Inderdaad, dit lijkt het wel een beetje te zijn. Waarom twijfels over de 530, ivm de 830?ZieMaar! schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:49:
[...]
https://vanbon-sport.nl/e...n-edge-530-fietsnavigatie € 258,-. Futurumshop 279,- maar daar is vast nog wel 20 of 25 euro korting voor te vinden.
Mijn vriendin heeft de prijzen ook lang in de gaten gehouden maar dit is het wel, goedkoper lijkt het niet te worden. En weet je zeker dat je de 530 wil?
Nee hoor. Maar ik heb zelf de bolt, mijn vriendin de 530 en hoewel ze beiden echt prima zijn, lijkt het gebruiksgemak van de Bolt net iets hoger, terwijl de 530 iets meer diepgang lijkt te hebben en integreert met Garmin Connect. Afhankelijk van wat je zoekt, kan dat misschien net je de andere kant op sturen, maar nogmaals, met beiden kan 99% prima uit de voeten denk ik. Goedkoper zal denk ik vaak toch snel tegenvallen.froid schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:50:
[...]
Inderdaad, dit lijkt het wel een beetje te zijn. Waarom twijfels over de 530, ivm de 830?
-edit: de bolt lijkt helemaal niet te krijgen te zijn
[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 01-05-2021 09:54 ]
Geen idee waar je woont, maar bij Piet de Wit in Wormerveer is zowel de 530 als de performance bundel voor een prima prijs te krijgen: https://pietdewit.nl/fietsnavigatie/H143 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 23:42:
Ik wil mijn huidige mio vervangen voor een 530. Heeft iemand nog ergens een leuke aanbieding gezien?
@ZieMaar! De Bolt wordt niet meer gemaakt, er komt een nieuwe aan en ook een vernieuwde Roam.
Ja dat lees ik ook overal, maar zonder release date toch? Ik ben ook in de markt voor een 830 of nieuwe Roam namelijk.EdwinW schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:12:
@ZieMaar! De Bolt wordt niet meer gemaakt, er komt een nieuwe aan en ook een vernieuwde Roam.
In beide gevallen, als je niet dringend nú iets moet kopen, kun je beter even wachten. Dit soort producten wordt doorgaans in april of mei geïntroduceerd.
Waarom zou hij dat niet willen. Door de vraagstelling lijkt het alsof hij dat niet moet doen.ZieMaar! schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:49:
[...]
https://vanbon-sport.nl/e...n-edge-530-fietsnavigatie € 258,-. Futurumshop 279,- maar daar is vast nog wel 20 of 25 euro korting voor te vinden.
Mijn vriendin heeft de prijzen ook lang in de gaten gehouden maar dit is het wel, goedkoper lijkt het niet te worden. En weet je zeker dat je de 530 wil?
Geen idee waarom hij dat niet zou moeten willen. Zie ook mijn andere post, waarin ik eerst nog dat de bolt er nog waswisselwerking schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:48:
[...]
Waarom zou hij dat niet willen. Door de vraagstelling lijkt het alsof hij dat niet moet doen.
Ook in de webshop te bestellen:The__Dude schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:10:
[...]
Geen idee waar je woont, maar bij Piet de Wit in Wormerveer is zowel de 530 als de performance bundel voor een prima prijs te krijgen: https://pietdewit.nl/fietsnavigatie/
https://pietdewit.nl/prod...navigatie-fietsnavigatie/
Ik heb een wahoo ELEMNT roam die uitstekend bevalt.
Nu valt me echter op dat de laatste paar ritten de Livetrack vast komt te hangen bij familieleden op het moment dat ik een stop maak om bijv wat te eten / drinken.
Als ik stop voor een stoplicht is het geen probleem, stop ik bijv een half uur start ie bij de genodigden niet meer op.
Iemand een idee hoe dat komt?
Nu valt me echter op dat de laatste paar ritten de Livetrack vast komt te hangen bij familieleden op het moment dat ik een stop maak om bijv wat te eten / drinken.
Als ik stop voor een stoplicht is het geen probleem, stop ik bijv een half uur start ie bij de genodigden niet meer op.
Heb geen Roam.edwardmila schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:48:
Ik heb een wahoo ELEMNT roam die uitstekend bevalt.
Hier een link met wat tips.
https://wahoofitness.yony...dd-11e8-8f6c-bc764e10d166
Succes
@Pimorez
Quote je hier even, omdat het head unit gerelateerd is.
Domme vraag, maar kan ik dus zonder TrainerRoad/TrainingPeaks/Today's Plan/dat soort apps trainingen aanmaken (bijvoorbeeld overnemen uit Fondo) en pushen naar m'n wahoo? Klinkt als veel werk, maar dat is het me wel waard als ik dus in ieder geval hersenloos de intervalletjes kan volgen als ze worden voorgeschoteld.Pimorez schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:57:
[...]
Je zou alsnog zelf via Wahoo het schema kunnen overnemen. Klopt, meer werk, maar dan heb je toch iets.
Dat het aan Wahoo geloof ik blind, dat heb ik van verschillende applicaties gehoord als 'klacht'.
Je zou natuurlijk ook een Garmin kunnen kopen
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Ik vroeg me af hoe worden de instructies gegeven op je garmin? Ik heb een garmin 530 en heb hier een workout ingeschoten op basis van hartslag. Op welke manier geeft de garmin aan welke hartslag ik moet houden en voor hoelang hoe kan ik deze schermen instellen tijdens het trainen zegmaar?
Dus ik ben aan het fietsen en heb blokjes erin staan hoe geeft mijn garmin aan dat ik een nieuw blokje moet gaan volgen? of ik kan stellen dat mijn hartslag te hoog/laag wordt er een piepje komt of een andere melding
Dus ik ben aan het fietsen en heb blokjes erin staan hoe geeft mijn garmin aan dat ik een nieuw blokje moet gaan volgen? of ik kan stellen dat mijn hartslag te hoog/laag wordt er een piepje komt of een andere melding
[ Voor 10% gewijzigd door luuk66 op 03-05-2021 13:36 ]
[ Voor 197% gewijzigd door luuk66 op 03-05-2021 13:37 ]
Hoe dit precies werkt bij Wahoo weet ik niet, maar ik mag hopen dat Wahoo je die optie biedt voor de prijs die je neerlegt? (Mijn opmerking was dus meer een aanname dan feitStufferdt schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:31:
@Pimorez
[...]
Domme vraag, maar kan ik dus zonder TrainerRoad/TrainingPeaks/Today's Plan/dat soort apps trainingen aanmaken (bijvoorbeeld overnemen uit Fondo) en pushen naar m'n wahoo? Klinkt als veel werk, maar dat is het me wel waard als ik dus in ieder geval hersenloos de intervalletjes kan volgen als ze worden voorgeschoteld.
Bij Garmin kun je zelf je trainingen maken en inladen in ieder geval.
Bij Garmin laat hij een standaard 'workout' scherm zien waar je niets meer op ziet behalve:luuk66 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:34:
Ik vroeg me af hoe worden de instructies gegeven op je garmin? Ik heb een garmin 530 en heb hier een workout ingeschoten op basis van hartslag. Op welke manier geeft de garmin aan welke hartslag ik moet houden en voor hoelang hoe kan ik deze schermen instellen tijdens het trainen zegmaar?
- Wat je moet doen (bijvoorbeeld Avg. pwr 180 - 230w)
- Een soort schaal met daarop je vermogen (rood/geel is te hoog/laag, groen is dus de range waarin je moet trappen (in mijn voorbeeld is groen dus 180 - 230w)
- Hoe lang je huidige stap/lap nog is
- Op mijn 830 zie ik ook een grafiekje van wat ik doe en rond welke hoogte ik zou moeten zitten, ik weet niet of de 530 dat ook heeft
Vermogen kan natuurlijk ook hartslag zijn. Elke keer als je op de 'lap' knop klikt gaat hij naar de volgende stap.
Voorbeeld:
:fill(white):strip_exif()/f/image/mKu48ATgaHtdjmwlqdUcSq94.png?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Pimorez op 03-05-2021 13:58 ]
Iemand ervaring met trainingpeaks op de karoo2?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Oh dit ziet er wel netjes uit. Lijkt op de compagnion app van Zwift tijdens een workout.Pimorez schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:57:
[...]
Hoe dit precies werkt bij Wahoo weet ik niet, maar ik mag hopen dat Wahoo je die optie biedt voor de prijs die je neerlegt? (Mijn opmerking was dus meer een aanname dan feit)
Bij Garmin kun je zelf je trainingen maken en inladen in ieder geval.
[...]
Bij Garmin laat hij een standaard 'workout' scherm zien waar je niets meer op ziet behalve:
- Wat je moet doen (bijvoorbeeld Avg. pwr 180 - 230w)
- Een soort schaal met daarop je vermogen (rood/geel is te hoog/laag, groen is dus de range waarin je moet trappen (in mijn voorbeeld is groen dus 180 - 230w)
- Hoe lang je huidige stap/lap nog is
- Op mijn 830 zie ik ook een grafiekje van wat ik doe en rond welke hoogte ik zou moeten zitten, ik weet niet of de 530 dat ook heeft
Vermogen kan natuurlijk ook hartslag zijn. Elke keer als je op de 'lap' knop klikt gaat hij naar de volgende stap.
Voorbeeld:
[Afbeelding]
Zoiets zou al mooi zijn.
Ander vraagje overigens voor de Komootgebruikers:
Ik heb een route en wil de aanrijroute vanaf huis toevoegen aan de route. Ik zou dan bij waypoint #32 aansluiten. Is het mogelijk om mijn eigen huis toe te voegen als startpunt, zodat ik thuis simpelweg op start kan klikken en ik dan bij #32 de route zoals die nu bestaat kan rijden.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Deels. Als je je Komoot App opent op je telefoon, dan selecteer je een route die dus niet begint bij de voordeur. Als je naar beneden scrollt bij “Waypoints”, staat daar de optie “Aanwijzingen tonen”. Dan wordt de kaarten App (op de iPhone) geopend. Daar heb je de mogelijkheid om te navigeren naar het startpunt van de route. Optie om bv. mer de auto of de fiets daar naar toe te navigeren. De optie om met de fiets naar startpunt te navigeren, werkt helaas (nog) niet.
Dit kan prima in Komoot. Gewoon de route bewerken ('plan vergelijkbare route' als je een bestaande route gebruikt). Je kunt gewoon een nieuw punt toevoegen en daarna bovenin de punten in volgorde veranderen. Op die manier kun je alles in de juiste volgorde zetten. Kost even wat werk soms, maar werkt prima.
Overigens, als er een eenvoudigere methode bestaat, hoor ik dat ook graag. 30 punten allemaal weer op de goede plek slepen is soms best irritant
Overigens, als er een eenvoudigere methode bestaat, hoor ik dat ook graag. 30 punten allemaal weer op de goede plek slepen is soms best irritant
[ Voor 19% gewijzigd door millerman_sf op 04-05-2021 09:44 ]
Pas even snel gekeken, maar heb geen vermogensmeter dus wild even testen of ik een workout kon maken met snelheden, maar dit moest (dacht ik) in zones of percentages van je threshold speed , dus kon bijvoorbeeld niet makkelijk instellen dat ik een km op 40 wil en daarna weer op 30.racoon schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:30:
Iemand ervaring met trainingpeaks op de karoo2?
Het syncen naar de Karoo ging wel direct, maar heb er nog niet daadwerkelijk mee gereden, ik doe op de fiets meestal geen echte geplande workouts / interval trainingen, die doe ik wel tijdens het hardlopen.
Versnellingen doe ik meestal op mooie stukken zoals bijvoorbeeld een dijk.
op zich logisch dat je geen snelheden als targets kan instellen.. het zou maar een keer waaien in nederlandTinusvolkel schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:54:
[...]
Pas even snel gekeken, maar heb geen vermogensmeter dus wild even testen of ik een workout kon maken met snelheden, maar dit moest (dacht ik) in zones of percentages van je threshold speed , dus kon bijvoorbeeld niet makkelijk instellen dat ik een km op 40 wil en daarna weer op 30.
Het syncen naar de Karoo ging wel direct, maar heb er nog niet daadwerkelijk mee gereden, ik doe op de fiets meestal geen echte geplande workouts / interval trainingen, die doe ik wel tijdens het hardlopen.
Versnellingen doe ik meestal op mooie stukken zoals bijvoorbeeld een dijk.

(verder zijn percentages een stuk flexibeler en kan de workouts gewoon hetzelfde houden als je sterker wordt)
https://www.bikeinn.com/f...m=afiliados&utm_source=CJZieMaar! schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:49:
[...]
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Dat ding wordt met de dag goedkoper
Ik had de sensor bundle besteld omdat ik de HRM kan verkopen aan een vriend en dan voor een paar euro de speed/cadence sensors zelf heb. Maar met die nieuwe prijs worden m'n sensors alleen maar duurder
wel nog goedkoper dan ali express sensors, maar toch.
Ik heb de Edge 530 eergister binnen gekregen van BikeInn, is denk ik 5 dagen onderweg geweest, met orderafhandeling etc. er bij een week als ik het goed heb. Het is wel even wennen met de knopjes om alles in te stellen (Edge 510 heeft touch), maar in principe doe je daarna toch niets meer dan start/stop, wisselen van scherm of een koersje starten.
Ik heb de Edge 530 eergister binnen gekregen van BikeInn, is denk ik 5 dagen onderweg geweest, met orderafhandeling etc. er bij een week als ik het goed heb. Het is wel even wennen met de knopjes om alles in te stellen (Edge 510 heeft touch), maar in principe doe je daarna toch niets meer dan start/stop, wisselen van scherm of een koersje starten.
De wijzen komen uit het Oosten!
De knopjes ga je tijdens het fietsen waarderen.NoepZor schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:55:
Dat ding wordt met de dag goedkoperIk had de sensor bundle besteld omdat ik de HRM kan verkopen aan een vriend en dan voor een paar euro de speed/cadence sensors zelf heb. Maar met die nieuwe prijs worden m'n sensors alleen maar duurder
wel nog goedkoper dan ali express sensors, maar toch.
Het in en uit zoomen lijkt mij fantastisch met echte knoppen.
Ik heb sinds deze winter een Edge 530. Erg tevreden mee, maar ik ben nog een beetje zoekende om de batterijduur te verlengen. Laatst een rit van 140km gedaan en toen had ik nog 20% batterij over, en dan begint bij mij toch wel een beetje de battery anxiety toe te slaan.
Ik rij altijd met LiveTrack aan, dat vind mijn vrouw wel fijn. Ik zit er nu aan te denken om de Recording Interval van 1x per seconde, te wijzigen naar Smart. Dit wordt door Garmin geadviseerd om de batterijduur te verlengen. Heeft er hier iemand ervaring met die instelling? Blijft de GPS nauwkeurig genoeg zijn werk doen? En wat is het effect op de batterij hiervan? Kan daar online niet zoveel concreets over vinden.
PS: ik fiets meestal terwijl ik vogeltjes kijk. Ik ben me ervan bewust dat Smart Recording niet handig is als je bijvoorbeeld intervals gaat doen, maar daar is hiervan dus geen sprake
Ik rij altijd met LiveTrack aan, dat vind mijn vrouw wel fijn. Ik zit er nu aan te denken om de Recording Interval van 1x per seconde, te wijzigen naar Smart. Dit wordt door Garmin geadviseerd om de batterijduur te verlengen. Heeft er hier iemand ervaring met die instelling? Blijft de GPS nauwkeurig genoeg zijn werk doen? En wat is het effect op de batterij hiervan? Kan daar online niet zoveel concreets over vinden.
PS: ik fiets meestal terwijl ik vogeltjes kijk. Ik ben me ervan bewust dat Smart Recording niet handig is als je bijvoorbeeld intervals gaat doen, maar daar is hiervan dus geen sprake
[ Voor 12% gewijzigd door The__Dude op 06-05-2021 14:01 ]
Geen ervaring met het verschil tussen smart en per seconde recording op de Edge, maar op mijn Garmin horloge staat het ook op smart en heb nog nooit gemerkt dat de route niet klopt. En ook al zit er verschil tussen smart en elke seconde, zolang je geen profrenner bent maakt dat ook niet superveel uit toch?The__Dude schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:00:
Ik heb sinds deze winter een Edge 530. Erg tevreden mee, maar ik ben nog een beetje zoekende om de batterijduur te verlengen. Laatst een rit van 140km gedaan en toen had ik nog 20% batterij over, en dan begint bij mij toch wel een beetje de battery anxiety toe te slaan.
Qua batterijduur heb ik bij mijn Edge nu ingesteld dat de scherm backlight na 1 minuut uitgaat. Ik fiets toch meestal overdag en dan is het ook prima te zien zonder backlight.
Deze zomer zijn we van plan om op onze gloednieuwe elektrische longtail fiets een rit te maken van Antwerpen naar de Kop van Overijssel en weer terug. Waarschijnlijk met een of twee overnachtingen op leuke plekken onderweg. En als dat naar meer smaakt, wie weet waar we dan terecht komen.
Mijn vriendin vindt dat we voor onze eerste tocht prima met fietsknooppunten kunnen werken. Maar het lijkt mij een stuk ontspannender fietsen als ik niet elke keer moet opletten dat ik niet zo'n bordje mis. Toch liever een fietscomputer dus.
Nu heeft Expert vandaag de Mio Cyclo 220 in de aanbieding. Op papier lijkt dat alles te kunnen wat je nodig hebt voor een recreatieve fietstocht. Over de 210 vind ik wel wat positieve reviews. Hij is beperkt, maar dat is te verwachten voor de prijs. Meer dan betrouwbare weergave van de juiste route en af en toe een tip voor een restaurant of wc in de buurt hebben we ook niet nodig.
Over de Cyclo 220 vind ik nog niet zoveel. Heeft iemand daar ervaring mee? En lijkt €169 een goede prijs voor een instapmodel fietsnavigatie? Of kan ik beter wachten op een aanbieding van Garmin's instapmodel?
Mijn vriendin vindt dat we voor onze eerste tocht prima met fietsknooppunten kunnen werken. Maar het lijkt mij een stuk ontspannender fietsen als ik niet elke keer moet opletten dat ik niet zo'n bordje mis. Toch liever een fietscomputer dus.
Nu heeft Expert vandaag de Mio Cyclo 220 in de aanbieding. Op papier lijkt dat alles te kunnen wat je nodig hebt voor een recreatieve fietstocht. Over de 210 vind ik wel wat positieve reviews. Hij is beperkt, maar dat is te verwachten voor de prijs. Meer dan betrouwbare weergave van de juiste route en af en toe een tip voor een restaurant of wc in de buurt hebben we ook niet nodig.
Over de Cyclo 220 vind ik nog niet zoveel. Heeft iemand daar ervaring mee? En lijkt €169 een goede prijs voor een instapmodel fietsnavigatie? Of kan ik beter wachten op een aanbieding van Garmin's instapmodel?
Zou de de cyclo 220 online bestellen. Dan kan je het gemakkelijk terug sturen als het niet bevalt.whistler schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:41:
Deze zomer zijn we van plan om op onze gloednieuwe elektrische longtail fiets een rit te maken van Antwerpen naar de Kop van Overijssel en weer terug. Waarschijnlijk met een of twee overnachtingen op leuke plekken onderweg. En als dat naar meer smaakt, wie weet waar we dan terecht komen.
Ontspannen navigeren ja. Heb het nog niet mogen ervaren.
Thanks. Denk dat ik 't maar gewoon moet proberen om te zien wat het effect is. Zal inderdaad ook de backlight automatisch uit laten zetten!Palomar schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:39:
[...]
Geen ervaring met het verschil tussen smart en per seconde recording op de Edge, maar op mijn Garmin horloge staat het ook op smart en heb nog nooit gemerkt dat de route niet klopt. En ook al zit er verschil tussen smart en elke seconde, zolang je geen profrenner bent maakt dat ook niet superveel uit toch?
Qua batterijduur heb ik bij mijn Edge nu ingesteld dat de scherm backlight na 1 minuut uitgaat. Ik fiets toch meestal overdag en dan is het ook prima te zien zonder backlight.
Heb je een telefoon mee? Doe dan gewoon live locatie via Whatsapp oidThe__Dude schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:52:
[...]
Thanks. Denk dat ik 't maar gewoon moet proberen om te zien wat het effect is. Zal inderdaad ook de backlight automatisch uit laten zetten!
Zonder telefoon zal die livetrack functie van Garmin ook niet werken, dus ik neem aan dat hij die inderdaad bij zich heeft.418O2 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:58:
[...]
Heb je een telefoon mee? Doe dan gewoon live locatie via Whatsapp oid
Punctuality is the politeness of kings
Maar het spaart wel de batterij van je Garmin.dreamscape schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:39:
[...]
Zonder telefoon zal die livetrack functie van Garmin ook niet werken, dus ik neem aan dat hij die inderdaad bij zich heeft.
Ik heb overigens geen ervaring met die Livetrack functie en het batterijverbruik op de Garmin zelf. Ik gebruik zelf alleen die ongevaldetectie-functie. Werkt op zich ook prima. Heb nog nooit een ongeval gehad, maar laatst met die heftige sneeuwval met de mtb in een sneeuwwal gereden, waardoor ik opeens stil stond en omkieperde. Er ging direct een sms naar mijn vriendin (die ik dus snel moest terugappen dat het vals alarm was
Is dus ook misschien een optie ipv livetrack
Het idee om de telefoon de live tracking te laten doen is dan ook zeker niet slecht. Dat is niet de reden dat ik reageerde.Palomar schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:02:
[...]
Maar het spaart wel de batterij van je Garmin.
Punctuality is the politeness of kings
Onlangs een ritje van 4 uur gereden, was +/- 100km, was dit mijn verbruik:The__Dude schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:00:
:strip_exif()/f/image/pT6JfgQ9zFyzE84Vyw14MK5o.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik rij met volgende sensoren: HR, cadans, speed, power, Varia en AXS, gekoppeld met de iPhone en live tracking actief. GPS op 1 sec., helderheid op auto en backlight op 1 minuut.
Tijdens een rit van 140km zou je max 30 a 35% van uw batterij mogen verliezen.
Heb je backlight constant aan staan?
Indien niet, zou ik toch eens Garmin of dealer contacteren om dit aan te kaarten, want dit is niet normaal.
Als je vaak onder een bladerdek rijdt dan is het wel handig om de GPS recording op 1s te zetten, want soms valt het GPS signaal weg en heb je geen tracking. Ik rij nog vaak met de MTB en rij dan in bosgebieden en daar valt het GPS signaal soms weg en met smart recording is de track niet altijd correct met hetgeen ik heb gereden.Palomar schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:39:
[...]
Geen ervaring met het verschil tussen smart en per seconde recording op de Edge, maar op mijn Garmin horloge staat het ook op smart en heb nog nooit gemerkt dat de route niet klopt. En ook al zit er verschil tussen smart en elke seconde, zolang je geen profrenner bent maakt dat ook niet superveel uit toch?
Door om de 1s een trackpoint te plaatsen heb je ook correctere data achteraf voor de statistieken. Is misschien daarom dat je verwees naar profrenners ;-)
Ik kan mij inbeelden dat smart recording batterij bespaart, maar het zal niet heel veel zijn, want bij mij staat die ook op 1s en ik haal makkelijk 20u met één batterijlading.
Livetracking gebeurt op de smartphone via Garmin Connect en niet op de Edge. De Edge logt sowieso de track en doordat de smartphone is verbonden met uw Garmin, krijgt die op regelmatige basis wat info door.Palomar schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:02:
[...]
Maar het spaart wel de batterij van je Garmin.
Ik heb overigens geen ervaring met die Livetrack functie en het batterijverbruik op de Garmin zelf. Ik gebruik zelf alleen die ongevaldetectie-functie. Werkt op zich ook prima. Heb nog nooit een ongeval gehad, maar laatst met die heftige sneeuwval met de mtb in een sneeuwwal gereden, waardoor ik opeens stil stond en omkieperde. Er ging direct een sms naar mijn vriendin (die ik dus snel moest terugappen dat het vals alarm was).
Is dus ook misschien een optie ipv livetrack
Die ongevaldetectie heb ik ook al tot 2x toe live mogen meemaken, 2x in een iets diepere put gereden en 2x te laat om te reageren, waardoor vrouwlief aan de telefoon hing...
Ik had vorig jaar voor 150 euro via Amazon de Garmin Edge Explore gekocht. Op zich een prima apparaat maar de batterij ging me toch wel tegenstaan. 4 uur en dan was het echt voorbij.
Net een chat gestart met Amazon en mag hem terugsturen en krijg mijn geld terug.
Net de Edge 530 besteld via BikeInn. Hoop dat deze beter gaat bevallen.
Net een chat gestart met Amazon en mag hem terugsturen en krijg mijn geld terug.
Net de Edge 530 besteld via BikeInn. Hoop dat deze beter gaat bevallen.
Moet je dan iedere keer dat livetracking opnieuw aan zetten? Ik kan volgens mij nergens instellen dat ik uitsluitend bij wegwielrennen de livetrack standaard aan wil hebben. Bij wandelen vind ik het minder interessant.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Volgens mij kies je dit per apparaat. Wij hebben het op de Edge (mijn vrouw en ik) allebei altijd aan, want we rijden altijd solo.stevens20 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 00:22:
Moet je dan iedere keer dat livetracking opnieuw aan zetten? Ik kan volgens mij nergens instellen dat ik uitsluitend bij wegwielrennen de livetrack standaard aan wil hebben. Bij wandelen vind ik het minder interessant.
Batterijduur heeft er niet merkbaar onder te lijden vind ik. uren plezier van
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Thanks, dat geeft wel inzicht. Ook goed om te weten dat LiveTrack simpelweg de connectie van de telefoon gebruikt om de locatie te delen. Dat leek me ook wel logisch maar fijn dat dat bevestigd wordt. De helderheid stond al op auto, maar backlight bleef wel aan. Heb dat nu aangepast, dat zal ongetwijfeld veel effect hebben.RigolleM schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:03:
[...]
Onlangs een ritje van 4 uur gereden, was +/- 100km, was dit mijn verbruik:
[Afbeelding]
Ik rij met volgende sensoren: HR, cadans, speed, power, Varia en AXS, gekoppeld met de iPhone en live tracking actief. GPS op 1 sec., helderheid op auto en backlight op 1 minuut.
Tijdens een rit van 140km zou je max 30 a 35% van uw batterij mogen verliezen.
Heb je backlight constant aan staan?
Indien niet, zou ik toch eens Garmin of dealer contacteren om dit aan te kaarten, want dit is niet normaal.
Waar heb je die grafiek vandaan getoverd? Dan kijk ik de volgende keer meteen even wat voor impact dit heeft op de batterij!
Is blijkbaar enkel zichtbaar in het overzicht van de activiteiten (bij de grafieken onderaan) van de laatste 7 dagen in Garmin Connect app op de smartphone. Na die 7d zie ik hem ook niet meer.The__Dude schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:30:
[...]
Waar heb je die grafiek vandaan getoverd? Dan kijk ik de volgende keer meteen even wat voor impact dit heeft op de batterij!
Gebruik je toevallig een app uit de IQ Store (ook vanwege het icoontje dat je ziet bij jouw grafiek)? Ik zie 'm in ieder geval nietRigolleM schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:07:
[...]
Is blijkbaar enkel zichtbaar in het overzicht van de activiteiten (bij de grafieken onderaan) van de laatste 7 dagen in Garmin Connect app op de smartphone. Na die 7d zie ik hem ook niet meer.

Ik gebruik enkele IQ apps maar niet voor de batterij. Ik dit weekend eens zien of het er tussen komt of niet.The__Dude schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:18:
[...]
Gebruik je toevallig een app uit de IQ Store (ook vanwege het icoontje dat je ziet bij jouw grafiek)? Ik zie 'm in ieder geval niet
Thnx. Ga ik ook verder zoeken in de opties. Het is toch wel handig als men thuis kan zien waar je bent als je uren van huis bent op de fiets.Mistraller schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 02:15:
[...]
Volgens mij kies je dit per apparaat. Wij hebben het op de Edge (mijn vrouw en ik) allebei altijd aan, want we rijden altijd solo.
Batterijduur heeft er niet merkbaar onder te lijden vind ik. uren plezier van
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Ik wil morgen dus deelnemen aan een evenement in Zeddam. Weet iemand hoe ik een route die ik op maps gemaakt heb, op m'n Garmin edge 530 kan zetten?
Ik wil dus met de racefiets de beste route (kortste, snelste) naar Zeddam afleggen. Google maps, omdat deze gewoon een betrouwbare route geeft, die niet door Duitsland gaat.
Ik heb al mapstogpx.com geprobeerd, maar deze werkt momenteel niet. Iets met teveel requests naar Google of zo. In ieder geval staat in de foutmelding dat ik geduld moet hebben en er niks aan te doen is.
Iemand tips om die route van maps op m'n Garmin te krijgen? De route functie van m'n Garmin werkt dus niet, omdat ik niet 100% zeker weet dat die me niet door Duitsland stuurt.
Ik wil dus met de racefiets de beste route (kortste, snelste) naar Zeddam afleggen. Google maps, omdat deze gewoon een betrouwbare route geeft, die niet door Duitsland gaat.
Ik heb al mapstogpx.com geprobeerd, maar deze werkt momenteel niet. Iets met teveel requests naar Google of zo. In ieder geval staat in de foutmelding dat ik geduld moet hebben en er niks aan te doen is.
Iemand tips om die route van maps op m'n Garmin te krijgen? De route functie van m'n Garmin werkt dus niet, omdat ik niet 100% zeker weet dat die me niet door Duitsland stuurt.
[ Voor 8% gewijzigd door hoi1234 op 08-05-2021 13:14 ]
@hoi1234 Waarom wil je in godsnaam een route van Google Maps naar een Garmin overzetten, terwijl een legio aan andere (online) mapping tools zijn, ook gratis als je niet wilt betalen voor Strava Routes of Komoot. Afstandmeten.nl is er zo één, zelfs nog nooit gebruikt maar komt hier regelmatig aan bod.
Via Garmin Connect kan je toch zien langs waar de route loopt, en desnoods aanpassen?
Via Garmin Connect kan je toch zien langs waar de route loopt, en desnoods aanpassen?
Ik vind het gewoon handig als ik niks handmatig hoef te checken. Komoot geeft bijvoorbeeld geen melding als je route door het buitenland gaat, maps wel. Soms is het best lastig om het verschil tussen tegen de grens aan en over de grens te zien en je kunt altijd iets missen.RigolleM schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:39:
@hoi1234 Waarom wil je in godsnaam een route van Google Maps naar een Garmin overzetten, terwijl een legio aan andere (online) mapping tools zijn, ook gratis als je niet wilt betalen voor Strava Routes of Komoot. Afstandmeten.nl is er zo één, zelfs nog nooit gebruikt maar komt hier regelmatig aan bod.
Het probleem met Komoot (andere niet geprobeerd) is dat je de route niet kan aanpassen. Je moet er allerlei punten tussen duwen en zelf goed controleren of de route echt niet door Duitsland gaat.
Als iemand een toontje weet, is het 3seconden en ben ik klaar. Anders moet ik eerst tussenpunten toevoegen en ook goed controleren dat ik nergens de grens over moet.
Zoals @RigolleM al aangaf is Google maps geen goede planner.hoi1234 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:22:
[...]
Ik vind het gewoon handig als ik niks handmatig hoef te checken. Komoot geeft bijvoorbeeld geen melding als je route door het buitenland gaat, maps wel. Soms is het best lastig om het verschil tussen tegen de grens aan en over de grens te zien en je kunt altijd iets missen.
Het probleem met Komoot (andere niet geprobeerd) is dat je de route niet kan aanpassen. Je moet er allerlei punten tussen duwen en zelf goed controleren of de route echt niet door Duitsland gaat.
Als iemand een toontje weet, is het 3seconden en ben ik klaar. Anders moet ik eerst tussenpunten toevoegen en ook goed controleren dat ik nergens de grens over moet.
Komoot werkt gewoon goed.
Als je een route plan moet je altijd goed kijken.
In Komoot kan je goed in zoomen.
Na start en bestemming geef je extra punten aan op de kaart waar je langs wilt rijden.
Het is even oefenen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X9p2flReRSvkOs0ykQos5o0Z.jpg?f=user_large)
@hoi1234 Ik snap het probleem met Komoot niet. Je kiest eerst je beginpunt (A) en daarna je bestemming. (B ) zoals bij @edhollan. Komoot maakt dan een route. Omdat je niet door Duitsland wilt rijden, moet je dus extra punten toevoegen. Als je dan ergens aan de Nederlands/Duitse grens met de rechter muisknop klikt, heb je de optie om dat punt toe te voegen aan de route, Komoot is dan wel zo intelligent om daar een efficiente route van te maken.
Dat wist ik dan weer niet. Ik heb het nu ook zo gedaan. Ik krijg Google maps gewoon niet werkend... Dat was toch wel het beste, je kunt altijd een stukje vergeten en het is soms lastig of iets langs de grens of over de grens gaat.EdwinW schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:51:
@hoi1234 Ik snap het probleem met Komoot niet. Je kiest eerst je beginpunt (A) en daarna je bestemming. (B ) zoals bij @edhollan. Komoot maakt dan eem route. Omdat je niet door Duitsland wilt rijden, moet je dus extra punten toevoegen. Als je dan ergens aan de Nederlands/Duitse grens met de rechter muisknop klikt, heb je de optie om dat punt toe te voegen aan de route, Komoot is dan wel zo intelligent om daar een efficiente route van te maken.
Specifiek plannen kost idd wat moeite. Veel punten aanmaken werkt voor mij het beste.hoi1234 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:40:
[...]
Dat wist ik dan weer niet. Ik heb het nu ook zo gedaan. Ik krijg Google maps gewoon niet werkend... Dat was toch wel het beste, je kunt altijd een stukje vergeten en het is soms lastig of iets langs de grens of over de grens gaat.
Vandaag een route gedaan op de mapview op mijn edge 530 en dat was wel te doen. Had dan geen data fields maar dat is niet per se verkeerd voor mij altijd. Maar het was wel te doen zo.
Ja, het is lastig dat je Duitsland nu niet in mag... Niet dat ik graag door Duitsland fiets (de route via Emmerich bijvoorbeeld gaat grotendeels over een 100-weg418O2 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 00:11:
[...]
Specifiek plannen kost idd wat moeite. Veel punten aanmaken werkt voor mij het beste.
Vandaag een route gedaan op de mapview op mijn edge 530 en dat was wel te doen. Had dan geen data fields maar dat is niet per se verkeerd voor mij altijd. Maar het was wel te doen zo.

Deze discussie is ook in het wielrentopic besproken,maar volgens mij is dat geen heel groot issue hoor. Zijn meerderen de grens recentelijk over gegaanhoi1234 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 05:47:
[...]
Ja, het is lastig dat je Duitsland nu niet in mag... Niet dat ik graag door Duitsland fiets (de route via Emmerich bijvoorbeeld gaat grotendeels over een 100-weg) en in Duitsland moet je dikwijls op de weg rijden, maar anders zou ik me de moeite gewoon besparen.
Ja, ik moest van de week ook in Duitsland zijn. Allemaal moeilijk gedaan met verklaringen, dat ik een afspraak in Duitsland heb en dat ik me daarvoor moet laten testen. Uiteindelijk ben ik zowel op weg naar de teststraat als op weg naar de afspraak de volgende dag niet gecontroleerd. Ook geen enkele politie gezien, maar wel meerdere gele kentekens.418O2 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 08:28:
[...]
Deze discussie is ook in het wielrentopic besproken,maar volgens mij is dat geen heel groot issue hoor. Zijn meerderen de grens recentelijk over gegaan
Maar je zal maar eens gecontroleerd worden. Ik kan ook gewoon omfietsen. Is hetzelfde als met de avondklok, m'n zus is toen ook op de donkerste plek van een afgelegen bos staande gehouden om half 12 's nachts. Normaal gesproken zal er niet gecontroleerd worden, maar je zal dan maar geen werkgeversverklaring bij je hebben.
Ik heb nu een aantal ritjes gedaan met mijn recentelijk aangeschafte Garmin Edge Explore. Ik rij eigenlijk altijd een route/koers die ik vooraf door Strava of Komoot laat genereren. Het lijkt alleen zo te zijn dat routes je altijd een kant op willen hebben. Gisteren wilde ik ivm. de wind het rondje liever omgekeerd doen, maar dan zeurt ie aldoor dat ik 'uit koers' ben. Daarom ben ik maar omgekeerd en heb het gereden zoals ie het wil...
Bestaat er ook een simpele manier om een route omgekeerd te rijden?
Op je telefoon via komoot kan je hem omkeren volgens mij, dan moet je weer even syncen.Palomar schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:52:
Ik heb nu een aantal ritjes gedaan met mijn recentelijk aangeschafte Garmin Edge Explore. Ik rij eigenlijk altijd een route/koers die ik vooraf door Strava of Komoot laat genereren. Het lijkt alleen zo te zijn dat routes je altijd een kant op willen hebben. Gisteren wilde ik ivm. de wind het rondje liever omgekeerd doen, maar dan zeurt ie aldoor dat ik 'uit koers' ben. Daarom ben ik maar omgekeerd en heb het gereden zoals ie het wil...
Zojuist terug van een mooie rit. De Wahoo Element heeft keurig de rit beëindigd en opgeslagen, kreeg ook de gegevens te zien. Vervolgens synct het niet met de app.
Er zijn geen updates voor iOS of de app. Opnieuw koppelen van de telefoon en verwijderen en opnieuw installeren van de app werkt ook niet. Meer mensen last van? Mogelijk issues met Wahoo?
Er zijn geen updates voor iOS of de app. Opnieuw koppelen van de telefoon en verwijderen en opnieuw installeren van de app werkt ook niet. Meer mensen last van? Mogelijk issues met Wahoo?
Hier geen issue vanavond. Maar ik heb nooit issues met het niet kunnen exporteren naar Strava. Gaat altijd vlekkeloos gelukkig.MaSw85 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:53:
Zojuist terug van een mooie rit. De Wahoo Element heeft keurig de rit beëindigd en opgeslagen, kreeg ook de gegevens te zien. Vervolgens synct het niet met de app.
Hier ook ruim 2 uurtjes weggeweest. Had bij Amerongen wat druppels maar zette niet door gelukkig. Benen voelden wel prima tot de Amerongse berg, dat liep niet, dus toen maar wat andere ‘bergjes op de heuvelrug uit de planning gehaald. Had nog wel spijt van m’n lange mouwen, armstukken eventueel nog uit met een windvestje had ook nog gekund.
Sync naar Strava was het probleem (nog) niet, maar de sync tussen het apparaat en mijn telefoon/de Wahoo Elemnt app wel. Inmiddels een hard reset gedaan van de telefoon en de sync is voltooid.Stufferdt schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:14:
[...]
Hier geen issue vanavond. Maar ik heb nooit issues met het niet kunnen exporteren naar Strava. Gaat altijd vlekkeloos gelukkig.
Ik heb het af en toe. Dan kom ik thuis en krijg ik de rit niet door Strava op mijn iPhone gepusht. Staat op dat moment ook niet in de Wahoo Elemnt app. Oplossing is vaak de app killen en weer opstarten en de Wahoo zelf weer opstarten. Zodra ze dan connectie hebben, zie ik 'm syncen onder ritten in de app. Gebeurt me eens in de 10 ritten of zo.MaSw85 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:53:
Niet vanaf het device. Je moet dit via Garmin Connect doen. Koers editen, reverse direction, save.Palomar schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:52:
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Weet iemand hoe je een beetje feedback kunt krijgen van garmin? Dat je ziet dat je vooruit gaat door een soort schema met verbeterde eigenschappen of iets dergelijks? Ik train/registreer alleen mijn hartslag dus ik heb geen VO2 max bepaling van garmin.
Iets van een overzicht met trainingseffecten of progressie op dit gebied of hoe volgen jullie dit? Ik train nu via Join en daar staat wel kort je conditie verbeterd maar meer is er niet aanwezig...
Iets van een overzicht met trainingseffecten of progressie op dit gebied of hoe volgen jullie dit? Ik train nu via Join en daar staat wel kort je conditie verbeterd maar meer is er niet aanwezig...
Sinds de laatste update heb ik hier meermaals last van gehad. Op de een of andere manier blijft de rit in de app op 'in uitvoering staan' in mijn geval. Ik krijg de rit op de telefoon dan met geen mogelijkheid beëindigd. Uiteindelijk opgelost door de Wahoo een nieuwe rit te laten starten.MaSw85 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:53:
zonder power is het lastig, want je kan wel 30 km/uur rijden met een hartslag van 150 en een maand later met een hartslag van 130, in theorie ben je dan fitter, want sneller met een lagere hartslag, maar in de praktijk ligt dit natuurlijk ook aan de wind en aan de hoogtemeters, drafting en nog 100 factoren.luuk66 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:19:
Weet iemand hoe je een beetje feedback kunt krijgen van garmin? Dat je ziet dat je vooruit gaat door een soort schema met verbeterde eigenschappen of iets dergelijks? Ik train/registreer alleen mijn hartslag dus ik heb geen VO2 max bepaling van garmin.
Zonder power moet je het dus op gevoel doen
Weet iemand een handige manier of app om makkelijk een startpunt aan te passen van een route, liefst op Android? Bijvoorbeeld: ik download een gpx van mtbroutes.nl maar kom er later achter dat de aansluiting van mijn locatie toch beter op een andere plaats kan.
Nu weet ik dat ik de route in Komoot kan openen en dan de helft van de waypoints naar boven of onder kan slepen, maar ik kan me echt niet voorstellen dat er geen handigere manier is. Er is toch geen manier om meerdere waypoints te selecteren voordat je gaat slepen? Ik gebruik Strava free, Komoot (betaald voor de hele wereld maar geen premium) en Garmin connect.
Nu weet ik dat ik de route in Komoot kan openen en dan de helft van de waypoints naar boven of onder kan slepen, maar ik kan me echt niet voorstellen dat er geen handigere manier is. Er is toch geen manier om meerdere waypoints te selecteren voordat je gaat slepen? Ik gebruik Strava free, Komoot (betaald voor de hele wereld maar geen premium) en Garmin connect.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Ik vind judise.nl daar wel handig voor. Met Komoot gaat dat inderdaad te omslachtig.Sherlock schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:16:
Weet iemand een handige manier of app om makkelijk een startpunt aan te passen van een route, liefst op Android? Bijvoorbeeld: ik download een gpx van mtbroutes.nl maar kom er later achter dat de aansluiting van mijn locatie toch beter op een andere plaats kan.
De vraag is hoe professioneel je het wil doen.luuk66 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:19:
Als je in de buurt van je huis een "huisrondje" maakt van bv 30km, en dat regelmatig rijdt, dan kan je zien of je dat met een gelijkaardige hartslag sneller kan rijden.
Je persoonlijke records in de gaten houden op de segmenten van dat rondje kan ook helpen.
Wil je trainen voor de volgende Giro, dan zou ik inderdaad een powermeter kopen, een bikefit doen, en een coach zoeken.
Amateuradvies: rij gewoon veel, en zorg dat je regelmatig een stuk van 1-2 minuten gaat rijden naar je maximale hartslag. Doe dat 2-3 keer op een rondje, en je conditie zal wel verbeteren.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Hoe is je route in Komoot ingesteld? Is het een alleen heen route (maar wel een rondje met een aparte start/finish point?) of een heen en terug route? Dat zijn de 2 opties die Komoot aanbied.Sherlock schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:16:
Ik leen ook veel routes in Komoot en zet deze dan om naar heen/terug. Dan kun je makkelijk op de route een willekeurig waypoint als start punt instellen. Je hoeft dat niet alle waypoints te verschuiven (wat ik eerst ook deed).
Dat werkt inderdaad super!wisselwerking schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:22:
[...]
Ik vind judise.nl daar wel handig voor. Met Komoot gaat dat inderdaad te omslachtig.
Hij is ingesteld als heen en terug route, maar hoe geef je dan aan welk waypoint je startpunt wordt?Eoghlear schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:30:
[...]
Hoe is je route in Komoot ingesteld? Is het een alleen heen route (maar wel een rondje met een aparte start/finish point?) of een heen en terug route? Dat zijn de 2 opties die Komoot aanbied.
Ik leen ook veel routes in Komoot en zet deze dan om naar heen/terug. Dan kun je makkelijk op de route een willekeurig waypoint als start punt instellen. Je hoeft dat niet alle waypoints te verschuiven (wat ik eerst ook deed).
Gewoon op een waypoint klikken op de kaart en dan kan je deze instellen als startpunt..Sherlock schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:14:
Hij is ingesteld als heen en terug route, maar hoe geef je dan aan welk waypoint je startpunt wordt?
Ah, dan hoef je hem niet eens in de 'edit' modus te hebben! Helemaal goed zo, bedankt!RigolleM schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:10:
[...]
Gewoon op een waypoint klikken op de kaart en dan kan je deze instellen als startpunt..
Je kan eens kijken naar https://intervals.icu die synchroniseerd ook met Garmin.luuk66 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:19:
Zelf gebruik ik die site met Strava data, en die geeft een leuk overzicht qua fitness bij mij op basis van hartslag en cadans.
De strava data is premium denk ik?Wolfensteijn schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:36:
[...]
Je kan eens kijken naar https://intervals.icu die synchroniseerd ook met Garmin.
Zelf gebruik ik die site met Strava data, en die geeft een leuk overzicht qua fitness bij mij op basis van hartslag en cadans.
Blijf het gek vinden, ik zie die grafiek nog steeds niet. Weet je zeker dat dit niet via een IQ app gaat?RigolleM schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:29:
@The__Dude Zoals beloofd:
[Afbeelding]
Stond er terug tussen
staat ook vrij duidelijk een QI logo bij de grafiekThe__Dude schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:51:
[...]
Blijf het gek vinden, ik zie die grafiek nog steeds niet. Weet je zeker dat dit niet via een IQ app gaat?
ik heb 1 QI app die ook een extra grafiekje geeft in connect, die heeft in tegenstelling tot de normale grafiekjes ook het QI logotje erbij
maar na een rit met slechte omstandigheden denkt ie dat je fitter bent, of met een groepsrit, of met .. ? ik denk dat je op gevoel verder komt dan een inschatting van strava met data uit contextWolfensteijn schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:36:
[...]
Je kan eens kijken naar https://intervals.icu die synchroniseerd ook met Garmin.
Die was me ook opgevallen, maar de vorige keer zei @RigolleM van nietPrulleman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:12:
[...]
staat ook vrij duidelijk een QI logo bij de grafiek
ik heb 1 QI app die ook een extra grafiekje geeft in connect, die heeft in tegenstelling tot de normale grafiekjes ook het QI logotje erbij
Ik heb de volgende IQ apps geïnstalleerd staan, misschien zit het in één van deze:The__Dude schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:38:
[...]
Die was me ook opgevallen, maar de vorige keer zei @RigolleM van nietvandaar de vraag of hij het echt heel zeker weet.
- Strava Routes
- Best Bike Split Race Sync
- Trailforks
- Komoot
- My Bike Radar Traffic
- MapDashboard
Ik heb Strava premium ja, maar jij vroeg om iets met Garmin toch? En ik zie in de settings van intervals.icu staan dat je activities uit Garmin Connect kunt synchroniseren.
Geen idee hoe goed dat werkt, ik heb een Lezyne (waar ik eind van deze maand een vervanger voor aan wil schaffen).
Het maakt niet veel uit hoeveel data je in een dergelijk systeem pompt, je zal altijd iets missen waardoor het nooit 100% overeen zal komen. Maar voor een goede (en onderbouwde) indicatie vind ik het zelf vrij nuttig.Prulleman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:13:
[...]
maar na een rit met slechte omstandigheden denkt ie dat je fitter bent, of met een groepsrit, of met .. ? ik denk dat je op gevoel verder komt dan een inschatting van strava met data uit context
Vooral om in de gaten te houden of ik niet aan het overtrainen ben.
Een review van de nieuwe bèta op de Garmin Edge 1030 plus met de chevrons! Hopelijk komt dit ook naar de andere x30 toestellen, want dit zou echt een meerwaarde zijn tijdens het navigeren.
@MaSw85 Van het weekend precies hetzelfde probleem gehad. Normaal bij thuiskomst zou de rit automatisch geupload moeten worden, maar deed niets. App een paar keer opnieuw gestart maar geen succes. Uiteindelijk na uit/aan zetten van de Bolt werd de rit automatisch geupload.
Ik heb een karoo2 en train op hartslag via trainingpeaks , als te hard of te zacht ga geeft hij een rode pijl omhoog of omlaag, iemand enig idee of dit ook met geluid kan?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Sinds kort beschik ik over de Garmin 530, deze bevalt me erg goed. Je kan erg veel instellen, maar veel is nog zoeken in de menu's. Is er een manier om de eerder gereden kilometers toe te voegen aan Garmin Connect. Dan hou ik overzichtelijk hoeveel km's ik maak op mijn huidige fiets, dan kan ik mijn oude km tellertje eraf gooien
Je eerder gereden kilometers; hoe heb je deze geregistreerd ?vinest schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:11:
Sinds kort beschik ik over de Garmin 530, deze bevalt me erg goed. Je kan erg veel instellen, maar veel is nog zoeken in de menu's. Is er een manier om de eerder gereden kilometers toe te voegen aan Garmin Connect. Dan hou ik overzichtelijk hoeveel km's ik maak op mijn huidige fiets, dan kan ik mijn oude km tellertje eraf gooien
Je kunt handmatig een activity invoeren: activities --> + Manual Activityvinest schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:11:
Eventuele losse gpx files kun je importeren: activities -> Import
[ Voor 6% gewijzigd door pdukers op 13-05-2021 17:51 ]
Met een super basic cateye fiets computertje. Dus overzetten zal niet lukken.edhollan schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:39:
[...]
Je eerder gereden kilometers; hoe heb je deze geregistreerd ?
Ik zal eens kijken of de ik de manual entry tip kan gebruiken om op die manier km's te registreren
Thnx voor de tips
Ik had gisteren een route gemaakt via Komoot en gereden met behulp van mijn Wahoo Elemnt Roam. Er zat een klein stuk overlap in waarbij ik zowel op de heenweg als de terugweg over dezelfde weg kwam (in tegengestelde richting uiteraard). Precies op dat stuk was het behoorlijk druk met ander verkeer (wandelaars, andere fietsers en auto’s uit beide richtingen) en miste ik een afslag. Ik ben dus iets verder omgekeerd om alsnog die afslag te kunnen nemen. De Roam dacht na het omkeren echter dat ik al met het laatste stuk van de route bezig was en wilde me meteen weer richting huis sturen. Ik kreeg het niet voor elkaar om de route weer te hervatten op de juiste manier. Heeft er iemand een idee hoe ik dat zou kunnen doen?
Door in de kaartweergave te gaan en dan de lijst met routes te tonen. Je selecteert dan je route en je Roam pakt hem op waar je bent gebleven. Het loggen van je rit wordt daardoor niet onderbroken.
Oh, is het zo simpel? Ik was bang dat hij me dan eerst weer naar het startpunt zou brengen en de route opnieuw zou starten. Bedankt voor de info! @EdwinW
Ze hebben geluisterdRigolleM schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:57:
Een review van de nieuwe bèta op de Garmin Edge 1030 plus met de chevrons! Hopelijk komt dit ook naar de andere x30 toestellen, want dit zou echt een meerwaarde zijn tijdens het navigeren.
Zelfs de gewone Edge 1030 krijgt de update!
Ik heb dat destijds gedaan door op de aanschafdatum de tot dan totale afstand te registreren. Geeft natuurlijk in dat jaar een vertekent beeld. Maar dat is inmiddels weg omdat alle fietsen >1jaar oud zijn.edhollan schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:39:
[...]
Je eerder gereden kilometers; hoe heb je deze geregistreerd ?
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Iemand ervaring met de Chinese Magene hartslagmeter? Hij is heel goedkoop, maar ik kan nergens een fatsoenlijke recensie vinden. Ben benieuwd of het wat is.
Nieuwe beta op de Garmin 830
Je ziet nu met de start de richting van de route.
Je ziet nu met de start de richting van de route.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gNveOKMAeM09yu3MJmHSZ9pq.jpg?f=user_large)
Die zijn prima. Ik gebruik er al 3 jaar één van Magene, ik kan er niets op aanmerken.Skatespeare schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:13:
Iemand ervaring met de Chinese Magene hartslagmeter? Hij is heel goedkoop, maar ik kan nergens een fatsoenlijke recensie vinden. Ben benieuwd of het wat is.