• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-06 18:37
Joosie200 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:31:
Werkt de steam link ook met een PS4 dual shock 4 v2? Heb nu nog een xbox 360 met kabel aangesloten omdat de wireless receiver niet echt wilde werken. Verder viel mij op hoe ik na een gamessessie van 4 uur non-stop gamen de steamlink het beeld liet vastlopen op mijn tv, terwijl mijn pc monitor nog wel bleef werken. Dit was toen ik Tomb Raider 2013 aan het spelen was.
Speelt prima draadloos, gebruik zelf de DS4 met de Link (wordt probleemloos herkend als je deze eerste via de kabel koppelt)

Ik vraag mij alleen af hoe mensen dan zoveel input lag kunnen hebben, heb de genoemde games zelf gespeeld en heb er nergens last van behalve met Pinball FX 2 en 3 (of ligt aan mij?)

Alles is hier bekabeld via gigabit netwerk en verder heb ik ook wat zitten klooien in de streaming instellingen in Steam zelf.

[Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 30-10-2017 17:52]

• Hengbers_92
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Zit hier met een probleempje met de steam link. De resolutie van mijn PC is 5040 x 1050 welke mijn tv natuurlijk niet heeft die heeft gewoon 1920x1080. Nu krijg ik de beelden dus vrij raar op mijn TV te zien. nu ben ik wel met beeldscherm instellingen bezig geweest in de steam link maar krijg geen bevredigend resultaat te zien.

Ben al wat tegen gekomen betreft het upscalen van de resolutie maar niks met downscalen en heb het dus wel geprobeerd wat ze met upscalen voorstelden maar dat werkt helaas ook niet.

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 16:57
Hengbers_92 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:40:
Zit hier met een probleempje met de steam link. De resolutie van mijn PC is 5040 x 1050 welke mijn tv natuurlijk niet heeft die heeft gewoon 1920x1080. Nu krijg ik de beelden dus vrij raar op mijn TV te zien. nu ben ik wel met beeldscherm instellingen bezig geweest in de steam link maar krijg geen bevredigend resultaat te zien.

Ben al wat tegen gekomen betreft het upscalen van de resolutie maar niks met downscalen en heb het dus wel geprobeerd wat ze met upscalen voorstelden maar dat werkt helaas ook niet.
Je moet de resolutie in het spel instellen zodat deze overeenkomt met de resolutie van je tv. Dus niet in de steam link.

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:24

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mizgala28 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:50:
[...]

Speelt prima draadloos, gebruik zelf de DS4 met de Link (wordt probleemloos herkend als je deze eerste via de kabel koppelt)

Ik vraag mij alleen af hoe mensen dan zoveel input lag kunnen hebben, heb de genoemde games zelf gespeeld en heb er nergens last van behalve met Pinball FX 2 en 3 (of ligt aan mij?)

Alles is hier bekabeld via gigabit netwerk en verder heb ik ook wat zitten klooien in de streaming instellingen in Steam zelf.
In sommige games zitten wel rare kwesties maar over het algemeen heb ik ook geen problemen. Bijv Rocket League was (nu niet meer?) vrijwel onspeelbaar via de Link, en dat werd ruim besproken op steamforums dus dan lijkt het niet een individueel geval.

Welke settings heb jij veranderd? Ik moet daar namelijk ook nog eens mee spelen. Sowieso varag ik me ook af of ik beter de Intel kaart kan gebruiken voor de Link en de Geforce kaart voor de game (heb een laptop met zowel een integrated als discreet gpu).

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:47

ZaZ

Tweakers abonnee

Sp33dFr34k schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:35:
Speel maar geen fastpaced games erop zoals shooters of iets in de trant van Rocket League. Dat ga je wel merken.. :)
Totaal geen last van hier. Ik denk dat je dan eerder een een latency probleem hebt om wat voor reden dan ook.
Kan minder goede hardware (router,switch etc) zijn of gewoon een software firewall die de boel vertraagt.

Lekker op de bank

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

ZaZ schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:33:
[...]

Totaal geen last van hier. Ik denk dat je dan eerder een een latency probleem hebt om wat voor reden dan ook.
Kan minder goede hardware (router,switch etc) zijn of gewoon een software firewall die de boel vertraagt.
Asus RT-AC-87U, gebruik alleen Netgear Prosafe switches (GS105/108). Geen softwarematige firewalls buiten die van windows 10 zelf. Kan eens checken of het beter wordt als ik die uitschakel. Heb de Link inmiddels verkocht en gebruik nu een lange HDMI kabel die mijn problemen opgelost heeft. Maar ik heb ook weer een Link gekocht in de sale voor de woonkamer, zal het daarmee eens testen.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• Mizgala28
The Inquisitor schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:28:

Welke settings heb jij veranderd? Ik moet daar namelijk ook nog eens mee spelen. Sowieso varag ik me ook af of ik beter de Intel kaart kan gebruiken voor de Link en de Geforce kaart voor de game (heb een laptop met zowel een integrated als discreet gpu).
Een pc kan niet zomaar 2 verschillende kaarten tegelijk gebruiken.

Ik heb gewoon de beeld op gemiddelde kwaliteit gezet, dat hielp enorm want op hoog was de inputlag wel laag maar er waren in bepaalde games te veel artifacts.

Zou ook aan kunnen liggen dat de Link slechts een 100mbps ethernet aansluiting heeft.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:05

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Nu is het €5,50 (met gemene verzendkosten die verstopt zijn), extreem goedkoop

[Voor 44% gewijzigd door Dutchredgaming op 22-11-2017 20:47]

Review QNAP TS-230 NAS

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 12:27
Hengbers_92 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:40:

Ik heb het opgelost door mijn big picture op mijn 1080p scherm te laten starten ipv op mijn ultrawide

steam link nu dus 5,59, bundle 38 euro

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

418O2 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:11:
[...]

Ik heb het opgelost door mijn big picture op mijn 1080p scherm te laten starten ipv op mijn ultrawide

steam link nu dus 5,59, bundle 38 euro
Het is 5,49 + verzendkosten

Review QNAP TS-230 NAS

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-06 07:50
Voor België betekend dat:
€5,49 + ongeveer €9.
De steam link gaat je ongeveer €15 kosten tijdens deze steam sales, voor Belgische klanten.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Blijft belachelijk dat de verzendkosten duurder zijn dan het product zelf 8)7

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Joosie200 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:47:
[...]

Blijft belachelijk dat de verzendkosten duurder zijn dan het product zelf 8)7
Ik snap niet dat vavle niet paar steam links bij een opslag in de Benelux heeft opgeslagen heeft. Dan zag het ongeveer 50/50 blijven.

Het lijkt wel Aliexpress praktijken

Review QNAP TS-230 NAS

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:32

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik wil de volgende opstelling gebruiken, kan dat met de steam link?

pc----kabel---->router ((( wifi ))) steam link---hdmi--->tv

de router en steam link staan dan in dezelfde kamer (en de tv ook).
Er is dus geen directe verbinding tussen de steam link en de pc.

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Je verbind de link ook helemaal niet met je pc maar met je netwerk.

Dus host (=pc) op wifi of LAN
Steam Link (=client) op wifi of LAN.

Beide op LAN wordt sterk aanbevolen, maar niet voor iedereen mogelijk. Host op LAN (zoals jij in je voorbeeld beschrijft) schijnt de meest positieve impact te hebben.

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

thanks voor je antwoord. Ik kijk ernaar uit. Mijn vriendin vindt het altijd maar saai als ik boven ga zitten gamen, dan kan ik dat in de woonkamer doen :p

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:59
Sp33dFr34k schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:35:
Speel maar geen fastpaced games erop zoals shooters of iets in de trant van Rocket League. Dat ga je wel merken.. :)
Is dat zo? Ook bekabeld?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

RocketLeague was een probleem-game met de Link, het werkte gewoon niet, ondanks snel netwerk. Tegenwoordig lijkt dit te zijn opgelost en werkt het wel weer naar behoren.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 22:53
Laatst gespeeld en merk toch mini lag bij Rocket. Daardoor voor mij onspeelbaar. Als je net begint met het spel valt het denk ik minder op.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb inmiddels mijn nieuwe Link binnen, weer Rocket League geprobeerd en speelt nog steeds ruk, gewoon teveel lag voor zo'n soort game. Is niet te doen mijns inziens, zeker geen aanrader.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 16:43

TheNephilim

Wtfuzzle

Eigenlijk heb ik nergens last van qua lag icm. de Steam Link. Alles bedraad aangesloten natuurlijk, maar misschien dat de PC ook nog invloed heeft?

Wat zijn jullie resultaten in die netwerktest dan?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mjah, er is altijd wel iets van lag natuurlijk, dus het is afhankelijk van de game die je doet. Als je een FPS doet merk je wel een hele kleine vertraging, maar het is absoluut speelbaar. Je moet er alleen geen multiplayer FPS mee doen, maar dat is toch al ruk met een controller.

3rd person games zijn bij uitstek geschikt op de Link :)

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:07:
Ik heb inmiddels mijn nieuwe Link binnen, weer Rocket League geprobeerd en speelt nog steeds ruk, gewoon teveel lag voor zo'n soort game. Is niet te doen mijns inziens, zeker geen aanrader.
Daarbij is de ene persoon gevoeliger voor lag dan de andere...

Op mijn AndroidTV speel ik (heel zelden) een SNES emulator af; ik voel continue de lag van de input, terwijl anderen vragen waar ik nou eigenlijk over klaag.

Idem met dingen als lypsync; sommigen valt niet op dat er soms een (ruime) vertraging zit tussen beeld en geluid.

Het is dat mijn Steam Library beperkt is (met name een paar oude racegames), anders had ik wel een gokje willen wagen.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik ben daar heel gevoelig voor inderdaad, maar ik blijf er toch bij dat als je een beetje een doorgewinterde gamer bent betreft snelle al dan niet FPS games, dat het dan gewoon niet te doen is.

Je kunt er prima een action/adventure/race/platform/whatever spel op spelen verder hoor, daarvoor is het een prima apparaat. Jackbox Party Pack is trouwens ook een aanrader bijvoorbeeld.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

fredkroket schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:27:
[...]

Het is dat mijn Steam Library beperkt is (met name een paar oude racegames), anders had ik wel een gokje willen wagen.
Je bent niet verplicht /beperkt om Staem games te spelen.

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-06 18:01
Ik heb sinds een tijdje ook een Steam link, ik vind het ontzettend fijn apparaat doet alles wat ik wil, maar ik ben op zoek naar een USB hub die geen extra stroom hoeft. Degenen die ik heb liggen doen het niet, weet een van jullie er toevallig eentje?

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Deze week is de Steam Link (inc. shipping) +/- €14.

Ik heb wel eens mijn laptop bekabeld met In-Home streaming, maar bij spellen als Rocket League en F1 2016 ging het niet echt lekker. Ik heb een gevoel dat ik 1 sec. delay heb.

Is hetzelfde met de Link of is er toch veel anders dan een 'ouderwetse' stream via inhome- streaming?

Review QNAP TS-230 NAS

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:19

MsG

Forumzwerver

Het is hetzelfde idee, alleen een dedicated kastje wat dat doet. Zit de vertraging niet in je TV zelf? Ik merk geen problemen op mijn link.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• symen55
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05 13:23
Vlug vraagje:

Hoe lang duurt het voordat de steam link bezorgd word nadat je het besteld hebt? Via steam besteld wegens de actie.

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 21:30

zekerpixels

Victory Loves Preparation

symen55 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:21:
Vlug vraagje:
Hoe lang duurt het voordat de steam link bezorgd word nadat je het besteld hebt? Via steam besteld wegens de actie.
http://store.steampowered.com/app/353380/Steam_Link/
Omdat er onlangs veel vraag is is de huidige verwachte leveringstijd: 3 weken

• symen55

• Abominabilis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
Alles geprobeerd on mijn draadlooze Xbox controller te laten werken met steam link.
Werkt niet , heb maar een retour aangevraagd.

Waardeloos.

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Abominabilis schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:11:
Alles geprobeerd on mijn draadlooze Xbox controller te laten werken met steam link.
Werkt niet , heb maar een retour aangevraagd.

Waardeloos.
Welke? Xbox One S?

Review QNAP TS-230 NAS

• Abominabilis
Wireless controller for Xbox one

• Equazor_
  • Laatst online: 09:42
Dutchredgaming schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:25:

Ik heb wel eens mijn laptop bekabeld met In-Home streaming, maar bij spellen als Rocket League en F1 2016 ging het niet echt lekker. Ik heb een gevoel dat ik 1 sec. delay heb.

Is hetzelfde met de Link of is er toch veel anders dan een 'ouderwetse' stream via inhome- streaming?
Dank voor de headsup, zit nu elke keer mijn pc naar beneden te slepen :-)
Voor deze prijs is het de moeite waard om te proberen.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dutchredgaming schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:25:

Ligt aan je laptop. Ik heb het geprobeerd met een Surface pro en dat liep voor geen meter. Link gaat wel prima vaak.

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

MsG schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:36:
Het is hetzelfde idee, alleen een dedicated kastje wat dat doet. Zit de vertraging niet in je TV zelf? Ik merk geen problemen op mijn link.
Ik heb waarschijnlijk 37m/s vn me tv, dus dat is niet echt lekker speelbaar.

Gta v valt mee

Review QNAP TS-230 NAS

• 923789
  • Niet online
symen55 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:21:
Vlug vraagje:

Ik heb 'm van de week besteld (woensdag of donderdag) en vrijdag kreeg ik al een mailtje met een track & trace nummer. Weet niet of dat wat zegt, maar dat lijkt me best snel . . .

• symen55
923789 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:16:
[...]

Ik heb 'm van de week besteld (woensdag of donderdag) en vrijdag kreeg ik al een mailtje met een track & trace nummer. Weet niet of dat wat zegt, maar dat lijkt me best snel . . .
Hartelijk bedankt! Het is in ieder geval iets :p Uiteindelijk moet ik het toch afwachten.

• falcon123
  • Niet online
Ik heb de steam link ook de 23e besteld en vandaag binnen gekregen. Sneller dan verwacht.

• Mizgala28
Abominabilis schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:16:
[...]

Wireless controller for Xbox one
Zou wel moeten werken, zelf gebruik ik de PS4 controller met de Link omdat deze net als de Steam Controller en Nintendo Switch Pro controller het beste out of the box werkt (gewoon koppelen en klaar).

http://steam.wikia.com/wi...ntrollers_with_Steam_Link

Kennis gebruikt zijn Xbox One controller bijvoorbeeld met de Link, zou gewoon moeten werken dus.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:47

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik ervaar ook totaal geen lag met mijn link en dat terwijl ik er redelijk gevoelig voor ben. Als ik een netwerktest doe met mijn link geeft ie aan dat er een latency is van 1ms, dus als iemand lag ervaart zou ik eerst eens kijken wat de netwerktest aangeeft en dat 1ms dus mogelijk moet zijn.

Lekker op de bank

• spokje
En installeer nu maar eens rocket League en investeer er 300+ uur in. Op je pc. Ga dan nog eens voor de buis zitten met je Link, is niet te spelen. Ik ervaar ook geen lag met andere spellen maar met rocket is het niet te doen :)

• Abominabilis
Mizgala28 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 22:44:
[...]

Zou wel moeten werken, zelf gebruik ik de PS4 controller met de Link omdat deze net als de Steam Controller en Nintendo Switch Pro controller het beste out of the box werkt (gewoon koppelen en klaar).

http://steam.wikia.com/wi...ntrollers_with_Steam_Link

Kennis gebruikt zijn Xbox One controller bijvoorbeeld met de Link, zou gewoon moeten werken dus.
Heb alles geprobeerd om het te laten werken maar nee,
Virtual here werkt ook niet , ben er een paar uur mee bezig geweest en heb het het hele internet afgestruind om het te laten werken.
Anders moet je de *kennis* maar vragen hoe hij het voor elkaar gekregen heeft want mij lukt het niet.

Enigste optie die ik nu zie is om de betaalde versie van virtualhere te kopen maar dat is 12 euro :(

[Voor 6% gewijzigd door Abominabilis op 26-11-2017 12:45]

• 923789
  • Niet online
Afgelopen zaterdag het apparaat binnen gekregen. Wanneer ik weer dingen op orde heb, zal ik 'm eens gaan gebruiken . . .

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Abominabilis schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:04:
[...]

Heb alles geprobeerd om het te laten werken maar nee,
Virtual here werkt ook niet , ben er een paar uur mee bezig geweest en heb het het hele internet afgestruind om het te laten werken.
Anders moet je de *kennis* maar vragen hoe hij het voor elkaar gekregen heeft want mij lukt het niet.

Enigste optie die ik nu zie is om de betaalde versie van virtualhere te kopen maar dat is 12 euro :(
Je hebt toch wel de versie met bluetooth van de xbox one controller? die zit tegenwoordig standaard bij bijvoorbeeld de xbox one s, maar oude revisies hadden het niet.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

• Abominabilis
dikki dik schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:57:
[...]

Je hebt toch wel de versie met bluetooth van de xbox one controller? die zit tegenwoordig standaard bij bijvoorbeeld de xbox one s, maar oude revisies hadden het niet.
Nee geen versie met bluetooth.
Uiteindelijke maar VirtualHere For Steam Link gekocht.
Werkt nu wel met xbox one controller alleen jammer dat ik er apart voor 12 euro aan software moet kopen om mijn Steam link te laten werken met de Xbox controller.

• Mizgala28
spokje schreef op zondag 26 november 2017 @ 08:21:
En installeer nu maar eens rocket League en investeer er 300+ uur in. Op je pc. Ga dan nog eens voor de buis zitten met je Link, is niet te spelen. Ik ervaar ook geen lag met andere spellen maar met rocket is het niet te doen :)
Nou misschien geen 300+ uur hier, maar ik heb nergens last van zolang ik het vanaf mijn pc stream, laptop is een ander verhaal.

Ik heb juist enorm last van met Pinball FX 2 en 3, onspeelbaar voor mij via de Link.

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 13:24

Arnevld

Warhammer

Ik heb ongeveer de steamlink 30 uur gebruikt sinds ik hem heb (+/- 2 maand).
Hij word alleen in de slaapkamer op de tv gebruikt voor platform games met mijn vriendin.
Ik heb paar andere games geprobeerd (overwatch/pubg).
Ik merk daar toch wel kleine vertraging in, zowel bekabeld als via de Wifi (op AC).

Iemand suggesties dit beter te krijgen?

Warhammer en PC games amateur wallstreet better.bouwt soms lego

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Abominabilis schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:31:
[...]

Nee geen versie met bluetooth.
Uiteindelijke maar VirtualHere For Steam Link gekocht.
Werkt nu wel met xbox one controller alleen jammer dat ik er apart voor 12 euro aan software moet kopen om mijn Steam link te laten werken met de Xbox controller.
Prima toch, ik gebruik hem met zo'n stickje van M$, maar die kosten ook €20.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:13
Whaam schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:48:
De Steamlink is momenteel maar 5,49 euro in de steam sale, normaal 55 euro.

• Mizgala28
Arnevld schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:50:
Ik heb ongeveer de steamlink 30 uur gebruikt sinds ik hem heb (+/- 2 maand).
Hij word alleen in de slaapkamer op de tv gebruikt voor platform games met mijn vriendin.
Ik heb paar andere games geprobeerd (overwatch/pubg).
Ik merk daar toch wel kleine vertraging in, zowel bekabeld als via de Wifi (op AC).

Iemand suggesties dit beter te krijgen?
Verschillende streaming instellingen in Steam zelf proberen, zo deed ik dat om zo min mogelijk inputlag te hebben.

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb m gisteravond binnen gekregen. Hij doet wel moeilijk met een xbox360 bedrade controller zeg.
In pes2018 pakt ie m helemaal niet, bij een of ander dom spelletje dat ik nog had slaat ie halverwege vast...
In het menu doet ie het wel, maar dan freezed de hele link soms gewoon :s

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Voor degene met controller problemen.

Ik heb al een tijdje de steam link en deze werkt het beste wanneer je zowel de steam client als de steam link op de non beta versie draait.

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-06 11:47
Steam link is 5 dagen na bestellen in de sale toegekomen, had wel vrij vroeg in de sale besteld.
Vermoedelijk niet hetzelfde probleem als met de X360 controllers, maar mijn steam link werkte niet met mijn bedrade Xbox One (V3) controller, tot de steam link geüpdatet was naar de laatste versie. (Voor de update werkte geen enkele knop). Eenmaal verbonden via bluetooth werkt de controller perfect zoals t hoort.

Mijn eerste ervaring was met WiFi (5Ghz), ging verrassend goed voor racegames, portal, .. (ga hem later wel zoiezo bedraad aansluiten)

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Steam Link gekregen van de goede oud heilig man <+:) en zwarte pieten :D

Heel weinig tot geen lag vergeleken met in home streaming met mijn laptop waarbijberg lagde soms. Zeker aan te raden oOo
bertware schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:55:
Steam link is 5 dagen na bestellen in de sale toegekomen, had wel vrij vroeg in de sale besteld.
Vermoedelijk niet hetzelfde probleem als met de X360 controllers, maar mijn steam link werkte niet met mijn bedrade Xbox One (V3) controller, tot de steam link geüpdatet was naar de laatste versie. (Voor de update werkte geen enkele knop). Eenmaal verbonden via bluetooth werkt de controller perfect zoals t hoort.

Mijn eerste ervaring was met WiFi (5Ghz), ging verrassend goed voor racegames, portal, .. (ga hem later wel zoiezo bedraad aansluiten)
Bedraad is zeker aan te raden!

[Voor 70% gewijzigd door Dutchredgaming op 02-12-2017 23:27]

Review QNAP TS-230 NAS

• Flitsers
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-08-2022
30/11 aangemaakt, vandaag krijg ik dit van GLS: Het pakket staat ter bewaring in het GLS-magazijn.

Ter bewaring? Iemand dit ook voorgehad met zijn steamlink? (België)

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 15:39

ye-roon

knaak

Op Black Friday voor 5.50 besteld, kon echt niet laten liggen. Gisteren binnen en geijk even getest. Tot nu toe: werkt echt zeer lekker.

Het herkende mijn afterglow xbone controller als een afterglow :) Gewoon lekker bedraad spelen. Gisteren even getest met Dark Souls 3, toch een game waar ik echt geen input lag kan hebben, want life or death. Maar had echt helemaal niets. De steamlink aangesloten met de kabel op de switch bij me TV en controller ook bekabeld en het speelt echt fantastisch. Champion Gundyr verslagen zonder enig veel problemen, wat toch een boss is die best wel aggressief en snel is.

Top aankoop voor mij en zeer aan te raden. Dat word van de winter genieten van tales of berseria op me tv :D

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-06 09:09
Ik heb hem ook op black Friday besteld, maar heb nog niet eens een track en tracé gekregen.

Iemand hier ervaring met project cars via dear link? Ik hoop dat dat een beetje te doen is.

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

• Benjamin1987
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 18:41
Ik heb m ook op black friday besteld, maar staat bij mij nog steeds op "wordt binnenkort verzonden". Heb een berichtje gestuurd en kreeg terug dat verschepen 3 weken kan duren en daarna nog 4-8 dagen tot het pakket geleverd wordt. In hetzelfde bericht staat dat ze of verscheept worden vanuit de USA of uit Tilburg (NL)....Dus waarom dat zo lang duurt is me een raadsel. Wel kwam ik erachter dat ik 1 letter vergeten ben in m'n straatnaam. Hoop niet dat dat voor problemen zorgt.

Wel alvast een xbox one s controller op de kop getikt. Kan ik iig beginnen als hij binnen is. Voor wat betreft snelheid en input lag: ik zag een youtube filmpje met een mod om de bitrate te verhogen. Schijnt goede invloed te hebben op de kwaliteit (hoewel niet op de input lag). Iemand ervaring hiermee?

Edit: krijg net een mail dat hij onderweg is en nu bij dhl in Arnhem ligt.

[Voor 6% gewijzigd door Benjamin1987 op 07-12-2017 21:57]

• Evil_Teddy
  • Laatst online: 20-06-2022
Gisteren ook mijn SteamLink aangesloten. Ideaal dat alle kabeltjes etc er bij zitten.

Opzich werkt alles prima, mits ik het geluid vanaf de steamlink naar m'n bluetooth headset stuur.

Ik krijg het echter met geen mogelijkheid voor elkaar om het geluid rechtstreeks op m'n TV, of op de via optische kabel op de tv aangesloten speakerset af te spelen.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Geluid rechtstreeks op tv afspelen ipv doorsturen naar receiver + speakers.
- Geluid opties in steamlink op stereo gezet
- Geluid in steamlink van HDMI naar automatisch.
- Default sound output device op pc aanpassen (zou imo het probleem mogen zijn, aangezien ik ook het het main-menu van de steamlink geen geluid heb(!!)). De meeste audio issues met de steamlink lijken alleen om in-game audio te gaan, maar dat is bij mij dus niet het (enige) probleem

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie? Want via de headset spelen is leuk, maar doet toch wat af aan de experience als je met een paar huisgenoten op de bank wil gamen :P

Verder wellicht nog interessant te vermelden dat geluid vanaf de PS3, chromecast en RPI3 allemaal prima werkt.

[Voor 11% gewijzigd door Evil_Teddy op 10-12-2017 21:13]

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Geluid via de hdmi van sl naar tv en dan met toslink van tv naar av? Zo heb ik t tenminste en gebruik dezelfde manier voor chromecast, laptop etc.

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 22:40
Ik heb de link ook op Black Friday besteld voor 14€ inclusies verzendkosten, super deal.
Heb inmiddels Batman Arkham Knight en Ori and the blind forest gespeeld via de link.
Geen merkbare lag, voor dat geld een prima deal.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:49

JoeZuCK

_Fonz > all.

Rise of The Tomb Raider is overigens wel onspeelbaar via de SL. Fps is niet om over naar huis te schrijven en tot heden nog altijd geen fix. Zonde.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Mizgala28
InF.Inc schreef op maandag 11 december 2017 @ 07:38:
Rise of The Tomb Raider is overigens wel onspeelbaar via de SL. Fps is niet om over naar huis te schrijven en tot heden nog altijd geen fix. Zonde.
Ow? Op welke instellingen en met welke specs probeerde jij het spel? (en natuurlijk, wat bedoel je met onspeelbaar onder 30fps of 60?)

Hier werkt het prima, ik wilde 30fps en dat werkt probleemloos via SL (mijn specs zijn i5 6400, 16gb ram, gtx 1060 en alles via bekabeld netwerk)

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-06 18:01
InF.Inc schreef op maandag 11 december 2017 @ 07:38:
Ik had het met een Assassins creed game ik weet even niet welke maar toen ik de game 3 i.p.v 4 cores liet gebruiken deed hij het perfect, misschien iets om uit te proberen.

• Harribo
Ik vind de Steam link heel leuk maar zolang fifa 18 er niet op te spelen is, doe ik er weinig mee.
En virtualhere maakt van mijn gamepad een toetsenbord /muis, schiet ook niet op.

Ik overweeg om een bekabelde hdmi/usb combi aan te schaffen. Steam link en fifa 18 wordt gewoon niets. Ook niemand schijnt een werkende oplossing te hebben.

Tombraider werkt hier trouwens ok.

• Evil_Teddy
DirtyBird schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:13:
Geluid via de hdmi van sl naar tv en dan met toslink van tv naar av? Zo heb ik t tenminste en gebruik dezelfde manier voor chromecast, laptop etc.
Dat is exact hoe ik het aangesloten heb:
PC - [cat5/router/cat5] - STEAMLINK - [hdmi] - TV - [toslink] - RECEIVER - SPEAKERS

Aangezien ik dat niet werkend kreeg heb ik nog geprobeerd de toslink-receiver-speaker stappen uit te sluiten en de tv output op built-in speakers te zetten. Ook dat to no avail

[Voor 1% gewijzigd door Evil_Teddy op 11-12-2017 13:47. Reden: woord]

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Je zou ook kunnen kijken of je de steamlink op de receiver kunt zetten met hdmi.
Anders zou ik t niet weten. Goed controleren of je receiver op het juiste kanaal staat.

• Evil_Teddy
Receiver is helaas een simpel teufel-dingetje waar niet veel meer dan een paar tulpstekkers en 2x optisch op aangesloten kan worden. Kanaalsettings ook al geprobeerd, maar aangezien ik het geluid over de interne tv-speakers niet eens werkend kan krijgen verwacht ik dat het probleem al vroeger in de schakeling zit.

Heb nog steeds het knagende gevoel dat ik iets simpels over het hoofd zie, bedankt voor het meedenken!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 16:37
Evil_Teddy schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:47:
Receiver is helaas een simpel teufel-dingetje waar niet veel meer dan een paar tulpstekkers en 2x optisch op aangesloten kan worden. Kanaalsettings ook al geprobeerd, maar aangezien ik het geluid over de interne tv-speakers niet eens werkend kan krijgen verwacht ik dat het probleem al vroeger in de schakeling zit.

Heb nog steeds het knagende gevoel dat ik iets simpels over het hoofd zie, bedankt voor het meedenken!
En je bluetooth headset gaat wel via de Link? Of rechtstreeks op de PC?
Misschien die helemaal uitzetten (zowel dat ding zelf als in de Link settings)

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Mizgala28 schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:19:
[...]

Ow? Op welke instellingen en met welke specs probeerde jij het spel? (en natuurlijk, wat bedoel je met onspeelbaar onder 30fps of 60?)

Hier werkt het prima, ik wilde 30fps en dat werkt probleemloos via SL (mijn specs zijn i5 6400, 16gb ram, gtx 1060 en alles via bekabeld netwerk)
Onder 30 (zou zelf zeggen misschien meer richting de 15).. het kakt op een gegeven moment in. Ik zie op de Steam fora dat het spel heel erg CPU afhankelijk is, je geen DirectX12 moet gebruiken en misschien handig is om de integrated Intel CPU van je moederbord aan te zetten (hoezo vraag ik me af .. conflicteert dit niet met de NVIDIA GTX770 zou ik denken ...) Verder een I54670K (ofzo) en 16GB Ram.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Evil_Teddy
FrankRicard schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:41:
[...]

En je bluetooth headset gaat wel via de Link? Of rechtstreeks op de PC?
Misschien die helemaal uitzetten (zowel dat ding zelf als in de Link settings)
Bluetooth headset connect idd rechtstreeks met de link. Heb deze echter steeds uit de bluetooth lijst verwijderd voordat ik verder prutste |:(

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 16:37
Evil_Teddy schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:41:
[...]

Bluetooth headset connect idd rechtstreeks met de link. Heb deze echter steeds uit de bluetooth lijst verwijderd voordat ik verder prutste |:(
Misschien gewoon een defecte Link dan?

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Nature schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:29:
[...]

Ik had het met een Assassins creed game ik weet even niet welke maar toen ik de game 3 i.p.v 4 cores liet gebruiken deed hij het perfect, misschien iets om uit te proberen.
Nu zeg je me wat.. Maar ik heb juist een core uitgeschakeld om Sonic All stars Racing Transformed soepeler te laten draaien. Misschien moet ik die core juist weer inschakelen.

• Evil_Teddy
Ok.... Het knagende gevoel dat ik iets dons over het hoofd zag was niet ongegrond. M'n tv heeft 4 HDMI poorten, #4 #3 #2 en: #1(dvi). Dat het snoertje paste en er beeld tevoorschijn kwam betekende blijkbaar niet dat de tv goed aangesloten was.

Bedankt voor de hulp, en mijn welgemeende excuses voor de blunder!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Harribo schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:43:
Ik vind de Steam link heel leuk maar zolang fifa 18 er niet op te spelen is, doe ik er weinig mee.
En virtualhere maakt van mijn gamepad een toetsenbord /muis, schiet ook niet op.

[...]
Fifa is redelijk te spelen, de ene keer wel, de andere keer niet.

Zorg dat je bij de config file in FIFAsetup mapje van de installatie van Fifa de volgende code erin zit:

code:
1
2
3
AUTO_LAUNCH = 1
LAUNCH_EXE = fifa18.exe
SETTING_FOLDER = 'FIFA 18'

Als het goed is zie de tweede en de derde regel al staan.
Voeg je de eerste regel als hierboven toe skip je de settings venster waar je kan instellen enzo.

offtopic:
Ben nu bezig met zoeken hoe je Origin kan skippen

Edit: naam veranderd i.v.m. FIFA 18

Review QNAP TS-230 NAS

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Dutchredgaming schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:57:
[...]

offtopic:
Was dat niet iets met origin.exe toevoegen als game op steam en in origin settings de overlay uitschakelen ofzo?

• Harribo
Dutchredgaming schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:57:
[...]

Fifa is redelijk te spelen, de ene keer wel, de andere keer niet.

Zorg dat je bij de config file in FIFAsetup mapje van de installatie van Fifa de volgende code erin zit:

code:
1
2
3
AUTO_LAUNCH = 1
LAUNCH_EXE = fifa18.exe
SETTING_FOLDER = 'FIFA 18'

Als het goed is zie de tweede en de derde regel al staan.
Voeg je de eerste regel als hierboven toe skip je de settings venster waar je kan instellen enzo.

offtopic:

Edit: naam veranderd i.v.m. FIFA 18
Thanks maar had ik al gedaan.
Ik heb er echt al zeeën van tijd in gestoken.

Probleem waar ik op den duur tegen aan liep, was dat mijn controller niet herkent wordt.
FIFA kijkt onder apparaten onder Windows naar een besturing device. Als daar niets staat, krijg je toetsenbord muis.

Met virtualhere zou het probleem moeten worden opgelost. Die maakt van je gamepad aangesloten op de SL een virtueel apparaat onder Windows.
Alleen hij maakt van mijn gamepad aan de SL een toetsenbord /muis combinatie. Dat zou niet moeten maar helaas.
En wist het niet te verhelpen.

Dus voorlopig staat mijn SL stil helaas.
Ik heb maar een hdmi /usb verleng combi kabel gekocht. Zit 3 meter tussen mijn tv en de pc.
Tis niet anders. Vind dit echt een gemiste kans. Voorlopig zie ik op internet werkelijk niemand met een oplossing.

FIFA en SL werkt gewoon niet, basta.
Het enige wat uitkomst kan bieden is als virtualhere verbeterd wordt. Daar ga ik niet op wachten.

[Voor 6% gewijzigd door Harribo op 12-12-2017 09:09]

• red-devil84
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-05 13:34
Ik heb vandaag ook mijn steam link binnen gekregen

Als ik nu wil streamen vanaf de pc dan is het beeld niet strak het lijkt te groot

In het menu van de steam link zelf klopt het wel

Iemand hier een tip voor

De pc draait op 1920x1080 en dat is mijn tv ook

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:48

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik heb mijn Steam Link ook vandaag binnen.
Alleen ik mis een aankoopformulier.
Ik krijg een doos en het product. Verder zit er niets bij.

Trein?

• spokje
red-devil84 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:18:
Ik heb vandaag ook mijn steam link binnen gekregen

Als ik nu wil streamen vanaf de pc dan is het beeld niet strak het lijkt te groot

In het menu van de steam link zelf klopt het wel

Iemand hier een tip voor

De pc draait op 1920x1080 en dat is mijn tv ook
Kun je vaak in de tv zelf schalen :)

• red-devil84
Dat was het probleem niet

Moet bij elke game die ik via de steam link open weer naar de juiste resolutie zetten

Maar een f1 game erop is niet echt een succes

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 21:30

zekerpixels

Victory Loves Preparation

MedionAkoya schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:41:
Ik heb mijn Steam Link ook vandaag binnen.
Alleen ik mis een aankoopformulier.
Ik krijg een doos en het product. Verder zit er niets bij.
Zat bij mij verder ook niks bij, evt kun je die wel zelf uitprinten als je die wil hebben (is ook naar je gemaild geloof ik). Overigens van alles wat ik het afgelopen jaar heb besteld waren er maar een paar bedrijven die een bon erbij meestuurde of na stuurde, dus echt raar is dat tegenwoordig niet meer. (Bijv coolbue, geen bon maar wel een stikkervel)

Overigens super tevreden met de steam link, ik gebruik deze icm 5GHz WiFi (router er practies recht boven op de andere verdieping, en pc bedraad).

[Voor 4% gewijzigd door zekerpixels op 28-12-2017 15:54]

• MedionAkoya

MedionAkoya

Als ik een GTA V (non-steam) afspeel, zie ik dat de tweede scherm (Steam Link) niet verder komt dan laadscherm van GTA V. Op de eerste scherm (desktop) kom ik gewoon in de speelwereld.
...Probleem is opgelost....

Nu nog alleen de knoppenconfiguratie goed in stellen.
Ook de knoppenconfiguratie van GTA V is in orde

En ik krijg met geen mogelijk om Watch Dogs toe te voegen.
Na bestudering kom ik erachter dat de snelkoppeling van Watch Dogs een internetsnelkoppeling naar Uplay is.

8)7
....Probleem is opgelost...via een stappenplan op internet. https://gaming.stackexcha...h-steams-big-picture-mode

Ook hier alleen nog de knoppenconfiguratie goed in stellen.
Ook de knoppenconfiguratie van Watch Dogs is hier in orde
1. In Steam, pick "Add a Non-Steam Game to My Library..." from the Games menu.

2. If Uplay appears in the dialog box, select it. Otherwise, click BROWSE... and find Uplay.exe (I found it in C:\Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher.) The Browse method should allow you to add more than one Uplay game to Steam.

3. Click ADD SELECTED PROGRAMS.

4. You should now have Uplay in your Steam Library. Find it, right click on it, and select Properties.

5. In the first box, change the name from "Uplay" to the name of the game.

6. Find the shortcut for the game in your Start menu, right click on it, select Properties, the Web Document tab, and copy the URL field. It should look like uplay://launch/273.

7. Back in the Steam properties dialog, click SET LAUNCH OPTIONS... and enter the contents of the URL field surrounded by double quotes, e.g. "uplay://launch/273".

8. If you use Big Picture mode, find a suitable image for the Steam launcher, e.g. the picture on the upper right of the Steam store page. You'll need to convert it to PNG format if it's not one already. Click CHOOSE ICON... and navigate to your image file.

9. CLOSE the Steam properties dialog.

You should now be able to launch your Uplay game directly from Steam. Steam will start Uplay, which will automatically launch the game. It's not perfect, because Uplay won't go away when you exit the game.

However, if you're using Big Picture mode, you can press the Guide button on your controller to return to Steam. Uplay will still be running in the background, but you should be able to ignore it.
Het is duidelijk dat bij Watch Dogs van Uplay de beeldkwaliteit op de tweede scherm drastisch lager is dan de hoofdscherm. Word hier dan compressie toegepast?
Watch Dogs van Uplay is zowat de enige spel waar de beeld erg blokkerig wordt.

Het vervelende van een Steam Link is wel, dat de Xbox 360 controller door Steam Link wordt gezien als toetsenbord en muis. 8)7
Het betreffende spel heeft zonder Steam Link wel ondersteuning voor een Xbox-controller. Hier is wel Plug&play.
...Ik heb iets over mijn hoofd gezien. Bij het menu van Steam Link moet je "Ondersteuning Xbox controller" uitvinken.
Uitvinken betekent dat de controller als controller herkend word en niet als muis en toetsenbord.
Deze functie is blijkbaar voor een Steam controller bedoeld.

Voordeel van Steam Link is dat ik niet meer hoeft te klooien met resoluties en je hebt geen last meer van screen tearing.
Ik heb een hoofdscherm op 60 Hz en de tweede scherm werkt op 59,94 Hz. Geluk weet Steam Link hiermee om te gaan. _/-\o_

[Voor 102% gewijzigd door MedionAkoya op 28-12-2017 22:21]

Trein?

• red-devil84
Ik heb nog wel soms het probleem
Dat die steeds in de resolutie van 640x640 gaat
Dat is dan ingame en in je steam account

Hoe kan ik dit oplossen
Scherm wat achter de pc zit is een 1920x1080 144hz

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02 22:42
sinds gister een steam link in mijn bezit en valt me niet tegen.
Bij games waar ik solid >60fps draait is de user experience imo gewoon 100%. Bij fallout 4, wat ongeveer op 50fps draait merk ik dat lagspikes optreden die het onspeelbaar maken (+/- elke minuut een freeze van 1 seconden). Je ziet het ook duidelijk in on-screen monitor.
Verder >1ms ping en >1ms input-lag via een wired kabel (15m cat5) valt me echt niet tegen (display lag 14 a 18ms).

Eindelijk ook een reden om mijn steamcontroller te gebruiken, want daarmee kan je ook in windows en niet-controller-supported-games navigeren. (gebruik wired 360 controller voor gaming op de steam-link, aangezien dat meer een desktop setup is, wireless in de kamer op de bank)

• red-devil84
Tis gelukt

Open de game 's gewoon vanuit het bureau blad via de steam link alleen zit ik nog met de vertraging van de xbox one controller die ik via de usb heb aangesloten

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Werkt het apparaat, ondanks dat het niet officieel wordt ondersteund, goed met PS3-controllers?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

begintmeta schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:02:
[...]

Werkt het apparaat, ondanks dat het niet officieel wordt ondersteund, goed met PS3-controllers?
Absoluut, maar enkel bedraad, nooit draadloos

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 01:38
Mijn ervaring met F1 2016 en streamlink was dat hij net teveel lag had waardoor ik een fractie te laat reageerde wat resulteerde in crashes en zwalken.
Ik haal 200mb op mijn wifi verbinding.

Daarna nog eens geprobeerd de steamlink te upgraden wat resulteerde in een baksteen. Toen maar in de kast gelegd en nooit meer aangeraakt

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• spokje
Het is ook algemeen bekend dat je de link niet via wifi moet verbinden, maar via kabel. Ze hadden die wifi chip beter achterwege kunnen laten.

• MedionAkoya

MedionAkoya

spokje schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:44:
Het is ook algemeen bekend dat je de link niet via wifi moet verbinden, maar via kabel. Ze hadden die wifi chip beter achterwege kunnen laten.
Dus je had liever alleen een ethernetpoort?

Hier werkt wi-fi 5GHz prima. Behalve bij Watch Dogs waar compressie slecht uitpakt en input lag duidelijk merkbaar is.

[Voor 8% gewijzigd door MedionAkoya op 01-01-2018 17:51]

Trein?

• red-devil84
ErikRo schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:56:
Mijn ervaring met F1 2016 en streamlink was dat hij net teveel lag had waardoor ik een fractie te laat reageerde wat resulteerde in crashes en zwalken.
Ik haal 200mb op mijn wifi verbinding.

Daarna nog eens geprobeerd de steamlink te upgraden wat resulteerde in een baksteen. Toen maar in de kast gelegd en nooit meer aangeraakt
Ik heb hem dan bedraad aangesloten
En idd met f1 ben je fractie te laat
Tis een leuk ding om films te kijken vanaf je pc

Maar om er nu game 's mee te spelen dan geef ik het kastje een echte onvoldoende

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
[...]
Maar om er nu game 's mee te spelen dan geef ik het kastje een echte onvoldoende
Ik denk wel dat dit afhankelijk is van welke games je speelt. Hier staat de link vooral aan voor spellen als fifa, assassin's creed, rocket league en dergelijke. Voor die games werkt de Link naar mijn idee echt wel (meer dan) voldoende.

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:46

Quellien

Excrement producer

Mijn Link is ook binnen. Mijn TV zit op een lastige plek qua ethernet, dus mijn TV is momenteel op Wifi zijn ding aan het doen. De Link kan ik dat niet aandoen. Tegen een aantal adviezen in, ga ik het toch proberen met een powerline aansluiting.

Appartement is gebouwd in jaren 90, hopelijk zit het redelijk met de bekabeling. Wel een beetje bang dat de combioven op dezelfde groep zit. Dat kan wel eens problemen opleveren natuurlijk.

De Link ga ik bedienen met Wireless Xbox 360 controllers door middel van een namaak dongle. Zeer veel zin in om het te proberen. Powerline adapters komen echter pas op z'n vroegst dit weekend binnen. Dus het is nog even afwachten.

Kan de streamende PC op standby staan tijdens streaming of moet deze ten alle tijde aan zijn?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Quellien schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:00:
Kan de streamende PC op standby staan tijdens streaming of moet deze ten alle tijde aan zijn?
Wat valt er te streamen als de host offline/standby is? De Link mirrored eigenlijk gewoon je beeldscherm, je moet het zien als een draadloze hdmi kabel. Als de host uit is, kan er niet gestreamed worden.

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:46

Quellien

Excrement producer

The Inquisitor schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:04:
[...]

Wat valt er te streamen als de host offline/standby is? De Link mirrored eigenlijk gewoon je beeldscherm, je moet het zien als een draadloze hdmi kabel. Als de host uit is, kan er niet gestreamed worden.
Goed punt, even niet bij nagedacht. Snapte wel dat ie niet uit kon, maar even niet stilgestaan bij de "standby" gevolgen van een PC, wat tegenwoordig zo goed als uit is.

Zijn er succesverhalen m.b.t. wifi verbinding? of is dat echt niet aan te raden? Never mind, wisselende verhalen dus. Zelfs al in dit topic.

[Voor 5% gewijzigd door Quellien op 04-01-2018 23:08]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54

Cyphax

Moderator LNX
The Inquisitor schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:04:
[...]

Je kunt 'm wellicht wel aanzetten met de Steam Link als je WOL aanzet; de Steam Link zal bij een host die offline is proberen een WOL-pakketje te sturen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:17
begintmeta schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:02:
[...]

Zeker weten, gebruik m zelf ook draadloos met de Link.
Wel even een tooltje downloaden wat de PS3 controller via Win10 draadloos connect. Is een tutorial voor op internet ergens..

Ik gebruik de SL eigenlijk alleen met Pro evolution Soccer 2018. En via de ethernet kabel in de Link werkt het als een tierelier.

[Voor 14% gewijzigd door Vis op 09-01-2018 00:10]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee