Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
RigolleM schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:42:
[...]

Ik heb een kleine 10 jaar MTB gereden en ik heb echt niks gemist met de Garmin Edges (705, 800 en 830), maar die 5hz gaat je wel betere loggings opleveren in het bos... Ik heb mijn eigen tracks vaak nagereden en bij single tracks in de bossen ging hij toch vaak 'off course', door het driften van de GPS tijdens het loggen.
Ik fiets nooit mijn eigen tracks na. En waar dat wel "interessant" zou kunnen zijn, is op de verbindingsstukken tussen verschillende mtb routes. Dat zijn over het algemeen juist de stukken waar het loggen niet zo'n probleem is. Op een route kijk ik niet naar de fietscomputer. Daar heb ik geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:15

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Kluus schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:10:
[...]

Ik denk persoonlijk dat het te specifiek is voor een te kleine markt, maar ik ben geen marketing expert dus ik zal het wel mis hebben. ;)
Ik vind vooral het lijstje 'No..' erg lang en kan op basis van DCR's review niet helemaal plaatsen hoe dat zich verhoudt tot de funcites die mijn 530 heeft.
Maar als ik lees No trainingstatus en No WiFi dan denk ik dat het op de software na een downgrade is.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wisselwerking schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:48:
[...]

Ik fiets nooit mijn eigen tracks na. En waar dat wel "interessant" zou kunnen zijn, is op de verbindingsstukken tussen verschillende mtb routes. Dat zijn over het algemeen juist de stukken waar het loggen niet zo'n probleem is. Op een route kijk ik niet naar de fietscomputer. Daar heb ik geen tijd voor.
Ik wel en heel vaak zelfs, en niet alleen ik maar ook andere leden van de MTB club waar ik toen lid van was, reden mijn tracks na. Wij organiseerden ook jaarlijks een MTB marathon van max. 140km in de Vlaamse Ardennen en waren vaak op zoek naar nieuwe paadjes, en soms wist je ze later niet meer liggen en dan is het toch handig om uw vorige GPS track bij te hebben.

Verbindingsstukken op de baan had ik geen last drifting, net zoals ik nu vaak met racefiets op baan ben.. want er is altijd een goede connectie met de GPS satellieten, maar in het bos ging het vaak mis.

Als je een GPS track narijdt kan je niet anders dan naar uw fietscomputer kijken, maar wij reden voor het plezier en ik had wel iets meer gezien van de streek/omgeving dan enkel het achterwiel van mijn voorligger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:29

Sherlock

No Shit

Ik heb nu een edge 530 en ik wil eigenlijk juist een schermpje wat iets groter is. De 1040 en 1050 zijn gelijk heel veel groter, en als ik het goed heb is de 840 even groot. Daar zit (van Garmin dan) alleen de Edge Explore 2 tussen toch? Dat is dan weer een soort downgrade tov de 530.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Zoals de 5hz feature wordt omschreven lijkt het meer voor snelle afdalingen bedoeld. Ik lees ook iets wat suggereerd dat dit alleen beschikbaar is in de downhill en enduro profielen maar geen idee of dat klopt of dat dit slechts een suggestie is.

De onnauwkeurigheid in het bos lijkt mij meer door GPS fouten te komen dan door snelle opeenvolgende bochten (binnen een seconde) dus ik vraag me nog een beetje af hoe veel het echt helpt, nu krijg je denk ik gewoon 5x dezelfde gps onnauwkeurigheid binnen een seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwdtourkane
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:46
Mistraller schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:25:
[...]

Beide edges 530 geven hier telkens de topo 2025.10 update opnieuw aan. En volgens geeft Garmin maar 2x per jaar een nieuwe uitgifte uit. Als je een 530 aansluit (en ik meen ook 830) dan zal je ALTIJD een melding krijgen dat er een kaart update is. Kortom; de update zelf gaat gewoon zoals het hoort maar Express flagt hem niet als "installed" dus je krijgt hem altijd opnieuw aangeboden als je opnieuw aansluit.

Dus onze oplossing is simpel. Niet meer aansluiten tot eind oktober of zo, als 2025.20 uitkomt.
Ah toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem, ik heb dit dus ook met mijn 830.
En alle andere oplossingen, weggooien van de files andere PC etc helpen niet.

Bij de eerste installatie ging het bij mij dus ook mis, toen was kaart bijna geheel leeg.
Na de herinstallatie was de kaart op de 830 wel goed maar sinds die tijd wel altijd de melding om de kaarten te (her)installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kluus schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:27:
Zoals de 5hz feature wordt omschreven lijkt het meer voor snelle afdalingen bedoeld. Ik lees ook iets wat suggereerd dat dit alleen beschikbaar is in de downhill en enduro profielen maar geen idee of dat klopt of dat dit slechts een suggestie is.
Zou jammer zijn als dit enkel bij downhill en enduro profielen zou zijn, maar anderszijds maken die ook behoorlijk wat snelheid, met een XC fiets ga je dit niet doen ;)
De onnauwkeurigheid in het bos lijkt mij meer door GPS fouten te komen dan door snelle opeenvolgende bochten (binnen een seconde) dus ik vraag me nog een beetje af hoe veel het echt helpt, nu krijg je denk ik gewoon 5x dezelfde gps onnauwkeurigheid binnen een seconde.
Klopt inderdaad, die 5hz gaat dit niet oplossen... my mistake!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:53

McMiGHtY

- burp -

JungleJim schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:12:
[...]

Kaarten direct op de Edge 540/840/1040 en Edge 1050 downloaden gaat via WiFi, niet via Bluetooth. Waaruit maak jij op dat het via Bluetooth zou gaan?

De combinatie van een trage cpu (voor de lange batterijduur) en de grootte van de kaartbestanden van Europa maken simpelweg dat het lang duurt.

Dus advies is je Edge aan een computer te hangen en Garmin Express te gebruiken.
Als ik de BT op de phone uitzette...liep de geschatte tijd met rasse schreden op..

BT weer aan..en liep langzaam weer terug

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:28
McMiGHtY schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:53:
[...]

Als ik de BT op de phone uitzette...liep de geschatte tijd met rasse schreden op..

BT weer aan..en liep langzaam weer terug
Oh dat is apart… En je Edge was zelf ook met wifi verbonden? Of alleen via Bluetooth?

De handleiding geeft namelijk aan dat de Edge met WiFi verbonden moet zijn, en van mijn eigen Edge 1040 kan ik me herinneren dat het via WiFi gaat (heb ‘m inmiddels verkocht dus kan het niet controleren).

[ Voor 23% gewijzigd door JungleJim op 18-06-2025 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Maardiweb schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:42:
Zijn die kaarten van Garmin zo groot dat een update zo lang duurt? Ik ben met mn wahoo elemnt bolt (v1) updaten maar een paar minuten bezig, en gaat gewoon OTA?
Harkt gewoon de hele OSM (garmin-customized) maps binnen. Voor zover ik begrepen zijn er 2 map updates per jaar.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1 ... 98 99 Laatste