Ik heb inmiddels mijn € 50 bon binnen na annulering, geld zal wel teruggestort zijn op de creditcard maar dat kan ik pas eind van de maand controleren.
Deze week is er blijkbaar wel geleverd. Zo net een briefje van DHL gevonden bij mijn deur, omdat ik vandaag niet thuis wasSeñor Sjon schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:06:
35 van de 200+ bestellingen staan erop. Zo te zien zijn er deze week nog geen leveringen geweest.
Hoe laat had jij ongeveer besteld? En weet je ook hoeveel mensen voor jou zaten?ChiWii schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 21:00:
[...]
Deze week is er blijkbaar wel geleverd. Zo net een briefje van DHL gevonden bij mijn deur, omdat ik vandaag niet thuis wasHeb de mail van BCC gisteravond blijkbaar helemaal gemist.
Dan is het ms iets duidelijker hoeveel er per week worden uitgeleverd.
(Ik heb het nu ook in de Google Doc gezet)Diecke schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:04:
[...]
Hoe laat had jij ongeveer besteld? En weet je ook hoeveel mensen voor jou zaten?
Dan is het ms iets duidelijker hoeveel er per week worden uitgeleverd.
- 01-09 om 22:20 besteld.
- Voorstel 2e dag pas gereageerd.
- Zaten ±40 mensen voor mij.
- DHL kwam langs op 09-10.
Lijkt nu wel erg lang te duren. Totaal geen vordering bij BCC, had verwacht dat er wel mondjesmaat camera's zouden worden uitgeleverd.
Ik ga over twee weken op vakantie, ben bang dat ik het niet ga redden....
Ik ga over twee weken op vakantie, ben bang dat ik het niet ga redden....
Hier staat wat
had ze even een mail gestuurd en heb daar een reply op gekregen:
Wij verwachten volgende week een grote levering, wij hopen dat jouw order daar bij zit. Meer informatie hebben wij
helaas nog niet op dit moment.
Wij verwachten volgende week een grote levering, wij hopen dat jouw order daar bij zit. Meer informatie hebben wij
Dat zou betekenen dat ze dan ongeveer op de helft zitten met leveringen. Mag ook wel na anderhalve maand ongeveer.Mr.Joker schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:23:
had ze even een mail gestuurd en heb daar een reply op gekregen:
Waarschijnlijk rekken ze de boel zo lang mogelijk, in de hoop dat zo veel mogelijk mensen hun bestelling annuleren.
...of misschien is het gewoon heel lastig om aan 200+ camera's te komen, camera's waarvan je er normaal maar een paar per week verkoopt
Ja, als ze € 800 inkoop per stuk neerleggen zal dat vast snel lukken, maar je zou ook gewoon blij kunnen zijn dat je 50% korting krijgt op een hele mooie camera en accepteren dat BCC ook graag zijn schade beperkt.
Ja, als ze € 800 inkoop per stuk neerleggen zal dat vast snel lukken, maar je zou ook gewoon blij kunnen zijn dat je 50% korting krijgt op een hele mooie camera en accepteren dat BCC ook graag zijn schade beperkt.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
Hij is werkelijk waar overal op voorraad. Zie de pricewatch. 200 stuks om maar een getal te noemen is toch niets voor een keten met 75 filialen?Paul schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:14:
...of misschien is het gewoon heel lastig om aan 200+ camera's te komen, camera's waarvan je er normaal maar een paar per week verkoopt![]()
Verwijderd
Het terugbetalen na annuleren wordt ook flink gerekt, heb nog steeds geen terugbetaling ontvangen.merkens11 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:34:
Waarschijnlijk rekken ze de boel zo lang mogelijk, in de hoop dat zo veel mogelijk mensen hun bestelling annuleren.
Mail daarover wordt niet beantwoord.
Verwijderd
Hoelang was dat geleden?Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:28:
[...]
Het terugbetalen na annuleren wordt ook flink gerekt, heb nog steeds geen terugbetaling ontvangen.
Mail daarover wordt niet beantwoord.

Verwijderd
1 oktober mail gekregen dat binnen 10 dagen teruggestort zou worden.
Dat is inmiddels 20, wanneer geen reactie of terugboeking na 30 dagen, ga ik BCC in gebreke stellen via aangetekend schrijven.
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 18:42:
[...]
1 oktober mail gekregen dat binnen 10 dagen teruggestort zou worden.
Dat is inmiddels 20, wanneer geen reactie of terugboeking na 30 dagen, ga ik BCC in gebreke stellen via aangetekend schrijven.

Ik heb gister gebeld met bcc, na 25 minuten kreeg ik iemand aan de telefoon die bekend was met de actie van de camera.
Hij vertelde mij dat de camera in de 2e week van november hopelijk verstuurd wordt en dat een deze dagen een email word verstuurd met daarin meer informatie.
Hij vertelde mij dat de camera in de 2e week van november hopelijk verstuurd wordt en dat een deze dagen een email word verstuurd met daarin meer informatie.
[ Voor 4% gewijzigd door Prom0 op 22-10-2015 09:27 ]
Ik kan me niet voorstellen dat ze zo lang moeten wachten op een nieuwe set camera's van canon. Een dezer dagen een informatiemail zal BCC kennende ook wel tot de 2e week van november op zich laten wachtenProm0 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:16:
Ik heb gister gebeld met bcc, na 25 minuten kreeg ik iemand aan de telefoon die bekend was met de actie van de camera.
Afgelopen dinsdag ineens een een briefje in de brievenbus dat PostNL was langsgeweest met een pakketje, maar dat er niemand thuis was. Gisteren nog een keer (kon dat niet meer veranderen, ook zo fijn maar dat is een andere discussie). Vandaag dan eindelijk het misterieuze pakket op gaan halen. Deze konden ze natuurlijk niet vinden, omdat het een brief bleek te zijn.
Een brief van BCC met 3 giftcards! Ze hadden best even een mailtje mogen sturen dat de giftcards onderweg waren. Had nl. zelf dinsdagmiddag een mail gestuurd wat de status hiervan was
Morgen dan eindelijk een camera halen, een Nikon D5200.
Een brief van BCC met 3 giftcards! Ze hadden best even een mailtje mogen sturen dat de giftcards onderweg waren. Had nl. zelf dinsdagmiddag een mail gestuurd wat de status hiervan was

Had je 3 Canon's besteld?speedy15 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:16:
Afgelopen dinsdag ineens een een briefje in de brievenbus dat PostNL was langsgeweest met een pakketje, maar dat er niemand thuis was. Gisteren nog een keer (kon dat niet meer veranderen, ook zo fijn maar dat is een andere discussie). Vandaag dan eindelijk het misterieuze pakket op gaan halen. Deze konden ze natuurlijk niet vinden, omdat het een brief bleek te zijn.
Een brief van BCC met 3 giftcards! Ze hadden best even een mailtje mogen sturen dat de giftcards onderweg waren. Had nl. zelf dinsdagmiddag een mail gestuurd wat de status hiervan was![]()
Nee, snap ook niet waarom ik er 3 heb. Zal wel een te groot bedrag zijn voor 1 giftcard dan
*knip* spam
OT: Tof van BCC dat ze alsnog uitleveren, ik durfde de gok in eerste instantie niet te wagen.
OT: Tof van BCC dat ze alsnog uitleveren, ik durfde de gok in eerste instantie niet te wagen.
[ Voor 38% gewijzigd door gambieter op 22-10-2015 20:37 ]
An a day keeps the doctor away.
Verwijderd
Je hebt 400 euro in cadeaukaarten laten uitbetalen?speedy15 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:42:
Nee, snap ook niet waarom ik er 3 heb. Zal wel een te groot bedrag zijn voor 1 giftcard dan
Ja, had geen zin om lang te wachten en toch mooi €50 winst. En aan een €50 giftcard heb ik net zoveel.Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:53:
[...]
Je hebt 400 euro in cadeaukaarten laten uitbetalen?
Deze vandaag ontvangen
Volgens onze leverancier is de verwachte levertijd de 2de week van november. Zodra het artikel bij ons op voorraad is sturen wij het
direct door naar u.
Mocht u verder nog vragen hebben dan vernemen wij dat graag van u.
Met vriendelijke groet,
*snip*
Volgens onze leverancier is de verwachte levertijd de 2de week van november. Zodra het artikel bij ons op voorraad is sturen wij het
direct door naar u.
Met vriendelijke groet,
*snip*
[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 26-10-2015 17:23 ]
Afgelopen vrijdag dan eindelijk een DSLR gekocht. Geen Canon, maar een Nikon D520 voor €60 (€460 - €400).
Keek ik in het weekend eens op de RABO-app. Heeft BCC de €350 euro ook teruggestort
Heb dus €400,- gratis cadeaubonnen gekregen!! Zo is het wel een hele goedkope DSLR geworden
Keek ik in het weekend eens op de RABO-app. Heeft BCC de €350 euro ook teruggestort

Heb dus €400,- gratis cadeaubonnen gekregen!! Zo is het wel een hele goedkope DSLR geworden
Verwijderd
Dat is inderdaad mazzel. Maar je snapt wel dat als BCC het wil claimen je dan gewoon 350 euro moet terugstorten hé?speedy15 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:28:
Afgelopen vrijdag dan eindelijk een DSLR gekocht. Geen Canon, maar een Nikon D520 voor €60 (€460 - €400).
Keek ik in het weekend eens op de RABO-app. Heeft BCC de €350 euro ook teruggestort![]()
Ik heb zojuist de factuur ontvangen en krijg de camera als het goed is morgen! Zat bij de eerstvolgende 25 (zie Google doc).gajus26 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:12:
Deze vandaag ontvangen
direct door naar u.
Met vriendelijke groet,
[mbr]*snip*[/]
(Dit is niet bedoeld als ik-ook post, maar om aan te geven dat ze misschien toch een lading binnen hebben gekregen...)
[ Voor 10% gewijzigd door Pepper92 op 28-10-2015 08:00 ]
Het wachten wordt beloond, voor mensen die de factuur en de camera NA 1 november krijgen,
Geldt deze actie:
http://www.canon.nl/Image...%202015_tcm16-1319712.pdf
45 euro retour, of 75 euro aan Canon tegoed
De BCC doet ook mee.
Hoppa weer 45 euro rijker
Geldt deze actie:
http://www.canon.nl/Image...%202015_tcm16-1319712.pdf
45 euro retour, of 75 euro aan Canon tegoed
De BCC doet ook mee.
Hoppa weer 45 euro rijker
[ Voor 7% gewijzigd door Tjiwa op 29-10-2015 01:10 ]
PSN/XBL: DarkTaufu
Jammer dat hier die actiepagina een 404 geeft.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Wellicht gaat 'ie pas vanaf 1 november onlineSeñor Sjon schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:06:
Jammer dat hier die actiepagina een 404 geeft.
Nickname does not reflect reality
Die flyer komt ook ergens vandaan. Maar dat zou wel een kersje zijn op 2 maanden wachten (kan je vervolgens weer 2 maanden op de cashback wachten.
)
Die cashbacks worden snel afgehandeld is mijn ervaring (met een paar printers vorig jaar). Dat scheelt weerSeñor Sjon schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:12:
Die flyer komt ook ergens vandaan. Maar dat zou wel een kersje zijn op 2 maanden wachten (kan je vervolgens weer 2 maanden op de cashback wachten.)
Nickname does not reflect reality
Mooi spul! Inzetten voor een flitser dan maar. € 75 Canon-tegoed en € 25 cashback betekent een 270 EX II voor ca. € 40. Fijn!
Jup. En, zoals Tjiwa impliceert, komt de factuur pas wanneer de levering zeker is. Dus de overgrote meerderheid krijgt een factuurdatum in (op z'n vroegst) november.Thecola schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:31:
Gaat zo'n actie niet op factuurdatum ipv leveringsdatum?
[ Voor 57% gewijzigd door orejas op 29-10-2015 09:33 ]
Stam + t
Gaat zo'n actie niet op factuurdatum ipv leveringsdatum?
Och ja, klinkt logisch! Nou prima danorejas schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:30:
Jup. En, zoals Tjiwa impliceert, komt de factuur pas wanneer de levering zeker is. Dus de overgrote meerderheid krijgt een factuurdatum in (op z'n vroegst) november.
[ Voor 74% gewijzigd door Thecola op 29-10-2015 09:35 ]
toettoett
Verwijderd
Dit zou fijn zijn. Wij hebben er twee besteld, dus dat is toch weer 120 euro extra. (75+45)
En Canon is inderdaad zeer rap met hun cashbackactie. Vorig jaar ook gebruik gemaakt van hun winterpromotieactie met een printer en binnen een week stond het geld erop.
Nu alleen hopen dat die voor 31 januari binnenkomt.
En Canon is inderdaad zeer rap met hun cashbackactie. Vorig jaar ook gebruik gemaakt van hun winterpromotieactie met een printer en binnen een week stond het geld erop.
Nu alleen hopen dat die voor 31 januari binnenkomt.
Heb ik 'm dan net 3 dagen te vroeg gekregen?

De winter promotie wordt al op verschillende sites vermeld, met links naar de 404 pagina van Canon.
bv Coolblue: http://www.camerashop.nl/category/207820/canon-cashback.html
Dus mogelijk een lekkere deal, leuk extraatje voor deze toch al mooie deal!
bv Coolblue: http://www.camerashop.nl/category/207820/canon-cashback.html
Dus mogelijk een lekkere deal, leuk extraatje voor deze toch al mooie deal!
Hier nog geen statusupdate via de e-mail.
Net zelf gebeld, levertijd voor mij nog onbekend. Wel wist de beste mevrouw van de klantenservice me te vertellen dat er nog 200 in bestelling staan.
Net zelf gebeld, levertijd voor mij nog onbekend. Wel wist de beste mevrouw van de klantenservice me te vertellen dat er nog 200 in bestelling staan.
Hoe laat had jij jouw orderbevestiging gekregen. Ik probeerde het in het document te bekijken, maar daar sta je niet in geloof ik.Ice T schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:22:
Hier nog geen statusupdate via de e-mail.
Om 0:54, details toegevoegd aan het document. Blijkbaar komen veel bestellingen toch van buiten GoT, als ik de aantallen van ingevulde bestellingen zie.MNTN schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:22:
[...]
Hoe laat had jij jouw orderbevestiging gekregen. Ik probeerde het in het document te bekijken, maar daar sta je niet in geloof ik.
[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:35 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]
Ik denk dat veel bestellingen buiten GoT komen, omdat dit nu eenmaal niet meer de plek is om het snelst aanbiedingen te vinden...zelf via een andere site gevonden.
Overigens had ik rond 1 uur besteld en stond ongeveer op plek 70
Verwijderd
Mocht het echt op volgorde staan, dan kan het niet heel lang meer duren voor mij.paulus_01 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:31:
Ik denk dat veel bestellingen buiten GoT komen, omdat dit nu eenmaal niet meer de plek is om het snelst aanbiedingen te vinden...zelf via een andere site gevonden.
Welke datum staat trouwens op jullie bon? Orderdatum of de datum dat die wordt verzonden? Ivm de cashbackactie.
Optie voor tegoed voor extra lens en/of flitser lijkt mij top (ja er zijn mensen die hem niet op marktplaats gooien
). Echter staat in de voorwaarden : Het Canon-tegoed kan uitsluitend worden gebruikt voor Canon producten bij (online)vestigingen van de wederverkoper waar het Actiemodel is aangeschaft.
Op de site van bcc vind ik niet een groot assortiment van de genoemde producten.
Op de site van bcc vind ik niet een groot assortiment van de genoemde producten.
[ Voor 9% gewijzigd door MNTN op 31-10-2015 11:23 ]
Het is al eerder vermeld, ter controle even een belletje gedaan. Eind volgende week moet er genoeg binnen komen om alle bestellingen uit te leveren.
Zeggen wat je denkt is zilver, weten wat het uitwerkt is goud!
Mij is exact hetzelfde per mail doorgegeven vandaagfezoj schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:59:
Het is al eerder vermeld, ter controle even een belletje gedaan. Eind volgende week moet er genoeg binnen komen om alle bestellingen uit te leveren.
Komt vast goed!
Verwijderd
Voor de al gelukkigen onder ons die hem al hebben ontvangen. Welke datum staat er op de bon (ivm de cashbackactie). De factuurdatum of de besteldatum? Indien het laatste, lijkt het mij dat je geen recht hebt op de cashbackactie.
Dat zou betekenen dat de garantie al begin september is ingegaan... lijkt me niet.
Zakelijk helemaal niet abnormaal om al facturen te zien komen terwijl de goederen nog op een boot zitten (net als onze camera's nu denk ik overigensSeñor Sjon schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:57:
Dat zou betekenen dat de garantie al begin september is ingegaan... lijkt me niet.
Vermoed zelf dat de factuur gewoon de datum heeft van rond de uitlevering, als het systeem een beetje geautomatiseerd is althans
Verwijderd
Ik ken de bonnen van de BCC niet. Er kan best een besteldatum én factuurdatum op staan.Señor Sjon schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:57:
De reden waarom ik dit vraag is omdat iemand op Pepper zegt dat de orderdatum op het factuur staat en bij de ander de leverdatum.
https://nl.pepper.com/aan...13616?page=1#comment-form
Op de factuur staan twee datums, een "orderdatum" en een "aflevermoment". Het lijkt me logischer dat het gaat om de datum van aankoop, dus de orderdatum, maar ik weet niet hoe 'soepel' Canon hiermee omgaat. Het is het proberen waard lijkt me.Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:08:
[...]
Ik ken de bonnen van de BCC niet. Er kan best een besteldatum én factuurdatum op staan.
De reden waarom ik dit vraag is omdat iemand op Pepper zegt dat de orderdatum op het factuur staat en bij de ander de leverdatum.
https://nl.pepper.com/aan...13616?page=1#comment-form
Verwijderd
Dan lijkt het mij logisch dat Canon voor de orderdatum gaat. Zou jammer zijn, maar niet onterecht.Snoop schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:14:
[...]
Op de factuur staan twee datums, een "orderdatum" en een "aflevermoment". Het lijkt me logischer dat het gaat om de datum van aankoop, dus de orderdatum, maar ik weet niet hoe 'soepel' Canon hiermee omgaat. Het is het proberen waard lijkt me.
Vanadaag even uit nieuwsgierigheid gebeld, maar ze konden me nog geen datum geven. Wel dat er 200 besteld zijn en dat het product heel populair was geworden en de fabrikant er waarschijnlijk nog een aantal bij moest maken.fezoj schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:59:
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Verwijderd
Alsof de Canon fabriek er geen 200 op voorraad heeft liggen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2015 08:08 ]
Verwijderd
Misschien dat deze speciale batch in Afghanistan wordt geproduceerd??Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 07:58:
Alsof de Canon fabriek er geen 200 op voorraad heeft kuggen.
De prijs is er wel naar.
Duurt allemaal wel lang hoor..... als ze maar leveren
Ik moet zeggen dat ik het heel jammer vind hoe BCC communiceert over wat we kunnen verwachten.
Als ze nu gewoon goed en duidelijk hadden gecommuniceerd, dan konden ze met dit soort acties van toch leveren goed punten scoren. Maar ik moet zeggen dat ik nu, als ik zie hoe ze communiceren en hoe de klantenservice reageert tegenover klanten, alsnog niet geneigd ben om snel een volgende keer bij BCC te kopen.
Lijkt me niet zo heel lastig om iedere week gewoon even een update voor alle betrokkenen te versturen. Dan weet iedereen dat ze er mee bezig zijn. Wat mij betreft zijn het juist die "kleine" dingen die ze laten liggen, waarbij ze wel kunnen scoren.
Als ze nu gewoon goed en duidelijk hadden gecommuniceerd, dan konden ze met dit soort acties van toch leveren goed punten scoren. Maar ik moet zeggen dat ik nu, als ik zie hoe ze communiceren en hoe de klantenservice reageert tegenover klanten, alsnog niet geneigd ben om snel een volgende keer bij BCC te kopen.
Lijkt me niet zo heel lastig om iedere week gewoon even een update voor alle betrokkenen te versturen. Dan weet iedereen dat ze er mee bezig zijn. Wat mij betreft zijn het juist die "kleine" dingen die ze laten liggen, waarbij ze wel kunnen scoren.
Iedere week vind ik dan wel weer onnodig, maar als je er als BCC zo van overtuigd bent dat er in de tweede week een grote levering plaats vind, laat dat dan even weten. Desnoods onder voorbehoud. Nu moeten mensen er zelf om vragen.gajus26 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 08:50:
Ik moet zeggen dat ik het heel jammer vind hoe BCC communiceert over wat we kunnen verwachten.
Ik heb gekozen voor de waardebonnen optie. Vind dit een schappelijke move en heb de bonnen binnen. Al met al, weinig communicatie , maar wel netjes opgelost. Kunnen andere shops wat van leren...
Hoe lang heeft het geduurd tot je de cadeaubonnen hebt ontvangen?HeyJIJdaar schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:31:
Ik heb gekozen voor de waardebonnen optie. Vind dit een schappelijke move en heb de bonnen binnen. Al met al, weinig communicatie , maar wel netjes opgelost. Kunnen andere shops wat van leren...
Verwijderd
*knip* geen verdachtmakingen of insinuaties als je geen bewijs hebt, dat levert alleen maar off-topic discussie op.
[ Voor 86% gewijzigd door gambieter op 07-11-2015 22:04 ]
Even een algemene BCC update:
27 september hadden ze een prijsfout met een Pioneer 930k receiver.
Die is inmiddels gister (7-11) netjes uitgeleverd.
Al met al dus een zeer nette service wat betreft prijsfouten.
27 september hadden ze een prijsfout met een Pioneer 930k receiver.
Die is inmiddels gister (7-11) netjes uitgeleverd.
Al met al dus een zeer nette service wat betreft prijsfouten.
hoi
Verwijderd
http://www.bcc.nl/foto-en...s&utm_source=tweakers.net
Als ik de site mag geloven is die op voorraad.
Als ik de site mag geloven is die op voorraad.
Dat ziet er goed uit!
Nu hopen dat ze er genoeg hebben binnen gekregen om iedereen blij te maken....
Nu hopen dat ze er genoeg hebben binnen gekregen om iedereen blij te maken....
Volgens de site is hij op voorraad, maar hij is niet te bestellen. Je komt steeds uit op dat er iets mis is gegaan.
https://secure.bcc.nl/schapi/basket/failure/
https://secure.bcc.nl/schapi/basket/failure/
Nu maar hopen dat ze er heel veel aan het verschepen zijn
Heb onderstaande mail vandaag ontvangen en even een account aangemaakt om jullie op de hoogte te stellen.
Geachte heer /mevrouw .....,
Wij hebben uw bericht ontvangen en kunnen u hierop het volgende meedelen:
In uw bericht heeft u ons gevraagd wanneer u uw bestelling kunt verwachten.
Uit onze gegevens blijkt dat we de camera inmiddels binnen hebben gekregen, maar dat de camera nog niet op een pakbare locatie staat, waardoor hij nog niet in de verzending met DHL meegenomen kan worden.
Wij hopen de bestelling alsnog binnen enkele dagen bij u te kunnen leveren. Zodra het pakket in handen is van DHL, ontvangt u een e-mail en kunt u de levering on line volgen.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
......... I Adviseur Customer Service
Ik heb de camera op 1 september 23:32 besteld.
Geachte heer /mevrouw .....,
Wij hebben uw bericht ontvangen en kunnen u hierop het volgende meedelen:
In uw bericht heeft u ons gevraagd wanneer u uw bestelling kunt verwachten.
Uit onze gegevens blijkt dat we de camera inmiddels binnen hebben gekregen, maar dat de camera nog niet op een pakbare locatie staat, waardoor hij nog niet in de verzending met DHL meegenomen kan worden.
Wij hopen de bestelling alsnog binnen enkele dagen bij u te kunnen leveren. Zodra het pakket in handen is van DHL, ontvangt u een e-mail en kunt u de levering on line volgen.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
......... I Adviseur Customer Service
Ik heb de camera op 1 september 23:32 besteld.
Lol, dit is wel de grootste smoes die ik ooit gelezen heb. De camera's zijn ook op een pallet het DC ingereden en elk DC heeft gewoon braaf schappen om alles snel te kunnen bereiken.
Nee, we moeten ze wel het voordeel van de twijfel geven. Als ze betogen dat hun logistiek zó slecht geregeld is, dan moeten we dat wel voor waar aannemenSeñor Sjon schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:33:
Lol, dit is wel de grootste smoes die ik ooit gelezen heb. De camera's zijn ook op een pallet het DC ingereden en elk DC heeft gewoon braaf schappen om alles snel te kunnen bereiken.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Sorry, maar ik vind de smoezen van BCC ondertussen wel mooi geweest. Iedere redelijke termijn tot nakomen is ondertussen wel verlopen. Iedere andere verkoper heeft de kit op voorraad en er blijkt nergens dat er een reden is, die niet BCC aan te rekenen is, waardoor de uitlevering zo vertraagd is.
BCC heeft zelf de kit enkele dagen geleden weer in de verkoop gehad op de site en verkoopt alternatieven (bijv zelfde camera met een andere lens) gewoon op hun site.
Indien ze inderdaad gewoon willen nakomen, hadden ze er alles aan moeten doen om dit binnen een redelijke termijn te doen óf om een alternatief aan te bieden (andere camera) indien ze niet binnen deze redelijke termijn kunnen nakomen.
BCC blijft gewoon in gebreke in de nakoming van de overeenkomst, niet erg professioneel.
BCC heeft zelf de kit enkele dagen geleden weer in de verkoop gehad op de site en verkoopt alternatieven (bijv zelfde camera met een andere lens) gewoon op hun site.
Indien ze inderdaad gewoon willen nakomen, hadden ze er alles aan moeten doen om dit binnen een redelijke termijn te doen óf om een alternatief aan te bieden (andere camera) indien ze niet binnen deze redelijke termijn kunnen nakomen.
BCC blijft gewoon in gebreke in de nakoming van de overeenkomst, niet erg professioneel.
Verwijderd
Een dom lulverhaal natuurlijk, maar liever zo'n update dan weer een domme lulsmoes dat de levering is verplaatst of dat de levertijd onbekend is. Dan verwacht ik op zijn minst de komende dagen een update mbt levering. Tenminste als het klopt dat alle bestellingen kunnen worden uitgeleverd.
Ik vind dat wel een keiharde beredenering..
inkoop kost deze camera (ex btw) ongeveer 530 euro (vraag me niet waarom ik weet, maar ik neem aan dat de prijzen voor verschillende grote winkels ongeveer hetzelfde is).
Als je voor dat geld besteld, is de levertijd ongeveer 1 week vanuit Canon Europa.
echter maken ze ongeveer 240 euro verlies (350 euro incl btw, is dus ongeveer 290 euro ex).
Dus een verlies van 240 euro per camera, dus 200(?) x 240 euro = 50k verlies. Dat is gewoon een bak geld.
Dus ik denk dat ze de restjes van Canon (dus die overblijven nadat andere partijen hebben ingekocht) tegen een lager tarief.. catch daarbij: levertijd duurt langer. Hoe lang weten ze niet (ook niet bij Canon). Op deze manier lever je toch je product uit, maar met (onbekende) vertraging.
Ik vermoed (natuurlijk kan ik dat niet hard maken) dat ze zoiets hebben geregeld bij Canon. Ik denk dat BCC ook niet had verwacht dat het zo lang ging duren, door dit geklaag hadden ze het beter op een prijsfout kunnen gooien en iedereen 10Euro shoptegoed geven vanwege hun foutje.
Ik ben blij dat ze camera's gaan uitleveren, en helaas moet ik langer wachten op mijn koopje dan dat ik 350 euro meer zou betalen bij de mediamarkt of andere winkel.
inkoop kost deze camera (ex btw) ongeveer 530 euro (vraag me niet waarom ik weet, maar ik neem aan dat de prijzen voor verschillende grote winkels ongeveer hetzelfde is).
Als je voor dat geld besteld, is de levertijd ongeveer 1 week vanuit Canon Europa.
echter maken ze ongeveer 240 euro verlies (350 euro incl btw, is dus ongeveer 290 euro ex).
Dus een verlies van 240 euro per camera, dus 200(?) x 240 euro = 50k verlies. Dat is gewoon een bak geld.
Dus ik denk dat ze de restjes van Canon (dus die overblijven nadat andere partijen hebben ingekocht) tegen een lager tarief.. catch daarbij: levertijd duurt langer. Hoe lang weten ze niet (ook niet bij Canon). Op deze manier lever je toch je product uit, maar met (onbekende) vertraging.
Ik vermoed (natuurlijk kan ik dat niet hard maken) dat ze zoiets hebben geregeld bij Canon. Ik denk dat BCC ook niet had verwacht dat het zo lang ging duren, door dit geklaag hadden ze het beter op een prijsfout kunnen gooien en iedereen 10Euro shoptegoed geven vanwege hun foutje.
Ik ben blij dat ze camera's gaan uitleveren, en helaas moet ik langer wachten op mijn koopje dan dat ik 350 euro meer zou betalen bij de mediamarkt of andere winkel.
Natuurlijk heel leuk en aardig, maar BCC heeft zelf bewust de keuze gemaakt om zich te houden aan de overeenkomst. Dat BCC hierna afspraken probeert te maken om de "schade" lager te houden is haar goed recht. Echter, heeft BCC wel de wettelijke plicht om binnen een redelijke termijn na te komen. Indien het inderdaad is gegaan zoals jij dit beschrijft, hebben ze willens en weten de kans op de koop toe genomen dat er gigantische vertragingen ontstaan. Ze accepteren een risico op in gebreke blijven. Hiervoor is geen rechtvaardiging te vinden, juist in de casus die jij schetst niet, omdat dit aan henzelf te wijten is.badnews.nl schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:21:
Als iemand BCC een redelijke termijn stelt en aangeeft dat het een ingebrekestelling is, waarna BCC alsnog niet nakomt, dan ontstaat er verzuim en wordt de schadepost voor BCC nog veel groter.
Is het mogelijk om met mijn giftcard een product te kopen bij de bcc en deze hierna te retouneren en dan cash geld terug te krijg?
Nee, op de factuur is te zien dat er met een giftcard is betaald. Je krijgt een nieuwe giftcard.Snorlexxx schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:03:
Is het mogelijk om met mijn giftcard een product te kopen bij de bcc en deze hierna te retouneren en dan cash geld terug te krijg?
Dat is nou jammer...Mr.Joker schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:06:
[...]
Nee, op de factuur is te zien dat er met een giftcard is betaald. Je krijgt een nieuwe giftcard.
Hoewel communicatie daarover laat was, hebben ze wel duidelijk gemaakt te gaan leveren, maar niet te weten wanneer.gajus26 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:27:
[...]
Natuurlijk heel leuk en aardig, maar BCC heeft zelf bewust de keuze gemaakt om zich te houden aan de overeenkomst. Dat BCC hierna afspraken probeert te maken om de "schade" lager te houden is haar goed recht. Echter, heeft BCC wel de wettelijke plicht om binnen een redelijke termijn na te komen. Indien het inderdaad is gegaan zoals jij dit beschrijft, hebben ze willens en weten de kans op de koop toe genomen dat er gigantische vertragingen ontstaan. Ze accepteren een risico op in gebreke blijven. Hiervoor is geen rechtvaardiging te vinden, juist in de casus die jij schetst niet, omdat dit aan henzelf te wijten is.
Als iemand BCC een redelijke termijn stelt en aangeeft dat het een ingebrekestelling is, waarna BCC alsnog niet nakomt, dan ontstaat er verzuim en wordt de schadepost voor BCC nog veel groter.
Je kon kiezen daarmee akkoord te gaan, of een tegoedbon te accepteren.....
Je redenatie gaat voor mij niet helemaal op.
Ik ben in ieder geval blij dat ze toch een overduidelijke prijsfout gaan uitleveren, dat e.e.a. beter en sneller gecommuniceerd kan worden, maar dat neem ik op de koop toe.
Verwijderd
Omdat ik de Canon vandaag weer op leverbaar zag staan heb ik toch maar even gebeld vanmiddag. Ik ben netjes binnen een uur teruggebeld met de mededeling dat ik vanavond een sms'je krijg met een tijdsvlak erin waarin ze morgen langskomen met mijn nieuwe camera
)))) Laten we hopen dat dit klopt
ik houd jullie op de hoogte...
Ik heb trouwens besteld om 2 september in de ochtend dus in principe zullen meer mensen vanavond een sms'je moeten ontvangen....
Ik heb trouwens besteld om 2 september in de ochtend dus in principe zullen meer mensen vanavond een sms'je moeten ontvangen....
Krijg zojuist een e-mail dat mijn camera onderweg is. Naar verwachting zal die morgen binnen komen. Besteldatum en tijd: 1 sept om 23:32
Verwijderd
Hij is inderdaad weer op voorraad op de site. En gewoon te bestellen zonder error. Denk dat we de komende dagen veel 750Ds op de site zullen vinden.
Ik ben benieuwd of ik vandaag ook een mail krijg. Ik stond volgens BCC ongeveer op plek 50.
Ik heb zojuist gebeld met de klantenservice. De dame aan de telefoon is gaan zoeken en er ligt een berg Canon camera's bij BCC. Ondanks dat ze de camera's al een tijdje binnen hebben worden ze simpelweg niet klaargemaakt voor verzending, ze kon me niet vertellen waarom en gaf aan dit zelf ook vreemd te vinden... Wellicht dat ze nog even proberen te rekken om mensen nog te laten afhaken..
In ieder geval, als je belt (duurt even voordat je aan de beurt bent) zorgen ze dat de verzending voorbereid wordt.
In ieder geval, als je belt (duurt even voordat je aan de beurt bent) zorgen ze dat de verzending voorbereid wordt.
Persoonlijk denk ik dat mijn mail van gister ochtend ervoor gezorgd heeft dat ik hem vandaag mag ontvangen. Een vriend van me heeft een uur eerder besteld dan mij en nog geen mail ontvangen dat die onderweg is. Ik zou dus inderdaad bellen (mits je geduld groot is) of mailen
Verwijderd
Bedankt voor uw bericht. U vraagt naar de status van uw bestellingen.
Inmiddels hebben een kleine voorraad ontvangen van de camera’s waardoor wij kunnen overgaan tot leveren.
Vanaf morgen zullen wij proberen uw bestellingen te leveren. De bestellingen zal door DHL worden geleverd. Laat in de avond, de dag voor bezorging ontvangt u een e-mailbericht. In dit bericht vindt u een Track &Trace-code waarmee u uw bestelling bij DHL kunt volgen.
Een kleine voorraad zegt ze. Heel klein kan die niet zijn, want ik heb hem pas de volgende dag in de ochtend besteld. Ik ben benieuwd of ik echt vanavond een mail mag ontvangen. Mailen ging redelijk snel btw. Vanochtend gemaild en een uur later reactie.
Inmiddels hebben een kleine voorraad ontvangen van de camera’s waardoor wij kunnen overgaan tot leveren.
Vanaf morgen zullen wij proberen uw bestellingen te leveren. De bestellingen zal door DHL worden geleverd. Laat in de avond, de dag voor bezorging ontvangt u een e-mailbericht. In dit bericht vindt u een Track &Trace-code waarmee u uw bestelling bij DHL kunt volgen.
Een kleine voorraad zegt ze. Heel klein kan die niet zijn, want ik heb hem pas de volgende dag in de ochtend besteld. Ik ben benieuwd of ik echt vanavond een mail mag ontvangen. Mailen ging redelijk snel btw. Vanochtend gemaild en een uur later reactie.
Verwijderd
Ik heb ook weer gebeld vannochtend om 8.00 aangezien ik dus geen sms'je heb gekregen gisteravond. Ze zijn gewoon op voorraad en online te bestellen. Het is wel enkel een online product want ze liggen (nog) niet in de winkels. Ik word voor 12 uur teruggebeld met een "oplossing"... Nouja dat hopen we dan maar
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 10:47 ]
Verwijderd
Dus? Je/wij hebben hem toch online besteld en niet in een winkel? De voorraad van de filialen hebben wij weinig mee te maken.Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:46:
Ik heb ook weer gebeld vannochtend om 8.00 aangezien ik dus geen sms'je heb gekregen gisteravond. Ze zijn gewoon op voorraad en online te bestellen. Het is wel enkel een online product want ze liggen (nog) niet in de winkels. Ik word voor 12 uur teruggebeld met een "oplossing"... Nouja dat hopen we dan maar
Verwijderd
Dat snap ik ook wel... maar ik probeerde nog even of ik hem in de winkel op kon halen.
Net een telefoontje gehad en er is een grote batch binnen die ze nu aan het verwerken zijn. Wordt waarschijnlijk pas volgende week geleverd aan mij (maar ik heb natuurlijk pas laat besteld) dus hopelijk worden deze week al veel mensen blij gemaakt
Net een telefoontje gehad en er is een grote batch binnen die ze nu aan het verwerken zijn. Wordt waarschijnlijk pas volgende week geleverd aan mij (maar ik heb natuurlijk pas laat besteld) dus hopelijk worden deze week al veel mensen blij gemaakt
Wat een onzin allemaal weer van de BCC, ze verwerken dagelijks honderden bestellingen, maar kunnen 200 Canon cameras, waar mensen al 3 maanden op wachten, niet dezelfde dag versturen...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
De camera is ook weer op voorraad en zelfs te bestellen. Het kan dan toch niet lang meer duren......!?
http://www.bcc.nl/foto-en...s750d-18-55mm%28101395%29
Verwijderd
En nog even over die promotieactie van Canon. (Net gebeld)
De aankoopdatum is leidend. De leverdatum betekent niets voor Canon; dus ook niet voor de garantie!! Ik denk dat dit wel heel belangrijk is aangezien de camera ruim 2 maanden later geleverd wordt en je dus niet de volle 2 jaar garantie krijgt van Canon.
De aankoopdatum is leidend. De leverdatum betekent niets voor Canon; dus ook niet voor de garantie!! Ik denk dat dit wel heel belangrijk is aangezien de camera ruim 2 maanden later geleverd wordt en je dus niet de volle 2 jaar garantie krijgt van Canon.
Zegt ook niet veel. Ze zullen zelf ook iets aan voorraad in de (web)winkel(s) willen hebben en niet 100% direct naar de nabestellingen van een prijsfout doen.Vjenne-ICT schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:04:
De camera is ook weer op voorraad en zelfs te bestellen. Het kan dan toch niet lang meer duren......!?
Voor garantie moet je bij de winkel zijn en niet de leverancier. Leverdatum is voor je garantie bij BCC weldegelijk leidend en de overbruggingsperiode is qua garantie een probleem tussen BCC en Canon waar je als particulier geen partij in bent.
[ Voor 19% gewijzigd door sambalbaj op 12-11-2015 14:27 ]
Verwijderd
Dat is jammer, maar ook weer logisch. Maar ik vul en lever hem gewoon in en hoop op een coulante/onoplettende medewerker bij Canon.Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:23:
Ik neem aan dat ze gewoon met een automatische systeem werken en nieuwe voorraden automatisch worden bijgewerkt in het voorraadysteem en nog lopende bestellingen voorrang krijgen.sambalbaj schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:24:
[...]
Zegt ook niet veel. Ze zullen zelf ook iets aan voorraad in de (web)winkel(s) willen hebben en niet 100% direct naar de nabestellingen van een prijsfout doen.
Voor garantie moet je bij de winkel zijn en niet de leverancier. Leverdatum is voor je garantie bij BCC weldegelijk leidend en de overbruggingsperiode is qua garantie een probleem tussen BCC en Canon waar je als particulier geen partij in bent.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 14:58 ]
Dat is vreemd, vraag me af of dit wel klopt, zeker nu ik laatst deze quote in een ander topic las van internetjurist Arnoud Engelfriet:Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:23:
"Dit lijkt me niet kloppen. De garantie gaat in op de dag van ontvangst
van het toestel, niet de factuurdatum. Er kan immers makkelijk
geantedateerd worden op zo'n factuur. Verder is de dag van aanmelden van
de garantie relevant."
Van die 45 euro zou jammer zijn, maar ik wil wel graag de volledige garantie.
Verwijderd
Dat was voor mij ook erg belangrijk. Sowieso heb je garantie van BCC 24 maanden vanaf de ontvangstdatum. Canon zelf geeft aan dat ze de orderdatum hanteren voor de garantie. Ik weet natuurlijk niet of dat juridisch mag, maar ik ga er maar vanuit dat de Canon Servicedesk dit niet zomaar verzint. Als dat klopt heb je dus wel 24 maanden garantie bij bcc zelf maar niet wereldwijd via Canon. Ik ga hier wel even achteraan omdat ik veel in het buitenland zit, maar ik denk dat het anders niet een groot probleem is aangezien je bij bcc terecht kan.Nostordici schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:18:
[...]
Dat is vreemd, vraag me af of dit wel klopt, zeker nu ik laatst deze quote in een ander topic las van internetjurist Arnoud Engelfriet:
"Dit lijkt me niet kloppen. De garantie gaat in op de dag van ontvangst
van het toestel, niet de factuurdatum. Er kan immers makkelijk
geantedateerd worden op zo'n factuur. Verder is de dag van aanmelden van
de garantie relevant."
Van die 45 euro zou jammer zijn, maar ik wil wel graag de volledige garantie.
Ook gaf Canon aan dat ze naast de orderdatum kijken naar een eventuele actie op de bon; als je al een actie hebt ontvangen van de desbetreffende winkel kan de actie van Canon worden afgewezen. Ik weet ook weer niet in hoeverre dit mag, maar ik zou de bon sowieso indienen wie weet komen er een paar (of misschien wel iedereen) doorheen
Zojuist een mail gehad dat ie Is Verzonden
ik heb vrij laat besteld, dus de rest zal ook snel komen lijkt me.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Naar aanleiding van mensen die contact hebben opgenomen met BCC heb ik dat ook via faceboek gedaan vandaag met de vraag wanneer mijn order verzonden zou worden.
Kon niet gezegd worden wanneer maar ik kreeg net mail dat de bestelling is verzonden.
Lijkt zinvol om toch contact op te nemen?
Kon niet gezegd worden wanneer maar ik kreeg net mail dat de bestelling is verzonden.
Lijkt zinvol om toch contact op te nemen?
Ik heb geen contact opgenomen, maar wel vandaag de mail ontvangen dat de bestelling is verzonden. Ik denk niet dat het nuttig is dat iedereen gaat vragen waar hun bestelling blijft
Let op:
Dit topic is niet bedoeld als organisatieplek, wel voor discussie. Geen moralisme, geen net doen alsof men niet wist dat het een prijsfout was. Geen "ik ook" posts of statusupdates of je nummer in de wachtrij.
De gegevens van uitlevering worden in deze Google Doc bijgehouden. Posten in het topic hierover is dus niet de bedoeling.
Waar het topic wel voor is: discussie, nieuws, ontwikkelingen e.d.
Waar het topic niet voor is: oproepen, organisatie, werving, donaties e.d.
Eventuele discussie/vragen/opmerkingen hierover NIET in dit topic, daar is Shopping Forum - Feedbacktopic voor
Dit topic is niet bedoeld als organisatieplek, wel voor discussie. Geen moralisme, geen net doen alsof men niet wist dat het een prijsfout was. Geen "ik ook" posts of statusupdates of je nummer in de wachtrij.
De gegevens van uitlevering worden in deze Google Doc bijgehouden. Posten in het topic hierover is dus niet de bedoeling.
Waar het topic wel voor is: discussie, nieuws, ontwikkelingen e.d.
Waar het topic niet voor is: oproepen, organisatie, werving, donaties e.d.
Eventuele discussie/vragen/opmerkingen hierover NIET in dit topic, daar is Shopping Forum - Feedbacktopic voor