Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-05 15:13
Je kan in komoot normaal op 1 van de koerspunten klikken en dan "startpunt wijzigen". Maar mogelijk werkt dit niet/slechter met een geimporteerde route?

edit: als ik de route importeer en op "heen en terug" zet lukt het mij wel in Komoot

[ Voor 21% gewijzigd door GWBoes op 08-05-2025 14:55 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:47
Stufferdt schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:31:
Ik deel 'm hier maar even :) Hopelijk weet iemand hier raad.

Ik heb een leuke challenge/route gevonden op da interwebz en wil deze volgend weekend gaan fietsen op eigen gelegenheid. Prima tot dusver. Alleen wil ik van de GPX het beginpunt wijzigen.

Het gaat om een bergje in midden-Duitsland die vanaf 5 kanten op de fietsen is. En ik wil ergens anders beginnen. Is er een eenvoudige/snelle manier om dat te doen? Alle routepunten mogen gelijk blijven. Enkel start en einde dus niet.

GPX is hier te vinden: klikkerdeklik

Ik wil dus starten vanuit Oberursel en daar ook weer eindigen. En dat krijg ik dus in Komoot slecht voor elkaar.

[Afbeelding]
Komoot werkt op dat vlak niet echt lekker vind ik. Ik gebruik hier judise.nl voor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39
Aangezien ik de Bolt v2 af en toe wel wat kleine letters vond hebben was ik enthousiast dat Wahoo met nieuwe modellen kwam.
De ACE was wel weer erg groot en duur, andere merken vond ik niet echt een USP hebben, het werd een Roam 3.

Vandaag de unit binnen gekregen en het eerste gevoel is direct goed!
Touchscreen is echt zo snel als ze in de reviews laten zien, knoppen zijn zoals bij de oude modellen niet veranderd.
Eerste boot voor de setup voelt echt traag, maar daarna vliegt alles over het scherm!

Instellen via de nieuwe Wahoo app (ipv de Elemnt app) gaat ook eenvoudig, de inlog gegevens zijn hetzelfde.
Als ik een minpunt zou willen noemen is dat ze niet de optie geven om de scherm indeling 1-op-1 over te nemen.
Maar buiten dat d:)b

Straks maar eens in het wild los laten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FTvS64hXwVWsA6EMSTHcywnb7c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KbKhPfeds3OWcojnIejc9LxO.jpg?f=user_large

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:17
Stufferdt schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:31:
Ik deel 'm hier maar even :) Hopelijk weet iemand hier raad.

Ik heb een leuke challenge/route gevonden op da interwebz en wil deze volgend weekend gaan fietsen op eigen gelegenheid. Prima tot dusver. Alleen wil ik van de GPX het beginpunt wijzigen.

Het gaat om een bergje in midden-Duitsland die vanaf 5 kanten op de fietsen is. En ik wil ergens anders beginnen. Is er een eenvoudige/snelle manier om dat te doen? Alle routepunten mogen gelijk blijven. Enkel start en einde dus niet.

GPX is hier te vinden: klikkerdeklik

Ik wil dus starten vanuit Oberursel en daar ook weer eindigen. En dat krijg ik dus in Komoot slecht voor elkaar.

[Afbeelding]
Importeer gpx in komoot als 'gepland'
Zet de optie 'heen en terug'
Voeg punt toe waar je wilt starten.
Klik nu op dat punt 'hier starten'
Exporteer gpx
Nb: kan dat de Nederlandse woordjes niet letterlijk correcte vertaling zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:29
Of wat ik eerder al eens als tip gaf, gewoon lekker fietsen en als route zogenaamd geeindigd is de route opniuew inladen en naar je eigen einde fietsen.
Alleen als nadeel dat je niet precies weet hoeveel km je nog moet fietsen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-05 17:23
PaulC schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:20:
[...]

Importeer gpx in komoot als 'gepland'
Zet de optie 'heen en terug'
Voeg punt toe waar je wilt starten.
Klik nu op dat punt 'hier starten'
Exporteer gpx
Nb: kan dat de Nederlandse woordjes niet letterlijk correcte vertaling zijn.
Met deze gaat het nog makkelijker:
niels132 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:38:
Heb deze tool weleens voor dit soort doeleinden gebruikt: https://www.javawa.nl/startpunt.html
- gpx openen
- nieuw startpunt kiezen
- gpx opslaan

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:27
wisselwerking schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:53:
[...]

Komoot werkt op dat vlak niet echt lekker vind ik. Ik gebruik hier judise.nl voor
Yes dit is de gouden tip! Dit werkt het beste inderdaad. Thanks :)
Lijkt te zijn gelukt!

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
JaVaWa schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:15:
[...]

Met deze gaat het nog makkelijker:

[...]

- gpx openen
- nieuw startpunt kiezen
- gpx opslaan
Met judise werkt dat hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
wisselwerking schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:18:
[...]

Met judise werkt dat hetzelfde
Maar vergt meer handelingen, met allerlei dialoogvensters.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
JaVaWa schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:23:
[...]

Maar vergt meer handelingen, met allerlei dialoogvensters.
Maar daar kun je alleen het startpunt veranderen binnen de bestaande track. Of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
Dat was de vraag toch ook? Een vraag die best vaak voorkomt.
Judise.nl heeft inderdaad veel meer mogelijkheden voor het bewerken van gpx-bestanden, maar dat maakt het gebruik ook complexer.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
JaVaWa schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:43:
Dat was de vraag toch ook? Een vraag die best vaak voorkomt.
Judise.nl heeft inderdaad veel meer mogelijkheden voor het bewerken van gpx-bestanden, maar dat maakt het gebruik ook complexer.
Dat werkt inderdaad prima. Mijn eigen bewerkingsvragen zijn vaak wat complexer en dan kan ik er niet mee uit de voeten.
Maar ik ben het met je eens dat judise voor deze specifieke vraag niet de enige optie is. Dan is jouw site nog een stukje makkelijker. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:56
JungleJim schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:08:
Interessante update voor Garmin Edge gebruikers: Garmin is gestopt met de Garmin Cycle Maps, en deze zijn nu onderdeel geworden van de Garmin TopoActive maps versie 2025.10. De TopoActive Maps zijn de kaarten die standaard met de outdoor handhelds en outdoor smartwatches van Garmin meegeleverd worden.

In de changelog van de TopoActive 2025.10 maps staat de volgende wijziging: Fixes a known bug causing routing and course creation errors in Europe. Dus wellicht dat de routing problemen van @Mistraller, @DaYwaLkUr en anderen hiermee opgelost zijn.

De volledige lijst van wijzigingen is te vinden op https://support.garmin.com/en-US/?faq=LR6HR5Xul6A9zoxySC5KM9.
Bedankt, ik heb de update doorgevoerd, dat duurde overigens 5uur! Ook die Garmin express software deed mee aan Windows 95 denken 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
DaYwaLkUr schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:07:
[...]

Bedankt, ik heb de update doorgevoerd, dat duurde overigens 5uur! Ook die Garmin express software deed mee aan Windows 95 denken 🧐
Via je edge zelf ? Of via garmin express? Hier aas het in 20 minuten klaar. Als er een klein stukje binnen is behint ie met de trasfer via usb, misschien was je kabel langzaam (of internet)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
DaYwaLkUr schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:07:
[...]

Genoeg software van Garmin klaag ik over, maar Garmin Express heeft het altijd goed gedaan voor mij op een eenvoudige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
Het lijkt erop dat garmin de kaarten niet meer gaat aanbieden voor x30 devices. Ik heb nu dus een ticket ingeschoten inzake de bug in de 2024.20 kaart aangezien ze nu zelf toegeven dat die bug aanwezig is.
De map update ansich boeit me eigenlijk niet eens zoveel.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39
raymondw schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:59:
Aangezien ik de Bolt v2 af en toe wel wat kleine letters vond hebben was ik enthousiast dat Wahoo met nieuwe modellen kwam.
De ACE was wel weer erg groot en duur, andere merken vond ik niet echt een USP hebben, het werd een Roam 3.

Vandaag de unit binnen gekregen en het eerste gevoel is direct goed!
Touchscreen is echt zo snel als ze in de reviews laten zien, knoppen zijn zoals bij de oude modellen niet veranderd.
Eerste boot voor de setup voelt echt traag, maar daarna vliegt alles over het scherm!

Instellen via de nieuwe Wahoo app (ipv de Elemnt app) gaat ook eenvoudig, de inlog gegevens zijn hetzelfde.
Als ik een minpunt zou willen noemen is dat ze niet de optie geven om de scherm indeling 1-op-1 over te nemen.
Maar buiten dat d:)b

Straks maar eens in het wild los laten

[Afbeelding]
Vanavond een 56km rondje buiten gedaan, erg happy mee :+
Scherm: ++
Grotere letters: ++
Accu: +
GNSS: ++ (vooral onder bomen)
Geluid van meldingen: moah, moet ik naar kijken
Bel: Daar moet ik zeker naar kijken, hidemybell raceday is beter hoorbaar was de feedback onderweg

Met Di2 105 heb ik de linker shifter ingesteld als page button, dat werkte met de Bolt V2 niet altijd en ik gaf de Di2 de schuld. Nu met de Roam 3 is elke klik een andere page :o
Klikje met de shifter voor volgende pagina en swipe met de vinger om een pagina terug te gaan.

Dus alles is beter, behalve het geluid, dat zal vast een instelling zijn.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:43
Ik heb nu ook die Garmin maps geupdate, maar wat moet ik nu doen bij kaarten op het toestel zelf? Ik heb alles behalve die topomaps uitgevinkt, is dat de bedoeling?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsHVSG1frJom-YcfF8bEOKE8vJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ottCrGH2YsnUAbcwoThgUdUm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWsYHak6Z8Hos-g1j4WLMwV0MF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdjaRfTqJXjhu7ZVUJKWXJCs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
@Cloclo100 beste alles aangevinkt laten staan. De Europe DEM kaarten bevatten informatie over de hoogte (Digital Elevation Model). De Geocode kaarten bevatten adresinformatie (voor zoeken van locaties) en de basemap wordt gebruikt als je ver uitzoomt.

De enige kaart die er niet tussen hoort is de geocode 2024.10 kaart, dat is een oude versie die waarschijnlijk niet goed verwijderd is. Het beste kun je die handmatig van het apparaat verwijderen via de computer. Ik weet alleen niet wat de precieze bestandsnaam van die kaart is, maar je zou naar de timestamp kunnen kijken. De bestandsnaam eindigt op .img en het bestand is enkele GBs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
JungleJim schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 01:14:
@Cloclo100 beste alles aangevinkt laten staan. De Europe DEM kaarten bevatten informatie over de hoogte (Digital Elevation Model). De Geocode kaarten bevatten adresinformatie (voor zoeken van locaties) en de basemap wordt gebruikt als je ver uitzoomt.

De enige kaart die er niet tussen hoort is de geocode 2024.10 kaart, dat is een oude versie die waarschijnlijk niet goed verwijderd is. Het beste kun je die handmatig van het apparaat verwijderen via de computer. Ik weet alleen niet wat de precieze bestandsnaam van die kaart is, maar je zou naar de timestamp kunnen kijken. De bestandsnaam eindigt op .img en het bestand is enkele GBs.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:18:
[...]

Genoeg software van Garmin klaag ik over, maar Garmin Express heeft het altijd goed gedaan voor mij op een eenvoudige manier.
11 minuten hier om de kaart up to daten _/-\o_

EDIT: de kaarten die hier actief zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqrSORiqk_iVKEBdLoBRMoaK198=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iLRgGctbdKjrtg4vLjqgXHeY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door RigolleM op 09-05-2025 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:02
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door GoEV6 op 10-05-2025 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Laatst online: 22:56
Vandaag de Ronde van Nijmegen gefietst hij deed het nu perfect, bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:40
Vanmorgen rond een uur of 01:30 de Garmin 1050 geupdate naar 13.13.
Rond een uur of 11 een klein stukje gefietst. In totaal 26 kilometer maar 2x na 10 kilometer de Garmin moeten uitzetten dmv de aan/uit knop lang vast te houden. Scherm liet alleen 1 pagina zien en reageerde nergens meer op.
Na opnieuw opstarten stond de geregistreerde afstand er nog wel en je moest de startknop weer gebruiken om te starten. 5 kilometer is weg
Update is niet echt een succes.
Meer mensen hier last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:11
mike123 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 13:14:
Vanmorgen rond een uur of 01:30 de Garmin 1050 geupdate naar 13.13.
Rond een uur of 11 een klein stukje gefietst. In totaal 26 kilometer maar 2x na 10 kilometer de Garmin moeten uitzetten dmv de aan/uit knop lang vast te houden. Scherm liet alleen 1 pagina zien en reageerde nergens meer op.
Na opnieuw opstarten stond de geregistreerde afstand er nog wel en je moest de startknop weer gebruiken om te starten. 5 kilometer is weg
Update is niet echt een succes.
Meer mensen hier last van gehad?
Yes gisteren exact hetzelfde gehad, na iets van 130km bleef ie hangen. Ik vond m’n vermogen wel erg constant denk dat gaat niet goed.. hopelijk weer snel opgelost met nieuwe firmware

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:40
Giel schreef op zondag 11 mei 2025 @ 16:51:
[...]

Yes gisteren exact hetzelfde gehad, na iets van 130km bleef ie hangen. Ik vond m’n vermogen wel erg constant denk dat gaat niet goed.. hopelijk weer snel opgelost met nieuwe firmware
Ik vond mijn hartslag nogal laag in het bos, klopte niet bij mijn inspanning. Had rond de 160 moeten zijn ipv 130. Swipen deed helemaal niks.
Hopelijk snel een nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:02
Hier ook gister met de 1050 problemen na software-update. Bootloop. Ging vandaag tijdens fietsrit gelukkig wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Hier op beta software route geupload en gedupliceerd in Limburg , slechts 1 van de 4 klimmen zaten in de route .. ben het echt beu aant het geraken 👎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
Op de 530 nog altijd geen EU kaarten gezien. Ik las op het garmin forum dat iemand wel een USA versie van de topo-active gepushed had gekregen, dus ik heb nog hoop... maar toch maar even een ticket aangemaakt want ik vind het wel storend dat ze een bug introduceren in een update, fixen, maar dan: Jij krijgt hem niet!

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1 ... 96 97 Laatste