JDunnio schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:21:
[...]
Op het moment een tweetal lampen:
een hue lamp waar hij via MQTT als remote werkt, zodat de schakelaar de hue niet van de stroom onderbreekt. Op basis van tijd trap HA dan een andere scène af (ochtend, middag, avond, nacht)
De andere schakelt de LED lampen boven mijn aanrecht. Daar heb ik een fysieke knop voor, maar in de schouw van de afzuigkap zit ook een dimmer (die altijd op dezelfde stand staat). Door de
shelly kan de aanrechtverlichting mee met de alles uit scène. Vaak stond die nog aan en moest ik die nog met de hand uitzetten (luxe probleem.
Ik heb er nu tasmota op staan, maar ik weet nog niet wat ik ervan vind. Ik mis de doublepress zodat je bv de standaardscene kunt overrulen. Bv ochtend gedimd wit licht, maar doublepress het licht vol aan.
Single press en HOLD zijn dus de enige opties.
Hiernaast bevat de originele firmware nu ook MQTT en is er een bin-file met de originele firmware beschikbaar.
Ik heb hiernaast nog 4 fibaro dimmer 2’s die wel double en tripple press doen, maar wel 4,5 keer zo duur. Bang for Buck is de
shelly zeker, en zeker prima voor een Buitenlamp, stopcontact met power meassurement, maar waar ik wat meer scenes wil ga ik denk ik toch voorlopig voor de fibaro’s.
De
shelly’s zijn dan leuk voor het toilet, trapkast, Buitenlamp etc die altijd aan gaan met dezelfde scène.
[...]
Ik denkt dat die van mij toch wel twee weken onderweg zijn geweest. In Bulgarije alleen al 1,5 week voordat ze in Nederland waren. Nog niet zo geavanceerd als PostNL en de verpakking idem. Maar het goede nieuws is dus wel dat ze aankomen