Ik denk dat ze de afweging maken tussen wachten tot de telco's wat voorraad krijgen of op launch day richting Duitsland rijden om sneller het toestel te bemachtigen. Daar zit zeker nu Nederland later aan bod gaat komen wel wat tijd tussen
Anoniem: 35872
Bij T-Mobile zijn ze heel transparant in de prijzen.
Prijs los toestel: 799
Telefoonbundel 30 euro icm 2 jaar abonnement = 79 euro bijbetalen
Telefoonbundel 20 euro icm 2 jaar abonnement = 319 euro bijbetalen
Telefoonbundel 10 euro icm 2 jaar abonnement = 559 euro bijbetalen
Anoniem: 467839
Dan betaal je de hoofdprijs als je hem los koopt toch? bij de telefoonbundels kom je ook allemaal op 799 uit, maar dan heb je wel een 2 jarig abbo erinAnoniem: 35872 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:32:
Bij T-Mobile zijn ze heel transparant in de prijzen.
Ik heb nog even de keynote bekeken van vorig jaar, of althans naar het moment geskipt dat de releasedatum bekend werd, en toen meldde Phill dat de iPhone 6 op 18 september zou worden gereleased (ook met pre-order op 12 september) en later in het jaar in 115 landen. Geen woord gerept over de tweede groep. En wat bleek? Een week later was NL aan de beurt. Dit jaar ongetwijfeld ook
Ik las net dat de Siri knop in onze landen niet meegeleverd wordt op de afstandbediening van de nieuwe AppleTV en dat deze optie alleen maar aanwezig is in 8 landen. En met het missen van deze knop wordt ook meteen duidelijk gemaakt dat we ook niet op een upgrade naar andere landen hoeven te wachten.
Ik was echt super enthousiast over de nieuwe AppleTV, maar ik ga nu toch wel even bekijken of ik hem wil gaan halen. Vond de Siri integratie wel erg cool en daar werd ook aardig de nadruk op gelegd in de presentatie, maar dit is voor mij een enorme domper.
Ik was echt super enthousiast over de nieuwe AppleTV, maar ik ga nu toch wel even bekijken of ik hem wil gaan halen. Vond de Siri integratie wel erg cool en daar werd ook aardig de nadruk op gelegd in de presentatie, maar dit is voor mij een enorme domper.
Dat werd vorig jaar twee dagen na de keynote bekend gemaakt. Misschien horen we morgen dus wel wanneer hij in Nederland te koop is.sww89 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:42:
Ik heb nog even de keynote bekeken van vorig jaar, of althans naar het moment geskipt dat de releasedatum bekend werd, en toen meldde Phill dat de iPhone 6 op 18 september zou worden gereleased (ook met pre-order op 12 september) en later in het jaar in 115 landen. Geen woord gerept over de tweede groep. En wat bleek? Een week later was NL aan de beurt. Dit jaar ongetwijfeld ook
Ik vind het niet erg als er op de remote een ander labeltje staat, zo lang de volledige Siri-functionaliteit maar beschikbaar is in het Engels. Dat het in het Nederlands niet werkt maakt me geen donder uit, ik draai toch alles op Engels.
Als ze inderdaad fysiek een andere remote leveren, dan bestel ik er wel eentje uit de UK of Duitsland. Ik zit al jaren te wachten op deze Apple TV.
Wat ik wel otnzettend mis is de optische aansluiting. Er zit meer ruimte op de case maar die aansluiting is er af gehaald? Zelfs met analoge audio had ik het niet zo erg gevonden, maar op deze manier kan ik niet meer zonder mijn TV aan te hebben audio streamen vanaf de Apple TV.
En ja, HDMI receivers zouden hier bij kunnen helpen. Of ik behoud mijn oude ATV.
Als ze inderdaad fysiek een andere remote leveren, dan bestel ik er wel eentje uit de UK of Duitsland. Ik zit al jaren te wachten op deze Apple TV.
Wat ik wel otnzettend mis is de optische aansluiting. Er zit meer ruimte op de case maar die aansluiting is er af gehaald? Zelfs met analoge audio had ik het niet zo erg gevonden, maar op deze manier kan ik niet meer zonder mijn TV aan te hebben audio streamen vanaf de Apple TV.
En ja, HDMI receivers zouden hier bij kunnen helpen. Of ik behoud mijn oude ATV.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Dit is behoorlijk achterhaald. In de tijd van de iphone 4 was dit nog het geval, en ook ik had destijds de iphone 4 los gekocht icm een sim only. Tegenwoordig is dat echter niet meer het geval. Je moet het meer zien als; wil ik het toestel in 1 keer aflossen (los kopen) of in termijnen betalen (nadeel wel dat je vast zit aan een abonnement).sypie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:30:
Bij een abonnement betaal je de telefoon uiteindelijk af in de prijs van je abonnement, meestal ook nog met wat extra's voor de provider. Een kwestie van rekenen is hier écht de uitkomst.
Meestal zijn SIM-only abonnementen goedkoper.
Simpele berekening voor Apple Iphone 6 64 GB:
Losse toestel prijs : €769,-
Abonnement toestel prijs : €643,-
Hollandse nieuwe 800 min/sms/mb
Abbo: 13 * 24 = €312,-
Toestel: €211,-
Toestelbundel: 18 * 24 = €432,-
(voor nieuwe klanten + €19,95 aansluitkosten)
Een verschil van €126,-
http://www.pdashop.nl/pro...e-6-64-gb-space-gray.html
Kan het zijn dat het misschien te maken heeft met de wil van Apple om volume knoppen op de afstandsbediening te hebben? Aangezien je het volume van de digitale optical-out niet kan controlleren, zouden die knoppen dan niet werken, wat een gekke user experience veroorzaakt.coptician schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:58:
[...]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik koop toestel altijd los....allereerst zijn ze vaak na een maand al goedkoper op Marktplaats en met de Simyo sim only kan ik maandelijks mijn abo aanpassen naar gebruik wat vaak met een abo vast aan het toestel zit.
Naar mijn idee, maar goed, ik heb het nooit echt uitgerekend, ben ik goedkoper uit. Ik betaal nu 13EUR per maand en meeste abo's zijn toch best prijzig voor wat ik voorbij zie komen.
Naar mijn idee, maar goed, ik heb het nooit echt uitgerekend, ben ik goedkoper uit. Ik betaal nu 13EUR per maand en meeste abo's zijn toch best prijzig voor wat ik voorbij zie komen.
Hierin wordt 2gb bevestigd:
https://twitter.com/CreateTheJosh/status/641827973037817856
Maar toch altijd weer de dilemma van upgraden. Ik erg me mateloos aan de issues als gevolg van te weinig geheugen van de 6 plus. Maar ja rechtvaardigt dat de koop voor een nieuwe.
Normaal haal ik er één extra en daar vang je 100euro voor waardoor het verschil tussen verkoop oude toestel en nieuwe prijs wel gerechtvaardigd wordt. Maar ik twijfel of je dat nog wel voor elkaar krijgt met een standaardprijs van 840 voor een 6s 64gb.
https://twitter.com/CreateTheJosh/status/641827973037817856
Maar toch altijd weer de dilemma van upgraden. Ik erg me mateloos aan de issues als gevolg van te weinig geheugen van de 6 plus. Maar ja rechtvaardigt dat de koop voor een nieuwe.
Normaal haal ik er één extra en daar vang je 100euro voor waardoor het verschil tussen verkoop oude toestel en nieuwe prijs wel gerechtvaardigd wordt. Maar ik twijfel of je dat nog wel voor elkaar krijgt met een standaardprijs van 840 voor een 6s 64gb.
[ Voor 70% gewijzigd door joffrey19 op 10-09-2015 11:13 ]
Ik kwam dit bericht tegen:
http://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-6s-reserveren/
Iedereen gaat dat ding dus lekker in Duitsland kopen.
Je kan je er maar druk om maken...
In de voorbeeld die ik geef betaal je in principe ook 13 euro per maand, als ik naar simyo kijk krijg je daar 300 min en 200 mb voor.. Ofwel niet veel verschillend als in mijn voorbeeld (800 mb/min/sms). Enige voordeel is dat je niet in keer 760 euro betaald, en het nadeel is dat je er langer aan vist zit.Yzord schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:05:
Ik koop toestel altijd los....allereerst zijn ze vaak na een maand al goedkoper op Marktplaats en met de Simyo sim only kan ik maandelijks mijn abo aanpassen naar gebruik wat vaak met een abo vast aan het toestel zit.
Momenteel is het zo (bij Tele2 iig) dat je tijdens de looptijd van je abbo omhoog aanpassingen kunt doorvoeren.. (Uitgaande dat je met een dergelijke abbo al je onder limiet heb bepaald en alleen maar hoger wenst te gaan)
coolblue is de iPhone 6S 64 GB gewoon 799 en de 16 GB 699.Gnosis schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:12:
Ik kwam dit bericht tegen:
Ik heb m al gepreordered

Als ik jullie was zou ik hem snel preorderen is 50 euro goedkoper.
[ Voor 9% gewijzigd door DeeSung op 10-09-2015 11:17 ]
Mensen die het is opgevallen dat op de belgische en nederlandse site de iPad Pro niet online staat?
Terwijl landen als duitsland wel?
Terwijl landen als duitsland wel?
K.W.
jammer dat je niet achteraf kan betalen.DeeSung schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:16:
[...]
coolblue is de iPhone 6S 64 GB gewoon 799 en de 16 GB 699.
Ik heb m al gepreordered![]()
![]()
.
om nu 800 euro over te maken zonder te weten of wanneer ik hem krijg vind ik een tikkie onhandig.
http://www.nu.nl/reviews/...t-grote-toevoegingen.html
Ok dit is echt vanuit een fanboy perspectief geschreven, denigrerend toon. Het is wel een amuserend artikel van nu.nl
Ok dit is echt vanuit een fanboy perspectief geschreven, denigrerend toon. Het is wel een amuserend artikel van nu.nl
Gewoon rustig afwachten mensen....coolblue is op zich wel te vertrouwen, maar ik ga er ook nog geen geld in pompen vooraleer ik weet wanneer ik hem kan verwachten.
Doen ze goed bij Coolblue. Dat zijn al wat 'normalere' prijzen.DeeSung schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:16:
[...]
coolblue is de iPhone 6S 64 GB gewoon 799 en de 16 GB 699.
Ik heb m al gepreordered![]()
![]()
.
Ik heb nu al 5 jaar een iPhone 4 en nog een jaar sim-only. Wacht toch nog even af of er misschien stiekem toch een soort iPhone 6c komt.
Je kan je er maar druk om maken...
Je kan je order gewoon annuleren hoor en het geld terugkrijgen binnen 3 dagen. Mocht je onverhoopt toch naar Duitsland willen gaan xD.Yzord schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:20:
Gewoon rustig afwachten mensen....coolblue is op zich wel te vertrouwen, maar ik ga er ook nog geen geld in pompen vooraleer ik weet wanneer ik hem kan verwachten.
waar staat dat?DeeSung schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:22:
[...]
Je kan je order gewoon annuleren hoor en het geld terugkrijgen binnen 3 dagen. Mocht je onverhoopt toch naar Duitsland willen gaan xD.
Ja ik was ook verbaasd, normaal is Colin van Nu.nl enthousiast over alles wat ze maar zeggen..Silversin schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:20:
http://www.nu.nl/reviews/...t-grote-toevoegingen.html
Nu wat kritisch ook al komt in laatste alinea wel weer met een apple minded conclusie..
Ik zelf vond de apple tv wel wat, maar nu ik weet dat we geen siri remote standaard krijgen kan die me gestolen worden.
Er zit voor mij niks bij waarbij ik denk ik ga mijn portemonnee open trekken..
Ik teken nergens meer voor
Wil je een normale order annuleren dan krijg jij je geld terug binnen 3 dagen.
Dit is een preorder en dan zit je aan niets vast. Dus lijkt mij logisch dat het werkt. Ze mogen niet zomaar je geld vasthouden xD
Verder ben ik zelf klant daar en hun service is echt uitmuntend. Ik heb nog geen enkele webshop gezien waarbij je snel antwoord krijgt en wanneer ze dat niet redden een mail krijgt voor excuses. Als je het zeker wil weten kan je ze whatsappen een mail sturen of bellen.
Hun klantenservice heeft het nu druk staat op de website. Zal vast met de iphone te maken hebben.
[ Voor 34% gewijzigd door DeeSung op 10-09-2015 11:29 ]
Maar dan moet ik wel binnen drie dagen beslissen? Ik snap gewoon even de drukte er niet omheen om hem nu al te preorderen....ding loopt niet weg na de releaseDeeSung schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:22:
[...]
Je kan je order gewoon annuleren hoor en het geld terugkrijgen binnen 3 dagen. Mocht je onverhoopt toch naar Duitsland willen gaan xD.
Ik heb de iPhone6+ 128GB en om eerlijk te zijn zie ik geen reden om te upgraden naar de 6S+. Of ik moet er nog een leuke prijs voor kunnen vangen en met wat cash inleg het rendabel vinden om hem te upgraden, maar eerlijk is eerlijk, voor de features hoef ik het niet te doen. 2GB ram is zeker leuk, maar ik heb nog niet meer dan 1GB nodig gehad. 3D touch is voor mij onzin en de verbeterde camera is ook niets voor mij....maak al amper fotos op dat ding lol. En voor de rest is hij praktisch hetzelfde, op de CPU na, maar de CPU van de 6+ is nog prima zat voor mijn behoeftes (krant, mail en dergelijke lezen) en ssh naar mijn servers toe in noodgevallen. Ja en zo nu en dan bel ik er mee
als ik jouw telefoon had zou ik ook niet upgradenYzord schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:27:
[...]
Maar dan moet ik wel binnen drie dagen beslissen? Ik snap gewoon even de drukte er niet omheen om hem nu al te preorderen....ding loopt niet weg na de release
Ik heb de iPhone6+ 128GB en om eerlijk te zijn zie ik geen reden om te upgraden naar de 6S+. Of ik moet er nog een leuke prijs voor kunnen vangen en met wat cash inleg het rendabel vinden om hem te upgraden, maar eerlijk is eerlijk, voor de features hoef ik het niet te doen. 2GB ram is zeker leuk, maar ik heb nog niet meer dan 1GB nodig gehad. 3D touch is voor mij onzin en de verbeterde camera is ook niets voor mij....maak al amper fotos op dat ding lol. En voor de rest is hij praktisch hetzelfde, op de CPU na, maar de CPU van de 6+ is nog prima zat voor mijn behoeftes (krant, mail en dergelijke lezen) en ssh naar mijn servers toe in noodgevallen. Ja en zo nu en dan bel ik er mee
Hoe bevalt je + trouwens? ben je blij met je keuze of zou je toch voor de 6 gaan als je nog eens mocht kiezen?
"Gratis bezorgd op de dag van de release"Yzord schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:20:
Je hoeft ook niet te preorderen. Maar voor de mensen die het wel willen besparen dan 50 euro bij launch.Yzord schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:27:
[...]
Maar dan moet ik wel binnen drie dagen beslissen? Ik snap gewoon even de drukte er niet omheen om hem nu al te preorderen....ding loopt niet weg na de release
wat is voor hun de release he....Whatson schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:30:
[...]
"Gratis bezorgd op de dag van de release"
als ze de dag van de NL release van de iphone 6S kunnen garanderen was hij nu al uitverkocht.
Yzord, tja als het toestel voldoet dan zou ik ook niet upgraden vanwege alleen betere specs..
Persoonlijk denk ik dat die 2GB alvast een voorbereiding is op de toekomst. Men verwacht van een high-end toestel dat deze minimaal 2 jaar gebruikt wordt. Meestal betekend dit ook 1-2 major software updates..
Dus in geval van Iphone 6 zal IOS9 en zelfs evt 10 ondersteund moeten worden zonder noemenswaardige problemen.
Door nu betere specs uit te geven (voornamelijk RAM) zal op de S versie de komende 2 jaren geen performance verlies optreden bij grotere software upgrades..
Persoonlijk denk ik dat die 2GB alvast een voorbereiding is op de toekomst. Men verwacht van een high-end toestel dat deze minimaal 2 jaar gebruikt wordt. Meestal betekend dit ook 1-2 major software updates..
Dus in geval van Iphone 6 zal IOS9 en zelfs evt 10 ondersteund moeten worden zonder noemenswaardige problemen.
Door nu betere specs uit te geven (voornamelijk RAM) zal op de S versie de komende 2 jaren geen performance verlies optreden bij grotere software upgrades..
Als 6+ gebruiker kan ik snappen waar hij vandaag komt Voor mij is er niet zoveel vernieuwing, dus niet zoveel reden om over te stappen. Maar het hele artikel laat het zo overkomen alsof Apple een jaar heeft stil gezeten.Quakie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:23:
[...]
Ja ik was ook verbaasd, normaal is Colin van Nu.nl enthousiast over alles wat ze maar zeggen..
Nu wat kritisch ook al komt in laatste alinea wel weer met een apple minded conclusie..
Ik zelf vond de apple tv wel wat, maar nu ik weet dat we geen siri remote standaard krijgen kan die me gestolen worden.
'Apple is erin geslaagd de camera op het eerste gezicht niet merkbaar slechter te maken'
Overduidelijk denigrerend toon.
denk dat dit wel meevalt, winkels als bcc en mediamarkt werken met laagste prijsgaranties. Hier valt coolblue ook onder.DeeSung schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:30:
[...]
Je hoeft ook niet te preorderen. Maar voor de mensen die het wel willen besparen dan 50 euro bij launch.
Hierdoor zijn de prijzen al automatisch gelijk, en mochten ze er toch doorheen willen glippen is het tonen van de cooblue site al genoeg om de prijs te verlagen.
Ik ben helemaal verliefd op de +. Het is de beste iPhone die ik ooit gekocht heb en dan voornamelijk dankzij het scherm. Fatsoenlijke terminal scherm als ik weer ala direct een probleem op mijn servers moet oplossen, mooie resolutie (HD) en wenbaar op den duur. Enige nadeel is dat de 6+ mij RSI heeft opgeleverd in bed. Hij is net iets te groot dus je gaat hem anders hanteren en sindsdien krijg ik last van een slapende onderarm in bed, wat ervoor heeft gezorgd dat ik overdag er ook last van heb tijdens mijn werk. En dat is gekomen nadat ik een tijdje met de 6+ in bed lig de krant te lezen ofzo. Ineens gaat mijn onderarm slapen die de iPhone vasthoudt. Hoe dat komt weet ik niet, maar ik vermoed toch door de grootte van het scherm waardoor je anders je telefoon gaat bedienen.Anoniem: 467839 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:29:
[...]
Hoe bevalt je + trouwens? ben je blij met je keuze of zou je toch voor de 6 gaan als je nog eens mocht kiezen?
Ik zou me niet echt druk maken over toekomstige updates. De iOS9 is juist gemaakt om hem soepeler te laten draaien op oudere modellen. Zelfd de iPad mini wordt nog ondersteund door iOS9 en die is toch alweer bijna 4 jaartjes op de markt? De iPhone 6 gaat voorlopig nog wel even mee.Anoniem: 35872 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:34:
Yzord, tja als het toestel voldoet dan zou ik ook niet upgraden vanwege alleen betere specs..
bij the verge engadget en bloomberg lopen wel wat betere journalisten rond dan bij nu.nl..... op deze sites staan goed gefundeerde onafhankelijke (p)reviews!Quakie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:23:
[...]
Ja ik was ook verbaasd, normaal is Colin van Nu.nl enthousiast over alles wat ze maar zeggen..
De service van BCC en MediaMarkt zijn echt een Drama.Anoniem: 467839 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:36:
[...]
denk dat dit wel meevalt, winkels als bcc en mediamarkt werken met laagste prijsgaranties. Hier valt coolblue ook onder.
Hierdoor zijn de prijzen al automatisch gelijk, en mochten ze er toch doorheen willen glippen is het tonen van de cooblue site al genoeg om de prijs te verlagen.
Verder kan coolblue gewoon de prijs verhogen.
Sorry, ik ben nogal verbaasd...Yzord schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:36:
[...]
Ik ben helemaal verliefd op de +. Het is de beste iPhone die ik ooit gekocht heb en dan voornamelijk dankzij het scherm. Fatsoenlijke terminal scherm als ik weer ala direct een probleem op mijn servers moet oplossen, mooie resolutie (HD) en wenbaar op den duur. Enige nadeel is dat de 6+ mij RSI heeft opgeleverd in bed. Hij is net iets te groot dus je gaat hem anders hanteren en sindsdien krijg ik last van een slapende onderarm in bed, wat ervoor heeft gezorgd dat ik overdag er ook last van heb tijdens mijn werk. En dat is gekomen nadat ik een tijdje met de 6+ in bed lig de krant te lezen ofzo. Ineens gaat mijn onderarm slapen die de iPhone vasthoudt. Hoe dat komt weet ik niet, maar ik vermoed toch door de grootte van het scherm waardoor je anders je telefoon gaat bedienen.
je bent helemaal verliefd op je telefoon maar hij bezorgt je wel RSI klachten die je in het dagelijks leven dus pijn bezorgen..

Quakie...
Tja ik ben helemaal weg van Ferrari, Maar hij zit niet comfortabel wanneer ik 1500km moet rijden
Denk dat de oorzaak niet bij de telefoon ligt maar bij de persoon, ik krijg ook klachten met mijn armen wanneer ik in bed met de telefoon bezig ben.. En ik heb maar een 3,7" schermpje..
Tja ik ben helemaal weg van Ferrari, Maar hij zit niet comfortabel wanneer ik 1500km moet rijden
Denk dat de oorzaak niet bij de telefoon ligt maar bij de persoon, ik krijg ook klachten met mijn armen wanneer ik in bed met de telefoon bezig ben.. En ik heb maar een 3,7" schermpje..
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 10-09-2015 11:44 ]
Huh, je bent verbaasd? Waar staat dat ik pijn heb? Ik krijg last van een slapende onderarm, thats it. Als dat pijn is bij jou, dan heb jij een hele andere intepretatie van pijn dan ik. Enige wat ik hoef te doen is mijn onderarm op een vlak stuk naast me te leggen en er stroomt weer bloed door mijn onderarm waardoor het verdwijnt.Quakie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:41:
[...]
Sorry, ik ben nogal verbaasd...
je bent helemaal verliefd op je telefoon maar hij bezorgt je wel RSI klachten die je in het dagelijks leven dus pijn bezorgen..
En ja, ondanks dat nog helemaal verliefd op mijn 6+. Dus waar je smilie voor staat maakt mij weer enorm verbaasd. Omdat ik een enkel nadeel kan opgeven over de 6+ (die ik overigens zelf aanhang aan mijn telefoongebruik in bed) kan ik er ineens niet meer tevreden over zijn? Dus 5+ inch Android toestellen zouden mij hetzelfde effect geven toch? Daarbij ben ik bodybuilder en liggen mijn bloedvaten wat directer tegen mijn spieren aan, dus het zou goed kunnen zijn dat dat in de loop der tijd is ontstaan en toevallig ontstaan nadat ik de 6+ had gekocht. Wellicht was het ook ineens gekomen bij mijn 5S als ik de 6+ niet had gekocht.
[ Voor 12% gewijzigd door Yzord op 10-09-2015 11:48 ]
Wat ik mistte gisteravond was de aankondiging van de opvolger van de ipad air 2. Mijn idee was om de dan 100 euro goedkopere air2 te gaan kopen als opvolger van mijn ipad 2 die heel hard aan vervanging toe is (na 4+ jaar gebruik, zeer tevreden).
Geen nieuwe 'gewone' ipad dit jaar?
Geen nieuwe 'gewone' ipad dit jaar?
Als je het heel plat bekijkt is dat in mijn ogen ook niet echt onterecht. Er is namelijk niets revolutionairs toegevoegd aan de iPhone en een aantal zaken die inderdaad verbeterd hadden kunnen worden met de 6S zijn niet opgepakt. Er zijn wat zaken marginaal verbeterd (camera, bouwkwaliteit) en versneld (specs) maar ik vind zelf dat Apple zich er behoorlijk gemakkelijk vanaf maakt.Silversin schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:34:
[...]
Maar het hele artikel laat het zo overkomen alsof Apple een jaar heeft stil gezeten.
Het kan bijvoorbeeld niet zo zijn dat (natuurlijk zijn de echte reviews er nog niet) de camera verbeterd wordt maar het alsnog aflegt tegenover bijvoorbeeld de S6 die al weer ruim een half jaar oud is. Ook is het gedurfd om 16GB als basismodel te hanteren terwijl de toestellen van de concurrenten het dubbele bieden. De batterij is niet verbeterd (er is nog niks over batterijduur te zeggen) maar ook hier is de kans klein dat de iPhone de benchmarks nu ineens zal domineren qua browsetijd of videotijd. Zelf vind ik (de discussie of je het echt goed ziet buiten beschouwing gelaten) het ontzettend gedurfd om wederom een niet Full HD scherm aan te bieden. Ik had verwacht dat de 6S met deze update Full HD zou gaan krijgen.
Als je slogan dan is 'het enige wat veranderd is, is alles' dan voelt dat voor mij als een dikke vinger naar je doelgroep. Die zijn (althans een deel ervan) echt niet gek.
Wat ik sowieso jammer vind, maar daar hebben WP en Android ook last van, is dat de OS-features niet (direct) volledig ondersteund worden. Denk aan Siri/Google Now of Apple Pay/Android Wallet. Doordat deze zaken niet direct/volledig beschikbaar zijn in ons land vallen deze features direct weg.
Apple maakt fantastische iPhones en iOS werkt zeer prettig maar mijn gevoel is wel dat ze steeds meer de rand opzoeken tussen weinig vernieuwen en het handhaven van premium+ prijzen. Ik zou denken dat er hier toch een risico zal gaan ontstaan, zeker omdat er alternatieven beschikbaar zijn voor 50% van de prijs. De aantrekkingskracht van Apple is enorm, maar er wordt imo een risico genomen om daar volledig op te blijven leunen.
Overigens hoop ik dat Apple NFC open gaat stellen in iOS9 voor derde partijen. Zoals de Yubikey NEO.
Iemand enig idee vanaf wanneer de prijsverlaging voor de gewone iphone 6 ingaan?
op het moment dat ze zien dat ze niet van de oudere toestellen af komen.jaydenjarno schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:56:
Iemand enig idee vanaf wanneer de prijsverlaging voor de gewone iphone 6 ingaan?
Zoals verwacht bevat de telefoon 2 GB RAM, tweemaal zoveel als de iPhone 6. De M9-coprocessor is nu ingebouwd in de processor en is altijd actief. Touch ID is verbeterd en werkt volgens Apple nu tweemaal zo snel.
http://macworld.nl/iphone...s-en-iphone-6s-plus-66749
hoe komen ze hier aan?
hoe komen ze hier aan?
Lijtk er op dat de remote van de nieuwe Apple TV in elk land fysiek hetzelfde is. De technische beschrijving ervan is hetzelfde, met kanttekening dat de Siri knop buiten de 8 genoemde landen de On-screen search knop heet. Hopelijk is het dus puur het labeltje en kan je in het Engels wel gewoon Siri gebruiken.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Is al eerder bevestigd hier in dit topic door een Apple medewerker. De touch ID is niet zichtbaard sneller geworden volgens vele reviews.Anoniem: 467839 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:59:
Zoals verwacht bevat de telefoon 2 GB RAM, tweemaal zoveel als de iPhone 6. De M9-coprocessor is nu ingebouwd in de processor en is altijd actief. Touch ID is verbeterd en werkt volgens Apple nu tweemaal zo snel.
hoe komen ze hier aan?
Dames en heren, ik wil jullie welkom heten in een geheel nieuw topic:
[iPhone 6s & iPhone 6s Plus] Ervaringen & discussie
[iPhone 6s & iPhone 6s Plus] Ervaringen & discussie
16GB is ook te belachelijk voor woorden, zeker met 4k videos. Hoe lang kan je hiermee filmen, 1 minuut en je geheugen is al vol? Aangezien iOS al tegenwoordig meer dan 5GB in beslag neemt en het zelfs al niet meer wilt updaten als je geen 4GB of meer vrije ruimte hebt.Aghanim schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:49:
[...]
Ook is het gedurfd om 16GB als basismodel te hanteren terwijl de toestellen van de concurrenten het dubbele bieden
Ik ben er zelf al een paar keer tegenaan gelopen met mijn 6+. Hiervoor voldeed een 16GB altijd prima en nu kom ik altijd ruimte tekort.
Mijn fout, koppelde ' last van in het dagelijks leven ' met pijn en over dat stukje was ik verbaasd zo doende deYzord schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:46:
[...]
Huh, je bent verbaasd? Waar staat dat ik pijn heb? Ik krijg last van een slapende onderarm, thats it. Als dat pijn is bij jou, dan heb jij een hele andere intepretatie van pijn dan ik. Enige wat ik hoef te doen is mijn onderarm op een vlak stuk naast me te leggen en er stroomt weer bloed door mijn onderarm waardoor het verdwijnt.
En ja, ondanks dat nog helemaal verliefd op mijn 6+. Dus waar je smilie voor staat maakt mij weer enorm verbaasd. Omdat ik een enkel nadeel kan opgeven over de 6+ (die ik overigens zelf aanhang aan mijn telefoongebruik in bed) kan ik er ineens niet meer tevreden over zijn? Dus 5+ inch Android toestellen zouden mij hetzelfde effect geven toch? Daarbij ben ik bodybuilder en liggen mijn bloedvaten wat directer tegen mijn spieren aan, dus het zou goed kunnen zijn dat dat in de loop der tijd is ontstaan en toevallig ontstaan nadat ik de 6+ had gekocht. Wellicht was het ook ineens gekomen bij mijn 5S als ik de 6+ niet had gekocht.
No problemQuakie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:10:
[...]
Mijn fout, koppelde ' last van in het dagelijks leven ' met pijn en over dat stukje was ik verbaasd zo doende desmiley.
iPad Pro waarschijnlijk 4GB RAM:
http://blogs.adobe.com/co...ple-ipad-pro-keynote.htmliPad Pro is great for creative workflows with a high res 12.9″ touch screen display at 2732 x 2048 pixels, A9X chip, and 4GB RAM.
De ipad pro gaf mij ook even jeuk om de portomonee te trekken, maar ik heb thuis 3 ipads liggen waarvan er twee door de kids in gebruik zijn, maar ik kijk er zelf eigenlijk nooit naar om, behalve als ik op vakantie ga en er een lokaal simkaartje in prop. Voor de rest ligt het maar stof te happen. Om het (ipad pro) nu als photoshop tool of iets dergelijks te gaan gebruiken...nah, denk het niet. Dus ik laat deze ook maar links liggen. Maar het zou een aardig zakelijke tool kunnen worden voor velen die het gesleep van laptops moe zijn.JJ93 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:21:
iPad Pro waarschijnlijk 4GB RAM:
[...]
http://blogs.adobe.com/co...ple-ipad-pro-keynote.html
Ik denk trouwens dat de iPhone6S ook 2 GB RAM heeft gekregen. Niet zozeer dat Apple het weglaat, want dat doen ze altijd met specs. Maar meer omdat het apparaat de CPU-kracht moet kunnen gebruiken en 4k video moet kunnen wegwerken.
zo'n verschil kan je dan toch eigenlijk niet maken met de Remote App uit de App-store. Ben benieuwd of daar zo'n Siri-knop in komt.coptician schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:01:
Lijtk er op dat de remote van de nieuwe Apple TV in elk land fysiek hetzelfde is. De technische beschrijving ervan is hetzelfde, met kanttekening dat de Siri knop buiten de 8 genoemde landen de On-screen search knop heet. Hopelijk is het dus puur het labeltje en kan je in het Engels wel gewoon Siri gebruiken.
wat ik niet meegekregen heb is waar de microfoon zit, zit deze in de remote?
Yep, zeer prominent aanwezig!
Je zou denken dat je via de remote app op je iPhone/iPad ook siri voor de ATV kan gebruiken.
Ik hoop dat het er al wel gewoon inzit. en dat het slechts gaat om het vrijgeven van siri in andere talen.
Je zou denken dat je via de remote app op je iPhone/iPad ook siri voor de ATV kan gebruiken.
Ik hoop dat het er al wel gewoon inzit. en dat het slechts gaat om het vrijgeven van siri in andere talen.
Heeft iemand enig idee wanneer de nieuwe icloud tarieven beschikbaar worden? 1 euro voor 50GB wil ik wel betalen.
(ik zie trouwens dat in andere landen het goedkoper kan, het is zeker niet mogelijk om het via die landen aan te schaffen?)
(ik zie trouwens dat in andere landen het goedkoper kan, het is zeker niet mogelijk om het via die landen aan te schaffen?)
Zodra iOS 9 uit is, 16 september dus.B0MBACI schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:00:
Heeft iemand enig idee wanneer de nieuwe icloud tarieven beschikbaar worden? 1 euro voor 50GB wil ik wel betalen.
Toestellen zij voor zover ik kan zien al goedkoper geworden. Eigenlijk gebeurt dat direct na een aankondiging van nieuwe toestellen.jaydenjarno schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:56:
[ Voor 12% gewijzigd door RodeStabilo op 10-09-2015 14:16 ]
Wil de iphone 6s graag hebben, maar vind de 50 euro prijs verhoging schandalig ( voel me bijna voor schut gezet) en je bijna gedwongen word voor 64 gb te gaan. Ook had ik liever een iphone 6s met een zwarte achterkant ipv grijs.
De ipad pro vind ik een heel mooi product, niet om productief te zijn ( dat kan je wel vergeten). Maar puur als een grotere ipad. Had de naam ipad plus ook veel geschikter gevonden.
De ipad pro vind ik een heel mooi product, niet om productief te zijn ( dat kan je wel vergeten). Maar puur als een grotere ipad. Had de naam ipad plus ook veel geschikter gevonden.
Mee eens, 859 euro voor een telefoon is echt een hoop geld. Dat de instapper nog steeds 16 gb heeft is pure geldklopperij in mijn ogen.Nieuwevolger schreef op donderdag 10 september 2015 @ 18:41:
Wil de iphone 6s graag hebben, maar vind de 50 euro prijs verhoging schandalig ( voel me bijna voor schut gezet) en je bijna gedwongen word voor 64 gb te gaan. Ook had ik liever een iphone 6s met een zwarte achterkant ipv grijs.
Niet iedereen wil filmen op 4K, maar wel graag een snelle telefoon met IOS. Met cloudopslag kom je ook een heel eind. En was het niet zo dat IOS9 al kleiner zou worden? En dat IOS9 apps ook kleiner zouden worden omdat ze niet meer voor alle versies data hoeven te bevatten? Correct me if I'm wrong.
Overigens kostte een iPhone 5 64GB destijds 879 euro, dus zoveel is er in drie jaar tijd niet veranderd
Overigens kostte een iPhone 5 64GB destijds 879 euro, dus zoveel is er in drie jaar tijd niet veranderd
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
De prijzen zijn idd wel erg behoorlijk geworden.
Ik twijfelde al een beetje tussen weer voor een plus gaan of verstandig doen en een normale nemen.
Nu een 64 GB Plus 950,- gaat kosten laat ik hem varen en koop ik een normale 64.
Ik twijfelde al een beetje tussen weer voor een plus gaan of verstandig doen en een normale nemen.
Nu een 64 GB Plus 950,- gaat kosten laat ik hem varen en koop ik een normale 64.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Is het niemand opgevallen dat om de nieuwste A-chip te hebben je anno 2015 minimaal €750 moet uitgeven, waar voorheen de gewone iPads ook gewoon de nieuwste A-chips kregen?
Beetje sneaky. Zelfs als je dus de allernieuwste normale iPad's koopt heb je al een verouderd apparaat. En dan betaal je al €500. Bij de iPhone heb je overigens voor dat geld een model van 2 jaar oud.
De vraag gaat steeds meer worden: hoe lang komt Apple nog weg met deze hoge prijzen, laat staan het elk jaar stapsgewijs verder verhogen van de prijs?
Beetje sneaky. Zelfs als je dus de allernieuwste normale iPad's koopt heb je al een verouderd apparaat. En dan betaal je al €500. Bij de iPhone heb je overigens voor dat geld een model van 2 jaar oud.
De vraag gaat steeds meer worden: hoe lang komt Apple nog weg met deze hoge prijzen, laat staan het elk jaar stapsgewijs verder verhogen van de prijs?
De prijs zit wel deels verbonden aan de relatief zwakke euro t.o.v. de dollar.Pyrone89 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:46:
Is het niemand opgevallen dat om de nieuwste A-chip te hebben je anno 2015 minimaal €750 moet uitgeven, waar voorheen de gewone iPads ook gewoon de nieuwste A-chips kregen?
Neemt niet weg dat de prijs hoog is, maar dit is een terugkerend ritueel wat elk jaar weer ter discussie wordt gesteld én toch zullen er miljoenen worden verkocht
Verwacht gewoon niet dat ze de prijs opeens 100,- lager leggen, want ze hebben nog een hele line-up onder het nieuwste model dat ook nog verkocht moet worden
[ Voor 18% gewijzigd door keanu_ op 10-09-2015 19:55 ]
En dat is nou net de kracht van Apple: ongeacht de prijs koopt men het toch wel (zie de verkoopaantallen van de 6). Apple heeft een aantal hele goede psychologen en marketeers in dienst. Toch ben ik benieuwd hoe lang ze het nog vol zullen houden als ze deze lijn blijven volgen.keanu_ schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:53:
[...]
De prijs zit wel deels verbonden aan de relatief zwakke euro t.o.v. de dollar.
Neemt niet weg dat de prijs hoog is, maar dit is een terugkerend ritueel wat elk jaar weer ter discussie wordt gesteld én toch zullen er miljoenen worden verkocht
Verwacht gewoon niet dat ze de prijs opeens 100,- lager leggen, want ze hebben nog een hele line-up onder het nieuwste model dat ook nog verkocht moet worden
Apple wordt door heel veel mensen in heel veel landen gezien als statussymbool, zeker in opkomende economieën als China en India. Zolang dat zo blijft komen ze er gewoon mee weg.
En waarom zou je als bedrijf je prijzen verlagen als je jaar op jaar meer telefoons verkoopt met hele hoge marges? Als bedrijf is Apple gewoon heel slim bezig, voor de gewone consument is het wat minder. Wij hebben dan nog de extra pech van de zwakke koers, de kopieerheffing en hoge BTW tov van de States, waar de prijs dus gewoon hetzelfde blijft.
En waarom zou je als bedrijf je prijzen verlagen als je jaar op jaar meer telefoons verkoopt met hele hoge marges? Als bedrijf is Apple gewoon heel slim bezig, voor de gewone consument is het wat minder. Wij hebben dan nog de extra pech van de zwakke koers, de kopieerheffing en hoge BTW tov van de States, waar de prijs dus gewoon hetzelfde blijft.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
de 6 was net zo duur als de 5 en 5s. Alleen om er nu nog 40/50 euro boven op te gooien is gewoon schandalig en echt je fans in de steek te laten.Sir Hennep schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:00:
[...]
En dat is nou net de kracht van Apple: ongeacht de prijs koopt men het toch wel (zie de verkoopaantallen van de 6). Apple heeft een aantal hele goede psychologen en marketeers in dienst. Toch ben ik benieuwd hoe lang ze het nog vol zullen houden als ze deze lijn blijven volgen.
Prijs is toch hetzelfde gebleven in de VS. Het is dus waarschijnlijker dat de slechte koersen wereldwijd zorgen voor de hogere prijs.
Precies, en zie ook mijn post hier een halve pagina terugNieuwevolger schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:08:
[...]
de 6 was net zo duur als de 5 en 5s. Alleen om er nu nog 40/50 euro boven op te gooien is gewoon schandalig en echt je fans in de steek te laten.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Schandalig ?
Ach, er zullen weer wel flinke rijen staan om als eerste 6s serie te 'mogen' kopen. Dus waarom zou Apple het niet doen, kopers zijn er toch wel.
Ach, er zullen weer wel flinke rijen staan om als eerste 6s serie te 'mogen' kopen. Dus waarom zou Apple het niet doen, kopers zijn er toch wel.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Het grappige is dat we allemaal klagen over de prijzen, maar we gaan hem toch kopen zodra hij te krijgen is.
Maar nu ga je dus wel de kopers laten opdraaien voor de bagger wisselkoersen....ZeRoC00L schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:55:
Schandalig ?
Als je toevallig in Amerika zou gaan scheelt dit je nu echt ruim € 100, hoe bagger de koers ook is.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Wie zou er anders voor op moeten draaienRickvN schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:33:
[...]
Maar nu ga je dus wel de kopers laten opdraaien voor de bagger wisselkoersen....
Als je toevallig in Amerika zou gaan scheelt dit je nu echt ruim € 100, hoe bagger de koers ook is.

Dit is gewoon onzin mensen. Ik ben het 100% met jullie eens dat het belachelijk veel geld is maar als je de wisselkoers van afgelopen jaar meeneemt is er niet zo veel veranderd. De US prijs is nog gewoon hetzelfde.RickvN schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:33:
[...]
Maar nu ga je dus wel de kopers laten opdraaien voor de bagger wisselkoersen....
$649 is exclusief belasting.
€739 is inclusief 21% btw. Oftewel €610,74 excl. btw.
$649 is met de huidige wisselkoers grofweg €580. Tel de thuiskopieheffing er bij op. Neem een klein beetje koersrisico mee. En je zit op vrijwel hetzelfde bedrag.
Als je het zo bekijkt werden we vorig jaar nog harder genaaid, toen was de koers immers nog 1,28 $/€. We hebben gewoon pech met onze valutu en onze relatief hoge btw van 21%.
En dan heeft men in Nederland nog het geluk dat Apple de BTW niet doorberekent. Hier in Duitsland zijn de prijzen gelijk ondanks de 19% BTW.SquareOne schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:51:
[...]
Als je het zo bekijkt werden we vorig jaar nog harder genaaid, toen was de koers immers nog 1,28 $/€. We hebben gewoon pech met onze valutu en onze relatief hoge btw van 21%.
Maar als de koers beter zal worden, gaat de prijs daar ook niet van afhankelijk worden. Maar bij lancering houden ze de € prijs hoger. Dan moet je de € prijs afhankelijker van de koers maken. Dit is gewoon een vaste prijs.fsfikke schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:48:
[...]
Wie zou er anders voor op moeten draaienZou je het eerlijker vinden als de Apple de iPhones voor Europeanen goedkoper verkoopt omdat hier de wisselkoers toevallig slecht is. Dan moeten prijzen in andere landen omhoog om onze koersverliezen te kompenseren
En daarnaast ken ik genoeg bedrijven die vinden dat zij de slechte €/$ niet kunnen doorbelasten aan hun klanten, omdat zij er niets aan kunnen doen. Maar Apple heeft schijt en gooit er gewoon € 40 bovenop....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Zo kan je door blijven gaan.. In Duitsland verdienen ze meer, is het algemene levenonderhoud goedkoper etc.. Het zou dus gemakkelijker moeten zijn om een iphone te kunnen kopen...fsfikke schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:02:
[...]
En dan heeft men in Nederland nog het geluk dat Apple de BTW niet doorberekent. Hier in Duitsland zijn de prijzen gelijk ondanks de 19% BTW.
Ik zie hier meerdere berichten staan over dat je met updaten veel vrije ruimte nodig hebt op een iOS apparaat, vanaf iOS9 kan Apple software verwijderen om zo ruimte vrij te maken om deze na de update weer terug te zetten. Dit natuurlijk met behoud van data.
Tevens kan met iOS9 een ontwikkelaar een deel van de App op een iOS apparaat zetten om vervolgens de rest wanneer dit nodig is pas te downloaden. Een spel ontwikkelaar heeft nu de mogelijkheid (of misschien eis) dat je standaard alleen de basis download en pas level X te downloaden als je daar aan toe bent. Dit kan best veel data schelen.
Tevens kan met iOS9 een ontwikkelaar een deel van de App op een iOS apparaat zetten om vervolgens de rest wanneer dit nodig is pas te downloaden. Een spel ontwikkelaar heeft nu de mogelijkheid (of misschien eis) dat je standaard alleen de basis download en pas level X te downloaden als je daar aan toe bent. Dit kan best veel data schelen.
Plus dat je altijd via iTunes kan updaten, dan heb je nog minder ruimte nodig.
This space is occupied
Als developer vind ik dat juist positief. Anders hadden we met wéér een ander schermresolutie + density rekening moeten houden. Nu moeten we al elke graphic in drie verschillende formaten toevoegen in apps. In jouw gewenste situatie zou daar weer een 4e bij moeten komen, terwijl je het verschil als eindgebruiker inderdaad nauwelijks kunt ervaren.Aghanim schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:49:
[...]
(...)
Zelf vind ik (de discussie of je het echt goed ziet buiten beschouwing gelaten) het ontzettend gedurfd om wederom een niet Full HD scherm aan te bieden. Ik had verwacht dat de 6S met deze update Full HD zou gaan krijgen.
(...)
ingen vill veta var du köpt din tröja
Dat is op zich waar, maar er had vorig jaar natuurlijk al een FHD scherm in kunnen zitten. De tussenstap naar dit 720P+ paneel vond ik bij de 6 al wat laf, bovendien was er dan direct dezelfde situatie geweest als met de 6+. Dat had me (maar ik ben geen dev) nog handiger geleken. Nu redeneer je vanuit het handhaven van de vorige situatie (waar ik me in kan vinden) terwijl die al wat matig was. Schermen met 720P resolutie zijn al te koop in China phones van 100 euro, daar kom je niet mee weg in een toestel van 700-800 euro vind ik.gday schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:24:
[...]
Als developer vind ik dat juist positief. Anders hadden we met wéér een ander schermresolutie + density rekening moeten houden. Nu moeten we al elke graphic in drie verschillende formaten toevoegen in apps. In jouw gewenste situatie zou daar weer een 4e bij moeten komen, terwijl je het verschil als eindgebruiker inderdaad nauwelijks kunt ervaren.
Dat zal best. Maar dat neemt niet weg dat 16GB in een toestel van deze prijs ronduit belachelijk is als je ziet wat het Apple meer zou kosten als ze de instap 32 zouden maken (paar euro). Maar dat is natuurlijk de truc. Miljoenen toestellen een paar euro meer winst is kassa. Maar ik denk dat het voornamelijk juist gaat om de mensen die 16 niet aandurven (terecht) en dus noodgedwongen €100 bijlappen voor de 64GB. En dat kost Apple ook geen drol en levert dus belachelijk veel meer op.Pendora schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:18:
Ik zie hier meerdere berichten staan over dat je met updaten veel vrije ruimte nodig hebt op een iOS apparaat, vanaf iOS9 kan Apple software verwijderen om zo ruimte vrij te maken om deze na de update weer terug te zetten. Dit natuurlijk met behoud van data.
Het is ook maar vanuit welk perspectief je het bekijkt. Iedereen schijnt te denken dat de iPhone van $700 de norm is en dat die dus maar minimaal 32GB moet krijgen. Wat nou als Apple zoiets heeft van: een iPhone 64GB is de norm en kost $800 en wij hebben voor de mensen die dat bedrag niet wensen te betalen of genoeg hebben aan 16GB, een instapmodel gemaakt.UltraSub schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:04:
[...]
Dat zal best. Maar dat neemt niet weg dat 16GB in een toestel van deze prijs ronduit belachelijk is als je ziet wat het Apple meer zou kosten als ze de instap 32 zouden maken (paar euro). Maar dat is natuurlijk de truc. Miljoenen toestellen een paar euro meer winst is kassa. Maar ik denk dat het voornamelijk juist gaat om de mensen die 16 niet aandurven (terecht) en dus noodgedwongen €100 bijlappen voor de 64GB. En dat kost Apple ook geen drol en levert dus belachelijk veel meer op.
Ik denk namelijk dat als de 16GB nu plotseling weg zou vallen, de 64GB iPhone niet opeens van $800 naar $700 zou gaan. Ervan uitgaande dat de iPhone de komende jaren $700 zal blijven, denk ik dat het 'instapmodel' pas 64GB zal krijgen als de datahonger zo groot is geworden dat velen alsnog het model van $800 zullen kopen. Een uitzondering op deze regel zou kunnen zijn dat de markt of economie zo verandert dat $800 niet meer realistisch is voor een (Apple) telefoon.
je kunt het ook anders bekijken,
voor 12 euro per jaar heb je 50GB extra opslag bij je telefoon, in de Cloud welteverstaan
voor 12 euro per jaar heb je 50GB extra opslag bij je telefoon, in de Cloud welteverstaan
Maar daar heb je niet in alle gevallen wat aan. Mijn eerste iPad had 16GB (eigenlijk maar ongeveer 12 dus), maar met 3 spelletjes van elk ruim een GB ging het heel hard. Zet er wat mail, foto's en andere apps bij en hij zit vol.HyperTrophy schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:14:
je kunt het ook anders bekijken,
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
http://money.cnn.com/2015...ell-phone-storage-ripoff/The flash storage drives installed in the iPhone 6 cost Apple just $7.55 per 16 GB, according to TechInsights, a patent consultant that performs gadget tear-downs.
Sorry, maar dit kun je niet blijven gooien op Apple maakt hun software kleiner, of je hebt toch iCloud. Het is gewoon inderdaad een rip off scheme
Cloudopslag betekent niet dat er geen ruimte nodig is op het apparaat. Er wordt namelijk steeds een kopie op het apparaat zelf gezet. iCloud, (i)Iphotes, iMatch is in dat opzich zelfs meer sync. Ook dropbox maakt steeds "kopieen" op je apparaat.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:29:
Niet iedereen wil filmen op 4K, maar wel graag een snelle telefoon met IOS. Met cloudopslag kom je ook een heel eind.
Gebruik je dus cloud, dan kan het zelfs dat jouw vraag aan diskruimte nog groter is.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
ipad pro lijkt me op een kloon van de surface RT . Ik vraag me af waar apple zal slagen als MS daarmee faalde. OSX erop had me logischer geleken .
Bekijk het zo: Apple heeft een apparaat gemaakt (iPad Pro) dat in grote lijnen overeen komt met een apparaat dat mensen al jaren kennen (iPad), en waar al een enorm ecosysteem omheen bestaat. Apps in overvloed dus. Een van de grote nadelen die Microsoft had met de Surface RT was het magere app aanbod.k995 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:48:
ipad pro lijkt me op een kloon van de surface RT . Ik vraag me af waar apple zal slagen als MS daarmee faalde. OSX erop had me logischer geleken .
Verder is OSX onvoldoende geoptimaliseerd voor touchscreen input, wat het ongeschikt maakt voor een apparaat dat in de eerste plaats een (hele grote) tablet is.
Ik heb persoonlijk echter de indruk dat Apple met de iPad Pro aan het kijken is of mensen bereid zijn om een grote tablet met iOS als hun primaire computer te gebruiken. Mensen die normaal een instapmodel MacBook Air kopen maar niets doen dat niet ook op een (groot) iOS device met een keyboard zou kunnen. Maar dan dunner en lichter dan de MacBook Air. En met een retina touchscreen. En uiteraard met Apple's iOS ecosysteem zodat ze meer aan deze gebruiker verdienen.
Mijn gok is dat Apple deze iPad Pro vooral inzet om te kijken of de MacBook Air voor de casual gebruiker met pensioen kan. 'The tablet that can replace your laptop', maar dan een beetje anders.
Launching containers into space
En dan neem je een cover met een keyboard en dan is hij weer net zo dik als een MBA
Anoniem: 688404
Dat Siri trouwens hier niet werkt op de nieuwe Apple TV, blijkt gewoon een software matige beperking te zijn. De afstandbediening is gewoon in alle landen dezelfde. Vermoedde al zoiets 
https://forums.developer.apple.com/thread/16994
https://forums.developer.apple.com/thread/16994
Echter is deze voor een andere markt. Toetsenbord, pen duidelijk een apparaat voor creator en niet zoals de ipad consumers.Whieee schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:11:
[...]
Bekijk het zo: Apple heeft een apparaat gemaakt (iPad Pro) dat in grote lijnen overeen komt met een apparaat dat mensen al jaren kennen (iPad), en waar al een enorm ecosysteem omheen bestaat. Apps in overvloed dus. Een van de grote nadelen die Microsoft had met de Surface RT was het magere app aanbod.
Echter die mensen hebben hun middelen al vandaar dat voor zo'n mensen surface pro aantrekkelijk was en RT niet. Hetzelfde hoor je nu .
Als MS het kan zie ik niet waarom apple dit ook niet kan .Dat ze niet willen is iets anders en volgens mij een serieuze fout.Verder is OSX onvoldoende geoptimaliseerd voor touchscreen input, wat het ongeschikt maakt voor een apparaat dat in de eerste plaats een (hele grote) tablet is.
Ik heb zelf een macbook air en gezien hoe ik het gebruikte (en hoe mijn dochter het nu gebruikt) zou dit ipad pro niet in aanmerking gekomen zijn.Ik heb persoonlijk echter de indruk dat Apple met de iPad Pro aan het kijken is of mensen bereid zijn om een grote tablet met iOS als hun primaire computer te gebruiken. Mensen die normaal een instapmodel MacBook Air kopen maar niets doen dat niet ook op een (groot) iOS device met een keyboard zou kunnen. Maar dan dunner en lichter dan de MacBook Air. En met een retina touchscreen. En uiteraard met Apple's iOS ecosysteem zodat ze meer aan deze gebruiker verdienen.
Mijn gok is dat Apple deze iPad Pro vooral inzet om te kijken of de MacBook Air voor de casual gebruiker met pensioen kan. 'The tablet that can replace your laptop', maar dan een beetje anders.
De iPad Pro, ik vind het een mooi apparaat, en zie ook wel meer mogelijkheden voor de toekomst. Ben benieuwd hoe krachtig hij werkelijk is. Kijk al uit naar een lang review op Anandtech.com, met de layout van de A9X verkregen via Chipworks. Dit zullen ze vast ook weer doen voor de A9 in de iPhone 6s/6s plus.
Inmiddels is het bekend geworden dat er 4 GB erin gestopt is, dat betekent apps met meer functionaliteit erin dan op de andere iPads. In de toekomst misschien ook 3D touch in de Pro, waardoor nog meer menu opties makkelijk bereikbaar zijn.
Ik ga in ieder geval beslist eens kijken in de Apple store als hij daar ligt.
Voor mijzelf zie ik alleen niet echt redenen om er een te kopen. Ik heb een MacBook Pro 15 late 2011 en een iPad Air 2. Daar kan ik nog voldoende mee vooruit.
Inmiddels is het bekend geworden dat er 4 GB erin gestopt is, dat betekent apps met meer functionaliteit erin dan op de andere iPads. In de toekomst misschien ook 3D touch in de Pro, waardoor nog meer menu opties makkelijk bereikbaar zijn.
Ik ga in ieder geval beslist eens kijken in de Apple store als hij daar ligt.
Voor mijzelf zie ik alleen niet echt redenen om er een te kopen. Ik heb een MacBook Pro 15 late 2011 en een iPad Air 2. Daar kan ik nog voldoende mee vooruit.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 688404 op 13-09-2015 19:27 ]
Dat je de vergelijking maakt tussen de iPad Pro en de surface Pro ligt voor de hand. De apparaten lijken erg op elkaar. Dat een apparaat voorzien van een stylus en touchscreen ideaal is voor creatieve mensen die ontwerpen klopt ook helemaal.k995 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 23:33:
[...]
Echter is deze voor een andere markt. Toetsenbord, pen duidelijk een apparaat voor creator en niet zoals de ipad consumers.
Echter die mensen hebben hun middelen al vandaar dat voor zo'n mensen surface pro aantrekkelijk was en RT niet. Hetzelfde hoor je nu .
[...]
Als MS het kan zie ik niet waarom apple dit ook niet kan .Dat ze niet willen is iets anders en volgens mij een serieuze fout.
[...]
Ik heb zelf een macbook air en gezien hoe ik het gebruikte (en hoe mijn dochter het nu gebruikt) zou dit ipad pro niet in aanmerking gekomen zijn.
Maar als ik hier in Eindhoven tijdens de Dutch Design Week rondloop, en er staan computers, dan zie ik eigenlijk alleen maar Apple MacBooks en iPads. In making of documentaires van films zie je veel Apple en dj's werken veel met Apple. Wat ik hiermee wil zeggen, is dat de creatieve mensen nog steeds veel met Apple lijken te werken. Hoe groot die markt is, weet ik niet, ik ben geen marketeer bij Apple, maar krijg de indruk toch wel groot.
Wat is dan handiger, dat die creatieve mensen bij hun vertrouwde leverancier terecht kunnen, en naast hun Macbook Pro een iPad Pro kunnen aanschaffen waarop ze de meeste dingen al kunnen doen, en door middel van het eerder geïntroduceerde hand-off hun werk over kunnen nemen en dan verder kunnen afwerken op de Mac indien de software op de iPad nog niet zo uitgebreid is. Dat is toch ideaal.
Echter is de ipad pro geen surface pro maar een surface RT.Anoniem: 688404 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:42:
[...]
Dat je de vergelijking maakt tussen de iPad Pro en de surface Pro ligt voor de hand. De apparaten lijken erg op elkaar. Dat een apparaat voorzien van een stylus en touchscreen ideaal is voor creatieve mensen die ontwerpen klopt ook helemaal.
Maar als ik hier in Eindhoven tijdens de Dutch Design Week rondloop, en er staan computers, dan zie ik eigenlijk alleen maar Apple MacBooks en iPads. In making of documentaires van films zie je veel Apple en dj's werken veel met Apple. Wat ik hiermee wil zeggen, is dat de creatieve mensen nog steeds veel met Apple lijken te werken. Hoe groot die markt is, weet ik niet, ik ben geen marketeer bij Apple, maar krijg de indruk toch wel groot.
Wat is dan handiger, dat die creatieve mensen bij hun vertrouwde leverancier terecht kunnen, en naast hun Macbook Pro een iPad Pro kunnen aanschaffen waarop ze de meeste dingen al kunnen doen, en door middel van het eerder geïntroduceerde hand-off hun werk over kunnen nemen en dan verder kunnen afwerken op de Mac indien de software op de iPad nog niet zo uitgebreid is. Dat is toch ideaal.
Het draait geen osx wat mensen die veel maken gewoon zijn maar ios . Het is een grote ipad .
Let op:
In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.
Hou het gezellig, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.
In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.
Hou het gezellig, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.