Acties:
  • 0Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik ben 100% tevreden met mijn (bekabelde) steamlink. Ik heb nog nooit lag ervaren. Ik moet wel zeggen, mijn PC is al wat ouder en ik speel oudere spellen in een lagere kwaliteit maar ik denk dat dat geen invloed heeft op de prestaties van de link.

Sowieso zou ik heb zeker bedraad aansluiten aan de Horizon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-03 13:45
eL_Jay schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:50:
[...]

Afstand horizon <-> steamlink kan 10cm bedragen. Maar als wifi wordt afgeraden lijkt me dit gewoon onverstandig.
De steamlink kan ik dus wel met een patchkabel van 1 meter aan de horizonbox leggen, maar de 'source' PC waarschijnlijk niet.

Geeft het bekabeld wel een 100% ervaring?

Even uitzoeken of de steamstore ook 14 dagen bedenktijd biedt.
Wifi is altijd een riscio, bij ons (Ziggo) valt de wifi regelmatig weg... Daarom leg ik maar steeds een kabeltje van 10meter naar de modem :+ Dan weet ik in ieder geval zeker dat het werkt.

Xbox360 controller kun je gewoon aansluiten met een dongle/usb!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ga aub niet naar een stream kastje kijken als je alleen wifi wil gebruiken en geen lag verwacht, gaat echt niet werken en ja ik heb het geprobeerd. Sowieso in combinatie met een Ziggo router drama gegarandeerd.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:16

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Sinds vandaag ook eigenaar ( of bezitter vrijdag gekocht, vandaag ontvangen)
Eerste test: super crate box. Werkte niet, echter ook direct op mijn pc nog wel is issues mee. Door naar bit trip runner. Gfx raar, en best noticable lag. Geen goede start. Door naar 'you have to win the game' dit ging echt perfect. Maar het is dan ook een retro inspired game met 2600/nes gfx. Daarna batman arkham asylum. Wel wat vertraging maar zag er wel goed uit! Mijn pc is al wat op leeftijd (6 a 7 jaar), dus mogelijk is dat het issue. Ter vergelijk nog heel even op de pc zelf gekeken. Voor mijn gevoel ging dat soepeler maar stream overhead etc... En ik heb ook nog niet echt getweaked met de settings mogelijk dat daar ook nog winst te halen is. Als laatste limbo gedaan. Die ging ook perfect. Al met al voorzichtig tevreden! Mogelijk een vidkaart upgrade en een antieke router vervangen. Verder kijken of ik hyperspin als non steam game kan toevoegen. En nog checken of mijn chinese x360 dongle werkt, in theorie met usb passthru wel

10 second ninja DONE

• Rann
Sagat schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:16:
Sinds vandaag ook eigenaar ( of bezitter vrijdag gekocht, vandaag ontvangen)
Eerste test: super crate box. Werkte niet, echter ook direct op mijn pc nog wel is issues mee. Door naar bit trip runner. Gfx raar, en best noticable lag. Geen goede start. Door naar 'you have to win the game' dit ging echt perfect. Maar het is dan ook een retro inspired game met 2600/nes gfx. Daarna batman arkham asylum. Wel wat vertraging maar zag er wel goed uit! Mijn pc is al wat op leeftijd (6 a 7 jaar), dus mogelijk is dat het issue. Ter vergelijk nog heel even op de pc zelf gekeken. Voor mijn gevoel ging dat soepeler maar stream overhead etc... En ik heb ook nog niet echt getweaked met de settings mogelijk dat daar ook nog winst te halen is. Als laatste limbo gedaan. Die ging ook perfect. Al met al voorzichtig tevreden! Mogelijk een vidkaart upgrade en een antieke router vervangen. Verder kijken of ik hyperspin als non steam game kan toevoegen. En nog checken of mijn chinese x360 dongle werkt, in theorie met usb passthru wel
Zet de settings in steam link 'beautiful' anders? Je PC moet natuurlijk wel de extra overhead aankunnen ;-)

Je kan in de settings (is volgens mij shift+F11 uit mijn hoofd) stats aanzetten, dan zie je hoeveel FPS / resolutie er word doorgestuurd, als dit onder de 60fps komt, trekt je PC het waarschijnlijk niet :+

Qua chinese x360 dongle, ik heb er ook één, en bij mij heeft hij altijd gewerkt als ik hem direct in de SteamLink plugde.

Succes!

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Thanks voor reply. Cpu en mem zijn destijds op de groei gekocht (i7, & 8gb terwijl 2 standaard was), vid kaart wel redelijk budget (hd5700 series ofzo?). Ik zal nog wel spelen met de settings en batman ook is goed 'non streaming' spelen ter referentiekader. Anders zoals gezegd een vidkaart upgrade. Met 100-150 euro ga ik er al enorm op vooruit.

10 second ninja DONE

• Rann
Sagat schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:00:
Thanks voor reply. Cpu en mem zijn destijds op de groei gekocht (i7, & 8gb terwijl 2 standaard was), vid kaart wel redelijk budget (hd5700 series ofzo?). Ik zal nog wel spelen met de settings en batman ook is goed 'non streaming' spelen ter referentiekader. Anders zoals gezegd een vidkaart upgrade. Met 100-150 euro ga ik er al enorm op vooruit.
Oh dat moet op zich snel zat zijn. Het is uiteraard wel essentieel dat de basis game al wel op 60fps draait :+

Tip, wacht nog eventjes, als straks de 1070/1080s wijd beschikbaar zijn, zal de prijs van de 970 flink zakken. Dan heb je een flinke kaart voor weinig geld _/-\o_

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

In een ander topic gehoord dat amd eind van de maand met een nieuwe budget range komt, dat houdt ik in de gaten maar als 'oudere' kaarten betaalbaarder worden is dat zeker ook een optie.

10 second ninja DONE

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:23
Heb sinds een paar dagen ook de steam link. Ik heb tegen alle adviezen in (simpelweg omdat ik niet anders kon) toch geprobeerd alles volledig wireless te doen. Dit is inderdaad zoals overal al wordt gezegd niet aan te raden.

De latency is geen enkel probleem. Ik haal rond de 35ms display, wat voor casual gaming prima is. Echter het vervelendst is enorme lag spikes zo nu en dan waardoor het spel stottert / hapert. Soms loopt het perfect vloeiend voor lange tijd, met af en toe een microstutter, wat ik niet erg zou vinden, maar vaak zitten er opeens seconden pauzes in. De link raakt hier ook helemaal van in de war en crasht vaak.

Mijn setup is een Netgear r7000 router. Heb alle combinaties van WiFi geprobeerd, dus link op 2.4 en PC op 5GHz en andersom, of allebei op 5, maar alle combinaties zijn onbetrouwbaar.

Dan maar een kabel uitgerold. Problemen compleet opgelost. De link gewoon via 5GHz (2.4 werkt beduidend slechter, ondanks betere ontvangst). Geen enkele spike, helemaal niks, continu 24ms display latency voor GTA5 en Witcher 3, 1080p@60. feilloos... De Mbps was 15 op gebalanceeerde setting, maar heb ook even beautiful geprobeerd, dat was 25 - 30MBps en was ook geen probleem.

Kortom, de Link werkt perfect, ik dacht na alle crashes wat een rot product, maar hij kan er gewoon niet mee omgaan als de verbinding slecht is, niet alleen lag, maar ook rare beeld artefacten / black screens, blue screens, crashes.

Tijd dus om toch eindelijk een keer een utp kabel naar mijn kamer aan te leggen. We hebben nog een ongebruikte coax aansluiting in de slaapkamer ernaast, die ga ik dan maar vervangen door utp en dan een lang gat door dikke muur boren naar PC kamer waar een draadje door gaat...

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-03 13:29

ZaZ

Tweakers abonnee

Kabel is sowieso het beste, maar je kan nog effe kijken of powerline iets voor je is.
Bij de een werkt het geweldig, bij de ander niet.
Misschien ken je iemand waar je het van kan lenen om te kijken of het iets is?
Maar meestal als het wel goed werkt, blijft het bij de meeste goed werken.

Lekker op de bank

• Shodan
Ja, heb ik ook aan gedacht, maar utp kabel leggen is net zo handig uiteindelijk.

Nadeel is dat wij geen randaarde hebben bij de meeste stopcontacten en juist dat schijnt goed te werken bij de nieuwe powerlines.

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 12:04
waar je ook mee kan spelen zijn de hardware encoding en decoding.

zo heb ik een AMD R9 290 en werkt het beter als ik hardware encoding uit zet. (op mijn host pc)

ik ben er verder super over te spreken, latency is goeden alles is ook goed te spelen.
alleen bv. een competative game als CS:GO merk je dat het net iets trager is.

maar die vergelijking is ook niet helemaal eerlijk.
heb een 144Hz monitor bij mijn pc staan dus dat merk je ook al gelijk.

het nadeel vind ik alleen omdat ik ook een 1440p scherm heb en ik mijn link ga gebruiken dat hij de 1440p resolutie gaat downscalen en dat gaat niet altijd even soepel of mooi.

maar als ik dan op mijn pc de resolutie naar 1080p zet draait alles weer soepel.
heb nog geen oplossing gevonden dat als ik mijn link aan zet mijn pc automatisch naar 1080p gaat.

zolang je het bekabelt aan kan sluiten en geen compatitive multiplayer games gaat spelen kan ik het eigenlijk prima aanraden.

Iracing profile

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shodan
Het lijkt er op dat ik nu de steam link compleet met wireless goed kan draaien. Wat settings van mijn adapter aangepast, de usb stick op de PC verplaatst en PC netwerk op 2.4 GHz connected, link op 5GHz.

Heb een paar uurtjes geprobeerd en het lijkt er op dat met wat kleine stotteringen om de paar minuten het goed werkt. Latency is bijna constant 30ms, wat voor mij prima speelbaar is. Heel af en toe zitten er 60 ms spikes in, maar dat neem ik wel voor lief.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-03 14:07
PC gamen begint een beetje te vervelen, ik wil eigenlijk gewoon liever een kort spelletje vanuit de sofa spelen. Dus die Steamlink + Steam controller lijkt me nu echt wel ideaal...

Enkele vraagjes:

Mijn hardware: i5 2500k, 8GB, GTX970, Win10, dat zou geen probleem moeten zijn denk ik dan. Internet aansluiting zal via Powerline gaan. Op m'n desktop heb ik daar geen problemen mee, kan dit op de Steamlink alsnog voor nare resultaten zorgen?

Monitor Dell Ultrasharp U2415, 24.1" (1920x1200), TV is een Full HD Panasonic 46GT30 (Plasmatje alweer uit 2011...), elk een andere resolutie dus? Gaat dit voor problemen zorgen? Past het beeld zich automatisch aan?

Ik heb wel wat games op GoG, (Witcher 3, Pillars of Eternity die voornamelijk nog speel), hoe zijn de ervaringen om deze aan een Steam account te koppelen en dan te spelen via Steamlink&controller?

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:38
Inrage schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:41:
PC gamen begint een beetje te vervelen, ik wil eigenlijk gewoon liever een kort spelletje vanuit de sofa spelen. Dus die Steamlink + Steam controller lijkt me nu echt wel ideaal...

Enkele vraagjes:

Mijn hardware: i5 2500k, 8GB, GTX970, Win10, dat zou geen probleem moeten zijn denk ik dan. Internet aansluiting zal via Powerline gaan. Op m'n desktop heb ik daar geen problemen mee, kan dit op de Steamlink alsnog voor nare resultaten zorgen?

Monitor Dell Ultrasharp U2415, 24.1" (1920x1200), TV is een Full HD Panasonic 46GT30 (Plasmatje alweer uit 2011...), elk een andere resolutie dus? Gaat dit voor problemen zorgen? Past het beeld zich automatisch aan?

Ik heb wel wat games op GoG, (Witcher 3, Pillars of Eternity die voornamelijk nog speel), hoe zijn de ervaringen om deze aan een Steam account te koppelen en dan te spelen via Steamlink&controller?
Computer is goed genoeg.
Powerline zal denk ik wel goed gaan, je zou het eventueel kunnen testen door steam te installeren op een laptop en daarnaar toe te streamen. Het gaat er vooral om dat de verbinding constant is, bandbreedte is 30 MB/s.
Het beeld past zich helaas niet automatisch aan, je moet in ieder spel de resolutie handmatig op 1920x1080 zetten anders krijg je zwarte randen.
Ik heb geen games op GoG, maar met Origin en Uplay games werkt het bij mij prima, je moet in die games wel de Origin/Uplay overlay uitzetten, maar ik denk dat GoG geen overlay heeft.

Ik ben heel blij met de Steam Link en gebruik hem veel, ik heb een keer een lang weekend een Steam Controller geleend, maar ik blijf voorlopig bij de XBox 360 controller.

• Oyxl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-02 19:09
Heren,

Ik heb gisteren de Steam Link + Controller ontvangen. Ik moet zeggen, dat is toch een mooi systeempje. Ik heb nu nog wat te lange UTP kabels, maar toch slechts 4 ms vertraging (wel merkbaar als ik de muis aan blijf sturen via m'n PC overigens, maar niet als ik dit via de Link doe. Ik moest ook even knutselen aan de resolutie van mn spellen, waarna ook die gewoon in Windowed FS werken. Ik ga het nog niet hebben over FPS, want m'n nieuwe systeem is ook nog onderweg en de GTX 1080 heb ik nog niet besteld.

Echter, de reden dat ik de steam link kocht, is het feit dat ik al geruime tijd game vanaf m'n bank en m'n TV is feitelijk m'n PC. Die constructie (volledig bekabeld, kabels door de huiskamer, etc) is echter niet langer acceptabel, want het valt gewoon niet goed bij te houden (veel stof, m'n stofzuiger robot loopt vast op de kabels, etc). Zodoende heb ik besloten dat ik over wil op draadloos.

De Link blijft gewoon bedraad. Bij het leggen van m'n vloer heb ik in de woonkamer op strategische posities kabels onder de vloer gelegd en in de plinten laten uitkomen, dus ik kan de Steam Link relatief makkelijk in de buurt van m'n TV zetten en de Link bij de plint houden.

Alle overige kabels wil ik echter weg hebben en daarvoor heb ik een goed functionerend wireless gaming-keyboard en muis voor nodig. Ik speel voornamelijk ARPG, soms shooters.

Ik heb een Logitech G600 MMO mouse en die wordt (bekabeld) niet herkend door de Link. Althans, de muis beweegt, maar er worden geen clicks geregistreerd. Daarom ben ik wat bevreesd om weer een Logitech aan te schaffen, zoals bijv; de G900.

Hebben mensen hier ervaring met wireless apparatuur waarvan zij zeggen dat het perfect functioneert icm de Link?

Anoniem: 405222

@Oxyl , je kan misschien eens VirtualHere uitproberen als de dongle voor je muis gebruikmaakt van een USB-poort op de Link. Dit vind je terug onder de Systeem settings van je Link. Zo wordt normaal alles rechstreeks aan je pc doorgegeven. Zelf heb ik hier wel geen ervaring mee.

Het was bij mij nu al een tijdje geleden dat ik de Link intensief heb gebruik (2-3 maanden) en gisteren nog eens FIFA 15 gestart. Was voorheen laggy en had dubbele input met de Controller. Dit lijkt nu opgelost en kan zelfs redelijk goed online een spelletje FIFA spelen. Was hier zeer blij mee gisteren en je ziet dat de Link en Controller nog steeds evolueren :) . Enkel de menu's in FIFA deden af en toe nog een beetje raar maar de dubbele input is weg bij team selectie en het spelen dus het is zeer goed speelbaar!

• Oyxl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-02 19:09
Anoniem: 405222 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:53:
@Oxyl , je kan misschien eens VirtualHere uitproberen als de dongle voor je muis gebruikmaakt van een USB-poort op de Link. Dit vind je terug onder de Systeem settings van je Link. Zo wordt normaal alles rechstreeks aan je pc doorgegeven. Zelf heb ik hier wel geen ervaring mee.

Het was bij mij nu al een tijdje geleden dat ik de Link intensief heb gebruik (2-3 maanden) en gisteren nog eens FIFA 15 gestart. Was voorheen laggy en had dubbele input met de Controller. Dit lijkt nu opgelost en kan zelfs redelijk goed online een spelletje FIFA spelen. Was hier zeer blij mee gisteren en je ziet dat de Link en Controller nog steeds evolueren :) . Enkel de menu's in FIFA deden af en toe nog een beetje raar maar de dubbele input is weg bij team selectie en het spelen dus het is zeer goed speelbaar!
Ik ben gisteren aan de slag gegaan met m'n nieuwe systeem én het opruimen van de TV hoek (waar m'n PC stond), kabels bundelen en alles achter de radiator door langs de bank, om eens te bekijken wat hoe het voelt/speelt en ik constateer tot op heden het volgende:
  • USB passthrough werkt erg goed. Er is geen merkbare input latency met bedraad.
  • Ik heb last van Audio latency. Er zit ongeveer ~200 tot 500ms delay in sommige games alsook sommige andere programma's (Netflix o.a.). Daarentegen draait Path of Exile of DOOM inmiddels helemaal synchroon.
  • Netflix vanuit de web-omgeving van Steam en Netflix via Firefox zijn wezenlijk verschillend. Zo heb ik last van framevertraging vanuit Firefox, maar totaal niet vanuit Steam-Web.
  • Zwaardere games hebben duidelijk meer impact op Frames. Ik kan DOOM niet stabiel spelen via Steam-Link. Ik ken de details niet van de technologie, maar ik hoop dat de upgrade naar een GTX 1080 me hier bij gaat helpen en dat het niet een vage bottleneck in het netwerk is.
  • Verder nog wel wat bugs hier en daar. Steam crasht soms en dan werkt de wake-on-LAN natuurlijk ook niet (moet je weer naar je PC lopen).
  • Steam Overlay verdwijnt soms niet (zoals bij Netflix via Steam-Web).
  • Alt-Tab werkt niet vanuit een game die je draait via Steam.
After-Edit:
Dit weekend VirtualHere aangeschaft via de store. Werkt naar behoren op het gebied van interactie, maar het veroorzaakte gigantische static op m'n geluid. Rebooten e.d. hadden geen effect, dus ik heb uiteindelijk besloten het maar weer te deinstalleren. Of ik nog ga vragen om een refund blijft nog heel even de vraag.

[Voor 6% gewijzigd door Oyxl op 20-06-2016 09:26]

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:19

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waar haalt iedereen zijn link vandaan? Alleen mogelijk uit de steam shop?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Anoniem: 405222

Waarom zou je hem niet uit de Steam Shop halen? Je zal hem al in een tweetal dagen in huis hebben

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:26
Ook uit de steam store en idd best snel binnen.
Sinds deze week pcsx2 via steam en dus steam link om ps2 spellen op hogere resolutie te spelen omdat een ps2 geen lekker beeld geeft op een nieuwerwetse tv. Doet het goed en streamen gaat ook erg stabiel.
Verder wat meer gebruiken voor controller spellen welke je relaxed kunt doen.

• Rann
Arunia schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 00:21:
Ook uit de steam store en idd best snel binnen.
Sinds deze week pcsx2 via steam en dus steam link om ps2 spellen op hogere resolutie te spelen omdat een ps2 geen lekker beeld geeft op een nieuwerwetse tv. Doet het goed en streamen gaat ook erg stabiel.
Verder wat meer gebruiken voor controller spellen welke je relaxed kunt doen.
Dit inderdaad! Emulators draaien via Steam, en dan met je Steam Controller alles configureren zodat het heerlijk speelt _/-\o_

Maar een Steam Link koop je alleen, hoe logisch eigenlijk, bij Steam zelf :+

• Arunia
Het heeft me toch wat koppijn verzorgt om PCSX2 aan de praat te krijgen. Schijnbaar wanneer er een tweede scherm bij start, schakelt Steam de controller op muis+keyboard/controller stand waardoor B zorgt dat je terug keert ofwel, de emu knalt keihard uit. Is wel op te lossen, maar het is dus geen bug maar een feature.
Zo'n launcher voor bijvoorbeeld Skyrim wordt hiermee opgevangen.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Anoniem: 405222 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:55:
Waarom zou je hem niet uit de Steam Shop halen? Je zal hem al in een tweetal dagen in huis hebben
Omdat ik dacht het ding uit de VS moest komen en dat het 3 weken duurt. Maar als dat zo snel gaat dan bestel ik er ééntje :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Arunia
Volgens mij hebben ze zelfs in NL een depot zitten, maar het duurt iig niet lang.
Heb hem zelf besteld toen tijdens de drukke periode, maar zelfs toen lag hij er binnen een week.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik had hem met 4 dagen in huis (begin juni besteld) en hij leek vanuit NL verzonden.

Ben er nog niet echt heel veel mee bezig geweest maar het werkt prima op het oog. Ook de games die geen controller support hebben krijg je wel aan de praat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-03 11:47
Mensen ik zit te twijfelen om een steamlink aan te schaffen, heeft iemand ervaring met GTA V speelt dit goed en ook met een klein beetje aim assist net zoals de ps4 of xbox

• Shodan
GTA V speelt fantastisch, ik zou eigenlijk aanraden er een steam controller bij te kopen, met gyro assisted aiming is dit spel vele malen beter dan met een controller IMO.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:58

TheNephilim

Wtfuzzle

Heb afgelopen weekend toch maar eens een Steam Link met twee controllers aangeschaft! Ze zijn nu in de aanbieding met de Steam Summer Sale en gezien ik ze toch al wilde hebben was dit een mooie gelegenheid.

Goed om te horen dat ze snel leveren, ik kan niet wachten natuurlijk :o. Er stond 4 - 8 werkdagen dus als het niet deze week is, dan wel volgende week.

De afgelopen sales had ik al wat games ingeslagen die geschikt zijn voor local co-op/splitscreen dus al met al heb ik nu 30 (veelal kleine) games om te proberen. Daarnaast ben ik benieuwd of ik nu Dark Souls kan gaan spelen, wat me een leuk spel lijkt, maar niet te doen is met een muis en toetsenbord.

• Rann
TheNephilim schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:16:
De afgelopen sales had ik al wat games ingeslagen die geschikt zijn voor local co-op/splitscreen dus al met al heb ik nu 30 (veelal kleine) games om te proberen. Daarnaast ben ik benieuwd of ik nu Dark Souls kan gaan spelen, wat me een leuk spel lijkt, maar niet te doen is met een muis en toetsenbord.
Welkom bij de Link club! :+

Darksouls werkt erg goed met de Steam Controller, (spreekt uit 100uur ervaring, Dark Souls is life :+ ), ik heb alleen een heel klein glitchje af en toe waarvan ik nog niet zeker ben of ik het doe, of dat de controller bugged.. (vliegt soms iets door omhoog en tegensturen werkt dan niet, wellicht dat het iets anders is).

Abe's exodus kan ik nu ook eindelijk spelen via de Link, eerder bugde de 360 controller in deze game via de link (fout van de game), en nu met de game controller kan ik gewoon lekker een eigen profieltje instellen waardoor de speelervaring een stuk beter is _/-\o_

Maar dit is eigenlijk het Link topic, dus een beetje OT, ik denk dat inmiddels alles is samen te vatten in 1 topic, wellicht maar eens een goede start maken met de beginselen / FAQ. Zoveel kan er niet mis aan gaan namelijk O+

• Bierbal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-01 12:51
Momenteel in de sale zowel de steam link als de controller.
Zit te twijfelen over de aanschaf. Weet iemand de levertijd van de controller/link? Helaas niet bij MM te koop :( dus aftersales zal wel niet geweldig zijn.

Oeps, 2 posts terug niet gelezen :P

[Voor 9% gewijzigd door Bierbal op 28-06-2016 14:21]

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 21:40
Gisteren de steam link en controller binnen gekregen.
Nu wil ik 'the crew' en 'GTA V' spelen (beide non-steam versies).

Zelf een shortcut aangemaakt, voor de crew een uplay shortcut en gta-V de GTALauncher.exe (als admin).

Maar zodra het spel start, lijkt het geen controller input meer te slikken :/
Maar Emulationstation (ook met shortcut in steam) werkt daarentegen prima! Die pikt alle controls direct op.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe met The Crew en GTAV?

• Rann
FunFair schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 07:15:
Gisteren de steam link en controller binnen gekregen.
Nu wil ik 'the crew' en 'GTA V' spelen (beide non-steam versies).

Zelf een shortcut aangemaakt, voor de crew een uplay shortcut en gta-V de GTALauncher.exe (als admin).

Maar zodra het spel start, lijkt het geen controller input meer te slikken :/
Maar Emulationstation (ook met shortcut in steam) werkt daarentegen prima! Die pikt alle controls direct op.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe met The Crew en GTAV?
Start je hem wel via de Big Picture mode? Dan werkt je controller in principe altijd..

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat kan (net als FIFA 16) niet als je game niet via Steam wordt opgestart :(

• Inrage
[b][message=47385749,noline]
Goed om te horen dat ze snel leveren, ik kan niet wachten natuurlijk :o. Er stond 4 - 8 werkdagen dus als het niet deze week is, dan wel volgende week.
Idem hier, 26e gekocht (ook met melding 4-8dagen) ondertussen is de GLS truck onderweg om te leveren, zou vandaag al toekomen! België hier en in de trace zie ik dat het vetrokken is uit een warehouse in NL.

Laat zeker weten welke co-op & splitscreen games leuk zijn, heb er ook al enkele gekocht maar met zoveel games in de sales is het lastig kiezen. Steam reviews zijn ook niet altijd betrouwbaar.

[Voor 5% gewijzigd door Inrage op 29-06-2016 09:43]

• Rann
Inrage schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:42:
[...]
Laat zeker weten welke co-op & splitscreen games leuk zijn, heb er ook al enkele gekocht maar met zoveel games in de sales is het lastig kiezen. Steam reviews zijn ook niet altijd betrouwbaar.
Battleborn Theater
Lara croft:Temple of something
Borderlands serie
Saints row 3(+)

Om er maar een paar te noemen :+

• FunFair
Rann schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:50:
[...]

Start je hem wel via de Big Picture mode? Dan werkt je controller in principe altijd..
Ja, link start BPM op en vanaf daar start ik dan het spel.
Ik lees op internet dat het bij anderen wel lukt. En ook dat het niet werkt, maar waarom weet niemand?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:58

TheNephilim

Wtfuzzle

Inrage schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:42:
[...]

Idem hier, 26e gekocht (ook met melding 4-8dagen) ondertussen is de GLS truck onderweg om te leveren, zou vandaag al toekomen! België hier en in de trace zie ik dat het vetrokken is uit een warehouse in NL.
Nice 8) Die van mij staat nog op "Wordt spoedig verzonden"... :/ Ik heb de 24e besteld, dus ik heb weer pech dus :o

• Rann
FunFair schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:15:
[...]

Ik lees op internet dat het bij anderen wel lukt. En ook dat het niet werkt, maar waarom weet niemand?
Ik zal vanavond even kijken hoe ik het heb ingesteld, misschien een andere launcher/settings. Not sure..

• FunFair
Rann schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:30:
[...]

Ik zal vanavond even kijken hoe ik het heb ingesteld, misschien een andere launcher/settings. Not sure..
Zo zien de shortcuts er bij mij uit.

http://imgur.com/a/mK8rz

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:59
Hoe zit het eigenlijk met de Steamlink en FIFA? Gaat dit uberhaupt werken? Heb eigen de PS4 alleen voor FIFA beneden bij de TV staan en vindt dit een beetje zonde. Boven op een kamer staat mijn game-pc waar ik weinig achter vertoef.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe het zit met delay? :)

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• FrankRicard
Ik heb Origin en Uplay games wel aan de praat gekregen door de volgende stappen
- In-game Origin/Uplay overlay uitzetten
- Origin en Uplay afsluiten in desktop-modus of zorgen dat ze niet automatisch opstarten en zorgen dat ze afsluiten nadat de game afsluit. Dus ook zorgen dat die niet meer in de system tray staan. (Geen idee waarom dit nodig is, maar was bij mij wel nodig)
- In Steam een shortcut maken naar Origin/Uplay of direct naar de game werkt bij mij beide. Origin of bijvoorbeeld de Fifa-launcher opent waarbij mijn controller in mouse-modus zit, en als ik dan klik op play game (niet a, maar right-trigger) dan gaat de controller weer naar controller-modus

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 22:28
GAITii schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:06:
Hoe zit het eigenlijk met de Steamlink en FIFA? Gaat dit uberhaupt werken? Heb eigen de PS4 alleen voor FIFA beneden bij de TV staan en vindt dit een beetje zonde. Boven op een kamer staat mijn game-pc waar ik weinig achter vertoef.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe het zit met delay? :)
Mijn ervaringen met de delay;

Ik zit op een 5GHz Wifi-netwerk, wel geoptimaliseerd en goed geconfigureerd en ik kan prima potjes Pro Evolution Soccer spelen. Het spel leent zich wel meer voor platform-games zoals de LEGO-games. Die ben ik de laatste tijd een voor een aan het uitspelen via de Steam Link. Shooters heb ik niet geprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat de kleine delay die er is als storend kan worden ervaren.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  iPad Pro 11" Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• FunFair
FrankRicard schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:23:
Ik heb Origin en Uplay games wel aan de praat gekregen door de volgende stappen
- In-game Origin/Uplay overlay uitzetten
- Origin en Uplay afsluiten in desktop-modus of zorgen dat ze niet automatisch opstarten en zorgen dat ze afsluiten nadat de game afsluit. Dus ook zorgen dat die niet meer in de system tray staan. (Geen idee waarom dit nodig is, maar was bij mij wel nodig)
- In Steam een shortcut maken naar Origin/Uplay of direct naar de game werkt bij mij beide. Origin of bijvoorbeeld de Fifa-launcher opent waarbij mijn controller in mouse-modus zit, en als ik dan klik op play game (niet a, maar right-trigger) dan gaat de controller weer naar controller-modus
Hoe laat je origin/uplay automatisch afsluiten dan?

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-03 13:29

ZaZ

Tweakers abonnee

FunFair schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:15:
[...]

Volgens mij worden non-steam games met een soort default controller gestart. Daar had ik ook wat problemen mee. Oplossing voor mij was de VirtualHere opties te gebruiken zodat de controller 'native' wordt doorgegeven alsof ie echt in je computer zit.

Lekker op de bank

• FrankRicard

• FunFair
GTA V heb ik werkend (in ieder geval lokaal, nog niet getest met de link).
In plaats van "PlayGTAV.exe" als shortcut te gebruiken moet ik "GTAVLauncher.exe" starten.
En steam moet ik als admin opstarten om het te laten werken.

Conclusie is, om de controller te laten werken, moet steam overlay werken in het spel.
Als een launcher de steam overlay functie krijgt en die sluit weer af, ben je deze dus kwijt...

en na een alt-tab werkt het ook niet meer...

maar... bij emulationstation icm dolphin werkt het wel gelijk goed :) lekker weer mariokart spelen.

[Voor 14% gewijzigd door FunFair op 29-06-2016 19:16]

• Rann
Ik heb helemaal niets aparts ingesteld qua instellingen. Ik verwijst in de Steam Library direct naar "D:\Grand Theft Auto V\PlayGTAV.exe"

Verder geen andere aparte instellingen aan Steam/GtaV zover ik het mij kan herinneren ;-)

Dit werkt bij mij dus goed met de Link, sterker nog, Ik speel hem alleen maar met de Link...

Wellicht belangrijk: Ik heb GtaV nog niet getest met de SteamController, alleen met een 360 controller... Maar voor de SteamController moet in theorie alleen big picture actief zijn... Misschien via het menu een profiel instellen?

[Voor 28% gewijzigd door Rann op 29-06-2016 20:36]

• FunFair
Uplay krijg ik niet automatisch afgesloten als een spel klaar is. Heb daarom even zitten zoeken naar een andere oplossing. Ben gekomen tot een script voor powershell die ik heb omgezet naar een executable.

Voor de geinteresseerden, dit is het script wat ik gebruik. Ergens van internet geplukt en aangepast.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
# powershell script to start thedivision and close uplay on exit by /u/dafzor
# best run from PSRun.exe utility http://www.leporelo.eu/blog.aspx?id=run-scheduled-tasks-with-winform-gui-in-powershell

function Request-Close
{
    param([string]$name)

# code borrowed from http://stackoverflow.com/questions/14436916/gracefully-closing-a-process-in-a-remote-session
    $src = @'
using System;
using System.Runtime.InteropServices;
public static class Win32 {
    public static uint WM_CLOSE = 0x10;

[DllImport("user32.dll", CharSet = CharSet.Auto, SetLastError = false)]
    public static extern IntPtr SendMessage(IntPtr hWnd, UInt32 Msg, IntPtr wParam, IntPtr lParam);
}
'@

Add-Type -TypeDefinition $src

$process = @(Get-Process $name)[0]
    [Win32]::SendMessage($process.MainWindowHandle, [Win32]::WM_CLOSE, [IntPtr]::Zero, [IntPtr]::Zero) > $null
}

Start-Process "C:\Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\games\The Crew (Worldwide)\TheCrew.exe"
Start-Sleep -s 30 # need to wait because thedivision.exe will die and launch uplay which will launch the real division...
Wait-Process -Name "TheCrew"
#Stop-Process -Name "uplay" # can't use this because it leaves a ghost systray icon :(
Start-Sleep -s 3 # wait a bit else requesting uplay to close wont work
Request-Close "uplay"

Ik heb het script omgezet met een tool die heet "ISESteroids". Ik heb niet geprobeerd met PSRun.exe die in het script wordt aanbevolen.

Moet het nog even testen in combinatie met de Link, maar de steam overlay lijkt te werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inrage
Is het nu de bedoeling dat de game zowel getoond wordt op m'n monitor als op m'n TV. Kan ik het niet zo instellen dat ik game op de TV en de PC nog voor iets anders gebruikt kan worden?

Verder toch een beetje teleurgesteld... Witcher 3 ziet er niet zo goed uit op de TV (monotor is 1920x1200) TV is full HD. Het verschil is echter enorm... Ik pas dan de game wel aan naar de reso van de TV, echter komt er dan een zwarte rand rond. Ik had voordien wel al ingesteld om Steam Link tot aan de randen weer te geven... De game ziet er gewoon veel minder duidelijk uit...

Ik krijg ook de controller niet ingesteld, gyro krijg ik niet aan de praat ook al selecteer ik een profiel waar het wel in staat.

Bij 'Limbo' heb ik na 20 minuten spelen steeds een vastloper, geluid begint te haperen, dan het beeld op de TV, 10 seconden later loopt het op de monitor ook vast... Enige oplossing, harde reset van de PC...

Bij Project Cars krijg ik de Steam Controller niet aan het werk. Geen enkele layout die ik selecteer werkt ingame. Ik heb ingame al verschillende imputs gekozen (want Steam Controller) staat er niet standard tussen, niks werkt. Ivm Witcher 3 ziet deze game er dan weer wel even goed uit op de TV als op de monitor...

Dus al bij al nog niet zo heel tevreden van mijn aankoop...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rann
Inrage schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:53:
Is het nu de bedoeling dat de game zowel getoond wordt op m'n monitor als op m'n TV. Kan ik het niet zo instellen dat ik game op de TV en de PC nog voor iets anders gebruikt kan worden?
Nee kan niet inderdaad
Verder toch een beetje teleurgesteld... Witcher 3 ziet er niet zo goed uit op de TV (monotor is 1920x1200) TV is full HD. Het verschil is echter enorm... Ik pas dan de game wel aan naar de reso van de TV, echter komt er dan een zwarte rand rond. Ik had voordien wel al ingesteld om Steam Link tot aan de randen weer te geven... De game ziet er gewoon veel minder duidelijk uit...
Heb je in de steamlink de settings wel op Beautiful gezet? Bij mij is het echt een 1:1 vertaling van m'n monitor.. Heb je (indien moderne) tv op gamesettings staan?
Ik krijg ook de controller niet ingesteld, gyro krijg ik niet aan de praat ook al selecteer ik een profiel waar het wel in staat.
Dat is wel apart.. Weet je zeker dat je niet de gyro pas actief hebt na het indrukken van een bepaalde knop bijvoorbeeld? (zijn zeer veel opties mogelijk)
Bij 'Limbo' heb ik na 20 minuten spelen steeds een vastloper, geluid begint te haperen, dan het beeld op de TV, 10 seconden later loopt het op de monitor ook vast... Enige oplossing, harde reset van de PC...
Is dit ook zonder de Steam Link? Dus als je hem direct op de PC speelt?
Bij Project Cars krijg ik de Steam Controller niet aan het werk. Geen enkele layout die ik selecteer werkt ingame. Ik heb ingame al verschillende imputs gekozen (want Steam Controller) staat er niet standard tussen, niks werkt. Ivm Witcher 3 ziet deze game er dan weer wel even goed uit op de TV als op de monitor...
Vergeet niet dat je het wel via Big Picture Mode moet opstarten, anders kan hij de configs niet pakken nee..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FunFair
Start steam eens in admin mode? Bij sommige spellen werkt dan bij alleen de controller.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-03 20:24
Heb vandaag project cars gekocht, de controller ingame gewoon hetzelfde gelaten als waar die op stond, meen xb360. Community config in steam gepakt en het werkte meteen. Succes ermee altijd vervelend zulk geklooi.

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:53
De link werkte verrassend goed kwa setup, alleen heb ik nog problemen met mijn geluid, ik krijg 5.1 in de link ambience, maar zodra ik een spel start krijg ik enkel iets te horen uit mijn linker front en sub speaker, dit ligt waarschijnlijk aan steam zelf. Het geluid word via spdif uitgestuurd naar een 5.1 receiver. (hoewel die instellingen wel op 5.1 in steam gezet zijn)

Nagoed gaan we straks ff verder kloten, hebben meer mensen issues gehad hiermee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inrage
Rann schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:15:
[...]

Nee kan niet inderdaad

[...]

Heb je in de steamlink de settings wel op Beautiful gezet? Bij mij is het echt een 1:1 vertaling van m'n monitor.. Heb je (indien moderne) tv op gamesettings staan?

[...]
Dat is wel apart.. Weet je zeker dat je niet de gyro pas actief hebt na het indrukken van een bepaalde knop bijvoorbeeld? (zijn zeer veel opties mogelijk)

[...]

Is dit ook zonder de Steam Link? Dus als je hem direct op de PC speelt?

[...]

Vergeet niet dat je het wel via Big Picture Mode moet opstarten, anders kan hij de configs niet pakken nee..
De beautiful setting maakt Witcher 3 idd iets beter. Het is nog steeds niet zo mooi als op m'n Dell Ultrasharp maar het kan er mee door. Heb contrast en brightness van de TV wat hoger gezet als tegemoedkoming (dit is niet nodig bij andere games)

Heb de Steam Controller eindelijk aan het werk gekregen bij Project Cars, gebruik nu het "Lyon's Gyro Faux Wheel V1.2" profiel. Werkt enkel bij selecteren XB360 ingame. (dat had ik daarvoor ook gedaan, maar je moet dus de game afsluiten, dan opstarten en XB360 kiezen, als je eerst op Keyboard had staan en je past het aan terwijl je Steam Controller actief is dan werkt het niet...)
Ik vind het nog niet zo handig met die Gyro maar ik heb ook nog maar een goei 20 minuten echt kunnen testen, zal kwestie van gewoonte zijn. Ik heb zeker niet de verwachting dat het een stuurtje kan/moet vervangen.

Limbo crasht enkel via SteamLink. Maakt nu niet meer uit, uitgespeeld & geklasseerd, en m'n vriendin heeft em ook uitgespeeld gewoon op de PC zonder problemen. Top spel trouwens, zou iedereen eens moeten spelen tussendoor, toppertje! Wel 0 replaywaarde, maar het was onlangs gratis op Steam dus... geen excuses!

Speel nu "This war of mine" op de bank en dat gaat ook geweldig met de controller. Rechter pad is dan de muisbediening. Misschien speelt het nog beter met een gewone XB360 controller waar de game native ondersteuning aan geeft maar ben nu effe in de ban van de Steam Controller :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rann
Inrage schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:08:
[...]
Speel nu "This war of mine" op de bank en dat gaat ook geweldig met de controller. Rechter pad is dan de muisbediening. Misschien speelt het nog beter met een gewone XB360 controller waar de game native ondersteuning aan geeft maar ben nu effe in de ban van de Steam Controller :)
Het is wennen inderdaad... Maar als je er eenmaal aan gewend bent, ga je settings aanpassen ;-)

Voorbeeldje: Laatste dagen veel Helldivers gespeeld. Daar kun je als je de LB indrukt sequenties ingeven voor bijvoorbeeld artillerie support (Bijvoorbeeld: up up down left right left). Dit moet je dan met de linker touchpad doen.

Standaard is alleen ingesteld dat als je rechtsboven indrukt, hij rechts, en boven uitvoert. Dus lekker foutgevoelig als je je vinger iets teveel opzij beweegt.

Gelukkig duik je gewoon de config in, en stel je in dat het touchpad niet omni-directional is, maar gewoon alleen up/down/left/right states heeft. Ideaal!

Of je kan zelfs onder het rechtertouchpad (onclick bijvoorbeeld) en menu tonen met al voorgeprogrammeerde sequences... Zoveel mogelijk! _/-\o_

Maar misschien is dit eigenlijk iets meer voor het Steam Controller topic... :+

[Voor 3% gewijzigd door Rann op 05-07-2016 13:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Weet iemand een bron voor het retouren van de Steam link? Merk dat ik de unit (veel) te weinig gebruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:59

JoeZuCK

_Fonz > all.

MrVegeta schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:02:
Weet iemand een bron voor het retouren van de Steam link? Merk dat ik de unit (veel) te weinig gebruik.
Marktplaats.nl of natuurlijk V&A hier.

[Voor 4% gewijzigd door JoeZuCK op 05-07-2016 16:04]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik doelde meer op het retouren naar Valve. Kan daar maar weinig over vinden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Op de Steam refund pagina staat dat je gewoon op de store page van de Link moet zijn:
Please see the Steam Store page for the Steam Link or the Steam Controller, which includes detailed guidelines on the return and cancellation process for Steam Hardware.
Hier dus:
http://store.steampowered.com/app/353380

Daar staat:
The easiest way to do this is by using the online button provided at help.steampowered.com. Simply log in there with your Steam user account, select the order you wish to cancel and the problem you are having, then press the button labeled “I’d like to request a refund”.
Als het goed is kun je dan inloggen en een refund aanvragen. Waar ie dan heen moet krijg je waarschijnlijk dan te horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rann
Te weinig gebruikt in een week tijd ? ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Yup. Maar één keer aan gehad en dat was tijdens onze housewarming. Als ik samen met mijn vriendin thuis ben dan claimt die de tv en zit ik (dan) achter de pc. Ik dacht misschien vindt ze het wel gezellig of wil ze zelf ook eens gamen als het niet achter de pc is, maar dat is niet het geval.

Dat en ik heb recentelijk ontslag genomen dus ~120 euro is nu wel ff handig om ergens anders aan te spenderen ;).

• Rann
MrVegeta schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:56:
Yup. Maar één keer aan gehad en dat was tijdens onze housewarming. Als ik samen met mijn vriendin thuis ben dan claimt die de tv en zit ik (dan) achter de pc. Ik dacht misschien vindt ze het wel gezellig of wil ze zelf ook eens gamen als het niet achter de pc is, maar dat is niet het geval.

Dat en ik heb recentelijk ontslag genomen dus ~120 euro is nu wel ff handig om ergens anders aan te spenderen ;).
Klinkt bekend, alleen ik ging bijvoorbeeld als zij aan het eten koken/op de laptop bezig was, beneden zitten, en dan van die platform games spelen (Trine).. Voor je het wist was het van 'oh, mag ik ook eens proberen' en zat zij de hele avond te gamen :F

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik heb 'm nu voor het eerst geprobeerd met een wired Xbox360 controller die ik bijvoorbeeld ook voor DS3 gebruik. En ik merk behoorlijk wat lag in de interface bij het wisselen in de libary en zo. Dit met ook nog eens alles bekabeld. Ook heeft die de laatste firmware... Netwerk test geeft ook uitstekend aan, doet me toch afvragen of dit wel de juiste koop voor mij is.

• Mitchl89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:24
Is er al iets bekend over de werking van de nieuwe Xbox Ons S controller in combinatie met de Steam Link?

Ik merk dat ik een rechter thumbstick mis in niet-muis-games. Ik heb zitten kijken naar de Xbox One controller in combinatie met de wireless adapter, maar het schijnt dat je hier ook nog eens VirtualHere voor moet kopen, à €20...

[Voor 15% gewijzigd door Mitchl89 op 12-07-2016 08:14]

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:48

The Inquisitor

Greetings weaklings

Voordat ik de Link ga kopen heb ik zitten spelen met in-house-streaming van mijn Host laptop naar mijn Surface Pro, die dan weer met mini-DP>HDMI aangesloten is aan de TV. De host is aangesloten aan LAN, de Surface op WIfi (2.4ghz). Eerst haperde alles continu en was bang dat wifi nooit ging werken. Nu heb ik het een en ander veranderd, waaronder van wifi channel gewisseld, en heb nu een paar games geprobeerd en ze draaien lekker. Geen input lag meer.

Het gekke is wel dat ik het scherm freezed voor een tijdje, het geluid hapert en het beeld staat stil op de tv, maar het beeld op de host gaat gewoon vloeiend door. De input van de controller wordt ook niet geregistreerd op de host, dus het moet iets zijn in de client of de stream. Vermoedelijk is het dan toch te verwijten aan het wifi signaal...

Edit: de diagnostische info gaven (wanneer het beeld lekker liep) aan:

1.65 ms input, 57.59 ms display.
incoming bitrate: 14343 kbit/s, video: 14028 kbit/s
packetloss 0.00% (2.81% frame loss)

Op dat gebied heb ik alleen weinig kennis om dit te vergelijken met 'gewenste cijfers'.

[Voor 15% gewijzigd door The Inquisitor op 13-07-2016 14:24]

• el polini
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:27
Weet iemand of de Xiaomi Gamepad (Bluetooth) werkt met de Steam Link?

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 12:04
el polini schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:40:
Weet iemand of de Xiaomi Gamepad (Bluetooth) werkt met de Steam Link?
bluetooth zou gewoon moeten werken.
WII U Pro controler werkt ook goed (ook Bluetooth)

Iracing profile

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Link gekocht en ontvangen. Paar games geprobeerd maar geen freezes meegemaakt. Eerst even op wifi geprobeerd en liep goed, alleen FPS games leken af en toe beetje vaag, en de audio als je schoot leek een fractie vertraging te hebben. LAN aangesloten en alles is nu vlekkeloos.

Lijkt me een topding, deze weken veel uitproberen :)

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-03 13:18
Dit apparaat lijkt mij een leuke aanwinst. Ik zou alleen graag willen weten of Origin games ook werken via de link? Ik zie op diverse forums dat het bij sommige niet meer zou werken sinds kort.

Iemand die daar ook problemen mee heeft of werkt het gewoon?

• Arunia
Poeh, laatst werkte het nog. Enige is, als je de Steam controller gebruikt, dat met meer programma's op je scherm zoals origin en het spel, schakelt de controller over op een andere modus. Daarbij is de B knop terug om uit de applicatie te gaan.

Moet zeggen dat het verder al even geleden is dat ik er iets mee gedaan heb. Minder dan een maand geleden wel nog een ps2 emulator en een extern spelletje gedaan via de link.
Origin kan overigens opstarten en meteen afsluiten wanneer een spel start.

• siemed
Oke, bedankt voor de info. Ik wil er Xbox controllers aan koppelen en zou dan niet de Steam controller nemen. Of is dit niet verstandig?

• Rann
siemed schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:02:
Oke, bedankt voor de info. Ik wil er Xbox controllers aan koppelen en zou dan niet de Steam controller nemen. Of is dit niet verstandig?
Je kan gewoon je Xbox controller aan je link koppelen via USB (of wireless USB dongle voor Xbox360)

• Quezzon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-06-2022
Tijdens de Summer Sale van Steam van de gelegenheid gebruik gemaakt om een Steam Link en Controller te bemachtigen voor 30% korting. Ik was al een tijdje op zoek naar een oplossing om gezellig op de bank te kunnen gamen maar niet mijn PC in de woonkamer te hoeven plaatsen, en veel reviews gelezen en toch nog getwijfeld maar mijn ervaringen tot nu toe zijn erg positief.
Ik heb recentelijk ook mijn GPU geupgrade naar een GTX 970 wat heeft gezorgd voor minder haperingen en een soepele gameplay bij de zwaardere games (Hitman en the Witcher) en ik moet ook nog een beetje wennen aan het spelen met een controller.

Het installeren van de Steam Link is echt heel simpel, ik heb gekozen voor een koppeling via UTP aangezien mijn huis verdrinkt in Wifi omgevingen uit de buurt. Maar je sluit de stoom aan het het apparaat gaat zelf op zoek naar Steam accounts binnen het netwerk. Vervolgens krijg je een verificatie code op de PC die je wilt koppelen en krijg je een update voor de laatste drivers en je bent klaar op te spelen. Voor een casual gamer zoals ik een prima oplossing!

• siemed
Vraagje, ik heb sinds kort de beschikking over een Steam link en loop tegen een flinke vertraging op van de muis. En dan bedoel ik nog niet eens in een spel, maar gewoon in de OS van de Steam Link.
Dus voordat ik de computer kies om mee te verbinden, heb ik al een slome muis. Deze is met USB verbonden met de link en ook een andere muis heeft hetzelfde effect.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen of is dit normaal?

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik wil de link gaan kopen om xcom 2 op tv te spelen. Werkt dit spel goed?

• Rann
siemed schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:14:
Vraagje, ik heb sinds kort de beschikking over een Steam link en loop tegen een flinke vertraging op van de muis. En dan bedoel ik nog niet eens in een spel, maar gewoon in de OS van de Steam Link.
Dus voordat ik de computer kies om mee te verbinden, heb ik al een slome muis. Deze is met USB verbonden met de link en ook een andere muis heeft hetzelfde effect.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen of is dit normaal?
Waarschijnlijk doet je tv dit, heb je een 'gamemodus' op je tv? Dit schakelt alle tv extra's uit wat wel nodig is tegenwoordig om te gamen...
Tennisbal schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:46:
Ik wil de link gaan kopen om xcom 2 op tv te spelen. Werkt dit spel goed?
Zeker! Staat ook bij de reviews :-)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Of zit je op een hele slechte wifi verbinding?

• siemed
Het geeft helaas geen verschil als ik de 'GAME' modus van mijn televisie activeer. Op de tv heb ik ook een Raspberry aangesloten, de muis daarop geeft ook geen problemen.

Ook het netwerk is bedraad, maar zou geen invloed mogen hebben op muis bewegingen op de Steam Link voor connectie computer. Zou een Bluetooth muis beter werken dan een muis via USB?

• FunFair
siemed schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:47:
Het geeft helaas geen verschil als ik de 'GAME' modus van mijn televisie activeer. Op de tv heb ik ook een Raspberry aangesloten, de muis daarop geeft ook geen problemen.

Ook het netwerk is bedraad, maar zou geen invloed mogen hebben op muis bewegingen op de Steam Link voor connectie computer. Zou een Bluetooth muis beter werken dan een muis via USB?
Al een andere muis getest?

• siemed
Ja, onderhand de derde muis. Twee bedraad en één draadloos. Hebben jullie dus niet dit probleem? De muis is gewoon snel in het menu?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

siemed schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:20:
Ja, onderhand de derde muis. Twee bedraad en één draadloos. Hebben jullie dus niet dit probleem? De muis is gewoon snel in het menu?
Ik gebruik altijd een controller, maar ik ga het straks voor je testen met een (draadloze) muis :)

• siemed
The Inquisitor schreef op donderdag 22 september 2016 @ 07:54:
[...]

Ik gebruik altijd een controller, maar ik ga het straks voor je testen met een (draadloze) muis :)
Alvast bedankt!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Net getest: geen lag. De muis reageert direct op aanrakingen en zie niets raars. Heb door het menu heen bewogen en library enz.

Link icm een Rapoo draadloze muis (en toetsenbord) via een USB receiver.

• Tennisbal
Kan ik de pc monitor uitzetten? Nu blijft hij aan staan en volgens mij kan dat niet anders?

• FunFair
Tennisbal schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:18:
Kan ik de pc monitor uitzetten? Nu blijft hij aan staan en volgens mij kan dat niet anders?
Bij mij staat de monitor standaard uit.

• Tennisbal
FunFair schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:47:
[...]

Bij mij staat de monitor standaard uit.
Hoe doe je dat?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Je pc monitor kun je uitdoen met de fysieke knop. Het is lastiger als je een laptop hebt.

• siemed
The Inquisitor schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:19:
[...]

Net getest: geen lag. De muis reageert direct op aanrakingen en zie niets raars. Heb door het menu heen bewogen en library enz.

Link icm een Rapoo draadloze muis (en toetsenbord) via een USB receiver.
Bedankt voor het testen! Blijft wel vreemd hoor, dat ik dan zo veel lag heb met een muis. Dat maakt bijvoorbeeld BF4 onspeelbaar, iets wat ik graag speel. Zou mijn Steam Link defect zijn zijn of zo?

Ik zou hem wel eens willen vergelijken met een andere, dan zou het meteen duidelijk zijn. Iemand in de buurt van Voorburg met een Steam Link waar dat zou kunnen?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Graag gedaan! Ik krijg alleen onmogelijke lag van de muis (ook in het menu) wanneer ik stream vanaf mijn Surface Pro. De SP is dan verbonden met WiFi (2meter van de router) en Link altijd op ethernet. Ik heb geen idee waar dat in zit, want voordat ik de Link kocht testte ik de stream kwaliteit van mijn netwerk door gamelaptop (ethernet) te streamen naar de surface (WiFi). Toen werkte het wel goed...

Kort verhaal: ik vraag me af of jij dit probleem ervaart. En een ideetje: probeer eens een andere computer / laptop

• aisley
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-06-2019
Gisteren de link ontvangen en uitgetest met volgende instellingen:

Modem: witte Eurodocsis 3.0-modem van telenet
Link rechtsreeks verbonden met deze modem, pc is verbonden met deze modem via een powerline (D-Link PowerLine Mini Adapter Kit AV 500).

Als ik een speedtest doe op mijn computer geeft deze slechts +- 26mbps. Niet super en een hele downgrade van de speed die ik normaal zou krijgen via telenet . Maar tot nu toe was dit genoeg om online te spelen, netflix etc. Ik heb eerder getest hoe mijn internet is als ik rechtsreeks een kabel steek van mijn laptop naar de modem en dat was zeker *4.

Computer setup is als volgt: Intel Core i5-4440, GeForce GTX 760, 8 GB geheugen. Mids lagere settings kan ik vrijwel alle nieuwe games spelen (the witcher, tomb raider, ..).

Ik kan je alleen maar zeggen dat met deze opstelling de link onspeelbaar was. Ik heb een UTP cat 6 kabel van 30m gekocht om mijn powerline te verwijderen en rechtstreeks een kabel naar boven te leggen.

Ik hoop dat dit de oplossing is. Iemand die extra tips heeft qua instellingen op je TV/link.

1 ding is zeker: als dit spul werkt dan heb ik een ideale manier gevonden om beneden te gamen + mijn desktop op tv te projecteren, Photoshop te gebruiken en te tekenen.

• Nightspark
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:03
aisley schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:43:
Gisteren de link ontvangen en uitgetest met volgende instellingen:

Modem: witte Eurodocsis 3.0-modem van telenet
Link rechtsreeks verbonden met deze modem, pc is verbonden met deze modem via een powerline (D-Link PowerLine Mini Adapter Kit AV 500).

Als ik een speedtest doe op mijn computer geeft deze slechts +- 26mbps. Niet super en een hele downgrade van de speed die ik normaal zou krijgen via telenet . Maar tot nu toe was dit genoeg om online te spelen, netflix etc. Ik heb eerder getest hoe mijn internet is als ik rechtsreeks een kabel steek van mijn laptop naar de modem en dat was zeker *4.

Computer setup is als volgt: Intel Core i5-4440, GeForce GTX 760, 8 GB geheugen. Mids lagere settings kan ik vrijwel alle nieuwe games spelen (the witcher, tomb raider, ..).

Ik kan je alleen maar zeggen dat met deze opstelling de link onspeelbaar was. Ik heb een UTP cat 6 kabel van 30m gekocht om mijn powerline te verwijderen en rechtstreeks een kabel naar boven te leggen.

Ik hoop dat dit de oplossing is. Iemand die extra tips heeft qua instellingen op je TV/link.

1 ding is zeker: als dit spul werkt dan heb ik een ideale manier gevonden om beneden te gamen + mijn desktop op tv te projecteren, Photoshop te gebruiken en te tekenen.
Jouw ervaringen heb ik meerdere malen gelezen en zelf ook ondervonden. Steam Link via Powerline is eigenlijk not-done of je moet een nieuwbouwhuis hebben met hoogwaardige kwaliteit netaansluitingen. Ik ga je wel verzekeren dat het gebruik van de UTP kabel een wereld van verschil is.

Heb zelf de steamlink aangesloten op een switch, die gaat naar mijn router, vervolgens via de meterkast naar mijn kantoor (woonkamer 1e verdieping, kantoor BG) en via een switch weer naar mijn PC. met een GTX1080 op de hoogste instellingen speel ik bijvoorbeeld The Witcher 3 en MGS op 60fps op mijn tv.

Ben benieuwd naar je ervaringen als je de installatie via UTP hebt voltooid!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:17
Heb hem tijdens de kortingsactie ook maar besteld. Komt vandaag binnen.
Gebruikte Steam in home wel eens op een laptop via 5Ghz netwerk. Dit werkte wel goed eigenlijk.
Ik heb tevens een tp-link powerline in een nieuwbouw huis en zal deze eens testen met de link. Jullie horen het resultaat nog.

• aisley
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-06-2019
Om de een of andere reden probeerde ik het de volgende morgen nog eens. Ik stond verbaasd te kijken hoe ik tomb raider moeiteloos kon spelen. Bij een speedtest leek ook alles ineens 65mbps te geven. Nu was de utp kabel al besteld en heb ik die avond aangesloten aan mijn pc: gevolg 190mbps. Grote verbetering en beneden alle games getest die ik wou. Super smooth en geen problemen tot nu toe. Ik sukkelen wel nog een beetje met de instellingen. De tekst is enorm klein aangezien de resolutie op 1920×1800 staat op al mijn spelletjes. Zeker bij de witcher is het klein. Toch maar eens opzoeken. Voor de rest zie je wel dat de kwaliteit niet super is van dichtbij, maar wat verwacht je nu op een goedkope tv. Ik ben alleszins verwonderd dat dit goedkope toestel dit aan kan. Ik gebruik momenteel men xbox one controller met draad aangezien mij die dlc wat duur is. Een draadloze muis en met Bluetooth keyboard. Zeker een aanrader als je zoals mij veel beneden zit bij je tv en niet graag altijd in je bureaustoel gamed

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ja het lijkt soms wel beter te lukken dan de andere keer. Ik heb de Link eerst ook aangesloten op Wifi wegens gebrek aan LAN kabel (die moest ik nog even kopen), en kon bijv Metro Last Light (FPS) wel spelen over Wifi (host was dan wel verbonden met LAN), alleen zat er een mini vertraging in. Als je schoot dan duurde het bijv een deel van een seconde voordat het geluid volgde, het zou dus wel irritant worden op den duur, maar voor een FPS viel het me mee.

Kleine tekst inderdaad! Je TV is gewoon 1080p toch? Maar dan alsnog zijn dingen vaak klein inderdaad, ondertitels die nauwelijks te lezen zijn als je op een normale afstand op de bank zit.

• zerocool82
  • Laatst online: 18-03 11:39

zerocool82

Ignorance causes chaos

Vandaag mijn Steam Link binnen gekregen, voor 23 euro (inclusief verzending) toch maar eens proberen :) Tevens een Xbox One controller in bestelling.

Wel twee 'problemen', het Big Picture scherm lijkt een verkeerde resolutie te hebben en niet volledig op het scherm te passen (zowel op mijn monitor als op mijn tv). Het instellingenmenu en de spellen die ik heb geprobeerd hebben wel de juiste resolutie. Iemand enig idee?

Tevens wilde de Steam Link niet uitschakelen (bleef herstarten na keuze voor uitschakeling), met de beta firmware is dit opgelost.

• el polini
sk1nny666 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:00:
[...]

bluetooth zou gewoon moeten werken.
WII U Pro controler werkt ook goed (ook Bluetooth)
Inmiddels de Xiaomi Bluetooth Controller werkend gekregen. :)

https://steamcommunity.co...433/#c1842367319525387630

[Voor 4% gewijzigd door el polini op 14-12-2016 10:29]

• el polini
Gebruik SDL2 Gamepad Tool voor het maken van een mapping.

1. SSH naar je Steam Link (https://github.com/ValveSoftware/steamlink-sdk)
2. Creëer en plak de mapping in /etc/controller_map.txt
3. Reboot Steam Link
4. Deel resultaat op Steam forum

http://www.generalarcade.com/gamepadtool/

:)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Poosje terug voor elkaar gekregen om FIFA 17 te spelen via de SteamLink. Je moet dan Origins in Win7 modes zetten en de EA overlay uit. Dan in FIFA 17 config settings uitzetten dat de opstart config scherm wordt getoond, maar gewoon direct naar de game en dan worden de draadloze Xbox controllers (die ik via de een USB hub van de SteamLink aangesloten heb) herkend en kan er gegamed worden.

• six-shooter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10-2022
Hoeveel beter werkt dit dan een laptop met Steam aan je tv hangen (met een controller en bedrade verbinding)? En in hoeverre ligt dat aan je laptop-specs?

Ik heb namelijk een Asus T100 laptop/tablet over en een USBhubje + USB-LAN + Muis + Rumblepad controller. Dit alles aan de TV-aansluiten; heb ik dan eigenlijk ook niet een so0rt van Steam Link, al dan niet met windows 10 + Steam.
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee