• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 15:52
Vorige week heb ik al een Steam Link binnen gekregen en er van de week een review over geschreven. Werkt eigenlijk best goed allemaal met uitzonderingen van een paar bugs:
  • Games herkennen de X360 controller niet meer nadat de batterij leeg is geraakt. Als ik de stroom weer aansluit herkend de game hem niet meer, de SteamLink wel.
  • Suspend / Restart of Turn Off System werkt niet op de SteamLink, wel als ik fysiek op de PC de zelfde optie aanklik.
  • Borderlands2 crashte steeds als ik hem via SteamLink opstarte, werkte wel op gewone PC
  • Er is geen 'power on' button. Je kan de SteamLink wel uitzetten met de interface, maar hij gaat niet weer aan als ik bijvoorbeeld de X360 controller aan zet. (weet niet of dit een bug is of niet, maar zou wel mooi zijn)
Voor de rest streamed hij via een netwerkkabel erg consistent. Eigenlijk geen problemen verder! Hebben anderen dezeldfe ervaringen hier?

Ander vraagje: Zou het mogelijk zijn om via de SteamLink je PC aan te laten gaan (soort van WoL?).

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Geen slecht idee om een apart topic voor de Link te maken, tot nu toe zijn alle ervaringen in het steam controller topic gepost.

Bij deze, copypasta van het andere topic:

Dit weekend geexperimenteerd met mijn Steam Link, waarop ik een standaard xbox controller aangesloten heb. Ervaringen zijn wat gemengd.

Installatie is een eitje: Kabels aansluiten, aanzetten en jouw pc in het netwerk kiezen. Klaar.
Ik gebruik balanced quality settings en hardware encoding op de steam host. Deze spellen heb ik geprobeerd:
  • Rocket League: Deze als eerste omdat dit spel samen met Portal 2 geadverteerd werd. Het is goed speelbaar, maar framerate ligt duidelijk lager dan native (30-40 fps VS strakke 60 fps). Verder prima speelbaar, maar niet wat ik gehoopt had.
  • The Walking Dead: Deze wou ik graag op mijn televisie spelen en dat heb ik dan ook het hele weekend door gedaan: Botervlot over de hele lijn, ben erg tevreden.
  • The Binding of Isaac:Heel lage vereisten, het draaide dan ook perfect.
  • The Witcher 3: Dit viel enorm tegen. Hoewel de diagnostic output consistent 60 fps toonde, haperde het spel voortdurend. In deze staat kan het niet speelbaar genoemd worden.
  • Undertale: Herkent mijn xbox controller niet, terwijl die direct op mijn PC wel werkt. Er worden controller profiles aangeraden, maar die werken enkel met de steam controller :|.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Rann
boe2 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:07:

• Rocket League: Deze als eerste omdat dit spel samen met Portal 2 geadverteerd werd. Het is goed speelbaar, maar framerate ligt duidelijk lager dan native (30-40 fps VS strakke 60 fps). Verder prima speelbaar, maar niet wat ik gehoopt had.
• The Witcher 3: Dit viel enorm tegen. Hoewel de diagnostic output consistent 60 fps toonde, haperde het spel voortdurend. In deze staat kan het niet speelbaar genoemd worden.
Je Pc kan dit normaal wel aan met (gemak?) op 60+fps?

Zelf heb ik een 2560x1440 scherm, als ik via Steam Link speel zet ik zelf de settings naar 1920x1080 om er net even wat meer FPS uit te persen. Tot nu de Witcher3 nog niet geprobeerd, ik heb hem alleen via GoG, ik zal hem vanavond/morgen eens proberen als Non-Steam game om te kijken wat mijn ervaringen zijn.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:03
Ik heb nu ook de steamlink + controller.

Allereerst, wat mij opvalt na paar uurtjes gamen, games (niet-FPS games) spelen echt lekkerder met een xbox controller dan met de steamcontroller mits er controller support aanwezig is.

Voor games zonder controller support is de steamcontroller eigenlijk precies wat je zou verwachten: Een handzaam, portable toetsenbord + laptop trackpad. Ik zelf heb tijden lang first-person games gespeeld op een trackpad dus ik voelde me meteen thuis met shooters, meer dan met de xbox controller.

Wat mij opviel; ik had beide controllers aangesloten (xbox controller & steam controller) en games vinden dat blijkbaar niet zo leuk. Ook, voor games die geen controller support hebben, je kan allemaal mooie keybindings maken die je controller moet doorgeven, maar je kan met weinig games navigeren met WSAD.

Menus zijn dus vaak funky waardoor je soms beter af bent om gewoon een extern toetsenbordje erbij te pakken om iets te kunnen doen. Ook doen sommige games het gewoon niet (Borderlands-serie) of hebben ze andere rare glitches zoals dat het hele menu niet zichtbaar is (Stanley Parable)

Al met al, de steamcontroller heeft zijn eigen functie. Het vervangt niet je xbox controller, maar je toetsenbord en muis.

De steam link werkt eigenlijk verassend goed.

Het voelt nog allemaal wat beta aan, maar het is wel heel cool dat het uberhaupt bestaat en werkt. (als het werkt)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-07-2022
Ik heb de steam controller + link nu 2 weken in huis.

De controller kan ik nog niet aan wennen en het juist instellen is wat mij betreft nog te omslachtig, ik heb al wat user templates gebruikt in MGS V maar dat was het toch ook allemaal net niet.

De link daarentegen werkt echt super lekker, ff mijn logitech F710 erop aansluiten en ik stream mijn game zo binnen luttele seconden naar mijn tv om daar verder te gamen. Wel heb ik de resolutie op 1920x1080 gezet want anders liep MGS V niet helemaal soepel en de hoeken moest ik wat beter afstellen want de taakbalk viel bijna buiten beeld. Maar verder draait het als een zonnetje en ik kan dan ook niet wachten om Assassins Creed Syndicate binnen te krijgen en om op deze manier te spelen, normaal had ik altijd een lange hdmi kabel door de kamer liggen maar het werkte altijd net niet lekker genoeg naar mijn zin.
Dan kwam het geluid weer niet mee en moest je eerst vanaf een meter of 8 proberen met je muis weer van alles in te stellen, of de controller werkte niet lekker omdat de dongle te ver weg lag. En de controller werkte sowieso al nooit in windows en dat werkt nu wel, zelfs dus met de F710.

Vind het echt een flinke vooruitgang :)

• Rann
Er zitten inderdaad her en der nog wat (kleine) bugs in. Verder hoop ik dat ze nog op één of andere manier een alt-tab functie er in verwerken. Dit zou het gebruik bij non-steam games een stuk vergemakkelijken ;-)

Zelf speel ik nu Fallout3 (en GTAV) als Non-steam. Werkt 95% van de tijd perfect! Met als uitzondering patch popups waarbij je op OK moet drukken... Misschien toch maar een simpel BT toetsenbordje erbij halen.

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-05 20:47
Ik heb mijn ervaring op het steamlink discussion forum geplaatst.

Wat ik positief ervaar is dat de input lag lager is dan verwacht. En dat als het werkt de framerate redelijk soepel is.

Wat mij negatief is bevalen is de beeldkwaliteit over het algemeen. Zelfs vanaf een afstand kan ik 'zien' dat het gestreamed wordt, als in compression en minder kleuren bereik (vooral in donkere gebieden is dit duidelijk). Tijdens normale gameplay als je ergens anders mee bezig bent valt er mee te leven, motionblur en lcdblur vermomd het meeste dan. Maar tijdens cutscenes of dialoog (Dragonage/masseffect etc) dan merk ik die compression artifacts op.
Wat mij dus ook negatief is bevallen is het feit dat ik met een bedrade verbinding op hardware encoding en hardware decoding dus last heb van zwarte frames. Positief punt hieruit is weer hoe Valve hierop reageert.

Al met al begin ik steeds meer te neigen om gewoon 2 gaten door de muren heen te boren en een HDMI kabel en USB kabel van 7,5 meter kopen. Ik was al langer van plan om de PC ergens anders te plaatsen en de fans gewoon op 100% te zetten met lange kabels, maar wat is het heerlijk om zonder geruis te gamen _/-\o_ .

• Rann
probeer even in het Steam Link menu de verbinding op Beautiful in plaats van Balanced te zetten. Vooral bij een bedraad netwerk moet je hier makkelijk de maximale performance mee kunnen halen.

Kan je PC native wel de game (met gemak) goed draaien? Het kost natuurlijk wat extra kracht om het beeld ook nog te versturen natuurlijk.

Ik heb nu je post gelezen. Misschien heeft het iets met de videokaart te maken. Heb je de compressie ook als je hem op Beautiful zet?

Zelf speel ik dus veel GTAV via de SteamLink, en hier ervaar ik eigenlijk geen artifacts/compressie.

Enige waar ik gister spontaan last van had was een 10 seconden audio delay, maar dit kwam op één of andere manier door mijn PC (gefixed na reboot)

[Voor 21% gewijzigd door Rann op 02-11-2015 14:07]

Anoniem: 405222

Ik heb sinds deze week ook mijn Steam Controller en Steam Link. Gisteren redelijk wat gespeeld en wel tevreden over.

Ik heb ook wel soms last van de zwarte frames en merk ook compression artifacts soms op ook al heb ik een bedraad netwerk en heb ik heb ik de streaming op 'Mooi' ingesteld. Het viel mij vooral op bij Grid Autosport waar rook soms wat blokkerig is en het zicht in de verte ook maar al bij al vind ik het acceptabel en merkte ik dit niet echt op in bv. een game als Insurgency. Het hangt dus ook misschien van game tot game af.

Ik heb enkele jaren consoles gehad (Xbox 360 en PS3) na PC-gamer te zijn geweest en was inmiddels weer overgeschakeld naar PC. Toch blij dat ik nu adhv van de Link nog eens casual naar de tv kan streamen om wat in de zetel te gamen!

Ik ben over het algemeen dus wel tevreden over de Link. Ik heb echter mijn Xeox Analog Pro Gamepad ook geprobeerd als 2de controller te connecteren (wireless) en dit lijkt niet te lukken.

Iemand die toevallig nog deze gamepad heeft? Iemand enig idee of Valve op termijn meer third party controller zal supporteren?

• Rann
Anoniem: 405222 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:45:
Ik heb ook wel soms last van de zwarte frames en merk ook compression artifacts soms op ook al heb ik een bedraad netwerk en heb ik heb ik de streaming op 'Mooi' ingesteld. Het viel mij vooral op bij Grid Autosport waar rook soms wat blokkerig is en het zicht in de verte ook maar al bij al vind ik het acceptabel en merkte ik dit niet echt op in bv. een game als Insurgency. Het hangt dus ook misschien van game tot game af.
Houd er rekening mee dat je PC de game soepel moet kunnen draaien, en daarna ook nog het beeld en alles moet versturen naar de Steam Link, kost misschien net dat beetje extra performance. Misschien kun je proberen om de settings in Grid net even iets lager in te stellen?
Anoniem: 405222 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:45:
Ik ben over het algemeen dus wel tevreden over de Link. Ik heb echter mijn Xeox Analog Pro Gamepad ook geprobeerd als 2de controller te connecteren (wireless) en dit lijkt niet te lukken.

Iemand die toevallig nog deze gamepad heeft? Iemand enig idee of Valve op termijn meer third party controller zal supporteren?
Wat je ook in je steam topic zegt, waarschijnlijk heeft de Steam Link de goede driver er niet voor. Ik kan de bron zo niet vinden maar ik meende dat ze nog veel meer controllers willen gaan ondersteunen.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:03
De Steam Link kan ik aan/uit zetten met de Steam Controller. :)

Borderlands crash heb ik ook. Voor de rest werkt het allemaal vrij prima eigenlijk, maar verre van perfect.

edit: Lol ik heb al gereageerd in dit topic :P

[Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 17-11-2015 10:31]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• matthijsg
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04 12:06
Iemand ervaringen met het volgende: De steamlink met ethernet kabel in wifi repeater. Voorbeeld:
Stel je hebt een router en een wifi repeater (of iets dat dienst doet als repeater). De repeater is zelf draadloos verbonden, dus niet over ethernet, met het netwerk. De steamlink is verbonden met ethernet kabel aan de repeater.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:56

Shabbaman

Got love?

Ik heb Bl2 niet geprobeerd, maar de Presequel kreeg ik wel aan de praat. De Link heeft alleen heel veel moeite om voorbij de logo splashes te komen als je het spel opstart. Zodra je in het hoofdmenu zit draait het wel okee... alleen krijg ik de Steam controller niet juist ingesteld.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Ik ga zeker nog wel eens prutsen met de instellingen. Ik merkte ook op dat encoding en decoding soms at random terug lijken op te staan wanneer ik mijn Steam opnieuw heb opgestart.

Stel dat ik bv. vorige keer zowel hardware encoding als decoding heb afgezet lijkt de volgende keer decoding of encoding weer op te staan.

Ik maak sinds eergisteren ook gebruik van de Wake On Lan functie en heb ook op mijn website een korte guide geschreven hoe je dit optimaal kan instellen. Het lijkt nu echt een console-ervaring aangezien ik mijn pc niet meer handmatig dien op te zetten, in te loggen in Steam etc.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 405222 op 17-11-2015 21:20]

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 19:02
heb vandaag de link binnen gekregen en wacht met smart nog op de controller. Ik zit wel te denken om je guide dan tzt te gaan gebruiken,die ziet er zeker duidelijk uit!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hoe zit dat met surround geluid? Hdmi in kabel in je receiver en Hdmi out kabel naar je tv vanaf de receiver?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Nightspark
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:28
InF.Inc schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 07:23:
Hoe zit dat met surround geluid? Hdmi in kabel in je receiver en Hdmi out kabel naar je tv vanaf de receiver?
Dat gaat volgens mij prima. Ik merk geen problemen in ieder geval.

Waar ik nu wel ineens last van heb is dat de FPS (volgens de Steam link gegevens) tussen de 30 en 40 blijft steken waar hij eerst 60 fps was. Terugschroeven van de settings in game ('lelijker maken') heeft geen positieve uitwerking.

Lijkt er toch op dat op een of andere manier de decoding is veranderd, ook voor Nvidia GPU's met de laatste updates. Iemand anders hier ook last van?

Mijn ervaring tot op heden: vindt het een mooi systeem, installatie werkt soepel en vlot en zelfs 3rd party games starten netjes op.

De controller moet ik erg aan wennen, maar heb nu de gyro ingesteld bij shooters, zodat ik snel kan draaien met de rechter touchpad en precisie werk kan realiseren door de controller te draaien. Dat is erg intuitief!

• JoeZuCK
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

Dus 5.1 support is nu toegevoegd? Ik lees namelijk andere verhalen (nadat ik mijn vraag had gepost).

Oh en Borderlands 2 crashed ook niet meer? Reden van mij om juist een Steam Link te halen was vanwege Borderlands 2..

[Voor 37% gewijzigd door JoeZuCK op 20-11-2015 08:41]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Ik kan het zelf niet zeggen want heb geen 5.1 maar geluid werkt perfect over HDMI voor een 2.1 media systeem dus kan me moeilijk voorstellen dat het niet zou gaan voor een 5.1

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-06 22:02

Apache

amateur software devver

Steam link heeft gewoon stereo, maar dat is voor mij geen gigantisch gemis.

Verder werkt het heel fijn, ik heb een gtx 980 dus die heeft momenteel genoeg horsepower, enkel toen gta5 nog op 4k draaide op mijn scherm en hij dus de stream moest schalen waren de fps <60.

De latency/artifacts vallen bij mij erg goed mee, bedraad netwerk, ik heb 2 xbox one controllers die draadloos rechtstreeks naar de pc gaan en heb een logitech wireless keyboard/mouse setje naar de steam link.

Daarmee start ik de link, connect ik en dan neem ik over met een controller die rechtstreeks naar de pc gaat.

Tot nu toe heb ik alles op 60fps aan de praat gekregen. Dit is voor mij ook, de tot nu toe beste poging om consoles te vervangen. Wanneer mijn vriendin tv/film wil kijken kan ik verder gamen op de pc en als de tv vrij is kan ik verhuizen. Echt een heel flexibel systeem. Die 50 euro meer dan waard!

De steam controller heb ik toen niet mee besteld. Ondertussen wel spijt van, en ga er ongetwijfeld ooit nog wel kopen, maar voor valve hun eerste stappen in hardware ben ik wel impressed.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:33
Ik heb zojuist een Steam Link besteld. Heeft iemand enige indicatie vwb de levertijd? Ben erg benieuwd!

[Voor 20% gewijzigd door agoNITE op 24-11-2015 11:23]

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:23

KipCurreh

Nightcrawler

Zit wel te twijfelen om hem te bestellen.. Heb net even snel de review van Rann gelezen, en vind het wel vet dat je dus ook non-steam games kunt streamen.. Dus ik zou eventueel Fifa 16 kunnen streamen, zolang ik hem via steam zou starten ? Of is dit net iets te veel goodwill gevraagd ? :)

Verder vraag ik me af hoe 't met het netwerk zit.. Mijn pc staat heel ver weg van men modem & tv (telenet), dus ik gebruik hier powerlines.. Moet de link gekoppeld worden aan de pc, of is gewoon het netwerk zelf al goed.. Zodat ik hem er dus enkel maar in de modem bij hoef te knallen ?

ben beetje een sukkel op netwerkgebied, daarmee :/

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Nitro+ RX5700XT Asus Prime X470 Pro

• JoeZuCK
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

Er moet toch wel iemand zijn met Borderlands 2 in zijn/haar Steam Library? Zou iemand zo aardig willen zijn en willen testen of Borderlands 2 het doet icm de Steam Link?

Hmm .. ik denk dat in december de Steam link staat te ronken in mijn woonkamer: YouTube: Steam Link: Borderlands 2 & Rocket League Gameplay

[Voor 37% gewijzigd door JoeZuCK op 24-11-2015 16:11]

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-06 16:07

Isniedood

nee, echt niet!

KipCurreh schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:31:
Zit wel te twijfelen om hem te bestellen.. Heb net even snel de review van Rann gelezen, en vind het wel vet dat je dus ook non-steam games kunt streamen.. Dus ik zou eventueel Fifa 16 kunnen streamen, zolang ik hem via steam zou starten ? Of is dit net iets te veel goodwill gevraagd ? :)

Verder vraag ik me af hoe 't met het netwerk zit.. Mijn pc staat heel ver weg van men modem & tv (telenet), dus ik gebruik hier powerlines.. Moet de link gekoppeld worden aan de pc, of is gewoon het netwerk zelf al goed.. Zodat ik hem er dus enkel maar in de modem bij hoef te knallen ?

ben beetje een sukkel op netwerkgebied, daarmee :/
Je moet de link verbinden aan je netwerk, niet direct aan je pc. Om hem te verbinden wil je hem bedraad aansluiten en niet enkel wifi. wifi is over het algemeen niet betrouwbaar/snel genoeg.

Wat betreft Fifa 16 kan ik je vertellen dat deze tot een week geleden het voor mij nog niet goed deed. Mijn opstelling is als volgt:

- Link aan switch aan router.
- pc aan router
- Xbox 360 wireless dongle aan steam link voor input

Waar het fout gaat is niet zozeer het streamen van het beeld. Dat gaat prima na het toevoegen van fifa als non-steam game. Al dacht ik wel een flinke framedrop te hebben. Je zal wel een aardig stevige pc nodig hebben verwacht ik.
Wat niet goed gaat is doorgeven van de input. Als ik naar rechts ga met de thumbstick dan schiet hij daar in door. Het is onspeelbaar. Work around is de wireless dongle aan de pc hangen, maar dan heb ik geen controller meer over om de steam link aan te zetten. Ook werkt het niet als de afstand naar je pc te groot is.

Het is een bekend probleem van Fifa en ik verwacht dat ze het nog gaan patchen. Als je de steam link echt specifiek voor fifa wil gebruiken dan raad ik hem voorlopig af. Houdt de patchnotes in de gaten!

Let op: dit zijn dus ervaringen met een wireless 360 controller, geen idee hoe het is met andere aansturingen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

InF.Inc schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:02:
Er moet toch wel iemand zijn met Borderlands 2 in zijn/haar Steam Library? Zou iemand zo aardig willen zijn en willen testen of Borderlands 2 het doet icm de Steam Link?
Zal later deze week wel eens de Tiny Tina expansion proberen via Steam link. Gaan huisgenoten wel apprecieren denk ik :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Isniedood schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:33:
[...]

Je moet de link verbinden aan je netwerk, niet direct aan je pc. Om hem te verbinden wil je hem bedraad aansluiten en niet enkel wifi. wifi is over het algemeen niet betrouwbaar/snel genoeg.

Het is een bekend probleem van Fifa en ik verwacht dat ze het nog gaan patchen. Als je de steam link echt specifiek voor fifa wil gebruiken dan raad ik hem voorlopig af. Houdt de patchnotes in de gaten!
Thx for the info !

Het is niet echt per se enkel voor Fifa, maar 't zou wel handig meegenomen zijn natuurlijk... Als je 't bekijkt is enkel de steamlibrary kunnen spelen eerder beperkt imo.. Maar goed, de prijs is ook best laag..

Ik vraag me enkel af of het streamen over een powerline wel voldoende vlot gaat gaan, maar als ik zie dat er bij een review zeer goede resultaten op Wifi behaald werden, kan ik het misschien toch wel wagen..

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-06 16:07

Isniedood

nee, echt niet!

KipCurreh schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:00:
[...]

Thx for the info !

Het is niet echt per se enkel voor Fifa, maar 't zou wel handig meegenomen zijn natuurlijk... Als je 't bekijkt is enkel de steamlibrary kunnen spelen eerder beperkt imo.. Maar goed, de prijs is ook best laag..

Ik vraag me enkel af of het streamen over een powerline wel voldoende vlot gaat gaan, maar als ik zie dat er bij een review zeer goede resultaten op Wifi behaald werden, kan ik het misschien toch wel wagen..
Je kan meer streamen dan enkel de steamlibrary hoor. Ik stream ook Rayman en Hearthstone. Er zijn ook steamgames die niet helemaal lekker schijnen te werken. Ook stream ik Chrome en Spotify zodat ik kan browsen en muziek kan luisteren via mijn Hi-Fi set.

In feite kan je alles streamen als je het maar toevoegt als non-steam game. Of het goed werkt is een beetje een loterij. Fifa helaas nog niet.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:33
De Steam Link wordt vandaag geleverd! Dinsdag besteld, heel eerlijk gezegd had ik hem niet voor het weekend verwacht. Erg benieuwd, gelukkig mooi de tijd om er even flink mee bezig te zijn.

• Sloeser
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-06 12:01
Isniedood schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:29:
[...]

In feite kan je alles streamen als je het maar toevoegt als non-steam game. Of het goed werkt is een beetje een loterij. Fifa helaas nog niet.
Waar kun je non-steam games toevoegen? Ik heb hem net bestelt maar wist geneens dat je andere dingen kon streamen!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06 19:02
Vandaag hem hier ook geïnstalleerd, werkt goed. Wel meteen streaming kwaliteit op "beautiful" gezet ipv "fast". Dat gaf dezelfde display latency, maar heeft een meer dan dubbel zo hoge bitrate en ziet er dus een stuk beter uit. Ik zou niet weten waarom je dat niet op de hoogste kwaliteit zou zetten?

Wel al 2 bugs tegengekomen: na overschakelen naar beta-firmware bleef hij hangen op "restarting", en nadat ik Project CARS had afgesloten bleef het laatste beeld daarvan staan, zodat ik niet meer zag wat ik met de controller deed (die hoorde ik in de achtergrond wel geluiden maken).

Edit:
Ik vind juist dat er precies een soort van grijs "waas" over het beeld ligt via de Steam Link. Donkere scènes in games of films (die ook af te spelen zijn via desktop) zijn niet zwart maar donker grijs. Iemand dit dit ook ondervind? Heeft misschien met de HDMI black levels te maken?

[Voor 20% gewijzigd door Mee_ op 28-11-2015 23:23]

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Sloeser schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:24:
[...]

Waar kun je non-steam games toevoegen? Ik heb hem net bestelt maar wist geneens dat je andere dingen kon streamen!
In je steam library heb je rechts vanonder de optie "Add a game" en dan kan je "Add a non-steam game" kiezen...

Steam gaat dan vanzelf een lijst met programma's genereren, en dan is het enkel maar selecteren... Als de game in kwestie er niet tussen zit, kan je hem nog steeds handmatig gaan zoeken met Browse...

Heb de link en de controller dit weekend ook maar besteld, via powerline kom ik op een solide 180 MB/s, dus verwacht ik niet echt iets slecht... Maar enkel testen gaat uitsluitsel brengen, en mits de toch lage prijs scheur ik men broek hier niet echt aan 8)
Benieuwd wanneer die in de bus valt, er staat hier 9 dec maar dit lijkt een vrij standaard datum

• Rann
Mee_ schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:43:

Edit:
Ik vind juist dat er precies een soort van grijs "waas" over het beeld ligt via de Steam Link. Donkere scènes in games of films (die ook af te spelen zijn via desktop) zijn niet zwart maar donker grijs. Iemand dit dit ook ondervind? Heeft misschien met de HDMI black levels te maken?
Zelf ervaar ik dit niet, maar ik heb nog een 'oude' tv zonder allemaal 'beeldverbeterende poespas'. Misschien dat het daaraan ligt?

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06 19:02
Staat allemaal uit hier. Maar ik krijg een van de dagen een nieuwe tv binnen, zal het dan nog eens nakijken :).

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Toch ook maar dit weekend besteld, samen met een steam controller..
Beetje jammer dat je ze niet samen kunt bestellen in een pack ofzo, nu betaal je 2x verzendingskosten aangezien ze als apart pakket aanzien worden..

Vandaag via de tracking gezien dat ze al geleverd zijn, dus ben wel tevreden met de snelle service.. Terwijl de delivery date 9-12 zegt, maar zoals al reeds gezegd is deze datum vrij generiek blijkbaar.

Anyway, vanavond eens testen wat dit ding doet over een powerline, lijkt mij vrij interessant experiment :)

• Rann
Ik zal mijn review ook gaan updaten. Kennelijk heeft Steam al heel wat puntjes gefikst inmiddels ;-)

(Wake on lan, met Xbox controller hem aanzetten)

• JoeZuCK
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

KipCurreh schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:29:
Toch ook maar dit weekend besteld, samen met een steam controller..
Beetje jammer dat je ze niet samen kunt bestellen in een pack ofzo, nu betaal je 2x verzendingskosten aangezien ze als apart pakket aanzien worden..

Vandaag via de tracking gezien dat ze al geleverd zijn, dus ben wel tevreden met de snelle service.. Terwijl de delivery date 9-12 zegt, maar zoals al reeds gezegd is deze datum vrij generiek blijkbaar.

Anyway, vanavond eens testen wat dit ding doet over een powerline, lijkt mij vrij interessant experiment :)
Ben benieuwd naar je bevindingen!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

nog niet al teveel tijd gehad om te testen, maar heb even snel opgestart met diagnostics aan en men beeld wat aangepast..

blijkbaar kwam men pc en tv niet echt overeen (wel dezelfde resolutie) en moest ik het scherm op tv een 24% verkleinen zodat alles er lekker op paste.. Dit is vrij handig te doen via de steam link instellingen...

anyway, ff snel The Witcher 3 opstarten, gebruik ik momenteel als benchmark.. Later zal ik wat andere games proberen, maar als het bij deze al werkt kan 't niet veel verslechten imo ;)

Fyi, ik zit via powerline verbonden via deze babies
#ProductPrijsSubtotaal
1Zyxel PLA5206 Kit€ 57,62€ 57,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 57,62

Huis is van mid jaren 80, afstand tussen modem en pc ongeveer wel een 15m vogelvlucht..

eerst ff een paar snelheidstests gedaan op de pc, ik kwam redelijk gemiddelde waarden uit dus dit is het zo wel ongeveer
http://i92.photobucket.com/albums/l38/Homey_011/Capture_zpsfvh4idda.jpg

dit is de huidige pc trouwens
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 231,50€ 231,50
1Asus B85M-E€ 68,50€ 68,50
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 72,50€ 72,50
1Corsair Carbide 330R€ 0,-€ 0,-
1Philips 237E4LHSB Zwart€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 84,99€ 84,99
1Logitech Speaker System Z623€ 129,-€ 129,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 42,35€ 42,35
1Sharkoon FireGlider€ 24,99€ 24,99
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 39,85€ 39,85
1Samsung SH-224BB Zwart€ 22,65€ 22,65
1Seasonic M12II 520W€ 77,34€ 77,34
1Samsung 840 EVO 250GB€ 103,46€ 103,46
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 897,13

Alvorens te beginnen met het spel, moet ik blijkbaar telkens de Witcher 3 template aanzetten zodat men controller juist werkt.. Best irritant, ik hoop dat ik nog ergens vind hoe dit te onthouden ofzo..

Sorry voor de crappy foto, de Motorolo Moto G staat nou niet echt bekend voor de foto kwaliteit, en het was nog best donker ook..Dus het ziet er veel slechter uit dan dat het eigenlijk is :)
Als ik meer tijd heb zal ik eens wat betere foto's nemen

Komt vooral neer op de streaming latency en ping time, die mij best lijken mee te vallen... Ik moet nog veel meer testen in drukke gebieden enzo, maar ben best tevreden eerlijk gezegd...
Input lag = 2 ms
Display = 30 ms
Ping = 6-8 ms

En NU zie ik pas dat ik zo screenshots kon nemen via start+x |:(

Zo, i'll keep you guys updated als ik eens deftig wat tijd heb om te testen

• JoeZuCK
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

Je krijgt die snelheid met een Powerline? Niet slecht..

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-06 16:11
Ik heb ook sinds een week de steam link en ben er tevreden over. Merk wel soms een enkele microstrutter en beetje 'stotterend beeld'. Gta V is op deze wijze wel goed speelbaar, maar het kan beter. Ik vraag me of een nieuwe router daadwerkelijk iets gaat opleveren. Ik heb de steam link en de pc nu bedraad aan een ubee wifi modem van ziggo hangen.

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-05 12:10
Gisteren mijn steam link ontvangen en aangesloten. tegelijk gekocht met GTA5. Leek me een mooie combi.

Ik heb echter erg vage problemen waarvan ik voor een deel dingen op internet terug zie.

Wanneer ik het spel op mijn PC speel geen probleem.

Via de Steam Link blijft het spel echter hangen op het laadscherm. Hier is met wat geworstel doorheen te komen. Hoe precies weet ik nogsteeds niet.

Vervolgens heb ik last van allemaal vage dingen. Opjecten/personen die verdwijnen. Conversaties die blijven hangen. Missies die stil vallen. bv 1e missie na de proloog. Hier ga je samen 2 auto's "verplaatsen" je loopt met je homie naar de auto's en vervolgens gebeurt er niets. Druk je op 2keer start pauseren en terug naar de game dan loopt het weer even verder.

Onspeelbaar.

Timx2 bij jou werkt het wel goed. Ik dacht zelf aan mijn videokaart. Welk merk heb jij? Of iemand een andere mogelijk oplossing?

Andere games zoals bv assassins creed black flag gaat wel goed.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core 2 Quad Q6600€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-P35C-DS3R€ 0,-€ 0,-
1MSI Radeon R9 270 2GB GAMING€ 194,95€ 194,95
1Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Antec Sonata III 500€ 119,17€ 119,17
1Samsung Syncmaster 2232BW Zwart€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 8 Pro (Upgrade)€ 99,-€ 99,-
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro€ 19,70€ 19,70
1Arctic Cooling AF12025 PWM, 120mm€ 0,-€ 0,-
2GeIL Black Dragon GB24GB6400C5DC€ 45,67€ 91,34
1Samsung 840 series SSD 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 524,16

[Voor 69% gewijzigd door WhiteAss op 09-12-2015 17:46. Reden: Specs PC toegevoegd]

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-06 16:11
WhiteAss schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:41:
Gisteren mijn steam link ontvangen en aangesloten. tegelijk gekocht met GTA5. Leek me een mooie combi.

Ik heb echter erg vage problemen waarvan ik voor een deel dingen op internet terug zie.

Wanneer ik het spel op mijn PC speel geen probleem.

Via de Steam Link blijft het spel echter hangen op het laadscherm. Hier is met wat geworstel doorheen te komen. Hoe precies weet ik nogsteeds niet.

Vervolgens heb ik last van allemaal vage dingen. Opjecten/personen die verdwijnen. Conversaties die blijven hangen. Missies die stil vallen. bv 1e missie na de proloog. Hier ga je samen 2 auto's "verplaatsen" je loopt met je homie naar de auto's en vervolgens gebeurt er niets. Druk je op 2keer start pauseren en terug naar de game dan loopt het weer even verder.

Onspeelbaar.

Timx2 bij jou werkt het wel goed. Ik dacht zelf aan mijn videokaart. Welk merk heb jij? Of iemand een andere mogelijk oplossing?

Andere games zoals bv assassins creed black flag gaat wel goed.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core 2 Quad Q6600€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-P35C-DS3R€ 0,-€ 0,-
1MSI Radeon R9 270 2GB GAMING€ 194,95€ 194,95
1Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Antec Sonata III 500€ 119,17€ 119,17
1Samsung Syncmaster 2232BW Zwart€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 8 Pro (Upgrade)€ 99,-€ 99,-
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro€ 19,70€ 19,70
1Arctic Cooling AF12025 PWM, 120mm€ 0,-€ 0,-
2GeIL Black Dragon GB24GB6400C5DC€ 45,67€ 91,34
1Samsung 840 series SSD 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 524,16
Ik bezit een Asus Strix 960 2GB.

• Rann
Wat je kan proberen: Zet de settings op je PC iets lager. En zorg ervoor dat je via de SteamLink niet per ongeluk GTAV twee keer opstart. Het duurt altijd even voordat GTAV reageerd en sommigen (vooral mijn vrouw) heeft dan de neiging om het nogmaals op 'start' te drukken.. Dit geeft soms wel rare issues.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Check op de PC waarvan je streamt of hardware encoding aanstaat.

• WhiteAss
Bedankt voor het mee denken.
Ik start maar 1x dit kan het dus niet zijn.

Hardware encoding (AMD) heb ik aan.

Heb in tussen het nodige geprobeerd.
Had de nieuwste software (Steam), drivers (AMD) en firmware (Steam Link).
Ben nu aan het uitproberen gegaan.
Heb in tussen van alle 3 de beta variant.

Het blijven hangen van de gamplay heb ik niet meer maar het is wel onspeelbaar lelijk

Settings heb ik ook vlink lager gehad maar dit maakt geen verschil. ook verschillende DirectX versies geprobeerd. Alles helaas geen resultaat. Andere games gaan wel gewoon goed maar ik had de combi (Steam Link, GTA5) samen gekochte en gehoopt te spelen.

Ik sta open voor ideeën.

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Nu ik hier even lees, zet ik best de hardware encoding aan op de pc ?
Is dit te vinden in het AMD menu dan ofzo ? Of kan je dit in het menu van de link doen..

Heb deze GPU trouwens

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Game mode op een samsung TV wist ik ook nog niet, moet dringend wat gaan sleutelen met de link..

Nog tricks/hints om de link te verbeteren ? Op reddit vond ik volgende hints (voor Nvidia)
Set bandwidth to uncapped (Don't really notice any input lag)
Turn off encoding on the steam link Changed today and having it on is working better.
Keep encoding on for host
Set stream quality to beautiful
Turn shadowplay on for my card but set it to manual (This makes it use your GPU to do encoding instead of binding it to your CPU).

• WhiteAss
Hardware encoding aan werkt bij mijn steam (bèta versie) als volgt. Wanneer ik op mijn stem link verbinding maak met mijn pc ga ik naar:
Instellingen (tandwiel)/binnenshuis steamen / geavanceerde hostopties /
Hier vink ik de volgende 2:
Hardware encoding inschakelen
Hardware coding op amd-gpu

Ik weet alleen niet of deze optie pas sinds de bèta beschikbaar is.

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

WhiteAss schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:53:
Hardware encoding aan werkt bij mijn steam (bèta versie) als volgt. Wanneer ik op mijn stem link verbinding maak met mijn pc ga ik naar:
Instellingen (tandwiel)/binnenshuis steamen / geavanceerde hostopties /
Hier vink ik de volgende 2:
Hardware encoding inschakelen
Hardware coding op amd-gpu

Ik weet alleen niet of deze optie pas sinds de bèta beschikbaar is.
Heb gisteren gezien dat deze idd automatisch aangevinkt stonden bij mij.. Dan ook maar even de stream quality naar beautiful gezet en bandwith naar uncapped..
Ook in men pc even op zoek gegaan naar de game modus en gevonden..

Even getest in TW3, XCOM : EW en Rocket League, en dit gaat echt goed.. Met deze instellingen heb ik een mooi beeld, en input lag is zelfs verminderd naar <1ms, met soms uitschieters naar 1,5ms ofzo..
Frame latency blijft rond 20-30ms..

Weet er iemand trouwens waar de snapshots opgeslagen worden (als je Start + X duwt) ? Heb ze nergens teruggevonden, en ook niet de vraag gekregen om ze up te loaden zoals in steam bij screenshot gebeurt...

Nu enkel de steam controller nog wat onder controle krijgen, hier zal de meeste tijd inkruipen vrees ik... 8)

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:51

Szwoar

En door

Gisteren de Steam Link besteld, aangegeven levertijd was 4 tot 8 dagen.

Net even op de track and trace van DHL gekeken en hij is al geleverd! Bij de buren weliswaar, maar dat maakt geen verschil. Moet zeggen dat ik hier erg tevreden over ben.

Met een beetje geluk kan ik hem vanavond of anders morgen testen. Zal hier mijn ervaringen posten met games zoals Rocket League, maar ook GTA V en Fallout 4 zal ik testen om te kijken in hoeverre de performance beïnvloedt wordt door het streamen.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• JoeZuCK
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik ben echt een leek wat dit betreft.. Hoe sluit je de steam link aan op je receiver? Met de hdmi kabel op hdmi in van je receiver lijkt mij? En hoe krijg je dan beeld? Met hdmi out van je receiver naar je hdmi in van je tv?

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-01 22:17
InF.Inc schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:08:
Ik ben echt een leek wat dit betreft.. Hoe sluit je de steam link aan op je receiver? Met de hdmi kabel op hdmi in van je receiver lijkt mij? En hoe krijg je dan beeld? Met hdmi out van je receiver naar je hdmi in van je tv?
Inderdaad. Net zoals met ieder ander A/V apparaat.

• WhiteAss
Dat kan idd en mocht je versterk bv geen hdmi hebben dan kan het ook nog vanaf je tv. Bv via tulp, optische, etc.

• DijkvanPieter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-06 10:06
Heb hem nu al wat langer binnen en heb gemengde ervaringen.
In het begin was ik vooral teleurgesteld in de prestaties tijdens rocket-league. Zeer merkbare inputlag maakte het nagenoeg onmogelijk om het fatsoenlijk te kunnen spelen. Meerdere patches later is dit wel aanzienlijk verbeterd.

Fantastisch bij single-player games/casual games. Heb het recent geprobeerd met de South Park game, en dan is het ideaal om vanaf de bank te kunnen spelen met een xbox controller.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Vandaag toch ook besteld, link en controller.
Alhoewel het via PayPal niet lukte en hij bleef hangen bij ideal. Zelfde als PayPal eigenlijk.
Staat hij in mijn account wel. Maar bij details staan alle bedragen door gestreept. We houden hoop.

• Yaari
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-11-2018
Ben van plan deze te kopen inc. controller. Iemand ervaringen met online spelen of is er daar teveel vertraging mee?

Is het vergelijkbaar met X1 -> PC streamen, als iemand daar bekend mee is? Of werkt het beter?

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik lees ook gemengde dingen hier en daar, voornamelijk over lag en artifacts en dan zelfs over bekabeld netwerk. Twijfel tussen de Steam Link en een laptop om te streamen. Alternatief nummer 2 is natuurlijk veel duurder, maar ook een stuk veelzijdiger. Andere kant van de medaille is wel dat het apparaat bijna niets kost en het daarom verleidelijk is om uit te proberen :)

[Voor 3% gewijzigd door Sp33dFr34k op 26-12-2015 17:58]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• Arunia
  • Nu online
Lag komt eigenlijk altijd door het interne netwerk. Is deze goed is, zal het gewoon goed werken. En je host moet goed genoeg zijn.

Ik probeerde in home streaming te doen met origin spel star wars battlefront, maar die bleed zwart en klapte er uit. Spel was wel aan het draaien op de pc. Jammer, maar helaas.

Arunia schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 18:19:
Lag komt eigenlijk altijd door het interne netwerk. Is deze goed is, zal het gewoon goed werken. En je host moet goed genoeg zijn.

Ik probeerde in home streaming te doen met origin spel star wars battlefront, maar die bleed zwart en klapte er uit. Spel was wel aan het draaien op de pc. Jammer, maar helaas.
Zal wellicht opgelost worden met versie 441 voor de Steam Link. Je kan die nu al proberen als je Bèta activeert.

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-01 07:56
Mijn monitor heeft een beeldverhouding van 21:9, mijn TV 16:9. Is dit een beperking voor gebruik? Moet ik mijn monitor dan iedere keer terugzetten op 16:9?

Frank76NL schreef op maandag 28 december 2015 @ 09:57:
Mijn monitor heeft een beeldverhouding van 21:9, mijn TV 16:9. Is dit een beperking voor gebruik? Moet ik mijn monitor dan iedere keer terugzetten op 16:9?
Ik heb zelf geen ervaring hiermee maar ik lees op onderstaande link dat er geen automatische resizing zou zijn. Wel zou je gewoon in-game de opties van het spel kunnen aanpassen en je resolutie instellen zoals de resolutie van je TV en dat zou wel lukken. Dus dan hoef je niet de resolutie van je monitor zelf aan te passen.

Zie:
https://www.reddit.com/r/...nyone_using_a_steam_link/

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-01 07:56
Dank! Wel een kleine tegenvaller voor mij, een extra handeling na spelen op de PC en/of omgekeerd.

[Voor 10% gewijzigd door FrankNLD op 28-12-2015 13:31]

• Rann
Frank76NL schreef op maandag 28 december 2015 @ 09:57:
Mijn monitor is 2560x1440 en mijn TV 1920x1080. Alle games worden bij mij netjes op 1920x1080 gezet in de gamesettings.. Geen idee hoe de SteamLink dat detecteerd, waarschijnlijk zet hij hem automatisch naar FullHd ;-)

Ik verwacht geen issues.. Maar pin me er niet op vast O-)

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:58

djunicron

*click-swoosh-thud*

Leuk ding wel, maar als ik het zo lees dus nog niet perfect.

Heb iets dergelijks via m'n nvidia SHIELD service lopen naar een Rasberry, dat heeft tot nu toe nog weinig gefaald, buiten dat games op ultra nog wel eens stream drops geven. Daar heb ik hier nog niets over gehoord, buiten dat er dus input lag is / was? Waar moet ik dan aan denken? Competetive games als CS:GO etc ga ik er toch niet op spelen zeg maar, maar als het >250ms is is het natuurlijk super irritant.

Via Moonlight-Embedded (nvidia gamestream) Steam bigpicture mode bedienen levert me ~1ms input lag op (ongeveer 4x m'n netwerk lag - 230usec tussen Steam PC en switch), maar de ellende is dat de Raspberry maar ~7MB/s aan audio / videostream kan verwerken.

Steamlink zou net als Gamestream automatisch naar 1080 / 720 resizen begreep ik, de huidige box ondersteunt ook nog geen hogere resoluties? (Of wel / toekomstige FW patch?) Gamestream zet alleen dan wel je monitor (die 1:1 weergeeft) ook tijdelijk een lagere resolutie... Beetje jammer als dat scherm geen 1080 ondersteund.

• Rann
Zelf ervaar ik (als toch wel ervaren shooter fanaat) eigenlijk geen inputlag(<20ms). Het gaat echt razendsnel.

4k streaming zit er niet in, kan de bron zo niet vinden maar ik meende dat het was ivm dat je dan (voor het gros van de users) problemen creëert(Wi-Fi of kabel niet snel genoeg).

Uiteraard upscaled je 4k tv gewoon...

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Persoonlijk heb ik ook geen last van input lag, en men steam link loopt over een powerline.. wel over een iets ouder bedraad huis (mid jaren 80), ik las dat de draden dan iets dikker waren als tegenwoordig, en dit een positief effect kan hebben op de powerline (als iemand dit kan ontkrachten/bevestigen, ik hoor het graag)..

Ik speel vnl. The Witcher 3 en Rocket League via de link, en de input lag blijft meestal <1ms, met heel soms uitschieters maar dan tot max 2-3ms..

Ikzelf heb meer problemen met de steam controller onder de knie te krijgen :D

Ik heb zelf tot nu toe nog niks van input lag gemerkt. Mogelijks is het aanwezig maar dan is het mij nog niet opgevallen. Ik heb er zelfs al CS:GO op gespeeld en dat ging best goed, evenals Insurgency

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:23

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik probeer f1 2015 te spelen met een xbox 360 wired controller, maar de bestuurder lijkt wel dronken. Hij gaat af en toe op rechte stukken van links naar rechts. Als ik de controller aan de pc hang is er geen probleem. Is er nog een mogelijkheid om te calibreren? Ik zoek me rot maar kan niet echt iets vinden.

Lekker op de bank

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-05 13:40
ZaZ schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:20:
Ik probeer f1 2015 te spelen met een xbox 360 wired controller, maar de bestuurder lijkt wel dronken. Hij gaat af en toe op rechte stukken van links naar rechts. Als ik de controller aan de pc hang is er geen probleem. Is er nog een mogelijkheid om te calibreren? Ik zoek me rot maar kan niet echt iets vinden.
Staat de steering assist misschien aan? Die doet ook soms vage dingen.

• Vlamonw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 05:08
Rann schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:08:
[...]

Mijn monitor is 2560x1440 en mijn TV 1920x1080. Alle games worden bij mij netjes op 1920x1080 gezet in de gamesettings.. Geen idee hoe de SteamLink dat detecteerd, waarschijnlijk zet hij hem automatisch naar FullHd ;-)

Ik verwacht geen issues.. Maar pin me er niet op vast O-)
Mijn monitor is 1920x1200 en mn TV 1920x1080 en SteamLink resized hem inderdaad automatisch zodra ik op mn TV ga spelen.

Overigens merk ik eigenlijk niks van input lag, het systeem werkt echt heel vloeiend. Wel overal cat6 in m'n huis liggen, dus dat zal wel helpen.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

NinjaTrek2891 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:56:
[...]

Staat de steering assist misschien aan? Die doet ook soms vage dingen.
Nee het probleem is dat de steam link het als een generic controller omzet. Dat doet ie kennelijk met alle controllers waar ie compatible mee is. Als ik 'm rechtstreeks in Windows prik dan ziet Windows 'm wel als een xbox controller.
Nu gebruik ik de beta versie van de steam link en daar experimenteren ze metVirtual Here. Dat is een usb server. Dan installeer je een driver op je pc en dan geeft de usb poort van de steam link zijn input rechtstreeks door aan Windows.
Nu werkt het dus wel :)
De compatibility list van controllers kan je op deze manier ook vergeten. Je kan zelfs een racestuur aan de steam link hangen. Mooie ontwikkeling.

Lekker op de bank

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bestaat er eigenlijk een mogelijkheid om de steam link te laten streamen vanaf de pc, maar dat de pc nog wel gewoon gebruikt kan blijven worden? Bijvoorbeeld door steam op een 3e scherm te laten draaien in windowed mode of iets dergelijks?

• Rann
theHoff schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:14:
Bestaat er eigenlijk een mogelijkheid om de steam link te laten streamen vanaf de pc, maar dat de pc nog wel gewoon gebruikt kan blijven worden? Bijvoorbeeld door steam op een 3e scherm te laten draaien in windowed mode of iets dergelijks?
Er zijn wel wat trucs voor:

(een 3 seconden google)

1. launch steam streaming
2. use any other remote client like Splashtop to view your host PC, to ALT+TAB from the game you streaming (on host pc)
3. now return to steam streaming app on your client PC.

Via het toetsenbord die je direct aansluit op de steam link werkt alt-tab niet (een enkel keertje wel als hij op één of andere reden naar mijn desktop start)

en hier nog één

• Arunia
  • Nu online
Ik heb jammer genoeg in de tussentijd nog niets gedaan met de Link. :P
Maar ga nog wel kijken naar een toetsenbord en muis voor de Link.
Lijkt me uiteindelijk ook wel handig voor bepaalde spellen zoals DOTA2 of wellicht Heroes of the Storm e.d.

Voor alsnog reageert hij erg snel zonder merkbare lag. Dus dat is al een pluspunt.

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 09:20
Ik heb gisteren weer rondje proberen te doen met mn steam link maar vindt de input lag (G11 toetsenbord en een standaard game muis) erg slecht! krijg ook zwarte flikkerende beelden soms en dat die hapert...had er meer van verwacht... alles is aangesloten op gigabit.
Het is alsof de muis zweeft ipv direct reageert...lees er alleen vrij weinig over verder dat meerdere mensen dit hebben...?

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:09
Ik merk niks van input lag, zowel PC als de Steam Link aangesloten via kabel. Fallout 4 speelt vloeiend alleen blijft een toetsbord + muis beter dan een controller ;) Tweakers ervaringen met draadloze toetsenbord en muis combinaties die werken met Steam Link?

• Shodan
  • Laatst online: 29-05 15:07
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met spelen over volledig wifi netwerk? Heb dit een jaar geleden geprobeerd van 1 computer naar een andere en dat ging verbazingwekkend goed eigenlijk. Nu lees ik heel veel negatieve dingen over steam link en wifi. Ik heb een 5GHz netwerk mbv Netgear nighthawk AC router. Vanaf mijn computer zo'n 160 Mbit verbinding en beneden op mac is 400Mbit. Lag via ping is enkele ms.

Je zou toch verwachten dat dit goed zou moeten werken? Of heb je toch echt een bekabeld netwerk nodig?

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:16
Shodan schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:09:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met spelen over volledig wifi netwerk? Heb dit een jaar geleden geprobeerd van 1 computer naar een andere en dat ging verbazingwekkend goed eigenlijk. Nu lees ik heel veel negatieve dingen over steam link en wifi. Ik heb een 5GHz netwerk mbv Netgear nighthawk AC router. Vanaf mijn computer zo'n 160 Mbit verbinding en beneden op mac is 400Mbit. Lag via ping is enkele ms.

Je zou toch verwachten dat dit goed zou moeten werken? Of heb je toch echt een bekabeld netwerk nodig?
Ik heb dezelfde router en doe het ook via 5GHz wifi. Ook ik heb eigenlijk geen negatieve ervaringen en het werkt allemaal zeer goed. Enige waar ik me nog wel eens aan erger is dat de Steam Link af en toe vastloopt. Hij kan dan helemaal niks meer en kan geen wifi netwerken meer vinden. Ik moet hem dan een harde reset geven voordat hij weer gaat werken.

Hebben meer mensen hier last van?

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  iPad Pro 11" Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• Shodan
  • Laatst online: 29-05 15:07
Joost1991 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:14:
[...]

Ik heb dezelfde router en doe het ook via 5GHz wifi. Ook ik heb eigenlijk geen negatieve ervaringen en het werkt allemaal zeer goed. Enige waar ik me nog wel eens aan erger is dat de Steam Link af en toe vastloopt. Hij kan dan helemaal niks meer en kan geen wifi netwerken meer vinden. Ik moet hem dan een harde reset geven voordat hij weer gaat werken.

Hebben meer mensen hier last van?
Thanks.

Dan denk ik dat ik het toch maar ga proberen! Mogelijk ook met controller erbij.

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:16
Shodan schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:24:
[...]

Thanks.

Dan denk ik dat ik het toch maar ga proberen! Mogelijk ook met controller erbij.
Check alleen even in je router of je WMM aan hebt staan, dit vind je bij QoS. Als je deze aan hebt staan haal je goede snelheden via je wifi-verbinding. Het is ideaal voor platform games waarbij een kleine input lag geen kwaad kan.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  iPad Pro 11" Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
MrHarry schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:55:
Ik heb gisteren weer rondje proberen te doen met mn steam link maar vindt de input lag (G11 toetsenbord en een standaard game muis) erg slecht! krijg ook zwarte flikkerende beelden soms en dat die hapert...had er meer van verwacht... alles is aangesloten op gigabit.
Het is alsof de muis zweeft ipv direct reageert...lees er alleen vrij weinig over verder dat meerdere mensen dit hebben...?
Ik heb het zelfde. De muis lagged al in het beginscherm waar je je pc kan toevoegen. Dat maakt het spelen van shooter al bijna onmogelijk los van de lag die er bij komt door het streamen.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

mortal schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:44:
[...]

Ik heb het zelfde. De muis lagged al in het beginscherm waar je je pc kan toevoegen. Dat maakt het spelen van shooter al bijna onmogelijk los van de lag die er bij komt door het streamen.
Al eens geprobeerd met een bekabelde muis? Puur om het probleem in kaart te brengen.
Ik heb totaal geen lag.

Lekker op de bank

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
ZaZ schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:55:
[...]

Al eens geprobeerd met een bekabelde muis? Puur om het probleem in kaart te brengen.
Ik heb totaal geen lag.
Ik heb alleen maar met bekabelde muizen geprobeerd. Heb ook andere mensen (non gamers) laten voelen maar die storen zich en blijkbaar minder aan. Heb ipv een tv ook een monitor geprobeerd met hdmi om input lag van de tv uit te sluiten. helaas zonder succes.

[Voor 20% gewijzigd door mortal op 07-01-2016 15:52]

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 09:20
ik heb alles bekabeld zelfs muis direct in de steam link ipv toetsenbord maar dat blijft ook ruk. Ik heb alleen black ops 3 geprobeerd trouwens....enige game die ik soms speel. Wellicht dat we ook de games erbij moeten melden als we issues hebben dat het daar mee te maken kan hebben ook nog?

Goed nieuws voor degenen die twijfelden om een Link aan te schaffen vanwege geen 5.1 sound support. In de nieuwe bèta software voor de Link wordt 5.1 ondersteund!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Heb een -klein- probleempje met de link..

Als ik hem wil inschakelen met een druk op de steamcontroller (middenste knop), schakelt men tv wel naar het juiste kanaal maar krijg ik dus geen beeld..
rechtsbovenaan zie je het kanaal dan wel verspringen naar game mode (Samsung) en verspringt hij een paar keer van resolutie (weet niet waarom), en dan krijg ik een blank screen.

Als ik dan even de power kabel uittrek en terug insteek, krijg ik direct het steam logo en is het dus in orde...

Mij lijkt het dus een probleem met het verspringen van kanaal etc.. Ga vanavond eens proberen om eerst naar het juiste kanaal te gaan alvorens de steam link aan te zetten, misschien dat dit dan wel werkt...

-edit-
blijkbaar heb je de wireless receiver van de steam controller niet nodig in je steam link, aangezien deze een built-in heeft.. Vanavond ook maar eens uittrekken en proberen 8)

[Voor 58% gewijzigd door KipCurreh op 20-01-2016 10:52]

• Rann
KipCurreh schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:32:
Heb een -klein- probleempje met de link..

Als ik hem wil inschakelen met een druk op de steamcontroller (middenste knop), schakelt men tv wel naar het juiste kanaal maar krijg ik dus geen beeld..
rechtsbovenaan zie je het kanaal dan wel verspringen naar game mode (Samsung) en verspringt hij een paar keer van resolutie (weet niet waarom), en dan krijg ik een blank screen.

Als ik dan even de power kabel uittrek en terug insteek, krijg ik direct het steam logo en is het dus in orde...

Mij lijkt het dus een probleem met het verspringen van kanaal etc.. Ga vanavond eens proberen om eerst naar het juiste kanaal te gaan alvorens de steam link aan te zetten, misschien dat dit dan wel werkt...

-edit-
blijkbaar heb je de wireless receiver van de steam controller niet nodig in je steam link, aangezien deze een built-in heeft.. Vanavond ook maar eens uittrekken en proberen 8)
Ik heb nog een wat oudere TV, dus mijne springt al helemaal niet naar een kanaal toe :+

Zelf heb ik wel een ander bugje, als ik mijn PC al aan het staan, en sluit vervolgens de SteamLink op het netwerk aan (is niet standaard verbonden), dan kan hij mijn PC niet altijd vinden. Als ik vervolgens de netwerk stekker er 2-3x opnieuw in doe vind hij hem wel... apart

Over dat laatste punt, ik verwacht dat dat gelukt is ? Steam Link heeft inderdaad een interne Steam Controller ontvanger.

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Rann schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:01:
[...]

Ik heb nog een wat oudere TV, dus mijne springt al helemaal niet naar een kanaal toe :+

Zelf heb ik wel een ander bugje, als ik mijn PC al aan het staan, en sluit vervolgens de SteamLink op het netwerk aan (is niet standaard verbonden), dan kan hij mijn PC niet altijd vinden. Als ik vervolgens de netwerk stekker er 2-3x opnieuw in doe vind hij hem wel... apart

Over dat laatste punt, ik verwacht dat dat gelukt is ? Steam Link heeft inderdaad een interne Steam Controller ontvanger.
Zoals verwacht was het verspringen van kanaal dus gerelateerd aan de Anynet+ functie van de Samsung TV, en dus niet aan de steam link an sich..
Als ik de telenet digicorder uitschakel alvorens via de steam controller de link aan te zetten, heb ik dit probleem dus niet meer...

Even verder in de settings gekeken en de Anynet+ functie dan maar gewoon uitgeschakeld, klaar.

Wat betreft de dongle van de steam controller, raar genoeg kreeg ik geen connectie als ik de dongle verwijderd had van de link...
Misschien is de huidige setup met dongle, en moet ik maar eens terugkeren naar fabrieksinstelling ofzo.. Om dan opnieuw zonder dongle te configureren..

• Arunia
  • Nu online
Qua Steam controller en dongle heb ik precies hetzelfde probleem als wat jij hebt.
Goed idee van de fabrieksinstellingen.

• Rann
Arunia schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:23:
Qua Steam controller en dongle heb ik precies hetzelfde probleem als wat jij hebt.
Goed idee van de fabrieksinstellingen.
Misschien helpt jullie dit?

https://steamcommunity.co...ons/0/483368433104447955/
You can also easily do this by unplugging other input devices, starting the Link, and pressing X+Steam button on the controller.

https://support.steampowe...PKV-8614#multiple-devices

[Voor 25% gewijzigd door Rann op 04-02-2016 13:39]

• Rann
is dit nog gelukt? Ik ben benieuwd.. Opzich goed om te weten, kunnen we eventueel ook een echte TS maken waar dit soort weetjes instaan ;)

Ben nogsteeds erg blij met de aankoop.. Van de week ook weer heerlijk op de bank, met 4 man Sonic All Star Racing gedaan (Mario Kart Sonic versie) GE-WEL-DIG! Uiteraard gewonnen 8)

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:58

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gebruikt iemand de Steam link ook om media zoals films en series te streamen op full hd? Was wel benieuwd naar de kwaliteit en of 5.1 geluid wel wordt ondersteund.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-07-2022
Rann schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:51:
[...]

is dit nog gelukt? Ik ben benieuwd.. Opzich goed om te weten, kunnen we eventueel ook een echte TS maken waar dit soort weetjes instaan ;)

Ben nogsteeds erg blij met de aankoop.. Van de week ook weer heerlijk op de bank, met 4 man Sonic All Star Racing gedaan (Mario Kart Sonic versie) GE-WEL-DIG! Uiteraard gewonnen 8)
Dit spel hebben mijn kinderen nu ook ontdekt, werkt idd perfect :)
Ik heb 2 ps4 controllers via bluetooth aan de link gehangen en er wordt alleen maar steeds meer gebruik van gemaakt.

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 11:35
Ik merk dat veel mensen goede ervaringen hebben met de Steam Link. Zelf heb ik hem al een tijdje in bezit, maar sinds 2 weken heb ik hem eindelijk ook bedraad op mijn netwerk zitten. Daarvoor gebruikt ik hem wel eens via 5 GHz, maar had toch teveel last van frame drops en heb het toen even op de lange baan geschoven.
Enfin, hij zit dus op het bedraade netwerk gedeelte en de eerste keer dat ik hem opstart draait alles vloeiend! Heerlijk, hier had ik hem voor gekocht. Lekker lui op de bank, onderuit, massage van de vriendin en lekker Civilization 5 spelen op een mooi groot scherm. Paar dagen gedaan en alles ging prima. En toen gebeurde het.. Ik heb mijn PC aanstaan, start steam link op, hij herkend mijn PC, ik druk op mijn PC en ik krijg een zwart scherm te zien met mijn cursor in de linker bovenhoek. Zelf dacht ik, zal wel iets raars zijn, verkeerde instellingen oid dus ik doe een power cycle van mijn Link en Modem in de verwachting dat hier het probleem ligt.. Nop! doet het nog steeds niet..
Nu begon het troubleshooten, mensen zeiden dat je network priority in de settings uit moest zetten.. Gedaan.. Geen resultaat.. Dat je je poorten open moest zetten van Steam in je router.. Gedaan, Port Forward herkend de geopende poorten.. werkt niet.. Factory reset.. Steam opnieuw geïnstalleerd op de PC.. Niks!
Nu keer ik mij tot jullie in de hoop dat ik geholpen kan worden hiermee.. Het werkte zo fijn, ik was verliefd geraakt.. maar nu.. nu wil ik hem het liefst weg gooien :(..

Om maar van wat technische gegevens te voorzien:
PC
2500k
GTX 970
8GB Ram
Windows 10

Router
TP-Link Archer C9 V1

TV --> Geluid via ARC
Sony Bravia KDL-805C 50"

Battle.net Steam

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:17
Een keer beta updates aan of uit zetten (anders dan je nu hebt) bij de steam link zelf en de steam installatie op je pc?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dahal
FrankRicard schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:53:
Een keer beta updates aan of uit zetten (anders dan je nu hebt) bij de steam link zelf en de steam installatie op je pc?
Zojuist geprobeerd, heeft niet gewerkt. Er waren ook suggesties online om naar een oudere build over te schakelen wat ik ook heb geprobeerd. Uiteindelijk heeft dat 10 seconden gewerkt voordat het weer terug viel naar de Steam Link omgeving.
Ik moet uit de discussie die op het Steam forum worden gemaakt wel opmaken dat er meerdere personen zijn met problemen met build 513.
Even afwachten op de nieuwe beta build en kijken of dat gaat werken.

Battle.net Steam

• Dahal
De Steam Link werkt weer! Het probleem was blijkbaar dat ik de poorten in Windows Firewall moest openen. Bij de vorige builds was dit probleem er niet. Raar...

Battle.net Steam

• Rann
Dahal schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:50:
De Steam Link werkt weer! Het probleem was blijkbaar dat ik de poorten in Windows Firewall moest openen. Bij de vorige builds was dit probleem er niet. Raar...
Kennelijk is er toch iets veranderd dan in de laatste build. Nu moet ik zeggen dat met Windows 10, als je één zo'n 'authorize this program' mist, je ook wel eens aan het zoeken bent naar de oplossing..

Enfin, mooi dat het nu weer werkt!

Zelf de laatste dagen met Dark Souls 3 bezig geweest via de Steam Link, dit is de eerste game waarbij ik de settings lager moet zetten omdat hij anders te weinig FPS geeft via de Link (30-40 op 2560x1440). Kennelijk is deze game iets zwaarder dan zijn voorgangers :+

Edit: Nu sinds kort ook met de Steam Controller, maar zoals verwacht, werkt dat gewoon als een trein, op twee Steam crashes na bij het configureren van controls voor een game, maar verder niet kunnen herproduceren na een reboot..

[Voor 12% gewijzigd door Rann op 19-04-2016 14:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02 22:42
Beste tweakers

Met de huidige 30% korting die Valve dit weekend biedt ben ik het nog maar eens aan het overwegen.

Mijn voormalig workstation die in de woonkamer staat is vrij luid en wil ik graag in de kamer ernaast plaatsen, ik wil echter nog steeds skyrim op de tv spelen met een een xbox 360 controller.

Ik kan geen kabel leggen dus ben verplicht om het via het wifi netwerk te realiseren. Dit loopt via de Ziggo horizon box.

Specs PC
4790
960
16GB RAM
SSD
Wifi via Asus Impact VII moederbord (is niet geweldig)

TV:
6 jaar oude FHD tv, zonder HDMI 2.0

Afstand tussen TV en gewenste locatie PC is +/- 4 meter en door 1 dragende appartementsmuur (jaren 60 bouw)

Gaat een steamlink voor mij de goede oplossing zijn, kan ik beter naar Nvidia kijken of gewoon de pc laten staan omdat beide oplossingen hoofdpijn geven?

Inputlag en stabiliteit zijn nogal een dealbreaker namelijk voor mij. Qua gebruikservaring wil ik eigelijk niets inleveren (dus stabiele 1080p 60FPS, geen inputlag, geen ruis oid.)

Kan ik mijn 360 controller gewoon in de steamlink steken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ik heb zelf geen ervaring met WiFi voor de SteamLink maar volgens mij is het enkel echt interessant wanneer je er een kabel kan inpluggen.

Misschien zijn er WiFi-gebruikers die dit kunnen weerleggen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Wifi wordt eigenlijk overal afgeraden, ik zou er dan ook niet aan beginnen hoewel ik best vanavond het even via Wifi wil proberen.

Belangrijker dan de afstand tussen de TV en de PC locatie is de afstand tussen de Horizon en de PC en tussen de Horizon en de SteamLink.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02 22:42
emnich schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:10:
Wifi wordt eigenlijk overal afgeraden, ik zou er dan ook niet aan beginnen hoewel ik best vanavond het even via Wifi wil proberen.

Belangrijker dan de afstand tussen de TV en de PC locatie is de afstand tussen de Horizon en de PC en tussen de Horizon en de SteamLink.
Afstand horizon <-> steamlink kan 10cm bedragen. Maar als wifi wordt afgeraden lijkt me dit gewoon onverstandig.
De steamlink kan ik dus wel met een patchkabel van 1 meter aan de horizonbox leggen, maar de 'source' PC waarschijnlijk niet.

Geeft het bekabeld wel een 100% ervaring?

Even uitzoeken of de steamstore ook 14 dagen bedenktijd biedt.

[Voor 19% gewijzigd door eL_Jay op 03-06-2016 13:53]

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee