Heren,
Ik heb gisteren de Steam Link + Controller ontvangen. Ik moet zeggen, dat is toch een mooi systeempje. Ik heb nu nog wat te lange UTP kabels, maar toch slechts 4 ms vertraging (wel merkbaar als ik de muis aan blijf sturen via m'n PC overigens, maar niet als ik dit via de Link doe. Ik moest ook even knutselen aan de resolutie van mn spellen, waarna ook die gewoon in Windowed FS werken. Ik ga het nog niet hebben over FPS, want m'n nieuwe systeem is ook nog onderweg en de GTX 1080 heb ik nog niet besteld.
Echter, de reden dat ik de steam link kocht, is het feit dat ik al geruime tijd game vanaf m'n bank en m'n TV is feitelijk m'n PC. Die constructie (volledig bekabeld, kabels door de huiskamer, etc) is echter niet langer acceptabel, want het valt gewoon niet goed bij te houden (veel stof, m'n stofzuiger robot loopt vast op de kabels, etc). Zodoende heb ik besloten dat ik over wil op draadloos.
De Link blijft gewoon bedraad. Bij het leggen van m'n vloer heb ik in de woonkamer op strategische posities kabels onder de vloer gelegd en in de plinten laten uitkomen, dus ik kan de Steam Link relatief makkelijk in de buurt van m'n TV zetten en de Link bij de plint houden.
Alle overige kabels wil ik echter weg hebben en daarvoor heb ik een goed functionerend wireless gaming-keyboard en muis voor nodig. Ik speel voornamelijk ARPG, soms shooters.
Ik heb een Logitech G600 MMO mouse en die wordt (bekabeld) niet herkend door de Link. Althans, de muis beweegt, maar er worden geen clicks geregistreerd. Daarom ben ik wat bevreesd om weer een Logitech aan te schaffen, zoals bijv; de
G900.
Hebben mensen hier ervaring met wireless apparatuur waarvan zij zeggen dat het perfect functioneert icm de Link?