Ik heb zojuist de mogelijkheid gehad om de HP envy 13 qhd/i5/4gb versie naast de spectrum 360 fhd/i5/8gb te mogen bewonderen.
als ik voor de Envy ga word het zoieso de versie met i7/8gb, en daarmee zijn beidde modellen even duur.
het probleem is echter dat ik gewoon geen keuze kan maken, beidde modellen zijn prachtig en de ENVY is zeer licht en degelijk gebouwd ( als in eerste impressie )
het gaat dus om een Qhd scherm vs een full hd touchscreen, ik moet zeggen dat ik nauwelijks verschil zag met kleine letters op beidde 13,3" en ik heb toch redelijk goede ogen. Verder heb ik behalve mijn note 3 nog nooit een apparaat met touchfunctionaliteit gehad, en ik vraag mij af of ik dit in de toekomst veel ga gebruiken.
de Envy is een stuk lichter dan de x360 en voelt daardoor niet minder degelijk aan. Een nadeel aan de envy is wel dat de onderkant van de scherm zijde bij uitklappen dienst doet als steun voor de laptop. Ik weet niet of dit op lange termijn problemen voor de laptop zelf of de scharnieren zou kunnen gaan opleveren en de HP medewerker wist kon mij dit ook niet verzekeren.
Ik zal voor morgen een beslissing tussen qhd en fhd-touch en het gewichtsverschil moeten maken.
[
Voor 28% gewijzigd door
Verwijderd op 30-10-2015 21:52
]