Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

https://store.steampowered.com/app/353380/Steam_Link/
[Voor 24% gewijzigd door rudyman85 op 22-06-2018 11:57]
Verder op aanraden van vrienden niet de Steam controller erbij gekocht aangezien een Xbox controller ook voldoende zou moeten zijn. Zijn er hierbij nog dingen waar ik op moet letten of kan ik gewoon de goedkoopste aanschaffen?
Verder zit ik qua games nog even te kijken of ik wat ga aanschaffen om via de Link te spelen. Is toch over het algemeen een ander genre dan de shooters die ik normaal speel. Zat te kijken naar de Crash Bandicoot N Sane Trilogy die net uit is. Hebben Tweakers hier nog tips voor soortgelijke games die leuk zijn om via de Link te spelen (eventueel samen met mijn vriendin). Ik zoek dus een beetje naar "Mario-achtige games"
[Voor 6% gewijzigd door Jorissie87 op 29-06-2018 12:22]
AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

De Lego games en Trine serie vind ik ook leuk om met mijn vriendin te spelen.
[Voor 46% gewijzigd door FrankRicard op 29-06-2018 12:04]
Thnx, ik heb volgens mij ooit Lego Batman gekocht idd, ga ik nog wel proberen dan. Verder heb ik Polly Bridge, Kingdom Rush, Shut up and nobody Explodes, beide South Park games, Portal, The Stanley Parable en Surgeon Simulator in mn Library die misschien nog wel de moeite waard zijn maar nog geen echte platform games.FrankRicard schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:03:
Overcooked is wel een goede relatietester.
De Lego games en Trine serie vind ik ook leuk om met mijn vriendin te spelen.
AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Ik kreeg in november vorig jaar gewoon onaangekondigd een bezorger aan de deur, niks mis mee natuurlijk. Track & Trace is sowieso een beetje overrated.Jorissie87 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:02:
Ik heb een week geleden ook de Steam Link gekocht voor 11,55 inclusief verzending. Ik heb direct een aankoopbevestiging van steam gehad zoals dat ook met spellen gaat maar vervolgens niets meer. Ik snap dat in de sale met deze prijs er heel veel Links de deur uitgaan en dat dit enige vertraging kan geven maar moet ik niet nog iets van een verzendbevestiging of iets dergelijks krijgen? Of krijg ik straks ineens onaangekondigd een bezorger aan mijn deur?
Verder op aanraden van vrienden niet de Steam controller erbij gekocht aangezien een Xbox controller ook voldoende zou moeten zijn. Zijn er hierbij nog dingen waar ik op moet letten of kan ik gewoon de goedkoopste aanschaffen?
Verder zit ik qua games nog even te kijken of ik wat ga aanschaffen om via de Link te spelen. Is toch over het algemeen een ander genre dan de shooters die ik normaal speel. Zat te kijken naar de Crash Bandicoot N Sane Trilogy die net uit is. Hebben Tweakers hier nog tips voor soortgelijke games die leuk zijn om via de Link te spelen (eventueel samen met mijn vriendin). Ik zoek dus een beetje naar "Mario-achtige games"
Ik heb goedkope "xbox"-controllers van ali en wat me opvalt is dat de deadzone op de sticks nogal groot is. Bij simpele platformers en partygames zul je daar weinig van merken, maar bij shooters of anderzins precieze controls ga je nat. Ik zou kijken of je xbox 360 controllers kunt vinden voor 35 euro. Die zijn zeer degelijk en werken prettig.Jorissie87 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:02:
Ik heb een week geleden ook de Steam Link gekocht voor 11,55 inclusief verzending. Ik heb direct een aankoopbevestiging van steam gehad zoals dat ook met spellen gaat maar vervolgens niets meer. Ik snap dat in de sale met deze prijs er heel veel Links de deur uitgaan en dat dit enige vertraging kan geven maar moet ik niet nog iets van een verzendbevestiging of iets dergelijks krijgen? Of krijg ik straks ineens onaangekondigd een bezorger aan mijn deur?
Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Battleblock theater, Forced, Portal2... ;-)
Ori and the blind forest is ook geweldig (alleen geen coop)
Verzending was vorig jaar echt binnen twee dagen binnen... Maar je weet het nooit ;-)
Ik gebruik een xbox One controller, gekocht bij Game Mania voor €30. 1 a 2x per jaar is er een dergelijke aanbieding, maar IMO wel de moeite voor prijs/kwaliteit. Werkt met Steam Link, PC, XBox one. Juist de 3.5mm jack werkt bij mij niet icm de steam link.DirtyBird schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:51:
[...]
Ik zou kijken of je xbox 360 controllers kunt vinden voor 35 euro. Die zijn zeer degelijk en werken prettig.
Ik vind het product erg tegenvallen, ondanks dat de reviews op Tweakers.net over het algemeen positief zijn.
De grootste tekortkoming vindt ik de handleiding, of eigenlijk het gebrek eraan. Dit geldt overigens ook voor de controller.
Wanneer er iets niet werkt, moet je maar gaan googelen en hopen dat je de oplossing voor je probleem ergens kan vinden.
Zo had ik het probleem dat mijn computer niet gevonden werd, ondanks dat beide apparaten in hetzelfde netwerk zaten. Achteraf bleek dat je thuisstreaming aan moet zetten in de Steam client. Maar dat moet je ook maar net weten. Het zou een hoop tijd en frustratie gescheeld hebben als dit gewoon in een duidelijke handleiding had gestaan.
Goed, uiteindelijk is alles geïnstalleerd en functioneel. Steam controller gekoppeld. Dus maar eens kijken of het een beetje werkt.
Het eerste wat mij opvalt, is dat de beeldkwaliteit matig is. Via de instellingen in de client valt dit aan te passen, maar zelfs op hoog, ziet de interface er wazig uit op mijn 55” televisie. Wanneer ik mijn laptop rechtstreeks verbind met mijn TV is deze haarscherp.
Vervolgens heb ik wat spellen geprobeerd. De Steam Link stuurt 1920x1080 uit naar mijn TV. Mijn laptop gebruikt echter een 16:10 resolutie. Dit heeft als resultaat dat links en rechts zwarte balken verschijnen. Het aanpassen van de resolutie op mijn laptop is niet altijd een optie, aangezien veel van de spellen die ik speel, een degelijke instelling niet hebben.
Ook tijdens het spelen valt de beeldkwaliteit tegen. Naar mijn mening zijn de kleuren teveel verzadigd, de helderheid iets te donker en het contrast iets te hoog. Ook hier is het beeld minder scherp, in vergelijking met het rechtstreeks verbinden van mijn laptop met de TV, waarbij het beeld ook nog eens goed gecalibreerd is.
De audio is wel goed. Wel moest er eerst een driver geïnstalleerd worden en is de doorgifte beperkt tot stereo, in tegenstelling tot 7.1 via een rechtstreekse verbinding.
Een ander positief punt is dat de vertraging erg meevalt. De Steam Link is bekabeld aangesloten op mijn router. Mijn laptop is vanwege het ontbreken van een ethernet poort verbonden via Wi-Fi, maar aangezien deze in dezelfde ruimte staat als mijn router, geeft dit verder geen problemen. Een hele kleine vertraging is merkbaar, maar niet hinderlijk voor de spellen die ik speel.
Kort samengevat: het is een leuk product, maar na wat testen geeft ik er toch de voorkeur aan mijn laptop rechtstreeks met mijn TV te verbinden, vanwege de superieure beeldkwaliteit die dit oplevert.
Ik ben blij dat ik er niet de volledige prijs voor heb betaald.
Is er online ook geen handleiding dan? Dat die niet bij het product zit vind ik niet zo gek.Jeroen O schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 22:15:
Sinds een paar dagen bezit ik ook een Steam Link. Ik heb deze gekocht in de Steam Sale, samen met de Steam Controller. Nu ging het mij hoofdzakelijk om de controller, maar voor een paar euro kon ik de Steam Link niet laten liggen.
Ik vind het product erg tegenvallen, ondanks dat de reviews op Tweakers.net over het algemeen positief zijn.
De grootste tekortkoming vindt ik de handleiding, of eigenlijk het gebrek eraan. Dit geldt overigens ook voor de controller.
Wanneer er iets niet werkt, moet je maar gaan googelen en hopen dat je de oplossing voor je probleem ergens kan vinden.
Zo had ik het probleem dat mijn computer niet gevonden werd, ondanks dat beide apparaten in hetzelfde netwerk zaten. Achteraf bleek dat je thuisstreaming aan moet zetten in de Steam client. Maar dat moet je ook maar net weten. Het zou een hoop tijd en frustratie gescheeld hebben als dit gewoon in een duidelijke handleiding had gestaan.
Goed, uiteindelijk is alles geïnstalleerd en functioneel. Steam controller gekoppeld. Dus maar eens kijken of het een beetje werkt.
Het eerste wat mij opvalt, is dat de beeldkwaliteit matig is. Via de instellingen in de client valt dit aan te passen, maar zelfs op hoog, ziet de interface er wazig uit op mijn 55” televisie. Wanneer ik mijn laptop rechtstreeks verbind met mijn TV is deze haarscherp.
Vervolgens heb ik wat spellen geprobeerd. De Steam Link stuurt 1920x1080 uit naar mijn TV. Mijn laptop gebruikt echter een 16:10 resolutie. Dit heeft als resultaat dat links en rechts zwarte balken verschijnen. Het aanpassen van de resolutie op mijn laptop is niet altijd een optie, aangezien veel van de spellen die ik speel, een degelijke instelling niet hebben.
Ook tijdens het spelen valt de beeldkwaliteit tegen. Naar mijn mening zijn de kleuren teveel verzadigd, de helderheid iets te donker en het contrast iets te hoog. Ook hier is het beeld minder scherp, in vergelijking met het rechtstreeks verbinden van mijn laptop met de TV, waarbij het beeld ook nog eens goed gecalibreerd is.
De audio is wel goed. Wel moest er eerst een driver geïnstalleerd worden en is de doorgifte beperkt tot stereo, in tegenstelling tot 7.1 via een rechtstreekse verbinding.
Een ander positief punt is dat de vertraging erg meevalt. De Steam Link is bekabeld aangesloten op mijn router. Mijn laptop is vanwege het ontbreken van een ethernet poort verbonden via Wi-Fi, maar aangezien deze in dezelfde ruimte staat als mijn router, geeft dit verder geen problemen. Een hele kleine vertraging is merkbaar, maar niet hinderlijk voor de spellen die ik speel.
Kort samengevat: het is een leuk product, maar na wat testen geeft ik er toch de voorkeur aan mijn laptop rechtstreeks met mijn TV te verbinden, vanwege de superieure beeldkwaliteit die dit oplevert.
Ik ben blij dat ik er niet de volledige prijs voor heb betaald.
Betreft je wazige beeld bij de interface (dus nog niet dat je connected bent met je pc) zou dit echt niet moeten.
In games moet je de resolutie aanpassen zodat het op de tv past. Het apparaat streamt gewoon de resolutie die de pc heeft en scaled die op de tv.
Verder niet vergeten om wake on LAN op je pc aan te zetten, dan kan de link je pc aanzetten op afstand.
Ik snap overigens wel dat het door tweakers als positief wordt ervaren. Je kan er lekker mee klooien om het naar je zin werkend te krijgen (aka tweaken).

Maar als je een game laptop hebt is de noodzaak er voor het apparaat helemaal niet. Laat staan dat je dan waarschijnlijk via wifi werkt en het allemaal minder goed werkt.
Mijn gamepc staat op zolder en daarvoor is het ideaal. Dan stoor ik me totaal niet aan kleine artifacts.
Dingen als beeldkwaliteit e.d. zijn gewoon goed bij mij. Staat me wel bij dat ik toendertijd 1 of andere guide heb gebruikt om het te optimaliseren ofzo.
Ik gebruik het alleen voor race spelletjes/platformers, iets anders kan ik toch niet spelen met een controller.
Draadloos toetsenbord/muis werkt wel maar dan zit ik liever op mijn PC.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Nee, er is ook geen online handleiding. Alleen dezelfde quick start handleiding die ook in de doos zit.FunFair schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:03:
[...]
Is er online ook geen handleiding dan? Dat die niet bij het product zit vind ik niet zo gek.
Betreft je wazige beeld bij de interface (dus nog niet dat je connected bent met je pc) zou dit echt niet moeten.
In games moet je de resolutie aanpassen zodat het op de tv past. Het apparaat streamt gewoon de resolutie die de pc heeft en scaled die op de tv.
Verder niet vergeten om wake on LAN op je pc aan te zetten, dan kan de link je pc aanzetten op afstand.
Ik snap overigens wel dat het door tweakers als positief wordt ervaren. Je kan er lekker mee klooien om het naar je zin werkend te krijgen (aka tweaken).![]()
Maar als je een game laptop hebt is de noodzaak er voor het apparaat helemaal niet. Laat staan dat je dan waarschijnlijk via wifi werkt en het allemaal minder goed werkt.
Mijn gamepc staat op zolder en daarvoor is het ideaal. Dan stoor ik me totaal niet aan kleine artifacts.
Deze quick start handleiding laat alleen zien hoe het apparaat aangesloten moet worden, maar dat is iets wat ik zonder handleiding ook wel kan.
Het gaat er om dat bepaalde essentiele stappen niet beschreven zijn, bijvoorbeeld dat je home streaming aan moet zetten in de Steam Client. Dat had in een handleiding moeten staan, of als opmerking in het scherm waar je naar de host-PC gaat zoeken indien deze niet gevonden wordt. Ik heb nog nooit games gestreamed naar een ander apparaat dus weet ik veel dat daar een optie voor is.
Wat betreft de interface: de interface van Steam Link zelf is scherp (zeer scherp zelfs) dus dat gaat goed. Ik bedoelde de interface van Steam zelf die vanaf je laptop wordt gestreamed. Ik vermoed dat er toch een bepaalde mate van compressie wordt toegepast, wat je op een grote televisie (55”) toch gaat zien.
Het aanpassen van de resolutie gaat niet altijd, want ik heb veel spellen die automatisch de desktop resolutie gebruiken en dit is niet aan te passen. Hooguit dat ik de resolutie van mijn laptop zelf aan kan passen, maar dat is ook weer zoiets.
Misschien dat mijn negatieve reactie ook voort komt uit een stukje ergenis. Voor de installatie van Steam Link ben ik ook al een tijdje bezig geweest met de Steam Controller. Daar liep ik tegen dezelfde problemen aan. Het aansluiten volgens de quick start handleiding is heel simpel: dongle erin en connecten maar. Echter werkt de controller dan als een veredelde muis, maar je kan hem vervolgens niet aan de Steam client koppelen want de controller wordt niet gevonden.
Pas na zoeken op internet kom je erachter dat je een hele andere procedure moet volgen om de controller op de juiste manier te koppelen aan Steam. Dat soort essentiele informatie zou gewoon in de handleiding moeten staan (ongeacht of deze op de productpagina staat of op papier wordt meegeleverd).
Na een paar uur prutsen heb je het dan ook wel even gehad.
Als de temperaturen buiten weer wat lager zijn ga ik wel eens kijken of er betere beeldkwaliteit uit te halen is en wat voor mogelijkheden het apparaat nog meer heeft. Wellicht kan ik er dan toch nog een goede toepassing voor bedenken. Gelukkig heeft het apparaat maar een paar euro gekost, dus zo erg is het ook weer niet als het niet geheel functioneert zoals verwacht en in het ergste geval kan ik het altijd nog verkopen.
Welke games speel jij waarbij je de resolutie niet kan veranderen? Speel je DOS-games oid? Ik ken geen 1 game waarbij ik dat niet ergens kan aanpassen.Jeroen O schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:52:
[...]
Nee, er is ook geen online handleiding. Alleen dezelfde quick start handleiding die ook in de doos zit.
Deze quick start handleiding laat alleen zien hoe het apparaat aangesloten moet worden, maar dat is iets wat ik zonder handleiding ook wel kan.
Het gaat er om dat bepaalde essentiele stappen niet beschreven zijn, bijvoorbeeld dat je home streaming aan moet zetten in de Steam Client. Dat had in een handleiding moeten staan, of als opmerking in het scherm waar je naar de host-PC gaat zoeken indien deze niet gevonden wordt. Ik heb nog nooit games gestreamed naar een ander apparaat dus weet ik veel dat daar een optie voor is.
Wat betreft de interface: de interface van Steam Link zelf is scherp (zeer scherp zelfs) dus dat gaat goed. Ik bedoelde de interface van Steam zelf die vanaf je laptop wordt gestreamed. Ik vermoed dat er toch een bepaalde mate van compressie wordt toegepast, wat je op een grote televisie (55”) toch gaat zien.
Het aanpassen van de resolutie gaat niet altijd, want ik heb veel spellen die automatisch de desktop resolutie gebruiken en dit is niet aan te passen. Hooguit dat ik de resolutie van mijn laptop zelf aan kan passen, maar dat is ook weer zoiets.
Misschien dat mijn negatieve reactie ook voort komt uit een stukje ergenis. Voor de installatie van Steam Link ben ik ook al een tijdje bezig geweest met de Steam Controller. Daar liep ik tegen dezelfde problemen aan. Het aansluiten volgens de quick start handleiding is heel simpel: dongle erin en connecten maar. Echter werkt de controller dan als een veredelde muis, maar je kan hem vervolgens niet aan de Steam client koppelen want de controller wordt niet gevonden.
Pas na zoeken op internet kom je erachter dat je een hele andere procedure moet volgen om de controller op de juiste manier te koppelen aan Steam. Dat soort essentiele informatie zou gewoon in de handleiding moeten staan (ongeacht of deze op de productpagina staat of op papier wordt meegeleverd).
Na een paar uur prutsen heb je het dan ook wel even gehad.
Als de temperaturen buiten weer wat lager zijn ga ik wel eens kijken of er betere beeldkwaliteit uit te halen is en wat voor mogelijkheden het apparaat nog meer heeft. Wellicht kan ik er dan toch nog een goede toepassing voor bedenken. Gelukkig heeft het apparaat maar een paar euro gekost, dus zo erg is het ook weer niet als het niet geheel functioneert zoals verwacht en in het ergste geval kan ik het altijd nog verkopen.
2 verschillende schermresoluties werkt helaas gewoon minder handig met de Steam Link. Mijn desktop is 1200P en de televisie is 1080P, en helaas moet je dit dus elke keer aanpassen afhankelijk van of je op de PC of op de TV wil spelen. Het zou mooi zijn geweest als Steam hier iets slims voor had gemaakt wat kan integreren met de game, een beetje zoals de cloud saves en de workshop-integratie. Maar los hiervan vind ik het een fijn apparaat. Bij Rocket League merk ik wel de grenzen, maar iets als Overcooked werkt heerlijk.
Voor mensen die nog een relatief goedkope controller zoeken. De Microsoft Minecraft Xbox One S Controller is 35 ekkies bij Amazon: https://www.amazon.de/dp/B0748PHTG3
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Nee, DOS games speel ik over het algemeen niet, of ik moet in een nostalgische bui zijnMsG schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 17:47:
[...]
Welke games speel jij waarbij je de resolutie niet kan veranderen? Speel je DOS-games oid? Ik ken geen 1 game waarbij ik dat niet ergens kan aanpassen.
2 verschillende schermresoluties werkt helaas gewoon minder handig met de Steam Link. Mijn desktop is 1200P en de televisie is 1080P, en helaas moet je dit dus elke keer aanpassen afhankelijk van of je op de PC of op de TV wil spelen. Het zou mooi zijn geweest als Steam hier iets slims voor had gemaakt wat kan integreren met de game, een beetje zoals de cloud saves en de workshop-integratie. Maar los hiervan vind ik het een fijn apparaat. Bij Rocket League merk ik wel de grenzen, maar iets als Overcooked werkt heerlijk.
Voor mensen die nog een relatief goedkope controller zoeken. De Microsoft Minecraft Xbox One S Controller is 35 ekkies bij Amazon: https://www.amazon.de/dp/B0748PHTG3

Drie van mijn favoriete spellen waarbij ik de resolutie niet aan kan passen:
- Factorio (helemaal geen instelmogelijkheid).
- Prison Architect (bij resolutie kan ik alleen kiezen voor 'auto').
- Transport Fever heeft wel een instelling in het menu voor de resolutie, maar om één of andere reden werkt deze niet bij mij.
Het zou mooi zijn als je Steam Link kon gebruiken als 2e scherm en dat je deze dan instelt op de resolutie van je TV. Met Airplay kan dat in ieder geval wel, maar dan zit je weer met een belachelijke vertraging waardoor het totaal ongeschikt is voor games.
Het zou mooier zijn als de Steam Link meer zou kunnen dan dat 'ie op het moment "kan". Het werkt leuk, mits je de alles goed insteld, maar mijn inziens kleven er meer nadelen aan dan voordelen. Om de link te kunnen gebruiken, moet ik al één van mijn desktops 'opofferen'. Gebruiksvriendelijk wil ik het ook niet echt noemen en het is leuk voor een uurtje, maar dan begin ik de toetsenbord en muis wel te missen. Wat dat betreft kan je beter zelf een PC'tje in elkaar zetten en dat naast de TV pleuren, heb je meer lol aan.Jeroen O schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:23:
Het zou mooi zijn als je Steam Link kon gebruiken als 2e scherm en dat je deze dan instelt op de resolutie van je TV.
Ik had liever gezien dat men er een soort 'dedicated Steam box' van hadden gemaakt, vergelijkbaar met Playstation/Xbox concept met goede hardware erin en mooie integratie in het Steam netwerk ipv een Steam Link (wat te beperkt is) en een Steam Machine (wat nooit goed in de markt is gezet).
Vraagje tussendoor: Zit er bij zo'n losse xbox controller ook een dongle bij of moet dat los aangeschaft worden ??Jorissie87 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:18:
Ik moet nog wel een controller kopen en ga waarschijnlijk voor een xbox controller zoals eerder aangegeven, ...
[Voor 14% gewijzigd door 923789 op 18-07-2018 09:09]
Xbox One controller werkt gewoon via Bluetooth met de Steam Link, zijn dus geen extra dongles voor nodig923789 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:07:
Vraagje tussendoor: Zit er bij zo'n losse xbox controller ook een dongle bij of moet dat los aangeschaft worden ??

Je kan een controller gewoon via bluetooth verbinden met je Steam Link. Als je een controller zoekt die je met je (non-bluetooth) PC wil verbinden is een dongel wel handig anders moet je met een (USB)kabel. Per controller is in iedere webshop wel aangegeven of deze erbij zit. Let wel dat deze duurder zijn dus denk voor je aanschaf na of je hem wel nodig hebt.923789 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:07:
[...]
Het zou mooier zijn als de Steam Link meer zou kunnen dan dat 'ie op het moment "kan". Het werkt leuk, mits je de alles goed insteld, maar mijn inziens kleven er meer nadelen aan dan voordelen. Om de link te kunnen gebruiken, moet ik al één van mijn desktops 'opofferen'. Gebruiksvriendelijk wil ik het ook niet echt noemen en het is leuk voor een uurtje, maar dan begin ik de toetsenbord en muis wel te missen. Wat dat betreft kan je beter zelf een PC'tje in elkaar zetten en dat naast de TV pleuren, heb je meer lol aan.
Ik had liever gezien dat men er een soort 'dedicated Steam box' van hadden gemaakt, vergelijkbaar met Playstation/Xbox concept met goede hardware erin en mooie integratie in het Steam netwerk ipv een Steam Link (wat te beperkt is) en een Steam Machine (wat nooit goed in de markt is gezet).
[...]
Vraagje tussendoor: Zit er bij zo'n losse xbox controller ook een dongle bij of moet dat los aangeschaft worden ??
Ik heb de controller via Amazon gekocht @MsG bedankt voor de tip! Mooi op tijd want zie net dat de prijs nu 56 euro is geworden

[Voor 3% gewijzigd door Jorissie87 op 18-07-2018 12:56]
Ik heb al eentje, jaren geleden gekocht en zo tevreden er mee dat ik voor mijn slaapkamertv ook eentje wil bestellen…
Eerlijk is eerlijk, ik ben wel aan het kijken om een htpc te bouwen, maar dat is om 3 apparaten te vervangen (mediaspeler, bd-speler en de link).
Daarnaast gebruik ik hem op dit moment weinig omdat ik ook nog consoles heb staan om mee te spelen en alleen pc spellen doe als mijn vrouw weg is (even rust

Ik kreeg voorheen de Switch pro controllers niet aan de praat en nu kunnen we via Steam link met twee Pro controllers spelen (al wordt deze controller nog niet full ge-support). Toch nog eens om een goedkope Xbox controller zoeken als de support niet beter wordt (bij een aantal spellen wordt de Switch Pro controller niet goed herkend, Sea of Thieves bijvoorbeeld, in deze game zul je elke button moeten definiëren).
Reden om weer eens de steam link aan te slingeren.
Windows 7, steam geupdate en dacht daar gaan we.
Maar mijn bedrade logitech rumblepad controller werkt wel met steam maar niet ingame.
Alles geprobeerd (virtualhere, overlay, optues etc) wat ik kon vinden op internet. Niets hielp.
Controller problemen zie je werkelijk overal. Toch wel een heel zwak punt van de steam link.
Ik denk dat ik maar een controller ga kopen die meteen goed werkt met de steam link.
Vraag is alleen welke kan ik het beste kopen?
Afgezien van de steam controller zelf.
Fijnste zou ps4 controller zijn, ik vind xbox controllers niet zo lekker spelen.
Belangrijkste is dat het meteen goed werkt!
https://steam.fandom.com/...ntrollers_with_Steam_Link
Volgens deze lijst ook. Wel via USB iig.
Denk dat de beste oplossing een Xbox controller is, die werken zeker en ook zeker in heel veel spellen.
PS4 Controller Yes Native, USB. Wired or wireless works. Press the PS button + Share to power up to be detected by Steam Link.
Staat er wel. Dus ook wireless werkt. Maar denk dat je eerst via kabel moet doen oid.
[Voor 28% gewijzigd door Arunia op 30-10-2018 10:19]
Verder heel tevreden over mijn Steam Link en de Xbox 360 controllers, vooral racegames, maar ook Fallout 4 speelt prima met controller. Wel is mijn powerline de beperkende factor en heb ik relatief veel texture pop-in. Kan hopelijk opgelost worden met een betere powerline.
De beste zal dus xbox controller zijn.
Maar ik ga dan toch voor een ps4 controller, die vind ik veel fijner. Moet ik nog letten op de versie? V1, v2 etc?
Ik meende dat eerder allerlei logitech controllers ook voldeden maar als ik dit zo ervaar en rond lees, lijkt het alsof steam zo ontwikkeld inmiddels is dat dit niet meer goed werkt?
Whatever ik zal ff kijken op mp, scheelt cash
[Voor 6% gewijzigd door Harribo op 30-10-2018 11:03]
Wij gebruiken thuis de DS4 met Steam Link en na 1 keer koppelen via een usb kabel werkt het native draadloos, je kan ook erna zelfs je Steam Link opstarten met de PS knop erop als deze uit staat en games herkennen de DS4 als een 360 controller of als DS4 (sommige games op Steam hebben die support).Harribo schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:01:
Ok dank!
De beste zal dus xbox controller zijn.
Maar ik ga dan toch voor een ps4 controller, die vind ik veel fijner. Moet ik nog letten op de versie? V1, v2 etc?
Ik meende dat eerder allerlei logitech controllers ook voldeden maar als ik dit zo ervaar en rond lees, lijkt het alsof steam zo ontwikkeld inmiddels is dat dit niet meer goed werkt?
Whatever ik zal ff kijken op mp, scheelt cash
Voor de games die ik speel werkt de tril functie in games ook.
Is een v1 DS4 trouwens.
Dat heb ik dan nodig?
Niet gewoon inpluggen en gaan met de banaan?
Enfin dank ik kijk wel even!
DS4 is de Dualshock 4Harribo schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:38:
De ds4? Dat is toch een stuk software als ik het goed heb?
Dat heb ik dan nodig?
Niet gewoon inpluggen en gaan met de banaan?
Enfin dank ik kijk wel even!

Eenmaal gekoppeld met USB kun je hem ook de Steam Link op laten starten. Zelfde voor de Xbox 360 controllers.
Ok dank!Quellien schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:45:
[...]
DS4 is de Dualshock 4Klik
Eenmaal gekoppeld met USB kun je hem ook de Steam Link op laten starten. Zelfde voor de Xbox 360 controllers.
Weinig, behalve gemak. Ik heb geen laptop die veel games aan kan, dus ik gebruik de link om alles van mijn PC door te streamen die een etage hoger staat.Jorgen schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:46:
Is er eigenlijk een voor- of nadeel voor het gebruik van de steamlink ten opzichte van een hdmi kabel van mijn laptop naar de tv /receiver?
Enige waar je dan voordeel uit zou halen is om niet altijd die HDMI kabel aan je Laptop te hangen en het verhuizen van je laptop naar een plekje dichtbij je TV/Receiver. Daarnaast ben ik van mening dat je je Steam Link wel van bedraad internet moet voorzien. Wifi vind ik zelf te instabiel om fatsoenlijk games te streamen.
Via de micro USB poort...Harribo schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:45:
Klein dingetje... Hoe laad ik zo'n ds4 controller op als ik geen ps4 heb?
Die vraag heb ik tijdens de summer sale ook op dit forum gesteld. Bij mij duurde het uiteindelijk iets meer dan een maand. Je krijgt gewoon een "bedankt voor uw aankoop" mail van Steam zonder track&trace code en ruim een maand later stond er ineens een bezorger voor de deur. Misschien als je hem buiten de sale om besteld dat hij sneller geleverd wordt.agoNITE schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:05:
Ik heb zojuist een Steam Link besteld. Heeft iemand enige indicatie vwb de levertijd? Ben erg benieuwd!
Voordeel: Je PC kan verder weg staan zonder dat controllers/toetsenbord&muis connectie verliezen.Jorgen schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:46:
Is er eigenlijk een voor- of nadeel voor het gebruik van de steamlink ten opzichte van een hdmi kabel van mijn laptop naar de tv /receiver?
Nadeel: Werkt alleen goed met steam spellen, je hebt een flink goede connectie (wifi is niet stabiel genoeg vaak) nodig.
Eh, bedankt voor je reactie?! Ik heb mijn vraag bijna 3 jaar geleden gesteld. De Steam link is inmiddels binnenJorissie87 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:41:
[...]
Die vraag heb ik tijdens de summer sale ook op dit forum gesteld. Bij mij duurde het uiteindelijk iets meer dan een maand. Je krijgt gewoon een "bedankt voor uw aankoop" mail van Steam zonder track&trace code en ruim een maand later stond er ineens een bezorger voor de deur. Misschien als je hem buiten de sale om besteld dat hij sneller geleverd wordt.

Ja, toch wel?agoNITE schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:57:
[...]
Eh, bedankt voor je reactie?! Ik heb mijn vraag bijna 3 jaar geleden gesteld. De Steam link is inmiddels binnen

Haha, my bad, zat nog op pagina 1 van dit topic terwijl ik in de overtuiging was dat ik op "laatste" had gekliktagoNITE schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:57:
[...]
Eh, bedankt voor je reactie?! Ik heb mijn vraag bijna 3 jaar geleden gesteld. De Steam link is inmiddels binnen

[Voor 14% gewijzigd door Jorissie87 op 31-10-2018 16:03]
Kortom controller in de steam link doet uiteindelijk niks, plug ik de controller in mijn pc dan word deze zichtbaar in steam.
Echter tussen pc en tv zit een verdieping. Wat zou dit kunnen zijn? Al meerdere troubleshoots bekeken.
Edit: via het overzicht aantal posts hierboven zie ik dat ik virtual here erbij moet gebruiken. Ik zal dat eerst eens proberen.
[Voor 11% gewijzigd door alex443 op 05-11-2018 19:55]
Ik heb een Sony KD55AF8 met Android tv en ik kwam er laatst achter dat de steam link app daarvoor beschikbaar was. Leuk dacht ik! Ik heb een tijdje het losse apparaatje gehad maar dat vond ik wat veel gedoe.
Blijkbaar is de app ook in staat tot HEVC en 4k. Tijdens proberen echter merkte ik dat de framerate bedroevend was (ook bij lichte spellen). Hardware 1440p werkt op zich prima maar geeft elke seconde een horizontale artifact in het beeld om de een of andere reden. Software hoef ik niet te proberen voorbij de 1080p.
Heeft iemand tips om de boel werkbaar te maken op 4k? Of zijn AMD kaarten daar domweg niet de beste keuze voor?
4k30 zou ik ook al tevreden mee zijn, ware het niet dat je vaak problemen krijgt met frame pacing in veel spellen.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Streamen naar steam link is onmogelijk sinds kort, ook op low quality, wegens netwerk problemen. Als ik de netwerk graph inschakel dan spiked alles en loopt het beeld vast als er beweging is(soms zelf gewoon de menu).
Vroeger, voor mijn verhuis, had ik geen problemen. Alle hardware is hetzelfde gebleven behalve dat ik nieuwe high end game pc heb (met 2080RTX). Alles is bekabeld en aangesloten op router (TPlink Archer C5). Het vreemde is dat als ik de ethernet kabels op mijn proximus modem aansluit ipv router, alles wel perfect werkt. Kan zelf op high quality streamen zonder problemen.
Heb transfer speeds gestest met groot bestand: via TPlink en via proximus modem 10-11MB/ seconde transfer speed.
Aan wat kan dit liggen? Router heeft maar beperkte Qos features. Geloof ook dat de eerste keer dat ik in nieuwe huis streamde via TPlink router ik geen netwerk problemen had. Geen instellingen veranderd.
Voor verhuis wel altijd oude games met oude PC gestreamd via die TP link, maar dus nooit netwerk issues
Iemand enig idee? Of gewoon best router upgrade?
De draadloze Xbox One controller is nu in de aanbieding bij Amazon
Nu voor 28,40. Normaal 60 euro.
[Voor 14% gewijzigd door Gropah op 21-08-2019 18:01. Reden: Referral er uit gehaald]
Helaas alweer uitverkocht voor bovengenoemde prijs (kan na de mod edit mijn eigen post niet meer wijzigen)Jorissie87 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:45:
Voor de mensen die wel een steambox hebben maar nog geen (goede) controller;
De draadloze Xbox One controller is nu in de aanbieding bij Amazon
Nu voor 28,40. Normaal 60 euro.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Ik heb sinds kort de Steam Link en ben behoorlijk tevreden tot nu toe. Echter zijn er een aantal puntjes:
1. De weergave van Windows 10 Instellingen, de weergave hiervan lijkt te blijven hangen op bepaalde punten. Als je dan scrollt veranderd er niets in je beeld maar op de achtergrond vind het scrollen wel plaatst. Als je dan naar het Startscherm van de Windows 10 Instellingen gaat, blijft het vorige scherm ook staan en het Start scherm van de instellingen komt hier dwars doorheen. Zie screenshot:
2. Spotify geeft 0,0 beeld. Hij opent, werkt ook want in de preview van Win 10 in de startbalk zie je behalve een grijs vlak wel de play knop en die kan je aanklikken. Maar verder kan je niets met Spotify doen. Ik heb het gevoel dat dit samenhangt met punt 1, er lijkt iets in de weergave niet lekker te lopen.
3. Non-steam games. Assassin's Creed Odyssey loopt behoorlijk brak, lage FPS en vertragingen zijn te duidelijk aanwezig. Ik heb het gevoel dat dit met Steam games veel minder is. Is dit een bekend fenomeen? Ik gebruik de Steam Link overigens draadloos. De host PC zit wel bekabeld aangesloten.
Is er iemand die mij wat meer kan vertellen over deze punten? Zou fijn zijn als ik er iets aan kan doen want nu is de PC weg uit de woonkamer, maakt de vriendin blij want deze stond haar nogal eens in de weg

Over punt 3: dat verschil tussen steam en non steam games heb ik nog nooit ervaren. Zou ook niet moeten. Steam stuurt de screens naar de steam link, dit is onafhankelijk van het spel.
Als eerste zou ik checken of het spel goed onder Windows draait zonder steam link.
Is dat het geval dan zou ik sleutelen aan de instellingen van steam, cq lagere resolutie doorgeven oid.
Het zou ook kunnen zijn dat het spel zoveel resources gebruikt dat er eigenlijk geen ruimte meer is voor steam icm steam link om goed te kunnen streamen?
Ik denk maar even, succes ermee
Ik ben nog steeds blij met de steam link. Ook handig voor streamen vanaf sites
Ik heb Steam Link geinstalleerd op een Raspberry Pi 4 model B bovenop Raspbian. Ik heb daarna een Xbox One Wireless controller verbonden via Bluetooth, via de xpadneo driver. Dit gaat zonder problemen.
Vervolgens als ik Steam Link open dan geeft die bij controllers aan dat er 2 controllers zijn, namelijk
- Xbox One S controller
- Xbox One Wireless controller
Als ik dan met de host PC verbind, dan wordt daar in Steam ook aangeven dat er 2 controllers zijn gedetecteerd. Dit resulteert dan dat bij het kiezen van items in Steam er steeds 1 item overgeslagen wordt, hij beweegt dus steeds in stapjes van 2 verder. Het lijkt er dus op dat er dubbele input wordt verwerkt, van beide controllers wat in feite dus maar 1 controller is.
In spellen zelf lijkt het niet voor problemen te zorgen, maar het zou kunnen dat ook hier ook dubbele inputs binnenkomen maar dat ik dit nog niet gemerkt heb.
Ik lees wel bij meer mensen van dit "double input" probleem en hierbij verschillende voorgestelde oplossingen, maar dit heeft voor mij nog niet geholpen.
Ik heb geprobeerd in Windows op de host machine in Device Manager alle Xbox controllers te verwijderen en te rebooten. Verder in Steam bij de D-pad gekeken of haptics intensity uit stond, wat het geval is. Ook in Steam zelf de controller uitgeschakeld en vervolgens weer ingeschakeld, waarna alsnog er weer 2 controllers gedetecteteerd worden.
Hopelijk heeft iemand nog een suggestie van wat ik kan proberen.
Als ik Windows 10 met steam automatisch opstart en steam is geminimaliseerd naar de taak balk, dan dubbel klik/druk ik op de middelste xbox knop van de xbox controller van de steam link om steam te activeren en dat doe ik nog een keer om van de normale modus naar big picture modus te gaan.
Zo handig, scheelt lopen

[Voor 4% gewijzigd door Harribo op 09-01-2021 10:07]
Geluid via de steam link gaat prima. Alleen ik vraag me af of mijn microfoon werkt?
Ik heb het idee van niet?
Mensen hun headset met microfoon werkende gekregen?
Dat is toch eenvoudig te testen door steam te minimaliseren en de geluidsrecorder te openen en iets op te nemen?Harribo schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:15:
Ik heb nu een Bluetooth headset met ingebouwde microfoon.
Geluid via de steam link gaat prima. Alleen ik vraag me af of mijn microfoon werkt?
Ik heb het idee van niet?
Mensen hun headset met microfoon werkende gekregen?
Geen idee of steam link ook een opnamebron toevoegen aan de Windows settings.
Volgens mij is dat niet zo simpel maar zal het eens proberenFunFair schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:22:
[...]
Dat is toch eenvoudig te testen door steam te minimaliseren en de geluidsrecorder te openen en iets op te nemen?
Geen idee of steam link ook een opnamebron toevoegen aan de Windows settings.
Edit :werkt niet. Heb deze headset ook maar weer terug gebracht?
Iemand ervaring met een werkende headset?
[Voor 12% gewijzigd door Harribo op 05-06-2021 18:07]
Ik heb eigenlijk een paar Steam Link beginnersvragen...
Ik vroeg me vandaag voor het eerst eigenlijk af of het mogelijk was om van mijn game pc (op zolder) te streamen naar onze nieuwe LG tv in de woonkamer (beneden). Na wat Google'en lijkt me Steam Link het meest interessant hiervoor. Helaas begrijp ik dat de Steam Link app niet ondersteund wordt door LG. Maar ik lees ook dat Steam Link kastjes niet meer gemaakt/verkocht worden. Nu vraag ik me af of ik er verstandig aan doe om voor een paar tientjes een gebruikte te scoren via Marktplaats.. Maar:
- Als de Steam Link kastjes niet meer gemaakt worden, blijft deze "dienst" dan überhaupt nog wel in leven, of kun je die kastjes binnenkort niet meer gebruiken?
- Is het redelijkerwijs aanneembaar/te verwachten dat LG binnenkort ook de Steam Link app gaat ondersteunen? (En je dus geen apart kastje meer nodig hebt)
- Mijn game pc zit op zolder (bekabeld) aangesloten op een WiFi versterker, gaat een Steam Link kastje dan wel werken als ik die beneden met het modem verbind?
- Ik heb nog een oude PS4 die ik haast niet meer gebruik. Ik las dat de Dualshock werkt met Steam Link, klopt dat?

[Voor 0% gewijzigd door Bloedvat op 14-06-2021 22:00. Reden: Typo]
1. Klopt, ze worden niet meer gemaakt, maar ze werken nog steeds. heck, dat ding krijgt zelf nog updates!
2. Geen idee, Afhankelijk van LG, Als het geen AndroidTV os is ga er dan maar niet vanuit.
3. zolang de steamlink en pc in het zelfde netwerk zitten gaat het werken.
4. Geen idee, misschien dat daar het een en ander in dit topic al is besproken

check anders ff het Steam community forum...
Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Ik zag vanmorgen trouwens dat Valve Steam Link niet hoger dan full HD ondersteund. Nou moet ik zeggen dat ik pas zeer recentelijk ben overgestapt van een full HD tv naar een 4K tv, en tja, dat is toch wel zichtbaar scherper. Nu begin ik te twijfelen of het qua resolutie geen teleurstelling gaat worden met de Steam Link
Echt balen dat LG de app niet ondersteund!

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
hmm, na wat info zoeken over die Raspberry Pi, dat ziet er ook wel interessant uit. Is allemaal helemaal nieuw voor me, maar gelukkig lijkt er voldoende stap-voor-stap hulp online voor een leek als mij om dit te leren. Zo te zien zijn er ook handige starters kitjes. Allemaal wel wat duurder dan Steam Link, maar biedt hoge resolutie, lijkt me iets meer waardevast om eventueel ooit weer te verkopen en "zelfbouw" geeft natuurlijk meer voldoeninggeenwindows schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:09:
klopt, 1080p is het maximale. anders kan je ook een NUC of een Raspberry pi pakken (dacht dat de pi 4 4K@60hrtz ondersteund.) of dergelijks. en daar SteamOS op zetten.

...and down the rabbit hole I go...

Bij 2.: Ik heb een LG smart tv, niet de nieuwste maar alles erop en eraan. Veel dingen werken maar wat mij stoort aan mijn tv is de traagheid. Zowel het reageren op de ab als wel de cpu en hardware die erin zit.
Dus als je een LG tv oid wilt kopen, zorg dat je weet dat hij snel genoeg is en met genoeg geheugen.
De app Steam Link heb ik ook geprobeerd. Je moet goede snelle wifi minimaal hebben en het apparaat moet de snelheid van video via deze app kunnen verwerken.
Ik heb verschillende android tv boxjes, geen van allen draaien lekker ondanks de redelijk goede wifi.
Kortom, haal een Steam Link nu ze er nog zijn. Duur zijn ze niet. Kan je altijd proberen. Die dingen werken feilloos en zoals al aangegeven, die worden zelfs steeds geupdate!
FullHd is meer dan zat voor mij trouwens. Ik ben niet zo'n pixel figuur.
Bij 3.: Je hebt ook wifi verlengers die over het stroomnet gaan, die maken dus gebruik van de stroomkabel die al in het huis ligt. Mijn ex vriendin had zo'n ding. Had daardoor op zolder super snel internet.
Kan ik je dan aanraden.
Zelf speel ik Fallout op een zelf gemaakt gameboard met toetsenbord en muis, feest

[Voor 5% gewijzigd door Harribo op 15-06-2021 11:55]
Ik heb een probleem met mijn raspberry pi 4b (4gb) icm steam link, namelijk dat ik in big picture mode wel geluid heb, maar in desktop mode of in games heb ik geen geluid, ik draai raspbian buster, windows 10 en de audio op mijn Pi gaat via HDMI.
Heeft iemand een idee?
Dit is voornamelijk een topic voor de oude steam link hardware niet de software.Militia Pilot schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:04:
Flinke schop
Ik heb een probleem met mijn raspberry pi 4b (4gb) icm steam link, namelijk dat ik in big picture mode wel geluid heb, maar in desktop mode of in games heb ik geen geluid, ik draai raspbian buster, windows 10 en de audio op mijn Pi gaat via HDMI.
Heeft iemand een idee?
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Oh sorry, zou je me het goede subforum kunnen aanwijzen voor deze vraag?prutser001 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:07:
[...]
Dit is voornamelijk een topic voor de oude steam link hardware niet de software.
Bvd.
Weet niet of het helpt, maar wellicht komen er dingen naar voren die je gemist hebt.
YouTube: Turn A Raspberry Pi Into A Steam Link Device - Stream Steam Games to...
Als ik je bericht zo lees lijkt het me dat er ergens een instelling niet goed staat waardoor het geluid toch via een andere route loopt in desktop mode of een spel.
[Voor 80% gewijzigd door Arunia op 02-04-2022 15:55]
Van het weekend dus lekker God Of War en It Takes Two op de grote TV gespeeld