Anteros schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:17:
[...]
Dank je voor je korte review. Ik ben nog steeds aan het twijfelen wat te doen en misschien kan je mijn volgende vragen beantwoorden?
- Hoe is de belkwaliteit (vervorming, helderheid, ruis, verstaanbaarheid, etc)?
- Hoe zwart is zwart? Ik weet dat het een IPS scherm is, maar de Nexus 5 had bv een mindere zwartwaarde dan een iPhone of LG G2
- De S6 Edge+ vertoonde judder
- Hoe lang ijlt de GUI na op vingerbewegingen - swypen op het scherm met een vinger en kijken hoever de GUI achterloopt -? De iPhone en Windows Phone zijn instant. Android ijlt in verhouding meestal een stukje meer na
- Is geluid in sync met video? Op mijn oude Sony tablet was Netflix niet in (lip-)sync
- Hoe snel is de GPS fix en hoe nauwkeurig is deze - kan je met een tooltje in de play store testen -?
- Heb je nog steeds af en toe hiccups en zo ja, waar zie je dat meestal?
- Hoe is je ervaring nu met het toestel?
Ik hoop dat je mij kan helpen met het maken van een keuze.... Iig bedankt alvast!
- Belkwaliteit heb ik nog niet getest, ik bel bijzonder weinig. Maar ik meen ergens in een review gelezen te hebben dat dat zeer OK was.
- Meh. Overdag merk je dat het paneel gewoon een erg goed contrast geeft, en ook heel helder kan. 's nachts, met name bij Moto Display, merk je toch wel dat heel het scherm oplicht ipv enkele pixels. Voor een LCD best nog wel netjes maar toch, het blijft "meh".
- Judder als in, de interface of videos bekijken of ... ? Ik snap je vraag bij deze niet zo goed
- Mijn vorige telefoon deed dit bijzonder goed tegenover sommige andere toestellen die ik getest heb, en de Moto X Style doet het imo nog beter. Overal werkt het erg smooth, op enkele uitzonderingen na (facebook en facebook messenger, maar dat heeft 100% met de brakheid van de app te maken).
- Ik heb hier geen problemen bij ondervonden (zowel in YouTube als bij filmpjes op vimeo)
- Dat zal ik later proberen te testen, ik ben momenteel op school en heb niet echt GPS bereik binnen in de leslokalen
- Neen. Ik had schrik voor lag/hiccups na enkele reviews gelezen te hebben. Ik had ze toen ik al mijn apps aan het binnenhalen was via de playstore (wat vrij logisch is, eerlijk gezegd). Nu is de experience gewoon enorm vlot.
- Ik vind het toch wel de beste android-ervaring tot hiertoe. Hij voelt aan (zowel fysiek als in de software) als een echte flagship, niet een sub-flagship zoals velen hem beschrijven dankzij zijn prijs. Het enige wat me een beetje stoort is hoe buggy Moto Display is. Soms als ik dat lock dingetje naar beneden veeg, gebeurt er niets, dan moet je toch nog een keer op je power button duwen om het ding unlocked te krijgen. Tja, dan is helemaal geen moto display wel handiger (hoewel ik het héél handig vind dat je scherm aangaat als je je hand in de buurt brengt). Hetzelfde bij muziek, dan sleep je dat cirkeltje naar pauze/volgende/vorige en gebeurt er niets... Tja.
Voor de rest, alles reageert enorm snel, multitasken is een feest op deze telefoon. Oh ja, en de vibratie is erg hard vind ik. Hij maakt vooral wel wat lawaai als hij trilt en op een tafel o.i.d. ligt. Maar misschien had mijn vorige telefoon gewoon een zwakke trilmotor, idk. En kwa grootte, in gebruik vind ik het een erg prettig formaat om mee te werken. In je broekzak vind ik echter dat hij wat aan de lompe kant is, maar tegelijk heb ik het gevoel dat ik niets in mijn zak heb zitten dankzij zijn vorm. Moeilijk uit te leggen. Maar goed, ik kom van een 4,3" telefoon dus het is logisch dat het wat aanpassen is.
Misschien ook wel belangrijk om te vermelden voor sommigen, de Pure Edition werkt op volledige snelheid en bereik op het Mobile Vikings-netwerk in België. Mijn eerste 4G-ervaring, 6,9MB/s. Niet slecht

Clicky, en de ribbeltjes in de powerbutton zijn heerlijk

Ik ben zelf gewoon dat de powerbutton onder de volumeknoppen zitten, en ik druk soms nog wel verkeerd. Ze zijn echter goed afgelijnd en zitten ver genoeg uit elkaar, het is gewoon nog een kwestie van gewoon worden.