• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:16
orange.x schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:39:
@sapphire Ik zou dan eerder voor een andere headunit gaan als je ook daarbij weet dat die het probleem oplost. Ik herken je probleem ook wel met mijn Garmin 530 dus. Die is ook de snelste niet meer en dan maakt ook wel dat je eens verkeerd fietst. Geen complete ramp natuurlijk maar als het niet hoef!

Zo'n radar, ik fiets eigenlijk altijd met 1 oortje in (rechts), als ik solo rij, en heb nog nooit een probleem gehad met verkeer dat ik niet hoorde of graag had willen opmerken dat achter me zat etc. Daar kan je toch voor omkijken?

Gisteren reed ik door Doorn heen en zat gewoon op mijn helft en was een bocht naar rechts aan het maken toen er ineens een auto vol door die binnenbocht kwam zetten, ook niet zachtjes ofzo... Het ging allemaal gelukkig goed, maar je hebt er mensen bijzitten... Goed, heb je aan zo'n radar in die situatie ook niets :+

@Raznov Ah, maar die 20% van de rit is dan uiteindelijk een paar uur geweest en dan is de batterij van 70+ naar 40+ gegaan? Dat is nog best rap gegaan dan zou ik zeggen. Ik moet nog steeds even kijken op welke helderheid mijn 530 nu ingesteld staat. Dat is dan ook een beetje om te kunnen inschatten of die BiNavi Air helder genoeg zou kunnen zijn, lees daar ook nog wel wat over. Gisteren een YT filmpje gezien waarbij de 530 en een gewone BiNavi beide op 100% stonden en daar zag ik weinig verschil. Heb zelf geen problemen met het aflezen van de 530 in welke weersomstandigheid dan ook, dus dat euvel zou er niet moeten zijn.
Ik zag dat je uiteindelijk voor een iGPSport bent gegaan, maar om dan voor de anderen nog even er op terug te komen:

606 nu een paar ritten gebruikt, ook met scherm altijd aan en de batterij is prima. Wat er bij de Elfstedentocht precies is gebeurd, geen idee. Maar nu een aantal keer wat ritten van 1 a 2 uur gemaakt en het percentage liep heel netjes. In 1 uur van 42% naar 38% was geen probleem. Wel merkte ik dat het percentage wat sneller ging zodra de telefoon gekoppeld is, maar verder geen problemen bij "normaal" gebruik. Zeer tevreden, de Bolt v1 mag de deur uit.

Strava & Untappd - Do not combine!


  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 13:15
@Raznov Ben inderdaad gegaan voor de iets kleinere formfactor en daarbij toch een groot scherm. En de lichte hoop dat ze over een tijdje wat functionaliteit toevoegen mbt de bonusbuttons van SRAM. Ik ga ze hierin gewoon een beetje spammen en doen :)

Ik had eerder ook nog een bericht op de Strava Club van iGPSPORT gepost met wat vragen. Is uiteindelijk niet zoveel uitgekomen maar zag wel dat er een soort challenge was waarbij er 3 hartslagbanden verloot werden onder de deelnemers die in een halve maand 100km hadden gereden. Heb ik zowaar gewonnen, die hartslagband is ondertussen al binnen maar die BiNavi Air nog niet! Hopelijk ook snel zodat ik een ritje er mee kan maken en kan gaan testen. Maar een extra hartslagband is nooit verkeerd 8)

  • arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:37
Ik heb de laatste tijd veel problemen met het verbinden van sensoren en/of wegvallende rtl515 radar op mijn Garmin Edge 530. Ik heb vandaag maar eens een factory reset gedaan om te kijken of dat wil helpen. Stiekem kijk ik ook al naar de Edge 850🤫

Zijn er meer mensen die de connectie problemen ervaren de laatste weken?

  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
arvidbeheerder schreef op zondag 7 juni 2026 @ 16:18:
Ik heb de laatste tijd veel problemen met het verbinden van sensoren en/of wegvallende rtl515 radar op mijn Garmin Edge 530. Ik heb vandaag maar eens een factory reset gedaan om te kijken of dat wil helpen. Stiekem kijk ik ook al naar de Edge 850🤫

Zijn er meer mensen die de connectie problemen ervaren de laatste weken?
Ik had dat laatst ook. Ook een reset van de edge gedaan en sindsdien is het goed.

Er gaan geruchten over een x60 serie die komen gaat, dus nu upgraden is niet zo handig

  • La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:33
418O2 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 16:27:
[...]

Ik had dat laatst ook. Ook een reset van de edge gedaan en sindsdien is het goed.

Er gaan geruchten over een x60 serie die komen gaat, dus nu upgraden is niet zo handig
Ik zou wachten op de x70.

  • bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:56
Dat is zonde. De x80, die is pas écht goed.

https://www.strava.com/athletes/38143282


  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
La1974 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:04:
[...]

Ik zou wachten op de x70.
Hihaho

Zou binnen een maand of 2 zijn. Dan is het mi wel de moeite om even te wachten

  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
bwernsen schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:08:
Dat is zonde. De x80, die is pas écht goed.
Daar gaat het niet eens om, de oudere series worden dan goedkoper

  • La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:33
418O2 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:10:
[...]

Hihaho

Zou binnen een maand of 2 zijn. Dan is het mi wel de moeite om even te wachten
Er wordt gesproken over een 850. Als er een x60 komt is dat (tot nu toe) altijd eerst de grotere 1060 en vele maanden later een 5 en 860.

Dus dat zou nog heel lang wachten zijn.

  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
La1974 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:32:
[...]

Er wordt gesproken over een 850. Als er een x60 komt is dat (tot nu toe) altijd eerst de grotere 1060 en vele maanden later een 5 en 860.

Dus dat zou nog heel lang wachten zijn.
Dat zal inderdaad. Maar misschien komen ze (eindelijk) met handige nieuwe features die je wel graag wil en niet gebackport worden.

Ik opperde het enkel, doe ermee wat je wil

  • Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-06 03:07
Heb recent een 840 Solar aangeschaft, net rond de periode dat er een Garmin update was die verschillende apparaten kon bricken. Nu komt er net een update langs voor firmware 30.21, is die wel veilig?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.


  • mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:07
Maarten_E schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:10:
Heb recent een 840 Solar aangeschaft, net rond de periode dat er een Garmin update was die verschillende apparaten kon bricken. Nu komt er net een update langs voor firmware 30.21, is die wel veilig?
Het probleem werd toch veroorzaakt door de update van de topoactive map 2026.10?
https://forums.garmin.com/sports-fitness/cycling/f/edge-840-series/435879/issue-affecting-edge-products-with-topoactive-europe-2026-10

  • bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:56
Het is opgelost met de laatste updates.

https://www.strava.com/athletes/38143282


  • Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:52
418O2 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 17:10:
[...]

Daar gaat het niet eens om, de oudere series worden dan goedkoper
ik heb de 840 solar nog niet echt zien dalen geloof ik.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.


  • esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Er is voor de Sigma Reco een firmware update beschikbaar naar 2.02, ik moet die nog gaan testen.

Is waarschijnlijk ook voor de ondersteuning van het tonen van de radar informatie in de nieuwe Ride APP van Sigma die eraan komt. Ik zag verder nog geen controle over controle over lichtmodes van de Reco.

De changelog vermeldt alleen "Minor bug fixes and improvements" en zo niet specifiek.

Update: ik zie in de beta versie nu wel het symbool voor de radar en zover ik het kan overzien kun je alleen producten (sensoren/button) van Sigma/VDO gebruiken in APP. Het gelijktijdig gebruiken van de radar op de fietscomputer en op telefoon lukte mij niet en ik denk dat een accessoire maar aan één apparaat tegelijkertijd verbonden kan zijn.

Ik blijf voorlopig op mijn tablet nog op de oude APP want nu zit bijna alles achter een betaalknop. De één maand testen gaat automatisch over in een betaald abonnement. Zie ook mijn eerder bijdrage daarover.

[ Voor 42% gewijzigd door esphome op 14-06-2026 20:16 ]


  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 13:15
Afgelopen weekend had de vuurproef moeten worden voor mijn BiNavi Air. Had het toestel al wat ingesteld qua schermpjes en net voor de rit alle sensoren even gelinked wat supersnel ging.

Had voor het 1e scherm vooral data en een beetje in grafiekstyle weergegeven voor snelheid ( en daarbij avg + max ) hartslag ( en ook daarbij avg en max ) en vermogen ( en ook avg en max ). Maar de verschillende data hebben in die weergave ook nog een kleurtje. Dus snelheid is blauw, hartslag rood en power weet ik even niet meer, paars misschien. Enige nadeel hiervan vond ik met een donkere achtergrond dat het blauw wat minder goed leesbaar was, ook het rood en paars. Nu is het scherm ook behoorlijk reflecterend, daar heb ik dit weekend een protector voor gekocht die als het goed is een dezer dagen binnenkomt om het meer matte te krijgen. Daarnaast ga ik nog even kijken of ik die grafiek inruil voor een andere weergave en anders maar saai gewoon datavelden. Vermoedelijk is de kleur dan ook verdwenen.

Ik heb nog niet met een route gereden, maar dat komt van de week of anders dit weekend wel ergens een keer. Kan ik ook gelijk even bekijken hoe dat zit met waypoints. Op mijn Garmin had ik laatst een route via Komoot erop gezet maar bleek echt elke bocht in de lijst met coursepoints te komen of iets. Terwijl ik eerder een route had met een paar zelf aangegeven water/stoppunten en dat was het enige in de lijst. Dus wat daar in de tussentijd anders geworden is weet ik niet. Maar ik hoop dat ik op de BiNavi gewoon het lijstje met alleen de zelf aangemaakte punten te zien kan krijgen.

Omdat ik na 7km een leegloper had ben ik weer huiswaarts gegaan met ondertussen een paar keer pompen. Dus verder valt er nog niet zoveel over te zeggen. Syncen ging prima, maar volgens mij moest het eerst naar de iGPSPORT app gesynchroniseerd worden en dan pas ging het naar Strava. Maar de app openen en uploaden van de unit naar de app was heel vlot en daarna stond het er ook gelijk op bij Strava. Dat is dus wel een verbetering tov mijn Garmin 530. Daar kwam het geregeld voor dat ik de app moest sluiten, weer aan moest zetten.. en soms zelfs eerst de Garmin 4m uitzetten en dan weer aanzetten..

Kortom, nog genoeg te testen, maar de 1e ervaringen zijn prima!

  • Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-06 03:07
Mistraller schreef op zondag 7 juni 2026 @ 22:39:
[...]

ik heb de 840 solar nog niet echt zien dalen geloof ik.
Hij was 399 bij Decathlon, heb hem een paar weken geleden gekocht, zie dat de prijs nu gestegen is naar 450.

Wat een verschil als je van een Edge 820 afkomt. Kocht hem vooral voor de batterijduur, de rest kon mij niet veel schelen. Maar wat ben ik onder de indruk. Ben aan het fietsen, krijg waarschuwingen voor putdeksels en dieren(!!). Goed afleesbaar scherm, en veel meer biometrische gegevens die worden bijgehouden door het apparaat, en die ook worden doorgegeven aan Garmin Connect. Heel erg onder de indruk.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.


  • ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-06 10:01
Maarten_E schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:26:
[...]

Hij was 399 bij Decathlon, heb hem een paar weken geleden gekocht, zie dat de prijs nu gestegen is naar 450.

Wat een verschil als je van een Edge 820 afkomt. Kocht hem vooral voor de batterijduur, de rest kon mij niet veel schelen. Maar wat ben ik onder de indruk. Ben aan het fietsen, krijg waarschuwingen voor putdeksels en dieren(!!). Goed afleesbaar scherm, en veel meer biometrische gegevens die worden bijgehouden door het apparaat, en die ook worden doorgegeven aan Garmin Connect. Heel erg onder de indruk.
Die ervaring had ik recent ook toen ik mijn Edge 810 met pensioen stuurde. Heb de waarschuwingen tijdens het rijden overigens wel uitgezet, want ik vond dat er wel heel veel meldingen kwamen.

  • Swaard
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 21:28
Swaard schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 23:12:
Ik verkoop zelf fiets gerelateerde accessoires waaronder Igpsport. In principe verkoop ik alleen artikelen waarvan ik zeker weet dat ze goed zijn en ik ze zelf getest heb. Ik had er een aantal op voorraad (binavi en binavi air) maar waren helaas al uitverkocht voor ik ze zelf kon testen. Bij een klant navraag gedaan en die was dik tevreden.

Over +- 2 weken komt er weer een paar binnen. Wanneer het lukt om hem te testen zal ik wat laten weten mbt pro’s en con’s. (Vergelijkingsmateriaal Garmin 1040 en Karoo 3)
Om hier op terug te komen:
- Leesbaarheid: gelijkwaardig aan Garmin 1040 (Garmin is net iets meer helder), beide op foto met screenprotector, denk met een matte screenprotector dat de leesbaarheid om hoog gaat. Nu zie je dat de screenprotector nogal reflecteert.

- GPS ontvangst: Goed, zeer accuraat en snel een fix.

- Navigeren: Duidelijke instructie en opvolgende instructie in het beeld, wanneer je je telefoon op zak hebt krijg je ook nog een audio instructie, gravel rit gereden van 55km, geen enkele slechte instructie gehad.
Rerouten wanneer je verkeerd rijd iets minder betrouwbaar dan bijvoorbeeld mijn Karoo. Vond het niet persee beter of slechter dan mijn Garmin 530. Stuurt je in het begin voornamelijk terug naar het punt waar je de route verlaten hebt. Wat later stuurt hij je wel naar het dichtstbijzijnde punt op je route.

Activiteiten synchroniseren moeiteloos naar strava en gpx van de app naar het apparaat. (Hier heb ik bij Garmin vaker moeite mee)

Eigenlijk niets op aan te merken. Software werkt ook snel en is responsief, ook getest met meerdere radar achterlichten (coospo tr70, IGP sport SR mini, Garmin rtl151.

Mocht jullie specifieke vragen hebben, schroom je niet.in de doos


Afbeeldingslocatie: https://bravelos.nl/cdn/shop/files/real_life_vs_Garmin_1040.jpg?v=1781548620&width=2048

  • arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:37
Swaard schreef op maandag 15 juni 2026 @ 20:38:
[...]

Om hier op terug te komen:
- Leesbaarheid: gelijkwaardig aan Garmin 1040 (Garmin is net iets meer helder), beide op foto met screenprotector, denk met een matte screenprotector dat de leesbaarheid om hoog gaat. Nu zie je dat de screenprotector nogal reflecteert.

- GPS ontvangst: Goed, zeer accuraat en snel een fix.

- Navigeren: Duidelijke instructie en opvolgende instructie in het beeld, wanneer je je telefoon op zak hebt krijg je ook nog een audio instructie, gravel rit gereden van 55km, geen enkele slechte instructie gehad.
Rerouten wanneer je verkeerd rijd iets minder betrouwbaar dan bijvoorbeeld mijn Karoo. Vond het niet persee beter of slechter dan mijn Garmin 530. Stuurt je in het begin voornamelijk terug naar het punt waar je de route verlaten hebt. Wat later stuurt hij je wel naar het dichtstbijzijnde punt op je route.

Activiteiten synchroniseren moeiteloos naar strava en gpx van de app naar het apparaat. (Hier heb ik bij Garmin vaker moeite mee)

Eigenlijk niets op aan te merken. Software werkt ook snel en is responsief, ook getest met meerdere radar achterlichten (coospo tr70, IGP sport SR mini, Garmin rtl151.

Mocht jullie specifieke vragen hebben, schroom je niet.[Afbeelding: in de doos]


[Afbeelding]
De Garmin x50 serie heeft bij het navigeren een handigheidje dat links en rechts verschillende geluiden hebben. Heeft de igsport dat ook? En heb je toevallig de app met trainingpeaks gekoppeld? Komt alle relevante data mee? Ik ben een beetje huiverig om het betrouwbare "Garmin nest" te verlaten😅.

  • esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Nog even over de nieuwe Ride APP van Sigma. In de nieuwe versie kun je alles wat de vorige versie van de APP doen zolang je maar een Sigma fietscomputer actief gekoppeld hebt aan de APP.

Ik had liever gezien dat Sigma de laatste update van een fietscomputer naar de Cloud als bewijs te gebruiken om die functies zonder gekoppelde fietscomputer te kunnen gebruiken. Neem bijvoorbeeld 14 dagen na de laatste rit om ook zonder actief gekoppelde fietscomputer die functies te kunnen gebruiken.

  • m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03:26
@Swaard Werkt navigeren en herberekenen ed standalone op dat apparaatje? Of moet je daarvoor een connectie hebben met je telefoon die het eigenlijke werk doet...

  • orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 13:15
@Swaard Leuk nog een gebruiker/tester :)

Ik ben nu een weekje onderweg en heb al het een en ander genoteerd waarvan ik denk dat dat beter kan en mag ook voor andere gebruikers maar mijn 1e indruk is nog steeds heel goed. De batterijduur gaat ook echt wel lekker lang mee. Heb nu zo'n 10u aan rijtijd erop zitten en nog wat uurtjes extra aan "aan-tijd" om instellingen na te lopen, schermpjes aan te passen en dingen te proberen. Nog altijd ongeveer 40% batterij over.

Ook heb ik dit weekend mijn matte screenprotector binnengekregen welke ook een groot verschil maakt zie hier de voor en na:

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/5AjElMYZZsKoYCSMcts1ehtoJTDA0KUIpKoWyFwjZOU-1536x2048.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/K3U3SXLqToW1jegqs5wciZxlyWdUB8RIBRJC4qw1Eos-1536x2048.jpg

Deze foto's zijn zaterdagavond genomen, vanavond ga ik er even mee fietsen om te kijken wat dan het resultaat is voordat ik hem keihard aanraad :)

Verder zag ik op de instapagina van iGPSPORT dat er een update was voor de BiNavi, met toevoeging van mogelijkheid voor de bonusbuttons (weet niet of dat alleen Shimano of ook SRAM is) maar hoop ook dat deze update uitgerold wordt naar de BiNavi Air als dat niet dezelfde software gebruikt. Verder hadden ze het over wat visuele tekstaanpassingen die ik ook al opgemerkt had en op mijn lijstje had staan met mogelijke aanpassingen.

Het laat in ieder geval zien dat er gewerkt wordt aan verbeteringen wat een goed teken is! Aanstaande donderdag is het de bedoeling dat ik een 300km+ ritje ga doen, over de batterij ben ik niet zo bang meer. Maar het enige dingetje nu nog is dat er wel een datafield te vullen is met "Distance to next" alleen zijn dat in ieder geval niet de zelf aangemaakte punten (waypoints) van een Komoot route. Wat nog jammer is want dat probeer ik nog uit te vogelen. Ik ga denk ik nog even een route via Garmin Connect maken, die maakt gebruik van POI's volgens mij, en dan eens kijken of die wel werken voor dat gegevensveld.

[ Voor 5% gewijzigd door orange.x op 22-06-2026 14:05 ]


  • Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:16
Update hier, van mijn Magene C606 V2.

Een upgrade van mijn Wahoo Bolt V1, en echt een mooie stap vooruit. Het scherm is goed, de touch werkt prima, de werking ben ik heel tevreden over, Strava Live segmenten werken goed. Alleen de navigatie en ClimbPro functies nog niet gebruikt. Navigeren met de computer doe ik eigenlijk bijna nooit, maar zal ik eerdaags eens proberen, want (jammer genoeg na de 14 dagen retour op de Magene) ik heb een GEOID CC700Pro gewonnen, en binnen.

Eigenlijk bijna 1:1 het zelfde apparaat (maar de GEOID is een stuk goedkoper). De GEOID heeft net wat andere kaarten, geen Strava Live segmenten en ClimbPro functie, verder wel alle data. Lastige is dat ik van de OnelapFit app een duplicate moet maken omdat er maar 1 apparaat per app (en 1 strava authorisatie) over kan lopen. Verder ook hier zeer tevreden over, echt een aanrader wanneer je geen gebruik maakt van die live segmenten en ClimbPro functies (zeker voor het geld!).

Strava & Untappd - Do not combine!


  • Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:14
Hier afgelopen zaterdag 8.5 uur gefietst met de karoo 3, had geen batterij spaarstand aan staan maar wel het scherm minder fel gezet, en had een verbruik van 40%, dus voorlopig is m'n eigen batterij nog wel eerder leeg dan die van de karoo :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw


  • esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Garmin heeft op het moment een Cashback lopen (12 juni t/m 31 augustus 2026) op verschillende producten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rac60vml-DPMfefMVKlBg3Qfyuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHZeJFELrLVPHCRQ6RUmlR9n.jpg?f=fotoalbum_large

Meer informatie: https://promotion-garmin.fr/nl_NL/

  • Swaard
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 21:28
m0ridin schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:25:
@Swaard Werkt navigeren en herberekenen ed standalone op dat apparaatje? Of moet je daarvoor een connectie hebben met je telefoon die het eigenlijke werk doet...
Dat is stand alone bij de binavi toestellen

  • Swaard
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 21:28
arvidbeheerder schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:04:
[...]

De Garmin x50 serie heeft bij het navigeren een handigheidje dat links en rechts verschillende geluiden hebben. Heeft de igsport dat ook? En heb je toevallig de app met trainingpeaks gekoppeld? Komt alle relevante data mee? Ik ben een beetje huiverig om het betrouwbare "Garmin nest" te verlaten😅.
Nee, dat heeft hij niet. Maar voor mij is het vaker een probleem wanneer af te slaan dan welke richting. Dus persoonlijk mis ik dat niet.

Training peaks gebruik ik niet.

Denk dat Garmin wel de koning is onder de “metrics” ondanks dat de igp ook een hoop training metrics berekend.
Pagina: 1 ... 104 105 Laatste