Reparatie terug. Doos is leeg.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 21:22
Goedeavond Mede tweakers,

Ik heb mijn playstation vita vorige week retour gestuurd naar de webwinkel waar ik hem gekocht heb. Omdat ik het probleem heb dat mijn geheugenkaart niet meer gebruikt kon worden. Eerst contact gehad met Sony zij gaven aan hem RMA te sturen. Prima zo gezegd en gedaan.

Nu kreeg ik vanmiddag het pakketje terug en ik vond de doos al erg licht toen ik hem aanpakte. Doos was verder helemaal intact. Doos opengemaakt en daar zat het kleine doosje in waarin ik hem ook opgestuurd had naar de webwinkel. Maar deze was tot mijn verbazing leeg. De papieren die ik moest bijvoegen zaten er nog bij in. behalve het apparaat zelf. Natuurlijk direct contact opgenomen met de webwinkel. Zij geven aan navraag te doen bij het reparatie bedrijf en het ui te zoeken.

Mijn vraag is eigenlijk, is dit bij een van jullie al een keer eerder voor gekomen en zo ja wat is dan de oplossing en wat zijn mijn rechten wat ik kan eisen als het appraat echt "zoek" is. Een nieuw apparaat? of ben ik kort gezegd gewoon de lul en kan ik fluiten naar mijn PS vita?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die verzending is onder verantwoordelijkheid van de webwinkel, dus zij dienen dat op een of andere manier voor je op te lossen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 13:00
Afhankelijk van welk bedrijf de verzending gedaan heeft, kun je veelal een pakket gewicht opvragen. Bij post.nl bijv. op de website.

Daaruit kun je soms al duidelijk op maken dat het pakket verzonden is zonder de beloofde inhoud. En kun je de claim dat dit daadwerkelijk heeft plaats gevonden ook gemakkelijker onderbouwen tegenover het betreffende support team.

Maar mijn ervaring met een soortgelijk probleem als dit is dat het een lange adem vergt om hier uit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:22
Is het niet mogelijk om via de TrackTrace het gewicht in te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
psychodude schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:51:
Afhankelijk van welk bedrijf de verzending gedaan heeft, kun je veelal een pakket gewicht opvragen. Bij post.nl bijv. op de website.

Daaruit kun je soms al duidelijk op maken dat het pakket verzonden is zonder de beloofde inhoud. En kun je de claim dat dit daadwerkelijk heeft plaats gevonden ook gemakkelijker onderbouwen tegenover het betreffende support team.

Maar mijn ervaring met een soortgelijk probleem als dit is dat het een lange adem vergt om hier uit te komen.
Ik heb bij track & trace gekeken daar staat als Gewicht: 0,38 kg. Net de complete doos met alle inhoud zoals ik de doos gekregen heb gewogen. 380 gram dus hij is leeg verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
Screenshots maken, als bewijs voor later :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
glenn456 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:58:
[...]

Ik heb bij track & trace gekeken daar staat als Gewicht: 0,38 kg. Net de complete doos met alle inhoud zoals ik de doos gekregen heb gewogen. 380 gram dus hij is leeg verstuurd.
Leg dit goed vast. Maak foto's van het gewicht van de doos, maak een pdf afdruk van de track & trace data. En overleg dit aan het support centrum. Probeer primair gewoon met hun open in gesprek te blijven, en onderling tot de gewenste oplossing (het ontvangen van je PS Vita) te komen.

Kom je er met het support team niet uit, blijf dan gewoon kalm in je benadering. Voorkom de verleiding om je boos te laten maken, dreigen met juridische stappen, of dat soort ongein. Maar vraag naar welk adres en ten name van wie je een aangetekende klachtenbrief kunt toesturen.

Wat in het kader van het hedendaagse online winkelen ook vaak het één en ander in het proces doet versnellen is om de klacht openbaar te maken, via bijv. het klachtenkompas.nl of tweakers pricewatch shop review. In mijn geval liep het met het support team van de desbetreffende winkel namelijk op niets uit. Snel na een recensie op tweakers.net echter werd dit herzien. Ik zou dit niet direct doen, maar het bedrijf allereerst de kans geven om het via de support desk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

psychodude schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:16:
[...]
Wat in het kader van het hedendaagse online winkelen ook vaak het één en ander in het proces doet versnellen is om de klacht openbaar te maken, via bijv. het klachtenkompas.nl of tweakers pricewatch shop review. In mijn geval liep het met het support team van de desbetreffende winkel namelijk op niets uit. Snel na een recensie op tweakers.net echter werd dit herzien. Ik zou dit niet direct doen, maar het bedrijf allereerst de kans geven om het via de support desk op te lossen.
Hoe dat bij andere platforms zit weet ik niet, maar de Shopreview hier is in elk geval bedoeld voor afgeronde ervaringen en zeer zeker niet bedoeld om gebruikt te worden om een shop onder druk te zetten.

Een daadwerkelijk uitzichtloze situatie kan ook gelden als afgeronde ervaring, maar zover is de topicstarter zeker nog niet.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Orion84 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:19:
...
Een daadwerkelijk uitzichtloze situatie kan ook gelden als afgeronde ervaring, maar zover is de topicstarter zeker nog niet.

Wanneer is een situatie eigenlijk daadwerkelijk uitzichtsloos? Als het Europese hof uitspraak heeft gedaan of op een eerder moment? Dat dat moment in het geval van de TS nog niet daar is is natuurlijk duidelijk, maar in het algemeen.

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 18-11-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Hoe dat bij andere platforms zit weet ik niet, maar de Shopreview hier is in elk geval bedoeld voor afgeronde ervaringen en zeer zeker niet bedoeld om gebruikt te worden om een shop onder druk te zetten.

Zoals ik dan ook zei, zou ik dit niet direct doen maar allereerst het support team de kans geven om tot een gewenste oplossing te komen. Zodra dit spaak loopt dan is de op dat moment afgeronde ervaring echter daar.

Bovendien, hoeft het plaatsen van een negatieve review ook zeker niet met het onder druk zetten van een shop gepaar te gaan. Er hoeven namelijk geen eisen of verlangens in te staan. De ervaring zelf is vaak al ruim voldoende.

Klachtenkompas biedt wel ruimte tot het toevoegen van de gewenste oplossing. Eveneens hierin is er weinig sprake van het onder druk zetten van een bedrijf.

Om de één of andere reden lijkt het er op dat enkele, met name grotere bedrijven, de afgelopen jaren hun echte customer support hebben beperkt tot webcare teams. En waarbij de reguliere customer support erg strikt en protocollair aan te volgen boekjes gebonden is, waarmee vaak in dit soort situaties geen oplossing te vinden is omdat het al snel buiten de boekjes valt. En intern een verwijzing naar het webcare team niet mogelijk is.

Maar alles kan uiteraard meevallen. Daarom alsook gezegd, blijf gewoon allereerst open in het contact met het support team. Probeer samen tot de gewenste oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Lijkt mij meer iets voor het shopping forum. :) Move die kant op.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:47

Rannasha

Does not compute.

Let in ieder geval op dat je alleen contact houdt met de webwinkel. Alle andere partijen (reparatiecentrum, bezorgdienst) werken in dienst van de winkel en daar heb jij in principe niets mee te maken. Dit voorkomt dat je in een situatie komt dat je met meerdere partijen contact hebt en die vervolgens naar elkaar gaan wijzen.

Dus als de winkel aangeeft dat je maar contact op moet nemen met de bezorgdienst, dan kun je dit gewoon weigeren, want dat is niet jouw verantwoordelijkheid.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:58
Mogelijke scenario's:
- Reparatiebedrijf is per abuis vergeten de PS in de doos te doen. -> komt ws wel goed.
- Iemand van reparatiebedrijf heeft de PS achterover gedrukt voor het inpakken. -> aan te tonen dmv gewicht.
- Iemand van PostNL heeft de PS uit de doos gehaald en er iets van hetzelde gewicht in teruggedaan.
-> Wat weegt een Vita en zat er iets overbodigs in de doos?

• glenn456
Kitano schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:09:
Mogelijke scenario's:
- Reparatiebedrijf is per abuis vergeten de PS in de doos te doen. -> komt ws wel goed.
- Iemand van reparatiebedrijf heeft de PS achterover gedrukt voor het inpakken. -> aan te tonen dmv gewicht.
- Iemand van PostNL heeft de PS uit de doos gehaald en er iets van hetzelde gewicht in teruggedaan.
-> Wat weegt een Vita en zat er iets overbodigs in de doos?
Alvast bedankt allemaal voor het mee denken.

Ik denk zelf scenario 1 of 2.
Een ps vita zelf weegt 280 gram. In de doos zat verder: Het omdoosje ter bescherming voor vervoer(originele verpakking) En verder opvul materiaal.

Het pakketje zou dus minimaal 0,5kg moeten zijn incl vita. Pakket wat binnen gekomen is weegt 0,38. Staat ook op track en tracé.

Als ik voor het begin van de avond nog niks gehoord heb. Ga ik weer even een belletje plegen. Ik houd jullie op de hoogte.

Verwijderd

Scenario 4. De verzender werkt met barcode labels waardoor het gewicht er pas later in het proces bij vermeld wordt en niet bij inleveren bij PostNL.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:37:
Scenario 4. De verzender werkt met barcode labels waardoor het gewicht er pas later in het proces bij vermeld wordt en niet bij inleveren bij PostNL.
Wat nog steeds aantoont dat het pakje leeg bij de geadresseerde is gekomen. En aangezien de winkel verantwoordelijk is voor de verzending is het niet van belang of het er nooit in heeft gezeten of door de 'postbode' is uitgehaald.

Uiteraard wel even het pakje en alle verpakkingsmateriaal bewaren, zodat je altijd kan aantonen dat die samen zoveel wegen als het totaal gewicht dat de ezorger aangeeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 12:44 ]

Verwijderd

De verantwoordelijkheid ligt bij de winkelier ja dat klopt maar een te licht pakket hoeft daar niet te zijn ontstaan al. Voor ts is enige wat belangrijk is dat hij de winkelier erop aanspreekt alle andere communicatie is verder voor de winkwlier

• dano2504
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-07 22:48

dano2504

hallo

Hoi,

Wat ik nu nog mis in de verschillende hulp aanbiedingen is dat je de shop 'kleine lettertjes' eerst goed door spit op soortgelijke situaties en wat ze van je verlangen te doen in dergelijke situaties, bv een melding of aangetekende brief bij vermissing dan wel aangifte of wat dan ook wat ze van je verlangen om te doen.
Vaak stellen ze hier dan ook een uiterlijke termijn aan vast probeer hier dan ook aan te voldoen om vervelende situaties te voorkomen.
De 'kleine letertjes' zijn overigens niet altijd rechts geldig lees als niet volgens de wet of niet haalbaar, maar dan moet je wel weten waar je het over hebt. En het is altijd makkelijker om aan de shop regels proberen te houden dan er tegen in te gaan, om tot een snellere oplossing te komen.
Ook is het dus raadzaam om zelf alvast onderzoek te doen wat je wel volgens de wet kan/ moet doen of gedaan hebben binnen een bepaalde tijd, welke je weer kan helpen als je vast loopt met desbetreffende shop. Deze info vind je op diverse pagina's. Waar onder het keurmerk waar de webshop aan verbonden is dan wel een consumentenbond oid.

Suk6 met je communicatie met de shop.

slaapkamer/slaapkamer/zolderkamer/gamekamer: Buitenunit: 4MXM68A 6,8kW Binnenunit: FTXM25R 2,5kW Binnenunit: FTXM20R 2,0kW Binnenunit: FTXM20R 2,0kW Binnenunit: FTXM20R 2,0kW. Woonkamer: Daikin Perfera wandmodel FTXM50R + RXM50R 5,0kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:21

NSG

Je weet niks!

Een klasgenoot van mij heeft afgelopen jaar hetzelfde meegemaakt met een PS4, na reparatie ontving hij ook een lege doos. Na meerdere telefoontjes en mailtjes met de desbetreffende webshop (begint met een B en eindigt op een ol.com), kreeg hij enkele weken later een nieuwe.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik heb het meegemaakt met een Ipad, schermschade en kreeg lege doos terug. Had het al gelijk in de gaten bij aannemen van het pakje. ik heb niet getekend voor ontvangst en overleg gepleegd met bezorger. Deze bevestigde ook dat het pakje te licht was voor een Ipad en heeft het pakje retour gestuurd als leeg pakket.
3 dagen later had ik mijn IPad netjes ontvangen.

Verder sluit ik me aan bij Psychodude en Rannasha. Houd het kort en duidelijk en hou het bij de feiten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 16:57
Ik heb t een keer meegemaakt, maar daarna hadden ze het weer gevonden en opgestuurd. :)

Ik blijf ook altijd rustig en netjes en ik vraag altijd letterlijk "Wat is de procedure om dit op te lossen."

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
[...]

Waarom niet, de middelen worden aangeboden dan maak je daar gebruik van als consument.
Dat je zelf als mod zoiets niet graag ziet gebeuren Is wat anders.
Temeer omdat je zelf geen slachtoffer bent, en de shop waarschijnlijk ook een bijdrage betaald om aanwezig te zijn in de pricewatch.
Is het waakzaam zijn op partijdigheid nu zeker aan de orde.

Niet dat ik daar aan twijfel...

On topic maar weer

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Omdat we daar gewoon duidelijke regels over hebben in de shopreviews. Dat was ook de reden dat ik het aanhaalde.

Terug ontopic inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glenn456
Even een update vanaf mijn kant. Ps vita is niet meer gevonden. De webwinkel in dit geval bol.com. Geeft mij het aanschaf bedrag terug, wat ik zeer netjes vind. Goed nieuws over een winkel mag ook wel eens gemeld worden vind ik!

Ps vita nieuw is helaas nergens meer te krijgen. Iedereen bedankt nogmaals voor het mee denken!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
Netjes.

Van een reus zoals Bol.com had ik ook niet anders verwacht eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Het was wat dat betreft ook wel een klip en klaar zaak.. het gewicht gaf al aan dat het er nooit in heeft gezeten. Dus dan is TS per definitie niet de schuldige en mag Bol.com het intern afhandelen. Ze hadden wel met een heel sterk verhaal moeten komen als ze hier onderuit hadden willen komen ;).

Verwijderd

glenn456 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:33:
Ps vita nieuw is helaas nergens meer te krijgen.
Via amazon.de kun je gewoon bestellen in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:04:
[...]

Via amazon.de kun je gewoon bestellen in Duitsland.
Ik ga is even een kijkje nemen daar.
Pagina: 1