[Keynote] 'Hey Siri, Give Us a Hint' 9 september 2015 19:00

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:47
DeeSung schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:32:
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe taptic engine van de iPhone 6S voelt. Denk niet zoals de macbooks waar het lijkt alsof je echt klikt.

Ook ben ik benieuwd naar de next generation Touch ID. 2x zo snel? Nog veiliger?

Ben wel blij dat ik gewacht heb op de 6S. Hoop dattie snel in nederland valt te preorderen.

Verder heb ik niets gezien van die motion wallpapers. Die vissen zien er mooi uit. Ook Jupiter van de iPadPro
Ze zijn al beschikbaar voor pre-order, schrik echter niet van de prijs.

http://www.techtastic.nl/...n-dit-zijn-de-aanbieders/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:49

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Apple liep niet te pronken met foto's op de iPhone 6 in donkere omstandigheden. Benieuwd hoe dat presteert.

En jammer dat de iPad Pro geen OLED scherm heeft. Zwart = grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:43
Gaan de prijzen nog naar het "normale" niveau wijzigen of hebben ze bij Apple nog niet genoeg marge?

iPhone 6S
  • 16GB voor €739
  • 64GB voor €849
  • 128GB voor €959
iPhone 6S Plus
  • 16GB voor €849
  • 64GB voor €959
  • 128GB voor €1069.

[ Voor 25% gewijzigd door SanderH_ op 09-09-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
NotSoSteady schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:35:
[...]

Volgensmij zitten ze 100 euro tehoog xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al iets bekend over het geheugen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

I
Quakie schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:32:
Ziet er naar uit dat ze niet volledig zijn geweest.. er komt dus een meer standaard remote erbij.. misschien werkt die wel niet via bluetooth..
De tekst van @enzoronald komt van de deverlopers info voor de Apple TV. Direct onder die tekst staat (op de developers website dus) een plaatje met uitleg wat het verschil precies is.

Er is maar 1 verschil: de Siri knop heet niet Siri maar Search. That's it. Het is exact dezelfde afstandsbediening met bluetooth, touchpad etc. Alleen het knopje heeft een andere opdruk.

EDIT: misschien dat de Siri versie ook een microfoontje heeft? Dat zou ik zelf wel logisch vinden, al staat er over het wel of niet aanwezig zijn van een microfoon niets beschreven in de developers info.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2015 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

NotSoSteady schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:35:
[...]

Uit het fp artikel:

"De prijzen voor de nieuwe iPhones komen vermoedelijk te liggen op 749 euro voor de 6s en 859 euro voor de 6s Plus. Daarbij gaat het om de 16GB-modellen. De prijzen voor de Benelux zijn nog niet bekend, maar de nieuwe lagere prijzen van de iPhone 6 komen overeen met Frankrijk. Dat komt vermoedelijk door de zwakke euro van afgelopen jaar. In Duitsland vraagt Apple een tientje minder voor de iPhone 6 en 6s. De toestellen komen 25 september uit in diverse landen, waaronder Duitsland en Frankrijk, maar de Benelux volgt pas later dit jaar."

Daar schrikken we toch niet meer van :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:39:
I
[...]

Er is maar 1 verschil: de Siri knop heet niet Siri maar Search. That's it. Het is exact dezelfde afstandsbediening met bluetooth, touchpad etc. Alleen het knopje heeft een andere opdruk.
Goed dat je het even vermeld. Ik vroeg me al af wat het precieze verschil was.

AppleTV is iets waar ik al langer op zat te wachten en ga zeker nadenken om dit apparaat te kopen. Ben alleen benieuwd naar de integratie met mijn NAS/PLEX server. Ik kijk de kat nog een paar maanden voor de zekerheid uit de boom ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Aan Siri vragen "is er iets interessants gebeurd vandaag?" levert wel leuke antwoorden op. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Mooie aankondigingen vandaag. Ben vooral benieuwd naar 3D touch van de iPhone 6S, samen met de (haptic) feedback. De iPad Pro had ik wel verwacht vanwege multitasking, alleen... nog steeds evenveel iconen op het scherm. Dat ziet er op een 12,9" scherm wel een beetje gek uit. Afgezien daarvan lijkt het me wel te gek om zo'n grote tablet te hebben!

Afbeeldingslocatie: https://cdn0.vox-cdn.com/thumbor/QCz0Vf4cDCwhKafLBAdiUv_LtAk=/1020x0/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/4045698/verge-2016-09-09_12-23-31.0.jpg

Verder echt zonde dat we dus in Nederland geen Siri remote krijgen bij de Apple TV. Dat leek mij juist zo'n mooie feature... al moet je in het Engels doen. Dus die valt sowieso af.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 09-09-2015 22:52 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
SanderH_ schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:39:
Gaan de prijzen nog naar het "normale" niveau wijzigen of hebben ze bij Apple nog niet genoeg marge?

iPhone 6S
  • 16GB voor €739
  • 64GB voor €849
  • 128GB voor €959
iPhone 6S Plus
  • 16GB voor €849
  • 64GB voor €959
  • 128GB voor €1069.
Dat zijn behoorlijke prijzen, zeker als je kijkt dat 16GB eigenlijk te weinig is. Mij heeft dit wel doen afhaken omdat ik het toestel altijd los koop. De Galaxy S6 (32GB) is nu verkrijgbaar voor rond de 500 euro. Wil je niet in de problemen komen qua geheugen dan moet je in dat geval 849 euro neertellen, dat is bijna 2x zo duur. Er moet een moment komen dat Apple zich uit de markt prijst al snap ik wel dat ze de marge vergroten zo lang het aantal verkopen niet afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 14:47
Ik weet niet wat ik altijd heb met die Apple aankondigingen, ik kijk er altijd naar uit en als ik dan de producten zien dan denk ik best leuk, echter lijken al die geruchten alles te verpesten. Weinig verassingen, terwijl je daar toch altijd op blijft hopen. :*) Kan iemand me ook vertellen waarom ze die Apple TV niet breder hebben gemaakt in plaats van dikker?

[ Voor 31% gewijzigd door NotSoSteady op 09-09-2015 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hey Siri... Was this all what you got? ;o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Aghanim schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:52:
[...]

Dat zijn behoorlijke prijzen, zeker als je kijkt dat 16GB eigenlijk te weinig is. Mij heeft dit wel doen afhaken omdat ik het toestel altijd los koop. De Galaxy S6 (32GB) is nu verkrijgbaar voor rond de 500 euro. Wil je niet in de problemen komen qua geheugen dan moet je in dat geval 849 euro neertellen, dat is bijna 2x zo duur. Er moet een moment komen dat Apple zich uit de markt prijst al snap ik wel dat ze de marge vergroten zo lang het aantal verkopen niet afneemt.
Ja, ik zit met dezelfde worsteling. Het wordt alsmaar duurder en duurder.
iPhone 6s: vanaf € 749
iPhone 6: vanaf € 699
iPhone 5s: vanaf € 699
iPhone 5: vanaf € 659
iPhone 4S: vanaf € 639
iPhone 4: vanaf € 639
iPhone 3GS: vanaf € 579

Nu vind ik er wel een aantal nuttige features bijzitten, namelijk de camera met 4K video, het 7000-series aluminium en op zich ook nog het 3D Touch, maar inderdaad: € 859 voor een 64 GB versie (16 GB is echt achterhaald, dat red ik met mijn iPhone 5 al niet meer).

Natuurlijk zal de straatprijs wel iets zakken, maar de iPhone 6 is ook in een jaar tijd van € 699 naar € 606 gezakt. Nog geen honderd euro dus. En je moet er minimaal 6 maanden voor wachten voordat de prijzen echt meer gaan schelen van 2/3 tientjes.

Het is dat de Samsung Galaxy S6 een aantal dingen middels TouchWiz blokkeert (zoals Google Now voice) en er voor de Exynos chip nog geen custom roms zijn, maar anders was dat mijn go-to telefoon geworden.

Ga nu maar eens kijken of een Moto X Style of Pure wellicht wat voor mij is.

En dan ook nog eens de gigantische bummer dat wij niet de Apple TV Siri Remote krijgen. Dat is nou juist de killer feature. Zonder dat geen:
- Siri
- Games
- eenvoudig scrollen/snel zoeken

Wat heb je dan nog aan die App Store? Voor NPO? :F

[ Voor 5% gewijzigd door MooDyBLueS op 09-09-2015 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Als ze nu eens die opslag wat uitbreiden.. iPad Pro begint met 32 GB en de 6S met 16 GB. Beiden te weinig om de vanafprijs te verklaren als je het mij vraagt.. Tevens een reden dat ik sinds kort een BlackBerry heb. Maar een nieuwe iPad (Pro?) komt er nog wel!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op woensdag 09 september 2015 @ 23:13:
[...]

Ja, ik zit met dezelfde worsteling. Het wordt alsmaar duurder en duurder.
iPhone 6s: vanaf € 749
iPhone 6: vanaf € 699
iPhone 5s: vanaf € 699
iPhone 5: vanaf € 659
iPhone 4S: vanaf € 639
iPhone 4: vanaf € 639
iPhone 3GS: vanaf € 579

Nu vind ik er wel een aantal nuttige features bijzitten, namelijk de camera met 4K video, het 7000-series aluminium en op zich ook nog het 3D Touch, maar inderdaad: € 859 voor een 64 GB versie (16 GB is echt achterhaald, dat red ik met mijn iPhone 5 al niet meer).
Op zich vind ik een prijsstijging geen probleem maar dan moet er wel iets meer wijzigen qua features van een toestel of het OS om zo'n investering wederom te verantwoorden. Voor mij voelt mijn iPhone 5 nog net zo revolutionair als de 6 op de vingerafdruk scanner na. Als je dan bijvoorbeeld nog steeds geen FullHD scherm biedt kun je imo de prijsstijgingen steeds minder goed verantwoorden. En toestellen van concurrente'n worden ook steeds beter, de S6 is qua design en materialen erg verbeterd bijvoorbeeld. Het verschil wordt kleiner waardoor het argument prijs relevanter zou kunnen worden.

Mijn Macbook is vergeleken met Windows laptops imo echt een top apparaat waar ik graag een premium prijs voor betaal. Voor de iphone vind ik dat minder duidelijk.

Overigens zijn er wel custom roms voor de S6, alleen nog niet op basis van AOSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Aghanim schreef op woensdag 09 september 2015 @ 23:31:
[...]

Op zich vind ik een prijsstijging geen probleem maar dan moet er wel iets meer wijzigen qua features van een toestel of het OS om zo'n investering wederom te verantwoorden. Voor mij voelt mijn iPhone 5 nog net zo revolutionair als de 6 op de vingerafdruk scanner na. Als je dan bijvoorbeeld nog steeds geen FullHD scherm biedt kun je imo de prijsstijgingen steeds minder goed verantwoorden. En toestellen van concurrente'n worden ook steeds beter, de S6 is qua design en materialen erg verbeterd bijvoorbeeld. Het verschil wordt kleiner waardoor het argument prijs relevanter zou kunnen worden.

Mijn Macbook is vergeleken met Windows laptops imo echt een top apparaat waar ik graag een premium prijs voor betaal. Voor de iphone vind ik dat minder duidelijk.

Overigens zijn er wel custom roms voor de S6, alleen nog niet op basis van AOSP.
Dat ben ik met je eens, ik mis 2 dingen op mijn iPhone 5: Touch ID en een iets sneller SoC. Ik vind het ook eigenlijk een best kwalijke zaak dat Apple 6 of 7 jaar heeft geroepen "dit is het juiste formaat smartphone voor iedereen" en dat met de komst van de iPhone 6 keihard heeft laten vallen. Tuurlijk, je kan nog een 5s kopen, maar die is 2 jaar oud en volgend jaar kan je die niet meer kopen, dan heb je gewoon geen keuze meer.

Ik zit voor nu dus aan 3 opties te denken:
1. Toch gewoon een telefoon uit de iPhone 6s reeks kopen (erg duur)
2. Een iPhone 5s tweedehands kopen (in de wetenschap dat die over 1 of 2 jaar toch ook weer verouderd is en dan zou ik alsnog overstag moeten naar minimaal iPhone 6 formaat of Android, dus waarom zou ik dan nu nog krampachtig aan iPhone proberen vast te houden?)
3. Een Galaxy S6 of Moto X Play (laatste puur vanwege de prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Toch ook weer een rare zet om de iPad Pro niet gelijk 3D-Touch mee te geven. Maar het is gewoon weer dezelfde Apple weg inslaan. Wat aanrommelen en kijken hoe een feature op een apparaat werkt, en op een nieuwe persconferentie de boel weer gelijk trekken. iPad Air 3 dus.

En verkopen als een nieuwe feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik ga de iphone 6s waarschijnlijk halen, maar heel eerlijk 740 euro voor 16 gb is bijna criminaliteit. Force touch ben ik niet van onder de indruk van. Maar het lelijkste is geen kip die ziet dat het een 6s is( op de rose versie na, die daarom heel goed gaat verkopen), ik hoopte op een zwarte ipv grijs maar goed. De a9 zal wel weer ongekend snel zijn maar het duurt altijd 4 jaar voor er games zijn die de max er uit halen. ( denk dat de A9x krachtiger is dan de wii u en zal me niks verbazen als de A10x de ps4 gaat inhalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:39
Tot zover vond ik apple tv het meest interessant waar ik het minst van had verwacht...daarnaast leuk 4k camera op je telefoon maar hebt er niets aan als je geen 4k scherm hebt...verder ontbreken van 4k op apple tv is erg jammer en verder zal er zeker ook niet hd audio aanwezig zijn, laat staan dolby atmos etc...als dat er wel op zou zitten zou ik het zeker kopen. Ik vind apple tegenwoordig achterlopen op techniek waardoor ik het minder interessant vind om hun nieuwe snufjes te kopen. Neemt niet weg dat het alsnog goede producten zijn.

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Die 16GB opslag en gratis iCloud (5GB) heb je ook zo vol als je nu constant 4K gaat opnemen.

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:57

JJ93

Error 418

XCode 7.1 nu binnen na 2,5u (4.3GB). Best goede snelheid gezien de hoeveelheid downloaders.

Morgen m'n Watch app maar eens updaten naar WatchOS 2.0. De WKInterfacePicker gaat een lijst vervangen denk ik, maakt ook meteen gebruik van de Digital Crown.

Verder ook eens iOS 9 uit gaan testen, is zien of m'n app succesvol scaled met multi tasking enzo.

Al met al een aantal leuke aankondigingen, vooral multi tasking is een goede toevoeging. Maar mijn iPad Air heeft helaas maar 1GB RAM en kan er dus niet twee naast elkaar draaien. Alleen maar zo'n iPhone sized scherm aan de zijkant tijdelijk geloof ik.

Apple TV ook wel interessant. Maar wel belachelijk weinig opslag en beschikt ook niet over een USB aansluiting o.i.d. Dus alles via de Cloud qua films. Op zich ook oke, maar een USB stick vind ik vaak net zo makkelijk :+

iPhone 6s wel erg duur, 749 euro met slechts 16GB opslag. De nieuwe iPad Pro overigens ook vrij prijzig..

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:48
Quakie schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:28:
[...]

Wat is er mis met de air 2?
Kon niet wennen aan de resonerende kast. Had hem al gekocht, maar hierdoor weer teruggebracht.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Tourniquet schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:47:
Aan Siri vragen "is er iets interessants gebeurd vandaag?" levert wel leuke antwoorden op. :P
haha, hij zegt iPhone 6seconden :9

...less is more

• funk-e
Splinter Cell schreef op woensdag 09 september 2015 @ 23:48:
Toch ook weer een rare zet om de iPad Pro niet gelijk 3D-Touch mee te geven. Maar het is gewoon weer dezelfde Apple weg inslaan. Wat aanrommelen en kijken hoe een feature op een apparaat werkt, en op een nieuwe persconferentie de boel weer gelijk trekken. iPad Air 3 dus.

En verkopen als een nieuwe feature.
ook vaag dat die iPad pro dus niet de verbeterde TouchID heeft.
Ach, dan is er volgend jaar tenminste weer iets om te upgraden ;)

...less is more

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dit is toch wel slecht nieuws.

Apple Tv 4 krijgt in Nederland geen Siri Remote.

http://www.idownloadblog....siri-remote-availability/

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• funk-e
Donstil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:34:

koop je hem toch gewoon in Duitsland?

...less is more

• Donstil
  • Niet online
funk-e schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:34:
[...]

koop je hem toch gewoon in Duitsland?
Ja want iedereen rijd "even" naar Duitsland voor een media player van €149.

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Splinter Cell schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:00:
Die 16GB opslag en gratis iCloud (5GB) heb je ook zo vol als je nu constant 4K gaat opnemen.
Binnen 37 minuten om precies te zijn... >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Liliuokalani op 09-07-2020 01:17 ]

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

Balen dat de 6S hier in Europa weer duurder is geworden, was serieus aan het overwegen eindelijk de overstap te maken. Nog maar eens goed over nadenken.

Misschien loop ik achter met Siri, maar ik zie staan dat Nederlands ondersteund wordt, ook voor het QuickType keyboard. Of was dit al langer zo?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Plus nog grofweg 12 minuten op de iCloud opslag. :P

Mensen moeten ook niet vergeten, dat van die 16GB al een paar gig voor iOS wordt gebruikt. En later in de toekomst wordt iOS toch zwaarder/groter. 16GB is echt schandalig.

• funk-e
Donstil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:43:
[...]
Ja want iedereen rijd "even" naar Duitsland voor een media player van €149.
Ik bedoel eigenlijk daar bestellen en in NL laten afleveren

...less is more

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

funk-e schreef op donderdag 10 september 2015 @ 01:07:
[...]

Ik bedoel eigenlijk daar bestellen en in NL laten afleveren
Dat kan nooit bij Apple, dan moet je een verzendservice gebruiken die het aanneemt in Duitsland en doorstuurt naar Nederland.

• funk-e
pposthoorn schreef op donderdag 10 september 2015 @ 01:10:
[...]

Dat kan nooit bij Apple, dan moet je een verzendservice gebruiken die het aanneemt in Duitsland en doorstuurt naar Nederland.
Ik weet dat het niet bij Apple kan, maar je kan Apple TV's vaak bij andere zaken kopen die ook in het buitenland leveren: zoals Amazon en veel elektronica webshops.

...less is more

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Weer die 16GB... ;(
Je zou het eerder als een lokkertje kunnen beschouwen in de hoop dat Apple weer een paar euro uit je zak weet te trekken voor de 64GB, zover ze dit al niet doen met deze idiote prijzen.

iPhone plan, nu met gratis BKR registratie ? :+

[ Voor 11% gewijzigd door vhal op 10-09-2015 06:24 ]

Strava

Verwijderd

http://www.iphoned.nl/nie...plus-iphone-6s-officieel/

Hier schrijven ze over 2GB geheugen... Dit maakt hem tenminste goed voor de toekomst (komende 2 jaar)

Thank God!! :9

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 08:45 ]

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

Amps schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:28:
[...]

Kon niet wennen aan de resonerende kast. Had hem al gekocht, maar hierdoor weer teruggebracht.
Aha, had ik ook enorm last van.. nu nog net geen jaar in gebruik en ik merk het totaal niet meer..
Ik vind het veel irritanter dat de air2 zo dun is.. Je komt praktisch niet meer bij de volume knoppen..
Ook is de batterij super snel leeg.. Ik heb nog een oude iPad3 en hoe wel apple zegt dat ze allebei 10 uur mee moeten gaan gaat mijn ipad stukken langer mee. Hij wordt intensiever gebruikt door mijn zoontje en hij doet er langer mee.. En nee het ligt niet aan een app die blijft hangen..
Ik zet hem nu op vliegtuigstand...

Ik teken nergens meer voor

• MooDyBLueS
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:34:

Dit zag ik inderdaad ook en is zeker slecht nieuws, want zonder die remote is het gewoon een Apple TV 3 met App Store.

Denk dat Apple Nederland er zelf ook pas vanochtend achter is gekomen, gisteren stond er op de Nederlandse Apple TV pagina onderaan nog een keuze voor de huidige of de nieuwe met de tekst "binnenkort beschikbaar" en een plaatje van de Apple TV met Siri Remote.

Erg jammer dit, maar misschien koop ik hem wel gewoon in Duitsland dan. Het gaat er ongetwijfeld alleen om dat Nederlandse Siri er nog niet mee overweg kan. Maar hier staat toch alles in het Engels, ook Siri. :)

• MooDyBLueS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:44:
http://www.iphoned.nl/nie...plus-iphone-6s-officieel/

Hier schrijven ze over 2GB geheugen... Dit maakt hem tenminste goed voor de toekomst (komende 2 jaar)

Thank God!! :9
Ik hoop het echt van harte ja, maar waar halen zij hun informatie vandaag?

Ik ben altijd een beetje wantrouwig als een kleine website in ons kleine kikkerlandje dit soort informatie wel heeft, maar de voltallige Engelstalige pers nog nergens 2 GB heeft bevestigd.

Verwijderd

Tja, ik zie het verder ook nog niet op officiële websites.
Echter alle 'gelekte' informatie voor de release klopte tot nu toe, grote kans dat het geheugen ook wel klopt.

Vind het sowieso vaag waarom Apple alle specs nog niet heeft vrij gegeven..

• MooDyBLueS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:54:
Echter alle 'gelekte' informatie voor de release klopte tot nu toe, grote kans dat het geheugen ook wel klopt.

Apple heeft voor de iPhone 6 zelfs nog niet alle specs vrijgegeven. :P
Als je de iPhone compare erbij pakt op hun website, zie je dat nergens geheugen genoemd wordt. Ze doen dit bewust, omdat het voor de gewone gebruiker niet uitmaakt, maar die ziet dan misschien 1 of 2 GB RAM staan en vervolgens bij de Samsung Galaxy S6 3 GB RAM en je kan wel raden wat zo'n niet-technisch persoon denkt. ;)

Ik verwacht het overigens ook wel, om de reden die jij zegt, maar ook door alle extra tierelantijnen in iOS 9 dankzij 3D Touch en Live Photos.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:47:
[...]

Dit zag ik inderdaad ook en is zeker slecht nieuws, want zonder die remote is het gewoon een Apple TV 3 met App Store.

Denk dat Apple Nederland er zelf ook pas vanochtend achter is gekomen, gisteren stond er op de Nederlandse Apple TV pagina onderaan nog een keuze voor de huidige of de nieuwe met de tekst "binnenkort beschikbaar" en een plaatje van de Apple TV met Siri Remote.

Erg jammer dit, maar misschien koop ik hem wel gewoon in Duitsland dan. Het gaat er ongetwijfeld alleen om dat Nederlandse Siri er nog niet mee overweg kan. Maar hier staat toch alles in het Engels, ook Siri. :)
Waar ik dan wel nieuwsgierig naar ben als nederland buiten de boot valt betreffende de remote, of deze alsnog niet los te kopen is.

Daarnaast is het mogelijk met je i-Ware ( Phone, Pad, Pod ) om deze als afstandsbediening te gebruiken, ik ben dan wel benieuwd of deze apps wel/ook die Siri knop gaan krijgen, en alle overige AppleTV4 remote functies

• beyazz06
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:54:

Niet vrij gegeven? Grote deel van de specs kan je gewoon op de website zelf vinden:

http://www.apple.com/iphone-6s/specs/

• MooDyBLueS
  • Niet online
beyazz06 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:14:
[...]

Niet vrij gegeven? Grote deel van de specs kan je gewoon op de website zelf vinden:

http://www.apple.com/iphone-6s/specs/
De nadruk ligt op het woordje alle specs. :)

Verwijderd

http://www.telegraaf.nl/d...wee_nieuwe_iPhones__.html

De televaag geeft ook 2GB werkgeheugen aan..
Ik ga er dus ook vanuit dat het wel zo zal zijn..

Nu maar snel hopen dat die uitkomt in NL.

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:24
Met de 5S hadden ze voor de tweede groep landen ook geen datum genoemd. Uiteindelijk kwam die pas 5 weken later in Nederland. Ik ga dus weer voor Duitsland dit jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door PGB83 op 10-09-2015 09:51 ]

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:57
funk-e schreef op donderdag 10 september 2015 @ 01:13:
[...]

Ik weet dat het niet bij Apple kan, maar je kan Apple TV's vaak bij andere zaken kopen die ook in het buitenland leveren: zoals Amazon en veel elektronica webshops.
Amazon.de
Gravis.de

Mij niet helemaal duidelijk of de "AppleTV remote" bij de nieuwe Apple TV, dus zonder Siri, nou de oude IR remote is (die zilveren) of de nieuwe met touchpad, maar zonder Siri knopje en 2 microfoons.

Ik kom af en toe in Duitsland, koop hem wel in de Apple store in Dusseldorf.

Andere kant, ervaring met bv. voice search bij een FireTV (Amazon) of Android TV (Shield Android TV of Nexus Player) is dat het iets is dat je echt niet wilt gebruiken. Ik vind het bagger werken (niet dus) of het moet mijn NL accent vs. de Amerikaanse taal qua spraakherkenning zijn.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

Peabz21 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:50:
Met de 5S hadden ze voor de tweede groep landen ook geen datum genoemd. Uiteindelijk kwam die pas 5 weken later in Nederland. Ik ga dus weer voor Duitsland dit jaar.
5 weken later is wel lang.
Zou ook graag naar DLD willen, maar mijn werkgever gaat hem kopen voor al het personeel, en ik denk niet dat ze even naar een apple-store in DLD rijden om er 150 stuks op te halen.
Daarnaast is Apple een klant van ons, misschien valt er iets te regelen via een achterdeurtje en dat die vlak na de release in NL bij ons geleverd kan worden.
We wachten rustig af..

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
1715 mAh accu bevestigd in Apple filmpje:

http://www.macrumors.com/...phone-6s-1715mah-battery/

Daarnaast is de prijsverhoging logisch al hadden ze gewoon een keer aardig kunnen zijn...

€959 in Nederland is $1075

$849 + 21% = $1027

$1027 is €916

Conclusie, de prijs van de 6 en 6 plus was al niet te handhaven als je de marges wilt behouden, dus is dat nu bijgewerkt. Nu is het wel gemeen dat alleen de iPhone duurder is geworden :(

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:02

Chiron

Moderator Discord
Logitech heeft al in de keuken kunnen kijken bij het maken van de Ipad Pro, ze komen met een toetsenbord met die nieuwe connector:

http://www.theverge.com/2...-create-ipad-pro-keyboard

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:41:
http://www.telegraaf.nl/d...wee_nieuwe_iPhones__.html

De televaag geeft ook 2GB werkgeheugen aan..
Ik ga er dus ook vanuit dat het wel zo zal zijn..

Nu maar snel hopen dat die uitkomt in NL.
De telegraaf heeft zijn informatie ook gewoon uit de keynote van gister.
Daar heeft Apple geen 2 GB genoemd en daardoor is het niet bevestigd. De Televaag heeft echt geen geheim lijntje met Apple waardoor ze een bevestiging hebben oid.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:57
Peabz21 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:50:
Neem aan dat de duitse Apple stores weer een pre-order site in het level roepen ? Werkte vorig jaar perfect. Online reserveren en ophalen in de winkel.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

Ik heb de 4s en 5s beiden in combinatie met een abonnement gekocht.

Ik zie hier dat veel mensen de 6(s) los kopen.

Hebben jullie al een abonnement lopen? of nemen jullie een losse sim only? en is dat niet duurder dan een iphone 6(s) icm. een abbonnement?

• PGB83
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:27:
Ik heb de 4s en 5s beiden in combinatie met een abonnement gekocht.

Ik zie hier dat veel mensen de 6(s) los kopen.

Hebben jullie al een abonnement lopen? of nemen jullie een losse sim only? en is dat niet duurder dan een iphone 6(s) icm. een abbonnement?
Heb de 5s twee jaar geleden los gekocht en ga nu de 6s weer los kopen. Heb een Vodafone sim-only abonnement.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij een abonnement betaal je de telefoon uiteindelijk af in de prijs van je abonnement, meestal ook nog met wat extra's voor de provider. Een kwestie van rekenen is hier écht de uitkomst.

Meestal zijn SIM-only abonnementen goedkoper.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik denk dat ze de afweging maken tussen wachten tot de telco's wat voorraad krijgen of op launch day richting Duitsland rijden om sneller het toestel te bemachtigen. Daar zit zeker nu Nederland later aan bod gaat komen wel wat tijd tussen

Verwijderd

Bij T-Mobile zijn ze heel transparant in de prijzen.

Prijs los toestel: 799

Telefoonbundel 30 euro icm 2 jaar abonnement = 79 euro bijbetalen
Telefoonbundel 20 euro icm 2 jaar abonnement = 319 euro bijbetalen
Telefoonbundel 10 euro icm 2 jaar abonnement = 559 euro bijbetalen

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:32:
Bij T-Mobile zijn ze heel transparant in de prijzen.

Prijs los toestel: 799

Telefoonbundel 30 euro icm 2 jaar abonnement = 79 euro bijbetalen
Telefoonbundel 20 euro icm 2 jaar abonnement = 319 euro bijbetalen
Telefoonbundel 10 euro icm 2 jaar abonnement = 559 euro bijbetalen
Dan betaal je de hoofdprijs als je hem los koopt toch? bij de telefoonbundels kom je ook allemaal op 799 uit, maar dan heb je wel een 2 jarig abbo erin

Verwijderd

Nee, hier komt nog een bel en data bundel bij..
Dit is alleen voor het toestel...

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:31

swv

Ik heb nog even de keynote bekeken van vorig jaar, of althans naar het moment geskipt dat de releasedatum bekend werd, en toen meldde Phill dat de iPhone 6 op 18 september zou worden gereleased (ook met pre-order op 12 september) en later in het jaar in 115 landen. Geen woord gerept over de tweede groep. En wat bleek? Een week later was NL aan de beurt. Dit jaar ongetwijfeld ook ;)

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:09

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik las net dat de Siri knop in onze landen niet meegeleverd wordt op de afstandbediening van de nieuwe AppleTV en dat deze optie alleen maar aanwezig is in 8 landen. En met het missen van deze knop wordt ook meteen duidelijk gemaakt dat we ook niet op een upgrade naar andere landen hoeven te wachten.

Ik was echt super enthousiast over de nieuwe AppleTV, maar ik ga nu toch wel even bekijken of ik hem wil gaan halen. Vond de Siri integratie wel erg cool en daar werd ook aardig de nadruk op gelegd in de presentatie, maar dit is voor mij een enorme domper.

• PGB83
sww89 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:42:
Ik heb nog even de keynote bekeken van vorig jaar, of althans naar het moment geskipt dat de releasedatum bekend werd, en toen meldde Phill dat de iPhone 6 op 18 september zou worden gereleased (ook met pre-order op 12 september) en later in het jaar in 115 landen. Geen woord gerept over de tweede groep. En wat bleek? Een week later was NL aan de beurt. Dit jaar ongetwijfeld ook ;)
Dat werd vorig jaar twee dagen na de keynote bekend gemaakt. Misschien horen we morgen dus wel wanneer hij in Nederland te koop is.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:02
Ik vind het niet erg als er op de remote een ander labeltje staat, zo lang de volledige Siri-functionaliteit maar beschikbaar is in het Engels. Dat het in het Nederlands niet werkt maakt me geen donder uit, ik draai toch alles op Engels.

Als ze inderdaad fysiek een andere remote leveren, dan bestel ik er wel eentje uit de UK of Duitsland. Ik zit al jaren te wachten op deze Apple TV.

Wat ik wel otnzettend mis is de optische aansluiting. Er zit meer ruimte op de case maar die aansluiting is er af gehaald? Zelfs met analoge audio had ik het niet zo erg gevonden, maar op deze manier kan ik niet meer zonder mijn TV aan te hebben audio streamen vanaf de Apple TV.

En ja, HDMI receivers zouden hier bij kunnen helpen. Of ik behoud mijn oude ATV.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• beyazz06
  • Niet online
sypie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:30:
Bij een abonnement betaal je de telefoon uiteindelijk af in de prijs van je abonnement, meestal ook nog met wat extra's voor de provider. Een kwestie van rekenen is hier écht de uitkomst.

Meestal zijn SIM-only abonnementen goedkoper.
Dit is behoorlijk achterhaald. In de tijd van de iphone 4 was dit nog het geval, en ook ik had destijds de iphone 4 los gekocht icm een sim only. Tegenwoordig is dat echter niet meer het geval. Je moet het meer zien als; wil ik het toestel in 1 keer aflossen (los kopen) of in termijnen betalen (nadeel wel dat je vast zit aan een abonnement).

Simpele berekening voor Apple Iphone 6 64 GB:
Losse toestel prijs : €769,-

Abonnement toestel prijs : €643,-
Hollandse nieuwe 800 min/sms/mb
Abbo: 13 * 24 = €312,-
Toestel: €211,-
Toestelbundel: 18 * 24 = €432,-
(voor nieuwe klanten + €19,95 aansluitkosten)

Een verschil van €126,-

http://www.pdashop.nl/pro...e-6-64-gb-space-gray.html

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

coptician schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:58:
[...]
Wat ik wel otnzettend mis is de optische aansluiting. Er zit meer ruimte op de case maar die aansluiting is er af gehaald? Zelfs met analoge audio had ik het niet zo erg gevonden, maar op deze manier kan ik niet meer zonder mijn TV aan te hebben audio streamen vanaf de Apple TV.

En ja, HDMI receivers zouden hier bij kunnen helpen. Of ik behoud mijn oude ATV.
Kan het zijn dat het misschien te maken heeft met de wil van Apple om volume knoppen op de afstandsbediening te hebben? Aangezien je het volume van de digitale optical-out niet kan controlleren, zouden die knoppen dan niet werken, wat een gekke user experience veroorzaakt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik koop toestel altijd los....allereerst zijn ze vaak na een maand al goedkoper op Marktplaats en met de Simyo sim only kan ik maandelijks mijn abo aanpassen naar gebruik wat vaak met een abo vast aan het toestel zit.

Naar mijn idee, maar goed, ik heb het nooit echt uitgerekend, ben ik goedkoper uit. Ik betaal nu 13EUR per maand en meeste abo's zijn toch best prijzig voor wat ik voorbij zie komen.

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Hierin wordt 2gb bevestigd:

https://twitter.com/CreateTheJosh/status/641827973037817856

Maar toch altijd weer de dilemma van upgraden. Ik erg me mateloos aan de issues als gevolg van te weinig geheugen van de 6 plus. Maar ja rechtvaardigt dat de koop voor een nieuwe.

Normaal haal ik er één extra en daar vang je 100euro voor waardoor het verschil tussen verkoop oude toestel en nieuwe prijs wel gerechtvaardigd wordt. Maar ik twijfel of je dat nog wel voor elkaar krijgt met een standaardprijs van 840 voor een 6s 64gb.

[ Voor 70% gewijzigd door joffrey19 op 10-09-2015 11:13 ]

• Gnosis
  • Laatst online: 21:17
Ik kwam dit bericht tegen:
http://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-6s-reserveren/

Iedereen gaat dat ding dus lekker in Duitsland kopen.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Yzord schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:05:
Ik koop toestel altijd los....allereerst zijn ze vaak na een maand al goedkoper op Marktplaats en met de Simyo sim only kan ik maandelijks mijn abo aanpassen naar gebruik wat vaak met een abo vast aan het toestel zit.

Naar mijn idee, maar goed, ik heb het nooit echt uitgerekend, ben ik goedkoper uit. Ik betaal nu 13EUR per maand en meeste abo's zijn toch best prijzig voor wat ik voorbij zie komen.
In de voorbeeld die ik geef betaal je in principe ook 13 euro per maand, als ik naar simyo kijk krijg je daar 300 min en 200 mb voor.. Ofwel niet veel verschillend als in mijn voorbeeld (800 mb/min/sms). Enige voordeel is dat je niet in keer 760 euro betaald, en het nadeel is dat je er langer aan vist zit.

Momenteel is het zo (bij Tele2 iig) dat je tijdens de looptijd van je abbo omhoog aanpassingen kunt doorvoeren.. (Uitgaande dat je met een dergelijke abbo al je onder limiet heb bepaald en alleen maar hoger wenst te gaan)

• DeeSung
  • Niet online
Gnosis schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:12:
Ik kwam dit bericht tegen:
http://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-6s-reserveren/

Iedereen gaat dat ding dus lekker in Duitsland kopen.
coolblue is de iPhone 6S 64 GB gewoon 799 en de 16 GB 699.

Ik heb m al gepreordered oOo oOo oOo.

Als ik jullie was zou ik hem snel preorderen is 50 euro goedkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door DeeSung op 10-09-2015 11:17 ]

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Mensen die het is opgevallen dat op de belgische en nederlandse site de iPad Pro niet online staat?
Terwijl landen als duitsland wel?

K.W.

Verwijderd

DeeSung schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:16:
[...]

jammer dat je niet achteraf kan betalen.

om nu 800 euro over te maken zonder te weten of wanneer ik hem krijg vind ik een tikkie onhandig.

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:57
http://www.nu.nl/reviews/...t-grote-toevoegingen.html

Ok dit is echt vanuit een fanboy perspectief geschreven, denigrerend toon. Het is wel een amuserend artikel van nu.nl :p

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Gewoon rustig afwachten mensen....coolblue is op zich wel te vertrouwen, maar ik ga er ook nog geen geld in pompen vooraleer ik weet wanneer ik hem kan verwachten.

• Gnosis
  • Laatst online: 21:17
DeeSung schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:16:
[...]

Doen ze goed bij Coolblue. Dat zijn al wat 'normalere' prijzen.

Ik heb nu al 5 jaar een iPhone 4 en nog een jaar sim-only. Wacht toch nog even af of er misschien stiekem toch een soort iPhone 6c komt.

Je kan je er maar druk om maken...

• DeeSung
  • Niet online
Yzord schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:20:
Gewoon rustig afwachten mensen....coolblue is op zich wel te vertrouwen, maar ik ga er ook nog geen geld in pompen vooraleer ik weet wanneer ik hem kan verwachten.
Je kan je order gewoon annuleren hoor en het geld terugkrijgen binnen 3 dagen. Mocht je onverhoopt toch naar Duitsland willen gaan xD.

Verwijderd

komt er trouwens geen apart topic over de iphone(s)? :)

Verwijderd

DeeSung schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:22:
[...]

Je kan je order gewoon annuleren hoor en het geld terugkrijgen binnen 3 dagen. Mocht je onverhoopt toch naar Duitsland willen gaan xD.
waar staat dat?

• Quakie

Quakie

quakelen

Silversin schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:20:
http://www.nu.nl/reviews/...t-grote-toevoegingen.html

Ok dit is echt vanuit een fanboy perspectief geschreven, denigrerend toon. Het is wel een amuserend artikel van nu.nl :p
Ja ik was ook verbaasd, normaal is Colin van Nu.nl enthousiast over alles wat ze maar zeggen..
Nu wat kritisch ook al komt in laatste alinea wel weer met een apple minded conclusie..

Ik zelf vond de apple tv wel wat, maar nu ik weet dat we geen siri remote standaard krijgen kan die me gestolen worden.

Er zit voor mij niks bij waarbij ik denk ik ga mijn portemonnee open trekken..

• DeeSung
  • Niet online
Wil je een normale order annuleren dan krijg jij je geld terug binnen 3 dagen.

Dit is een preorder en dan zit je aan niets vast. Dus lijkt mij logisch dat het werkt. Ze mogen niet zomaar je geld vasthouden xD

Verder ben ik zelf klant daar en hun service is echt uitmuntend. Ik heb nog geen enkele webshop gezien waarbij je snel antwoord krijgt en wanneer ze dat niet redden een mail krijgt voor excuses. Als je het zeker wil weten kan je ze whatsappen een mail sturen of bellen.

Hun klantenservice heeft het nu druk staat op de website. Zal vast met de iphone te maken hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door DeeSung op 10-09-2015 11:29 ]

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

DeeSung schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:22:
[...]

Maar dan moet ik wel binnen drie dagen beslissen? Ik snap gewoon even de drukte er niet omheen om hem nu al te preorderen....ding loopt niet weg na de release :)

Ik heb de iPhone6+ 128GB en om eerlijk te zijn zie ik geen reden om te upgraden naar de 6S+. Of ik moet er nog een leuke prijs voor kunnen vangen en met wat cash inleg het rendabel vinden om hem te upgraden, maar eerlijk is eerlijk, voor de features hoef ik het niet te doen. 2GB ram is zeker leuk, maar ik heb nog niet meer dan 1GB nodig gehad. 3D touch is voor mij onzin en de verbeterde camera is ook niets voor mij....maak al amper fotos op dat ding lol. En voor de rest is hij praktisch hetzelfde, op de CPU na, maar de CPU van de 6+ is nog prima zat voor mijn behoeftes (krant, mail en dergelijke lezen) en ssh naar mijn servers toe in noodgevallen. Ja en zo nu en dan bel ik er mee :)

Verwijderd

Yzord schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:27:
[...]

Maar dan moet ik wel binnen drie dagen beslissen? Ik snap gewoon even de drukte er niet omheen om hem nu al te preorderen....ding loopt niet weg na de release :)

Ik heb de iPhone6+ 128GB en om eerlijk te zijn zie ik geen reden om te upgraden naar de 6S+. Of ik moet er nog een leuke prijs voor kunnen vangen en met wat cash inleg het rendabel vinden om hem te upgraden, maar eerlijk is eerlijk, voor de features hoef ik het niet te doen. 2GB ram is zeker leuk, maar ik heb nog niet meer dan 1GB nodig gehad. 3D touch is voor mij onzin en de verbeterde camera is ook niets voor mij....maak al amper fotos op dat ding lol. En voor de rest is hij praktisch hetzelfde, op de CPU na, maar de CPU van de 6+ is nog prima zat voor mijn behoeftes (krant, mail en dergelijke lezen) en ssh naar mijn servers toe in noodgevallen. Ja en zo nu en dan bel ik er mee :)
als ik jouw telefoon had zou ik ook niet upgraden ;) ik heb een 5S en het grotere scherm van de 6s of 6s+ is voor mij een huge verschil.

Hoe bevalt je + trouwens? ben je blij met je keuze of zou je toch voor de 6 gaan als je nog eens mocht kiezen?

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Yzord schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:20:
"Gratis bezorgd op de dag van de release"

• DeeSung
  • Niet online
Yzord schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:27:
[...]

Je hoeft ook niet te preorderen. Maar voor de mensen die het wel willen besparen dan 50 euro bij launch.

Verwijderd

Whatson schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:30:
[...]

"Gratis bezorgd op de dag van de release"
wat is voor hun de release he....

als ze de dag van de NL release van de iphone 6S kunnen garanderen was hij nu al uitverkocht.

Verwijderd

Yzord, tja als het toestel voldoet dan zou ik ook niet upgraden vanwege alleen betere specs..

Persoonlijk denk ik dat die 2GB alvast een voorbereiding is op de toekomst. Men verwacht van een high-end toestel dat deze minimaal 2 jaar gebruikt wordt. Meestal betekend dit ook 1-2 major software updates..
Dus in geval van Iphone 6 zal IOS9 en zelfs evt 10 ondersteund moeten worden zonder noemenswaardige problemen.
Door nu betere specs uit te geven (voornamelijk RAM) zal op de S versie de komende 2 jaren geen performance verlies optreden bij grotere software upgrades..

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:57
Quakie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:23:
[...]

Ja ik was ook verbaasd, normaal is Colin van Nu.nl enthousiast over alles wat ze maar zeggen..
Nu wat kritisch ook al komt in laatste alinea wel weer met een apple minded conclusie..

Ik zelf vond de apple tv wel wat, maar nu ik weet dat we geen siri remote standaard krijgen kan die me gestolen worden.

Als 6+ gebruiker kan ik snappen waar hij vandaag komt Voor mij is er niet zoveel vernieuwing, dus niet zoveel reden om over te stappen. Maar het hele artikel laat het zo overkomen alsof Apple een jaar heeft stil gezeten.

'Apple is erin geslaagd de camera op het eerste gezicht niet merkbaar slechter te maken'
Overduidelijk denigrerend toon.

Verwijderd

DeeSung schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:30:
[...]

Je hoeft ook niet te preorderen. Maar voor de mensen die het wel willen besparen dan 50 euro bij launch.
denk dat dit wel meevalt, winkels als bcc en mediamarkt werken met laagste prijsgaranties. Hier valt coolblue ook onder.

Hierdoor zijn de prijzen al automatisch gelijk, en mochten ze er toch doorheen willen glippen is het tonen van de cooblue site al genoeg om de prijs te verlagen.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:29:
[...]
Hoe bevalt je + trouwens? ben je blij met je keuze of zou je toch voor de 6 gaan als je nog eens mocht kiezen?
Ik ben helemaal verliefd op de +. Het is de beste iPhone die ik ooit gekocht heb en dan voornamelijk dankzij het scherm. Fatsoenlijke terminal scherm als ik weer ala direct een probleem op mijn servers moet oplossen, mooie resolutie (HD) en wenbaar op den duur. Enige nadeel is dat de 6+ mij RSI heeft opgeleverd in bed. Hij is net iets te groot dus je gaat hem anders hanteren en sindsdien krijg ik last van een slapende onderarm in bed, wat ervoor heeft gezorgd dat ik overdag er ook last van heb tijdens mijn werk. En dat is gekomen nadat ik een tijdje met de 6+ in bed lig de krant te lezen ofzo. Ineens gaat mijn onderarm slapen die de iPhone vasthoudt. Hoe dat komt weet ik niet, maar ik vermoed toch door de grootte van het scherm waardoor je anders je telefoon gaat bedienen.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:34:
Yzord, tja als het toestel voldoet dan zou ik ook niet upgraden vanwege alleen betere specs..

Persoonlijk denk ik dat die 2GB alvast een voorbereiding is op de toekomst. Men verwacht van een high-end toestel dat deze minimaal 2 jaar gebruikt wordt. Meestal betekend dit ook 1-2 major software updates..
Dus in geval van Iphone 6 zal IOS9 en zelfs evt 10 ondersteund moeten worden zonder noemenswaardige problemen.
Door nu betere specs uit te geven (voornamelijk RAM) zal op de S versie de komende 2 jaren geen performance verlies optreden bij grotere software upgrades..
Ik zou me niet echt druk maken over toekomstige updates. De iOS9 is juist gemaakt om hem soepeler te laten draaien op oudere modellen. Zelfd de iPad mini wordt nog ondersteund door iOS9 en die is toch alweer bijna 4 jaartjes op de markt? De iPhone 6 gaat voorlopig nog wel even mee.

Verwijderd

Quakie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:23:
[...]

bij the verge engadget en bloomberg lopen wel wat betere journalisten rond dan bij nu.nl..... op deze sites staan goed gefundeerde onafhankelijke (p)reviews!

• DeeSung
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:36:
[...]

denk dat dit wel meevalt, winkels als bcc en mediamarkt werken met laagste prijsgaranties. Hier valt coolblue ook onder.

Hierdoor zijn de prijzen al automatisch gelijk, en mochten ze er toch doorheen willen glippen is het tonen van de cooblue site al genoeg om de prijs te verlagen.
De service van BCC en MediaMarkt zijn echt een Drama.

Verder kan coolblue gewoon de prijs verhogen.

• Quakie

Quakie

quakelen

Yzord schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:36:
[...]

Ik ben helemaal verliefd op de +. Het is de beste iPhone die ik ooit gekocht heb en dan voornamelijk dankzij het scherm. Fatsoenlijke terminal scherm als ik weer ala direct een probleem op mijn servers moet oplossen, mooie resolutie (HD) en wenbaar op den duur. Enige nadeel is dat de 6+ mij RSI heeft opgeleverd in bed. Hij is net iets te groot dus je gaat hem anders hanteren en sindsdien krijg ik last van een slapende onderarm in bed, wat ervoor heeft gezorgd dat ik overdag er ook last van heb tijdens mijn werk. En dat is gekomen nadat ik een tijdje met de 6+ in bed lig de krant te lezen ofzo. Ineens gaat mijn onderarm slapen die de iPhone vasthoudt. Hoe dat komt weet ik niet, maar ik vermoed toch door de grootte van het scherm waardoor je anders je telefoon gaat bedienen.
Sorry, ik ben nogal verbaasd...

je bent helemaal verliefd op je telefoon maar hij bezorgt je wel RSI klachten die je in het dagelijks leven dus pijn bezorgen.. :O

Verwijderd

Quakie...
Tja ik ben helemaal weg van Ferrari, Maar hij zit niet comfortabel wanneer ik 1500km moet rijden :)

Denk dat de oorzaak niet bij de telefoon ligt maar bij de persoon, ik krijg ook klachten met mijn armen wanneer ik in bed met de telefoon bezig ben.. En ik heb maar een 3,7" schermpje..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 11:44 ]

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Quakie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:41:
[...]

Sorry, ik ben nogal verbaasd...

je bent helemaal verliefd op je telefoon maar hij bezorgt je wel RSI klachten die je in het dagelijks leven dus pijn bezorgen.. :O
Huh, je bent verbaasd? Waar staat dat ik pijn heb? Ik krijg last van een slapende onderarm, thats it. Als dat pijn is bij jou, dan heb jij een hele andere intepretatie van pijn dan ik. Enige wat ik hoef te doen is mijn onderarm op een vlak stuk naast me te leggen en er stroomt weer bloed door mijn onderarm waardoor het verdwijnt.

En ja, ondanks dat nog helemaal verliefd op mijn 6+. Dus waar je smilie voor staat maakt mij weer enorm verbaasd. Omdat ik een enkel nadeel kan opgeven over de 6+ (die ik overigens zelf aanhang aan mijn telefoongebruik in bed) kan ik er ineens niet meer tevreden over zijn? Dus 5+ inch Android toestellen zouden mij hetzelfde effect geven toch? Daarbij ben ik bodybuilder en liggen mijn bloedvaten wat directer tegen mijn spieren aan, dus het zou goed kunnen zijn dat dat in de loop der tijd is ontstaan en toevallig ontstaan nadat ik de 6+ had gekocht. Wellicht was het ook ineens gekomen bij mijn 5S als ik de 6+ niet had gekocht.

[ Voor 12% gewijzigd door Yzord op 10-09-2015 11:48 ]

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:05
Wat ik mistte gisteravond was de aankondiging van de opvolger van de ipad air 2. Mijn idee was om de dan 100 euro goedkopere air2 te gaan kopen als opvolger van mijn ipad 2 die heel hard aan vervanging toe is (na 4+ jaar gebruik, zeer tevreden).

Geen nieuwe 'gewone' ipad dit jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Silversin schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:34:
[...]
Maar het hele artikel laat het zo overkomen alsof Apple een jaar heeft stil gezeten.
Als je het heel plat bekijkt is dat in mijn ogen ook niet echt onterecht. Er is namelijk niets revolutionairs toegevoegd aan de iPhone en een aantal zaken die inderdaad verbeterd hadden kunnen worden met de 6S zijn niet opgepakt. Er zijn wat zaken marginaal verbeterd (camera, bouwkwaliteit) en versneld (specs) maar ik vind zelf dat Apple zich er behoorlijk gemakkelijk vanaf maakt.

Het kan bijvoorbeeld niet zo zijn dat (natuurlijk zijn de echte reviews er nog niet) de camera verbeterd wordt maar het alsnog aflegt tegenover bijvoorbeeld de S6 die al weer ruim een half jaar oud is. Ook is het gedurfd om 16GB als basismodel te hanteren terwijl de toestellen van de concurrenten het dubbele bieden. De batterij is niet verbeterd (er is nog niks over batterijduur te zeggen) maar ook hier is de kans klein dat de iPhone de benchmarks nu ineens zal domineren qua browsetijd of videotijd. Zelf vind ik (de discussie of je het echt goed ziet buiten beschouwing gelaten) het ontzettend gedurfd om wederom een niet Full HD scherm aan te bieden. Ik had verwacht dat de 6S met deze update Full HD zou gaan krijgen.

Als je slogan dan is 'het enige wat veranderd is, is alles' dan voelt dat voor mij als een dikke vinger naar je doelgroep. Die zijn (althans een deel ervan) echt niet gek.

Wat ik sowieso jammer vind, maar daar hebben WP en Android ook last van, is dat de OS-features niet (direct) volledig ondersteund worden. Denk aan Siri/Google Now of Apple Pay/Android Wallet. Doordat deze zaken niet direct/volledig beschikbaar zijn in ons land vallen deze features direct weg.

Apple maakt fantastische iPhones en iOS werkt zeer prettig maar mijn gevoel is wel dat ze steeds meer de rand opzoeken tussen weinig vernieuwen en het handhaven van premium+ prijzen. Ik zou denken dat er hier toch een risico zal gaan ontstaan, zeker omdat er alternatieven beschikbaar zijn voor 50% van de prijs. De aantrekkingskracht van Apple is enorm, maar er wordt imo een risico genomen om daar volledig op te blijven leunen.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Overigens hoop ik dat Apple NFC open gaat stellen in iOS9 voor derde partijen. Zoals de Yubikey NEO.

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:18
Iemand enig idee vanaf wanneer de prijsverlaging voor de gewone iphone 6 ingaan?
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Let op:
In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.

Hou het gezellig, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.