ASUS UX305LA niet meer leverbaar?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
UX305:
- Afhankelijk van model een Core m processor of een i7
- Geen verlicht toetsenbord
- In sommige configuraties leverbaar met een 3200x1800 beeldscherm

UX303:
- Geen Core m mogelijkheid
- Ander design met verlicht toetsenbord
- In Nederland alleen leverbaar met 1920x1080 beeldscherm

Dat zijn de grootste verschillen wel denk ik.

Edit:
Zo, mijn UX301 kwam vandaag binnen en binnen 5 min na het uitpakken maar weer ingepakt. Op de sticker op de doos staat WQHD 2560x1440, op de bezel zit een sticker met 2560x1440 resolutie, maar er zit toch echt een 1080p scherm in. En ik mis de glasplaat rondom het toetsenbord, het is één blok aluminium. Geen idee wat Asus doet, maar ik ben er nu al klaar mee. :+

[ Voor 36% gewijzigd door Frietsaus op 26-10-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvBest
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-03-2019
Frietsaus schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:09:
Edit:
Zo, mijn UX301 kwam vandaag binnen en binnen 5 min na het uitpakken maar weer ingepakt. Op de sticker op de doos staat WQHD 2560x1440, op de bezel zit een sticker met 2560x1440 resolutie, maar er zit toch echt een 1080p scherm in. En ik mis de glasplaat rondom het toetsenbord, het is één blok aluminium. Geen idee wat Asus doet, maar ik ben er nu al klaar mee. :+
Balen, dat is dan je zoveelste laptop retour? Benieuwd wat het nu wordt, HP Envy? :9

De Dell XPS13 met i7/8gb ram/256gb ssd/FHD (mat, geen touch!) is ook wellicht een interessante optie? :)

[ Voor 20% gewijzigd door NielsvBest op 26-10-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
FHD is helaas geen optie voor mij, ik overweeg de XPS 13 met QHD Touch wel, of de ENVY 13. Deze week heb ik het geld sowieso niet terug, dus ik kan niet veel op het moment. Dat wordt in elk geval een laptop lenen en hopen dat meer mensen de ENVY binnen krijgen om tot een beter oordeel te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-03 17:01
Waarom FHD geen optie voor jou? (puur interesse, ik twijfel nog wat).
Ach beide worden toch nog niet geleverd op het moment! Wel jammer dat de Envy niet mat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik had hiervoor een 13" Retina MacBook Pro en heb inmiddels ook een 4K desktopmonitor. Ik wil er qua scherpte dus niet op achteruit gaan. Ik begrijp dat veel mensen er het voordeel niet van in zien (scalingproblemen), maar tekst en geoptimaliseerde graphics zien er echt 1000x beter uit op een high dpi beeldscherm. Daarnaast is tekst in Windows 10 zodanig gemaakt dat het mooier is op een high dpi display (grayscale font anti-aliasing), ik vind Windows 10 er niet goed uit zien op een low dpi beeldscherm. Het is aan de ene kant een stukje luxe, aan de andere kant is high dpi voor mij de toekomst en een 'investering'. En op dit moment investeer ik niet meer in FHD beeldschermen. De scalingproblemen kan ik wel mee leven.

[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 26-10-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvBest
Frietsaus schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:41:
Ik had hiervoor een 13" Retina MacBook Pro en heb inmiddels ook een 4K desktopmonitor. Ik wil er qua scherpte dus niet op achteruit gaan. Ik begrijp dat veel mensen er het voordeel niet van in zien (scalingproblemen), maar tekst en geoptimaliseerde graphics zien er echt 1000x beter uit op een high dpi beeldscherm. Daarnaast is tekst in Windows 10 zodanig gemaakt dat het mooier is op een high dpi display (grayscale font anti-aliasing), ik vind Windows 10 er niet goed uit zien op een low dpi beeldscherm. Het is aan de ene kant een stukje luxe, aan de andere kant is high dpi voor mij de toekomst en een 'investering'. En op dit moment investeer ik niet meer in FHD beeldschermen. De scalingproblemen kan ik wel mee leven.
En onder 'investeren in de toekomst' valt niet een touch-beeldscherm? Anders is de keuze makkelijk :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:09
Hoe zit dat met de kwaliteit van het QHD display van HP met de RGBW tech.?

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar je leest toch nogal wat klachten over het 'mosterdgeel'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mida
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-06 14:02
Ik heb zelf precies de zelfde twijfel, of een Dell XPS 13 i5 fhd 256GB, of de Envy 13 i7 qhd 256GB. Ik vind de XPS wel mooier vanwege de bezels, de geclaimde batterijduur is een stuk beter, mat scherm, en pcie ssd (Bij HP staat een m.2 ssd maar ik kan niet vinden of die sata of pcie gebruikt), maar de HP Is met studentenkorting en de hierboven genoemde kortingcodes nog maar €1025 terwijl de XPS €1300 is en korting krijgen lukt me tot nu toe niet. Ik denk dat dit prijsverschil niet te rechtvaardigen valt, maar als iemand daar anders over denkt ben ik daar erg benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvBest
Mida schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:25:
Ik heb zelf precies de zelfde twijfel, of een Dell XPS 13 i5 fhd 256GB, of de Envy 13 i7 qhd 256GB. Ik vind de XPS wel mooier vanwege de bezels, de geclaimde batterijduur is een stuk beter, mat scherm, en pcie ssd (Bij HP staat een m.2 ssd maar ik kan niet vinden of die sata of pcie gebruikt), maar de HP Is met studentenkorting en de hierboven genoemde kortingcodes nog maar €1025 terwijl de XPS €1300 is en korting krijgen lukt me tot nu toe niet. Ik denk dat dit prijsverschil niet te rechtvaardigen valt, maar als iemand daar anders over denkt ben ik daar erg benieuwd naar!
Heb dezelfde twijfel, maar met de i7-versie voor de XPS 13 (79euro duurder).

De vraag is dan vooral of de meerprijs bij Dell ook zoveel meerwaarde heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
NielsvBest schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:50:
[...]

En onder 'investeren in de toekomst' valt niet een touch-beeldscherm? Anders is de keuze makkelijk :9
Touch vind ik niet bijzonder nuttig op een laptop, dus de ENVY is een logische keuze. Ik heb echter vandaag wel wat kunnen spelen met een Broadwell XPS 13 en het feit dat het een 13" scherm in een 11" behuizing is spreekt me erg aan. En het QHD scherm is echt prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvBest
Ter info, volgens de HP-store:

officiële batterijduur HP Envy (13-d020nd) = 9uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
Frietsaus schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:52:
[...]

Touch vind ik niet bijzonder nuttig op een laptop,
Dat vond ik ook, tot ik me bedacht dat je met de x360 uitvoeringen toch het lezen van tijdschriften en dergelijke een stuk makkelijker doet dan op een gewone laptop. In de portrait stand is dat toch weer een stuk fijner dan landscape. Touchscreen was voor mij ook helemaal geen criterium, maar met zo'n x360 is het toch wel erg handig. Binnenkort in de winkel eens kijken hoe erg het scherm reflecteert, als dat meevalt dan mag De Sint binnenkort wel een HP Pavilion 13-s125nd x360 in mijn schoen stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb het een serieuze kans gegeven op de Spectre x360, maar het apparaat is veel en veel te zwaar en groot om als tablet te kunnen gebruiken. Touch is een leuke extra voor mij, en ik zou het ook niet erg vinden als het er op zit maar ik weet dat ik het niet ga gebruiken.

Ik zie dat het in het Dell XPS topic ook lekker gaat met orders die door Dell worden geannuleerd. Man man man, wat een dramatische launch van nieuwe apparaten met Windows 10 en Skylake. Er is inmiddels nog steeds niks goed leverbaar behalve de Spectre x360 en 1 a 2 modellen van Asus.
spacecrap schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:37:
Hoe zit dat met de kwaliteit van het QHD display van HP met de RGBW tech.?

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar je leest toch nogal wat klachten over het 'mosterdgeel'
In het specifieke geval van HP is er weinig over te zeggen want er is niks bekend over de kwaliteit van het panel. Wat ik wel weet is dat de Lenovo Yoga Pro 3 het probleem niet heeft en die heeft ook een Samsung 13,3" RGBW QHD+ panel. Mijn verwachting is dus dat de HP het probleem niet zal hebben.
MrTorch schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 07:09:
Ik heb de Envy 13 gisteren ontvangen de 1920 4gb versie. Schitterende laptop. Als er vragen zijn laat maar weten.
Mag ik vragen hoe hij nu nog bevalt? Je hebt hem nu een paar dagen, wat nog best kort is, maar showstopper problemen komen vaak binnen een paar dagen wel naar voren heb ik gemerkt. :+

[ Voor 81% gewijzigd door Frietsaus op 28-10-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
Die Spectre weegt 1.45 kg, de Pavilion net iets zwaarder met 1,62 kg.

Als ik kijk naar mijn huidige laptop (1.9 kg) dan ga ik er qua gewicht sowieso al wel op vooruit. Daar ik best wel eens een tijdschrift op de laptop lees, lijkt mij dan juist zo'n x360 een verbetering ten opzichte van de normale laptop. Maar heb in het lezen in tablet stand dan ook geen ervaring met zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:20
Mocht je naar de x360 kijken, dan kan je ook richting de DELL Inspiron 13 - 7000 series gaan (i7-6500/256SSD/8gb ram) @ 999.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die de Asus UX305CA, die nu leverbaar is, nog overweegt?
pricewatch: Asus Zenbook UX305CA-FC004T
Dit vraag ik me af omdat dit topic in eerste instantie over Asus ging, maar het nu vooral gaat over de HP Spectre Envy en de Dell XPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
De UX305CA is de opvolger van de UX305FA, de Core M modellen, de UX305UA zou de LA opvolgen, maar daar zie je nog maar heel weinig configuraties van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
Heb niet het idee dat veel mensen die nog overwegen op het moment. De configuraties die Asus aan bied slaan namelijk nergens op, zeker niet voor die prijzen. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTorch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
Zeker, Hij bevalt nog steeds super goed. Lekker snel, goed scherm. Ik heb nog geen showstoppers. Toetsenboard is nog even wennen druk nog wel eens per ongeluk op capslock.
Batterijduur lijkt ook prima, de eerste schooldag met af en toe notities maken vanaf 10:00 en toen ik thuis was nog wat games testen tegen 22:00 was hij op 20%.

Morgen ga ik er een 500gb samsung M2 inbouwen met een clean win 10 install. Ben benieuwd of dat zonder problemen gaat.

[...]

Mag ik vragen hoe hij nu nog bevalt? Je hebt hem nu een paar dagen, wat nog best kort is, maar showstopper problemen komen vaak binnen een paar dagen wel naar voren heb ik gemerkt. :+
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat klinkt goed! Dat maakt de ENVY 13-d020nd voor mij weer heel interessant. Blijft een lastige keuze maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
In een andere topic hier lees ik veel over de slechte consumentenservice van Dell... Beslissing wordt wel steeds lastiger, ook voor mij. Hang steeds meer naar de d020nd ook, maar wacht toch maar even alle recensies af denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:40
Is mijn conclusie juist dat het niet mogelijk is om het geheugen van de Envy uit te breiden? Is dat bijvoorbeeld bij de Pavilion dan wel mogelijk?

In eerste instantie denk ik dat ik het hogere geheugen niet nodig heb, maar op termijn is het misschien wel prettig dit te kunnen upgraden evenals de ssd.

[ Voor 56% gewijzigd door bazzemans op 29-10-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTorch
Klopt geheugen kan niet. SSD wel. Zojuist een m2 Sata van samsung (500gb) geinstalleerd met clean win 10. dit ging zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mida
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-06 14:02
Frietsaus schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:38:

Coupon 'DEELJEVOORDEEL5': 5% (alleen als je student bent)
Ik wilde deze code dinsdag gebruiken maar ik bleek niet genoeg geld op mijn betaalrekening te hebben staan en toen ik het gisteren weer wilde proberen was deze code niet meer geldig... Enig idee of er een nieuwe is? Ik kan er geen vinden op internet maar ik heb deze ook nergens anders voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Deze code is inderdaad niet meer geldig zie ik, deze code zat vast aan een actie waarbij je 5 andere studenten moest aanmelden. Er is geen vervangende code dus denk ik. Je kunt nog steeds wat korting krijgen door te bestellen via cashbackxl.nl.

[ Voor 18% gewijzigd door Frietsaus op 29-10-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
MrTorch schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:09:
Klopt geheugen kan niet. SSD wel. Zojuist een m2 Sata van samsung (500gb) geinstalleerd met clean win 10. dit ging zonder problemen
Is 4GB enigszins future proof? Er is helaas geen Envy met i5 en 8g geheugen. i7is voor mij overkill. Kan ik dan beter kijken naar een Pavilion? De touch boet me eerlijk gezegd niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTorch
Kan niet wat zeggen over de future-proofheid. Ik heb een inschatting gemaakt voor mijzelf.
Op mn vaste PC skyrim + firefox met 20 tabs zat ik rond de 3 gig. Stel als ik 1 van de twee moet laten zou ik het voor een laptop prima vinden.

Nu met clean win 10 install net opgestart zit ik op 1.3gig dus nog wel headroom genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
Jouw vaste PC heeft vast geen geïntegreerde gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:01:
Deze code is inderdaad niet meer geldig zie ik, deze code zat vast aan een actie waarbij je 5 andere studenten moest aanmelden. Er is geen vervangende code dus denk ik. Je kunt nog steeds wat korting krijgen door te bestellen via cashbackxl.nl.
ik wil graag de envy 13 d020nd bestellen, ik krijg er echter wel 10% af met een kortingscode van HP maar geen 5% met Cashbackxl.nl

kan iemand uitleggen waarom niet ? moet ik soms wachten op bevestiging o.i.d.

alvast bedankt ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Als je bestelt via CashbackXL en je aan de regels houdt, dan krijg je het bedrag teruggestort. Je moet het dus wel eerst 'voorschieten' en het verschijnt niet als korting bij HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke fantastisch, dankjewel !

verder nog even een vraag vanuit mijn lack of knowledge m.b.t. rekenkracht maar kan ik met de envy 13 d020nd(i7-6500U &intel 550 graphics) Full HD video materiaal editen, (hoofdzakelijk knip en plak werk) optioneel Autocad draaien en Fallout 4 spelen met instellingen op Low

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Fallout 4, zelfs op lage instellingen zou ik niet echt op rekenen. Autocad is niet heel zwaar en heb ik prima zien draaien op Intel graphics. Videobewerking durf ik niks over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:33
Frietsaus schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:05:
Als je bestelt via CashbackXL en je aan de regels houdt, dan krijg je het bedrag teruggestort. Je moet het dus wel eerst 'voorschieten' en het verschijnt niet als korting bij HP.
Ik heb gisteravond de HP Envy 13-d010nd besteld met de volgende kortingscode: SAVOO50ALLESHP (€ 50 korting op je bestelling boven de € 500). Leuke deal die HP Envy 13 voor maar € 749.

Onderstaande kortingscodes werken nog:
€ 50 korting = SAVOO50ALLESHP
4% korting = OKTOBRRR4HP

Tevens heb ik de laptop besteld nadat ik doorgelinkt ben via CashbackXL. Helaas kreeg ik 'maar' € 0,59 korting en geen hoger bedrag zoals in jouw geval. Enig idee hoe dit komt?

Heeft de HP Envy 13 trouwens een verlicht toetsenbord?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henidde schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:30:
[...]

Ik heb gisteravond de HP Envy 13-d010nd besteld met de volgende kortingscode: SAVOO50ALLESHP (€ 50 korting op je bestelling boven de € 500). Leuke deal die HP Envy 13 voor maar € 749.

Onderstaande kortingscodes werken nog:
€ 50 korting = SAVOO50ALLESHP
4% korting = OKTOBRRR4HP

Tevens heb ik de laptop besteld nadat ik doorgelinkt ben via CashbackXL. Helaas kreeg ik 'maar' € 0,59 korting en geen hoger bedrag zoals in jouw geval. Enig idee hoe dit komt?

Heeft de HP Envy 13 trouwens een verlicht toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:25:
Fallout 4, zelfs op lage instellingen zou ik niet echt op rekenen. Autocad is niet heel zwaar en heb ik prima zien draaien op Intel graphics. Videobewerking durf ik niks over te zeggen.
dankjewel,

hoop dat iemand anders dit kan toelichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overigens

ALLES10APHP = 10% korting op alle orders boven de 999 euro bij HP

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Is de HP Envy 13 13-d010nd trouwens een 32-bit of een 64-bit?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:42
Is het iemand gelukt om de nieuwe kortingscodes te gebruiken in combinatie met de Studentenkorting? Bij mij lijkt het niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Als het niet lukt, dan kan het niet met studentenkorting. Het is het een of het ander. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:01
Even voor een leek, wat bedoelen jullie met een clean install? Wat moet je ervoor doen en hebben om die te kunnen installeren?

Zit zelf te twijfelen tussen de Dell XPS13 en HP Envy D020ND.

Is er iemand die een goed advies kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jullie mening voor de hp spectrum x360 met skylake i5-8gb-256gb configuratie vs de envy 13 d020nd.

Beidden hebben een glossy screen waarvan de spectrum touch. Envy heeft een mooier design met qhd scherm, maar de i7 voegt nauwelijks waarde toe imo. X360 is wellicht makkelijker in gebruik zeker t.o.v. films en tijdschriften. Als de envy een matte finishing had was voor mij de keuze al bepaald.

Hoor graag jullie meningen, hoop morgen te bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simond024
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08 10:16
Ik heb zojuist de Zenbook UX303UA-R4051T binnen gekregen, als iemand hier vragen over heeft dan beantwoord ik ze graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:51

rda

simond024 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:49:
Ik heb zojuist de Zenbook UX303UA-R0451T binnen gekregen, als iemand hier vragen over heeft dan beantwoord ik ze graag :)
Ik heb ook zeker wel interesse in dit model. Ik heb echter niet direct vragen die ik kan bedenken. Is ie mooi ? :+

(mat scherm, toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simond024
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08 10:16
rda schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:03:
[...]

Ik heb ook zeker wel interesse in dit model. Ik heb echter niet direct vragen die ik kan bedenken. Is ie mooi ? :+

(mat scherm, toch?)
Jazeker, een zeer mooie laptop. Ik heb hem kunnen vergelijken met de UX305, en zo op het eerste oog is de bouwkwaliteit van de UX303 net zo goed als de UX305. Grote voordeel t.o.v. de UX05 is voor mij persoonlijk de toetsenbordverlichting en de betere beschikbaarheid hier in Nederland (in ieder geval de I7-configuratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvBest
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:41:
Wat is jullie mening voor de hp spectrum x360 met skylake i5-8gb-256gb configuratie vs de envy 13 d020nd.

Beidden hebben een glossy screen waarvan de spectrum touch. Envy heeft een mooier design met qhd scherm, maar de i7 voegt nauwelijks waarde toe imo. X360 is wellicht makkelijker in gebruik zeker t.o.v. films en tijdschriften. Als de envy een matte finishing had was voor mij de keuze al bepaald.

En de Dell XPS13 met 'skylake i5-8gb-256gb' valt buiten je budget? Heeft wel een mat scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja helaas te duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 18:03
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:41:

Ik ben voor de Spectre gegaan. Vind Windows nu op 100% al verrassend klein, dus die staat op 125% (en heb goede ogen). Bij QHD zou dat nog erger zijn. + leek het mij handiger omdat ik het scherm vaak aan een FHD scherm ga aansluiten, anders is het altijd weer funest voor je bureaublad indeling.
Komt bij dat de Spectre betere accuduur heeft, helemaal tov de QHD variant van de Envy. Ook zijn er gewoon al veel positieve ervaringen en reviews van de broadwell Spectre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pepper92 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:16:
[...]

Ik ben voor de Spectre gegaan. Vind Windows nu op 100% al verrassend klein, dus die staat op 125% (en heb goede ogen). Bij QHD zou dat nog erger zijn. + leek het mij handiger omdat ik het scherm vaak aan een FHD scherm ga aansluiten, anders is het altijd weer funest voor je bureaublad indeling.
Komt bij dat de Spectre betere accuduur heeft, helemaal tov de QHD variant van de Envy. Ook zijn er gewoon al veel positieve ervaringen en reviews van de broadwell Spectre.
Kijk ! Hier kan ik wat mee. Wat waren behalve deze reden nog meer je motirven om voor de spectre te gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 18:03
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:48:
[...]

Kijk ! Hier kan ik wat mee. Wat waren behalve deze reden nog meer je motirven om voor de spectre te gaan ?
Haha je moet het er wel uittrekken hoor. Uhm ohja Spectre heeft een HDMI en een mini display poort, biedt dus de mogelijkheid 2 schermen aan te sluiten. Dit was het wel zo'n beetje t.o.v. de Envy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvBest
Pepper92 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:16:
[...]

De spectre heeft een hogere batterijcapaciteit, maar niet per defenitie een langere duur. Een qhd-scherm vraagt minder batterij dan een touch-scherm dat al gauw 20-30% van je batterij vraagt ( en gewicht!). Kortom, theoretisch zou dezelfde batterijduur verwacht kunnen worden.

Verder zijn er inderdaad veel ervaringen met de broadwell Spectre, alsmede de nieuwe skylake versie. Bij velen treden echter welbekende problemen op (tijd verspringt telkens, geluidsproblemen, crashende drivers).

Het is vooral wachten op een goede review van de Envy, om te weten hoe goed deze écht uit de bus komt. Voor mij persoonlijk zijn de genoemde schalings-problemen echter inderdaad ook een minpuntje, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Wat is het nut van een hoge resolutie scherm zoals HP Envy, 3200 x 1800 pixels. Lees op diverse sites dat windows of andere programma's geen duidelijk beeld geven, dat het te klein is weergegeven.

Wil ook geen laptop kopen waarbij je bij ieder programma of website de instellingen moet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Twee voordelen:
Schaalbaarheid. De resolutie is zo hoog dat je kunt schalen naar diverse groottes die je allemaal genoeg ruimte geven om in te werken, en allemaal vlijmscherp. Zelfs 200% geeft effectief 1600x900 pixels.

Scherpte: veel mensen denken dat het wel zo is, maar 1080p op zelfs 13,3" geeft geen scherp beeld. Ja wellicht op 200% scaling, maar dat levert een onwerkbare situatie op. Windows 10 maakt hevig gebruik van technieken die het best worden weergegeven op high DPI beeldschermen. Met name tekst in modern apps.

Helaas zijn er dus wel wat scaling problemen. Ik vind het zelf allemaal reuze meevallen. Het scherm moet ik de hele dag naar kijken en dan is een 1080p scherm gewoon ronduit lelijk als je 4k gewend bent. Of je er waarde aan hecht zal je zelf moeten beslissen, maar de voordelen zijn er en Microsoft zal nooit meer optimaliseren voor low DPI schermen.

[ Voor 23% gewijzigd door Frietsaus op 30-10-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zojuist heb ik mijn Envy 13 d020d binnengekregen en ik had ook enorme twijfels over het hoge resolutie scherm. Nu ben ik er enorm blij mee. Er zijn inderdaad nog een paar kleine schoonheidsfoutjes te bespeuren als het op het juist schalen van interface elementen aankomt, maar het is zo mooi scherp! Ik heb mijn scherm zo ingesteld dat het als 1600x900 pixels wordt weergegeven en dat is voor mij de ideale resolutie voor een 13 inch scherm. Ik denk dat native full hd voor mij toch iets te klein zou zijn.

Overigens zou het scherm helemaal fantastisch zijn geweest als het net zoals de Full HD versie een matte coating zou hebben gehad.

Verder is de Envy 13 een prachtige notebook, de bouwkwaliteit is echt top en hij ziet er heel mooi uit. Ik heb hem eergisteren besteld met de hierboven genoemde 10% kortingscode en vanochtend al ontvangen. Dat had ik met de veel duurdere XPS 13 wel kunnen vergeten :)

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Yeah, iemand met een QHD+ versie. Hoe ziet de kleur geel er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
spocky schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:29:
Zojuist heb ik mijn Envy 13 d020d binnengekregen en ik had ook enorme twijfels over het hoge resolutie scherm. Nu ben ik er enorm blij mee. Er zijn inderdaad nog een paar kleine schoonheidsfoutjes te bespeuren als het op het juist schalen van interface elementen aankomt, maar het is zo mooi scherp! Ik heb mijn scherm zo ingesteld dat het als 1600x900 pixels wordt weergegeven en dat is voor mij de ideale resolutie voor een 13 inch scherm. Ik denk dat native full hd voor mij toch iets te klein zou zijn.

Overigens zou het scherm helemaal fantastisch zijn geweest als het net zoals de Full HD versie een matte coating zou hebben gehad.

Verder is de Envy 13 een prachtige notebook, de bouwkwaliteit is echt top en hij ziet er heel mooi uit. Ik heb hem eergisteren besteld met de hierboven genoemde 10% kortingscode en vanochtend al ontvangen. Dat had ik met de veel duurdere XPS 13 wel kunnen vergeten :)
Dat is heel mooi om te horen. Heb je misschien foto's van de 2 varianten, 3200x1800 en de 1600x900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoonxxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:40
De HP Envy 13-d010nd is nu ook bij Coolblue te bestellen. Mijn enige minpunt aan deze laptop was de grootte van de SSD, nu heb ik gemaild met Coolblue en ik mag de SSD vervangen zonder dat de garantie komt te vervallen, mits dit met beleid gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
antoonxxx schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:16:
De HP Envy 13-d010nd is nu ook bij Coolblue te bestellen.
Is ook al een tijdje te bestellen in de HP-store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Bij Coolblue zijn momenteel alledrie de varianten per direct te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Graag zou ik nog wat gebruikerservaringen willen horen van de HP 13 Envy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Zojuist de HP Envy binnengekregen. Echter, als ik naar instellingen ga dan zie ik dat Windows 10 niet is geactiveerd. Klik ik op de button 'activeren' dan geeft hij de melding dat het niet lukt. Nergens zie ik ook een productiecode terugkomen. Iemand enig idee?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Dat is wel vreemd, misschien een kleinigheidje, zoals je wifi signaal nog niet ingesteld?

Hoe is de laptop verder? Zit hij goed in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:09
Welke variant heb je henidde? Als je de QHD variant hebt, hoe is het display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
RonaldBe schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:02:
Dat is wel vreemd, misschien een kleinigheidje, zoals je wifi signaal nog niet ingesteld?

Hoe is de laptop verder? Zit hij goed in elkaar?
Zeer stevig! Uiteraard eventjes wennen aangezien ik van een 15,6'' dikke koelkast kom. De HP Envy heeft een prachtig design en alles zit zeer stevig in elkaar!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
spacecrap schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:03:
Welke variant heb je henidde? Als je de QHD variant hebt, hoe is het display?
Ik heb de 1920x1080 variant.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Ik zit dus te twijfelen, enerzijds zit ik niet te wachten op de QHD scherm, maar wel op de 8 gb en i7 processor.....

Wacht nog op mensen die kunnen zeggen hoe het scherm uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda

rda

Om het scherm mat te maken heb je ook folies toch?

Wat voor type SSD zit er in de Envy? Ben benieuwd naar de prestaties tov bijvoorbeeld de XPS of de 305La van Asus. Mogen deze vergelijkbaar zijn, is het wel een serieuze. kandidaat Hij heeft geen USB-c aansluiting toch?

[ Voor 69% gewijzigd door rda op 30-10-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
rda schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:22:
Om het scherm mat te maken heb je ook folies toch?

Wat voor type SSD zit er in de Envy? Ben benieuwd naar de prestaties tov bijvoorbeeld de XPS of de 305La van Asus. Mogen deze vergelijkbaar zijn, is het wel een serieuze. kandidaat Hij heeft geen USB-c aansluiting toch?
http://www.samsung.com/se...t-ssd/MZNLF128HCHP?ia=831

Deze SSD zit er in.

Inmiddels is Windows 10 geactiveerd. Duurt eventjes blijkbaar..

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Als het goed is heeft de HP Envy 13 ook toetsenbordverlichting, toch? Iemand enig idee hoe ik dit activeer?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Als ik naar de promo filmpjes kijk, zit het onder de F4 of F5 knop, staan 3 kleine vierkantjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
RonaldBe schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:10:
Als ik naar de promo filmpjes kijk, zit het onder de F4 of F5 knop, staan 3 kleine vierkantjes op.
Thanks! Haha, zo simpel kan het zijn.

Kan iemand anders een HP Envy thread aanmaken? Dit topic is allang niet meer on-topic.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
henidde schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:17:
[...]

Thanks! Haha, zo simpel kan het zijn.

Kan iemand anders een HP Envy thread aanmaken? Dit topic is allang niet meer on-topic.
Ander vraagje, word de laptop geleverd met veel overbodige programma's welke je niet nodig hebt? Heb nu al diverse keren een HP laptop gehad, maar hier zat altijd heel veel programma's op van HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
RonaldBe schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:37:
[...]

Ander vraagje, word de laptop geleverd met veel overbodige programma's welke je niet nodig hebt? Heb nu al diverse keren een HP laptop gehad, maar hier zat altijd heel veel programma's op van HP.
Candy Crush, Dropbox, Evernote etc. Heb dat allemaal al verwijderd _/-\o_ Heb het bij andere fabrikanten wel erger gezien. Heb circa 5/6 programma's verwijderd. Valt mee.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Ik heb klaarstaan in de HP store; HP Envy 13 D020ND, HP Envy 4500 printer en een HP Ultrathin bluetooth muis. Dit alles met 10% korting.

Weet alleen niet goed wat ik dus van het scherm (3200 x 1800) kan en mag verwachten, wil geen kat in de zak kopen zeg maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de mogelijkheid gehad om de HP envy 13 qhd/i5/4gb versie naast de spectrum 360 fhd/i5/8gb te mogen bewonderen.
als ik voor de Envy ga word het zoieso de versie met i7/8gb, en daarmee zijn beidde modellen even duur.

het probleem is echter dat ik gewoon geen keuze kan maken, beidde modellen zijn prachtig en de ENVY is zeer licht en degelijk gebouwd ( als in eerste impressie )

het gaat dus om een Qhd scherm vs een full hd touchscreen, ik moet zeggen dat ik nauwelijks verschil zag met kleine letters op beidde 13,3" en ik heb toch redelijk goede ogen. Verder heb ik behalve mijn note 3 nog nooit een apparaat met touchfunctionaliteit gehad, en ik vraag mij af of ik dit in de toekomst veel ga gebruiken.

de Envy is een stuk lichter dan de x360 en voelt daardoor niet minder degelijk aan. Een nadeel aan de envy is wel dat de onderkant van de scherm zijde bij uitklappen dienst doet als steun voor de laptop. Ik weet niet of dit op lange termijn problemen voor de laptop zelf of de scharnieren zou kunnen gaan opleveren en de HP medewerker wist kon mij dit ook niet verzekeren.

Ik zal voor morgen een beslissing tussen qhd en fhd-touch en het gewichtsverschil moeten maken.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
@Stephan17, zit jij ook met het dilemma om voor morgen een keuze te maken ivm 10% kortingsactie?

Ik heb ook gekeken naar een Dell XPS13, maar deze is een stukje duurder, zal wellicht misschien ook wel een stapje hoger zijn qua kwaliteit, maar als ik de verhalen hier op tweakers zo lees, dan kan Dell nogal wat doen aan het klantenservice... Dat is bij HP dan makkelijker, gezien die bijna overal verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja morgen eindigt de 10% kortings actie van HP en die korting is nu juist de reden waarom ik specifiek voor een HP wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Momenteel werk ik op een Samsung Ativ 9 Lite, 13,3 inch met touchscreen, is een leuke gadget maar ik moet zeggen dat ik de trackpad in 99% van de gevallen gebruik... irriteer me namelijk aan de vette vingers op het scherm.

Heb jij nog diverse sites en programma's geopend op de Envy en Spectre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk inderdaad dat touchpads conventioneler zijn dan touch, behalve wanneer je de laptop in tent of tablet mode gebruikt. deze functionaliteit zul je misschien niet vaak gebruiken maar wellicht is het een handige extra. voornamelijk de presentatie modus lijkt me erg handig om films mee te kijken omdat je niet over een toetsenbord heenkijkt en je het scherm beter kunt afstellen op je kijkhoek.

ik wil zelf deze laptop eigenlijk gebruiken als totaalvervanger...naast smartphone en e-ink book, dus echt veel tijdschriften zal ik er niet op lezen. de intentie is wel om meer 'werk' te doen met de laptop dan films te kijken, hier voor hebik uiteindelijk toch liever een groter scherm.

wat het verder moeilijk voor mij maakt is dat beidde modellen een glossy afwerking hebben. bij de x360 zijn ook de bezels glossy terwijl die bij de ENVY matte zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Tja, lastige keuze... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb vandaag in elk geval (weer :+) de knoop doorgehakt en heb de Envy 13 d020nd besteld. CashbackXL heeft ook bevestigd dat ik bijna 45 euro terugkrijg. Ben benieuwd of hij weer onverwachts morgen komt, maar het lijkt er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
@frietsaus, heb je via cashback ook recht op de korting van 10%? Er staat namelijk dat het niet geld icm kortingscodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Frietsaus, verklaar je motivatie om die keuze te maken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvBest
Voor alle huidige Envy-gebruikers: meldt je ervaringen mbt qhd-scherm en batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
@RonaldBe:
Ik heb geen kortingscodes gebruikt want ik heb sowieso 10% korting omdat ik student ben.

@stephan17:
Beste bang for the buck als je DisplayPort en Thunderbolt kunt missen en de resolutie van het scherm. En ik heb een beetje een gokje gewaagd, want ik ben er nog niet zeker van hoe de kwaliteit is van het QHD+ scherm, maar ik ga er een beetje van uit dat HP een gelijksoortig panel gebruikt als de Yoga Pro 3.

Ik heb ook een topic aangemaakt voor de Envy, we gaan inmiddels wel erg off-topic hier.
HP ENVY 13-dXXXnd (Skylake)

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 30-10-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Frietsaus schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:34:
@RonaldBe:
Ik heb geen kortingscodes gebruikt want ik heb sowieso 10% korting omdat ik student ben.

@stephan17:
Beste bang for the buck als je DisplayPort en Thunderbolt kunt missen en de resolutie van het scherm. En ik heb een beetje een gokje gewaagd, want ik ben er nog niet zeker van hoe de kwaliteit is van het QHD+ scherm, maar ik ga er een beetje van uit dat HP een gelijksoortig panel gebruikt als de Yoga Pro 3.

Ik heb ook een topic aangemaakt voor de Envy, we gaan inmiddels wel erg off-topic hier.
HP ENVY 13-dXXXnd (Skylake)
Super! Goed geregeld _/-\o_

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda

rda

http://www.centralpoint.b...b0ab1-m00190-num-4303807/

Zou mooi zijn als deze naar NL komt. Of zou dit makkelijk te bestellen zijn? Bij toetsenbordindeling staat niet dat het om een Azerty gaat, waar het bij andere laptops op de site wel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit eraan te denken om de nieuwe ASUS te kopen, die de Best Buy versie van augustus vervangt: http://www.laptopshop.nl/...0255.143722275.1440345506

Iemand ervaring hiermee, of met ASUS specifiek? Ik ben student, kan ik op de 1 of andere manier 10% korting fixen?

edit: ik zie users hier praten over die HP Envy. Bedoelen jullie dan die ene die ook 800 euro is? Zou die echt beter zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
De meeste mensen kijken naar de d020nd Envy denk ik. Het probleem met ASUS ux305 is dat ze in rare combinaties komen, weinig RAM geheugen en kleine SSD's. De Envy heeft wel een goede combinatie in de eerder genoemde variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpstaman schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:44:
De meeste mensen kijken naar de d020nd Envy denk ik. Het probleem met ASUS ux305 is dat ze in rare combinaties komen, weinig RAM geheugen en kleine SSD's. De Envy heeft wel een goede combinatie in de eerder genoemde variant.
Oke. Maar die Envy is dus wel 1200 euro zie ik, haha. Dat is wel effe pittig dan. Enig idee of ik korting kan fixen als student bij Coolblue/Mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda

rda

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:49:
[...]

Oke. Maar die Envy is dus wel 1200 euro zie ik, haha. Dat is wel effe pittig dan. Enig idee of ik korting kan fixen als student bij Coolblue/Mediamarkt?
Ik geloof dat je als student 10% korting krijgt (kan krijgen?) bij HP. Je zou natuurlijk ook een andere configuratie kunnen nemen van de Envy, er zijn 3 verschillende waarvan die jij noemt de duurste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rda schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:09:
[...]

Ik geloof dat je als student 10% korting krijgt (kan krijgen?) bij HP. Je zou natuurlijk ook een andere configuratie kunnen nemen van de Envy, er zijn 3 verschillende waarvan die jij noemt de duurste is.
Oke, dan bedoelde hij de d010nd. Ik vergelijk die met de bovengenoemde ASUS, allebei 800 euro, en het enige duidelijk verschil dat ik opmerk is de kloksnelheid. Die is 2300 MHz bij HP vergeleken met 900 MHz bij de ASUS. De HP heeft een i5 6200U en de ASUS heeft een Intel Core M 6Y30. Zijn deze verschillen significant? 2300 vergeleken met 900 lijkt me erg veel, maar ik weet niet echt wat het precies inhoudt. Is die i5 dan echt veel beter dan die M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:38:
[...]

Oke, dan bedoelde hij de d010nd. Ik vergelijk die met de bovengenoemde ASUS, allebei 800 euro, en het enige duidelijk verschil dat ik opmerk is de kloksnelheid. Die is 2300 MHz bij HP vergeleken met 900 MHz bij de ASUS. De HP heeft een i5 6200U en de ASUS heeft een Intel Core M 6Y30. Zijn deze verschillen significant? 2300 vergeleken met 900 lijkt me erg veel, maar ik weet niet echt wat het precies inhoudt. Is die i5 dan echt veel beter dan die M?
Er zit inderdaad een verschil in die CPU's; http://www.cpu-world.com/...e_i5_Mobile_i5-6200U.html. Ik was zeker voor de i5 gegaan ;). Hoewel de M-versies wel een stuk zuiniger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weedy schreef op maandag 02 november 2015 @ 01:27:
[...]

Er zit inderdaad een verschil in die CPU's; http://www.cpu-world.com/...e_i5_Mobile_i5-6200U.html. Ik was zeker voor de i5 gegaan ;). Hoewel de M-versies wel een stuk zuiniger zijn.
Hoe kan ik dat verschil interpreteren? Is het echt heel merkbaar? Wat kan ik verstaan onder 'zuiniger'?

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:29:
[...]

Hoe kan ik dat verschil interpreteren? Is het echt heel merkbaar? Wat kan ik verstaan onder 'zuiniger'?

Bedankt voor je reactie.
Klik eens door op de link die ik stuurde. Dat verschil is wel merkbaar ja, volgens de website waar ik naar verwijs een verschil van 2800 mhz op 2200 mhz; dat scheelt dus 27%. Qua wattage verbruikt de U 15 watt en de M 4.5 watt. Of dat wattage iets is waar je wakker van moet liggen, is aan jou. (Ik prefereer toch wel de prestaties boven het wattage, al moet het energieverbruik (met name bij een laptop of ultrabook) toch wel binnen de perken blijven).

Daarnaast is de geïntegreerde GPU van de U wat beter (de HD 520 t.o.v. de HD 515).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Heel grof gezegd kun je zeggen dat een Core M geschikt is voor wat internet, mail, Office. Een i5 kan je inzetten voor wat serieuzere taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:49:
Heel grof gezegd kun je zeggen dat een Core M geschikt is voor wat internet, mail, Office. Een i5 kan je inzetten voor wat serieuzere taken.
Zoals games zoals Overwatch? Damn wist niet dat het verschil zo groot was. Weinig reden om nu voor die Asus te gaan dan denk ik. Net te laat voor die HP studentenkorting, zz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:24:
[...]

Zoals games zoals Overwatch? Damn wist niet dat het verschil zo groot was. Weinig reden om nu voor die Asus te gaan dan denk ik. Net te laat voor die HP studentenkorting, zz
Hoe bedoel je dat je net te laat bent voor de HP studentenkorting? Je bent recentelijk afgestudeerd. Dat "probleem" (in dit geval >:)) had ik ook, echter werkt mijn studentenmail nog wel. Indien dat het geval is, kun je alsnog een "studentenaccount" aan maken op de website van HP (de student store).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wanneer de nieuwe UX305UA in Nederland beschikbaar is? Ik heb mijn oogje laten vallen op een i7-6500u (skylake) met 8GB ram maar kan deze nergens (behalve Australië en Zuid Afrika) vinden. Al met ASUS gebeld maar die gasten aan de telefoon zijn alleen voor support en weten niets van release dates. Ook bij Coolblue nagevraagd maar die weten net zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:29:
Iemand enig idee wanneer de nieuwe UX305UA in Nederland beschikbaar is? Ik heb mijn oogje laten vallen op een i7-6500u (skylake) met 8GB ram maar kan deze nergens (behalve Australië en Zuid Afrika) vinden. Al met ASUS gebeld maar die gasten aan de telefoon zijn alleen voor support en weten niets van release dates. Ook bij Coolblue nagevraagd maar die weten net zoveel.
Het is een oud topic, maar in de tussentijd bij CoolBlue op voorraad:

http://www.laptopshop.nl/...nbook-ux305ua-fc002t.html

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Laatst online: 18:31
Ik heb problemen met wifi op mijn ux305fa. Wifi verbinding werd steeds uit zichtzelf verbroken en kon vaak pas weer verbinden na een aantal herstarts. Drivers opnieuw installeren hielp niet. Daarom heb ik windows 10 opnieuw geïnstalleerd via recovery. Weet nog niet zeker of het probleem nu verholpen is, maar het valt mij op dat het lampje van de 'flight mode' (lampje op de F2 toets) op het toetsenbord nu juist brand als deze modus uitstaat. Als ik de flight mode juist aanzet, gaat het lampje uit... Voordat ik windows opnieuw installeerde had ik dit niet. Iemand hier bekend mee?
Pagina: 1 2 3 Laatste