Als iemand die nog nooit een Wahoo heeft gebruikt: Maar je hoeft die IQ apps toch niet te gebruiken? Ik heb er eentje, maar in principe is het verder voor mij ook: selecteer route die ik wil rijden, druk op starten, klaar. En dan kan ik handmatig tussen scherm switchen die ik wil zien.
Remlicht (en andere handigheidjes zoals het automatisch aanzetten van vriendelijkere lichtmodussen nav situatie) zijn eenvoudig zelf te configureren met het IQ veld smartbikelights! Als je een Garmin hebt dan…Tinusvolkel schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:37:
Hier tevreden met de trek carback, en die kost nu 95 euro.
Deze heeft USB-C en is goed te monteren op een bontrager zadel. (zie foto)
Verder gaat ie automatisch aan en uit als ik een rit start en stop.
Autodetectie is ook prima.
Hij heeft helaas geen "remlicht"
[Afbeelding]
Ik rij al jaren met HR en afstand bovenaan mijn navigatie kaart (Roam v2).dreameater schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 22:31:
[...]
Fiets je ook met een power of HR meter? Ik kwam tijdens het testen van de Wahoo van mn vriendin erachter dat je blijkbaar geen data velden kunt toevoegen aan de kaart/navigatie pagina.
Je kunt ook een Hammerhead Karoo 3 overwegen. Laatste model heeft goede accuduur. Instellen gaat makkelijk, navigatie is erg duidelijk. Goed scherm.FFW schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:23:
Ik hoop dat alle voor-en achterlichten zonder gedempt led-licht verboden worden.
Ik heb de 1040 gps nu een maand en die is veel ingewikkelder dan een Roam, ik heb de apps en coaching niet nodig dus ik denk dat ik dus weer terug ga naar wahoo.
Minpunten zijn wat mij betreft dat de Karoo geen deel uitmaakt van een ecosysteem (zoals Garmin met allerlei devices die vrij goed met elkaar integreren) en de rerouting vind ik slecht (al weet ik niet zeker of de concurrentie dit echt veel beter doet)
Data toevoegen aan de pagina met de kaart kan gewoon op de Wahoo.dreameater schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 22:31:
[...]
Fiets je ook met een power of HR meter? Ik kwam tijdens het testen van de Wahoo van mn vriendin erachter dat je blijkbaar geen data velden kunt toevoegen aan de kaart/navigatie pagina.
Lijkt mij toch wel een groot voordeel van een Garmin.