?
Ja hoor, sowieso vind ik RPG's lekker spelen op de tv. Lekker op de bank liggen en de wereld verkennen. Stuk beter dan achter mijn laptop aan de tafel :)

Skyrim, Fallout, Life is Strange, allemaal lekkere games via de Link.

• six-shooter
The Inquisitor schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:58:
[...]

Dat zou kunnen. Zolang de host makkelijk real-time kan encoden gaat de performance nauwelijks tot niet achteruit bij hogere kwaliteit encoding.

Je laptopje heeft een oude IGP toch? Waarschijnlijk ook nog niet met Intel QuicSync.

[...]

Ja hoor, sowieso vind ik RPG's lekker spelen op de tv. Lekker op de bank liggen en de wereld verkennen. Stuk beter dan achter mijn laptop aan de tafel :)

Ik heb een Steam Link gekocht O-) fuck dat geklooi 8)7

• Coldbullet

Coldbullet

The Inquisitor schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:58:
[...]

[...]

Okee ben zelf ook wel erg nieuwschierig na de link. Jammer dat diablo3 niet in de steam staat lijkt me ook wel lekker met controler en link

• Arunia
  • Laatst online: 22:26
Coldbullet schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:07:
[...]

Okee ben zelf ook wel erg nieuwschierig na de link. Jammer dat diablo3 niet in de steam staat lijkt me ook wel lekker met controler en link
En dat kan ook.
Je kunt battle.net opstarten en dan D3 kiezen en opstarten. Zorg alleen dat battle.net zichzelf wel weer weg duwt naar de systray na opstarten. Anders werkt de controller als muis en tobo combi. Even zoeken en het is wel te regelen.

• Coldbullet

Coldbullet

Arunia schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:13:
[...]

En dat kan ook.
Je kunt battle.net opstarten en dan D3 kiezen en opstarten. Zorg alleen dat battle.net zichzelf wel weer weg duwt naar de systray na opstarten. Anders werkt de controller als muis en tobo combi. Even zoeken en het is wel te regelen.
Danku mar systray? Is dat de dock? (Heb mac os windows heb ik ook maar het lieft zo min mogelijk in gebruik)

• Arunia
  • Laatst online: 22:26
Coldbullet schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:15:
[...]

Danku mar systray? Is dat de dock? (Heb mac os windows heb ik ook maar het lieft zo min mogelijk in gebruik)
AH, Windows zijn dat de icoontje naast de klok.
Mac kan ik niet mee helpen. Maar je bent niet de enige die dit wil.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Daar zal wel genoeg over te vinden zijn op internet. De Link streamt dus NIET alleen Steam games, maar werkt via de Steam client, zodra je de client minimaliseert dan zie je gewoon je desktop en kun je doen wat je wilt.

(maar soms zitten er wat haken en ogen aan als je alleen controller hebt aangesloten en er bijv externe vernsters komen of UAC)

• Coldbullet

Coldbullet

Arunia schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:26:
[...]

AH, Windows zijn dat de icoontje naast de klok.
Mac kan ik niet mee helpen. Maar je bent niet de enige die dit wil.
Aa okee duidelijk. Danku. Toch blijft het kriebelen om hem te halen...

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-03 20:35

LoneWolf

Just a Byte

Bij game.co.uk de link besteld. Voor die prijs ben ik wel benieuwd, heb wel wat games die ik lekker lui vanaf de bank wil spelen :)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Net even gekeken naar de controller, is nu een mooie aanbieding op Steam.

Enige wat ik nog wil weten is of je de AA batterijen kan herladen terwijl deze in de controller zitten, dit kan ik niet helemaal opmaken als ik research doe.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:14
Slavy schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:12:
Net even gekeken naar de controller, is nu een mooie aanbieding op Steam.

Enige wat ik nog wil weten is of je de AA batterijen kan herladen terwijl deze in de controller zitten, dit kan ik niet helemaal opmaken als ik research doe.
Vreemd werkelijk 1 google search en 1ste site aangeklikt. Heb je hier je antwoord:

https://steamcommunity.co...ons/0/527273452879337730/

• Dimentrix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 20:53
[...]

Thanks voor de tip, heb hem ook besteld bij game.co.uk. :)

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:55
Een (gek?) vraagje..

Heb nu al een tijdje een steam link en ben er erg tevreden over.
De opbouw is nu (Zoals iedereen denk ik)

Steam Link -> Router -> PC

Dit werkt redelijk vlot maar soms zie ik dat de beeldkwaliteit zich even een aantal seconden terugzet naar 480/720p. Niet enorm storend of lelijk maar als het weg te werken is doe ik dat graag.

Wat ik in gedachten heb is dat ik een netwerkkaart in de PC zet en de steam link direct via een UTP kabel daar de PC toe trek. Zou dit werken en/of ten positieve zijn voor de snelheid/kwaliteit van de steam link?

Ik heb n.l. een Ziggo router en heb het idee dat die een beetje aan het kloten is af en toe. 8)7

[Voor 4% gewijzigd door Valandin op 27-12-2016 12:30]

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Valandin schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:29:
Een (gek?) vraagje..

Heb nu al een tijdje een steam link en ben er erg tevreden over.
De opbouw is nu (Zoals iedereen denk ik)

Steam Link -> Router -> PC

Dit werkt redelijk vlot maar soms zie ik dat de beeldkwaliteit zich even een aantal seconden terugzet naar 480/720p. Niet enorm storend of lelijk maar als het weg te werken is doe ik dat graag.

Wat ik in gedachten heb is dat ik een netwerkkaart in de PC zet en de steam link direct via een UTP kabel daar de PC toe trek. Zou dit werken en/of ten positieve zijn voor de snelheid/kwaliteit van de steam link?

Ik heb n.l. een Ziggo router en heb het idee dat die een beetje aan het kloten is af en toe. 8)7
:)

https://steamcommunity.co...ons/0/485623406938863108/

Eventueel Ethernet via stopcontact proberen? :)

[Voor 4% gewijzigd door Slavy op 27-12-2016 13:16]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-03 13:45
Wifi van Ziggo... DRAMA (Ja, dat verdient hoofdletters)

Zelf leg ik gewoon elke keer een netwerkkabel door de kamer.. Opgerold in de meterkast, en bij gebruik trek ik hem even door... Is toch echt 10.000 keer stabieler..

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:16
Rann schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:33:
Wifi van Ziggo... DRAMA (Ja, dat verdient hoofdletters)

Zelf leg ik gewoon elke keer een netwerkkabel door de kamer.. Opgerold in de meterkast, en bij gebruik trek ik hem even door... Is toch echt 10.000 keer stabieler..
Dat deed ik inderdaad ook een paar maanden lang. Sinds kort een goede router van ASUS in gebruik en de Ziggo kachel in bridgemodus laten zetten, en nu kan ik gewoon via het 5G netwerk stabiel Skyrim spelen _/-\o_

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:53
Ook de Steam Link besteld vandaag via de Steam Sale (+/- 31 EUR). Ben heel benieuwd. Straks mooi The Witcher 3 op de bank spelen :)

Anoniem: 862889

Weet iemand de verzend tijd van controller+link?

• Rann
SPOXYWOXY schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:11:
Ook de Steam Link besteld vandaag via de Steam Sale (+/- 31 EUR). Ben heel benieuwd. Straks mooi The Witcher 3 op de bank spelen :)
Werkt goed, hier ook tijden gedaan ;-)

Levertijd staat op de website als 4-7 dagen. Zelf had ik hem binnen die 4 dagen al binnen.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-03 10:12
Powerline adapters zou ik afraden! Lees maar een willekeurig topic hier op tweakers, het is altijd gekloot met die dingen!

Wat je wel kan doen is een goedkoop gigabit switchje halen en die aan de router hangen en daar je pc en steamlink in doen. Dan handelt de switch je verkeer af ipv de router en dat zou nagenoeg geen verschil maken met een directe kabel tussen je pc en steamlink met als voordeel dat je de bestaande kabels kan gebruiken :)

zoiets dus: pricewatch: TP-Link TL-SG1005D-5-Port Gigabit Desktop Switch

Na wat gekloot met DHL en het niet thuis zijn komt mijn steamlink vandaag ook binnen :)

[Voor 5% gewijzigd door Axewi op 30-12-2016 09:41]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:20
Ik wil graag PES 2017 online spelen met de Steam Link.
Pes draait al standaard onder Steam.

Mijn vraag is: is een voetbalspel te spelen met Steam Link? Je kunt een lag niet gebruiken bij een voetbalspel. Je moet meteen kunnen reageren.

[Voor 7% gewijzigd door Harribo op 30-12-2016 20:56]

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:30
Harribo schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:55:
Ik wil graag PES 2017 online spelen met de Steam Link.
Pes draait al standaard onder Steam.

Mijn vraag is: is een voetbalspel te spelen met Steam Link? Je kunt een lag niet gebruiken bij een voetbalspel. Je moet meteen kunnen reageren.
Als shooters te spelen zijn moet een voetbal spel helemaal te spelen zijn. Het zou dus gewoon werken, mits natuurlijk een netwerk kabel gebruikt. Iets dat de Steam Link sterk aanraad.

• Harribo
ThomasG schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:10:
[...]
Als shooters te spelen zijn moet een voetbal spel helemaal te spelen zijn. Het zou dus gewoon werken, mits natuurlijk een netwerk kabel gebruikt. Iets dat de Steam Link sterk aanraad.
Ok fijn! Bedankt!
Misschien vloeken in de kerk maar kan je Steam Link ook aansluiten op een analoge tv? (scart/svideo/coax oid)

• Coldbullet

Coldbullet

Harribo schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:20:
[...]

Ok fijn! Bedankt!
Misschien vloeken in de kerk maar kan je Steam Link ook aansluiten op een analoge tv? (scart/svideo/coax oid)
Een anawatte ;) nee zit alleen hdmi aansluiting op. Of je moet met verloopstekkers werken..

• Harribo
Ok ik heb nog wel zo'n verloopstekker.
Dank.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Iemand hier enig idee of je T&T krijgt als je Steam Link koopt via Steam?

laat maar al gevonden, er staat een linkje verborgen in de mail van de koop bevestiging die steam website opent... Handig dat dit gewoon in je steam client zit..

T&T - Track & Trace.

Maar staat nog op 'shipping soon' dus zal wel..?

[Voor 66% gewijzigd door prutser001 op 31-12-2016 11:38]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Harribo
T&T? Dat is?
Ok dacht een feature

[Voor 54% gewijzigd door Harribo op 31-12-2016 11:41]

Weet iemand hoedat het komt dat het zolang duurt voor je pakketje er is

• prutser001

prutser001

Anoniem: 862889 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 02:20:
Weet iemand hoedat het komt dat het zolang duurt voor je pakketje er is
Geen idee, die van mij staat al sinds de 26ste op shipping soon.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Die van mij van de 27ste

• boredgeestje
  • Laatst online: 18:27
27e s avonds besteld en gisteren geleverd gekregen. De levering werd de 30e aangekondigd, in die mail zat ook een link voor Track&Trace.

This post was created with 100% recycled electrons

• SPOXYWOXY
28e besteld, krijg hem vandaag binnen :)

EDIT: heb hem binnen nu :)

[Voor 32% gewijzigd door SPOXYWOXY op 02-01-2017 11:29]

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

De 26e bij game.co.uk besteld, woensdag 28 verzonden. Helaas geen track en trace via hun. 3-6 werkdagen geven ze aan, ben benieuwd.

• Harribo
Heb hem gisteren 1 jan. ook besteld. Voor die 21 euri kan je niet laten liggen. Ben benieuwd wanneer ik hem krijg.

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:46

HaTe

haat niet

Iemand die hem bij game.co.uk heeft besteld, met welke postdienst wordt deze verzonden?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Rann
HaTe schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:24:
Iemand die hem bij game.co.uk heeft besteld, met welke postdienst wordt deze verzonden?
Waarom zou je hem niet gewoon in de Steam store halen? Veel gemakkelijker met alles + garantie ?

• HaTe

HaTe

haat niet

Rann schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:25:
[...]

Waarom zou je hem niet gewoon in de Steam store halen? Veel gemakkelijker met alles + garantie ?
De prijs. Garantie ben ik niet zo bang voor :) Mocht er wat mis zijn, dan kan die ook nog wel terug naar Engeland, kom je op ongeveer de Steam prijs uit.
Heb hem de 28e besteld

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03 11:07
Mijn Link is bij de parcelshop afgeleverd en vanavond eens ophalen :D ben benieuwd! Vooral omdat m'n game-pc op dit moment beschikt over maar een Pentium G3220 met een GTX 750TI :P

• SPOXYWOXY
[...]

Nu inderdaad de prijs, staat nu weer op 55 EUR en dan komen er nog verzendkosten bij van 8 EUR.
Gisteren de mijne overigens even voor het eerste getest. Installatie gaat super simpel, duidelijke interface en heb hem mooi netjes kunnen wegwerken in mijn tv meubel :).

The Witcher 3 gisteren maar even geprobeerd en dit ging zeer aardig. Je merkt wel iets van de vertraging maar het is goed te doen. Ik ga nog even wat spelen met instellingen en wellicht m'n 970 GTX even overklokken om te kijken of dat beter gaat.

UPDATE: Heb de encoding nu op "prefer NVFBC" gezet, en The Witcher 3 draait nu als een zonnetje _/-\o_

[Voor 6% gewijzigd door SPOXYWOXY op 04-01-2017 12:51]

• prutser001

prutser001

Ben verrast! Vandaag Link en Controller binnen gekregen en even aangesloten. Was erg makkelijk aan de praat te krijgen.

Aantal spellen geprobeerd.

Witcher 3 adembenemend! Staat op pc ingesteld op 3840x2160 en zo'n beetje alles ultra/max. Ik merkte wel een hele kleine vertraging met het bewegen. Als ik de controller snel naar voren tik dan zie ik wel een fractie vertraging, kan ook input lag zijn ofzo icm het streamen? Neemt niet weg dat het er erg mooi uitziet en als je al in beweging bent merk je het eigenlijk niet.

Dirt3 staat ook op 3840x2160, echt super strak! Maar ik merk wel dat het geen 144hz is het lijkt veel 'sneller/soepeler' als ik hem op de PC zelf speel (Benq/Zowie 24" 144hz monitor).

Misschien moet ik nog even naar de TV instellingen zelf kijken of ik hem op 'game mode' kan zetten ofzo.

Maar nu de Steam controller.. Bij het uitpakken voelde hij al licht, analog stick voelt wel goed maar de 2 triggers voelen wat flimsy en ook dat ze niet analoog zijn vind ik een beetje ruk.. De rechter 'track pad' is wel erg 'trillerig' als ik de 'muis' gebruik' zie je hem 'trillen'. Ook die 'flappen' aan de onderkant voelen een beetje raar. Persoonlijk vind ik de Xbox 360 controller fijner.

Alleen even een vraagje betreffende die 'Video' optie in het Steam menu, wat kan ik daarmee?

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

[...]

Prijs verschil ? 23 euro bij game.co.uk of 31 euro in de steam sale.. (beide INCL verzendkosten)
is 25% ...
Je moet alleen iets langer wachten, want de steam store versie wordt vanuit nederland verstuurd zo te zien, en die van game.co.uk daarwerkelijk uit engeland.

Ik ben ook wel benieuwd welke vervoerder game.co.uk gebruikt en wanneer hij dan dus komt :)

• zerocool82
  • Laatst online: 18-03 11:39

zerocool82

Ignorance causes chaos

LoneWolf schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:20:
[...]

Prijs verschil ? 23 euro bij game.co.uk of 31 euro in de steam sale.. (beide INCL verzendkosten)
is 25% ...
Je moet alleen iets langer wachten, want de steam store versie wordt vanuit nederland verstuurd zo te zien, en die van game.co.uk daarwerkelijk uit engeland.

Ik ben ook wel benieuwd welke vervoerder game.co.uk gebruikt en wanneer hij dan dus komt :)
Ik had hem in enkele werkdagen binnen.

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik had hem al wel verwacht. 28-12 besteld maar nog niks van Game.co.uk..
Helaas zit er geen trackingcode bij...

edit:
Ik lees op hun site: "21 days for international orders" terwijl in de mail 3-6 workings days staat.

[Voor 34% gewijzigd door HaTe op 06-01-2017 14:25]

• ArnoutS
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-03 21:12
ik had hem 27-12 besteld en gisteren binnen.

• spokje
Heb m net even aangesloten, leuk ding! Wel beetje input lag maar voor casual couch gaming echt prima :)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:12

MeNTaL_TO

The future is not set

Kort vraagje, wat gebruiken jullie voor het encoden van de stream, Intel Quicksync of je videokaart (in mijn geval een Nvidia gtx970). Mijn gevoel zegt dat de GPU die niets staat te doen (in mijn geval quicksync) dan degene die ook nog een game aan het verwerken is of maakt dit in de praktijk niet uit?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:21:
Kort vraagje, wat gebruiken jullie voor het encoden van de stream, Intel Quicksync of je videokaart (in mijn geval een Nvidia gtx970). Mijn gevoel zegt dat de GPU die niets staat te doen (in mijn geval quicksync) dan degene die ook nog een game aan het verwerken is of maakt dit in de praktijk niet uit?
Ja en nee. Je kunt sowieso bekijken of het invloed heeft op je prestaties als je beide door Nvidia laat doen. Maar de encoding is verschillend en heeft ook een verschillende invloed.

Nvidia is sneller en je zal dus minder ms vertraging hebben. Intel QuickSync is snel (goh), en ziet er prima uit, maar heeft dus meer ms vertraging. Ben je met FPS bezig dan zul je waarschijnlijk liever Nvidia willen gebruiken voor de encoding.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:19

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Even wat anders, maar wat zijn jullie favoriete "party games" via de Steamlink? Ik hoor veel goede dingen over Overcooked, maar nog andere aanraders?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• spokje
Duck game, broforce

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:29

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

MrVegeta schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:56:
Even wat anders, maar wat zijn jullie favoriete "party games" via de Steamlink? Ik hoor veel goede dingen over Overcooked, maar nog andere aanraders?
Ik ben begonnen met F1 Race Stars, Lego Star Wars (the Force Awakens),Rayman en Broforce allen vrij vermakelijk :) .

Ik zoek nog kindvriendelijke titels om met m'n zoontje te spelen (4jr), dus mocht iemand een idee hebben..ik ben benieuwd :) .

• spokje
Ibb & Obb ga ik nog halen voor samen met de vriendin

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

spokje schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:52:
Ibb & Obb ga ik nog halen voor samen met de vriendin
Staat ook nog op mijn verlanglijst om dezelfde reden.

Verder is Trine een optie.

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

ArnoutS schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:33:
ik had hem 27-12 besteld en gisteren binnen.
Via game.co.uk ?
Hmm.... ik had m de 26e besteld en nog niets binnen nl.

• ArnoutS
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-03 21:12
yup game.co.uk met gewone shipping , werd door postnl afgeleverd.

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:20
Hebem al opgepikt met de herst sale van steam, samen met de steam controller. Het werkt echt perfect over ethernet (wake on lan, suspend host, full hd + 5.1 surround streaming, etc.). Echter kan ik de steam link niet opzetten met men bedrade xbox (360? denk ik) controller, met de steam controller gaat het wel perfect. Big picture mode en games met de xbox controller gaan ook.

Ik heb de xbox 360 controller al in elke usb poort gestoken maar niets werkt. Iemand enig idee? Het is dat volgens google en de steam forums dit gewoon out of the box zou moeten werken.

[Voor 4% gewijzigd door ilm op 08-01-2017 21:55]

• Binkie88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-03 14:37
Gebruik je de bedrade controller of heb je hem via een play & charge kabel er aan hangen? Die tweede is alleen voor het opladen en maakt nog steeds gebruik van een draadloze verbinding.

• ilm
  • Laatst online: 22:20
Het is echt de (oude) bedrade xbox 360 controller - geen draadloze verbinding mogelijk.

Het enigste dat ik kan bedenken is dat ik ook de steam controller gekoppeld heb en dat om 1 of andere reden de steam link wake on usb dan uitzet, maar das al vergezocht. Eens ne keer testen.\

Edit: euhm, het werkt dus toch! Maar je moet de xbox knop blijkbaar langer dan 3s ingeduwd houden. :) oops

[Voor 16% gewijzigd door ilm op 09-01-2017 10:36]

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:31

Whaam

Meer beter

Ik heb nu sinds een maand of vier de Steam Link, erg fijn om gewoon op de bank te kunnen hangen. Ook met twee controllers dikke pret, vorige week wat locol multiplayer spellen uit de sale gehaald en samen met mijn vriendin buttonbashen met een biertje erbij O+

Het schijnt nu trouwens dat de beta versie van steam sinds de laatste update native xbox (one en 360) controllers ondersteunt. Dat houdt in dat je alle buttons zelf kunt mappen, en dus ook je controller in kan stellen als muis/keyboard. Een heel groot aantal (alle?) non-controller games zijn nu dan dus ook vanaf de bank te spelen. :D

Twee punten waar ik me wel (vrij) heftig aan stoor:
  • Als de Link langer dan een uur aan staat krijg ik verschrikkelijke lag op het geluid... meer dan een seconde in de ergste gevallen. Durf niet te zeggen of het alle games betreft, maar sowieso Rocket League en Fallout 4. Als ik de game sluit lagt de Link zelf net zo hard, zelfs als ik stop met streamen en in het basismenu zit. Reboot van de Link lost dit wel op.
  • Ik mis heel heel heel erg de Switch Account optie in Big Picture... die is er wel als ik rechtstreeks op de PC game, maar niet in de Link interface.

mechanical keyboard hebben? ikki68 aurora r1 te koop!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mijn monitor ratio is anders dan de tv ratio waardoor ik vaak boven en onder zwarte balken te zien krijg. Ik heb geen zin om voor elke game de resolutie aan te gaan passen, heeft iemand een oplossing voor dit "probleem"?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• spokje
MrVegeta schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:00:
Mijn monitor ratio is anders dan de tv ratio waardoor ik vaak boven en onder zwarte balken te zien krijg. Ik heb geen zin om voor elke game de resolutie aan te gaan passen, heeft iemand een oplossing voor dit "probleem"?
Dit heb ik ook indd, vind het niet verschrikkelijk storend maar mooi is het niet.

• Whaam

Whaam

Meer beter

Ik geloof dat de Steam link de resolutie van de "actieve" monitor aanneemt. Heb je dit probleem ook nog als je, voor dat je gaat streamen, je PC monitor uit zet?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Volgens mij neemt de Link sowieso altijd de resolutie over van de pc monitor, tenzij de tv minder ondersteund (bjv. een HD ready tv van 720p). Streamngsopties kun je aanpassen, alleen zit daar volgens mij geen optie van 16:9 en andere formaten bij... alleen 1080p en allerlei resoluties lager.

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 21:40
Je stelt toch altijd per spel de resolutie in? Ook al heb je, je desktop op 1920*1280 staan en het spel op 720p. Dan is 720p vervolgens de resolutie die naar de Link wordt verstuurd.

Ofwel, gewoon per spel instellen dat je 1080p wilt. Anders de zwarte balken accepteren, of je zit naar uitgerekt beeld te kijken.

• spokje
Ik had na het eenmalig instellen indd dat ie de resolutie de tweede keer had onthouden.

• prutser001

prutser001

Szwoar schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:52:
Gisteren de Steam Link besteld, aangegeven levertijd was 4 tot 8 dagen.

Net even op de track and trace van DHL gekeken en hij is al geleverd! Bij de buren weliswaar, maar dat maakt geen verschil. Moet zeggen dat ik hier erg tevreden over ben.

Met een beetje geluk kan ik hem vanavond of anders morgen testen. Zal hier mijn ervaringen posten met games zoals Rocket League, maar ook GTA V en Fallout 4 zal ik testen om te kijken in hoeverre de performance beïnvloedt wordt door het streamen.
En hoe zijn de ervaringen? ;)

Ik moet zeggen dat ik zelf verrast was, alleen Witcher 3 op 3840x2160 (DSR) @ ultra geeft voelbare input lag als je van stilstand gaat bewegen. Als je eenmaal beweegt is het eigenlijk niet meer merkbaar. GTA V en Fallout 4 heb ik niet.

Met een aantal race spellen heb ik nergens last van : Grid/F1 2013/Dirt 3 en voelen 100% soepel.

Puur voor de test heb ik wel even mijn PC aan de TV gehangen om te kijken of ik een verschil kon zien, op 1080P is er duidelijke screen tearing zichtbaar in b.v. Witcher 3 maar zodra ik Vsync aan zet of dus op 4K DSR ga spelen (en FPS dus rond de 60 blijft hangen) is de tearing weg. Wel is er een klein verschil zichtbaar tussen steam link@DSR 4K en directe input @DSR 4K maar dan moet je stil gaan staan en echt focussen op een bepaalt punt maar dit is niet eens vast te leggen op een foto.

• spokje
Enige spel waar ik echt input lag merk is Rocket League, ook toen ik 'm op mn secondary monitor aangesloten had. Maar dat komt omdat ik hier ook 400 uur in heb zitten dus dan merk je het ook sneller op als er iets anders speelt. De rest speelt prima weg, en het is een perfecte manier om met je vrienden een spel te spelen, of casual op de bank. Denk dat ik nog wel een steam controller haal zodat ik ook niet-controller games goed kan spelen :)

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-03 11:35
Volgens mij is daar geen goede oplossing voor. Dit is ook een van de redenen waarom ik mijn Steam Link nooit gebruik, naast de input lag.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

spokje schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:40:
Enige spel waar ik echt input lag merk is Rocket League, ook toen ik 'm op mn secondary monitor aangesloten had. Maar dat komt omdat ik hier ook 400 uur in heb zitten dus dan merk je het ook sneller op als er iets anders speelt. De rest speelt prima weg, en het is een perfecte manier om met je vrienden een spel te spelen, of casual op de bank. Denk dat ik nog wel een steam controller haal zodat ik ook niet-controller games goed kan spelen :)
Yup, maar dat is ook echt bekend. Rocket League werkt gewoon niet (goed) met de Steam Link. Ik heb het zelf ook een paar keer geprobeerd, maar je moet niet verwachten te winnen als je via de Link speelt :P

Gisteren na een lange tijd de Link weer gebruikt, dit keer voor Mad Max. Omdat ik de FPS wist als ik niet stream, kon ik het nu mooi vergelijken: ongeveer 7 fps minder vanwege het streamen (nvidia).

Nu heb ik alleen nog nooit geprobeerd om te streamen via Intel, of om de alternatieve capture methode te gebruiken van nvidia.

• spokje
The Inquisitor schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:57:
[...]

Yup, maar dat is ook echt bekend. Rocket League werkt gewoon niet (goed) met de Steam Link. Ik heb het zelf ook een paar keer geprobeerd, maar je moet niet verwachten te winnen als je via de Link speelt :P
Klopt, dit wist ik van tevoren, maar wilde het toch even delen :) vind het overigens wel speelbaar, maar je moet iets sneller je actie inzetten dan je oorspronkelijk van plan was :P

• HaTe

HaTe

haat niet

Ah dat zou dan tegenvallen. Ik gebruik nu Moonlight op de Sony Android TV en dat werkt ook best prima, maar hoop wel dat de lag wat minder is.
Als het niet veel uitmaakt, dan gaat de Link gewoon weer weg, als ik hem überhaupt eens een keer krijg..

Gebruiken jullie dan wel kabel? En je kan volgens mij ook kiezen om het nvidia streaming protocol te gebruiken? Die is denk ik beter of niet?

[Voor 22% gewijzigd door HaTe op 17-01-2017 10:51]

• spokje
HaTe schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:50:
Ah dat zou dan tegenvallen. Ik gebruik nu Moonlight op de Sony Android TV en dat werkt ook best prima, maar hoop wel dat de lag wat minder is.
Als het niet veel uitmaakt, dan gaat de Link gewoon weer weg, als ik hem überhaupt eens een keer krijg..

Gebruiken jullie dan wel kabel? En je kan volgens mij ook kiezen om het nvidia streaming protocol te gebruiken? Die is denk ik beter of niet?
Het is niet slecht hoor, maar je merkt het wel. Ligt ook aan de input lag van je TV (dat vergeten mensen vaak). Die van mij heeft gelukkig weinig lag. Vriend van me heeft een TV met een belachelijke input lag, daar is gamen nauwelijks mogelijk, alleen games als Worms. Ik gebruik ethernet indd. Wifi is niet te doen schijnt, niet eens geprobeerd. Volgens mij heb ik standaard het Nvidia streaming protocol aanstaan. Je kunt ook kiezen voor Intel iets geloof ik, maar niet geprobeerd. Dit werkt goed genoeg.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
spokje schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:40:
Mogelijk heb je binnenkort geen Steam controller meer nodig! Je kan even de beta van Steam proberen.
nieuws: Steam-bèta-update laat spelers Xbox-controller gebruiken in elke game

• spokje
Tk55 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:35:
[...]

Mogelijk heb je binnenkort geen Steam controller meer nodig! Je kan even de beta van Steam proberen.
nieuws: Steam-bèta-update laat spelers Xbox-controller gebruiken in elke game
O ja klopt :) maar ik dacht meer leuk voor erbij voor games die niet lekker werken met een standaard controller :) heb nu een xbox 360 bedraad aangesloten, maar ga nog één of twee XBOX one S controller(s) halen, de Steam controller erbij voor de non-controller games :)

• Szwoar
  • Laatst online: 15:56

Szwoar

En door

prutser001 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:27:
[...]

En hoe zijn de ervaringen? ;)

Ik moet zeggen dat ik zelf verrast was, alleen Witcher 3 op 3840x2160 (DSR) @ ultra geeft voelbare input lag als je van stilstand gaat bewegen. Als je eenmaal beweegt is het eigenlijk niet meer merkbaar. GTA V en Fallout 4 heb ik niet.

Met een aantal race spellen heb ik nergens last van : Grid/F1 2013/Dirt 3 en voelen 100% soepel.

Puur voor de test heb ik wel even mijn PC aan de TV gehangen om te kijken of ik een verschil kon zien, op 1080P is er duidelijke screen tearing zichtbaar in b.v. Witcher 3 maar zodra ik Vsync aan zet of dus op 4K DSR ga spelen (en FPS dus rond de 60 blijft hangen) is de tearing weg. Wel is er een klein verschil zichtbaar tussen steam link@DSR 4K en directe input @DSR 4K maar dan moet je stil gaan staan en echt focussen op een bepaalt punt maar dit is niet eens vast te leggen op een foto.
Ondanks dat ik hem een tijdje niet gebruikt heb (TV is 900p dus geen fullHD, ziet er toch apart uit bij de meeste games) bevalt hij me erg goed. Bij games zoals Rocket League is de vertraagde input wel te merken. Bij casual games heb ik echter niks aan te merken, en werkt hij als een zonnetje. De FPS is goed, en de respons is zeker snel genoeg om casual games zonder problemen te kunnen spelen!

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• Rann
Whaam schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:21:
Ik heb nu sinds een maand of vier de Steam Link, erg fijn om gewoon op de bank te kunnen hangen. Ook met twee controllers dikke pret, vorige week wat locol multiplayer spellen uit de sale gehaald en samen met mijn vriendin buttonbashen met een biertje erbij O+
Misschien leuk om een lijstje hiervoor samen te stellen? :-)
[b][message=49788183,noline]
• Als de Link langer dan een uur aan staat krijg ik verschrikkelijke lag op het geluid... meer dan een seconde in de ergste gevallen. Durf niet te zeggen of het alle games betreft, maar sowieso Rocket League en Fallout 4. Als ik de game sluit lagt de Link zelf net zo hard, zelfs als ik stop met streamen en in het basismenu zit. Reboot van de Link lost dit wel op.
[/list]
Zelf ervaar ik dit niet in m'n... flink wat uurtjes op de steam link, GTAV, DS2/DS3, Salt&Sanctuary (leuk spel voor de Link ook), SaintsRow III.. Misschien toch iets qua TV instellingen?

• Whaam

Whaam

Meer beter

Rann schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:03:
[...]

Misschien leuk om een lijstje hiervoor samen te stellen? :-)

[...]

Zelf ervaar ik dit niet in m'n... flink wat uurtjes op de steam link, GTAV, DS2/DS3, Salt&Sanctuary (leuk spel voor de Link ook), SaintsRow III.. Misschien toch iets qua TV instellingen?
Ja, ik kan wel een lijstje maken voor in de TS!

Wat betreft de geluid lag, toch nog maar even googlen dan... mogelijk een netwerk issue. Aangezien jij er geen last van hebt, mag ik vragen wat jouw setup is? Ik heb een Ge Force GTX 560 Ti 1gb, met een Asus P8Z68-V PRO mobo zonder extra dedicated netwerkkaart. Ik speel bedraad via een Fritzbox.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-03 13:29

ZaZ

Tweakers abonnee

Hoewel het niet het meest voor de hand liggende lijkt te zijn, een kleine moeite om eens te proberen:
Probeer eens een andere HDMI kabel. Ik heb in het verleden al meerdere malen wazige euvels verholpen door bijv. een andere HDMI kabel te proberen.
Laatst nog eentje waar soms een lagere resolutie werd gekozen door de tv en eentje waar CEC slecht werkte.
Ik heb ook wel eens gezien dat dit soort problemen opgelost werden door een simpele HDMI switch tussen de tv en het apparaat te hangen, dus als je die toevallig hebt liggen kan je dat ook eens uitproberen.

Lekker op de bank

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Ik heb de steam link van game.co.uk steeds nog niet ontvangen.
Heb ze een mail gestuurd dat ik graag wil dat ze hem alsnog sturen, aangezien het nu over de 21 dagen is.
Ben benieuwd.

• Rann
Whaam schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:10:
Wat betreft de geluid lag, toch nog maar even googlen dan... mogelijk een netwerk issue. Aangezien jij er geen last van hebt, mag ik vragen wat jouw setup is? Ik heb een Ge Force GTX 560 Ti 1gb, met een Asus P8Z68-V PRO mobo zonder extra dedicated netwerkkaart. Ik speel bedraad via een Fritzbox.
Zelf eigenlijk nul problemen mee gehad.
I5 3570K
GTX 970
GTX 1080 (beide geen problemen)
Asus Sabertooth Z77 (onboard lan)
Bedraad via Ziggo modem/router ding

Wellicht het belangrijkste: Redelijke oude TV zonder poespas, draait net 1080i (i ja, geen p)

Vaak als je PC het niet trekt krijg je gewoon kwaliteits problemen, geen latency. Vandaar dat ik de TV vermoed...

[Voor 8% gewijzigd door Rann op 18-01-2017 14:37]

• Whaam

Whaam

Meer beter

ZaZ schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:20:
Hoewel het niet het meest voor de hand liggende lijkt te zijn, een kleine moeite om eens te proberen:
Probeer eens een andere HDMI kabel. Ik heb in het verleden al meerdere malen wazige euvels verholpen door bijv. een andere HDMI kabel te proberen.
Laatst nog eentje waar soms een lagere resolutie werd gekozen door de tv en eentje waar CEC slecht werkte.
Ik heb ook wel eens gezien dat dit soort problemen opgelost werden door een simpele HDMI switch tussen de tv en het apparaat te hangen, dus als je die toevallig hebt liggen kan je dat ook eens uitproberen.
Hmm, da's wel een goede. Dat doe ik vanavond meteen nog even. Switch heb ik ook, als een andere kabel niets veranderd probeer ik die ook.
Rann schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:36:
[...]

Zelf eigenlijk nul problemen mee gehad.
I5 3570K
GTX 970
GTX 1080 (beide geen problemen)
Asus Sabertooth Z77 (onboard lan)
Bedraad via Ziggo modem/router ding

Wellicht het belangrijkste: Redelijke oude TV zonder poespas, draait net 1080i (i ja, geen p)

Vaak als je PC het niet trekt krijg je gewoon kwaliteits problemen, geen latency. Vandaar dat ik de TV vermoed...
Mijn TV is wel nieuw(ig), maar geen hip ding. Gewoon een dumb Samsung met nul opties. Hij staat sinds kort in de Gaming Mode, maar dat haalde niets uit.

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

LoneWolf schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:30:
Ik heb de steam link van game.co.uk steeds nog niet ontvangen.
Heb ze een mail gestuurd dat ik graag wil dat ze hem alsnog sturen, aangezien het nu over de 21 dagen is.
Ben benieuwd.
Ik heb vandaag bericht gekregen dat hij inderdaad nu buiten de 21 dagen delivery is, en ze gaan per express delivery opnieuw een steam link toezenden. Hoop dat dat dan met een tracking code is.

• Rann
LoneWolf schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:55:
[...]

Ik heb vandaag bericht gekregen dat hij inderdaad nu buiten de 21 dagen delivery is, en ze gaan per express delivery opnieuw een steam link toezenden. Hoop dat dat dan met een tracking code is.
Opgepakt door de douane ?

Daarom gewoon bij Steam bestellen, voor die paar euro.. ;-)

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Game.co.uk komt uit de UK dus zou geen douane verder aan te pas hoeven komen.

Paar euro ?
7,50 is geen paar euro in mijn ogen, en in dit geval meer dan 30% !
(Het scheelt scheelt 7,5 euro, op 23,50 is dat 31,33%)
Ik denk dat jij ook niet graag 30% teveel betaalt....
(zo ja, mag je ook gewoon 30% van je loon inleveren hoor :9 )

En als daar mis gaat krijg je hem helemaal niet meer, storten gewoon je geld terug... weg voordeel van de Sale!
Zie hier:
Hellie112 in "Steam Winter Sale 2016"

[Voor 36% gewijzigd door LoneWolf op 19-01-2017 17:29]

• Whaam

Whaam

Meer beter

LoneWolf schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:23:

Paar euro ?

En als daar mis gaat krijg je hem helemaal niet meer, storten gewoon je geld terug... weg voordeel van de Sale!
Zie hier:
Maar dan had je hem wel nu al lang in huis gehad.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Blijkbaar kan je in game gewoon de resolutie aanpassen naar die van je tv en zijn alle balken weg. Easy

• Harribo
LoneWolf schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:23:

Paar euro ?

Zie hier:
Ok bij Steam besteld. Actie 21 euro. Had ik zelf geen huisnummer opgegeven. Automatische invulformulieren.... Zucht
Pas bij een sorteercentrum hier vlakbij hadden ze bij dhl door dat het pakket geen huisnummer had.
Ik gelijk er achteraan gebeld. Ook gelijk een bericht naar steam gestuurd.

Stuurt Dhl het dagen later het gewoon terug. Kreeg ik het geld teruggestort door Steam.
Mocht ik weer opnieuw bestellen voor 54 euro. Ja daaaag. Heb gezegd dat ik dit hele slechte service vind maar daar zijn ze doof voor. In eerste instantie mijn fout maar heel erg klantvriendelijk zijn ze dan ook niet.
Dus tja toch maar bestellen dan bij game.co.uk....

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 21:40
MrVegeta schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 17:14:
Blijkbaar kan je in game gewoon de resolutie aanpassen naar die van je tv en zijn alle balken weg. Easy
Wat deed jij dan? Elke keer je desktop resolutie aanpassen?
Dan blijf je toch ook zwarte balken houden in de games?
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee