Laat ik even voorop stellen voor deze gehele reply dat ik absoluut geen expert ben met 1 Oryx HM kill op m'n naam, maar:
Griffx schreef op donderdag 05 november 2015 @ 00:29:
[...]
Thnx nog.
Heb nu sinds bungie de lootdrops in de Nf heeft aangepast op 1 ghost per 2 NF's.
Oryx niet down gekregen vanavond na 2 uur wipen, niet eens de dome gehaald.
Deden de no knight strat.
Kwamen steeds de eerste ronde door, daarna ging er steeds wel iemand dood bij de bommen van Oryx of bij de Oger bommen of de Vessel slurpte een bom op.
Wij hadden steeds dat de Ogers helemaal bij deur liepen, en wij dus of te laat terug waren of twee knights op ons stonden in te hakken
Had zelf tot 3x toe dat ik werd gekilld na het droppen van de brand.
Weekend maar weer verder

Je vergeet het gedeelte waarbij de knights op de pillars tijdens de bommen ineens de hobby hadden raak te schieten op personen die in een vorige party een heel uur niet geraakt werden. Ik snap dat nog steeds niet of mensen renden te strak om hun pillar heen (waarbij er elke 90 graden een dodge muur zit, dus dat hoeft niet), waardoor ze dachten: ik pak dat lekkere hapje in het midden 3-4 keer achter elkaar of de pillar knights hadden gewoon hun pms avond gister. En dan de bommen zelf, loop altijd met deze agility en wordt misschien 1-2 x geraakt in een hele run, gister gewoon 3-4 per wave
Wat eerlijk gezegd ook langer duurde dan m'n vorige party is het oppikken van de aura bij de vessel. Ik snap dat het veiliger is/voelt om te wachten tot die in het midden is, maar misschien moeten de 3 die op de pillars staan zich maar focussen op adds (poppen die uberhaupt dan al naast Ogres?) tot we allemaal naar het midden kunnen op de daughter pillar.
Ik denk eigenlijk sowieso dat de 3 pillar guys moeten wachten tot jij zo goed als de aura hebt, want ik denk dat er juist voor zorgde dat die Ogres niet helemaal naar achteren lopen in m'n vorige party om positie in te nemen op de mensen bovenop de daughter pillar, maar dat ze dan denken: hmmm lekker hapje voor m'n neus om "hulk smash" op te doen.
Ogres gingen nagenoeg gelijk neer, misschien 5 sec verschil tussen alle vier. Wat betreft de bommen gelijk, meestal wel. Ik vraag me ook eigenlijk af of de bom mensen van ons groepje naar de bommen rende of "er bovenop sprongen", misschien dat het laatste kan schelen in damage taken.
@EricNL's post
Maakt het niet veel anders, maar wat we wel kunnen/moeten doen is idd even 10 sec de tijd nemen om adds te killen vanuit aura aangezien je 30 secs stagger hebt om Ogres en bombs te doen, wat ruim genoeg.
Vaste platforms voor mensen deed m'n vorige groepje niet en ben ik ook eigenlijk niet zo'n fan van, omdat Ogres killen het relaxed werkt met 2 Titans bovenop de daughter pillar die elke ronde hun bubble met blessing afwisselen (of je moet met 6 titans gaan). Simpeler vind ik om altijd een vast persoon met de runner met te laten lopen en dan een persoon aan te wijzen die ten alle tijden de pillar links pakt van de runner en nummer 3 de pillar links van de nummer 2. Zo hoef je alleen maar te kijken of je rechts staat van de persoon die je in de gaten moet houden.
De laser kannonen van Oryx niet zo'n last van gehad, want stond altijd bubble bovenop de pillar.
De normale manier had ook gekund denk ik. We waren 309-311. Knights gaan dood met 2-3 sniper shots, misschien nog beter dood met bubble malice. En er is behoorlijk wat tijd tijdens de stagger.
EricNL schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:03:
[...]
En toch heb ik inmiddels met 6 á 7 random parties gemerkt dat ook de No-Knight strategy erg lastig is.
Ok, de platform holders hoeven in principe niks te killen/damagen, maar het gaat zo vaak mis na de eerste ronde. Zo vaak snappen mensen niet welke bom ze nu moeten pakken om dat Oryx van de voorkant naar de achterkant switcht. Bomb-runners waarbij er altijd wel ééntje dood gaat door iets.
Of de Relic runner welke kapot geschoten wordt door de Ogres tijdens het springen.
Gister Oryx op Hard gedaan met de normale tactic met 5 random people en na 3 wipes hadden we hem onwijs makkelijk kapot.
Ik zie de meerwaarde wel van de no-knight strat. maar als je met mensen zit die deze tactic niet kennen is het haast niet uit te leggen.
Het is misschien ook omdat ik er wat video's en guides van heb gelezen voor ik hem deed vorige week, maar ja, hij is blijkbaar best lastig.
Welke bomb ze moeten pakken is misschien wel super simpel op te lossen: ongeacht welke Ogre "bij jouw platform hoorde", je molt en triggered degene links voor, persoon 2: rechtsvoor, persoon 3 rechtsachter en 1 van de 2 titans op de daughter pillar doet #4. Ogres horen nu ook eigenlijk niet meer bij een platform, alles is van de titans op de daughter pillar

Moet morgen best vroeg me nest uit, om 21:00 uur of eerder wil ik wel een poging doen als je me wilt hebben tenminste.