Aghanim schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:52:
[...]
Dat zijn behoorlijke prijzen, zeker als je kijkt dat 16GB eigenlijk te weinig is. Mij heeft dit wel doen afhaken omdat ik het toestel altijd los koop. De Galaxy S6 (32GB) is nu verkrijgbaar voor rond de 500 euro. Wil je niet in de problemen komen qua geheugen dan moet je in dat geval 849 euro neertellen, dat is bijna 2x zo duur. Er moet een moment komen dat Apple zich uit de markt prijst al snap ik wel dat ze de marge vergroten zo lang het aantal verkopen niet afneemt.
Ja, ik zit met dezelfde worsteling. Het wordt alsmaar duurder en duurder.
iPhone 6s: vanaf € 749
iPhone 6: vanaf € 699
iPhone 5s:
vanaf € 699
iPhone 5:
vanaf € 659
iPhone 4S:
vanaf € 639
iPhone 4:
vanaf € 639
iPhone 3GS:
vanaf € 579
Nu vind ik er wel een aantal nuttige features bijzitten, namelijk de camera met 4K video, het 7000-series aluminium en op zich ook nog het 3D Touch, maar inderdaad: € 859 voor een 64 GB versie (16 GB is echt achterhaald, dat red ik met mijn iPhone 5 al niet meer).
Natuurlijk zal de straatprijs wel iets zakken, maar de iPhone 6 is ook in een jaar tijd van € 699 naar € 606 gezakt. Nog geen honderd euro dus. En je moet er minimaal 6 maanden voor wachten voordat de prijzen echt meer gaan schelen van 2/3 tientjes.
Het is dat de Samsung Galaxy S6 een aantal dingen middels TouchWiz blokkeert (zoals Google Now voice) en er voor de Exynos chip nog geen custom roms zijn, maar anders was dat mijn go-to telefoon geworden.
Ga nu maar eens kijken of een Moto X Style of Pure wellicht wat voor mij is.
En dan ook nog eens de gigantische bummer dat wij niet de Apple TV Siri Remote krijgen. Dat is nou juist de killer feature. Zonder dat geen:
- Siri
- Games
- eenvoudig scrollen/snel zoeken
Wat heb je dan nog aan die App Store? Voor NPO?
[
Voor 5% gewijzigd door
MooDyBLueS op 09-09-2015 23:15
]