Wat betreft de webwinkel, ik noem nog liever geen namen. Vooral omdat zij volgens mij wel verantwoordelijk zijn maar niet schuldig (aan de diefstal) en dus wil ik ze niet aan een schandpaal nagelen.
We hebben ze dinsdag, woensdag en gisteren minstens 2 keer (totaal 4 keer) gevraagd om een foto van de doos. Gisteren was 2 keer het antwoord dat ik die die dag zou krijgen. Begin van de avond, toen ze dus al dicht waren, had ik nog niets. Daarom toen maar weer een mail gestuurd die ze nu zouden moeten zien.
Iets anders over de webwinkel, het is duidelijk dat zij geen aangifte hebben gedaan terwijl dat volgens mij juist wel moet omdat het diefstal is van hun laptops en omdat postnl alleen via hun (en dus ook alleen via hun aangifte) wil communiceren. Wederom omdat ook postnl aangeeft dat het hun verzending is.
Echter, de webwinkel wil WEL van ons de inhoud van onze aangifte alvorens zij verder iets willen doen.
Omdat zij niet "aan onze kant" staan in deze zaak vind ik het moeilijk om hun die inhoud te geven.
Maar omdat zij die eerst willen hebben alvorens verder te gaan, lijkt het alsof ik de boel blokkeer door dat niet te geven. Ik had ze wel al meteen het aangifteNUMMER gegeven.
Ik wil daarover eerst met de politie overleggen maar als ik die toch weer moet bellen dan doe ik dat graag meteen met de toevoeging van de foto en eventuele andere info die de webwinkel heeft/achterhoudt.
Wat ze nu namelijk ook hebben en niet aan mij hebben gegeven is een transcript van postnl waarin precies staat welk traject het pakket heeft doorlopen. Dat lijkt mij erg nuttig, en ook daarvan zeiden ze dat ze me dat zouden sturen (en dus niet gedaan).
Al met al erg vervelend dat ze zo traag werken daar. Ik wil niet zeggen dat ze dwars liggen, maar dit is niet bepaald meewerken. Eerder hebben we eens een rechtzaak gehad tegen een groot bedrijf die uiteindelijk wegens "traineren" door de rechtbank werd gesommeerd daarmee te stoppen en volledig mee te werken. Dat traineren werkte uiteidenlijk niet in het voordeel van die grote jongens, maar het was wel enorm frustrerend voor ons. Maar dat terzijde.
[
Voor 1% gewijzigd door
sjimmie op 26-09-2015 10:28
. Reden: kleine toevoeging. ]