Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 09:22
Vorige week bestelden wij twee HP laptops in Nijmegen.
Deze werden vlot opgestuurd en alles leek oke.
Maar het bleken laptops met een Bulgaars toetsenbord te zijn.
De webshop bood aan om de toetsenborden kostenloos te vervangen
edit:
of ze te retourneren voor geld terug omdat dat binnen 14 dagen sowieso onderdeel van hun service is
en stuurde (door hun zo gekozen en betaalde) pakketzegels voor de retourzending.
Zaterdag hebben we ze bij het postnl agentschap afgegeven en ze zijn vanaf daar maandagavond vertrokken.

Dinsdag kregen we bericht van de webshop dat we blijkbaar vergeten waren om de laptops en adaptors in de dozen te doen.
Op de track and trace stond een gewicht per doos van een kleine 500 gram.
We hebben de webshop geantwoord dat we ze wel erin hadden gedaan.

We zijn naar het postagentschap gegaan.
De dozen hebben daar in rolcontainers in het gesloten magazijn gestaan.
Alleen personeel kan daarbij en er is geen camera toezicht op.

Omdat we al pakketzegels van de webshop hadden zijn de dozen daar niet gewogen.
We hebben dus alleen een bewijsje met het tracking nummer, maar geen gewicht van dat moment.
Dat gewicht is blijkbaar pas ergens later in het proces toegevoegd aan de tracking, toen het leed al was geschied.

We hebben PostNL gebeld.
Die konden ons vertellen dat zij verder niets konden doen omdat het geen verzekerde verzendingen zijn.

Bij de politie hebben we online aangifte gedaan, maar die zullen geen rechercheurs op een dergelijk verhaal gaan zetten is onze inschatting.

Overigens zijn de laptops zowel naar ons toe als dus retour in de originele HP doos gegaan.
Dat is achteraf niet slim vanwege de herkenbaarheid maar wij stuurden ze dus terug in exact dezelfde verpakking als zij naar ons.
We hebben ook geen keuze ofzo gekregen, zij stuurden meteen de pakketzegels.

Is het zo dat, omdat de webshop zelf ons de laptops onverzekerd heeft laten opsturen, dat zij nu verantwoordelijk zijn? Namelij net zoals dat ik zelf verantwoordelijk ben als ik bij een webshop iets bestel en kies voor onverzekerde verzending?

[ Voor 2% gewijzigd door sjimmie op 25-09-2015 15:51 . Reden: kleine aanvulling (te vinden als [edit] block) ]

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:50
Vervelende gang van zaken. Goed dat je aangifte hebt gedaan. Een opsporingsonderzoek zal er mogelijk niet inzitten, mits je achterhaalt waar het pakket gewogen is. Als dat pas bij het eerste sorteercentrum is gebeurd dan heb je mogelijk teveel verdachten. Was het eerder, dan zou de politie zich kunnen beperken tot de winkel en de chauffeur. Maargoed, de vraag is of men er capaciteit voor wil vrijmaken.

Ik denk dat je verder bent aangewezen op de voorwaarden van de winkel. De winkel dwong jou niet hun service te gebruiken. Je had ze ook terug kunnen brengen met de auto. Maar mogelijk dat een rechter het de winkel wel kwalijk neemt dat ze de retouren van laptops onverzekerd retour laten komen. Dat zou men als nalatig kunnen beschouwen... Maar dat hangt dus van de voorwaarden af. Heb je daar iets in kunnen vinden?

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:51
Doorgaans staat in de voorwaarden dat het retoursturen op eigen risico is. Dat de winkel aanbiedt retourkosten te betalen maakt ze niet verantwoordelijk. Het is een gebaar van hun kant voor het ongemak, maar je had nog steeds zelf de keus ze op deze wijze te verzenden of niet..

Maargoed, misschien zijn de voorwaarden van de betreffende winkel wel iets anders verwoord..

Hoe waren de dozen bij aankomst dichtgeplakt? Misschien andere tape gebruikt dan jij? Met wat geluk weet de persoon die ze de pakketjes aangenomen heeft bij afgifte nog hoe het eruit zag toen jij het inleverde, ter bewijs dat ermee gesjoemeld is naderhand.

Maar idd beter altijd nog in een aparte, anonieme, doos verpakken dit soort zaken. Hadden ze ook in één zending verstuurd kunnen worden en dus voor hetzelfde geld verzekerd.

[ Voor 36% gewijzigd door henri86 op 22-09-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Normaliter is volgens hun site een retour op kosten van de consument, maar omdat dit een verkeerd geleverd product betrof namen zij dat over. Omdat we ingingen op hun aanbod om hun foute levering te herstellen maakten we ook gebruik vande door hun geleverde retour pakketzegels.

Over de risico's en aansprakelijkheid van een retour zie ik niets op de site.

Wel staat over de normale verzending: "Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.".

Daar staat niets over de richting van de verzending.
Als ik dit beschouw als een verzending van hun (weliswaar van mij naar hun, maar vanwege hun fout, op hun verzoek en door hun geinitieerd) dan nemen zij daarvoor dus het risico op zich?
Of doe ik hier allean aan whishful thinking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zij regelen het vervoer terug door pakketzegels aan te bieden, dan kunnen ze jou moeilijk verantwoordelijk houden voor het kwijtraken van de zending lijkt mij. Jij doet exact wat zij van je vragen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Tsurany schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:33:
Zij regelen het vervoer terug door pakketzegels aan te bieden, dan kunnen ze jou moeilijk verantwoordelijk houden voor het kwijtraken van de zending lijkt mij. Jij doet exact wat zij van je vragen.
Ze bieden dat als service. Je bent niet verplicht daar gebruik van te maken. Je kan altijd nog op eigen initiatief verzekerd versturen. De verzender is verantwoordelijk over het algemeen.. (tenzij anders vermeld in de voorwaarden)

[ Voor 6% gewijzigd door henri86 op 22-09-2015 19:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-08 21:05
Ik kon het mijzelf niet verhelpen te denken....."Dit klinkt als een grote scam operatie!"

Laptops met bulgaarse toetsenborden opsturen....yeah right! Die liggen ook zo voorhanden in Nederland. Niet dus!

En dan direct die retourzegels......geloof er niets van.

Het zou mij niet verbazen als de winkel je zit te scammen.....

Good luck!

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-08 15:53
Panzer_V schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:47:
Ik kon het mijzelf niet verhelpen te denken....."Dit klinkt als een grote scam operatie!"

Laptops met bulgaarse toetsenborden opsturen....yeah right! Die liggen ook zo voorhanden in Nederland. Niet dus!

En dan direct die retourzegels......geloof er niets van.

Het zou mij niet verbazen als de winkel je zit te scammen.....

Good luck!
maar hij is bij postnl gewogen als 500 gram, als ik het goed lees tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Wat ik raar vind, is dat de leverancier dus gewoon verkeerd geleverd heeft. Had deze beter opgelet dan had er geen retour plaatsgevonden. Nu dit wel is gebeurd, en dus opeens de de klant de klos is.

Ergens opmerkelijk dat het Hongaarse toetsenborden zijn. Misschien een verkapte scam om je te doen geloven dat ze welwillend zijn maar dit de truc is? Misschien is het gewicht nog wel een indicatie dat het wel ergens in het proces van de vrachtwagen is gevallen. Maar vind het vreemd.

Is de webshop beetje bekend? Goede recensies?

Edit: soortgelijk idee als Panzer_V

[ Voor 3% gewijzigd door M.I.G. op 22-09-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Ik snap je scam opmerking hoor.
Deze webshop heeft, ook hier op tweakers, voornamelijk positieve reacties maar heeft ook wel vaker fouten gemaakt in wat ze leverden. Zo te zien hebben de vooral restpartijtjes die ze zelf amper bekijken en gewoon verkopen.

Dat ik anders kon versturen, ja en nee.
Ik legde een klacht bij hun neer dat ze foute laptops hadden geleverd en zij wilden dat zo oplossen.
Ze stuurden meteen die pakketzegels met de mededeling dat we ze daarmee konden versturen. Dat het niet bij mij opkwam om het anders te doen dan dat zij zelf aangaven kan mij toch niet worden kwalijk genomen? (hooguit achteraf maar daar hebben we het niet over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Maar zij maken dus de fout door niet te controleren wat leveren en door die fout zit jij met de gebakken peren. Als zij met die zegels de fout wilden oplossen is de verantwoordelijkheid aan hun kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Jurgen schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:50:
[...]

maar hij is bij postnl gewogen als 500 gram, als ik het goed lees tenminste.
Tsja....dat staat op de site. Eerlijk gezegd heb ik niet zo'n vertrouwen in de posterijen. Al helemaal niet als je weet wat voor volk er daar rondloopt en hoe hoog de doorstroom van personeel is. Neen, zelf de aardige "Frits" de pakketjesman hier, die op zich goed bezorgd, zie ik regelmatig pakketjes uit zijn handen laten vallen omdat neerleggen te moeilijk is.

Hoe moeilijk is het om een 'mol' te plaatsen in zo'n distributie centrum. En 500 gram vind ik te mooi klinken als gewicht. Geen laptop en geen adapter. Dus zij willen beweren dat de doos zelf een halve kilo weegt??!! Lijkt mij eerder een van te voren door de webwinkel opgegeven gewicht. Opgegeven bij het printen van het retourlabel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
M.I.G. schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:00:
Maar zij maken dus de fout door niet te controleren wat leveren en door die fout zit jij met de gebakken peren. Als zij met die zegels de fout wilden oplossen is de verantwoordelijkheid aan hun kant.
Daarom is de vraag wat er in de voorwaarden staat over retourneren / retourneren bij verkeerd geleverd product.
Daarbij is ook belangrijk of er expliciet vermeld stond dat het om een NL toetsenbord ging of niet. Zo niet, dan is er niet zo zeer een verkeerd product geleverd maar een product dat achteraf toch niet aan de verwachtingen/eisen van de klant blijkt te voldoen. (Het typenr., indien wel vermeld, van een laptop geeft doorgaans al aan of het om een NL model gaat of niet. Stond dat er, en geen verdere vermelding over NL model, dan heeft de koper verzaakt degelijk onderzoek te doen naar het gekochte product en is er dus niet een verkeerd product geleverd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

henri86 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:37:
[...]

Ze bieden dat als service. Je bent niet verplicht daar gebruik van te maken. Je kan altijd nog op eigen initiatief verzekerd versturen. De verzender is verantwoordelijk over het algemeen.. (tenzij anders vermeld in de voorwaarden)
Als zij dat aanbieden mag je toch er toch op vertrouwen dat je hier probleemloos gebruik van kan maken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Hoe heb je betaald? Hopelijk met creditcard? In dat geval zou je via de cc een claim kunnen neerleggen. CC maatschappijen zijn niet gebaat bij fraude en zullen vrij rap tot vergoeding overgaan. Het is een wereldwijd geheim hoeveel% van de cc transacties faude zijn. Maar trust me.....het is hoog!

Heb je met iDeal betaald dan heb je financieel gezien geen poot om op te staan. In dat geval is het HOPEN dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt. Direct daarmee contact opnemen zou ik zeggen! Die lui kunnen adviseren/ bemiddelen etc.

Heb je dat ook niet.......dan blijft er niet veel meer over. In persoon langsgaan kan. Maar dan zou ik wel andere mensen meenemen als getuigen. Anders is heel hard huilen, jezelf schoppen en flink wat alcohol nuttigen de enige optie die ik nog voor je zie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Panzer_V op 22-09-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 10:03

DarkSide

theres no place like ::1

Even anders gezegd. Waarom zou de winkelier de verzender moeten vertrouwen?
Misschien denkt die ik stuur een lege doos op. En heb straks 2 laptops?

Dit is geen beschuldiging, Maar geeft, mijn aanziens, wel aan dat dit een lastige zaak is.
Daarom laat ik dit soort zaken ook altijd aangetekend en verzekerd versturen.
Heb al een x meegemaakt dat ik mijn geld niet terug kreeg na het terugsturen van een artikel.
Deze was niet aangekomen. Gelukkig had ik het ontvangst bewijs waarna ik als nog mijn geld kreeg.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-08 19:25

Hokkie

Hello

Één van de redenen dat de webshop pakketzegels aanbied is omdat de webshop tegen een gereduceerde tarief kan verzenden. Tijdens een garantieclaim dient de webshop de verzendingen te betalen en hierdoor kunnen ze wat kosten besparen. Dat dit voor de consument verwarrend is, begrijp ik.

Als klant kun je er voor kiezen hier gebruik van te maken, maar je blijft zelf wel verantwoordelijk voor de daadwerkelijke levering aan de webshop. Ik vrees dat je nu overgeleverd bent aan de goodwill van de webshop.

Alle telefoontjes en een bezoekje aan het PostNL punt zullen niets opleveren, dat is geen sluitend bewijs. Sterker nog, het gewicht op de track & trace, wat later gewogen is, spreekt nu zelfs tegen jou.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Het ziet er inderdaad slecht uit voor ons.
De twee dozen waren 450 en 480 gram ofzo, bij het bestellen van een pakketzegel (net gekeken) geef je alleen bijv "tot 2kg" op.
We hebben Visa ook al gebeld, die klinken positief maar omdat het een unieke en lastige zaak is kunnen ze nog niets garanderen.
We zoeken naar de mogelijkheden.
Zou zoiets onder een normale verzekering kunnen vallen of heeft iemand een idee hoe ik bij bijv postnl of de leverancier iets kan afdwingen/regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Verstandig dat je VISA gebeld hebt (en dat je met CC betaald hebt ipv iDeal!). Fijn te horen dat ze positief klinken. Nu maar hopen dat het via hun tot een mogelijke oplossing gaat komen.

Reguliere verzekeringen dekken dit niet. Alleen rechtsbijstand kan je adviseren, bemiddelen, claimen etc. Maar dan moet je die wel hebben (in mijn optiek een absolute noodzaak en bij 1x in de 10 jaar een case zeker zijn geld meer dan waard!).

PostNl aansprakelijk stellen zal kansloos zijn. IMHO moet jij de leverancier aansprakelijk stellen. Zij hebben een onwerkelijke situatie gecreeerd door met bulgaarse meuk aan te komen zetten in combi met gewone pakketzegels. Een advocaat maakt hier zo "in gebreken blijven" van hoor!
Maar dan komen we weer op die rechtsbijstandverzekering. Heb je die niet.....300 euro per uur voor een advocaat...

Ik hoop je hopen op de VISA ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

sjimmie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:34:
of heeft iemand een idee hoe ik bij bijv postnl of de leverancier iets kan afdwingen/regelen?
PostNL kun je vergeten, zij zijn nergens verantwoordelijk voor tenzij aangetekend verzonden (en dus verzekerd). Vervolgens zal PostNL contact opzoeken met de webshop en hen om een verklaring vragen. Echter strand deze 'aansprakelijkheid' al omdat het pakketje als standaard onverzekerde verzending is verstuurd. PostNL zal officieel niet eens een onderzoek hoeven starten en als ze het al wel doen (klantvriendelijk), beperkt zich dit tot één telefoontje naar het inleverpunt.

Wat je zou kunnen proberen is nogmaals contact met de webshop leggen en aangeven dat de situatie dusdanig vervelend voor je is, hen verzoekt een passende oplossing aan te bieden. Jij mag er van uit gaan dat deze service (pakketlabels) veilig genoeg zijn om de laptops mee te kunnen verzenden, dat je tevens niet in een begeleidende mail bent geïnformeerd over de risico's die jij als klant loopt als je hun (standaard) labels gebruikt. Redelijkerwijs mag jij verwachten dat de webshop immers ervaring heeft met deze manier van verzenden (dit is hun core-business), maar dat je nu wel de volledige schade word toegerekend.

Succes met de creditcardmaatschappij.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

DarkSide schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:12:
Even anders gezegd. Waarom zou de winkelier de verzender moeten vertrouwen?
Misschien denkt die ik stuur een lege doos op. En heb straks 2 laptops?
Die scam kan al veel eerder, gewoon als koper zeggen dat het product niet geleverd is. Zeker bij bezorgers die het over de schutting gooien niet zo lastig.

Als ik dit zo lees, denk ik niet dat het risico bij de koper ligt. Zij bieden het aan, dan moet dat goed zijn. "Je had het kunnen weigeren" lijkt me flauwekul, dan kun je van geen enkel aanbod gebruik maken.

Belangrijker: er komt ook nog bovenop dat het geen retourzending is omdat het product je niet bevalt (waar de gelinkte reactie over gaat), maar omdat ze niet het goede geleverd hebben. Jij wil gewoon het juiste product, en dat zij hun Bulgaarse laptops weer terugkrijgen is hun probleem. Zij móeten het regelen, dus als zij aangeven hoe het teruggestuurd wordt is dat niet slecht een simpel aanbod. Als je daar niet van op aankan, moeten ze het komen ophalen.

Geen jurist, maar het lijkt me héél sterk dat het risico bij de koper ligt.
Hokkie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:16:
PostNL kun je vergeten, zij zijn nergens verantwoordelijk voor tenzij aangetekend verzonden (en dus verzekerd).
Ik denk dat ze voor héél veel meer verantwoordelijk zijn dan goed voor ze is, maar bewijs maar eens dat een bezorger hem gejat heeft... Een dienst aanbieden, het niet uitvoeren en je personeel spullen laten jatten, en dan beweren dat je niet verantwoordelijk bent 8)7
edit: verdraaid, er is een speciale postwet die die bij TNT toestaat. :+

[ Voor 30% gewijzigd door bwerg op 22-09-2015 21:47 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:58
Even een hersenspinsel..

De shop is verantwoordelijk tot en met bezorging. Je product die je hebt besteld is nooit aangekomen. Er is wel iets anders bezorgd. Dit andere item heb je op de door hun aangedragen methode geretourneerd. Is de shop niet alsnog verantwoordelijk voor het correct afleveren van het door jou bestelde product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

rik11 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:39:
Even een hersenspinsel..

De shop is verantwoordelijk tot en met bezorging. Je product die je hebt besteld is nooit aangekomen. Er is wel iets anders bezorgd. Dit andere item heb je op de door hun aangedragen methode geretourneerd. Is de shop niet alsnog verantwoordelijk voor het correct afleveren van het door jou bestelde product?
Opzich wel een goede.

Bij Amazon gaat het wel vaker mis, maar daar kun je de verkeerde producten vaak gewoon houden. Heeft iets te maken met consumer protection laws. Iets in de trant van "anders kun je als webshop gewoon shit "per ongeluk" naar mensen sturen, en zijn zij vervolgens verantwoordelijk voor iets wat ze helemaal niet besteld hebben.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Panzer_V schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:47:
Verstandig dat je VISA gebeld hebt (en dat je met CC betaald hebt ipv iDeal!). Fijn te horen dat ze positief klinken. Nu maar hopen dat het via hun tot een mogelijke oplossing gaat komen.

Reguliere verzekeringen dekken dit niet. Alleen rechtsbijstand kan je adviseren, bemiddelen, claimen etc. Maar dan moet je die wel hebben (in mijn optiek een absolute noodzaak en bij 1x in de 10 jaar een case zeker zijn geld meer dan waard!).

PostNl aansprakelijk stellen zal kansloos zijn. IMHO moet jij de leverancier aansprakelijk stellen. Zij hebben een onwerkelijke situatie gecreeerd door met bulgaarse meuk aan te komen zetten in combi met gewone pakketzegels. Een advocaat maakt hier zo "in gebreken blijven" van hoor!
Maar dan komen we weer op die rechtsbijstandverzekering. Heb je die niet.....300 euro per uur voor een advocaat...

Ik hoop je hopen op de VISA ;-)
Op zicht advocaat kost geld, rechtzaak nog meer maar als je gelijk krijgt kan je dat allemaal terugkrijgen van de webshop, dat is standaard zo.
Is de webshop aangesloten bij een geschillencommissie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Maareh, postnl riep dat ze niets kunnen doen omdat het niet verzekerd verstuurd was.
Maar die verzekering dekt beschadiging of verlies. Het pakketje was niet beschadigd of verloren, maar de inhoud was eruit gestolen. Diefstal is toch sowieso een strafbaar feit waaraan ze zich niet kunnen onttrekken en al had ik het verzekerd dan had dit geval niets met die verzekering te doen?

En weet iemand iets van bescherming van de consument ten opzichte van de verkoper?
We hebben een rechtsbijstandverzekering maar de vorige zaak was eentje tegen een luchtvaartmaatschappij van dik 2 jaar en dat traject ga ik liever niet weer in. Temeer omdat ik in die zaak veel dingen uiteindelijk beter bleek te weten ( lees: te weten kwam en leerde) dan de jurist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
PostNL voelt zich inderdaad niet verantwoordelijk voor verdwenen, of meer waarschijnlijk door eigen medewerkers gestolen, pakketten. Mijn laatste pakket heeft ook nooit het sorteercentrum bereikt en PostNL reageert: "Ik kan u helaas geen schadevergoeding aanbieden omdat de vervoersvoorwaarden hier niet in voorzien en er ook geen verzekering is gekoppeld aan de door u gekozen wijze van verzending. Wel stuur ik u per post een pakketzegel toe, zodat u een volgende verzending op kosten van PostNL kunt doen." Ook hier was het door PostNL ontvangen pakket nooit gewogen bij aanleveren en stond nog op de standaardwaarde.

Persoonlijk betwijfel ik of PostNL er zo makkelijk vanaf komt door zich te vrijwaren van iedere vorm van verantwoordelijkheid bij verdwenen pakketten door simpelweg te verwijzen naar de algemene voorwaarden. Ze zouden gewoon alle post standaard in de container mogen kieperen of mee naar huis mogen nemen en tegen klanten zeggen: sorry! Maar PostNL aansprakelijk stellen is niet echt een optie gezien het hoge eigen risico van rechtsbijstandverzekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
rik11 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:39:
Even een hersenspinsel..

De vraag hierbij is wel, stond er expliciet vermeld dat de laptops een nederlands toetsenbord hadden? Stond er bijvoorbeeld enkel de specificaties en het typenr. dan had de koper kunnen weten dat het een niet-nl model was, en kan de verkoper zich weer beroepen op het feit dat ze een extra service hebben geleverd uit coulance.

(Niet om de koper hier maar in het ongelijk te willen stellen overigens, maar afhankelijk van bepaalde feiten kán het gewoon een nare kwestie voor hem worden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

bwerg schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:28:
Ik denk dat ze voor héél veel meer verantwoordelijk zijn dan goed voor ze is, maar bewijs maar eens dat een bezorger hem gejat heeft... Een dienst aanbieden, het niet uitvoeren en je personeel spullen laten jatten, en dan beweren dat je niet verantwoordelijk bent 8)7
edit: verdraaid, er is een speciale postwet die die bij TNT toestaat. :+
@Flitzer en hierboven;

offtopic (sorry TS, maar wel relevant);
Ik heb een bedrijf gehad (postorder) en vrij regelmatig met PostNL te maken gehad. PostNL heeft inderdaad een postwet die zwaar verouderd is naar mijn mening. Maar ook de consumentenwet is niet meer van deze tijd.

Deze beide wetten legt de volledige verantwoordelijkheid bij de verzender/verkoper van een pakket. Dit geeft de consument, maar ook louche ondernemers vrij spel om creatief anderen een poot te trekken. Natuurlijk biedt PostNL de mogelijkheid verzekerd verzenden en voor producten boven de, zeg, 100 euro is het wellicht ook de moeite waard. Maar producten beneden deze 100 euro is verzekerd verzenden domweg bijna niet mogelijk.

Sommetje;
75 euro met 20% marge = 15 euro brutowinst. Stel dat koper de koop ontbind (wet koop op afstand), dan betaald de koper de retourzending (conform wetgeving). Echter de initiële heemverzending dient de ondernemer wel te crediteren, terwijl de ondernemer deze kosten wel heeft gemaakt.

Dan blijft er van een geopend product (in de regel niet meer te verkopen als 100% nieuw) ineens maar de helft over van je marge. Los van alle arbeid (tijd=geld) die hiermee gepaard gaan.

Stel dat hetzelfde product een defect heeft, moet de ondernemer ineens de heen en terugzending naar de klant volledig betalen (los van dat dit terecht is). = 18 euro. Bij elk defect product in deze prijsklasse/winstmarge, heb je dus 3 euro verlies en een minder tevreden klant.

Natuurlijk is dit ondernemersrisico en calculeer je door, maar weet ook dat in 2014 30% (Twinkle Magazine= Vakblad online retailers) van online aankopen (kleding) retour word gezonden.

Ontopic:

Gelet op bovenstaande, kun je wellicht verplaatsen in de webwinkel die dit verlies niet kan/hoeft te dragen... En PostNL? Zij laten je barsten...

Ik ben niet zo'n ondernemerstype, denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
Vdmast, ik zie hierboven behoorlijk wat meningen en adviezen. De ene wat beter dan dan de ander. Nu vraag je mensen naar ideeën qua verzekeringen, maar een verzekering geldt alleen in gevallen wanneer je op dat moment verzekerd bent. Jij weet als enige hoe je verzekerd bent. Dus het heeft denk ik niet veel zin om hier je gram te blijven halen. Ik zou het bij je cc maatschappij over de boeg gooien dat de winkel de verantwoordelijkheid van de goederen bij het maken van de opdracht tot verzending op zich nam. Zij zijn de opdrachtgever van de verzending, en zij hebben een product geleverd die niet voldeed aan de beschrijving. Vraag op die grond je cc maatschappij het geld terug en dan maak je een kans. Of; wacht op de politie, stel de post of de webshop aansprakelijk via de rechter, of neem je verlies. Ik denk dat dat een beetje je keuzes zijn.

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

• sjimmie
Jarlian schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:09:
Dus het heeft denk ik niet veel zin om hier je gram te blijven halen.
*knip* geen woordenboekgevechtjes

Het gaat mij erom dat dit volgens mij geen standaard gebeurtenis is waarvan je zo zou kunnen zeggen hoe het opgelost zou kunnen worden. Daarom probeer ik met wat doorvragen, aanvullen en alternatieven na te gaan wat anderen denken wat mogelijk zou zijn of wat juist zinloos is.

Ik verplicht niemand om te reageren, ik vraag het gewoon en volgens mij netjes genoeg toch?

Inmiddels heb ik van PostNL begrepen dat zij mij niet kunnen helpen omdat het feitelijk een verzending van het bedrijf was, zij moeten het dan via hun zakelijke ingang bij PostNL regelen.

Daarop heb ik het bedrijf gebeld.
Die vinden het normaal dat ze mij een Bulgaars toetsenbord sturen (er stond als type alleen "hp-200-250-g3" met bij het toetsenbord dat dit een Full size is).
Ook vonden ze het logisch dat ze ons gisteren meteen mailden dat wij waren vergeten de spullen in de dozen te doen (daarmee de schuld bij ons leggend).
De verkoper aan de lijn werd steeds stelliger en korter naarmate ik probeerde uit te leggen dat de bron van de problemen zaten in het moeten terugsturen en hoe zij vonden dat dat moest.

Ik heb ze per mail het aangiftenummer van de Politie gestuurd met het verzoek om direct de naam van degene van hun kant te communiceren zodat we dat ook konden doorgeven.
Maar, net als op de mails die we gisteren al stuurden, komt er nog geen reactie.

Via Visa is een optie, maar die rekenen een eigen risico wat ik liefst zou willen voorkomen.

De laptops waren 1) voor mijn schoonmoeder en 2) namens een basisschool (waar ik ict vrijwilliger ben) als kado voor een 40-jaar jubilerende juf. Ik vind het erg wrang als wij de dupe worden, ook al is het alleen nog van het eigen risico, omdat we probeerden iets goed te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 23-09-2015 16:08 ]

• Jarlian
*knip* troll

[ Voor 125% gewijzigd door gambieter op 23-09-2015 16:07 ]

• henri86
sjimmie schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:27:
[...]
Die vinden het normaal dat ze mij een Bulgaars toetsenbord sturen (er stond als type alleen "hp-200-250-g3" met bij het toetsenbord dat dit een Full size is).
Dit maakt het wel nadelig voor jou. Het is dan namelijk niet direct zo dat er iets anders geleverd is dan afgesproken, en de aanbieding om de retourkosten te vergoeden een extra geste van de verkoper is, met het risico van versturen nog steeds bij jou. Al zou je natuurlijk wel weer kunnen aanvoeren dat indien niet anders vermeld je mag verwachten in Nederland een Nederlands model te kopen :)

• sjimmie
*knip* niet happen

Oke, als je het zo ziet dan heb je daar best een punt. Ik ben ofwel 2 nieuwe laptops ofwel 2 keer en paar honderd euro kwijt en ik ben tamelijk machteloos omdat het niet duidelijk is waar het is gebeurd of hoe het opgelost kan worden.
Dus ja, woede en machteloos.
Anders had ik dit topic niet gestart.

[ Voor 111% gewijzigd door gambieter op 23-09-2015 16:07 ]

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:20
Natuurlijk is het wel zo dat de verkoper nog niet op juiste manier is nagekomen, en dat derhalve het verzendrisico bij hem ligt, zeker nu hij degene is die de verzendmethode heeft gekozen. Ik zou m gewoon aanmanen om na te komen. In NL hoef je geen Bulgaars keyboard te verwachten, da's geen nakoming.

Vervolgstappen dus: Aanmanen, in gebreke stellen en ontbinden en je geld terugeisen. Indien je niet met een paar weken je geld terug hebt vervolgstappen nemen, die je prima zelf kunt nemen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
henri86 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:58:
[...]

Dit maakt het wel nadelig voor jou. Het is dan namelijk niet direct zo dat er iets anders geleverd is dan afgesproken, en de aanbieding om de retourkosten te vergoeden een extra geste van de verkoper is, met het risico van versturen nog steeds bij jou. Al zou je natuurlijk wel weer kunnen aanvoeren dat indien niet anders vermeld je mag verwachten in Nederland een Nederlands model te kopen :)
Als ik in NL een laptop koop, dan ga ik er vanuit dat deze met NL toetsenbord is. Is dat niet het geval, dan had de verkoper dat er inderdaad bij moeten vermelden.

Dus TS gewoon in gebreke stellen en een nieuw product eisen. Dat de laptop vermist is, lossen ze maar op met Postnl.

[ Voor 7% gewijzigd door Chntl321 op 23-09-2015 16:18 ]

• henri86
Chntl321 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:17:
[...]

Sorry hoor, maar als ik in NL een laptop koop, dan ga ik er vanuit dat deze met NL toetsenbord is. Is dat niet het geval, dan had de verkoper dat erbij moeten vermelden. Of ga jij bij elk product dat je koopt eerst vragen of alles wel Nl is? Beetje rare manier.
Dat zeg ik toch ook?

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Niet helemaal, want je zegt dat er niet direct iets anders is geleverd dan afgesproken.. Lijkt me de omgekeerde wereld..

p.s. Had mijn bericht al aangepast terwijl jij jouw bericht plaatste...

[ Voor 13% gewijzigd door Chntl321 op 23-09-2015 16:20 ]

Verwijderd

een vervelende situatie. Het grootste nadeel is dat zakelijke paketten niet gewogen worden bij inname. En dit pas gebeurt in het distributiecentrum.

Hierdoor is het lastig aan te tonen dat jij ze er echt in gedaan hebt. Aan de gewichten van postnl te zien lijkt me duidelijk dat ze in het distributiecentrum er al niet meer ingezeten hebben en toen dus al ontbraken.

De verzending is hierin op risico van de verkoper gebeurt (voor postnl zelfs in naam van de verkoper).
Echter is nu de vraag hoe kan TS aantonen dat de laptops wel degelijk in de dozen hebben gezeten.

Met 2 laptops praten we over snel 800 euro verkoop waarde. Laat dat hedendaags 600 - 700 euro inkoop zijn. Niet een bedrag waar een winkel zomaar voor zal zeggen ow ja foutje hier heb je nieuwe.

Verzekerde verzending had in deze situatie ook niet uitgemaakt want het gewicht was al duidelijk dat ze toen ontbraken en dus een wellus nietus verhaal tussen postnl en TS.

Deze situatie ligt geheel aan goodwill van 1 van de partijen. Zwart wit gezien heeft TS nog niet de conforme levering gehad. Echter heeft hij wel de zorgplicht over de verkeerd geleverde artikelen. En zou de winkel daarop weer een claim kunnen leggen voor de kosten ivm kwijt raken van die artikelen omdat TS verzuimd heeft deze retour te leveren. Dat postnl zegt 430 gram pakket spreekt in dit geval dan ook zwaar tegen voor TS. Ik ben geen jurist maar dit kan nog al eens een zwaar dossier worden als beide partijen hun poot stijf houden.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:55
Is er wel een manier waarop je kunt bewijzen dat je het product daadwerkelijk in de doos hebt gedaan? Als ik mrveenie goed begrijp, is een plausibel gewicht eigenlijk het enige. Dat betekent dat je erop moet staan dat het pakket al gewogen wordt wanneer je het afgeeft, zodat hij in ieder geval niet lichter kan worden.

Valt het afgeefpunt niet evenveel aan te rekenen? Waarom zou die partij niet even plausibel zijn als locatie van de oplichting?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• henri86
Brent schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:34:
Is er wel een manier waarop je kunt bewijzen dat je het product daadwerkelijk in de doos hebt gedaan?
Zoals ik al eerder heb gezegd: hoe waren de dozen dichtgeplakt toen de verkoper ze ontvang. Misschien andere tape / erg slordig dan de koper had gedaan en met wat geluk kan de persoon die ze bij aan de balie van postnl heeft aangenomen nog herinneren dat ze er zo niet uitzagen bij afgifte. Geen waterdicht bewijs, maar het is alweer iets dat erop wijst dat er met de pakketten gesjoemeld is.

• sjimmie
Ik kan inderdaad niet bewijzen dat de dozen nog gevuld waren toen ik ze inleverde.
Daarvoor had ik nodig gehad dat ze bij het PostNL agentschap direct waren gewogen, maar de hele PostNL procedure is al zo dat ze dat niet hoeven te doen (dus doen ze dat niet).

Vanaf de balie daar zijn ze in een container gegaan en die container heeft van zaterdagmiddag tot maandagavond in hun magazijn gestaan. Hoewel de winkelmanager uiteraard overtuigd is dat zijn personeel daar niet aan komt, is ook dat niet aan te tonen (geen direct cameratoezicht en toegangscontrolesysteem betreft het hele magazijn dus niet alleen waar de PostNL containers staan).

Achteraf gezien had ik dus moeten aandringen op wel wegen en dat gewicht handmatig met een krabbel van de medewerk(st)er op het bonnetje laten zetten. Maar kom, heeft ooit iemand dat gedaan of zelfs maar aan gedacht?

Ook de manager van het PostNL punt hebben we gesproken, als eerste zelfs.
Hij kon echter ook niet bedenken wat hij hierin kon betekenen.

Eigenlijk creëert die situatie vrij spel voor mensen met toegang tot de containers tussen de balie en de weegschaal ergens in een distributiepunt. Iedereen met die toegang kan iets doen waarvan ik niet kan bewijzen dat ik het niet zelf heb gedaan.

Aan de tape hebben we ook wel gedacht (wij hadden laag 2 aangebracht over de originele en ik gok dat er nu 3 lagen op zitten), maar dan nog, daarmee bewijzen we niets. Want als wij het bij wijze van spreken zelf allemaal hebben gedaan dan is dat simpel te faken.
En als iemand bij het PostNL punt of bij PostNL zelf de laptops eruit heeft gehaald dan had die er bij wijze van spreken nieteens nieuwe tape op hoeven plakken want de pakkans is toch nul.

Inmiddels weet ik dat de verkoper, die nog steeds niet op mail reageert en mij dus per telefoon niet bepaald fijn te woord stond, wel inmiddels contact heeft gehad met MyParcel.nl, het bedrijf die de zakelijke pakketzegels regelt.

Overigens staat bij PostNL Track and Trace als afzender MyParcel en niet wijzelf.

Ik vrees dat we een reactie van de webshop moeten afwachten.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb hier ook wel eens over nagedacht en zou niet weten hoe dit op te lossen.

Immers hoe kun je ooit als verzender bewijzen dat je goed X daadwerkelijk in het pakket hebt gestopt alvorens het af te leveren bij PostNL:?

Gewicht zegt normaal gesproken ook niks. Je kunt ook een plank met het gewicht van een laptop in de doos doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 23-09-2015 17:30 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-08 22:42

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Help!!!! schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:29:
Heb hier ook wel eens over nagedacht en zou niet weten hoe dit op te lossen.

Immers hoe kun je ooit als verzender bewijzen dat je goed X daadwerkelijk in het pakket hebt gestopt alvorens het af te leveren bij PostNL:?

Gewicht zegt normaal gesproken ook niks. Je kunt ook een plank met het gewicht van een laptop in de doos doen.
Enige wat je als verzender eventueel nog kan doen, is de verpakking verzegelen. Als het zegel verbroken is, heeft er iemand met zijn tengels aangezeten (maar wie, misschien de verzender wel >:) ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:32

paQ

Ik ben van mening dat TS Niets te verwijten valt. De aanspraak op de verzender moet ook can de klant komen, de webshop dus.
TS mocht er echt wel vanuit gaan dat hij niet een buitenlands toetsenbord op zijn laptop zou krijgen. 8)7
De webshop heeft mijns inziens zelf de verantwoording genomen voor de retourzending en dus is dat risico ook voor hem; dan had ie maar 1,40 extra moeten betalen. (En überhaupt niet met PostNL zenden)
het hele PostNL tracee is zo lek als een mandje. Er wordt in dit geval blijkbaar niet gewogen, dus TS heeft ws geen gewicht op zijn bonnetje staan, het wordt dan ergens in een winkel ofzo gestald tot het moment dat een ander het weer komt ophalen. :N
Soms liggen net ingeleverde pakjes bij de da drogist gewoon pal naast de ingang 8)7 "nee gebeurt niets mee hoor meneer"

Dat de webshop het maar lekker opsopt met myparcel (is ook PostNL trouwens)

Ik vertrouw erop dat VISA het netjes met jou oplost en dan zul je zien dat de bal ineens op de andere speelhelft terecht komt.

[ Voor 23% gewijzigd door paQ op 23-09-2015 19:44 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-08 14:27
Kijk komende tijd ook eens op marktplaats of iemand bij jou in de buurt hetzelfde type laptop aanbied met bulgaars toetsenbord. Grote kans dat hij magazijnmederwerker bij die winkel is of paketsorteerder bij postnl...

[ Voor 7% gewijzigd door Kitano op 23-09-2015 20:16 ]

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 16:09
Ik lees dat je met CC hebt betaald. Misschien is er een andere manier. zover ik weet zijn de spullen die je koopt met de CC een x aantal dagen verzekerd tegen diefstal en schade. Je spullen zijn nu gestolen, dus dan lijkt het claimen op de CC verzekering me niet een slechte reden. Je hebt aangifte gedaan wat een vereiste is.

Of de transactie fraude was is dan geen vraag meer, het is dan een verzekeringskwestie.

• sjimmie
DaTimMan schreef op donderdag 24 september 2015 @ 07:58:
Ik lees dat je met CC hebt betaald. Misschien is er een andere manier. zover ik weet zijn de spullen die je koopt met de CC een x aantal dagen verzekerd tegen diefstal en schade.
Ja dat had ik eerder uitgelegd, we hebben ook Visa gebeld en die hebben allereerst een soort eigen risico wat we dan dus kwijt zijn en gezien het "unieke" van deze zaak kunnen ze nog niet bij voorbaat aangeven of dit onder de dekking valt.
Kitano schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:16:
Kijk komende tijd ook eens op marktplaats of iemand bij jou in de buurt hetzelfde type laptop aanbied met bulgaars toetsenbord. Grote kans dat hij magazijnmederwerker bij die winkel is of paketsorteerder bij postnl...
Inderdaad, helaas staat er op MP nog niets (wat wordt daar trouwens ontzettend veel aangeboden als je de selectie niet te strak maakt, een "slimme" dief zal hem niet te herkenbaar op MP zetten).

Gisteren eind van de dag heb ik (opnieuw) de webwinkel gebeld.
Eerst even mijn excuses aangeboden dat ik eerder die dag boos werd (omdat ik vond dat ze me bleven afwijzen). We hadden ze al de dag daarvoor per mail gevraagd en nu per telefoon opnieuw, om uit te leggen hoe de doos dichtgeplakt was. Ze legden uit dat ze wel foto's hadden maar dat ze het te druk hadden met andere klanten om nu met mijn vragen iets te doen. (...)
Tsja, hun situatie is anders dan de mijne, zij hebben gewoon het geld dus dat er geen laptops meer zijn is voor hun eigenlijk helemaal geen probleem.

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:20
Je hoeft geen excuses aan te bieden. Nu de winkel lijkt zich op het standpunt te stellen dat het jouw probleem is, moet je op correcte wijze blijven volharden in je wens tot levering van 2 goede laptops.

Feit is gewoon dat ze niet zijn nagekomen, terwijl jij jouw deel van de overeenkomst wel nagekomen bent.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-08 10:16
Je kan van een consument nu ook niet gaan lopen verwachten dat als de winkel terugstuur-optie X aanbiedt dat dan een foute optie is.

Als dan blijkt dat dat geen verzekerde verzending is => dan kan je als consument, leek, toch wel aannemen dat de winkel het risico op schade / diefstal toch heeft afgewogen in de keuze van verzenden.

Ook zou ik wel eens willen weten wat er dan toch nog wel in die dozen zat. 400-480 gram lijkt me toch iets teveel voor gewoon een doos.

• henri86
chime schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:27:

Ook zou ik wel eens willen weten wat er dan toch nog wel in die dozen zat. 400-480 gram lijkt me toch iets teveel voor gewoon een doos.
Doos + bescherming + stapeltje boekjes + installatie dvd, dan zit je daar al snel op

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
@chime Helemaal mee eens.

De webshop dacht goedkoop te verzenden. Waarschijnlijk is tegen de klant ook niet gezegd wat de risico's zijn als men onverzekerd verstuurd anders had de TS wel 2x achter zijn oren gekrabd.

Niet toegeven en je 2 laptops eisen anders advies inwinnen van Het Juridisch Loket.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• sjimmie
henri86 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:38:
[...]

Doos + bescherming + stapeltje boekjes + installatie dvd, dan zit je daar al snel op
Tsja, ik krijg niets los van de webwinkel. We hebben al tweemaal (dinsdag en woensdag) gevraagd hoe de doos dichtgeplakt was maar zelfs dat krijgen we (nog) niet te horen. Ze geven aan dat ze het druk hebben met hun andere klanten.
Laat staan dat ze ons ook nog gaan vertellen wat er wel nog precies in zat.

Ik heb het enge gevoel dat zij zich door ons belazerd voelen en daar vanuit alleen maar zoeken naar een manier om het ons in de schoenen te schuiven en ons daarom liever helemaal niets vertellen.
Mandrake466 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:40:
Niet toegeven en je 2 laptops eisen anders advies inwinnen van Het Juridisch Loket.
Rechtsbijstand gesproken, die geven aan dat het jammer is dat de pakketten niet gewogen zijn bij afgifte bij de Albert Heijn. Ze raden aan om de webwinkel nog wel even tijd te geven om zelf te reageren en anders willen zij wel beginnen om de webwinkel zelf te gaan uitleggen dat ze ons moeten betalen.

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
En het moraal van het verhaal:
(Ja genoeg ervaring met heel veel pakketten....regulier en per koerier. En toen ging het een keertje mis met een hele container....)

Pakket ontvangen....
1: Tekenen met tekenen en erbij noteren ongeopend, ongecontroleerd.
of zo'n electronsich ding 'not checked' erbij priegelen.

2: Het openen gewoon filmen....iedereen heeft wel een smartphone.

Retour is het nog belangrijker.
1: Inpakken filmen: Liefts zo vaag/doelloos mogelijke verpakking eromheen...een willekeurige krabbel op alle kanten met watervast stift.
Waardevolle stukken 'altijd verzekerd retour' sturen. Kost wat extra maar geeft meer rust.
2: En bij afgifte even kort filmpje of fotootje.

Meestal heeft de postbezorger/agentschap daar niet zo'n zin in...tijdsverlies.
Maar daar moet je de maling aan hebben.
Het hoeft maar één keer fout te gaan en je bent de pisang zonder bewijs.

[ Voor 3% gewijzigd door kwakzalver op 24-09-2015 21:01 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Waardevolle stukken 'altijd verzekerd retour' sturen. Kost wat extra maar geeft meer rust.
...
Het hoeft maar één keer fout te gaan en je bent de pisang zonder bewijs.
Ik denk dat dat wel meevalt als het gaat om het terugsturen van een verkeerd product, volgens de aanwijzingen van de winkel.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Zo te lezen is de cc maatschappij je laatste kans om iets van geld terug te krijgen. Pak het verlies van eigen risico en beperk hiermee enigszins de schade.

Vervolgens kun je nog een officiële klacht indienen bij PostNL en plaats een slechte review bij de webshop.

Daarmee is de kous af. Misschien niet het gewenste, maar gezien de reacties van PostNL en de Shop, moet je het daar mee doen. Procederen is een optie, maar dan zullen de kosten vele malen hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Hokkie schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 07:11:
Zo te lezen is de cc maatschappij je laatste kans om iets van geld terug te krijgen. Pak het verlies van eigen risico en beperk hiermee enigszins de schade.

Vervolgens kun je nog een officiële klacht indienen bij PostNL en plaats een slechte review bij de webshop.

Daarmee is de kous af. Misschien niet het gewenste, maar gezien de reacties van PostNL en de Shop, moet je het daar mee doen. Procederen is een optie, maar dan zullen de kosten vele malen hoger liggen.
CC maatschappij zie ik als "last resort", omdat ik dan tweemaal eigen risico kwijt ben en omdat dat feitelijk niets oplost (alleen de brand blust). Maar ik ben al blij dat die mogelijkheid wel bestaat!

Procederen is zeker wel een optie want ik heb een rechtsbijstandverzekering en die heeft me al eens eerder geholpen om te winnen van een veel grotere partij. Zoiets kan heel lang duren maar levert dan wel 100% op. (geen eigen risico :) )
Ik heb ze al gesproken en dat gedoe met het gewicht is gewoon jammer, maar omdat dat pas verderop in het PostNL traject is kan dat ook niet in mijn nadeel werken (alleen ook niet in mijn voordeel). Aan de andere kant ben ik als consument tegenover winkelier beschermd én was het niet mijn verzending maar hun verzending.

Die slechte review voor de webshop gaat er zeker aan komen, als het zo doorgaat.
Liefst had ik hun naam nu al geroepen vanwege hun slechte (geen) communicatie en klantvriendelijkheid.
We zijn nu 3 dagen verder en we hebben ze 3 keer gemaild en 2 keer gebeld en ze reageren echt helemaal niet. Zelfs de tweemaal gevraagde uitleg/fotos van hoe de doos eruit zag qua dichtplakken EN hun aangifte heb ik niets van gehoord. Ik heb hun netjes direct ons politie aangiftenummer gestuurd en dus vele malen contact gezocht om te proberen te overleggen enzo.
Wat me vooral irriteert is dat ze me afpoeieren omdat ze het te druk met andere klanten hebben (al 3 dagen gaan alle andere klanten voor!?) en dat ze totaal geen begrip tonen voor de mogelijkheid dat ik weleens echt de laptops opgestuurd zou kunnen hebben.
Dus ja, nog heel even en dan komt er een slechte review op meerdere sites met een verwijzing naar dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjimmie schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:09:
[...]

CC maatschappij zie ik als "last resort", omdat ik dan tweemaal eigen risico kwijt ben en omdat dat feitelijk niets oplost (alleen de brand blust). Maar ik ben al blij dat die mogelijkheid wel bestaat!

Procederen is zeker wel een optie want ik heb een rechtsbijstandverzekering en die heeft me al eens eerder geholpen om te winnen van een veel grotere partij. Zoiets kan heel lang duren maar levert dan wel 100% op. (geen eigen risico :) )
Ik heb ze al gesproken en dat gedoe met het gewicht is gewoon jammer, maar omdat dat pas verderop in het PostNL traject is kan dat ook niet in mijn nadeel werken (alleen ook niet in mijn voordeel). Aan de andere kant ben ik als consument tegenover winkelier beschermd én was het niet mijn verzending maar hun verzending.

Die slechte review voor de webshop gaat er zeker aan komen, als het zo doorgaat.
Liefst had ik hun naam nu al geroepen vanwege hun slechte (geen) communicatie en klantvriendelijkheid.
We zijn nu 3 dagen verder en we hebben ze 3 keer gemaild en 2 keer gebeld en ze reageren echt helemaal niet. Zelfs de tweemaal gevraagde uitleg/fotos van hoe de doos eruit zag qua dichtplakken EN hun aangifte heb ik niets van gehoord. Ik heb hun netjes direct ons politie aangiftenummer gestuurd en dus vele malen contact gezocht om te proberen te overleggen enzo.
Wat me vooral irriteert is dat ze me afpoeieren omdat ze het te druk met andere klanten hebben (al 3 dagen gaan alle andere klanten voor!?) en dat ze totaal geen begrip tonen voor de mogelijkheid dat ik weleens echt de laptops opgestuurd zou kunnen hebben.
Dus ja, nog heel even en dan komt er een slechte review op meerdere sites met een verwijzing naar dit topic.
toon volledige bericht
Kan je niet gewoon eisen dat de politie op zijn minst de nieuwste laag tape op vingerafdrukken onderzoekt, en kijkt of ze een match hebben in hun systeem?
Heb af en toe het idee dat ze namelijk wel meer kunnen dan bonnetjes schrijven en nekklemmen toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:53:
[...]
Kan je niet gewoon eisen dat de politie op zijn minst de nieuwste laag tape op vingerafdrukken onderzoekt, en kijkt of ze een match hebben in hun systeem?
Heb af en toe het idee dat ze namelijk wel meer kunnen dan bonnetjes schrijven en nekklemmen toepassen.
De politie gaf aanvankelijk aan dat ze "te weinig aanknopingspunten zagen" omdat het hele PostNL traject te lang is en daarom zelfs de aangifte wilden sluiten. Toen we aangaven dat het er om ging dat er een diefstal was gepleegd die niet zomaar mag worden genegeerd was de reactie "oja dat is zo" en wordt de aangifte niet gesloten. 8)7
Maarja, met nog steeds "te weinig aanknopingspunten" denk ik niet dat ze er echt tijd in gaan steken.

Na het leegmaken en weer dichtplakken zijn de dozen door het hele PostNL traject gegaan want dit is helemaal aan het begin al gebeurd (voordat de dozen gewogen werden).
Er zullen dus heel veel vingerafdrukken op zitten. Gezien bovenstaande reactie van de politie denk ik niet dat ze nu nog gaan proberen alle vingerafdrukken erop te analyseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 09:38

BaRF

bijna kerst

We hebben een keer een pakket retour gekregen van Postnl omdat deze niet bezorgd kon worden, echter bij terugkomst zat het pakket (Digitale piano) vol met stukken hout van hetzelfde gewicht... Was dus niet eens bij een klant geweest, maar vermoedelijk door een van de postmedewerkers gejat :(

In deze case is het trouwens wel zo dat de winkel de opdrachtgever is voor de verzending, aangezien zij de verzending betaald hebben. Zij zijn dus ook verantwoordelijk voor de zending, jij niet :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjimmie schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:11:
[...]

Er zullen dus heel veel vingerafdrukken op zitten. Gezien bovenstaande reactie van de politie denk ik niet dat ze nu nog gaan proberen alle vingerafdrukken erop te analyseren.
Het lijkt me onlogisch de doos te hanteren op precies dezelfde plekken waar je de tape vastpakt bij het dichttapen. Maar goed, dat hangt ook weer van de plek van de tape af.

Aan de andere kant lijkt het me ook dat je op deze manier wellicht meerder diefstallen oplost of voorkomt. Het kan toch niet zo zijn dat de politie Postnl een vrijbrief geeft om goederen te verduisteren.

Maarja, dit is eerder wishful thinking van mij, dat weet ik wel.

In jouw situatie zou ik er zelf echter alles aan doen om te zorgen dat ik niet uiteindelijk opdraai voor deze twee laptops. Dus ook de politie (vriendelijk doch dringend) onder druk zetten, in het uiterste geval de dozen ophalen bij de winkel en naar de politie brengen. Werkt de winkel niet mee, de dozen door de politie laten vorderen als bewijsmateriaal. Werkt de politie niet mee, een klacht indienen bij de burgemeester en social media volspammen met je verhaal over de onwillige politie.

Maar ik ben helaas geen expert, dus ik denk dat je meer aan je rechtsbijstand en je gezonde verstand hebt dan aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik denk dat je daar helemaal geen energie moet steken. Ten eerste is het nodeloos want de politie gaat dit echt niet voor je oplossen, maar belangrijker nog: de verantwoording voor dit alles ligt bij de webshop. Een consument volgt instructies op van een webshop teneinde het juiste product alsnog geleverd te krijgen, met verzendlabels die hij aangereikt krijgt. De kous is volgens mij wel redelijk af daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:26:
[...]
In jouw situatie zou ik er zelf echter alles aan doen om te zorgen dat ik niet uiteindelijk opdraai voor deze twee laptops.

in het uiterste geval de dozen ophalen bij de winkel en naar de politie brengen.
Wel een idee, maar dan moet ik een pokke-eind rijden omdat zij me niet willen helpen.
Met het grote risico dat ik daarheen rij en er daar achter kom dat dat voor niets was omdat ze me nog niet willen helpen.

als ik wist dat het ermee op te lossen was, was ik er zeker naartoe gereden en had ik het onder het genot van een kop koffie opgelost.
BaRF schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:18:
In deze case is het trouwens wel zo dat de winkel de opdrachtgever is voor de verzending, aangezien zij de verzending betaald hebben. Zij zijn dus ook verantwoordelijk voor de zending, jij niet :P
Zo denk ik er ook over, maar heb dat nog niets formeel ergens kunnen terugvinden.
paQ schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:30:
de verantwoording voor dit alles ligt bij de webshop. Een consument volgt instructies op van een webshop teneinde het juiste product alsnog geleverd te krijgen, met verzendlabels die hij aangereikt krijgt.
Als hierboven, ik denk ook dat dat zo is maar waar vind ik dat.

En voor beide, ook al is de winkel verantwoordelijk, als ze niet meewerken zie ik mijn geld niet.
Zij hebben het geld en ik heb niets. Als zij niets doen blijft dat gewoon zo. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Op een ander forum lees ik
Het risico van de verzending komt voor de verkoper, tenzij de koper het product daarvoor al in eigendom is overgedragen en -in het geval van een consument- buiten de algemene voorwaarden om is afgesproken dat de verzending voor risico van de koper komt. (Bijvoorbeeld dat je de optie hebt gehad om de verzending verzekerd te laten gebeuren.) Dit volgt uit art. 7:9-11 jo 7:6 BW.
wellicht dat in die wettekst de bevestiging staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
paQ schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:52:
Op een ander forum lees ik

[...]

wellicht dat in die wettekst de bevestiging staat
'Het product dat verstuurd is' was al overgedragen aan de koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

henri86 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:30:
[...]

Maar bij een een verzending is de verzender verantwoordelijk voor de zending. (tenzij je expliciet anders overeenkomt)
In dit geval is de webshop de verzender (opdrachtgever van de pakketdienst) en dus verantwoordelijk voor de zending.

Draai het maar eens om: Als de zending WEL verzekerd was geweest, dan had TS nog steeds niets van doen met PostNL of Myparcel. Die zeggen dan: u bent niet de klant; u kunt niets claimen.

Ik weet niet of je zover zou kunnen gaan, maar het inleveren van het pakket bij het inleverpunt van de verzender (van de webshop ! ) zou dan net zo goed de overdracht terug kunnen zijn.
Het hele PostNL zendtracee is zo vreselijk ondoorzichtig en gaat over dermate veel schakels dat dat de hele zaak nogal vertroebeld. Ik ben alleen van mening dat wat of waar er precies iets mis gaat hier irrelevant is.

[ Voor 29% gewijzigd door paQ op 25-09-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
henri86 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:30:
[...]

BW7, art 7.2 Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

Dan kom je dus op een basispunt, had ik moeten verwachten dat ik in NL een Bulgaars toetsenbord kreeg? Of had ik mogen verwachten dat ik een "in NL gebruikelijk" toetsenbord kreeg (wat een Bulgaars toetsenbord volgens mij niet is).
Want dat bepaalt eigenlijk of de koop al afgerond was.
Wat niets afdoet aan het verdwijnen tijdens de retour maar wel over de koop en het eigendom en daarmee de verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

sjimmie schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:39:
[...]maar wel over de koop en het eigendom en daarmee de verantwoordelijkheid.
Dat denk ik niet, want het gaat hier over wie er verantwoordelijk is/was voor de retourzending.
Uiteraard, de (retour)zending is voortgevloeid uit het feit dat er nog niet aan de overeenkomst was voldaan. Al had het wel een NL toetsenbord geweest en je zou retourneren onder WKOA, en de webshop zegt: wacht... dat regel ik wel. Dan is de situatie mijns inziens niet anders.

Als mijn vrouw (weer) iets wilt terugsturen naar wehkamp of H&M of waar ze allemaal dingen besteld, dan komt een meneer dat ophalen uit opdracht van de webwinkel, die plakt er iets op en laat een bonnetje achter. :w
Wat met de zending van TS gebeurd is, is in mijn ogen precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-07 23:15

DDX

paQ schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:34:
[...]
Draai het maar eens om: Als de zending WEL verzekerd was geweest, dan had TS nog steeds niets van doen met PostNL of Myparcel. Die zeggen dan: u bent niet de klant; u kunt niets claimen.
Maar heb je wel iets aan zo'n verzekering ?
Gaat die niet alleen uitkeren als de zending totaal zoek is, of zwaar beschadigd aankomt je het pakket niet wilt aannemen ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

DDX schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:45:
[...]

Maar heb je wel iets aan zo'n verzekering ?
Gaat die niet alleen uitkeren als de zending totaal zoek is, of zwaar beschadigd aankomt je het pakket niet wilt aannemen ?
die voorwaarden verschillen wat per vervoerder, maar dat is iets tussen de verzender en de vervoerder om uit te vechten.

Als AH het pakket had gewogen, 1.3 kg had genoteerd en er komt 480 in het districentrum aan, dan is het makkelijk. Maar AH heeft nagelaten te wegen, en dat is dan deels het risico wat PostNL zichzelf op de hals haalt, of dat van AH... En daar gaan we weer... schakels, mensen, overdragen en maar naar elkaar wijzen. Feit blijft dat voor wat betreft de verzending, de webshop een overeenkomst heeft met Myparcel.

TS heeft een inleverbewijs van zijn zending.

Staat er echt geen gewicht op die bon TS?

[ Voor 38% gewijzigd door paQ op 25-09-2015 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

in dit geval had de verzekering ook niet uitgekeerd want het gewicht toont aan dat de laptops er niet in hebben gezeten. Had er nou gewoon een normaal gewicht 3kg of iets in die trand gestaan in de postnl systeem dan had het al veel meer gesproken voor ts.

Mensen gooien nu alles op 1 hoop, maar daar vertroebel je de boel nu mee.
Feitelijk betreft het hier 2 situaties.

1. Verkeerd geleverd product (wanprestatie van de winkel)
2. Laptops zijn verdwenen bij het retour proces.

In een rechtszaak zal dit ook apart behandeld worden. Mogelijk pas aan het eind op 1 hoop gegooid worden.
De winkel is verplicht te leveren wat ts had moeten krijgen.
Echter ts heeft zorgplicht over de laptops.

Beiden hebben dus een claim tegen elkaar openstaan op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:48:
De winkel is verplicht te leveren wat ts had moeten krijgen.
Echter ts heeft zorgplicht over de laptops.
Maar tot waar reikt die zorgplicht? Ik kan niet verder zorgen dan verzenden op de wijze die zij mij vragen en na afgifte aan de door hun gekozen transporteur houdt het voor mij toch op?
Ik heb namelijk weliswaar zorgplicht maar omdat de koop ongedaan wordt gemaakt is de laptop hun eigendom dus zij geven aan hoe zij die weer terug willen krijgen.

EDIT: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html
Bijv artikel 17, 21/22, 29 om mee te beginnen?

En art 45 is van toepassing.

[ Voor 11% gewijzigd door sjimmie op 25-09-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

sjimmie schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:54:
[...]

Maar tot waar reikt die zorgplicht? Ik kan niet verder zorgen dan verzenden op de wijze die zij mij vragen en na afgifte aan de door hun gekozen transporteur houdt het voor mij toch op?
precies

[ Voor 95% gewijzigd door paQ op 25-09-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Denk dat de rechtsbijstand wel een punt heeft, eerst bedrijf even de kans geven het op te lossen (lijken ze niet erg in geïnteresseerd) en vervolgens je gewoon formeel opstellen: in gebreke stellen, hele bedrag vorderen en vast noemen van eventueel incassotraject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
paQ schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:44:
[...]Als mijn vrouw (weer) iets wilt terugsturen naar wehkamp of H&M of waar ze allemaal dingen besteld, dan komt een meneer dat ophalen uit opdracht van de webwinkel, die plakt er iets op en laat een bonnetje achter. :w
Wat met de zending van TS gebeurd is, is in mijn ogen precies hetzelfde.
Ja, maar weet je ook wat de gang van zaken is als het pakket bij de Wehkamp niet of leeg aankomt? Het feit dat je dat afgifte bonnetje moet bewaren totdat de retour volledig afgerond is, geeft al aan dat je (een) verantwoordelijkheid hebt over de retourzending.

Ter verduidelijking, ik heb geen idee hoe het precies zit. Logischerwijs zou ik inderdaad zeggen dat in zo'n geval de webwinkel er achteraan gaat bij de bezorgdienst, in elk geval in het geval van een verdwenen pakket. Maar in het geval van een pakket dat aankomt zonder de (juiste) inhoudt?

Ik heb een keer per ongeluk een product niet in de retourzending verpakt dat ik terug wilde sturen, welke ik wel als retour had aangemeld. Deze werd uiteraard dus ook niet geregistreerd als retour, want niet ontvangen. Toen ik dit even melde omdat ik 'm graag nog na wilde sturen, werd het in eerste instantie verkeerd begrepen aan hun kant en kreeg ik als antwoord dat ze de retourzending nog eens gecontroleerd hadden, ze het product niet ontvangen hadden en de bal werd toen bij mij gelegd. Hoe het verder zou zijn gegaan in het geval dat ik het er wel in gestopt had en het verdwenen was, (gelukkig) geen idee, maar in eerste instantie werd in ieder geval aangegeven dat in zo'n geval de verantwoordelijkheid van de zending bij mij lag, terwijl zij de retourzending regelen/betalen..
En in dit geval heb je dan nog het aspect erbij dat je de koper had verwacht een NLse laptop te ontvangen, maar hier niets over vermeld stond. (Ben benieuwd of er een afbeelding van de laptop stond en wat daarop te zien was, al worden afbeeldingen in de regel niet leidinggevend geacht voor het te ontvangen product, maar de specificaties). En of dat redelijkerwijs te verwachten viel is dan de vraag. Normaal gesproken wel natuurlijk, maar over wat voor webshop gaat het, wat voor spul verkopen ze? In het geval van opgekochte batches en meer buitenlandse producten op de site is die verwachting bijv. al iets lager imo. Maar hoor je daar als consument, zou dat het geval zijn, naar te hebben gekeken? Geen idee.

Edit: Ik hoop dat de uiteindelijke regeltjes hier uiteindelijk duidelijk worden ipv enkel een afloop dat de cc het vergoedt het daarmee maar afgedaan wordt. Ben wel benieuwd namelijk hoe dit nu zit :)

[ Voor 20% gewijzigd door henri86 op 25-09-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
henri86 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:37:
[...]
En in dit geval heb je dan nog het aspect erbij dat je de koper had verwacht een NLse laptop te ontvangen, maar dit niet expliciet vermeld stond. (Ben benieuwd of er een afbeelding van de laptop stond en wat daarop te zien was, al worden afbeeldingen in de regel niet leidinggevend geacht voor het te ontvangen product, maar de specificaties). En of dat redelijkerwijs te verwachten viel is dan de vraag. Normaal gesproken wel natuurlijk, maar over wat voor webshop gaat het, wat voor spul verkopen ze? In het geval van opgekochte batches en meer buitenlandse producten op de site is die verwachting bijv. al iets lager imo. Maar hoor je daar als consument, zou dat het geval zijn, naar te hebben gekeken? Geen idee.
De afbeelding was precies degene die op Tweakers Pricewatch ook overal staat, gewoon de HP afbeelding zoals hier: http://tweakers.net/product/397863/hp-250-g3/
In de beschrijving staat ondermeer:
HP 200 250 G3
Conditie Nieuw
Garantie 2 jaar
Dus niets over een restpartijtje uit het buitenland.
Qua toetsenbord in de beschrijving staat alleen:
TOETSENBORD
Aanwijsapparaat Touchpad
Numeriek toetsenblok Ja
Full-size toetsenbord Ja
De hele pagina met alle informatie is ook gewoon in het Nederlands.
Je zou in NL mogen verwachten dat er wel bij had moeten staan dat het een nogal afwijkend toetsenbord is. Als ik bij bol.com een boek koop waarbij niet staat dat het een buitenlandse versie is en dat ook niet uit de titel op te maken is, dan mag ik toch ook verwachten dat het een NL talig boek is?

Ik krijg nu net een mail dat de webwinkel bij PostNL gevraagd heeft of ze hun camerabeelden kunnen nakijken. Ze willen ook een kopie van onze aangifte, die ik ze dus ook ga sturen.
<knip>
EDIT: voor de rest bel ik ze even, lijkt me handiger...

[ Voor 5% gewijzigd door sjimmie op 25-09-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het verzenden speelt hier geen rol omtrent verzekerd of niet verzekerd.
Voor PostNL heeft de laptop nooit in de doos gezeten want minder dan 500 gram gaat de laptop niet kunnen wegen.

Het probleem ligt hier in 2 dingen.
TS moet bewijzen dat ze er wel in hebben gezeten. (lastig)
Winkel moet bewijzen dat ze er niet in hebben gezeten (ook lastig).

Wat als we de rollen eens omdraaien? De winkelier heeft dan misschien wel bedrijfs risico. Maar wat als TS niet eerlijk is en wel zelf de lege dozen terug heeft gestuurd? (niet dat ik hier vanuit ga maar even om een voorbeeld te schetsen).

Met 2 laptops is het voor de winkel wel de moeite om hier meer onderzoek naar te doen. Dat de verzending al aangeeft dat het gewicht te laag is voor de dozen houdt voor de winkelier al een groot deel in dat ze er niet in hebben gezeten.

Ongeacht welke verzendwijze was gekozen hier, dit soort dingen zijn vaak niet gedekt. Het enige om dit te voorkomen is als postnl zijn verzendwijze aan past en het gewicht weegt op moment van inname (wat ook logisch zou zijn, maar zelfs dan de situatie dat de inhoud verwisseld is maakt het hele verhaal alweer lastig). Verzekering van postnl zal hier ook niks mee doen.

En degene die ze mogelijk heeft gestolen zal bekend zijn met deze procedure en zodoende weten wanneer die zou moeten toeslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Ben benieuwd hoe het verder gaat :)

Ik klink misschien wat pessimistischer dan het overgrote deel hier, maar als de winkel maar gewoon terug moet betalen zoals geopperd zonder dat de klant enig bewijs kan overhandigen dat de goederen teruggestuurd zijn buiten een afgiftebewijs van 'een pakketje', geeft dat in wezen een vrijbrief om ongestoord bij winkels die gratis retourneren aanbieden lege verpakkingen in te leveren, de schuld bij postnl te leggen, en zo het product gratis te verkrijgen. Dat is toch wel een redelijk gevaarlijk precedent.

Uiteraard ook gevaarlijk wanneer de klant in dit soort zaken onrechtmatig de dupe wordt. In het ideale geval wordt het systeem enigszins verbeterd, wat in feite vrij eenvoudig is door bij afgifte standaard te wegen. Natuurlijk nog steeds geen garantie dat het product daadwerkelijk in de verpakking zit... Dan zou je naar controle bij afgifte moeten gaan dat het product dat op het bijgevoegde retourformulier staat daadwerkelijk afgegeven wordt, maar dat kan je imo niet van postnl e.d. gaan verwachten..

Daarom ben ik erg benieuwd naar het hoe en wat hier uit gaat komen.

Op dit moment is het het eerlijkst dat de webwinkel (en de bezorgdienst) verantwoordelijk is voor het goed aankomen van het product, en de klant voor het juist aankomen bij retour.
Hier heb je dan nog het aspect van het buitenlandse toetsenbord, en dat het product niet naar verwachting is. Maar als ik bijv kleding bestel die veel groter uit blijkt te vallen dan normaal zonder dat dit vermeld staat, heb je in principe hetzelfde van de hand.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:47:
Voor PostNL heeft de laptop nooit in de doos gezeten want minder dan 500 gram gaat de laptop niet kunnen wegen.
Eens, maar dus heeft dat hele wegen geen waarde als ze dat pas ergens gaandeweg het traject doen. Ze maken het daardoor alleen maar erger. Dus feitelijk zou ik willen stellen dat het hele gewicht niet ter zake meer doet daardoor.
Wat als we de rollen eens omdraaien? De winkelier heeft dan misschien wel bedrijfs risico. Maar wat als TS niet eerlijk is en wel zelf de lege dozen terug heeft gestuurd? (niet dat ik hier vanuit ga maar even om een voorbeeld te schetsen).
Dat is waar ik ook vanuit ga, dat de winkelier bijna "mag" aannemen dat wij ze helemaal niet in de dozen hebben gedaan. Maar zoiets wordt een beetje gedekt door het feit dat we zelf al bij de politie zijn geweest en daarna online aangifte hebben gedaan.

(En ben ik niet pas schuldig als dat bewezen is, oftewel onschuldig? Ik beschuldig hun er toch ook niet van dat ze bijv een vriendje bij PostNL hebben die ze getipt hebben van 2 laptops waarvan ze 99% zeker wisten dat die terug zouden komen vanwege die wazige toetsenborden?)
En degene die ze mogelijk heeft gestolen zal bekend zijn met deze procedure en zodoende weten wanneer die zou moeten toeslaan.
Ja DAT maakt het nog wel het ergste, want al dat gedoe, zoals ook hier, ligt allemaal bij iemand die zo slim is geweest om precies te weten hoe het proces werkt en waar de zwakke punten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
sjimmie schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:58:Maar zoiets wordt een beetje gedekt door het feit dat we zelf al bij de politie zijn geweest en daarna online aangifte hebben gedaan.
Niets dat jou ervan weerhoudt om bij het onrechtmatig houden van de laptops ook maar een valse aangifte te doen. De politie zal toch geen huiszoeking komen doen, en zo wel zijn ze snel van de hand gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
henri86 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:01:
[...]

Niets dat jou ervan weerhoudt om bij het onrechtmatig houden van de laptops ook maar een valse aangifte te doen. De politie zal toch geen huiszoeking komen doen, en zo wel zijn ze snel van de hand gedaan :+
oke, die voelde ik aankomen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 16:09
henri86 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:01:
[...]

offtopic:
Echter is het geen valse aangifte, de laptops zijn dan gestolen. Dat je weet wie het was maakt het niet minder waar :)

Verder als je dat vaak gaat doen , dan komen ze echt wel een keer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 17:19
Het risico op verlies en achteruitgang is bij de verkoper blijven liggen, dus is de verkoper aansprakelijk voor wat er met het product gebeurt.
quote: art. 7:10 lid 3 BW
Indien de koper op goede gronden het recht op ontbinding van de koop of op vervanging van de zaak inroept, blijft deze voor risico van de verkoper.
quote: art. 7:10 lid 4 BW
Wanneer de zaak na de aflevering voor risico van de verkoper is gebleven, is het tenietgaan of de achteruitgang ervan door toedoen van de koper eveneens voor rekening van de verkoper. De koper moet echter van het ogenblik af dat hij redelijkerwijs rekening moet houden met het feit dat hij de zaak zal moeten teruggeven, als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan zorgen; artikel 78 van Boek 6 is van overeenkomstige toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-08 11:11
Maar dit is juist geen aankoopontbinding, maar eerder een verkeerde levering. Ik lees dan ook nergens dat jvdmast de juiste laptops niet meer wil ontvangen.

Edit: artikelen verkeerd geïnterpreteerd

[ Voor 12% gewijzigd door Xesxen op 25-09-2015 13:52 ]

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 17:19
Het gaat hier om vervanging, waar deze artikels ook over gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
sjimmie schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:58:
[...]

Eens, maar dus heeft dat hele wegen geen waarde als ze dat pas ergens gaandeweg het traject doen. Ze maken het daardoor alleen maar erger. Dus feitelijk zou ik willen stellen dat het hele gewicht niet ter zake meer doet daardoor.
De post is de laatste 10-20 jaar enorm achteruitgegaan in service en omhoog in prijs. Alle postkantoren zijn gesloten, als die nog zouden bestaan was het pakketje gewoon bij inname al gewogen.
Daarbij is het gewicht niet echt interessant, ik neem aan dat TS zelf wel wat massa had kunnen toevoegen als-ie de laptops had willen verdonkeremanen.
De gelegenheidsdief aan de lopende band die nu 2 mooie laptops heeft daarentegen, die heeft geen vulmateriaal tot z'n beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Pakketzegel en niet gewogen op het postkantoor, vervolgens gewogen op het eerste depo en 500 gram gebleken?

Conclusie 1: Pakketzegel is een waardeloos product, als je het op het postkantoor laat wegen en frankeren hangt het aan je Track & Trace.

Conclusie 2: De verzender (ga ik niet vanuit), de postagentschap houder of de eerste chauffeur is verantwoordelijk voor het verlies. Dit is een lastige kwestie. Volgens mij is de verzender aansprakelijk, echter gaat het hier om foutieve producten (zoals al gesteld).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Oja, mijn inleiding was op dat gebied niet helemaal volledig en correct.
We konden de toetsenborden laten vervangen of ons geld terugkrijgen.
Uiteindelijk was de keuze niet vervangen (wat ik schreef) maar geld terug.
Ik denk, omdat we konden kiezen, het ook niet relevant is of er naderhand laptops of geld naar ons toe zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Dat kan de webwinkel best wel tegen jou gezegd hebben, maar dat maakt het nog niet waar natuurlijk. Dat kan ook onwetenheid zijn, of om iemand met een kluitje in het riet te sturen.
TS heeft nu amper een stok om mee te slaan, want hij heeft en geen laptop (gaan we even van uit ;) )en geen geld.
De webwinkel heeft het geld en waarschijnlijk geen (verkeerde) laptop.

Voor de ICS is het wellicht handig dat er een aangifte is, maar in wezen zou de webwinkel natuurlijk lekker zelf aangifte moeten doen als blijkt dat er met de pakketten is gerotzooid.
Want als je dan toch erin betrekt dat het niet de juiste laptops waren, dan heeft is de verkoper misschien technisch gezien nog wel steeds de eigenaar, omdat de verkoop niet is afgerond. (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-07 00:30
Kitano schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:16:
die liggen al ergens in een vrachtwagen richting oostblok daar zijn ze veel meer waard met een bulgaars toetsenbord ;)

btw serie nr's bekend mac adressen bekend dan zijn ze makkelijker te traceren en via hp ook als gestolen opgeven dat ze voor garantie claims geblokkeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
rc5proxy schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:58:
[...]
die liggen al ergens in een vrachtwagen richting oostblok daar zijn ze veel meer waard met een bulgaars toetsenbord ;)
Ja, hier in NL op marktplaats en speuders ben ik ze nog niet tegengekomen.
rc5proxy schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:58:
[...]
btw serie nr's bekend mac adressen bekend dan zijn ze makkelijker te traceren en via hp ook als gestolen opgeven dat ze voor garantie claims geblokkeerd worden.
Nee, die gegevens heeft (waarschijnlijk) alleen de webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

het verzenden speelt hier geen rol omtrent verzekerd of niet verzekerd.
Maar PostNL kiest er voor dit zo te doen, en te accepteren dat er ongewogen pakketten worden aangenomen / behandeld. Als dat tegen protocool is, dan heeft PostNL een appeltje te schillen met het agentschap. (want werkt fraude in de hand blijkbaar...)
Als dan de webwinkel op zijn beurt weer kiest een pakketdienst te kiezen met een brakke workflow, EN zichzelf niet verzekert, sja... :? wat kan TS daar in hemelsnaam dan nog aan doen?

Bij de da filialen hier worden mijn pakketjes altijd gewogen (als ik per uitzondering nog even snel iets met PostNL weg wil hebben) zodra ik ze inlever. Pakje op de weegschaal, *bliep > bonnetje.

Het probleem is hier dat er werkelijk TIG momenten, mitsen en maren kunnen worden opgesomd waar het allemaal mis kan zijn gegaan en hoe dat dan komt. Het lijkt wel een parlementaire commissie :+
Ik blijf er echter bij dat je dit veel zwart-witter moet bekijken. Webshop geeft opdracht tot, TS handelt daarnaar, einde discussie wat mij betreft.

Met de zending moet de webshop zich richten tot MyParcel, en hoe die dat uitvist met PostNL, de ah of politie zal TS een zorg zijn.
Maar ondertussen is er al een aangifte, is er een verzekering van de ICS voor ingeschakeld, zit je met een starre webshop, die iets over camerabeelden brabbelt.

TS, ben nog steeds benieuwd wat er op je inleverbon staat. Kun je die eens uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
paQ schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:27:
[...]
Bij de da filialen hier worden mijn pakketjes altijd gewogen (als ik per uitzondering nog even snel iets met PostNL weg wil hebben) zodra ik ze inlever. Pakje op de weegschaal, *bliep > bonnetje.
Probleem is juist dat er niet wordt gewogen als er gebruik wordt gemaakt van een pakketzegel (of vooraf zelf geprint label). Heb ik onlangs ook gemerkt: eerste pakket verzonden met een zelf-geprint label, voor het eerst pakket niet gewogen bij inleveren en vervolgens eerste pakket verdwenen bij PostNL.
Pakketten zouden in ieder geval gewogen moeten worden bij inleveren en (automatisch) bij het verder verwerken. Dit helpt niet tegen verdwijnen van pakketten, maar bij diefstal van de inhoud zal er meestal wel een verschil in gewicht zijn en mogelijk een hint waar in het traject de inhoud is verdwenen. In dit specifieke geval was dan duidelijk geweest of de inhoud inderdaad bij PostNL (of postkantoor) is verdwenen.
Maar PostNL zal nooit schade vergoeden bij het verdwijnen van niet verzekerde pakketten en zal dit waarschijnlijk ook proberen te voorkomen bij verzekerde verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 23:37
henri86 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:06:
[...]

Daarom is de vraag wat er in de voorwaarden staat over retourneren / retourneren bij verkeerd geleverd product.
Daarbij is ook belangrijk of er expliciet vermeld stond dat het om een NL toetsenbord ging of niet. Zo niet, dan is er niet zo zeer een verkeerd product geleverd maar een product dat achteraf toch niet aan de verwachtingen/eisen van de klant blijkt te voldoen. (Het typenr., indien wel vermeld, van een laptop geeft doorgaans al aan of het om een NL model gaat of niet. Stond dat er, en geen verdere vermelding over NL model, dan heeft de koper verzaakt degelijk onderzoek te doen naar het gekochte product en is er dus niet een verkeerd product geleverd).
Onzin, Als je in Nederland bij een webshop een laptop koopt mag je er vanuit gaan dat die een qwerty toetsenbord heeft tenzij expliciet anders vermeld. De onderzoeksplicht van de consument strekt niet tot het napluizen van EAN codes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
[...]
TS, ben nog steeds benieuwd wat er op je inleverbon staat. Kun je die eens uploaden?
Daar is geen upload voor nodig, dat bonnetje is zó summier dat zelfs een andere baliemedewerkster bij de AH het eerst niet herkende.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Het begint met de gegevens van de AH, gevolgd door
Datum, tijd, nummer manager
BEWIJS VAN AANPAKKEN
De zendingen mte barcode:
xxxx (code1)
xxxx (code2)
TOTAAL: 2
zijn aangepakt door PostNL
EINDE RAPPORT

Zo dat was sneller dan ergens online zetten. ;)
Het is wel op PostNL bonnetjesrolpapier, dat dan nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ja dat is inderdaad alleen een innamebon. Bewijs van aanpakken :P Die krijg ik ook soms. En soms wel een uitgebreide (met gewicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar PostNL kiest er voor dit zo te doen, en te accepteren dat er ongewogen pakketten worden aangenomen / behandeld. Als dat tegen protocool is, dan heeft PostNL een appeltje te schillen met het agentschap. (want werkt fraude in de hand blijkbaar...)
Als dan de webwinkel op zijn beurt weer kiest een pakketdienst te kiezen met een brakke workflow, EN zichzelf niet verzekert, sja... :? wat kan TS daar in hemelsnaam dan nog aan doen?

Het probleem is hier dat er werkelijk TIG momenten, mitsen en maren kunnen worden opgesomd waar het allemaal mis kan zijn gegaan en hoe dat dan komt. Het lijkt wel een parlementaire commissie :+
Ik blijf er echter bij dat je dit veel zwart-witter moet bekijken. Webshop geeft opdracht tot, TS handelt daarnaar, einde discussie wat mij betreft.

Met de zending moet de webshop zich richten tot MyParcel, en hoe die dat uitvist met PostNL, de ah of politie zal TS een zorg zijn.
Maar ondertussen is er al een aangifte, is er een verzekering van de ICS voor ingeschakeld, zit je met een starre webshop, die iets over camerabeelden brabbelt.

toon volledige bericht
Je bekijkt het zoals zo veel hier alleen van de kant van TS.
Draai de rollen eens om, wie zegt dat TS wel echt de laptops in de doos heeft gedaan?
Welk bewijs heeft TS dat die dit gedaan heeft?

Als ik de webshop een poot wil uitdraaien zou dit de ideale manier zijn natuurlijk.
Hoe kan een webshop zich verzekeren tegen een klant die de boel zou besodemieteren?

Er zijn 2 kanten in dit verhaal. Onderzoek zal moeten uitwijzen wat er gebeurt is. Het heeft er alle schijn van dat de laptops zijn verdwenen tussen het inname punt en het distributiecentrum.

En ja PostNL hanteert hier brakke werkflow in. Maar DHL, UPS, etc etc zijn hier ook echt niet beter in. Wat moet een webwinkel dan? per koerier? Dan zijn de transportkosten bijna hoger als de bestelling.

*Even ter verduidelijking dit is geen wijzende vinger naar TS maar gewoon om de situatie beter uit te leggen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:07
De webwinkel kan een verzoek bij MyParcel indienen een onderzoek te openen bij PostNL. Mijn ervaring is dat er meer gegevens beschikbaar zijn dan je denkt. Je pakketje kwam met een beetje geluk bij meerdere sorteercentra. Dan wordt hij steeds gewogen en de afmetingen geregistreerd, wellicht dat MyParcel dat voor de webwinkel kan uitzoeken.

Houdt er rekening mee dat jij niks met PostNL te maken hebt, de webwinkel heeft het label aangemaakt bij MyParcel, en zij hebben een contract met PostNL. MyParcel zal dan ook een onderzoek bij PostNL moeten aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:21:
[...]

Je bekijkt het zoals zo veel hier alleen van de kant van TS.
Ja, omdat ik van mening ben dat de TS niet verantwoordelijk is over de verzendmethodieken van de webshop.
En ja PostNL hanteert hier brakke werkflow in. Maar DHL, UPS, etc etc zijn hier ook echt niet beter in. Wat moet een webwinkel dan? per koerier? Dan zijn de transportkosten bijna hoger als de bestelling.
onzin.
Ik laat zo vaak (uit service, EN zekerheid) iets ophalen bij mijn klanten. Ik mail ze een label van DPD, die komt het notabene nog ophalen daar ook, brengt het mij de volgende dag, handtekening erbij, VERZEKERD (!) en dat alles voor minder dan dat ik aan het goedkoopste pakketje van postNL kwijt ben hoor.

En totdat UPS het in zijn bol kreeg 1 januari dit, deed ik het net zo via UPS.

Er zitten zoveel hiaten in het systeem wat hier gevolgd is dat je dat TS onmogelijk kunt aanrekenen. Ik zeg ook niet dat je dat de webshop wél zou kunnen aanrekenen, maar hij koos ervoor het op deze wijze af te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus ik ben klant bij jou en geef dpd een lege doos mee.. wanneer weet jij het gewicht van de inhoud? ;)?
Zelfde probleem dus in jouw werk methode.

overigens zeg ik ook niet dat je het wie dan ook moet aanrekenen behalve de dader. en dat laatste moet vast gesteld worden. Ik neem ook aan dat die stappen nu genomen zijn door de winkel want die hoort dat wel af te handelen. TS heeft aangifte gedaan, helaas het nederlandse politie systeem hecht meer waarde aan bekeuringen dan aan diefstal uit te zoeken. PostNL zou hierin ook gewoon medewerking voor onderzoek moeten geven door onder andere de camera beelden af te geven. En mogelijk een verklaring van degene die het heeft aangenomen omtrent het gewicht. Want 2 laptops nemen ze nou ook weer niet elke dag aan en TS had de dozen duidelijk herkenbaar gemaakt een grote doos met bijna geen gewicht krijg ik zelf altijd opmerkingen over van de postnl dienst verlener.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2015 17:39 ]

Pagina: 1 2 Laatste