Precies dit. Ik heb toch met enige regelmaat dat hij een in Strava toegevoegde course niet update naar mn Edge 830. Zonder foutmeldingen, maar met een sync wieltje in de app dat kort of snel draait of groen wordt...geen idee wat er gebeurt, maar iig niet wat ik wil. In die gevallen wil ik gewoon via bluetooth direct een route doorsturen en hem niet 3x aan en uit hoeven zetten. Zeker omdat ik volgens mij nog steeds niet kan syncen als ik al een activity gestart ben.DDX schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:18:
Maar eigenlijk zou je gewoon via bluetooth direct de gpx naar je garmin moeten kunnen sturen.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Al kan de komoot iq app dat dan weer niet (en eigenlijk wil ik komoot ook helemaal niet gebruiken)
soms lijkt het wel zo jaGrin schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:13:
[...]
Ik snap wat je wil zeggen hoor, echt.
Maar aan de andere kant: dit kan toch niet waar zijn?!
Het gaat om een paar 100 bestandjes, dat zou echt peanuts moeten zijn. Ik snap niet dat we hier in 2026 nog begrip/redenen voor proberen te zoeken, werkelijk waar.
Dit moet vlekkeloos en snel werken met een x40-serie toestel in 2026, maak het nu even. Ik wil nog net niet stellen dat het moedwillig langzaam/slecht gemaakt is (om ons te doen upgraden?) maar ik zit er niet ver vanaf.
Anywho, het is maar een mening, en ook nog eens die van mij. Gaat nergens over
Vooral met gravelen vind ik het kaartlezen echt best wel ruk. Overweeg een Karoo 3 te kopen en die maar te gebruiken op de fiets en dan uit ellende alles simultaan maar loggen op m'n Fenix voor de data.
Of ziet iemand een betere oplossing? Enige alternatief zou een 1050 zijn, met lekker groot scherm, meer helderheid, maar die is a) best wel duur en b) heeft nog steeds de Garmin quirks.
Kan je niet via intervals.icu losgaan in data ipv simultaan te loggen?Requiem19 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 09:29:
Ik heb echt een haat-liefde verhouding met Garmin. Data tracken en integratie tussen horloge, Edge en weegschaal is top. Maar er zitten zoveel quirks in dat ik er soms gek van wordt.
Vooral met gravelen vind ik het kaartlezen echt best wel ruk. Overweeg een Karoo 3 te kopen en die maar te gebruiken op de fiets en dan uit ellende alles simultaan maar loggen op m'n Fenix voor de data.
Of ziet iemand een betere oplossing? Enige alternatief zou een 1050 zijn, met lekker groot scherm, meer helderheid, maar die is a) best wel duur en b) heeft nog steeds de Garmin quirks.
Wat bedoel je precies met 'kaartlezen'? Dat je echt iets gaat opzoeken ofzo? Ik heb zelf namelijk geen enkele moeite routes te volgen op mn 830 (zowel op weg/gravel/mtb).Requiem19 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 09:29:
Vooral met gravelen vind ik het kaartlezen echt best wel ruk.
True, gebruik het meeste intervals icu. Maar kijk met een schuin ook wel naar de Garmin metrics zoals V02 max, training load / distributie etc.Cloclo100 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 09:45:
[...]
Kan je niet via intervals.icu losgaan in data ipv simultaan te loggen?
Ik rijd echt regelmatig mis met gravelen omdat ik de kaart niet heel duidelijk vindt. Als je echt mis rijdt dan is het re-routen vrij kak. Wat ik bijv laatst had: begon ongepland ergens anders aan de route op de Veluwe en mijn Garmin gaf een heel andere route aan dan degene met wie ik fietste omdat hij kennelijk mij naar het begin wilde terugsturen?GerbenBK schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 10:10:
[...]
Wat bedoel je precies met 'kaartlezen'? Dat je echt iets gaat opzoeken ofzo? Ik heb zelf namelijk geen enkele moeite routes te volgen op mn 830 (zowel op weg/gravel/mtb).
Als je dan even van de route afwijkt om ergens een hapje te eten fiets ik het eerste stuk even met m'n telefoon in de hand om weer netjes terug op de route te komen en dan gaat het wel weer ok meestal, maar als ik dat niet doe is het een mysterie hoe hij me terug op de route brengt.
En dan heb ik het nog niet gehad over de route aanpassen; stel je hebt een rondje van 100km en je wilt toch even na 75% afsnijden. Dan moet je de activiteit stoppen (?).
Vast ook veel user error. overigens.... maar wmb is dit niet echt een 2026 user experience.
Als je van de route af gaat eventueel wat uitzoomen om lijntje weer te vinden.
En mocht dat echt stuk uit de buurt zijn klikken op lijntje en naar dat punt een navigatie starten en daarna weer route inladen.
Met veel draaien en keren/veel paadjes ga ik ook wel eens de fout in ja omdat het soms niet heel duidelijk is welke afslag je moet nemen/kaart net te langzaam draait.
Maar dat heb ik ook als je op een rotonde afrijd met 6 afslagen.
[ Voor 33% gewijzigd door DDX op 04-03-2026 10:44 ]
Rerouting heb ik nu volgens mij trouwens op "vragen-of-het-mag" staan. Irritante is dat die melding dan blijft staan ook al ben je alweer terug op de route.
'Afslagen aangeven' werkte overigens in het buitenland meestal prima, maar met het fijnmazige fietspadnetwerk in NL, kreeg ik veel vaker meldingen dan noodzakelijk en die maakte het er niet duidelijk op (bijv melding om naar links af te slaan als het fietspad weer samen ging met de weg).
[ Voor 26% gewijzigd door GerbenBK op 04-03-2026 11:47 ]
Sinds de chevrons rij ik inderdaad terug zonder navigatie, heb nog een tijdje de Javawa tools gebruikt om routepunten te zetten bij afslagen, je kon dan kiezen hoeveel % de bocht moest zijn vooraleer er een routepunt (links/rechts) werd geplaatst.GerbenBK schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:44:
Ah ik snap het. Ik heb nav stokoude tips van @RigolleM ook rerouting en afslagen uit staan en zoomniveau op ergens tussen 150 - 250m. Daarmee rij ik zelden nog fout. Echt navigeren icm courses leverde bij mij ook frustratie op.
Bij gravel/MTB staat herberekenen UIT, met de wegfiets laat ik het op 'vragen' staan, daar ik geen idee heb of er werkzaamheden zijn onderweg. Bij gravel/MTB wil ik de originele track rijden, rij ik mis of moet ik uitwijken dan zoek ik zelf wel een alternatief.Rerouting heb ik nu volgens mij trouwens op "vragen-of-het-mag" staan. Irritante is dat die melding dan blijft staan ook al ben je alweer terug op de route.
We krijgen al biepjes genoeg... zeker met een radar, ik wil mij focussen op de weg en niet constant naar mijn GPS scherm zitten kijken. Sinds de chevrons is het toch zeer moeilijk om verkeerd te fietsen...'Afslagen aangeven' werkte overigens in het buitenland meestal prima, maar met het fijnmazige fietspadnetwerk in NL, kreeg ik veel vaker meldingen dan noodzakelijk en die maakte het er niet duidelijk op (bijv melding om naar links af te slaan als het fietspad weer samen ging met de weg).
Vandaag nogmaals geprobeerd en nu gewoon direct op garmin.DDX schreef op maandag 2 maart 2026 @ 22:07:
Ik probeer het morgen nog wel keertje, kan ook zijn dat er sync issue was dit weekend.
Kreeg ook een melding op garmin connect app die ik van het weekend niet kreeg, 'ready to roll'
Lijkt er dus op dat er afgelopen weekend idd een issue was.
Zat vooral te twijfelen tussen deze en de 840 (840 ivm accuduur), maar aangezien deze via de ING rentepuntenwinkel beschikbaar was en van de 840 alleen de solar (die dan ook duurder was) EN er amper tot geen 840 voor redelijke prijzen op marktplaats stonden toch maar hiervoor gegaan.
Ook omdat hij sneller zou zijn, beter scherm. Ja, ten koste van batterij maar realistisch gezien is dat niet iets waar ik in de praktijk tegenaan zal lopen. En zo wel heb ik alle reden om meer geld uit te gaan geven aan het wielrennen
Nu wachten op lekker weer, want zo ben ik ook wel weer!
Kijk, ik heb net de afweging andersom gemaakt en de 840 solar via ING gekocht en zaterdag binnen gekomen. Juist omdat ik in de zomermaanden tijdens fietsvakanties weleens flinke ritten maak (en niet de snelste ben) met de nodige sensoren gekoppeld. Daardoor was de accuduur voor mij het belangrijkste argument. Komende van een 810 (die heeft de afgelopen 12 jaar z'n geld wel opgebracht) een flinke stap vooruit en voelt de 840 al heel snel en soepel aan.m0ridin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:58:
Nou, na hier in het verleden wat info te hebben gewonnen over de verschillende fietscomputers en alles ben ik nu de trotse bezitter van de Edge 850.
Zat vooral te twijfelen tussen deze en de 840 (840 ivm accuduur), maar aangezien deze via de ING rentepuntenwinkel beschikbaar was en van de 840 alleen de solar (die dan ook duurder was) EN er amper tot geen 840 voor redelijke prijzen op marktplaats stonden toch maar hiervoor gegaan.
Ook omdat hij sneller zou zijn, beter scherm. Ja, ten koste van batterij maar realistisch gezien is dat niet iets waar ik in de praktijk tegenaan zal lopen. En zo wel heb ik alle reden om meer geld uit te gaan geven aan het wielrennen
Nu wachten op lekker weer, want zo ben ik ook wel weer!
Vraagje, het lijkt er op dat je in tegenstelling tot de 810 je scherm met datavelden niet eenvoudig kan vergrendelen. Ik heb er nog niet mee gereden, maar het lijkt er op als je op je scherm met de datavelden klikt je die direct kan wijzigen (ook onbedoeld) tijdens een rit. Doe ik iets onhandigs of zie ik een instelling over het hoofd?
De functionaliteit dat je datavelden met een lange druk kan heroriënteren of wijzigen kan je voor zover ik weet niet uitzetten.
Los van dat de batterij idd sowieso een stuk beter is natuurlijk, ah well... Het zal ook eens makkelijk of perfect zijn allemaal
ps. Zelf geen tips of info, los van uit de verpakking halen en updaten (en beetje klooien/uitvogelen) nog uberhaupt geen gebruik van gemaakt nog...
Solar lijkt me vooral heel leuk om als sensor te dienen hoeveel UV licht je lijf heeft ontvangen tijdens de rit... Maar dat zal vooral voor de cijfertjes fetisjisten een argument zijnm0ridin schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:38:
@ONWdolf Ja, denk dat als het de niet solar was geweest in de ING winkel ik misschien wel daarvoor was gegaan... (Solar voegt naar mijn idee niet al te veel toe, leuk extraatje maar niet het geld waard. Had het op mijn forerunner 955 en 'als horloge' merkte je het wel in de zomer, maar bij activiteiten/actief gebruik was er geen noemenswaardig verschil en de edge zul je vooral actief gebruiken. Maar misschien is het bij de edge wel beter, groter oppervlak enzo).
Los van dat de batterij idd sowieso een stuk beter is natuurlijk, ah well... Het zal ook eens makkelijk of perfect zijn allemaal
ps. Zelf geen tips of info, los van uit de verpakking halen en updaten (en beetje klooien/uitvogelen) nog uberhaupt geen gebruik van gemaakt nog...
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Leg ik m'n 1040 solar echter op een zonnig plekje in huis heb je over een paar dagen zo weer een paar uur bijgeladen. Samen met de toch al forse batterijduur van de 1040 komt het er op neer dat ik hem eigenlijk zelden oplaad.
Op dit moment is de zon nog niet echt krachtig en staat laag aan de horizon.GWBoes schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:41:
De kracht van de Solar zit hem ook niet echt in het bijladen onderweg. Gisteren grotendeels in de zon gefietst en dan laadt hij over 1,5 uur maar voor 6min bij. Ook tijdens een hele dag fietsen in de zon (met navigatie, 3 sensoren en lage gps nauwkeurigheid) moet je blij zijn als hij 30min tot 1 uur op de zonne energie doet.
In de zomer win je wel wat meer (volgens mij wel eens 2 uur gezien op rit van 8 uur), maar blijf alsnog niet heel nuttige toevoeging aangezien de batterij van de 840 zoiezo al richting de 20 uur gaat.
Ik heb ontzettend veel gestruggeld met 2 Roam v2 varianten (bizar slechte GPS) en was dan ook niet geneigd om voor een nieuwe Wahoo te gaan (Ik zit ondertussen ook al op mijn derde Kickr Bike Shift). Maar deze ezel blijft zich graag stoten en ben ik toch wel opnieuw voor een nieuwe Roam gegaan. GPS is zeer accuraat, batterijduur is prima (100k per 10%) en ook de virtuele bel is leuk voor erbij. De leesbaarheid van het scherm is een beetje minder, maar tot nu toe is het in vol zonlicht niet onvoldoende geweest.
Ik was bijna voor de Coros Dura gegaan (heb ook een Coros Pace Pro horloge), maar de interface zag er wat laggy uit. Garmins zijn mij echt veel te duur. Dus al met al, tevreden over de Wahoo.
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
Als je al moet updaten van de v2 naar v3 vanwege issues, is 1 Garmin natuurlijk wel goedkoper dan 2 WahoosYakolev schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:35:
Garmins zijn mij echt veel te duur. Dus al met al, tevreden over de Wahoo.
En dan niet om de 2 jaar iets nieuws? Zit toch niet voor niks op tweakers.GerbenBK schreef op maandag 16 maart 2026 @ 13:52:
[...]
Als je al moet updaten van de v2 naar v3 vanwege issues, is 1 Garmin natuurlijk wel goedkoper dan 2 Wahoos.
Ik had deze al op mijn forerunner 955 solar, die ik nu heb vervangen door de 970. Daar had ik ook even issues mee, er werd me in eerste instantie gevraagd om oa een kaartnummer (die ik nergens kan vinden, is niet het pasnummer en dit kaartnummer schijn je te zien bij toevoegen van je rekening/pas aan garmin pay... Maar dat heb ik in het verleden al gedaan).
Geen idee hoe, maar opeens accepteerde de 970 hem wel dus daar werkt Garmin pay nu. Maar voor de edge blijf ik het scherm met kaart info, waaronder kaartnummer, krijgen.
Is die ergens achteraf nog te vinden? Of is het een kwestie van de kaart uit Garmin pay verwijderen en dan maar opnieuw toevoegen.
Zit in de ING app te zoeken, online bij internetbankieren en in garmin connect zelf... Maar kan nergens dat kaartnummer vinden.
Ik gebruikte de solar als sensor om mijn varia lampje aan te sturen middels een iq app. Met de gewone lichtsensor gaat dat niet omdar die niet via de api uit te lezen is maar de solar intensiteit is dat wel.Mistraller schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:00:
[...]
Solar lijkt me vooral heel leuk om als sensor te dienen hoeveel UV licht je lijf heeft ontvangen tijdens de rit... Maar dat zal vooral voor de cijfertjes fetisjisten een argument zijn
Nu geen solar meer met de 1050 maar mishet ook niet eigenlijk. De reden dat ik met de 840 voor solar ben gegaan was omdat mijn ocd de extra brede rand zonder verdere functie niet aan kon.
[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 17-03-2026 07:01 ]
Je moet het koppelen vanuit de ing app startenm0ridin schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 06:52:
Ugh, ik heb dus de edge 850 en probeer mijn ING kaart aan Garmin pay toe te voegen...
Ik had deze al op mijn forerunner 955 solar, die ik nu heb vervangen door de 970. Daar had ik ook even issues mee, er werd me in eerste instantie gevraagd om oa een kaartnummer (die ik nergens kan vinden, is niet het pasnummer en dit kaartnummer schijn je te zien bij toevoegen van je rekening/pas aan garmin pay... Maar dat heb ik in het verleden al gedaan).
Geen idee hoe, maar opeens accepteerde de 970 hem wel dus daar werkt Garmin pay nu. Maar voor de edge blijf ik het scherm met kaart info, waaronder kaartnummer, krijgen.
Is die ergens achteraf nog te vinden? Of is het een kwestie van de kaart uit Garmin pay verwijderen en dan maar opnieuw toevoegen.
Zit in de ING app te zoeken, online bij internetbankieren en in garmin connect zelf... Maar kan nergens dat kaartnummer vinden.
(Service > je app instellingen > Garmin Pay)
Ok dat is wel een bolt v1 nog, misschien is dat inmiddels verbeterd…
[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 17-03-2026 07:16 ]
Idem ook altijd Garmins gehad, en die makkelijk kunnen doorverkopen, maar alsnog vind ik de prijs best OK. Heb zelf de 1040 solar aangekocht toen hij pas uit was, dus de volle pot betaald, maar heb er zeker geen spijt van..Kluus schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 07:13:
Voor wat betreft de prijs, ik heb al mijn garmins altijd tegen redelijke prijs kunnen doorgegeven, dat lukt met de enige wahoo die ik gehad heb (en dus nog heb) echt niet. Ding zag er al na een jaar niet meer uit, losse knopjes etc.
Ooit eens een Wahoo Bolt 1 gebruikt (ik schreef eerst gehad, maar die ligt hier nog steeds), naast het meermaals uitvallen van de navigatie ook liquid glas die plots uitliep. Nog discussie gehad met Coolblue, omdat het mijn fout zou zijn geweest, maar na een mailtje naar Wahoo, moest Coolblue alsnog plooien en een nieuwe ontvangen. Ondertussen had ik al mijn Edge 830 gekocht, midden corona kon ik niet zonder en het was terug thuis komen... nooit meer falende navigatie gehad laat staan het scherm die het plots begeeft.
Ik heb nog een Wahoo Kick Core (v1), die werkt nog altijd prima, maar voor mij nooit meer Wahoo.
Ergens heb ik altijd wel de switch willen maken naar een Hammerhead / Garmin / Coros, het is er alleen echter nooit van gekomen. Met sporthorloges ben ik iets minder brand loyal - daar vind ik de verschillen in uiterlijk / interface dusdanig kleiner dat het mij heel wat minder uitmaakt.
Maar ik ben bovenal zeer tevreden over mijn Roam V3, en de heatmap lijnen van de V2 is iets waar ik de rest van mijn leven (of zolang ik nog een account heb op Strava) mee zal moeten leven.
Ik heb een aantal jaar geleden de OG Element prima kunnen doorverkopen. Sindsdien de Bolt v2 en ik heb echt geen lat van losse knopjes etc. Ding ziet er nog steeds als nieuw uit...Kluus schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 07:13:
Voor wat betreft de prijs, ik heb al mijn garmins altijd tegen redelijke prijs kunnen doorgegeven, dat lukt met de enige wahoo die ik gehad heb (en dus nog heb) echt niet. Ding zag er al na een jaar niet meer uit, losse knopjes etc.
Al geprobeerd, maar het enige wat ik daar kan doen is de pas verwijderen (is al gekoppeld aan de forerunner 970).Prulleman schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 07:12:
[...]
Je moet het koppelen vanuit de ing app starten
(Service > je app instellingen > Garmin Pay)
Denk dat ik hem maar verwijder en opniuew ga koppelen, kijken of ik die code dan te zien krijg en zo ja maar even noteren...
Dat was inderdaad een bekend probleem van de vroege V1. Dat probleem is inmiddels al lang opgelostKluus schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 07:13:
Weer en fietskleding advies: tempelo.app | Custom wielen: www.vanspeykwheels.nl
Haha die van mij lag echt helemaal uit elkaar, rubbers aan beide zijkanten was de lijm los gekomen, ik heb dit derug geplakt met wat secondenlijm waardoor het aan/uitknopje die hieronder zit niet meer zo tactile aanvoelt. Die durf ik echt niet meer op MP te zetten.MaSw85 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 09:11:
[...]
Ik heb een aantal jaar geleden de OG Element prima kunnen doorverkopen. Sindsdien de Bolt v2 en ik heb echt geen lat van losse knopjes etc. Ding ziet er nog steeds als nieuw uit...
Geen probleem verder, mijn zoontje gebruikt hem nu met veel plezier voor zijn MTB ritjes te loggen, functioneel doet hij het nog prima.
[ Voor 19% gewijzigd door Kluus op 17-03-2026 14:40 ]
Tijd voor wat nieuws. Ik denk dat ik voor een Garmin 850 ga via de ING deal. Nu meen ik me ergens te herinneren dat vaak wel wordt aangeraden om hem bij Futurum te kopen zodat je de garantie kan uitbreiden. Moet ik dat nog serieus overwegen? Want 100 euro prijsverschil vind ik dat niet waar eigenlijk.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Verzekeringen moet je alleen afsluiten als je je het verlies niet kunt veroorloven.Maardiweb schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 21:52:
Hier ook een bolt v1 die optisch niets mankeert, maar af en toe kuren heeft met aangaan en tijdens de rit opeens besluit leeg te zijn terwijl hij bij aanvang nog 80% had ofzo.
Tijd voor wat nieuws. Ik denk dat ik voor een Garmin 850 ga via de ING deal. Nu meen ik me ergens te herinneren dat vaak wel wordt aangeraden om hem bij Futurum te kopen zodat je de garantie kan uitbreiden. Moet ik dat nog serieus overwegen? Want 100 euro prijsverschil vind ik dat niet waar eigenlijk.
Ja, je kunt alles verzekeren :-)Maardiweb schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 21:52:
Hier ook een bolt v1 die optisch niets mankeert, maar af en toe kuren heeft met aangaan en tijdens de rit opeens besluit leeg te zijn terwijl hij bij aanvang nog 80% had ofzo.
Maar nee... de kans is zo klein, dat je daar niet echt rekening mee hoeft te houden.
En uiteraard ben je blij als er wel iets gebeurt na 3 jaar zoals @DDX zegt, maar dat is geen 100 euro waard... in mijn ogen
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Mijn ervaring me de 840 zou ik zeggen niet nodig nee.Galois schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 14:59:
[...]
Ja, je kunt alles verzekeren :-)
Maar nee... de kans is zo klein, dat je daar niet echt rekening mee hoeft te houden.
En uiteraard ben je blij als er wel iets gebeurt na 3 jaar zoals @DDX zegt, maar dat is geen 100 euro waard... in mijn ogen
Bij de 830 was het wel nodig, in de 5 jaar garantie van futrum is de 830 2 keer omgeruild ivm loslaten scherm.
Eerste keer bij mij, daarna toen de 840 uitkwam en bij de 830 overnam ook bij mijn vader.
En na 5,5 jaar liet scherm nogmaals los...
En bij de varia 510 en 515 zou ik het ook zeker doen, binnenkort een van mijn 515's weer eens omruilen omdat button zo ongeveer vastzit.
De 510 op die manier omgeruild voor een 515 met voordeel weer verse batterij.
[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 18-03-2026 15:22 ]
ik heb bij de edge 530 sticky buttons (2 verschillende, eerst de lap, daarna de select button) weten te fixen door er warm water overheen te laten stromen (klepje goed dicht doen uiteraard) en flink button mashenDDX schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:20:
[...]
Mijn ervaring me de 840 zou ik zeggen niet nodig nee.
Bij de 830 was het wel nodig, in de 5 jaar garantie van futrum is de 830 2 keer omgeruild ivm loslaten scherm.
Eerste keer bij mij, daarna toen de 840 uitkwam en bij de 830 overnam ook bij mijn vader.
En na 5,5 jaar liet scherm nogmaals los...
En bij de varia 510 en 515 zou ik het ook zeker doen, binnenkort een van mijn 515's weer eens omruilen omdat button zo ongeveer vastzit.
De 510 op die manier omgeruild voor een 515 met voordeel weer verse batterij.
op een gegeven moment voel je dat de respons/feedback van de knop veranderd, weer normaal wordt en dan werkt ie weer voor lang!.
(ik verwacht dat dit ook prima bij de varia gaat werken)
Maar is dat dan allemaal buiten de reguliere garantieperiode? Mijn ervaring met Garmin is dat ze ook wel schappelijk zijn als je een probleem hebt, bijvoorbeeld een inruil voor een nieuwe model met beperkte bijbetaling.
Ben persoonlijk ook niet zo van het bijverzekeren, maar ik kan me voorstellen dat het een gerust gevoel geeft en dat is ook wat waard.
[ Voor 17% gewijzigd door GerbenBK op 18-03-2026 15:55 ]
Dit is idd ook de aangegeven methode voor de Varia. Al werkte dat bij mijn exemplaar niet meer en heb ik binnen garantie een nieuwe gekregen. Daar heb ik nu een cheapo Varia condoom voor gekocht.Prulleman schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:52:
[...]
Allemaal buiten de 2 jaar garantie periode ja.GerbenBK schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:55:
[...]
Maar is dat dan allemaal buiten de reguliere garantieperiode? Mijn ervaring met Garmin is dat ze ook wel schappelijk zijn als je een probleem hebt, bijvoorbeeld een inruil voor een nieuwe model met beperkte bijbetaling.
Bij de varia 510 geld terug omdat 510 niet meer leverbaar was en daarmee heb ik 515 besteld. (weet even niet meer welk bedrag ik terugkreeg, volgens mij precies bedrag van 515)
Zie trouwens dat de 5 jaar garantie optie van futurumshop inmiddels 35 euro is, wordt op een varia best prijzig dan.
Keren dat ik heb aangeschaft was het 15 euro extra.
En dan de varia (of edge) kopen met kortingscode van futurum scheelde het niet echt veel.
[ Voor 18% gewijzigd door DDX op 18-03-2026 16:16 ]
Werkt niet voor de button van de 510/515 (tenminste mijn ervaring), dan zou je hem echt moeten openschroeven omdat zand ed er gewoon in gekomen is en weerstand bied.Prulleman schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:52:
[...]
ik heb bij de edge 530 sticky buttons (2 verschillende, eerst de lap, daarna de select button) weten te fixen door er warm water overheen te laten stromen (klepje goed dicht doen uiteraard) en flink button mashen![]()
op een gegeven moment voel je dat de respons/feedback van de knop veranderd, weer normaal wordt en dan werkt ie weer voor lang!.
Officieel artikel van garmin geeft idd ook aan water en anders omruilen :
https://support.garmin.com/en-US/?faq=x9gMCRhw0v4FkYAmSgkE19